Lekker. Dat wil ik komende dagen ook gaan doen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik ga zo met camera, verrekijker, vogelboek in de rugzak naar 2 natuurgebiedjes. Wandelen, kijken, foto's maken
Leukquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:17 schreef Blues het volgende:
Ik ga zo met camera, verrekijker, vogelboek in de rugzak naar 2 natuurgebiedjes. Wandelen, kijken, foto's maken
Hier vooralsnog geen bijwerkingenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
J heeft afsprakenHelaas op een maandag en een dinsdag dus met wat ongeluk kost dat een aantal dagen omzet door de bijwerkingen. Maar het is niet anders.
Over de 2e pfizer kan ik nog niets zeggen, maar bij de eerste heb ik gewoon gewerkt. Arm deed zeer en ik had het ijskoud, maar daar was prima mee te werken.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
J heeft afsprakenHelaas op een maandag en een dinsdag dus met wat ongeluk kost dat een aantal dagen omzet door de bijwerkingen. Maar het is niet anders.
Beterquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hier vooralsnog geen bijwerkingenBehalve een gevoelige arm.
J werkt meestal wel door als hij ziek is. In zijn werk is ziek zijn niet echt een optie. Maar vanuit huis werken en de halve dag van afspraak naar afspraak rijden is wel een groot verschil. Hij maakt geen afspraken de dag na elke vaccinatie en verder wachten we gewoon af.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Over de 2e pfizer kan ik nog niets zeggen, maar bij de eerste heb ik gewoon gewerkt. Arm deed zeer en ik had het ijskoud, maar daar was prima mee te werken.
Koorts etc, dat zou ik ook niet gedaan hebben.
Met een zere arm is ook autorijden geen optie denk ik, lijkt me niet veilig.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Beter
[..]
J werkt meestal wel door als hij ziek is. In zijn werk is ziek zijn niet echt een optie. Maar vanuit huis werken en de halve dag van afspraak naar afspraak rijden is wel een groot verschil. Hij maakt geen afspraken de dag na elke vaccinatie en verder wachten we gewoon af.
Nee, nooit. Hij is zo iemand die er na een half jaar studie al achter kwam dat hij nooit iets in de microbiologie wilde doen maar heeft het toch afgemaakt. Hij vond het wel erg interessant en is ook altijd wel dat vakgebied blijven volgen, hij vergeet ook nooit iets.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:37 schreef Blues het volgende:
Heeft jouw J ooit nog iets met zijn studie gedaan Lucky vraag ik me ineens af?
Nou, het voelt aan als spierpijn. Daar kun je best veilig mee rijdenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met een zere arm is ook autorijden geen optie denk ik, lijkt me niet veilig.
Ik kreeg mij arm niet van naast me hangend, op de tafel, dat moest ik echt met de andere arm doen, optillen en neerleggen. Typen ging ook niet, dat was niet zozeer pijn maar een soort geen controle, doofheidquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, het voelt aan als spierpijn. Daar kun je best veilig mee rijden
Dat je er nu pas achter komt, na al die jaren wonen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:07 schreef z80 het volgende:
Droog. En dan kan ik het dak op.
Even wat pannen verwijderd en direct duidelijk waar het probleem zit/zat. Stelletje hazen die het raam ooit geplaatst hebben. Even wat gootjes veer recht gebogen en een loodslap tijdelijk verlengt met een stuk kunststof.
Zeerwaarschijnlijk nu wel stormproof. En ja deze oplossing is ook type haas, maar wel waterdicht.
Hoe lang zit er nu tussen dit bericht en dat je terecht kan voor een prik?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet al langer dat er ergens een lak zat. Echter uitvinden waar is een uitdaging. Het water kwam op de badkamervloer beneden uit. Direct onder het raam. Die gaf ik dan ook de schuld.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat je er nu pas achter komt, na al die jaren wonen.
Of is het een plek gevoelig voor de windrichting oid?
2 x 2 Pfizer hier in huis en nergens last van.
En ik ben weer op mijn vrijdagse werkplek.Even bijpraten met die en gene, die ter plekke hebben doorgewerkt.
Voor mij. Pas eind van de dag aanmelden ivm werk. Ongeveer anderhalve week.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hoe lang zit er nu tussen dit bericht en dat je terecht kan voor een prik?
Ben benieuwd!
En sip dat er nu vertraging komt door janssen
Valt mee dus. Nja ben benieuwd wanneer wij mogenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor mij. Pas eind van de dag aanmelden ivm werk. Ongeveer anderhalve week.
Vandaag afspraak gemaakt voor de 7e. Lekker snel dus.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
Ik kon vanaf vandaag een afspraak maken en mijn 1e vaccinatie staat voor dinsdag (2e vaccinatie 7 juli).quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
Hangt ook een beetje af van de locatie. Hoorde van iemand in Rotterdam die veel sneller in de omgeving van Utrecht geprikt kon worden. Dus die is daar maar naar toe gegaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:33 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Valt mee dus. Nja ben benieuwd wanneer wij mogen
Inloggen met digid. Er wordt enkel gevraag waar in de buurt je de vaccinatie wil gaan halen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:33 schreef derLudolf het volgende:
Heb jij je nu bij je ouders ingeschreven Z of kun je gewoon met DigiD een afspraak maken?
Ok dan. Dan heb je er heftiger last van gehad dan ikquote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg mij arm niet van naast me hangend, op de tafel, dat moest ik echt met de andere arm doen, optillen en neerleggen. Typen ging ook niet, dat was niet zozeer pijn maar een soort geen controle, doofheid
Fijne dagen! Wat hebben jullie een enorme mazzel met het weer!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:47 schreef Memento-Mori het volgende:
Mijn vriend had alleen de dag na de vaccinatie dat het voelde alsof hij op de prikplek een blauwe plek had/alsof hij tegen 'n deurklink oid aangekomen was. Verder stond hij op de dag zelf het plafond te witten bij zijn broer.
Onderweg naar de boot nu
Ja, echt hequote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijne dagen! Wat hebben jullie een enorme mazzel met het weer!
Zo wat een verschil ja!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kon vanaf vandaag een afspraak maken en mijn 1e vaccinatie staat voor dinsdag (2e vaccinatie 7 juli).
Mijn vriend kan sinds vorige week donderdag een afspraak maken en heeft zijn 1e vaccinatie de 15e pas.
Dus dat is lastig te zeggen. Hangt af vd (drukte op de) locatie o.a..
Hoe kom je aan die uitnodiging dan?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:38 schreef z80 het volgende:
[..]
Inloggen met digid. Er wordt enkel gevraag waar in de buurt je de vaccinatie wil gaan halen.
Bij het laten zetten ook enkel uitnodiging, legitimatie en zelf ingevulde gezondheidsverklaring nodig.
Doel is duidelijk zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen inenten.
- o dit sloeg op Wouw- geen idee waarom ik dit quotte-quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ok dan. Dan heb je er heftiger last van gehad dan ik
Verdient hoor! Heerlijkquote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:50 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ja, echt hewe hadden in december al geboekt
Die is niet nodig. Net zoals de voorgaande jaargangen zich kunnen aanmelden.quote:
Via de post.quote:
Hier 1e moderna en in dag 2 nog niet zoveel bijwerkingen dat werken onprettig is. Wel snachts wat mindere slaap, en soort van "ergens in de komende 5 dagen komt er een griepje op" gevoel.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ohhh dus dat maakt niks uit?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Via de post.
Maar ze roepen mensen online al op, kunnen ze sneller een afspraak maken. Bij mijn ouders kwam de uitnodiging 3 dagen na de eerste gezette prik binnen.
Hier in SC (kaatje) en daar op twitter Kirsten Verdel volgen (=fokker) worden de geboortejaren asap genoemd.quote:
Eega heeft rond 11:00 vanmorgen voor '75 online geboekt en kon 8 juni terecht.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ben benieuwd!
RIVM geeft momenteel bijna dagelijks aan welke geboortejaren een afspraak kunnen maken. Vandaag was 1974 en 1975 aan de beurt. Dan kijken op de site van rivm, naar de link gaan en invullen. Lukt dat niet meteen dan even een andere browser proberenquote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier in SC (kaatje) en daar op twitter Kirsten Verdel volgen (=fokker) worden de geboortejaren asap genoemd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, quote ipv edit. Laat het maar staan.
[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 28-05-2021 14:13:24 ]
Ja kaatje is meestal de eerste hierquote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier in SC (kaatje) en daar op twitter Kirsten Verdel volgen (=fokker) worden de geboortejaren asap genoemd.
De Martelkamertour?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
- o dit sloeg op Wouw- geen idee waarom ik dit quotte-
Hebben jullie ook de martelkamertour geboekt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dankzij jou ben ik Kirsten in de gaten gaan houden. 1969 en 1971 hier, nu allebei ook onze afspraken staan.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 13:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 14:29 schreef AnneX het volgende:
En voor @:Lucky_Strike, et al.,om af te kicken in de zomer.Tof, dank je. Leuk initiatief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Dit.quote:
Ik had hele lage cijfers voor deze alchemie, maar ben op google wel een mooie definitie tegekgekomen:quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sciency-scullies, hoe moet ik (p <.01) lezen?
Achter een genoemd antwoord op een vraag in een onderzoek. Blijkbaar is het heel hoog, maar hoe zit die notatie in elkaar?
quote:p=.01, or the .01 significance level, means that the likelihood that a mean (proportion) observed in a sample doesn’t really exist in the population (that is, the population mean is really 0) is 1%. This is sometimes expressed inversely, as the 99% confidence level.
Tijd kom naar huis te gaan!quote:
End of day was dus blijkbaar hier om 13.02quote:Op vrijdag 28 mei 2021 06:29 schreef Barreltje het volgende:
Iemand ervaring met UPS als bezorg boer?
De tracker zegt "end of day".. hoe laat is dat![]()
Matig. Ben je wel gelijk goed opgewarmd en soepel. Geen idee of dat fijner is, maar het klinkt wel positief.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:37 schreef Barreltje het volgende:
En over tijden gesproken..
[..]
End of day was dus blijkbaar hier om 13.02![]()
Nu moet ik morgen 20 min fietsen om mn nieuwe vriend zelf op te halen ...
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:44 schreef AnneX het volgende:
Einde middag nadert…en er zijn verse koekjes in de trommel.![]()
Vijf koekjes later…
Dat is narigheid; ziek zijn in een land waar je je niet kunt uiten lijkt me ook heel naar.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]![]()
Hoorde net dat één van de mannen uit de eerste lesgroep van 5 jaar geleden is overleden![]()
Hij had een hartkwaal. TIjdens en na z'n vlucht al meerdere aanvallen gehad, en blijkbaar vandaag de laatste.
T was een mooi mens. Veel moeite met de Nederlandse taal. Had een talendeuk maar een cijferknobbel. Voelde zich ook niet thuis in Nederland omdat hij zich niet goed verstaanbaar kon maken (ook helaas niet in het Engels), en al helemaal niet op zijn eigen niveau (doceerde iets scheikundigs en natuurkundigs op de uni van Damascus, maar ook in S.A.). Zo sneu.
Qua inrichting troosteloos, ja.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:36 schreef Candaasje het volgende:
@:Myraela : Dat zaakje heeft lekker eten ja! Pre-corona aten we er nog wel eens. Sfeervol kan ik het interieur niet echt noemen, maar het eten maakt dat goed
Vond het gisteren best een "avontuur" om zomaar naar de AH te gaan.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:22 schreef fietsie het volgende:
Ik zal zo eens een boodschappenlijstje gaan produceren
En dan maar naar de AH denk ik, al zal het daar wel over de hoofden lopen zijn.
Dat laatste vind ik juist het fijne, lekker dingen kopen die niet op het conservatief opgesteld noodzakelijkheden lijstje staanquote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vond het gisteren best een "avontuur" om zomaar naar de AH te gaan.
En wat een geklooi om die boodschappen in de fietstas te doen, was ik helemaal niet meer gewend. En meteen dingen gekocht die niet op m'n lijstje stonden
De chips was een minder goed plan (wel lekker), maar met de rabarber was ik wel blij. Dat kon online niet, en vorige week niet aan te komen op de markt. Vandaag niet gekeken, want toch al in huis. Zo rabarbermoes makenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik juist het fijne, lekker dingen kopen die niet op het conservatief opgesteld noodzakelijkheden lijstje staan
[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 28-05-2021 17:04:16 ]
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:52 schreef Blues het volgende:
Sta je in een prachtig gebied volop weidevogels of je zit net in de vogelkijkhut, houdt de camera er mee opBatterij leeg
Nou ja, ik heb mijn fijne middag er niet door laten verpesten maar wow wat fijn is het om gewoon helemaal alleen (echt geen mens gezien) in de polder de wandelen met de herrievan alle grutto's, kievieten, scholeksters, karekieten etc etc boven je hoofd.
Dan ben ik wel benieuwd hoe je die laatste foto gemaakt hebtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Als p<.05 dan ‘telt’ de relatie als gecorreleerd. Lees: de kans dat het verband dan op toeval berust is zo klein dat er waarschijnlijk een ander verband is.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sciency-scullies, hoe moet ik (p <.01) lezen?
Achter een genoemd antwoord op een vraag in een onderzoek. Blijkbaar is het heel hoog, maar hoe zit die notatie in elkaar?
gek he. een stuk geaard staal voor een zwake zender/ontvanger zetten.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:00 schreef fietsie het volgende:
Ik mopperde laatst toch over mn draadloze toetsenbord? Blijkt dat het iets met zendvermogen / de ontvanger van doen heeft. Met de USB dongle in een directe zichtlijn nul problemen, steek ik hem achterin dezelfde pc doet ie het bijna niet.
Waar staat p dan voor?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Als p<.05 dan ‘telt’ de relatie als gecorreleerd. Lees: de kans dat het verband dan op toeval berust is zo klein dat er waarschijnlijk een ander verband is.
Probabilityquote:
Aaaaah! Thanks!quote:
Probleem opgelostquote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:00 schreef fietsie het volgende:
Ik mopperde laatst toch over mn draadloze toetsenbord? Blijkt dat het iets met zendvermogen / de ontvanger van doen heeft. Met de USB dongle in een directe zichtlijn nul problemen, steek ik hem achterin dezelfde pc doet ie het bijna niet.
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 16:52 schreef Blues het volgende:
Sta je in een prachtig gebied volop weidevogels of je zit net in de vogelkijkhut, houdt de camera er mee opBatterij leeg
Nou ja, ik heb mijn fijne middag er niet door laten verpesten maar wow wat fijn is het om gewoon helemaal alleen (echt geen mens gezien) in de polder de wandelen met de herrievan alle grutto's, kievieten, scholeksters, karekieten etc etc boven je hoofd.
Er zijn ook camera's zonder batterijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
tEsTmAaTsChApPiJquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:13 schreef Myraela het volgende:
Meh, dat voorbeeld tijdens de persconferentie van testen voor een bioscoop vond ik wel wat kut hoor. Voor zoiets testen gaat me echt een stapje te ver.
Bij dit soort uitspraken zucht ik altijd even heel hard.quote:
Mensen die daar over vallen verdienen geen aandacht.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bij dit soort uitspraken zucht ik altijd even heel hard.
Incoming shitload op mijn werk in 3...2....1...
Ik zie nog niets bij land.nrw of kreis-kleve.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:50 schreef derLudolf het volgende:
En we mogen weer over de grens zonder test
Er hoeven maar 2 dicht te blijvenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:16 schreef derLudolf het volgende:
https://speld.nl/2021/05/(...)behalve-dansscholen/
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Einde aan Nieder-lockdown: geen testplicht meer voor boodschap of tankbeurt in Duitslandquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zie nog niets bij land.nrw of kreis-kleve.
Maar de berichtgeving klopt in ieder geval niet. Het is maximaal 24 uur en geen overnachting. Dat was ook al voor risiconiveau stress.
Ben wel benieuwd of maandag de sportschool weer open gaat. En indien ja wat wel/niet kan en mag.
Jup dat weet ik. 24 uur letten B&B/AirBnB niet opquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zie nog niets bij land.nrw of kreis-kleve.
Maar de berichtgeving klopt in ieder geval niet. Het is maximaal 24 uur en geen overnachting. Dat was ook al voor risiconiveau stress.
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:27 schreef Lonaa het volgende:
Vieze, smerige hond!Niks mis met deze schattige hondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Een Nederlandse krant heeft nul waarden. Pas als het officieel door of land of kreis is mede gedeeld is het rechtsgeldig.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Einde aan Nieder-lockdown: geen testplicht meer voor boodschap of tankbeurt in Duitsland
https://www.gelderlander.(...)-duitsland~a63c8f46/
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:27 schreef Lonaa het volgende:
Vieze, smerige hond!De mijne ruikt naar bloemetjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
https://www.auswaertiges-(...)ndesicherheit/211084quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:28 schreef z80 het volgende:
De regen is verdwenen, de zon er voor terug. En ook de merels die weer het hoogste lied hebben.
Musjes die sussen de bomen door scharrelen zijn er ook weer. En af en toe een roodborstje. Even wachten op de tweede leg, dan laat hij/zij zich weer meer zien en horen.
Auswärtiges Amt moest ik opzoeken.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
https://www.auswaertiges-(...)ndesicherheit/211084
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Nee, nooit van gehoord. Ik draag sokken én klompen. Meestal Sika Flex en anders houten.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:42 schreef sigme het volgende:
@:vanyel verbaasde zich wat over de inhoud van het pakketje dat de koerier mij kwam brengen en vroeg zich af of @:derludolf ooit gehoord heeft van klompsokken.
[ afbeelding ]
Ik loop ongeveer 365dagen/jaar op klompsokken, de oude waren wat sleets dus ik had nieuwe besteld bij de enige verkoper die ik (nog) kan vinden. Blijkbaar zijn ze uit de mode?
Ik vond het heerlijk geregeld op mijn lunchterras! Ze hadden er ook wat parkeerplekken bij gepakt en alles keurig met ruime looppaden ingerichtquote:Op vrijdag 28 mei 2021 18:53 schreef Candaasje het volgende:
Zo, boodschapjes gedaan. Hier ook de terrassen vol, maar fuck corona, dat bestaat niet meer. Grote groepen lekker dichies op elkaar. Weliswaar de gevaccineerde leeftijdsgroepen zover ik snel kon zien. Maar toch.
Ik heb maar besloten m'n dag er niet door te laten verpesten. Daar 'is ie te zonnig voor!
Lekker middagje @:Blues !
Mijn vader droeg vroeger altijd klompsokkenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:42 schreef sigme het volgende:
@:vanyel verbaasde zich wat over de inhoud van het pakketje dat de koerier mij kwam brengen en vroeg zich af of @:derludolf ooit gehoord heeft van klompsokken.
[ afbeelding ]
Ik loop ongeveer 365dagen/jaar op klompsokken, de oude waren wat sleets dus ik had nieuwe besteld bij de enige verkoper die ik (nog) kan vinden. Blijkbaar zijn ze uit de mode?
Volgens het Duitse ministerie van BuZa wel.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:10 schreef Isabeau het volgende:
De versoepeling tussen Nederland en Duitsland is vanaf zondag? Dat komt dan wel toevallig heel mooi uit
Mijn moeder is zondag jarig en mijn broer woont met zijn Duitse vriendin in Duitsland. Als ze willen komen, dan is dat een stuk minder ingewikkeld.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:12 schreef derLudolf het volgende:
Volgens het Duitse ministerie van BuZa wel.
Wat was je van plan?
Subtiel?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 19:07 schreef sigme het volgende:
Vanyel leek zeer subtiel te insinueren dat de ramsschedel bij horrortulpje is gehangen, in plaats van dat horrortulpje, geheel zoals je zou mogen verwachten van haar aard en natuur, aan de voet van een doodshoofd haar bloederige kop boven het maaiveld stak. Dus ik moet even op zoek naar beeldmateriaal dat mij vrijpleit van 'in scene zetten'.
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn vader droeg vroeger altijd klompsokkenHet liefst met de achterkant platgetrapt
Voor hun was het niet heel erg een probleem, enkel formeel.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder is zondag jarig en mijn broer woont met zijn Duitse vriendin in Duitsland. Als ze willen komen, dan is dat een stuk minder ingewikkeld.
Voor inwoners van Duitsland even naar Nederland was enkel een gratis rondje sneltest zonder afspraak.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder is zondag jarig en mijn broer woont met zijn Duitse vriendin in Duitsland. Als ze willen komen, dan is dat een stuk minder ingewikkeld.
Nooit meer neequote:
Ze gaan echt keihard op de zwarte lijst. Samen met Thuisbezorgd, Amazon en Ali Express. Het komt er niet meer in.quote:
Wat heeft ali nu weer fout gedaan?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze gaan echt keihard op de zwarte lijst. Samen met Thuisbezorgd, Amazon en Ali Express. Het komt er niet meer in.
Ik hoorde van een collega (woont n Herwen) dat er daar vlak over de grens een tankstation was die tevens teststraat was. Daar hadden de beamten toch vrij snel een stokje voor gestokenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Voor inwoners van Duitsland even naar Nederland was enkel een gratis rondje sneltest zonder afspraak.
Andersom was lastiger.
Ik koop geen spullen van bedrijven die gevestigd zijn in een land met concentratiekampen. En ik vind het vanuit milieuoogpunt buitengewoon onnodig om steeds pakketjes te laten komen van de andere kant van de wereld.quote:
In Wyler ook. En daar kun je ook als Nederlander zonder problemen naartoe indien je een afsprak hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoorde van een collega (woont n Herwen) dat er daar vlak over de grens een tankstation was die tevens teststraat was. Daar hadden de beamten toch vrij snel een stokje voor gestoken
Je koopt ook een Amerikaanse spullen? Die hebben nog steeds een gevangenis met mensen die zonder enige vorm van proces vast zitten.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik koop geen spullen van bedrijven die gevestigd zijn in een land met concentratiekampen. En ik vind het buitengewoon onnodig om steeds pakketjes te laten komen van de andere kant van de wereld vanuit milieuoogpunt.
En ja, ik snap ook dat ik het niet kan vermijden om Made in China in huis te krijgen.
En Nestlé.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ze gaan echt keihard op de zwarte lijst. Samen met Thuisbezorgd, Amazon en Ali Express. Het komt er niet meer in.
Sorry, ik doe niet aan whataboutisms.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:56 schreef z80 het volgende:
[..]
Je koopt ook een Amerikaanse spullen? Die hebben nog steeds een gevangenis met mensen die zonder enige vorm van proces vast zitten.
Het is geen alles is niets principe hè, als je goed wilt doen. Alle beetjes helpen. In ieder geval meer dan 'oh, ik kan het toch nog perfect doen, dus laat alles maar zitten'quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:56 schreef z80 het volgende:
Je koopt ook een Amerikaanse spullen? Die hebben nog steeds een gevangenis met mensen die zonder enige vorm van proces vast zitten.
Sorry, maar als je land 1 van iets beschuldigd en er geen zaken mee wil doen. Doe dat met land 2 dan ook niet.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sorry, ik doe niet aan whataboutisms.
Waar Isa op doelt weet ik niet, maar wat ze tientallen jaren geleden deden: https://www.businessinsid(...)-boycott-of-nestl-11 (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nestlé_boycott)quote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:00 schreef z80 het volgende:
[..]
Sorry, maar als je land 1 van iets beschuldigd en er geen zaken mee wil doen. Doe dat met land 2 dan ook niet.
En niet schijnheilig cherry picking.
Ben eigenlijk dan ook wel nieuwsgierig wanneer de stekkerauto er uit gaat. Dit is ook een Chinees.
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Sorry, ik doe niet aan whataboutisms.
Dank, jij zegt exact wat ik ook bedoel.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is geen alles is niets principe hè, als je goed wilt doen. Alle beetjes helpen. In ieder geval meer dan 'oh, ik kan het toch nog perfect doen, dus laat alles maar zitten'
Ik heb meer moeite met 1 land beschuldigen van iets. Wat waarschijnlijk waar is. Maar met een ander land, dat zogenaamd bondgenoot is, en bewezen zich er ook schuldig aan maakt de schouders ophaalt en doorgaat met het normale bestedingspatroon.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is geen alles is niets principe hè, als je goed wilt doen. Alle beetjes helpen. In ieder geval meer dan 'oh, ik kan het toch nog perfect doen, dus laat alles maar zitten'
Maar wel een stuk goedkoper dan een Europese wagen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:00 schreef z80 het volgende:
Ben eigenlijk dan ook wel nieuwsgierig wanneer de stekkerauto er uit gaat. Dit is ook een Chinees.
Dat swipen moet ik toch eens beter nalezen, dat dan weer wel 😂quote:
Oh dat ziet er goed uit. Maar ook op de lijst. We gebruiken alleen nul van die producten dus dat is makkelijk. Alleen af en toe een San Pellegrinoquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
https://www.zmescience.co(...)-pollution-children/
Linkerklompsok, rechterklompsok, waarom zou je in de maling genomen worden?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 20:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze bestaan echt?
Ik twijfelde nog of @:sigme dit hele gebeuren niet in scène had gezet om mij in de maling te nemen.
Jij verzint er zelf bij dat ik de VS nergens van beschuldig. Ik kan niet met alles dat ik typ rekening houden met andermans hersenspinsels die nergens iets mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:04 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb meer moeite met 1 land beschuldigen van iets. Wat waarschijnlijk waar is. Maar met een ander land, dat zogenaamd bondgenoot is, en bewezen zich er ook schuldig aan maakt de schouders ophaalt en doorgaat met het normale bestedingspatroon.
Beide landen zijn verkeerd bezig. Tegen beide zal er opgetreden moeten worden. Op verschillende niveaus.
Ik hou van Rollo. Dag Rollo. Ik denk dat ik zonder wel overleef.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh dat ziet er goed uit. Maar ook op de lijst. We gebruiken alleen nul van die producten dus dat is makkelijk. Alleen af en toe een San Pellegrinoin de horeca.
Ik kwam net zeggen dat ik ook twee keer per jaar Rolo eet. Ik overleef ook wel zonder.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hou van Rollo. Dag Rollo. Ik denk dat ik zonder wel overleef.
Yupquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Is het toch Rolo? Ik twijfelde. Zo vaak at ik dat dus ook weer niet.
Beetje wel jaquote:
Dit soort meuk bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:01 schreef derLudolf het volgende:
Stoor me dan wel weer aan de hoeveelheid plastic meuk wat tegenwoordig dan weer verkocht wordt. Vaak met lelijk opschrift. Van die wegwerpmeuk.
Oeh...en dan moet je ook nog blij en dankbaar kijkenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit soort meuk bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Uhu, je zult er maar drie krijgen van Djayden, Tiffany en Dilanoquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh...en dan moet je ook nog blij en dankbaar kijken
Ook bij het vijftiende zeeppompjequote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh...en dan moet je ook nog blij en dankbaar kijken
Ik kwam laatst op bol.com een moederdag tip tegen: een emmer met opdruk.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:42 schreef derLudolf het volgende:
Maar ik kom nog meer van dat soort meuk tegen. "Opa's camping emmer"
leuk voor vaderdag Ja geweldig. Dan is een zelfgekleide asbak nog leuker. Ook als niet-roker.
Mama's schoonmaakemmer? Schattig tochquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik kwam laatst op bol.com een moederdag tip tegen: een emmer met opdruk.
Nou, als ik daarmee aankom bij mijn moeder (of bij Anna) dan denk ik dat ik maar een tijdje een functie elders ga zoeken :’).
Ah, dat zijn dezelfde als Ludolf bedoelt
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mama's schoonmaakemmer? Schattig toch
Voor een 0.0 vond ik die echt best lekkerquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:49 schreef fietsie het volgende:
Affligem Blond 0.0%.
Da's toch wel een aquired taste moet ik zeggen....
Mijn "biersmaak" is vrij eenkennigquote:Op vrijdag 28 mei 2021 21:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor een 0.0 vond ik die echt best lekker
Jouw vrouw is helemaal van de toogoodtogo toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn "biersmaak" is vrij eenkennigGrolsch. Bij voorkeur uit een beugel.
En dat beperkt zich tot een zeer klein aantal dagen per jaar.
Via TooGoodToGo hebben we echter soms een doos met leftovers van een drankenhandel hier vlakbij, vooral 0,0.
We hebben hier veel "bronnen" die regelmatig pakketten hebben:quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw vrouw is helemaal van de toogoodtogo toch?Wat zijn de leukste pakketten?
Ik had er vandaag eentje van de bakker. 3 hele broden, 8 krentenballen en een groot kaas/uibroodding. Dat zijn wel fijne bruikbare dingetjes.
Ik had bij de bakker acht halve brodenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jouw vrouw is helemaal van de toogoodtogo toch?Wat zijn de leukste pakketten?
Ik had er vandaag eentje van de bakker. 3 hele broden, 8 krentenballen en een groot kaas/uibroodding. Dat zijn wel fijne bruikbare dingetjes.
Ik had vorig weekend Vlaams Broodhuys. Kom je daar binnen zie je de lekkerste dingen liggen. Krijg je de aangesneden broden van de lunch van gisteren mee. Dat was wel een beetje een teleurstelling.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had bij de bakker acht halve broden
Van dat fluffy waaiwegbrood
Aan de buren uitgedeeld en uit die app verwijderd als optie
Wel handig als je zoveel vaste plekjes hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
We hebben hier veel "bronnen" die regelmatig pakketten hebben:
- Deze drankenhandel, met heel veel 20cl flesjes, en 0.0 bier.
- Een niet-keten supermarkt die heel erg lekkere Cider in haar pakketten heeft, naast vlees en chips
- Een kaashandel en een chocolade handel
- En dan gewoon diverse supermarkten van ketens.
- Ballorig, zo'n kinderspeel toko, die heeft vaak treetjes met flesjes Raak limonade met een kritische datum
Het lijkt hier ook wel bescheiden qua populariteit te zijn, ze vist zelden achter het net.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wel handig als je zoveel vaste plekjes hebt.Ik vind hier in de buurt alleen de Lidl en de bakker fijn. En in de buurt van Ridderkerk zit een groente groothandel, één keer een pakket gehaald en dat was ook erg chill. Enorme bakken couscous/pasta/aardappel salades en veel losse groenten.
Hier is het belachelijk. Maar er is ook niet zoveel in dit dorp. Maar de Lidl is bijvoorbeeld standaard om 19:15 weg, wanneer die live komt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:44 schreef fietsie het volgende:
Het lijkt hier ook wel bescheiden qua populariteit te zijn, ze vist zelden achter het net.
En ik ben vooral fan van de pakketten uit Langweer met die Cider
Aangesneden broden? Serieus? Matig...quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had vorig weekend Vlaams Broodhuys. Kom je daar binnen zie je de lekkerste dingen liggen. Krijg je de aangesneden broden van de lunch van gisteren mee. Dat was wel een beetje een teleurstelling.Ik heb er paneermeel van gemaakt.
Jup. Al was het mijn eerste keer Vlaams Broodhuys en weet ik nu wel meteen dat ik er zelf niet meer naartoe hoef. Het zijn van die zware broden. Best okay bij een lunchzaakje, maar vind ik thuis echt niets. Zo snel oud.quote:
Ik vind toast, tosti's en croutons ervan heerlijk, maar het zit hier nergens in de buurt geloof ikquote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jup. Al was het mijn eerste keer Vlaams Broodhuys en weet ik nu wel meteen dat ik er zelf niet meer naartoe hoef. Het zijn van die zware broden. Best okay bij een lunchzaakje, maar vind ik thuis echt niets. Zo snel oud.
Wél de zegeltjes.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:14 schreef fietsie het volgende:
Wie heeft er eigenlijk zijn Snollebollekes Juichcape al binnen?
Doe geen boodschappen bij Jumbo. Slechte tot geen aanbiedingen, fruit/groente en brood is kut (bij de plaatselijke, de XL supermarkt heeft veel betere kwaliteit.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:14 schreef fietsie het volgende:
Wie heeft er eigenlijk zijn Snollebollekes Juichcape al binnen?
Bij jumbo haal ik standaard wel boodschappen en weinig vers inderdaad.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:24 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Doe geen boodschappen bij Jumbo. Slechte tot geen aanbiedingen, fruit/groente en brood is kut (bij de plaatselijke, de XL supermarkt heeft veel betere kwaliteit.
Destructiebedrijfquote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bij jumbo haal ik standaard wel boodschappen en weinig vers inderdaad.
Vraag mij altijd af waar het niet-verkochte vers blijft.? Kaas, vlees.
De bloemen zijn goed altijd, verse jus, melk, boter. Verder toch wel naar de lokale spar.
Die gaat zelfs verbouwen en vergroten!
Fijne wandeldag vandaagquote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:27 schreef borisz het volgende:
Moggel
Mooi weer. Tijd voor een wandelingTwee delen Westerborkpad Startpunt wordt Weesp eindpunt station Naarden Bussum, maar via Muiden, Muiderberg en het Naardermeer.
Nee, die blijven lang genoeg vers. Die zijn hier wel op in een paar dagen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:24 schreef AnneX het volgende:
@:Myraela gaan 8 krentenbollen dan in de vriezer? #geen idee nl. of dat kan.
Bedankt! Ik zocht nog naar de naam van die bonte dovenetel!quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:50 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Hier is het stil en bewolkt.
Ik had nog foto'tjes van gister voor jullie, een vlindertje op meidoornbloesem.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bont zandoogje.
Bonte dovenetel:
[ afbeelding ]
Is het op het water ook al lekker?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:54 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier op de boot is het ook stil en bewolkt.
Nog fotootje van gister op onze legplaats waar we hebben overnacht, over 'n uurtje weer verder varen [ afbeelding ]
Genieten
Het is hier serieus frisquote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:50 schreef gcjoel het volgende:
Is het op het water ook al lekker?
Hier in de tuin uit de wind bloedheet, maar kan me voorstellen dat het op de boot koeler is.
Ik doe ook even een wtfquote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:39 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Ziet er heerlijk uit @:Memento-Mori ! Enjoy!
@:Iseabeau :![]()
Wij gaan vanmiddag weer eens richting Utrecht. Vorige actie ging niet door want boutweer, maar nu heerlijk zonnig. Eens kijken of ik wat constructievere gesprekken kan voeren dan gisteravond, want iets met 4 jagers, een hoop eufemismen en gedraai, doodsbange konijntjes op 2 meter van mijn voet (
) en schieten in een recreatiegebied(je) richting wandelpaden... (ze stopten even toen wij daar stonden, maar gingen daar na vrolijk door naast een ander wandelpad. Er waren diverse mensen in datzelfde gebied..) Afijn, ik verloor binnen 20 seconden mijn 'cool' en ik stoom nog steeds na. Jullie kennen me inmiddels
![]()
(Ik heb niet staan schreeuwen of schelden hoor, even voor de duidelijkheid. Het was alleen wel vrij duidelijk wat ik er van vond en daar was 'cut the crap' onderdeel van, o.a. toen het van 'Ja, maar wij willen eigenlijk ook heel niet jagen....' ging. Vriend kon rustiger blijven, heeft nog wel gevraagd wie de opdrachtgever was en daar nu een mail naar gestuurd met de strekking 'wtf?' )
Goed afijn, mijn hoofd maalt nog even na, dus ik ga maar eens wat doen. Broodjes uit de oven halen die er al 10 minuten geleden uit hadden gemoeten enzo
Ja, ik vind wapens dood eng. Ik zou me geloof ik heel vaak onveilig voelen in de VS in staten waar mensen open en bloot wapens dragen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik schrik me elke keer lam als ik een jager hier zie lopen. Iemand die met een wapen in het openbaar loopt is voor mij wel reden tot alarm. Meestal jagen ze hier op fazanten in opdracht van boeren en de zaadveredelaar.
Een poetsbui moet je altijd uitmelkenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier alle zon vd wereld
Toch binnen blijven
Hier kun je niet om mensen heen en covid is hier nooit een ding geweest. Nu de prik steeds sneller dichterbij komt wacht ik dat wel even af.
Je kunt hier nb rustiger op het terras zitten (als je een beetje handig navigeert op weg er naar toe) dan wandelenontwijken is echt onmogelijk en de hollers die je, in de nek hijgend, rakelings inhalen zijn ontelbaar.
Misschien dus maar even terras nu ik er over nadenk
Maar ik heb een poetsbui en die wil ik ook uitmelken![]()
eerst nog een kopje koffie in bed dan maar.
Matig die buikpijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:47 schreef Lonaa het volgende:
Markt geweest. Buikpijn. Nu huis schoonmaken want alles is ranzig.
Ik wil ook zon want het is fris en bewolkt. Mensen met wapens vind ik ingewikkeld want dat hoort niet.
Buikpijn is een week te laat. Maar ok, it's here now.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Matig die buikpijn.
Wij moeten morgen echt het huis poetsen![]()
Hoe vaak heb jij nou van doen met schotwonden? Is dat een ding in NL of wel echt uitzonderlijk?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik vind wapens dood eng. Ik zou me geloof ik heel vaak onveilig voelen in de VS in staten waar mensen open en bloot wapens dragen.
Ik heb net wat kastjes leeggeruimd en ben toen dus weer op bed gaan liggen met mijn koffie.quote:
Polletje?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb net wat kastjes leeggeruimd en ben toen dus weer op bed gaan liggen met mijn koffie.
De bookies nemen nu weddenschappen aan hoe lang de inhoud van de kastjes buiten de kastjes blijft staan
Mijn "tuin" is onbegaanbaar omdat ik pasgresief wacht tot de man de tiefusbende daar opruimtquote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een poetsbui moet je altijd uitmelken![]()
Ik ga de tuin in vandaag. Ik heb alleen niet zo veel zin om er helemaal naartoe te lopenIk ga het toch maar doen. De wederhelft is al gras aan het maaien, ik moet mijn solidariteit met onze groenvoorziening maar gaan tonen.
Ik zou denk ik een bijdrage voor het sporthorloge vragen als die andere kleinere dingen die je graag wil afvallen. Anders moet je nu krampachtig iets gaan verzinnen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:10 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Gisteren deed m'n hoofd een beetje een crash. A zei wat ongenuanceerde dingen, mijn hoofd ging ermee vandoor, feest.![]()
Nu weer stukken beter. En de zon schijnt
Vandaag plan:
- inschrijven voor sporten komende week
- ouders verlanglijstje voor verjaardag mailen
- wandeling maken
Dat klinkt haalbaar.![]()
Nu is de vraag: ga ik ze een bijdrage vragen voor het sporthorloge dat ik wil kopen, of vraag ik ze een kleiner cadeau dat ze me dan helemaal kunnen geven?
Ik heb al een tijdje een wensenlijstje bijgehouden maar dat zijn voornamelijk nuttige dingen, zoals een goeie kwaliteit rvs hapjespan, nieuwe zomerschoenen, een tornmesje, een klein rugzakje/trailvest, woordenboeken. Mijn ouders geven geen nuttige cadeaus en geen dure cadeaus dus dat is een beetje een puzzel.
Ik vraag het me afquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:24 schreef gcjoel het volgende:
Voortuin netjes gemaakt. En toen kwam ik erachter dat de bijenzaden die ik daar wilde doen op zijn.
Dus nu was het voor niks!
Nu zoek ik een luie optie waar ik zaden kan kopen zonder helemaal naar het tuincentrum te moeten en wel dat ik het vandaag al heb.![]()
Zou een supermarkt wat hebben?
Moet toch nog lunchen
Cas is daar ook heel goed in!quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:39 schreef Blues het volgende:
Zo bijlezen.
Maar beginnen met je kleine teen stoten aan een hocker die ineens oversteekt als je de gordijnen open wil schuiven is ^%%$#$$@&&%*
Meteen maar gegymd (mank)
En toen twitter uitgespeeld en kwam dit nog tegen (ik sta echt steeds zo versteld van konijnendeze gaapt
![]()
)
[ twitter ]
Owww leuk Memo, varen en je hebt goed weerquote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:54 schreef Memento-Mori het volgende:
Nog fotootje van gister op onze legplaats waar we hebben overnacht, over 'n uurtje weer verder varen [ afbeelding ]
Genieten
Zo lievvvvv!quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Cas is daar ook heel goed in!
Lekker uitgebreid rekken en strekken. En hij gaat ook wel eens zittend gapend, dat komt dan echt uit z'n teentjes
Spring je dan meteen achter de bank?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik schrik me elke keer lam als ik een jager hier zie lopen. Iemand die met een wapen in het openbaar loopt is voor mij wel reden tot alarm. Meestal jagen ze hier op fazanten in opdracht van boeren en de zaadveredelaar.
Ik denk dat ik dat ook zou hebbenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:39 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Ziet er heerlijk uit @:Memento-Mori ! Enjoy!
@:Iseabeau :![]()
Wij gaan vanmiddag weer eens richting Utrecht. Vorige actie ging niet door want boutweer, maar nu heerlijk zonnig. Eens kijken of ik wat constructievere gesprekken kan voeren dan gisteravond, want iets met 4 jagers, een hoop eufemismen en gedraai, doodsbange konijntjes op 2 meter van mijn voet (
) en schieten in een recreatiegebied(je) richting wandelpaden... (ze stopten even toen wij daar stonden, maar gingen daar na vrolijk door naast een ander wandelpad. Er waren diverse mensen in datzelfde gebied..) Afijn, ik verloor binnen 20 seconden mijn 'cool' en ik stoom nog steeds na. Jullie kennen me inmiddels
![]()
(Ik heb niet staan schreeuwen of schelden hoor, even voor de duidelijkheid. Het was alleen wel vrij duidelijk wat ik er van vond en daar was 'cut the crap' onderdeel van, o.a. toen het van 'Ja, maar wij willen eigenlijk ook heel niet jagen....' ging. Vriend kon rustiger blijven, heeft nog wel gevraagd wie de opdrachtgever was en daar nu een mail naar gestuurd met de strekking 'wtf?' )
Goed afijn, mijn hoofd maalt nog even na, dus ik ga maar eens wat doen. Broodjes uit de oven halen die er al 10 minuten geleden uit hadden gemoeten enzo
Ik heb het opgelost door ze het zelf te vragen. Ik kreeg gelukkig m'n vader aan de lijnquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik zou denk ik een bijdrage voor het sporthorloge vragen als die andere kleinere dingen die je graag wil afvallen. Anders moet je nu krampachtig iets gaan verzinnen.
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:22 schreef AnneX het volgende:
Vacinatieschema, onder voorbehoud.Meteen de kinderen geappt dat ze w.s. 7 juni aan de beurt zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Springen een gat in de lucht.
Overigens is het nu wel zeker dat Zoon F zijn contract wordt verlengd/omgezet in vast omdat de Casino's ook weer open mogenGoed en belangrijk nieuws.
Jouw vaderquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb het opgelost door ze het zelf te vragen. Ik kreeg gelukkig m'n vader aan de lijnen die is niet tegen praktische cadeaus, dus ik krijg van hem de woordenboeken Deens-Nederlands en Nederlands-Deens en dan misschien nog iets kleins als hij budget overhoudt (ik voel een reep Tony's aankomen
).
Hij had m'n moeder voor haar verjaardag stofdoeken gegeven, vertelde hij![]()
Oh ja dat is ook zo. Waren de verkeerde soorten ofzo.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Ik weet ook niet of je dan de 'juiste' zaden krijgt, want dat was vorig jaar wel een ding geloof ik. Dat veel bijenmixen juist vrij schadelijk waren. (hm, klok,..klepel...ik zou het even moeten terugzoeken).
Ja, F. appte me al. Maar voor Janssen, dus ik bedenk me toch nog evenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo even bijlezen, maar mensen geboren in 1976 mogen een vaccinatie afspraak maken
ja, dan zou ik me ook even achter de oren krabbenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:09 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, F. appte me al. Maar voor Janssen, dus ik bedenk me toch nog evenmet kerst aderontsteking gehad én stollingsproblemen in de fam. Boven de 40 en aan de pil. Maar even Pubmedden via werk als de woonkamer gedweild is
Zie de intro f&f F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #61: Altijd november, altijd regenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh ja dat is ook zo. Waren de verkeerde soorten ofzo.
Ga wel online zoeken.
quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:12 schreef Tele6 het volgende:
Nee, maar Isa heeft al trombose gehad dus krijgen wij het allemaal niet meer.zo werkt dat met kansen.
Ik doe tegenwoordig niet eens meer het hele 2jaarindeweglatenliggendingquote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Jouw vader![]()
Maar ook weer een mooi leermoment om het ze 'gewoon' te vragen. Hoe vaak krijg je niet iets wat je niet gebruikt, wegzet of weggeeft!?
Dank je!quote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zie de intro f&f F&F / Bloemen/planten in je eigen tuin #61: Altijd november, altijd regen
Twee weken terug besteld bij Happy Seeds en volgende dag in de brievenbus.![]()
Nu nog de grond in.😎
Vanmorgen met buurmannen (machines,😂) in 2 uurtjes ruim 100 m. heg geschoren aan binnen-, buiten- en bovenkant. Strak gezicht weer en wij kunnen elkaar passeren op het pad.
Dat is heel stom dat je zo'n pijn hebt. Heeft koelen nu nog zin?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:21 schreef Blues het volgende:
Jongus mn kleine teen wordt megadik en is bont en blauw. En auwww.
Kan geen schoenen aan![]()
dus de hele vakantie maar op sokken of slippers. Gelukkig mooi weer.
Wie stoot er dan ook zo achterlijk hard haar teentje![]()
![]()
klinkt allemaal erg lekker.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging met honger en een pinpas waarop het boodschappenbudget net was aangevuld met nieuw loon naar de stad.![]()
Een bak avocado-roomkaasdip, bak pesto-parmezaan en bak tomaten-feta tapenade (bij elkaar 775gram), een Turks brood, bakje crackertjes mediterraan gekruid, pot pindakaas hartjes rood fruit en pot pindaklaas rijker, ijsje met vier bolletjes gegeten en lunch voor volgende zaterdag gereserveerd. Wél alles lopend, 6.5km, 10k stappen zijn al binnen.
Nu met pootjes omhoog op de bank
Het is uuuuren geleden.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is heel stom dat je zo'n pijn hebt. Heeft koelen nu nog zin?
Mmmmmquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ging met honger en een pinpas waarop het boodschappenbudget net was aangevuld met nieuw loon naar de stad.![]()
Een bak avocado-roomkaasdip, bak pesto-parmezaan en bak tomaten-feta tapenade (bij elkaar 775gram), een Turks brood, bakje crackertjes mediterraan gekruid, pot pindakaas hartjes rood fruit en pot pindaklaas rijker, ijsje met vier bolletjes gegeten en lunch voor volgende zaterdag gereserveerd. Wél alles lopend, 6.5km, 10k stappen zijn al binnen.
Auw!quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:21 schreef Blues het volgende:
![]()
Da's hier "vlakbij"quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:54 schreef Memento-Mori het volgende:
Genieten
Had @Tele6 niet de ingredienten voor een vegan beef wellington?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:37 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een dinertje voor m'n vriend aan het bedenken voor volgend weekend. Geniale tips zijn welkom.
Ik vroeg hem zelf, subtiel als dat ik altijd ben, wat hij zou kiezen als ideaal 3-gangendiner nu. Maar hij kwam met buikspek als voorgerecht, beef wellington als hoofdgerecht en m'n bitterkoekjes tiramisu als dessert. Dat laatste kan ik regelen, de andere twee vind ik wat enthousiast voor met z'n tweetjes terwijl ik niet eens vlees eet.
In Brussel lopen ook veel militairen rond, staan als bewaking voor de Europese gebouwen, etc. Ik vond dat ook echt gek!.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:44 schreef Blues het volgende:
[..]
Spring je dan meteen achter de bank?
Lijkt me serieus eng...
Wij stapten net na 9-11 uit de trein in Parijs en overal op het station en in de stad, de pleinen stonden militairen met flinke wapens. Vond het grimmig meteen en kon me niet goed concentreren op iets van een vakantie/vrij gevoel
Gaafquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:27 schreef fietsie het volgende:
@:derLudolf : https://shop.premacon.com/
Fijne rest van je dag samenstellen en browsen
Voor de prijs van sommige van die modellen kan je een 2e hands echte kopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf![]()
Gelukkig is de prijs niet 1:14
(Dat is ook ongeveer het enige dat je daar positief over kunt zeggen)
Afhankelijk van de ijzerprijs. Ik had gekeken naar een 946.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Voor de prijs van sommige van die modellen kan je een 2e hands echte kopen.
Het is hier bewolkt en koudquote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:26 schreef Barreltje het volgende:
Pakketje opgehaald![]()
Nu even een regenjas en regenbroek kopen bij de outdoor winkel hier.
Wel typisch om dat te doen op een dag met 20 graden en geen wolk te zien.. maar vooruit..
Ohquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:22 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een onpraktische wensen van je vriendquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:42 schreef Myraela het volgende:
Jackfruit bedoel je, denk ik. Maar dat vind ik zelf echt flut. Toevallig net nog een rendang van jackfruit, maar dat was ook weer een tegenvaller.
Er zijn overigens wel vegetarische recepten voor een beef wellington, maar dat is toch vooral het uiterlijk. Als iemand eigenlijk gewoon een ossenhaas wil, kom je daar niet mee weg.
Kom je ook eens op mijn terras?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 10:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier alle zon vd wereld
Toch binnen blijven
Hier kun je niet om mensen heen en covid is hier nooit een ding geweest. Nu de prik steeds sneller dichterbij komt wacht ik dat wel even af.
Je kunt hier nb rustiger op het terras zitten (als je een beetje handig navigeert op weg er naar toe) dan wandelenontwijken is echt onmogelijk en de hollers die je, in de nek hijgend, rakelings inhalen zijn ontelbaar.
Misschien dus maar even terras nu ik er over nadenk
Maar ik heb een poetsbui en die wil ik ook uitmelken![]()
eerst nog een kopje koffie in bed dan maar.
Kind als ik mag slapen ben ik er bij!quote:
Op bezoek bij jarige moeder en het bloedt niet meer dus jeuj. Doet nog wel zeer, maar ik vertrouw op aankomende verjaardagsborrels voor pijndempingquote:Op zaterdag 29 mei 2021 12:21 schreef Tuindier het volgende:
Hoe is het met @:minilot sinds het incident?
Ja, mijn eerste reactie was 'oh, jouw ideale diner is dus vooral zonder mij.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een onpraktische wensen van je vriendIk dacht eigenlijk dat jullie samen vega waren.
Ruilen voor een foto van mijn Teringzere Teenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:52 schreef minilot het volgende:
Op bezoek bij jarige moeder en het bloedt niet meer dus jeuj. Doet nog wel zeer, maar ik vertrouw op aankomende verjaardagsborrels voor pijndempingZodra pleister eraf zal ik een foto maken voor de rare lui hier
Hoe is het met je moeder? Bevalt het daar in het verre oosten? En hoe is het met haar hand?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Op bezoek bij jarige moeder en het bloedt niet meer dus jeuj. Doet nog wel zeer, maar ik vertrouw op aankomende verjaardagsborrels voor pijndempingZodra pleister eraf zal ik een foto maken voor de rare lui hier
Na 1 pfizer heb ik nog geen zin in bleekselderij of koriander. Helaas. En spruitjes staan ook nog niet op mijn boodschappelijstjequote:Op zaterdag 29 mei 2021 15:36 schreef AnneX het volgende:
Wie was dat die ná corona bleekselderij en koriander kon ‘hebben’?
Vanmiddag sprak ik een jonge vrouw, die na Pfizer 1 en perikelen, plots olijven en mango
echt héel smakelijk vond. Voorheen was het een nono.
En na een half jaar zónder moet ik echt weer wennen aan de roodgelakte nagels.
Soort van diagnose / complimentje: “u heeft een lang nagelbed”. 😂
Gossie Blues met dikke teen.klinkt weer eens anders dan dikke vinger.👍🏼
Heb je je teen niet gebroken?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:21 schreef Blues het volgende:
![]()
Lekker bezigquote:Op zaterdag 29 mei 2021 14:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit even bij te komen en te lunchen. Het is warm. Het is heerlijk maar ik moet wel even wennen qua tempo. Ik vind dat koele over het algemeen prima. Nu zweet ik te veel en ik moet van @:Isabeau zonnebrand op dus ik plak ook nog.
We hebben een semi-leuk groepje planten op de deksels van onze septictanks gezet. De aardappels hebben een handje kali gekregen. Er is weer een kruiwagen onkruid vol. Straks nog een laatste kruiwagen vullen en dan past er niets meer in de 3 groene kliko's van 240 literMaar we zijn eerst nog bezig met het verplaatsen van de compostbakken.
Ten eerste: niet verrassend. Na bijna een jaar amper controle zijn er denk ik heel heel veel zwart rijders op het moment, overal. Afgelopen tijd ook vaak voor het eerst ooit dat mensen snel met je mee proberen te glippen door de poortjes.quote:De Rotterdamse politie heeft vrijdagavond tien aanhoudingen verricht tijdens een grote controle in het Rotterdamse metrotraject. Ook werden enkele honderden bekeuringen uitgedeeld, laat de politie via Instagram weten.
Eén persoon bleek nog een gevangenisstraf van veertien dagen uit te moeten zitten en werd daarom aangehouden. Zes personen werden aangehouden omdat ze al heel lang boetes open hadden staan. Eén persoon zat onder invloed en zonder geldig rijbewijs achter het stuur, en een andere aanhouding werd verricht omdat iemand geen geldig legitimatiebewijs kon tonen.
In samenwerking met controleurs van vervoersbedrijf RET schreef de politie ook honderden bonnen uit. De meeste bekeuringen werden uitgedeeld wegens zwartrijden: 137. Voor het niet dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer kregen nog eens honderd personen een bekeuring. Daarnaast werden boetes uitgeschreven voor wildplassen, alcohol drinken in de metro en het niet kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs.
De controle vond plaats met het doel overlast tegen te gaan. Verschillende kleine teams controleerden op meerdere plekken in en rondom het metronetwerk.
Bij een metro controle??? Was dat de bestuurder?quote:Eén persoon zat onder invloed en zonder geldig rijbewijs achter het stuur
Of je leent de groencontainer van de burenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 16:22 schreef fietsie het volgende:
OK, je maait je grasveld, en snoeit 6 buxxussen. Container vol.
Nou ja, dan is het dus weekend?
Jaaaa, je mag nu officieel naar Max op tv kijkenquote:Op zaterdag 29 mei 2021 16:30 schreef PdeHoog het volgende:
Goedemiddag allemaal![]()
Vanmorgen is officiee vastgesteld dat ik oud wordIk heb multifocale glazen moeten bestellen voor mijn bril
Vakantiegeld
Daarna met G lekker een goeie wandeling door de Nissewaarde natuur gemaakten nu in de tuin met een cidertje. Straks bbq-en
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |