abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 3 juni 2021 @ 12:21:52 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199729150
quote:
‘Eén op drie truckers valt bijna in slaap achter stuur’

Zo'n tweederde van alle truck- en buschauffeurs gaat regelmatig vermoeid de baan op. Bijna één op elke drie truckers en één op elke vier buschauffeurs dreigt daardoor achter het stuur in slaap te vallen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 2861 truck- en buschauffeurs dat vanmiddag wordt gepresenteerd
https://www.ad.nl/auto/ee(...)ter-stuur~a4e5ffdba/

Ik zie ze ook geregeld over de wegslingeren. Toch wel verontrustend maar typisch iets waar helemaal niets mee gaat gebeuren totdat het een keer gruwelijk misgaat.

:{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199729165
Ik zie ze eerder slingeren omdat ze drukker zijn met hun telefoon dan het verkeer.
  donderdag 3 juni 2021 @ 12:28:12 #3
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199729216
Ik zie het probleem niet echt. Als er 50 ton achterop een file duikt is de file gelijk een stuk korter.
Tot nooit .......
  donderdag 3 juni 2021 @ 12:30:44 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199729241
@torentje heeft ongetwijfeld een verklaring hiervoor, die samenhangt met arme mensen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199729247
Misschien kunnen ze iets verzinnen zoals een tachograaf.
pi_199729508
Wat zou je er ook aan willen doen? Er zijn al wetten om ze te dwingen regelmatig pauze te nemen en niet langer dan x aantal uur te rijden. Het blijft ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om dan niet achter het stuur te stappen. Maar ja, als het je baan is en je bent gisteren net wat te laat naar bed gegaan of je hebt een slechte nacht gehad zal je baas het ook niet op prijs stellen als je dan niet komt werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 3 juni 2021 @ 13:12:29 #7
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199729753
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat zou je er ook aan willen doen? Er zijn al wetten om ze te dwingen regelmatig pauze te nemen en niet langer dan x aantal uur te rijden. Het blijft ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om dan niet achter het stuur te stappen. Maar ja, als het je baan is en je bent gisteren net wat te laat naar bed gegaan of je hebt een slechte nacht gehad zal je baas het ook niet op prijs stellen als je dan niet komt werken.
Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd.

Zelfrijdende trucks zijn nog sneller ook


A Self-Driving Truck Got a Shipment Cross-Country 10 Hours Faster Than a Human Driver
https://singularityhub.co(...)than-a-human-driver/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199729762
quote:
15s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/auto/ee(...)ter-stuur~a4e5ffdba/

Ik zie ze ook geregeld over de wegslingeren. Toch wel verontrustend maar typisch iets waar helemaal niets mee gaat gebeuren totdat het een keer gruwelijk misgaat.

:{
Ook dan verandert er niks.

Daarnaast slingeren ze van het gebruik van hun mobiel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199729774
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd.

Zelfrijdende trucks zijn nog sneller ook


A Self-Driving Truck Got a Shipment Cross-Country 10 Hours Faster Than a Human Driver
https://singularityhub.co(...)than-a-human-driver/
Vind ik ook. Direct morgen automatiseren en dan de dag daarna is het klaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199729790
Misschien kan de overheid gratis Ritalin verstrekken.
  donderdag 3 juni 2021 @ 13:21:01 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199729823
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Vind ik ook. Direct morgen automatiseren en dan de dag daarna is het klaar.
Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur.

Trucks kunnen ook in treintjes rijden met alleen de eerste truck een menselijke bestuurder.

Op den duur zullen slaperige truckers dan vanzelf ontslagen worden, en alleen de beste blijven over. Gok dat over 20-30 jaar 90% van de truckers wel verdwenen is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 3 juni 2021 @ 13:50:10 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199730063
Wat mooi hé, dat kapitalisme.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199730161
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd.

Zelfrijdende trucks zijn nog sneller ook


A Self-Driving Truck Got a Shipment Cross-Country 10 Hours Faster Than a Human Driver
https://singularityhub.co(...)than-a-human-driver/
Ja die kant zal het wel op gaan maar zo ver zijn we nog lang niet. Vooral de wet is er niet klaar voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199730185
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:50 schreef Mikeytt het volgende:
Wat mooi hé, dat kapitalisme.
Dat is niet echt een probleem van alleen kapitalisme, ook chauffeurs uit het oostblok hebben een strak schema en rijden soms meer dan 24 uur aan een stuk door.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 3 juni 2021 @ 14:04:10 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199730209
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:02 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is niet echt een probleem van alleen kapitalisme, ook chauffeurs uit het oostblok hebben een strak schema en rijden soms meer dan 24 uur aan een stuk door.
Aan welk systeem hebben ze die extreem-strakke schema's om winst te maximaliseren te danken dan?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199730235
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:04 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Aan welk systeem hebben ze die extreem-strakke schema's om winst te maximaliseren te danken dan?
Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben.
pi_199730238
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur.

Trucks kunnen ook in treintjes rijden met alleen de eerste truck een menselijke bestuurder.

Op den duur zullen slaperige truckers dan vanzelf ontslagen worden, en alleen de beste blijven over. Gok dat over 20-30 jaar 90% van de truckers wel verdwenen is.
Ik denk dat die baan gaat veranderen. Wie gaat de lading vast zetten? Dat doet normaal de chauffeur, dat kun je niet door een computer laten doen. Er zal dus altijd iemand mee moeten om de lading vast te zetten. Ik denk dat je over een aantal jaar als chauffeur niet meer de wagen bestuurd maar van locatie naar locatie gaat om te laden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 3 juni 2021 @ 14:14:57 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199730338
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:06 schreef Document1 het volgende:

[..]

Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben.
De markt zal onder een kapitalistisch systeem alles doen om winst te maximaliseren en aan de vraag te voldoen, ongeacht wat de nadelen voor de werknemers zijn.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199730376
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur.

Trucks kunnen ook in treintjes rijden met alleen de eerste truck een menselijke bestuurder.

Op den duur zullen slaperige truckers dan vanzelf ontslagen worden, en alleen de beste blijven over. Gok dat over 20-30 jaar 90% van de truckers wel verdwenen is.
Zeker maar dat duurt nog zeker meerdere decennia ivm standardisering van wegen en het uitvoeren daarvan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199730512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De markt zal onder een kapitalistisch systeem alles doen om winst te maximaliseren en aan de vraag te voldoen, ongeacht wat de nadelen voor de werknemers zijn.
En wie zorgt voor die markt? Je hebt een keus, consuminder IPV van de communistische troll uit te hangen terwijl je panisch naar de voordeur blijft kijken of er al aangebeld wordt.
  donderdag 3 juni 2021 @ 14:36:26 #21
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199730544
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:06 schreef Document1 het volgende:

[..]

Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben.
Is dat niet een beetje het hele idee van kapitalisme? Onder zwaar communisme ga ik niet 10 keer dezelfde bruine schoenen online bestellen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  User die overal opduikt 2022 donderdag 3 juni 2021 @ 14:38:22 #22
186611 Haags
pi_199730567
De werkdagen die ze maken zijn ook niet heel gezond, ken er eentje die begint om 04.00 en die komt in de avond rond 20.00 een keertje thuis.

Zo zijn er vast wel meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_199730580
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:33 schreef Document1 het volgende:

[..]

En wie zorgt voor die markt? Je hebt een keus, consuminder IPV van de communistische troll uit te hangen terwijl je panisch naar de voordeur blijft kijken of er al aangebeld wordt.
Je hebt in Nederland de keuze om mee te doen of dood te gaan. Als ik een pakketje bij Bol haal maakt het geen zak uit of ik levering over een week aanvink als dat al kan. Het zal alsnog last minute gepicked worden met dezelfde targets en bij dezelfde laagbetaalde bezorger terechtkomen als wanneer ik morgen bezorgd kies.

Wat jij hier doet is een truc van de rijke mensen om maar nooit wat te hoeven veranderen. Als we iedereen verantwoordelijk maken voor iets, dan is niemand meer verantwoordelijk. Bonuspunten als je er letterlijk 0 invloed op hebt zoals bij webwinkels. Bedrijven kunnen onder het huidige systeem ook moeilijk anders dan meedoen met de race naar de bodem, want anders stop je te bestaan. De enige die er wat aan kan doen is de overheid, maar dat gaat niet gebeuren, want de extreem snelle levertijden zijn in het voordeel van de grootste bedrijven. Kleine webwinkels en de lokale middenstand kunnen niet lobbyen. Amazon wel. Wat een feest.
pi_199730614
Logisch gevolg van de veel te lange werkdagen die gebruikelijk zijn geworden in de transport- en logistiek tegenwoordig. Allemaal om de race to the bottom te kunnen vol houden.

Gesjoemel met rijtijden en tachografen is ook aan de orde van de dag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_199730624
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland de keuze om mee te doen of dood te gaan. Als ik een pakketje bij Bol haal maakt het geen zak uit of ik levering over een week aanvink als dat al kan. Het zal alsnog last minute gepicked worden met dezelfde targets en bij dezelfde laagbetaalde bezorger terechtkomen als wanneer ik morgen bezorgd kies.

Wat jij hier doet is een truc van de rijke mensen om maar nooit wat te hoeven veranderen. Als we iedereen verantwoordelijk maken voor iets, dan is niemand meer verantwoordelijk. Bonuspunten als je er letterlijk 0 invloed op hebt zoals bij webwinkels. Bedrijven kunnen onder het huidige systeem ook moeilijk anders dan meedoen met de race naar de bodem, want anders stop je te bestaan. De enige die er wat aan kan doen is de overheid, maar dat gaat niet gebeuren, want de extreem snelle levertijden zijn in het voordeel van de grootste bedrijven. Kleine webwinkels en de lokale middenstand kunnen niet lobbyen. Amazon wel. Wat een feest.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, de enige die dit systeem echt kunnen veranderen zijn de consumenten door er niet meer aan mee te doen. Lokaal te kopen en niet alles maar dezelfde dag nog op je stoep te verwachten. Helaas is dit een utopie want we zijn liever dik en vol gevreten lui dan bewust bezig.
  donderdag 3 juni 2021 @ 19:06:58 #26
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199733353
Komt door het vele zuipen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199733626
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:43 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor, de enige die dit systeem echt kunnen veranderen zijn de consumenten door er niet meer aan mee te doen. Lokaal te kopen en niet alles maar dezelfde dag nog op je stoep te verwachten. Helaas is dit een utopie want we zijn liever dik en vol gevreten lui dan bewust bezig.
En dat product komt op welke manier in de lokale winkel? Vanzelf aangewandeld of op een vakfietsje?

En grondstof om je product te maken, dat komt toch ook van de goedkoopste leverancier, via dezelfde goedkope transporteur bij de producent?
.
pi_199733667
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:17 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan de overheid gratis Ritalin verstrekken.
Heb ik 16 jaar lang geslikt, tyfuszooi, pure drugs. Niet doen dus.
pi_199733748
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat zou je er ook aan willen doen? Er zijn al wetten om ze te dwingen regelmatig pauze te nemen en niet langer dan x aantal uur te rijden. Het blijft ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om dan niet achter het stuur te stappen. Maar ja, als het je baan is en je bent gisteren net wat te laat naar bed gegaan of je hebt een slechte nacht gehad zal je baas het ook niet op prijs stellen als je dan niet komt werken.
Maar wat heb ik aan de eigen verantwoordelijkheid van een trucker als ik tussen hem en zijn collega voor me wordt geplet doordat hij slapend of append achter het stuur zat?

Als het te vaak mis gaat doordat die eigen verantwoordelijk het laat afweten dan moet er maar iets in de plaats van die eigen verantwoordelijkheid komen.
Bijvoorbeeld door de overheid.
Of zijn werkgever, maar die kijkt vooral naar geld.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199733843
Kunnen ze geen emmer koud water installeren in die vrachtwagens?
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:58:34 #31
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_199734678
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:45 schreef Cockwhale het volgende:
Kunnen ze geen emmer koud water installeren in die vrachtwagens?
Je kunt die vrachtwagen beter op een trein installeren:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:47:32 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199738028
Lekker man, met je 40ton aan moordwapen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199738388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
@:torentje heeft ongetwijfeld een verklaring hiervoor, die samenhangt met arme mensen.
Anders jij wel.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:23:07 #34
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_199740982
En doe ik dan een tukkie
doe ik het in mijn truckie
ik heb geen kamer nodig
nee dat is overbodig
ik slaap hier als een roos
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_199741202
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar wat heb ik aan de eigen verantwoordelijkheid van een trucker als ik tussen hem en zijn collega voor me wordt geplet doordat hij slapend of append achter het stuur zat?

Als het te vaak mis gaat doordat die eigen verantwoordelijk het laat afweten dan moet er maar iets in de plaats van die eigen verantwoordelijkheid komen.
Bijvoorbeeld door de overheid.
Of zijn werkgever, maar die kijkt vooral naar geld.
En waar dacht je dan aan? Verplichte amfetamineinjecties?

Ik zou niet weten hoe je dit kunt ondervangen op een realistische manier.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:45:27 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199741331
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 13:17 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan de overheid gratis Ritalin verstrekken.
Of pervitine? Maar alle gekheid op een stokje. Blijkbaar is er dan wat mis met de rusttijden?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199741798
Truckers moeten van hun werkgever anders worden ze er uitgeschopt en ook door de nederlandse werkgevers.
pi_199741822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En waar dacht je dan aan? Verplichte amfetamineinjecties?

Ik zou niet weten hoe je dit kunt ondervangen op een realistische manier.
Er zijn al regels omtrent rij- en rusttijden, als je daar vaak genoeg op controleert dan zul je genoeg overtreders pakken.
Dat vereist natuurlijk wel dat er mensen en middelen op worden ingezet.

En als het probleem dan hardnekkig blijft dan ga je harder straffen.
Stuur ze naar het CBR voor een EMG of pak het rijbewijs af.
En geef de werkgever een boete, de overtreding is immers in het kader van het werk begaan.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 7 juni 2021 @ 18:33:24 #39
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199786249
Recent wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat duimendraaien een ideale manier is om wakker en scherp te blijven. Raar dat amfetamine nergens werd benoemd als richting.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  maandag 7 juni 2021 @ 18:35:14 #40
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199786268
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:39 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Er zijn al regels omtrent rij- en rusttijden, als je daar vaak genoeg op controleert dan zul je genoeg overtreders pakken.
Dat vereist natuurlijk wel dat er mensen en middelen op worden ingezet.

En als het probleem dan hardnekkig blijft dan ga je harder straffen.
Stuur ze naar het CBR voor een EMG of pak het rijbewijs af.
En geef de werkgever een boete, de overtreding is immers in het kader van het werk begaan.
Daar komt de aap uit de mouw. Opleggingskosten van het CBR, administratiekosten van het CJIB en ga zo maar door. Allemaal extra strafmaatregelen onder een misleidende noemer.

Maar goed het doel heiligt de middelen, niet waar?!
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  maandag 7 juni 2021 @ 18:47:25 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_199786439
Eigenlijk is het probleem vrij simpel op te lossen, op lange internationale ritten zouden er altijd twee chauffeurs in de cabine moeten zijn. Terwijl de ene rijdt, kan de ander een tukkie doen en goed uitgerust het stuur overnemen als de tijd daar rijp voor is. Op tourbussen zijn toch ook meestal twee chauffeurs aanwezig? Waarom kan dat dan niet in het vrachtverkeer voor de lange afstand?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199789262
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef Fcu030 het volgende:
Daar komt de aap uit de mouw. Opleggingskosten van het CBR, administratiekosten van het CJIB en ga zo maar door. Allemaal extra strafmaatregelen onder een misleidende noemer.

Maar goed het doel heiligt de middelen, niet waar?!
Mja, vage 'opleggingskosten' verdienen niet de schoonheidsprijs maar zware straffen en een hoge pakkans kunnen wel helpen om te zorgen dat chauffeurs tijdig rusten.

En het probleem breed aanpakken kan ook helpen.
Chauffeurs overtreden de regels omdat de baas hen aanspoort om de strakke planning te halen.
Waarom dan niet ook die baas aanpakken?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 7 juni 2021 @ 22:25:03 #43
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199789520
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:02 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Mja, vage 'opleggingskosten' verdienen niet de schoonheidsprijs maar zware straffen en een hoge pakkans kunnen wel helpen om te zorgen dat chauffeurs tijdig rusten.

En het probleem breed aanpakken kan ook helpen.
Chauffeurs overtreden de regels omdat de baas hen aanspoort om de strakke planning te halen.
Waarom dan niet ook die baas aanpakken?
Als dergelijke instanties schaamteloos een extra gram menen te moeten halen ten behoeve van de "verkeersveiligheid" (uhu) mogen ze dat gewoon zo benoemen en anders deugt het strafrecht niet. Ik vraag me ook sterk af welke aspecten van zo'n EMG er nou voor zorgen dat de recidive minder is, zo'n cursus is bijna satire.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199789526
quote:
15s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:23 schreef Document1 het volgende:
Ik zie ze eerder slingeren omdat ze drukker zijn met hun telefoon dan het verkeer.
Net alsof Truckers de enigen zijn die achter het stuur zitten te appen…😌
Ik hoor de verhalen uit eerste hand welke capriolen automobilisten uithalen waar een trucker moet op zien te anticiperen…niet zo makkelijk als je 40 ton achter je hebt hangen..😕
Komt er nog even een feitje bij dat (ex-Oostblok)- chauffeurs met hun gebrekkige opleiding/ gekochte veiligheidsdiploma’s het er niet veiliger op maken..😏
pi_199789555
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:25 schreef Maron het volgende:

[..]

Net alsof Truckers de enigen zijn die achter het stuur zitten te appen…😌
Ik hoor de verhalen uit eerste hand welke capriolen automobilisten uithalen waar een trucker moet op zien te anticiperen…niet zo makkelijk als je 40 ton achter je hebt hangen..😕
Komt er nog even een feitje bij dat (ex-Oostblok)- chauffeurs met hun gebrekkige opleiding/ gekochte veiligheidsdiploma’s het er niet veiliger op maken..😏
Ik durf te stellen dat meer dan de helft van de weggebruikers met heel andere dingen bezig is dan autorijden.
  donderdag 10 juni 2021 @ 17:14:05 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199820459
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker maar dat duurt nog zeker meerdere decennia ivm standardisering van wegen en het uitvoeren daarvan.
Toevallig een artikel vandaag op tweakers over hoe ze in Texas al met zelfrijdende trucks bezig zijn

https://tweakers.net/nieu(...)nelweg-in-texas.html

Hoewel ik ook denk dat het nog lang duurt voor brede adoptie zie ik het ook wel snel gaan als blijkt dat dit werkt, en veel goedkoper is. Concurrenten zullen dan al snel over moeten stappen willen ze overleven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:14:36 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199840083
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
@:torentje heeft ongetwijfeld een verklaring hiervoor, die samenhangt met arme mensen.
of met mensen met jonge sterke lichamen die de arme mensen hun voedsel afpakken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')