abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199770041
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben echt tegen maatregelen, maar er kan nu al aardig wat. Scholen ook weer helemaal open (middelbaar onderwijs althans). Ik zou het nu verstandiger vinden om die volgende stap ook pas echt eind juni te nemen zoals gepland eigenlijk.
Dit. Vorig jaar hebben we ook gezien dat de cijfers na een prima zomer toch weer enorm konden stegen. Natuurlijk zitten we nu in heel ander vaarwater i.v.m vaccins, maar laten we nou niet overmoedig worden.

Gewoon geen onnodig risico nemen. Er kan best veel wel weer. Laten we dat nog even vol houden zo. Liever paar weken langer in situatie zoals die nu geldt, dan ooit weer een lockdown.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 15:48:05 ]
pi_199770078
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit. Vorig jaar hebben we ook gezien dat de cijfers na een prima zomer toch weer enorm konden stegen. Natuurlijk zitten we nu in heel ander vaarwater i.v.m vaccins, maar laten we nou niet overmoedig worden.

Gewoon geen onnodig risico nemen. Er kan best wel weer. Laten we dat nog even vol houden zo. Liever paar weken langer in situatie zoals die nu geldt, als ooit weer een lockdown.
Zie dan liever dat we ergens mid juni wat meer landen op geel kunnen zetten omdat ze ons dan weer willen hebben. Ruim een jaar thuis gezeten, zou het wel weer tof vinden om eindelijk weer eens weg te kunnen. Frankrijk echter nog steeds oranje (terwijl ze ons best willen hebben), Spanje hetzelfde verhaal. Portugal is nog geel, maar er gaan geruchten dat die ergens in de komende twee weken ook weer op oranje gaan omdat ze daar mutatie angst hebben.
pi_199770118
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gewoon geen onnodig risico nemen. Er kan best veel wel weer. Laten we dat nog even vol houden zo. Liever paar weken langer in situatie zoals die nu geldt, dan ooit weer een lockdown.
Maar het is niet onnodig. Elke week dat de maatregelen langer dan nodig duren is is een week dat de economie extra klappen krijgt. Er moet een balans tussen die 2 zijn, dat doe je door zo snel je (realistisch) kunt te versoepelen.
  zondag 6 juni 2021 @ 15:50:36 #204
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199770121
Iemand een idee hoe snel een testuitslag binnen kan zijn? Het streven is 48 uur, maar ik weet dat ze soms diezelfde dag nog een uitslag hebben.

Is er iets over een gemiddelde wachttijd bekend? Eventueel zelfs per dag waarop je getest bent? :P
pi_199770183
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar het is niet onnodig. Elke week dat de maatregelen langer dan nodig duren is is een week dat de economie extra klappen krijgt. Er moet een balans tussen die 2 zijn, dat doe je door zo snel je (realistisch) kunt te versoepelen.
Valt wel mee denk ik. Op het geheel van ruim 15 maanden, maakt die paar weken ook weinig uit voor de totale economie. Zoals gezegd, best veel kan al weer. Indië zin draait de economie haast al weer op volle toeren.
pi_199770184
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb eigenlijk het idee dat het huidige beeld van wat er kan in deze fase van de pandemie best prima in evenwicht is. Vergeet ook niet dat er vorig jaar wellicht te snel is versoepeld (of lees: te laat is ingegrepen toen het in Augustus/September al weer flink mis ging), dus ik denk dat ze die les wel hebben geleerd. En dat is dan even los van de discussie dat we nu in een totaal andere situatie zitten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199770212
Maar we zitten dus wel in een totaal andere situatie. Vanwege de vaccinaties heeft het totaal geen zin om te vergelijken met vorig jaar. Ben dan ook niet zo bang voor het najaar eerlijk gezegd.
pi_199770268
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. Op het geheel van ruim 15 maanden, maakt die paar weken ook weinig uit voor de totale economie. Zoals gezegd, best veel kan al weer. Indië zin draait de economie haast al weer op volle toeren.
Vind ik niet. Winkels hebben nog steeds een lage bezetting door de 1.5m. Hetzelfde met restaurants e.d.

Tuurlijk verwacht ik niet dat 25 juni ineens overal de stekker uit getrokken wordt, maar 'Laten we het nog even aankijken want veiliger' is veiliger vanuit het oogpunt van corona, maar niet de rest v/d samenleving.
pi_199770276
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar we zitten dus wel in een totaal andere situatie. Vanwege de vaccinaties heeft het totaal geen zin om te vergelijken met vorig jaar. Ben dan ook niet zo bang voor het najaar eerlijk gezegd.
Daarom. Het vaccineren gaat bovendien ook gestaag door. Tegen het najaar is de vaccinatiegraad dusdanig dat de ziekenhuiscijfers zelfs bij stijgende besmettingen niet dramatisch zullen zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199770297
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vreemde manier om in iemands ogen te langzame versoepelingen te vergoeilijken. We moeten vooral niet veel vrijheid krijgen!
Net zoals dat het niet uit zou maken voor de economie (alsof dat de enige reden is voor versoepelingen) kan ik ook claimen dat het geen moer uitmaakt voor het besmettingsverloop omdat de vaccins hun werk toch al doen. Waarschijnlijk zit ik nog dichtbij de waarheid ook.
I'll give you something to do
  zondag 6 juni 2021 @ 15:59:55 #211
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199770322
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vind ik niet. Winkels hebben nog steeds een lage bezetting door de 1.5m. Hetzelfde met restaurants e.d.

Tuurlijk verwacht ik niet dat 25 juni ineens overal de stekker uit getrokken wordt, maar 'Laten we het nog even aankijken want veiliger' is veiliger vanuit het oogpunt van corona, maar niet de rest v/d samenleving.
Zoveel last hebben de winkels nu ook weer niet van die 1.5 meter. Het is echt niet zo dat je voor corona kont aan kont door de winkels aan het schuifelen was, althans, niet voor je plezier.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199770388
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Zoveel last hebben de winkels nu ook weer niet van die 1.5 meter. Het is echt niet zo dat je voor corona kont aan kont door de winkels aan het schuifelen was, althans, niet voor je plezier.
Als jij normaal (noem maar iets) 10 mensen in je winkel hebt en op dit moment maximaal 4 mensen binnen mag hebben moet de rest buiten wachten. Best aannemelijk dat veel mensen online bestellen omdat ze geen zin hebben in dat gedoe met bezetting in een winkel.
pi_199770479
quote:
Ik ook niet. Maar veel regeringen nog wel. Die hebben al zoveel commentaar gekregen dat ze er regelmatig te laat bij waren. Willen dat niet nog een keer ervaren. Niet dat ik denk dat we nog met lockdowns te maken gaan hebben overigens, maar bepaalde maatregelen zie ik ze wel rekken om er echt zeker van te zijn dat de vaccinaties echt blijven werken tegen eventuele opnames in het najaar.
  zondag 6 juni 2021 @ 16:07:44 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199770480
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 16:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als jij normaal (noem maar iets) 10 mensen in je winkel hebt en op dit moment maximaal 4 mensen binnen mag hebben moet de rest buiten wachten. Best aannemelijk dat veel mensen online bestellen omdat ze geen zin hebben in dat gedoe met bezetting in een winkel.
Als ik door een winkelstraat loop zie ik momenteel nog maar bij een enkele winkel een rijtje, niet bij het merendeel. Ik zeg niet dat het makkelijk voor ze is nu. Maar je moet nu niet ineens gaan doen alsof er nu ineens meer klanten willen komen dan voor corona.

De gemiddelde modezaak is nu niet veel drukker of rustiger dan eerder voor zover ik kan zien.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199770571
Wat ik overigens wel wat apart blijf vinden is dat we vorige zomer en deze zomer niet kunnen vergelijken omdat we nu vaccinaties hebben, maar tegelijkertijd is er qua reizen van de zomer veel minder vrijheid dan vorige zomer :D Voor echte risico plekken (een India bv) snap ik dat echt wel, maar vorig jaar kon je zoveel minder zonder een vaccinatie of een test. De zomer is er minder risico door die vaccinaties en juist dan is het opeens strenger.
pi_199770587
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 16:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Als ik door een winkelstraat loop zie ik momenteel nog maar bij een enkele winkel een rijtje, niet bij het merendeel. Ik zeg niet dat het makkelijk voor ze is nu. Maar je moet nu niet ineens gaan doen alsof er nu ineens meer klanten willen komen dan voor corona.

De gemiddelde modezaak is nu niet veel drukker of rustiger dan eerder voor zover ik kan zien.
De winkeleigenaren die ik hier in de buurt wel 's spreek (slager, kaasboer etc) geven in elk geval aan dat ze best veel klanten kwijt raken doordat mensen te lang moeten wachten. Maargoed, dat is voorbij het punt. Als het niet meer nodig is die maatregelen te hebben moeten ze gewoon weg, en niet langer wachten omdat dat comfortabeler aanvoelt.
  zondag 6 juni 2021 @ 16:12:53 #217
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199770601
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:50 schreef Zwansen het volgende:
Iemand een idee hoe snel een testuitslag binnen kan zijn? Het streven is 48 uur, maar ik weet dat ze soms diezelfde dag nog een uitslag hebben.

Is er iets over een gemiddelde wachttijd bekend? Eventueel zelfs per dag waarop je getest bent? :P
Ik had hem alle keren in de nacht volgend op de test.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_199770614
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb eigenlijk het idee dat het huidige beeld van wat er kan in deze fase van de pandemie best prima in evenwicht is. Vergeet ook niet dat er vorig jaar wellicht te snel is versoepeld (of lees: te laat is ingegrepen toen het in Augustus/September al weer flink mis ging), dus ik denk dat ze die les wel hebben geleerd. En dat is dan even los van de discussie dat we nu in een totaal andere situatie zitten.
Ja, ik herinner me nog goed hoe toen steevast hoge besmettingcijfers weggelacht werden hier, want ziekenhuisopnames stegen niet navenant.

Toen dat opeens wel sterk toenam was het te laat, en kwamen we weer in een lockdown. Ja, andere situatie, geen vaccins toen. Maar we hebben niet voor niets een plan voor geleidelijk versoepelen, laten we dat dan ook geleidelijk doen.
pi_199770617
quote:
Ik wel.
Vorig jaar rond deze tijd was het voor mijn gevoel ook 'normaal'. Ik zeg expres gevoel .. want geen zin/puf om de feitelijke cijfers erbij te zoeken.

Als in het najaar/winter blijkt dat het inderdaad rustig blijft en inderdaad blijkt dat de vaccinaties dan ook voldoende hun werk doen, dan juich ik.

Om die reden roei ik nu nog even met de riemen die ik heb. 8 jaar nagenoeg fulltime kinderopvang sinds afgelopen april op 0 gezet (eigenlijk sinds afgelopen december vanwege verplichte sluiting).

Als blijkt dat het in het najaar/winter rustig blijft, wil ik ze weer opgeven, al is het voor een fractie van wat we eerst afnamen.

Maar ik heb geen zin in dat gepingpong van welnietwelnietwelnietwelniet van de afgelopen maanden. Is het niet voor mezelf, dan voor de kinderen.

Dus laat me alsjeblieft ongelijk hebben.
pi_199770819
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik heb er geen probleem mee om tussen oktober/november en maart een mondmasker te dragen in de bus/trein die goed gevuld is en zeker waar kuchende en hoestende mensen bij staan/zitten. En ja, handen schudden: het liefst doe ik dat ook niet meer, want het is niet per sé nodig, heeft nauwelijks voordelen, maar zorgen wel voor infectierisico's. Hetzelfde geldt voor knuffelen en kussen van vreemden.
Dan moet je dat vooral doen voor jezelf. Echter, dat kun jij niet verplichten aan een ander.

Krijg je een situatie zoals in het laatste kwartaal van vorig jaar waarin mensen bang waren om een mondkapje op te zetten omdat ze anders belachelijk gemaakt zouden worden (en daarom wilden dat iedereen het ging dragen :') ).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199770893
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 16:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat ik overigens wel wat apart blijf vinden is dat we vorige zomer en deze zomer niet kunnen vergelijken omdat we nu vaccinaties hebben, maar tegelijkertijd is er qua reizen van de zomer veel minder vrijheid dan vorige zomer :D Voor echte risico plekken (een India bv) snap ik dat echt wel, maar vorig jaar kon je zoveel minder zonder een vaccinatie of een test. De zomer is er minder risico door die vaccinaties en juist dan is het opeens strenger.
heel veel reizen waren vorig jaar toch ook gecancelled? Al die reizen van mensen uit mijn omgeving wel iig en op mijn werk zag ik ook een vracht aan klanten die hun reis geannuleerd zagen..
pi_199771090
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:59 schreef zalkc het volgende:

[..]

Meeste restaurants draaien echter op 50% bezetting (als ze al 'vol' weten te geraken).
pi_199771227
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 16:25 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

heel veel reizen waren vorig jaar toch ook gecancelled? Al die reizen van mensen uit mijn omgeving wel iig en op mijn werk zag ik ook een vracht aan klanten die hun reis geannuleerd zagen..
Ja, en Zuid-Europa zat aardig in de lockdown vorige zomer (weet nog dat mijn werkgever alle moeite had om terug te keren vanuit Spanje).

Maar gelukkig ging het daar wel goed sinds de zomer (aangezien sommige mensen beweren dat te laat ingrijpen hier voor die lockdown heeft gezorgd :') ).
  zondag 6 juni 2021 @ 16:46:26 #224
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199771327
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 16:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ja, en Zuid-Europa zat aardig in de lockdown vorige zomer (weet nog dat mijn werkgever alle moeite had om terug te keren vanuit Spanje).

Maar gelukkig ging het daar wel goed sinds de zomer (aangezien sommige mensen beweren dat te laat ingrijpen hier voor die lockdown heeft gezorgd :') ).
Eerdere maatregelen hadden alleen gezorgd voor betere cijfers met dezelfde maatregelen. Je had iets later sommige maatregelen kunnen inzetten om dezelfde cijfers te krijgen. Het is niet zo dat er ineens een compleet ander verloop van het virus was gekomen vrees ik.
pi_199771494
quote:
Spanje heeft vandaag de negatieve test van 72 naar 48 uur gegooid. (Geldend voor vanaf a.s. maandag.) Heb je beide prikken, dat maakt niet uit. _O- Wat een zooitje, al die regels per land.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dit in juli ook nog doen, maar we zullen zien.

https://www.nu.nl/algemee(...)eerde-reizigers.html

[ Bericht 1% gewijzigd door Pisces29 op 06-06-2021 17:06:22 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_199771865
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Spanje heeft vandaag de negatieve test van 72 naar 48 uur gegooid. (Geldend voor vanaf a.s. maandag.) Heb je beide prikken, dat maakt niet uit. _O- Wat een zooitje, al die regels per land.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dit in juli ook nog doen, maar we zullen zien.

Ik las het, pffff. Maar pluspunt is dat het nu ook een sneltest mag zijn. Ik hoop dat 12 juli er geen test meer nodig is. Wij hebben Tenerife geboekt. Oh en dat de Canarische eilanden niet weer opeens op oranje gaan hoop ik dus ook :')
  zondag 6 juni 2021 @ 17:29:50 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199771912
Lekker weekje Terschelling in het najaar hier. Ze stikken er maar in met al hun test- en vaccinatieregeltjes.
pi_199772072
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik heb er geen probleem mee om tussen oktober/november en maart een mondmasker te dragen in de bus/trein die goed gevuld is en zeker waar kuchende en hoestende mensen bij staan/zitten. En ja, handen schudden: het liefst doe ik dat ook niet meer, want het is niet per sé nodig, heeft nauwelijks voordelen, maar zorgen wel voor infectierisico's. Hetzelfde geldt voor knuffelen en kussen van vreemden.
Geen handen schudden is al net zo nutteloos en onzinnig als winkelkarretjes desinfecteren. Ik merk in mijn omgeving dat er bij jezelf voorstellen of iemand feliciteren al sinds vorige zomer weer gewoon handen geschud wordt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 6 juni 2021 @ 17:44:19 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199772121
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Geen handen schudden is al net zo nutteloos en onzinnig als winkelkarretjes desinfecteren. Ik merk in mijn omgeving dat er bij jezelf voorstellen of iemand feliciteren al sinds vorige zomer weer gewoon handen geschud wordt.
Echt? Het aantal handen dat ik hebb geschud is op een hand (haha) te tellen volgens mij.
  zondag 6 juni 2021 @ 17:49:19 #230
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199772187
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:44 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Echt? Het aantal handen dat ik hebb geschud is op een hand (haha) te tellen volgens mij.
Op geen hand zelfs :7
Tap tap tap
pi_199772271
quote:

[..]

Hier is het handen schudden ook uitgestorven en ik mis het totaal niet :D
pi_199772313
quote:

[..]

Heel veel meer zal dat bij mij ook niet zijn geweest omdat er natuurlijk wat verjaardagsfeesten niet door zijn gegaan, maar de schroom om handen te schudden was er vorig jaar al best snel vanaf bij de meesten in m'n omgeving.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 6 juni 2021 @ 18:01:07 #233
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199772361
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:56 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier is het handen schudden ook uitgestorven en ik mis het totaal niet :D
Hopelijk zijn we ook klaar met 20 smakkerds van iedereen bij een verjaardag
pi_199772430
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:26 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik las het, pffff. Maar pluspunt is dat het nu ook een sneltest mag zijn. Ik hoop dat 12 juli er geen test meer nodig is. Wij hebben Tenerife geboekt. Oh en dat de Canarische eilanden niet weer opeens op oranje gaan hoop ik dus ook :')
Oh dat wist ik niet. Slecht gelezen.
Als het een sneltest mag zijn, dan ben ik blij. Als dat dan ook meteen voor alle landen mag? :D
  zondag 6 juni 2021 @ 18:06:47 #235
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199772447
quote:
Ik denk dat het wel meevalt. Als Nederland en andere Europese landen het aantal besmettingen op een dusdanig laag niveau brengt dat buitenlandse vakanties veilig mogelijk zijn dan verdwijnt de groene pas als toegangsvereiste als sneeuw voor de zon. Als vorig jaar juni het aantal besmettingen net zo hoog waren, als nu, dan waren buitenlandse vakanties überhaupt niet mogelijk geweest. In april werd nog gezegd dat we de zomervakantie in het buitenland in 2020 konden vergeten. Dat in 2020 de zomervakantie in het buitenland überhaupt mogelijk was, kwam door de goede resultaten die vanaf medio mei en juni in diverse Europese landen geboekt werden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199772553
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Het is vooral storend dat elk land maar wat doet. Stel je voor dat je we eens in Europa afspreken dat we allemaal hetzelfde doen met inreisbeperkingen.

Hopelijk komt dat green certificaat snel dan is het ten minste duidelijk
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 6 juni 2021 @ 18:13:17 #237
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199772571
Senator: VS geeft 750.000 vaccindoses aan Taiwan

Taiwan krijgt 750.000 doses coronavaccin van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse senator Tammy Duckworth vannacht bekendgemaakt nadat ze in het land was aangekomen. Volgens haar maken de 750.000 doses deel uit van het Amerikaanse plan om miljoenen overgebleven vaccins te delen met andere landen.

Door de grenzen nagenoeg dicht te houden, had Taiwan tot voor kort nauwelijks coronabesmettingen. De laatste weken meldt het land echter dagelijks honderden positieve tests, waarop de regering een strenge lockdown heeft afgekondigd.

Tot nu toe is slechts 3 procent van de 23,5 miljoen Taiwanezen ingeënt. Na de reeks besmettingen wil de regering snel meer inwoners gaan vaccineren. Eerder schoot Japan hierbij al te hulp door 1,24 miljoen doses van het AstraZenecavaccin te doneren.

Duckworth bezoekt Taiwan samen met twee andere Amerikaanse senatoren. Ze vlogen met een transportvliegtuig van de luchtmacht. Volgens persbureau Reuters gebeurt dat zelden, omdat de VS geen officiële diplomatieke banden heeft met Taiwan. Tijdens hun bezoek zullen de senatoren onder meer met president Tsai spreken.
pi_199772696
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 17:26 schreef Arizona het volgende:

[..]

dat Europese vaccinatiebewijs gaat er toch komen? Of is dat niet zeker?
  zondag 6 juni 2021 @ 18:22:43 #239
405562 Erno-BE
pi_199772706
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:13 schreef THEFXR het volgende:
Senator: VS geeft 750.000 vaccindoses aan Taiwan

Taiwan krijgt 750.000 doses coronavaccin van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse senator Tammy Duckworth vannacht bekendgemaakt nadat ze in het land was aangekomen. Volgens haar maken de 750.000 doses deel uit van het Amerikaanse plan om miljoenen overgebleven vaccins te delen met andere landen.

Door de grenzen nagenoeg dicht te houden, had Taiwan tot voor kort nauwelijks coronabesmettingen. De laatste weken meldt het land echter dagelijks honderden positieve tests, waarop de regering een strenge lockdown heeft afgekondigd.

Tot nu toe is slechts 3 procent van de 23,5 miljoen Taiwanezen ingeënt. Na de reeks besmettingen wil de regering snel meer inwoners gaan vaccineren. Eerder schoot Japan hierbij al te hulp door 1,24 miljoen doses van het AstraZenecavaccin te doneren.

Duckworth bezoekt Taiwan samen met twee andere Amerikaanse senatoren. Ze vlogen met een transportvliegtuig van de luchtmacht. Volgens persbureau Reuters gebeurt dat zelden, omdat de VS geen officiële diplomatieke banden heeft met Taiwan. Tijdens hun bezoek zullen de senatoren onder meer met president Tsai spreken.
Goed werk van de Amerikanen. Taiwan is een modern, Westers land en dat land moet je ook wat gunnen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199772724
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is vooral storend dat elk land maar wat doet. Stel je voor dat je we eens in Europa afspreken dat we allemaal hetzelfde doen met inreisbeperkingen.

Hopelijk komt dat green certificaat snel dan is het ten minste duidelijk
Ik zie nog niet wat het enorme verschil gaat zijn. Voor je vliegreis moet je negatief getest zijn. Of ik dan een eigen blaadje of groen certificaat heb, je moet alles toch continu tonen. Ik kan niet veel makkelijker reizen voor m’n gevoel.
pi_199772759
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:23 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik zie nog niet wat het enorme verschil gaat zijn. Voor je vliegreis moet je negatief getest zijn. Of ik dan een eigen blaadje of groen certificaat heb, je moet alles toch continu tonen. Ik kan niet veel makkelijker reizen voor m’n gevoel.
gevaccineerden ook? Dan heb je altijd een groen scherm lijkt me.
pi_199772903
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:26 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

gevaccineerden ook? Dan heb je altijd een groen scherm lijkt me.
Spanje jankt nu al dat je een negatieve uitslag moet hebben, ook als je volledig gevaccineerd bent. “Want (NL) hoogrisicogebied”.
Een app lijkt makkelijker dan losse blaadjes maar veel verschil is er imo niet. Met los blaadje ben je toch ook oké?
pi_199773032
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Spanje jankt nu al dat je een negatieve uitslag moet hebben, ook als je volledig gevaccineerd bent. “Want (NL) hoogrisicogebied”.
Een app lijkt makkelijker dan losse blaadjes maar veel verschil is er imo niet. Met los blaadje ben je toch ook oké?
ja dat slaat nergens op. Hopelijk wordt dat binnenkort gewoon centraal geregeld.
pi_199773049
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:34 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Ik hoop dat we met deze dalende cijfers heel snel van dat lijstje af zijn, want dan hoef je meteen niets meer te laten zien :P
pi_199773084
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:41 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik hoop dat we met deze dalende cijfers heel snel van dat lijstje af zijn, want dan hoef je meteen niets meer te laten zien :P
Wacht, verschillende bronnen... hmmm. Ik kijk voor onze vakantie nog wel eens :')
pi_199773893
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 16:25 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

In de zomer was er echt heel veel mogelijk. Meeste vakantie landen kon je in zonder test of wat dan ook. We konden toen gelukkig twee keer naar Duitsland
  zondag 6 juni 2021 @ 19:32:09 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199774003
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:41 schreef Arizona het volgende:

[..]

Gewoon stoppen met testen, of alleen tests uit de ziekenhuizen gaan tellen, in ieder geval niet gaan testen voor toegang, alles om arbitraire cijfers arbitrair te houden.
pi_199774225
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gewoon stoppen met testen, of alleen tests uit de ziekenhuizen gaan tellen, in ieder geval niet gaan testen voor toegang, alles om arbitraire cijfers arbitrair te houden.
lekker makkelijk, we testen niet dus het is er niet :')
pi_199774247
quote:
8s.gif Op zondag 6 juni 2021 18:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Hopelijk zijn we ook klaar met 20 smakkerds van iedereen bij een verjaardag
21 *O*
  zondag 6 juni 2021 @ 19:49:44 #250
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199774340
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:42 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

lekker makkelijk, we testen niet dus het is er niet :')
Lekker makkelijk, dan moet je wel eerlijk vergelijken. India heeft naar verhouding betere cijfers dan NL, dat wil niet zeggen dat de situatie daar beter is dan hier. Dus moet je er eerst voor zorgen dat het een eerlijk vergelijk is en niet een ambtelijke schijnwerkelijkheid.
pi_199774531
quote:
7s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En ik zeg dat er meer is dan enkel jouw situatie.

Fijn dat jij alles weer kan straks, maar dat kan niet iedereen zeggen en er zijn geen garanties voor het najaar hoor; hoe vaak je dat ook wel niet blijft roepen :)

Veel plezier met gamen!
natuurlijk zijn er geen garanties, maar ik zie het wel positief in. IIG dat ze niet als het goed blijft gaan in de ziekenhuizen versoepelingen gaan terugdraaien, aka ik zie ze dan hooguit teruggaan op blijven hangen dus op de situatie van na 30 juni. Maar dat is voor mij al okay. Natuurlijk hoop ik dat we snel terug gaan naar helemaal normaal, maar voor mij is dat al mooi.

Ik moet wel zeggen dat ik nu nog van slag ben enigzins van die ***ingwappie in Wales. Ik las het gisteren en denk er nu nog soms aan. Dat is echt de énige PM wereldwijd die ik zoiets heb horen zeggen ooit in de crisis. Wat een zeldzame psychiatrisch patiënt. Mensen zijn er blij mee. KOE KOEK KOE KOEK!

Ik wordt er enigzins nerveus van omdat ik ergens zo'n knagend stemmetje heb "wat als ze hier ook zo denken", maar dan realiseer ik me weer dat België, Denemarken, USA, Israël, Wij feitelijk per 30 juni, Oostenrijk en meer al gewoon hebben aangekondigd wanneer ze social distancing af willen schaffen op z'n minst voor getesten of gevaccineerden, en dat Wales een klein, arm, onderontwikkeld, insignificant niets-gebied is waar geen haan om kraait en waar wij echt niet door laten beinvloeden in positieve of negatieve zin. Maar nog, arme mensen daar. Wat een gek.

Maar ik ben iig blij dat wij per 30 juni de 1,5m afschaffen voor gevaccineerden en getesten. Daarmee is de grootste stap gezet, ook psychologisch. Ik weet rationeel ook wel dat de PM van wales daar geen invloed op heeft en dat die totaal gek is en helemaal tegen de hele rest van de planeet ingaat met z'n krankenhaus-speech, maar toch, het feit dat zulke "mensen" bestaan op hoge posten maakt me bang.

Maar goed. ik heb er nog vertrouwen in dat we hier per 1 juli die stap zetten. Als we dat dan ben ik heel heel heel snel weer de oude. En denk nooit meer aan Wales, ik wist niet eens precies waar in Engeland het lag. MAar toch. BRRRR...
#WeesGeenWhales
pi_199774537
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

:')
Logische gedachte toch? Gebeurt elke maand wel.
#WeesGeenWhales
pi_199774563
Die overheidsite is ook lekker goed he, loopt vaak nogal achter. Zo nu dit:

https://www.rijksoverheid(...)els-voor-evenementen

Vanaf 30 juni mogen er ook weer evenementen zonder zitplekken worden gedaan heh. Of moet iedereen zitten op lowlands?? Lijkt me niet. En in de nachtclub. Zonder 1,5m, onbeperkt aantal mensen, maar niet dansen zeker.

Die website loopt vaak echt achter, tenenkrommend.
#WeesGeenWhales
pi_199774620
Hier hebben ze het beter begrepen: https://www.greatervenues(...)-meetings-en-events/

Interessant: daar staat ook een geupdate versie van de roadmap. De bestuurdersversie met meer detail. Wat relevant is voor mijn discussie met @chratnox eerder is dat stap 6 is aangepast, er staat nu (een deel van) de basismaatregelen, waaronder de 1,5m".

Maar dat was dus wel m'n punt daarstraks: de 1,5m gaat zowieso als het goed blijft gaan dood per 1 september. Wij zijn godzijdank niet Wales, en hebben dus geen uit een instelling ontsnapte vrijheids-hatende gezelligheid-hatende robot als leider. Die 1,5m is wat alles nu verneukt, als die en de mondkapjes weg zijn is het gewoon goed met de wereld. (of iig Nederland en meerendeeel van Europa tegen die tijd. Beniewd of die gek social distancing dan echt als de laatste der Mohacanen of hoe spel je dat tot het einde van het jaar erinhoud omdat z'n bevolking er "blij mee is"... :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :r :r :r :r )
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 20:12:35 #255
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199774693
Ik zit er echt serieus over na te denken om een FOK! Abbo te nemen puur voor de negeer functie.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199774763
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zit er echt serieus over na te denken om een FOK! Abbo te nemen puur voor de negeer functie.
Eragon kan FOK! wel eens heel veel geld gaan opleveren
pi_199774810
quote:
Het is de laatste dagen ook echt wel extreem... :{
  zondag 6 juni 2021 @ 20:22:59 #258
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199774817
quote:
Je ziet nog wel dat hij gepost heeft, maar de inhoud is dan ingeklapt, scheelt al een behoorlijk stuk.
  zondag 6 juni 2021 @ 20:24:10 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199774830
quote:
Eragon is eigenlijk een kloon van Danny.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199774904
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:07 schreef eragon2890 het volgende:
Hier hebben ze het beter begrepen: https://www.greatervenues(...)-meetings-en-events/

Interessant: daar staat ook een geupdate versie van de roadmap. De bestuurdersversie met meer detail. Wat relevant is voor mijn discussie met @:chratnox eerder is dat stap 6 is aangepast, er staat nu (een deel van) de basismaatregelen, waaronder de 1,5m".

Maar dat was dus wel m'n punt daarstraks: de 1,5m gaat zowieso als het goed blijft gaan dood per 1 september. Wij zijn godzijdank niet Wales, en hebben dus geen uit een instelling ontsnapte vrijheids-hatende gezelligheid-hatende robot als leider. Die 1,5m is wat alles nu verneukt, als die en de mondkapjes weg zijn is het gewoon goed met de wereld. (of iig Nederland en meerendeeel van Europa tegen die tijd. Beniewd of die gek social distancing dan echt als de laatste der Mohacanen of hoe spel je dat tot het einde van het jaar erinhoud omdat z'n bevolking er "blij mee is"... :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :r :r :r :r )
En mijn punt was dat het ging over "een deel van... waaronder de 1.5m". Dat is dus niet terug naar normaal. Een deel van de basismaatregelen afschaffen in de endemische fase kan dus nog jaren duren.
  zondag 6 juni 2021 @ 20:40:07 #261
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199774985
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:19 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Eragon kan FOK! wel eens heel veel geld gaan opleveren
Er zitten er een stel hier op het forum én op de FP die volgens mij zo provocerend mogelijk posten en daarmee discussie opwekken. Meer discussie is meer activiteit op FOK! en dus méér advertentie(inkomsten)! Als dit werkelijk zo in elkaar steekt, dan is het wel een slimme tactiek! :7
  zondag 6 juni 2021 @ 20:40:48 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199774990
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

En mijn punt was dat het ging over "een deel van... waaronder de 1.5m". Dat is dus niet terug naar normaal. Een deel van de basismaatregelen afschaffen in de endemische fase kan dus nog jaren duren.
Nog jarenlang aanrommelen met 1,5 meter lijkt me niet wenselijk om een heleboel redenen.
pi_199774994
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nog jarenlang aanrommelen met 1,5 meter lijkt me niet wenselijk om een heleboel redenen.
Mij ook niet, daarom noem ik 't ook niet 'normaal'. Normaal is pas wanneer de hele rits aan ongein afgeschaft is, niet wanneer we bij gratie Gods elkaar weer een knuffel mogen geven (die moest even :P)
pi_199774996
_O_
  zondag 6 juni 2021 @ 20:47:39 #265
405562 Erno-BE
pi_199775065
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

In de zomer was er echt heel veel mogelijk. Meeste vakantie landen kon je in zonder test of wat dan ook. We konden toen gelukkig twee keer naar Duitsland
Ik gok dat als Nederland en andere Europese landen het lukken om het aantal besmettingen komende zomer op een laag niveau te krijgen en te houden dat je gewoon naar diverse landen kan reizen zonder test- of vaccinatiebewijs. Alleen landen die wat meer afgelegen liggen en minder afhankelijk zijn van toerisme zullen sneller naar test- en vaccinatiebewijzen grijpen. Dat zou waarschijnlijk voor Duitsland en zijn buurlanden (m.u.v. Denemarken) niet zo snel gelden denk ik. Mocht het aantal besmettingen in Nederland en/of in andere Europese landen toch oplopen, dan zullen diverse landen toch naar test- en vaccinatiebewijzen grijpen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199775084
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mij ook niet, daarom noem ik 't ook niet 'normaal'. Normaal is pas wanneer de hele rits aan ongein afgeschaft is, niet wanneer we bij gratie Gods elkaar weer een knuffel mogen geven (die moest even :P)
HuGods? :P
pi_199775106
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:49 schreef galantis het volgende:

[..]

HuGods? :P
Ik twijfelde 'm te maken, maar dan zou @Da_Sandman een opmerking maken. Het is zijn beurt om Hugo te bashen, ik wil 'm niet voor zijn :P
pi_199775111
quote:

[..]

Maar daar gaat het dus ook niet om. Dat beweert @chratnox ook niet.

Kijk naar de kaart die ik link. Daar staat JUIST dat in de laatste stap, na de zomer dus, (een deel van) de basismaatregelen weg gaat , WAARONDER IN IEDER GEVAL ZOWIESO de 1,5.

Dat staat er.

Dus die gaat ZOWIESO weg als onderdeel van de laatste stap, mondkapjes ook (maar dat staat links onderin omdat het ook eerder kan zijn, in de krant stond paar dagen terug dat bijna hele kabinet dát eerder weg wil hebben), en wat dan blijft zijn bv. quarantine uit inreisgebieden.

Maar De Jonge hamert er al weken in beide kamers en tv en in de laatste persco op dat hij hoopt dat per 1 september de 1,5m en mondkapjes en testen voor toegang weg kunnen.

Dus @WheeledWarrior wat ze ook doen daarna, die 1,5m willen ze per dan iig afschaffen. En dat staat hier dus ook.

@chratnox je begreep trouwens denk ik verkeerd wat er stond. Er staat ALS ONDERDEEL VAN DE OVERGANG NAAR de endemisch fase die afschaffen. Er staat NIET IN de endemische fase. Ze willen dus per 1 september (een deel van) de basismaatregelen afschaffen, waaronder in ieder geval de 1,5m , omdat DAARNA de endemische fase aanbreekt, waarin die dus weg moeten zijn. Dat staat er. En klopt ook met wat De Jonge al weken zegt overal.
#WeesGeenWhales
pi_199775168
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar daar gaat het dus ook niet om. Dat beweert @:chratnox ook niet.

Kijk naar de kaart die ik link. Daar staat JUIST dat in de laatste stap, na de zomer dus, (een deel van) de basismaatregelen weg gaat , WAARONDER IN IEDER GEVAL ZOWIESO de 1,5.

Dat staat er.

Dus die gaat ZOWIESO weg als onderdeel van de laatste stap, mondkapjes ook (maar dat staat links onderin omdat het ook eerder kan zijn, in de krant stond paar dagen terug dat bijna hele kabinet dát eerder weg wil hebben), en wat dan blijft zijn bv. quarantine uit inreisgebieden.

Maar De Jonge hamert er al weken in beide kamers en tv en in de laatste persco op dat hij hoopt dat per 1 september de 1,5m en mondkapjes en testen voor toegang weg kunnen.

Dus @:wheeledwarrior wat ze ook doen daarna, die 1,5m willen ze per dan iig afschaffen. En dat staat hier dus ook.

@:Chratnox je begreep trouwens denk ik verkeerd wat er stond. Er staat ALS ONDERDEEL VAN DE OVERGANG NAAR de endemisch fase die afschaffen. Er staat NIET IN de endemische fase. Ze willen dus per 1 september (een deel van) de basismaatregelen afschaffen, waaronder in ieder geval de 1,5m , omdat DAARNA de endemische fase aanbreekt, waarin die dus weg moeten zijn. Dat staat er. En klopt ook met wat De Jonge al weken zegt overal.
Ik snap wel wat je zegt, maar er staat dit:
"Overgang naar endemische fase. Afschalen van (deel van) de basismaatregelen, waaronder de 1.5m"

Het stuk 'deel van' is waar ik over val. Als een deel van de basismaatregelen nog bestaat is de pandemie niet voorbij. Je kunt dit namelijk ook lezen als dat een deel van de basismaatregelen nog bestaat terwijl we in de endemische fase zijn, anders had er niet specifiek 'deel van' gestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 20:57:05 ]
pi_199775254
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

"Overgang naar endemische fase. Afschalen van (deel van) de basismaatregelen, waaronder de 1.5m"

Het stuk 'deel van' is waar ik over val. Als een deel van de basismaatregelen nog bestaat ben je niet in de endemische fase. Je kunt dit namelijk ook lezen als dat een deel van de basismaatregelen nog bestaat terwijl we in de endemische fase zijn, anders had er niet specifiek 'deel van' gestaan.
Als die maatregelen uitsluitend adviezen betreffen vind ik het waarschijnlijk wel overdreven maar verder allemaal prima. Net zoals er algemene gezondheidsadviezen bestaan in de vorm van hygiënevoorschriften of bijvoorbeeld het aanbevelen van een griepprik voor ouderen. Dan stel ik overigens wel voor om het dan ook te hebben over 'basisadviezen' en niet meer over maatregelen.
pi_199775270
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Als die maatregelen uitsluitend adviezen betreffen vind ik het waarschijnlijk wel overdreven maar verder allemaal prima. Net zoals er algemene gezondheidsadviezen bestaan in de vorm van hygiënevoorschriften of bijvoorbeeld het aanbevelen van een griepprik voor ouderen. Dan stel ik overigens wel voor om het dan ook te hebben over 'basisadviezen' en niet meer over maatregelen.
De basismaatregelen zijn handen wassen, afstand en testen. Gegarandeerd dat dat testen er dus in blijft dan.
pi_199775303
Ah, zo te zien is Eragon weer klaar met gamen.
pi_199775328
quote:
Zonde van het geld dat had je een jaar geleden dan moeten doen. Tenminste als corona je reden is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 6 juni 2021 @ 21:07:40 #274
405562 Erno-BE
pi_199775334
quote:

[..]

Het stuk 'deel van' is waar ik over val. Als een deel van de basismaatregelen nog bestaat is de pandemie niet voorbij. Je kunt dit namelijk ook lezen als dat een deel van de basismaatregelen nog bestaat terwijl we in de endemische fase zijn, anders had er niet specifiek 'deel van' gestaan.
Het gaat puur om welke basismaatregelen in stand blijven en of die acceptabel zijn. Natuurlijk wil je wel graag, als het kan van de anderhalvemeter af en als het kan ook de mondmaskers. Maar een mondmasker dragen tijdens de spits in de bus/trein, het niet meer handen schudden, zoenen, kussen of knuffelen met vreemden en iets meer letten op hygiëne en ventilatie zijn wel basismaatregelen die best voor lange tijd (meerdere jaren) in stand gehouden kunnen worden. Ook reisbeperkingen en in quarantaine gaan als je uit een land komt waar het virus nog niet onder controle is kunnen voor lange tijd (meerdere jaren) in stand blijven. Evenals testen en thuisblijven bij klachten en als je uit een land komt waar het coronavirus nog niet onder controle is.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199775400
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het gaat puur om welke basismaatregelen in stand blijven en of die acceptabel zijn. Natuurlijk wil je wel graag, als het kan van de anderhalvemeter af en als het kan ook de mondmaskers. Maar een mondmasker dragen tijdens de spits in de bus/trein, het niet meer handen schudden, zoenen, kussen of knuffelen met vreemden en iets meer letten op hygiëne en ventilatie zijn wel basismaatregelen die best voor lange tijd (meerdere jaren) in stand gehouden kunnen worden. Ook reisbeperkingen en in quarantaine gaan als je uit een land komt waar het virus nog niet onder controle is kunnen voor lange tijd (meerdere jaren) in stand blijven. Evenals testen en thuisblijven bij klachten en als je uit een land komt waar het coronavirus nog niet onder controle is.
Laat ze lekker oppleuren met die mondkapjes. En ik bepaal zelf wel wie ik een hand geef of niet. Waarom zou je dit überhaupt willen als corona straks geen rol van betekenis meer speelt. Dit is puur een natte droom voor mensenschuwen en smetvrezen, meer niet.
Misschien is scriptschrijver voor dystopische films/series wat voor je.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:13:07 #276
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199775422
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Eragon is eigenlijk een kloon van Danny.
Hoe triest zou dat zijn hee…

Dat de enige manier om het hoofd boven water te houden is door je de hele dag voor te doen als allerlei kutkloons om abo’s af te dwingen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199775449
quote:

[..]

Er is geen basismaatregel die acceptabel is als de urgente fase van de pandemie achter de rug is. Dat jij ervoor kiest om sommige dingen in stand te houden is een keuze die je zelf kunt maken, ik wil graag af van dat micromanagen van mijn leven.

De rest wat je noemt zijn geen basismaatregelen, daar is de overheid altijd heel strak op. Als de overheid het heeft over een deel van de basismaatregelen afschalen hebben ze het niet over ventilatie oid, dan hebben ze 't over wassen, afstand of testen.

Voor ventilatie zou gewoon een norm ontwikkeld moeten worden (idealiter zijn). Alle andere zaken zijn persoonlijke keuzes.
pi_199775452
quote:

[..]

waar wat je hierboven zei was dat het nog jaren kan duren om de 1,5m af te schaffen omdat dat IN de endemische fase zou gebeuren. Dat dacht die andere user er ook meteen uit te halen. En dat zou een hel zijn, en DAT staat er dus expliciet NIET.

Als de 1,5m en mondkapjes weg zijn, boeit-het-niet. Wat maakt het dan verder uit?
#WeesGeenWhales
pi_199775497
quote:

[..]

Zoals ik eerder zei, ik ga gewoon zowieso mijn hele conventies weer free huggen hierna. WAt jij er ook van vind. Dat gaat niet verboden zijn (al zouden ze het niet willen, dat kan niet, want niemand weet wie je vrienden zijn, en ze willen het ook niet) dus zodra de 1,5m af is ga ik gewoon weer iedereen free huggen daar. Datis een van de leukste gezelligste dingen. En wat jij daar van vind boeit me echt niet. Ik ga dat gewoon weer doen zodra de maatregelen weg zijn. Punt. Klaar. Uit.

Maar prima als jij het niet wilt, dat respecteer ik uiteraard.

Qua quarantine eens.
#WeesGeenWhales
pi_199775538
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

waar wat je hierboven zei was dat het nog jaren kan duren om de 1,5m af te schaffen omdat dat IN de endemische fase zou gebeuren. Dat dacht die andere user er ook meteen uit te halen. En dat zou een hel zijn, en DAT staat er dus expliciet NIET.

Als de 1,5m en mondkapjes weg zijn, boeit-het-niet. Wat maakt het dan verder uit?
Laten we deze discussie niet helemaal opnieuw doen. Als de 1.5m en mondkapjes weg zijn boeit het voor jou niet. Als testen, traceren en isoleren blijft ga je dus nog steeds (verplichte) sluitingen krijgen van scholen, winkels, restaurants en weet ik 't wat, terwijl je in de endemische fase zit.
pi_199775582
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is geen basismaatregel die acceptabel is als de urgente fase van de pandemie achter de rug is. Dat jij ervoor kiest om sommige dingen in stand te houden is een keuze die je zelf kunt maken, ik wil graag af van dat micromanagen van mijn leven.

De rest wat je noemt zijn geen basismaatregelen, daar is de overheid altijd heel strak op. Als de overheid het heeft over een deel van de basismaatregelen afschalen hebben ze het niet over ventilatie oid, dan hebben ze 't over wassen, afstand of testen.

Voor ventilatie zou gewoon een norm ontwikkeld moeten worden (idealiter zijn). Alle andere zaken zijn persoonlijke keuzes.
Precies. Ik wil straks iedereen weer free huggen dus doe ik dat gewoon weer. Punt. En dat gaat ook gewoon mogen van de overheid. :D

Daar maak ik me echt 0 zorgen om.

Maar afstand gaat er dus ZOWIESO af, dat staat er dus letterlijk. Mondkapjes ook, dat zegt de jonge steeds.

Dan blijft hooguit testen. Maar wat is daar nou erg van?
#WeesGeenWhales
pi_199775583
quote:

[..]

Die 1,5 meter afstand is natuurlijk bij uitstek een onderwerp waar politici nog maandenlang over kunnen debatteren in een "kleren van de keizer-achtige" papieren werkelijkheid, terwijl geen mens zich er in de praktijk nog aan houdt.
pi_199775591
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laten we deze discussie niet helemaal opnieuw doen. Als de 1.5m en mondkapjes weg zijn boeit het voor jou niet. Als testen, traceren en isoleren blijft ga je dus nog steeds (verplichte) sluitingen krijgen van scholen, winkels, restaurants en weet ik 't wat, terwijl je in de endemische fase zit.
Nee, want NOGMAALs, die staan daar los van. Dat doen ze nu ook toch niet? Die zijn voor INDIVIDUEN!
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 21:25:47 #284
405562 Erno-BE
pi_199775630
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat ik voorstel zijn echt hele milde maatregelen, want wij moeten voorkomen dat er in het najaar opnieuw sectoren gedwongen gesloten moeten worden en voorkomen dat je überhaupt niet naar andere Europese landen kan reizen. Zelfs het loslaten van de anderhalvemeter en de mondmaskers wordt nog kritiek, als het blijkt dat er in het najaar nog een nieuwe golf in Europa ontstaat, of dat influenza aankomende winter keihard toeslaat.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199775652
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, want NOGMAALs, die staan daar los van. Dat doen ze nu ook toch niet? Die zijn voor INDIVIDUEN!
Die staan daar niet los van. Als er op dit moment een besmetting op een bedrijf of school is zegt de GGD tegen dat bedrijf of die school: Ga dicht voor x dagen. Dat staat op dit moment al in de WPG:

https://www.performa-or.n(...)makkelijker-sluiten/

quote:
Het wordt makkelijk voor burgemeesters om een bedrijf te sluiten bij een uitbraak van corona op de werkvloer. Zodra de GGD een organisatie als besmettingsbron ziet, kan de GGD na onderzoek adviseren het bedrijf te sluiten. Als de werkgever dit advies niet opvolgt, kan de burgemeester het bedrijf tien dagen sluiten. Dat staat in een nieuwe toevoeging aan de Wet publieke gezondheid, gepubliceerd op 12 maart.
Het lijkt me geen stretch om aan te nemen dat als er getest wordt daar ook handhaving op plaats vindt, want waarom zou je anders testen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 21:29:17 ]
  zondag 6 juni 2021 @ 21:27:35 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199775661
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die 1,5 meter afstand is natuurlijk bij uitstek een onderwerp waar politici nog maandenlang over kunnen debatteren in een "kleren van de keizer-achtige" papieren werkelijkheid, terwijl geen mens zich er in de praktijk nog aan houdt.
Ferd zal wel weer in een boterhamzakje moeten blazen zodra er in het najaar weer 3 besmettingen extra zijn.
pi_199775662
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies. Ik wil straks iedereen weer free huggen dus doe ik dat gewoon weer. Punt. En dat gaat ook gewoon mogen van de overheid. :D

Daar maak ik me echt 0 zorgen om.

Maar afstand gaat er dus ZOWIESO af, dat staat er dus letterlijk. Mondkapjes ook, dat zegt de jonge steeds.

Dan blijft hooguit testen. Maar wat is daar nou erg van?
Dit zijn wel erg makkelijke counters tijdens deze pandemie. Over het werkelijke nut mag je het niet hebben, want ja testen, wat is daar nou erg aan? Mondkapjes, wat is daar nou erg aan? Even niet naar X of Y, wat is daar nou erg aan? 'S avonds na 10en niet meer op straat, wat is daar nou erg aan?
pi_199775664
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:25 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat ik voorstel zijn echt hele milde maatregelen, want wij moeten voorkomen dat er in het najaar opnieuw sectoren gedwongen gesloten moeten worden en voorkomen dat je überhaupt niet naar andere Europese landen kan reizen. Zelfs het loslaten van de anderhalvemeter en de mondmaskers wordt nog kritiek, als het blijkt dat er in het najaar nog een nieuwe golf in Europa ontstaat, of dat influenza aankomende winter keihard toeslaat.
Ik heb het over vanaf september hč, zoals waar ik het al de hele tijd over heb. In de endemische fase.

Wat jij voorstelt kun jij hele milde maatregelen vinden, dat vind ik niet. BTW, de maatregelen waren toch alleen voor corona? Of stel je voor ook basismaatregelen te handhaven voor influenza?

Wanneer stopt het dan? Daar kom je nooit meer vanaf.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 21:30:14 ]
pi_199775687
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:25 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

...of dat influenza aankomende winter keihard toeslaat.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:30:08 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199775708
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Je wilt toch van de enige echte Herr Krankheitsüberwachungspezialdoktorabteilungshauptmann horen dat het weer veilig is voor Duitsers om naar die Niederlande te reizen. Om een of andere reden, terwijl je een Nederlander in Nederland bent...
Godver wat een goeie :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199775710
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit kan niet anders dan een troll zijn. Of hooibaal 2.0.
pi_199775747
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Dit kan niet anders dan een troll zijn. Of hooibaal 2.0.
Hooibaal was minder extreem.
  zondag 6 juni 2021 @ 21:36:38 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199775805
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je zou m bijna gaan missen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199775818
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja. En de onnavolgbare nijd richting de jongeren/studenten had ook wel weer wat.
pi_199775855
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja. En de onnavolgbare nijd richting de jongeren/studenten had ook wel weer wat.
Dat was inderdaad wel komisch. Maar volgens mij staat dat ook in het handboek van de Zerocovdians. Haat alles was kind, jongeren of jong volwassen is.
pi_199775890
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:39 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad wel komisch. Maar volgens mij staat dat ook in het handboek van de Zerocovdians. Haat alles was kind, jongeren of jong volwassen is.
Haat een ieder wiens levensstijl virusoverdracht faciliteert.
pi_199775907
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:41 schreef galantis het volgende:

[..]

Inderdaad het lijkt wel een geloof haat het echte leven de beloning komt pas in het hiernamaals.
pi_199775989
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:41 schreef galantis het volgende:

[..]

De geboden van zerocovidians:
• Gij zult uzelf isoleren indien u onrein geweest bent;
• Menselijk contact dient u ten alle tijden te voorkomen;
• Zelfkastijding noodzakelijk is door u te ontdoen van plezier
• Het beleid van zerocovid is het enige juiste, u dient dit (op afstand) aan iedereen te belijden;
• Éénieder die onrein geweest is dient verbannen te worden, bij voorkeur definitief;
• Indien u onverhoopt onrein bent geweest en een besmetting oploopt is het de schuld van kinderen, jongeren, jongvolwassenen (in deze volgorde).
• Indien geen van bovengenoemde aanwezig is geweest is het de schuld van kinderen, jongeren of jongvolwassenen omdat zij het overgedragen hebben aan een volwassene;
• Testen geschiedt door middel van mond- of neustests, tenzij bij kinderen. Kinderen dienen een anale test te krijgen;
• U bent verplicht uzelf op Twitter aan te duiden als *-<expert>. Of u nu pizzakoerier bent of uw studie niet afgemaakt hebt, u bent vanaf nu veldepidemioloog of statisticus;

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 21:48:31 ]
  zondag 6 juni 2021 @ 21:48:23 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199776006
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

De geboden van zerocovidians:
• Gij zult uzelf isoleren indien u onrein geweest bent;
• Menselijk contact dient u ten alle tijden te voorkomen;
• Zelfkastijding noodzakelijk is door u te ontdoen van plezier
• Het beleid van zerocovid is het enige juiste, u dient dit (op afstand) aan iedereen te belijden;
• Éénieder die onrein geweest is dient verbannen te worden, bij voorkeur definitief;
• Indien u onverhoopt onrein bent geweest en een besmetting oploopt is het de schuld van kinderen, jongeren, jongvolwassenen (in deze volgorde).
• Indien geen van bovengenoemde aanwezig is geweest is het de schuld van kinderen, jongeren of jongvolwassenen omdat zij het overgedragen hebben aan een volwassene;
• Testen geschiedt door middel van mond- of neustests, tenzij bij kinderen. Kinderen dienen een anale test te krijgen;
• U bent verplicht uzelf op Twitter aan te duiden als *-<expert>. Of u nu pizzakoerier of uw studie niet afgemaakt hebt, u bent vanaf nu veldepidemioloog of statisticus;
Jij stopt hier echt teveel tijd in _O- _O- O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199776024
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij stopt hier echt teveel tijd in _O- _O- O+
Minuutje of 5 terwijl ik moed verzamel was te vouwen, vind ik niet veel tijd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: