abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199749366
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:18 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

In België was de Indiase variant toch ook al best aanwezig en tot zover niet tot veel problemen gezorgd. Aangezien België toch wel redelijk dezelfde vaccinatiestrategie als Nederland volgt (driekwart Pfizer, tweede prik binnen redelijke termijn), is er misschien toch hoop dat de Indiase variant niet zoveel schade kan aanrichten in Nederland (en België).
Die is al in heel de wereld aanwezig die mutatie.
twitter
pi_199749367
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb jij nog weigeraars onder je leerlingen/collega’s eigenlijk?
Waarom zouden mensen op het werk zulke dingen delen?
pi_199749370
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:20 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen op het werk zulke dingen delen?
Als iemand er niet is valt mij dat meestal wel op. Dat hoef je niet actief te delen…
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:21:32 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749383
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nu nog steeds. Half Nederland hangt in de gordijnen omdat we het wagen onze kinderen weer naar school te sturen.
Nauwelijks kans op een frigging besmetting en de risicogroepen zij gevaccineerd maar gewoon doen alsof overal vliegende dodelijke cholera door de lucht zwermt op die scholen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199749386
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als iemand er niet is valt mij dat meestal wel op. Dat hoef je niet actief te delen…
Ah gewoon ziek zijn kan al niet meer tegenwoordig.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:22:07 #156
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199749389
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Stop met die omkering van de bewijslast. Het is aan de voorstanders om aan te tonen waarom dergelijke beperkingen noodzakelijk zijn.
Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:22:10 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:16 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Gelukkig vergeet ik zulk soort dingen heel snel :)
[..]

Dat jij hem gaat bewerken?
[..]

^O^
Nee niet mijn type

Maar ik denk serieus dat er zat mensen het op Hugo kunnen
pi_199749401
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat is er mis mee met pro-actief handelen in plaats van reactief handelen? Beter één onnodige reisbeperking teveel, dan één te weinig waardoor een gevaarlijke variant toch kan huishouden in Nederland en flinke schade kan aanrichten.
Omdat dit gaat om beperking van grondrechten. Daar hoort gewoon een onderbouwing bij. En “waarom niet, lol” is dat niet.
zie email 27 oktober
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:23:53 #159
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_199749406
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee niet mijn type

Maar ik denk serieus dat er zat mensen het op Hugo kunnen
Er zijn redelijk wat mensen met twijfelachtige fetisjen ja :X
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:26:21 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749422
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Er zijn redelijk wat mensen met twijfelachtige fetisjen ja :X
Sounding met Hugo _O_
pi_199749451
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Is in dezelfde lijn één onschuldig iemand 25 jaar de gevangenis in gooien acceptabel als je er meer mensen mee oppakt?

Reisbeperkingen zijn per definitie reactief, want je reageert op berichten uit een ander land etc.

Het is wel 's vaker besproken hier, maar er is meer dan Covid. Reisbeperkingen doen schade aan de maatschappij, aan de economie, aan bedrijven van mensen, aan de individuele gezondheid van mensen. Daar moet je niet aan gaan knoeien wanneer het je uitkomt, daar moet je een hele goede reden voor hebben én geen andere optie meer hebben.
pi_199749480
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat is er mis om reisbeperkingen in te stellen naar landen waar vervelende mutaties rondwaarden, terwijl Nederland nog steeds de hoogste besmettingscijfers van Europa heeft (Zweden en Litouwen zijn volgens het RKI ook geen hoogrisicogebied meer)? De Indiase en Nepalese variant kunnen we op dit moment echt niet in Nederland gebruiken en reisbeperkingen instellen is wel het minste wat je kunt doen.
:')
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:31:50 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199749482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Is in dezelfde lijn één onschuldig iemand 25 jaar de gevangenis in gooien acceptabel als je er meer mensen mee oppakt?

Reisbeperkingen zijn per definitie reactief, want je reageert op berichten uit een ander land etc.

Het is wel 's vaker besproken hier, maar er is meer dan Covid. Reisbeperkingen doen schade aan de maatschappij, aan de economie, aan bedrijven van mensen, aan de individuele gezondheid van mensen. Daar moet je niet aan gaan knoeien wanneer het je uitkomt, daar moet je een hele goede reden voor hebben én geen andere optie meer hebben.
Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.
pi_199749510
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.

Ik ook, liever gisteren dan morgen.
pi_199749519
quote:

[..]

Dit.
pi_199749551
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Nauwelijks kans op een frigging besmetting en de risicogroepen zij gevaccineerd maar gewoon doen alsof overal vliegende dodelijke cholera door de lucht zwermt op die scholen
Het is gewoon de angst zelf. Moet je kijken hoe snel ziekenhuis- en IC opnames aan het dalen zijn. Bovendien raken leraren amper besmet is uit onderzoek gebleken. En wat boeit het nou dat leerlingen besmet raken als 50+ en risicogroepen straks snel gevaccineerd zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:37:22 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook, liever gisteren dan morgen.
Augustus uiterlijk lijkt me realistisch en doable
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:37:47 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749565
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Het is gewoon de angst zelf. Moet je kijken hoe snel ziekenhuis- en IC opnames aan het dalen zijn. Bovendien raken leraren amper besmet is uit onderzoek gebleken. En wat boeit het nou dat leerlingen besmet raken als 50+ en risicogroepen straks snel gevaccineerd zijn.
Ja, eens
pi_199749591
quote:

[..]

Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat gaat gebeuren. De angst zit echt diep, ook bij virologen. Jaap Goudsmit is overigens een van de weinigen die ook beweert wat jij zegt. We moeten gewoon rationeel handelen.

Ik ga echt geen fucking booster nemen elk jaar. Dat doe je maar als je ook de griepprik nodig hebt. En big farma maar cashen straks.
pi_199749616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd betwijfel ik of dat gaat gebeuren. De angst zit echt diep, ook bij virologen. Jaap Goudsmit is overigens een van de weinigen die ook beweert wat jij zegt. We moeten gewoon rationeel handelen.

Ik ga echt geen fucking booster nemen elk jaar. Dat doe je maar als je ook de griepprik nodig hebt. En big farma maar cashen straks.
Mocht er waarde in zijn vind ik het helemaal geen slecht idee om de booster onderdeel van de griepprik te maken. Ik heb niet zo'n moeite met farma, die hebben het afgelopen jaar een huzarenstukje geleverd en laten zien waar de waarde is (kan zijn).

Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2021 23:42:32 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:42:17 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mocht er waarde in zijn vind ik het helemaal geen slecht idee om de booster onderdeel van de griepprik te maken. Ik heb niet zo'n moeite met farma, die hebben het afgelopen jaar een huzarenstukje geleverd en laten zien waar de waarde is (kan zijn).
Absoluut :Y

Maak een realistische afweging in toegevoegde waarde en kosten/gedoe

En beslis op basis van ratio hoe verder

En open met die wereld O+
pi_199749670
quote:

[..]

A man can dream.

Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.

De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
pi_199749730
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

A man can dream.

Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.

De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
Het beste (of nouja het beste) is als mensen gaan merken dat 't allemaal niet gratis is en dat ze er last van gaan hebben. De manier om mensen actief deelnemer te maken is ze in de portemonnee te raken.
pi_199749768
Nou, morgen de herkansing voor de AZ weigeraars, dan weer lekker door met vaccineren voor de jongeren. Hoop nog wel mijn vaccinatiepaspoort te krijgen in de periode dat ik hem ook nodig heb *)
pi_199749786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het beste (of nouja het beste) is als mensen gaan merken dat 't allemaal niet gratis is en dat ze er last van gaan hebben. De manier om mensen actief deelnemer te maken is ze in de portemonnee te raken.
Geen idee ik vraag me af of je sowieso mensen zolang nog in een wurggreep kan houden. De coronamoeheid en zeker onder jongeren en mensen die niet zo bang er voor zijn is al flink toegeslagen. Op een gegeven moment moet je ook durven te zeggen tot hier en niet verder.
pi_199749823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:53 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, morgen de herkansing voor de AZ weigeraars, dan weer lekker door met vaccineren voor de jongeren. Hoop nog wel mijn vaccinatiepaspoort te krijgen in de periode dat ik hem ook nodig heb *)
Als je je vaccinatie nog moet inplannen zul je sowieso in het testcircus terecht komen, Ondertussen begint duidelijk te worden wat landen precies verstaan onder volledig gevaccineerd zijn en voor de Fransen is dat bijvoorbeeld dat je langer dan twee weken geleden je laatste vaccinatie hebt gehad (https://www.vrt.be/vrtnws(...)k-nieuwe-reisregels/).

[ Bericht 20% gewijzigd door Tocadisco op 05-06-2021 00:09:03 ]
pi_199749864
quote:

[..]

Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is :P
Ja ik ook. Maak 't gewoon vrijwillig voor mensen die de griepprik ook willen. En laat de rest van de mensen gewoon met rust en kap met die onzin na september.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:08:49 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749943
Ik las net alweer dat het najaar gruwelijk gaat worden door een extréme griepgolf dit jaar

Ja dagggg
pi_199749959
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Molo het volgende:
Ik las net alweer dat het najaar gruwelijk gaat worden door een extréme griepgolf dit jaar

Ja dagggg
Basismaatregelen incoming.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:12:02 #180
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199749976
quote:

[..]

Het is tijdens een pandemie dan ook normaal :7
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:13:09 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Basismaatregelen incoming.
Soort van wereld uit Demolition Man incoming :X :')

Zieke shit, dat mensen dit überhaupt overwegen allemaal, pffff
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:13:44 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199749990
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Pandemie en normaal in één zin. Mooi, stil :D
pi_199749991
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tijdens een pandemie is niets normaal 8-)
pi_199750013
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Als je je vaccinatie nog moet inplannen zul je sowieso in het testcircus terecht komen, Ondertussen begint duidelijk te worden wat landen precies verstaan onder volledig gevaccineerd zijn en voor de Fransen is dat bijvoorbeeld dat je langer dan twee weken geleden je laatste vaccinatie hebt gehad (https://www.vrt.be/vrtnws(...)k-nieuwe-reisregels/).
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.
zie email 27 oktober
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:16:46 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En kan allemaal nog veranderen ook :+
pi_199750045
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Komt zij weer aan om het nog ingewikkelder te maken.
zie email 27 oktober
pi_199750072
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:16 schreef Molo het volgende:

[..]

U bent welkom wanneer u minimaal 2 weken geleden uw laatste vaccinatie gehad heeft. Tenzij die laatste vaccinatie met Janssen is geweest, dan is deze alleen geldig wanneer uw arm richting het oosten wees tijdens het prikken (de naald richting het westen). Is dit niet het geval geweest maar was het zonnig en heeft de GGD prikker 's morgens 2 verschillende sokken aan gehad is het ook in orde. In andere gevallen is het eerst nodig uw mond 12 keer te spoelen met een limoen, waarna u 4x spoelt met mondwater.

Indien u daarna binnen 12 uur niest moet u alle stappen herhalen.

Zo moeilijk is 't toch niet?
pi_199750077
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Tsja, dat is Europese politiek hč. Het plan waar de EC mee kwam was eigenlijk best elegant maar als er vervolgens ook nog eens 27 lidstaten allemaal hun eigen draai aan willen geven wordt het al snel een gedrocht.
pi_199750110
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Tsja, dat is Europese politiek hč. Het plan waar de EC mee kwam was eigenlijk best elegant maar als er vervolgens ook nog eens 27 lidstaten allemaal hun eigen draai aan willen geven wordt het al snel een gedrocht.
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.
pi_199750129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.
Nou, 2 prikken Pfizer + 2 weken wachten duurt bij elkaar langer dan 1 prik Janssen en 4 weken wachten. :P
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
pi_199750135
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat er een hele lappendeken ontstaat aan verschillende vereisten en verschillende testmogelijkheden is wel degelijk aan de politiek te wijten.
pi_199750161
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat er een hele lappendeken ontstaat aan verschillende vereisten en verschillende testmogelijkheden is wel degelijk aan de politiek te wijten.
Ik had het puur over waarom het bij Janssen anders is dan bij die 2 andere vaccins. Voor de rest ben ik het met je eens.
pi_199750305
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

A man can dream.

Uhm, niemand zegt dat. nou ja, bijna niemand. Tenzij je de WHO bedoeld, maar die bedoelen dat niet de pandemie van een op andere dag stopt omdat er nu vaccins zijn. Die tweeten ook dingen als op wereldvaccinatiedag onlangs op hun officiële twitter dat door de vaccins "we de pandemie kunnen be-eindigen en eindelijk weer echt nabij kunnen komen en elkaar kunnen omhelzen"... maar niet plotsboem van een op andere moment nee.

Verder bedoelt men volgens mij vooral dat we in de gaten moeten houden of er geen enge mutaties komen die vaccins ontwijken en dat soort dingen. Maar daar merken jij of ik als burger niets van, wij leven dan gewoon weer als vanouds, dat is iets voor de virusnerds.

Maar ik heb van Koopmans, Roosendaal, Egmond, en Rijkers toch echt persoonlijk gehoord dat ze verwachten dat we weer volledig normaal kunnen leven uiteindelijk door vaccinaties, en anderen (De Jong, Kikkert, Van der Zeijst, Vossen, Voss, ook marc van Ranst in Belgie, Fauci in de USA, etc, bijna allemaal gewoon op een paar uitzonderingen na) zeggen hetzelfde in de media.

Als ze stap 4/5 iets langer aan zouden houden of weer terugbrengen zou ik dat nog niet zo erg vinden, als Gevaccineerde mag je dan immers toch alles zonder testen gewoon :)

Vergeet BTW niet dat De Jonge zélf de tijdelijke wet op de schroothoop wil zetten/niet verlengen per 1 september, en maatregelen waarvan hij niet denkt dat ze nog nodig zijn daarna (waaronder alle basismaatregelen nu ook dus ook de 1,5m en de vodjes) ook niet in de WPG wil opnemen. Ergo, daar zou dan wéér een hele nieuwe tijdelijke wet voor moeten worden geschreven en aangenomen na commentaar van RvS, tweede kamer, eerste kamer, ... dat zou nogal een ding zijn hoor.

Ik geloof best dat het per september/oktober over is. Tenzij de ziekenhuizen weer té vol raken, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Vergeet daarbij ook niet dat de overheid daar keihard op inzet qua herstelplannen, toekomstplannen, en ook qua economie. Weer nieuwe steunpakketten kunnen we echt niet betalen komende winter en gaat de overheid echt echt ECHT niet willen, en dus (je kan niet half Nederland failliet laten gaan) ook geen nieuwe beperkende maatregelen behalve heel misschien mondkapjes (want gratis), tenzij het weer echt HEEL erg fout gaat in de ziekenhuizen. Niet een prima behapbaar golfje dus.

Dat is niet alleen sociaal onmogelijk maar ook politiek en vooral economisch. We hebben de mazzel dat uiteindelijk alles om geld draait, en 1,5m, etc is heel heel heel slecht voor geld/economie. :)

En áls ze al iets doen, zullen ze eerst proberen de basismaatregelen weer terug te brengen, maar alleen op plekken waar niet iedereen getest of gevaccineerd is, zoals per 30 juni ook zo is. Waar ik nogmaals prima mee kan leven, dan mag ik en iedereen die geprikt is toch nog alles zonder gezever tenslotte. Meer zie ik ze al helemáál niet doen als het niet echt, echt, echt moet, zowel niet vanwege de politieke afgang als vooral ook de economie! GELD!
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 00:44:48 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750306
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ik had het puur over waarom het bij Janssen anders is dan bij die 2 andere vaccins. Voor de rest ben ik het met je eens.
Voor sommige landen volstaat 1 AZ dosis, of 2 doses Pfizer of Moderna

Dat snap ik totaal niet, dat is geen medisch verhaal maar puur politiek
pi_199750326
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Voor sommige landen volstaat 1 AZ dosis, of 2 doses Pfizer of Moderna

Dat snap ik totaal niet, dat is geen medisch verhaal maar puur politiek
Dat klopt zeker nu ze in het VK als een gek de 2de dosis AZ aan het uitrollen zijn.
pi_199750328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Heeeeul veul tekst
Gaat alles goed? Ik zie geen 'anime' 'tomboy' of 'event' in je post :P

Tipje, laat het gewoon een beetje los. Lekker boeiend wat een Koopmans enzo vinden, het komt echt wel weer terug.
pi_199750330
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Soort van wereld uit Demolition Man incoming :X :')

Zieke shit, dat mensen dit überhaupt overwegen allemaal, pffff
Dat mensen het overwegen lijkt me prima. Iets met bv. kijken of je nog wat meer IC-bedden klaar moet hebben staan ofzo.

Ik heb alleen van meerdere experts gehoord, omdat ik me ook afvroeg of dat zou gebeuren door geen immuniteit opgebouwd vorig jaar, en het dus ging vragen, dat het bullshit is.

Omdat de immuniteit veeeeeel langer aanhoud, om niet ernstig ziek te worden that is. Jaren tot decennia. Hell, er is een theorie dat de spaanse griep vooral jongvolwassenen trof omdat ouderen iets van 3 of 4 decennia daarvoor een vergelijkbaar griepvirus hadden meegemaakt en dus nog deels immuun waren. Dat zegt wat.

To-ta-le non-sens.

Waar las je deze bullshit bingo?

BTW, maatregelen zie ik ze daar al HELEMAAL niet snel voor nemen, het is geen corona, het is maar de griep. Psychologie is ook belangrijk he ;)
#WeesGeenWhales
pi_199750342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Gaat alles goed? Ik zie geen 'anime' 'tomboy' of 'event' in je post :P

Tipje, laat het gewoon een beetje los. Lekker boeiend wat een Koopmans enzo vinden, het komt echt wel weer terug.
Uhm, ja dat zeg ik.

Die ander is in paniek, ik niet, ik leg uit dat die zich geen zorgen hoeft te maken...

Tomboys? Heb ik het nooit over. Ze zijn wel leuk hoor, vooral chicks die hot/cool dudes cosplay doen, hehe, maar volgens mij heb ik die nog nooit genoemd XD
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:03:46 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199750417
quote:

[..]

Verkoudheidje, griepje.
Dat soort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199750433
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Molo het volgende:

Ja dagggg
Nevermind, ik heb het artikel gevonden. Op alle sites zit het achter in een paywall. Ik zou het niet al te serieus nemen gezien de expert in kwestie, dat is een randdebieltje++.

Hoe weet ik dat? Nou, hij is in de hele pandemie de enige (Nederlandse) expert geweest die ik ooit heb horen voorstellen om de maatregelen gedeeltelijk altijd maar te houden, namelijk door een aantal maanden terug te blaten dat hij een etisch vraagstuk had voor de overheid, namelijk of de overheid voortaan carnaval altijd maar aan banden moet leggen, omdat "we nu weten dat dat elke winter een paar duizend griepdoden" kan voorkomen want het is een "traditionele motor voor influenza". Zélden zo hard gelachen. Ik neem aan dat hij het alleen over de wintermaanden/periode van de jaarlijkse griepgolf had met zijn pleidooi, carnaval valt daar nou eenmaal onder, maar dan nog, als je voorstelt om de Vrijheid maanden per jaar aan banden te leggen voor de gewone (seizoens)griep ben je echt "Totalkrank im kopf".
Heb ook niemand anders dat ooit horen voorstellen, wel met een paar mede experts van hem via de mail smakelijk gelachen over deze achterlijke suggestie... laten we het erop houden dat ze het allemaal niet met hem eens waren. En daar bedoel ik mee dat ze hem unaniem rijp verklaarden voor een gesticht.

Vervolgens beweerde hij ook nog dat de crisis zou ingrijpend was, dat de werkwijze in sommige sectoren misschien wel voor altijd veranderd was en het oude normaal dus misschien nooit terug zou komen, en dat veel mensen nog wel lang bang zouden blijven.

Nou, kneus, ik heb nieuws voor je: "veel mensen" staan straks weer met 60.000 man op lowlands, de groeten voor je, psychiatrisch patiënt.

Dus ik weet niet wat hij hier precies uitkraamde, maar het zal wel zwakzinnig zijn geweest? Pleitte hij weer voor Vrijheid beperken vanwege de griep? HAHAHA.
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:07:03 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750434
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:48 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat mensen het overwegen lijkt me prima. Iets met bv. kijken of je nog wat meer IC-bedden klaar moet hebben staan ofzo.

Ik heb alleen van meerdere experts gehoord, omdat ik me ook afvroeg of dat zou gebeuren door geen immuniteit opgebouwd vorig jaar, en het dus ging vragen, dat het bullshit is.

Omdat de immuniteit veeeeeel langer aanhoud, om niet ernstig ziek te worden that is. Jaren tot decennia. Hell, er is een theorie dat de spaanse griep vooral jongvolwassenen trof omdat ouderen iets van 3 of 4 decennia daarvoor een vergelijkbaar griepvirus hadden meegemaakt en dus nog deels immuun waren. Dat zegt wat.

To-ta-le non-sens.

Waar las je deze bullshit bingo?

BTW, maatregelen zie ik ze daar al HELEMAAL niet snel voor nemen, het is geen corona, het is maar de griep. Psychologie is ook belangrijk he ;)
Deze qualitätscourant _O_

https://www.telegraaf.nl/(...)iepgolf-naast-corona

:+

Nee is natuurlijk niet serieus te nemen maar zat mensen die weer gaan panikeren erover
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:07:47 #202
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199750437
Ik vraag me af of de serologische test ook een manier is om de huidige internationale reisbeperkingen aan te vliegen. Indien zo'n serologische test een positieve uitslag kent, heb je dus antilichamen in je bloed en dat zouden voor (veel) landen voldoende moeten zijn voor toegang, lijkt me.

Edit: commerciële test staan te boek als onbetrouwbaar.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:08:38 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750441
Ik erger me voorlopig dat Lucifer een hele aflevering in frigging musical style heeft.

Rot op, ik wil gewoon een geile Britse knakker in beeld zien en geweld enzo.

Zo, dat was het weer.

Tijd voor bed, morgen pandemie voorbij en léven. Afgesproken? *O*
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:10:11 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750455
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:07 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik vraag me af of de serologische test ook een manier is om de huidige internationale reisbeperkingen aan te vliegen. Indien zo'n serologische test een positieve uitslag kent, heb je dus antilichamen in je bloed en dat zouden voor (veel) landen voldoende moeten zijn voor toegang, lijkt me.
Die zit in de Europese green certificate, en in de WHO certifice, yep.
Wat de vereisten zijn kan wel per land verschillen. Dus hoe hoog de antistoffen moeten zijn, wanneer bepaald, waar bepaald en hoe bepaald enzo.
pi_199750456
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:08 schreef Molo het volgende:
Ik erger me voorlopig dat Lucifer een hele aflevering in frigging musical style heeft.

Zo, dat was het weer.

Wat is dat?

Anyway, zie mijn reactie hierboven, je was me één seconde voor, maar hij is dus echt gek. Totalkrank.

Wat stond er verder ongeveer in het artikel? Pleitte die weer voor maatregelen vanwege de griep? HAHA. Of was het alleen een waarschuwing ofzo?

... het slaat dus zowieso AFAIK nergens op though....
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:11:03 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750461
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:10 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat is dat?

Anyway, zie mijn reactie hierboven, je was me één seconde voor, maar hij is dus echt gek. Totalkrank.

Wat stond er verder in het artikel? Pleitte die weer voor maatregelen vanwege de griep? HAHA.
Netflix serie

En geen idee. Niet gelezen, die kop was idioot. :+
pi_199750469
quote:

Zo, dat was het weer.

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199750470
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Netflix serie

En geen idee. Niet gelezen, die kop was idioot. :+
Hij ook, zoals ik hierboven omschreef. Echt zeldzaam geval. "Ik denk dat mensen nog lang voorzichtig blijven".

NEE L*L WE WILLEN WEER LEVEN! rofl!

je kán het ook niet lezen, het zit overal waar het staat achter een dure paywall. Denk niet dat ik veel mis. Behalve het knagende gevoel hoe deze omgekeerde wappie zichzelf nu weer voor lul zet XD Daarom dacht ik ik vraag het aan jou XD

Maar tenzij je betaalt voor de telegraaf (ik hoop toch van niet xD) kan jij het ook niet lezen, dus laat maar zitten.

Gewoon vergeten dit en deze gek en ander onderwerp. :)

Welterusten!
#WeesGeenWhales
pi_199750473
quote:

Zo, dat was het weer.

Hier een Engelse knakker die behoorlijk viraal is gegaan de afgelopen maanden. (geen idee of jij hem geil vind)
https://www.youtube.com/channel/UCd03Ksc7VNypelv_TM3SjSg
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:15:20 #210
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199750482
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Die zit in de Europese green certificate, en in de WHO certifice, yep.
Wat de vereisten zijn kan wel per land verschillen. Dus hoe hoog de antistoffen moeten zijn, wanneer bepaald, waar bepaald en hoe bepaald enzo.
Kijk eens aan! Zou kunnen dat ik binnenkort eens bij deze club aanklop, een organisatie dat naar eigen zeggen gevalideerd is door het RIVM.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:16:15 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750486
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Hier een Engelse knakker die behoorlijk viraal is gegaan de afgelopen maanden. (geen idee of jij hem geil vind)
https://www.youtube.com/channel/UCd03Ksc7VNypelv_TM3SjSg
Britse Bradley _O_
pi_199750489
quote:

Zo, dat was het weer.

Leidt in ieder geval wel lekker af van de pandemie, ik ben al het gros van de avond onderweg naar het Kingdom of Corona (Kingdom Hearts III voor de kenners).
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:17:26 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199750493
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:15 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Kijk eens aan! Zou kunnen dat ik binnenkort eens bij deze club aanklop, een organisatie dat naar eigen zeggen gevalideerd is door het RIVM.
Kan, huisarts kan ook. Gaat wel van eigen risico af dus dat kan zowel gunstig als ongunstig uitpakken. Per persoon verschillend

Zo, nu snurken w/
  zaterdag 5 juni 2021 @ 01:18:14 #214
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199750498
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan, huisarts kan ook. Gaat wel van eigen risico af dus dat kan zowel functie als ongunstig uitpakken. Per persoon verschillend

Zo, nu snurken w/
Welterusten! 8-)
pi_199750529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

zei zij
Ik krijg echt hoofdpijn van dit soort dingen..
pi_199750539
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 01:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan, huisarts kan ook. Gaat wel van eigen risico af dus dat kan zowel gunstig als ongunstig uitpakken. Per persoon verschillend

Zo, nu snurken w/
Sweet dreams ;)

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199750683
"Het stijgende aantal besmettingen brengt de plannen in gevaar om het land van het slot te halen. De bedoeling was de COVID-19-restricties op 21 juni helemaal te beëindigen. Premier Boris Johnson zei woensdag al dat hij voorzichtig zou zijn bij het opheffen van de maatregelen, maar dat op grond van de beschikbare data uitstel niet voor de hand lag."

Van nu.nl.

Quiz: wat klopt hier niet? Juist ja, dan is er dus nog niets in gevaar heh? 😆
#WeesGeenWhales
pi_199751162
Online is geopend voor 1956-1960 AZ weigeraars. Bellen kan vanaf 8u.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199751296
Morgen krijg ik de eerste prik, over 5 weken de 2e. Heb mij wel voorgenomen dat het hierbij blijft. Welke exotische variant er ook verzonnen wordt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199751415
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 07:47 schreef halfway het volgende:
Morgen krijg ik de eerste prik, over 5 weken de 2e. Heb mij wel voorgenomen dat het hierbij blijft. Welke exotische variant er ook verzonnen wordt.
Ook als het verplicht wordt voor vakantie oid?
#WeesGeenWhales
  zaterdag 5 juni 2021 @ 08:17:20 #221
405562 Erno-BE
pi_199751420
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:53 schreef SilverEyes het volgende:
Ik hoop dat vanaf 9 juni het Johnson&Johnson-vaccin wordt vrijgegeven, d.w.z. Iedereen kan vanaf die dag zich aanmelden voor vaccinatie net Johnson&Johnson. Jan Paternotte (D66) had daar kamervragen over gesteld en Hugo de Jonge ging kijken of dat mogelijk is.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_199751429
Mijn dochter is 18, en vanwege haar astma heeft zij afgelopen woensdag haar eerste pfizer gekregen. Vorige jaar tijdens de eerste golf is zij ook positief besmet geweest.
Volgens de laatste berichten hoeft zij niet meer voor de tweede prik te gaan. Wat adviseren jullie? Tweede prik halen of niet?
Overigens is mijn dochter heel gevoelig voor virussen. Hiervoor is ze onder behandeling in het Erasmus.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 08:23:26 #223
405562 Erno-BE
pi_199751444
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:18 schreef patrickt37 het volgende:
Mijn dochter is 18, en vanwege haar astma heeft zij afgelopen woensdag haar eerste pfizer gekregen. Vorige jaar tijdens de eerste golf is zij ook positief besmet geweest.
Volgens de laatste berichten hoeft zij niet meer voor de tweede prik te gaan. Wat adviseren jullie? Tweede prik halen of niet?
Overigens is mijn dochter heel gevoelig voor virussen. Hiervoor is ze onder behandeling in het Erasmus.
Altijd tweede prik halen, kan geen kwaad en heeft ook voordelen zoals een beter immuunsysteem ervoor terug krijgen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 08:23:39 #224
446930 crew  ESF1Gamer
pi_199751449
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:18 schreef patrickt37 het volgende:
2e prik halen, want de besmetting is meer dan 6 maarden geleden.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_199751459
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:23 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

2e prik halen, want de besmetting is meer dan 6 maarden geleden.
Volgens laatste onderzoeken geeft een besmetting langer dan 6 maanden geleden ook nog genoeg immuniteit, waardoor 1 prik volstaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')