Komt door autocorrect op m'n telefoon. Hoofdletter hoeft natuurlijk niet.quote:Op maandag 24 mei 2021 17:57 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Waarom Hij/Hem met een hoofdletter? Voel je je goddelijk ofzo? Verder gewoon weglaten, tenzij je bij Bij1 o.i.d. solliciteert.
Tikkeltje heteronormatief....quote:Op maandag 24 mei 2021 17:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Als het niet afwijkend is van je geslacht zou ik het niet vermelden.
Voor de HR mensen wel. Ze moeten weten of je vrouw bent, zodat ze je kunnen afwijzen als je man bent.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Waarom eigenlijk überhaupt je geslacht vermelden. Serieus, dat is toch verder niet relevant voor de meeste functies?
Heb je werk gevonden?quote:Op maandag 24 mei 2021 17:57 schreef Mikeytt het volgende:
Heb eigenlijk geen idee wat momenteel gebruikelijk is, maar ik heb het er in ieder geval wel bij staan.
Handig als je het er gewoon op zet.
Geslacht is volgens mij sowieso niet gebruikelijk om op een cv te vermelden toch? Zie ze er in ieder geval meestal niet op staan.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Waarom eigenlijk überhaupt je geslacht vermelden. Serieus, dat is toch verder niet relevant voor de meeste functies?
Dat slaat natuurlijk ook nergens op. Je moet mensen aannemen op hun kwaliteiten en niet omdat ze een piemel hebben of juist niet. Voorkeur bij gelijke geschiktheid, daar kan ik nog wel wat mee. Maar anders niet.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Voor de HR mensen wel. Ze moeten weten of je vrouw bent, zodat ze je kunnen afwijzen als je man bent.
Het zou geen rol mogen spelen in het sollicitatieproces en is daarom niet relevant voor een cv. Net zoals je seksuele voorkeur of huidskleur, dat zet je ook niet op je cv.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:31 schreef Sapstengel het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Jammer om te zien dat er helaas in de arbeidsmarkt weinig aandacht, begrip en respect is voor een breed genderspectrum.
Waarom wordt er dan tegenwoordig zo vaak gesproken over een vrouwenquotum en diversiteit.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:37 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Het zou geen rol mogen spelen in het sollicitatieproces en is daarom niet relevant voor een cv. Net zoals je seksuele voorkeur of huidskleur, dat zet je ook niet op je cv.
Ik denk dat er overal wel begrip en respect is voor een breed genderspectrum, maar woorden als 'pronouns' mag je voor je twitter bewaren, daar is in de grote mensen wereld geen ruimte voor. Of je moet in het engels solliciteren.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:31 schreef Sapstengel het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Jammer om te zien dat er helaas in de arbeidsmarkt weinig aandacht, begrip en respect is voor een breed genderspectrum.
De verklaring om de pronouns te vermelden zal zijn zodat de werkgever er gemakkelijker rekening mee kan houden maar dit spreekt ook de verwachting uit dat de werkgever dit zal doen.quote:
1 | jeroen: hij zal de mailing doen |
De vraag is wat het genderspectrum met werk te maken heeft.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:31 schreef Sapstengel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |