abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:39:54 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_200183523
Om de verwarring compleet te maken krijgen wij vanochtend van de opvangorganisatie te horen dat ze NIET staken. Nou was daar wel voor gewaarschuwd door school, dat dat bericht zou komen, maar toch. Stem dat effe fatsoenlijk af want er is nu niemand te bereiken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:40:35 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183527
Waarom is niemand te bereiken nu?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 12:45:20 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_200183601
Omdat de opvangorganisatie niet bereikbaar is in het weekend en school ook niet.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:08:06 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200183848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 12:45 schreef mefke79 het volgende:
Omdat de opvangorganisatie niet bereikbaar is in het weekend en school ook niet.
Ik snap het even niet, de opvangorganisatie meldt nu toch aan je dat ze gewoon open zijn? Wat is dan het probleem?
Maandag berichtje naar school dat ze gewoon kind komen ophalen, klaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 13:18:46 #105
100412 mefke79
komt goed!
pi_200183976
Molo, nee, ze gaan wel staken. En ik heb er persoonlijk geen last van, maar ik erger me dood aan de gebrekkige communicatie (communicatie die elkaar nu dus zelfs tegenspreekt). En precies die communicatie (of het gebrek eraan) was wat anderen ook al aangaven al ergerlijk.

Met staken wil je eigenlijk je werkgever benadelen. In dit geval benadeel je de klanten en aangezien die ongeveer allemaal automatisch betalen heeft de werkgever hier weinig schade van.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 3 juli 2021 @ 14:13:18 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200184655
Maar je schreef toch eerder met hoofdletters dat ze niet gaan staken?

Als ze wel staken, ook bij automatisch betalen kun je geld terug vragen. Je hebt geen diensten geleverd gekregen als klant
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200185050
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ga je wel betalen voor die dag?
We krijgen een dag compensatie die op een ander moment kan worden ingezet. Maar op donderdag is er school tot 14.30u, en op vrijdag (de dag na de staking, waarvoor ik die compensatie wilde inzetten) is school al om 12.00u uit. Dus het aanvraagsysteem gaf een error, omdat je dan voor meer uren BSO aanvraagt ... En de klantenservice was dus niet meer bereikbaar. Maar ik lees hier dat communicatie bij meer opvangorganisaties een probleem is.
A balanced diet is a cookie in each hand
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 14:53:43 #108
236264 crew  capricia
pi_200185106
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:49 schreef Taartje het volgende:

[..]

We krijgen een dag compensatie die op een ander moment kan worden ingezet. Maar op donderdag is er school tot 14.30u, en op vrijdag (de dag na de staking, waarvoor ik die compensatie wilde inzetten) is school al om 12.00u uit. Dus het aanvraagsysteem gaf een error, omdat je dan voor meer uren BSO aanvraagt ... En de klantenservice was dus niet meer bereikbaar. Maar ik lees hier dat communicatie bij meer opvangorganisaties een probleem is.
Tjonge jonge.
Breng dan gewoon die uren niet in rekening.
Je betaalt voor een dienst die ze niet kunnen leveren. En dan moeten wij maar zien hoe we dat in gaan zetten?

Geen woorden voor.
Definitely not CIA
pi_200185107
Bij ons ook geen staking, scheelt weer regelwerk
Hooray for boobies!
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:28:51 #110
100412 mefke79
komt goed!
pi_200185644
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:13 schreef Molo het volgende:
Maar je schreef toch eerder met hoofdletters dat ze niet gaan staken?

Als ze wel staken, ook bij automatisch betalen kun je geld terug vragen. Je hebt geen diensten geleverd gekregen als klant
School zegt: we staken. Let op: vanwege administratief iets gaat moederorganisatie zeggen dat we niet staken, maar we staken dus wel.
Moederorganisatie: jullie locatie staakt niet

Heel formeel: ik heb voor opvang een contract met de opvangorganisatie, niet met school. Dus het is de opvang die moet informeren, niet school.
Iets minder formeel: hoe lastig kan het zijn zeg om de communicatie goed te krijgen? (lastig, dat blijkt inmiddels voor de tigste keer).

Geen idee of je er bij ons ruildagen voor krijgt. Als dat al zo is heb je er weinig aan, er is nooit plek voor een ruildag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator zaterdag 3 juli 2021 @ 15:30:31 #111
236264 crew  capricia
pi_200185683
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:28 schreef mefke79 het volgende:

[..]

School zegt: we staken. Let op: vanwege administratief iets gaat moederorganisatie zeggen dat we niet staken, maar we staken dus wel.
Moederorganisatie: jullie locatie staakt niet

Heel formeel: ik heb voor opvang een contract met de opvangorganisatie, niet met school. Dus het is de opvang die moet informeren, niet school.
Iets minder formeel: hoe lastig kan het zijn zeg om de communicatie goed te krijgen? (lastig, dat blijkt inmiddels voor de tigste keer).

Geen idee of je er bij ons ruildagen voor krijgt. Als dat al zo is heb je er weinig aan, er is nooit plek voor een ruildag.
Ja dat ook nog. Nooit plek voor ruildagen. En bovendien wil ik helemaal geen andere dag. Dan heb ik geen opvang nodig. Het is niet aan hun om dat te bepalen, lijkt me.
Definitely not CIA
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:30:37 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200185684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:28 schreef mefke79 het volgende:

[..]

School zegt: we staken. Let op: vanwege administratief iets gaat moederorganisatie zeggen dat we niet staken, maar we staken dus wel.
Moederorganisatie: jullie locatie staakt niet

Heel formeel: ik heb voor opvang een contract met de opvangorganisatie, niet met school. Dus het is de opvang die moet informeren, niet school.
Iets minder formeel: hoe lastig kan het zijn zeg om de communicatie goed te krijgen? (lastig, dat blijkt inmiddels voor de tigste keer).

Geen idee of je er bij ons ruildagen voor krijgt. Als dat al zo is heb je er weinig aan, er is nooit plek voor een ruildag.
Ik snap er geen zak meer van

Gaan scholen nu ook staken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 3 juli 2021 @ 15:46:58 #113
100412 mefke79
komt goed!
pi_200186005
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 15:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap er geen zak meer van

Gaan scholen nu ook staken?
Als je mijn eerste stukje goed leest zie je dat mijn kinderen op een IKC zitten: school en opvang zijn 1. Formeel is de opvang in handen van een opvangorganisatie, maar in de praktijk lopen opvang en school geheel door elkaar heen en merken de kinderen niet of een juf een echte 'juf' is of een pedagogisch medewerker.

De communicatie over de opvang loopt dus ook altijd via 2 kanalen: school en opvang. Dat heeft in het verleden al tot verwarring geleid als school iets anders zei dan opvang en we liepen daar met corona ook steeds tegenaan. Dan had school al lang iets gecommuniceerd en dan kwam de opvang er weer achteraan gehobbeld (en soms zelfs met andere informatie...). Maar goed, heel formeel hebben wij dus een contract met de opvangorganisatie voor de opvang en hebben onze kinderen school bij school.

Om het met een normale situatie te vergelijken: de locatie zegt 'wij staken' de moederorganisatie zegt 'wij staken niet'.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 19 juli 2021 @ 12:27:23 #114
344469 Amsel
zonder t
pi_200438910
Heeft iemand die extra info over de KOV over 2020 heeft moeten aanleveren daar al iets over gehoord? Hoe lang duurt dat normaal gesproken?

@littledrummergirl @MorganLeFay
pi_200439424
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef Amsel het volgende:
Heeft iemand die extra info over de KOV over 2020 heeft moeten aanleveren daar al iets over gehoord? Hoe lang duurt dat normaal gesproken?

@:littledrummergirl @:MorganLeFay
behalve de ontvangstbevestiging? nee niks gehoord nog..Geen idee hoe lang het meestal duurt, dit was de 1e keer dat we iets moesten aanleveren, denk omdat kdv van administratiesysteem wisselde..
pi_200440449
Sms ontvangen vorige week en dat is het tot nu toe.
Hooray for boobies!
pi_200441316
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef Amsel het volgende:
Heeft iemand die extra info over de KOV over 2020 heeft moeten aanleveren daar al iets over gehoord? Hoe lang duurt dat normaal gesproken?

@:littledrummergirl @:MorganLeFay
Ik ook niet. Een paar jaar geleden toen ik hetzelfde akkefietje had leverde ik het in mei/juni in en kreeg ik in november pas de definitieve berekening. Het kan dus best nog even duren.

En ondanks dat wij echt niets verkeerd doen word ik er toch altijd een beetje zenuwachtig van. -O-
pi_200442150
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef Amsel het volgende:
Heeft iemand die extra info over de KOV over 2020 heeft moeten aanleveren daar al iets over gehoord? Hoe lang duurt dat normaal gesproken?

@:littledrummergirl @:MorganLeFay
Nog niet!
Heb even mijn berichtenbox gecheckt. Vorig jaar was het half september. Het jaar ervoor eind augustus. Het kaar daarvoor eind juli. En het jaar daarvoor ook eind augustus.

Dus nog even geduld denk ik zo ;)

Verwacht dit jaar geld terug, want kreeg ook al extra KGB en de vooraf opgegeven opvanguren verschillen nooit van het aantal uren dat de opvang zelf heeft doorgegeven (en die ik dus ook weer moest indienen). Het enige wat elk jaar verschilt is mijn inkomen, maar die gegevens hebben ze allang uit de aangifte IKB. Maargoed...iets om naar uit te kijken :P
pi_200577781
Volgens mij heb ik dit jaar geen gegevens aan hoeven leveren (of ik heb het al weer verdrongen?) maar ik heb de definitieve berekening binnen: ik krijg nog 15 euro. Dat heb ik strak gepland in 2020.
Eens uitzoeken of ik het voor dit jaar iets ruimer moet zetten, want er is vanalles veranderd dit jaar qua opvang. En ik krijg liever later nog wat dan dat ik terug moet betalen.
pi_201151748
We hebben net de definitieve berekening binnen en krijgen een smak geld extra terug *O* Ik probeer elk jaar on the safe side te zitten met de gegevens die ik invul, dus meestal krijgen we wel wat terug, maar dit is meer dan verwacht :s)
pi_201374443
Hmmzz, ik was helemaal vergeten dat het morgen de dag van de opvang/leidster/gastouder is. Mijn zoontje gaat nooit op donderdag naar de opvang, misschien dat ik morgen even een bosje bloemen koop en het even bij de gastouder langs breng.

Doen jullie er nog wat mee morgen?
  FOK!fossiel woensdag 15 september 2021 @ 20:55:25 #122
1455 Keroppi
kool kikker
pi_201374531
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmzz, ik was helemaal vergeten dat het morgen de dag van de opvang is. Mijn zoontje gaat nooit op donderdag naar de opvang, misschien dat ik morgen even een bosje bloemen koop en het even bij de gastouder langs breng.

Doen jullie er nog wat mee morgen?
Ik heb vandaag een doosje met mini Tony Chocolony's meegebracht. Ze gaat donderdag niet naar de opvang, maar ik vind het het een kleine moeite en volgens mij wordt het zeker gewaardeerd.

Zeker omdat vanuit deze organisatie (zijn ivm een verhuizing van opvang geswitched) helemaal geen hint/reminder naar ouders heeft gestuurd. Het is dat ik er toevallig achter kwam dat het deze week was.
Chick on a mission
  woensdag 15 september 2021 @ 21:55:19 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_201375900
Ik had me laatst aangemeld bij de OC van de BSO, dus ik heb net een perenboompje zitten versieren met papieren knutselperen bij een andere moeder thuis :')

Voor het kdv heb ik een stapel tony repen gekocht.
disclaimer
pi_201376011
Ik moet die dag echt in m’n agenda zetten…
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 15 september 2021 @ 22:04:55 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201376061
Nog nooit van gehoord dus doe er blijkbaar al vijf jaar niets mee :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201376082
Ik heb ook wat gekocht. Op onze locatie is er inderdaad geen reminder oid gestuurd. Bij de opvang van een vriendin (zelfde organisatie) is gevraagd of iedereen iets wilde knutselen en een donatie wilde doen. Zal daar wel vanuit de OC komen denk ik.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 15 september 2021 @ 22:06:11 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_201376089
Ik had eigenlijk willen stempelen met de kont van mijn baby. "Liefs van jullie knuffelkontje". Er dat je dan ook nog net z'n ballen mee stempelt.
Misschien doe ik het alsnog met valentijn.
disclaimer
pi_201376760
Wij zijn als OC helemaal vergeten een reminder in de app te zetten, maar hebben wel cadeautjes vanuit de OC voor alle medewerkers. Heb er net nog kaartjes voor zitten schrijven. Dus das vast ook prima :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 september 2021 @ 07:44:15 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201379339
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmzz, ik was helemaal vergeten dat het morgen de dag van de opvang/leidster/gastouder is. Mijn zoontje gaat nooit op donderdag naar de opvang, misschien dat ik morgen even een bosje bloemen koop en het even bij de gastouder langs breng.

Doen jullie er nog wat mee morgen?
Wij hebben als oudercommissie een presentje geregeld en verwachten niet dat de ouders zelf nog wat doen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201379451
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hmmzz, ik was helemaal vergeten dat het morgen de dag van de opvang/leidster/gastouder is. Mijn zoontje gaat nooit op donderdag naar de opvang, misschien dat ik morgen even een bosje bloemen koop en het even bij de gastouder langs breng.

Doen jullie er nog wat mee morgen?
Nee. Normaal gesproken laat ik kind (aan het begin van de week) een tekening meenemen naar de BSO, maar dat ben ik vergeten. We hadden wel een tikkie gekregen van de OC (waar je normaal nooit iets van ziet of hoort) voor een bijdrage voor taart. Als er geld over was, zouden ze later in het jaar 'nog een keer iets leuks doen voor de leidsters'.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:55 schreef SQ het volgende:
Ik had me laatst aangemeld bij de OC van de BSO, dus ik heb net een perenboompje zitten versieren met papieren knutselperen bij een andere moeder thuis :')
Dat is ook echt iets voor jou _O-
pi_201380144
Ik heb jullie voorbeelden gevolgd, ik heb ook iets van Tony gekocht. Een doosje met kleine chocolaatjes. Een doosje gemixte thee en een klein kaartje en we zijn weer voor een jaartje voorzien :7
pi_201380450
Ik wilde eigenlijk gisteravond koekjes bakken maar was te moe. -O- Dus vanmiddag nog maar even langs de supermarkt voor een presentje. We hebben een gastouder, dus ook geen commissie die iets regelt.
  donderdag 16 september 2021 @ 09:38:44 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201380473
Ik zit in de oc maar het is niet in mij opgekomen om iets te regelen. :+ Gelukkig maak ik vandaag geen gebruik van de opvang. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 16 september 2021 @ 11:43:27 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201382273
Ik haal straks wel even een doos bonbons ofzo, kunnen ze die samen opsnoepen. En dan een kaartje en een doosje thee ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201432980
Wij hebben van de week een mail gehad van de kinderopvang waarin aangegeven wordt dat er wegens een personeelstekort waarschijnlijk nee verkocht moet gaan worden voor ruildagen in september en oktober, en ze hopen op ons begrip. Nu gaat ons zoontje vanaf februari naar de kinderopvang. Ruildagen waren pas weer mogelijk vanaf juli in verband met Covid. Wij hebben momenteel 22 dagen openstaan, en ruildagen zijn een jaar geldig. Deel van dit overschot wordt ook veroorzaakt omdat er 2 keer Covid geconstateerd werd op de groep en ze dus niet naar de opvang mochten komen. Ik wil even bij jullie toetsen of ik een hele zure Truus ben om te vragen om wat de coulance andersom wordt? Ik snap best dat het lastig is voor de opvang, maar anderzijds ben ik het wel zat om op een wachtlijst geplaatst te worden bij het aanvragen van een ruildag, en een dag van te voren te horen te krijgen of hij überhaupt kan komen. Het is natuurlijk geen exacte wetenschap, maar niet bepaald een vriendendienst met dito prijs zeg maar...... Wat vinden jullie?
  zondag 19 september 2021 @ 21:54:05 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_201433118
Hier precies hetzelfde. Tsja, ik ga er niet moeilijk over doen. De kinderopvang staat behoorlijk onder druk en ze krijgen het amper gebolwerkt. Mijn kinderen gaan al 3 dagen in de week, ik wil ze niet nog meer dagen brengen en al helemaal niet puur omdat ik er voor heb betaald.
Heb je die ruildagen echt nodig voor je werk? Of is het meer een principekwestie?
disclaimer
pi_201433562
22 ruildagen?? Als je kind 3 dagen in de week gaat, is dit dus ruim 7 weken opvang. Is je zoon zo vaak niet geweest ivm quarantaine, ziekte of vakantie?
Of tel je de sluiting van de lockdown mee? Want die telt bij ons niet, die heb je tenslotte vergoed gekregen.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 22:29:06 #138
236264 crew  capricia
pi_201433769
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:17 schreef Malteser het volgende:
22 ruildagen?? Als je kind 3 dagen in de week gaat, is dit dus ruim 7 weken opvang. Is je zoon zo vaak niet geweest ivm quarantaine, ziekte of vakantie?
Of tel je de sluiting van de lockdown mee? Want die telt bij ons niet, die heb je tenslotte vergoed gekregen.
Eens.
22 ruildagen is absurd veel.
Definitely not CIA
pi_201436061
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:54 schreef SQ het volgende:
Hier precies hetzelfde. Tsja, ik ga er niet moeilijk over doen. De kinderopvang staat behoorlijk onder druk en ze krijgen het amper gebolwerkt. Mijn kinderen gaan al 3 dagen in de week, ik wil ze niet nog meer dagen brengen en al helemaal niet puur omdat ik er voor heb betaald.
Heb je die ruildagen echt nodig voor je werk? Of is het meer een principekwestie?
haha nee, hij hoeft niet te gaan "omdat er voor betaald is" :o Het gaat me er om dat hij een volledige week aan dagen niet heeft kunnen gaan vanwege Covid op het kinderdagverblijf en de uren nu dus ook 6,5 maand niet ingezet (hebben) kunnen worden, terwijl we af en toe de dagen wel nodig hebben i.v.m. nieuw werk van mijn man en drukte op mijn werk. En dan is er dus vrij weinig mogelijk, en kan er niet op gepland worden omdat je het een dag van tevoren pas weet.

Ik hoop dat dit na oktober beter is maar gezien de tendens van tekort aan medewerkers lijkt me dit dan ook niet opgelost. Dus ik vroeg me echt oprecht af hoe anderen hier tegen aan kijken.

quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:17 schreef Malteser het volgende:
22 ruildagen?? Als je kind 3 dagen in de week gaat, is dit dus ruim 7 weken opvang. Is je zoon zo vaak niet geweest ivm quarantaine, ziekte of vakantie?
Of tel je de sluiting van de lockdown mee? Want die telt bij ons niet, die heb je tenslotte vergoed gekregen.
Nee, dit is echt puur van het niet (kunnen) gaan, ongeveer 1/3e van deze uren zijn opgebouwd door quarantaine door Covid op het kinderdagverblijf. Lockdown tel ik niet mee.
  maandag 20 september 2021 @ 07:40:26 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201436363
@Michelangela
Ik zou met de opvang in overleg gaan. 22 ruildagen zijn wel heel veel. Wellicht kan je als compromis voorstellen dat de geldigheid van 1/3 van de dagen kan worden verlengd, of dat je afziet van de dagen en een compensatie krijgt voor het uurtarief boven het maximaal te vergoeden tarief KTO. Contractueel gezien sta je in je recht, dus ik vind dat de opvang het niet volledig bij de ouders moet gaan neerleggen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201437422
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 06:40 schreef Michelangela het volgende:

[..]
haha nee, hij hoeft niet te gaan "omdat er voor betaald is" :o Het gaat me er om dat hij een volledige week aan dagen niet heeft kunnen gaan vanwege Covid op het kinderdagverblijf en de uren nu dus ook 6,5 maand niet ingezet (hebben) kunnen worden, terwijl we af en toe de dagen wel nodig hebben i.v.m. nieuw werk van mijn man en drukte op mijn werk. En dan is er dus vrij weinig mogelijk, en kan er niet op gepland worden omdat je het een dag van tevoren pas weet.

Ik hoop dat dit na oktober beter is maar gezien de tendens van tekort aan medewerkers lijkt me dit dan ook niet opgelost. Dus ik vroeg me echt oprecht af hoe anderen hier tegen aan kijken.
[..]
Nee, dit is echt puur van het niet (kunnen) gaan, ongeveer 1/3e van deze uren zijn opgebouwd door quarantaine door Covid op het kinderdagverblijf. Lockdown tel ik niet mee.
Dat is extreem veel. Dan zou ik met ze in gesprek gaan, wellicht zijn ze bereid de ruiltermijn te versoepelen waardoor de dagen niet verlopen?
Tweede optie is vragen op welke dag je het meeste kans maakt op goedkeuring van een ruiling (maandag, dinsdag en donderdag zijn vaak vol).
En keuren ze een ruiling ook af als zijn eigen groep vol zit? Dan zou je kunnen vragen of er op andere groepen plek is.
  maandag 20 september 2021 @ 09:33:51 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_201437562
Maar als je 4-5 weken op vakantie gaat, dan is het toch ook niet helemaal realistisch om te verwachten dat je al die tijd op een later moment in kan halen? :@
disclaimer
pi_201437740
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 09:33 schreef SQ het volgende:
Maar als je 4-5 weken op vakantie gaat, dan is het toch ook niet helemaal realistisch om te verwachten dat je al die tijd op een later moment in kan halen? :@
Helemaal mee eens, een deel van de vrije dagen komt door vakantie (7 dagen) en voor de rest is hij ook veel ziek geweest. Ik hoef het ook niet volledig gefikst te hebben, zat meer te denken aan iets in de richting van wat @Mariposas voorstelt, verlenging van de geldigheid van een deel van de uren.

Maar ik vind het ook wat makkelijk om het volledig bij de ouders te laten. Tijdens Covid zijn tijdelijke krachten niet verlengd, en inhuur is natuurlijk niet langdurig niet ingezet. Dat kan, maar dan kunnen we niet met zijn allen verrast zijn dat een deel van deze mensen niet meer beschikbaar is en we nu in september/oktober ineens met een issue zitten wat waarschijnlijk dan ook niet 1,2,3 is opgelost. Ik ben echt heel erg blij met de dames waar mijn zoontje nu bij op de groep zit, maar ik zie dit los van de bedrijfsvoering van de grote commerciële organisatie die deze opvang nu eenmaal is.
  maandag 20 september 2021 @ 10:08:46 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201437935
Ik vind het ook niet slim van een opvang om onbeperkt ruildagen mogelijk te maken. Dan kun je dus met zo’n stuwmeer aan ruildagen komen te zitten. Ze konden dat beter beperken tot 2x het aantal dagen dat je normaliter afneemt.

Nog even een kleine nuancering op mijn eerdere bericht, het hangt wel een beetje af van hoe het in het contract staat geformuleerd of je in je recht staat. Kan ook zijn dat ze het als service bieden en dat het alleen op basis van beschikbaarheid mogelijk is. Dan kan je het ook niet afdwingen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201440010
Hier kun je normaal gesproken alleen binnen 2 weken ruilen. Maarr..ze wilden het bovenwettelijk betaalde bedrag van de coronasluiting niet uitbetalen en die hebben we in ruiluren gekregen. Superhandig, not. Want ze zijn niet geldig voor vakanties of studiedagen en verder hebben we eigenlijk nooit nodig. Nu 1x gehad dat het handig zou zijn geweest, maar toen was er geen plek en àls er op die dag wél plek was dan kon het alleen als we hem dan zelf van school naar de opvang zouden brengen, want op die dag hadden ze van onze school geen vervoer..
  maandag 20 september 2021 @ 13:38:38 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201440278
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 10:08 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het ook niet slim van een opvang om onbeperkt ruildagen mogelijk te maken. Dan kun je dus met zo’n stuwmeer aan ruildagen komen te zitten. Ze konden dat beter beperken tot 2x het aantal dagen dat je normaliter afneemt.

Nog even een kleine nuancering op mijn eerdere bericht, het hangt wel een beetje af van hoe het in het contract staat geformuleerd of je in je recht staat. Kan ook zijn dat ze het als service bieden en dat het alleen op basis van beschikbaarheid mogelijk is. Dan kan je het ook niet afdwingen.
Bij ons is het een service en vervallen de dagen na 1 jaar. Vind ik op zich prima, maar er is inderdaad nooit plek, zeker op de babygroep niet. Nu vind ik dat niet echt een groot probleem, omdat we veel toeslag krijgen en die dagen me dus niet zo veel geld kosten, maar irritant is het wel dat er nooit ruimte is voor een dagje extra of zelfs maar een middagje extra ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201440467
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 13:08 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Hier kun je normaal gesproken alleen binnen 2 weken ruilen. Maarr..ze wilden het bovenwettelijk betaalde bedrag van de coronasluiting niet uitbetalen en die hebben we in ruiluren gekregen. Superhandig, not. Want ze zijn niet geldig voor vakanties of studiedagen en verder hebben we eigenlijk nooit nodig. Nu 1x gehad dat het handig zou zijn geweest, maar toen was er geen plek en àls er op die dag wél plek was dan kon het alleen als we hem dan zelf van school naar de opvang zouden brengen, want op die dag hadden ze van onze school geen vervoer..
Oef, hier zou ik echt niet blij mee zijn.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:31:13 #148
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201716334
Ik sta al een halfuur in de wacht bij de bd :') , maar bedacht iemand hier het ook wel weet.

Met de wachtlijsten dezer dagen mag je blij zijn met uberhaupt een plekje, plekje gekregen en 25ste van de maand een wendag. Contract (van mijn werk) gaat in 2de eerst volgende maand. Krijg ik nou wel/niet toeslag over de wenochtend?

Kdv zegt ja, maar omdat ik nergens iets kan vinden via googlen twijfel ik.
pi_201716435
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik sta al een halfuur in de wacht bij de bd :') , maar bedacht iemand hier het ook wel weet.

Met de wachtlijsten dezer dagen mag je blij zijn met uberhaupt een plekje, plekje gekregen en 25ste van de maand een wendag. Contract (van mijn werk) gaat in 2de eerst volgende maand. Krijg ik nou wel/niet toeslag over de wenochtend?

Kdv zegt ja, maar omdat ik nergens iets kan vinden via googlen twijfel ik.
Ik zou zeggen van wel, maar die 10 euro… is dat je het gedoe waard?
pi_201716447
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik sta al een halfuur in de wacht bij de bd :') , maar bedacht iemand hier het ook wel weet.

Met de wachtlijsten dezer dagen mag je blij zijn met uberhaupt een plekje, plekje gekregen en 25ste van de maand een wendag. Contract (van mijn werk) gaat in 2de eerst volgende maand. Krijg ik nou wel/niet toeslag over de wenochtend?

Kdv zegt ja, maar omdat ik nergens iets kan vinden via googlen twijfel ik.
Is een wenochtend niet gewoon gratis? Ik had bijv een contract dat in ging op 1 dec en de wenochtend in nov was gewoon een service, ging wel echt maar over enkele uurtjes
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:46:56 #151
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201716473
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zou zeggen van wel, maar die 10 euro… is dat je het gedoe waard?
Is meer dan 10 euro :P

Maar ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig ja.
Wat als mijn contract nou 3 weken later zou starten of 4.

Ben gewoon nieuwsgierig of bijvoorbeeld die 3 maanden na ontslag ook voor een begin van contract gelden oid.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:47:49 #152
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201716483
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:43 schreef aeaeae het volgende:

[..]
Is een wenochtend niet gewoon gratis? Ik had bijv een contract dat in ging op 1 dec en de wenochtend in nov was gewoon een service, ging wel echt maar over enkele uurtjes
Nope krijg er 3 en allemaal betalen.
Staat op het contract.
  maandag 11 oktober 2021 @ 14:59:08 #153
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201716608
Nou bd aan de telefoon gehad en ze wisten het zelf ook niet zo goed.
Het is wel zo dat ze per jaar kijken en niet per maand, schijnbaar.
Behalve als je dus stopt met werken.

Volgens de mevrouw aan de telefoon kon ik het gewoon aanvragen.
pi_201717034
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Is meer dan 10 euro :P
1 wenochtendje van 2 uurtjes? Dat is nog geen 20 euro bruto?

quote:
Maar ik ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig ja.
Wat als mijn contract nou 3 weken later zou starten of 4.
Dat is de moeite wel waard denk ik.

quote:
Ben gewoon nieuwsgierig of bijvoorbeeld die 3 maanden na ontslag ook voor een begin van contract gelden oid.
Geen idee, nooit in die situatie gezeten :)
pi_201717641
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 14:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik sta al een halfuur in de wacht bij de bd :') , maar bedacht iemand hier het ook wel weet.

Met de wachtlijsten dezer dagen mag je blij zijn met uberhaupt een plekje, plekje gekregen en 25ste van de maand een wendag. Contract (van mijn werk) gaat in 2de eerst volgende maand. Krijg ik nou wel/niet toeslag over de wenochtend?

Kdv zegt ja, maar omdat ik nergens iets kan vinden via googlen twijfel ik.
Wendagen werden hier niet in rekening gebracht en daarmee dus ook geen toeslag.

Edit: excuus, paar berichten gemist.. Pagina laadde maar half. :9
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:08:02 #156
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201717660
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 15:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]
1 wenochtendje van 2 uurtjes? Dat is nog geen 20 euro bruto?
[..]
Dat is de moeite wel waard denk ik.
[..]
Geen idee, nooit in die situatie gezeten :)
Ik betaal iets van 9 euro p/u excl. toeslag en een wenochtend is 3,5 uur.
En dat x3 ochtenden.

Maargoed, ik ga het denk ik gewoon aanvragen en hopen :')
Want de belastingdienst wist het zelf ook niet goed.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:11:17 #157
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201717703
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:06 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Wendagen werden hier niet in rekening gebracht en daarmee dus ook geen toeslag.

Edit: excuus, paar berichten gemist.. Pagina laadde maar half. :9
Maar weet jij het toevallig? :D

Want zo pis je toch als werkzoekende toch altijd naast de pot met de wachtlijsten van tegenwoordig?
Gelukkig valt het bij mij wel mee (mocht ik een afrekening krijgen volgend jaar is dat geen duizenden euros), maar wat als je contract pas weken later ingaat.
pi_201717717
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ik betaal iets van 9 euro p/u excl. toeslag en een wenochtend is 3,5 uur.
En dat x3 ochtenden.
Nogal een verschil, wen-ochtend of wen-ochtenden. En 3,5 uur is wel vrij lang inderdaad, hier was het 2x2 uur.

quote:
Maargoed, ik ga het denk ik gewoon aanvragen en hopen :')
Want de belastingdienst wist het zelf ook niet goed.
Overigens weet ik het antwoord wel, dat kan je gewoon aanvragen. Ik zou het echter niet doen en wachten op de jaaropgave over 2021 in 2022. Daarin worden dit soort dingen verrekend, voor de jaaropgave stuurt de kinderopvang alle informatie (afgenomen uren + uurtarief) wat je afgenomen hebt in 2021. BD afdeling toeslagen kijkt vervolgens naar hoeveel je recht op hebt en of je teveel of te weinig betaald hebt.

Hoe jij en de opvang het noemen maakt niet zoveel uit in deze, als jij 1 euro betaald aan de opvang en recht hebt op toeslag dan krijg je die toeslag uitbetaald.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:17:17 #159
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201717797
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:11 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Nogal een verschil, wen-ochtend of wen-ochtenden. En 3,5 uur is wel vrij lang inderdaad, hier was het 2x2 uur.
[..]
Overigens weet ik het antwoord wel, dat kan je gewoon aanvragen. Ik zou het echter niet doen en wachten op de jaaropgave over 2021 in 2022. Daarin worden dit soort dingen verrekend, voor de jaaropgave stuurt de kinderopvang alle informatie (afgenomen uren + uurtarief) wat je afgenomen hebt in 2021. BD afdeling toeslagen kijkt vervolgens naar hoeveel je recht op hebt en of je teveel of te weinig betaald hebt.

Hoe jij en de opvang het noemen maakt niet zoveel uit in deze, als jij 1 euro betaald aan de opvang en recht hebt op toeslag dan krijg je die toeslag uitbetaald.
Oke nou ja, ik heb er dus echt 0 verstand van.

Ik zie op de toeslagen site alleen dat ik op dit moment niet voldoe aan de voorwaarden om aan te vragen. En raak dan al helemaal in de war. Het is iig (voor mij) niet heel duidelijk allemaal. En dat vond de medewerkster aan de telefoon dus ook :D
pi_201718051
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Oke nou ja, ik heb er dus echt 0 verstand van.

Ik zie op de toeslagen site alleen dat ik op dit moment niet voldoe aan de voorwaarden om aan te vragen. En raak dan al helemaal in de war. Het is iig (voor mij) niet heel duidelijk allemaal. En dat vond de medewerkster aan de telefoon dus ook :D
Troost je, het is voor niemand duidelijk en het wordt je ook nooit duidelijk :D

Momenteel zal je niet voldoen omdat je nog geen opvang hebt. Ik zou zelf de aanvraag indienen met de echte uren per 1-11-2021. Die paar wenuurtjes trek je wel recht op het eind, halverwege de maand starten gaan ze niet trekken bij toeslagen denk ik.
  maandag 11 oktober 2021 @ 16:56:56 #161
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201718227
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:38 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Troost je, het is voor niemand duidelijk en het wordt je ook nooit duidelijk :D

Momenteel zal je niet voldoen omdat je nog geen opvang hebt. Ik zou zelf de aanvraag indienen met de echte uren per 1-11-2021. Die paar wenuurtjes trek je wel recht op het eind, halverwege de maand starten gaan ze niet trekken bij toeslagen denk ik.
Makkelijker kunnen we het niet maken :')

Ik voldoe voornamelijk niet omdat ik natuurlijk (nog) niet werk. Als het goed is gaat mijn contract eerste week november in, maar dit kan ook nog wat langer duren heb ik net vernomen :{ iig voor 3 december.

Daarom vind ik het gewoon spannend om aan te vragen.

Op de site van de belastingdienst (of ergens anders) staat nergens een zelfde situatie beschreven.
pi_201718252
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Makkelijker kunnen we het niet maken :')

Ik voldoe voornamelijk niet omdat ik natuurlijk (nog) niet werk. Als het goed is gaat mijn contract eerste week november in, maar dit kan ook nog wat langer duren heb ik net vernomen :{ iig voor 3 december.

Daarom vind ik het gewoon spannend om aan te vragen.

Op de site van de belastingdienst (of ergens anders) staat nergens een zelfde situatie beschreven.
Als je werk contract nog niet ingaat, dan kan je niets aanvragen. En dat zou ik dan ook niet doen, terugbetalen is vervelend. Ik zou eerst duidelijkheid zien te krijgen over je werk als ik eerlijk ben, en vanaf daar doorpakken.
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:12:09 #163
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201718369
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als je werk contract nog niet ingaat, dan kan je niets aanvragen. En dat zou ik dan ook niet doen, terugbetalen is vervelend. Ik zou eerst duidelijkheid zien te krijgen over je werk als ik eerlijk ben, en vanaf daar doorpakken.
Tsjah die optie heb ik niet, om alles uit eigen zak voor te schieten a 1300 euro.

En de plek aanhouden tot mijn contract ingaat is ook geen optie want dan gaat de plek gewoon door naar de volgende.
Dus ik loop een beetje vast.
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:13:14 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201718379
Overigens eenmalig 1300 zou niet zo erg zijn, maar dit is dan sowieso x2 of zelf 3? want over de aanvraag gaat ook weken las ik?
  maandag 11 oktober 2021 @ 17:24:57 #165
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201718522
Ik zou niet bellen naar de belastingdienst, maar een mail (via contactformulier website waarschijnlijk) of brief sturen.

Volgens mij is het zo dat het per maand wordt vastgesteld of je recht hebt op KOT en wat de hoogte hiervan is. Dus als je in dezelfde maand eerder met opvang begint dan je contract start, maakt dat niet zo uit (er is wel een maximaal percentage van 140% van het aantal gewerkte uren op jaarbasis waar je recht op hebt, maar met 10,5 uur wat je nu afneemt vermoed ik dat je er niet zo snel overheen zal gaan). in jouw geval neem je in de maand voor je contract start opvang af, en dan heb je dus geen recht op KOT in de maand waarin je niet werkt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:35:43 #166
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201719131
Oke, dat zou iig al wat meer ruimte geven.

Wij nemen 3x 11 uur af (ze bieden alleen contracten van 11 of 11,5) maar wij maken hier nooit gebruik van.
Wel het aantal dagen, maar niet het aantal uur zeg maar.
Wij nemen in werkelijkheid maar 3x 6,5 a 7 uur af.

Verrekenen ze dit nog aan het eind van de rit (jaar)? of is het gewoon 11 en klaar?
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:04:03 #167
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201719415
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:35 schreef SacreCoeur het volgende:
Oke, dat zou iig al wat meer ruimte geven.

Wij nemen 3x 11 uur af (ze bieden alleen contracten van 11 of 11,5) maar wij maken hier nooit gebruik van.
Wel het aantal dagen, maar niet het aantal uur zeg maar.
Wij nemen in werkelijkheid maar 3x 6,5 a 7 uur af.

Verrekenen ze dit nog aan het eind van de rit (jaar)? of is het gewoon 11 en klaar?
De opvang timet niet wanneer je je kind ophaalt, als je je kind op een bepaalde dag naar de opvang brengt, neem je voor die dag al je contracturen af. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden als je niet zoveel uren per dag werkt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201720341
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:35 schreef SacreCoeur het volgende:
Oke, dat zou iig al wat meer ruimte geven.

Wij nemen 3x 11 uur af (ze bieden alleen contracten van 11 of 11,5) maar wij maken hier nooit gebruik van.
Wel het aantal dagen, maar niet het aantal uur zeg maar.
Wij nemen in werkelijkheid maar 3x 6,5 a 7 uur af.

Verrekenen ze dit nog aan het eind van de rit (jaar)? of is het gewoon 11 en klaar?
Het is gewoon 11 uur per dag. Of beter gezegd, 11x3x52/12= 143 uur per maand.

33 uur per week dus, jij krijgt wel een contract van tenminste 24 uur?
Dat heb je namelijk minimaal nodig om over die 33 uur recht op kinderopvangtoeslag te krijgen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 20:09:45 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201720352
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:35 schreef SacreCoeur het volgende:
Oke, dat zou iig al wat meer ruimte geven.

Wij nemen 3x 11 uur af (ze bieden alleen contracten van 11 of 11,5) maar wij maken hier nooit gebruik van.
Wel het aantal dagen, maar niet het aantal uur zeg maar.
Wij nemen in werkelijkheid maar 3x 6,5 a 7 uur af.

Verrekenen ze dit nog aan het eind van de rit (jaar)? of is het gewoon 11 en klaar?
Zij hebben personeel voor die uren ingezet/ingepland dus je krijgt gewoon de volle rekening
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201720359
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 16:56 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Makkelijker kunnen we het niet maken :')

Ik voldoe voornamelijk niet omdat ik natuurlijk (nog) niet werk. Als het goed is gaat mijn contract eerste week november in, maar dit kan ook nog wat langer duren heb ik net vernomen :{ iig voor 3 december.

Daarom vind ik het gewoon spannend om aan te vragen.

Op de site van de belastingdienst (of ergens anders) staat nergens een zelfde situatie beschreven.
Kunnen ze je niet meer duidelijkheid geven over je contract (ingangsdatum) ? Misschien aangeven dat het in verband met je kinderopvangtoeslag erg belangrijk is dat je zo snel mogelijk weet wanneer je officieel kunt beginnen..
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:02:11 #171
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201721339
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:08 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Het is gewoon 11 uur per dag. Of beter gezegd, 11x3x52/12= 143 uur per maand.

33 uur per week dus, jij krijgt wel een contract van tenminste 24 uur?
Dat heb je namelijk minimaal nodig om over die 33 uur recht op kinderopvangtoeslag te krijgen.
Nee ;( ik krijg dus een 20, voor ma, woe en vrij.
Daarom zit ik met de dagen/uren in de knoop.
Volgens de berekening heb ik recht op 122? maar geen kdv hier in de buurt waar je minder dan 11 kan afnemen.

Zal er dus wel op neerkomen dat we echt heel veel bij moeten betalen. :X
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:11:50 #172
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_201721625
Je krijgt dan idd over een aantal uren geen toeslag. Je kunt niet 2,5 dag kinderopvang afnemen? Onze opvang bood hele dagen en halve dagen aan.
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:14:46 #173
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201721691
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:11 schreef mousemicky het volgende:
Je krijgt dan idd over een aantal uren geen toeslag. Je kunt niet 2,5 dag kinderopvang afnemen? Onze opvang bood hele dagen en halve dagen aan.
Nee, alleen 11 en 11,5.

Ik volg wel via de werkgever een opleiding, kan ik daar niet iets mee?
Het is geen voltijd studie natuurlijk, maar wel een erkende particuliere opleiding.
Wel een thuisstudie, dus geen idee of dat telt.
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:27:31 #174
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201722002
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Nee, alleen 11 en 11,5.

Ik volg wel via de werkgever een opleiding, kan ik daar niet iets mee?
Het is geen voltijd studie natuurlijk, maar wel een erkende particuliere opleiding.
Wel een thuisstudie, dus geen idee of dat telt.
Wel als het een MBO/HBO/Wo-opleiding is of particulier voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Maar niet deelcertificaten oid.

https://www.belastingdien(...)k-volg-een-opleiding

Kan je niet eventueel met je partner de dagen zo indelen dat je een dag minder opvang hoeft af te nemen? Of bijvoorbeeld ipv een dag opvang een ochtend peuteropvang? (Ik roep maar wat, ik heb eigenlijk geen idee hoe oud je kind of kinderen zijn)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:44:22 #175
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201722405
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wel als het een MBO/HBO/Wo-opleiding is of particulier voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Maar niet deelcertificaten oid.

https://www.belastingdien(...)k-volg-een-opleiding

Kan je niet eventueel met je partner de dagen zo indelen dat je een dag minder opvang hoeft af te nemen? Of bijvoorbeeld ipv een dag opvang een ochtend peuteropvang? (Ik roep maar wat, ik heb eigenlijk geen idee hoe oud je kind of kinderen zijn)
Ik krijg een volwaardig diploma, alleen geen idee of je bij een thuisstudie ook toeslag mag ontvangen.

Nee, helaas. Mijn partner kan niet minder werken en peuteropvang is niet genoeg om mijn dag te dekken. Ook geen vangnet helaas, wonen allemaal 40km verderop. Mijn zoontje is 3 en wordt in mei 4, dan krijgen we het hele vso en bso gedoe weer.
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:51:37 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201722518
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ik krijg een volwaardig diploma, alleen geen idee of je bij een thuisstudie ook toeslag mag ontvangen.

Nee, helaas. Mijn partner kan niet minder werken en peuteropvang is niet genoeg om mijn dag te dekken. Ook geen vangnet helaas, wonen allemaal 40km verderop. Mijn zoontje is 3 en wordt in mei 4, dan krijgen we het hele vso en bso gedoe weer.
Als je doorklikt op de site van de belastingdienst kun je op de site van de Rijksoverheid kijken of je opleiding erkend is. Het maakt in dat geval niet uit als je de opleiding als thuisstudie volgt. https://www.rijksoverheid(...)-erkende-opleidingen
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:55:10 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201722609
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Als je doorklikt op de site van de belastingdienst kun je op de site van de Rijksoverheid kijken of je opleiding erkend is. Het maakt in dat geval niet uit als je de opleiding als thuisstudie volgt. https://www.rijksoverheid(...)-erkende-opleidingen
De opleiding staat ertussen.

Als ik dit meeneem in de proefberekening komt er opeens bijna 100 uur bij.
Wauw :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2021 @ 22:20:13 #178
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201723176
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wel als het een MBO/HBO/Wo-opleiding is of particulier voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Maar niet deelcertificaten oid.

https://www.belastingdien(...)k-volg-een-opleiding

Kan je niet eventueel met je partner de dagen zo indelen dat je een dag minder opvang hoeft af te nemen? Of bijvoorbeeld ipv een dag opvang een ochtend peuteropvang? (Ik roep maar wat, ik heb eigenlijk geen idee hoe oud je kind of kinderen zijn)
Volgens mij is dat niet meer mogelijk en kdv en peuteropvang voor 1 kind
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:19:02 #179
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201725842
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:20 schreef Ynske het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet meer mogelijk en kdv en peuteropvang voor 1 kind
Volgens het kdv hier kon dat wel.

Mijn zoontje zat al op de peuteropvang en we zijn echt alle opties afgegaan om te kijken hoe ik het voordeligst uit ben met mijn uren. Maargoed volgens het kdv kon ik ook gewoon nu toeslag aanvragen terwijl mijn contract en/of opleiding nog niet is begonnen.
pi_201731100
Ik zou wel echt een slag om de arm houden hoor.. De belastingdienst is medogeloos. :+

Maar goed, dan is het ook investeren in je toekomst. :9

Fijn dat je studie meetelt voor de uren! Is het wel iets voor langere tijd, of is dat nu alleen om 'in het werk te komen'? Anders moet je er rekening mee houden dat zodra de studie klaar is je dan voor de laatste ~ 21 uur het volle pond betaalt per maand.
pi_201731756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zou wel echt een slag om de arm houden hoor.. De belastingdienst is medogeloos. :+

Maar goed, dan is het ook investeren in je toekomst. :9

Fijn dat je studie meetelt voor de uren! Is het wel iets voor langere tijd, of is dat nu alleen om 'in het werk te komen'? Anders moet je er rekening mee houden dat zodra de studie klaar is je dan voor de laatste ~ 21 uur het volle pond betaalt per maand.
Nee hoor. Die KOT uren die je opbouwt tijdens de studie mag je over het hele jaar uitsmeren. Ze kijken naar je jaarrecht.

Dus stel je start met een erkende studie, ook al is dat via je werk, zoals bij Ts, dan ziet de belastingdienst je als student/doelgroeper. Je hebt dan recht op 230 kot uren per maand.

Stel, to neemt maar 140 kinderoovanguur af per maand tijdens de studieperiode, dan heeft ze 90 uur over.

Als ze na bijv. drie maanden klaar is met de opleiding en dan enkel werkt, dan heeft ze 270 kot uren gespaard die ze over de resterende maanden kan uitsmeren. Dit kan handig zijn als je met enkel je werkuren niet uit komt met de contracturen van de opvang.
pi_201731799
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:18 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Nee hoor. Die KOT uren die je opbouwt tijdens de studie mag je over het hele jaar uitsmeren. Ze kijken naar je jaarrecht.

Dus stel je start met een erkende studie, ook al is dat via je werk, zoals bij Ts, dan ziet de belastingdienst je als student/doelgroeper. Je hebt dan recht op 230 kot uren per maand.

Stel, to neemt maar 140 kinderoovanguur af per maand tijdens de studieperiode, dan heeft ze 90 uur over.

Als ze na drie maanden klaar is en dan enkel werkt, dan heeft ze 270 kot uren gespaard die ze over de resterende maanden kan uitsmeren. Dit kan handig zijn als je met enkel je werkuren niet uit komt met de contracturen van de opvang.
Yes, I know. Maar het gaat mij er vooral om dat stel dat ze de studie alleen dit jaar doet (onwaarschijnlijk, jaar is bijna voorbij natuurlijk) en volgend jaar dan 'alleen maar' 20 uur werkt, dat er dan niet meer de aanvulling qua uren van de studie bij komt.
pi_201731948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:20 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Yes, I know. Maar het gaat mij er vooral om dat stel dat ze de studie alleen dit jaar doet (onwaarschijnlijk, jaar is bijna voorbij natuurlijk) en volgend jaar dan 'alleen maar' 20 uur werkt, dat er dan niet meer de aanvulling qua uren van de studie bij komt.
Klopt. Maar je kan altijd een volgde erkende opleiding volgen 😁 of iets meer gaan werken.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:55:07 #184
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201732219
Nou het is opgelost hoor.

Uitermate fijn kdv schijnbaar, want ze houden bij hele hoge uitzondering de plek een maand vast zonder extra kosten totdat ik meer zekerheid heb. Werk heeft via de mail toegezegd over 14 dagen met een concreet aanbod te komen. Mijn studie is inderdaad voor een paar jaar en daarna minimaal 2 jaar in dienst voor 27+.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden, ik raad dit eerder aan dan de belastingdienst zelf bellen :7
pi_201732253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou het is opgelost hoor.

Uitermate fijn kdv schijnbaar, want ze houden bij hele hoge uitzondering de plek een maand vast zonder extra kosten totdat ik meer zekerheid heb. Werk heeft via de mail toegezegd over 14 dagen met een concreet aanbod te komen. Mijn studie is inderdaad voor een paar jaar en daarna minimaal 2 jaar in dienst voor 27+.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden, ik raad dit eerder aan dan de belastingdienst zelf bellen :7
Fijn dat ze meedenken en meewerken! O+

Hier kunnen we ook altijd na prijswijzigingen volledige berekeningen laten maken van het hoe of wat. Ideaal als je er zelf geen held mee bent.
pi_201814377
:{

Ik bracht mijn dreumes vandaag bij de gastouder en ze gaf bij de deur te kennen dat ze niet meer opvang voor A kan/wil bieden en dat ze de samenwerking opzegt. Hij huilt teveel en kan niet overweg met de andere kinderen. D.w.z. dat hij de andere kinderen niet in zijn buurt verdraagt. Als ik met hem naar een speeltuin of iets ga zie ik dit totaal niet terug, maar ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal gebeurt.

Ze had al eerder wat keren te kennen gegeven dat dit het geval was, maar dit komt toch even rauw op mijn dak. Nooit heeft ze gezegd dat dit iets voor haar is om de samenwerking te beëindigen.

Vandaag maar even naar het gastouderbureau bellen voor verdere info. Er is een maand opzegtermijn en ik hoop dat er tegen die tijd een lieve gastouder beschikbaar is.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:16:31 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_201814432
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
:{

Ik bracht mijn dreumes vandaag bij de gastouder en ze gaf bij de deur te kennen dat ze niet meer opvang voor A kan/wil bieden en dat ze de samenwerking opzegt. Hij huilt teveel en kan niet overweg met de andere kinderen. D.w.z. dat hij de andere kinderen niet in zijn buurt verdraagt. Als ik met hem naar een speeltuin of iets ga zie ik dit totaal niet terug, maar ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal gebeurt.

Ze had al eerder wat keren te kennen gegeven dat dit het geval was, maar dit komt toch even rauw op mijn dak. Nooit heeft ze gezegd dat dit iets voor haar is om de samenwerking te beëindigen.

Vandaag maar even naar het gastouderbureau bellen voor verdere info. Er is een maand opzegtermijn en ik hoop dat er tegen die tijd een lieve gastouder beschikbaar is.
He, wat is dat nou? Dat is zuur zeg :{
Ja, en met een gastouder kan je ook bijna niet anders dan ze op het woord geloven natuurlijk, maar zou daar geen toezicht op mogelijk zijn?
disclaimer
pi_201814556
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
:{

Ik bracht mijn dreumes vandaag bij de gastouder en ze gaf bij de deur te kennen dat ze niet meer opvang voor A kan/wil bieden en dat ze de samenwerking opzegt. Hij huilt teveel en kan niet overweg met de andere kinderen. D.w.z. dat hij de andere kinderen niet in zijn buurt verdraagt. Als ik met hem naar een speeltuin of iets ga zie ik dit totaal niet terug, maar ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal gebeurt.

Ze had al eerder wat keren te kennen gegeven dat dit het geval was, maar dit komt toch even rauw op mijn dak. Nooit heeft ze gezegd dat dit iets voor haar is om de samenwerking te beëindigen.

Vandaag maar even naar het gastouderbureau bellen voor verdere info. Er is een maand opzegtermijn en ik hoop dat er tegen die tijd een lieve gastouder beschikbaar is.
Oh wauw.. erg vervelend dat ze dat ook op zo een manier doet, aan de deur notabene..
Protège moi de mes désirs.
pi_201814657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:16 schreef SQ het volgende:

[..]
He, wat is dat nou? Dat is zuur zeg :{
Ja, en met een gastouder kan je ook bijna niet anders dan ze op het woord geloven natuurlijk, maar zou daar geen toezicht op mogelijk zijn?
Dat laatste zal ik eens vragen bij een volgend contact met het aanspreekpunt van het gastouderbureau. Ze gaf wel aan dat de gastouder haar een paar keer vragen had gesteld over de groepsdynamiek, maar dat dit niet alleen over A ging.


Net gebeld en er is een oproep de deur uitgegaan voor de dagen en uren dat we opvang zoeken. Ook al is er een maand opzegtermijn, ik wil dit rap rond hebben zodat hij zo snel mogelijk ergens anders naartoe kan.
pi_201818766
Wat vervelend @Sunshine1982 .. Kan me voorstellen dat dat rauw op je dak valt.
pi_201843468
Ik vertelde net het hele verhaal aan mijn zus en die was er heel stellig in, ze zou haar kind niet meer naar die gastouder brengen. Kwestie van trots en mogelijk voelt de kleine dat hij daar niet gewenst is.

Het gaat om 2 dagen in de week, totaal 13 uur. Vriend kan in principe 2 dagen in de week thuis werken, maar er moet wel gewerkt worden. Hij heeft in principe geen tijd om met een dreumes bezig te zijn. Plus dat je natuurlijk ook voor de opvanguren blijft betalen.

Wat is jullie insteek hierin?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:42:24 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201843510
Jouw gezin, jouw kind, jouw situatie.
Doe wat bij jullie kan en past.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:11:07 #193
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201843804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vertelde net het hele verhaal aan mijn zus en die was er heel stellig in, ze zou haar kind niet meer naar die gastouder brengen. Kwestie van trots en mogelijk voelt de kleine dat hij daar niet gewenst is.

Het gaat om 2 dagen in de week, totaal 13 uur. Vriend kan in principe 2 dagen in de week thuis werken, maar er moet wel gewerkt worden. Hij heeft in principe geen tijd om met een dreumes bezig te zijn. Plus dat je natuurlijk ook voor de opvanguren blijft betalen.

Wat is jullie insteek hierin?
Trots is een luxe die niet iedereen zich kan veroorloven. Wat zegt het gastouderbureau hier eigenlijk over?
pi_201844412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:11 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Trots is een luxe die niet iedereen zich kan veroorloven. Wat zegt het gastouderbureau hier eigenlijk over?
Ze laten zich er niet zo over uit. Wel denken ze mee en dat vind ik fijn. Net belde het bureau om te zeggen dat ze een nieuwe gastouder heeft gevonden. Iemand in de buurt en met minder kinderen. Bij de huidige gastouder is het best druk en de kinderen zijn ook allemaal ouder dan A. Misschien vond hij dat ook spannend.

Zo meteen even bellen met de gastouder om even kennis te maken en dan hoop ik zo snel mogelijk bij haar te starten.
Ik vroeg het bureau hoe dat zit met dubbele kosten mocht ik eerder starten bij een nieuwe gastouder. Ze verwachtte niet dat de huidige gastouder moeilijk gaat doen als de betaling naar haar voortijdig wordt stopgezet omdat zij aangegeven heeft te willen stoppen. Mocht ze wel moeilijk gaan doen moet ik het gastouderbureau contacten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-10-2021 12:07:07 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 12:55:20 #195
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201845186
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze laten zich er niet zo over uit. Wel denken ze mee en dat vind ik fijn. Net belde het bureau om te zeggen dat ze een nieuwe gastouder heeft gevonden. Iemand in de buurt en met minder kinderen. Bij de huidige gastouder is het best druk en de kinderen zijn ook allemaal ouder dan A. Misschien vond hij dat ook spannend.

Zo meteen even bellen met de gastouder om even kennis te maken en dan hoop ik zo snel mogelijk bij haar te starten.
Ik vroeg het bureau hoe dat zit met dubbele kosten mocht ik eerder starten bij een nieuwe gastouder. Ze verwachtte niet dat de huidige gastouder moeilijk gaat doen als de betaling naar haar voortijdig wordt stopgezet omdat zij aangegeven heeft te willen stoppen. Mocht ze wel moeilijk gaan doen moet ik het gastouderbureau contacten.
zou toch van de zotte zijn dat als zij opzeggen en jij kunt overstappen via het bureau dat jij dan zou moeten doorbetalen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201845294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Ynske het volgende:

[..]
zou toch van de zotte zijn dat als zij opzeggen en jij kunt overstappen via het bureau dat jij dan zou moeten doorbetalen.
Er is natuurlijk die maand opzegtermijn. Het zou ook kunnen dat je die maand nog door moet betalen toch? Ik ben er niet zo in thuis :)

Ik ben sowieso wel blij dat het over is eigenlijk. Nu ik erover nadenk zei ze regelmatig dat A vaak huilde, maar ik kreeg heel weinig feedback terug wat zij eraan deed om het tij proberen te keren. En dat ze 's avonds als A. geweest was het huilen nog hoorde zei ze ook een keer :{

Dit is allemaal van de laatste maanden. Voor de zomervakantie had ze stagiaires over de vloer en toen kreeg ik deze feedback niet. Toen kon ze wat zorg voor de kinderen uitbesteden. Nu ze er alleen voor staat schijnt A. teveel voor haar te zijn. Maargoed, dit is mijn gedacht.

Aan de andere kant, als hij echt steeds ontroostbaar aan het huilen was, dan kan ik haar ook wel snappen dat ze er een punt achter zet. Alleen de manier waarop het gecommuniceerd is vind ik niet ok en dat zal ik haar op de laatste dag ook wel zeggen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-10-2021 13:16:38 ]
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:13:40 #197
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201846088
Ik vind het wel een beetje raar, vanuit de ervaring die ik heb met het kdv signaleren zij bij ons waar zij tegen aan lopen. Dit bespreken ze met ons, hoe zij iets kunnen aanpakken of ze vragen ze hoe wij dit thuis doen of aanpakken. Alleen iets meerdere malen opmerken is niet bepaald oplossingsgericht. Aan de andere kant, als ik vaker te horen kreeg dat mijn kind veel aan het huilen was en dat de gastouder daar last van had, zou ik als ouder daar wel wat mee willen doen. Het is in elk geval jammer dat het zo gelopen is. Het was constructiever geweest als er een gesprek had plaatsgevonden om te kijken of er iets verbeterd kon worden aan de situatie, of jullie waren gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat het beter was om over te stappen naar een andere gastouder.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201846342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:13 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het wel een beetje raar, vanuit de ervaring die ik heb met het kdv signaleren zij bij ons waar zij tegen aan lopen. Dit bespreken ze met ons, hoe zij iets kunnen aanpakken of ze vragen ze hoe wij dit thuis doen of aanpakken. Alleen iets meerdere malen opmerken is niet bepaald oplossingsgericht. Aan de andere kant, als ik vaker te horen kreeg dat mijn kind veel aan het huilen was en dat de gastouder daar last van had, zou ik als ouder daar wel wat mee willen doen. Het is in elk geval jammer dat het zo gelopen is. Het was constructiever geweest als er een gesprek had plaatsgevonden om te kijken of er iets verbeterd kon worden aan de situatie, of jullie waren gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat het beter was om over te stappen naar een andere gastouder.
Ik voel me daarin best gefaald inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat het een fase was waar hij doorheen moest.

We hebben aanstaande maandag een afspraak bij de nieuwe gastouder thuis.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 14:59:08 #199
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201846494
Hmm, opvang gaat ¤0.20 per uur boven max vergoeding van de KOT (¤ 8,50) zitten in 2022.
Eerste jaar erboven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201846636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:59 schreef Ynske het volgende:
Hmm, opvang gaat ¤0.20 per uur boven max vergoeding van de KOT (¤ 8,50) zitten in 2022.
Eerste jaar erboven
Dan bof je.. Bij ons zitten ze er al jaren dik boven..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')