abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:27:48 #102
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768154
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ook nadat de crisissituatie over is zou je bij klachten thuis moeten blijven en je laten testen. Nee, hoestend en proestend op kantoor komen zou in principe niet meer mogen. Gewoon thuisblijven bij klachten.
Wanneer de crisissituatie afgelopen is en je bent ziek/verkouden kun je wat mij betreft prima thuisblijven, dat zou ik ook wel fijn vinden. Maar je laten testen? Nee hoor, PCR tests moeten na de pandemische fase gewoon ritueel verbrand worden.

Maargoed, ik zeg 't nog maar een keer. Deze discussie begon omdat @eragon2890 zei dat september alle maatregelen weg waren, ik zei dat ik daar niet in geloofde. Daarna werd 't dat 1 september mondkapjes en 1.5m weg zijn en dat mensen daardoor er geen last meer van hebben.

quarantaines, isolatie, tests voor een virus wat door vaccinatie gereduceerd is tot een verkoudheid is gigantisch buiten proportie.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768180
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het al 10 reacties op je over na de huidige situatie. Wanneer de pandemie in de endemische fase is. Wanneer de 'maatregelen' (zoals jij zegt) afgeschaft zijn.

Op het moment dat ik in verplichte quarantaine moet omdat ik in een restaurant ben geweest waar iemand positief getest is kunnen we dat met de beste wil van de wereld toch niet 'normaal' noemen?
Maar... daar heeft ook helemaal niemand het over. Die quarantine plicht is puur en alleen voor inreizigers uit hoogrisicolanden, daar is die ook op geschreven. Er is helemaal geen mogelijkheid om jou te verplichten in quarantine te gaan omdat een iemand aan de andere kant van het restaurant het heeft straks, en niemand wilt dat. Dat zou idd krank zijn.

Maar ik mag toch govvedommuh hopen dat die gewoonte om hoestend half dood met de influenza-covid-ebola-buikgriep-tyfus-deluxe nog op werk te verschijnen omdat "ik hart heb voor de zaak" hierna over is, ja. Permanent. Amen.
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:31:31 #104
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768253
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:28 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar... daar heeft ook helemaal niemand het over. Die quarantine plicht is puur en alleen voor inreizigers uit hoogrisicolanden, daar is die ook op geschreven. Er is helemaal geen mogelijkheid om jou te verplichten in quarantine te gaan omdat een iemand aan de andere kant van het restaurant het heeft straks, en niemand wilt dat. Dat zou idd krank zijn.

Maar ik mag toch govvedommuh hopen dat die gewoonte om hoestend half dood met de influenza-covid-ebola-buikgriep-tyfus-deluxe nog op werk te verschijnen omdat "ik hart heb voor de zaak" hierna over is, ja. Permanent. Amen.
Ik heb het niet over de quarantaineplicht, ik heb het over alle andere maatregelen dan 1.5m en mondkapjes. De GGD die zegt dat een restaurant dicht moet omdat 1 iemand positief getest is en de rest getest moet worden.

Overigens, onder de WPG (zolang Corona een A-ziekte is) kunnen mensen gewoon verplicht worden hoor.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768326
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het niet over de quarantaineplicht, ik heb het over alle andere maatregelen dan 1.5m en mondkapjes. De GGD die zegt dat een restaurant dicht moet omdat 1 iemand positief getest is en de rest getest moet worden.

Overigens, onder de WPG (zolang Corona een A-ziekte is) kunnen mensen gewoon verplicht worden hoor.
Oh ja, die hele mogelijkheid was ik vergeten. Gebeurde dat uberhaupt in de praktijk vaker dan 3 keer? haha.

Anyway, ik zal er iig geen gedachte meer aan vuil maken als ik mijn oude leuke leventje weer terugheb. :)

Denk de meesten niet. Sterker nog, ik denk dat iedereen op lowlands straks al na 2 minuten vergeten is dat die een testof vaccinatie nodig had , het helemaal mooi vindt, en een heel weekend gaat genieten dat het weer mag als vanouds zonder er nog een keer bij stil te staan. Zo werkt dat XD
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 14:36:00 #106
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199768341
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ook nadat de crisissituatie over is zou je bij klachten thuis moeten blijven en je laten testen. Nee, hoestend en proestend op kantoor komen zou in principe niet meer mogen. Gewoon thuisblijven bij klachten.
We moeten wel een beetje weerstand blijven houden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 6 juni 2021 @ 14:36:43 #107
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199768357
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wanneer de crisissituatie afgelopen is en je bent ziek/verkouden kun je wat mij betreft prima thuisblijven, dat zou ik ook wel fijn vinden. Maar je laten testen? Nee hoor, PCR tests moeten na de pandemische fase gewoon ritueel verbrand worden.

Maargoed, ik zeg 't nog maar een keer. Deze discussie begon omdat @:eragon2890 zei dat september alle maatregelen weg waren, ik zei dat ik daar niet in geloofde. Daarna werd 't dat 1 september mondkapjes en 1.5m weg zijn en dat mensen daardoor er geen last meer van hebben.

quarantaines, isolatie, tests voor een virus wat door vaccinatie gereduceerd is tot een verkoudheid is gigantisch buiten proportie.
Ik ben het er niet mee eens. Testen bij klachten. In quarantaine gaan bij een positieve test of als je uit een hoogrisicogebied komt en reisbeperkingen instellen naar ontwikkelingslanden zouden maatregelen zijn die ook na september nog blijven gelden. Sterker nog, het zou logisch zijn dat deze maatregelen mogelijk zelfs nog in 2022 of nog langer in stand blijven. De crisis is hopelijk vanaf medio augustus over, maar zolang corona in diverse landen nog flink aanwezig is moet je preventieve maatregelen nemen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:38:01 #108
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768390
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:35 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh ja, die hele mogelijkheid was ik vergeten. Gebeurde dat uberhaupt in de praktijk vaker dan 3 keer? haha.

Anyway, ik zal er iig geen gedachte meer aan vuil maken als ik mijn oude leuke leventje weer terugheb. :)

Denk de meesten niet. Sterker nog, ik denk dat iedereen op lowlands straks al na 2 minuten vergeten is dat die een testof vaccinatie nodig had , het helemaal mooi vindt, en een heel weekend gaat genieten dat het weer mag als vanouds zonder er nog een keer bij stil te staan. Zo werkt dat XD
Zo werkt dat voor jou en mij ja. Maar wanneer je naar een restaurant gaat en er een positieve test is en de GGD zegt :"Jullie gaan dicht" staan die mensen er wel bij stil.

Dan kunnen nog steeds ondernemingen gesloten worden voor een virus wat dan vrijwel geen dreiging meer oplevert. Dat is wat ik bedoel met als zwaard van Damocles boven de samenleving hangen.

Dat jouw leven weer terug naar normaal is geloof ik best, dat jij er daarna niet meer over nadenkt geloof ik ook absoluut. Maar zolang er nog steeds maatregelen zijn, welke dan ook, is het niet normaal.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:40:11 #109
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768434
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens. Testen bij klachten. In quarantaine gaan bij een positieve test of als je uit een hoogrisicogebied komt en reisbeperkingen instellen naar ontwikkelingslanden zouden maatregelen zijn die ook na september nog blijven gelden. Sterker nog, het zou logisch zijn dat deze maatregelen mogelijk zelfs nog in 2022 of nog langer in stand blijven. De crisis is hopelijk vanaf medio augustus over, maar zolang corona in diverse landen nog flink aanwezig is moet je preventieve maatregelen nemen.
Ik ben er heel bang voor dat je gelijk hebt. Vandaar dat ik zeg dat 1 september alle maatregelen niet weg zijn.

Even los van dat maatregelen hier gewoon weg moeten zijn (welke maatregel ook) als het niet meer dan een reguliere griep is geworden.

Dat iemand getest moet worden wanneer diegene uit Congo terugkomt waar de vaccinatiegraad 5% is kan ik nog in komen, maar het risico van dit virus is (voor ons) vrijwel volledig verdwenen als de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768533
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo werkt dat voor jou en mij ja. Maar wanneer je naar een restaurant gaat en er een positieve test is en de GGD zegt :"Jullie gaan dicht" staan die mensen er wel bij stil.

Dan kunnen nog steeds ondernemingen gesloten worden voor een virus wat dan vrijwel geen dreiging meer oplevert. Dat is wat ik bedoel met als zwaard van Damocles boven de samenleving hangen.

Dat jouw leven weer terug naar normaal is geloof ik best, dat jij er daarna niet meer over nadenkt geloof ik ook absoluut. Maar zolang er nog steeds maatregelen zijn, welke dan ook, is het niet normaal.
Je kan het ook omdraaien: dat soort maatregelen zodat we weer duurzaam met onze oude vrijheid kunnen leven Is toch ook "normaal"?

En nogmaals: niemand heeft het over een restaurant kunnen sluiten omdat een iemand positief test. Dat wordt nu toch ook niet gedaan??
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 14:45:39 #111
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199768548
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er heel bang voor dat je gelijk hebt. Vandaar dat ik zeg dat 1 september alle maatregelen niet weg zijn.

Even los van dat maatregelen hier gewoon weg moeten zijn (welke maatregel ook) als het niet meer dan een reguliere griep is geworden.

Dat iemand getest moet worden wanneer diegene uit Congo terugkomt waar de vaccinatiegraad 5% is kan ik nog in komen, maar het risico van dit virus is (voor ons) vrijwel volledig verdwenen als de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Als je door testen en thuisblijven bij klachten vanaf september (eind augustus) de mondmaskerplicht, anderhalvemeterregels en capaciteitsbeperkingen kunt afschaffen zijn we toch bij 99,9% van het oude normaal, waar zowat iedereen fatsoenlijk kan leven en alle vrijheid heeft om te doen en laten wat hij/zij wilt. Wat wil je dan nog meer?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199768553
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben er heel bang voor dat je gelijk hebt. Vandaar dat ik zeg dat 1 september alle maatregelen niet weg zijn.

Even los van dat maatregelen hier gewoon weg moeten zijn (welke maatregel ook) als het niet meer dan een reguliere griep is geworden.

Dat iemand getest moet worden wanneer diegene uit Congo terugkomt waar de vaccinatiegraad 5% is kan ik nog in komen, maar het risico van dit virus is (voor ons) vrijwel volledig verdwenen als de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
maar dat laatste is dan ook waar de jonge aan denkt heh, een quarantine plicht vanuit Mandalay.
#WeesGeenWhales
pi_199768575
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je door testen en thuisblijven bij klachten vanaf september (eind augustus) de mondmaskerplicht, anderhalvemeterregels en capaciteitsbeperkingen kunt afschaffen zijn we toch bij 99,9% van het oude normaal, waar zowat iedereen fatsoenlijk kan leven en alle vrijheid heeft om te doen en laten wat hij/zij wilt. Wat wil je dan nog meer?
Waarom kan ik mijn maar een like tegelijk geven? Maar ja, precies dit dus. Maar volgens mij praten we tegen een betonnen muur...
#WeesGeenWhales
pi_199768594
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien: dat soort maatregelen zodat we weer duurzaam met onze oude vrijheid kunnen leven Is toch ook "normaal"?

Een situatie waarbij maatregelen moeten worden genomen om een crisis te bezweren is tijdelijk en dus niet normaal; een situatie waarbij de maatregelen niet langer nodig zijn maar ze voor de zekerheid in stand worden gehouden is een inbreuk op basale vrijheden, en zou niet als normaal moeten worden geaccepteerd.
  zondag 6 juni 2021 @ 14:48:15 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199768604
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

\
Laten testen niet, kan ook griep oid zijn.

Thuisblijven wel. Het was namelijk altijd ook al debiel als Karen van accounting het hele kantoor onderblafte met de griep om een loyale hond/werknemer te zijn terwijl ze toch niets voor elkaar kreeg.

Bij ons werden dit soort collega's al weggeblaft op een andere manier sinds eentje van ons aan de chemo moest en een lage weerstand had soms, al pre-covid. Inderdaad een hele rare houding om toch te komen.

Hopelijk één van de positieve effecten van deze toestand, dat dat echt not done wordt. Maar goed, gezien hoeveel werkgevers in het afgelopen anderhalve jaar achterlijk bezig zijn geweest in dit kader (niet laten thuiswerken etc.) hangt het niet alleen af van de mensen zelf.
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:51:29 #116
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768663
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waarom kan ik mijn maar een like tegelijk geven? Maar ja, precies dit dus. Maar volgens mij praten we tegen een betonnen muur...
Ik had het idee dat we een fatsoenlijke discussie hadden.

Wanneer je fatsoenlijk en respectvol kunt discussiëren kun je me taggen, tot die tijd laat maar.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768677
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:47 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een situatie waarbij maatregelen moeten worden genomen om een crisis te bezweren is tijdelijk en dus niet normaal; een situatie waarbij de maatregelen niet langer nodig zijn maar ze voor de zekerheid in stand worden gehouden is een inbreuk op basale vrijheden, en zou niet als normaal moeten worden geaccepteerd.
Maar, de 1,5m, mondkapjes, etc hebben we hier niet over! Een inreisquarantine uit achtergebleven ranzige virusfabrieklanden is toch logisch??
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:54:19 #118
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768719
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je door testen en thuisblijven bij klachten vanaf september (eind augustus) de mondmaskerplicht, anderhalvemeterregels en capaciteitsbeperkingen kunt afschaffen zijn we toch bij 99,9% van het oude normaal, waar zowat iedereen fatsoenlijk kan leven en alle vrijheid heeft om te doen en laten wat hij/zij wilt. Wat wil je dan nog meer?
Ja, het is 'normaal' zolang je niet positief getest wordt. Dat normaal is -tot alle maatregelen echt weg zijn- tijdelijk.

Wat ik wil is dat we stoppen met panisch doen om een virus waar we vrijwel geen last meer van hebben. Nogmaals, ik heb het over september+, niet vandaag.

Oktober/november begint het griepseizoen weer, wat gaan we dan doen? Iedereen die een snotneus heeft testen omdat we bang zijn dat het corona is?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768753
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, het is 'normaal' zolang je niet positief getest wordt. Dat normaal is -tot alle maatregelen echt weg zijn- tijdelijk.

Wat ik wil is dat we stoppen met panisch doen om een virus waar we vrijwel geen last meer van hebben. Nogmaals, ik heb het over september+, niet vandaag.

Oktober/november begint het griepseizoen weer, wat gaan we dan doen? Iedereen die een snotneus heeft testen omdat we bang zijn dat het corona is?
Ja, om in de gaten te houden of het vaccin nog goed genoeg werkt en de ziekenhuizen leeg genoeg blijven.
#WeesGeenWhales
pi_199768781
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Een inreisquarantine uit achtergebleven ranzige virusfabrieklanden is toch logisch??
Waarom zou dat perse noodzakelijk zijn als de vaccinatiegraad hier eenmaal hoog genoeg is?
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:57:43 #121
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768782
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, om in de gaten te houden of het vaccin nog goed genoeg werkt en de ziekenhuizen leeg genoeg blijven.
Je omschrijft nu precies wat een zwaard van Damocles inhoudt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768811
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, het is 'normaal' zolang je niet positief getest wordt. Dat normaal is -tot alle maatregelen echt weg zijn- tijdelijk.

Wat ik wil is dat we stoppen met panisch doen om een virus waar we vrijwel geen last meer van hebben. Nogmaals, ik heb het over september+, niet vandaag.

Oktober/november begint het griepseizoen weer, wat gaan we dan doen? Iedereen die een snotneus heeft testen omdat we bang zijn dat het corona is?
Wat dat betreft vond ik Rutte's opmerking niet verkeerd, dat hij zei het wordt nu "Open, tenzij...". Wat mij betreft mag dit leidend blijven, en achter die 'tenzij' mag wel eventjes een HEEL goed verhaal komen om überhaupt welke maatregel dan ook in stand te komen. En nee, dat is niet 'ja maar besmettingen blabla'.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 14:59:51 #123
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768853
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:58 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat dat betreft vond ik Rutte's opmerking niet verkeerd, dat hij zei het wordt nu "Open, tenzij...". Wat mij betreft mag dit leidend blijven, en achter die 'tenzij' mag wel eventjes een HEEL goed verhaal komen om überhaupt welke maatregel dan ook in stand te komen. En nee, dat is niet 'ja maar besmettingen blabla'.
Ik vind het ook prima, maar we moeten gewoon niet doen alsof het weer terug naar normaal is, want dat is het niet. Zolang het 'tenzij...' genoemd wordt is er geen normaal, want er is nog steeds risico om ineens gesloten te worden, of ineens weer maatregelen te krijgen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768867
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ja, om in de gaten te houden of het vaccin nog goed genoeg werkt en de ziekenhuizen leeg genoeg blijven.
Ga je tegen die tijd geen draagvlak meer voor krijgen, denk ik. En hoop ik.
pi_199768876
Present.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199768890
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je omschrijft nu precies wat een zwaard van Damocles inhoudt.
Newsflash: het zwaard is een pandemie. Je wilt weten als het écht fout gaat voor er weer code zwart dreigt.
#WeesGeenWhales
pi_199768934
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Present.
De cijfers zijn er toch al lang?
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:03:35 #128
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199768944
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:00 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Newsflash: het zwaard is een pandemie. Je wilt weten als het écht fout gaat voor er weer code zwart dreigt.
Nee, dat is het niet. Wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is is de pandemie over. Endemische fase is tenslotte de situatie na de pandemie.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199768963
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:02 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De cijfers zijn er toch al lang?
De besmettingscijfers ook ja?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 6 juni 2021 @ 15:04:52 #130
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199768974
Vandaag onder de grens van 1000 betreft de ziekenhuizen. Duiken we vandaag dan ook onder de grens van 2000 qua besmettingen _O_
pi_199769009
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:04 schreef Oliver23 het volgende:
Vandaag onder de grens van 1000 betreft de ziekenhuizen. Duiken we vandaag dan ook onder de grens van 2000 qua besmettingen _O_
Ik denk net niet.. 2100 ofzo
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 6 juni 2021 @ 15:07:12 #132
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199769024
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, het is 'normaal' zolang je niet positief getest wordt. Dat normaal is -tot alle maatregelen echt weg zijn- tijdelijk.

Wat ik wil is dat we stoppen met panisch doen om een virus waar we vrijwel geen last meer van hebben. Nogmaals, ik heb het over september+, niet vandaag.

Oktober/november begint het griepseizoen weer, wat gaan we dan doen? Iedereen die een snotneus heeft testen omdat we bang zijn dat het corona is?
Een mondmasker op doen voordat je een volle (nadruk op vol) trein/bus in stapt

Geen handen schudden/niet zoenen/niet knuffelen met vreemden

En het belangrijkste: thuisblijven bij klachten, dus ook bij griep!
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199769043
Present.
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:08:18 #134
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199769044
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een mondmasker op doen voordat je een volle (nadruk op vol) trein/bus in stapt

Geen handen schudden/niet zoenen/niet knuffelen met vreemden

En het belangrijkste: thuisblijven bij klachten, dus ook bij griep!
Vandaar dat ik zeg dat we dan niet terug bij normaal zijn.

Thuisblijven bij klachten ben ik blij mee hoor, maar dat geldt voor alles. Of 't nu buikgriep, influenza, cholera of corona is.

Maar de andere dingen, alsjeblieft niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 6 juni 2021 @ 15:08:18 #135
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199769045
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Waarom zou dat perse noodzakelijk zijn als de vaccinatiegraad hier eenmaal hoog genoeg is?
Om virusvarianten buiten de deur te houden en ook om onnodige vliegreizen blijvend te beperken vanwege het klimaat.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199769047
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Voor zo'n internationaal georienteerd persoon praat je best onvriendelijk over andere landen.

Verder: virussen, en niet alleen covid, muteren constant. Hoe lang wil je dat volhouden dan?
Fair enough. Ik heb gewoon de tyfus in dat door India de delta/curry variant mu hier in het westen het terugkrijgen van onze vrijheid bedreigt door shit beleid.
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:08:36 #137
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199769056
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik denk net niet.. 2100 ofzo
1984 is vandaag aan de beurt voor een vaccinatie afspraak. Zullen de besmettingcijfers ook wel op 1.984 liggen _O-
pi_199769061
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De besmettingscijfers ook ja?
Ah die geloof ik niet nee. Ik hoop exact 2000, mooi rond.
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:10:40 #139
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199769103
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:54 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, het is 'normaal' zolang je niet positief getest wordt. Dat normaal is -tot alle maatregelen echt weg zijn- tijdelijk.

Wat ik wil is dat we stoppen met panisch doen om een virus waar we vrijwel geen last meer van hebben. Nogmaals, ik heb het over september+, niet vandaag.

Oktober/november begint het griepseizoen weer, wat gaan we dan doen? Iedereen die een snotneus heeft testen omdat we bang zijn dat het corona is?
Gezien de paniek bij veel landen als er ook maar iets van een stijging lijkt plaats te vinden (of een nieuwe mutatie!) denk ik dat we blij mogen zijn als het daar bij blijft (iedereen met een snotneus laten testen, etc). Ik heb echt niet het idee dat we vanaf september opeens helemaal af zijn van die mondkapjes, de 1.5 meter en ik verwacht zelfs nog wel aanvullende adviezen of zelfs maatregelen in de herfst. Veel landen zullen eerst willen zien dat er in het najaar en in de winter geen nieuwe golven volgen. Dan maakt het even niet uit hoe vaak een Eragon hier roept dat dat echt nooit gaat gebeuren omdat een Hugo (of een random andere minister/viroloog/whatever) dat een keer gezegd heeft. Denk dat we al blij mogen zijn als bedrijven in de winter open mogen blijven met mondkapjes en misschien zelfs die 1.5 meter.

En dat zeg ik niet omdat ik daadwerkelijk denk dat er nieuwe golven gaan komen of dat we in de diepe shit terecht gaan komen, maar omdat ik vrij zeker weet dat het kabinet erg voorzichtig gaat zijn uit voorzorg. En niet alleen binnen NL.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199769107
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik vind het ook prima, maar we moeten gewoon niet doen alsof het weer terug naar normaal is, want dat is het niet. Zolang het 'tenzij...' genoemd wordt is er geen normaal, want er is nog steeds risico om ineens gesloten te worden, of ineens weer maatregelen te krijgen.
Het ging me meer om de insteek want die was voorheen 'gesloten, tenzij'. Maar ik ben met je eens dat welke maatregel dan ook abnormaal is. Zaken moeten gewoon optioneel worden, en blijven. Dankzij de vaccinaties horen we straks allemaal gewoon zelf weer te bepalen hoe ver we in elkaars aura komen, of we een mondkapje dragen en met hoeveel mensen we afspreken.
I'll give you something to do
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:10:54 #141
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199769110
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Fair enough. Ik heb gewoon de tyfus in dat door India de delta/curry variant mu hier in het westen het terugkrijgen van onze vrijheid bedreigt door shit beleid.
Tja, als iemand in China besloten had dat het een slecht idee was om een smerige vleermuissoep weg te kauwen had je nu India ook de schuld niet gegeven. Of als iemand in een lab in Wuhan gewoon de protocollen had gevolgd als we de complotters mogen geloven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199769123
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Om virusvarianten buiten de deur te houden
En ook aan jou de vraag: corona blijft. Corona is een virus. Virussen muteren constant. Hoelang wil je dat volhouden dan?

quote:
en ook om onnodige vliegreizen blijvend te beperken vanwege het klimaat.
Andere kwestie. Dat zou mbt dat issue overigens een beleidskeuze zijn die ik zou kunnen begrijpen, maar dan moet je dat eerlijk communiceren en daar niet deze crisis voor misbruiken.
pi_199769130
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Een mondmasker op doen voordat je een volle (nadruk op vol) trein/bus in stapt

Geen handen schudden/niet zoenen/niet knuffelen met vreemden

En het belangrijkste: thuisblijven bij klachten, dus ook bij griep!
Haha, nu ben je me kwijt hoor. Je kent me inmiddels. Ik ga gewoon op al m'n conventies weer alles en iedereen free huggen die wilt, ik leef ervoor, deal with it. Dat is de hele reden dat ik van de 1,5m af wil :P

Zodra het weer mag ga ik direct weer iedereen free huggen. Punt. Ook zeker komend najaar, abunai is in februari nu, en ik ga gewoon de hele conventie free huggen. Deal with it.

Die mondkapjes wil ik ook nooit meer terug zien.

Trouwens dat zei jij al, vanaf september maskerplicht en 1,5m weg. Dat wil jij dus ook. Daarna ga ik dus nooit meer zo'n ding op zetten vrijwllig, ik verbrand ze, en gewoon iedereen free huggen die wilt op elk event waar ik ben.

Maar thuisblijven bij klachten, dáár ben ik het echt helemaal, 100% mee eens.

Ik snap echt niet hoe dat uberhaupt nu pas een ding werd. Zo logisch!
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:12:06 #144
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199769131
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zeg dat we dan niet terug bij normaal zijn.

Thuisblijven bij klachten ben ik blij mee hoor, maar dat geldt voor alles. Of 't nu buikgriep, influenza, cholera of corona is.

Maar de andere dingen, alsjeblieft niet.
Ik heb er geen probleem mee om tussen oktober/november en maart een mondmasker te dragen in de bus/trein die goed gevuld is en zeker waar kuchende en hoestende mensen bij staan/zitten. En ja, handen schudden: het liefst doe ik dat ook niet meer, want het is niet per sé nodig, heeft nauwelijks voordelen, maar zorgen wel voor infectierisico's. Hetzelfde geldt voor knuffelen en kussen van vreemden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199769136
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Om virusvarianten buiten de deur te houden en ook om onnodige vliegreizen blijvend te beperken vanwege het klimaat.
Dat eerste ja. Klimaat gaat het niet helpen als China, USA, Japan etc geen risico gebieden zijn heh, daar vliegen mensen ook heen!
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:13:58 #146
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199769168
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik heb er geen probleem mee om tussen oktober/november en maart een mondmasker te dragen in de bus/trein die goed gevuld is en zeker waar kuchende en hoestende mensen bij staan/zitten. En ja, handen schudden: het liefst doe ik dat ook niet meer, want het is niet per sé nodig, heeft nauwelijks voordelen, maar zorgen wel voor infectierisico's. Hetzelfde geldt voor knuffelen en kussen van vreemden.
Ik heb daar wel problemen mee. Ik zal ook niet graag naast iemand zitten die vol aan 't snotteren is, maar verder bepaal ik liever zelf óf en wie ik graag een hand geef of knuffel.

Infectierisico's wegnemen kun je veel beter zelf doen, door je handen gewoon regelmatig te wassen en jezelf een beetje schoon te houden. Als jij graag een mondkapje draagt tussen oktober/november en maart, ga je gang. Maar laat mij 'm dan gewoon niet dragen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 6 juni 2021 @ 15:14:32 #147
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199769177
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, als iemand in China besloten had dat het een slecht idee was om een smerige vleermuissoep weg te kauwen had je nu India ook de schuld niet gegeven. Of als iemand in een lab in Wuhan gewoon de protocollen had gevolgd als we de complotters mogen geloven.
Het probleem is niet China, chratnox. En als iemand in China per ongeluk het coronavirus verspreid heeft, dan hoop ik dat de autoriteiten deze man/vrouw op een passende manier gestraft hebben.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199769186
quote:
7s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Gezien de paniek bij veel landen als er ook maar iets van een stijging lijkt plaats te vinden (of een nieuwe mutatie!) denk ik dat we blij mogen zijn als het daar bij blijft (iedereen met een snotneus laten testen, etc). Ik heb echt niet het idee dat we vanaf september opeens helemaal af zijn van die mondkapjes, de 1.5 meter en ik verwacht zelfs nog wel aanvullende adviezen of zelfs maatregelen in de herfst. Veel landen zullen eerst willen zien dat er in het najaar en in de winter geen nieuwe golven volgen. Dan maakt het even niet uit hoe vaak een Eragon hier roept dat dat echt nooit gaat gebeuren omdat een Hugo (of een random andere minister/viroloog/whatever) dat een keer gezegd heeft. Denk dat we al blij mogen zijn als bedrijven in de winter open mogen blijven met mondkapjes en misschien zelfs die 1.5 meter.

En dat zeg ik niet omdat ik daadwerkelijk denk dat er nieuwe golven gaan komen of dat we in de diepe shit terecht gaan komen, maar omdat ik vrij zeker weet dat het kabinet erg voorzichtig gaat zijn uit voorzorg. En niet alleen binnen NL.
De Jonge zei gisteren weer letterlijk in de tweede kamer dat de 1,5m en mondkapjes vanaf september niet meer nodig zijn. HIj MAAKT die regels. Ik heb daar echt wel vertrouwen in.

Ik zou er best mee kunnne leven als het pas na komende winter volgend jaar allemal weer helemaal normaal is, dan ga ik dan helemaal los, vergeten dat dit ooit gebeurd is, en een hele conventie free huggen, maar ik heb echt vertrouwen in dit najaar.

Nou ja, zowieso mag ik in augustus op tomocon lekker los natuurlijk, dat is al bekend. Dat wordt zowieso geweldig :) Laat me er nogmaals graag voor testen :)
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:15:47 #149
268495 Oliver23
Ninja Mime!
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:15:47 #150
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199769208
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het probleem is niet China, chratnox. En als iemand in China per ongeluk het coronavirus verspreid heeft, dan hoop ik dat de autoriteiten deze man/vrouw op een passende manier gestraft hebben.
Ik reageerde op eragon hè, die aangaf dat de schuld bij India lag.

Over straffen, dat hoop ik toch echt niet. Alsof die persoon er iets aan kan doen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199769209
- 1.530 nieuw gemelde positieve testen
- 47 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens

:D
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199769225
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:14 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Het probleem is niet China, chratnox.
Ah, wederom niet. Opvallend...
pi_199769226
twitter
pi_199769227
Prachtige cijfers zeg.
pi_199769233
Met deze cijfers kunnen we wel eerder versoepelen dan 30 juni toch?
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:17:05 #156
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199769245
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 1.530 nieuw gemelde positieve testen
- 47 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens

:D
Wat een cijfers, geweldig! :D
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  zondag 6 juni 2021 @ 15:17:07 #157
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199769246
Covid-19 door de landelijk afvoerput 8-)
  zondag 6 juni 2021 @ 15:17:12 #158
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199769248
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:15 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Onder de 2000 _O_ _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199769257
twitter

twitter
  zondag 6 juni 2021 @ 15:17:47 #160
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199769259
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Met deze cijfers kunnen we wel eerder versoepelen dan 30 juni toch?
Instroom kliniek is nog te hoog momenteel. Een stuk lager als een maand geleden, maar nog steeds in "zeer ernstig"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:17:57 #161
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199769266
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Onder de 2000 _O_ _O_
Laten we heel even afwachten dat 't RIVM niet straks roept: Hihi ja, storing. Oeps.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199769270
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Met deze cijfers kunnen we wel eerder versoepelen dan 30 juni toch?
Wordt 25 juni. Hoop dat ze het volk ook tegemoet willen komen met het kijken van EK wedstrijden in de horeca.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199769274
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:

[..]

Instroom kliniek is nog te hoog momenteel. Een stuk lager als een maand geleden, maar nog steeds in "zeer ernstig"
47 is niet veel.
  zondag 6 juni 2021 @ 15:19:36 #164
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199769304
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Dit is een storing vrees ik.

Ik had het vermoeden dat het aantal besmettingen rond de 1.900 zou uitkomen vandaag, maar 1.600. Nee.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199769307
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik heb er geen probleem mee om tussen oktober/november en maart een mondmasker te dragen in de bus/trein die goed gevuld is en zeker waar kuchende en hoestende mensen bij staan/zitten. En ja, handen schudden: het liefst doe ik dat ook niet meer, want het is niet per sé nodig, heeft nauwelijks voordelen, maar zorgen wel voor infectierisico's. Hetzelfde geldt voor knuffelen en kussen van vreemden.
Zolang het een keuze is vind ik het helemaal best. Maar nogmaals, je kent me, en inmiddels weet iedereen dit wel: ik lééf ongeveer voor free hugs en gzelligheid, dus zodra de 1,5m en mondkapjes plicht weg zijn ga ik op elke conventie waar ik heen ga weer gewoon gezellig leuk iedereen free huggen die wil, lekker spontaan. Ik mis het verschrikkelijk en kan niet wachten tot het weer kan, dat is ongeveer dé reden dat ik het vaccin neem. Dus zodra het weer mag, ga ik het meteen doen, en niets of niemand stopt me dan. Maar als jij het niet wilt is dat prima natuurlijk, jouw keuze. Als ik maar weer mag, en zelf ga ik helemaal los en genieten :) Ik ga in augustus op 2daagse conventie al iedereen free huggen die het gemist heeft, dat is daar toch 80%, en dat mag zowieso, want daar gaat iedereen getest of gevaccineer zijn. Ik heb er nu al zin in. en februari op abunai ga ik dat ook doen. Dat is het mooie als de 1,5m regel weg is, dan is het weer een keuze :) Heb er graag af en toe een verkoudheid voor over, ik wil dat gewoon terug zsm.

En mondkapjes draag ik ook echt helemaal nooit vrijwillig meer. Waar dan ook. Punt.
#WeesGeenWhales
pi_199769320
quote:
6s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Covid-19 door de landelijk afvoerput 8-)
Of juist niet, riool is vrij leeg ervan denk ik hiermee.
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:20:34 #167
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199769328
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De Jonge zei gisteren weer letterlijk in de tweede kamer dat de 1,5m en mondkapjes vanaf september niet meer nodig zijn. HIj MAAKT die regels. Ik heb daar echt wel vertrouwen in.

Ik zou er best mee kunnne leven als het pas na komende winter volgend jaar allemal weer helemaal normaal is, dan ga ik dan helemaal los, vergeten dat dit ooit gebeurd is, en een hele conventie free huggen, maar ik heb echt vertrouwen in dit najaar.

Nou ja, zowieso mag ik in augustus op tomocon lekker los natuurlijk, dat is al bekend. Dat wordt zowieso geweldig :) Laat me er nogmaals graag voor testen :)
Hugo de Jonge zegt ook regelmatig dat de toekomst onzeker is. En veel experts die verwachten dat we er in september echt niet opeens magisch vanaf zijn. Dan kan je wel elk woord gaan ontleden om jezelf er van te overtuigen dat je in september gewoon door kan gaan met je free hugs en je conventies, maar er bestaat gewoon een kans dat we er in het najaar niet vanaf gaan zijn. Niet omdat er nieuwe golven gaan zijn (besmettingen waarschijnlijk wel; maar ziekenhuisopnames zullen mee gaan vallen), maar omdat ze het voor de zekerheid aan willen kijken. Ik hoop er ook op dat ze dat niet gaan doen en dat we in september gewoon normaal kunnen leven, maar ik zou er niet volledig op in zetten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199769338
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Zolang het een keuze is vind ik het helemaal best. Maar nogmaals, je kent me, en inmiddels weet iedereen dit wel: ik lééf ongeveer voor free hugs en gzelligheid, dus zodra de 1,5m en mondkapjes plicht weg zijn ga ik op elke conventie waar ik heen ga weer gewoon gezellig leuk iedereen free huggen die wil, lekker spontaan. Ik mis het verschrikkelijk en kan niet wachten tot het weer kan, dat is ongeveer dé reden dat ik het vaccin neem. Dus zodra het weer mag, ga ik het meteen doen, en niets of niemand stopt me dan. Maar als jij het niet wilt is dat prima natuurlijk, jouw keuze. Als ik maar weer mag, en zelf ga ik helemaal los en genieten :) Ik ga in augustus op 2daagse conventie al iedereen free huggen die het gemist heeft, dat is daar toch 80%, en dat mag zowieso, want daar gaat iedereen getest of gevaccineer zijn. Ik heb er nu al zin in. en februari op abunai ga ik dat ook doen. Dat is het mooie als de 1,5m regel weg is, dan is het weer een keuze :) Heb er graag af en toe een verkoudheid voor over, ik wil dat gewoon terug zsm.

En mondkapjes draag ik ook echt helemaal nooit vrijwillig meer. Waar dan ook. Punt.
Deze info is nieuw voor ons.
pi_199769339
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dit is een storing vrees ik.

Ik had het vermoeden dat het aantal besmettingen rond de 1.900 zou uitkomen vandaag, maar 1.600. Nee.
Denk ik ook. Kan me dit nauwelijks voorstellen.

Okay ik ga gamen en andere dingen doen met me dag. Later mensjes, geniet van het restje weekend! :D
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:21:01 #170
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199769342
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:18 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

47 is niet veel.
Hoger dan de signaalwaarde nog steeds, ik zeg ook niet dat het slecht gaat, maar we zijn er nog niet. Wel bijna
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199769344
quote:
Tot nu toe zijn er 10.444.475 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
166.616 erbij.
pi_199769360
  zondag 6 juni 2021 @ 15:22:03 #173
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199769371
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
Met deze cijfers kunnen we wel eerder versoepelen dan 30 juni toch?
Ik ben echt tegen maatregelen, maar er kan nu al aardig wat. Scholen ook weer helemaal open (middelbaar onderwijs althans). Ik zou het nu verstandiger vinden om die volgende stap ook pas echt eind juni te nemen zoals gepland eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199769374
pi_199769383
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hugo de Jonge zegt ook regelmatig dat de toekomst onzeker is. En veel experts die verwachten dat we er in september echt niet opeens magisch vanaf zijn. Dan kan je wel elk woord gaan ontleden om jezelf er van te overtuigen dat je in september gewoon door kan gaan met je free hugs en je conventies, maar er bestaat gewoon een kans dat we er in het najaar niet vanaf gaan zijn. Niet omdat er nieuwe golven gaan zijn (besmettingen waarschijnlijk wel; maar ziekenhuisopnames zullen mee gaan vallen), maar omdat ze het voor de zekerheid aan willen kijken. Ik hoop er ook op dat ze dat niet gaan doen en dat we in september gewoon normaal kunnen leven, maar ik zou er niet volledig op in zetten.
Je vergeet een ding: zelfs dan hebben we wel stap 5 al gezet op 30 juni. Daarbinnen kan ik ook al door gaan met mijn cons en lekker iedereen free huggen daar, want dan is iedereen er getest of gevaccineerd.

Het maakt voor mij dus weinig uit. Zolang het goed blijft gaan in de ziekenhuizen zullen ze iig zeker NIET gaan VERZWAREN - en genoeg versoepeld voor wat ik wil hebben ze feitelijk al vanaf 30 juni ;)
#WeesGeenWhales
pi_199769384
pi_199769390
  zondag 6 juni 2021 @ 15:23:08 #178
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199769397
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:20 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Denk ik ook. Kan me dit nauwelijks voorstellen.

Okay ik ga gamen en andere dingen doen met me dag. Later mensjes, geniet van het restje weekend! :D
En als het geen storing is dat zitten wij volgende week zondag onder de felbegeerde 1.200 nieuwe besmettingen per dag, waardoor het einde van Nederland als risicogebied door het Robert-Koch-Institut in Berlin in zicht is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199769400
quote:
9s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Deze info is nieuw voor ons.
Ik wilde vooral even benadrukken tegen erno dat ik het grotendeels met hem eens ben, maar dat hij wat dat betreft echt de griep kan genieten :D

Okay, gametijd nu, bye!
#WeesGeenWhales
  zondag 6 juni 2021 @ 15:23:25 #180
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_199769403
De Weekcijfers *O* *O* *O* *O* *O*

Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 29,2%


Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 22,2%


Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 48,4%


Instroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 26,0%


Uitstroom Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 2,4%


Uitstroom Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen
Daling: 31,6%


Sterftegevallen Covid-19
Daling: 27,8%
pi_199769408
Laatste update: 06-06-2021 - 15:16

Totaal aantal besmettingen: 1596

Gemeentes met +10 besmettingen:
83 Rotterdam
59 Amsterdam
56 's-Gravenhage
36 Utrecht
26 Nijmegen
25 Tilburg
23 Eindhoven
20 Enschede
20 Westland
20 Delft
16 Groningen
16 Almere
15 Haarlem
15 Amersfoort
15 Zoetermeer
14 's-Hertogenbosch
14 Venlo
14 Kampen
13 Oss
13 Helmond
13 Breda
13 Sittard-Geleen
13 Den Helder
13 Tiel
13 Ede
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn er:
64 gemeentes met 0 besmettingen
62 gemeentes met 1 besmettingen
119 gemeentes met 2-4 besmettingen
68 gemeentes met 5-9 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php

Versoepel nog maar wat verder hoor
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199769413
Nog even we gaan 0 corona doden noteren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199769425
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En als het geen storing is dat zitten wij volgende week zondag onder de felbegeerde 1.200 nieuwe besmettingen per dag, waardoor het einde van Nederland als risicogebied door het Robert-Koch-Institut in Berlin in zicht is.
Wat boeit dat? Anyway zie wat ik daarvoor zei lol, je krijgt mij echt nooit af van iedereen knuffelen zodra het weer mag :P

Maar ik ga er vandoor, geniet nog van de rest weekend~ <3

En in het algemeen: mooie cijfers!
#WeesGeenWhales
pi_199769428
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En als het geen storing is dat zitten wij volgende week zondag onder de felbegeerde 1.200 nieuwe besmettingen per dag, waardoor het einde van Nederland als risicogebied door het Robert-Koch-Institut in Berlin in zicht is.
Felbegeerd :') Robert-Koch-Institut :') Ik ben echt zwaar onder de indruk hier.
I'll give you something to do
  zondag 6 juni 2021 @ 15:25:21 #185
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199769445
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Je vergeet een ding. als ze dat NIET doen, hebben we wel stap 5 al gezet op 30 juni. Daarbinnen kan ik ook al door gaan met mijn cons en lekker iedereen free huggen daar, want dan is iedereen er getest of gevaccineerd.

Het maakt voor mij dus weinig uit. Zolang het goed blijft gaan in de ziekenhuizen zullen ze iig zeker NIET gaan VERZWAREN - en genoeg versoepeld voor wat ik wil hebben ze feitelijk al vanaf 30 juni ;)
De wereld is groter dan enkel jouw free hugs.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199769468
Laagste aantal sinds 16 september.. het lijkt echt een eeuwigheid geleden voor m’n gevoel
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 6 juni 2021 @ 15:26:46 #187
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199769479
Het is klaar , op naar het terras!
pi_199769528
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De wereld is groter dan enkel jouw free hugs.
Waar, maar lees de post waar ik op reageerde. Dat maakte jij ervan. jij zei dat ik elk woord ontleed om mezelf te overtuigen dat ik daar weer mee door kan gaan vanaf september.

Daar reageerde ik op. Dat hoef ik niet te doen, want dat kan vanaf 30 juni alweer. En ze zullen zolang het goed blijft gaan in het najaar niet verzwaren.

Dus ik ga uit van 1 september alles weg, maar als dat niet gebeurt, is er voor mij nog weinig aan de hand. Ik hoef mij zelf dus nergens van te overtuigen, want wat ik wil staat al per 30 juni. Dat zei je in je post, daar reageerde ik op.

Verder natuurlijk klopt dat, maar het gedeelte van de wereld wat ik wanhopig mis en heel hard terug wil, is toch wel grotendeels mijnn conventies lekker gezellig met free hugs en foto's en lol en vrienden maken en zonder beperkingen. Als dat gedeelte wereld terug is... ben ik wel tevreden :P

En dat is dus tot mijn feestvreugde vanaf de 30ste zo. Zolang ze niet verzwaren vind ik wanneer ze precies die laatste stap zetten dan niet zo heel boeiend.

Okay, nu ga ik echt gamen. Bye! :D
#WeesGeenWhales
pi_199769530
Deze week worden er bijna 1.2 miljoen prikken gezet (vandaag komt er nog bij).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199769533
Wel grappig dat in een hele winter/voorjaar vol extreme maatregelen het geen fuck om laag ging en nu het vaccineren op volle toeren draait het bijna klaar is. Dan zie je wel wat er dus echt helpt.
En tuurlijk, zonder die maatregelen was het veel erger geweest. Maar er waren er echt wel bij (en nog) die niet zo nodig waren.
  zondag 6 juni 2021 @ 15:29:43 #191
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199769536
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Lachwekkende cijfers.
pi_199769543
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:24 schreef galantis het volgende:

[..]

Felbegeerd :') Robert-Koch-Institut :') Ik ben echt zwaar onder de indruk hier.
Je wilt toch van de enige echte Herr Krankheitsüberwachungspezialdoktorabteilungshauptmann horen dat het weer veilig is voor Duitsers om naar die Niederlande te reizen. Om een of andere reden, terwijl je een Nederlander in Nederland bent...
  zondag 6 juni 2021 @ 15:31:59 #193
62419 CherryLips
chocoholic
pi_199769605
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:21 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Steeds meer grijze gemeentes *O*
Tap tap tap
pi_199769650
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wordt 25 juni. Hoop dat ze het volk ook tegemoet willen komen met het kijken van EK wedstrijden in de horeca.
Der zijn genoeg cafés waar je dat kan doen. Ik ken er hier in de gemeente ook wel een paar.
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 15:34:05 #195
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199769694

Staphorsted
  zondag 6 juni 2021 @ 15:34:25 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199769708
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:29 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Waar, maar lees de post waar ik op reageerde. Dat maakte jij ervan. jij zei dat ik elk woord ontleed om mezelf te overtuigen dat ik daar weer mee door kan gaan vanaf september.

Daar reageerde ik op. Dat hoef ik niet te doen, want dat kan vanaf 30 juni alweer. En ze zullen zolang het goed blijft gaan in het najaar niet verzwaren.

Dus ik ga uit van 1 september alles weg, maar als dat niet gebeurt, is er voor mij nog weinig aan de hand. Ik hoef mij zelf dus nergens van te overtuigen, want wat ik wil staat al per 30 juni. Dat zei je in je post, daar reageerde ik op.

Verder natuurlijk klopt dat, maar het gedeelte van de wereld wat ik wanhopig mis en heel hard terug wil, is toch wel grotendeels mijnn conventies lekker gezellig met free hugs en foto's en lol en vrienden maken en zonder beperkingen. Als dat gedeelte wereld terug is... ben ik wel tevreden :P

En dat is dus tot mijn feestvreugde vanaf de 30ste zo. Zolang ze niet verzwaren vind ik wanneer ze precies die laatste stap zetten dan niet zo heel boeiend.

Okay, nu ga ik echt gamen. Bye! :D
En ik zeg dat er meer is dan enkel jouw situatie.

Fijn dat jij alles weer kan straks, maar dat kan niet iedereen zeggen en er zijn geen garanties voor het najaar hoor; hoe vaak je dat ook wel niet blijft roepen :)

Veel plezier met gamen!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 6 juni 2021 @ 15:43:48 #197
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199769969
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dit is een storing vrees ik.

Ik had het vermoeden dat het aantal besmettingen rond de 1.900 zou uitkomen vandaag, maar 1.600. Nee.
:')
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 6 juni 2021 @ 15:45:41 #198
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199770015
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:23 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

En als het geen storing is dat zitten wij volgende week zondag onder de felbegeerde 1.200 nieuwe besmettingen per dag, waardoor het einde van Nederland als risicogebied door het Robert-Koch-Institut in Berlin in zicht is.
:') :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 6 juni 2021 @ 15:46:35 #199
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199770037
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:43 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

:')
Het was wel mijn eerste reactie toen ik dat lage aantal besmettingen zag overigens :D ''Zal vast wel weer een storing zijn'' zei ik hier thuis.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199770040
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:21 schreef Zipportal het volgende:

[..]

166.616 erbij.
Daar zaten de tweede prikken van mijn vrouw en mij ook bij
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199770041
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben echt tegen maatregelen, maar er kan nu al aardig wat. Scholen ook weer helemaal open (middelbaar onderwijs althans). Ik zou het nu verstandiger vinden om die volgende stap ook pas echt eind juni te nemen zoals gepland eigenlijk.
Dit. Vorig jaar hebben we ook gezien dat de cijfers na een prima zomer toch weer enorm konden stegen. Natuurlijk zitten we nu in heel ander vaarwater i.v.m vaccins, maar laten we nou niet overmoedig worden.

Gewoon geen onnodig risico nemen. Er kan best veel wel weer. Laten we dat nog even vol houden zo. Liever paar weken langer in situatie zoals die nu geldt, dan ooit weer een lockdown.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2021 15:48:05 ]
  zondag 6 juni 2021 @ 15:48:49 #202
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199770078
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 15:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dit. Vorig jaar hebben we ook gezien dat de cijfers na een prima zomer toch weer enorm konden stegen. Natuurlijk zitten we nu in heel ander vaarwater i.v.m vaccins, maar laten we nou niet overmoedig worden.

Gewoon geen onnodig risico nemen. Er kan best wel weer. Laten we dat nog even vol houden zo. Liever paar weken langer in situatie zoals die nu geldt, als ooit weer een lockdown.
Zie dan liever dat we ergens mid juni wat meer landen op geel kunnen zetten omdat ze ons dan weer willen hebben. Ruim een jaar thuis gezeten, zou het wel weer tof vinden om eindelijk weer eens weg te kunnen. Frankrijk echter nog steeds oranje (terwijl ze ons best willen hebben), Spanje hetzelfde verhaal. Portugal is nog geel, maar er gaan geruchten dat die ergens in de komende twee weken ook weer op oranje gaan omdat ze daar mutatie angst hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')