https://www.ad.nl/auto/ee(...)ter-stuur~a4e5ffdba/quote:‘Eén op drie truckers valt bijna in slaap achter stuur’
Zo'n tweederde van alle truck- en buschauffeurs gaat regelmatig vermoeid de baan op. Bijna één op elke drie truckers en één op elke vier buschauffeurs dreigt daardoor achter het stuur in slaap te vallen. Dat blijkt uit een onderzoek onder 2861 truck- en buschauffeurs dat vanmiddag wordt gepresenteerd
Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat zou je er ook aan willen doen? Er zijn al wetten om ze te dwingen regelmatig pauze te nemen en niet langer dan x aantal uur te rijden. Het blijft ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om dan niet achter het stuur te stappen. Maar ja, als het je baan is en je bent gisteren net wat te laat naar bed gegaan of je hebt een slechte nacht gehad zal je baas het ook niet op prijs stellen als je dan niet komt werken.
Ook dan verandert er niks.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/auto/ee(...)ter-stuur~a4e5ffdba/
Ik zie ze ook geregeld over de wegslingeren. Toch wel verontrustend maar typisch iets waar helemaal niets mee gaat gebeuren totdat het een keer gruwelijk misgaat.
Vind ik ook. Direct morgen automatiseren en dan de dag daarna is het klaar.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd.
Zelfrijdende trucks zijn nog sneller ook
A Self-Driving Truck Got a Shipment Cross-Country 10 Hours Faster Than a Human Driver
https://singularityhub.co(...)than-a-human-driver/
Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Direct morgen automatiseren en dan de dag daarna is het klaar.
Ja die kant zal het wel op gaan maar zo ver zijn we nog lang niet. Vooral de wet is er niet klaar voor.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Automatiseren die hap. En dat is precies wat er gebeurd.
Zelfrijdende trucks zijn nog sneller ook
A Self-Driving Truck Got a Shipment Cross-Country 10 Hours Faster Than a Human Driver
https://singularityhub.co(...)than-a-human-driver/
Dat is niet echt een probleem van alleen kapitalisme, ook chauffeurs uit het oostblok hebben een strak schema en rijden soms meer dan 24 uur aan een stuk door.quote:
Aan welk systeem hebben ze die extreem-strakke schema's om winst te maximaliseren te danken dan?quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is niet echt een probleem van alleen kapitalisme, ook chauffeurs uit het oostblok hebben een strak schema en rijden soms meer dan 24 uur aan een stuk door.
Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Aan welk systeem hebben ze die extreem-strakke schema's om winst te maximaliseren te danken dan?
Ik denk dat die baan gaat veranderen. Wie gaat de lading vast zetten? Dat doet normaal de chauffeur, dat kun je niet door een computer laten doen. Er zal dus altijd iemand mee moeten om de lading vast te zetten. Ik denk dat je over een aantal jaar als chauffeur niet meer de wagen bestuurd maar van locatie naar locatie gaat om te laden.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur.
Trucks kunnen ook in treintjes rijden met alleen de eerste truck een menselijke bestuurder.
Op den duur zullen slaperige truckers dan vanzelf ontslagen worden, en alleen de beste blijven over. Gok dat over 20-30 jaar 90% van de truckers wel verdwenen is.
De markt zal onder een kapitalistisch systeem alles doen om winst te maximaliseren en aan de vraag te voldoen, ongeacht wat de nadelen voor de werknemers zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:06 schreef Document1 het volgende:
[..]
Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben.
Zeker maar dat duurt nog zeker meerdere decennia ivm standardisering van wegen en het uitvoeren daarvan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat wel even duren denk ik natuurlijk maar zeker een baan die gaat verdwijnen op den duur.
Trucks kunnen ook in treintjes rijden met alleen de eerste truck een menselijke bestuurder.
Op den duur zullen slaperige truckers dan vanzelf ontslagen worden, en alleen de beste blijven over. Gok dat over 20-30 jaar 90% van de truckers wel verdwenen is.
En wie zorgt voor die markt? Je hebt een keus, consuminder IPV van de communistische troll uit te hangen terwijl je panisch naar de voordeur blijft kijken of er al aangebeld wordt.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De markt zal onder een kapitalistisch systeem alles doen om winst te maximaliseren en aan de vraag te voldoen, ongeacht wat de nadelen voor de werknemers zijn.
Is dat niet een beetje het hele idee van kapitalisme? Onder zwaar communisme ga ik niet 10 keer dezelfde bruine schoenen online bestellenquote:Op donderdag 3 juni 2021 14:06 schreef Document1 het volgende:
[..]
Aan jou en andere besteljunkies die alles NU moeten hebben.
Je hebt in Nederland de keuze om mee te doen of dood te gaan. Als ik een pakketje bij Bol haal maakt het geen zak uit of ik levering over een week aanvink als dat al kan. Het zal alsnog last minute gepicked worden met dezelfde targets en bij dezelfde laagbetaalde bezorger terechtkomen als wanneer ik morgen bezorgd kies.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:33 schreef Document1 het volgende:
[..]
En wie zorgt voor die markt? Je hebt een keus, consuminder IPV van de communistische troll uit te hangen terwijl je panisch naar de voordeur blijft kijken of er al aangebeld wordt.
Ik ben het helemaal met je eens hoor, de enige die dit systeem echt kunnen veranderen zijn de consumenten door er niet meer aan mee te doen. Lokaal te kopen en niet alles maar dezelfde dag nog op je stoep te verwachten. Helaas is dit een utopie want we zijn liever dik en vol gevreten lui dan bewust bezig.quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt in Nederland de keuze om mee te doen of dood te gaan. Als ik een pakketje bij Bol haal maakt het geen zak uit of ik levering over een week aanvink als dat al kan. Het zal alsnog last minute gepicked worden met dezelfde targets en bij dezelfde laagbetaalde bezorger terechtkomen als wanneer ik morgen bezorgd kies.
Wat jij hier doet is een truc van de rijke mensen om maar nooit wat te hoeven veranderen. Als we iedereen verantwoordelijk maken voor iets, dan is niemand meer verantwoordelijk. Bonuspunten als je er letterlijk 0 invloed op hebt zoals bij webwinkels. Bedrijven kunnen onder het huidige systeem ook moeilijk anders dan meedoen met de race naar de bodem, want anders stop je te bestaan. De enige die er wat aan kan doen is de overheid, maar dat gaat niet gebeuren, want de extreem snelle levertijden zijn in het voordeel van de grootste bedrijven. Kleine webwinkels en de lokale middenstand kunnen niet lobbyen. Amazon wel. Wat een feest.
En dat product komt op welke manier in de lokale winkel? Vanzelf aangewandeld of op een vakfietsje?quote:Op donderdag 3 juni 2021 14:43 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens hoor, de enige die dit systeem echt kunnen veranderen zijn de consumenten door er niet meer aan mee te doen. Lokaal te kopen en niet alles maar dezelfde dag nog op je stoep te verwachten. Helaas is dit een utopie want we zijn liever dik en vol gevreten lui dan bewust bezig.
Heb ik 16 jaar lang geslikt, tyfuszooi, pure drugs. Niet doen dus.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:17 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan de overheid gratis Ritalin verstrekken.
Maar wat heb ik aan de eigen verantwoordelijkheid van een trucker als ik tussen hem en zijn collega voor me wordt geplet doordat hij slapend of append achter het stuur zat?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat zou je er ook aan willen doen? Er zijn al wetten om ze te dwingen regelmatig pauze te nemen en niet langer dan x aantal uur te rijden. Het blijft ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om dan niet achter het stuur te stappen. Maar ja, als het je baan is en je bent gisteren net wat te laat naar bed gegaan of je hebt een slechte nacht gehad zal je baas het ook niet op prijs stellen als je dan niet komt werken.
Je kunt die vrachtwagen beter op een trein installeren:quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:45 schreef Cockwhale het volgende:
Kunnen ze geen emmer koud water installeren in die vrachtwagens?
Anders jij wel.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
@:torentje heeft ongetwijfeld een verklaring hiervoor, die samenhangt met arme mensen.
En waar dacht je dan aan? Verplichte amfetamineinjecties?quote:Op donderdag 3 juni 2021 19:38 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar wat heb ik aan de eigen verantwoordelijkheid van een trucker als ik tussen hem en zijn collega voor me wordt geplet doordat hij slapend of append achter het stuur zat?
Als het te vaak mis gaat doordat die eigen verantwoordelijk het laat afweten dan moet er maar iets in de plaats van die eigen verantwoordelijkheid komen.
Bijvoorbeeld door de overheid.
Of zijn werkgever, maar die kijkt vooral naar geld.
Of pervitine? Maar alle gekheid op een stokje. Blijkbaar is er dan wat mis met de rusttijden?quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:17 schreef Sapstengel het volgende:
Misschien kan de overheid gratis Ritalin verstrekken.
Er zijn al regels omtrent rij- en rusttijden, als je daar vaak genoeg op controleert dan zul je genoeg overtreders pakken.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En waar dacht je dan aan? Verplichte amfetamineinjecties?
Ik zou niet weten hoe je dit kunt ondervangen op een realistische manier.
Daar komt de aap uit de mouw. Opleggingskosten van het CBR, administratiekosten van het CJIB en ga zo maar door. Allemaal extra strafmaatregelen onder een misleidende noemer.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:39 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er zijn al regels omtrent rij- en rusttijden, als je daar vaak genoeg op controleert dan zul je genoeg overtreders pakken.
Dat vereist natuurlijk wel dat er mensen en middelen op worden ingezet.
En als het probleem dan hardnekkig blijft dan ga je harder straffen.
Stuur ze naar het CBR voor een EMG of pak het rijbewijs af.
En geef de werkgever een boete, de overtreding is immers in het kader van het werk begaan.
Mja, vage 'opleggingskosten' verdienen niet de schoonheidsprijs maar zware straffen en een hoge pakkans kunnen wel helpen om te zorgen dat chauffeurs tijdig rusten.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef Fcu030 het volgende:
Daar komt de aap uit de mouw. Opleggingskosten van het CBR, administratiekosten van het CJIB en ga zo maar door. Allemaal extra strafmaatregelen onder een misleidende noemer.
Maar goed het doel heiligt de middelen, niet waar?!
Als dergelijke instanties schaamteloos een extra gram menen te moeten halen ten behoeve van de "verkeersveiligheid" (uhu) mogen ze dat gewoon zo benoemen en anders deugt het strafrecht niet. Ik vraag me ook sterk af welke aspecten van zo'n EMG er nou voor zorgen dat de recidive minder is, zo'n cursus is bijna satire.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:02 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Mja, vage 'opleggingskosten' verdienen niet de schoonheidsprijs maar zware straffen en een hoge pakkans kunnen wel helpen om te zorgen dat chauffeurs tijdig rusten.
En het probleem breed aanpakken kan ook helpen.
Chauffeurs overtreden de regels omdat de baas hen aanspoort om de strakke planning te halen.
Waarom dan niet ook die baas aanpakken?
Net alsof Truckers de enigen zijn die achter het stuur zitten te appen…😌quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:23 schreef Document1 het volgende:
Ik zie ze eerder slingeren omdat ze drukker zijn met hun telefoon dan het verkeer.
Ik durf te stellen dat meer dan de helft van de weggebruikers met heel andere dingen bezig is dan autorijden.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:25 schreef Maron het volgende:
[..]
Net alsof Truckers de enigen zijn die achter het stuur zitten te appen…😌
Ik hoor de verhalen uit eerste hand welke capriolen automobilisten uithalen waar een trucker moet op zien te anticiperen…niet zo makkelijk als je 40 ton achter je hebt hangen..😕
Komt er nog even een feitje bij dat (ex-Oostblok)- chauffeurs met hun gebrekkige opleiding/ gekochte veiligheidsdiploma’s het er niet veiliger op maken..😏
Toevallig een artikel vandaag op tweakers over hoe ze in Texas al met zelfrijdende trucks bezig zijnquote:Op donderdag 3 juni 2021 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker maar dat duurt nog zeker meerdere decennia ivm standardisering van wegen en het uitvoeren daarvan.
of met mensen met jonge sterke lichamen die de arme mensen hun voedsel afpakkenquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
@:torentje heeft ongetwijfeld een verklaring hiervoor, die samenhangt met arme mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |