abonnement bol.com Coolblue
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:51:37 #176
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201722518
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:44 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]
Ik krijg een volwaardig diploma, alleen geen idee of je bij een thuisstudie ook toeslag mag ontvangen.

Nee, helaas. Mijn partner kan niet minder werken en peuteropvang is niet genoeg om mijn dag te dekken. Ook geen vangnet helaas, wonen allemaal 40km verderop. Mijn zoontje is 3 en wordt in mei 4, dan krijgen we het hele vso en bso gedoe weer.
Als je doorklikt op de site van de belastingdienst kun je op de site van de Rijksoverheid kijken of je opleiding erkend is. Het maakt in dat geval niet uit als je de opleiding als thuisstudie volgt. https://www.rijksoverheid(...)-erkende-opleidingen
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 11 oktober 2021 @ 21:55:10 #177
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_201722609
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Als je doorklikt op de site van de belastingdienst kun je op de site van de Rijksoverheid kijken of je opleiding erkend is. Het maakt in dat geval niet uit als je de opleiding als thuisstudie volgt. https://www.rijksoverheid(...)-erkende-opleidingen
De opleiding staat ertussen.

Als ik dit meeneem in de proefberekening komt er opeens bijna 100 uur bij.
Wauw :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2021 @ 22:20:13 #178
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201723176
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:27 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wel als het een MBO/HBO/Wo-opleiding is of particulier voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo). Maar niet deelcertificaten oid.

https://www.belastingdien(...)k-volg-een-opleiding

Kan je niet eventueel met je partner de dagen zo indelen dat je een dag minder opvang hoeft af te nemen? Of bijvoorbeeld ipv een dag opvang een ochtend peuteropvang? (Ik roep maar wat, ik heb eigenlijk geen idee hoe oud je kind of kinderen zijn)
Volgens mij is dat niet meer mogelijk en kdv en peuteropvang voor 1 kind
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:19:02 #179
298315 SacreCoeur
pi_201725842
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:20 schreef Ynske het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet meer mogelijk en kdv en peuteropvang voor 1 kind
Volgens het kdv hier kon dat wel.

Mijn zoontje zat al op de peuteropvang en we zijn echt alle opties afgegaan om te kijken hoe ik het voordeligst uit ben met mijn uren. Maargoed volgens het kdv kon ik ook gewoon nu toeslag aanvragen terwijl mijn contract en/of opleiding nog niet is begonnen.
pi_201731100
Ik zou wel echt een slag om de arm houden hoor.. De belastingdienst is medogeloos. :+

Maar goed, dan is het ook investeren in je toekomst. :9

Fijn dat je studie meetelt voor de uren! Is het wel iets voor langere tijd, of is dat nu alleen om 'in het werk te komen'? Anders moet je er rekening mee houden dat zodra de studie klaar is je dan voor de laatste ~ 21 uur het volle pond betaalt per maand.
pi_201731756
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:35 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zou wel echt een slag om de arm houden hoor.. De belastingdienst is medogeloos. :+

Maar goed, dan is het ook investeren in je toekomst. :9

Fijn dat je studie meetelt voor de uren! Is het wel iets voor langere tijd, of is dat nu alleen om 'in het werk te komen'? Anders moet je er rekening mee houden dat zodra de studie klaar is je dan voor de laatste ~ 21 uur het volle pond betaalt per maand.
Nee hoor. Die KOT uren die je opbouwt tijdens de studie mag je over het hele jaar uitsmeren. Ze kijken naar je jaarrecht.

Dus stel je start met een erkende studie, ook al is dat via je werk, zoals bij Ts, dan ziet de belastingdienst je als student/doelgroeper. Je hebt dan recht op 230 kot uren per maand.

Stel, to neemt maar 140 kinderoovanguur af per maand tijdens de studieperiode, dan heeft ze 90 uur over.

Als ze na bijv. drie maanden klaar is met de opleiding en dan enkel werkt, dan heeft ze 270 kot uren gespaard die ze over de resterende maanden kan uitsmeren. Dit kan handig zijn als je met enkel je werkuren niet uit komt met de contracturen van de opvang.
pi_201731799
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:18 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Nee hoor. Die KOT uren die je opbouwt tijdens de studie mag je over het hele jaar uitsmeren. Ze kijken naar je jaarrecht.

Dus stel je start met een erkende studie, ook al is dat via je werk, zoals bij Ts, dan ziet de belastingdienst je als student/doelgroeper. Je hebt dan recht op 230 kot uren per maand.

Stel, to neemt maar 140 kinderoovanguur af per maand tijdens de studieperiode, dan heeft ze 90 uur over.

Als ze na drie maanden klaar is en dan enkel werkt, dan heeft ze 270 kot uren gespaard die ze over de resterende maanden kan uitsmeren. Dit kan handig zijn als je met enkel je werkuren niet uit komt met de contracturen van de opvang.
Yes, I know. Maar het gaat mij er vooral om dat stel dat ze de studie alleen dit jaar doet (onwaarschijnlijk, jaar is bijna voorbij natuurlijk) en volgend jaar dan 'alleen maar' 20 uur werkt, dat er dan niet meer de aanvulling qua uren van de studie bij komt.
pi_201731948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:20 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Yes, I know. Maar het gaat mij er vooral om dat stel dat ze de studie alleen dit jaar doet (onwaarschijnlijk, jaar is bijna voorbij natuurlijk) en volgend jaar dan 'alleen maar' 20 uur werkt, dat er dan niet meer de aanvulling qua uren van de studie bij komt.
Klopt. Maar je kan altijd een volgde erkende opleiding volgen 😁 of iets meer gaan werken.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:55:07 #184
298315 SacreCoeur
pi_201732219
Nou het is opgelost hoor.

Uitermate fijn kdv schijnbaar, want ze houden bij hele hoge uitzondering de plek een maand vast zonder extra kosten totdat ik meer zekerheid heb. Werk heeft via de mail toegezegd over 14 dagen met een concreet aanbod te komen. Mijn studie is inderdaad voor een paar jaar en daarna minimaal 2 jaar in dienst voor 27+.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden, ik raad dit eerder aan dan de belastingdienst zelf bellen :7
pi_201732253
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou het is opgelost hoor.

Uitermate fijn kdv schijnbaar, want ze houden bij hele hoge uitzondering de plek een maand vast zonder extra kosten totdat ik meer zekerheid heb. Werk heeft via de mail toegezegd over 14 dagen met een concreet aanbod te komen. Mijn studie is inderdaad voor een paar jaar en daarna minimaal 2 jaar in dienst voor 27+.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden, ik raad dit eerder aan dan de belastingdienst zelf bellen :7
Fijn dat ze meedenken en meewerken! O+

Hier kunnen we ook altijd na prijswijzigingen volledige berekeningen laten maken van het hoe of wat. Ideaal als je er zelf geen held mee bent.
pi_201814377
:{

Ik bracht mijn dreumes vandaag bij de gastouder en ze gaf bij de deur te kennen dat ze niet meer opvang voor A kan/wil bieden en dat ze de samenwerking opzegt. Hij huilt teveel en kan niet overweg met de andere kinderen. D.w.z. dat hij de andere kinderen niet in zijn buurt verdraagt. Als ik met hem naar een speeltuin of iets ga zie ik dit totaal niet terug, maar ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal gebeurt.

Ze had al eerder wat keren te kennen gegeven dat dit het geval was, maar dit komt toch even rauw op mijn dak. Nooit heeft ze gezegd dat dit iets voor haar is om de samenwerking te beëindigen.

Vandaag maar even naar het gastouderbureau bellen voor verdere info. Er is een maand opzegtermijn en ik hoop dat er tegen die tijd een lieve gastouder beschikbaar is.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:16:31 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_201814432
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik bracht mijn dreumes vandaag bij de gastouder en ze gaf bij de deur te kennen dat ze niet meer opvang voor A kan/wil bieden en dat ze de samenwerking opzegt. Hij huilt teveel en kan niet overweg met de andere kinderen. D.w.z. dat hij de andere kinderen niet in zijn buurt verdraagt. Als ik met hem naar een speeltuin of iets ga zie ik dit totaal niet terug, maar ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal gebeurt.

Ze had al eerder wat keren te kennen gegeven dat dit het geval was, maar dit komt toch even rauw op mijn dak. Nooit heeft ze gezegd dat dit iets voor haar is om de samenwerking te beëindigen.

Vandaag maar even naar het gastouderbureau bellen voor verdere info. Er is een maand opzegtermijn en ik hoop dat er tegen die tijd een lieve gastouder beschikbaar is.
He, wat is dat nou? Dat is zuur zeg :{
Ja, en met een gastouder kan je ook bijna niet anders dan ze op het woord geloven natuurlijk, maar zou daar geen toezicht op mogelijk zijn?
disclaimer
pi_201814556
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

Oh wauw.. erg vervelend dat ze dat ook op zo een manier doet, aan de deur notabene..
Protège moi de mes désirs.
pi_201814657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:16 schreef SQ het volgende:

[..]
He, wat is dat nou? Dat is zuur zeg :{
Ja, en met een gastouder kan je ook bijna niet anders dan ze op het woord geloven natuurlijk, maar zou daar geen toezicht op mogelijk zijn?
Dat laatste zal ik eens vragen bij een volgend contact met het aanspreekpunt van het gastouderbureau. Ze gaf wel aan dat de gastouder haar een paar keer vragen had gesteld over de groepsdynamiek, maar dat dit niet alleen over A ging.

Net gebeld en er is een oproep de deur uitgegaan voor de dagen en uren dat we opvang zoeken. Ook al is er een maand opzegtermijn, ik wil dit rap rond hebben zodat hij zo snel mogelijk ergens anders naartoe kan.
pi_201818766
Wat vervelend @Sunshine1982 .. Kan me voorstellen dat dat rauw op je dak valt.
pi_201843468
Ik vertelde net het hele verhaal aan mijn zus en die was er heel stellig in, ze zou haar kind niet meer naar die gastouder brengen. Kwestie van trots en mogelijk voelt de kleine dat hij daar niet gewenst is.

Het gaat om 2 dagen in de week, totaal 13 uur. Vriend kan in principe 2 dagen in de week thuis werken, maar er moet wel gewerkt worden. Hij heeft in principe geen tijd om met een dreumes bezig te zijn. Plus dat je natuurlijk ook voor de opvanguren blijft betalen.

Wat is jullie insteek hierin?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:42:24 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201843510
Jouw gezin, jouw kind, jouw situatie.
Doe wat bij jullie kan en past.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:11:07 #193
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201843804
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vertelde net het hele verhaal aan mijn zus en die was er heel stellig in, ze zou haar kind niet meer naar die gastouder brengen. Kwestie van trots en mogelijk voelt de kleine dat hij daar niet gewenst is.

Het gaat om 2 dagen in de week, totaal 13 uur. Vriend kan in principe 2 dagen in de week thuis werken, maar er moet wel gewerkt worden. Hij heeft in principe geen tijd om met een dreumes bezig te zijn. Plus dat je natuurlijk ook voor de opvanguren blijft betalen.

Wat is jullie insteek hierin?
Trots is een luxe die niet iedereen zich kan veroorloven. Wat zegt het gastouderbureau hier eigenlijk over?
pi_201844412
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:11 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Trots is een luxe die niet iedereen zich kan veroorloven. Wat zegt het gastouderbureau hier eigenlijk over?
Ze laten zich er niet zo over uit. Wel denken ze mee en dat vind ik fijn. Net belde het bureau om te zeggen dat ze een nieuwe gastouder heeft gevonden. Iemand in de buurt en met minder kinderen. Bij de huidige gastouder is het best druk en de kinderen zijn ook allemaal ouder dan A. Misschien vond hij dat ook spannend.

Zo meteen even bellen met de gastouder om even kennis te maken en dan hoop ik zo snel mogelijk bij haar te starten.
Ik vroeg het bureau hoe dat zit met dubbele kosten mocht ik eerder starten bij een nieuwe gastouder. Ze verwachtte niet dat de huidige gastouder moeilijk gaat doen als de betaling naar haar voortijdig wordt stopgezet omdat zij aangegeven heeft te willen stoppen. Mocht ze wel moeilijk gaan doen moet ik het gastouderbureau contacten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-10-2021 12:07:07 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 12:55:20 #195
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201845186
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ze laten zich er niet zo over uit. Wel denken ze mee en dat vind ik fijn. Net belde het bureau om te zeggen dat ze een nieuwe gastouder heeft gevonden. Iemand in de buurt en met minder kinderen. Bij de huidige gastouder is het best druk en de kinderen zijn ook allemaal ouder dan A. Misschien vond hij dat ook spannend.

Zo meteen even bellen met de gastouder om even kennis te maken en dan hoop ik zo snel mogelijk bij haar te starten.
Ik vroeg het bureau hoe dat zit met dubbele kosten mocht ik eerder starten bij een nieuwe gastouder. Ze verwachtte niet dat de huidige gastouder moeilijk gaat doen als de betaling naar haar voortijdig wordt stopgezet omdat zij aangegeven heeft te willen stoppen. Mocht ze wel moeilijk gaan doen moet ik het gastouderbureau contacten.
zou toch van de zotte zijn dat als zij opzeggen en jij kunt overstappen via het bureau dat jij dan zou moeten doorbetalen.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_201845294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:55 schreef Ynske het volgende:

[..]
zou toch van de zotte zijn dat als zij opzeggen en jij kunt overstappen via het bureau dat jij dan zou moeten doorbetalen.
Er is natuurlijk die maand opzegtermijn. Het zou ook kunnen dat je die maand nog door moet betalen toch? Ik ben er niet zo in thuis :)

Ik ben sowieso wel blij dat het over is eigenlijk. Nu ik erover nadenk zei ze regelmatig dat A vaak huilde, maar ik kreeg heel weinig feedback terug wat zij eraan deed om het tij proberen te keren. En dat ze 's avonds als A. geweest was het huilen nog hoorde zei ze ook een keer :{

Dit is allemaal van de laatste maanden. Voor de zomervakantie had ze stagiaires over de vloer en toen kreeg ik deze feedback niet. Toen kon ze wat zorg voor de kinderen uitbesteden. Nu ze er alleen voor staat schijnt A. teveel voor haar te zijn. Maargoed, dit is mijn gedacht.

Aan de andere kant, als hij echt steeds ontroostbaar aan het huilen was, dan kan ik haar ook wel snappen dat ze er een punt achter zet. Alleen de manier waarop het gecommuniceerd is vind ik niet ok en dat zal ik haar op de laatste dag ook wel zeggen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-10-2021 13:16:38 ]
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:13:40 #197
327807 Mariposas
יה&#14
pi_201846088
Ik vind het wel een beetje raar, vanuit de ervaring die ik heb met het kdv signaleren zij bij ons waar zij tegen aan lopen. Dit bespreken ze met ons, hoe zij iets kunnen aanpakken of ze vragen ze hoe wij dit thuis doen of aanpakken. Alleen iets meerdere malen opmerken is niet bepaald oplossingsgericht. Aan de andere kant, als ik vaker te horen kreeg dat mijn kind veel aan het huilen was en dat de gastouder daar last van had, zou ik als ouder daar wel wat mee willen doen. Het is in elk geval jammer dat het zo gelopen is. Het was constructiever geweest als er een gesprek had plaatsgevonden om te kijken of er iets verbeterd kon worden aan de situatie, of jullie waren gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat het beter was om over te stappen naar een andere gastouder.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_201846342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:13 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het wel een beetje raar, vanuit de ervaring die ik heb met het kdv signaleren zij bij ons waar zij tegen aan lopen. Dit bespreken ze met ons, hoe zij iets kunnen aanpakken of ze vragen ze hoe wij dit thuis doen of aanpakken. Alleen iets meerdere malen opmerken is niet bepaald oplossingsgericht. Aan de andere kant, als ik vaker te horen kreeg dat mijn kind veel aan het huilen was en dat de gastouder daar last van had, zou ik als ouder daar wel wat mee willen doen. Het is in elk geval jammer dat het zo gelopen is. Het was constructiever geweest als er een gesprek had plaatsgevonden om te kijken of er iets verbeterd kon worden aan de situatie, of jullie waren gezamenlijk tot de conclusie gekomen dat het beter was om over te stappen naar een andere gastouder.
Ik voel me daarin best gefaald inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat het een fase was waar hij doorheen moest.

We hebben aanstaande maandag een afspraak bij de nieuwe gastouder thuis.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 oktober 2021 @ 14:59:08 #199
68600 Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201846494
Hmm, opvang gaat ¤0.20 per uur boven max vergoeding van de KOT (¤ 8,50) zitten in 2022.
Eerste jaar erboven
Today is life -

Dale Carnegie
pi_201846636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:59 schreef Ynske het volgende:
Hmm, opvang gaat ¤0.20 per uur boven max vergoeding van de KOT (¤ 8,50) zitten in 2022.
Eerste jaar erboven
Dan bof je.. Bij ons zitten ze er al jaren dik boven..
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')