Het nieuwe normaal moet juist worden: you will own nothing, know nothing and be happy.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:22 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Werken moet altijd meer beloond worden dan 'teren' (neutraal bedoeld) op de staat, ja. Ook als je er zelf niets aan kunt doen (door bijvoorbeeld een ziekte). Het is van uitermate groot belang dat niemand achterblijft en dat de minimumstandaard hoog genoeg is zodat iedereen goed kan leven, maar mensen die hard werken om hiervoor te betalen mogen ook meer overhouden.
Probeer eens een flatje in pakweg Vancouver te kopen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 12:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als ik nu een jonge hoogopgeleide was zou ik zonder enige twijfel mijn biezen pakken naar het buitenland.
Probeer een studie te doen waar internationaal vraag naar is. Loop stage in het buitenland en zodra je afgestudeerd bent maak je dat je weg komt.
Huizenprijzen zijn onbetaalbaar geworden, omdat de burger steeds meer geld ging lenen en men tegen elkaar ging opbieden. 'Hebberigheid' heet dat. Komt voor in het hele spectrum van links naar rechts.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:43 schreef Gehrman het volgende:
1. Huizenprijzen zijn onbetaalbaar geworden door 10 jaar VVD beleid
Verzekerd willen zijn van een dak boven je hoofd is een redelijke basisbehoeften. Vind het nogal wat om het nastreven van dat soort basale behoeften hebberig te noemen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Huizenprijzen zijn onbetaalbaar geworden, omdat de burger steeds meer geld ging lenen en men tegen elkaar ging opbieden. 'Hebberigheid' heet dat. Komt voor in het hele spectrum van links naar rechts.
Waarom moet het dan altijd groter, 'beter', duurder?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:29 schreef Stepperoller het volgende:
Verzekerd willen zijn van een dak boven je hoofd is een redelijke basisbehoeften. Vind het nogal wat om het nastreven van dat soort basale behoeften hebberig te noemen.
Omdat een kartonnen doos onder een brug geen oplossing is (niet in de minste plaats omdat er niet genoeg ruimte is onder de Nederlandse bruggen om alle woningzoekenden kwijt te kunnen)? Het zijn niet bepaald luxueuze villa's waar het in de OP over gaat.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom moet het dan altijd groter, 'beter', duurder?
Het wegwerken van tekorten in de sociale huur is een ander probleem. Bijna de hele voorraad aan beleggingspanden zit boven de liberalisatiegrens of doet aan kamerverhuur en valt dus buiten de sociale huur.quote:Op donderdag 27 mei 2021 14:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dan heb je alleen maar de financiële kant aangepakt, maar dan zal de 'prijsstijging' zich uiteindelijk wel op een andere manier manifesteren. In de sociale huur neemt die stijging bijvoorbeeld de vorm aan van langere wachttijden.
Dat komt omdat de woningmarkt al geruime tijd structureel verziekt is. Maar de aanstichters zijn niet de VVD of de 'rijken', maar de gewone, simpele burger, die zich door zijn hebberigheid heeft laten leiden. Want ze wilden een groter, 'beter', duurder huis dan Henk en Ingrid. Of de buren. Of familie. Of vrienden en kennissen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:35 schreef Tocadisco het volgende:
Het zijn niet bepaald luxueuze villa's waar het in de OP over gaat.
Maar dan vraag ik nogmaals: Is een flatje van 45 vierkante meter willen bezitten tegenwoordig al hebberig?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat komt omdat de woningmarkt al geruime tijd structureel verziekt is. Maar de aanstichters zijn niet de VVD of de 'rijken', maar de gewone, simpele burger, die zich door zijn hebberigheid heeft laten leiden. Want ze wilden een groter, 'beter', duurder huis dan Henk en Ingrid. Of de buren. Of familie. Of vrienden en kennissen.
Ik heb de afgelopen 30 jaar nooit meegedaan aan opbieden tegen anderen (wat vandaag de dag wel de standaard lijkt te zijn) en toch woon ik in een mooie woning op een mooie plek in één van de mooiste wijken van de 3de stad van Nederland.
Pffft....laat maar. Tegen dit soort oogkleppen ben ik niet opgewassen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:47 schreef Tocadisco het volgende:
Maar dan vraag ik nogmaals: Is een flatje van 45 vierkante meter willen bezitten tegenwoordig al hebberig?
Stel ik een rare vraag dan? Bij het leven als gewone simpele burger hoort toch ook dat je niet tot je 40e bij je ouders moet wonen of 1200 euro per maand aan een veredelde bezemkast in de private huur kwijt bent?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Pffft....laat maar. Tegen dit soort oogkleppen ben ik niet opgewassen.
Je leest niet.quote:
quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dat komt omdat de woningmarkt al geruime tijd structureel verziekt is.
Maar hoe is die markt dan verziekt door hebberigheid? Ook als mensen zich niet scheel bieden op de te weinig woningen die er beschikbaar zijn blijft er nog steeds een kloof bestaan tussen zij die wel en zij die niet een huis hebben kunnen kopen/huren. Het is leuk voor de gelukshebbers dat ze er niet meer zo veel aan betalen maar degenen die het mis lopen hebben er geen bal aan, die zullen 'thuis' bij hun ouders op zolder echt niet gelukkiger worden van de wetenschap dat iemand anders nu in ieder geval lagere woonlasten heeft.quote:
De sociale huur was maar een voorbeeld, het ging er meer om dat er zolang er zo'n enorme schaarste is er altijd wel mensen zijn die buiten de boot blijven vallen. Of dat nou is omdat je te weinig geld hebt, niet lang genoeg op de wachtlijst stond, te langzaam reageerde, niet genoeg hebt kunnen slijmen bij de verkoper enz. enz. maakt dan verder toch ook niet zo veel uit?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Het wegwerken van tekorten in de sociale huur is een ander probleem. Bijna de hele voorraad aan beleggingspanden zit boven de liberalisatiegrens of doet aan kamerverhuur en valt dus buiten de sociale huur.
Dat heb ik al twee keer omschreven. Veel plezier verder.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:11 schreef Tocadisco het volgende:
Maar hoe is die markt dan verziekt door hebberigheid?
Want als je naar het buitenland verkast is je enige optie Vancouver?quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:19 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Probeer eens een flatje in pakweg Vancouver te kopen.
Tja, wat moet ik dan met iemand die kennelijk alleen in extremen kan denken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je echt vindt dat dat te vergelijken is heb je wel wat weinig realiteitszin hoor.
Dus omdat jij je zaakjes op het droge hebt is het ineens de schuld van de consument zelf. Echt, hoe verzin je het.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat komt omdat de woningmarkt al geruime tijd structureel verziekt is. Maar de aanstichters zijn niet de VVD of de 'rijken', maar de gewone, simpele burger, die zich door zijn hebberigheid heeft laten leiden. Want ze wilden een groter, 'beter', duurder huis dan Henk en Ingrid. Of de buren. Of familie. Of vrienden en kennissen.
Ik heb de afgelopen 30 jaar nooit meegedaan aan opbieden tegen anderen (wat vandaag de dag wel de standaard lijkt te zijn) en toch woon ik in een mooie woning op een mooie plek in één van de mooiste wijken van de 3de stad van Nederland.
Merkwaardige conclusie....hoe verzin je het?quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef Poem_ het volgende:
Dus omdat jij je zaakjes op het droge hebt is het ineens de schuld van de consument zelf. Echt, hoe verzin je het.
Het aantal vierkante meters is in het grootste deel niet heel veel veranderd. Een studio van 60m2 kost in een beetje stad al een godsvermogen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 15:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom moet het dan altijd groter, 'beter', duurder?
Definieer 'godsvermogen'.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:12 schreef Poem_ het volgende:
Een studio van 60m2 kost in een beetje stad al een godsvermogen.
Echt he....sommige mensen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:09 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus omdat jij je zaakjes op het droge hebt is het ineens de schuld van de consument zelf. Echt, hoe verzin je het.
Ja, alle schaamte voorbij.quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Echt he....sommige mensen.
Al 30 jaar niet meedoen met opbieden,dus kennelijk al 30 jaar actief op de woonmarkt en dus boomer. En zich dan op de borst slaan dat hij ergens in de jaren 80 of 90 een huis voor een fatsoenlijke prijs heeft kunnen kopen
quote:Op donderdag 27 mei 2021 17:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Definieer 'godsvermogen'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |