quote:
Op zondag 6 juni 2021 10:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:Belooft weer gezellig te worden vandaag.
Mensen nemen het allemaal wel een tikkeltje te serieus hier soms moet ik zeggen met die Max hype. Je kan niks goeds zeggen over Lewis of je wordt van 6 kanten bestookt.
Beide geweldige coureurs.

Oh, maar Lewis is zeker een topcoureur.

Is 'ie meer getalenteerd dan Max, George, Charles & Lando? Ik vind van niet. Hij heeft gewoon superveel mazzel gehad en vanwege 'at the right place at the right time' bij Mercedes een bijzondere reeks van kampioenschappen binnengeharkt. Maar... imho ligt dat eerder aan de dominante Mercedes dan aan hem. Maar goed, je moet het altijd nog wel maar ff flikken. Daarom zijn Rosberg en Bottas geen topcoureurs en eerder niveautje Alonso/Räikkönen. In het juiste materiaal kunnen die ook wel voor het podium gaan en zelfs een race winnen... maar wat zij niet kunnen is hun materiaal en teammaat (dermate significant) ontstijgen. Lewis hoeft zijn materiaal niet te ontstijgen, want hij heeft al de beste auto en dat heeft hem zo succesvol gemaakt. Hij hoeft alleen de minste foutjes te maken en een van de beste te zijn. Maar een van de beste betekent niet per se de beste/GOAT.
Los daarvan gun ik het hem alleen niet, want zijn hele karakter staat me niet aan, hij is een beetje een diva en altijd weer dezelfde riedeltjes met
'we were struggling all weekend',
'such a difficult race' en klagen
'my tyres are dead'... hij wil natuurlijk liever dat men denkt
'oh! Nou! Zo zeg! Voor iemand die zou aan het strijden was met z'n moeilijke auto in die moeilijke race, heeft die dat toch mooi gedaan' en laten we eerlijk zijn, meestal doet 'ie gewoon wat 'ie altijd doet en doet 'ie het met twee vingers in z'n neus en is het voor hem een koud kunstje met een auto die als een bullettrain op rails rijdt. De Mercedes is gewoon de beste auto in het veld de laatste jaren. Als het podium in het gevaar kwam lag dat eerder aan de driver of team/strategie.
'Roses are red
Violets are blue
Bono, my tyres are dead
Another Mercedes 1-2'Ik bedoel, 't is zelfs een meme en de laatste jaren waren dan ook niet echt spannend qua strijd voor de titel. En ik ben bang dat dit jaar niet anders zal lopen. RBR wil al jarenlang Max de auto geven die kampioenschappen kan winnen. Elk jaar dezelfde belofte, elk jaar desillusie, de auto is niet op het niveau van de Mercedes. Renault ditchen voor Honda vond ik een briljante move die ook goed uit lijkt te pakken. In het begin natuurlijk een beetje kinderziektes en moest Honda de motor nog evolueren als het ware. Nu lijkt de boel aardig op niveau, maar is het dan weer jammer dat er van bovenaf besloten is om uit de F1 te stappen. Wat wel RBR de unieke mogelijkheid gaf nu de motor in eigen beheer te nemen en misschien nu eindelijk richting die kampioenschapwinnende auto kan gaan die al jarenlang is beloofd. Want daar gaat het uiteindelijk om. Mercedes is niet zozeer dominant geweest vanwege Bottas & Hamilton, maar ze hadden nu eenmaal een kampioenschapwinnende auto. Dat gepaard met een topcoureur geeft een logische kampioen.
Maar als je het mij vraagt... je zet een George, Charles, Lando of Max in een kampioenschapwinnende auto naast Lewis, geeft ze tijd om aan de auto te winnen... en ze verslaan onze Mercedes veteraan. Lewis een topcoureur? Sure, beter dan de meeste in het veld en hij maakt nauwelijks fouten dus je mag hem rustig een veer in z'n reet steken, no problemo. Maar zo geweldig vind ik hem zelf nu ook weer niet. Ik vind het mooier om te zien wanneer iemand als George Russell telkens Q2 haalt. Of dat Max elk seizoen zijn materiaal ontstijgt, het Mercedes lastig maakt en z'n teammaat de moeder rijdt. Dat heeft niks met een oranje bril te maken... dat is nu passie voor een sport waar de sporter het verschil maakt. Helaas is dit een sport waar je het voornamelijk ook van je materiaal moet hebben. Swap Lewis met George en Lewis bungelt achteraan en George wint races. Met talent alleen koop je helaas niks. Maar jongens als Max hebben dat nu eenmaal in overvloed.
Je kunt Max misschien niet mogen omdat hij misschien als jonge tiener en wilde stier al vroeg in de RedBull kwam, koppig en ongeduldig was en fouten maakte. Maar dat is het juist, hij was jong en hongerig. Ik vind Max dezer dagen een stuk volwassener en gerijpt en niks mis mee. Hij is nog altijd hongerig en unapologetic recht voor z'n raap, maar goed, da's toch mooi al die jongens in de F1 met een beetje pit en karakter? Wat je niet ontgaan kan zijn is 'geen woorden, maar daden'... en hij staat er goed voor op dit moment... dat zou je toch wat moeten zeggen...
Lewis VS Max. Inderdaad, beide geweldige coureurs.

Alleen gun ik het Max dan meer en mag ik Lewis nu eenmaal voor geen meter.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz