onlogisch | donderdag 3 juni 2021 @ 12:21 |
https://www.ad.nl/auto/ee(...)ter-stuur~a4e5ffdba/ Ik zie ze ook geregeld over de wegslingeren. Toch wel verontrustend maar typisch iets waar helemaal niets mee gaat gebeuren totdat het een keer gruwelijk misgaat. | |
Document1 | donderdag 3 juni 2021 @ 12:23 |
Ik zie ze eerder slingeren omdat ze drukker zijn met hun telefoon dan het verkeer. | |
Speekselklier | donderdag 3 juni 2021 @ 12:28 |
Ik zie het probleem niet echt. Als er 50 ton achterop een file duikt is de file gelijk een stuk korter. | |
Lord_Vetinari | donderdag 3 juni 2021 @ 12:30 |
@torentje heeft ongetwijfeld een verklaring hiervoor, die samenhangt met arme mensen. | |
Nober | donderdag 3 juni 2021 @ 12:31 |
Misschien kunnen ze iets verzinnen zoals een tachograaf. | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 3 juni 2021 @ 12:52 |
Wat zou je er ook aan willen doen? Er zijn al wetten om ze te dwingen regelmatig pauze te nemen en niet langer dan x aantal uur te rijden. Het blijft ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om dan niet achter het stuur te stappen. Maar ja, als het je baan is en je bent gisteren net wat te laat naar bed gegaan of je hebt een slechte nacht gehad zal je baas het ook niet op prijs stellen als je dan niet komt werken. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 3 juni 2021 @ 13:12 |
Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd. Zelfrijdende trucks zijn nog sneller ook A Self-Driving Truck Got a Shipment Cross-Country 10 Hours Faster Than a Human Driver https://singularityhub.co(...)than-a-human-driver/ | |
sjorsie1982 | donderdag 3 juni 2021 @ 13:14 |
Ook dan verandert er niks. Daarnaast slingeren ze van het gebruik van hun mobiel. | |
sjorsie1982 | donderdag 3 juni 2021 @ 13:15 |
Vind ik ook. Direct morgen automatiseren en dan de dag daarna is het klaar. | |
Sapstengel | donderdag 3 juni 2021 @ 13:17 |
Misschien kan de overheid gratis Ritalin verstrekken. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 3 juni 2021 @ 13:21 |
Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur. Trucks kunnen ook in treintjes rijden met alleen de eerste truck een menselijke bestuurder. Op den duur zullen slaperige truckers dan vanzelf ontslagen worden, en alleen de beste blijven over. Gok dat over 20-30 jaar 90% van de truckers wel verdwenen is. | |
Mikeytt | donderdag 3 juni 2021 @ 13:50 |
Wat mooi hé, dat kapitalisme. | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 3 juni 2021 @ 14:00 |
Ja die kant zal het wel op gaan maar zo ver zijn we nog lang niet. Vooral de wet is er niet klaar voor. | |
Hathor | donderdag 3 juni 2021 @ 14:02 |
Dat is niet echt een probleem van alleen kapitalisme, ook chauffeurs uit het oostblok hebben een strak schema en rijden soms meer dan 24 uur aan een stuk door. | |
Mikeytt | donderdag 3 juni 2021 @ 14:04 |
Aan welk systeem hebben ze die extreem-strakke schema's om winst te maximaliseren te danken dan? | |
Document1 | donderdag 3 juni 2021 @ 14:06 |
Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben. | |
Kapitein_Scheurbuik | donderdag 3 juni 2021 @ 14:06 |
Ik denk dat die baan gaat veranderen. Wie gaat de lading vast zetten? Dat doet normaal de chauffeur, dat kun je niet door een computer laten doen. Er zal dus altijd iemand mee moeten om de lading vast te zetten. Ik denk dat je over een aantal jaar als chauffeur niet meer de wagen bestuurd maar van locatie naar locatie gaat om te laden. | |
Mikeytt | donderdag 3 juni 2021 @ 14:14 |
De markt zal onder een kapitalistisch systeem alles doen om winst te maximaliseren en aan de vraag te voldoen, ongeacht wat de nadelen voor de werknemers zijn. | |
sjorsie1982 | donderdag 3 juni 2021 @ 14:18 |
Zeker maar dat duurt nog zeker meerdere decennia ivm standardisering van wegen en het uitvoeren daarvan. | |
Document1 | donderdag 3 juni 2021 @ 14:33 |
En wie zorgt voor die markt? Je hebt een keus, consuminder IPV van de communistische troll uit te hangen terwijl je panisch naar de voordeur blijft kijken of er al aangebeld wordt. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 3 juni 2021 @ 14:36 |
Is dat niet een beetje het hele idee van kapitalisme? Onder zwaar communisme ga ik niet 10 keer dezelfde bruine schoenen online bestellen | |
Haags | donderdag 3 juni 2021 @ 14:38 |
De werkdagen die ze maken zijn ook niet heel gezond, ken er eentje die begint om 04.00 en die komt in de avond rond 20.00 een keertje thuis. Zo zijn er vast wel meer. | |
Glazenmaker | donderdag 3 juni 2021 @ 14:39 |
Je hebt in Nederland de keuze om mee te doen of dood te gaan. Als ik een pakketje bij Bol haal maakt het geen zak uit of ik levering over een week aanvink als dat al kan. Het zal alsnog last minute gepicked worden met dezelfde targets en bij dezelfde laagbetaalde bezorger terechtkomen als wanneer ik morgen bezorgd kies. Wat jij hier doet is een truc van de rijke mensen om maar nooit wat te hoeven veranderen. Als we iedereen verantwoordelijk maken voor iets, dan is niemand meer verantwoordelijk. Bonuspunten als je er letterlijk 0 invloed op hebt zoals bij webwinkels. Bedrijven kunnen onder het huidige systeem ook moeilijk anders dan meedoen met de race naar de bodem, want anders stop je te bestaan. De enige die er wat aan kan doen is de overheid, maar dat gaat niet gebeuren, want de extreem snelle levertijden zijn in het voordeel van de grootste bedrijven. Kleine webwinkels en de lokale middenstand kunnen niet lobbyen. Amazon wel. Wat een feest. | |
Tomatenboer | donderdag 3 juni 2021 @ 14:42 |
Logisch gevolg van de veel te lange werkdagen die gebruikelijk zijn geworden in de transport- en logistiek tegenwoordig. Allemaal om de race to the bottom te kunnen vol houden. Gesjoemel met rijtijden en tachografen is ook aan de orde van de dag. | |
Document1 | donderdag 3 juni 2021 @ 14:43 |
Ik ben het helemaal met je eens hoor, de enige die dit systeem echt kunnen veranderen zijn de consumenten door er niet meer aan mee te doen. Lokaal te kopen en niet alles maar dezelfde dag nog op je stoep te verwachten. Helaas is dit een utopie want we zijn liever dik en vol gevreten lui dan bewust bezig. | |
Harvest89 | donderdag 3 juni 2021 @ 19:06 |
Komt door het vele zuipen. | |
Fer | donderdag 3 juni 2021 @ 19:29 |
En dat product komt op welke manier in de lokale winkel? Vanzelf aangewandeld of op een vakfietsje? En grondstof om je product te maken, dat komt toch ook van de goedkoopste leverancier, via dezelfde goedkope transporteur bij de producent? | |
#ANONIEM | donderdag 3 juni 2021 @ 19:32 |
Heb ik 16 jaar lang geslikt, tyfuszooi, pure drugs. Niet doen dus. | |
jeroen25 | donderdag 3 juni 2021 @ 19:38 |
Maar wat heb ik aan de eigen verantwoordelijkheid van een trucker als ik tussen hem en zijn collega voor me wordt geplet doordat hij slapend of append achter het stuur zat? Als het te vaak mis gaat doordat die eigen verantwoordelijk het laat afweten dan moet er maar iets in de plaats van die eigen verantwoordelijkheid komen. Bijvoorbeeld door de overheid. Of zijn werkgever, maar die kijkt vooral naar geld. | |
Cockwhale | donderdag 3 juni 2021 @ 19:45 |
Kunnen ze geen emmer koud water installeren in die vrachtwagens? | |
ACT-F | donderdag 3 juni 2021 @ 20:58 |
Je kunt die vrachtwagen beter op een trein installeren: | |
Red_85 | donderdag 3 juni 2021 @ 23:47 |
Lekker man, met je 40ton aan moordwapen. | |
Prego | vrijdag 4 juni 2021 @ 01:34 |
Anders jij wel. | |
B.R.Oekhoest | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:23 |
En doe ik dan een tukkie doe ik het in mijn truckie ik heb geen kamer nodig nee dat is overbodig ik slaap hier als een roos | |
Kapitein_Scheurbuik | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:35 |
En waar dacht je dan aan? Verplichte amfetamineinjecties? Ik zou niet weten hoe je dit kunt ondervangen op een realistische manier. | |
Megumi | vrijdag 4 juni 2021 @ 11:45 |
Of pervitine? Maar alle gekheid op een stokje. Blijkbaar is er dan wat mis met de rusttijden? | |
machtpen | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:37 |
Truckers moeten van hun werkgever anders worden ze er uitgeschopt en ook door de nederlandse werkgevers. | |
jeroen25 | vrijdag 4 juni 2021 @ 12:39 |
Er zijn al regels omtrent rij- en rusttijden, als je daar vaak genoeg op controleert dan zul je genoeg overtreders pakken. Dat vereist natuurlijk wel dat er mensen en middelen op worden ingezet. En als het probleem dan hardnekkig blijft dan ga je harder straffen. Stuur ze naar het CBR voor een EMG of pak het rijbewijs af. En geef de werkgever een boete, de overtreding is immers in het kader van het werk begaan. | |
Fcu030 | maandag 7 juni 2021 @ 18:33 |
Recent wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat duimendraaien een ideale manier is om wakker en scherp te blijven. Raar dat amfetamine nergens werd benoemd als richting. | |
Fcu030 | maandag 7 juni 2021 @ 18:35 |
Daar komt de aap uit de mouw. Opleggingskosten van het CBR, administratiekosten van het CJIB en ga zo maar door. Allemaal extra strafmaatregelen onder een misleidende noemer. Maar goed het doel heiligt de middelen, niet waar?! | |
Hathor | maandag 7 juni 2021 @ 18:47 |
Eigenlijk is het probleem vrij simpel op te lossen, op lange internationale ritten zouden er altijd twee chauffeurs in de cabine moeten zijn. Terwijl de ene rijdt, kan de ander een tukkie doen en goed uitgerust het stuur overnemen als de tijd daar rijp voor is. Op tourbussen zijn toch ook meestal twee chauffeurs aanwezig? Waarom kan dat dan niet in het vrachtverkeer voor de lange afstand? | |
jeroen25 | maandag 7 juni 2021 @ 22:02 |
Mja, vage 'opleggingskosten' verdienen niet de schoonheidsprijs maar zware straffen en een hoge pakkans kunnen wel helpen om te zorgen dat chauffeurs tijdig rusten. En het probleem breed aanpakken kan ook helpen. Chauffeurs overtreden de regels omdat de baas hen aanspoort om de strakke planning te halen. Waarom dan niet ook die baas aanpakken? | |
Fcu030 | maandag 7 juni 2021 @ 22:25 |
Als dergelijke instanties schaamteloos een extra gram menen te moeten halen ten behoeve van de "verkeersveiligheid" (uhu) mogen ze dat gewoon zo benoemen en anders deugt het strafrecht niet. Ik vraag me ook sterk af welke aspecten van zo'n EMG er nou voor zorgen dat de recidive minder is, zo'n cursus is bijna satire. | |
Maron | maandag 7 juni 2021 @ 22:25 |
Net alsof Truckers de enigen zijn die achter het stuur zitten te appen…😌 Ik hoor de verhalen uit eerste hand welke capriolen automobilisten uithalen waar een trucker moet op zien te anticiperen…niet zo makkelijk als je 40 ton achter je hebt hangen..😕 Komt er nog even een feitje bij dat (ex-Oostblok)- chauffeurs met hun gebrekkige opleiding/ gekochte veiligheidsdiploma’s het er niet veiliger op maken..😏 | |
Document1 | maandag 7 juni 2021 @ 22:27 |
Ik durf te stellen dat meer dan de helft van de weggebruikers met heel andere dingen bezig is dan autorijden. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 10 juni 2021 @ 17:14 |
Toevallig een artikel vandaag op tweakers over hoe ze in Texas al met zelfrijdende trucks bezig zijn https://tweakers.net/nieu(...)nelweg-in-texas.html Hoewel ik ook denk dat het nog lang duurt voor brede adoptie zie ik het ook wel snel gaan als blijkt dat dit werkt, en veel goedkoper is. Concurrenten zullen dan al snel over moeten stappen willen ze overleven. | |
michaelmoore | vrijdag 11 juni 2021 @ 22:14 |
of met mensen met jonge sterke lichamen die de arme mensen hun voedsel afpakken |