Je gaat het bijna denken he.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je vraagt je dan af waar het mis is gegaan. Zouden ze als kind veel gepest zijn dat ze nu denken, ik zal al die kutkinderen terugpakken?
Er is destijds gewoon gesproken over 'allerlei voorwaarden' voor dit soort bedrijven en constructies en er is voor gekozen om er niets mee te doen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:30 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Zucht, hebben ze geen protocollen klaar liggen voor noodsteun? Kan bij allerlei situaties relevant zijn (pandemie, natuurramp etc.)
Eigenlijk moet je het lezen als: De vraag die nu opkomt is een vraag die we niet als onderdeel van de functionele eisen aan de werkgroep gesteld hebben, waardoor deze niet ingevuld is. Doordat deze vraag niet ingevuld is hebben wij geen beleid geschreven voor de situatie waar we nu in zitten en doen we maar iets. Het 'maar iets doen' is onderdeel van de werkgroep Covid-puinruimen, welke maximaal 14 uur per week de tijd heeft om bezig te zijn met 'beleidloos ontwikkelwerk', waardoor er geen tijd voor was.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is destijds gewoon gesproken over 'allerlei voorwaarden' voor dit soort bedrijven en constructies en er is voor gekozen om er niets mee te doen.
Dat is iets anders dan dat er geen tijd voor was beste Koolmees
Check, volgende week zaterdag, Slag om de Scheldequote:Op donderdag 3 juni 2021 22:34 schreef Zipportal het volgende:
Pathé verkoopt tienduizenden kaarten voor eerste weken
https://www.ad.nl/show/pa(...)rste-weken~afd94e33/
Gas geven met vaccineren. De Britten hebben heel erg ingezet op een prik. Wij minder. Kan helpen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 21:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Geen heel florisant nieuws uit het VK inderdaad. Lijkt er op dat het daar de verkeerde opgaat omdat men daar mensen massaal met AZ heeft gevaccineerd dat dus minder goed op de Indiase variant lijkt te reageren..
Yepquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je het lezen als: De vraag die nu opkomt is een vraag die we niet als onderdeel van de functionele eisen aan de werkgroep gesteld hebben, waardoor deze niet ingevuld is. Doordat deze vraag niet ingevuld is hebben wij geen beleid geschreven voor de situatie waar we nu in zitten en doen we maar iets. Het 'maar iets doen' is onderdeel van de werkgroep Covid-puinruimen, welke maximaal 14 uur per week de tijd heeft om bezig te zijn met 'beleidloos ontwikkelwerk', waardoor er geen tijd voor was.
Oh don't worry. Je weet inmiddels denk ik wel dat ik pas weer blij ben als ik op m'n *events* weer lekker los mag met een paar duizend mede fans, lekker iedereen mag free huggen die wil, lekker op de foto mag met iedereen, lekker mengen, vrienden maken, etc zonder 1,5m, mondkapjes of knuffelverboden. Daarbuiten kan het idd al lang. Ik wil m'n events (=) m'n leven terug. Gewoon weer een weekend lekker helemaal los mogen met iedereen en lekker gek en spontaan doen zonder ooit aan dit teringvirus te hoeven denken. Zonder beperkingen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 17:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat was enkel een voorspelling he. Kan nog alle kanten op.
Ik verwacht dat er na 1 sept ook nog wel wat maatregelen gaan zijn; de vraag is alleen hoeveel. Niet zo zeer omdat een nieuwe golf een zekerheid is, maar omdat ze het gewoon even aan willen kijken; helemaal gezien vorige herfst waar ze veel te laat waren met ingrijpen.
Maar rustig maar; ik verwacht dat je wel gewoon kan knuffelen met anderen die dat ook willen. Dat kan nu immers ook. Hell, zelfs in de ergste golf kom dat gewoon als alle partijen er behoefte aan hadden. Heb je geen toestemming voor nodig.
Die Zoë Hyde schijnt nogal geobsedeerd te zijn met donkere, zwarte gaten en kinderen...quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je gaat het bijna denken he.
Wat zullen een hoop van dat soort mensen in een donker zwart gat vallen straks.
Ben daar nog niet zo zeker van nu er alsnog festivals geannuleerd worden vanwege 'te weinig' politiecapaciteit.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Voor de rest heb ik mijn zin vanaf 30 juni. Denk dat de clubkids, concertgangers, festivalgangers etc er net zo over denken - die mogen ook straks weer lekker met 60.000 man als vanouds hossen op lowlands.
Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Oh don't worry. Je weet inmiddels denk ik wel dat ik pas weer blij ben als ik op m'n *events* weer lekker los mag met een paar duizend mede fans, lekker iedereen mag free huggen die wil, lekker op de foto mag met iedereen, lekker mengen, vrienden maken, etc zonder 1,5m, mondkapjes of knuffelverboden. Daarbuiten kan het idd al lang. Ik wil m'n events (=) m'n leven terug. Gewoon weer een weekend lekker helemaal los mogen met iedereen en lekker gek en spontaan doen zonder ooit aan dit teringvirus te hoeven denken. Zonder beperkingen.
Gelukkig is dát zowieso weer mogelijk per 30 juni, want overal waar toegangstesten óf vaccinaties worden gebruikt mag alles weer. Daarom was ik ook een dag lang aan het juichen en meer dan een uur fysiek van blijheid aan het huilen dat ik in augustus weer als vanouds naar een con kan, en zei al dat ik zowieso de hele conventie ga free huggen, iedereen die wil, tegen de voorzitter (die ik ken), waarop ik als reactie terugkreeg "JJAAAA" + 3 feesttoeters en een hartje. Vrij duidelijk. Hij was ook blij, and thats putting it mildly, dat alles weer mag daar dan.
Als zodanig ben ik vanaf 30 juni exact waar ik wezen wil. Ik kan weer lekker naar m'n events toe als vanouds en lekker weeben, iedereen free huggen en lekker gezellig normaal alles doen wat we daar altijd doen en genieten.
Dus maak je geen zorgen - het boeit me welbeschouwd echt geen *fuck* meer wanneer precies "de basismaatregelen" worden opgeheven. Ik heb mijn events en daarmee mijn leven terug, voor mij is de crisis daarmee gewoon over, dit is niet meer mijn pandemie zeg maar
Ik vond het gewoon interessantom te zien, besluitvorming en politiek zijn interessante processen
Voor de rest heb ik mijn zin vanaf 30 juni. Denk dat de clubkids, concertgangers, festivalgangers etc er net zo over denken - die mogen ook straks weer lekker met 60.000 man als vanouds hossen op lowlands.
Speculeren is leuk, wanneer denk jij dat ze alle maatregelen opheffen helemaal? De Jonge denkt echt dat het 1 september kan volgens mij, en niet alleen dat, hij stuurt ook zelf op het niét verlengen van de coronawet per die dag...
Ah... je bent me net voor.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom heb ik het idee dat ik elke keer dezelfde post lees?
Groundhog Day!quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ik zag dat ene festival idd. Maar ik wil aantekenen dat in hetzelfde artikel stond dat in die gemeente E L K festival wat al gepland wás vanaf september wel expliciet doorgaat.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben daar nog niet zo zeker van nu er alsnog festivals geannuleerd worden vanwege 'te weinig' politiecapaciteit.
Laten we hopen dat het slagveld niet groter wordt dan het al is.
Samenvatting: Welke maatregel er ook nog is, zolang ik naar mn anime events kan en kan knuffelen ben ik blijquote:Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ho ff!quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Samenvatting: Welke maatregel er ook nog is, zolang ik naar mn anime events kan en kan knuffelen ben ik blij
Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben daar nog niet zo zeker van nu er alsnog festivals geannuleerd worden vanwege 'te weinig' politiecapaciteit.
Laten we hopen dat het slagveld niet groter wordt dan het al is.
Owja.... iets met te korte armpjes enzo...quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat leek me evident met knuffelen. Welkom terug Mammietje!
Die is er toch alleen op papier net als die matrix borden met max 2 personenquote:
Lijkt me niet. Er wordt dan toch gewoon geen vergunning af gegeven?quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Er is wel een verschil. Ik mag vanaf 30 juni weer lekker los, dus ik heb straks mijn leven weer terug en ben weer happy.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
yes. Dquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Samenvatting: Welke maatregel er ook nog is, zolang ik naar mn anime events kan en kan knuffelen ben ik blij
Formeel denk ik niet.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou je dan eigenlijk onder het garantiefonds vallen? Als het wel mag van de coronaregels, maar door de lokale autoriteiten alsnog wordt verboden?
Wel een beetje de rode draad blijven volgen he?quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Die is er toch alleen op papier net als die matrix borden met max 2 personen. Die regel is in de praktijk al lang opgeheven
Ik las hier vandaag dat het evenement dan niet onder het garantiefonds valt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb jij armen van 1,5m lang?quote:
Nou, als er een hoop evenementen op lokaal niveau worden tegengehouden krijg je alsnog een slagveld in de sector. Hopen maar dat er ook nog burgemeesters zijn die wel het licht zien.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Formeel denk ik niet.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor iemand die zo zwaar anime-fan is, mislukken je smileys wel erg vaak!![]()
We hadden het over op die evenementen waar ik altijd heen ga. Ik wil weer gewoon lekker gezellig als vanouds los en weeben met een paar duizend medefans en lekker gek doen en free hugs en shit.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Die is er toch alleen op papier net als die matrix borden met max 2 personen. Die regel is in de praktijk al lang opgeheven
Ouch.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor iemand die zo zwaar anime-fan is, mislukken je smileys wel erg vaak!![]()
Ja het is vooral heel zonde, want de sector heeft het echt ontzettend hard nodig, net zoals de bevolking.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als er een hoop evenementen op lokaal niveau worden tegengehouden krijg je alsnog een slagveld in de sector. Hopen maar dat er ook nog burgemeesters zijn die wel het licht zien.
Kan niet wachten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ouch.
Maar hey, het zijn niet de japanse smileys. Moet die nog een keer in mijn toetsenbord zetten onder wat macros, die zijn leukVan die hele grote mooie complexe
Okay, en nu ga ik een burger bikken, sayonara~ <3
Het lijkt me dat het niet anders kan dan dat dat sowieso wel komt. Alle evenementen van 2020 zijn naar 2021 verschoven en nu gaan ze ook proberen de evenementen in die laatste paar maanden te stoppen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, als er een hoop evenementen op lokaal niveau worden tegengehouden krijg je alsnog een slagveld in de sector. Hopen maar dat er ook nog burgemeesters zijn die wel het licht zien.
Die zijn meer dan 30 jaar werkzaam, mits je het echte vaccin hebt gehad (3 stuks) en geen gammaglobuline. Buiktyfus, rabiës en cholera moeten vaker worden geboost.quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Daarbij, HepA en HepB vaccins hebben binnen een bepaalde tijd een herhaling nodig om langdurige bescherming te geven, dus als het bij een éénmalige vaccinatie is gebleven heb je er nu toch niets meer aan.
Dat valt denk wel mee hoor, 75% van de door mijn geplande festivals zijn al naar 2022 gegaan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lijkt me dat het niet anders kan dan dat dat sowieso wel komt. Alle evenementen van 2020 zijn naar 2021 verschoven en nu gaan ze ook proberen de evenementen in die laatste paar maanden te stoppen.
Nee 🤣quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:13 schreef Mammietje het volgende:
Zouden Japanse smileys streepjes als ogen hebben?![]()
Je gaat het je nu toch afvragen in ene, he?
Nein, geen lowlands, politie heeft geen zinquote:Op donderdag 3 juni 2021 23:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
We hadden het over op die evenementen waar ik altijd heen ga. Ik wil weer gewoon lekker gezellig als vanouds los en weeben met een paar duizend medefans en lekker gek doen en free hugs en shit.
Events waren er niet of hadden die 1,5m, mondkapjes, knuffelverboden en andere bullshit die alle lol en gezelligheid eraf halen.
Na 30 juni mogen ze gewoon weer als vanouds. Kunnen de clubkids lekker dansen, wij lekker free huggen, gek doen, en coole cosplay foto's maken, en ze op lowlands lekker dansen met 60.000 man. DRIEWERF, HOERA!
Ik lees 147 keer 'ik' of 'mijn'quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:53 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Oh don't worry. Je weet inmiddels denk ik wel dat ik pas weer blij ben als ik op m'n *events* weer lekker los mag met een paar duizend mede fans, lekker iedereen mag free huggen die wil, lekker op de foto mag met iedereen, lekker mengen, vrienden maken, etc zonder 1,5m, mondkapjes of knuffelverboden. Daarbuiten kan het idd al lang. Ik wil m'n events (=) m'n leven terug. Gewoon weer een weekend lekker helemaal los mogen met iedereen en lekker gek en spontaan doen zonder ooit aan dit teringvirus te hoeven denken. Zonder beperkingen.
Gelukkig is dát zowieso weer mogelijk per 30 juni, want overal waar toegangstesten óf vaccinaties worden gebruikt mag alles weer. Daarom was ik ook een dag lang aan het juichen en meer dan een uur fysiek van blijheid aan het huilen dat ik in augustus weer als vanouds naar een con kan, en zei al dat ik zowieso de hele conventie ga free huggen, iedereen die wil, tegen de voorzitter (die ik ken), waarop ik als reactie terugkreeg "JJAAAA" + 3 feesttoeters en een hartje. Vrij duidelijk. Hij was ook blij, and thats putting it mildly, dat alles weer mag daar dan.
Als zodanig ben ik vanaf 30 juni exact waar ik wezen wil. Ik kan weer lekker naar m'n events toe als vanouds en lekker weeben, iedereen free huggen en lekker gezellig normaal alles doen wat we daar altijd doen en genieten.
Dus maak je geen zorgen - het boeit me welbeschouwd echt geen *fuck* meer wanneer precies "de basismaatregelen" worden opgeheven. Ik heb mijn events en daarmee mijn leven terug, voor mij is de crisis daarmee gewoon over, dit is niet meer mijn pandemie zeg maar
Ik vond het gewoon interessantom te zien, besluitvorming en politiek zijn interessante processen
Speculeren is leuk, wanneer denk jij dat ze alle maatregelen opheffen helemaal? De Jonge denkt echt dat het 1 september kan volgens mij, en niet alleen dat, hij stuurt ook zelf op het niét verlengen van de coronawet per die dag...
Voor Corona deed ze onderzoek naar het verouderingsproces bij Aboriginals. Tijdens Corona was ze ineens speciallist in infectieziektes en schreef onder andere dat dubieuze advies voor anale swabs.quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die Zoë Hyde schijnt nogal geobsedeerd te zijn met donkere, zwarte gaten en kinderen...
Maar gelukkig probeert hij zichzelf er niet continue van te overtuigen dat het allemaal goed komtquote:
Ja.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 00:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar gelukkig probeert hij zichzelf er niet continue van te overtuigen dat het allemaal goed komt
Zal het eens aan mijn broer vragen (nee, niet eragon).quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:13 schreef Mammietje het volgende:
Zouden Japanse smileys streepjes als ogen hebben?![]()
Je gaat het je nu toch afvragen in ene, he?
Want... jouw broer is Japans?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 00:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zal het eens aan mijn broer vragen (nee, niet eragon).
Nee. Dus dat moet als de bliksem gefixed worden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb voor de gein mijn gele boekje er nog even bij gepakt:quote:Op donderdag 3 juni 2021 20:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, een aantal vaccins zijn nu langer geldig bijvoorbeeld, omdat de inzichten idd veranderen
Zo ook de interval, is geen vaste tijdspanne.
Tweede injectie is idealiter na 6 tot 12 maanden, maar langer is ook niet echt een probleemquote:Na de eerste hepatitis A-inenting ben je één jaar beschermd. Als je na zes tot twaalf maanden een tweede Hepatitis A-injectie neemt, dan ben je 30-40 jaar beschermd. Omdat het hepatitis A-vaccin pas sinds begin de jaren negentig wordt gebruikt, dacht men eerst dat de bescherming tien jaar zou zijn. Later veranderde ze het advies naar vijftien jaar. Uit onderzoek blijkt dat de bescherming veel langer duurt en is nu dus op 30-40 jaar gesteld. De kans is groot dat de bescherming levenslang zal blijken te zijn als het hepatitis A-vaccin langer in omloop is.
quote:Het ideale moment om je tweede hepatitis A-vaccinatie te halen ligt zes tot twaalf maanden na de eerste inenting. Als er een langere tijd tussen zit, is dat meestal geen probleem. Ook na een tussenpoos van meerdere jaren is gebleken dat de beschermingsduur 30-40 jaar is. Normaal gesproken hoef je nooit een derde vaccinatie te halen, ook niet als er bijvoorbeeld tien jaar tussen de eerste en de tweede hepatitis A-inenting zit.
Beetje vergelijkbaar met die Ginny Mooy; die hield zich voor de pandemie met Afrikaanse kindsoldaten bezig en muteerde vervolgens plotseling tot op twitter hoog van de toren blazende corona-expert.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 00:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor Corona deed ze onderzoek naar het verouderingsproces bij Aboriginals. Tijdens Corona was ze ineens speciallist in infectieziektes en schreef onder andere dat dubieuze advies voor anale swabs.
Iedereen die zich bewust niet laat vaccineren maakt de snelle weg naar groepsimmuniteit een stukje lastiger. En vaak hebben deze vaccinweigeraars enkel bullshit redenen als geloof of angst voor bijwerkingen (terwijl die nauwelijks voorkomen). Het is echt niet zo dat het zo'n enorme opgaaf is om twee maal een prik te halen. Het kost hooguit twee keer een uurtje en je voorkomt een hoop ellende. Daarom heb ik weinig respect voor vaccinweigeraars.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zijn mensen zo boos op vaccinatieweigeraars? Overal lees je dat het asociaal zou zijn.
Maar ze moeten het toch zelf weten? Puur vanuit zorg niet over belasten of risico voor anderen zie ik het probleem niet zolang de risicogroepen zelf gevaccineerd zijn. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet toch?
Een dusdanig hoge vaccinatiegraad halen zodat we groepsimmuniteit hebben komt enerzijds vanzelf met de besmettingen en 2. Wordt het virus toch endemisch en krijg je mutaties van elders in de wereld. Dus dat is ook geen argument.
Vanwaar dan die boosheid als een 22 jarige of iemand die eerder al besmet is zegt het vaccin niet te willen?
Provaxers moeten niet de nieuwe vegans/crossfitters worden.
Ja preciesquote:Op vrijdag 4 juni 2021 01:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb voor de gein mijn gele boekje er nog even bij gepakt:
[ afbeelding ]
25 september 2003 mijn eerste hepatitis A gehad, toen was bij 2 doses minstens 10 jaar verwacht. Op 9 november 2007 de tweede doses en daar is "25 jaar" bij geschreven.
Als ik nu hier kijk, is de verwachting inmiddels 30-40 jaar na 2 prikken, met inderdaad kans dat het levenslang is:
https://www.vaccinatiesopreis.nl/hepatitis-a-vaccinatie/
[..]
Tweede injectie is idealiter na 6 tot 12 maanden, maar langer is ook niet echt een probleem
[..]
Omdat sommige mensen krampachtig proberen controle te krijgen en houden over leven en gezondheid en daar beetje in door slaan, niet realistisch etc etcquote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom zijn mensen zo boos op vaccinatieweigeraars? Overal lees je dat het asociaal zou zijn.
Maar ze moeten het toch zelf weten? Puur vanuit zorg niet over belasten of risico voor anderen zie ik het probleem niet zolang de risicogroepen zelf gevaccineerd zijn. Voor de rest moet iedereen zelf weten wat hij/zij doet toch?
Een dusdanig hoge vaccinatiegraad halen zodat we groepsimmuniteit hebben komt enerzijds vanzelf met de besmettingen en 2. Wordt het virus toch endemisch en krijg je mutaties van elders in de wereld. Dus dat is ook geen argument.
Vanwaar dan die boosheid als een 22 jarige of iemand die eerder al besmet is zegt het vaccin niet te willen?
Ik denk dat dat hele Corona nog wel het minste probleem is van deze "man".quote:Op donderdag 3 juni 2021 22:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kunt het een bullshit-reden noemen of je kunt mensen beter informeren. Met dat laatste haal je misschien mensen over de streep om alsnog die prik te halen, met dat eerste jaag je waarschijnlijk alleen mensen tegen je in het harnas.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:27 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Iedereen die zich bewust niet laat vaccineren maakt de snelle weg naar groepsimmuniteit een stukje lastiger. En vaak hebben deze vaccinweigeraars enkel bullshit redenen als geloof of angst voor bijwerkingen (terwijl die nauwelijks voorkomen). Het is echt niet zo dat het zo'n enorme opgaaf is om twee maal een prik te halen. Het kost hooguit twee keer een uurtje en je voorkomt een hoop ellende. Daarom heb ik weinig respect voor vaccinweigeraars.
Om mensen over te halen toch een vaccin te nemen hebben we Gommers voor. Een welbespraakte, zeer deskundige en sympathieke man.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je kunt het een bullshit-reden noemen of je kunt mensen beter informeren. Met dat laatste haal je misschien mensen over de streep om alsnog die prik te halen, met dat eerste jaag je waarschijnlijk alleen mensen tegen je in het harnas.
Oh en het bagatelliseren van redenen ("het is echt geen moeite om twee maal een prik te gaan halen") werkt ook niet echt in je overtuigingskracht trouwens.
Ik ken zat mensen die klachten hadden of ziek werden na de vaccinatie, één of twee keer. Dat is geen ramp, en het mij bijvoorbeeld hartstikke waard, maar het gebeurt wel en wegwapperen ervan is onzin.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Je kunt het een bullshit-reden noemen of je kunt mensen beter informeren. Met dat laatste haal je misschien mensen over de streep om alsnog die prik te halen, met dat eerste jaag je waarschijnlijk alleen mensen tegen je in het harnas.
Oh en het bagatelliseren van redenen ("het is echt geen moeite om twee maal een prik te gaan halen") werkt ook niet echt in je overtuigingskracht trouwens.
Juist de communicatie tussen 'gewone' mensen is zoveel meer waard dan de communicatie vanuit de ivoren torens/talkshows. Het is niet voor niets dat er al verschillende vrijwilligersprojecten opgestart zijn waar ze buurten ingaan waar bijvoorbeeld veel migranten wonen, of waar ze de straat op gaan om dak- en thuislozen te informeren. Ook jij, als gewone burger, kan je steentje bijdragen en dat begint bij het probleem niet te bagatelliseren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Om mensen over te halen toch een vaccin te nemen hebben we Gommers voor. Een welbespraakte, zeer deskundige en sympathieke man.
Mijn vader werd misselijk en mijn moeder kreeg hoofd- en spierpijn na de eerste prik met AstraZeneca. Maar daar moet je gewoon tegen kunnen en dat weet je van tevoren.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die klachten hadden of ziek werden na de vaccinatie, één of twee keer. Dat is geen ramp, en het mij bijvoorbeeld hartstikke waard, maar het gebeurt wel en wegwapperen ervan is onzin.
Iedereen moet zelf die afweging maken
Heb je zelf door wat dit voor een kulargument is? Ja, het zijn, ten opzichte van de potentiële (!) gevolgen van corona, milde klachten maar om die dan maar af te doen als "Daar moet je tegen kunnen", daarmee ga je mensen toch niet overhalen om zelf die prik te halen?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn vader werd misselijk en mijn moeder kreeg hoofd- en spierpijn na de eerste prik met AstraZeneca. Maar daar moet je gewoon tegen kunnen en dat weet je van tevoren.
Ik ken ook mensen die geen enkele last hadden van coronaquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:19 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mijn vader werd misselijk en mijn moeder kreeg hoofd- en spierpijn na de eerste prik met AstraZeneca. Maar daar moet je gewoon tegen kunnen en dat weet je van tevoren.
Probleem is dat hij niet een gewone burger/man isquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:18 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Juist de communicatie tussen 'gewone' mensen is zoveel meer waard dan de communicatie vanuit de ivoren torens/talkshows. Het is niet voor niets dat er al verschillende vrijwilligersprojecten opgestart zijn waar ze buurten ingaan waar bijvoorbeeld veel migranten wonen, of waar ze de straat op gaan om dak- en thuislozen te informeren. Ook jij, als gewone burger, kan je steentje bijdragen en dat begint bij het probleem niet te bagatelliseren.
uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelfquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die klachten hadden of ziek werden na de vaccinatie, één of twee keer. Dat is geen ramp, en het mij bijvoorbeeld hartstikke waard, maar het gebeurt wel en wegwapperen ervan is onzin.
Iedereen moet zelf die afweging maken
Hij is hooguit een FOK!OMT-er en komt, bij mijn weten, niet in talkshows, dus ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoordenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Probleem is dat hij niet een gewone burger/man is
Dat is voor mij dan ook een belangrijk argument om me te laten vaccineren, maar ik ga anderen niet verplichten daar hetzelfde over te denken. Investeer in voorlichting, niet in dwang.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelf
Kloptquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard is iedereen baas over eigen lichaam maar er zit aan dit vaccin ook een sociaal aspect dus je beslist niet alleen voor jezelf
quote:Iedereen moet zelf die afweging maken
Dat is toch met alle vaccinaties zo? Neemt niet weg dat sommige redenen om het vaccin niet te nemen best valide kunnen zijn (en voor mensen die ze gebruiken waarschijnlijk volledig valide zijn) en dat wegwapperen van die argumenten totaal geen effect zal hebben op de positieve beïnvloeding van de vaccinatiegraad.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
En ook niet onder de mensen, laat staan gewone mensenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:31 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Hij is hooguit een FOK!OMT-er en komt, bij mijn weten, niet in talkshows, dus ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden
quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is voor mij dan ook een belangrijk argument om me te laten vaccineren, maar ik ga anderen niet verplichten daar hetzelfde over te denken. Investeer in voorlichting, niet in dwang.
nee, dat is niet met alle vaccinaties zoquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:33 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat is toch met alle vaccinaties zo? Neemt niet weg dat sommige redenen om het vaccin niet te nemen best valide kunnen zijn (en voor mensen die ze gebruiken waarschijnlijk volledig valide zijn) en dat wegwapperen van die argumenten totaal geen effect zal hebben op de positieve beïnvloeding van de vaccinatiegraad.
De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:34 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Nog nauwelijks voorlichting vanuit de overheid voorbij zien komen en al helemaal amper voor de doelgroepen die je extra wilt bereiken
Jawel, ook voor de mazelen moet je een hoge vaccinatiegraad hebben wil je dat uitroeien, daar zit net zo goed een sociaal aspect aan. Verschil is alleen dat daar de ouders over het algemeen bepalen of je die prik krijgt of niet. Ook daar las je regelmatig verhalen over dat de vaccinatiegraad tot een zorgelijk niveau daalt.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee, dat is niet met alle vaccinaties zo
Ja daar doel ik ook opquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.
dat zijn alle?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:39 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Jawel, ook voor de mazelen moet je een hoge vaccinatiegraad hebben wil je dat uitroeien, daar zit net zo goed een sociaal aspect aan. Verschil is alleen dat daar de ouders over het algemeen bepalen of je die prik krijgt of niet. Ook daar las je regelmatig verhalen over dat de vaccinatiegraad tot een zorgelijk niveau daalt.
Gewoon ff met Marokko afspreken dat je alleen dat land binnenkomt als je bent gevaccineerd. Moet je eens kijken hoe snel ze de weg naar de prikstraat weten te vinden.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De groepen die nu twijfelen of weigeren bereik je niet met Sire-spotjes. Fanatieke antivaxxers bereik je denk ik sowieso niet, maar in de twijfelende risicogroepen (de Vogelaarwijken, zeg maar) zal je echt sociale netwerken in moeten zetten. Sociale wijkteams, imams, scholen, huisartsen, voetbaltrainers, iedereen die je kan verzinnen die in hun gemeenschap vertrouwen geniet.
Tetanus haal je bijvoorbeeld echt alleen voor jezelfquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:39 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Jawel, ook voor de mazelen moet je een hoge vaccinatiegraad hebben wil je dat uitroeien, daar zit net zo goed een sociaal aspect aan. Verschil is alleen dat daar de ouders over het algemeen bepalen of je die prik krijgt of niet. Ook daar las je regelmatig verhalen over dat de vaccinatiegraad tot een zorgelijk niveau daalt.
Als hele clusters niet gevaccineerd zijn blijft de kans op mutaties die resistent zijn tegen 't vaccin ook groter en dan kan wellicht iedereen straks weer overnieuw beginnen met deze shitshowquote:Op vrijdag 4 juni 2021 07:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Niet alle vaccins en alle ziektes waartegen te vaccineren valt zijn hetzelfde en de afwegingen zijn dus ook verschillendquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Is toch een voorbeeld. 't geldt net zo goed voor polio en kinkhoest etc...
Goed je hebt gelijk, laten we het houden bij de vaccinaties die in het rijksvaccinatieprogramma zitten. Maakt mijn argument niet minder overigens.quote:
Dat is zeker opvallend. Ben altijd wel benieuwd wat er dan achter zit. Kan heel persoonlijk en verschillend zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig vanaf. Verder geen problemen met mensen die niet willen.
Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
HPV?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:51 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Goed je hebt gelijk, laten we het houden bij de vaccinaties die in het rijksvaccinatieprogramma zitten. Maakt mijn argument niet minder overigens.
Ik heb een beetje het vermoeden (kan het niet bewijzen uiteraard) dat dit een beetje een sneeuwvlokjeseffect is: iedereen doet het, dus dan wil ik het niet. Lekker de kont tegen de krib gooien want ik ben baas over m'n eigen lijf.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Verwonder me er me in sommige gevallen wel over. Mijn ex-schoonzusje bijvoorbeeld (wel lekker, geen pics). Half de dertig, reisde normaal gesproken drie keer per jaar de wereld over en nam vaccin na vaccin zonder na te denken. Wil nu ineens baas over eigen lijf zijn. Ik snap best dat die andere vaccins al langer bestaan etc, maar het gemak waarmee die andere prikken genomen werden tegenover de afkeer van deze vind ik heel opvallend.
Dat zijn ook wel de gevallen die ik tegenkom, een maat van me die tegen een alcoholist zijn aan zit, of eigenlijk wel erover strict genomen "ik leef toch gezond" heb weerstand etc.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig van af. Verder geen problemen met mensen die niet willen.
Ik vind hpv en de meningokokken (schrijf je dat zo?) wel interessante voorbeelden, want zitten allebei in het vaccinatieprogramma. Ik weet van hpv dat je het kunt oplopen via seks, dus mocht je dan geprikt zijn lijkt me de kans kleiner dat je het krijgt/overdraagt, hoe dat met de meningokokken zit, durf ik niet te zeggen, ben geen viroloog.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:53 schreef Molo het volgende:
[..]
HPV?
Ok flauw. Maar goed, ik blijf erbij dat het verschilt per situatie en per ziekte/vaccin
Als je die nodig hebt is vaak die inenting een kleiner probleemquote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Tetanus haal je bijvoorbeeld echt alleen voor jezelf
Meningokokken zijn bacteriënquote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:00 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik vind hpv en de meningokokken (schrijf je dat zo?) wel interessante voorbeelden, want zitten allebei in het vaccinatieprogramma. Ik weet van hpv dat je het kunt oplopen via seks, dus mocht je dan geprikt zijn lijkt me de kans kleiner dat je het krijgt/overdraagt, hoe dat met de meningokokken zit, durf ik niet te zeggen, ben geen viroloog.
Eens dat het verschil maakt per ziekte, tot op zekere hoogte: infectieziekten die en vaccin hebben zijn eigenlijk allemaal gebaseerd op groepsimmuniteit. Hoe belangrijk die groepsimmuniteit is, daar kun je (en moet je misschien ook wel) over discussiëren, immers gaat niet iedereen ieder jaar een griepprik halen.
Dit voornamelijk.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:54 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het vermoeden (kan het niet bewijzen uiteraard) dat dit een beetje een sneeuwvlokjeseffect is: iedereen doet het, dus dan wil ik het niet. Lekker de kont tegen de krib gooien want ik ben baas over m'n eigen lijf.
Volledig mee eens. Alsof mensen het vertrouwen in de wetenschap ineens verloren zijn. Wereldwijd zijn er inmiddels al een miljard (!!!) vaccins gezet en het aantal doden dat er te betreuren valt door deze vaccins is echt zeer, zeer klein. Het is de bewezen uitweg uit deze crisis, maar toch is dat voor veel mensen niet voldoende blijkbaar.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Iedereen moet het absoluut zelf weten, zolang het wel een beetje doordacht is. Die user hier die geen vaccin neemt omdat ze niet aan corona doet, daar zakt m'n broek wel aardig van af. Verder geen problemen met mensen die niet willen.
Weet ik, ik noem die ook alleen omdat ze ook in het programma zitten en dus volgens de rijksoverheid het volgende doel heeft:quote:
Ik heb het dus ook niet zelf bedachtquote:Voor veel infectieziekten is sprake van groepsbescherming. Dat betekent dat wanneer veel kinderen ingeënt zijn tegen een bepaalde infectieziekte, deze ziekte minder vaak voor komt.
Dat is ook niet wat ik wilde zeggen, misschien had ik me wat genuanceerder uit moeten drukken.quote:Niet alle vaccins zijn bedoeld om groepsimmuniteit op te wekken. Die aanname klopt niet.
Sommige wel anderen niet.
Griep in meerdere mate wel maar is niet zo effectief als vaccin én wordt niet heel breed ingezet.
Pneumokokken wordt alleen aan een selectieve risicogroep gegeven.
Niets aan toe te voegen behalve dat je als gelovige ouder best wel geïnformeerd mag worden over de risico's die daaraan kleven.quote:Het verschilt echt enorm per ziekte, per vaccin en per situatie.
Ik zou mijn dochter adviseren HPV vaccin te nemen, maar snap het ook heel prima dat een christelijke of islamitische ouder daar heel anders over denkt. Ook prima
Als je het vrijwillig maakt, waarom dan toch moeite doen om mensen jouw mening op te leggen? Eigenlijk zou de overheid beiden mogelijkheden moeten noemen zonder vooroordeel of sturing.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik woon in de biblebelt en ken de problemen die de meer orthodoxe groepen met vaccineren hebben. Of sowieso het concept van op iets vertrouwen, anders dan de lieve heer. Het komt bij een enkeling ook voor dat ze gewoon niet verzekerd zijn vanuit dat principe, aan de andere kant steunt deze groep ook niet op de algemene samenleving als het mis gaat. Dan vangt vaak de buurt het op. (Welkom bij Little house on the praire edition 2021 )quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Meningokokken zijn bacteriën![]()
Niet alle vaccins zijn bedoeld om groepsimmuniteit op te wekken. Die aanname klopt niet.
Sommige wel anderen niet.
Griep in meerdere mate wel maar is niet zo effectief als vaccin én wordt niet heel breed ingezet.
Pneumokokken wordt alleen aan een selectieve risicogroep gegeven.
Het verschilt echt enorm per ziekte, per vaccin en per situatie.
Ik zou mijn dochter adviseren HPV vaccin te nemen, maar snap het ook heel prima dat een christelijke of islamitische ouder daar heel anders over denkt. Ook prima
Als het je lot is, is het geen risico.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:13 schreef Mallerd01 het volgende:
Niets aan toe te voegen behalve dat je als gelovige ouder best wel geïnformeerd mag worden over de risico's die daaraan kleven.
* Mallerd01 has left the chat.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als het je lot is, is het geen risico.
Nu jij weer.
Ik vraag me altijd af hoeveel van dat soort types blind op de Voorzienigheids Gods vertrouwen en zonder angst een snelweg over wandelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 09:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik woon in de biblebelt en ken de problemen die de meer orthodoxe groepen met vaccineren hebben. Of sowieso het concept van op iets vertrouwen, anders dan de lieve heer. Het komt bij een enkeling ook voor dat ze gewoon niet verzekerd zijn vanuit dat principe, aan de andere kant steunt deze groep ook niet op de algemene samenleving als het mis gaat. Dan vangt vaak de buurt het op. (Welkom bij Little house on the praire edition 2021 )
Volgens mij zit HPV ook in het rijksvaccinatieprogramma?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:53 schreef Molo het volgende:
[..]
HPV?
Ok flauw. Maar goed, ik blijf erbij dat het verschilt per situatie en per ziekte/vaccin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |