amateur acteertalent Simons.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:13 schreef Gia het volgende:
Dat ze kwaad wordt omdat ze zich niet gehoord voelt, kan ik begrijpen. Ook andere partijleiders verheffen regelmatig hun stem. Dat hoort bij het debatteren.
Maar als een stampvoetende puber de tweede kamer verlaten, dat is iets wat je niet gauw bij andere politici ziet.
https://bij1.org/programma/quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Bij deze partij blijf je je afvragen wat de werkelijke motieven zijn.
Kortom: alle mensen die wat gemaakt hebben van hun leven alle privileges die ze vergaard hebben afnemen en kado doen aan de mensen die geen reet uitgevoerd hebben.quote:
Behalve Baudet dan?quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:13 schreef Gia het volgende:
Dat ze kwaad wordt omdat ze zich niet gehoord voelt, kan ik begrijpen. Ook andere partijleiders verheffen regelmatig hun stem. Dat hoort bij het debatteren.
Maar als een stampvoetende puber de tweede kamer verlaten, dat is iets wat je niet gauw bij andere politici ziet.
Als jij je daar niet in kan vinden dan stem je er gewoon niet op.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kortom: alle mensen die wat gemaakt hebben van hun leven alle privileges die ze vergaard hebben afnemen en kado doen aan de mensen die geen reet uitgevoerd hebben.
Het is ook gewoon niet wat er staat en toch mag ie dit soort bullshit plaatsen. Waarom toch? Is er een soort recht op het niet lezen van partijprogramma's waarover je onzin verspreid?quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij je daar niet in kan vinden dan stem je er gewoon niet op.
Ja, dat recht is er. En het is jouw recht om daar dan inhoudeljjk op in te gaan of niet.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is ook gewoon niet wat er staat en toch mag ie dit soort bullshit plaatsen. Waarom toch? Is er een soort recht op het niet lezen van partijprogramma's waarover je onzin verspreid?
Maar het is geen kwestie van inhoudelijk of niet, want er is geen inhoud. Er is gewoon iemand die dingen uit zijn duim zuigt en hier plaatst. Dat heeft niets met inhoud te maken.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat recht is er. En het is jouw recht om daar dan inhoudeljjk op in te gaan of niet.
Dat is zijn mening en zolang die mening niet policy overschrijdend is of in strijd is met de POL voorschriften gaan wij daar als mods niets aan doen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het is geen kwestie van inhoudelijk of niet, want er is geen inhoud. Er is gewoon iemand die dingen uit zijn duim zuigt en hier plaatst. Dat heeft niets met inhoud te maken.
Definieer 'inhoud' dan eens ... Het lijkt er namelijk sterk op dat dit simpelweg een user betreft die een andere mening heeft dan jij. En dat zorgt aan jouw kant voor nogal wat frustratie, aangezien je het liefst zou zien dat dergelijke meningen gecensureerd zouden worden. Helaas, maar zo werkt het niet. Je kunt natuurlijk ook gewoon een tegenargument plaatsen of het simpelweg negeren. Eigenlijk exact wat Tijger_m al aangeeft.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het is geen kwestie van inhoudelijk of niet, want er is geen inhoud. Er is gewoon iemand die dingen uit zijn duim zuigt en hier plaatst. Dat heeft niets met inhoud te maken.
Nou ja, goed, ik herstel: het is niet iets wat je gauw ziet bij politici die zichzelf serieus zeggen te nemen.quote:
Minimumloon omhoog, 30 uur werken voor hetzelfde loon en de hogere inkomens moeten meer belasting betalen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:28 schreef VoMy het volgende:
Het is ook gewoon niet wat er staat en toch mag ie dit soort bullshit plaatsen. Waarom toch? Is er een soort recht op het niet lezen van partijprogramma's waarover je onzin verspreid?
Dat is letterlijk iets anders dan:quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Minimumloon omhoog, 30 uur werken voor hetzelfde loon en de hogere inkomens moeten meer belasting betalen.
De ironie is natuurlijk wel dat de zaken die genoemd worden ook daadwerkelijk de economie verbeteren en een hogere welvaart verschaffen aan meer Nederlanders.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Minimumloon omhoog, 30 uur werken voor hetzelfde loon en de hogere inkomens moeten meer belasting betalen.
Het staat er letterlijk wel.
Dat nog los van de herstelbetalingen die, hopelijk, nooit gedaan zullen worden, tenzij aan mensen die daadwerkelijk slaaf zijn geweest van Nederlandse eigenaren.
En De Jonge Democraten pleiten ook al een tijdje voor een 30 urige werkweek: https://jongedemocraten.nl/motie/30-urige-werkweek-2/quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ironie is natuurlijk wel dat de zaken die genoemd worden ook daadwerkelijk de economie verbeteren en een hogere welvaart verschaffen aan meer Nederlanders.
30 uur voor hetzelfde salaris vind ik wel een lastige omdat ik betwijfel of dat haalbaar gaat zijn voor met name kleinere bedrijven.
Maar goed, het is allemaal niet echt extreem, de SP staat er nauwelijks anders in.
Tja, voor ons zou dit een vooruitgang zijn, dat wel. Eén ziekenfonds, vind ik ook een goeie. Wat voor geld er in dat wereldje gaat naar al die directeuren! Eén ziekenfonds, één grote directeur en in den lande meerdere filialen, zoals bij het UWV en SVB e.d.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De ironie is natuurlijk wel dat de zaken die genoemd worden ook daadwerkelijk de economie verbeteren en een hogere welvaart verschaffen aan meer Nederlanders.
30 uur voor hetzelfde salaris vind ik wel een lastige omdat ik betwijfel of dat haalbaar gaat zijn voor met name kleinere bedrijven.
Maar goed, het is allemaal niet echt extreem, de SP staat er nauwelijks anders in.
Mag ik van jou nog een mening verkondigen hier op het forum?quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij je daar niet in kan vinden dan stem je er gewoon niet op.
Ik heb het programma gelezen en het is een ruk naar links tov de SP.quote:Op donderdag 17 juni 2021 15:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Mischien moet jij de rest van mijn posts even lezen? Dan wordt die vraag gewoon beantwoord.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mag ik van jou nog een mening verkondigen hier op het forum?
Het was iets gechargeerd, maar ik acht de lezer intelligent genoeg om dat zelf ook wel te zien.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:05 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is letterlijk iets anders dan:
Kortom: alle mensen die wat gemaakt hebben van hun leven alle privileges die ze vergaard hebben afnemen en kado doen aan de mensen die geen reet uitgevoerd hebben.
Kortom, er wordt weer driftig op los gefantaseerd.
Ja, ik had het gezien, maar dan snap ik jouw opmerking niet goed. Natuurlijk hoef je niet te stemmen op een partij, maar je mag toch wel gewoon je mening geven over een partij die ridicule ideeën heeft?quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet jij de rest van mijn posts even lezen? Dan wordt die vraag gewoon beantwoord.
Het is echt links van de SP.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We werken in Nederland al de minste uren van de gehele EU (die op hun beurt wereldwijd al koploper weinig uren werken zijn). En dan moet het nog lager?quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
En De Jonge Democraten pleiten ook al een tijdje voor een 30 urige werkweek: https://jongedemocraten.nl/motie/30-urige-werkweek-2/
PvdA ook: https://archief.pvda.be/artikels/neem-weer-de-tijd-de-30-urenweek
CNV wil het ook gewoon: https://nos.nl/artikel/23(...)-we-nu-dan-eigenlijk
Dan stel ik een wedervraag, mag ik mijn mening geven over jouw mening? Jij leek je nogal boos te maken over het programma, vandaag mijn opmerking.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, ik had het gezien, maar dan snap ik jouw opmerking niet goed. Natuurlijk hoef je niet te stemmen op een partij, maar je mag toch wel gewoon je mening geven over een partij die ridicule ideeën heeft?
Als bedrijven wegtrekken uit Nederland is dat geen goede zaak. Ze komen te voet en vertrekken te paard…quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, voor ons zou dit een vooruitgang zijn, dat wel. Eén ziekenfonds, vind ik ook een goeie. Wat voor geld er in dat wereldje gaat naar al die directeuren! Eén ziekenfonds, één grote directeur en in den lande meerdere filialen, zoals bij het UWV en SVB e.d.
Het is niet allemaal slecht wat er in staat. Maar er is geen enkele partij waar ik het met alle punten eens ben.
Het was geen mening, door te zeggen ‘dan moet je er niet op stemmen’ suggereer je dan ik dat moet doen en verder mijn mond te houden.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan stel ik een wedervraag, mag ik mijn mening geven over jouw mening? Jij leek je nogal boos te maken over het programma, vandaag mijn opmerking.
Ik geef uitvoerig aan dat jij je mening mag geven dus waarom je die vraag nu nogmaals stelt ontgaat mij totaal.
Je kunt het luchtballonnen noemen, maar als CNV, SP, PvdA en zelfs een deel van D66 het ook vinden, kun je het moeilijk zeer extreem noemen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We werken in Nederland al de minste uren van de gehele EU (die op hun beurt wereldwijd al koploper weinig uren werken zijn). En dan moet het nog lager?
Luchtballonnen.
Als mijn man voor hetzelfde loon 30 uur zou werken, zou dat prettig zijn, natuurlijk. Maar ik denk dan over de gevolgen na.quote:Op donderdag 17 juni 2021 17:03 schreef Hanca het volgende:
Je kunt het luchtballonnen noemen, maar als CNV, SP, PvdA en zelfs een deel van D66 het ook vinden, kun je het moeilijk zeer extreem noemen.
Er zitten nauwelijks tot geen gezonde mensen die kunnen werken in de bijstand. Eigenlijk hebben praktisch al die mensen een (arbeids)handicap, psychische aandoening of chronische ziekte. Die mensen zijn in de bijstand terecht gekomen omdat de WAO zeer streng is geworden, maar daarmee kunnen ze nog niet werken (ik kan het weten, als chronisch zieke zonder enig recht op een uitkering).quote:Op donderdag 17 juni 2021 17:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Als mijn man voor hetzelfde loon 30 uur zou werken, zou dat prettig zijn, natuurlijk. Maar ik denk dan over de gevolgen na.
Als iedereen 30 uur werkt, moeten die uren ingevuld worden door anderen. Nu al meent men werklui uit het buitenland nodig te hebben, terwijl er genoeg gezonde mensen in de bijstand zitten. Dat worden er dan nóg meer. En ja, sorry, maar onze eigen jonge stelletjes kunnen niet aan huurwoningen komen, vanwege de asielzoekers en arbeidsmigranten. Van mij mag de deur op slot. 't Is wel genoeg!
Hoe gaan de maatregelen die zo hinderlijk zijn voor ondernemers nou ''daadwerkelijk de economie verbeteren en een hogere welvaart verschaffen aan meer Nederlanders''?quote:Op donderdag 17 juni 2021 16:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn post ging over de zaken die genoemd werden, verder niet en ik ben geen BIJ1 stemmer dus ik voel mij niet geroepen hun programma verder te verdedigen.quote:Op donderdag 17 juni 2021 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe gaan de maatregelen die zo hinderlijk zijn voor ondernemers nou ''daadwerkelijk de economie verbeteren en een hogere welvaart verschaffen aan meer Nederlanders''?
En dan bedoel ik:
- Macht van ondernemers wordt onder het mom van democratisch bestuur neergelegd bij werknemers
- Werknemers met een beperking worden als volwaardig medewerker aangenomen en betaald
- Minimumloon naar 14 euro
- Hetzelfde loon met 30 uur werken
- AOW op 65
- Een menstruatieverlof
- Uitbreiding stakingsrecht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |