Als je je vaccinatie nog moet inplannen zul je sowieso in het testcircus terecht komen, Ondertussen begint duidelijk te worden wat landen precies verstaan onder volledig gevaccineerd zijn en voor de Fransen is dat bijvoorbeeld dat je langer dan twee weken geleden je laatste vaccinatie hebt gehad (https://www.vrt.be/vrtnws(...)k-nieuwe-reisregels/).quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:53 schreef SilverEyes het volgende:
Nou, morgen de herkansing voor de AZ weigeraars, dan weer lekker door met vaccineren voor de jongeren. Hoop nog wel mijn vaccinatiepaspoort te krijgen in de periode dat ik hem ook nodig heb
Ja ik ook. Maak 't gewoon vrijwillig voor mensen die de griepprik ook willen. En laat de rest van de mensen gewoon met rust en kap met die onzin na september.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is
Basismaatregelen incoming.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Molo het volgende:
Ik las net alweer dat het najaar gruwelijk gaat worden door een extréme griepgolf dit jaar
Ja dagggg
Het is tijdens een pandemie dan ook normaalquote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb vooral moeite met (basis)maatregelen die weer terug zouden komen. En ik heb een hekel aan 't woord basismaatregelen, alsof 't normaal is
Soort van wereld uit Demolition Man incomingquote:
Pandemie en normaal in één zin. Mooi, stilquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is tijdens een pandemie dan ook normaal
Tijdens een pandemie is niets normaalquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is tijdens een pandemie dan ook normaal
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je je vaccinatie nog moet inplannen zul je sowieso in het testcircus terecht komen, Ondertussen begint duidelijk te worden wat landen precies verstaan onder volledig gevaccineerd zijn en voor de Fransen is dat bijvoorbeeld dat je langer dan twee weken geleden je laatste vaccinatie hebt gehad (https://www.vrt.be/vrtnws(...)k-nieuwe-reisregels/).
En kan allemaal nog veranderen ookquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.
U bent welkom wanneer u minimaal 2 weken geleden uw laatste vaccinatie gehad heeft. Tenzij die laatste vaccinatie met Janssen is geweest, dan is deze alleen geldig wanneer uw arm richting het oosten wees tijdens het prikken (de naald richting het westen). Is dit niet het geval geweest maar was het zonnig en heeft de GGD prikker 's morgens 2 verschillende sokken aan gehad is het ook in orde. In andere gevallen is het eerst nodig uw mond 12 keer te spoelen met een limoen, waarna u 4x spoelt met mondwater.quote:
Tsja, dat is Europese politiek hè. Het plan waar de EC mee kwam was eigenlijk best elegant maar als er vervolgens ook nog eens 27 lidstaten allemaal hun eigen draai aan willen geven wordt het al snel een gedrocht.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Behalve J&J, dan 4 weken. Leuk die chaos.
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Tsja, dat is Europese politiek hè. Het plan waar de EC mee kwam was eigenlijk best elegant maar als er vervolgens ook nog eens 27 lidstaten allemaal hun eigen draai aan willen geven wordt het al snel een gedrocht.
Nou, 2 prikken Pfizer + 2 weken wachten duurt bij elkaar langer dan 1 prik Janssen en 4 weken wachten.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.
Dat er een hele lappendeken ontstaat aan verschillende vereisten en verschillende testmogelijkheden is wel degelijk aan de politiek te wijten.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:25 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet met de politiek te maken heeft maar met de vaccins. Bij de mRNA vaccins ben je eerdere volledig beschermd dan bij AZ of 1 prik Janssen.
Ik had het puur over waarom het bij Janssen anders is dan bij die 2 andere vaccins. Voor de rest ben ik het met je eens.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat er een hele lappendeken ontstaat aan verschillende vereisten en verschillende testmogelijkheden is wel degelijk aan de politiek te wijten.
Uhm, niemand zegt dat. nou ja, bijna niemand. Tenzij je de WHO bedoeld, maar die bedoelen dat niet de pandemie van een op andere dag stopt omdat er nu vaccins zijn. Die tweeten ook dingen als op wereldvaccinatiedag onlangs op hun officiële twitter dat door de vaccins "we de pandemie kunnen be-eindigen en eindelijk weer echt nabij kunnen komen en elkaar kunnen omhelzen"... maar niet plotsboem van een op andere moment nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
A man can dream.
Ben het overigens met je eens hoor. Zie het alleen niet gebeuren. Ze zullen vooral in het najaar gewoon weer in paniek schieten als er ook maar iets van een hint is dat er een nieuwe mutatie is. Je ziet nu al dat ze mensen aan het voorbereiden zijn door te zeggen dat we er met vaccineren nog niet zijn.
De vraag is meer hoe lang de maatschappij die angst gaat accepteren. Maar er is het afgelopen jaar zoveel geaccepteerd zonder grote protesten...
Voor sommige landen volstaat 1 AZ dosis, of 2 doses Pfizer of Modernaquote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had het puur over waarom het bij Janssen anders is dan bij die 2 andere vaccins. Voor de rest ben ik het met je eens.
Dat klopt zeker nu ze in het VK als een gek de 2de dosis AZ aan het uitrollen zijn.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor sommige landen volstaat 1 AZ dosis, of 2 doses Pfizer of Moderna
Dat snap ik totaal niet, dat is geen medisch verhaal maar puur politiek
Gaat alles goed? Ik zie geen 'anime' 'tomboy' of 'event' in je postquote:
Dat mensen het overwegen lijkt me prima. Iets met bv. kijken of je nog wat meer IC-bedden klaar moet hebben staan ofzo.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Soort van wereld uit Demolition Man incoming![]()
![]()
Zieke shit, dat mensen dit überhaupt overwegen allemaal, pffff
Uhm, ja dat zeg ik.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gaat alles goed? Ik zie geen 'anime' 'tomboy' of 'event' in je post
Tipje, laat het gewoon een beetje los. Lekker boeiend wat een Koopmans enzo vinden, het komt echt wel weer terug.
Verkoudheidje, griepje.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 23:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sowieso hoop ik dat we snel - uiterlijk september - het punt bereiken dat we accepteren dat Covid er gewoon bijhoort als aandoening/ziekte, net zoals al die andere ziektes en aandoeningen. Dat er voor risicogevallen een (jaarlijkse) prik komt en dat de rest gewoon weer normaal gaat leven.
Nevermind, ik heb het artikel gevonden. Op alle sites zit het achter in een paywall. Ik zou het niet al te serieus nemen gezien de expert in kwestie, dat is een randdebieltje++.quote:Op zaterdag 5 juni 2021 00:08 schreef Molo het volgende:
Ik las net alweer dat het najaar gruwelijk gaat worden door een extréme griepgolf dit jaar
Ja dagggg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |