Nee, want:quote:Op maandag 7 juni 2021 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan kun je dus ook, net als Duitsland, stoppen met de schifting in geboortejaren en de lijnen opengooien voor iedereen.
Klopt, soms ook sneller, maar het algemene effect verwacht ik wel pas in die periode.quote:
Maar het is wel eerlijker. Alle risicogroepen zijn dan aan de beurt geweest, dus daarna kan iedereen tegelijk een afspraak maken. Als je de pech hebt dat je 19 jaar bent kun je de zomervakantie naar Mallorca oid anders misschien wel op je buik schrijven omdat je 19 jaar bentquote:Op maandag 7 juni 2021 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want:
1. je hebt niet voldoende vaccins, dus mensen moeten alsnog lang wachten op de 1e prik
2. je systeem er niet op gemaakt is dat miljoenen mensen ineens een afspraak willen gaan inplannen.
Dit heeft twee kanten denk ik. Aan de ene kant ga ik zoals ik elke keer zeg gewoon zelf weer verder waar ik gebleven was. Ik ga gewoon weer iedereen free huggen binnen m'n fandom bv en ik garandeer je echt met 100% zekerheid dat dat voor 99,99% geld, het hoort echt volledig bij de subcultuur. Als zuurstof ademen. Letterlijk mijn hele omgeving zegt hetzelfde. Zelfs vorig jaar september toen het niet mocht op een aangepast event was m'n score nog rond de 35 mensen omdat niemand ongeveer zich eraan hield, zo hoort het erbij.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat we eerlijk moeten zijn naar elkaar en moeten/kunnen stellen dat er bepaalde dingen blijvend verandert zijn door deze pandemie. Neem alleen al het 3x zoenen van jan en alleman. Het hoeven geen grote, maatschappij ontwrichtende dingen te zijn, maar deze kleine zaken spelen ook mee. Het is een periode die je hopelijk binnen enkele maanden af gaat sluiten, maar niemand zal het ooit nog vergeten.
Als je je vakantie hebt geboekt met verwachting dat je op een bepaald moment (die dus dan niet gehaald wordt) gevaccineerd bent is dat beetje jouw probleem nietwaar? Je weet dat het een onzekere periode is, afhankelijk van capaciteit en leveringen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je je eerste 2 zinnen weglaat had je inderdaad een normale vraag gesteld.
Het scheelt 2 weken in de vakantieperiode. Diezelfde vakantieperiode waar mensen die wel gevaccineerd zijn voordelen hebben ten opzichte van mensen die niet gevaccineerd zijn.
Qua planning maakt het niks uit want die 19 jarige komt alsnog laat aan de beurt vanwege de levering van vaccins. Waarom dan onnodig je systeem overbelasten?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is wel eerlijker. Alle risicogroepen zijn dan aan de beurt geweest, dus daarna kan iedereen tegelijk een afspraak maken. Als je de pech hebt dat je 19 jaar bent kun je de zomervakantie naar Mallorca oid anders misschien wel op je buik schrijven omdat je 19 jaar bent
Dus je argument dat wij het slimmer doen dan Duitsland is eigenlijk gebaseerd op het gegeven dat onze systemen minder goed functioneren, en we daarom niet dezelfde keuze kunnen maken. Nee, helder.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want:
1. je hebt niet voldoende vaccins, dus mensen moeten alsnog lang wachten op de 1e prik
2. je systeem er niet op gemaakt is dat miljoenen mensen ineens een afspraak willen gaan inplannen.
Ik hoorde laatst dat 19-jarigen maar gewoon hun vakantie moeten gebruiken om leerachterstanden weg te werken.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is wel eerlijker. Alle risicogroepen zijn dan aan de beurt geweest, dus daarna kan iedereen tegelijk een afspraak maken. Als je de pech hebt dat je 19 jaar bent kun je de zomervakantie naar Mallorca oid anders misschien wel op je buik schrijven omdat je 19 jaar bent
Weet niet wat je nu precies wilt horen van me, maar wat Duitsland nu doet zou Nederland wellicht ook kunnen doen, maar in de praktijk zal het weinig tot geen verschil maken.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus je argument dat wij het slimmer doen dan Duitsland is eigenlijk gebaseerd op het gegeven dat onze systemen minder goed functioneren, en we daarom niet dezelfde keuze kunnen maken. Nee, helder.
Ik zeg niet dát we nu opnieuw de strategie aan moeten passen. Maar je argumenten waarom het niet zou kunnen slaan nergens op, en hebben al helemaal niets te maken met mijn oorspronkelijke post waar je op reageerde.
Ik wens de niet-gevaccineerde 19-jarigen heel veel plezier.quote:Vanaf 7 juni 2021 veranderen de inreisvoorwaarden voor reizigers naar Spanje. Alle reizigers uit Nederland (met elk vervoermiddel) van 6 jaar of ouder moeten een negatieve PCR-test of een negatieve antigeen sneltest laten zien die binnen 48 uur voor aankomst is afgenomen. Na een verblijf op de Balearen (onder andere Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera en Cabrera) hoeft u bij terugkeer in Nederland niet in (thuis)quarantaine te gaan. Er geldt voor terugkeer uit deze gebieden ook geen testverplichting meer.
Kun je eens stoppen met zo agressief aanvallerig te doen? Wat is er niet waar aan wat ik zeg?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat dus niet waar is, maar dat is kennelijk te ingewikkeld voor je. Lees de laatste post van @:chatnox nog maar eens na.
Idk, gommers was de gene die paar maanden terug enthousiast voorspelde dat we weer normaal naar lowlands zouden kunnen dit jaar (en hij had gelijk, GODmers, ondanks iedereen die hem tenminste optimistisch noemde!), dus denk geen schokkende dingen.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat houdt dan in dan he.. 'het nieuwe leven'..
Dat je vanaf nu met alles wat je doet corona in je achterhoofd houdt?
Ik wil weer gewoon huggen straks XD
Van de ene kant ben ik het met je eens, van de andere kant moet je krom beleid in het buitenland niet proberen recht te trekken door er maar een gok van te maken in eigen land. Immers, door alles open te gooien krijg je weliswaar een 'eerlijke' kans op een plekje eerder maar het is nog steeds afhankelijk van de beperkingen in de leveringen. Dus ik zie de eerste sneeuwvlokjes alweer klagen in de talkshows/op feesboek dat ze de hele nacht hebben zitten refreshen op de GGD-website (waarvan ik me afvraag of die het aan gaat kunnen, maar dat is een ander verhaal) en geen afspraak hebben kunnen inplannen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je met negatieve PCR test op vakantie, vooralsnog nog steeds op eigen kosten toch? Oftewel, die 19 jarige die naar Mallorca wil moet dan ~200 extra betalen terwijl Sjaan van 43 die ernaast zit dat niet hoeft. Het enige voordeel dat Sjaan dan heeft is dat ze ouder is, waardoor haar vakantie dus goedkoper is.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je je vakantie hebt geboekt met verwachting dat je op een bepaald moment (die dus dan niet gehaald wordt) gevaccineerd bent is dat beetje jouw probleem nietwaar? Je weet dat het een onzekere periode is, afhankelijk van capaciteit en leveringen.
Los daarvan kan je nu ook gewoon op vakantie met negatieve PCR-test dus het is niet alsof je vakantie in water gaat vallen.
Ook voor mensen die gevaccineerd zijn?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wens de niet-gevaccineerde 19-jarigen heel veel plezier.
Zeer zeker!quote:
Buitenland was een voorbeeld, maar testen voor toegang hier geldt hetzelfde voor. Mensen die nog niet de kans hebben gekregen zich te laten vaccineren moeten onnodige hoepels doorspringen die mensen die wel gevaccineerd zijn niet door hoeven te springen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:58 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Van de ene kant ben ik het met je eens, van de andere kant moet je krom beleid in het buitenland niet proberen recht te trekken door er maar een gok van te maken in eigen land. Immers, door alles open te gooien krijg je weliswaar een 'eerlijke' kans op een plekje eerder maar het is nog steeds afhankelijk van de beperkingen in de leveringen. Dus ik zie de eerste sneeuwvlokjes alweer klagen in de talkshows/op feesboek dat ze de hele nacht hebben zitten refreshen op de GGD-website (waarvan ik me afvraag of die het aan gaat kunnen, maar dat is een ander verhaal) en geen afspraak hebben kunnen inplannen.
Ik denk dat ik toch meer voorstander ben om maar gewoon op leeftijd door te gaan.
Dat is eerder een argument om TvT af te schaffen dan om het prikken voor iedereen maar een gok te maken lijkt me.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Buitenland was een voorbeeld, maar testen voor toegang hier geldt hetzelfde voor. Mensen die nog niet de kans hebben gekregen zich te laten vaccineren moeten onnodige hoepels doorspringen die mensen die wel gevaccineerd zijn niet door hoeven te springen.
Indien het iemand is die ernstig ziek kan worden van dit virus is het uitlegbaar, maar als 2 personen beiden een even grote kans hebben maar de ene eerder aan de beurt is vanwege een arbitraire regel is dat (naar mijn mening) niet uitlegbaar.
Dat sowieso. Maar zo lang het bestaat is het een extra drempel.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is eerder een argument om TvT af te schaffen dan om het prikken voor iedereen maar een gok te maken lijkt me.
Uiteraard, ik vind TvT een heel slecht idee, dat heb ik hier wel vaker genoemd. Maargoed, ze houden vast aan TvT en houden vast aan negatieve tests/vaccinatiebewijzen binnen Europa e.d.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is eerder een argument om TvT af te schaffen dan om het prikken voor iedereen maar een gok te maken lijkt me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |