Als dit vanaf nu helemaal geschrapt wordt, dan komen we daadwerkelijk beter uit de pandemie dan dat we erin gingen.quote:
Dat niet, maar ze moeten nu rustig van een welverdiende vakantie kunnen genieten en in september moeten er grote inhaalslagen gemaakt worden met de uitgestelde niet-covid-zorg. Influenza kun je daar niet bij hebben.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zorgpersoneel blijft niet tot in lengte van dagen uitgeput, he.
Hij heeft het over 'in het najaar'. Dat is over 4-5 maanden. Dan hebben ze al een hele tijd geen 60-80 uur meer gewerkt.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dinerbon en een lang weekend vrij moet wel voldoende zijn![]()
Tenminste dat dacht mijn vorige werkgever ook als je een maand lang 60-80 uur in de week aan het draaien was geweest in verband met een deadline
Dat is dan ook niet wat ik zeg, dat men van een snotneus dood kan gaan. Heb je gelezen wat ik postte?quote:Op maandag 7 juni 2021 08:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar waar haal je je weerstand vandaan dan.
De mens leeft al eeuwen hand in hand met virussen en bacteriën.
Ze zijn in zekere zin zelfs belangrijk voor het lichaam.
Wat we het laatste anderhalf jaar hebben gedaan om een virus onder controle te houden wat een stuk gevaarlijker is voor de mens dan de normale huis tuin en keuken virus is volkomen begrijpelijk, maar laten we straks nou weer gewoon normaal doen. Van een snotneus gaat niemand dood.
Hier staan ze weer op het menu hoorquote:
Nee, moest dat?quote:Op maandag 7 juni 2021 08:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Hebben we nog een beetje geknuffeld van 't weekend?
Ik denk dat je nog wel een paar van die kleine dingetjes blijft houden die langdurig blijven rondgangen. Zoals de desinfectiegel, ik gok dat die nog jaren blijft staan bij een aantal bedrijven. Ook zal het normaler worden om thuis te gaan werken bij (half-)ziekte.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien bij een smaldeel, maar uiteindelijk zal dat wel meevallen. Ik zie het (nu al) in ieder geval niet gebeuren dat we een generatie lang panisch dingen gaan vermijden als de hele urgentie er niet is.
Dat werkt sowieso het gros nietquote:Op maandag 7 juni 2021 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft het over 'in het najaar'. Dat is over 4-5 maanden. Dan hebben ze al een hele tijd geen 60-80 uur meer gewerkt.
Tot de pompjes steeds minder gebruikt worden en zwaar over datum staan weg te kwijnenquote:Op maandag 7 juni 2021 08:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wel een paar van die kleine dingetjes blijft houden die langdurig blijven rondgangen. Zoals de desinfectiegel, ik gok dat die nog jaren blijft staan bij een aantal bedrijven. Ook zal het normaler worden om thuis te gaan werken bij (half-)ziekte.
Waarschijnlijk werkt minder dan de helft 36 uur of meer. Zorg is wel de deeltijdkampioen in het land wat al deeltijdkampioen is.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat werkt sowieso het gros niet
Ze werken hard hoor, maar de meesten werken gene extra diensten
Influenza zal wel gewoon komen, hoor. En dan is dat maar zo. Als men er een beetje meer bewust van is dan voorheen, vind ik dat een goed ding, maar niet meer dan dat. Beetje beter opletten dat je zeker dan niet iedereen zoent, thuisblijven als je eigenlijk al echt ziek bent maar nog wil laten zien wat een bikkel je bent, beetje jezelf in acht nemen tov andere mensen en verder life as usual.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:44 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat niet, maar ze moeten nu rustig van een welverdiende vakantie kunnen genieten en in september moeten er grote inhaalslagen gemaakt worden met de uitgestelde niet-covid-zorg. Influenza kun je daar niet bij hebben.
Ik zal wel in een parallelle wereld leven, maar die desinfectiegel gebruikt echt helemaal niemand meer. Dat er een switch naar een meer hybride vorm van werken komt kan ik me wel in vinden, de hele hype dat iedereen vanaf nu maar 100% thuiswerkt dan weer niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:46 schreef zalkc het volgende:
Ik denk dat je nog wel een paar van die kleine dingetjes blijft houden die langdurig blijven rondgangen. Zoals de desinfectiegel, ik gok dat die nog jaren blijft staan bij een aantal bedrijven. Ook zal het normaler worden om thuis te gaan werken bij (half-)ziekte.
Ik wil je best een knuffel geven, maar niet die idioterie van 3 zoenen.quote:
quote:
Ik wil vooral dat zowel de knuffel als de drie zoenen optioneel zijn, en niet van je verwacht kunnen worden. Dat het niet direct een persoonlijke aanval is wanneer je aangeeft niet zo nodig te hoeven knuffelen en zoenen.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil je best een knuffel geven, maar niet die idioterie van 3 zoenen.
Damn, dat memo had ik gemist. Leverde wel een rustig weekend opquote:Op maandag 7 juni 2021 08:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Corona is wel klaar, summer of love dit dat.
quote:
De verplichte maskers gaan er natuurlijk af straks maar ik zie een boel supermarkten gewoon die plexi-schermen laten staan bij de kassa's. En in wachtruimtes van huis- en tandarts zul je nog wel een tijd mensen met een masker op zien zitten, ook als dat niet meer verplicht is.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als mensen zich daar prettig bij voelen vooral doen toch? En die kuchschermen zijn ook niet zo'n probleem lijkt me.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De verplichte maskers gaan er natuurlijk af straks maar ik zie een boel supermarkten gewoon die plexi-schermen laten staan bij de kassa's. En in wachtruimtes van huis- en tandarts zul je nog wel een tijd mensen met een masker op zien zitten, ook als dat niet meer verplicht is.
In Azië zag je na SARS nog jaren later op willekeurige balies die gel staan, als een soort courtesy. Of ze gebruikt zullen worden geen idee, maar ik zie het als een klantenservice dingetje.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zal wel in een parallelle wereld leven, maar die desinfectiegel gebruikt echt helemaal niemand meer. Dat er een switch naar een meer hybride vorm van werken komt kan ik me wel in vinden, de hele hype dat iedereen vanaf nu maar 100% thuiswerkt dan weer niet.
In supermarkten gaan ze wel redelijk vlot weer weg, in apotheken zal het nog wel even duren denk ik. Hangt heel erg van de business af waar het zit.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De verplichte maskers gaan er natuurlijk af straks maar ik zie een boel supermarkten gewoon die plexi-schermen laten staan bij de kassa's. En in wachtruimtes van huis- en tandarts zul je nog wel een tijd mensen met een masker op zien zitten, ook als dat niet meer verplicht is.
Zeker.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg, dat men van een snotneus dood kan gaan. Heb je gelezen wat ik postte?
Die zullen meer blijven staan omdat get weghalen geld kost. Bijvullen zal niet of nauwelijks nog gebeuren omdat dat geld kost.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Oké.quote:
Vrees dat ze ook niet veel meer vaccins hebben liggen dan NL, kun je wel een afspraak maken, maar dan ben je alsnog half juli misschien aan de beurt.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Duitsland gooit alles open qua vaccineren.
Dat is inderdaad het nadeel. In die zin doet NL dat helemaal niet zo stom wat mij betreft.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:16 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vrees dat ze ook niet veel meer vaccins hebben liggen dan NL, kun je wel een afspraak maken, maar dan ben je alsnog half juli misschien aan de beurt.
Maakt het op dit moment vanuit virustechnisch oogpunt nog iets uit wie er eerst aan de beurt is dan?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het nadeel. In die zin doet NL dat helemaal niet zo stom wat mij betreft.
Ja, de 50+ groep als eerste gehad hebben scheelt aanzienlijk in eventuele opnames en doden die er te betreuren vallen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maakt het op dit moment vanuit virustechnisch oogpunt nog iets uit wie er eerst aan de beurt is dan?
Wat je wel als voordeel hebt is dat er al een afspraak staat voor iedereen die dat wil. Ik denk dat de bereidheid tot het maken van een afspraak wel gaat afnemen richting de zomer. Geen idee of het veel gaat uitmaken.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het nadeel. In die zin doet NL dat helemaal niet zo stom wat mij betreft.
Maar daar zijn we dus al lang voorbij, aanzien we nu met jaartallen in de 80 bezig zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja, de 50+ groep als eerste gehad hebben scheelt aanzienlijk in eventuele opnames en doden die er te betreuren vallen.
Ik zal heel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wanneer het ouderenuurtje hier bij de supermarkt is. En ik ben nog nooit aangesproken dat ik niet naar binnen mocht (terwijl ik er niet heel oud uitzie (vind ik zelf dan...)).quote:Op maandag 7 juni 2021 09:27 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Zijn de ouderenuurtjes in de supermarkt al afgeschaft? Ik vond het al een tijdje vrij overbodig, aangezien de oudjes allang hun vaccin hebben kunnen halen.
Wat is dat exact?quote:Op maandag 7 juni 2021 08:10 schreef Scrummie het volgende:
GommersMet z'n 'nieuwe leven terug'. Rot op joh.
Ik maakte er gebruik van als risicogroep. Ga volgende week voor m'n tweede vaccinatie. Ik ben wel blij dat het nog even mogelijk isquote:Op maandag 7 juni 2021 09:27 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Zijn de ouderenuurtjes in de supermarkt al afgeschaft? Ik vond het al een tijdje vrij overbodig, aangezien de oudjes allang hun vaccin hebben kunnen halen.
laatste strohalmquote:Op maandag 7 juni 2021 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Duitsland gooit alles open qua vaccineren.
Klopt, maar er zijn nog legio 50ers en ouder die geprikt moeten worden. Dat staat los van het kunnen maken van een afspraak.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar daar zijn we dus al lang voorbij, aanzien we nu met jaartallen in de 80 bezig zijn.
Bij onze AH in de stad is wel sinds zaterdag weer een muntje nodig voor de winkelwagens en ze worden ook niet meer schoongemaakt.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:27 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Het nieuwe normaal van Gommers zal er wel een zijn waar hij zelf heel relevant blijft.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is dat exact?
Had de reactie vraag moeten zijn.
Het enige doel wat die gasten moeten hebben is de maatschappelijke schade zo klein mogelijk houden en er voor zorg dragen dat je zo snel mogelijk terug kan naar het normale leven.
Maar hoe komt dat dan? Zijn dat de befaamde weigerboomers, of zijn er echt nog groepen die nog geen kans hebben gehad? Of bedoel je dat ze wel een afspraak hebben maar nog geen prik?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn nog legio 50ers en ouder die geprikt moeten worden. Dat staat los van het kunnen maken van een afspraak.
Alles wat je hier zegt eigenlijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe komt dat dan? Zijn dat de befaamde weigerboomers, of zijn er echt nog groepen die nog geen kans hebben gehad? Of bedoel je dat ze wel een afspraak hebben maar nog geen prik?
Laten we dat vooral maar niet willen inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het nieuwe normaal van Gommers zal er wel een zijn waar hij zelf heel relevant blijft.
Hier sinds vandaag. Zag gisteren een briefje hangen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:27 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Maar wat is nu het probleem om vanaf morgen te zeggen 'iedereen die nog niet aan de beurt is geweest, kan vanaf nu een afspraak maken'. De afspraken van die vijftigers die nog moeten staan immers allemaal gepland.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn nog legio 50ers en ouder die geprikt moeten worden. Dat staat los van het kunnen maken van een afspraak.
Omdat je die vaccins niet op voorraad hebt en je alsnog moet gaan plannen voor laat in juli dan. Plus je systeem zal compleet vast gaan lopen, want afgelopen week was het al een drama met soms 200k mensen tegelijk online.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar wat is nu het probleem om vanaf morgen te zeggen 'iedereen die nog niet aan de beurt is geweest, kan vanaf nu een afspraak maken'. De afspraken van die vijftigers die nog moeten staan immers allemaal gepland.
Je ontwijkt de vraag. Waarom zou het een probleem zijn als er vanaf nu iemand van 20 eerder aan de beurt is dan iemand van 32?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat je die vaccins niet op voorraad hebt en je alsnog moet gaan plannen voor laat in juli dan. Plus je systeem zal compleet vast gaan lopen, want afgelopen week was het al een drama met soms 200k mensen tegelijk online.
Hm oke. De 50+ die een afspraak hebben gaat gewoon door, 50+ die nog geen afspraak hebben zullen dat met een reden gedaan hebben. Eind deze week is (als 't goed is) 1988 zo'n beetje aan de beurt. Dan zou je 't toch ongeveer wel open moeten kunnen gooien? Volgende week wellicht?quote:
Als dat hier zou gebeuren, hoeveel dagen zou dan het callcenter platliggen vanwege capaciteitsgebrek?quote:
Nou, als Kirsten fucking Verdel het verwacht dan zal het wel zo zijn!quote:
En dan kunnen we hier weer 10 topics vullen dat het weer zwabberbeleid is van Hugo?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hm oke. De 50+ die een afspraak hebben gaat gewoon door, 50+ die nog geen afspraak hebben zullen dat met een reden gedaan hebben. Eind deze week is (als 't goed is) 1988 zo'n beetje aan de beurt. Dan zou je 't toch ongeveer wel open moeten kunnen gooien? Volgende week wellicht?
Dat begreep ik niet uit je eerdere vraag. En nee, dat is geen probleem want dat gebeurt momenteel al vanwege de verschillen tussen regio's hoe snel je aan de beurt kunt komen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag. Waarom zou het een probleem zijn als er vanaf nu iemand van 20 eerder aan de beurt is dan iemand van 32?
Tussen 'oproep' en daadwerkelijke 'afspraak' kan per regio een wereld van verschil zitten. En bovendien is de tweede prik bij een grote groep 50+ nog niet gezet.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar daar zijn we dus al lang voorbij, aanzien we nu met jaartallen in de 80 bezig zijn.
Prima bron van info andersquote:Op maandag 7 juni 2021 09:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nou, als Kirsten fucking Verdel het verwacht dan zal het wel zo zijn!![]()
![]()
![]()
![]()
Dat dat wijf ineens op de voorgrond staat is een nieuw dieptepunt in deze crisis.
Goed verhaal. Misschien even met je andere been uit bed stappen?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dan kunnen we hier weer 10 topics vullen dat het weer zwabberbeleid is van Hugo?
Of gaan we nu 10 topics vullen dat Hugo het helemaal open moet gooien? Wat mij betreft gaat het prima zo. Het scheelt slechts een weekje of twee. Dat valt allemaal wel mee. Belangrijker is hoeveel van de vaccinweigeraars afgelopen weekend wél een afspraak hebben gemaakt.
Wat maakt mij het nu uit wie het zegt. Waarom zou ik me daar zo druk om maken?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat dat wijf ineens op de voorgrond staat is een nieuw dieptepunt in deze crisis.
Ze heeft het toch elke keer goed?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Euh? Ik stel gewoon een normale vraag. Dat is toch tendens hier of heb ik dat mis?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed verhaal. Misschien even met je andere been uit bed stappen?
Tussen afspraak en 1e prik zit momenteel 2-3 weken. Dus pas richting eind Juni - half Juli zul je ook in de groep 40 en 50+ flinke effecten gaan zien van het vaccineren.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hm oke. De 50+ die een afspraak hebben gaat gewoon door, 50+ die nog geen afspraak hebben zullen dat met een reden gedaan hebben. Eind deze week is (als 't goed is) 1988 zo'n beetje aan de beurt. Dan zou je 't toch ongeveer wel open moeten kunnen gooien? Volgende week wellicht?
Maar dan kun je dus ook, net als Duitsland, stoppen met de schifting in geboortejaren en de lijnen opengooien voor iedereen. Mijn eerste reactie op jouw opmerking dat wij het slimmer doen dan Duitsland was namelijk 'maar er is virustechnisch toch geen reden meer om leeftijden te volgen', of iets van die strekking. Zijn we het daar dus over eens.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat begreep ik niet uit je eerdere vraag. En nee, dat is geen probleem want dat gebeurt momenteel al vanwege de verschillen tussen regio's hoe snel je aan de beurt kunt komen.
Dat is niet overal zo hoor.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tussen afspraak en 1e prik zit momenteel 2-3 weken. Dus pas richting eind Juni - half Juli zul je ook in de groep 40 en 50+ flinke effecten gaan zien van het vaccineren.
Nou en? Dat maakt voor de twintigers en dertigers die een afspraak willen maken toch niet uit?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Tussen 'oproep' en daadwerkelijke 'afspraak' kan per regio een wereld van verschil zitten. En bovendien is de tweede prik bij een grote groep 50+ nog niet gezet.
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 4
Weektoename aantal opnamen: 51
Week tot week stijging: -58,2%
Bezetting op ICs: 348 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 7 juni om 9:
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 66 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 519 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -28,1%
Bezetting op verpleegafdelingen: 763 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, maandag 7 juni om 9:45
Als je je eerste 2 zinnen weglaat had je inderdaad een normale vraag gesteld.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Euh? Ik stel gewoon een normale vraag. Dat is toch tendens hier of heb ik dat mis?
Ja, als ze er elke keer naast zou zitten dan zou je haar niet meer als bron nemen. Schijnbaar heeft ze een bron daar ergens.quote:
Niet voor een afspraak nee.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou en? Dat maakt voor de twintigers en dertigers die een afspraak willen maken toch niet uit?
Nee, want:quote:Op maandag 7 juni 2021 09:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan kun je dus ook, net als Duitsland, stoppen met de schifting in geboortejaren en de lijnen opengooien voor iedereen.
Klopt, soms ook sneller, maar het algemene effect verwacht ik wel pas in die periode.quote:
Maar het is wel eerlijker. Alle risicogroepen zijn dan aan de beurt geweest, dus daarna kan iedereen tegelijk een afspraak maken. Als je de pech hebt dat je 19 jaar bent kun je de zomervakantie naar Mallorca oid anders misschien wel op je buik schrijven omdat je 19 jaar bentquote:Op maandag 7 juni 2021 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want:
1. je hebt niet voldoende vaccins, dus mensen moeten alsnog lang wachten op de 1e prik
2. je systeem er niet op gemaakt is dat miljoenen mensen ineens een afspraak willen gaan inplannen.
Dit heeft twee kanten denk ik. Aan de ene kant ga ik zoals ik elke keer zeg gewoon zelf weer verder waar ik gebleven was. Ik ga gewoon weer iedereen free huggen binnen m'n fandom bv en ik garandeer je echt met 100% zekerheid dat dat voor 99,99% geld, het hoort echt volledig bij de subcultuur. Als zuurstof ademen. Letterlijk mijn hele omgeving zegt hetzelfde. Zelfs vorig jaar september toen het niet mocht op een aangepast event was m'n score nog rond de 35 mensen omdat niemand ongeveer zich eraan hield, zo hoort het erbij.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat we eerlijk moeten zijn naar elkaar en moeten/kunnen stellen dat er bepaalde dingen blijvend verandert zijn door deze pandemie. Neem alleen al het 3x zoenen van jan en alleman. Het hoeven geen grote, maatschappij ontwrichtende dingen te zijn, maar deze kleine zaken spelen ook mee. Het is een periode die je hopelijk binnen enkele maanden af gaat sluiten, maar niemand zal het ooit nog vergeten.
Als je je vakantie hebt geboekt met verwachting dat je op een bepaald moment (die dus dan niet gehaald wordt) gevaccineerd bent is dat beetje jouw probleem nietwaar? Je weet dat het een onzekere periode is, afhankelijk van capaciteit en leveringen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je je eerste 2 zinnen weglaat had je inderdaad een normale vraag gesteld.
Het scheelt 2 weken in de vakantieperiode. Diezelfde vakantieperiode waar mensen die wel gevaccineerd zijn voordelen hebben ten opzichte van mensen die niet gevaccineerd zijn.
Qua planning maakt het niks uit want die 19 jarige komt alsnog laat aan de beurt vanwege de levering van vaccins. Waarom dan onnodig je systeem overbelasten?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is wel eerlijker. Alle risicogroepen zijn dan aan de beurt geweest, dus daarna kan iedereen tegelijk een afspraak maken. Als je de pech hebt dat je 19 jaar bent kun je de zomervakantie naar Mallorca oid anders misschien wel op je buik schrijven omdat je 19 jaar bent
Dus je argument dat wij het slimmer doen dan Duitsland is eigenlijk gebaseerd op het gegeven dat onze systemen minder goed functioneren, en we daarom niet dezelfde keuze kunnen maken. Nee, helder.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want:
1. je hebt niet voldoende vaccins, dus mensen moeten alsnog lang wachten op de 1e prik
2. je systeem er niet op gemaakt is dat miljoenen mensen ineens een afspraak willen gaan inplannen.
Ik hoorde laatst dat 19-jarigen maar gewoon hun vakantie moeten gebruiken om leerachterstanden weg te werken.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het is wel eerlijker. Alle risicogroepen zijn dan aan de beurt geweest, dus daarna kan iedereen tegelijk een afspraak maken. Als je de pech hebt dat je 19 jaar bent kun je de zomervakantie naar Mallorca oid anders misschien wel op je buik schrijven omdat je 19 jaar bent
Weet niet wat je nu precies wilt horen van me, maar wat Duitsland nu doet zou Nederland wellicht ook kunnen doen, maar in de praktijk zal het weinig tot geen verschil maken.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus je argument dat wij het slimmer doen dan Duitsland is eigenlijk gebaseerd op het gegeven dat onze systemen minder goed functioneren, en we daarom niet dezelfde keuze kunnen maken. Nee, helder.
Ik zeg niet dát we nu opnieuw de strategie aan moeten passen. Maar je argumenten waarom het niet zou kunnen slaan nergens op, en hebben al helemaal niets te maken met mijn oorspronkelijke post waar je op reageerde.
Ik wens de niet-gevaccineerde 19-jarigen heel veel plezier.quote:Vanaf 7 juni 2021 veranderen de inreisvoorwaarden voor reizigers naar Spanje. Alle reizigers uit Nederland (met elk vervoermiddel) van 6 jaar of ouder moeten een negatieve PCR-test of een negatieve antigeen sneltest laten zien die binnen 48 uur voor aankomst is afgenomen. Na een verblijf op de Balearen (onder andere Mallorca, Menorca, Ibiza, Formentera en Cabrera) hoeft u bij terugkeer in Nederland niet in (thuis)quarantaine te gaan. Er geldt voor terugkeer uit deze gebieden ook geen testverplichting meer.
Kun je eens stoppen met zo agressief aanvallerig te doen? Wat is er niet waar aan wat ik zeg?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat dus niet waar is, maar dat is kennelijk te ingewikkeld voor je. Lees de laatste post van @:chatnox nog maar eens na.
Idk, gommers was de gene die paar maanden terug enthousiast voorspelde dat we weer normaal naar lowlands zouden kunnen dit jaar (en hij had gelijk, GODmers, ondanks iedereen die hem tenminste optimistisch noemde!), dus denk geen schokkende dingen.quote:Op maandag 7 juni 2021 08:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat houdt dan in dan he.. 'het nieuwe leven'..
Dat je vanaf nu met alles wat je doet corona in je achterhoofd houdt?
Ik wil weer gewoon huggen straks XD
Van de ene kant ben ik het met je eens, van de andere kant moet je krom beleid in het buitenland niet proberen recht te trekken door er maar een gok van te maken in eigen land. Immers, door alles open te gooien krijg je weliswaar een 'eerlijke' kans op een plekje eerder maar het is nog steeds afhankelijk van de beperkingen in de leveringen. Dus ik zie de eerste sneeuwvlokjes alweer klagen in de talkshows/op feesboek dat ze de hele nacht hebben zitten refreshen op de GGD-website (waarvan ik me afvraag of die het aan gaat kunnen, maar dat is een ander verhaal) en geen afspraak hebben kunnen inplannen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je met negatieve PCR test op vakantie, vooralsnog nog steeds op eigen kosten toch? Oftewel, die 19 jarige die naar Mallorca wil moet dan ~200 extra betalen terwijl Sjaan van 43 die ernaast zit dat niet hoeft. Het enige voordeel dat Sjaan dan heeft is dat ze ouder is, waardoor haar vakantie dus goedkoper is.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als je je vakantie hebt geboekt met verwachting dat je op een bepaald moment (die dus dan niet gehaald wordt) gevaccineerd bent is dat beetje jouw probleem nietwaar? Je weet dat het een onzekere periode is, afhankelijk van capaciteit en leveringen.
Los daarvan kan je nu ook gewoon op vakantie met negatieve PCR-test dus het is niet alsof je vakantie in water gaat vallen.
Ook voor mensen die gevaccineerd zijn?quote:Op maandag 7 juni 2021 09:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik wens de niet-gevaccineerde 19-jarigen heel veel plezier.
Zeer zeker!quote:
Buitenland was een voorbeeld, maar testen voor toegang hier geldt hetzelfde voor. Mensen die nog niet de kans hebben gekregen zich te laten vaccineren moeten onnodige hoepels doorspringen die mensen die wel gevaccineerd zijn niet door hoeven te springen.quote:Op maandag 7 juni 2021 09:58 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Van de ene kant ben ik het met je eens, van de andere kant moet je krom beleid in het buitenland niet proberen recht te trekken door er maar een gok van te maken in eigen land. Immers, door alles open te gooien krijg je weliswaar een 'eerlijke' kans op een plekje eerder maar het is nog steeds afhankelijk van de beperkingen in de leveringen. Dus ik zie de eerste sneeuwvlokjes alweer klagen in de talkshows/op feesboek dat ze de hele nacht hebben zitten refreshen op de GGD-website (waarvan ik me afvraag of die het aan gaat kunnen, maar dat is een ander verhaal) en geen afspraak hebben kunnen inplannen.
Ik denk dat ik toch meer voorstander ben om maar gewoon op leeftijd door te gaan.
Dat is eerder een argument om TvT af te schaffen dan om het prikken voor iedereen maar een gok te maken lijkt me.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Buitenland was een voorbeeld, maar testen voor toegang hier geldt hetzelfde voor. Mensen die nog niet de kans hebben gekregen zich te laten vaccineren moeten onnodige hoepels doorspringen die mensen die wel gevaccineerd zijn niet door hoeven te springen.
Indien het iemand is die ernstig ziek kan worden van dit virus is het uitlegbaar, maar als 2 personen beiden een even grote kans hebben maar de ene eerder aan de beurt is vanwege een arbitraire regel is dat (naar mijn mening) niet uitlegbaar.
Dat sowieso. Maar zo lang het bestaat is het een extra drempel.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is eerder een argument om TvT af te schaffen dan om het prikken voor iedereen maar een gok te maken lijkt me.
Uiteraard, ik vind TvT een heel slecht idee, dat heb ik hier wel vaker genoemd. Maargoed, ze houden vast aan TvT en houden vast aan negatieve tests/vaccinatiebewijzen binnen Europa e.d.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is eerder een argument om TvT af te schaffen dan om het prikken voor iedereen maar een gok te maken lijkt me.
NICE rapporteert al dagen substantieel hoger dan LCPS op kliniek.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ic gestegen of de verpleeg afdeling, aangezien we boven de 1000 zitten
En maandag is altijd hoger dan de rest v/d week, na weekend enzo. @Lenny_Leonard heeft dat ook wel 's uitgelegd.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
NICE rapporteert al dagen substantieel hoger dan LCPS op kliniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |