Why, lol. Raar gedoe.quote:Op zondag 30 mei 2021 08:56 schreef Pap89 het volgende:
TIL: Het is walgelijk om meer financiële waarde met je woning te creëren.
🥲
Ik heb als starter vergelijkbaar overboden zoals longasleep bij het huis waar ons bod is geaccepteerd.quote:Op zondag 30 mei 2021 09:17 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Aaah. Doorstromer dus. Jij bent zo iemand die ervoor zorgt dat starters dus worden overboden omdat je je huis dik hebt kunnen verkopen.
Vraagprijs: 295k euro. Dat is wel de prijs waar starters kijken. Dus yes, dan vis je in die vijver. Oude huis verkoop straks: 600k+ > dan wordt er geen ruimte gemaakt voor een starter, maar voor waarschijnlijk ook weer een doorstromer.quote:Op zondag 30 mei 2021 09:45 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Haha wat is dit nou voor afgunst post.
Ik denk dat de gemiddelde starter niet in dezelfde vijver vist als de doorstromer.
Zonder doorstromers kun je al helemaal niet starten op de woningmarkt.
Ik las in de eerdere tegel dat ze gingen cashen op hun huis in de randstad en naar buitengebied gaan en veel geld overhouden.
Dat zouden starters ook kunnen doen.
Er wordt dus zelfs ruimte gemaakt en alsnog krijg je zo’n zure reactie.
Dat starters dik worden overboden komt door hem? Hij is niet eens eens concurrentie voor de starter. Ik snap het weer niet 😂quote:Op zondag 30 mei 2021 09:17 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Aaah. Doorstromer dus. Jij bent zo iemand die ervoor zorgt dat starters dus worden overboden omdat je je huis dik hebt kunnen verkopen.
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-41324374-vechtstraat-37/quote:Op zondag 30 mei 2021 09:58 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Vraagprijs: 295k euro. Dat is wel de prijs waar starters kijken. Dus yes, dan vis je in die vijver. Oude huis verkoop straks: 600k+ > dan wordt er geen ruimte gemaakt voor een starter, maar voor waarschijnlijk ook weer een doorstromer.
Geen afgunst, maar zo is het wel. Zulke doorstromers gaan erin mee door te prijzen op te drijven, waardoor echte starters er niet meer tussenkomen, want veel mensen hebben de ruime (nog) niet gehad om zélf 70 tot 100k te sparen.
Ja want daar zijn ook banen voor iedereenquote:Op zondag 30 mei 2021 10:07 schreef investeerdertje het volgende:
https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-41335239-piet-heinstraat-2/
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-41324292-mainstraat-58/
https://www.funda.nl/koop/hoogeveen/huis-41323602-klaverkamp-40/
https://www.funda.nl/koop/emmen/huis-41313859-valtherlaan-202/
149 riante woningen <295k beschikbaar. Prima starterswoningen
Nee joh, het is ook een beetje een rare gewaarwording vind ik dat mensen steeds zeggen dat starters enkel in de randstad willen wonen. Ik ken meerdere starters (mensen die een 1e huis kopen) die het proberen in dorpjes en gewoon buiten de randstad, waar ook al sprake is van overbieden en juist in de stad waar ik nu woon, zie je het steeds vaker dat mensen uit Amsterdam en Utrecht hierheen komen en dan een huis kopen voor in hun ogen ‘weinig’ geld, zeg maar 3 ton, waardoor starters er niet meer in kunnen.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:00 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat starters dik worden overboden komt door hem? Hij is niet eens eens concurrentie voor de starter. Ik snap het weer niet 😂
Hij gaat zelfs buiten de regio waar de starters hier willen wonen
Daar wordt wel overboden, maar ik heb geen zicht op hoeveel; starters in Groningen komen niet meer aan huizen, dus gaan ze o.a. hierheen.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
https://www.funda.nl/koop/assen/huis-41324374-vechtstraat-37/
Niemand gaat hier schandalig op overbieden. Sla je slag! Doe als longasleep, ga buiten de Randstad.
Nou, wat voor werk doe je. Dan geef ik je de vacatures er bij 😂 er is buiten de Randstad geen enorme werkloosheid zoals je mogelijk denkt hahaquote:Op zondag 30 mei 2021 10:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja want daar zijn ook banen voor iedereen
Het merendeel hier wil wel heel graag in de randstad wonen. Ik heb net een paar prachtige alternatieven gepostquote:Op zondag 30 mei 2021 10:12 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Nee joh, het is ook een beetje een rare gewaarwording vind ik dat mensen steeds zeggen dat starters enkel in de randstad willen wonen. Ik ken meerdere starters (mensen die een 1e huis kopen) die het proberen in dorpjes en gewoon buiten de randstad, waar ook al sprake is van overbieden en juist in de stad waar ik nu woon, zie je het steeds vaker dat mensen uit Amsterdam en Utrecht hierheen komen en dan een huis kopen voor in hun ogen ‘weinig’ geld, zeg maar 3 ton, waardoor starters er niet meer in kunnen.
Hehe ja, leuk opknappertjequote:Op zondag 30 mei 2021 10:15 schreef Stepperoller het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)3834-beeklaan-412-b/
[ twitter ]
Ik zeg dat niemand er "schandalig" op gaat overbieden. Heb recent (lees, deze week) wat verkoopwaarden in dit soort buurten opgevraagd bij het kadaster. Als ze 5k overbieden is het gemiddeld.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:16 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Daar wordt wel overboden, maar ik heb geen zicht op hoeveel; starters in Groningen komen niet meer aan huizen, dus gaan ze o.a. hierheen.
Voor mij is dit geen gunstige plek, omdat ik werk in de randstad en in mijn vakgebied is hier nauwelijks tot geen werk. Eigenlijk geen. Met het oog op thuiswerken zou het misschien kunnen, maar geen idee hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Wat is er mis met aflossingsvrije hypotheek?quote:Op zondag 30 mei 2021 11:30 schreef Leandra het volgende:
Als het even wil zitten ze nog met de volledige hypotheeksom van de laatste woning omdat ze niet alleen eerdere overwaarde niet hebben gebruikt, maar ook een aflossingsvrije hypotheek hebben waarin ook niet gespaard wordt.
Er wordt fiscaal gezien enerzijds gezegd: In je eigen huis wonen is een voordeel: Zie EWF.quote:Op zondag 30 mei 2021 11:30 schreef Leandra het volgende:
En dat blijft maar maximaal HRA vangen.
Dat is het soort huizenbezitter die de markt kapotgemaakt heeft, en nu klaagt dat hun kinderen niets kunnen kopen, maar zelf wel in een ruime gezinswoning blijven wonen want de huur van een senioren appartement vinden ze te hoog.
En mensen die partijen in het zadel helpen die vinden dat de woningmarkt als een zonnetje draait wmb.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:06 schreef ludovico het volgende:
Dat tekort bouwen is de onderliggende factor (danwel teveel immigratie allicht / teveel mensen te weinig huizen) dat is volledig toe te rekenen aan de overheden.
Echt zo’n onzin dat starters niet in bepaalde regio’s willen kopen. Snap niet waar die onzin vandaan komt.quote:Op zondag 30 mei 2021 11:08 schreef Leandra het volgende:
Het maakt niet uit wat je als doorstromer doet:
Koop je in de categorie waarin starters niet kopen, je bent kennelijk al fout omdat je je starterswoning verkoopt.
Koop je met een riant bod een woning in een regio waar starters helemaal niet willen kopen ben je alsnog fout omdat de woning die je in de randstad verkocht geen starterswoning is en je je niet weer volle bak in de schulden steekt.
Zonder doorstromers zou de markt er beter uitzien, of wat?
En er is een multiplier effect van de lage rentes.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:08 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
En mensen die partijen in het zadel helpen die vinden dat de woningmarkt als een zonnetje draait wmb.
Dat zegt Leandra toch niet? En longasleep ook niet.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:10 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Echt zo’n onzin dat starters niet in bepaalde regio’s willen kopen. Snap niet waar die onzin vandaan komt.
5k is weinig als dat zo is idd. Maar voor mij is zo’n plek gewoon niet te doen, tenzij thuiswerken echt een blijvertje is of ik voor mezelf ga beginnen, maar is nog niet aan de orde.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nou, wat voor werk doe je. Dan geef ik je de vacatures er bij 😂 er is buiten de Randstad geen enorme werkloosheid zoals je mogelijk denkt haha
[..]
Het merendeel hier wil wel heel graag in de randstad wonen. Ik heb net een paar prachtige alternatieven gepost
[..]
Hehe ja, leuk opknappertje
[..]
Ik zeg dat niemand er "schandalig" op gaat overbieden. Heb recent (lees, deze week) wat verkoopwaarden in dit soort buurten opgevraagd bij het kadaster. Als ze 5k overbieden is het gemiddeld.
En je kan net de pech hebben van het verkeerde vakgebied. Maar dan ben je wel een van de uitzonderingen, het overgrote deel van de mensen kan er prima werk vinden.
‘ Koop je met een riant bod een woning in een regio waar starters helemaal niet willen kopen ben je alsnog fout’quote:Op zondag 30 mei 2021 12:12 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dat zegt Leandra toch niet? En longasleep ook niet.
Alleen investeerdertje door een valse tegenstelling te schetsen. Niet in een uiterste uithoek of willekeurige regio waar je niets mee hebt willen wonen is tegenwoordig al in de randstad willen wonen blijkbaar.
Sick.quote:Op zondag 30 mei 2021 10:15 schreef Stepperoller het volgende:
https://www.funda.nl/koop(...)3834-beeklaan-412-b/
[ twitter ]
Oh ja dat is onzin inderdaad.quote:Op zondag 30 mei 2021 12:16 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
‘ Koop je met een riant bod een woning in een regio waar starters helemaal niet willen kopen ben je alsnog fout’
quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:32 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
-knip-
Zie bijv. dit filmpje vanaf 4:00 https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-s-voor-in-de-plaats
Die jongen en alle vrienden van hem in dat dorp in Drenthe slaan aan het bieden als er een keer een betaalbare woning beschikbaar komt.
Jawel hoor, tuin vernieuwd, badkamer vernieuwd, airco's, zonnepanelen, en links en rechts nog wat dingen. Ik denk zo'n 35.000 euro in totaal aan eigen geld er in gestoken over de bijna 4 jaar dat ik hier uiteindelijk zal wonen/gewoond heb. Nu is de winst op de recente verkoop met aftrek van die 35k zo'n 110.000 euro.quote:Op zondag 30 mei 2021 00:32 schreef TFL het volgende:
[..]
Het oude gezegde je hebt geld nodig om geld te verdienen. Wat is er nieuw.
Ik zie velen hun huidige koopwoning te koop zetten en daarmee winst maken. Maar ze vertellen niet hoeveel tientallen duizenden euros ze hebben uitgegeven voor de verbouwing.
Dat rekensommetje heb ik gemaakt, ik steek in het nieuwe huis zo'n 11.000 euro. Blijft over 99.000 euro winst. Die gaan in de hypotheek van het nieuwe huis waardoor die hypotheek met 99k naar beneden gaat en ik dus uiteindelijk een lagere rente op de nieuwe hypotheek heb, en de nieuwe hypotheek is dan net zo hoog dan in het huis waar ik nu woon, alleen dan tegen lagere woonlasten. En nu?quote:En de tienduizenden euros voor het opknappen van hun volgende Woning. Dat moet ook in de rekensom zitten.
Ik ook. Ik ook. Ik ook niet inderdaad.quote:Ik heb wel een koopwoning voor wie het zich afvraagt en zeer lage maandlasten op de hypotheek ook nog. Hier ben ik erg blij mee. Ik ben geen investeerder en dit zijn de meeste kopers ook niet.
Ik ook.quote:Ik zie mijn nieuwbouwhuis ook om in te wonen en een plek om mijn spaargeld te stallen.
Mee eens dat dat niet de reden zou moeten zijn, maar ik denk dan ook dat veruit de meeste kopers niet een ander huis kopen om 'mee te pochen'.quote:Niet om mee te pochen of een markt te verzieken met inhaligheid. Dat zou de normale gang van zaken moeten zijn vind ik.
Wie ben jij om te bepalen wat dat ís? Ik neem aan dat die mensen allemaal zelf mogen bepalen wat ze bereid zijn te betalen voor een specifieke woning die ze op het oog hebben? Als ze die heel graag willen hebben omdat ze zichzelf er helemaal zien wonen, dan ga jij even bepalen dat dat 'pure decadentie en verval' is?quote:Wat ik op fora lees over hoe er (overge) geboden word is eigenlijk pure decadentie en verval. Best walgelijke lui allemaal. Ze zijn berekenend en het gaat ze om de cijfertjes en ze hebben geen menselijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |