Zou het virus ook die doelen SMART opstellen?quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Het virus heeft als doel mensen ziek te maken. Maar niet dood, want dan verliest het z'n gastheer en dat is niet darwinistisch.
Dit is een modern virus, snap dat toch eens. Het is mee-geevalueerd (sic) met de mensheid. Dus nee, smart is hopeloos vorige eeuw. Vorig millemiumquote:Op woensdag 2 juni 2021 19:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou het virus ook die doelen SMART opstellen?
Graag gedaanquote:
quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit is een modern virus, snap dat toch eens. Het is mee-geevalueerd (sic) met de mensheid. Dus nee, smart is hopeloos vorige eeuw. Vorig millemium![]()
STAR: Situatie, Taak, Actie en Resultaat.
Ik zit te knikkebollen hier in de tuin, alles zou kunnenquote:
Issie weer: STAR (Trek)quote:Op woensdag 2 juni 2021 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit is een modern virus, snap dat toch eens. Het is mee-geevalueerd (sic) met de mensheid. Dus nee, smart is hopeloos vorige eeuw. Vorig millemium![]()
STAR: Situatie, Taak, Actie en Resultaat.
Infantiele aanpak, yepquote:Op woensdag 2 juni 2021 19:51 schreef Isabeau het volgende:
Elke keer als ik lees "maar het virus is nog niet klaar met ons" denk ik: 'het is er maar één en die heeft plannen?'
#gillisquote:Op woensdag 2 juni 2021 19:27 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Mens hou op, ik word er, helemaal foxwild van
Nee hoorquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat gaat natuurlijk ook weer een keer gebeuren![]()
Wij moeten (...) nog steeds een afscheidsetentje doen voor collega die zo intens moeilijk moeilijk 2.0 deed en uiteindelijk zelf weggegaan is.quote:
Samen tegen corona!quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:20 schreef borisz het volgende:
Om 20uur met dit weer het terras moeten verlaten. 😟
Ik snap deze nietquote:
En deze ook niet?quote:Op woensdag 2 juni 2021 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh dat gaat natuurlijk ook weer een keer gebeuren![]()
Gilles heeft te maken met een tv programma van Peter Gilles. Die overal 'foxwild' van wordt.quote:
Oh ik kijk geen tv meer, ken het niet vrees ikquote:Op woensdag 2 juni 2021 20:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Gilles heeft te maken met een tv programma van Peter Gilles. Die overal 'foxwild' van wordt.
sbs 6 prog.
En op pers. titel dat er na corona weer collega-etentjes gehouden gaan worden waar ik zelf niet zo van ben.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb footage kunnen bemachtigen van @:derLudolf
https://imgur.com/gallery/R9uqowA (waar is die muziek eigenlijk van, een film?)
quote:Op woensdag 2 juni 2021 21:04 schreef Isabeau het volgende:
Doughnuts op de trekkerquote:Op woensdag 2 juni 2021 21:04 schreef Isabeau het volgende:
Whehe, goede klantenbindingquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:11 schreef Vanyel het volgende:
Wij betrokken een van onze twee nieuwe cavia's (ja tis of we het afgesproken hebben) van een dierenarts, dus 1 was hier ook geen optie.
We kregen er het voedings, hok- en naamadvies gratis bij.
Die cavia werd ons trouwens ook al voor nop naar binnen geschoven. Het loont wel, de juiste mensen bevrienden.
Jammer dat me dat tot op heden niet is gelukt met handige klussers.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:11 schreef Vanyel het volgende:
Wij betrokken een van onze twee nieuwe cavia's (ja tis of we het afgesproken hebben) van een dierenarts, dus 1 was hier ook geen optie.
We kregen er het voedings, hok- en naamadvies gratis bij.
Die cavia werd ons trouwens ook al voor nop naar binnen geschoven. Het loont wel, de juiste mensen bevrienden.
Jammer dat me dat tot op heden niet is gelukt met handige klussers.
Ik ben nog wakker. Vooral lurker tegenwoordig.. hoiquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:46 schreef fietsie het volgende:
Is er hier nog even gedachtenverzettend te kletsen?
Tuurlijkquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:46 schreef fietsie het volgende:
Altijdquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:46 schreef fietsie het volgende:
quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben nog wakker. Vooral lurker tegenwoordig.. hoi![]()
Maar mocht je even iemand nodig hebben om tegenaan te kletsen. Klets maar weg
Hoihoi, goed hoor. Met man stukken beter, mijn ouders volledig ingeënt beide sinds vandaag. Dus ik ben blijquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou? En je vriend en je familie?
Wat verdrietigquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Ik vond het wat moeilijk om plompverloren in een stil topic te melden dat ik net afscheid heb mogen nemen van een voor mij bijzondere man. Hij heeft er niets meer van meegekregen (gelukkig).
Fijn om te horen!quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoihoi, goed hoor. Met man stukken beter, mijn ouders volledig ingeënt beide sinds vandaag. Dus ik ben blij![]()
En we kunnen eindelijk weer plannen maken voor leuke dingen![]()
Met jou ook alles goed?
Ach wat snelquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Ik vond het wat moeilijk om plompverloren in een stil topic te melden dat ik net afscheid heb mogen nemen van een voor mij bijzondere man. Hij heeft er niets meer van meegekregen (gelukkig).
Ik heb gisteravond een (achteraf gezien) goed telefoongesprek met m gehad, en m toegewenst dat ie maar goed zou mogen slapen. Ik bedoelde de nacht.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat verdrietighopelijk heb je voor je gevoel alles nog kunnen zeggen. Sterkte!
Thnxquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ach wat snelGecondoleerd. Heel veel sterkte voor jou en de rest vd familie
Lekker! Fijn dat het goed gaat.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fijn om te horen!![]()
Hier gaat alles ook goed. Gelukkig in de liefde, prima op het werk, familie gezond en 1e vaccinatie binnen
Fijn dat je dat gesprek dan nog gehad hebt. Was diegene al langere tijd ziek?quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond een (achteraf gezien) goed telefoongesprek met m gehad, en m toegewenst dat ie maar goed zou mogen slapen. Ik bedoelde de nacht.
Fijn dat je zo recent nog een goed gesprek met hem hebt kunnen hebben. En dit soort zaken lopen echt heel vaak anders dan verwacht, vaak veel sneller of veel langzamer. Als het sneller is is het vaak schrikken. Maar je wens voor hem was hoe dan ook prachtig.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond een (achteraf gezien) goed telefoongesprek met m gehad, en m toegewenst dat ie maar goed zou mogen slapen. Ik bedoelde de nacht.
Laatste weken is er flink tempo gemaakt inderdaad. Hopelijk mag je snel een afspraak maken!quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker! Fijn dat het goed gaat.
Ik moet nog even wachten op de oproep. Ben van 89. Maar het begint op te schieten
Och toch. Wat is dat ontzettend snel gegaan. Wat erg voor jullie allemaal. Heel veel sterktequote:Op woensdag 2 juni 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Met kerst gevallen, vage klachten. 21 mei diagnose longkanker. Schoonvader.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Fijn dat je dat gesprek dan nog gehad hebt. Was diegene al langere tijd ziek?
Oh shit man. Gecondoleerd. Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Dikke knuffelquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Smakelijk. Eten is belangrijk, zeker in tijden van rouw en stress. Houdt je op de beenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:09 schreef fietsie het volgende:
En ondertussen had ik nog niet gegeten.
Dus nu net een lekker knapperig gebakken karbonade. Omdat.
Zo, dat ging dan ineens (te) snel danquote:Op woensdag 2 juni 2021 22:53 schreef fietsie het volgende:
Ja, dat doet rare dingen met je. Maar wel fijn in deze. Dat je die pijn er niet ook nog bij hebt op zo'n moment.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:14 schreef fietsie het volgende:
Het gekke was dat de intense rugpijn waar ik al weken met oefeningen aan werk vanmiddag ineens nergens meer te bekennen was. Adrenaline.
En dan kan het ineens snel gaan. Sterkte. Fijn dat je even en hopelijk blijvend verlost bent van je rugpijn.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met kerst gevallen, vage klachten. 21 mei diagnose longkanker. Schoonvader.
Hoe verdrietig en snel is het verlopen!quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Ohohoh, ik was 'm al weer helemaal vergeten. Wat een helquote:Op donderdag 3 juni 2021 08:07 schreef gcjoel het volgende:
Oh god uitnodiging voor de borrel from hell.
Net zo een als Sigme geloof ik een tijdje terug had.
Met van die poppetjes rondlopen op een tropisch eiland en dan kun je in groepjes praten met wie je tegenkomt
Ja ik las het en moest meteen denken aan jou rennende poppetjequote:Op donderdag 3 juni 2021 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ohohoh, ik was 'm al weer helemaal vergeten. Wat een hel. Succes!
*Insert Reinhard May stem*quote:Op donderdag 3 juni 2021 06:19 schreef Candaasje het volgende:
Dat is snel gegaan fiets, heel veel sterkte
En 'goedenacht'... er zijn eigenlijk geen passendere afscheidswoorden![]()
![]()
.
Gecondoleerd.quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:50 schreef fietsie het volgende:
Noem hem ...quote:Op woensdag 2 juni 2021 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is een naamadvies voor een cavia?
F. magquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Kwam op twitter langs:
LET OP: vanaf 10:00 uur kan ook iedereen die in 1982 geboren is een vaccinatieafspraak maken. Ook zonder (!) brief. Afspraak maken: https://coronatest.nl/ik-(...)nline-afspraak-maken. Dit jaar krijgt Pfizer of Moderna.
Bellen kán ook, maar liever niet ivm drukte belcentrale: 0800 7070.
Ik heb de slager om advies gevraagdquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:Tele:
Wanneer je geen geloofsbezwaarde mensen in de groep hebt zou ik voor half om half gaan. Daar kun je volgens mij matig de fout mee in gaan.
Zalm is zalmmoot, plakjes zalm, ofzalmsnippers en dan nog keuze tot diepgevroren of "vers". Ik denk dat plakjes meer voor kauwsjeutel achtige gerechten zijn en snippers zou je er specifiek bijzetten denk ik. Dus dan filet en die zou ik met een beperkt budget niet bij de visboer halen, maar bij de super en dan diepgevroren. Maar ja erg diervriendelijk is dat weer niet.
Naaaaah, je verwacht het niet, tips van de vakman :pquote:Op donderdag 3 juni 2021 09:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb de slager om advies gevraagd![]()
Het gaat in een soort van pasteitjes. Hij zei ook dat half-om-half het beste daarvoor was.
Recept voor de zalm opgegraven, en in m'n geheugen gegraven (heb dit eerder gekookt), het was een dik stuk zalmfilet evt met huid. We kopen graag bij de lokale leveranciers om de zaken daar een beetje te steunen. Van dat ene stuk zalm gaan we ook niet failliet.
Te moe en te druk in 't heufd!quote:Op donderdag 3 juni 2021 01:50 schreef AnneX het volgende:
Na een lange dag met van alles en van hot naar her doodmoe gaan slapen om 23 uur en dan nu wakker worden alsof het ‘s ochtends 7 uur is: helder en uitgerust.![]()
Tenzij enorm lichamelijk moe. Dat slaapt zoveel fijnerquote:Op donderdag 3 juni 2021 10:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Te moe en te druk in 't heufd!
Heb ik hier elke nachtGa ik doodmoe naar bed, komen de beelden van de hele dag binnen
Dat stadium bereik ik alleen als ik een werkdag gehad hebquote:Op donderdag 3 juni 2021 10:34 schreef Tele6 het volgende:
Tenzij enorm lichamelijk moe. Dat slaapt zoveel fijner
Lekker toch! Fijn dat het kan. Heb dat ook vaak op de (een na) laatste vakantiedag. Maar als je dan ver weg zit of van anderen afhankelijk bent duurt zo'n dag eindeloos. Als het klaar is is het klaar en dan schreeuwt het eigen huis naar jequote:Op donderdag 3 juni 2021 10:40 schreef Blues het volgende:
Morgenochtend voor 10 uur moeten we uit 't huissie zijn.
Dus wat doen wij? Wij gaan lekker de hele dag de hort op, ergens in de middag rond 16 zijn we dan wel weer terug, pakken in, happie eten bij de tent hier op het volgende park rond een uur of 17, laden de spullen in de auto rond 18/18.30 en dan zijn we rond 21 thuis.
Hadden we gister al zin in.
#huismus galore allebei
"wij ruiken de stal"quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Lekker toch! Fijn dat het kan. Heb dat ook vaak op de (een na) laatste vakantiedag. Maar als je dan ver weg zit of van anderen afhankelijk bent duurt zo'n dag eindeloos. Als het klaar is is het klaar en dan schreeuwt het eigen huis naar je
Mensen vind het vaak vreemd dat ik altijd een "blij hupje" heb als ik de sleutel in mijn voordeur doe. Ik hou van vakantie, maar het thuiskomen is zo fijn. En gelukkig zijn er meer hier.quote:
Leuke laatste dag gewenst voor jullie! Wat een goed weer zeg voor vakantie. En een mooi visdiner voor je verjaardagquote:Op donderdag 3 juni 2021 10:40 schreef Blues het volgende:
Morgenochtend voor 10 uur moeten we uit 't huissie zijn.
Dus wat doen wij? Wij gaan lekker de hele dag de hort op, ergens in de middag rond 16 zijn we dan wel weer terug, pakken in, happie eten bij de tent hier op het volgende park rond een uur of 17, laden de spullen in de auto rond 18/18.30 en dan zijn we rond 21 thuis.
Hadden we gister al zin in.
#huismus galore allebei
Herkenbaarquote:
Ik moet eigenlijk een heleboel brandnetel verwijderen tussen de bessen. Maar totaal geen zin in.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:54 schreef sigme het volgende:
93km! Wow![]()
Ik heb gister veel buiten gewerkt. Zonder smeren, maar ook blijkbaar netjes genoeg niet in de zon en/of voldoende bedekt, want ik ben nergens zelfs ook maar licht-gloeïerig geworden.
Wel heb ik:
[ afbeelding ]
Een 'echte koekoeksbloem' gevonden in de schapenwei. Die koekoeksbloemvariant kende ik nog niet, @:claudia_x wees me er laatst op en prompt vind ik er een
[ afbeelding ]
En de bessen zijn kuis aan de voet. Ruim 24 meter lang!
Dit weekend de zwarte grond even afdekken met hooi, dan groeit de boel wat minder (en minder vast) weer dicht.
quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuke laatste dag gewenst voor jullie! Wat een goed weer zeg voor vakantie. En een mooi visdiner voor je verjaardag
Heb m'n zus geïnformeerd dat ze afspraak mag maken. Ik verwacht volgende week een afspraak te mogen maken.
En heb sinds laaaaange tijd weer een keer spierpijn(nou ja eerder stijve benen en een beurse kont).
Gisteren dag vrij genomen en 93km gefietst, was echt heerlijk maar werd het wel zat aan het eind. Lekker gestopt voor broodjes, fruit, patat en iedere keer insmeren. En na fietstocht ijs gegeten bij m'n geweldige Italiaan (passievrucht).
Ik ook. En distel en kweekgras en nog van alles. Ik moet dat echt gaan doen maar deze tijd van het jaar is het bijzonder moeilijk om prioriteiten te stellen in de tuin.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk een heleboel brandnetel verwijderen tussen de bessen. Maar totaal geen zin in.
In dat geval: probeer tijd te vinden om een flinke laag mulch onder de bessen te leggen. Dan kan je later makkelijker grondig kuisen en je hebt nu profijt en het kost nu heel veel minder tijd.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ook. En distel en kweekgras en nog van alles. Ik moet dat echt gaan doen maar deze tijd van het jaar is het bijzonder moeilijk om prioriteiten te stellen in de tuin.
Dat ligt er alquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:44 schreef sigme het volgende:
[..]
In dat geval: probeer tijd te vinden om een flinke laag mulch onder de bessen te leggen. Dan kan je later makkelijker grondig kuisen en je hebt nu profijt en het kost nu heel veel minder tijd.
Boks. Ik heb al dagen dingen klaar staan om te planten, maar ik heb alleen maar in m'n hangmat gelegen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Het ingewikkelde van 'ALLES MOET NU' in de tuin is dat ik dan vaak niks doe.![]()
Ik zag de eerste peulen (eindelijk), de eerste doperwten, doorgeschonten spinazie, doorgeschoten raapstelen en doorgeschoten cima di rapa.
De eerste aardbei is bijna gaar, de bessen zijn nog niet rood, er zit OVERAL gras tussen de tegels, tomaten staan vol bloemen incluslief horrortomatenbloem (vrij naar @:sigme), de rozemarijn groeit als kool (holy hell), de bladgroente vinden de zon te fel en er moet nodig VANALLES gezaaid.
Dus ik ga vanmiddag Netflixen, denk ik.
Het zakje 'zaaien in mei' ligt inderdaad al best een tijdje te wachten. Eerst was er alleen maar regen, toen was het te warm en nu ben ik in 'shutdown' modus.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Boks. Ik heb al dagen dingen klaar staan om te planten, maar ik heb alleen maar in m'n hangmat gelegen.
Dan heb je gedaan wat je nu kan doen. Hooguit meer mulch erop en geen nieuwe grote projecten beginnen en als het lopend werk weer ruimte biedt die bessen te grazen nemen.quote:
Kun je niet gewoon naar de Sligro? Daar hebben ze gewoon voorraad voor zoveel personen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 09:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit leveranciers te bellen voor het eten voor komende week. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat ze in het dorp waar we zitten de benodigde etenswaren voor 30 man op voorraad hebben.
Ik moet de slager en de visboer bellen. Met een nogal beknopt lijstje.
Wat voor gehakt? Wat voor zalm? Weetikveel![]()
superhandig, je bijna-veganist deze bestellingen laten doen.
Haha, geen nieuwe projecten beginnenquote:Op donderdag 3 juni 2021 13:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan heb je gedaan wat je nu kan doen. Hooguit meer mulch erop en geen nieuwe grote projecten beginnen en als het lopend werk weer ruimte biedt die bessen te grazen nemen.
Zoveel herkenning.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zakje 'zaaien in mei' ligt inderdaad al best een tijdje te wachten. Eerst was er alleen maar regen, toen was het te warm en nu ben ik in 'shutdown' modus.
Die heb ik gezaaid en gister uitgeplant.quote:
Hahaha, ja dit.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:08 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Zoveel herkenning.
Wel blij dat ik vorig weekend mezelf even ingezet heb in de tuin. Een hoop van het "ergste" spul is nu in ieder geval weg.
Alleen staat er dus nog niets nieuws, dus als ik te lang wacht kan ik weer opnieuw beginnen.
Mijn tuin is maar een postzegel, dan heb ik liever eetbare aardbei.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Die heb ik gezaaid en gister uitgeplant.
Ik zoek nog schijnaardbei, maar die heb ik nog niet te koop gevonden.
Winde, check.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahaha, ja dit.![]()
Overal akkerwinde en melde. En zevenblad.
En gras tussen de tegels.
Je kunt smeerwortel gebruiken op de composthoop of om een soort thee van te zetten (bladeren 3 weken in een emmer water). Die thee gebruik je om voedingsstoffen toe te voegen aan je planten.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Even aan de tuinierders vragen, gisteren hadden een paar mensen over "smeerwortel". Iemand had het besteld en die was dolgelukkig, en een ander wilde meteen weten waar en ging gelijk bestellen.
Wat is er zo bijzonder aan smeerwortel?
Maar is dat dan iets bijzonders? Moeilijk aan te komen plant? Want die indruk kreeg ikquote:Op donderdag 3 juni 2021 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je kunt smeerwortel gebruiken op de composthoop of om een soort thee van te zetten (bladeren 3 weken in een emmer water). Die thee gebruik je om voedingsstoffen toe te voegen aan je planten.
Nee, het groeit in het wild, ik kwam vanochtend bloeiende smeerwortel tegen in de bermen in Stad.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar is dat dan iets bijzonders? Moeilijk aan te komen plant? Want die indruk kreeg ik
Nah, we redden het prima met lokale leveranciers. Het grootste deel van de boodschappen wordt bezorgd door de lokale Plus, heel vriendelijke mensen, goede service, voor ons heel fijn dat we het niet zelf hoeven te verzamelen en sjouwen. Lijkt me dat je dat namelijk wel zelf zou moeten doen bij de Sligro en dat zou voor ons veel moeite zijn, zeker nu we maar met 3 man zijn voor het koken. (Normale jaren hebben we 4-5 man plus 2-3 hulpjes elke dag, maar nu moet de bubbel klein.)quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon naar de Sligro? Daar hebben ze gewoon voorraad voor zoveel personen.
En gehakt, gewoon runder. Niet mager. Altijd goed.
Zalm, geen idee, ligt er aan wat ie er mee wil.
Ik bedenk meestal pas vrij laat wat we gaan eten en voor 70 personen is het qua koelruimte die je nodig bent ook een stuk meer.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah, we redden het prima met lokale leveranciers. Het grootste deel van de boodschappen wordt bezorgd door de lokale Plus, heel vriendelijke mensen, goede service, voor ons heel fijn dat we het niet zelf hoeven te verzamelen en sjouwen. Lijkt me dat je dat namelijk wel zelf zou moeten doen bij de Sligro en dat zou voor ons veel moeite zijn, zeker nu we maar met 3 man zijn voor het koken. (Normale jaren hebben we 4-5 man plus 2-3 hulpjes elke dag, maar nu moet de bubbel klein.)
We serveren ook ontbijt en lunch, dus boodschappen doen moet vlugvlug tussen ontbijt en lunch gedaan worden en dan is het wel fijn als het merendeel bezorgd wordt.
Dan blijven er nog de dingen over die de Plus niet heeft, en die halen we dan bij andere winkels, zoals de slager, visboer, groenteboer, toko, theewinkel. Dit jaar zelfs nog naar de Kruidvat en de Wibra gemoeten omdat alles de hele tijd gepoetst zal moeten worden.
Goeie, dienoet ik ook ff plukken!quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:47 schreef Lonaa het volgende:
Het ingewikkelde van 'ALLES MOET NU' in de tuin is dat ik dan vaak niks doe.![]()
Ik zag de eerste peulen (eindelijk),
quote:De eerste aardbei is bijna gaar,
Gewoon 1 ding gaan doen. De rest gaat vanzelf.quote:Dus ik ga vanmiddag Netflixen, denk ik.
Alleen als je een steriele variant wil. Wat in een tuintje wel wenselijk is.quote:Op donderdag 3 juni 2021 13:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar is dat dan iets bijzonders? Moeilijk aan te komen plant? Want die indruk kreeg ik
De klimop is van de buren.quote:Op donderdag 3 juni 2021 15:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij ons in de tuin ook nu de klimop weg is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |