SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl of www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 31-05-2021 13:56:32 ]Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Millennials*.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Zou wel ironisch zijn als ze daar aankomt en geweigerd wordt en dan alleen maar langer moet wachten dan ze normaal zou doen.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
nee, m'n schoonzus. ik wacht gewoon netjes af.![]()
Gristus, die OP is inmiddels zo lang dat je eerst een halve minuut aan het scrollen bent voordat je bij de daadwerklijke posts aangekomen bent![]()
![]()
Ik heb het even voor je gecheckt.quote:
Misschien wel.
Maar kan ook van niet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
ja behoorlijk... ik vond het ook raar dat ze zonodig met de 1975 groep mee wilde terwijl ze ook even had kunnen wachten tot 1978... maarja...quote:Op maandag 31 mei 2021 13:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou wel ironisch zijn als ze daar aankomt en geweigerd wordt en dan alleen maar langer moet wachten dan ze normaal zou doen.![]()
Bel je wel met 0900-bestuh-mensuh?quote:Op maandag 31 mei 2021 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die is constant bezet, geen doorkomen aanVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Puik detectivewerk.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het even voor je gecheckt.
Misschien wel.
Maar kan ook van niet.![]()
Er kunnen wel wat plaatjes weg ja.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:56 schreef dick_laurent het volgende:
Gristus, die OP is inmiddels zo lang dat je eerst een halve minuut aan het scrollen bent voordat je bij de daadwerklijke posts aangekomen bent![]()
Uit de informatie die ik tegenkwam, kwam naar voren dat het telefoonnummer kan verschillen tussen verschillende doelgroepen. Niet dus.quote:Dank hiervoor. Meteen gebeld en ik kwam er snel doorheen. Maar helaas, het verplaatsen is niet gelukt. Als je je tweede afspraak wilt verplaatsen, verplaatst je eerste afspraak mee. Er kon voor mij geen tweede afspraak voor mijn vakantie worden ingepland en na mijn vakantie was te ver in de toekomst. Z'n advies was om de eerste prik gewoon te halen en daarna te bellen voor een nieuwe, tweede afspraak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
mooie cijfers weer voor een maandagJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
IC op signaalwaarde .... #nietmeertehoogquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik schaam mij diep....quote:Op maandag 31 mei 2021 13:31 schreef Zipportal het volgende:
Mei is bijna afgelopen ik gooi 'm er alvast in.
[ afbeelding ] Top 100 voor reeks "Het grote SARS-CoV-2 topic" van 01-05-2021 t/m 31-05-2021
nr / aantal posts / gebruiker
030 0222 NaturalScience
Als man met een vaste relatie, sociaal leven, en een goede carriëre hoor ik niet in dit soort lijstjes....![]()
![]()
![]()
Ik vind dat echt heel raar. Schaap kon zonder problemen alleen de tweede afspraak verplaatsen. Het ging wel maar over 5 dagen, maar toch.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Uit de informatie die ik tegenkwam, kwam naar voren dat het telefoonnummer kan verschillen tussen verschillende doelgroepen. Niet dus.Dank hiervoor. Meteen gebeld en ik kwam er snel doorheen. Maar helaas, het verplaatsen is niet gelukt. Als je je tweede afspraak wilt verplaatsen, verplaatst je eerste afspraak mee. Er kon voor mij geen tweede afspraak voor mijn vakantie worden ingepland en na mijn vakantie was te ver in de toekomst. Z'n advies was om de eerste prik gewoon te halen en daarna te bellen voor een nieuwe, tweede afspraak.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Same here.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep....
Als man met een vaste relatie, sociaal leven, en een goede carriëre hoor ik niet in dit soort lijstjes....![]()
Al valt dat sociale leven eigenlijk wel wat tegen de laatste 1.5 jaar![]()
![]()
![]()
Oh, dat is inderdaad gek.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat echt heel raar. Schaap kon zonder problemen alleen de tweede afspraak verplaatsen. Het ging wel maar over 5 dagen, maar toch.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Same here:quote:Op maandag 31 mei 2021 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep....
004 0938 chratnox
Wat ik wel knap vind:
006 0820 raptorix
#freeraptorix![]()
Prima cijfers.. de komende dagen rap richting 1000 totaal aub
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als we terugkijken op deze gehele reeks, wat zijn voor jullie dan echt de onmisbare momenten?
@Salina @tesssssss @andere-oudgedienden![]()
Thuis'werken' helpt natuurlijk ook wel.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:04 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik schaam mij diep....
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Alles van De_Verzamelaarquote:Op maandag 31 mei 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
Als we terugkijken op deze gehele reeks, wat zijn voor jullie dan echt de onmisbare momenten?
@:Salina @:tesssssss @:andere-oudgediendenWhere law ends, tyrrany begins.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: