Die is al in heel de wereld aanwezig die mutatie.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:18 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
In België was de Indiase variant toch ook al best aanwezig en tot zover niet tot veel problemen gezorgd. Aangezien België toch wel redelijk dezelfde vaccinatiestrategie als Nederland volgt (driekwart Pfizer, tweede prik binnen redelijke termijn), is er misschien toch hoop dat de Indiase variant niet zoveel schade kan aanrichten in Nederland (en België).
Waarom zouden mensen op het werk zulke dingen delen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb jij nog weigeraars onder je leerlingen/collega’s eigenlijk?
Als iemand er niet is valt mij dat meestal wel op. Dat hoef je niet actief te delen…quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:20 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen op het werk zulke dingen delen?
Nauwelijks kans op een frigging besmetting en de risicogroepen zij gevaccineerd maar gewoon doen alsof overal vliegende dodelijke cholera door de lucht zwermt op die scholenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nu nog steeds. Half Nederland hangt in de gordijnen omdat we het wagen onze kinderen weer naar school te sturen.
Ah gewoon ziek zijn kan al niet meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als iemand er niet is valt mij dat meestal wel op. Dat hoef je niet actief te delen…
Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Stop met die omkering van de bewijslast. Het is aan de voorstanders om aan te tonen waarom dergelijke beperkingen noodzakelijk zijn.
Nee niet mijn typequote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelukkig vergeet ik zulk soort dingen heel snel
[..]
Dat jij hem gaat bewerken?
[..]
Omdat dit gaat om beperking van grondrechten. Daar hoort gewoon een onderbouwing bij. En “waarom niet, lol” is dat niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
Er zijn redelijk wat mensen met twijfelachtige fetisjen jaquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee niet mijn type
Maar ik denk serieus dat er zat mensen het op Hugo kunnen
Sounding met Hugoquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn redelijk wat mensen met twijfelachtige fetisjen ja
Is in dezelfde lijn één onschuldig iemand 25 jaar de gevangenis in gooien acceptabel als je er meer mensen mee oppakt?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:13 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is er mis om reisbeperkingen in te stellen naar landen waar vervelende mutaties rondwaarden, terwijl Nederland nog steeds de hoogste besmettingscijfers van Europa heeft (Zweden en Litouwen zijn volgens het RKI ook geen hoogrisicogebied meer)? De Indiase en Nepalese variant kunnen we op dit moment echt niet in Nederland gebruiken en reisbeperkingen instellen is wel het minste wat je kunt doen.
Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is in dezelfde lijn één onschuldig iemand 25 jaar de gevangenis in gooien acceptabel als je er meer mensen mee oppakt?
Reisbeperkingen zijn per definitie reactief, want je reageert op berichten uit een ander land etc.
Het is wel 's vaker besproken hier, maar er is meer dan Covid. Reisbeperkingen doen schade aan de maatschappij, aan de economie, aan bedrijven van mensen, aan de individuele gezondheid van mensen. Daar moet je niet aan gaan knoeien wanneer het je uitkomt, daar moet je een hele goede reden voor hebben én geen andere optie meer hebben.
Ik ook, liever gisteren dan morgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.
Dit.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.
Het is gewoon de angst zelf. Moet je kijken hoe snel ziekenhuis- en IC opnames aan het dalen zijn. Bovendien raken leraren amper besmet is uit onderzoek gebleken. En wat boeit het nou dat leerlingen besmet raken als 50+ en risicogroepen straks snel gevaccineerd zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Nauwelijks kans op een frigging besmetting en de risicogroepen zij gevaccineerd maar gewoon doen alsof overal vliegende dodelijke cholera door de lucht zwermt op die scholen
Augustus uiterlijk lijkt me realistisch en doablequote:
Ja, eensquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon de angst zelf. Moet je kijken hoe snel ziekenhuis- en IC opnames aan het dalen zijn. Bovendien raken leraren amper besmet is uit onderzoek gebleken. En wat boeit het nou dat leerlingen besmet raken als 50+ en risicogroepen straks snel gevaccineerd zijn.
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat gaat gebeuren. De angst zit echt diep, ook bij virologen. Jaap Goudsmit is overigens een van de weinigen die ook beweert wat jij zegt. We moeten gewoon rationeel handelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mocht er waarde in zijn vind ik het helemaal geen slecht idee om de booster onderdeel van de griepprik te maken. Ik heb niet zo'n moeite met farma, die hebben het afgelopen jaar een huzarenstukje geleverd en laten zien waar de waarde is (kan zijn).quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat gaat gebeuren. De angst zit echt diep, ook bij virologen. Jaap Goudsmit is overigens een van de weinigen die ook beweert wat jij zegt. We moeten gewoon rationeel handelen.
Ik ga echt geen fucking booster nemen elk jaar. Dat doe je maar als je ook de griepprik nodig hebt. En big farma maar cashen straks.
Absoluutquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mocht er waarde in zijn vind ik het helemaal geen slecht idee om de booster onderdeel van de griepprik te maken. Ik heb niet zo'n moeite met farma, die hebben het afgelopen jaar een huzarenstukje geleverd en laten zien waar de waarde is (kan zijn).
A man can dream.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het beste (of nouja het beste) is als mensen gaan merken dat 't allemaal niet gratis is en dat ze er last van gaan hebben. De manier om mensen actief deelnemer te maken is ze in de portemonnee te raken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
A man can dream.
Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.
De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
Geen idee ik vraag me af of je sowieso mensen zolang nog in een wurggreep kan houden. De coronamoeheid en zeker onder jongeren en mensen die niet zo bang er voor zijn is al flink toegeslagen. Op een gegeven moment moet je ook durven te zeggen tot hier en niet verder.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het beste (of nouja het beste) is als mensen gaan merken dat 't allemaal niet gratis is en dat ze er last van gaan hebben. De manier om mensen actief deelnemer te maken is ze in de portemonnee te raken.
Als je je vaccinatie nog moet inplannen zul je sowieso in het testcircus terecht komen, Ondertussen begint duidelijk te worden wat landen precies verstaan onder volledig gevaccineerd zijn en voor de Fransen is dat bijvoorbeeld dat je langer dan twee weken geleden je laatste vaccinatie hebt gehad (https://www.vrt.be/vrtnws(...)k-nieuwe-reisregels/).quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:53 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, morgen de herkansing voor de AZ weigeraars, dan weer lekker door met vaccineren voor de jongeren. Hoop nog wel mijn vaccinatiepaspoort te krijgen in de periode dat ik hem ook nodig heb
Ja ik ook. Maak 't gewoon vrijwillig voor mensen die de griepprik ook willen. En laat de rest van de mensen gewoon met rust en kap met die onzin na september.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is
Basismaatregelen incoming.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Molo het volgende:
Ik las net alweer dat het najaar gruwelijk gaat worden door een extréme griepgolf dit jaar
Ja dagggg
Het is tijdens een pandemie dan ook normaalquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is
Soort van wereld uit Demolition Man incomingquote:
Pandemie en normaal in één zin. Mooi, stilquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is tijdens een pandemie dan ook normaal
Tijdens een pandemie is niets normaalquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is tijdens een pandemie dan ook normaal
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je je vaccinatie nog moet inplannen zul je sowieso in het testcircus terecht komen, Ondertussen begint duidelijk te worden wat landen precies verstaan onder volledig gevaccineerd zijn en voor de Fransen is dat bijvoorbeeld dat je langer dan twee weken geleden je laatste vaccinatie hebt gehad (https://www.vrt.be/vrtnws(...)k-nieuwe-reisregels/).
En kan allemaal nog veranderen ookquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.
U bent welkom wanneer u minimaal 2 weken geleden uw laatste vaccinatie gehad heeft. Tenzij die laatste vaccinatie met Janssen is geweest, dan is deze alleen geldig wanneer uw arm richting het oosten wees tijdens het prikken (de naald richting het westen). Is dit niet het geval geweest maar was het zonnig en heeft de GGD prikker 's morgens 2 verschillende sokken aan gehad is het ook in orde. In andere gevallen is het eerst nodig uw mond 12 keer te spoelen met een limoen, waarna u 4x spoelt met mondwater.quote:
Tsja, dat is Europese politiek hč. Het plan waar de EC mee kwam was eigenlijk best elegant maar als er vervolgens ook nog eens 27 lidstaten allemaal hun eigen draai aan willen geven wordt het al snel een gedrocht.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, dat is Europese politiek hč. Het plan waar de EC mee kwam was eigenlijk best elegant maar als er vervolgens ook nog eens 27 lidstaten allemaal hun eigen draai aan willen geven wordt het al snel een gedrocht.
Nou, 2 prikken Pfizer + 2 weken wachten duurt bij elkaar langer dan 1 prik Janssen en 4 weken wachten.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.
Dat er een hele lappendeken ontstaat aan verschillende vereisten en verschillende testmogelijkheden is wel degelijk aan de politiek te wijten.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.
Ik had het puur over waarom het bij Janssen anders is dan bij die 2 andere vaccins. Voor de rest ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat er een hele lappendeken ontstaat aan verschillende vereisten en verschillende testmogelijkheden is wel degelijk aan de politiek te wijten.
Uhm, niemand zegt dat. nou ja, bijna niemand. Tenzij je de WHO bedoeld, maar die bedoelen dat niet de pandemie van een op andere dag stopt omdat er nu vaccins zijn. Die tweeten ook dingen als op wereldvaccinatiedag onlangs op hun officiële twitter dat door de vaccins "we de pandemie kunnen be-eindigen en eindelijk weer echt nabij kunnen komen en elkaar kunnen omhelzen"... maar niet plotsboem van een op andere moment nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
A man can dream.
Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.
De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
Voor sommige landen volstaat 1 AZ dosis, of 2 doses Pfizer of Modernaquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had het puur over waarom het bij Janssen anders is dan bij die 2 andere vaccins. Voor de rest ben ik het met je eens.
Dat klopt zeker nu ze in het VK als een gek de 2de dosis AZ aan het uitrollen zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor sommige landen volstaat 1 AZ dosis, of 2 doses Pfizer of Moderna
Dat snap ik totaal niet, dat is geen medisch verhaal maar puur politiek
Gaat alles goed? Ik zie geen 'anime' 'tomboy' of 'event' in je postquote:
Dat mensen het overwegen lijkt me prima. Iets met bv. kijken of je nog wat meer IC-bedden klaar moet hebben staan ofzo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Soort van wereld uit Demolition Man incoming![]()
![]()
Zieke shit, dat mensen dit überhaupt overwegen allemaal, pffff
Uhm, ja dat zeg ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat alles goed? Ik zie geen 'anime' 'tomboy' of 'event' in je post
Tipje, laat het gewoon een beetje los. Lekker boeiend wat een Koopmans enzo vinden, het komt echt wel weer terug.
Verkoudheidje, griepje.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nevermind, ik heb het artikel gevonden. Op alle sites zit het achter in een paywall. Ik zou het niet al te serieus nemen gezien de expert in kwestie, dat is een randdebieltje++.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Molo het volgende:
Ik las net alweer dat het najaar gruwelijk gaat worden door een extréme griepgolf dit jaar
Ja dagggg
Deze qualitätscourantquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat mensen het overwegen lijkt me prima. Iets met bv. kijken of je nog wat meer IC-bedden klaar moet hebben staan ofzo.
Ik heb alleen van meerdere experts gehoord, omdat ik me ook afvroeg of dat zou gebeuren door geen immuniteit opgebouwd vorig jaar, en het dus ging vragen, dat het bullshit is.
Omdat de immuniteit veeeeeel langer aanhoud, om niet ernstig ziek te worden that is. Jaren tot decennia. Hell, er is een theorie dat de spaanse griep vooral jongvolwassenen trof omdat ouderen iets van 3 of 4 decennia daarvoor een vergelijkbaar griepvirus hadden meegemaakt en dus nog deels immuun waren. Dat zegt wat.
To-ta-le non-sens.
Waar las je deze bullshit bingo?
BTW, maatregelen zie ik ze daar al HELEMAAL niet snel voor nemen, het is geen corona, het is maar de griep. Psychologie is ook belangrijk he
Die zit in de Europese green certificate, en in de WHO certifice, yep.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik vraag me af of de serologische test ook een manier is om de huidige internationale reisbeperkingen aan te vliegen. Indien zo'n serologische test een positieve uitslag kent, heb je dus antilichamen in je bloed en dat zouden voor (veel) landen voldoende moeten zijn voor toegang, lijkt me.
Wat is dat?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:08 schreef Molo het volgende:
Ik erger me voorlopig dat Lucifer een hele aflevering in frigging musical style heeft.
Rot op, ik wil gewoon een geile Britse knakker in beeld zien en geweld enzo.
Zo, dat was het weer.
Tijd voor bed, morgen pandemie voorbij en léven. Afgesproken?
Netflix seriequote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat is dat?
Anyway, zie mijn reactie hierboven, je was me één seconde voor, maar hij is dus echt gek. Totalkrank.
Wat stond er verder in het artikel? Pleitte die weer voor maatregelen vanwege de griep? HAHA.
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:08 schreef Molo het volgende:
Ik erger me voorlopig dat Lucifer een hele aflevering in frigging musical style heeft.
Zo, dat was het weer.
Hij ook, zoals ik hierboven omschreef. Echt zeldzaam geval. "Ik denk dat mensen nog lang voorzichtig blijven".quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Netflix serie
En geen idee. Niet gelezen, die kop was idioot.
Hier een Engelse knakker die behoorlijk viraal is gegaan de afgelopen maanden. (geen idee of jij hem geil vind)quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:08 schreef Molo het volgende:
Zo, dat was het weer.
Kijk eens aan! Zou kunnen dat ik binnenkort eens bij deze club aanklop, een organisatie dat naar eigen zeggen gevalideerd is door het RIVM.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Die zit in de Europese green certificate, en in de WHO certifice, yep.
Wat de vereisten zijn kan wel per land verschillen. Dus hoe hoog de antistoffen moeten zijn, wanneer bepaald, waar bepaald en hoe bepaald enzo.
Britse Bradleyquote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hier een Engelse knakker die behoorlijk viraal is gegaan de afgelopen maanden. (geen idee of jij hem geil vind)
https://www.youtube.com/channel/UCd03Ksc7VNypelv_TM3SjSg
Leidt in ieder geval wel lekker af van de pandemie, ik ben al het gros van de avond onderweg naar het Kingdom of Corona (Kingdom Hearts III voor de kenners).quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:08 schreef Molo het volgende:
Zo, dat was het weer.
Kan, huisarts kan ook. Gaat wel van eigen risico af dus dat kan zowel gunstig als ongunstig uitpakken. Per persoon verschillendquote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:15 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kijk eens aan! Zou kunnen dat ik binnenkort eens bij deze club aanklop, een organisatie dat naar eigen zeggen gevalideerd is door het RIVM.
Welterusten!quote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan, huisarts kan ook. Gaat wel van eigen risico af dus dat kan zowel functie als ongunstig uitpakken. Per persoon verschillend
Zo, nu snurken
Sweet dreamsquote:Op zaterdag 5 juni 2021 01:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Kan, huisarts kan ook. Gaat wel van eigen risico af dus dat kan zowel gunstig als ongunstig uitpakken. Per persoon verschillend
Zo, nu snurken
Ook als het verplicht wordt voor vakantie oid?quote:Op zaterdag 5 juni 2021 07:47 schreef halfway het volgende:
Morgen krijg ik de eerste prik, over 5 weken de 2e. Heb mij wel voorgenomen dat het hierbij blijft. Welke exotische variant er ook verzonnen wordt.
Ik hoop dat vanaf 9 juni het Johnson&Johnson-vaccin wordt vrijgegeven, d.w.z. Iedereen kan vanaf die dag zich aanmelden voor vaccinatie net Johnson&Johnson. Jan Paternotte (D66) had daar kamervragen over gesteld en Hugo de Jonge ging kijken of dat mogelijk is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:53 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, morgen de herkansing voor de AZ weigeraars, dan weer lekker door met vaccineren voor de jongeren. Hoop nog wel mijn vaccinatiepaspoort te krijgen in de periode dat ik hem ook nodig heb
Altijd tweede prik halen, kan geen kwaad en heeft ook voordelen zoals een beter immuunsysteem ervoor terug krijgen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:18 schreef patrickt37 het volgende:
Mijn dochter is 18, en vanwege haar astma heeft zij afgelopen woensdag haar eerste pfizer gekregen. Vorige jaar tijdens de eerste golf is zij ook positief besmet geweest.
Volgens de laatste berichten hoeft zij niet meer voor de tweede prik te gaan. Wat adviseren jullie? Tweede prik halen of niet?
Overigens is mijn dochter heel gevoelig voor virussen. Hiervoor is ze onder behandeling in het Erasmus.
2e prik halen, want de besmetting is meer dan 6 maarden geleden.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:18 schreef patrickt37 het volgende:
Mijn dochter is 18, en vanwege haar astma heeft zij afgelopen woensdag haar eerste pfizer gekregen. Vorige jaar tijdens de eerste golf is zij ook positief besmet geweest.
Volgens de laatste berichten hoeft zij niet meer voor de tweede prik te gaan. Wat adviseren jullie? Tweede prik halen of niet?
Overigens is mijn dochter heel gevoelig voor virussen. Hiervoor is ze onder behandeling in het Erasmus.
Volgens laatste onderzoeken geeft een besmetting langer dan 6 maanden geleden ook nog genoeg immuniteit, waardoor 1 prik volstaatquote:Op zaterdag 5 juni 2021 08:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
2e prik halen, want de besmetting is meer dan 6 maarden geleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |