abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199671537
Verbaasd me dat dit hier niet eerder aan de orde is gekomen.
Mijn vraag, hoe ga je om met militairen met extremistische denkbeelden en hoe krijg je dat juridisch voor elkaar?

Je wilt iemand met bepaalde sympathieën geen toegang geven tot bepaalde afdelingen of bepaalde opdrachten uit laten voeren.

Krijg je dat dan alleen voor elkaar als iemand ook echt letterlijk en overtuigend begint te dreigen?
Hoe bepaal je anders of iemand extreem is?

Er zijn natuurlijk altijd grensgevallen en er is ook een grondwet die bepaald dat iedereen recht heeft op zijn eigen politieke overtuiging en daarvoor niet gediscrimineerd mag worden.
Of die gedragingen en gedachten nu onwenselijk zijn of niet.

Hoe pak je dat dat aan als je bepaalde personen in je vizier hebt maar die concreet nooit echt ontoelaatbaar en strafbaar gedrag hebben vertoond? En wat als bepaalde personen dan merken dat ze met smoesjes en excuses terzijde worden geschoven en ze maken er juridisch werk van?

Hoe gaat men hier mee om in het Nederlandse leger?
pi_199677238
niet. Die zijn er niet.
U MAD?
pi_199693461
Stormlooptopic.
Is het onderwerp zo tegen het zere been dat het taboe is?
  maandag 31 mei 2021 @ 12:44:42 #4
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199693572
Sowieso hun whatsapp scannen voor pro-FvD berichten. Indien dat zo is dan verder controleren. De meeste extreem-rechts aanslagen komen vanuit facistische groep.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
  maandag 31 mei 2021 @ 12:51:54 #5
37887 Dauthi
Progressive
pi_199693676
In het geval van Conings heeft vooral te maken met de summiere en incorrecte informatievoorziening.

Het valt nog mee dat er in Nederland niet iemand is doorgedraaid, door alle leugens.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 31 mei 2021 @ 13:22:14 #6
408813 crew  trein2000
pi_199694011
Daar hebben we de mivd voor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199695161
Jurgen Conings lijkt me vrij normaal en heeft een visie.
Het lijkt me ook wel iemand die zijn volk wil behouden en niet op al die immigratie uit vooral moslim landen zit te wachten.
Alleen wel jammer dat hij dan die virologen wil aanpakken volgens de berichten, voor zover die kloppen.
pi_199696539
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:
Daar hebben we de mivd voor.
Dit dus, tot nog toe is er weinig fout gegaan. een keer iemand die met een tank verhaal ging halen bij een ex en iemand die na uitdiensttreding een andere nationaliteit aannam, een staatgreep pleegde, later 15 mensen (liet) vermoorden en drugshandelaar werd.
pi_199703546
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 17:17 schreef qajariaq het volgende:
een keer iemand die met een tank verhaal ging halen bij een ex
pi_199706817
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:44 schreef airconditioning het volgende:
Sowieso hun whatsapp scannen voor pro-FvD berichten. Indien dat zo is dan verder controleren. De meeste extreem-rechts aanslagen komen vanuit facistische groep.
En de meeste extreem-linkse aanslagen komen vanuit anti-facistische groep.

Jezus, soldaten afluisteren op pro-FvD berichten, jij wilt graag een DDR 2.0 he?
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:16:08 #11
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_199706835
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:14 schreef Kromo het volgende:

[..]

En de meeste extreem-linkse aanslagen komen vanuit anti-facistische groep.

Jezus, soldaten afluisteren op pro-FvD berichten, jij wilt graag een DDR 2.0 he?
Als de situatie erom vraagt zal het wel moeten
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_199707590
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:16 schreef airconditioning het volgende:

[..]

Als de situatie erom vraagt zal het wel moeten
Situaties vragen nooit om een gluiperdsparadijs. Dat doen alleen gluiperds.
pi_199708367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:14 schreef Kromo het volgende:

[..]

En de meeste extreem-linkse aanslagen komen vanuit anti-facistische groep.

Jezus, soldaten afluisteren op pro-FvD berichten, jij wilt graag een DDR 2.0 he?
Extreem links vind je niet in het leger.

Verder ga je niet afluisteren om pro FvD berichten te onderscheppen. Je gaat infiltreren in groepen waar mogelijk gevaarlijk met de democratie wordt omgesprongen. Er is een kans dat er dergelijke deelnemers in pro FvD groepen zitten maar het feit dat die groep bestaat is niets op tegen natuurlijk.

Je kan het gluiperig vinden maar het doel van het leger is om de democratie te verdedigen. De mivd (sectie stiekem) is dus heel specifiek gericht op wat jij gluiperig vind. Jammer voor jou dan.
pi_199708405
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:24 schreef qajariaq het volgende:

De mivd (sectie stiekem) is dus heel specifiek gericht op wat jij gluiperig vind. Jammer voor jou dan.
Jij wilt de hele maatschappij uit gluiperds laten bestaan "als dat nodig is", zoals de DDR. Zum Kotzen.
pi_199708585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:29 schreef Kromo het volgende:

[..]

Jij wilt de hele maatschappij uit gluiperds laten bestaan "als dat nodig is", zoals de DDR. Zum Kotzen.
Dat zie je mij niet beweren. Zo groot is de mivd nu ook weer niet. Maar ik vind het wel prettig als mogelijk extreme mensen/groeperingen in de gaten worden gehouden ja.
pi_199708654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:50 schreef qajariaq het volgende:

Maar ik vind het wel prettig als mogelijk extreme mensen/groeperingen in de gaten worden gehouden ja.
Ik ook. Maar ik bedoel jouw soort extreme mensen/groeperingen en jij de mijne.
pi_199708731
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:57 schreef Kromo het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik bedoel jouw soort extreme mensen/groeperingen en jij de mijne.
Ik verwacht niet dat ik interessant genoeg ben om in de gaten gehouden te worden. Of jij dat bent weet ik al helemaal niet. Je doet wel erg makkelijk aannames.
pi_199730460
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 mei 2021 19:27 schreef Werkman het volgende:
Mijn vraag, hoe ga je om met militairen met extremistische denkbeelden en hoe krijg je dat juridisch voor elkaar?
Eigenlijk heb ik een tegenvraag.

Waarom denk je dat er militairen zijn zonder extremistische denkbeelden?

Er zijn alleen maar militairen met extremistische denkbeelden. En zo lang het de denkbeelden zijn die Ok zijn volgens de militaire top, is er niks aan de hand. Het is nodig omdat een soldaat anders niet kan functioneren in het werk dat hij moet doen.

Er zijn wel ex-militairen zonder extremistische denkbeelden. Tenminste... Dat hoop ik. Want na een half leven extremistisch denken, moet de soldaat weer de samenleving in en moet hij het toch eerst afleren om extremistisch te denken. Dat is ook het probleem met PTSS: dan lukt het niet goed om het extremistisch denken af te leren.

De vraag die jij zou moeten stellen is dus: hoe hou je de extremistische denkbeelden van je soldaten op de rails en zorg je dat ze niet ontsporen?

Die vraag, daar is de militaire legerleiding dagelijks mee bezig. Soldaten zijn gevaarlijk, punt. Gevaarlijk voor de tegenstander. Maar net zo gevaarlijk voor jezelf, als ze ontsporen. De legerleiding moet ze dus keihard in de hand houden. Daar is de hiërarchie en de tucht voor, daarom zijn er oneindige evaluaties, en daarom staan er hele zware straffen op het niet opvolgen van orders.

En er is dus iets goed mis gegaan bij de Jurgen Conings. Zijn directe commandant is dan ook de schuldige. Want die had het moeten signaleren. Er zijn genoeg controlemomenten. En dit is niet ineens zomaar uit de lucht komen vallen. Het zat er aan te komen, en zijn verantwoordelijke heeft niet of onjuist ingegrepen.
pi_199730515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 17:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Extreem links vind je niet in het leger.
Persoonlijk vind ik dat je in het leger helemaal geen politieke voorkeur moet vinden. Als het leger een politieke voorkeur gaat krijgen, dan gaan er al snel vervelende dingen gebeuren.

Het zijn mensen die zware wapens tot hun beschikking hebben. Als ze een politieke voorkeur krijgen, dan zijn ze heel goed in staat om hun politieke voorkeur aan de bevolking op te leggen.

Dus: politieke voorkeur hoort niet in het leger thuis.

Bescherming van de democratie hoort wel bij het leger thuis. Maar democratie en politieke voorkeur zijn twee heel verschillende dingen.

Alleen bepaalde extremistische politici vinden op basis van hun politieke voorkeur dat de democratie aan hen aangepast moet worden. Maar de democratie is van het volk en niet van de politici. Dus die lui moeten er met hun poten van af blijven. Democratische wetten verzwakken omdat dan hun werk makkelijk wordt, is GEEN goede reden om die democratische wetten te gaan verzwakken.
pi_199738515
Een leger is er om de bevolking onder alle omstandigheden te beschermen.
Ik heb 30 jaar in de belgische luchtmacht gediend en ik heb nooit geen extremisme/extremisten ontmoet. Ik zou het zo wie zo niet toelaten. Feit is dat de meeste militairen rechts zijn.
Zie mijn eerste regel. Gelukzoekers die meer geld krijgen dan een gepensioeneerde na 40 jaar werken kan niet...
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_199739214
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 05:50 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Feit is dat de meeste militairen rechts zijn.
Dat bedoel ik. Iemand die extreem links is zal zeker niet voor het leger kiezen. Een extreem rechts persoon mogelijk wel. Gelukkig zal de omgeving en de werkgever zo iemand meestal in toom houden of minimaal in de gaten houden en ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen.

Dat militairen geen politieke voorkeur mogen hebben is natuurlijk onzin. Iedereen mag voorkeur hebben. Het serieus bedrijven van politiek in het leger lijkt me wel weer ongewenst. Voor zover ik weet kan een werkgever iemand ontslaan als die de doelstelling van het werk juist ondermijnt. Het doel van het leger is het beschermen van de bevolking en de democratie dus kan je op die gronden een extreem figuur buiten spel zetten.
pi_199739293
Rechts is/hoeft niet slecht te zijn. Extreem is dat wel, links of rechts. Militairen leggen een eed af om de bevolking te verdedigen niet om hun eigen gedachten goed te verdedigen..
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_199742231
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:27 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik een tegenvraag.

Waarom denk je dat er militairen zijn zonder extremistische denkbeelden?

Er zijn alleen maar militairen met extremistische denkbeelden. En zo lang het de denkbeelden zijn die Ok zijn volgens de militaire top, is er niks aan de hand. Het is nodig omdat een soldaat anders niet kan functioneren in het werk dat hij moet doen.

Er zijn wel ex-militairen zonder extremistische denkbeelden. Tenminste... Dat hoop ik. Want na een half leven extremistisch denken, moet de soldaat weer de samenleving in en moet hij het toch eerst afleren om extremistisch te denken. Dat is ook het probleem met PTSS: dan lukt het niet goed om het extremistisch denken af te leren.

De vraag die jij zou moeten stellen is dus: hoe hou je de extremistische denkbeelden van je soldaten op de rails en zorg je dat ze niet ontsporen?

Die vraag, daar is de militaire legerleiding dagelijks mee bezig. Soldaten zijn gevaarlijk, punt. Gevaarlijk voor de tegenstander. Maar net zo gevaarlijk voor jezelf, als ze ontsporen. De legerleiding moet ze dus keihard in de hand houden. Daar is de hiërarchie en de tucht voor, daarom zijn er oneindige evaluaties, en daarom staan er hele zware straffen op het niet opvolgen van orders.

En er is dus iets goed mis gegaan bij de Jurgen Conings. Zijn directe commandant is dan ook de schuldige. Want die had het moeten signaleren. Er zijn genoeg controlemomenten. En dit is niet ineens zomaar uit de lucht komen vallen. Het zat er aan te komen, en zijn verantwoordelijke heeft niet of onjuist ingegrepen.
Hier heb je eigenlijk een heel goed punt.
Heel erg goed zelfs.
pi_199754645
Ik denk dat vrijwel alle militairen wel te goede trouw zijn en zich ook echt Nederlander voelen.
Ik vind het alleen jammer dat onze jongens en dames worden gebruikt in uitzichtloze islam landen.
Verder vind ik het steeds moeilijker om in het Nederlandse leger te gaan terwijl de overheid steeds meer immigranten hierheen halen die op de Nederlandse vlag schijten.
En meneer Conings is ook gewoon een normale militair en ik heb steeds meer vraagtekens of het wel echt gaat om dat virusverhaal.
Ik hoop dat hij een ander doel heeft want Belgie gaat ook steeds meer achteruit doordat er meer islam volk die kant op komt en de leefbaarheid minder en minder word. Marseille is een mooi voorbeeld van hoe het over 15 jaar in de grote Belgische steden kan zijn. Nederland net zo............;;
pi_199757745
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 13:51 schreef Remco2021 het volgende:
Ik denk dat vrijwel alle militairen wel te goede trouw zijn en zich ook echt Nederlander voelen.
Ik vind het alleen jammer dat onze jongens en dames worden gebruikt in uitzichtloze islam landen.
Verder vind ik het steeds moeilijker om in het Nederlandse leger te gaan terwijl de overheid steeds meer immigranten hierheen halen die op de Nederlandse vlag schijten.
Volgens mij heb je nog nooit naar het leger gekeken. Als er een beroepsgroep is met vele multiculturele achtergronden dan is het het leger wel. Daar is niets mis mee maar wat jij beweerd is toch wel het tegenovergestelde.
pi_199760790
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 09:09 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Rechts is/hoeft niet slecht te zijn. Extreem is dat wel, links of rechts. Militairen leggen een eed af om de bevolking te verdedigen niet om hun eigen gedachten goed te verdedigen..
Rechts wil zo min mogelijk overheidsbemoeienis. En wil niet worden geïndoctrineerd door allerlei overheidscampagnes die als gratis verkocht worden. En willen zelf kunnen kiezen. En ze wijzen verder regulering niet af door de overheid, maar het moet niet doorslaan in bijvoorbeeld in welk medicijn je moet nemen of wat je moet eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 05-06-2021 21:34:23 (fout) ]
Check it out
pi_199773846
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 17:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Volgens mij heb je nog nooit naar het leger gekeken. Als er een beroepsgroep is met vele multiculturele achtergronden dan is het het leger wel. Daar is niets mis mee maar wat jij beweerd is toch wel het tegenovergestelde.
De huidskleur maakt me niks uit maar je kunt daar geen moslims bij hebben want die verlinken hun eigen boys etc. Dat zie je ook trouwens al bij de politie.
pi_199782681
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:24 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

De huidskleur maakt me niks uit maar je kunt daar geen moslims bij hebben want die verlinken hun eigen boys etc. Dat zie je ook trouwens al bij de politie.
Wat moet je een slecht leven hebben als je in een enkele zin een kwart van de wereld voor leugenaar uitmaakt. Jij gaat het nog ver schoppen.
pi_199782740
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:52 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat moet je een slecht leven hebben als je in een enkele zin een kwart van de wereld voor leugenaar uitmaakt. Jij gaat het nog ver schoppen.
Tjah, binnen de islam mag je gewoon liegen en moet je liegen als het ten behoeve van de islam is. Een kwart van die mensen die jij bedoelt behoren bij de duivel, En de duivel is liegen en bedriegen.
pi_199782963
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 13:57 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Tjah, binnen de islam mag je gewoon liegen en moet je liegen als het ten behoeve van de islam is. Een kwart van die mensen die jij bedoelt behoren bij de duivel, En de duivel is liegen en bedriegen.
Waar ben jij uit ontsnapt?
pi_199786281
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 14:11 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waar ben jij uit ontsnapt?
Wellicht zal dat liegen wel niet voor iedere stroming binnen de islam tellen maar waarom geloven in een boek vol leugens. Veel dingen gekopieerd en aangepast vanuit de Thora en de bijbel.
Zelfs de eindtijdsleer van de Islam is nog gewoon redelijk recent gemaakt om zo Jeruzalem te willen claimen en de Staat Israel dwars te kunnen zitten.

Ook denkt een moslim dat Abraham zijn zoon Ismael wilde offeren ipv Izak.
Geloof me maar dat ik wel wat studie heb gedaan omtrent de bijbel en ook wel wat weet van de islam.
En ik wil geloven in de boek of boeken die kloppen.
pi_199790496
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:35 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Wellicht zal dat liegen wel niet voor iedere stroming binnen de islam tellen maar waarom geloven in een boek vol leugens. Veel dingen gekopieerd en aangepast vanuit de Thora en de bijbel.
Zelfs de eindtijdsleer van de Islam is nog gewoon redelijk recent gemaakt om zo Jeruzalem te willen claimen en de Staat Israel dwars te kunnen zitten.

Ook denkt een moslim dat Abraham zijn zoon Ismael wilde offeren ipv Izak.
Geloof me maar dat ik wel wat studie heb gedaan omtrent de bijbel en ook wel wat weet van de islam.
En ik wil geloven in de boek of boeken die kloppen.
Dus claim je er meer verstand dan gemiddeld van te hebben en toch laat je die beledigende opmerkingen uit je toetsenbord vloeien...

Ben je (christelijk) godsdienst fanaat?
pi_199798042
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 00:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dus claim je er meer verstand dan gemiddeld van te hebben en toch laat je die beledigende opmerkingen uit je toetsenbord vloeien...

Ben je (christelijk) godsdienst fanaat?
Ik denk inderdaad dat ik meer van de bijbel weet dan de gemiddelde Nederlander of inwoner van Nederland. Maar dat is niet zo lastig want heel veel inwoners van Nederland heeft toch totaal niks met de bijbel of godsdienst.....vandaar.
En als gelovige in De Here Jezus als de Messias is het gewoon mn plicht om mijn landgenoten te waarschuwen en te informeren omtrent het bestaan van God en wat er kan gebeuren als je land goddeloos wil zijn.
Als ik niks zou zeggen over De Here Jezus of de bijbel dan zal De komende Koning ook niet zo blij zijn lijkt me om het goede nieuws alleen voor jezelf te houden.

En of ik een fanaat ben dat valt wel mee.
Maar het is zoals ik al zei mijn plicht om mensen te waarschuwen en te informeren omtrent God en De Here Jezus.
Maar helaas willen mensen er nou niet altijd iets van weten en je weet inmiddels wat dan de gevolgen zijn als een land God vaarwel zegt. :)

Verder zit ik ook trouwens nergens bij , dus ben geen lid van 1 of andere kerk of stroming.
Verder ben ik ook best nieuwsgierig naar het woord van God en hoe verschillende stromingen kijken naar bepaalde onderwerpen vanuit de bijbel.
Want binnen het " Christendom" zijn er nogal wat valse leerstellingen of meningsverschillen etc.
En geloof me dat we echt in een speciale tijd leven en er komt wat aan............................
pi_199944002
Hoe is het met onze held Jurgen Conings ?
pi_199998855
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:48 schreef Remco2021 het volgende:
Hoe is het met onze held Jurgen Conings ?
RIP _O_
pi_200003309
Die dwaas zat al lekker een maand te stinken :D
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_200018807
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 01:38 schreef Cousin_Eddy het volgende:
Die dwaas zat al lekker een maand te stinken :D
En niemand die het rook. Er zouden vast al velen langs zijn gereden of gelopen. Maar heel toevallig vindt een burgemeester hem. Iets te toevallig. Maar het domme volk trapt er toch wel in.
Check it out
pi_200037228
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 00:26 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

En niemand die het rook. Er zouden vast al velen langs zijn gereden of gelopen. Maar heel toevallig vindt een burgemeester hem. Iets te toevallig. Maar het domme volk trapt er toch wel in.
Fan van trump? :')
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
pi_200110225
quote:
Kan dus ook in Nederland gebeuren. Laat je niet door de Vlaamse acteur misleiden, het speelt zich af in Nederland en bij de gegoede burgerij.
  donderdag 1 juli 2021 @ 12:28:25 #40
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_200154396
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:44 schreef airconditioning het volgende:
Sowieso hun whatsapp scannen voor pro-FvD berichten. Indien dat zo is dan verder controleren. De meeste extreem-rechts aanslagen komen vanuit facistische groep.
Tja, dan heb je nog extreem links, extreem milieu activisten, dieren activisten, extreem moslim, extreem katholiek en protestant (Ierland).

Zolang het bij praten blijft vind ik dat het moet mogen. Ik denk zelfs dat OMDAT men in Nederland en andere landen veel mag zeggen, net minder extremistisch geweld hebt. Ook omdat je met relatief weinig aanhangers een partij kunt beginnen en zelfs mee in de Kamer kunt komen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 7 juli 2021 @ 01:05:01 #41
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_200242822
Er zijn een paar legale organisaties (o.a. politie en het leger) waar men op elkaar moet kunnen vertrouwen. En bij beide korpsen wordt dat er zowel onderling (maar ook door mensen in hogere functies ) dit er ingeprent. Of te wel, we geven elkaar (altijd) rugdekking wat er ook gebeurd. En ja dat redt vaak levens. Je moet 100% van jouw maten/ partners op aan kunnen.

Tot zo ver, doet het de wenkbrauwen misschien fronsen... Maar dan heb je een iemand in jouw peloton die wat meer uitgesproken is, dan de anderen. En dan? Maak jij er melding van? Dan is het vertrouwen weg. Daarnaast heb jij er dan zelf ook al over nagedacht, misschien er met jouw beste maat over gepraat. Maar je denkt toch al gauw, dat zal wel meevallen.

Misschien heb je het er zelf met die mogelijke extremist over, en die bezweert jou dat hij dingen wat scherper uit, zodat dat hem oplucht (hetgeen ook heel logisch is, psychologisch gezien). En je bent gerustgesteld wat deze collega betreft.

Maar inmiddels zal hij bepaalde opmerkingen niet langer in jouw bijzijn uiten. Er ontstaan haast geruisloos een inner circle en een outer circle... zonder verdere consequenties, omdat je dan gealarmeerd wordt. Jullie eten, drinken en slapen op dezelfde plaatsen. En er zijn officieel geen twee kampen... en je mag altijd bij ze aansluiten... bij de bar of in de kantine. En dan is het gewoon gezellig. Maar wat bespreken die soldaten als er geen anti-fascisten bij zijn.

Kijk en dat is een voorbeeld waarom extremisten (van welke kant dan ook) ermee weg komen. Een paar onschuldige grapjes, een paar politieke toespelingen... maar niets strafbaars. En door het loyaliteitsprincipe komen veel soldaten en soms ook politie agenten ermee weg.
De kritische soldaat/ agent is gerustgesteld en hoort nog zelden extremistische uitspraken van de collega. :{
pi_200279261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 01:05 schreef Also-von-Oder het volgende:
Er zijn een paar legale organisaties (o.a. politie en het leger) waar men op elkaar moet kunnen vertrouwen. En bij beide korpsen wordt dat er zowel onderling (maar ook door mensen in hogere functies ) dit er ingeprent. Of te wel, we geven elkaar (altijd) rugdekking wat er ook gebeurd. En ja dat redt vaak levens. Je moet 100% van jouw maten/ partners op aan kunnen.

Tot zo ver, doet het de wenkbrauwen misschien fronsen... Maar dan heb je een iemand in jouw peloton die wat meer uitgesproken is, dan de anderen. En dan? Maak jij er melding van? Dan is het vertrouwen weg. Daarnaast heb jij er dan zelf ook al over nagedacht, misschien er met jouw beste maat over gepraat. Maar je denkt toch al gauw, dat zal wel meevallen.

Misschien heb je het er zelf met die mogelijke extremist over, en die bezweert jou dat hij dingen wat scherper uit, zodat dat hem oplucht (hetgeen ook heel logisch is, psychologisch gezien). En je bent gerustgesteld wat deze collega betreft.

Maar inmiddels zal hij bepaalde opmerkingen niet langer in jouw bijzijn uiten. Er ontstaan haast geruisloos een inner circle en een outer circle... zonder verdere consequenties, omdat je dan gealarmeerd wordt. Jullie eten, drinken en slapen op dezelfde plaatsen. En er zijn officieel geen twee kampen... en je mag altijd bij ze aansluiten... bij de bar of in de kantine. En dan is het gewoon gezellig. Maar wat bespreken die soldaten als er geen anti-fascisten bij zijn.

Kijk en dat is een voorbeeld waarom extremisten (van welke kant dan ook) ermee weg komen. Een paar onschuldige grapjes, een paar politieke toespelingen... maar niets strafbaars. En door het loyaliteitsprincipe komen veel soldaten en soms ook politie agenten ermee weg.
De kritische soldaat/ agent is gerustgesteld en hoort nog zelden extremistische uitspraken van de collega. :{
Het is maar net wat iemand extreem vind.
  vrijdag 9 juli 2021 @ 23:48:09 #43
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_200293034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juli 2021 09:57 schreef Remco2021 het volgende:

[..]

Het is maar net wat iemand extreem vind.
Ja, maar als heel België het er meer dan drie weken over heeft... dan ben ik niet de enige die bepaald gedrag extreem vind.
  zaterdag 10 juli 2021 @ 22:11:57 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200305141
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 14:27 schreef RetepV het volgende:

Eigenlijk heb ik een tegenvraag.

Waarom denk je dat er militairen zijn zonder extremistische denkbeelden?

Er zijn alleen maar militairen met extremistische denkbeelden.
Gebaseerd op wat precies?
pi_200325734
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 15:00 schreef Remco2021 het volgende:
Jurgen Conings lijkt me vrij normaal en heeft een visie.
Het lijkt me ook wel iemand die zijn volk wil behouden en niet op al die immigratie uit vooral moslim landen zit te wachten.
Alleen wel jammer dat hij dan die virologen wil aanpakken volgens de berichten, voor zover die kloppen.
Ik vind het anders niet normaal dat je gewapend in de bosjes een viroloog ligt op te wachten, je auto voorziet van een boobietrap en vervolgens zelfmoord pleegt. Ook het bedreigen van tientallen personen die allen vervolgens bescherming nodig hebben vind ik niet normaal.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200325795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 00:26 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

En niemand die het rook. Er zouden vast al velen langs zijn gereden of gelopen. Maar heel toevallig vindt een burgemeester hem. Iets te toevallig. Maar het domme volk trapt er toch wel in.
Ja, want stel dat het gewone volk hem zou vinden :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200437168
Zo'n heisa om deze kerel in België terwijl dat zelfde land de ene na de andere IS terrorist aan het terughalen is. #dubbelemoraal
pi_200686487
Door als land zijnde trouw te blijven aan je eigen volk, je eigen vlees en bloed. Als er een patriottische wind waait hoeven conservatieve vaderlandslievende militairen zich ook niet bezorgd te maken over welke kant het op gaat.

De door hem gekozen middelen waren verkeerd, de door hem geüite zorgen waren volslagen terecht.
pi_200832817
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 02:15 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Als er een patriottische wind waait hoeven conservatieve vaderlandslievende militairen zich ook niet bezorgd te maken over welke kant het op gaat.
Die groep dan misschien niet maar de rest van de bevolking zal daar niet op zitten te wachten.
pi_200832947
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 18:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Die groep dan misschien niet maar de rest van de bevolking zal daar niet op zitten te wachten.
Mensen weten niet altijd wat het beste voor hen is, en als je standpunten van de bevolking op specifieke issues zou gaan peilen is de steun voor conservatieve en nationalistische speerpunten een stuk groter dan je zou concluderen op basis van peilingen qua partijkeuze.

Ideologie wordt hoofdzakelijk gedreven door persoonlijkheidstype, een aanzienlijk deel van de bevolking is van nature conservatief geneigd, dwz. hoge score op conscienciousness, lage score op openness. Ongeveer evenveel mensen neigen richting conservatisme als naar progessivisme en er zit nog een ongeveer even grote groep in het midden.

Met name op gebied van zaken als immigratie is er véél meer steun voor rechtse standpunten dan voor partijen die deze standpunten uitdragen. Een aanzienlijk deel van de VVD-ers en CDA-ers bijvoorbeeld steunt het drastisch inperken van niet-westerse immigratie, terwijl de partij waar ze op stemmen dit niet op de agenda heeft.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')