SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 31-05-2021 13:56:32 ]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Millennials*.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zou wel ironisch zijn als ze daar aankomt en geweigerd wordt en dan alleen maar langer moet wachten dan ze normaal zou doen.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, m'n schoonzus. ik wacht gewoon netjes af.![]()
Gristus, die OP is inmiddels zo lang dat je eerst een halve minuut aan het scrollen bent voordat je bij de daadwerklijke posts aangekomen bent![]()
![]()
Ik heb het even voor je gecheckt.quote:
Misschien wel.
Maar kan ook van niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
ja behoorlijk... ik vond het ook raar dat ze zonodig met de 1975 groep mee wilde terwijl ze ook even had kunnen wachten tot 1978... maarja...quote:Op maandag 31 mei 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel ironisch zijn als ze daar aankomt en geweigerd wordt en dan alleen maar langer moet wachten dan ze normaal zou doen.![]()
Bel je wel met 0900-bestuh-mensuh?quote:Op maandag 31 mei 2021 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die is constant bezet, geen doorkomen aanVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Puik detectivewerk.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je gecheckt.
Misschien wel.
Maar kan ook van niet.![]()
Er kunnen wel wat plaatjes weg ja.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus, die OP is inmiddels zo lang dat je eerst een halve minuut aan het scrollen bent voordat je bij de daadwerklijke posts aangekomen bent![]()
Uit de informatie die ik tegenkwam, kwam naar voren dat het telefoonnummer kan verschillen tussen verschillende doelgroepen. Niet dus.quote:Dank hiervoor. Meteen gebeld en ik kwam er snel doorheen. Maar helaas, het verplaatsen is niet gelukt. Als je je tweede afspraak wilt verplaatsen, verplaatst je eerste afspraak mee. Er kon voor mij geen tweede afspraak voor mijn vakantie worden ingepland en na mijn vakantie was te ver in de toekomst. Z'n advies was om de eerste prik gewoon te halen en daarna te bellen voor een nieuwe, tweede afspraak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
mooie cijfers weer voor een maandagJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
IC op signaalwaarde .... #nietmeertehoogquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik schaam mij diep....quote:Op maandag 31 mei 2021 13:31 schreef Zipportal het volgende:
Mei is bijna afgelopen ik gooi 'm er alvast in.
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-05-2021 t/m 31-05-2021
nr / aantal posts / gebruiker
030 0222 NaturalScience
Als man met een vaste relatie, sociaal leven, en een goede carriëre hoor ik niet in dit soort lijstjes....![]()
![]()
![]()
Ik vind dat echt heel raar. Schaap kon zonder problemen alleen de tweede afspraak verplaatsen. Het ging wel maar over 5 dagen, maar toch.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit de informatie die ik tegenkwam, kwam naar voren dat het telefoonnummer kan verschillen tussen verschillende doelgroepen. Niet dus.Dank hiervoor. Meteen gebeld en ik kwam er snel doorheen. Maar helaas, het verplaatsen is niet gelukt. Als je je tweede afspraak wilt verplaatsen, verplaatst je eerste afspraak mee. Er kon voor mij geen tweede afspraak voor mijn vakantie worden ingepland en na mijn vakantie was te ver in de toekomst. Z'n advies was om de eerste prik gewoon te halen en daarna te bellen voor een nieuwe, tweede afspraak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Same here.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep....
Als man met een vaste relatie, sociaal leven, en een goede carriëre hoor ik niet in dit soort lijstjes....![]()
Al valt dat sociale leven eigenlijk wel wat tegen de laatste 1.5 jaar![]()
![]()
![]()
Oh, dat is inderdaad gek.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat echt heel raar. Schaap kon zonder problemen alleen de tweede afspraak verplaatsen. Het ging wel maar over 5 dagen, maar toch.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Same here:quote:Op maandag 31 mei 2021 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep....
004 0938 chratnox
Wat ik wel knap vind:
006 0820 raptorix
#freeraptorix![]()
Prima cijfers.. de komende dagen rap richting 1000 totaal aub
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als we terugkijken op deze gehele reeks, wat zijn voor jullie dan echt de onmisbare momenten?
@Salina @tesssssss @andere-oudgedienden![]()
Thuis'werken' helpt natuurlijk ook wel.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep....
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Alles van De_Verzamelaarquote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
Als we terugkijken op deze gehele reeks, wat zijn voor jullie dan echt de onmisbare momenten?
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgediendenWhere law ends, tyrrany begins.![]()
De oprichting van het Fok!OMT. De kwaliteit van sommige van de discussies, vooral toen net bekend werd dat Pfizer goedgekeurd was.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgedienden
En zoals @Gunner zegt. Alles van De_Verzamelaar, maar ook hooibaal
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2021 14:17:47 ]![]()
Hmzz, ik zie zowel in het portaal als op de mail geen bevestiging van mijn vaccinatieafspraak
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
BNWquote:Op maandag 31 mei 2021 14:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar is die gebleven eigenlijk?![]()
Het zit in de lijn der verwachting dat die inmiddels ergens in het redneck-gedeelte van Amerika in de bar zit.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar is die gebleven eigenlijk?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Bepaalde users die in mei 2020 al riepen COVID IS DONE.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgedienden![]()
CORREDquote:Op maandag 31 mei 2021 14:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bepaalde users die in mei 2020 al riepen COVID IS DONE.![]()
de gifjes. Zonde dat we ze nu vaak moeten missen.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgedienden![]()
019 0343 popje
Ik had tijdens dat grafweer echt niks beters te doen...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En wat is je excuus op dit moment?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:24 schreef popje het volgende:
019 0343 popje
Ik had tijdens dat grafweer echt niks beters te doen...
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Hoeft niet hoor!quote:Op maandag 31 mei 2021 14:23 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
de gifjes. Zonde dat we ze nu vaak moeten missen.
COR / [COR SC #23] Waar we buitengaats gaanAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Wat is nu je excuus dan?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:24 schreef popje het volgende:
019 0343 popje
Ik had tijdens dat grafweer echt niks beters te doen...
edit > crap iemand was me al voor![]()
![]()
Niet eens zo zeer in deze reeks, maar wel dat ik van een collega begreep dat ze boodschappen met jif en/of bleek afboende in het begin.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Toch wel het ''volk'' wat je hier tegenkomt eigenlijk. Hele leuke users tegengekomen die ik voorheen eigenlijk nooit sprak, maar ook users tegengekomen die om andere redenen een bepaalde indruk hebben achtergelatenquote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgediendenLiet altijd mooi zien hoeveel meningen er wel niet zijn. In mijn persoonlijke omgeving denkt iedereen eigenlijk wel een beetje hetzelfde over Corona, dat idee had ik hier in de reeks nou nooit
![]()
![]()
Werken... woensdag zul je me hier niet zien, dan ben ik vrij en dit weekend was ik ook niet veel aanwezig, ik had weer een leven (lees suppen, terrassen, wielrennen, BBQ-en)quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Kan een paar uur durenquote:Op maandag 31 mei 2021 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Hmzz, ik zie zowel in het portaal als op de mail geen bevestiging van mijn vaccinatieafspraak![]()
Dat iedereen hier elkaar om de haverklap duimpjes geeft. Dit is denk ik het meest duimdichte topic op FOK!.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgediendenEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Heb jij nog nooit je knakworst gebleekt?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Niet eens zo zeer in deze reeks, maar wel dat ik van een collega begreep dat ze boodschappen met jif en/of bleek afboende in het begin.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat verdient een likequote:Op maandag 31 mei 2021 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat iedereen hier elkaar om de haverklap duimpjes geeft. Dit is denk ik het meest duimdichte topic op FOK!.![]()
* Duimpje gegeven.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat iedereen hier elkaar om de haverklap duimpjes geeft. Dit is denk ik het meest duimdichte topic op FOK!."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Géén like gegeven!quote:Op maandag 31 mei 2021 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat iedereen hier elkaar om de haverklap duimpjes geeft. Dit is denk ik het meest duimdichte topic op FOK!.![]()
Ik stond zelfs in de top 500 van Fok! met likes, terwijl ik min of meer alleen maar hier meepostquote:Op maandag 31 mei 2021 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat iedereen hier elkaar om de haverklap duimpjes geeft. Dit is denk ik het meest duimdichte topic op FOK!.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Waar kan je die lijst zien?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik stond zelfs in de top 500 van Fok! met likes, terwijl ik min of meer alleen maar hier meepost![]()
![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 31 mei 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Toch wel het ''volk'' wat je hier tegenkomt eigenlijk. Hele leuke users tegengekomen die ik voorheen eigenlijk nooit sprak, maar ook users tegengekomen die om andere redenen een bepaalde indruk hebben achtergelatenLiet altijd mooi zien hoeveel meningen er wel niet zijn. In mijn persoonlijke omgeving denkt iedereen eigenlijk wel een beetje hetzelfde over Corona, dat idee had ik hier in de reeks nou nooit
I'll give you something to do![]()
Dit klinkt als shoppen voor likes, maar toch maar gegevenquote:Op maandag 31 mei 2021 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
![]()
Ah ok, dat de mail lang op zich laat wachten snapte ik al wel, maar had gedacht dat ik dan op het portal in ieder geval wel de afspraak zou kunnen zien...quote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
https://www.volkskrant.nl(...)ent&utm_content=freequote:Een belletje naar het callcenter van de GGD levert vaker een vaccinatieafspraak dichtbij op dan een afspraak maken online. Hoe kan dat?quote:Het onlinesysteem raakt door die drukte soms overbelast. Volgens de GGD-woordvoerder waren vorige week op die piekmomenten bijna 200 duizend personen tegelijkertijd bezig om een prikafspraak te maken.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Mijn "hoogtepunten";
- de start in 2020, waar ik een topic opende terwijl er al een topic liep
- het dagelijks volgen van STEEEVEE/aardappelhoofd met vaste users in het topic
- het moment dat China hun diagnosemethode aanpaste en ineens met 60k nieuwe besmettingen kwam
- de dichtgelaste deuren, mensen die omvielen op straat
- de onwil om COR te openen, sloeg vrij snel om gelukkig
- de Italië-lijn meme, met geweldige excel lijstjes hoe snel het hier uit de hand zou lopen
- sowieso het aftikken van landen die nog geen infecties hadden
- de kritiek op het RIVM (carnaval kleine groepjes, kleine kans dat het hierheen komt, alles is onder controle)
- de eerste besmetting in Nederland tijdens de grote corona show bij de NOS
- vervanging Bruins na onwel worden live op TV
- groepsimmuniteit discussie, met als toppunt de toespraak vanuit het torentje
- de relatief rustige zomermaanden
- het hele topic dat schreeuwde om terugkomst kamerleden van vakantie
- beschermingsmiddelen discussies, testtekorten van Roche, etc.
- complete bezopen functie eisen voor BCO
- BCO die naar huis gestuurd werd en een maand laten werd BCO afgeschaald 'want te druk'
Volgens mij kan ik wel even doorgaan.![]()
Goeie lijst! Om eraan toe te voegen:quote:Op maandag 31 mei 2021 14:32 schreef Scrummie het volgende:
Mijn "hoogtepunten";
- de start in 2020, waar ik een topic opende terwijl er al een topic liep
- het dagelijks volgen van STEEEVEE/aardappelhoofd met vaste users in het topic
- het moment dat China hun diagnosemethode aanpaste en ineens met 60k nieuwe besmettingen kwam
- de dichtgelaste deuren, mensen die omvielen op straat
- de onwil om COR te openen, sloeg vrij snel om gelukkig
- de Italië-lijn meme, met geweldige excel lijstjes hoe snel het hier uit de hand zou lopen
- sowieso het aftikken van landen die nog geen infecties hadden
- de kritiek op het RIVM (carnaval kleine groepjes, kleine kans dat het hierheen komt, alles is onder controle)
- de eerste besmetting in Nederland tijdens de grote corona show bij de NOS
- vervanging Bruins na onwel worden live op TV
- groepsimmuniteit discussie, met als toppunt de toespraak vanuit het torentje
- de relatief rustige zomermaanden
- het hele topic dat schreeuwde om terugkomst kamerleden van vakantie
- beschermingsmiddelen discussies, testtekorten van Roche, etc.
- complete bezopen functie eisen voor BCO
- BCO die naar huis gestuurd werd en een maand laten werd BCO afgeschaald 'want te druk'
Volgens mij kan ik wel even doorgaan.
van Dissel: "Carnaval vier je in kleine groepjes"
GGD: "We hebben het prima onder controle en er is niets aan de hand! BCO is onder controle!"
3 dagen later: "We doen geen BCO meer want te druk"
Gommers: "Er is niks zo erg als dat we straks allemaal IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dat hou je niet lang vol"![]()
Vergeet de BLM-demo op de Dam niet, de bruiloft van Ferd, het maandenlange gesteggel over mondkapjes etcquote:Op maandag 31 mei 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goeie lijst! Om eraan toe te voegen:
GGD: "We hebben het prima onder controle en er is niets aan de hand! BCO is onder controle!"
Gommers: "Er is niks zo erg als dat we straks allemaal IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dat hou je niet lang vol"![]()
quote:Op maandag 31 mei 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goeie lijst! Om eraan toe te voegen:
Gommers: "Er is niks zo erg als dat we straks allemaal IC bedden hebben en allerlei personeel opgeleid en er zijn geen patiënten. Dat hou je niet lang vol". Als we ooit een terugblik gaan doen van het gehele jaar zijn er echt zoveel pareltjes te vinden.
Door je Gommers opmerking moest ik ook weer denken aan Famke 'respect voor corona' Louise en 'freedepieple'.![]()
Dit vraagt eigenlijk om het gifje wat Leolinedance altijd postte, maar dat doe ik maar even nietquote:Op maandag 31 mei 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vergeet de BLM-demo op de Dam niet, de bruiloft van Ferd, het maandenlange gesteggel over mondkapjes etc![]()
![]()
Ik kan het niet helpen om te denken aan het filmpje wat @leolinedance 400x gepost heeft nuquote:Op maandag 31 mei 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vergeet de BLM-demo op de Dam niet, de bruiloft van Ferd, het maandenlange gesteggel over mondkapjes etc![]()
![]()
Ik zie hem nu net een kwartier als ik inlog. Mail heb ik nog niet.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ah ok, dat de mail lang op zich laat wachten snapte ik al wel, maar had gedacht dat ik dan op het portal in ieder geval wel de afspraak zou kunnen zien...Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Is dit nu genderneutraal uitschelden?quote:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het spuugbakje van de medewerkster geeft het dan wel weer wegquote:
God ja. Hele rits semi-BNers die zich uitspraken tegen Corona. Nog voor de dag om was hadden ze zich bijna allemaal teruggetrokken. Tim Douwsma (zo heette ie geloof ik) als toppunt.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]. Als we ooit een terugblik gaan doen van het gehele jaar zijn er echt zoveel pareltjes te vinden.
Door je Gommers opmerking moest ik ook weer denken aan Famke 'respect voor corona' Louise en 'freedepieple'.
En nog wel een mooie dan. Willem Engel die bij Op1 zat om te vertellen over de rechtzaak die kwam vertellen dat hij een politieke partij ging starten, net als vrijwel iedereen aan die tafel toen.![]()
Pussy.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit vraagt eigenlijk om het gifje wat Leolinedance altijd postte, maar dat doe ik maar even niet![]()
Dat zal mij ook altijd blijven herinneren aan deze tijd, de ongelooflijk domme wappies en tokkies. Heb af en toe met verbazing de discussies gelezen op internet.![]()
Hugo's poging om vaccinaties aantrekkelijker te maken een paar maanden geleden vond ik ook wel grappig trouwens. Dat hij het ging vergelijken met frikandellenEn natuurlijk zijn busjes operatie die helemaal top was (vaccinatie uitrol).
![]()
Ja, ken je die nog niet? Dat gaat nu op Twitter rond. Alle ouderen zijn gevaccineerd dus #dorhout is nu niet trending meer, het is nu #dorhoud omdat alleen jongeren nog moeten, die kunnen toch niet spellen.quote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2021 14:44:57 ]![]()
Waar ik het meeste om gelachen heb (als een boer met kiespijn welteverstaan) waren de richtlijnen voor voetbal kijken.
Ik hoop met het EK straks flink met mijn ratel te kunnen draaien.![]()
Ok thanks, Hoe laat heb jij de afspraak gemaakt?quote:Op maandag 31 mei 2021 14:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zie hem nu net een kwartier als ik inlog. Mail heb ik nog niet.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
hij is meer van gillette the best a man can getquote:Op maandag 31 mei 2021 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft hij die vaccinatiechick nog gescoord?![]()
Anderszijds had je ook BN'ers die ons aan het begin deze crisis op een andere manier probeerden te terroriseren, namelijk door met een liedje op de proppen te komen.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
God ja. Hele rits semi-BNers die zich uitspraken tegen Corona. Nog voor de dag om was hadden ze zich bijna allemaal teruggetrokken. Tim Douwsma (zo heette ie geloof ik) als toppunt.![]()
De krokettenbusjes!quote:Op maandag 31 mei 2021 14:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hugo's poging om vaccinaties aantrekkelijker te maken een paar maanden geleden vond ik ook wel grappig trouwens. Dat hij het ging vergelijken met frikandellenEn natuurlijk zijn busjes operatie die helemaal top was (vaccinatie uitrol).
Even zonder gekheid, ik heb best vaak gezegd dat 't vaccineren kut ging, maar inmiddels lijkt 't wel echt goed te gaan. Eerder vandaag noemde iemand 't een diesel die nog op gang moest komen. Laat ik eraan toevoegen dat je die diesel eerst nog moest choken (schrijf je dat zo?).![]()
Ik mis ook al de hordes users die het "allemaal nog maar moesten zien" als het ging over het opschalen van vaccinaties. Als je het in februari/maart had over opschalen naar boven de miljoen in Q2 werd je praktisch weggehoond.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Wat gelukkig weg is is dat ik bij sporten op een gegeven moment over op de grond gekalkt zag 'Anderhalve meter' en die tranentrekkende borden met #samen en #blijfthuis.
Die er dan bij 35 graden in juli er nog steeds stonden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
13:00quote:Op maandag 31 mei 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok thanks, Hoe laat heb jij de afspraak gemaakt?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Hmzzz ik al om 12 uurquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Misdadig slecht inderdaad. Wat een treurnis was dat.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Anderszijds had je ook BN'ers die ons aan het begin deze crisis op een andere manier probeerden te terroriseren, namelijk door met een liedje op de proppen te komen.![]()
Ik rijd niet zoveel auto tegenwoordigquote:Op maandag 31 mei 2021 14:45 schreef OProg het volgende:
Wat gelukkig weg is is dat ik bij sporten op een gegeven moment over op de grond gekalkt zag 'Anderhalve meter' en die tranentrekkende borden met #samen en #blijfthuis.
Die er dan bij 35 graden in juli er nog steeds stonden.... maar enkele dagen geleden toevallig stukje op de snelweg gereden en toen zag ik dus nog steeds zo'n matrixbord met "Blijf thuis! Samen tegen Corona" ...dat ik echt dacht van, really..... RLY?!
![]()
![]()
Interview met Jan Grandjean (67) - behalve hartchirurg, ook parttimehoogleraar aan de Universiteit Twente
https://www.tubantia.nl/e(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
In de spoiler een paar punten uit het interview over covid. Punten waar ik mij helemaal in kan vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze topicreeks over een maand of 3 > MLNJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Inderdaadquote:Op maandag 31 mei 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik moet met die tijd die ik dan over heb.straks moet ik toch echt de documentatie van de systemen gaan bijwerken
Ik kon toch niet op de vaccinatiedatum door een fuckup van mijzelf, gebeld en kan nu een week eerder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Och, dat zijn hopelijk overblijfselen die binnenkort verdwijnen, evenals al die sneue bordjes en hekken in natuurgebieden. Hier verderop staat zelfs nog steeds een dreigende avondklokwaarschuwing van de gemeente op de grond gekalkt, namelijk dat het je honderden euro's kost als je een valse verklaring afgeeft.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik rijd niet zoveel auto tegenwoordig... maar enkele dagen geleden toevallig stukje op de snelweg gereden en toen zag ik dus nog steeds zo'n matrixbord met "Blijf thuis! Samen tegen Corona" ...dat ik echt dacht van, really..... RLY?!
Raar eigenlijk, dat doen we met andere misdragingen ook niet. Ik zie wel eens matrixborden met de boete voor niet-handsfree bellen erop, maar die communiceren toch ook niet wat het je kost als je besluit er dan voor de politie vandoor te gaan?![]()
Ik wil nu wel eens een Chinese wetmarket met eigen ogen zien.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik moet met die tijd die ik dan over heb.![]()
gelukkig al geweest, word je niet vrolijk vanquote:Op maandag 31 mei 2021 14:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik wil nu wel eens een Chinese wetmarket met eigen ogen zien.![]()
quote:Op maandag 31 mei 2021 14:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik wil nu wel eens een Chinese wetmarket met eigen ogen zien.![]()
![]()
Het absolute dieptepunt van de afgelopen 1,5 jaar.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:42 schreef Aaruul het volgende:
Waar ik het meeste om gelachen heb (als een boer met kiespijn welteverstaan) waren de richtlijnen voor voetbal kijken.
Ik hoop met het EK straks flink met mijn ratel te kunnen draaien.
By far.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik zie een apart topic "meest memorabele pandemie-momenten" ofzo aankomen. Of van deze reeks in ieder geval.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
Ach ja, memorabel.
Dit hele subforum vond ik wel memorabel, al is het bij mij een stuk minder (aanwezig, meeposten) dan vorig jaar en zeker minder dan de periode februari-juli 2020 pakweg.
Het is/was toch een unieke gebeurtenis, al zal het goed kunnen dat we dat over 10 of 20 jaar pas écht beseffen, als je weer alles kunt als vanouds. Nu leef je er toch een beetje dwars doorheen zeg maar. Kan het niet echt uitleggen.
Het hele subforum vond ik wel bijzonder, nog nooit zoveel gepost als hier en als in eerder genoemde periode. Saamhorigheid, ervaringen uitwisselen, discussies lezen. Nachtelijke offtopic-onzin.
Natuurlijk heeft het thuiswerken ook wel goed meegeholpen.
Oja, het begin van de pandemie. Een user (ik noem geen namen) die in februari 2020 ofzo zei: ach, over een maandje is het voorbij en dan kunnen jullie weer een andere hobby zoeken. Met zo'n smiley er bij.![]()
O ja, wat ik ook wel interessant vond, is dat oorzaak-gevolg en (verschil tussen) causaliteit en correlatie wel regelmatig aan bod kwamen hier in dit topic en subforum. Heb al genoeg krankzinnige theorieën voorbij zien komen wat dat betreft. Altijd leuk als mensen gaan nadenken.
[ Bericht 8% gewijzigd door Salina op 31-05-2021 15:10:08 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
ik was er een van, het echte opschalen is ook pas laat bereikt.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:44 schreef zalkc het volgende:
Ik mis ook al de hordes users die het "allemaal nog maar moesten zien" als het ging over het opschalen van vaccinaties. Als je het in februari/maart had over opschalen naar boven de miljoen in Q2 werd je praktisch weggehoond.![]()
Is ook wel waar, maar als je nu hoort dat we gewoon net boven gemiddeld zitten binnen de EU en wat betreft maatregelen niet veel later of eerder zijn als de rest valt het achteraf ook wel weer mee.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik was er een van, het echte opschalen is ook pas laat bereikt.
In die periode werd er echt geroepen dat we pas na de zomer weer wat konden, niet door iedereen, maar er zaten wel een paar dramaqueens bij
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: