Nou, op hun website staat dat "60 minuten" 49 euro kost. Ik heb een pakket gekocht van 40 rijlessen voor 1800 euro. Bij dit pakket staat geen duur vermeld, alleen "40 lessen". Ik ga dus wel uit van 40x 60 minuten. De rijles wordt ook ingepland voor bijvoorbeeld 15 tot 17 uur. In de algemene voorwaarden staat dat de afgesproken duur van de rijles ook volledig wordt gebruikt voor de les.quote:Op maandag 24 mei 2021 11:44 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang duurt volgens hun informatie 1 les? Want het is niet ongebruikelijk dat een les 45 of 50 minuten duurt.
Precies! Reden des te meer voor de rijschoolhouder om dit netjes op te lossen toch?quote:Op maandag 24 mei 2021 12:05 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Je zit best wel lange tijd met elkaar opgescheept, als die ‘relatie’ goed is en de boog niet altijd gespannen is werkt het beter naar mijn mening.
Wie doet dat nou weer...quote:Bij zowel mijn auto als motor lessen was het naast goede les ook gewoon best gezellig. Heb zelfs puppy’s gekeken met mijn auto leraar in mijn lestijd.
Hij zou ook wat theorie les kunnen geven in die 10min bv. Leer alles onder de motorkap, verkeersborden of tips voor rijexamen.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:20 schreef investeerdertje het volgende:
Een pauze in een rijperiode van 2 uur is niet zo raar voor een beginnende coureur. Voor een ervaren bestuurder is het advies al 2 uur dan 15 min rust. Laat staan bij een onervaren chauffeur die nog maximaal klooit en bij wie het meer energie kost.
Verstandig van de instructeur. Dan heb je de laatste periode van je les tenminste ook nog iets aan de instructie.
Feedback over het 1e deel van de les, dan kan je dat even verwerken.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hij zou ook wat theorie les kunnen geven in die 10min bv. Leer alles onder de motorkap, verkeersborden of tips voor rijexamen.
Klinkt niet echt als rust hé?quote:Op maandag 24 mei 2021 13:25 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Hij zou ook wat theorie les kunnen geven in die 10min bv. Leer alles onder de motorkap, verkeersborden of tips voor rijexamen.
Toen ik ooit rijlessen nam deed ik dat soms ook in blokuren. Dan ging die ouwe rijinstructeur inderdaad een kwartier pauze houden of gingen we ergens iets drinken. Ik maakte daar een opmerking van dat ik wel voor dat kwartiertje betaal. Toen kreeg ik een kwartier korting op het bedrag dat ik voor een blokuur moest betalen.quote:Op maandag 24 mei 2021 11:11 schreef JohnDDD het volgende:
Hoi. Net begonnen met rijlessen. Heb een pakket gekocht bij een lokale rijschool. De rijschool heeft blokuren voor me ingepland. De rij-instructeur laat me na ongeveer 1 uur en een kwartier stoppen en houdt dan 10 minuten pauze. Hij neemt dan een bakje koffie en rookt een sigaret. Hij bood me ook wat te drinken aan en zei erbij dat we wel pauze moeten houden omdat het anders niet vol te houden is zo lang. Ik weet niet of hij daarmee mij of zichzelf bedoelde.
Nu vraag ik me af wat ik hiervan moet denken. In hun voorwaarden staat niks over pauzes. Ik weet ook niet of er officiële regels zijn. De eerste rijlessen zijn natuurlijk wel inspannend en op zich vind ik 10 minuten pauze niet erg. Ik kon me daarna ook wel weer beter concentreren. Maar ja, ik betaal er natuurlijk wel voor, want na precies 2 uur sta ik weer bij mij voor de deur.
Got your back bro!quote:Op maandag 24 mei 2021 14:03 schreef ludovico het volgende:
Tering jantjes, als er niet wat mensen gaan posten in dit topic met: "Stel je niet aan" moet ik allicht toch weer mijn visie over mijn medemens wat bijstellen.
Dat lijkt me meer een argument voor de instructeur dan voor TS ('je').quote:Op maandag 24 mei 2021 15:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Got your back bro!
Stel je niet aan man, die 10 minuutjes en 2 uur achter elkaar is ook best lang, je wil niet dat zo'n instructeur zijn aandacht verliest hij is immers juridisch de lul als het fout gaat.
Nou ja, als de ts er echt zo mee zit zou het idd aan moeten kaarten. Eens vragen hoe het zit en het evt anders regelen met de rijschool.quote:Op maandag 24 mei 2021 12:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies! Reden des te meer voor de rijschoolhouder om dit netjes op te lossen toch?
[..]
Wie doet dat nou weer...
Verder heb je wel een punt.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 12:14 schreef Piger het volgende:
Hoewel ik ergens wel snap dat je met 2 uur les een pauze nodig hebt, is die 10 minuten relatief natuurlijk wel veel. Gooi je 10% ~8% van je lesgeld weg.
Daarnaast als argument is je kan niet 2 uur rijden, dan moeten ze geen 2 uur les geven. Ik had altijd mijn lessen in 1,5uur blokken.
Ik heb nooit blokuren gehad, maar ik kan mij goed voorstellen dat de "pauze" jou laat leren om zo af en toe zelf pauze te nemen als je je rijbewijs hebt. Dit omdat, zoals je zelf al aangeeft, je echt merkt dat je dan wat uitgeruster bent en ook weer beter dingen ziet. (Vooruit kijken, achteruit kijken, enz.)quote:Op maandag 24 mei 2021 11:11 schreef JohnDDD het volgende:
Hoi. Net begonnen met rijlessen. Heb een pakket gekocht bij een lokale rijschool. De rijschool heeft blokuren voor me ingepland. De rij-instructeur laat me na ongeveer 1 uur en een kwartier stoppen en houdt dan 10 minuten pauze. Hij neemt dan een bakje koffie en rookt een sigaret. Hij bood me ook wat te drinken aan en zei erbij dat we wel pauze moeten houden omdat het anders niet vol te houden is zo lang. Ik weet niet of hij daarmee mij of zichzelf bedoelde.
Nu vraag ik me af wat ik hiervan moet denken. In hun voorwaarden staat niks over pauzes. Ik weet ook niet of er officiële regels zijn. De eerste rijlessen zijn natuurlijk wel inspannend en op zich vind ik 10 minuten pauze niet erg. Ik kon me daarna ook wel weer beter concentreren. Maar ja, ik betaal er natuurlijk wel voor, want na precies 2 uur sta ik weer bij mij voor de deur.
Ja, want eenmaal in bezit van een rijbewijs houdt iedereen elk uur een minuut of 10 pauze, dus kan je dat maar beter vroeg aanleren.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:10 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ik heb nooit blokuren gehad, maar ik kan mij goed voorstellen dat de "pauze" jou laat leren om zo af en toe zelf pauze te nemen als je je rijbewijs hebt. Dit omdat, zoals je zelf al aangeeft, je echt merkt dat je dan wat uitgeruster bent en ook weer beter dingen ziet. (Vooruit kijken, achteruit kijken, enz.)
Ja, want een kleuter op een driewieler kan ook meteen 2 uur op zijn driewieler fietsen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:27 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, want eenmaal in bezit van een rijbewijs houdt iedereen elk uur een minuut of 10 pauze, dus kan je dat maar beter vroeg aanleren.
Het klinkt als iets wat structureel gebeurd, niet als alleen bij de eerste 2 lessen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:56 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, want een kleuter op een driewieler kan ook meteen 2 uur op zijn driewieler fietsen.![]()
Geleidelijk opbouwen is heel normaal. Omdat alles voor hem nieuw is, kost het eenmaal meer energie in vergelijking van iemand die 60.000 km per jaar rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |