abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 juni 2021 @ 16:42:31 #1
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199771269


Hier praten we verder over speelgoed voor kinderen van alle leeftijden.

Voor LEGO is er een aparte topicreeks.

[ Bericht 34% gewijzigd door Burdie op 06-06-2021 16:48:21 ]
KuikenGuppy
  zondag 6 juni 2021 @ 16:46:07 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199771323
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:07 schreef Nolita het volgende:
@:Burdie en @:FlyingFish hoe ervaren jullie de hoogte van de watertafel? Tolstoi benoemd dat de tafel snel te laag is maar bij jullie lees ik lang speelplezier? Ben benieuwd!

Ik verwacht zelf ook dat ze er nog jaren plezier van hebben (hoop ik). Wat hoogte betreft, als de poten demontabel zijn is daar altijd iets op te verzinnen. Opbergen komt wel goed hier.
Voor mijn jongste van 4 is 'ie nu net wat aan de lage kant, dus dat is prima.
KuikenGuppy
pi_199776004
Fijn om alle ervaringen te lezen. Ik kwam de betreffende tafel vandaag tegen voor bijna 50 euro minder dan gisteren (bizar) en heb m maar meteen besteld. Wordt vast een succes, knoeien met water. :)
pi_199828203
Zijn hier mensen die de osmo creative kit of andere varianten hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
pi_199840868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:26 schreef Arja het volgende:
Zijn hier mensen die de osmo creative kit of andere varianten hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Ik zag je vraag in het andere topic:
Sjaak speelt vooral met het tekenen en met de cijfers. De tangram vond hij ook wel leuk, maar de rest leuker.
pi_199850711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik zag je vraag in het andere topic:
Sjaak speelt vooral met het tekenen en met de cijfers. De tangram vond hij ook wel leuk, maar de rest leuker.
En zit dat in dezelfde creative kit of moet je voor die cijfers bijvoorbeeld weer uitbreidingen kopen? Welke speelt hij mee?
  zaterdag 12 juni 2021 @ 18:26:18 #7
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199850898
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:26 schreef Arja het volgende:
Zijn hier mensen die de osmo creative kit of andere varianten hebben? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Wij hebben pizza co en coding awbie.
Hier is het geen vermaak voor langere tijd hier. Leuk voor eventjes. Gekocht toen hij 6 was denk ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_199854359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 18:15 schreef Arja het volgende:

[..]

En zit dat in dezelfde creative kit of moet je voor die cijfers bijvoorbeeld weer uitbreidingen kopen? Welke speelt hij mee?
https://www.bol.com/nl/p/(...)JHMeo2BoCtVwQAvD_BwE

Deze set mogen wij lenen.
pi_199854701
Bedankt voor jullie ervaringen.

Ik zat hier aan te denken
https://www.bol.com/nl/p/(...)NEAQYASABEgICNfD_BwE

Maar ben dus ook bang dat ze er maar eventjes mee speelt en daarvoor is het echt te duur. Maar ja misschien wordt het een instant hit.
Ik twijfel nog even door
pi_199856112
Ik zou het zelf niet kopen, denk ik. Omdat we het nu soms mogen lenen, blijft het interessant. Maar ik denk dat het na een paar weken zou gaan vervelen.
pi_200020779
Ik zoek tips voor een speelgoedtelefoon voor op het lijstje van bijna dreumes.
Sommige maken me toch een kabaal en dat zie je op de website niet. :+
Peuter heeft die van Nijntje (uiterlijk lijkt op smartphone en geluid fijn zacht).
Precies wat ik nu ook zoek, maar wil niet dezelfde, tips?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juni 2021 @ 09:53:22 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200020814
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:51 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor een speelgoedtelefoon voor op het lijstje van bijna dreumes.
Sommige maken me toch een kabaal en dat zie je op de website niet. :+
Peuter heeft die van Nijntje (uiterlijk lijkt op smartphone en geluid fijn zacht).
Precies wat ik nu ook zoek, maar wil niet dezelfde, tips?
geen ervaring mee maar mocht je er een hebben die teveel lawaai maakt, even open schroeven en dan aan de achterkant van de geluidsgaatjes wat scotchtape plakken. dat dempt het geluid prima.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juni 2021 @ 09:53:45 #13
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_200020819
2e verjaardag, watertafel go of no go?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_200020930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 09:53 schreef Ynske het volgende:
2e verjaardag, watertafel go of no go?
Watertafel was hier met 1 jaar al een hit en nu met 3 jaar nog steeds dus ik zeg Go.
pi_200032082
Iemand enig idee of dit wat zou kunnen zijn?

https://www.aldi.nl/aanbi(...)133-1-0.article.html
pi_200032387
Hebben jullie nog goede cadeautips voor binnenspeelgoed voor een bijna 4-jarige?
Bij voorkeur met wat uitdaging, wat niet na 2 weken in een hoek ligt te verstoffen :)
  woensdag 23 juni 2021 @ 21:46:20 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_200033397
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand enig idee of dit wat zou kunnen zijn?

https://www.aldi.nl/aanbi(...)133-1-0.article.html
140 cm is echt wel vrij klein. En dat is inclusief die blauwe rand dus effectief blijft er echt weinig oppervlak over om op te springen. Ik zou zo’n formaat alleen kiezen als je écht dolgraag een trampoline wilt en je tuin is klein. leuk voor kinderen van 2-4 jaar imo, niet ouder. Daarnaast zou ik eerder een betrouwbaar merk kiezen zoals Salta of Berg. Ik kan niet zien of deze trampoline veren heeft of elastiek, maar ik weet dat bij de goedkopere de veren snel gaan piepen en kraken. Zo’n trampoline heeft ook veel te verduren qua weersomstandigheden. Ik zou het dus niet doen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 23 juni 2021 @ 22:47:42 #18
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200035346
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:06 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand enig idee of dit wat zou kunnen zijn?

https://www.aldi.nl/aanbi(...)133-1-0.article.html
Is wel erg klein.

Wij zijn uiteindelijk voor een 183 gegaan en dat is al net aan wat spring oppervlakte betreft.
pi_200036916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:16 schreef TolstoiFan het volgende:
Hebben jullie nog goede cadeautips voor binnenspeelgoed voor een bijna 4-jarige?
Bij voorkeur met wat uitdaging, wat niet na 2 weken in een hoek ligt te verstoffen :)
Lego!

Mijn meiden vinden het geweldig nu ze eindelijk hun eigen Lego hebben gekregen. Er zijn 4+ setjes die simpeler te bouwen zijn. Lala heeft een Minnie ijssalon gekregen en dat kon ze al redelijk goed zelf (was haar 1e echte Lego) en wordt dagelijks gepakt. Je hebt uit diezelfde 4+ serie ook mickey met een raket, en iets met een boerderij.

En verder Tiptoi (vooral het dierenspel en dino-boek doen het hier goed), mini-loco, teken/knutselspullen, letterstempels…

En qua nuttige kado’s: broodtrommel/beker, rugtas, zwemsokken, Dopper
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_200039161
@Mariposas, dank voor je tips, allemaal dingen waar ik nog helemaal niet bij stil had gestaan. Op de doos van deze trampoline staat dat er elastieken bij zitten.

@FlyingFish, Lego had ik ook al bedacht, maar we hebben al zo'n zooi duplo. Ik zal eens naar die 4+ setjes kijken. Tiptoi heb ik in de winkel al eens bekeken, twijfel heel erg of Simon dat lang leuk zal vinden. Hij doet nu wel eens de loco van mij van vroeger. Sommige zijn nog wat te moeilijk, maar andere kan ie al heel aardig doen. Misschien kijken voor extra boekjes.
pi_200039460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:34 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mariposas, dank voor je tips, allemaal dingen waar ik nog helemaal niet bij stil had gestaan. Op de doos van deze trampoline staat dat er elastieken bij zitten.

@:FlyingFish, Lego had ik ook al bedacht, maar we hebben al zo'n zooi duplo. Ik zal eens naar die 4+ setjes kijken. Tiptoi heb ik in de winkel al eens bekeken, twijfel heel erg of Simon dat lang leuk zal vinden. Hij doet nu wel eens de loco van mij van vroeger. Sommige zijn nog wat te moeilijk, maar andere kan ie al heel aardig doen. Misschien kijken voor extra boekjes.
Tussen Lego en duplo zit imo een flink verschil. Ze spelen hier ook op een andere manier mee. Bij Lego proberen ze na te bouwen en instructies te volgen en gaan ze er vervolgens verhaaltjes mee spelen. Met Duplo bouwen ze vooral fantasie-bouwsels. Kan dus prima naast elkaar bestaan, mijn oudste van bijna 6 speelt ook nog dagelijks met de duplo, net als vriendjes van school die op bezoek komen. Lego mogen ze (voorlopig) ook alleen aan tafel mee spelen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_200040487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:34 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mariposas, dank voor je tips, allemaal dingen waar ik nog helemaal niet bij stil had gestaan. Op de doos van deze trampoline staat dat er elastieken bij zitten.

@:FlyingFish, Lego had ik ook al bedacht, maar we hebben al zo'n zooi duplo. Ik zal eens naar die 4+ setjes kijken. Tiptoi heb ik in de winkel al eens bekeken, twijfel heel erg of Simon dat lang leuk zal vinden. Hij doet nu wel eens de loco van mij van vroeger. Sommige zijn nog wat te moeilijk, maar andere kan ie al heel aardig doen. Misschien kijken voor extra boekjes.
Mijn kinderen (3 en 5) tiptoien heel erg graag. We hebben 2 pennen, en die zijn constant in gebruik. Ook in de auto oid erg ideaal.
pi_200046017
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 10:34 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Mariposas, dank voor je tips, allemaal dingen waar ik nog helemaal niet bij stil had gestaan. Op de doos van deze trampoline staat dat er elastieken bij zitten.

@:FlyingFish, Lego had ik ook al bedacht, maar we hebben al zo'n zooi duplo. Ik zal eens naar die 4+ setjes kijken. Tiptoi heb ik in de winkel al eens bekeken, twijfel heel erg of Simon dat lang leuk zal vinden. Hij doet nu wel eens de loco van mij van vroeger. Sommige zijn nog wat te moeilijk, maar andere kan ie al heel aardig doen. Misschien kijken voor extra boekjes.
Is Hubelino dan leuk? Als aanvulling op de Duplo.
pi_200047149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 18:43 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Is Hubelino dan leuk? Als aanvulling op de Duplo.
Dat is ook een goede tip! Als we al zo'n verzameling Duplo hebben, dan heb je genoeg aan alleen van die baanelementen, toch? Is/blijft dat ook leuk na langere tijd?
Tips voor een goede eerste set?
pi_200047215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:03 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dat is ook een goede tip! Als we al zo'n verzameling Duplo hebben, dan heb je genoeg aan alleen van die baanelementen, toch? Is/blijft dat ook leuk na langere tijd?
Tips voor een goede eerste set?
https://www.bol.com/nl/nl(...).2_8.10.ProductImage
Deze hebben wij volgens mij, wij hadden ook genoeg Duplo om geen startset met witte blokken te kopen. En via Ali had ik twee trechters en nog wat kleine dingetjes gekocht.
Sjaak speelt er nu al 2,5 jaar mee, buurjongetje van 8 komt er ook nog graag mee spelen. Niet dagelijks, maar wel een paar keer per maand.
pi_200047258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 20:08 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

https://www.bol.com/nl/nl(...).2_8.10.ProductImage
Deze hebben wij volgens mij, wij hadden ook genoeg Duplo om geen startset met witte blokken te kopen. En via Ali had ik twee trechters en nog wat kleine dingetjes gekocht.
Sjaak speelt er nu al 2,5 jaar mee, buurjongetje van 8 komt er ook nog graag mee spelen. Niet dagelijks, maar wel een paar keer per maand.
Fijn zo'n snelle reactie :) Ja, die set zag ik net op Bol. Goed om te lezen dat het al zo lang gebruikt wordt bij jullie.
Dan gaat het denk ik een set van Hubelino worden :)
pi_200048167
(nep)Hubelino is hier al 2 maanden lang een hit. Weinig speelgoed wat zo lang achter elkaar leuk is gebleven. Komt vast een moment dat het nieuwe eraf is maar ik verwacht ook dat hier nog heel lang mee kan worden gespeeld.

Eerst bouwde L alleen vlakke banen met heel veel bochtjes en ging daar met het balletje doorheen. Inmiddels heeft hij door hoe hij de hoogte in kan bouwen.

Ik weet eigenlijk niet welke set wij hebben want 2ehands en aangevuld met namaak van Ali.
pi_200579113
Is het spel Regenwormen leuk?
pi_200579549
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:46 schreef Hupje het volgende:
Is het spel Regenwormen leuk?
Ja zeker!
pi_200580319
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:46 schreef Hupje het volgende:
Is het spel Regenwormen leuk?
Ja! En voor J al prima te doen, gok ik. Wij spelen het sinds een half jaar met Sjaak.
pi_200582217
Er bestaat evt ook regenwormen junior. Die is regelmatig voor nog geen ¤5 op te pikken bij de Kruidvat. Wij hebben die in de geheime kadootjeskast klaar liggen voor ooit, dus nog geen ervaring mee. De gewone variant is leuk voor af en toe.

De kinderen hier zijn momenteel dol op keer op keer junior. De net 4-jarigen begrijpen de tactiek nog niet en strepen af wat ze leuk vinden (en kunnen op hun manier dus al mee doen), maar de bijna 6-jarige speelt het al bijna zoals wij het zelf (zouden) spelen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_200589818
Heeft iemand nog een leuke tip voor een winkeltje/marktkraampje voor een 3 jarige?

Ik zocht eigenlijk naar een combinatie keukentje/winkeltje, maar die zijn duur…
pi_200591621
L heeft een winkeltje en die bouw ik om tot keukentje door er een tafelkeukentje op te zetten.

Ik vind de meeste winkeltjes zo laag, L heeft er eentje van de Lidl moet er al bij zittend spelen ipv staan.
Ben nog steeds van plan zelf een speelmeubel te maken met een trofast kast als basis zodat het speelgoed er ook in kan worden opgeruimd maar dat blijft een beetje hangen in de ideefase.
pi_200591706
Lok, ik heb het andere keukentje van ikea. Doet hier dienst als winkel (met de Fisher Price kassa), poppenkast en keukentje. Zit ook een krijtbord op.

pi_200591753
Mocht je naast een winkeltje toch iets van een keukentje willen: zo'n tafelkeukentje, of een stoel hoes (laten) naaien wat lijkt op een keukentje. Scheelt een boel ruimte.
  woensdag 28 juli 2021 @ 10:22:08 #36
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200591882
Hubelino blijft lang leuk dus? Kan ik dat met Sinterklaas met 4,5 jaar nog aanschaffen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200593602
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:22 schreef Lemijn het volgende:
Hubelino blijft lang leuk dus? Kan ik dat met Sinterklaas met 4,5 jaar nog aanschaffen?
Met 6 jaar wordt er hier nog steeds goed mee gespeeld (in fases uiteraard, zoals dat met alles gaat). Ook het buurjongetje van 8 jaar vraagt erom als hij bij ons is.
  woensdag 28 juli 2021 @ 12:02:58 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200594415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 09:05 schreef Loj het volgende:
Heeft iemand nog een leuke tip voor een winkeltje/marktkraampje voor een 3 jarige?

Ik zocht eigenlijk naar een combinatie keukentje/winkeltje, maar die zijn duur…
HEMA heeft een leuke: https://www.hema.nl/kind/(...)-96-cm-15122472.html

(Ik heb er evt nog een ter overname, maar ik geloof niet dat jij erg in de buurt woont)
KuikenGuppy
pi_200594639
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:22 schreef Lemijn het volgende:
Hubelino blijft lang leuk dus? Kan ik dat met Sinterklaas met 4,5 jaar nog aanschaffen?
Ik heb de Ali versie van hubelino, al sinds hij 3 jaar is. Wordt (bijna 5 nu) nog veel mee gespeeld, samen met de normale duplo maar ik zie nu wel een verschuiving naar de lego plaatsvinden. Ik weet niet of hij er volgend jaar er nog mee speelt. Het is wel een hele goede bouwer, hij zet setjes lego van 7+ in elkaar. Dus of het helemaal representatief is weet ik niet.
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:03:14 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_200597095
Hier een achtjarige die Lego Technic van 12+ bouwt, maar nog net zo goed met Duplo en hubelino speelt. Het zijn voor hem echt 2 andere typen speelgoed. Duplo is voor het snelle, groffe bouwen en knikkerbanen, Lego is precisiewerk en uitzoeken hoe alles technisch werkt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 28 juli 2021 @ 14:06:11 #41
269689 crew  Viv
pi_200597162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 10:22 schreef Lemijn het volgende:
Hubelino blijft lang leuk dus? Kan ik dat met Sinterklaas met 4,5 jaar nog aanschaffen?
Ik denk dat zelfs tieners (en volwassenen ;) ) dat nog leuk kunnen vinden, je kan die banen immers zo ingewikkeld maken als je zelf wil. :)
  woensdag 28 juli 2021 @ 14:26:39 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_200597535
Ik ben al op marktplaats gaan kijken maar het wordt zelden aangeboden, zie ik. Als iemand het hier kwijt wil… en anders gaan we het sowieso met sinterklaas op de lijst zetten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_200601901
Ik vind Hubelino voor onder de 4 sowieso te lastig eigenlijk, dan is het puur een platte baan maken. Kleuter van bijna 6 heeft nu nog steeds moeite met het bouwen van een baan die de hoogte in gaat (en waarbij de knikker niet stil valt). Ik denk dat het speelgoed is dat nog jaren mee kan hier eigenlijk. Het verlengt imo juist de levensduur van gewone duplo en kan prima naast gewone Lego. Maar wij hebben de Hubelino ook bewust in een aparte bak, niet gemixt met de Duplo.

2e hands is er lastig aan te komen idd, ik ben per toeval op de kinderkleedjesmarkt hier ooit tegen een partij aangelopen. Als je een doos op het lijstje zet, kijk dan goed welke doos. Als je al redelijk wat basisbouwblokken van Duplo hebt, heb je de witte Hubelino bouwblokken niet nodig. En op termijn kun je als het een succes is evt de speciale uitbreidingblokken kopen, die speciale acties toevoegen die sowieso pas voor latere leeftijd geschikt zijn. Die gebruiken mijn man en ik nu ook nog vooral zelf :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  FOK!fossiel zondag 8 augustus 2021 @ 12:58:06 #44
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200812547
Vast al vaak langsgekomen, maar nogmaals een loopfiets-vraag.

We hebbeb de Veloretti (die zowel als driewieler als loopfiets kan) maar met bijna 2 komt ze nog steeds niet heel relaxed bij de grond met haar voeten.

Dus we willen iets simpels om even te overbruggen.

Is er een loopfiets (of driewieler, zijn we nog niet uit) die goed is, maar iets kleiner valt?
Chick on a mission
pi_200813012
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:58 schreef Keroppi het volgende:
Vast al vaak langsgekomen, maar nogmaals een loopfiets-vraag.

We hebbeb de Veloretti (die zowel als driewieler als loopfiets kan) maar met bijna 2 komt ze nog steeds niet heel relaxed bij de grond met haar voeten.

Dus we willen iets simpels om even te overbruggen.

Is er een loopfiets (of driewieler, zijn we nog niet uit) die goed is, maar iets kleiner valt?
wij hadden een houten van angels and bandits en die paste hier al heel vroeg, kun je ook als zowel driewieler als loopfietsje ombouwen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200814719
wij zijn begonnen met de Pukylino, een vierwieler die nog net iets lager is dan de Veloretti Tricycle.
  zondag 8 augustus 2021 @ 16:01:01 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200815956
Pukkilino inderdaad. Ik heb er evt nog een staan die weg mag?
KuikenGuppy
pi_200816619
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 14:26 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben al op marktplaats gaan kijken maar het wordt zelden aangeboden, zie ik. Als iemand het hier kwijt wil… en anders gaan we het sowieso met sinterklaas op de lijst zetten.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 19:21 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind Hubelino voor onder de 4 sowieso te lastig eigenlijk, dan is het puur een platte baan maken. Kleuter van bijna 6 heeft nu nog steeds moeite met het bouwen van een baan die de hoogte in gaat (en waarbij de knikker niet stil valt). Ik denk dat het speelgoed is dat nog jaren mee kan hier eigenlijk. Het verlengt imo juist de levensduur van gewone duplo en kan prima naast gewone Lego. Maar wij hebben de Hubelino ook bewust in een aparte bak, niet gemixt met de Duplo.

2e hands is er lastig aan te komen idd, ik ben per toeval op de kinderkleedjesmarkt hier ooit tegen een partij aangelopen. Als je een doos op het lijstje zet, kijk dan goed welke doos. Als je al redelijk wat basisbouwblokken van Duplo hebt, heb je de witte Hubelino bouwblokken niet nodig. En op termijn kun je als het een succes is evt de speciale uitbreidingblokken kopen, die speciale acties toevoegen die sowieso pas voor latere leeftijd geschikt zijn. Die gebruiken mijn man en ik nu ook nog vooral zelf :@
Dit is een goede tip van FF. Koop dus niet de starterskit van Hubelino als je zelf al over de nodige Duplo beschikt, je kan dan beter kiezen voor een uitbreidingsdoos met alleen baandelen.
Hier is Hubelino momenteel weer helemaal een hit, zowel bij kleuter (5) als bij peuter (3). Kleuter probeert zelf een lopende baan te bouwen, peuter is lid van het testpanel.
  FOK!fossiel zondag 8 augustus 2021 @ 19:42:29 #49
1455 Keroppi
kool kikker
pi_200818806
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:01 schreef Burdie het volgende:
Pukkilino inderdaad. Ik heb er evt nog een staan die weg mag?
Welke regio woon je? Mag ook via pm/dm :)
Chick on a mission
pi_200836333
Zoon wil graag een step voor zijn verjaardag, hij wordt 6. We hebben een space scooter liggen (weet hij niet), kan hij daar al wat mee qua leeftijd, of beter toch ook een gewone step halen en de space scooter nog even laten liggen? Het is de normale space scooter, niet de junior variant.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_200836530
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 21:31 schreef FlyingFish het volgende:
Zoon wil graag een step voor zijn verjaardag, hij wordt 6. We hebben een space scooter liggen (weet hij niet), kan hij daar al wat mee qua leeftijd, of beter toch ook een gewone step halen en de space scooter nog even laten liggen? Het is de normale space scooter, niet de junior variant.
Het ligt er een beetje aan wat hij met de step wilt doen denk ik. Mijn dochter heeft een step omdat ze daarmee ook naar een skatepark wilde om er 'stunts' mee te doen. Dat kan niet met een spacescooter.
pi_200836765
Hij wil een step omdat alle jongens uit de klas er een hebben en die rijden er alleen maar rondjes mee. Skatepark zit hier ook niet in de buurt, dus ik verwacht niet dat hij daar iets mee zou gaan doen de komende jaren.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_200851530
Iemand tips voor een leuke (simpele) en niet te dure vlieger voor een meisje?
Speelgoedwinkels als geweest, die hadden niets. Online is mogelijk, maar wat lastig met bezorgtermijn. Reviews zijn zo wisselend.
pi_200852891
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand tips voor een leuke (simpele) en niet te dure vlieger voor een meisje?
Speelgoedwinkels als geweest, die hadden niets. Online is mogelijk, maar wat lastig met bezorgtermijn. Reviews zijn zo wisselend.
Decathlon ^O^
pi_200852996
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:58 schreef Keroppi het volgende:
Vast al vaak langsgekomen, maar nogmaals een loopfiets-vraag.

We hebbeb de Veloretti (die zowel als driewieler als loopfiets kan) maar met bijna 2 komt ze nog steeds niet heel relaxed bij de grond met haar voeten.

Dus we willen iets simpels om even te overbruggen.

Is er een loopfiets (of driewieler, zijn we nog niet uit) die goed is, maar iets kleiner valt?
Wij hebben een driewieler van Berg, die ook als skelter gebruikt kan worden.

Deze, https://www.wehkamp.nl/berg-go-2-in-1-loopauto-mint-16251044/
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:25:49 #56
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200853447
Oh, nu ik hier "space scooter" lees, bedenk ik me dat ik die eigenlijk wil kopen voor mijn oudste. Maar mijn jongste wil ik dan ook iets gaafs geven. Wat is er vergelijkbaar tof voor een bijna 5-jarige? Iemand een idee?
KuikenGuppy
pi_200853662
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:25 schreef Burdie het volgende:
Oh, nu ik hier "space scooter" lees, bedenk ik me dat ik die eigenlijk wil kopen voor mijn oudste. Maar mijn jongste wil ik dan ook iets gaafs geven. Wat is er vergelijkbaar tof voor een bijna 5-jarige? Iemand een idee?
Inline skates?
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:40:38 #58
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_200853802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Inline skates?
Zou dat al lukken op die leeftijd? Hij kliert wel graag wat aan met een setje (te kleine) rolschaatsen, dus het zou denk ik wel in de smaak kunnen vallen!
KuikenGuppy
pi_200853891
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 22:40 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zou dat al lukken op die leeftijd? Hij kliert wel graag wat aan met een setje (te kleine) rolschaatsen, dus het zou denk ik wel in de smaak kunnen vallen!
Vast wel, toch?
  FOK!fossiel zondag 29 augustus 2021 @ 16:28:46 #60
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201125712
De net-2-peuter is dol op puzzelen. We hebben onlangs onderstaande puzzels voor haar gekocht:



Maar eigenlijk gaat ze (na initieel wat hulp) vrij vlot door de ‘moeilijkste’ puzzel van 16 stukjes heen. Wat zijn leuke vervolg puzzels?

(En mocht iemand afwillen van wat puzzels houd ik me ook aanbevolen :) )
Chick on a mission
pi_201127682
quote:
1s.gif Op zondag 29 augustus 2021 16:28 schreef Keroppi het volgende:
De net-2-peuter is dol op puzzelen. We hebben onlangs onderstaande puzzels voor haar gekocht:

[ afbeelding ]

Maar eigenlijk gaat ze (na initieel wat hulp) vrij vlot door de ‘moeilijkste’ puzzel van 16 stukjes heen. Wat zijn leuke vervolg puzzels?

(En mocht iemand afwillen van wat puzzels houd ik me ook aanbevolen :) )
Vloerpuzzels met grote stukken waren hier toen het vervolg. Ik heb er nog eentje met Thomas de trein, 24 grote stukken, die weg mag voor een paar euro. Maar verzenden is dan wel pakketpost.
  FOK!fossiel zondag 29 augustus 2021 @ 18:40:37 #62
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201128975
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 17:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Vloerpuzzels met grote stukken waren hier toen het vervolg. Ik heb er nog eentje met Thomas de trein, 24 grote stukken, die weg mag voor een paar euro. Maar verzenden is dan wel pakketpost.
Goede tip!

Bedankt voor het aanbod, maar vanwege het verzenden is het misschien handiger als iemand toevallig meerdere puzzels in de aanbieding heeft :)
Chick on a mission
  zondag 29 augustus 2021 @ 18:45:33 #63
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201129141
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 18:40 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Goede tip!

Bedankt voor het aanbod, maar vanwege het verzenden is het misschien handiger als iemand toevallig meerdere puzzels in de aanbieding heeft :)
Hier hebben we meerdere puzzels staan waar niet meer mee gespeeld wordt! PB maar even.
pi_201129263
Als je lid bent van de bieb: daar kun je ook vaak (houten) puzzels lenen.
pi_201129394
Bij de action zijn ook vaak goedkoop leuke puzzels te krijgen voor diverse leeftijden :)
pi_201130052
En bij de kringloopwinkel is vaak ook veel te vinden aan puzzels.
pi_201130111
quote:
14s.gif Op zondag 29 augustus 2021 19:33 schreef douche-eendje het volgende:
En bij de kringloopwinkel is vaak ook veel te vinden aan puzzels.
Dit ja, wij komen twee keer per maand bij de kringloop voor puzzels. Enige nadeel is dat ze niet altijd compleet zijn, maar we weten ondertussen welke kringlopen wel en welke niet controleren.
pi_201130223
Mijn tip qua puzzels is ook om ze soms even weg te leggen. Ik had het idee dat die van mij de afbeeldingen uit hun hoofd leerden, als ze weer een tijdje op de plank hadden gelegen waren ze er langer mee zoet.

En verder idd kringloop, daar haal ik ze voor max ¤1 per stuk. Wel bij een goede kringloop idd, sommige verkopen alleen troep. Daar hebben ze overigens ook een uitgebreid aanbied aan andere leerzame spelletjes voor jonge kinderen vaak. Dingen als Bambino loco en puzzeltjes met volgordes en letters.

Wij moeten onze puzzels en dingen nog even uit gaan zoeken, hebben nu ook dingen waar ze te groot voor beginnen te worden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  FOK!fossiel zondag 29 augustus 2021 @ 20:11:16 #69
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201130759
Slimme tips allemaal, de kringloop en de bieb had ik niet eens aan gedacht! Ook mooie duurzame opties.

En volgend jaar op de vrijmarkt met Koningsdag ga ik ook kijken :)
Chick on a mission
pi_201133795
De goki lagenpuzzel was hier ook een tijd een enorme hit. Ze kreeg de kip met 2j10m en kwam destijds dagelijks meerdere keren uit de kast. De eerste keren was voor mij nog een uitdaging. :+

Het zijn 4 puzzels (van ei tot kip) en je moet zelf zoeken welke stukjes van welke puzzel zijn en ook zorgen dat het plankje met de goede kant beneden ligt, anders lukt het niet.
Maar toen wij dat eindelijk doorhadden en haar dit uit hadden gelegd had zij veel sneller in de gaten wel stukje bij welke puzzel hoorde dan wij zelf.
pi_201137175
De bieb heeft hier helaas geen puzzels maar een oproepje op de lokale FB weggeefhoek leverde een stapel puzzels op en als L erop is uitgekeken geef ik ze weer door via dezelfde hoek.
Bij de action en hema heb ik een paar kleine doosjes gekocht. Ideaal vermaak voor op onderweg/vakantie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 30-08-2021 10:40:14 ]
pi_201259123
Iemand hier tips voor een racebaan?
Zoon wordt 6 en wil graag een racebaan. Zo’n ding met 2 autootjes naast elkaar, liefst met looping en die je dan met een afstandsbediening bestuurt. Waarvan de autootjes uiteraard voortdurend uit de baan vliegen, de batterijen vaker leeg dan vol zijn, enz.

Ben ik te negatief? Of zijn die dingen tegenwoordig ‘beter’? Iemand ervaring?
pi_201259574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:01 schreef Malteser het volgende:
Iemand hier tips voor een racebaan?
Zoon wordt 6 en wil graag een racebaan. Zo’n ding met 2 autootjes naast elkaar, liefst met looping en die je dan met een afstandsbediening bestuurt. Waarvan de autootjes uiteraard voortdurend uit de baan vliegen, de batterijen vaker leeg dan vol zijn, enz.

Ben ik te negatief? Of zijn die dingen tegenwoordig ‘beter’? Iemand ervaring?
Wij hadden er eentje van de kringloop en die ging redelijk. Ik vond het wel heel kwetsbaar allemaal. En ze doen steeds hetzelfde, dus was hier de lol er snel vanaf. Is een radiografisch bestuurbare auto misschien een oplossing?
  dinsdag 7 september 2021 @ 22:18:01 #74
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201259632
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:01 schreef Malteser het volgende:
Iemand hier tips voor een racebaan?
Zoon wordt 6 en wil graag een racebaan. Zo’n ding met 2 autootjes naast elkaar, liefst met looping en die je dan met een afstandsbediening bestuurt. Waarvan de autootjes uiteraard voortdurend uit de baan vliegen, de batterijen vaker leeg dan vol zijn, enz.

Ben ik te negatief? Of zijn die dingen tegenwoordig ‘beter’? Iemand ervaring?
Wij hebben 2 jaar terug een racebaan van Carrera gehad. Echt waardeloos, na een paar maanden hebben we het gewoon integraal weg kunnen gooien. Gelukkig was mijn zoon er niet te rouwig om want de lol was er al snel af, echt veel kun je er niet mee.
Nooit meer. Hotwheels is dan echt een stuk beter.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201259745
Ik twijfelde al maar jullie antwoorden helpen enorm. Het wordt gewoon echt iets anders, ik vind zo’n racebaan drie keer niks.
Thanks!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 september 2021 @ 00:01:13 #76
269689 crew  Viv
pi_201261304
Ik zou dan inderdaad voor Hotwheels gaan. Zo'n baan kun je (als daar animo voor is) steeds verder uitbreiden (ook met loopings), het werkt ook zonder batterijen en die auto's rijden ook heel goed zonder de baan. Hier begonnen met een setje auto's, maar ZZ speelt daar maar sporadisch mee, dus ik heb er geen baanstukken bijgekocht vooralsnog.
pi_201262376
Hotwheels werkt hier prima en kan hardhandige kinderen wel aan. Alleen slurpt het ding idd batterijen (maar ook omdat mijn kinderen hem aan laten staan terwijl ze klaar zijn met spelen). Mijn neefjes hebben de hot wheels mario kart, waarbij je twee auto’s hebt (wij hebben een enkele) en dat is ook een leuk ding! En hotwheels kun je idd uitbreiden met extra baanstukken of auto’s als de basisset niet zo interessant meer is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_201265581
Is de kwaliteit van de Carrera racebanen dan zoveel slechter geworden?
Ik kwam een tijdje terug bij mijn ouders onze Carrera racebaan van vroeger nog tegen, daar hebben we uren wedstrijdjes mee gedaan en hij deed het nog steeds :D Geen batterijen maar gewoon stekker in het stopcontact en racen maar. Carrera kan je ook uitbreiden met extra baanstukken of auto's.
pi_201443455
https://folder.aldi.nl/fi(...)gina&utm_source=aldi

Linksonder. Tip voor sinterklaas.
Als ik dit had geweten…
Protège moi de mes désirs.
pi_201444474
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 17:55 schreef arvensis het volgende:
https://folder.aldi.nl/fi(...)gina&utm_source=aldi

Linksonder. Tip voor sinterklaas.
Als ik dit had geweten…
Ik zag hem al op insta voorbij komen van jou, meteen screenshot gemaakt. Die ga ik halen voor 5 december *O* denk dat mijn 4- en 5-jarigen daar nog heel blij van worden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_201445213
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:16 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik zag hem al op insta voorbij komen van jou, meteen screenshot gemaakt. Die ga ik halen voor 5 december *O* denk dat mijn 4- en 5-jarigen daar nog heel blij van worden.
Leuk! O+ Denk het ook. Heb ‘m ook doorgestuurd naar het kdv als tip voor Sint. Ze gaan ook kijken of ze hem kunnen scoren. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_201446345
+1 op de Hotwheels, B kan daar echt urenlang mee spelen. Bij het Kruidvat en Action zijn er vaak racebaandelen en auto's van te koop.

Als je wat meer sets hebt, kan je er ook echt racebanen mee maken dat auto's tegen elkaar racen.

Dit was B zijn allereerste set en dat is echt een aanrader als start.
https://www.amazon.nl/Hot(...)voudig/dp/B07PXHF4WQ
  maandag 20 september 2021 @ 21:27:53 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201446508
@arvensis en @LeSage welke lijkt jullie leuk, de driehoek of de klimboog/glijbaan? Ik vind het een toffe tip maar aarzel wat het meeste zou aanslaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 september 2021 @ 21:34:36 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201446613
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:27 schreef Lemijn het volgende:
@:arvensis en @:LeSage welke lijkt jullie leuk, de driehoek of de klimboog/glijbaan? Ik vind het een toffe tip maar aarzel wat het meeste zou aanslaan.
Ik was aan t denken aan die nep wobbel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 20 september 2021 @ 22:28:47 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_201447683
Een houten klimrek van aldi voor 39,95? Ik vrees dat dat binnen 3 maanden uit elkaar ligt :')
disclaimer
  maandag 20 september 2021 @ 22:51:22 #86
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201448067
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:28 schreef SQ het volgende:
Een houten klimrek van aldi voor 39,95? Ik vrees dat dat binnen 3 maanden uit elkaar ligt :')
Ik ben ook wat sceptisch. In dit topic was iedereen lyrisch van ‘houten’ speelgoed van Lidl en Aldi (ik zet houten tussen haakjes omdat ik het voor houten speelgoed behoorlijk veel plastic vond bevatten). Dat komt er hier niet meer in, koop dan toch maar die dure Brio… maar goed, wellicht zegt dit ook wat over mijn kinderen. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201450064
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:27 schreef Lemijn het volgende:
@:arvensis en @:LeSage welke lijkt jullie leuk, de driehoek of de klimboog/glijbaan? Ik vind het een toffe tip maar aarzel wat het meeste zou aanslaan.
Voor baby of kleuter? We hebben een Piklerdriehoek en die wordt leuk gebruikt door beiden hier. Als ik de boog tegenkom, dan schaf ik ‘m aan voor baby. Denk niet dat peuter veel met de boog zal doen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:07 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_201450700
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Ik ben ook wat sceptisch. In dit topic was iedereen lyrisch van ‘houten’ speelgoed van Lidl en Aldi (ik zet houten tussen haakjes omdat ik het voor houten speelgoed behoorlijk veel plastic vond bevatten). Dat komt er hier niet meer in, koop dan toch maar die dure Brio… maar goed, wellicht zegt dit ook wat over mijn kinderen. :')
En dan niet te vergeten dat het "hout" heel vaak "zaagsel met lijm" blijkt te zijn.
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 21 september 2021 @ 09:14:39 #89
269689 crew  Viv
pi_201451132
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:37 schreef SQ het volgende:

[..]
En dan niet te vergeten dat het "hout" heel vaak "zaagsel met lijm" blijkt te zijn.
Dat is bij dure merken ook wel, maar dan onder de vlag van duurzaamheid. 8-)

quote:
PlanWood is made from 99% surplus rubberwood saw dust – the 2 tonnes of saw dust that accumulates from PlanToys’ daily toy production – along with organic pigments for colour and less than 1% of formaldehyde-free E-zero glue, and it isn’t treated with any other heavy chemicals.

https://www.hellocharlie.com.au/blog/what-is-plantoys-planwood/
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:21:43 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_201451215
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat is bij dure merken ook wel, maar dan onder de vlag van duurzaamheid. 8-)
[..]

Ja wellicht, alleen is het dan ook wel echt stuk na een paar maanden :')
disclaimer
pi_201451364
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 22:22 schreef Malteser het volgende:
Ik twijfelde al maar jullie antwoorden helpen enorm. Het wordt gewoon echt iets anders, ik vind zo’n racebaan drie keer niks.
Thanks!
De hotwheel racebanen zijn hier een hit. Die zijn zonder batterijen maar met afschietmechanisme. Je kan zelf een baan maken, er bestaan loopings van en het belangrijkste: ze werken gewoon echt goed. Dus niet helemaal wat je zoekt, maar wellicht een goed alternatief?

Oh darn, spuit 23 zie ik :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201461392
Kind in kwestie is inmiddels jarig geweest en kreeg de Lego Vrachttrein. Maar Hotwheels gaat op de lijst voor 5-12! Dank voor de tips!
pi_201558333
Een tijdje geleden ging het hier over Lego Mario. Voor de mensen die het thuis hebben; is het iets dat voor langere tijd leuk blijft? Het lijkt me echt iets dat na een week niet meer aangeraakt wordt, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen. De meeste reviews die ik lees zijn enthousiast, maar natuurlijk ook vlak na het krijgen geschreven :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_201558612
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Een tijdje geleden ging het hier over Lego Mario. Voor de mensen die het thuis hebben; is het iets dat voor langere tijd leuk blijft? Het lijkt me echt iets dat na een week niet meer aangeraakt wordt, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen. De meeste reviews die ik lees zijn enthousiast, maar natuurlijk ook vlak na het krijgen geschreven :P
Mijn zesjarige heeft het vorig jaar met Sinterklaas gekregen en speelt er nog steeds wel mee. Niet meer dagelijks, maar nog regelmatig genoeg.
pi_201558707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Een tijdje geleden ging het hier over Lego Mario. Voor de mensen die het thuis hebben; is het iets dat voor langere tijd leuk blijft? Het lijkt me echt iets dat na een week niet meer aangeraakt wordt, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen. De meeste reviews die ik lees zijn enthousiast, maar natuurlijk ook vlak na het krijgen geschreven :P
Het rouleert hier mee in de Lego-roulatie-poule en dan wordt er altijd weer een week enthousiast mee gespeeld. Daarna weer een tijd niet. Maar zo gaat het hier met alles. We hebben trouwens redelijk wat uitbreidingen (Sjaak kreeg er van elke tante uit Amerika 2 met kerst en 2 met zijn verjaardag) en dat helpt wel.
pi_201561428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Het rouleert hier mee in de Lego-roulatie-poule en dan wordt er altijd weer een week enthousiast mee gespeeld. Daarna weer een tijd niet. Maar zo gaat het hier met alles. We hebben trouwens redelijk wat uitbreidingen (Sjaak kreeg er van elke tante uit Amerika 2 met kerst en 2 met zijn verjaardag) en dat helpt wel.
De 6-jarige heeft het hier ook gekregen van opa en oma voor zijn verjaardag. Nu 2 weken geleden, en er wordt best veel mee gespeeld. Het wordt ook gecombineerd met andere lego dingen, zo reed mario al op een trein en in politieauto's...
pi_201561914
Bedankt voor jullie reacties! Goed om te lezen dat het ook na langere tijd nog steeds leuk blijft, dan gaat het op het lijstje voor sinterkerst :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_201609302
Ik heb 2 Minions gevonden , hele grote (50cm en 70cm) van pluche. Ik denk dat het Kevin en Stuart zijn.
Ik heb advies nodig hoe ik deze heren kan wassen voordat ze een nieuw baasje krijgen. Ze ruiken niet al te fris en er zitten wat twijfelachtige vlekken op.

Er zit geen label op, behalve: made in china, not for retail copyright despicable me 2 etc etc. Ze zijn van goede kwaliteit, ik denk gemaakt als reclame item en niet als toy.

Kan dit in de wasmachien? of worden ze dan nooit meer droog.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_201611128
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 20:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik heb 2 Minions gevonden , hele grote (50cm en 70cm) van pluche. Ik denk dat het Kevin en Stuart zijn.
Ik heb advies nodig hoe ik deze heren kan wassen voordat ze een nieuw baasje krijgen. Ze ruiken niet al te fris en er zitten wat twijfelachtige vlekken op.

Er zit geen label op, behalve: made in china, not for retail copyright despicable me 2 etc etc. Ze zijn van goede kwaliteit, ik denk gemaakt als reclame item en niet als toy.

Kan dit in de wasmachien? of worden ze dan nooit meer droog.
In een kussensloop doen (1 Minion per sloop), dichtknopen en dan in de wasmachine. Niet centrifugeren, als je denkt dat ze kwetsbaar zijn. En dan dagenlang wachten tot ze droog zijn.
pi_201615156
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
In een kussensloop doen (1 Minion per sloop), dichtknopen en dan in de wasmachine. Niet centrifugeren, als je denkt dat ze kwetsbaar zijn. En dan dagenlang wachten tot ze droog zijn.
Dank je, mevrouw Cactus. Ik denk dat ze de centrifuge wel overleven, het zijn verbazend veerkrachtige wezentjes.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_201811679
Hoe zijn de viltstiften van Hema qua kwaliteit?
https://www.hema.nl/kind/(...)dCmYJ9w&gclsrc=aw.ds

Iemand eventueel tips voor andere viltstiften (niet te duur, aangezien de kleuter nogal hard drukt :))

Verder ben ik op zoek naar een (niet te grote) opbergdoos voor knutselspullen, met kleine en grote vakken (voor bv. wit en gekleurd papier (A4), knutselkarton, wiebeloogjes, knutseltape, schaar, pompoms, stickers enz.). Ik zoek zoiets, maar dan ietsjes groter, maar ook weer niet té groot (en niet te duur) :):
https://www.action.com/nl-nl/p/naaidoos-/
pi_201811935
@TolstoiFan

Knappe kleuter die deze stiften kapot krijgt:



De punt beweegt mee, mijn zoon (nu 3) heeft deze al 2 jaar en ze zijn allemaal nog goed.

Prijsklasse wel anders dan Hema denk ik, maar ik vind dat het wel waard.
pi_201812619
Wij halen onze viltstiften bij de Ikea, ik vind ze superfijn! Sjaak krijgt ze tot nu toe nog niet kapot.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 18 oktober 2021 @ 23:02:25 #104
269689 crew  Viv
pi_201812665
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:30 schreef TolstoiFan het volgende:
Verder ben ik op zoek naar een (niet te grote) opbergdoos voor knutselspullen, met kleine en grote vakken (voor bv. wit en gekleurd papier (A4), knutselkarton, wiebeloogjes, knutseltape, schaar, pompoms, stickers enz.). Ik zoek zoiets, maar dan ietsjes groter, maar ook weer niet té groot (en niet te duur) :):
https://www.action.com/nl-nl/p/naaidoos-/
Dit ding!

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit ding van Ikea. Potloden, verfdoos, washi-taperolletjes en andere kleine frut in die uitneembare bakjes, daaronder is ruimte voor A4-formaat teken/knutselpapier en stickervellen etc.


ZZ noemt het de TekenTas. O+ We hebben die in haar zicht staan (geïnspireerd door een Montessori blog die jij ooit postte ;) ). Sinds we dat ding hebben, komt ze veel vaker op het idee om te knutselen.

https://www.ikea.com/nl/n(...)ullen-hout-00384526/

(En daarnaast nog een grote mand die bewust buiten haar bereik staat, met inktkussens en verf in tubes en zo. :+ )
Inmiddels heeft IKEA een ander ding uitgebracht dat ze daadwerkelijk Tekentas noemen :D maar die is het dus niet.

Edit: oh, op de Nederlandse website is wat ik kocht niet meer te vinden:
https://www.ikea.com/us/e(...)caddy-wood-00384526/

[ Bericht 4% gewijzigd door Viv op 18-10-2021 23:09:35 ]
pi_201813610
Dank voor de tips!

@Viv, ik ging bij jouw reactie echt van *O* *O* naar -O- -O- in 5 seconden :D
Dat is wel echt wat ik zo'n beetje zocht, maar niet meer te krijgen bij Ikea....
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 07:03:38 #106
269689 crew  Viv
pi_201813628
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 06:53 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Viv, ik ging bij jouw reactie echt van *O* *O* naar -O- -O- in 5 seconden :D
Dat is wel echt wat ik zo'n beetje zocht, maar niet meer te krijgen bij Ikea....
Ja echt superstom! Was kennelijk een tijdelijke collectie. -O- Hopelijk kom je iets vergelijkbaars tegen. :)
pi_201813635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 06:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de tips!

@:Viv, ik ging bij jouw reactie echt van *O* *O* naar -O- -O- in 5 seconden :D
Dat is wel echt wat ik zo'n beetje zocht, maar niet meer te krijgen bij Ikea....
Ja ik ging deze ook gelijk opzoeken voor je want hij stond hier ook nog op de lijst. Helaas -O-
pi_201813639
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 06:53 schreef TolstoiFan het volgende:
Dank voor de tips!

@:Viv, ik ging bij jouw reactie echt van *O* *O* naar -O- -O- in 5 seconden :D
Dat is wel echt wat ik zo'n beetje zocht, maar niet meer te krijgen bij Ikea....
https://www.marktplaats.n(...)nutselkist-tekendoos
Ik weet niet of Drachten toevallig in de buurt is voor je?
pi_201813836
@Vaiana, nee, Drachten is niet bepaald in de buurt. Ik was ook meteen op Marktplaats gaan kijken :)

@Aure, die ziet er ook goed uit, maar vind ik een beetje aan de dure kant.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:38:10 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_201814628
quote:
Ik denk ook dat dit het enige alternatief is als je iets van hout wil met veel functies en vakjes en 29 euro te duur vindt, eigenlijk.
Goedkoper kan vast, maar dan zul je op plastic uitkomen.
disclaimer
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:45:52 #113
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201815315
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij halen onze viltstiften bij de Ikea, ik vind ze superfijn! Sjaak krijgt ze tot nu toe nog niet kapot.
Ik vind ze niet erg kleurvast, bij veel gebruik wordt de kleurintensiteit al snel minder.

De bak die Viv tipt hebben wij ook, als kleurkoffer inderdaad. Geniaal ding!
pi_201817816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dit het enige alternatief is als je iets van hout wil met veel functies en vakjes en 29 euro te duur vindt, eigenlijk.
Goedkoper kan vast, maar dan zul je op plastic uitkomen.
Ik ben niet persé gebonden aan hout, plastic mag ook.
Dus mochten er dan nog tips zijn, graag!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 10:45 schreef Nanukerst het volgende:
De bak die Viv tipt hebben wij ook, als kleurkoffer inderdaad. Geniaal ding!
Hmm, echt jammer dat dat ding niet meer te krijgen is gezien de enthousiaste reacties.
pi_201821473


Tientje bij de hornbach :P zelf misschien wat extra tussenwandjes erin zetten en klaar ben je
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201870636
Ik vind die emmer hema stiften echt goed te doen. We hebben ze al 10jaar (voor visite met kids enzo), niet uitgedroogd. peuter gebruikt ze ook al een jaar...
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:55:11 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_201870773
Wij hebben deze van de Action:



In één lade zitten stiften, in één lade potloden en in de onderste lade kleurboeken en papier. Het fijne hiervan is dat je de lades eruit kunt pakken en zo in één keer dus alle stiften op tafel zet. En na afloop gooi je alles in die la en is het in één keer weer opgeruimd.
Deze past bij ons ook precies op de cm nauwkeurig in de kast, dat speelt ook mee bij het gebruiksgemak ;).
De knutselspullen (oogjes, ragers, stickers, pompons, etc) heb ik dan daarnaast gewoon in een losse doos staan; dat wordt toch na gebruik een zooitje :').
KuikenGuppy
pi_201934905
De eerste verjaardag van Zielie komt er aan. Ben op zoek naar een mooi cadeau voor haar. Maar eigenlijk hebben we alles al in huis..

Heeft iemand nog een leuk idee? Voor een poppenhuis (Petit Amelie) is ze nog te klein denk ik? Maar dat is wel het leukste dat ik tegen kom. Anders wordt het een loopkar van Little Dutch..

En dan hebben we daarna ook nog Sinterklaas.. :Z
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:26:22 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201935279
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 14:34 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Ik ben niet persé gebonden aan hout, plastic mag ook.
Dus mochten er dan nog tips zijn, graag!
[..]
Hmm, echt jammer dat dat ding niet meer te krijgen is gezien de enthousiaste reacties.
Door die post die Viv hierboven aanhaalt, haalde ik een poosje geleden ook de knutselkoffer in huis (zo heet ie bij ons) maar ik ben niet zo dolenthousiast - even om je teleurstelling te dempen :P. Hij was hier namelijk al heel snel te klein. Papier ligt er bijvoorbeeld al heel lang naast. Ook de verf zit in een aparte bak. En zoveel hebben we niet hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201935859
Wij hebben het kastje dat burdie heeft in een iets groter model meer en grotere lades, past precies onder de knutseltafel (qua knutselmateriaal zit daar alleen a4papier in verder is het ander speelgoed) en op de knutseltafel hebben we de kleinste trofast staan met per bak stiften, kleurtjes, stickers, frutseltjes en zo. Maar dat is geen hele kleine opberg-optie.

De stiften van de Hema hebben we hier ook maar hier wel vaak droge stiften of slechte punten. Terwijl we dat met de andere stiften nooit hadden. Maar kan ook een maandagmorgenvoorraad geweest zijn natuurlijk.
Hier ligt nu van alles door elkaar volgens mij
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 21:39:19 #121
269689 crew  Viv
pi_201936286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:26 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Door die post die Viv hierboven aanhaalt, haalde ik een poosje geleden ook de knutselkoffer in huis (zo heet ie bij ons) maar ik ben niet zo dolenthousiast - even om je teleurstelling te dempen :P. Hij was hier namelijk al heel snel te klein. Papier ligt er bijvoorbeeld al heel lang naast. Ook de verf zit in een aparte bak. En zoveel hebben we niet hoor.
Had ik toch aandelen moeten nemen. :7

Wij hebben behalve de TekenTas nog een volle mand (die in zo'n vakje van Kallax/Expedit past) met knutselspullen. :Y De TekenTas (binnen haar bereik) is hier voor tekenen met potlood, washitape en knippen en plakken. In die mand (buiten haar bereik) zit voorraad en spul waarbij ik een oogje in het zeil wil houden (stempelinkt, waskrijt, verf, strijkkralen etc).
pi_201936562
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:02 schreef arvensis het volgende:
De eerste verjaardag van Zielie komt er aan. Ben op zoek naar een mooi cadeau voor haar. Maar eigenlijk hebben we alles al in huis..

Heeft iemand nog een leuk idee? Voor een poppenhuis (Petit Amelie) is ze nog te klein denk ik? Maar dat is wel het leukste dat ik tegen kom. Anders wordt het een loopkar van Little Dutch..

:) En dan hebben we daarna ook nog Sinterklaas.. :Z
Een wobbel was hier cadeau voor eerste verjaardag, wordt veel gebruikt! (wij hebben xxl, met thuiswerken merk ik zelf dat ik er heel lekker op sta te bellen :))
pi_201936718
De wobbel was hier dan weer een grote miskoop.. de eerste twee weken redelijk gebruikt. Daarna was er een stukje hout af en heb ik na terugsturen een nieuwe gekregen, daarna is hij bijna nooit meer gebruikt. Heel af en toe maar, maar meestal stond hij maar te staan. Helaas.

Niet om er negatief over te zijn maar wel om even te melden (toen ik zocht om er een te kopen las ik alleen maar halleluja over hoe leuk het wel niet was, maar aan de mensen waar aan ik hem had uitgeleend voor ze hem evt wilden kopen waren ook niet enthousiast, dacht eerst dat ik (m’n kinderen) de enige waren)
pi_201938243
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 22:04 schreef wieksel het volgende:

[..]
Een wobbel was hier cadeau voor eerste verjaardag, wordt veel gebruikt! (wij hebben xxl, met thuiswerken merk ik zelf dat ik er heel lekker op sta te bellen :))
Een Wobbel hebben we al, evenals een Pikler + toebehoren. Er staat zelfs een glijbaan op zolder, voor de beeldvorming. :+

De wobbel was ook hier een miskoop helaas. Wordt sporadisch mee gespeeld. Alleen als ik het initiatief neem.
Protège moi de mes désirs.
pi_201938347
Hier is de wobbel wel een succes, maar Bas had wel wat hulp nodig om te zien wat er mee kan. Hij heeft hem het liefst in de tunnel-stand, want dan kan je erop klimmen, vanaf glijden, je auto's erop en eronder laten rijden, als tunnel voor je treinbaan en om je Duplo dieren op te zetten. Op de zijkant neergezet is het een poppenkast en moet ik altijd meedoen ^O^ Hij pakt hem nu inmiddels ook zelf om mee te spelen. Als wip vind hij nog niet helemaal geweldig.
pi_201939075
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:02 schreef arvensis het volgende:
De eerste verjaardag van Zielie komt er aan. Ben op zoek naar een mooi cadeau voor haar. Maar eigenlijk hebben we alles al in huis..

Heeft iemand nog een leuk idee? Voor een poppenhuis (Petit Amelie) is ze nog te klein denk ik? Maar dat is wel het leukste dat ik tegen kom. Anders wordt het een loopkar van Little Dutch..

En dan hebben we daarna ook nog Sinterklaas.. :Z
Misschien een keukentje? Hier veel mee gespeeld en dan voor Sinterklaas wat extra toebehoren geven om mee te spelen, dus niet alles ineens geven.

Of een loopfiets, een kleintje zal wellicht nu al kunnen (of een die je van driewieler kunt ombouwen later), of dat je er dan tegen de lente dat het weer lekker weer wordt er dan een hebt staan waar zielie op kan.

Poppenhuis zou ik inderdaad nog even mee wachten. (Maar niet te lang, hier pas gegeven met 4 jaar geloof ik en en toen ook niet veel meer mee gespeeld, hadden we net wat eerder mee moeten zijn denk ik) maar dat is ook wel iets dat je tzt kan spreiden over verjaardag en Sinterklaas, dat je dan wat aanvullingen geeft (of anderen die op de verjaardag komen dat die wat aanvullingen geven)
pi_201942035
Zodra de wobbel hier midden op de grond ligt wordt we altijd meteen mee gespeeld, om erop te staan, er staand vanaf te springen (en dat dat ding zo net niet dat achterhoofdje raakt elke keer :') ) en inderdaad als brug, garage, huisje, tunnel ect.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201942208
De wobbel was hier helaas ook geen succes :{

Met 1 jaar wel een succes: watertafel, speelhuisje voor in de tuin, een tipi tent, speelkeukentje, duplo, regenboog van Grimm, hobbelpaard voor in de tuin, loopfiets met 4 wielen, step met 3 wielen, zandbak.
pi_201958611
Heeft iemand nog een goede tip voor een bord/kaart/dobbel spelletje voor een pientere vierjarige die gruwelijk slecht tegen zn verlies kan? Iets met een al te hoge snelheid/intensiteit is ook niks voor hem denk ik, dan vliegt ie uit de bocht van de hyper :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201959083
Hier vond jongste max de kat leuk. Samen zorgen dat de kat de beestjes niet te pakken krijgt.
pi_201959112
Leo de leeuw vond oudste ook leuk, maar het is een geavanceerde variant van memory en dat vond jongste stom..
pi_201959233
Kijk even naar de spellen van Haba LDG. Wij hebben mijn eerste boomgaard, maar daar is ook een normale versie van. Speel je samen tegen het spel ^O^
pi_201959360
Thanks allemaal!

Wobbel, keuken, Grimms, fietsen etc hebben we. Ik heb toch maar de loopkar en een pop besteld. :)
Tuinhuisje hebben we weggegeven. Een zandbak is misschien wel een idee voor later.
Protège moi de mes désirs.
pi_201959567
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand nog een goede tip voor een bord/kaart/dobbel spelletje voor een pientere vierjarige die gruwelijk slecht tegen zn verlies kan? Iets met een al te hoge snelheid/intensiteit is ook niks voor hem denk ik, dan vliegt ie uit de bocht van de hyper :D
Zig&Zag was hier een hit (ooit gevonden bij de Kruidvat geloof ik). Cluedo Junior ook, die speelden we dan als team in plaats van tegen elkaar.
pi_201959961
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:02 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier vond jongste max de kat leuk. Samen zorgen dat de kat de beestjes niet te pakken krijgt.
Zie dat dat merk meerdere samenwerkings spellen heeft, ga ik zo eens induiken :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201967869
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201967914
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:29 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
3-jarige jongen en de volwassenen hier vinden Klask heel leuk. Ook een spel dat voor alle leeftijden even leuk kan zijn.
pi_201967976
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:29 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
Een Lego-set van Cars? Dat is Lego junior en makkelijker in elkaar te zetten, maar wordt hier nog steeds mee gespeeld.
pi_201968024
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 17:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand nog een goede tip voor een bord/kaart/dobbel spelletje voor een pientere vierjarige die gruwelijk slecht tegen zn verlies kan? Iets met een al te hoge snelheid/intensiteit is ook niks voor hem denk ik, dan vliegt ie uit de bocht van de hyper :D
Ken je Kroko Loko? Heel leuk, maar wel lastiger als je niet goed tegen je verlies kunt als jij allemaal goede plaatjes omdraait en je kleuter steeds pech heeft. :D
  zondag 31 oktober 2021 @ 11:40:40 #140
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_201968041
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:29 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
Lego junior (iets eenvoudigere variant) of lego city/ marvel/friends (weet niet waar zijn interesse ligt?). Hier vanaf een 4e verjaardag geen problemen meer gehad met kado's verzinnen, er is altijd wel een nieuwe lego set die hun interesse wekt.
pi_201968200
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:29 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
Misschien een idee om aan te geven dat als het “budget nog op moet” het ook prima is als er een bijdrage voor de spaarpot bij zit?

Hier hebben we er zelf op een gegeven moment moment voor gekozen om ‘ervaringen’ cadeau te doen. Zo hebben beiden een keer een jaarkaart voor Bobbejaanland gehad (en wij ook), krijgen ze dit keer ook weer kaartjes voor het kerstwintercircus. Dit valt bij onze kinderen erg in goede aarde en hebben ze na de verjaardag/Sint nog een keer plezier van.

(Tuurlijk zijn er ook wel wat cadeautjes nog hoor)
pi_201968319
Lego junior is inderdaad wel een goeie! ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:51 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Misschien een idee om aan te geven dat als het “budget nog op moet” het ook prima is als er een bijdrage voor de spaarpot bij zit?
Helaas, daar wordt sowieso niks mee gedaan :N
Sterker nog: 'nuttige cadeaus' als een leuke pyjama of tas ofzo worden door minimaal 1 set opa en oma gewoon genegeerd :{w

Ik trek het erg slecht om op deze manier cadeaus te moeten verzinnen (geloof me :X ), maar inmiddels weet ik dat er gewoon echt niks aan te doen is...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_201968540
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:57 schreef twist02 het volgende:
Lego junior is inderdaad wel een goeie! ^O^
[..]
Helaas, daar wordt sowieso niks mee gedaan :N
Sterker nog: 'nuttige cadeaus' als een leuke pyjama of tas ofzo worden door minimaal 1 set opa en oma gewoon genegeerd :{w

Ik trek het erg slecht om op deze manier cadeaus te moeten verzinnen (geloof me :X ), maar inmiddels weet ik dat er gewoon echt niks aan te doen is...
Dan vraag je Grimms en een Wobbel en verkoop je het door, zet je dat geld op de spaarrekening.
pi_201968777
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Dan vraag je Grimms en een Wobbel en verkoop je het door, zet je dat geld op de spaarrekening.
:D da's nog best een idee ja :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 31 oktober 2021 @ 12:54:20 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201968975
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:29 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
Een wobbel?
Resistance is futile.
  zondag 31 oktober 2021 @ 12:55:35 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_201968997
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat er "een wobbel?" werd geopperd in dit topic, dan kon ik er toch al zeker bijna 1 kopen.
disclaimer
  zondag 31 oktober 2021 @ 12:55:37 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201968998
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:19 schreef arvensis het volgende:
Thanks allemaal!

Wobbel, keuken, Grimms, fietsen etc hebben we. Ik heb toch maar de loopkar en een pop besteld. :)
Tuinhuisje hebben we weggegeven. Een zandbak is misschien wel een idee voor later.
Hoe bevalt de wobbel? Ik ga dinsdag een 2e hands wobbel afhalen via marktplaats.
Resistance is futile.
  zondag 31 oktober 2021 @ 12:56:09 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201969007
quote:
81s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef SQ het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat er "een wobbel?" werd geopperd in dit topic, dan kom ik er toch al zeker bijna 1 kopen.
:D oO< :+ _O-
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 oktober 2021 @ 13:12:29 #149
269689 crew  Viv
pi_201969312
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe bevalt de wobbel? Ik ga dinsdag een 2e hands wobbel afhalen via marktplaats.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 07:20 schreef arvensis het volgende:
De wobbel was ook hier een miskoop helaas. Wordt sporadisch mee gespeeld. Alleen als ik het initiatief neem.
:+
pi_201969670
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 07:47 schreef douche-eendje het volgende:
Hier is de wobbel wel een succes, maar Bas had wel wat hulp nodig om te zien wat er mee kan. Hij heeft hem het liefst in de tunnel-stand, want dan kan je erop klimmen, vanaf glijden, je auto's erop en eronder laten rijden, als tunnel voor je treinbaan en om je Duplo dieren op te zetten. Op de zijkant neergezet is het een poppenkast en moet ik altijd meedoen ^O^ Hij pakt hem nu inmiddels ook zelf om mee te spelen. Als wip vind hij nog niet helemaal geweldig.
:P
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:43:49 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201969914
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:12 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
:+
:+ :+ :+
Resistance is futile.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:47:42 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201969988
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:02 schreef arvensis het volgende:
De eerste verjaardag van Zielie komt er aan. Ben op zoek naar een mooi cadeau voor haar. Maar eigenlijk hebben we alles al in huis..

Heeft iemand nog een leuk idee? Voor een poppenhuis (Petit Amelie) is ze nog te klein denk ik? Maar dat is wel het leukste dat ik tegen kom. Anders wordt het een loopkar van Little Dutch..

En dan hebben we daarna ook nog Sinterklaas.. :Z
Ballenbak vind Colin nog steeds leuk ^O^ . We moeten hem wel z.s.m. leren opruimen :+ .
Resistance is futile.
  zondag 31 oktober 2021 @ 13:51:07 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_201970045
Ik heb overigens geen groot mooi kado gekocht voor Goud z'n eerste verjaardag. Want uiteindelijk doe je dat alleen voor jezelf. Het kind merkt er absoluut niets van verder.
Maar ja, bij de eerste vond ik zelf ook nog wel dat dat moest. :D
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 31 oktober 2021 @ 14:05:02 #154
269689 crew  Viv
pi_201970232
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:51 schreef SQ het volgende:
Ik heb overigens geen groot mooi kado gekocht voor Goud z'n eerste verjaardag. Want uiteindelijk doe je dat alleen voor jezelf. Het kind merkt er absoluut niets van verder.
Maar ja, bij de eerste vond ik zelf ook nog wel dat dat moest. :D
ZZ kreeg op haar eerste verjaardag dit duwautootje van ons:

^O^
pi_201971541
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:29 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips voor een bijna 4-jarige jongen?
Op één week tijd hebben we z'n verjaardag én de Sint en de betrokken opa's en oma's hebben nogal flinke budgetten zeg maar :X

Hij heeft ook nog een oudere zus, dus veel speelgoed en spelletjes hebben we al.

Ik heb echt gewoon geen ideeën en wil voorkomen dat hij allerlei meuk krijgt "omdat het budget op moet" (stukje ervaring van andere jaren zeg maar)...
Zulke schoonouders heb ik ook :(

Wat wij op de lijstjes hebben/hadden:
- een persoonlijke logeerkoffer
- de uitkijktoren van Paw Patrol
- zwemsokken
- broodtrommel en bekers
- rugzak
- kleding met hun favoriete figuren er op
- hubelino
- Lego
- strijkkralen
- voorleesboeken
- bad poncho met hun favoriete figuur
- fiets
- mini loco
- abonnement op een tijdschrift (bobo/Donald duck junior)
- Tiptoi
- smartgames
- puzzels
- bordspel voor kleuters

Wij compenseren dit overigens door zelf geen groot verjaardagscadeau te kopen. Van mijn schoonvader krijgen ze altijd hun ‘hoofdcadeau’, van ons iets kleins dat ze wel graag willen hebben, maar wat wel nuttig is.

@littledrummergirl hier doet boomgaard het goed voor dat soort momenten, dan speel je samen tegen de kraai. Krokoloco zou ik vanwege het ‘afpikken’ juist afraden, dat is soms ook drama hier. Ik zou zoeken naar spellen waarbij je meer samen speelt en iig elkaar niet bewust tegen werkt. Wij hebben van Haba ‘schat van de mummy’ (soort Yahtzee) en ook keer op keer kids dat redelijk past.

Haal in ieder geval niet het Dolfje weerwolfje spel, dat is hier gegarandeerd huilen door de oudste, terwijl het wel echt een leuk spel is voor kinderen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_201971542
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:51 schreef SQ het volgende:
Ik heb overigens geen groot mooi kado gekocht voor Goud z'n eerste verjaardag. Want uiteindelijk doe je dat alleen voor jezelf. Het kind merkt er absoluut niets van verder.
Maar ja, bij de eerste vond ik zelf ook nog wel dat dat moest. :D
Ja, ik denk dat Bas ook blij was geweest met een tros bananen en een zak brood :D
pi_201971598
Wij hebben overigens voor de 1e verjaardag van nr1 ook geen kado gekocht. En voor zijn 2e verjaardag gingen we naar Plopsaland (een paar weken later). De meiden kregen wel kleine dingetjes voor hun eerste twee verjaardagen, vooral vanwege de oudste. Favoriet was toen zo’n houten autobaan waarbij auto’s naar beneden zigzaggen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_201971930
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:42 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Zulke schoonouders heb ik ook :(

Wat wij op de lijstjes hebben/hadden:
- een persoonlijke logeerkoffer
- de uitkijktoren van Paw Patrol
- zwemsokken
- broodtrommel en bekers
- rugzak
- kleding met hun favoriete figuren er op
- hubelino
- Lego
- strijkkralen
- voorleesboeken
- bad poncho met hun favoriete figuur
- fiets
- mini loco
- abonnement op een tijdschrift (bobo/Donald duck junior)
- Tiptoi
- smartgames
- puzzels
- bordspel voor kleuters

Wij compenseren dit overigens door zelf geen groot verjaardagscadeau te kopen. Van mijn schoonvader krijgen ze altijd hun ‘hoofdcadeau’, van ons iets kleins dat ze wel graag willen hebben, maar wat wel nuttig is.

@:littledrummergirl hier doet boomgaard het goed voor dat soort momenten, dan speel je samen tegen de kraai. Krokoloco zou ik vanwege het ‘afpikken’ juist afraden, dat is soms ook drama hier. Ik zou zoeken naar spellen waarbij je meer samen speelt en iig elkaar niet bewust tegen werkt. Wij hebben van Haba ‘schat van de mummy’ (soort Yahtzee) en ook keer op keer kids dat redelijk past.

Haal in ieder geval niet het Dolfje weerwolfje spel, dat is hier gegarandeerd huilen door de oudste, terwijl het wel echt een leuk spel is voor kinderen.
Er bestaat boomgaard, boomgaardje, kleine boomgaard en eerste boomgaard :D welke is de goeie?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201972112
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe bevalt de wobbel? Ik ga dinsdag een 2e hands wobbel afhalen via marktplaats.
Er wordt alleen mee gespeeld wanneer ik het initiatief neem. Je kan gratis “wobbel yoga”-kaarten downloaden, dat vindt U. wel leuk. Maar Collin en Zielie zijn daar nog te klein voor.
U. gebruikt ‘m vooral als ramp voor z’n auto’s. En soms zet ik hem tegen de Pikler aan als extra glijbaan.

Zielie klimt er af en toe op, maar voor echt wobbelen is ze te klein.
Protège moi de mes désirs.
pi_201973284
Mijn ouders geven ook graag cadeaus. En duurder als ik zou willen maar het is amper te temperen. Gelukkig wel altijd in overleg dus kunnen we een beetje sturen. Alleen geven ze dus met verjaardag, Sint en kerst. En dat valt allemaal in 6 weken. Mijn schoonouders compenseren dat weer een beetje door alleen voor de verjaardag iets kleins te geven. Maar dat zal op termijn weer andere uitdagingen geven. Geen idee hoe ik dat moet oplossen.

Wij proberen voor de verjaardag iets te geven waar hij iets aan heeft qua ontwikkeling of waar hij lange tijd plezier aan heeft. Voor zijn 1ste een loopwagen, was een dikke hit. En binnenkort krijgt hij een step. Hij mocht die van een ander kind proberen en was er helemaal gek van. Ding kan jaren mee dus prima.
pi_201973441
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Er bestaat boomgaard, boomgaardje, kleine boomgaard en eerste boomgaard :D welke is de goeie?
Volgens mij is dat allemaal hetzelfde soort spel, iig qua opzet. Wij hebben de kaartspel variant, maar het gewone boomgaard is hetzelfde (maar met speelfiguurtjes ipv kaarten). De andere varianten zijn in de basis ook hetzelfde, maar een net iets andere uitvoering. Je speelt iig overal samen tegen de kraai.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_201973585
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 17:23 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Volgens mij is dat allemaal hetzelfde soort spel, iig qua opzet. Wij hebben de kaartspel variant, maar het gewone boomgaard is hetzelfde (maar met speelfiguurtjes ipv kaarten). De andere varianten zijn in de basis ook hetzelfde, maar een net iets andere uitvoering. Je speelt iig overal samen tegen de kraai.
Thnx ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201973656
Heeft iemand toevallig een co de rups? De kapitein is gek op een spelletje op de tablet waar je een soort reeksen moet vormen waarna een mannetje dan een parcours aflegt. Ik zag dat Fisher-Price daar een soort irl variant van heeft gemaakt. Dan kun je met rups zo in elkaar zetten dat hij rijdt en dingen op een bepaalde volgorde doet.

Kreng is alleen wel minstens 50¤ (zag m op bol zelfs voor 80¤ :X ). Als het echt leuk is vind ik dat geen ramp, maar als het een miskoop wordt zou het jammer zijn :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_201973834
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 17:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand toevallig een co de rups? De kapitein is gek op een spelletje op de tablet waar je een soort reeksen moet vormen waarna een mannetje dan een parcours aflegt. Ik zag dat Fisher-Price daar een soort irl variant van heeft gemaakt. Dan kun je met rups zo in elkaar zetten dat hij rijdt en dingen op een bepaalde volgorde doet.

Kreng is alleen wel minstens 50¤ (zag m op bol zelfs voor 80¤ :X ). Als het echt leuk is vind ik dat geen ramp, maar als het een miskoop wordt zou het jammer zijn :D
Wij hebben er een, en bij vlagen wordt er veel mee gespeeld, maar hem van A naar B laten gaan door de stukken bewust achter elkaar te hangen doen ze niet. Hier is de slaap-knop vooral populair want dan gaat hij even snurken :’) Het volume staat wel heel hard, je kunt de speakers prima afplakken met een plakbandje, dan is hij nog maar gewoon hard ipv keihard.

Volgens mij is hij uit productie, vandaar die prijzen, volgens mij was hij nieuw 40~50 euro, extra knoppen voor ¤15 per 3. Wij hebben er ¤20 voor betaald tweedehands met 3 extra knoppen en dat was hij zeker waard.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_201974098
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Er bestaat boomgaard, boomgaardje, kleine boomgaard en eerste boomgaard :D welke is de goeie?
Je hebt ook nog Mijn Grote Boomgaard Spelletjesverzameling ;) (Die zit bij ons in de zak van sinterklaas)

Het zijn allemaal verschillende uitvoeringen van hetzelfde spel.
Boomgaard is de "gewone" versie.
De eerste boomgaard heeft groter fruit waardoor het spel al geschikt is vanaf 2 jaar.
Boomgaardje/kleine boomgaard/mini boomgaard zijn kleinere uitvoeringen van hetzelfde spel, soms met een kleine twist. Goedkoper en makkelijker mee te nemen, beetje het reisspel idee.
De spelletjesverzameling is zoals de naam het al zegt een verzameling van meerdere spellen. Dat zijn niet alleen maar coöperatieve spellen dus ik denk niet helemaal wat je zoekt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 31-10-2021 18:41:20 ]
pi_201974322
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Elleska het volgende:

[..]
Je hebt ook nog Mijn Grote Boomgaard Spelletjesverzameling ;) (Die zit bij ons in de zak van sinterklaas)

Het zijn allemaal verschillende uitvoeringen van hetzelfde spel.
Boomgaard is de "gewone" versie.
De eerste boomgaard heeft groter fruit waardoor het spel al geschikt is vanaf 2 jaar.
Boomgaardje/kleine boomgaard/mini boomgaard zijn kleinere uitvoeringen van hetzelfde spel. Goedkoper en makkelijker mee te nemen, beetje het reisspel idee.
De spelletjesverzameling is zoals de naam het al zegt een verzameling van meerdere spellen. Dat zijn niet alleen maar coöperatieve spellen dus ik denk niet helemaal wat je zoekt.
Top :D bedankt voor de uitleg! Ben het niet gewend dat ergens zoveel versies van zijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:27:35 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_201974386
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 17:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand toevallig een co de rups? De kapitein is gek op een spelletje op de tablet waar je een soort reeksen moet vormen waarna een mannetje dan een parcours aflegt. Ik zag dat Fisher-Price daar een soort irl variant van heeft gemaakt. Dan kun je met rups zo in elkaar zetten dat hij rijdt en dingen op een bepaalde volgorde doet.

Kreng is alleen wel minstens 50¤ (zag m op bol zelfs voor 80¤ :X ). Als het echt leuk is vind ik dat geen ramp, maar als het een miskoop wordt zou het jammer zijn :D
Mijn schoonvader heeft dat ding en de kinderen spelen er daar altijd wel graag mee maar goed, dat is daar en niet thuis.

Maakt inderdaad wel een tyfusherrie :')
disclaimer
pi_201974685
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 17:37 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand toevallig een co de rups? De kapitein is gek op een spelletje op de tablet waar je een soort reeksen moet vormen waarna een mannetje dan een parcours aflegt. Ik zag dat Fisher-Price daar een soort irl variant van heeft gemaakt. Dan kun je met rups zo in elkaar zetten dat hij rijdt en dingen op een bepaalde volgorde doet.

Kreng is alleen wel minstens 50¤ (zag m op bol zelfs voor 80¤ :X ). Als het echt leuk is vind ik dat geen ramp, maar als het een miskoop wordt zou het jammer zijn :D
Bij ons wordt er weinig mee gedaan. Of eigenlijk: speelmaatjes trekken Co af en toe onder de kast vandaan en dan wordt er leuk gespeeld, maar mijn peuter/kleuter/kind heeft er zeer weinig zelf mee gespeeld. (Gelukkig kocht Sint hem tweedehands :D)
pi_201974710
Die herrie is wel een nadeel :') ben nogal gevoelig voor geluid, dus goed om te weten voordat we er evt eentje kopen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 oktober 2021 @ 19:29:56 #170
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201975114
Jacob is al 4 en nog steeds komt Boomgaardje (in de versie ‘mijn eerste dus met dat grote fruit) regelmatig uit de kast. De laatste tijd wil hij niet meer verliezen dus verzint hij alternatieve regels om dat te voorkomen. Laatst betekende mandje opeens beurt overslaan en de raaf juist dat we 2 stuks fruit mochten pakken :D . Ik vond het creatief dus heb het maar laten gebeuren. Na afloop wordt er meestal van het fruit gegeten en/of wordt er winkeltje gespeeld. Topspel dus.

Ook al lange tijd favoriet is Kleurentorentjes. Al is dat misschien omdat we niks boeienders hebben :7 . Ik zal eens zorgen dat de Sint iets nieuws brengt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201975257
Voor eerste en tweede verjaardag hebben schoonouders een donatie gedaan op zijn spaarrekening met een klein cadeautje zodat ze toch iets hebben. Echt aanrader als de (schoon) ouders meewerken

Hier hebben we van Haba ook een aantal: boodschappen doen, boomgaardje en wij ruimen op. Vanaf 2 jaar al leuk te doen
. Haba geeft ook aangepaste spelregels voor als de kids ouder/jonger zijn dus wel echt leuk.
pi_202065671
Ik ben een Sinterklaaslijstje voor J aan het maken en ik vind het best lastig! Alle basics, loopfietsje, blokkenkar, loopkar, duplo, hebben we al. Wat zijn nu aanraders voor een bijna-dreumes? Die relatief vlak na Sinterklaas dus ook nog eens jarig is?
  zondag 7 november 2021 @ 08:00:56 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202065692
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 07:55 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben een Sinterklaaslijstje voor J aan het maken en ik vind het best lastig! Alle basics, loopfietsje, blokkenkar, loopkar, duplo, hebben we al. Wat zijn nu aanraders voor een bijna-dreumes? Die relatief vlak na Sinterklaas dus ook nog eens jarig is?
Een wobbel :+
Resistance is futile.
  zondag 7 november 2021 @ 08:01:35 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202065696
Colin vloog trouwens direct op de wobbel af, grote hit.
Resistance is futile.
pi_202065757
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2021 08:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
Een wobbel :+
Die wil ik voor haar verjaardag kopen inderdaad. :)
pi_202065830
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 07:55 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben een Sinterklaaslijstje voor J aan het maken en ik vind het best lastig! Alle basics, loopfietsje, blokkenkar, loopkar, duplo, hebben we al. Wat zijn nu aanraders voor een bijna-dreumes? Die relatief vlak na Sinterklaas dus ook nog eens jarig is?
Ik heb dit voor Anna, zitten middenin het kraambezoek en ook Sinterklaas. Heb nu maar het halve Holztiger assortiment op haar lijstje gezet :P

M'n man is voor Bas nu een oude houten parkeergarage aan het opknappen. Heeft hij vroeger zelf uren mee gespeeld, komt bij zijn opa en oma vandaan. Autootjes er straks in, inpakken en we hebben een geweldige Sinterklaas denk ik zo.
pi_202066570
De kapitein is fan van tactilo loto (niet een heel bruisende naam :P ) van djeco. Is een ondoorzichtig zakje met daarin diertjes, groenten, fruit en tuingereedschap. Daarnaast een draaischijf met alle afbeeldingen erop. Kwestie van draaien en in het zakje voelen en proberen het juiste eruit te pakken.

leuk vanaf drie ongeveer :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202066576
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 07:55 schreef Gogo83 het volgende:
Ik ben een Sinterklaaslijstje voor J aan het maken en ik vind het best lastig! Alle basics, loopfietsje, blokkenkar, loopkar, duplo, hebben we al. Wat zijn nu aanraders voor een bijna-dreumes? Die relatief vlak na Sinterklaas dus ook nog eens jarig is?
Een skippydier :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202066597
Was gisteren per toeval in de Lego winkel, heb zelf geen kinderen maar was er met mijn broer en zijn neefje, wat een fantastische spullen staan daar zeg, echt heel mooi, alleen ook enorm prijzig, je zult zo 4 kids hebben zeg, maar wel mooi, dat technic lego is ook erg mooi maar die prijzen zeg
pi_202071458
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Een skippydier :)
Goeie!
pi_202212649
Iemand ervaring met het spel Concept Kids Dieren?

https://www.bol.com/nl/nl(...)el/9200000096063910/

Mijn zoon heeft dit op de BSO gespeeld en wil het heel graag hebben van sinterklaas, ook omdat hij denkt dat zijn zusjes het heel leuk gaan vinden. Wij spelen overigens heel vaak 'ik heb een dier in mijn hoofd' waarna je om de beurt een vraag mag stellen over het dier. Het lijkt erop alsof dit ook iets dergelijks is, dus ik vraag me af of het dan wel echt toegevoegde waarde heeft, en of het ook lang leuk blijft.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_202213938
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:26 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein is fan van tactilo loto (niet een heel bruisende naam :P ) van djeco. Is een ondoorzichtig zakje met daarin diertjes, groenten, fruit en tuingereedschap. Daarnaast een draaischijf met alle afbeeldingen erop. Kwestie van draaien en in het zakje voelen en proberen het juiste eruit te pakken.

[ afbeelding ] leuk vanaf drie ongeveer :Y
Bedankt voor deze leuke tip :) Als nieuw gekocht via Vinted voor mijn zoontje. Ben benieuwd wat hij ervan vindt!
pi_202214203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:03 schreef DorothyGale het volgende:

[..]
Bedankt voor deze leuke tip :) Als nieuw gekocht via Vinted voor mijn zoontje. Ben benieuwd wat hij ervan vindt!
Leuk :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 17 november 2021 @ 08:30:39 #184
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202214383
Mijn dreumes is erg blij met deze:



Hebben jullie nog tips voor kleinigheidjes (onder de ¤10) voor een net 1-jarige? Voor de peuter kan ik 1000 dingen bedenken maar voor een dreumes vind ik het echt lastig, ook omdat er al zoveel in huis is.
pi_202215614
quote:
88s.gif Op woensdag 17 november 2021 08:30 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn dreumes is erg blij met deze:

[ afbeelding ]

Hebben jullie nog tips voor kleinigheidjes (onder de ¤10) voor een net 1-jarige? Voor de peuter kan ik 1000 dingen bedenken maar voor een dreumes vind ik het echt lastig, ook omdat er al zoveel in huis is.
Deze staat ook op mijn Poffertjes verlanglijstje. Als ze hem niet krijgt van familie komend weekend dan krijgt ze hem 5 december.

Misschien wat Playmobil123, Goede manieren spul van Fisher Price, of een knopjespuzzel. Op Marktplaats vindt je vast wel wat onder ¤10.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202216511
quote:
88s.gif Op woensdag 17 november 2021 08:30 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn dreumes is erg blij met deze:

[ afbeelding ]

Hebben jullie nog tips voor kleinigheidjes (onder de ¤10) voor een net 1-jarige? Voor de peuter kan ik 1000 dingen bedenken maar voor een dreumes vind ik het echt lastig, ook omdat er al zoveel in huis is.
Tof! Is dat ook al leuk voor een baby van 8/9 maanden? *)
  woensdag 17 november 2021 @ 13:07:35 #187
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202217243
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:05 schreef Aure het volgende:

[..]
Tof! Is dat ook al leuk voor een baby van 8/9 maanden? *)
Ik denk het wel! Die ballen kan hij zelf pakken en ook als hij ze naast de toren gooit rammelen ze heel leuk :P
pi_202217669
Helemaal leuk, ik zet t op t sinterkerst lijstje O+
pi_202217698
quote:
88s.gif Op woensdag 17 november 2021 08:30 schreef 1inamelon het volgende:
Mijn dreumes is erg blij met deze:

[ afbeelding ]

Hebben jullie nog tips voor kleinigheidjes (onder de ¤10) voor een net 1-jarige? Voor de peuter kan ik 1000 dingen bedenken maar voor een dreumes vind ik het echt lastig, ook omdat er al zoveel in huis is.
Ik heb voor Anna wat houten diertjes van Holztiger erop gezet. Leuk om mee te spelen voor beiden, nu en straks ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 17-11-2021 13:50:30 ]
pi_202218481
Ik wilde mijn neefje en nichtje voor kerst een lappenpop cadeau doen. Tegen die tijd zijn ze 14 maanden oud. Ik vind die van Haba zo leuk: deze en er is ook een jongetje in die maat. Maar ze zijn maar 25 cm en dat is volgens mij wel echt heel klein. Natuurlijk zijn de baby's ook klein. Maar ik ben bang dat ze het niet interessant genoeg vinden. Een maat groter is gelijk veel duurder en gaat buiten mijn budget.
Misschien kan ik beter iets geven waar ze iets mee kunnen, zoals Little People (tip: is nu behoorlijk goedkoper bij bol.com). En zo'n ballenbaan als hierboven is ook leuk. En ik geef ze nog een houten fruitpuzzel voor hen samen erbij.
Wat denken jullie? Zullen ze snel uitgekeken raken op zo'n popje?

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 17-11-2021 14:51:20 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 17 november 2021 @ 14:51:57 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_202218610
Hoe bedoel je "waar ze iets mee kunnen"?
Want kinderen van net 1 kunnen al "iets" met een plastic fliebertje wat ze op de grond vinden ;) dus een pop kan zeker leuk zijn voor ze. Speelgoed hoeft niet altijd "iets te doen" om interessant te zijn.

Maar het is uiteindelijk per kind heel verschillend wat ze leuk vinden.
disclaimer
pi_202218677
Als ik naar mijn dreumes kijk, die vindt een hele hoop leuk. Maar wel voor en paar minuutjes :+ En dan de volgende dag pakt hij het weer, ook maar voor een paar minuutjes. Ik denk niet dat je de lat heel hoog moet leggen wat betreft een cadeautje voor zo'n uk. Het enige waar hij wat langer zoet mee is, is duplo. En dit boek wat hij van mijn zus heeft gekregen voor zijn verjaardag:



Even wat anders :P Weet iemand waar het bol.com speelgoedboek nog verkrijgbaar is?
pi_202218809
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik naar mijn dreumes kijk, die vindt een hele hoop leuk. Maar wel voor en paar minuutjes :+ En dan de volgende dag pakt hij het weer, ook maar voor een paar minuutjes. Ik denk niet dat je de lat heel hoog moet leggen wat betreft een cadeautje voor zo'n uk. Het enige waar hij wat langer zoet mee is, is duplo. En dit boek wat hij van mijn zus heeft gekregen voor zijn verjaardag:

[ afbeelding ]

Even wat anders :P Weet iemand waar het bol.com speelgoedboek nog verkrijgbaar is?
Ik heb net nog 2 speelgoedboeken in de papierbak gegooid. Als je ze nergens vindt, kan ik ze er nog uit vissen. Maar wel voor morgenvroeg, want dan moet hij aan de straat.
pi_202218831
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 15:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb net nog 2 speelgoedboeken in de papierbak gegooid. Als je ze nergens vindt, kan ik ze er nog uit vissen. Maar wel voor morgenvroeg, want dan moet hij aan de straat.
Ik laat het je op tijd weten als ik er eentje wil overnemen :)
pi_202219185
Ik las hier op het forum dat er nog wel verschil kan zitten in strijkkralen en dat niet alle strijkkralen op alle plankjes passen (qua maxi strijkkralen en kleine strijkkralen snap ik dat), maar verschilt dat ook per merk?
Wat is een leuke set om mee te beginnen? Grote of al de kleine strijkkralen voor een 4-jarige?
En qua plankjes: al vormen (bv. een dino vorm of vlinder) of redelijk recht-toe-recht-aan vormen (rechthoek, cirkel), omdat ze dan meer hun eigen fantasie kwijt kunnen ipv alleen die ene dino vorm?
pi_202219254
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:40 schreef kuolema het volgende:
Ik wilde mijn neefje en nichtje voor kerst een lappenpop cadeau doen. Tegen die tijd zijn ze 14 maanden oud. Ik vind die van Haba zo leuk: deze en er is ook een jongetje in die maat. Maar ze zijn maar 25 cm en dat is volgens mij wel echt heel klein. Natuurlijk zijn de baby's ook klein. Maar ik ben bang dat ze het niet interessant genoeg vinden. Een maat groter is gelijk veel duurder en gaat buiten mijn budget.
Misschien kan ik beter iets geven waar ze iets mee kunnen, zoals Little People (tip: is nu behoorlijk goedkoper bij bol.com). En zo'n ballenbaan als hierboven is ook leuk. En ik geef ze nog een houten fruitpuzzel voor hen samen erbij.
Wat denken jullie? Zullen ze snel uitgekeken raken op zo'n popje?
Mijn peuter heeft een stoffen pop van little Dutch (Jim, de versie met een mandje, speen en flesje) en dat is nu hij grote broer is erg interessant. Ook is zijn baby net zoals hij zelf druk bezig met op de wc moeten plassen :P
pi_202220048
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 15:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik las hier op het forum dat er nog wel verschil kan zitten in strijkkralen en dat niet alle strijkkralen op alle plankjes passen (qua maxi strijkkralen en kleine strijkkralen snap ik dat), maar verschilt dat ook per merk?
Wat is een leuke set om mee te beginnen? Grote of al de kleine strijkkralen voor een 4-jarige?
En qua plankjes: al vormen (bv. een dino vorm of vlinder) of redelijk recht-toe-recht-aan vormen (rechthoek, cirkel), omdat ze dan meer hun eigen fantasie kwijt kunnen ipv alleen die ene dino vorm?
Ik zou kiezen voor één specifiek merk waar je alles van gaat halen. Mijn zoon (6) vind de vrije vormen het leukst (de ster is favoriet), die maakt graag patroontjes. Met de vormpjes zit je vast aan een bepaald dier meestal, dus persoonlijk zou ik de basisvorm(en) aanraden, en de gewone kralen van Hama. Een doorzichtig plankje zorgt ervoor dat je plaatjes van internet als basis kunt gebruiken door die er onder te leggen, een wit plankje is beter zichtbaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_202220122
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:40 schreef kuolema het volgende:
Ik wilde mijn neefje en nichtje voor kerst een lappenpop cadeau doen. Tegen die tijd zijn ze 14 maanden oud. Ik vind die van Haba zo leuk: deze en er is ook een jongetje in die maat. Maar ze zijn maar 25 cm en dat is volgens mij wel echt heel klein. Natuurlijk zijn de baby's ook klein. Maar ik ben bang dat ze het niet interessant genoeg vinden. Een maat groter is gelijk veel duurder en gaat buiten mijn budget.
Misschien kan ik beter iets geven waar ze iets mee kunnen, zoals Little People (tip: is nu behoorlijk goedkoper bij bol.com). En zo'n ballenbaan als hierboven is ook leuk. En ik geef ze nog een houten fruitpuzzel voor hen samen erbij.
Wat denken jullie? Zullen ze snel uitgekeken raken op zo'n popje?
Mijn meiden kregen rond die leeftijd ieder een stoffen Metoo pop van ons van 30 cm ( oa deze: https://www.bol.com/nl/nl(...)es/9200000070309768/ ) en daar wordt nog steeds heel veel mee gespeeld en zijn hun vaste slaapknuffels. Ze zijn nu 4,5. Oma heeft er ook jurkjes en broekjes voor gehaakt, dus ze kunnen er mee variëren. Barbie-achtige poppen kijken ze niet naar om, maar de poppies zijn heel belangrijk (en liggen as we speak te chillen op een kussen op de bank, tussen de meiden in).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_202220297
Zie het bol.com speelgoedboek hier nog nog volop in de Albert Heijns liggen! Heb em ook dubbel, mocht het nog nodig zijn ;)
pi_202222231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:55 schreef Gevalletje het volgende:
Zie het bol.com speelgoedboek hier nog nog volop in de Albert Heijns liggen! Heb em ook dubbel, mocht het nog nodig zijn ;)
Ik ga morgen dan eventjes bij de AH kijken :)
pi_202222576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 16:40 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik zou kiezen voor één specifiek merk waar je alles van gaat halen. Mijn zoon (6) vind de vrije vormen het leukst (de ster is favoriet), die maakt graag patroontjes. Met de vormpjes zit je vast aan een bepaald dier meestal, dus persoonlijk zou ik de basisvorm(en) aanraden, en de gewone kralen van Hama. Een doorzichtig plankje zorgt ervoor dat je plaatjes van internet als basis kunt gebruiken door die er onder te leggen, een wit plankje is beter zichtbaar.
O, dat met die doorzichtige plankjes is wel een handige tip! Ik had zelf ook al de basisvormen in gedachten, anders zit je alleen maar dino's of vlinders enz. te maken. Dat is ook wel leuk, maar wellicht ben je daar sneller op uit gekeken.
pi_202227733
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 15:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik heb net nog 2 speelgoedboeken in de papierbak gegooid. Als je ze nergens vindt, kan ik ze er nog uit vissen. Maar wel voor morgenvroeg, want dan moet hij aan de straat.
Ik heb er eentje!
Bedankt voor je aanbod :)
pi_202228309
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb er eentje!
Bedankt voor je aanbod :)
Top :)
pi_202231417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:03 schreef DorothyGale het volgende:

[..]
Bedankt voor deze leuke tip :) Als nieuw gekocht via Vinted voor mijn zoontje. Ben benieuwd wat hij ervan vindt!
Ik zojuist ook via Vinted, dus ook van mij bedankt voor de tip @littledrummergirl :) :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_202232724
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 14:51 schreef SQ het volgende:
Hoe bedoel je "waar ze iets mee kunnen"?
Want kinderen van net 1 kunnen al "iets" met een plastic fliebertje wat ze op de grond vinden ;) dus een pop kan zeker leuk zijn voor ze. Speelgoed hoeft niet altijd "iets te doen" om interessant te zijn.

Maar het is uiteindelijk per kind heel verschillend wat ze leuk vinden.
Je hebt gelijk. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Het lijkt me ook lastig te voorspellen waar ze blij van worden, op die leeftijd.
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2021 15:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Mijn peuter heeft een stoffen pop van little Dutch (Jim, de versie met een mandje, speen en flesje) en dat is nu hij grote broer is erg interessant. Ook is zijn baby net zoals hij zelf druk bezig met op de wc moeten plassen :P
Die is ook leuk! Maar boven mijn budget. Ik zie nu pas de grotere van Little Dutch zonder toebehoren, Sophia en Jim, die zijn groter én goedkoper dan die van Haba en ook leuk... Nou ja. Ik heb nu al de Haba poppetjes besteld na overleg met mijn zus want zij vond ze erg leuk en de tweeling heeft zoiets nog niet i.t.t. de alternatieven die ik liet zien.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_202233119
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:25 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik zojuist ook via Vinted, dus ook van mij bedankt voor de tip @:Littledrummergirl :) :)
Had ik maar aandelen gekocht ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202242010
Cadeautip voor dreumesjes:


:')

Geen speelgoed, maar dit de hit der hits O+ Ook leerzaam wat betreft de kleuren :)
pi_202247610
Ik heb voor 5dec voor de bijna 3jarige Thor een hotwheelsbaan (die met de treinen) , plusplus (op kdv zn favo speelgoed) en een monster car. Voor in de schoen wat autootjes, 2e hands puzzels van 48/49 stukjes en een knijpkat (zaklantaarn). Die laatste is echt een enorme hit!
pi_202302051
Ik zie dat vandaag bij Bol het spel Ticket to Ride een dagdeal is. En aangezien wij die toch al wilden kopen voor 5 december, heb ik hem maar gelijk besteld.
pi_202302110
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 10:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Cadeautip voor dreumesjes:

[ afbeelding ] :')

Geen speelgoed, maar dit de hit der hits O+ Ook leerzaam wat betreft de kleuren :)
En toen D groter werd, schreef ik er cijfers op. En dan kartonnetjes met evenveel stippen maken om ze op te knijpen :D Of kartonnetjes in kleur.. #Educatiefverantwoord
pi_202488598
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 13:07 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Ik denk het wel! Die ballen kan hij zelf pakken en ook als hij ze naast de toren gooit rammelen ze heel leuk :P
Het is echt een grote hit :D Ballen rammelen is wel het allerleukst :Y
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 5 december 2021 @ 21:42:47 #212
269689 crew  Viv
pi_202488734
Wat is nou een handige manier om Barbie's en toebehoren op te bergen? Wat een kleine onderdeeltjes zitten daar bij joh. :D
pi_202488776
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:42 schreef Viv het volgende:
Wat is nou een handige manier om Barbie's en toebehoren op te bergen? Wat een kleine onderdeeltjes zitten daar bij joh. :D
De kliko?

Een plastic opbergdoos met bovenin kleine vakjes? De Ikea en de Action hebben die. Dan kunnen de poppen onderin en de kleine dingen bovenin.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 5 december 2021 @ 22:00:03 #214
269689 crew  Viv
pi_202489063
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 21:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
De kliko?
*;

Ik vind het stom speelgoed, en dat weet ZZ ook. Maar ze had wel zo'n regenboogkleurige zeemeerminprinses op haar verlanglijstje. :') Ik heb nog overwogen om een minder stereotype variant te kopen (dokter, brandweervrouw, astronaut), maar dat is iets wat ík zou doen. Sinterklaas zou dat kind gewoon geven wat ze het liefste wil. :7 Dus zo geschiedde!

Ik zal eens kijken bij IKEA/Action. :Y)
pi_202489404
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:00 schreef Viv het volgende:

[..]
*;

Ik vind het stom speelgoed, en dat weet ZZ ook. Maar ze had wel zo'n regenboogkleurige zeemeerminprinses op haar verlanglijstje. :') Ik heb nog overwogen om een minder stereotype variant te kopen (dokter, brandweervrouw, astronaut), maar dat is iets wat ík zou doen. Sinterklaas zou dat kind gewoon geven wat ze het liefste wil. :7 Dus zo geschiedde!

Ik zal eens kijken bij IKEA/Action. :Y)
Wat zal ze er blij mee zijn O+

Bij Ikea heb je de Salma-bakken. Volgens mij in verschillende maten. Je kunt dan een inzet kopen, die je er bovenin kunt doen. Dus je kunt zelf mixen en matchen enzo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 5 december 2021 @ 22:35:15 #216
269689 crew  Viv
pi_202489737
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Wat zal ze er blij mee zijn O+

Bij Ikea heb je de Salma-bakken. Volgens mij in verschillende maten. Je kunt dan een inzet kopen, die je er bovenin kunt doen. Dus je kunt zelf mixen en matchen enzo.
Dat is ze zeker! O+ En ze zal dus nooit bedacht krijgen dat het van mij afkomstig is. 8-)

Ik dacht dat die Samla-inzetten niet meer bestonden, maar zijn kennelijk terug. Ik zit nu ook te kijken naar dit ding, de DRÖNJÖNS bureauhouder:



Barbie in het achterste vakje (staat ze mooi rechtop, want dat kan ze zelf niet :+ ), en dan die minuscule accessoires in het laatje.
pi_203438014
Misschien niet helemaal het goede topic? Maar ik ben op zoek naar iets om je als kind op uit te kunnen kuren. Onze tuin is te klein voor een trampoline. Ik zat zelf te denken aan een bokszak. Heeft iemand ervaring met een kinder bokszak van Decathlon?
pi_203721119
Speelgoedtip:
https://www.action.com/nl-nl/p/bouw-en-boorset/

OK, het is plastic, dat is wel een beetje jammer, maar het is echt leuk om mee te spelen. In de boormachine kunnen batterijen en dan is het net een echte boormachine met 2 standen, 1 om in te schroeven en de andere stand om schroeven weer los te draaien. Ook een handschroevendraaier zit erbij.

Ik ben al dik 2 uur met Simon ermee bezig :D .
Er zit ook een klein boekje bij met voorbeelden wat je er zoal mee kunt maken. Simon vindt vooral de boormachine helemaal te gek, ik heb allerlei dingen al gemaakt.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:31:30 #219
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896272
Ik zag net deze voorbij komen, zocht er nog iemand een "tekentas" 😃?

https://www.blokker.nl/wk(...)ator&utm_term=291591
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203896315
Dat was ik inderdaad :D Maar we hebben het al anders opgelost voor nu, met plastic stapeldozen iets groter dan A4 formaat.
pi_204724928
Hier in de buurt blijkt het stokpaard een dikke hit te zijn. Mijn dochter is de enige in het vriendinnenclubje die er geen één heeft en uiteraard wil zij er nu ook één.

Dus ik ging even googlen en ik kwam uit op stokpaarden met de minimale prijs van 50 euro :o Ik op Marktplaats kijken, ik zag er eentje voor een tientje. Maar die bleek niet goed, het was een nepperd. De echte hebben touwtjesharen }:|

Vriend vindt altijd dat ze niet kan achterblijven bij de rest, dus ik gok dat er binnen een paar dagen een houten stok met een pluchen paardenhoofd eraan vast ter waarde van meerdere tientjes bij ons in huis staat...
pi_204784842
Bedankt voor de tip Sunshine. Mijn meiden krijgen er nu allebei een van oma voor hun verjaardag. Maar dan wel de elcheapo variant met glitters van de Intertoys a ¤17 die ze heel mooi vonden. Ze hadden ze daar ook met touwtjesharen voor een stuk minder dan ¤50, dus misschien daar even langs lopen?

Wat zijn de ervaringen met waterpistolen? De goedkope pistolen van vorig jaar (of het jaar daarvoor) lekken als een malle. Ik zag dat ze nu weer echte ouderwetse super soakers hebben, en die kreeg ik vroeger nooit. Ik heb dus wat compensatiedrang om ze zo'n ding te geven omdat dat vroeger de beste waren, maar geen idee of dat nu nog steeds op gaat.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 18 mei 2022 @ 09:43:23 #223
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204786574
wij hebben van de schuimrubber schuifbuizen als waterpistool. was het zat om steeds te helpen met vullen ect. en dit kan ie goed zelf ^O^, emmer vol water neerzetten en klaar.

moet ik erbij zeggen dat ik een vreselijk onhandig en ongeduldige kleuter heb :+ voor anderen is dat zelf vullen ect misschien geen probleem.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 18 mei 2022 @ 09:50:05 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_204786650
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 23:24 schreef FlyingFish het volgende:
Bedankt voor de tip Sunshine. Mijn meiden krijgen er nu allebei een van oma voor hun verjaardag. Maar dan wel de elcheapo variant met glitters van de Intertoys a ¤17 die ze heel mooi vonden. Ze hadden ze daar ook met touwtjesharen voor een stuk minder dan ¤50, dus misschien daar even langs lopen?

Wat zijn de ervaringen met waterpistolen? De goedkope pistolen van vorig jaar (of het jaar daarvoor) lekken als een malle. Ik zag dat ze nu weer echte ouderwetse super soakers hebben, en die kreeg ik vroeger nooit. Ik heb dus wat compensatiedrang om ze zo'n ding te geven omdat dat vroeger de beste waren, maar geen idee of dat nu nog steeds op gaat.
Supersoakers zijn heel leuk maar ik merk dat noud van 5 nog wel moeite heeft dat ding te hanteren (zwaar en log). Bij de zevenjarige gaat het inmiddels best goed.
disclaimer
pi_204786976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 09:43 schreef littledrummergirl het volgende:
wij hebben van de schuimrubber schuifbuizen als waterpistool. was het zat om steeds te helpen met vullen ect. en dit kan ie goed zelf ^O^, emmer vol water neerzetten en klaar.

moet ik erbij zeggen dat ik een vreselijk onhandig en ongeduldige kleuter heb :+ voor anderen is dat zelf vullen ect misschien geen probleem.
Mijn kinderen spelen zelfstandig in de speeltuin een straat verderop. Daar een emmer neerzetten betekent dat hij binnen een paar minuten om (of op een andere manier leeg) is, dat bezorgt me alleen maar meer werk :D

Goed punt SQ. De watergevechten van de meiden zijn ook nog van een ander niveau dan die van mijn 6-jarige, dus dat onderscheid tussen hen ik ze waarschijnlijk nog wel verkopen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205102214
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar ik probeer het toch maar :)

Mijn dochter heeft gisteren een beker gekregen waar je zelf een slush mee kan maken. Deze:



We hebben de gebruiksaanwijzing gevolgd. Eerst beker schoongemaakt, daarna voor 6 uur in de vriezer gezet. Nu net eruit gehaald en wat siroop erin gedaan. Na een minuut knijpen in dat ding zou je een slush moeten hebben. Het blijft echt net zo vloeibaar als dat ik het erin deed :') Heeft iemand dit ding toevallig thuis? Doen we wat fout? Of is het gewoon een flutding :+
  maandag 20 juni 2022 @ 18:49:23 #227
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205103931
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar ik probeer het toch maar :)

Mijn dochter heeft gisteren een beker gekregen waar je zelf een slush mee kan maken. Deze:

[ afbeelding ]

We hebben de gebruiksaanwijzing gevolgd. Eerst beker schoongemaakt, daarna voor 6 uur in de vriezer gezet. Nu net eruit gehaald en wat siroop erin gedaan. Na een minuut knijpen in dat ding zou je een slush moeten hebben. Het blijft echt net zo vloeibaar als dat ik het erin deed :') Heeft iemand dit ding toevallig thuis? Doen we wat fout? Of is het gewoon een flutding :+
t lijkt me me vrij onlogisch dat iets met veel suiker snel bevriest.. miss dat als je hem met vulling en al een uurtje in de vriezer zet en dan kapot knijpt?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_205104195
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
t lijkt me me vrij onlogisch dat iets met veel suiker snel bevriest.. miss dat als je hem met vulling en al een uurtje in de vriezer zet en dan kapot knijpt?
Naja, het is siroop aangevuld met flink wat water dus geen idee wat het suikergehalte is. Ik gok niet zo heel veel?

Ik heb even een YouTube filmpje opgezocht en ik heb er teveel in één keer in gedaan. Steeds een beetje... Morgen gaan we voor de herkansing.
pi_205104214
Eerst siroop er in en dan 6 uur in de diepvries klinkt een stuk logischer ja. :D

YouTube is altijd een goede idd. Klinkt bijzonder idd...ben benieuwd of het met kleine hoeveelheden idd lukt dan.
pi_205112847
Simon wordt bijna 5 jaar en hij zou graag lego (kleine steentjes) willen. Wat is een leuke startset (@exode *) )?
Ik zat aan zoiets te denken:

https://www.bol.com/nl/nl(...)oduct_specifications

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_60.61.ProductImage

Er is ook nog een dergelijke doos met tevens transparante stenen.

Duplo en lego kunnen toch gewoon naast elkaar gebruikt worden (nee, niet met/door elkaar :+ )? Manlief vindt het nl. zonde om eerst veel Duplo aangeschaft/gekregen te hebben, nu over te stappen naar lego. Ik denk dat er nog steeds met allebei gespeeld kan/gaat worden.
pi_205112879
Iemand nog andere cadeautips voor een bijna 5 jarige?
Simon zou ook een step willen, maar persoonlijk vind ik dat wat engig. Puur mijn eigen gevoel, maar ben wat bang dat ie dan flink gaat vallen. Daarnaast is de keuze ook reuze, dus hoe kies je dan een leuke/goede step?

Andere tips zijn ook zeer welkom :)
pi_205112908
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 19:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog andere cadeautips voor een bijna 5 jarige?
Simon zou ook een step willen, maar persoonlijk vind ik dat wat engig. Puur mijn eigen gevoel, maar ben wat bang dat ie dan flink gaat vallen. Daarnaast is de keuze ook reuze, dus hoe kies je dan een leuke/goede step?

Andere tips zijn ook zeer welkom :)
2 wielen voor, eentje achter. Dan rijdt het niet tegen de enkels.

Voor als je bezig bent met fietsen, 2 enkele om te leren balanceren
pi_205113186
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 18:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon wordt bijna 5 jaar en hij zou graag lego (kleine steentjes) willen. Wat is een leuke startset (@:exode *) )?
Ik zat aan zoiets te denken:

https://www.bol.com/nl/nl(...)oduct_specifications

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_60.61.ProductImage

Er is ook nog een dergelijke doos met tevens transparante stenen.

Duplo en lego kunnen toch gewoon naast elkaar gebruikt worden (nee, niet met/door elkaar :+ )? Manlief vindt het nl. zonde om eerst veel Duplo aangeschaft/gekregen te hebben, nu over te stappen naar lego. Ik denk dat er nog steeds met allebei gespeeld kan/gaat worden.
Wil je alleen losje steentjes? B is begonnen met wat sets, bouwen van een plaatje en daarna pas losse steentjes erbij. Nu bouwt ie uit de losse pols.

Ik weet niet hoe zijn bouw skills zijn, maar je zou nog naar Lego Junior kunnen kijken. Die kan je ook combineren met Duplo en Lego.
pi_205113427
Met Duplo is ie aardig aan het bouwen, van plaatje nabouwen, maar ook eigen bedachte bouwwerken. Op school speelt ie ook vaak met Lego.
Een set leek me wat minder multifunctioneel, daar bouw je het plaatje na, misschien nog andere dingetjes. Met losse steentjes kun je alle kanten op. Maar misschien vergis ik me, ben een volledige newbie in de wereld van Lego :) :)
En er is ZOVEEL................ Lego Junior, ook nog nooit van gehoord.....
pi_205113705
Tolstoi, mijn zoon is begonnen ooit met zo’n Lego koffer met blokjes. Daar zitten ook wat voorbeeldjes bij om na te bouwen en verder kan hij er fantasie-dingen mee bouwen. Dan kun je daarna ook zien of hij een fantasie-bouwer is of een nabouwer. Nabouwers (of kinderen die vooral met de Lego verhaaltjes spelen ipv dingen bouwen) kunnen beter een thema-set kopen van iets wat ze leuk vinden. Ik kan wat dat betreft de creator serie aanraden, dan kun je drie dingen bouwen met 1 set. En laat je vooral niet afschrikken door de leeftijd, als Simon een beetje handig is zijn sets voor ouder dan 5+ ook te doen om mee te beginnen. Mijn zoon kreeg voor zijn 5e verjaardag een grote set voor 8+ en na een keer samen bouwen kon hij dat ook grotendeels zelfstandig. Maar hij kreeg zijn eerste Lego-setje ook al voor zijn 4e verjaardag.

Verder spelen ze hier ook nog veel met duplo, maar in principe is duplo bedoeld voor peuters/kleuters, als voorbereiding op gewone Lego. Duplo zal ook binnen 1 a 2 jaar hier zijn charme verliezen verwacht ik.

De koffer: https://www.lego.com/nl-nl/product/creative-suitcase-10713

Lego creator: https://www.lego.com/nl-nl/themes/creator-3-in-1
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205113780
Qua step hebben wij overigens voor de meiden een goedkoop ding van ¤18 bij de Intertoys die voor hen prima is. Mijn zoon doet er iets wilder mee, dus hij heeft een stevigere met betere wielen en dat verschil merk je wel. Mijn belangrijkste criterium was dat hij opklapbaar was ivm beperkte opslagruimte.

Andere ideeën: cd-speler, Tiptoi, strijkkralen, knutselsetjes, glittertattoo’s, Walkie Talkie en spelletjes (Halli Galli en uno kan ik op deze leeftijd aanraden).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205114244
Step: die van de Decathlon met 2 wielen voor.

Je kan, ipv Lego, ook naar Hubelino kijken. Dat wordt hier nog steeds gepakt om mee te spelen. Maar Lego ook. Want Lego O+
pi_205114395
Maar zo'n twee wielen voor step is toch voor peuters en jonge kleuters? Ik vond mijn meiden vorig jaar al te oud om hen op dat moment nog een step met drie wielen te geven. Op de basisschool zie ik eigenlijk niemand met zo'n drie wielen step, alleen de jongere broertjes en zusjes die komen ophalen. Een vijfjarige leert meestal ook los fietsen, dus een step met twee wielen lijkt me dan logischer aangezien dat makkelijker is dan fietsen. Voor een kind dat 2 of 3 wordt zou ik overigens wel een step met drie wielen aanraden. 4 jaar is een twijfelgeval.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205114703
@MevrouwCactus, van Hubelino heeft ie vorig jaar een grote set gehad. Daar wil hij nu graag een uitbreiding bij, bij voorkeur de katapult.

@FlyingFish, Simon heeft van Duplo ook een aantal sets, waaronder een hele grote van een bouwplaats (met hijskraan, vrachtwagen, bulldozer enz.). Daar speelt hij eigenlijk nooit op die manier mee. Hij is dan meer een fantasiebouwer om daarmee dan te gaan spelen. Op dit moment bouwt hij veel "spokenslurpers" (om dan door het huis op jacht te gaan naar spoken :)) en dingen om mee te lasergamen.
Daarom dacht ik ook aan een doos met losse steentjes.

Uno heeft ie al en vindt ie leuk, net als Skipbo.
Step gaan we ons toch maar in verdiepen.
pi_205448088
Iemand een idee voor een leuke racebaan voor een 5-jarige? M’n petekindje wordt binnenkort 5 en hij wil graag een racebaan. Ik zat te denken aan een hotwheels baan omdat hij daar ook al wat autootjes van heeft. Heeft iemand een tip welke leuk is, of een hele andere baan kan natuurlijk ook.
Budget is ¤40 (evt iets hoger als het echt een leuke baan is, maar minder mag ook. Gaat me niet perse om het budget vol te maken, vooral dat het leuk is)
pi_205459251
Meerdere racebanen hier gehad, maar alleen hotwheels is nog steeds aanwezig. Ik zou dus daar iets leuks van uit kiezen.
pi_205459259
Ook een vraagje.
Li, van bijna 4, is dol op alles wat met zingen en dansen te maken heeft.
Ik dacht er dus nu aan om haar ook zoiets voor haar verjaardag te geven. Ik kom genoeg kinder cd spelertjes enzo tegen, maar misschien heeft iemand nog de perfecte tip. Heel eerlijk, heb ik ook bijna geen cd’s meer, dus zou ik die ook moeten kopen…
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 26 juli 2022 @ 08:56:07 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205459589
In de plaatselijke v&a groep Britte.nie
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 09:16:01 #244
269689 crew  Viv
pi_205459686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:29 schreef Loj het volgende:
Ook een vraagje.
Li, van bijna 4, is dol op alles wat met zingen en dansen te maken heeft.
Ik dacht er dus nu aan om haar ook zoiets voor haar verjaardag te geven. Ik kom genoeg kinder cd spelertjes enzo tegen, maar misschien heeft iemand nog de perfecte tip. Heel eerlijk, heb ik ook bijna geen cd’s meer, dus zou ik die ook moeten kopen…
ZZ kreeg laatst een oude radio/CD-speler van vrienden van ons, en vindt het heel leuk! Zowel muziek-CD's als luisterboekjes (van Disney), en muziek "uit de lucht plukken" met de antenne. :D

En ik vind het prettig dat ze dan geen scherm hoeft te zien om muziek te luisteren. :)

Ik denk dat er tigduizend tweedehands CD-spelers beschikbaar zullen zijn, nu bijna iedereen Spotify gebruikt. :Y)
pi_205459911
Cd's kan je ook heel makkelijk en goedkoop bij kringloopwinkels halen. :Y
  dinsdag 26 juli 2022 @ 09:58:14 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_205459943
Ik heb nog wel kratten vol cd's liggen, maar dat is vast dr smaak niet.
disclaimer
pi_205460073
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:58 schreef SQ het volgende:
Ik heb nog wel kratten vol cd's liggen, maar dat is vast dr smaak niet.
_O- O+
pi_205460321
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:29 schreef Loj het volgende:
Ook een vraagje.
Li, van bijna 4, is dol op alles wat met zingen en dansen te maken heeft.
Ik dacht er dus nu aan om haar ook zoiets voor haar verjaardag te geven. Ik kom genoeg kinder cd spelertjes enzo tegen, maar misschien heeft iemand nog de perfecte tip. Heel eerlijk, heb ik ook bijna geen cd’s meer, dus zou ik die ook moeten kopen…
Iets met een microfoon erbij doet het ook altijd goed (voor de kinderen dan, niet voor je eigen gehoor).
pi_205460422
Ik moet gelijk denken aan dit



Ze hadden vroegah meerdere muziekspelers. Was heel hip enzo.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 11:07:36 #250
269689 crew  Viv
pi_205460468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet gelijk denken aan dit

[ afbeelding ]

Ze hadden vroegah meerdere muziekspelers. Was heel hip enzo.
Ik had deze als wekker:

O+ O+ O+
pi_205460472
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:07 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik had deze als wekker:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Nostalgie O+
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:09:53 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_205460482
Ik wilde die altijd maar ik kreeg een saaie zwarte radiocassetterecorder ;(

Wel heel veel bandjes mee opgenomen O+
disclaimer
pi_205460611
Loj, uiteraard is Juul daar ook gek op :) Ze heeft van ons een karaoke microfoon van Lenco gekregen. Een dikke hit!
pi_205460655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 07:29 schreef Loj het volgende:
Ook een vraagje.
Li, van bijna 4, is dol op alles wat met zingen en dansen te maken heeft.
Ik dacht er dus nu aan om haar ook zoiets voor haar verjaardag te geven. Ik kom genoeg kinder cd spelertjes enzo tegen, maar misschien heeft iemand nog de perfecte tip. Heel eerlijk, heb ik ook bijna geen cd’s meer, dus zou ik die ook moeten kopen…
De huidige cd spelers kunnen vaak ook vanaf usb mp3 afspelen of je kunt ze via Bluetooth als speaker gebruiken ( icm telefoon met bijv spotify). Dan kun je ook de hedendaagse kindermuziek er makkelijk op afspelen. Ik zou dus vooral op een dergelijke functie letten. En de kringloop heeft veel kinder cd’s.

Wij hebben deze voor de meiden, ook vanwege de discolampen en microfoon: https://www.bol.com/nl/nl(...)rt/9300000015109216/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_205472621
Tnx voor de tips!
pi_205685105
Vorig jaar heb ik mijn door mijn opa gemaakte barbiehuis van zolder gehaald en gemoderniseerd voor kleuter.
Nu staan er dus vintage meubels waarbij een deel van de kleur vervaagd is en sommige dingen het langzaam begeven. Zo is het bed stuk en vallen de deuren van de koelkast en kledingkast er snel uit.
Ik ben daarom op zoek naar modernere Barbie meubels om af en toe iets te vervangen. Nieuw kan ik bijna niets vinden (van Barbie zelf al niet); op marktplaats is het meeste ook vintage.
Iemand de gouden tip voor mij?
pi_205749884
Kuiken wordt in november 1 en ik was dus aan het bedenken wat we kunnen vragen aan opa’s en oma’s en wat we zelf kunnen geven. “Probleem”; we hebben al veel…

Nu zat ik te denken aan een ballenbak voor binnen, zo’n zachte stoffen bak. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt er veel meegespeeld?

Toevallig een ander geniaal idee?
(Wobbel, loopwagen, wheelybug, schommel, zandbak, houten trein, Duplo is er allemaal al :@)
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:13:59 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_205750122
Maar je hoeft toch ook geen enorm kado te kopen voor een baby die 1 wordt? Al pak je een afwasborstel in een mooi papiertje, daar zijn ze net zo blij mee ;) als álles om mee te spelen er al is en je bent alleen maar op zoek naar iets groots om te kopen dan gaat het toch een beetje zijn doel voorbij? ;)
disclaimer
pi_205750260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 09:46 schreef Takkie88 het volgende:
Kuiken wordt in november 1 en ik was dus aan het bedenken wat we kunnen vragen aan opa’s en oma’s en wat we zelf kunnen geven. “Probleem”; we hebben al veel…

Nu zat ik te denken aan een ballenbak voor binnen, zo’n zachte stoffen bak. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt er veel meegespeeld?

Toevallig een ander geniaal idee?
(Wobbel, loopwagen, wheelybug, schommel, zandbak, houten trein, Duplo is er allemaal al :@)
Een uitje O+ Of bijvoorbeeld dreumes zwemlessen. Abonnement op een speeltuin ofzo. Iets om te doen/beleven
pi_205750456
Aanvulling op dingen die je al hebt en die de kinderen leuk vinden(bijv. dingen voor de houten trein bijv Brio, Janod story, BigJigs oid of een leuke nieuwe duploset). (Een bijdrage voor) een abonnement is inderdaad ook altijd een goede. Toffe prentenboeken kun je er ook nooit genoeg van hebben. Holtziger of Schleich dieren.

En Brio en Janod kun je vaak goedkoper en nog mooi op Vinted vinden! Ik heb er alle decembercadeaus al gekocht :')
pi_205771372
We willen voor peuters derde verjaardag voor de befaamde houten trein gaan. Zijn er bepaalde merken te mijden? Bv echt te duur voor wat het is of te goedkoop/crappy.
We hebben nu een setje van de speelotheek en dat is duidelijk een mix maar op niet alles staat een merk. Het is meeste is best stevig maar er zitten ook onderdelen tussen waarvan ik het spannend vind of ze de leenperiode wel halen...
Er zit ook 1 elektrische trein bij van de Lidl en die doet het niet. Erg bemoedigend is dat niet :P
  zondag 28 augustus 2022 @ 11:03:59 #262
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_205771651
Wij hebben een mix gehad van Brio, Ikea en Playtive (Lidl). Playtive was ik niet enthousiast over, veel plastic onderdelen, dun plastic dat snel kapot ging, niet solide. Ikea was prima kwaliteit, alleen wij hadden het oude systeem met kunststof verbindingen en die paste niet lekker op Brio. Brio is echt topkwaliteit. Wij hebben nu alleen nog maar Brio. Steeds wat gevraagd voor Sinterklaas en verjaardagen dus nu best een collectie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205771931
Wij hebben een mix van Thomas de trein-banen, Ikea, Eichhorn en Brio, volgens mij. Het past allemaal redelijk goed op elkaar. Soms niet helemaal lekker, maar dan is het een keertje goed erop slaan en dan zit het extra stevig vast.
pi_205772071
Wij hebben Brio, Ikea, Big Jigs, Janod en wat lidl spul. Over lidl niet zo tevreden. Ikea is prima, maar sommige plastic dingen gaan wel makkelijk stuk (zoals de brug). Big Jigs, Janod en Brio zijn goede kwaliteit. Big Jigs en Janod zijn echt grotendeels hout, waarbij brio toch ook veel plastic gebruikt. Maar brio is wel echt topkwaliteit en ontzettend hufterproof. Ik koop veel op vinted, kan je echt leuke prijsjes vinden als je het in de gaten houdt, soms bied ik wat minder of maak ik een bundel waar ik iets minder op bied dan gevraagd, dat wordt vaak wel geaccepteerd. Tot nu toe is alles wat ik binnen krijg ook nog super mooi, maar daar check ik de foto's ook zo goed mogelijk op.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 augustus 2022 @ 12:30:43 #265
269689 crew  Viv
pi_205772270
Wij hebben van IKEA de houten rails (nieuwe variant, zonder plastic tussenstukjes), gecombineerd met Brio-onderdelen (o.a. brug, hijskraan, bel, locomotief (oplaadbaar met USB!)) en de molen van de houten Thomas de trein-serie (Toby's windmill, met meel-wagon).

Daarnaast een houten Disney-autobaan van de Lidl, die is compatibel met de treinbaan, maar wel duidelijk mindere kwaliteit (hout niet netjes afgewerkt, goedkoper plastic).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 28 augustus 2022 @ 14:30:02 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205773931
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2022 10:25 schreef Bottoms_up het volgende:
We willen voor peuters derde verjaardag voor de befaamde houten trein gaan. Zijn er bepaalde merken te mijden? Bv echt te duur voor wat het is of te goedkoop/crappy.
We hebben nu een setje van de speelotheek en dat is duidelijk een mix maar op niet alles staat een merk. Het is meeste is best stevig maar er zitten ook onderdelen tussen waarvan ik het spannend vind of ze de leenperiode wel halen...
Er zit ook 1 elektrische trein bij van de Lidl en die doet het niet. Erg bemoedigend is dat niet :P
Die witte? Kun je opladen via micro usb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 26 september 2022 @ 09:05:05 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_206105420
Up!

Mijn dochter wil graag een (kinder)camera voor haar verjaardag. Ze wordt 8, dus het hoeft niet super kiddie te zijn verder. Heeft iemand tops of flops? Ik lees wel her en der over matige resolutie / weinig opslagruimte bijvoorbeeld.
disclaimer
pi_206106829
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 09:05 schreef SQ het volgende:
Up!

Mijn dochter wil graag een (kinder)camera voor haar verjaardag. Ze wordt 8, dus het hoeft niet super kiddie te zijn verder. Heeft iemand tops of flops? Ik lees wel her en der over matige resolutie / weinig opslagruimte bijvoorbeeld.
Mijn dochters hebben beide een Vtech kidizoom, maar die zijn 4 en ruim 5 dus ik weet niet of dat ook wat is voor een 8 jarige. Is wel een leuk ding, met touchscreen, spelletjes erop, diverse filters, videomogelijkheden. Resolutie van degene die wij hebben valt wel erg tegen..
pi_206106852
Koop geen kidi zoom, die zijn gericht op veel jonger (en matige kwaliteit foto’s). Ik zou voor een reguliere camera gaan, maar die zijn tegenwoordig lastig (betaalbaar) te vinden omdat iedereen zijn telefoon gebruikt voor foto’s. Ik zoek voor mijn zoon ook zoiets, dus ik lees verder graag mee :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_206107128
En een smartphone met een gunstige prijs en oké camera?
  maandag 26 september 2022 @ 12:05:29 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_206107243
Nee nee nee, een smartphone is echt niet bespreekbaar. Ze zit in groep 4.

Ik dacht misschien aan iets van zo'n vloggercamera ofzo.
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 september 2022 @ 12:32:14 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206107538
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 12:05 schreef SQ het volgende:
Nee nee nee, een smartphone is echt niet bespreekbaar. Ze zit in groep 4.

Ik dacht misschien aan iets van zo'n vloggercamera ofzo.
Is zoiets niets? Weet je budget niet. Maar hier gebruikt die kleine de oude van mij. En hij kan best wel tegen een stootje.
https://www.kamera-express.nl/sony-cybershot-dsc-w810-zilver
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206108586
dingen van go-pro zijn geloof ik ook redelijk hufter/kind proof.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206110533
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is zoiets niets? Weet je budget niet. Maar hier gebruikt die kleine de oude van mij. En hij kan best wel tegen een stootje.
https://www.kamera-express.nl/sony-cybershot-dsc-w810-zilver
Dat soort camera’s zijn helaas vrijwel nergens op voorraad (2 maanden terug iig) of ze vragen er veel te veel geld voor. Zoiets had ik voor mijn zoon op het oog.

Zoek je overigens vooral foto of vooral film SQ?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_206111183
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 12:05 schreef SQ het volgende:
Nee nee nee, een smartphone is echt niet bespreekbaar. Ze zit in groep 4.

Ik dacht misschien aan iets van zo'n vloggercamera ofzo.
Je kunt natuurlijk alleen de camerafunctionaliteit aan zetten. Dus dat de camera de enige app is die werkt. Want je geeft zelf al aan dat de gewone simpele compact digitale camera's of niet leverbaar zijn of veel te duur.

Succes met zoeken!
  maandag 26 september 2022 @ 18:36:49 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_206111212
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:34 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk alleen de camerafunctionaliteit aan zetten. Dus dat de camera de enige app is die werkt. Want je geeft zelf al aan dat de gewone simpele compact digitale camera's of niet leverbaar zijn of veel te duur.

Succes met zoeken!
daar gaat het natuurlijk niet alleen om, er zit ook nog een psychisch aspect aan het krijgen van een telefoon ;)

Anyway, na overleg lijkt ze een Instax mini ook erg gaaf te vinden, dus dan gaan we daar voor. Filmpjes maken kan ze dan alsnog gewoon met haar tablet :)
disclaimer
pi_206111260
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:36 schreef SQ het volgende:

[..]
daar gaat het natuurlijk niet alleen om, er zit ook nog een psychisch aspect aan het krijgen van een telefoon ;)

Anyway, na overleg lijkt ze een Instax mini ook erg gaaf te vinden, dus dan gaan we daar voor. Filmpjes maken kan ze dan alsnog gewoon met haar tablet :)
Slim, wij hadden eenzelfde zoektocht een jaartje geleden. De GoPro was de beste voor ons maar te duur. B filmt ook met zijn tablet.

In het duurdere segment kan je ook een iPod overwegen maar dat was voor ons geen optie vanwege geld en niet hufterproof.
  maandag 26 september 2022 @ 18:41:13 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_206111266
Nee precies, ik vond 100 euro wel een mooi maximum bedrag voor een verjaardag :')
disclaimer
  maandag 26 september 2022 @ 18:43:13 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_206111291
En over 4 jaar heeft ze toch wel zo'n pokkie aan dr hand vergroeid zitten. Ik stel het moment graag nog héél even uit _O-
disclaimer
pi_206111483
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:36 schreef SQ het volgende:

[..]
daar gaat het natuurlijk niet alleen om, er zit ook nog een psychisch aspect aan het krijgen van een telefoon ;)

Anyway, na overleg lijkt ze een Instax mini ook erg gaaf te vinden, dus dan gaan we daar voor. Filmpjes maken kan ze dan alsnog gewoon met haar tablet :)
Jaa die is heel tof! Ik heb er zelf ook eentje uit de instax serie :D
pi_206111962
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:36 schreef SQ het volgende:

[..]
daar gaat het natuurlijk niet alleen om, er zit ook nog een psychisch aspect aan het krijgen van een telefoon ;)

...

Snap ik, logisch hoor :Y
pi_206112158
Waarom niet een tweedehands compactcamera? Ik heb daar altijd heel veel plezier aan beleefd vanaf jonge leeftijd en je hebt ze heel simpel. Zelf heb ik nog een Sony Cybershot die ik bewaar en mijn schoonouders hebben een instapmodel Panasonic Lumix. Dat zijn ook wel de bekende merken/types voor compactcamera's
  maandag 26 september 2022 @ 20:16:31 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_206112613
Ja misschien duik ik mijn oude apparaat nog wel een keer van zolder.
disclaimer
pi_206113006
Ik twijfel over het kopen van een (opvouwbaar?) voetbalgoaltje als verjaardagscadeau. Maar ik vind het lastig om via internet te bepalen of zoiets een beetje stevig is.
Heeft iemand zo'n klein doel om in de tuin te voetballen? Is bedoeld voor een 7-jarig voetballertje.
pi_206113302
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:52 schreef Hupje het volgende:
Ik twijfel over het kopen van een (opvouwbaar?) voetbalgoaltje als verjaardagscadeau. Maar ik vind het lastig om via internet te bepalen of zoiets een beetje stevig is.
Heeft iemand zo'n klein doel om in de tuin te voetballen? Is bedoeld voor een 7-jarig voetballertje.
wij hebben deze, op zich prima stevig, als je een keer tegenaan valt ofzo kan het daar wel tegen. ze zijn wel lichtgewicht, dus als je er flink hard in scoort kunnen ze (denk ik) wel omvallen.

https://www.wehkamp.nl/sp(...)bmUBWGxoCJokQAvD_BwE
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206114166
Wij hebben dezelfde als LDG. Op zich prima kwaliteit, mijn kinderen hebben hem bij het opzetten/inklappen wel eens los getrokken en dat is zo gemaakt. Redelijk kind-proof dus. Mijn kinderen vinden hem echter veel te klein, als er een kind voor staat is scoren praktisch onmogelijk, en het is te klein om bij een partijtje van veraf in te scoren (met het balgevoel van een gemiddelde 7-jarige iig). En hij weegt bijna niks, dus je schopt hem ook zo opzij. Ik zou je aanraden om voor een tikkie groter en steviger te gaan als je hem regelmatig wilt laten gebruiken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_206114319
Hebben jullie ervaring met Spektro? Kan je er veel verschillende dingen mee, of zijn het een paar trucjes die je snel gezien hebt?
pi_206119196
Ik las hierboven wat over camera's voor kindjes.. Voor de wat kleinere kindjes is dit misschien nog wel een tip:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zocht voor mijn 4 jarige een kindercamera maar ik vond zo'n instax echt te duur (1 euro per foto printen oid geloof ik doei :D) maar deze werkt dus met kassarolletjes/pinrolletjes papier, thermisch / op warmte. Wel zwart/wit printjes. Kwaliteit printjes is daar ook naar maar viel me niets tegen. Kortom is laaaanng niet zo duur, ze hebben hier al heel veel foto's gemaakt en meteen afgedrukt haha.
  dinsdag 27 september 2022 @ 16:03:36 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_206119233
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:00 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik las hierboven wat over camera's voor kindjes.. Voor de wat kleinere kindjes is dit misschien nog wel een tip:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zocht voor mijn 4 jarige een kindercamera maar ik vond zo'n instax echt te duur (1 euro per foto printen oid geloof ik doei :D) maar deze werkt dus met kassarolletjes/pinrolletjes papier, thermisch / op warmte. Wel zwart/wit printjes. Kwaliteit printjes is daar ook naar maar viel me niets tegen. Kortom is laaaanng niet zo duur, ze hebben hier al heel veel foto's gemaakt en meteen afgedrukt haha.
Ja daar keek ik ook naar maar die afdrukken zijn wel echt heel matig. Hopelijk kan ik mijn achtjarige duidelijk maken dat ze niet ongeremd kan klikken :')
disclaimer
pi_206119303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:32 schreef Tink89 het volgende:
Zijn er hier kleuters met een fotocamera? Ik had eigenlijk een kidizoom op het oog, maar de reviews zijn behoorlijk belabberd, hij is niet oplaadbaar en je moet er zelf nog een geheugenkaart bij kopen.

Nu dacht ik deze gevonden te hebben:
https://www.bol.com/nl/nl(...)1/?s2a=#productTitle

Maar ik kom er niet achter of dit nou een ordinaire dropshipper is en ik dus eigenlijk een ali-product koop of dat het wel een betrouwbare partij is... Help?
Onze kidizooms zijn oplaadbaar!
Ik en de jongens vinden het een tof ding. Geheugenkaartje er bij kopen is wel praktisch, maar die hoeft niet groot te zijn.

-edit- Hmm, maar onze kidizooms zien er ook anders uit dan de foto’s op bol.com @Rock-Y weet dat wel.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:11:04 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206119852
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
wij hebben deze, op zich prima stevig, als je een keer tegenaan valt ofzo kan het daar wel tegen. ze zijn wel lichtgewicht, dus als je er flink hard in scoort kunnen ze (denk ik) wel omvallen.

https://www.wehkamp.nl/sp(...)bmUBWGxoCJokQAvD_BwE
Mijn nichtje kreeg deze voor haar 8e verjaardag en is er (een jaar later) nog steeds blij mee. Wel vindt ze de kwaliteit van de foto's wat laag, maar het erop los kunnen klikken compenseert dat wel.
KuikenGuppy
pi_206121069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 16:11 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Onze kidizooms zijn oplaadbaar!
Ik en de jongens vinden het een tof ding. Geheugenkaartje er bij kopen is wel praktisch, maar die hoeft niet groot te zijn.

-edit- Hmm, maar onze kidizooms zien er ook anders uit dan de foto’s op bol.com @:Rock-y weet dat wel.
Wij hebben de “oude” non HD kidizooms action 180:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ra/9200000075775238/
pi_206121262
Mijn kleuter heeft een kindercamera, maar dan zo eentje die zwart wit kan printen op van dat bonnetjespapier.


https://a.aliexpress.com/_EQXcQ3N
Dit dierachtige ding hebben we :P best hufterproof want hij is al duizend keer gevallen en nog niet stuk. Afhankelijk van de instellingen en het licht kan je echt nog best prima foto's er uit kregen en zeker voor een kleuter is het al snel goed.
  dinsdag 27 september 2022 @ 20:20:58 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206122358
Txs allen!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 30 september 2022 @ 09:34:00 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206150183
Vraagje, bestaat er ook "huismerk" aquabeads? Ik vind ze nogal prijzig voor veredelde strijkkralen, maar de kinderen vinden het heel leuk.
KuikenGuppy
pi_206150408
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:34 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, bestaat er ook "huismerk" aquabeads? Ik vind ze nogal prijzig voor veredelde strijkkralen, maar de kinderen vinden het heel leuk.
Hema waterkralen
  vrijdag 30 september 2022 @ 11:30:33 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206151641
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 09:48 schreef F_r het volgende:

[..]
Hema waterkralen
Helaas heeft Hema die niet meer.
KuikenGuppy
pi_206151939
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_206153253
https://www.google.com/sh(...)431557698864695,cs:1


9000 strijkkralen voor 9.99.

Ik bedacht me net dat die Aquabeads weer wat anders is :D

https://www.bol.com/nl/nl(...)mm/9300000121408811/

3504 stuks voor 19.95

[ Bericht 34% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-09-2022 14:08:25 ]
pi_206156659
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 11:30 schreef Burdie het volgende:

[..]
Helaas heeft Hema die niet meer.
Ik kocht ze via een Alie expres aanbieder volgens mij :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_206370655
Zo, het topic is vol!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')