quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:46 schreef Tuindier het volgende:
Om die reden heb ik besloten het een tijdje zonder pil te gaan proberen. Dan maar even andere methodes gebruiken om niet zwanger te raken, maar ik slik dat ding al 20 jaar ofzo en ben er wel klaar mee.
Why?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben niet per se heel enthousiast over 'niet meer de pil slikken'
Spannend is het wel....quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga echt keihard trombose krijgen volgens mijDik, lui, pilslikkend. Komt helemaal goed hier. Ik krijg elke dag meer zin in die fucking prik. Duurt niet lang meer voor ik zover ben dat ik hem oversla geloof ik. Maar goed, ik wil geen echtscheiding dus ik ga maar wel.
Nah, jij was toch degene van de 10k stappen per dag?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Spannend is het wel....
Maar om te stoppen met de pil zie ik ook niet zitten
Gewoon over op de spiraalquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:50 schreef Lonaa het volgende:
Tenminste, dat was heel braaf de afgelopen 7 maanden, behalve nu, nu ben ik 5 dagen overtijd.
Hmm ja. Dat wordt wel wennen denk ik, vooral de onvoorspelbaarheid.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Omdat ik nu iedere 28 dagen uit mn doos bloed.
Ik ook, het zit in de lucht, denk ik.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:50 schreef Lonaa het volgende:
Tenminste, dat was heel braaf de afgelopen 7 maanden, behalve nu, nu ben ik 5 dagen overtijd.
Ik durf niet te zeggen of ik de pil niet meer wil. Voor mijn gevoel heb ik niet echt een reden om het niet meer te willen? Weet niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Gewoon over op de spiraal
Ik vond het stoppen wel interessant, maar ik haat het bloeden dus hield het niet lang vol
lang genoeg om te weten dat ik geen pil meer wil.
Ja, maar wel dik en aan de pil.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nah, jij was toch degene van de 10k stappen per dag?
Als jonge puber had ik een enorm voorspelbare cyclus. En nu de afgelopen 7 maand ook. Behalve dus nu.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:52 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Hmm ja. Dat wordt wel wennen denk ik, vooral de onvoorspelbaarheid.
Kan ik me alles bij voorstellen ja. Zo oneerlijk.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind ongesteld zijn echt Heel Naar. Ga er ook niet heel goed op
Echt wel duidelijk vaker zonder reden sip of neerslachtig.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen of ik de pil niet meer wil. Voor mijn gevoel heb ik niet echt een reden om het niet meer te willen? Weet niet.
Waarom wil je niet meer de pil?
Het heeft zo z'n voordelen inderdaad. Zo heerlijk, nooit meer menstruatiequote:Op donderdag 27 mei 2021 15:54 schreef Molo het volgende:
Lekker een spiraal hier, en over paar jaar ben ik verdroogd en hoeft dat ook niet meer
Voordeel van oud wijf worden yooooo![]()
![]()
Ik heb dat idee niet per se bij mezelf geloof ik. Ben nu wel echt geirriteerd door hormonenquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Echt wel duidelijk vaker zonder reden sip of neerslachtig.
Had het zelf niet eens zo door, maar mijn vriend wees me erop.
Toen ben ik er op gaan letten en het was echt zo.
Is dat dan niet meer die '5 dagen'?quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dat idee niet per se bij mezelf geloof ik. Ben nu wel echt geirriteerd door hormonen
Daar had ik zonder pil ook allemaal veel minder last van juist.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dat idee niet per se bij mezelf geloof ik. Ben nu wel echt geirriteerd door hormonen
Dit is geen garantiequote:Op donderdag 27 mei 2021 15:52 schreef Tele6 het volgende:
Nah, jij was toch degene van de 10k stappen per dag?
Gewone dvtquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:26 schreef Blues het volgende:
Nou, dan blijf je dus achter met een aantal vragen Isa.
Anders nog ff een belafspraak er tussen proppen?
Relatie vaccin lijkt me ook lastig aantonen. Had je aantoonbaar aantal lage bloedplaatjes en uitgebreide trombone?
Of was het een 'gewone' DVT bijvoorbeeld?
Die komt best regelmatig voor, ook bij mensen die bewegen, fit, jong en gezond zijn.
Het is ook de 'APK voor je fiets'-week bij de 52 weken duurzaamheidswekenquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:27 schreef Blues het volgende:
En ik wil NU NU NU mijn fiets ophalen (weggebracht voor versnellingsprobs) maar hij is nog steeds niet klaar.
Megadruk bij die fietsenboeren joh
Nou echt niet. Ben net goedgekeurd en voorzien van verse olie.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:35 schreef drakin het volgende:
O ja de fiets moet nog naar de fietsen apk
Ik ben met een andere ouwe fiets getrouwdquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou echt niet. Ben net goedgekeurd en voorzien van verse olie.
Nou @fietsie , het is maar goed dat je zo oud bent als je je voelt,niet?quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:37 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ben met een andere ouwe fiets getrouwd
Als jij lui bent dan lig ik 24/7 in bed.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga echt keihard trombose krijgen volgens mijDik, lui, pilslikkend. Komt helemaal goed hier. Ik krijg elke dag meer zin in die fucking prik. Duurt niet lang meer voor ik zover ben dat ik hem oversla geloof ik. Maar goed, ik wil geen echtscheiding dus ik ga maar wel.
De combinatie trombose + thrombocytopenie vind je bij de vaccin-gerelateerde trombose. Als je dan bepaalde standaard bloedverdunners geeft (fragmin bijv) dan gaat dat he-le-maal fout bij deze patiëntenquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:29 schreef Candaasje het volgende:
Waarom is een laag aantal bloedplaatjes eigenlijk dan een factor (hihaho) in het ontstaan van trombose?
(Fysiologie is lang geleden en ik ben te duf om nu allerlei artikelen op te gaan zoeken). Ik had er toen ik vorig jaar ziek was, juist echt een shitload van (tegen de bovengrens) maar dat lijkt me dan toch juist gevaarlijker?
Ah zo. Bizarre combinatie wel jaquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De combinatie trombose + thrombocytopenie vind je bij de vaccin-gerelateerde trombose. Als je dan bepaalde standaard bloedverdunners geeft (fragmin bijv) dan gaat dat he-le-maal fout bij deze patiëntenMaar normaal heb je bij trombose geen tekort aan bloedplaatjes.
Ja, best wel als je weet hoe stolling werktquote:
Ik vind jou anders best positief.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben trouwens net negatief verklaard
quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben trouwens net negatief verklaard
Behalve die 3 dagen voor ik ongesteld moet worden. De rest van de maand ben ik vaak best optimistischquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind jou anders best positief.
Fijn.
Dat kan wel te maken hebben met een kamp in Rheden (geloof van de kerk) waar best veel besmettingen uit kwamen. Werd men niet vrolijk van.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:18 schreef Tele6 het volgende:
Vanavond wordt nog interessant. Ik ben met ander vrijwilligerswerk al een paar weken bezig om -- met een heleboel "onder voorbehoud" -- een evenement te organiseren voor 20 17- en 18-jarigen. Die zouden dan in juni een week samen ergens logeren en een hoop interessante dingen leren en ultiem nerderig doen. Het leek door te mogen gaan omdat de middelbare scholen tegen die tijd weer helemaal open mogen. Alleen moet er nog wel goedkeuring zijn van het ministerie van onderwijs, en de veiligheidsregio, en de gemeente, en nog 29097 instanties die er wat van vinden. We zouden vanavond met mijn commissie de laatste dingen afspreken omdat het lijkt door te mogen gaan. Nu hoor ik net dat het ministerie van mening is veranderd over of schoolkampen door mogen gaan en wij vallen daar kennelijk onder. Dus misschien toch niet![]()
ze hebben voor mijn commissievergadering met het bestuur + een vertegenwoordiging van mijn commissie een vergadering en dan zullen we het wel horen. Pffff
Volgens mij zijn fietsie en ik van dezelfde leeftijd, of ongeveerquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nou @:fietsie , het is maar goed dat je zo oud bent als je je voelt,niet?![]()
Oh nee inderdaad. Ik heb het even opgezocht en dat is een partij zuur zo. Maar die waren met 37 veel jongere kinderen. Wij hebben 20 slimme 17- en 18-jarigen. Er is ook een heel testregime bedacht.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kan wel te maken hebben met een kamp in Rheden (geloof van de kerk) waar best veel besmettingen uit kwamen. Werd men niet vrolijk van.
Met mosterd, azijn (of augurk) en spek.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga straks voor de allereerste keer boerenkoolstamppot maken. Hoe zorg ik dat dat naar meer dan aardappel, boerenkool en jus smaakt?
Oh nou ja.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is ook de 'APK voor je fiets'-week bij de 52 weken duurzaamheidsweken
School van mijn dochter heeft juist aangegeven dat schoolkampen WEL door mogen gaan van al die instanties..quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:18 schreef Tele6 het volgende:
Vanavond wordt nog interessant. Ik ben met ander vrijwilligerswerk al een paar weken bezig om -- met een heleboel "onder voorbehoud" -- een evenement te organiseren voor 20 17- en 18-jarigen. Die zouden dan in juni een week samen ergens logeren en een hoop interessante dingen leren en ultiem nerderig doen. Het leek door te mogen gaan omdat de middelbare scholen tegen die tijd weer helemaal open mogen. Alleen moet er nog wel goedkeuring zijn van het ministerie van onderwijs, en de veiligheidsregio, en de gemeente, en nog 29097 instanties die er wat van vinden. We zouden vanavond met mijn commissie de laatste dingen afspreken omdat het lijkt door te mogen gaan. Nu hoor ik net dat het ministerie van mening is veranderd over of schoolkampen door mogen gaan en wij vallen daar kennelijk onder. Dus misschien toch niet![]()
ze hebben voor mijn commissievergadering met het bestuur + een vertegenwoordiging van mijn commissie een vergadering en dan zullen we het wel horen. Pffff
Een week lang in een "bubbel" zitten met z'n twintigen (inclusief alle mogelijke coronaregels) zou minder erg zijn dan de week lang van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat videobellen die ze anders zouden hebben. Dat was het vorig jaar en ik snap niet hoe ze het volhielden.
Nou zegquote:Op donderdag 27 mei 2021 17:18 schreef Tele6 het volgende:
Een week lang in een "bubbel" zitten met z'n twintigen (inclusief alle mogelijke coronaregels) zou minder erg zijn dan de week lang van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat videobellen die ze anders zouden hebben. Dat was het vorig jaar en ik snap niet hoe ze het volhielden.
quote:'Know how since 1936, no cow since 2020'. Dat wordt de pay-off van het plantaardige kaasmerk WildWestLand met Annie als lachende mascotte. Half juni liggen de eerste producten van de 'fromance' tussen kaasmaker Westland Kaas uit Huizen - makers van onder meer de innovatieve (snelle rijping) Old Amsterdam kaas - en Those Vegan Cowboys bij Albert Heijn in de schappen. Op social media is het plantaardige kaasmeisje al actief als @wildwestland_annie. De naam Annie refereert aan Annie Oakley, een uitstekende schutter die samenwerkte met Buffalo Bill.
Voor het eerst waagt een grote traditionele kaasmaker zich aan een plantaardige kaas. "Het is onze droom om de allerlekkerste plantaardige Fromance te maken," zegt topvrouw Henny Westland van de Huizer kaasmaker. Niet helemaal toevallig ook het streven van Jaap Korteweg, de man die ooit De Vegetarische Slager begon met het doel dat nepvlees vooral lekker moest zijn en nu datzelfde doet met Those Vegan Cowboys.
Voor Korteweg zijn de drie nu ontwikkelde crčme-kazen (een neutrale Cream Passionel, kruidige Garlic & Herb Affair en milde Unguilty Pleasure Dip) een tussenstap. Uiteindelijk is hij op zoek naar een "vegan, microbiële variant uit gras die identiek is aan het origineel, maar dan zonder koe". Een harde kaas dus, van gras, zonder tussenkomst van de koe. Maar daar is nog wel wat jaren werk aan.
Om de ontwikkeling te versnellen zullen alle opbrengsten van WildWestLand terugvloeien in het innovatietraject, zeggen de partners. "Ik hoop dat onze samenwerking met Westland Kaas ertoe leidt dat hun doelstelling om in 2036 klimaatneutraal te zijn gepaard gaat met 100% plantaardig en 1000% groei in omzet. Dat zou heel fijn zijn voor de koeien, hun kalveren, de mensen en de planeet”, aldus Jaap Korteweg.
Vandaag? Want het schijnt dat OCW begin deze week zei dat het wel mocht en vandaag heeft doorgegeven toch niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
School van mijn dochter heeft juist aangegeven dat schoolkampen WEL door mogen gaan van al die instanties..
Gisteren is alles rondgemaakt, vervoer, overtochten enz enzquote:Op donderdag 27 mei 2021 17:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag? Want het schijnt dat OCW begin deze week zei dat het wel mocht en vandaag heeft doorgegeven toch niet.
Oeh, je kunt de boerenkool eruit doen. En gewoon extra veel roomboter door de aardappel.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga straks voor de allereerste keer boerenkoolstamppot maken. Hoe zorg ik dat dat naar meer dan aardappel, boerenkool en jus smaakt?
Oké! Ik hoop dat het doorgaat. Zou heel leuk voor A. zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gisteren is alles rondgemaakt, vervoer, overtochten enz enz
En ik heb geen spoedcommunicatie vanuit school ontvangen vandaag.
Bij Oxford in de buurt. Mooiquote:Op donderdag 27 mei 2021 15:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh gelukkig maar. Dan kan ik gewoon Dorset cereals halen(nu ook even opzoeken waar Cotswolds ligt)
[..]
[..]![]()
![]()
Als het niet doorgaat krijgt de schooldirecteur het bonnetje voor een nieuwe slaapzak, kan ie dat bij OCW gaan declareren voor me.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:33 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oké! Ik hoop dat het doorgaat. Zou heel leuk voor A. zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks risotto met courgette gegrilled in de oven.
Wat een gedoe Tele!
quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als het niet doorgaat krijgt de schooldirecteur het bonnetje voor een nieuwe slaapzak, kan ie dat bij OCW gaan declareren voor me.
quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Als jij lui bent dan lig ik 24/7 in bed.
quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:36 schreef AnneX het volgende:
Wat ben ik ‘gezegend’ dat het mij niet is overkomen.
Terwijl ik mijn leven lang al de naam moet spellen en/of uitleggen.Hier ook, dat uiterlijk en naam niet op elkaar aansluiten. Hoe vaak ik niet te horen heb gekregen "oh je bent gewoon Nederlands"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks risotto met courgette gegrilled in de oven.
Wat een gedoe Tele!We have far more in common than that which devides us..
quote:Landbouwminister Carola Schouten laat onderzoeken of een aanpassing van de Wet Dieren wel uitvoerbaar is. Het gaat om een amendement dat door beide Kamers is aangenomen en dat ingrijpende gevolgen voor de veehouderij kan hebben.
De wetswijziging werd voorgesteld door de Partij voor de Dieren. De aanpassing heeft tot doel dat dieren niet langer worden aangepast aan het huisvestingssysteem, maar dat het systeem wordt aangepast aan de dieren. Het amendement regelt dat het na 2022 niet langer is toegestaan om een dier pijn te doen. Maar ook om bij een dier letsel te veroorzaken, dan wel de gezondheid of het welzijn van het dier te benadelen met als doel om het dier op een bepaalde manier te kunnen huisvesten.
Concreet kan dat betekenen dat het bijvoorbeeld verboden wordt om kalveren en geiten te onthoornen of om staarten te couperen, dat eenden zwemwater moeten krijgen en konijnen moeten kunnen graven.
Hamerstuk
De Tweede Kamer stemde twee weken geleden al in met het amendement, deze week werd het voorstel als hamerstuk ook door de Eerste Kamer aangenomen. LTO Nederland is daarover onaangenaam verrast. Volgens de organisatie heeft het amendement wellicht goede intenties, namelijk het verhogen van dierenwelzijn. In de praktijk leidt het juist tot grote problemen en kan zelfs het tegenovergestelde worden bereikt.
'Fysieke ingrepen worden toegepast voor dierveiligheid en de sector werkt al aan het afbouwen ervan. Het kost tijd om dat op een verantwoorde manier te doen. Door het op deze manier in de wet vast te leggen, is het risico levensgroot dat dieren en veehouders hiervan de dupe zijn', gaf Jeannette van de Ven, LTO-portefeuillehouder Gezonde Dieren, eerder al aan.
Dergelijke onderwerpen worden volgens Van de Ven op Europees niveau besproken. 'Dat is in lijn met de positie van de Raad voor Dieraangelegenheden. Zomaar stoppen met ingrepen zorgt voor meer problemen voor het dierenwelzijn dan de ingreep zelf. Dat kan niet de bedoeling zijn van onze volksvertegenwoordigers.'
Niet uitvoerbaar
Ook landbouwminister Schouten ontraadde de wetswijziging. Het amendement is volgens haar te algemeen geformuleerd, leidt tot veel discussie en is bovenal praktisch niet uitvoerbaar. Daarnaast vindt ze dat de huidige wet al voldoende ruimte biedt om bepaalde regels te stellen of een gericht verbod in te stellen indien de Kamer dit wenst.
Daarom maakt het ministerie van LNV momenteel een juridische analyse van de consequenties van het amendement en een analyse van de impact voor de praktijk voor het houden van dieren. Als die analyse gereed is, worden beide Kamers daarover geīnformeerd.
Niet maken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oeh. Dat klinkt best goed. Net als feta enzo.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet maken.
De boerenkool bakken (met knof, da's lastig) en er dan sojasaus en slagroom doorheen mikken. Als per se moet, dan pu erbij
Volgens mij doe je het boven op de aardappels, dus als die gaar zijn is de boerenkool het ook. Dan afgieten stampen, en dan naar smaak azijn er door. Geloof ook dat je bovenop de boerenkool de rookworst doet (staat me bij dat mijn moeder dat deed). Spekjes (dat witte vet) strak uitbakken en dan alles erbij wat lekker is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oeh. Dat klinkt best goed. Net als feta enzo.
Maar na 40 jaar wil ik ineens een keer stamp maken. Geen idee waarom, krijg er vast spijt van. Ik doe mosterd en azijn. Dat klinkt wel klassiekig. En piccalilly ernaast om de eentonigheid van zo'n AGV te doorbreken.
Hoe lang kook ik dat spul? En wanneer gaat de azijn er door?
Wegens yuck weet ik dit niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oeh. Dat klinkt best goed. Net als feta enzo.
Maar na 40 jaar wil ik ineens een keer stamp maken. Geen idee waarom, krijg er vast spijt van. Ik doe mosterd en azijn. Dat klinkt wel klassiekig. En piccalilly ernaast om de eentonigheid van zo'n AGV te doorbreken.
Hoe lang kook ik dat spul? En wanneer gaat de azijn er door?
Ja dit. En uitgebakken spekjes erdoor maakt het allemaal beter.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij doe je het boven op de aardappels, dus als die gaar zijn is de boerenkool het ook. Dan afgieten stampen, en dan naar smaak azijn er door. Geloof ook dat je bovenop de boerenkool de rookworst doet (staat me bij dat mijn moeder dat deed). Spekjes (dat witte vet) strak uitbakken en dan alles erbij wat lekker is.
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Ik maak trouwens Librijeballen. Dat maakt alles lekkerquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens mij doe je het boven op de aardappels, dus als die gaar zijn is de boerenkool het ook. Dan afgieten stampen, en dan naar smaak azijn er door. Geloof ook dat je bovenop de boerenkool de rookworst doet (staat me bij dat mijn moeder dat deed). Spekjes (dat witte vet) strak uitbakken en dan alles erbij wat lekker is.
Jawel, als oma hutspot maaktquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Ik maak trouwens Librijeballen. Dat maakt alles lekker![]()
Behalve hutspot. Niets maakt hutspot eetbaar.
Helemaal mee eens. Zelfs deconstructed hutspot (hoe verzint een mens het) is niet eetbaar. Tenzij draadjes vlees erbij. Hutspot aan een ander geven en zelf draadjesvlees opetenquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel eens gehoord. Ik maak trouwens Librijeballen. Dat maakt alles lekker![]()
Daarom heb ik straks een Librijebalquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zelfs deconstructed hutspot (hoe verzint een mens het) is niet eetbaar. Tenzij draadjes vlees erbij. Hutspot aan een ander geven en zelf draadjesvlees opeten
maar draadjesvleesquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daarom heb ik straks een Librijebal
Dat had ik liever niet gehadquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:25 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 je lijkt gelijk te hebben. Ons evenement zit in de regio van dezelfde GGD als het kamp uit dat nieuwsartikel.Die GGD heeft het helemaal gehad met jeugdkampen.
Mja. Ik hou van stoofvlees tegenwoordig maar draadjesvlees heb ik nog nooit durven maken. Ik was er vroeger niet gek op. Ik zal het eens proberen.quote:
Shitquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:25 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 je lijkt gelijk te hebben. Ons evenement zit in de regio van dezelfde GGD als het kamp uit dat nieuwsartikel.Die GGD heeft het helemaal gehad met jeugdkampen.
Over een uurtje hoor ik meer, maar ik werd net al geappt dat het waarschijnlijk hierdoor komt.
Balenquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:25 schreef Tele6 het volgende:
Over een uurtje hoor ik meer, maar ik werd net al geappt dat het waarschijnlijk hierdoor komt.
Van alle stoofvlees recepten die ik vaak maak is dit, zeker in de slowcooker, het meest simpele. Veel maken, invriezen in porties, veel jus van maken, dat ook invriezen, dan heb je altijd lekkere jus op voorraad (ik krijg het nooit goed voor elkaar, jus maken, alleen jus van draadjesvleesquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja. Ik hou van stoofvlees tegenwoordig maar draadjesvlees heb ik nog nooit durven maken. Ik was er vroeger niet gek op. Ik zal het eens proberen.
omdat jij het vraagt denk ik dat er misschien toch wel een hechting nodig is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:31 schreef minilot het volgende:
Yo, lief CUL. Gesteld hč, dat je vrij stevig met een koksmes in je vinger terechtkomt, wat maakt dan dat je denkt: goh, dit vergt een hechting of wat ķf dat je denkt: vingerpleister er strak omheen en zo laten?
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Al snap ik dat dat lastig is.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:31 schreef minilot het volgende:
Yo, lief CUL. Gesteld hč, dat je vrij stevig met een koksmes in je vinger terechtkomt, wat maakt dan dat je denkt: goh, dit vergt een hechting of tenminste een blik van een dokter ķf dat je denkt: vingerpleister er strak omheen en zo laten?
Bel de huisartsenpost ff. Die kunnen je vertellen of je even langs moet komen of niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:31 schreef minilot het volgende:
Yo, lief CUL. Gesteld hč, dat je vrij stevig met een koksmes in je vinger terechtkomt, wat maakt dan dat je denkt: goh, dit vergt een hechting of tenminste een blik van een dokter ķf dat je denkt: vingerpleister er strak omheen en zo laten?
Foto kan niet, er zit een strakke vingerpleister omheen die ik er nog niet af durf te halen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Al snap ik dat dat lastig is.
Al mag je wel woorden wijden aan hoe je vinger het nog doet. Kan hij nog netjes buigen en strekken, gevoel nog intact?
Hmmm. Ik neem het in overweging, dankquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:36 schreef Tele6 het volgende:
@:minilot toen ik iets soortgelijks deed, hoefde ik geen hechtingen maar was het wel handig dat ik langskwam bij de huisartsenpost. Ze hebben me een dingetje op de wond gegeven om sneller een korstje te maken, en een drukverband daarbovenop. Hielp enorm.
Noh, dat is fijn zeg! Benieuwd naar je computerdingquote:Op donderdag 27 mei 2021 17:38 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ik tof vond: mijn vader is dit weekend jarig en ze komen bij ons dineren. Ik had een tof restaurantje gevonden voor afhaal. Voor de zekerheid nog even gemaild of ze komend weekend, met versoepelingen in zicht, nog wel thuismenu's leveren. Ja, tuurlijk, heus, beloofd. Ging ik laatst bestellen: gestopt met thuismenu'stoch maar even een mailtje gestuurd dat ik het zo jammer vind. Krijg ik een reactie dat het hem enorm spijt en dat ie ons vergeten was en hij ging graag nog iets maken voor ons
Vandaag het menu doorgekregen en het is precies wat iedereen lekker vindt
vind het zo lief.
Dit is de laatste van 12. En de allerlaatste van Sigmevarkenquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:35 schreef minilot het volgende:
Mweh, ik ben al geen groot stamppotliefhebber, met hutspot toch wel de minste der stamppotten vind ik. Ik hou van ui, ik hou van wortel, maar zo samen in een dergelijke prak: meh. Librijeballen zijn daarentegen wel heel prettig ja. J. maakt er soms twintig tegelijk om (deels) in te vriezen
Als er zo diep in Günthers vinger gesneden was als in de mijne net dan hadden we een halve vinger van de vloer moeten oprapenquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:51 schreef sigme het volgende:
@:miniloterop. Als het Güntertjes vinger was, was een kusje en een pleister dan genoeg?
https://www.ah.nl/r/465504quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:51 schreef sigme het volgende:
Goed, ik denk dat ik nu maar eens vraag om het Librijeballenrecept. Er moet binnenkort andijviestamp gegeten worden, wegens andijvie in pakket.
@:miniloterop. Als het Güntertjes vinger was, was een kusje en een pleister dan genoeg?
Relatief, miniminiwegduiker. Relatief.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er zo diep in Günthers vinger gesneden was als in de mijne net dan hadden we een halve vinger van de vloer moeten oprapenWat lastig vergelijken dus
Hup, naar de dokter jij joh.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Als er zo diep in Günthers vinger gesneden was als in de mijne net dan hadden we een halve vinger van de vloer moeten oprapenWat lastig vergelijken dus
Dat ziet er buitengewoon uitvoerbaar uit! Ik was bang voor zo'n zogenaamd simpel ottolenghirecept met minsten 5 ingredienten waar ik zelfs nog nooit van gehķķrd heb.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/r/465504
Dit zijn ze. Ik maak ze met half rund, half varken.
Maar dit zijn toch gewone gehaktballen, niets bijzonders? Zo maakte mijn moeder ze ook altijd. Ze had er alleen 1000 moeten maken voordat ze ziek werd zodat ik ze nu nog had kunnen eten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/r/465504
Dit zijn ze. Ik maak ze met half rund, half varken.
Nee, want het is aangenomen. Maar ze gaan proberen om de aangenomen wet niet om te zetten in wet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:56 schreef Blues het volgende:
Maar eh @:sigme wat kan Schouten doen? Dat wetsvoorstel tegenhouden?
Deze hebben iets extra's qua textuur.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar dit zijn toch gewone gehaktballen, niets bijzonders? Zo maakte mijn moeder ze ook altijd. Ze had er alleen 1000 moeten maken voordat ze ziek werd zodat ik ze nu nog had kunnen eten.
Als je je geneigd voelt dit online te vragen zou ik er even een HAP telefoontje aan wagen. Die triageren wel.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:31 schreef minilot het volgende:
quote:
Langzamer lezen....ik wilde ook echt nog geen afscheid nemen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:57 schreef minilot het volgende:
@:Sarabi Hoe trok je het om aan het einde van The Secret History te belanden? Ik heb nog een vijfde boek te gaan ofzo en IK WIL GEEN AFSCHEID VAN DEZE PERSONAGES NEMEN!Hoogstaand is het allemaal niet hoor, maar zo lekker!
En, uit je omschrijving haal ik dat je dan een mond vol bloed had.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh in dat geval is doktersbezoek zéker niet nodig joh!quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik mis de optie ‘moet bellen met de dokter’quote:
Ik vind het tof, benieuwd wat dit wordt, maar vooral benieuwd naar de verdere ontwikkelingen waar ze mee bezig zijnquote:
Was te verwachten. Het idee dat het dier leidend (niet lijdend) moet zijn is al echt iets van pak hem beet >15 jaar oud, maar ja...LTO, Schouten, en o.a. het CDA... nuff said.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:44 schreef sigme het volgende:
Nog een nieuwsberichtje, Schouten gaat kijken hoe ze zich onder het nu ook in de1e kamer aangenomen amendement van de PvdD uit kan wurmen.
[..]
Minilot hier wegjagen en naar de huisartsenpost toe jagen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:13 schreef fietsie het volgende:
Ik zit ondertussen bij een pitch voor een "Slimme Bot-boor".
Ik zou eventueel verslag kunnen doen als dit mini helpt de HAP te bellen![]()
![]()
"minder gefriemel in de wond" is de top-quote tot nu toe.
Je moet de opties lezen als 'dokter' en 'geen dokter'quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik mis de optie ‘moet bellen met de dokter’
I am your ihiinspiraaaaationquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Door @:Vanyel schoot me dit recept weer te binnen. Dat at ik vroeger vaak. Alleen bakte ik de krieltjes ook en dan door de boerenkool.
https://www.ah.nl/kookschrift/recept/454864
Ik las dit op toon van The Tokensquote:
Een curry? Of Curry Gewurz ?quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:23 schreef Candaasje het volgende:
Kunnen we het hier niet meer over curry hebben trouwens? Vriend heeft gisteren voor een half weeshuis gekookt en nu eten we verplicht curry. En ik heb heel GEEN zin in curry
Check!quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je moet de opties lezen als 'dokter' en 'geen dokter'
Die eerste. Prutje met rijst zeg maar.quote:
Ik zit hier met tegenzin een fantastisch bordje couscoussalade weg te werken maar geen zin inquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:23 schreef Candaasje het volgende:
Kunnen we het hier niet meer over curry hebben trouwens? Vriend heeft gisteren voor een half weeshuis gekookt en nu eten we verplicht curry. En ik heb heel GEEN zin in curry
Ruilen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 19:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zit hier met tegenzin een fantastisch bordje couscoussalade weg te werken maar geen zin in
Ik voel je pijn
ik ben heel lui geweest en heb net bij de AH (was een hele ervaring) geschilde asperges gekochtquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik had voor de tweede dag aspergesNog 1 portie te gaan. Waarna ik weer ga halen. Voor 6 euro per kilo is het de moeite.
Wortelenstamppot daarentegenquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dokter als het echt open blijft staan, gevoel kwijt of er dingen niet meer bewegen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 18:31 schreef minilot het volgende:
De wat?quote:
Ik wil dat best uit de doeken doen maar het is een vrij langdradig verhaal, dus alleen bij echte interesse in deze futiliteitquote:Op donderdag 27 mei 2021 18:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Noh, dat is fijn zeg! Benieuwd naar je computerding
Kom maar op!quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wil dat best uit de doeken doen maar het is een vrij langdradig verhaal, dus alleen bij echte interesse in deze futiliteit
Moerepotaasjquote:
Nu al zin in om te lezen!quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik wil dat best uit de doeken doen maar het is een vrij langdradig verhaal, dus alleen bij echte interesse in deze futiliteit
quote:
Goed, wij zitten op ons werk op een netwerk. Wij hebben soms gekke programma's nodig om testen af te nemen en te scoren. Sommige van die programma's werken alleen op stand alone computers, dus buiten het netwerk om (waarom?quote:
quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:36 schreef Clubsoda het volgende:
ALLEMAAL VAN ONZE ZIEKTEKOSTENPREMIE DIT MENSEN!!
Een dokter die aan software zit moeten ze direct ont-BIGen en exporteren naar een ver land.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Goed, wij zitten op ons werk op een netwerk. Wij hebben soms gekke programma's nodig om testen af te nemen en te scoren. Sommige van die programma's werken alleen op stand alone computers, dus buiten het netwerk om (waarom?). We hebben daar een speciale, hele oude, computer voor. Die computer is de ICT een doorn in het oog want we moeten naar Windows 10. Daar heeft de ICT heeeel lang heeel veel vage mailtjes voor naar allemaal collega's gestuurd, die dat dan negeerden want geen idee. De mailtjes werden steeds passief-agressiever, maar niet duidelijker. Uiteindelijk hebben ze blijkbaar de communicatieve probleemoplosser ingezet en kwam het op mijn bordje. Het heeft me ongeveer drie telefoongesprekken gekost voordat ik het probleem begreep: er stond een nieuwe computer voor ons klaar, die was al ingericht, de programma's waren al overgezet, maar ze hadden bij twee programma's moeite met de licenties. Of ik kon helpen. Uitgever gebeld, uitleg gekregen of programma A, aangepast, opgelost. Toen zouden we programma B doen. Programma B wordt uitgegeven door een bedrijf in Canada. Aan de westkust. Dat is belangrijk voor het tijdsverschil. Voor die programma moet je een mail sturen met twee codes op het inlogscherm en dan krijg je een registratiecode terug. Na 17 uur, want anders zijn ze niet wakker in Canada.
Saillant detail is dat we mijn baas ongeveer 23 keer hebben gevraagd hoe dit precies werkte, maar hij had heeeeussss geen idee en wist ook niet of het programma überhaupt betaald was. Toen duikelde hij opeens een mailtje op uit fucking januari waarin de procedure stond uitgelegd
![]()
Dat had ik braaf gedaan en toen ik met twee ICT-ers sterk achter de computer zat, bleek dat iedere keer als de computer uitgaat, de codes worden gewisseld![]()
Toen was er nog een akkefietje met een account wat niet klopte en bij de volgende poging kon ik het programma niet vinden
Anyways, vandaag vond ik het programma, noteerde de codes, plakte de computer vol met briefjes 'NIET AANKOMEN!', mailde naar Canada, en Hank de Canadees was blijkbaar vroeg uit de veren want ik kreeg al om half 5 een antwoord en kon de registratiecode invoeren EN HET WERKT!
Nu moet mijn vriend van de ICT nog een ding doen met opnieuw opstarten, werkelijk geen idee, en dan is dit ei gelegd.
Lessen:
1. het helpt als computermensen gewoon direct communiceren![]()
2. het helpt als mijn baas niet alles wat hij oninteressant vind, negeert![]()
3. het helpt als ze in Canada eens een handiger systeem zouden bedenken
Het ergste van dit verhaalquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:36 schreef Clubsoda het volgende:
ALLEMAAL VAN ONZE ZIEKTEKOSTENPREMIE DIT MENSEN!!
Serieus, weet je hoeveel patienten ik in die tijd had kunnen zien?quote:
Hoe is deze opmerking relevant voor het verhaal van CS?quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een dokter die aan software zit moeten ze direct ont-BIGen en exporteren naar een ver land.
Nul dokters in dit verhaalquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een dokter die aan software zit moeten ze direct ont-BIGen en exporteren naar een ver land.
Staan er quittequote:Op donderdag 27 mei 2021 20:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het ergste van dit verhaal![]()
Gelukkig heb ik vandaag op kosten van jouw belastinggeld 9 uur zitten nerden op mijn nieuwe klus.
Gewoon continu rond schuiven van geld.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het ergste van dit verhaal![]()
Gelukkig heb ik vandaag op kosten van jouw belastinggeld 9 uur zitten nerden op mijn nieuwe klus.
Zeker! Blij het gevraagd te hebben, blij met het uitvoerige antwoordquote:
Kijk, dat wilde ik horen. Confirmation bias, zalig is hetquote:Op donderdag 27 mei 2021 19:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind dokter als het echt open blijft staan, gevoel kwijt of er dingen niet meer bewegen.
Als dokters netjes functionaliteit zouden aanvragen, en bijbehorend budget zouden regelen bij hun zakelijk management, heb je geen verouderde software op standalone pc's met obscure Canadese licenties.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe is deze opmerking relevant voor het verhaal van CS?
Dat werkt vast ook als je 2 helften hebtquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Kijk, dat wilde ik horen. Confirmation bias, zalig is het![]()
*wikkelt extra vingerpleister erom*
Vermoedelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat werkt vast ook als je 2 helften hebt
Nederland of Duitsland?quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:59 schreef z80 het volgende:
prikaanvraag ingediend. Keuze uit verweg, totaal onbereikbaar en niet handig. Toch maar voor niet handig gekozen.
Als alles volgens planning gaat de 8e. Hoop wel dat ik nog een bevestiging krijg, of ergens kan inzien.
Je krijgt wel een scherm met datum, tijd en adres te zien. Maar geen print knop of waarschuwing. Nu weet ik dus enkel dag 1 de datum en plaats.
Goed verhaalquote:Op donderdag 27 mei 2021 20:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Goed, wij zitten op ons werk op een netwerk. Wij hebben soms gekke programma's nodig om testen af te nemen en te scoren. Sommige van die programma's werken alleen op stand alone computers, dus buiten het netwerk om (waarom?). We hebben daar een speciale, hele oude, computer voor. Die computer is de ICT een doorn in het oog want we moeten naar Windows 10. Daar heeft de ICT heeeel lang heeel veel vage mailtjes voor naar allemaal collega's gestuurd, die dat dan negeerden want geen idee. De mailtjes werden steeds passief-agressiever, maar niet duidelijker. Uiteindelijk hebben ze blijkbaar de communicatieve probleemoplosser ingezet en kwam het op mijn bordje. Het heeft me ongeveer drie telefoongesprekken gekost voordat ik het probleem begreep: er stond een nieuwe computer voor ons klaar, die was al ingericht, de programma's waren al overgezet, maar ze hadden bij twee programma's moeite met de licenties. Of ik kon helpen. Uitgever gebeld, uitleg gekregen of programma A, aangepast, opgelost. Toen zouden we programma B doen. Programma B wordt uitgegeven door een bedrijf in Canada. Aan de westkust. Dat is belangrijk voor het tijdsverschil. Voor die programma moet je een mail sturen met twee codes op het inlogscherm en dan krijg je een registratiecode terug. Na 17 uur, want anders zijn ze niet wakker in Canada.
Saillant detail is dat we mijn baas ongeveer 23 keer hebben gevraagd hoe dit precies werkte, maar hij had heeeeussss geen idee en wist ook niet of het programma überhaupt betaald was. Toen duikelde hij opeens een mailtje op uit fucking januari waarin de procedure stond uitgelegd
![]()
Dat had ik braaf gedaan en toen ik met twee ICT-ers sterk achter de computer zat, bleek dat iedere keer als de computer uitgaat, de codes worden gewisseld![]()
Toen was er nog een akkefietje met een account wat niet klopte en bij de volgende poging kon ik het programma niet vinden
Anyways, vandaag vond ik het programma, noteerde de codes, plakte de computer vol met briefjes 'NIET AANKOMEN!', mailde naar Canada, en Hank de Canadees was blijkbaar vroeg uit de veren want ik kreeg al om half 5 een antwoord en kon de registratiecode invoeren EN HET WERKT!
Nu moet mijn vriend van de ICT nog een ding doen met opnieuw opstarten, werkelijk geen idee, en dan is dit ei gelegd.
Lessen:
1. het helpt als computermensen gewoon direct communiceren![]()
2. het helpt als mijn baas niet alles wat hij oninteressant vind, negeert![]()
3. het helpt als ze in Canada eens een handiger systeem zouden bedenken
?? Je denkt toch niet dat ik dat allemaal zelf geīnstalleerd en geregeld heb. Ik heb een programma nodig, zij regelen hoe ik het verder gebruiken kan. Maar de uitgever wil wel graag weten dat de licentie aangevraagd wordt door iemand die bevoegd is het te gebruiken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 20:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als dokters netjes functionaliteit zouden aanvragen, en bijbehorend budget zouden regelen bij hun zakelijk management, heb je geen verouderde software op standalone pc's met obscure Canadese licenties.
UMC's zijn er sterren in, maar ook algemene huizen kunnen er wat van. Medische Psychologie spant vaak de kroon: online systeempje hier, webpaginaatje daar, nog op CDROM (we leven in 2021) geleverde MSAccess prut daar, en dan vervolgens niets in het dossier zetten. "Want dat staat in programma x".
Werd er netjes aangevraagd (en dus ook een boel afgewezen!) dan was er ook geen markt voor de honderden medische software teken en parasieten die er nu op de markt zijn die, standaarden negerend en dokters paaiend, vermogens aan zorggeld sponsen met software die na 1 of 2 jaar ineens bij toverslag niet meer onderhouden wordt. Maar wel 15 tot 35 jaar toegankelijk moet blijven in het dossier.
/einde rant
Nederland. Kreeg net sms met de 2 data, tijd en plaats.quote:
Pfizer of Moderna.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Nederland. Kreeg net sms met de 2 data, tijd en plaats.
Zit 5 weken tussen als ik zo snel tel. Eens kijken welke versie van 5G dat is.
Wat is het voor software eigenlijk? Waar wordt het voor gebruikt?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
?? Je denkt toch niet dat ik dat allemaal zelf geīnstalleerd en geregeld heb. Ik heb een programma nodig, zij regelen hoe ik het verder gebruiken kan. Maar de uitgever wil wel graag weten dat de licentie aangevraagd wordt door iemand die bevoegd is het te gebruiken.
Maar dank je voor je vrolijke noot
Ik gok op Pfizer, minimaal 3 maar mag ook na 6. Bij Moderna staat 6 weken.quote:
Het is anno nu gewoon not done om "verlopende licenties" te stoppen in software die in de patientzorg gebruikt wordt. Aangezien die software ook gestart moet kunnen worden over 28 jaar inzake een rechtzaak over zorg verleend in 2021.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
?? Je denkt toch niet dat ik dat allemaal zelf geīnstalleerd en geregeld heb. Ik heb een programma nodig, zij regelen hoe ik het verder gebruiken kan. Maar de uitgever wil wel graag weten dat de licentie aangevraagd wordt door iemand die bevoegd is het te gebruiken.
Maar dank je voor je vrolijke noot
Hier moderna met tussenruimte van 4 weken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik gok op Pfizer, minimaal 3 maar mag ook na 6. Bij Moderna staat 6 weken.
Dit was geen verlopen licentie, maar een herinstall op nieuwe hardware. Is toch iets anders.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is anno nu gewoon not done om "verlopende licenties" te stoppen in software die in de patientzorg gebruikt wordt. Aangezien die software ook gestart moet kunnen worden over 28 jaar inzake een rechtzaak over zorg verleend in 2021.
Ik wacht wel af. Zie daar wel welke 5G mast ik aanstraal na het inenten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier moderna met tussenruimte van 4 weken.
Die doen we met al die pakketten dus iedere 4 jaar, op een nieuwe virtuele omgeving. Om te controleren of 1 van dat soort pakketten het soms ineens niet meer doet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Dit was geen verlopen licentie, maar een herinstall op nieuwe hardware. Is toch iets anders.
Echt heel specifiek om testen te scoren. Beide geheugentaken, met meerdere lijsten stimuli die onthouden moeten worden. Bij het eerste voer je de gegevens in van je papieren en dan worden er berekeningen gedaan aan de volgorde waarin de stimuli worden teruggenoemd en of er interferentie is van de verschillende condities. De tweede wordt op de computer aangeboden, ook woorden onthouden maar kan heel specifiek onderscheid maken tussen een beginnende dementie en suboptimale inzet (dat is nogal een moeilijke vraag), door delen die moeilijk lijken maar makkelijk zijn te vergelijken met taken die echt moeilijk zijn. We hebben nog wel meer van dit soort programma's maar die draaien niet stand alone. Ik weet alleen niet of dit veel helpt voor je begripquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is het voor software eigenlijk? Waar wordt het voor gebruikt?
Gewoon uit interesse, want die wereld gaat compleet langs mij heen.
Ik heb het nummer wat op het stickertje van het flesje stond geprobeerd te bellen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:14 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik wacht wel af. Zie daar wel welke 5G mast ik aanstraal na het inenten.
Als je ze de kost zou moeten geven...quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Overigens draaien wij alles uit en doen de tabellen in het dossier en alle getallen in de rapportage. Mensen die dat niet doen moeten hun beroepscode nog maar eens lezen.
Hoe kreeg je dat voorelkaar?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
De boerenkoolstamppot was eetbaar. We zijn geen groot fan maar het was weer eens wat anders.
Er vielen twee bakplaten met de punt op mijn hoofd. Dat doet pijn.
In de wereld waar ik in leef is dit het zelfde probleem. Er wordt hier ook flink gesnoeid in de verschillende softwareoplossingen. Maar ja. Ik zit nu weer op een eiland waar de meest uiteenlopende hardware wordt gedumpt met het verzoek van "doe er iets mee" en snel. Dus weer tig extra stukken software met drivers.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die doen we met al die pakketten dus iedere 4 jaar, op een nieuwe virtuele omgeving. Om te controleren of 1 van dat soort pakketten het soms ineens niet meer doet.
De beheerlast van externe specialistische software is krankzinnig; daarom ook de krachttermen. Het is vakinhoudelijk allemaal prachtig , vaak ondersteunt het de guitigste studies en de meest geweldige patient gerichte innovaties. Maar is het totale hel om 35 jaar de data en gebruikte algoritmes beschikbaar te houden.
Ik weet niet precies wat er gebeurde. Ze lagen niet heel stabiel maar ze liggen wel al een jaar zo: op een printer die op een combimagnetron staat die op de vriezer staat.quote:
Geen gat? En bloed?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er gebeurde. Ze lagen niet heel stabiel maar ze liggen wel al een jaar zo: op een printer die op een combimagnetron staat die op de vriezer staat.
Nou ja.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er gebeurde. Ze lagen niet heel stabiel maar ze liggen wel al een jaar zo: op een printer die op een combimagnetron staat die op de vriezer staat.
Ja, en dus moet mijn registratie ingetrokken worden omdat ik op verzoek van de ICT een licentiecode opvraag? Dankjewel hé?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het is anno nu gewoon not done om "verlopende licenties" te stoppen in software die in de patientzorg gebruikt wordt. Aangezien die software ook gestart moet kunnen worden over 28 jaar inzake een rechtzaak over zorg verleend in 2021.
Ja, ik weet het, er zijn een hoop minkukelsquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:17 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als je ze de kost zou moeten geven...
Vergeet je deportatie niet, ver weg.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en dus moet mijn registratie ingetrokken worden omdat ik op verzoek van de ICT een licentiecode opvraag? Dankjewel hé?
Het klinkt in ieder geval behoorlijk specialistisch. Het zegt mij verder niet veel neequote:Op donderdag 27 mei 2021 21:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Echt heel specifiek om testen te scoren. Beide geheugentaken, met meerdere lijsten stimuli die onthouden moeten worden. Bij het eerste voer je de gegevens in van je papieren en dan worden er berekeningen gedaan aan de volgorde waarin de stimuli worden teruggenoemd en of er interferentie is van de verschillende condities. De tweede wordt op de computer aangeboden, ook woorden onthouden maar kan heel specifiek onderscheid maken tussen een beginnende dementie en suboptimale inzet (dat is nogal een moeilijke vraag), door delen die moeilijk lijken maar makkelijk zijn te vergelijken met taken die echt moeilijk zijn. We hebben nog wel meer van dit soort programma's maar die draaien niet stand alone. Ik weet alleen niet of dit veel helpt voor je begrip![]()
Overigens draaien wij alles uit en doen de tabellen in het dossier en alle getallen in de rapportage. Mensen die dat niet doen moeten hun beroepscode nog maar eens lezen.
Oh, excuus. Mag ik ergens in een tropische bananenrepubliek gaan beunhazen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Vergeet je deportatie niet, ver weg.
Ja want het is echt "jouw afdeling" die hierin de lijst aanvoertquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, en dus moet mijn registratie ingetrokken worden omdat ik op verzoek van de ICT een licentiecode opvraag? Dankjewel hé?
En als ze er wel zijn mag je zelf beunhazen. De IT afdeling is vermoedelijk ver te zoekenquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, excuus. Mag ik ergens in een tropische bananenrepubliek gaan beunhazen?Daar zijn vast ook geen computers
Ja, is het ook, binnen ons vakgebied vindt iedereen dit volkomen logisch maar daarbuiten klinkt het behoorlijk onzinnigquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het klinkt in ieder geval behoorlijk specialistisch. Het zegt mij verder niet veel nee
Mojito'squote:Op donderdag 27 mei 2021 21:40 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
En als ze er wel zijn mag je zelf beunhazen. De IT afdeling is vermoedelijk ver te zoeken. Maar dan zit je wel fijn ergens op Cuba.
Ohquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:43 schreef Myraela het volgende:
Ik had net Indiaas take-away in Utrecht.Zaten we met een miljoen bakjes in de auto.
Als huismoedertje had ik bestek en een keukenrol mee.
Maar ik kan toch ook niet wachten om gewoon weer lekker in een restaurant te zitten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oh![]()
Ergens vind ik het bijna (bijijijijna) jammer dat de horeca net in mijn vakantie weer open gaat. En afhaal dus minder creatief gaat zijn. Het leek me zo knus om met de camper een food toer te rijden. En dan in of voor ons eigen huisje zitten nommen. Maar er zijn vast nog wel opties, ik kom er wel overheen. En anders maakt het dagje wellness op het eind veel goed.
Dat klinkt heerlijkquote:Op donderdag 27 mei 2021 21:43 schreef Myraela het volgende:
Ik had net Indiaas take-away in Utrecht.Zaten we met een miljoen bakjes in de auto.
Als huismoedertje had ik bestek en een keukenrol mee.
Neem een lekkere loempia.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:50 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nog wel zin in een hartig snackje
Die ware echt eh... Hebro. Brr.quote:
Ik had, met de nadruk op had. Een zak zoute drop.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:50 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nog wel zin in een hartig snackje
De kneuterigheid van zo zitten prutsen maakte het wel extra leuk.quote:
Veel artsen ja, onder de psychologen?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja want het is echt "jouw afdeling" die hierin de lijst aanvoert![]()
Ook bij mijn "Er gaat niets boven"-collega's.
En waar was je dan in U.? Welke zaak bedoel ik dan.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
De kneuterigheid van zo zitten prutsen maakte het wel extra leuk.Al moet ik wel nog terug om eens echt in dat zaakje te eten, want ik had geen idee wat waarbij hoorde. Dus heb gewoon alles in alles gedipt. Werkt ook.
Ik volg jequote:Op donderdag 27 mei 2021 21:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, is het ook, binnen ons vakgebied vindt iedereen dit volkomen logisch maar daarbuiten klinkt het behoorlijk onzinnig
Nou ja, doel van deze hele exercitie was de programma's op een nieuwe computer krijgen, er was verder niemand ontevreden over hoe het was ingericht. En natuurlijk zijn er enorm veel stappen te maken in hoe dingen in ons vak gedigitaliseerd zijn, maar dat is enorm log allemaal en bovendien zijn we zo klein dat niemand echt het hoe en waarom begrijpt. Voor artsen is dit abracadabra en de gemiddelde psycholoog snapt ook al niet waarom we niet gewoon vragenlijsten afnemenquote:Op donderdag 27 mei 2021 23:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik volg je
Ik denk dat het beter kan, uiteraard, maar daar moet de informatiemanagementafdeling jullie in faciliteren vind ik![]()
Verder vermakelijk te lezen want ik snap alle materie van de verschillende kanten![]()
Maar wel een BIG-registratiequote:Op donderdag 27 mei 2021 22:33 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Veel artsen ja, onder de psychologen?
Jij past die schoen toch helemaal niet?quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het is belangrijk, nuttig én het kan beter en veiliger voor iedereen.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 06:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou ja, doel van deze hele exercitie was de programma's op een nieuwe computer krijgen, er was verder niemand ontevreden over hoe het was ingericht. En natuurlijk zijn er enorm veel stappen te maken in hoe dingen in ons vak gedigitaliseerd zijn, maar dat is enorm log allemaal en bovendien zijn we zo klein dat niemand echt het hoe en waarom begrijpt. Voor artsen is dit abracadabra en de gemiddelde psycholoog snapt ook al niet waarom we niet gewoon vragenlijsten afnemener is een enorme weerstand tegen digitaliseren vanuit het veld, terwijl ál die materialen echt niet meer anno nu zijn. Maar goed, als ik dan lees dat de mensen die wel pro meer digitaal zouden moeten zijn en je zouden moeten helpen zoals @:fietsie zo onbeschoft beginnen te briesen als je alleen maar doet wat er gevraagd wordt dan verlies ik helemaal de hoop dat dit ooit verandert
wat dat betreft is 'informatiemanagement' en 'faciliteren' in een zin wel boeiend want ik heb nog maar zelden een ondersteunende dienst ervaren die ook dát deed, 'ondersteunen'.
Voor de deur parkeren en overnachten.quote:Op donderdag 27 mei 2021 21:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oh![]()
Ergens vind ik het bijna (bijijijijna) jammer dat de horeca net in mijn vakantie weer open gaat. En afhaal dus minder creatief gaat zijn. Het leek me zo knus om met de camper een food toer te rijden. En dan in of voor ons eigen huisje zitten nommen. Maar er zijn vast nog wel opties, ik kom er wel overheen. En anders maakt het dagje wellness op het eind veel goed.
Denk dat je je itafdeling ook iets meer moet inrichten op continuīteit dan nu vaak het geval is. Geen idee hoe het specifiek in de zorg is, maar bij veel bedrijven waar ik heb gewerkt is het verloop op die afdeling insane, waardoor je elk jaar praktisch een nieuwe afdeling hebt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is belangrijk, nuttig én het kan beter en veiliger voor iedereen.
Gesprek aan gaan en elkaar helpen is uiteraard weer eens de oplossing.
Echter vinden beide uitersten (techies en non techies) elkaar daar zo moeilijk in ofzo, zonde. Want heeft bij elkaar enorme positieve impact en kan echt prima geregeld worden, samen.
Nou ja, ik heb dus wel hoop![]()
Ze moeten die tussenrol van verbinder echter ook wel op waarde schatten en goede mensen voor aannemen met goed salaris, dat moet je niet overlaten aan de ICT helpdeskmedewerker zeg maar.
quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:33 schreef AnneX het volgende:
En waar was je dan in U.? Welke zaak bedoel ik dan.
Krishna Vilas. Vooral tof omdat ze allemaal dingen hadden die ik al lang wilde proberen, maar vaak zie je alleen de bekende pakora vooraf en wat curry's in de Indiase zaakjes hier. Nu had ik idli, vada en dosa om te delen vooral. Als hoofd hadden we thali gedeeld (schotel met veel kleine gerechtjes) en een malai kofta die ik echt eens zelf moet proberen te maken.quote:
Je hebt geen hardcore IT-er nodigquote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Denk dat je je itafdeling ook iets meer moet inrichten op continuīteit dan nu vaak het geval is. Geen idee hoe het specifiek in de zorg is, maar bij veel bedrijven waar ik heb gewerkt is het verloop op die afdeling insane, waardoor je elk jaar praktisch een nieuwe afdeling hebt.
Oh jawel joh, mijn afdeling is de As van Kwaad hierin, hoor ik zojuist.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij past die schoen toch helemaal niet?
Ik wilde vragen op welke as je jezelf codeert maar begrijp net dat die niet meer in de 5 zitquote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh jawel joh, mijn afdeling is de As van Kwaad hierin, hoor ik zojuist.
Dat is inderdaad het probleem. En verder zit er voor ons als clinici gewoon heel weinig incentive om heel veel tijd in zulke zaken te investeren. Want allemaal lange termijn en waar haal je de tijd vandaan naast patiëntenzorg, wetenschap, onderwijs en opleiden? Het is al moeilijk om je bestaande materiaal up to date te houden en te krijgen, laat staan dat er ruimte is om te innoveren.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt geen hardcore IT-er nodig
Maar in general, in de zorg betalen ze dat soort mensen waardeloos en totaal niet marktconform waardoor er of mensen zitten die het vanuit hun hart doen (niet altijd de besten, en oh wee als je die aanspreekt op functioneren want ze krijgen weinig betaald en hebben status verworven...) of er zit regelrechte crap die nergens anders aan de bak komt.
Ik ben niet enthousiast daarover zoals je merkt
As 2, cluster Bquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik wilde vragen op welke as je jezelf codeert maar begrijp net dat die niet meer in de 5 zit
Zelfs voor beheer betalen ze veel te weinig. Waar ik nu zit is onder de markt. Maar wel zekerheid en rust.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar in general, in de zorg betalen ze dat soort mensen waardeloos en totaal niet marktconform waardoor er of mensen zitten die het vanuit hun hart doen (niet altijd de besten, en oh wee als je die aanspreekt op functioneren want ze krijgen weinig betaald en hebben status verworven...) of er zit regelrechte crap die nergens anders aan de bak komt.
Dan lees je een andere rant dan ikquote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh jawel joh, mijn afdeling is de As van Kwaad hierin, hoor ik zojuist.
Dat is niet alleen ZORG. De hele boel dagelijks aan de gang houden is gewoon niet zo spannend. Dus iedereen verveelt zich de ziekte. Verzin daar dan iets voor,om zo'n baan een beetje leuk te houden en de mensen vast te houden.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 07:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja en dat is dus doodzondequote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Zelfs voor beheer betalen ze veel te weinig. Waar ik nu zit is onder de markt. Maar wel zekerheid en rust.
In een ziekenhuis zou ik er een baantje bij moeten nemen.
Het kan elk moment omflikkeren met boze artsen en niet-artsen (quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is niet alleen ZORG. De hele boel dagelijks aan de gang houden is gewoon niet zo spannend. Dus iedereen verveelt zich de ziekte. Verzin daar dan iets voor,om zo'n baan een beetje leuk te houden en de mensen vast te houden.
Ook ondersteuning nodig zo te horen?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:19 schreef Barreltje het volgende:
Ahh.. sommige dingen ..
[ afbeelding ]
Ohja.. en het bedrijf veranderd van naam.. dus we krijgen een ander email adres.. dus we kregen alvast een mailtje met : "ja we veranderen het emailadres.. dat gaat effect hebben op je mailbox, alvast sorry daarvoor , maar ehh.. succes he! doei! "
HAAT![]()
![]()
Die hamburger kan beter dansen dan ik.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:24 schreef Molo het volgende:
Het is vandaag internationale hamburgerdag lieve mensen!
[ afbeelding ]
Dat geloof ik ook, en ik ben vooral benieuwd wat jij dan leest want ik hoor vooral heel veel ergernis over 'mijn soort mensen' en het feit dat ik met mijn tengels aan een licentiecode heb durven komenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dan lees je een andere rant dan ik
Komt door de schoenen, for surequote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:28 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die hamburger kan beter dansen dan ik.
Oh, dank voor de waarschuwing, ik had het update-icoontje wel gezien, maar niet geregistreerd blijkbaar.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:19 schreef Barreltje het volgende:
Ahh.. sommige dingen ..
[ afbeelding ]
Ohja.. en het bedrijf veranderd van naam.. dus we krijgen een ander email adres.. dus we kregen alvast een mailtje met : "ja we veranderen het emailadres.. dat gaat effect hebben op je mailbox, alvast sorry daarvoor , maar ehh.. succes he! doei! "
HAAT![]()
![]()
Ik lees vooral een rant tegen de beslissingmaker, die er voor heeft gezorgd dat die ene unit daar überhaupt staat, zonder dat IT deze kan beheren?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook, en ik ben vooral benieuwd wat jij dan leest want ik hoor vooral heel veel ergernis over 'mijn soort mensen' en het feit dat ik met mijn tengels aan een licentiecode heb durven komen
Ohquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik lees vooral een rant tegen de beslissingmaker, die er voor heeft gezorgd dat die ene unit daar überhaupt staat, zonder dat IT deze kan beheren?
Nah, ook met makkelijkere schoenen valt dat tegen hoor.quote:
Heb jij nou nog een BIG registratie?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook, en ik ben vooral benieuwd wat jij dan leest want ik hoor vooral heel veel ergernis over 'mijn soort mensen' en het feit dat ik met mijn tengels aan een licentiecode heb durven komen
Dit gaan we een keer uitproberen, dat snap je nu hčquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nah, ook met makkelijkere schoenen valt dat tegen hoor.
Indieeeeen ze zelf gaan lopen klooien met/besluiten tot onbeheerde installaties lees ik?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
OhMaar dat is dan toch gewoon de IT zelf, die hebben dat ding daar neer gezet
En waarom moeten BIG-geregistreerden dan gedeporteerd worden?
Zo komt het ook op mij over. Maar ik snap de hele rant al gewoon niet. Dat het frustratie is, dat is 1 ding, maar dat je meteen zo in de vlekken erover schiet is niet gezond.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
OhMaar dat is dan toch gewoon de IT zelf, die hebben dat ding daar neer gezet
En waarom moeten BIG-geregistreerden dan gedeporteerd worden?
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zo komt het ook op mij over. Maar ik snap de hele rant al gewoon niet. Dat het frustratie is, dat is 1 ding, maar dat je meteen zo in de vlekken erover schiet is niet gezond.
Sssttt.... ik ben in afwachting van mijn deportatie nog wat systemen aan het saboterenquote:
Excusesquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! En direct deporteren. Wat is dit nou weer voor een domme poll?
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zo komt het ook op mij over. Maar ik snap de hele rant al gewoon niet. Dat het frustratie is, dat is 1 ding, maar dat je meteen zo in de vlekken erover schiet is niet gezond.
Oh, ik ben regelmatig heel intolerant en snel op de tenen getrapt, dus mij verbaast het niet zoquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Indieeeeen ze zelf gaan lopen klooien met/besluiten tot onbeheerde installaties lees ik?
Volgens mij hebben jullie dezelfde ergernis, maar trek jij hem heel persoonlijk, wat ik niet van jou gewend ben, dus ik ben verward.
En jíj hebt nog een BIG registratie?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik ben regelmatig heel intolerant en snel op de tenen getrapt, dus mij verbaast het niet zo
Nou, als dát het criterium is dan loopt het BIG-register binnen de kortste keren leegquote:
Hier kom je totaal tegenovergesteld over. Dat doe je dan wel weer knapquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik ben regelmatig heel intolerant en snel op de tenen getrapt, dus mij verbaast het niet zo
Ik wil het.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit gaan we een keer uitproberen, dat snap je nu hč
Phehehequote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, als dát het criterium is dan loopt het BIG-register binnen de kortste keren leeg
Het is pas voordeel als je blijft liggenquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Phehehe
Ja dan blijft er vrij weinig over
Ik sprak gisteren mijn oud collega, ķķk BIG geregistreerd, en toen was ik toch weer blij dat ik geen patiënten meer zag hoor. Wat een gedoe is dat toch soms met zeikende mensen
Maar goed, ik heb over een kwartier een meet staan dus ik ga mijn bed maar eens uit.
Voordeel van thuiswerken![]()
Schone schijnquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hier kom je totaal tegenovergesteld over. Dat doe je dan wel weer knap.
Ik herken het overigens wel. Ik heb dezelfde frustratie. Deels is het verspilde energie, want je kan er zelf weinig aan veranderen. Alleen ik eindig niet met een rant over het deporteren of afschieten van 70% van ons personeelsbestand.
Camera aan policyquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het is pas voordeel als je blijft liggen
Ik heb een verkouden kind, dus lekker thuis patiënten zien met kind en tussendoor naar de testlocatiequote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Phehehe
Ja dan blijft er vrij weinig over
Ik sprak gisteren mijn oud collega, ķķk BIG geregistreerd, en toen was ik toch weer blij dat ik geen patiënten meer zag hoor. Wat een gedoe is dat toch soms met zeikende mensen
Maar goed, ik heb over een kwartier een meet staan dus ik ga mijn bed maar eens uit.
Voordeel van thuiswerken![]()
Wat een gezelligheidquote:Op vrijdag 28 mei 2021 08:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb een verkouden kind, dus lekker thuis patiënten zien met kind en tussendoor naar de testlocatie
Ik zie die patiënten niet met kind hoor, voor de duidelijkheid, maar hij banjert wel in huis rondquote:
Ga gewoon 'administratie' doen johquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! 2e koffie zit er in![]()
Wat een heerlijk zonnetje buiten, nu al zin in het weekend! En omdat ik nog enorm veel vrije uren heb, neem ik vanmiddag lekker vrij.
Uh, ja. Voor remblokken en apk moet je ook niet naar een dealerquote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Mogge! Ik zit al twee uur bij de dealer voor onderhoud+apk en de remblokken moeten blijkbaar vervangen.. ik zet maandelijks wel wat opzij voor onderhoud maar deze beurt wordt ineens meer dan twee keer zo duur dan verwachtgeloof dat ik net op een offerte zo'n 850 euro voorbij zag komen..
Moeten ze bij nieuwe modellen de remblokken nog niet aanmelden in de computer dan? In een dealergebonden merk computer? Zoals de leuke bandendruksensoren van sommige merken?quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uh, ja. Voor remblokken en apk moet je ook niet naar een dealer
quote:
Nee. Mag ook niet volgens de EU wetgeving.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Moeten ze bij nieuwe modellen de remblokken nog niet aanmelden in de computer dan? In een dealergebonden merk computer? Zoals de leuke bandendruksensoren van sommige merken?
Apk is gratis bij beurt en moest ook weer voor beurt, en als ik van tevoren had geweten dat remblokken moesten was ik ook wel ergens anders heen gegaan, maar daar kwamen ze dus net mee toen ze alles hadden geīnspecteerd.. dus dan nu zeggen leuk dat dat moet maar doe maar niet leek me ook niet zo handig.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uh, ja. Voor remblokken en apk moet je ook niet naar een dealer
quote:
Dat is heel snelquote:
quote:Op vrijdag 28 mei 2021 11:37 schreef Syrena het volgende:
[..]mijn F. ook. Aangezien hij sinds 10:30 zat te F5-en op de RIVM site heeft hij de afspraken al gemaakt
![]()
Hoop morgen '76 aan de beurt
Het mooiste jaar van de vorige eeuwquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |