SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
er is al tientallen jaren onderzoek naar gedaan dus het is niks nieuws. Alleen de toepassing dan in de praktijk. Zoveel focus erop, zo veel controles en nog zo veel wantrouwen zonder vaak de juiste onderbouwing.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als keuze ja en zo je wilt; nee.
Het doel en dat het kan, heiligt niet de middelen; zo kunnen het de hele santenkraam van ethiek en zienswijzen hier levendig toepassen.
Ik vind het zeer opmerkelijk dat men onder dreiging as-we-speak, een grens zijn overgebracht waarbij het zeer acceptabel (b)lijkt dat men op grote schaal genetische manipulatie als heilige-graal oplossing gaat toepassen.
Er lopen hier een paar Wikipedia-biochemici rond die nogal een hoog klok-klepel gehalte hebben.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
er is al tientallen jaren onderzoek naar gedaan dus het is niks nieuws. Alleen de toepassing dan in de praktijk. Zoveel focus erop, zo veel controles en nog zo veel wantrouwen zonder vaak de juiste onderbouwing.
*schuldigquote:Op zondag 30 mei 2021 19:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er lopen hier een paar Wikipedia-biochemici rond die nogal een hoog klok-klepel gehalte hebben.
quote:Op zondag 30 mei 2021 19:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Niks te vreten?! Laat dan maar en sterf maar met je vaccin.
quote:"We hebben recht op cake na de shot
Vergeet ons niet Hugo!"
Enjoy!quote:Op zondag 30 mei 2021 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Jongens, ik ben weer tot leven gekomen dit weekend. Weer ouderwets druk in de stad, heerlijk op terras gezeten, biertjes en BBQ met vrienden in de tuin. Leven
Op maandag?quote:Op zondag 30 mei 2021 20:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Enjoy!
Morgen gaat hier de fik in twee BBQ’s
Dikke neus. Het is nog 3 dagen lekker weer deze week, daar ga ik lekker van genietenquote:
om 10.29 om precies te zijn (toen kreeg ik van mijn eigen script een sms)quote:Op zondag 30 mei 2021 14:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Het werkte wel gewoon hoor om de door Hugo aangegeven tijd
Zelfs een bakkie pleur zit er niet in voor het kwartier wachtenquote:Op zondag 30 mei 2021 17:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bij de bloedbank hebben ze tenminste nog roze koeken en cola. Je zou beter verwachten van de roverheid.
Veel dingen zijn niks nieuws, zeker wanneer je in de sector zit. Kwestie ook van vooral beroepdeformisme maar erg ingrijpend als ze anderen worden opgelegd. Noem het "wantrouwen" wat vooral reserves zijn om zonder medische noodzaak op ieders leven in te grijpen zonder dat duidelijk is waartoe dat gaat leiden.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
er is al tientallen jaren onderzoek naar gedaan dus het is niks nieuws. Alleen de toepassing dan in de praktijk. Zoveel focus erop, zo veel controles en nog zo veel wantrouwen zonder vaak de juiste onderbouwing.
Bak aardbeien met slagroom voor iedereen die zich laat vaccinerenquote:Op zondag 30 mei 2021 21:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
om 10.29 om precies te zijn (toen kreeg ik van mijn eigen script een sms)
[..]
Zelfs een bakkie pleur zit er niet in voor het kwartier wachten
Een stuitend arrogante man, die te trots is om op eerdere uitspraken terug te komen. Al zouden daardoor slachtoffers vallen, zijn ego vindt hij belangrijker. En die megalomane prutser hebben ze nog een onderscheiding gegeven ook. 🙄quote:
Voelt goed, hè?quote:Op zondag 30 mei 2021 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Jongens, ik ben weer tot leven gekomen dit weekend. Weer ouderwets druk in de stad, heerlijk op terras gezeten, biertjes en BBQ met vrienden in de tuin. Leven
Ja alleen zijn ze in 2020 voor het eerst goedgekeurd voor de markt. Men is met deze techniek begin jaren '90 begonnen. Van alle vaccins is mRNA de nieuwste dat valt niet te ontkennen.quote:Op zondag 30 mei 2021 19:22 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ja ik lees dat dus als 30 jaar ervaringquote:Op zondag 30 mei 2021 21:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja alleen zijn ze in 2020 voor het eerst goedgekeurd voor de markt. Men is met deze techniek begin jaren '90 begonnen. Van alle vaccins is mRNA de nieuwste dat valt niet te ontkennen.
Ja en geïnactiveerd virus vaccins hebben ruim het dubbele.quote:Op zondag 30 mei 2021 21:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
ja ik lees dat dus als 30 jaar ervaring
zielige koppige man die ontslagen had moeten worden ipv een prijs te krijgen.quote:Op zondag 30 mei 2021 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een stuitend arrogante man, die te trots is om op eerdere uitspraken terug te komen. Al zouden daardoor slachtoffers vallen, zijn ego vindt hij belangrijker. En die megalomane prutser hebben ze nog een onderscheiding gegeven ook. 🙄
kennelijk hebben de experts hierin het meeste vertrouwen. Ben benieuwd, geen reden voor wantrouwen wat mij betreftquote:Op zondag 30 mei 2021 21:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja en geïnactiveerd virus vaccins hebben ruim het dubbele.
Of zoals sommige plekken in de VS. Gratis lapdance na vaccinatie. Rijen voor de priklocatiesquote:Op zondag 30 mei 2021 21:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Bak aardbeien met slagroom voor iedereen die zich laat vaccineren
Ijscokar neerzetten
Dönerkraampje
Kortingsbonnen voor de MediaMarkt
Denk serieus dat dat nog extra zoden aan de dijk zet
En zijn toch minder effectiefquote:Op zondag 30 mei 2021 21:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja en geïnactiveerd virus vaccins hebben ruim het dubbele.
mRNA vaccins zijn nog nooit getest in mensen. Dat zijn we nu massaal aan het doen. Bovendien bestaan er nog geen lange-termijnstudies. In diermodellen is het natuurlijk wel getest, maar hoe translationeel dat is maar de vraag.quote:Op zondag 30 mei 2021 21:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja alleen zijn ze in 2020 voor het eerst goedgekeurd voor de markt. Men is met deze techniek begin jaren '90 begonnen. Van alle vaccins is mRNA de nieuwste dat valt niet te ontkennen.
Ik een megastuk ribeye aan het bot ingerubd en alles, saladetje klaar. Buitenkeuken aan, foemp gasfles leeg. Fml.quote:Op zondag 30 mei 2021 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Kloptquote:Op zondag 30 mei 2021 22:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
En zijn toch minder effectief
Proved in the past for me, laat de rest lekker testenquote:
Wel goed specificeren wat voor personen die lapdances moeten uitvoerenquote:Op zondag 30 mei 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of zoals sommige plekken in de VS. Gratis lapdance na vaccinatie. Rijen voor de priklocaties
Jaloers op Gerda?quote:Op zondag 30 mei 2021 22:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel goed specificeren wat voor personen die lapdances moeten uitvoeren
* Molo ziet Gerda van de TUI helpdesk voor zich die werkloos thuis zit en van het UWV elke baan die er is moet aanpakken
Ik snap wel dat dit zo is, maar wat zou er dan eventueel op de lange termijn kunnen gebeuren? Dat mRNA-spul is onwijs fragiel (daarom moet het ook bevroren bewaard worden enzo), je bent het eigenlijk in no time weer kwijt. Het is helemaal niet logisch als dat opeens jaren later een of ander effect zou blijken te hebben.quote:Op zondag 30 mei 2021 22:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
mRNA vaccins zijn nog nooit getest in mensen. Dat zijn we nu massaal aan het doen. Bovendien bestaan er nog geen lange-termijnstudies. In diermodellen is het natuurlijk wel getest, maar hoe translationeel dat is maar de vraag.
Alles wat nieuw is wekt argwaan, treinen waren ook gevaarlijk omdat je lichaam die snelheid niet aankon, straling van gsm-masten, zedenverval door de bioscoop, etc..quote:Op zondag 30 mei 2021 22:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wel dat dit zo is, maar wat zou er dan eventueel op de lange termijn kunnen gebeuren? Dat mRNA-spul is onwijs fragiel (daarom moet het ook bevroren bewaard worden enzo), je bent het eigenlijk in no time weer kwijt. Het is helemaal niet logisch als dat opeens jaren later een of ander effect zou blijken te hebben.
Kloptquote:Op zondag 30 mei 2021 22:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap wel dat dit zo is, maar wat zou er dan eventueel op de lange termijn kunnen gebeuren? Dat mRNA-spul is onwijs fragiel (daarom moet het ook bevroren bewaard worden enzo), je bent het eigenlijk in no time weer kwijt. Het is helemaal niet logisch als dat opeens jaren later een of ander effect zou blijken te hebben.
Dat mRNA moet ergens tot expressie gebracht worden om het Spike eiwit te coderen. Voor de functie maakt het niet uit dat het fragiel is. Dat heeft hooguit te maken met de potentiële directe toxiciteit/veiligheid.quote:Op zondag 30 mei 2021 22:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Goed dat jij niet bij de EMA werkt zeg.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Alles wat nieuw is wekt argwaan, treinen waren ook gevaarlijk omdat je lichaam die snelheid niet aankon, straling van gsm-masten, zedenverval door de bioscoop, etc..
Nieuw=Eng
Ik claim ook niet iets van mRNA vaccins af te wetenquote:Op zondag 30 mei 2021 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goed dat jij niet bij de EMA werkt zeg.
Ik wijs niks af. Enige wat ik zei is dat we het niet weten van lange termijn effecten en dat het een gigantisch experiment is. Dat is feitelijk gewoon zo. Niets meer, niets minder. Ik wijs niks af noch geef ik argumenten voor iets. Dat lees jij er in.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik claim ook niet iets van mRNA vaccins af te weten
Waar ik op reageer is het argument van de langetermijnseffecten, ik vind dat een zwak argument om een vaccin op af te wijzen. Het is natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik vind de argumentatie op dat vlak weinig hout snijden, en meestal wordt die gegeven door mensen die er net zoals ik geen zak van af weten
We weten toch ook de lange termijn effecten van covid zelf niet? Ik snap niet dat iedereen dat wel prima vindt maar het vaccin is dan een potentieel groter risico blijkbaar.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik wijs niks af. Enige wat ik zei is dat we het niet weten van lange termijn effecten en dat het een gigantisch experiment is. Dat is feitelijk gewoon zo. Niets meer, niets minder. Ik wijs niks af noch geef ik argumenten voor iets. Dat lees jij er in.
Wie zegt dat je covid krijgt? Genoeg mensen die niet besmet zijn. Nu ga je massaal experimenteren op mensen.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We weten toch ook de lange termijn effecten van covid zelf niet? Ik snap niet dat iedereen dat wel prima vindt maar het vaccin is dan een potentieel groter risico blijkbaar.
Lees nou even wat ik zeg. Het staat er hartstikke duidelijk, letterlijk. Ik heb het helemaal niet over wat jij nu zegt. Whataboutism doe jij.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We weten toch ook de lange termijn effecten van covid zelf niet? Ik snap niet dat iedereen dat wel prima vindt maar het vaccin is dan een potentieel groter risico blijkbaar.
Engeland? Lijkt me geen probleem..de NHS werkt ook in de andere delen van de UK. Ga je gewoon naar een ander land daar.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:19 schreef Discombobulate het volgende:
Engeland wil lockdown niet gaan opheffen omdat ze denken dat de zorg overbelast gaat raken door mensen die door de lockdown zorg gemist hebben.
Jezus gevalletje doelpalen weer dit. Het stopt echt nooit hé. Komende jaren ook weer met die onnodige booster, nou ja, hoogstens voor 65+ (En op vrijwillige basis)
Engeland, VK, whatever. Één pot nat.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Engeland? Lijkt me geen probleem..de NHS werkt ook in de andere delen van de UK. Ga je gewoon naar een ander land daar.![]()
Waar valt dit te lezen. Het enige wat ik voorbij heb zien komen is dat de plannen voor een vaccinpasport blijkbaar al weer in de prullenbak liggen.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:19 schreef Discombobulate het volgende:
Engeland wil lockdown niet gaan opheffen omdat ze denken dat de zorg overbelast gaat raken door mensen die door de lockdown zorg gemist hebben.
Jezus gevalletje doelpalen weer dit. Het stopt echt nooit hé. Komende jaren ook weer met die onnodige booster, nou ja, hoogstens voor 65+ (En op vrijwillige basis)
Nou, Das dus geen één pot nat, kan ik je vertellen. De Schotten zijn echt een eigen volk en natie.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Engeland, VK, whatever. Één pot nat.
Bron?quote:Op maandag 31 mei 2021 00:19 schreef Discombobulate het volgende:
Engelse zien Wales ook als een apart volk. Geen Engelman wil daarbij horen.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, Das dus geen één pot nat, kan ik je vertellen. De Schotten zijn echt een eigen volk en natie.
Dus gaat het nu over het VK of over Engeland?
Ja, lees nu ook de berichten. Vaccinatiepaspoort lijkt me sowieso overbodig met Covid-19 dat de komende weken in Europa een endemische vorm gaat aannemen. Ik vermoed dat de plannen voor het Europees vaccinatiepaspoort een soortgelijk lot zal ondergaan.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waar valt dit te lezen. Het enige wat ik voorbij heb zien komen is dat de plannen voor een vaccinpasport blijkbaar al weer in de prullenbak liggen.
[ twitter ]
Maar de reactie daarop is vanuit je lichaam zelf. Behalve de instructie over dat eiwit bevat dat vaccin niet veel en het is daarna ook in no time verdwenen, dus ik begrijp niet wat er dan eventueel op lange termijn zou kunnen gebeuren.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat mRNA moet ergens tot expressie gebracht worden om het Spike eiwit te coderen. Voor de functie maakt het niet uit dat het fragiel is. Dat heeft hooguit te maken met de potentiële directe toxiciteit/veiligheid.
Ja dat snap ik wel, om de simpele reden dat de termijn nou eenmaal nog niet verstreken is. Maar ik heb nog nooit een serieuze theorie gehoord over wat er dan mogelijk zou kunnen gebeuren. Dus ik kan er verder niet zoveel mee.quote:We weten nog niet zo goed hoe het werkt. En ook niet of er lange termijn effecten zijn. Het lijkt alleszins aannemelijk dat het ontzettend veilig is op de korte termijn. Lange termijn is gewoon onbekend, hoe logisch het ook mag zijn allemaal.
Het is een soort extreem doorgevoerde EU daar, in miniatuur.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Engelse zien Wales ook als een apart volk. Geen Engelman wil daarbij horen.
Plannen?quote:Op maandag 31 mei 2021 00:37 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het trouwens met een eventuele zomervakantie naar het UK, als (een dan gevaccineerde) EU onderdaan..weet @:tijger_m dat?
Schotland in het bijzonder.
Ja.quote:
Schotland is heel mooi.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.![]()
Oriëntatie. Ben daar nog nooit geweest. Heb het rondje Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Duitsland wel vaak genoeg gezien inmiddels. Te warm in de zomer vaak. Mooie reizen gezien in Schotland.
Of anders Scandinavië.
Ik verbaas me altijd dat mensen zich hier zo druk om maken maar de lange termijn effecten van milieuvervuiling ongezond eten, drinken roken enz. Daar doen ze vaak niet aan.quote:Op zondag 30 mei 2021 23:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Je hebt een paspoort nodig voor de UK. Identiteitskaart volstaat niet meer. Al is dat het gevolg van de Brexit.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:37 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het trouwens met een eventuele zomervakantie naar het UK, als (een dan gevaccineerde) EU onderdaan..weet @:tijger_m dat?
Ooit aan Tsjechië of Slowakije gedacht? Mooie, heuvelachtige (Slowakije zelfs bergachtig) landen.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.![]()
Oriëntatie. Ben daar nog nooit geweest. Heb het rondje Frankrijk, Oostenrijk, Italië, Duitsland wel vaak genoeg gezien inmiddels. Te warm in de zomer vaak. Mooie reizen gezien in Schotland.
Of anders Scandinavië.
Probleem is wel dat de vaccinatiebereidheid in sommige landen dramatisch laag is. Met name in Frankrijk, Midden-Europa en op de Balkan is de vaccinatiebereidheid bedroevend laag. Ben benieuwd of dat gevolgen gaat hebben.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:32 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, lees nu ook de berichten. Vaccinatiepaspoort lijkt me sowieso overbodig met Covid-19 dat de komende weken in Europa een endemische vorm gaat aannemen. Ik vermoed dat de plannen voor het Europees vaccinatiepaspoort een soortgelijk lot zal ondergaan.
heel benieuwd naar idd en ben bang van wel. Leuk als we in NL straks 80% vaccinatiegraad hebben, maar we gaan meet reizen, nemen het dan gewoon weer mee en wie weet wanneer de vaccins uitgewerkt zijn. Kan de euforie (iig nu bij mij) zomaar van korte duur zijn.quote:Op maandag 31 mei 2021 06:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Probleem is wel dat de vaccinatiebereidheid in sommige landen dramatisch laag is. Met name in Frankrijk, Midden-Europa en op de Balkan is de vaccinatiebereidheid bedroevend laag. Ben benieuwd of dat gevolgen gaat hebben.
Welke heb je gehad? Ik mag volgende week, verheug me er niet op. Niet dat ik bang ben voor een hersenbloeding oid, maar ik heb geen zin in een paar dagen uit de running. Ja ik weet, corona kan erger zijn, maar dat heb ik vooralsnog al een jaar weten te ontlopen.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:37 schreef Noek het volgende:
Geen versnapering niks en nu een enorme koppijn en misselijkheid.
Deze hele ervaring is niet eens 1 ster waard. Bijzonder teleurstellend weer, Hugo.
Janssen. Schijnt wel één van de vaccins te zijn die dit vaak veroorzaakt.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:42 schreef josja het volgende:
[..]
Welke heb je gehad? Ik mag volgende week, verheug me er niet op. Niet dat ik bang ben voor een hersenbloeding oid, maar ik heb geen zin in een paar dagen uit de running. Ja ik weet, corona kan erger zijn, maar dat heb ik vooralsnog al een jaar weten te ontlopen.
Goed dat je toch gegaan bent. Nu ben je er wel van af en je hebt toch een steentje bijgedragen om Nederland uit de crisis te krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Janssen. Schijnt wel één van de vaccins te zijn die dit vaak veroorzaakt.
Voel me echt wiped out, eigenlijk.Maar ja, ain't nobody got time for that.
Schotland, heerlijk.quote:Op maandag 31 mei 2021 00:37 schreef capricia het volgende:
Ik heb daags na de vaccinatie (Janssen)lichte klachten gehad, welke waren te onderdrukken met een paracetamol.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik mag vandaag. Ik zie er tegenop, zowel de prik als de mogelijke bijwerkingen.quote:Op maandag 31 mei 2021 07:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Misschien een COR/wachtruimte topic maken waarin we Fokkers die net geprikt zijn kunnen voorzien van afleidingquote:Op maandag 31 mei 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik mag vandaag. Ik zie er tegenop, zowel de prik als de mogelijke bijwerkingen.
Ik hoop dat ze op mijn lokatie toch op z'n minst een kop koffie tijdens het wachten verstrekken.
Succes! Komt vast goed.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze op mijn lokatie toch op z'n minst een kop koffie tijdens het wachten verstrekken.
Het valt echt mee. Prik(inspuiten vaccin) is niet vervelend of pijnlijk.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel mooi dat een ziekenhuis het zo regelt dat ze geen vaccin hoeven weg te gooien, en andere mensen blij kunnen maken.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:34 schreef aartstyle het volgende:
Hier afgelopen vrijdag vaccin gehad via ZKHS van mijn vrouw. Hadden daar 700 vaccins over en men mocht familie aanmelden. Ik was de gelukkige in de loting. Heb Janssen gekregen, dus maar 1 prik. Behalve een iets gevoelige schouder verder nergens last van gehad.
Hoop dat iedereen (van FOK) ook zo weinig last heeft van de bijwerkingen.
Daar ben ik ook benieuwd naar ja.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:27 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben afgelopen week geweest, maar voelde nauwelijks wat van het prikje en ook geen effecten van het vaccin gemerkt.
Verder is het mooi dat festivals deze zomer weer door kunnen gaan.. ben wel benieuwd naar de test voorwaarden voor meerdaags toegang, maar goed, het ziet er voorlopig beter uit dan vorig jaar. In combinatie met de open terrassen, winkels en sportschool voelt het nu al alsof corona bijna voorbij is.
Goede zaak! En gelukkig kunnen de ziekenhuizen de vaccinaties tegenwoordig ook goed registreren.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:34 schreef aartstyle het volgende:
Hier afgelopen vrijdag vaccin gehad via ZKHS van mijn vrouw. Hadden daar 700 vaccins over en men mocht familie aanmelden. Ik was de gelukkige in de loting. Heb Janssen gekregen, dus maar 1 prik. Behalve een iets gevoelige schouder verder nergens last van gehad.
Hé, een jaargenootquote:Op maandag 31 mei 2021 08:34 schreef nostra het volgende:
1981 incoming, wat een spanning, wat een feest.
Dat is ook niet een restje uit het flesje meer te noemen.quote:Op maandag 31 mei 2021 08:34 schreef aartstyle het volgende:
Ik ga er vanuit dat 1979 vandaag in elk geval komt, en ook grote kans voor 1980 natuurlijkquote:Op maandag 31 mei 2021 08:29 schreef popje het volgende:
Ik hoop dat 1980 vandaag aan de beurt komt, ik zit echt te wachten!
Ik geloof dat de ziekenhuizen gingen meeprikken in het algemene programma? Wellicht slots overgebleven en vaccins die over de datum gaan?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:01 schreef Molo het volgende:
Top dat ze het konden verdelen maar hoe kun je nou 700 vaccins óver hebben als ziekenhuis?
Bij mijn weten is dat nog niet gestartquote:Op maandag 31 mei 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat de ziekenhuizen gingen meeprikken in het algemene programma? Wellicht slots overgebleven en vaccins die over de datum gaan?
quote:Op maandag 31 mei 2021 09:01 schreef Molo het volgende:
Top dat ze het konden verdelen maar hoe kun je nou 700 vaccins óver hebben als ziekenhuis?
Ziekenhuizen krijgen vaccins geleverd voor het aantal medewerkers die ze hebben.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat de ziekenhuizen gingen meeprikken in het algemene programma? Wellicht slots overgebleven en vaccins die over de datum gaan?
Dat klinkt ook wel als een lekker hendige aanpak zegquote:Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
[..]
Ziekenhuizen krijgen vaccins geleverd voor het aantal medewerkers die ze hebben.
Maar een behoorlijk deel van de medewerkers is natuurlijk al via een andere weg gevaccineerd.... of komt gewoon niet opdagen voor de prik.
Met 5000+ medewerkers heb je dan al snel 700 prikken over.
Geen zorgen.... ik krijg zelf veel vaker prikken en ik was echt verbaast over hoe weinig ik voelde van deze prik.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:10 schreef Nia het volgende:
Om 09:57 uur krijg ik mijn Jansen prik. Met prikangst en de ongerustheid over bijwerkingen ben ik nu best wel gespannen.
Er zijn nog wat open eindjes jaquote:Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef marcb1974 het volgende:
Over wat een klote fuckup de registratie van de vaccinatiegegevens kan gaan worden en waarom het goed is als je ze NIET deelt met het RIVM. En natuurlijk weer duidelijk waarom de overheid incompetent is en zich niets aantrekt van de privacy van de bevolking:
https://www.ad.nl/binnenl(...)trouwen-br~aa2a471a/
Hierboven zie je Rutte dezelfde prik krijgen, die neemt normaal gesproken ook geen enkel risico, dus ook niet met een vaccinquote:Op maandag 31 mei 2021 09:10 schreef Nia het volgende:
Om 09:57 uur krijg ik mijn Jansen prik. Met prikangst en de ongerustheid over bijwerkingen ben ik nu best wel gespannen.
Kijk, dit stemt mijn gerust.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hierboven zie je Rutte dezelfde prik krijgen, die neemt normaal gesproken ook geen enkel risico, dus ook niet met een vaccin
Komt vast allemaal goed, miljoenen zijn je al voor gegaan
🤣 moet ook nog aangenomen worden hequote:Op zondag 30 mei 2021 22:49 schreef Molo het volgende:
[..]
* Molo ziet Gerda van de TUI helpdesk voor zich die werkloos thuis zit en van het UWV elke baan die er is moet aanpakken
Als je gevaccineerd bent mag je zo naar binnen XDquote:Op maandag 31 mei 2021 08:27 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben afgelopen week geweest, maar voelde nauwelijks wat van het prikje en ook geen effecten van het vaccin gemerkt.
Verder is het mooi dat festivals deze zomer weer door kunnen gaan.. ben wel benieuwd naar de test voorwaarden voor meerdaags toegang, maar goed, het ziet er voorlopig beter uit dan vorig jaar. In combinatie met de open terrassen, winkels en sportschool voelt het nu al alsof corona bijna voorbij is.
Nee je moet eerst je bewijs ervan laten zienquote:Op maandag 31 mei 2021 09:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent mag je zo naar binnen XD
Dat is nog niet geregeld.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Als je gevaccineerd bent mag je zo naar binnen XD
Mijn script is het daar nog niet mee eensquote:
Deel je ze toch niet?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef marcb1974 het volgende:
Over wat een klote fuckup de registratie van de vaccinatiegegevens kan gaan worden en waarom het goed is als je ze NIET deelt met het RIVM. En natuurlijk weer duidelijk waarom de overheid incompetent is en zich niets aantrekt van de privacy van de bevolking:
1 september zei de jonge.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee je moet eerst je bewijs ervan laten zien
Hopelijk snel helemaal zonder alles. Vind de ontwikkelingen erin maar niks, qua controle controle overal op
Is die wel eens eerder dan een Hugo, Paternotte of Kirsten?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mijn script is het daar nog niet mee eens
Mark heeft nog nooit ergens z'n schouders onder gezet. Hij is wel heel lenig want hij kan heel snel (ver)draaien.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Mark mag wel eens wat schouder en arm oefeningen gaan doen.
Mij vallen altijd die grote klauwen van hem opquote:Op maandag 31 mei 2021 09:27 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Mark heeft nog nooit ergens z'n schouders onder gezet. Hij is wel heel lenig want hij kan heel snel (ver)draaien.
Ik denk dat 99% ze gaat delen. Anders kunnen ze namelijk niet normaal leven zonder 2 keer per week te testen vanaf 1 juli.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:05 schreef marcb1974 het volgende:
Kun je denken ja. Is niet zoquote:Op maandag 31 mei 2021 09:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% ze gaat delen. Anders kunnen ze namelijk niet normaal leven zonder 2 keer per week te testen vanaf 1 juli.
Als Hugo het niet eerder aankondigt dan de API is bijgewerkt ja.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:25 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Is die wel eens eerder dan een Hugo, Paternotte of Kirsten?
Nonsens.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% ze gaat delen. Anders kunnen ze namelijk niet normaal leven zonder 2 keer per week te testen vanaf 1 juli.
Sja, moet iedereen voor zichzelf beslissen toch?quote:
Absoluutquote:Op maandag 31 mei 2021 09:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, moet iedereen voor zichzelf beslissen toch?
Zo'n precieze tijd?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:10 schreef Nia het volgende:
Sterkte, we denken aan je.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:10 schreef Nia het volgende:
Ik denk dat 85% van de cijfers die jij noemt uit je duim gezogen zijn zonder enige onderbouwing.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:29 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat zijn Postbus 51 spotjes eigenlijk altijd.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dat spotje van de overheid over vaccineren en afstand houden is wel cringe.
Dat zijn spotjes van de overheid eigenlijk grotendeels wel. Zootje zoetsappigheid in a perfect world.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als mensen toch een registratie willen na vergetelheid, sorry meneertje, in 2022 gaan we pas weer aan herregistratie beginnenquote:Op maandag 31 mei 2021 09:42 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik denk dat 85% van de cijfers die jij noemt uit je duim gezogen zijn zonder enige onderbouwing.
Overigens staat in het artikel zelf dat zo'n 5-10% geen toestemming geeft en dat het RIVM op dit moment enkele duizenden aanvragen tot bezwaar en vergetelheid te verwerken heeft.
Is ook niet gek natuurlijk, een overheid die reclame moet gaan maken voor zijn eigen beleid. Dat is vragen om problemen.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat zijn Postbus 51 spotjes eigenlijk altijd.
Sommige banen hoeft men niet verplicht aan te nemen zoals hoer, lapdanseres, drugskoerier, helderziende of overige paranormale functies.quote:Op zondag 30 mei 2021 22:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, met geweld afdwingen werkt beter.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:44 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is ook niet gek natuurlijk, een overheid die reclame moet gaan maken voor zijn eigen beleid. Dat is vragen om problemen.
Sterkte, je bent bijna aan de beurt!quote:Op maandag 31 mei 2021 09:10 schreef Nia het volgende:
Ook dat staat in het artikel; die vraag kun je gewoon indienen bij het RIVM. Er staat echter niet bij hoe ze die data dan gaan verifiëren, dus ik denk dat je daar wel een punt hebt, dat zullen ze niet zomaar kunnen doen.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat er gebeurt als mensen toch een registratie willen na vergetelheid, sorry meneertje, in 2022 gaan we pas weer aan herregistratie beginnen
Ik merk dat ik dat betuttelende toontje helemaal kotsbeu ben.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:43 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat zijn spotjes van de overheid eigenlijk grotendeels wel. Zootje zoetsappigheid in a perfect world.
We moeten daar over nadenken, nou misschien moeten we er over nadenken Epidemiologen iets minder exposure in de dagelijkse media te gaan geven.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:46 schreef popje het volgende:
'Te vroeg om te speculeren over einde maatregelen'
"Ik weet niet of we dat per 1 september al kunnen doen. Het is iets waar we de komende maanden over moeten nadenken, als de cijfers echt zo laag blijven en we niet te veel last krijgen van varianten die roet in het eten gooien." Ze wijst erop dat in Engeland de Indiase variant momenteel veel mensen raakt die nog geen tweede prik hebben gehad.
Blijven testen en maatregelen kunnen niet zomaar weg... Ja mevrouw Azijnpisser, we mogen vooral niet relaxen als het gevaar geweken is.
Alsof je met maatregelen in plaats niet kunt relaxen "wees bang" is niet één van de maatregelen hoor.quote:
Tja als het net toevallig voorbij komt ontkom je er niet aan he.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:47 schreef Questular het volgende:
Je druk maken om een reclame, sowieso reclame kijken/luisteren... het is niet meer 1972.
Die ene waar ze It Wasn't Me van Shaggy hebben gecovered?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net als dat het vorig jaar nog te vroeg was om een fatsoenlijke prik-strategie in te richten zeker?quote:Op maandag 31 mei 2021 09:46 schreef popje het volgende:
Epidemioloog Alma Tostmann van het Nijmeegse Radboudumc noemt het nog te vroeg om te speculeren over een einddatum van de coronamaatregelen. Minister De Jonge noemde het gisteren "een reëel scenario" dat de mondkapjesplicht en het 1,5 meter afstand houden per 1 september worden losgelaten, maar Tostmann waarschuwt in het NOS Radio 1 Journaal dat er nog veel onzekerheden zijn.
Gaat zij daarover?quote:Epidemioloog Alma Tostmann van het Nijmeegse Radboudumc noemt het nog te vroeg om te speculeren over een einddatum van de coronamaatregelen.
Lijkt me eerder dat dat gewogen moet worden door het kabinet, het OMT mag zich beperken tot hun modelletjes en adviezen.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:46 schreef popje het volgende:
Epidemioloog Alma Tostmann van het Nijmeegse Radboudumc noemt het nog te vroeg om te speculeren over een einddatum van de coronamaatregelen. Minister De Jonge noemde het gisteren "een reëel scenario" dat de mondkapjesplicht en het 1,5 meter afstand houden per 1 september worden losgelaten, maar Tostmann waarschuwt in het NOS Radio 1 Journaal dat er nog veel onzekerheden zijn.
"Ik weet niet of we dat per 1 september al kunnen doen. Het is iets waar we de komende maanden over moeten nadenken, als de cijfers echt zo laag blijven en we niet te veel last krijgen van varianten die roet in het eten gooien." Ze wijst erop dat in Engeland de Indiase variant momenteel veel mensen raakt die nog geen tweede prik hebben gehad.
Tostmann vult aan dat de vaccinatiegraad boven de 80 à 85 procent moet liggen, wil het virus geen kans meer krijgen. Of er strengere maatregelen moeten blijven gelden in gebieden waar dat niet gehaald wordt, zoals de Biblebelt, moet volgens haar worden gewogen door het OMT. "Dat zijn best ingewikkelde vraagstukken."
Volgens Tostmann zal het ook bij versoepelingen nodig blijven om veel te testen. "Op het moment dat er in een bepaald gebied dingen gebeuren die je liever niet ziet, wil je het snel kunnen oppikken. De enige manier waarop dat kan is toch veel te blijven testen."
Bron: Nos.nl
Blijven testen en maatregelen kunnen niet zomaar weg... Ja mevrouw Azijnpisser, we mogen vooral niet relaxen als het gevaar geweken is.
Je moet toch het beleid communiceren op de een of andere manier. Niet iedereen leest de staatscourant.quote:Op maandag 31 mei 2021 09:44 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is ook niet gek natuurlijk, een overheid die reclame moet gaan maken voor zijn eigen beleid. Dat is vragen om problemen.
Wordt waarschijnlijk het zelf als burger moeten opvragen bij de prikkende organisatiequote:Op maandag 31 mei 2021 09:46 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ook dat staat in het artikel; die vraag kun je gewoon indienen bij het RIVM. Er staat echter niet bij hoe ze die data dan gaan verifiëren, dus ik denk dat je daar wel een punt hebt, dat zullen ze niet zomaar kunnen doen.
Het enige wat De Jonge heeft gemeld voor mensen die geen toestemming geven is "dat er aan een oplossing gewerkt wordt maar dat dat nog wel even gaat duren".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |