Maak je dan wel ff een topic aan hehequote:Op vrijdag 28 mei 2021 15:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Hehe, hier hetzelfde. Al een paar keer brief van expat-housing en gedacht: wat nou als ik het cash verkoop en hen de sleutel geef
Tussen 200k en 350k zit zo weinig inderdaad dat dat een gekkenhuis is. Ik merk hier nu wel dat mensen soms zulke gekke prijzen vragen dat huizen wat langer te koop blijven staan.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:05 schreef longasleep het volgende:
Om in te steken op de post hierboven.
Ik ga een 2 onder 1 kap van 192m2 gebouwd in 2001 vlakbij Amersfoort te koop zetten binnenkort.
Ik ben wel benieuwd hoe hard het loopt in het wat duurdere segment krijg toch het gevoel dat de gekte daar iets mee valt.
Naar mijn gevoel zit de gekte tussen de 200k-350k Euro.
Waar is hier? Dat is ook wel een pittige prijs. Zelfs bij Utrecht 25m2 meer woonoppervlak in een geschakelde woning op een perceel dat 2x zo groot is voor een ton meer.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:40 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Tussen 200k en 350k zit zo weinig inderdaad dat dat een gekkenhuis is. Ik merk hier nu wel dat mensen soms zulke gekke prijzen vragen dat huizen wat langer te koop blijven staan.
Bijv een rijtjeshuis met 125m2 woonoppervlak en een kavel van 150m2 staat hier voor 535.000 te koop en is niet meer instant verkocht.
Vlakbij Amersfoort is een breed begrip.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:05 schreef longasleep het volgende:
Om in te steken op de post hierboven.
Ik ga een 2 onder 1 kap van 192m2 gebouwd in 2001 vlakbij Amersfoort te koop zetten binnenkort.
Ik ben wel benieuwd hoe hard het loopt in het wat duurdere segment krijg toch het gevoel dat de gekte daar iets mee valt.
Naar mijn gevoel zit de gekte tussen de 200k-350k Euro.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De reële huizenprijs is dus maar ietsjes hoger dan in 2007, terwijl de netto-woonlasten voor een gemiddelde woning bijna gehalveerd zijn van 25% (2007) naar 14% van het gemiddelde netto-inkomen nu.
Er wordt in het artikel verder niet op ingegaan maar mijn gevoel is dat de op dit moment gepercipieerde hoge huizenprijzen vooral het gevolg zijn van een afwezigheid van kleine, goedkope woningen in de markt en niet zo zeer van gigantisch gestegen huizenprijzen. In andere bewoording: Je hebt er niets aan als de levensmiddeleen historisch goedkoop zijn, als alleen maar kaviaar in de schappen staat.Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Hier is omgeving Midden-Delfland.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:54 schreef Serinde het volgende:
[..]
Waar is hier? Dat is ook wel een pittige prijs. Zelfs bij Utrecht 25m2 meer woonoppervlak in een geschakelde woning op een perceel dat 2x zo groot is voor een ton meer.
De gekte hier zit volgens mij hoofdzakelijk tussen de 325.000 en 475.000 (daaronder is sowieso niks)
Dat sommetje werkt alleen voor doorstromers zeker. De netto maandlast voor een gemiddeld huis van 350.000 euro is zeker 1000 euro per maand.quote:De reële huizenprijs is dus maar ietsjes hoger dan in 2007, terwijl de netto-woonlasten voor een gemiddelde woning bijna gehalveerd zijn van 25% (2007) naar 14% van het gemiddelde netto-inkomen nu.
Leusden in dit geval in 2017 gekocht voor 450.000 rond vond dat toen veel geld hahaha nu koop je er niks voor.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vlakbij Amersfoort is een breed begrip.
Leusden is anders dan Nijkerk.
Maar ook in Amersfoort maakt het uit waar: in Nieuwland is dat huis een stuk goedkoper dan in het Leuderkwartier.
En je denkt dat dat in 2007 heel anders was?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat sommetje werkt alleen voor doorstromers zeker. De netto maandlast voor een gemiddeld huis van 350.000 euro is zeker 1000 euro per maand.
Jij betaalt 4 a 5% rente?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat sommetje werkt alleen voor doorstromers zeker. De netto maandlast voor een gemiddeld huis van 350.000 euro is zeker 1000 euro per maand.
Ook als je die meeneemt kom je met 2007-prijzen en rente op forse bedragen uit.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Jij betaalt 4 a 5% rente?
Ik denk dat jij in de netto-maandlasten de aflossing meeneemt. Dat zijn natuurlijk geen kosten maar is vermogensopbouw.
Voor een woning van 250k is op dit moment krap 3k eigen inleg nodig door de belastingvoordelen. Die woningen zijn er, maar de mensen die hier posten willen daar niet wonen, helemaal prima. Als je dan 10-20 jaar moet sparen voor genoeg eigen inleg voor je hypotheek raad ik je die hele hypotheek afquote:Op zaterdag 29 mei 2021 13:30 schreef longasleep het volgende:
Je moet ook kijken naar mensen die al jaren aan sparen zijn soms wel 10-20 jaar voor een huis.
Die kunnen elk jaar een minder groot percentage van hetzelfde huis kopen.
Mensen met "goed langdurig spaargedrag" worden het hardst geraakt.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze het onderhand wel hadden kunnen weten.
Mensen die gewoon een hypotheek kunnen krijgen voor een goed huis heb ik geen medelijden mee.
Mensen die echt hebben proberen te sparen voor een huis wel.
Daar komt ook nog bij dat beginnen met sparen voor een huis door mensen die geen hypotheek krijgen (lees hoog genoeg leenbedrag) allang geen optie meer is. +10% waardevermeerdering is moeilijk tegen op te sparen.
Eind 2012 had je voor 10 jaar vast 4,5 tot 5% rente. Zit je met 250k toentertijd al tussen de 1100 tot 1200 euro.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je denkt dat dat in 2007 heel anders was?
Voor de aflossingsvrije hypotheek graaiers misschien, maar annuïtair niet.
Bij een babnkspaar of beleggingshypotheek ook niet trouwens.
Vraagprijs: 295k euro 152m2 A labelquote:Op woensdag 26 mei 2021 12:13 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Wie biedt er 70.000 euro boven de vraagprijs?
Welke groepen gaan hierin mee en houden dit in stand?
Ik gok doorstromers, maar zeker weten doe ik het niet. De types die ooit voor niet heel veel geld een huis kochten en nu iets ‘beters’ willen en door dikke winst veel geld hebben.
En: ik hoop dat de huizenprijzen snel naar beneden kelderen. Zou mooi zijn.
Uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf wat een nieuw huis je waard is. Als dat inhoud dat je moet overbieden om daarmee een droomhuis te bemachtigen, waarom niet.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:24 schreef longasleep het volgende:
[..]
Vraagprijs: 295k euro 152m2 A label
Geboden: 340k euro en gewonnen
Oude huis aankoop: 450k
Oude huis verkoop straks: 600k+
Verhuis van randstad naar middleofnowhere heerlijk.
Mensen zoals ik blijkbaaraan mijzelf
Het oude gezegde je hebt geld nodig om geld te verdienen. Wat is er nieuw.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:48 schreef Essebes het volgende:
[..]
Uiteindelijk bepaal je natuurlijk zelf wat een nieuw huis je waard is. Als dat inhoud dat je moet overbieden om daarmee een droomhuis te bemachtigen, waarom niet.
En ja, niet iedereen kan zich dit veroorloven, maar genoeg mensen ook wel.
Wat een gelul toch weerquote:Op zondag 30 mei 2021 00:32 schreef TFL het volgende:
[..]
Het oude gezegde je hebt geld nodig om geld te verdienen. Wat is er nieuw.
Ik zie velen hun huidige koopwoning te koop zetten en daarmee winst maken. Maar ze vertellen niet hoeveel tientallen duizenden euros ze hebben uitgegeven voor de verbouwing. En de tienduizenden euros voor het opknappen van hun volgende Woning. Dat moet ook in de rekensom zitten.
Ik heb wel een koopwoning voor wie het zich afvraagt en zeer lage maandlasten op de hypotheek ook nog. Hier ben ik erg blij mee. Ik ben geen investeerder en dit zijn de meeste kopers ook niet. Ik zie mijn nieuwbouwhuis ook om in te wonen en een plek om mijn spaargeld te stallen. Niet om mee te pochen of een markt te verzieken met inhaligheid. Dat zou de normale gang van zaken moeten zijn vind ik. Wat ik op fora lees over hoe er (overge) geboden word is eigenlijk pure decadentie en verval. Best walgelijke lui allemaal. Ze zijn berekenend en het gaat ze om de cijfertjes en ze hebben geen menselijkheid.
Aaah. Doorstromer dus. Jij bent zo iemand die ervoor zorgt dat starters dus worden overboden omdat je je huis dik hebt kunnen verkopen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 19:24 schreef longasleep het volgende:
[..]
Vraagprijs: 295k euro 152m2 A label
Geboden: 340k euro en gewonnen
Oude huis aankoop: 450k
Oude huis verkoop straks: 600k+
Verhuis van randstad naar middleofnowhere heerlijk.
Mensen zoals ik blijkbaaraan mijzelf
Haha wat is dit nou voor afgunst post.quote:Op zondag 30 mei 2021 09:17 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Aaah. Doorstromer dus. Jij bent zo iemand die ervoor zorgt dat starters dus worden overboden omdat je je huis dik hebt kunnen verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |