SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
quote:Ze weten niet waar ik het over heb
Vuile kleren, tussen ', met modder
Geel van siga 'tussen de vingers
Ik met de sigaar, lopend
Het spijt me, maar ik geloof zo veel
Dat ik deze sprong kan wagen
Zelfs als de weg bergopwaarts is
Daarom train ik nu
Goede avond dames en heren
Buiten de acteurs
Je kunt maar beter geen fouten meer maken
Je kunt maar beter stil en goed zijn
De mensen hier zijn raar, net als drugsdealers
Te veel nachten was ik buitengesloten
Mo 'ik trap ze' sti deuren
Kijk omhoog als klimmers
Het spijt me, mam, ik ben altijd weg, maar
Ik ben gek, maar anders dan zij
En je bent gek, maar anders dan zij
We zijn gek, maar anders dan zij
Ik heb bladzijden en bladzijden geschreven
Ik zag zout en dan tranen
Deze mannen in de auto
En beklim de stroomversnellingen niet
Ik schreef op een grafsteen
"In mijn huis is er geen God"
Maar als je het besef van tijd vindt
Je zult uit je vergetelheid opstaan
En er is geen wind die stopt
De natuurlijke kracht
Vanuit het juiste oogpunt
Je voelt de opwinding van de wind
Met wasvleugels op de rug
Ik zal die hoogte onderzoeken
Als je me wilt tegenhouden, probeer het dan opnieuw
Probeer mijn hoofd eraf te hakken
Waarom
Ik ben gek, maar anders dan zij
Spreek, helaas spreken mensen
Hij weet niet waar hij het over heeft
Jij brengt me naar waar ik drijf
Dat ik de lucht hier mis
Dat ik de lucht hier mis
Dat ik de lucht hier mis
Maar ik ben gek, maar anders dan zij
En we zijn gek, maar anders dan zij
Wij zijn anders dan zij
Ik wist niet dat je al wakker was, anders had ik jou om een vertaling gevraagd.quote:Op zondag 23 mei 2021 09:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Blijft leuk dat zo’n vertaalsite de strekking van het nummer wel kan weergeven maar dat je verder denkt: huh wat?
Ik kocht ooit via drogisterijnet shampoo voor dik haar. Bleek een automatisch vertaalfoutje, het was voor vet haarquote:Op zondag 23 mei 2021 10:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je al wakker was, anders had ik jou om een vertaling gevraagd.
Maar er zijn ook NL teksten waar je denkt: Huh wat?
Ja die zijn er zatquote:Op zondag 23 mei 2021 10:00 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je al wakker was, anders had ik jou om een vertaling gevraagd.
Maar er zijn ook NL teksten waar je denkt: Huh wat?
Zo heeft een niet nader te noemen persoon 'Hou je taai!' naar het Engels vertaald als 'Keep your pecker up!'.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik kocht ooit via drogisterijnet shampoo voor dik haar. Bleek een automatisch vertaalfoutje, het was voor vet haar
quote:What's the meaning of the phrase 'Keep your pecker up'?
Remain cheerful - keep your head held high.
What's the origin of the phrase 'Keep your pecker up'?
Whilst pecker is a word now associated with American slang the usage here is the English pecker, that is, nose or mouth, as opposed to the American, that is, penis. The phrase is equivalent to keep your chin up.
We waren net in Alkmaar en op 1 klein miezerbuitje na hebben we het droog gehouden en heerlijk op het terras in een flauw zonnetje gezeten...quote:
Wisselt best wel. Vaak nog erg moe, maar soms ook een voldaan gevoel.quote:
Gelukkig ook positieve momentenquote:Op maandag 24 mei 2021 10:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Wisselt best wel. Vaak nog erg moe, maar soms ook een voldaan gevoel.
Hoe is het daar?
Dat is minder zeg.quote:Op maandag 24 mei 2021 15:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gelukkig ook positieve momenten![]()
Hier een rare week gehad met 2 overlijdens en 1 crematie. Ik trok het niet om de 2e uitvaart online bij te wonen.
Het was net heel druk bij de kringloop, buiten in de rij wachten. Maar ik heb weer kleren hoor
Misschien in de auto op de grond?quote:Op maandag 24 mei 2021 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben vrijdag mijn wasbare mondkapje kwijtgeraakt, zo jammer
Die van mw. MM heb ik ook al tig keer in of naast de auto teruggevonden.quote:Op maandag 24 mei 2021 17:54 schreef just me het volgende:
[..]
Misschien in de auto op de grond?
Ik heb een stuk of 5 erg comfortabele wasbare mondkampjes, ééns in de week graai ik ze uit allerlei jassen en tassen en gooi ze in de was.
In de fik steken ?quote:Op maandag 24 mei 2021 18:33 schreef MadMaster het volgende:
Iemand enig idee hoe ik zo'n 1000 A4'tjes administratie van 20 jaar makkelijk kan versnipperen?
Heb zo'n thuis versnipperaar, maar die is na 30 velletjes oververhit en dan moet 'ie eerst weer een kwartier afkoelen. Niet te doen zo...
Geen oude ijzeren emmer ?quote:Op maandag 24 mei 2021 18:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We hebben helaas geen vuurkorf in de tuin, anders had ik het serieus overwogen...
Gewoon met de hand in tig stukjes scheuren? Of mag er echt niks meer zichtbaar blijven?quote:Op maandag 24 mei 2021 18:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die van mw. MM heb ik ook al tig keer in of naast de auto teruggevonden.
Iemand enig idee hoe ik zo'n 1000 A4'tjes administratie van 20 jaar makkelijk kan versnipperen?
Heb zo'n thuis versnipperaar, maar die is na 30 velletjes oververhit en dan moet 'ie eerst weer een kwartier afkoelen. Niet te doen zo...
Ik had genoeg cliënten die niks liever deden dan hele dagen papier scheurenquote:Op maandag 24 mei 2021 18:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die van mw. MM heb ik ook al tig keer in of naast de auto teruggevonden.
Nope, echt overal gezocht, zal wel uit de auto zijn gewaaid/gevallen. Tijdje geleden vond Symph mijn baret ook al naast de auto, maar het mondkapje is echt spoorloosquote:Op maandag 24 mei 2021 17:54 schreef just me het volgende:
[..]
Misschien in de auto op de grond?
Ik heb een stuk of 5 erg comfortabele wasbare mondkampjes, ééns in de week graai ik ze uit allerlei jassen en tassen en gooi ze in de was.
Nee, geen emmer hier.quote:Op maandag 24 mei 2021 18:40 schreef just me het volgende:
[..]
Geen oude ijzeren emmer ?
Bij Leen Bakker zijn ze best goedkoop, dan heb je een vuurschaal, altijd goedkoper dan een nieuwe papier versnipperaar
Alles moet kapot, het zijn allemaal financiële gegevens en ik hou er niet van om die zo in de vuilnis te gooien...quote:Op maandag 24 mei 2021 19:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Gewoon met de hand in tig stukjes scheuren? Of mag er echt niks meer zichtbaar blijven?
Waar kan ik die vinden?quote:Op maandag 24 mei 2021 19:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik had genoeg cliënten die niks liever deden dan hele dagen papier scheuren
Er liggen er zat op straat, pak je er daar 1 van...quote:Op maandag 24 mei 2021 19:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nope, echt overal gezocht, zal wel uit de auto zijn gewaaid/gevallen. Tijdje geleden vond Symph mijn baret ook al naast de auto, maar het mondkapje is echt spoorloos
Dat ben ik maar wist niet dat er meerdere accounts waren ingelogdquote:Op maandag 24 mei 2021 20:11 schreef TCI het volgende:
Mooi om te zien dat R49 nog steeds hard gaat![]()
![]()
Hallon
Stoutert. nou gaan mijn klauwen jeuken voor een TV tunes show,quote:Op maandag 24 mei 2021 20:13 schreef Viro het volgende:
[..]
Dat ben ik maar wist niet dat er meerdere accounts waren ingelogd
Zeker, mijn onkruid was heel blij!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 08:07 schreef just me het volgende:
goedemorgen
![]()
Laten we zeggen dat het een groeizaam weekend voor de tuin was!
Het was sowieso lang geleden dat hij in het topic wasquote:
Ik wil ook!quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoera, 1969 en 1970 zijn aan de beurt. Wel weer met 2 vaccinaties, maar goed, de afspraken van Symph staan voor juni en juli
Misschien zijn onze jaargangen er komende maand wel met 1 prik Janssen vanaf, net als livelinkquote:Op dinsdag 25 mei 2021 14:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik wil ook!
Het komt steeds dichterbij.
Jaloers
Het is niet eerlijk, ik word links en rechts ingehaald door personen die met het Janssen vaccin geïnjecteerd worden...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 15:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Misschien zijn onze jaargangen er komende maand wel met 1 prik Janssen vanaf, net als livelink
Symph was gisteren nog verontwaardigd dat daklozen voorgingenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is niet eerlijk, ik word links en rechts ingehaald door personen die met het Janssen vaccin geïnjecteerd worden...
[ afbeelding ]
Ach, Moderna en Pfizer hebben weer een hogere effectiviteitsgraad dan Janssen:quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:49 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Symph was gisteren nog verontwaardigd dat daklozen voorgingen
Bron: RIVMquote:Effectiviteit van de COVID-19-vaccins
Vaccins van Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en Moderna
Deze vaccins van zijn meer dan 90% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 90% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Uit de onderzoeken blijkt dat mensen die na een vaccinatie toch corona kregen, minder ernstig ziek werden.
Vaccin van AstraZeneca
Het vaccin is 60-80% effectief in het voorkomen van ziekte door coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 60-80% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Het vaccin beschermt vooral goed tegen ernstige ziekte. Onder gevaccineerde mensen zijn er 90% minder ziekenhuisopnames dan onder niet gevaccineerde mensen.
Na een advies van de Gezondheidsraad is besloten dat mensen vanaf 60 jaar, geboren in 1960 of eerder, veilig een prik met AstraZeneca kunnen krijgen. Mensen onder de 60 jaar ontvangen een ander vaccin.
Vaccin van Janssen
Het vaccin is 66% effectief in het voorkomen van ziekte door het coronavirus. Dit betekent dat er in een groep gevaccineerde mensen 66% minder mensen coronaklachten krijgen dan in een (even grote) groep mensen die niet gevaccineerd is. Ook beschermt het vaccin 85% van de gevaccineerde mensen tegen ernstige ziekte door het coronavirus.
Ik hoop vooral dat het in augustus in Duitsland allemaal fiks versoepeld is, dan wil ik wel graag daar een paar dagen heen, maar ik reken erop dat het pas in de herfstvakantie kan. We moeten ook nog even kijken wanneer de vakantie van Symph exact is, want zoals het er nu uitziet moet hij half augustus al weer aan het werk. Alles is dus nog even afwachten.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:04 schreef livelink het volgende:
Het wrange is natuurlijk wel dat ik niet op vakantie ga. Ik hoor allemaal mensen die op tijd geënt willen zijn voor hun vakantie, terwijl dat mij helemaal niks uitmaakt. Dan had ik achteraf beter 2 prikken kunnen krijgen en de mensen die op vakantie willen 1 prik.
Als we allemaal de vaccinaties binnen hebben dan gaan we weer gezellig afspreken hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:16 schreef just me het volgende:
Vaak wordt er toch "in eigen belang" gedacht, de een wil het omdat.... en de ander wil het omdat...
uiteindelijk krijgen we toch allemaal een vaccinatie
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Als we allemaal de vaccinaties binnen hebben dan gaan we weer gezellig afspreken hoor
Wij zijn afgelopen week ook een dagje naar België geweest, wat ook zonder beperkingen mocht, mits je binnen 48 uur het land weer uit ging.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat het in augustus in Duitsland allemaal fiks versoepeld is, dan wil ik wel graag daar een paar dagen heen, maar ik reken erop dat het pas in de herfstvakantie kan. We moeten ook nog even kijken wanneer de vakantie van Symph exact is, want zoals het er nu uitziet moet hij half augustus al weer aan het werk. Alles is dus nog even afwachten.
Gewoon een keertje uit eten of op visite kunnen gaan zonder dat je je druk hoeft te maken over een ander, vind ik ook een legitieme reden om je te laten vaccineren...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 17:04 schreef livelink het volgende:
Het wrange is natuurlijk wel dat ik niet op vakantie ga. Ik hoor allemaal mensen die op tijd geënt willen zijn voor hun vakantie, terwijl dat mij helemaal niks uitmaakt. Dan had ik achteraf beter 2 prikken kunnen krijgen en de mensen die op vakantie willen 1 prik.
Zag het net, dat is op zich al een reden om niet die kant op te gaan...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:28 schreef Doedezemaar het volgende:
In Spanje moet je ook op straat een mondkapje op volgens mij
Als ik Janssen krijg, wil ik gewoon een dubbele dosis.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 16:55 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ach, Moderna en Pfizer hebben weer een hogere effectiviteitsgraad dan Janssen:
[..]
Bron: RIVM
Elk nadeel hep z'n voordeel...
Ik hoop dat ze dat begin september afgeschaft hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:28 schreef Doedezemaar het volgende:
In Spanje moet je ook op straat een mondkapje op volgens mij
Het vaccin is ook van Janssen en Janssen, dus ik vind dat je daar recht op hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 18:51 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als ik Janssen krijg, wil ik gewoon een dubbele dosis.![]()
Hadden ze geen winkeltje bij dat filiaal waar je vaccins kan kopen?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het vaccin is ook van Janssen en Janssen, dus ik vind dat je daar recht op hebt.
Vorige week reden we in Belgie, in de buurt van Turnhout, langs een gigantisch filiaal van Janssen.
Dan komt het ineens wel heel dichtbij...
Dat was niet thuis, maar in Ouddorpquote:Op dinsdag 25 mei 2021 09:08 schreef peaceman het volgende:
Wij hebben best redelijk weer gehad..
Trouwens je kunt wel zien dat de natuur een beter jaar heeft dan de afgelopen jaren. Het is veel groener.
Enige is dat de natuur zich niet aan de afspraak van alleen s nachts regen houdt..
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoera, 1969 en 1970 zijn aan de beurt. Wel weer met 2 vaccinaties, maar goed, de afspraken van Symph staan voor juni en juli
Wij kunnen niet meeluisteren. De keukenmeneer komt hier zo de nieuwe keuken inmeten.quote:
Muziek Terwijl U Keukeninmeetquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wij kunnen niet meeluisteren. De keukenmeneer komt hier zo de nieuwe keuken inmeten.
Wordt het een instrumentale avond?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:21 schreef DJ11 het volgende:
Het voorprogramma is begonnen:
• Worakls & Wen Yu - Inked
• Krystal Klear - Piano Banana
is het dan wel goed als ik mee luister ?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:37 schreef DJ11 het volgende:
Ik zal de nodige nieuwe muziek in het eerste uur concentreren, voor Livelink. Hierna gaat het los
Absoluutquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:41 schreef just me het volgende:
[..]
is het dan wel goed als ik mee luister ?
anders had ik gewoon gemutedquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:42 schreef DJ11 het volgende:
[..]
AbsoluutIk werk in het eerste uur alleen even wat meer nieuw materiaal af.
Ik heb het er zo gauw niet kunnen ontdekken het is nogal een groot complex...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:10 schreef brother52 het volgende:
[..]
Hadden ze geen winkeltje bij dat filiaal waar je vaccins kan kopen?
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb het er zo gauw niet kunnen ontdekken het is nogal een groot complex...
[ afbeelding ]
Ja, daar linksboven, derde raam van onder ligt mijn vaccin.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Begin april voor het laatst.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:49 schreef just me het volgende:
![]()
Bedenk ik me opeens, heb jij nog iets van Tuned gehoord ?
je hebt toch wel onze groeten gedaanquote:
Ik heb - volgens mij - meer dan eens gezegd dat ze wordt gemist in het R49-topic. Maar ze is FOK! in z'n totaliteit een beetje beu geloof ik, niet specifiek R49.quote:
je hebt je best gedaan, dank je welquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:52 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb - volgens mij - meer dan eens gezegd dat ze wordt gemist in het R49-topic. Maar ze is FOK! in z'n totaliteit een beetje beu geloof ik, niet specifiek R49.
Ik hoorde wel dat het anders was.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:56 schreef DJ11 het volgende:
In een heel subtiel, ander jasje:Roxette - The Look (Rapino 7-inch Master)
Zat zich om iets onbenulligs in het DTS veel te druk te maken.quote:
wat een domboquote:
Een bepaald konijn is al een tijdje geleden gestopt met dat spel. Mensen snappen niet dat het een spel is en zijn bloedserieus of slowchatten het hele topic vol, de hele dag door.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Zat zich om iets onbenulligs in het DTS veel te druk te maken.
Dat is mijn internetpolicy. Vroeger maakte ik mij ook te druk over dingen, maar dat heeft toch geen zin en ik heb alleen mijzelf ermee.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:58 schreef just me het volgende:
[..]
wat een dombo
soms kom je beter wegblijven als je niet super in je vel zit
Nou, dat laatste inderdaad.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Een bepaald konijn is al een tijdje geleden gestopt met dat spel. Mensen snappen niet dat het een spel is en zijn bloedserieus of slowchatten het hele topic vol, de hele dag door.
Deden ze ook geen rondleidingen waarbij je aan het eind een vaccin krijgt?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoi zorro. Goede policy wel.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:59 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat is mijn internetpolicy. Vroeger maakte ik mij ook te druk over dingen, maar dat heeft toch geen zin en ik heb alleen mijzelf ermee.trouwens.
Goedenavondquote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:59 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Dat is mijn internetpolicy. Vroeger maakte ik mij ook te druk over dingen, maar dat heeft toch geen zin en ik heb alleen mijzelf ermee.trouwens.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:59 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Ja, het tot 10 tellen werkt verbazingwekkend goed. Ik doe dat ook steeds meer.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:01 schreef just me het volgende:
[..]ik leer nog steeds hoor, ik reageer niet meer direct op moeilijke/lastige mails, is ook beter
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het tot 10 tellen werkt verbazingwekkend goed. Ik doe dat ook steeds meer.
Op je handen gaan zitten werkt ook prima.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het tot 10 tellen werkt verbazingwekkend goed. Ik doe dat ook steeds meer.
Dat had ik zaterdag ook.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:07 schreef DJ11 het volgende:
Uit de tijd dat je een Songfestival-inzending voor het eerst hoorde en meteen zeker wist: dit gaat winnenMåns Zelmerlöw - Heroes
50% van mijn kleinkinderen groeit daar ook opquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:07 schreef brother52 het volgende:
Die zanger is vast opgegroeid in het Gooi
Mijn zoon vindt Italië dit jaar ook heel terecht als winnaar. Ik zie het niet hoor. Maar bij de bookmakers stond het ook al op 1.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:07 schreef DJ11 het volgende:
Uit de tijd dat je een Songfestival-inzending voor het eerst hoorde en meteen zeker wist: dit gaat winnenMåns Zelmerlöw - Heroes
Het zal je niet verbazen dat het bij mij niet op 1 stondquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon vindt Italië dit jaar ook heel terecht als winnaar. Ik zie het niet hoor. Maar bij de bookmakers stond het ook al op 1.
Ik vind het een dodelijk saai nummer. Drie minuten stuurloze, melodieloze rock in e-mineur. Maar ieder z'n ding...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn zoon vindt Italië dit jaar ook heel terecht als winnaar. Ik zie het niet hoor. Maar bij de bookmakers stond het ook al op 1.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind het een dodelijk saai nummer. Drie minuten stuurloze, melodieloze rock in e-mineur. Maar ieder z'n ding...
Dit is mijn ding:The Black Mamba - Love Is On My Side
Bij mij ook totaal niet. Dan vond ik Finland nog leuker zelfs.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:10 schreef just me het volgende:
[..]
Het zal je niet verbazen dat het bij mij niet op 1 stond
Zekerquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is dan ook gewoon een prima rockliedje. Niet echt speciaal of zo maar het week meer dan genoeg af van de standaard songfestivalmeuk om te winnen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:09 schreef livelink het volgende:
[..]
Portugal had dit jaar ook een prima inzending.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:11 schreef just me het volgende:
Portugal kreeg mijn stemmen maar Voila vond ik ook erg mooi!
En wat een gedoe achteraf over het wel of niet "onder invloed" zijn van Italiequote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:16 schreef brother52 het volgende:
Viel me op dat er dit jaar redelijk wat goede inzendingen waren. Normaal zitten er maar 1 of 2 (redelijk) goede liedjes tussen maar nu toch zeker een stuk of 6.
Er was dus niks aan de hand. Behalve wat gebroken glas.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:18 schreef just me het volgende:
[..]
En wat een gedoe achteraf over het wel of niet "onder invloed" zijn van Italie
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:17 schreef DJ11 het volgende:
De hele maand nog niet gedraaid... Het wordt hoog tijd...TheFatRat feat. Laura Brehm - Mayday
Tsja, je moet toch wat roepen tijdens/na zo'n urenlange saaie vertoning.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:18 schreef just me het volgende:
[..]
En wat een gedoe achteraf over het wel of niet "onder invloed" zijn van Italie
Volgend jaar nieuwe kansenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch wat roepen tijdens/na zo'n urenlange saaie vertoning.
Ik heb alleen de puntentelling gekeken zaterdag en dat was meer dan voldoende...
Ik heb me dit jaar eigenlijk meer vermaakt dan voorgaande jaren. Misschien omdat het in Nederland was of omdat het zo 'normaal' leek in deze rare tijd, maar ik zat er meer in in ieder geval.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch wat roepen tijdens/na zo'n urenlange saaie vertoning.
Ik heb alleen de puntentelling gekeken zaterdag en dat was meer dan voldoende...
Dan gaat iedereen in de green room daar zitten snuiven omdat ze denken dat Italie daarom gewonnen heeft.quote:
Ik denk dat ik dan niet veel anders zal doen dan dit jaar.quote:
Ik ben ook naar bed gegaan voordat de uitslag bekend was.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan niet veel anders zal doen dan dit jaar.
Tijdens de halve finales kan je alles (OK, bijna alles...) al zien en die break tussen de laatste uitvoerende en de puntentelling duurt me veel te lang. Om over het spanning veinzen tijdens het noemen van de punten bij de laatste paar landen maar te zwijgen. Het was toen al lang duidelijk dat Italië gewonnen had...
Portugal vond ik verschrikkelijk met die irritante stem...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:23 schreef DJ11 het volgende:
Ik moest oefenen met de band. Ik heb ook alleen de puntentelling gezien. Het Nederlandse publiek gaf meer punten aan Portugal dan aan Italië. Een zeldzaam vertoon van smaak....
wij noemden vroeger de magnetron altijd de ping...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:29 schreef brother52 het volgende:
Ik dacht die 'ping' al te herkennen.
Ik wil een magnetron met zo'n 'ping'...
Ik zat een beetje te pielen, kon het niet latenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:29 schreef brother52 het volgende:
Ik dacht die 'ping' al te herkennen.
Ik wil een magnetron met zo'n 'ping'...
Ik geloof er nog steeds niet in.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:33 schreef DJ11 het volgende:
Ineens zijn er meerdere artiesten die dit nummer opnemen en uitbrengen. Zou het dan toch? Inmiddels ruim een half miljoen keer beluisterd, deze...El Profesor - Bongo Cha Cha Cha (Summer Anthem)
Veel wandelplezierquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:40 schreef livelink het volgende:
![]()
Deze even als laatste. Daarna ben ik even weg. Het weer bepaalt hoe lang ik weg ben.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:50 schreef zorro28 het volgende:
Ik wilde een nieuw tabblad openen, maar dan krijg ik het natuurlijk weer voor elkaar om in plaats daarvan een tabblad af te sluiten
Valt mee hoor. Ik hoorde een Dalekquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:55 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wow... jij bent helderziend! Ik zet echt net een nummer klaar... je ziet zo de titel wel....
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:58 schreef MadMaster het volgende:
Ik luister nu mee na weer een lading papier versnipperd te hebben.
Inmiddels heb ik 2 120 liter zakken vol, als er iemand binnenkort een feestje heeft, dan mag hij/zij de confetti op komen halen...
Je bent net te laat voor het feestje in Rotterdamquote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:58 schreef MadMaster het volgende:
Ik luister nu mee na weer een lading papier versnipperd te hebben.
Inmiddels heb ik 2 120 liter zakken vol, als er iemand binnenkort een feestje heeft, dan mag hij/zij de confetti op komen halen...
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:02 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Je bent net te laat voor het feestje in Rotterdam
Ik constateer een contradictio in terminis...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:02 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Je bent net te laat voor het feestje in Rotterdam
dolgedraaid of doorgedraaid ?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:22 schreef MadMaster het volgende:
Helaas heb ik die versie niet meer, het cassettebandje heeft de tijd niet overleefd...
Jammer. Was leuk geweest om nog eens terug te horen.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:22 schreef MadMaster het volgende:
Ha, van dit nummer heb ik destijds (1986) mijn eerste remix/mash up gemaakt.
Ik had toen net mijn eerste Akai sampler en er was een mobilisatie oefening (bepaalde lichtingen ex-dienstplichtigen werden opgeroepen opgeroepen om meteen naar hun mobilisatiepunt in Havelte. Te gaan, waar ik toen mijn dienstplicht vervulde). Ik heb die oproepen van de radio toen opgenomen, in stukken gehakt, gesampeld, en verwerkt in 'Two Tribes'.
Helaas heb ik die versie niet meer, het cassettebandje heeft de tijd niet overleefd...
Ik kan 'm dromen, heb het toen zelf grijs gedraaid en het ging al snel rond in de diverse compagnies bars.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Jammer. Was leuk geweest om nog eens terug te horen.
dan kun je hier weer warm wordenquote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:37 schreef livelink het volgende:
En weer terug. Het begon wel erg hard te regenen.
Welkom terug.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:37 schreef livelink het volgende:
En weer terug. Het begon wel erg hard te regenen.
Volledige bandnaamgenotquote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:37 schreef DJ11 het volgende:
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay (extended mix)
Is dit de originele 12” van destijds?quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:37 schreef DJ11 het volgende:
Orchestral Manoeuvres In The Dark - Enola Gay (extended mix)
Ah, die heb je me volgens mij via Spotify laten beluisteren...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:39 schreef DJ11 het volgende:
Al eerder verteld, maar toch: deze extended mix komt uit 2020, zo'n beetje 40 jaar na het origineel.
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dit de originele 12” van destijds?
Kan me niet herinneren dat ik deze versie eerder gehoord heb...
quote:Op dinsdag 25 mei 2021 21:39 schreef DJ11 het volgende:
Al eerder verteld, maar toch: deze extended mix komt uit 2020, zo'n beetje 40 jaar na het origineel.
Kwestie van wennen. Als je Health wat vaker hoort, ga je (bijna) alle nummers stuk voor stuk steeds meer waarderen. Inmiddels staan er twee in de top-20 van mijn Top 250 allertijden.quote:
Misschien had ik deze openingstrack moeten draaien. Ik heb het overwogen...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:02 schreef livelink het volgende:
Dank je wel DJ11. Ook nog wat mooie nummers gemist, zie ik.
Je was iedereen meteen kwijtgeraakt als je het nummer uit 2021 had gedraaid.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:06 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Misschien had ik deze openingstrack moeten draaien. Ik heb het overwogen...
ESF / [2020-2021] San Marino: Senhit & Flo Rida - Adrenalina #2
(het nummer in de post, voor de duidelijkheid - niet de topictitel)
Daar ben ik het zeker mee eens. Het land Italië gun ik de overwinning zonder meer.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 22:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Je was iedereen meteen kwijtgeraakt als je het nummer uit 2021 had gedraaid.
Overigens (ter jouw geruststelling). Mijn zoon vond het mede terecht dat Italië had gewonnen omdat hij vond dat ze vorig jaar al hadden moeten winnen. Daar zal jij het mee eens zijn geweest.
Helemaal eens. Dit was ook mijn nummer 1.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 20:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind het een dodelijk saai nummer. Drie minuten stuurloze, melodieloze rock in e-mineur. Maar ieder z'n ding...
Verdomd, je hebt nog gelijk ook...quote:Op dinsdag 25 mei 2021 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, daar linksboven, derde raam van onder ligt mijn vaccin.
quote:Nederland krijgt minder Janssen-vaccins geleverd dan verwacht. Deze week worden 156.000 doses bezorgd bij de centrale opslaglocatie in Oss. Volgens het Coronadashboard van de Rijksoverheid zouden deze week 223.200 Janssen-vaccins geleverd worden. Dat betekent dat op korte termijn 67.000 mensen minder kunnen worden ingeënt dan gepland.
Afgelopen week zijn 96.000 doses Janssen geleverd, aldus het RIVM. ,,Ook dat is iets minder dan beloofd’', zegt een woordvoerder. ,,We hebben nog geen zicht op de aantallen die komende weken geleverd worden.’’ Omdat van het Janssen-vaccin maar één prik nodig is, kunnen de geleverde doses direct volledig worden weggeprikt. Er hoeft geen voorraad te worden aangehouden zoals voor de andere vaccins, waarbij wel een herhaalprik nodig is.
In het Belgische Beerse liggen al weken 2,4 miljoen doses coronavaccins van Janssen voor Europese landen opgeslagen. Die zijn uit voorzorg geblokkeerd, omdat een partij in een Amerikaanse fabriek vervuild bleek met ingrediënten van een ander vaccin. Naar verwachting komt de Amerikaanse toezichthouder FDA deze week met een rapport over wat er is misgegaan. Als er groen licht komt van de FDA zal het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) de partijen waarschijnlijk vrijgeven.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verdomd, je hebt nog gelijk ook...
[..]
Is dat de lokale René le Blanc?quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:40 schreef Fogel het volgende:
Kaartjes voor een concert met Sivert Høyem gevonden hier in de stad... maar alleen als pakket met hotelovernachting (in het enige 5* hotel alhier) en 3-gangendiner te boeken. En ken mezelf en de bar in dat hotel, dus de totale schade gaat dan al snel boven de 500 euro pp komen (en het pakket is voor 2 uiteraard). Ben nog aan het twijfelen of ik het dat waard vind
Sivert die zingt terwijl je een subliem diner eet, dat is toch wel wat waard op zich.
/firstworldproblems
Geen idee wie die René is.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat de lokale René le Blanc?
Zo niet, dan gewoon doen...
Zo mw. MM wegbrengen voor een prikkie...
Ah, die ken ik wel.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen idee wie die René is.
Sivert is de zanger van de band Madrugada, maar doet ook solodingen. Hij is hier regelmatig voorbij gekomen in shows.
Hoe loopt dat vaccineren daar?quote:Ik wil ook een prik. Moest het gister doen met een wattenstaaf in mijn neus. Resultaat: negatief.
Solo misschien nog wel leuker dan met Madrugada.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:40 schreef Fogel het volgende:
Kaartjes voor een concert met Sivert Høyem gevonden hier in de stad... maar alleen als pakket met hotelovernachting (in het enige 5* hotel alhier) en 3-gangendiner te boeken. En ken mezelf en de bar in dat hotel, dus de totale schade gaat dan al snel boven de 500 euro pp komen (en het pakket is voor 2 uiteraard). Ben nog aan het twijfelen of ik het dat waard vind
Sivert die zingt terwijl je een subliem diner eet, dat is toch wel wat waard op zich.
/firstworldproblems
Ik zei vanochtend enthousiast tegen iemand uit 1978 dat het al lekker opschiet en dat diegen nu ook wel snel aan de beurt zou zijn, zei diegene dat ze nog niet wist of ze wel gevaccineerd wilde wordenquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, die ken ik wel.
Doen dus...
[..]
Hoe loopt dat vaccineren daar?
Ook op geboortejaar?
Sinds vandaag mag 1971 zich hier aanmelden...
Ik had er nog eentje op facebook die wat vage berichten rondom het virus en vaccineren plaatste, die heb ik maar eens voor een maandje gesnoozed.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zei vanochtend enthousiast tegen iemand uit 1978 dat het al lekker opschiet en dat diegen nu ook wel snel aan de beurt zou zijn, zij diegene dat ze nog niet wist of ze wel gevaccineerd wilde worden![]()
Ik snap dat toch echt niet.
Ik ben altijd wel benieuwd waarom iemand dan niet wil.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zei vanochtend enthousiast tegen iemand uit 1978 dat het al lekker opschiet en dat diegen nu ook wel snel aan de beurt zou zijn, zij diegene dat ze nog niet wist of ze wel gevaccineerd wilde worden![]()
Ik heb geen idee. Ze gaf ook aan dat ze voor zichzelf een verklaring had gemaakt dat ze geen mondkapje meer op hoeft. Ze weigerde nog langer met mondkapje in een winkel rond te lopen. Ik word dan boos, dus dan vraag ik maar niet verder.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben altijd wel benieuwd waarom iemand dan niet wil.
Ik sprak laatst iemand die ook nog niet wilde, terwijl ze ook uit 1966 komt, omdat ze eerst wilde laten onderzoeken of ze misschien van zichzelf al antistoffen in zich had, terwijl ze nog geen Corona heeft gehad.
Ben je lekker op tijd mee, om dat te laten onderzoeken, denk ik dan...
Mw. MM heeft haar 1e shot net gehad, binnen 5 minuten was het gepiept, het kwartiertje wachten na de injectie duurde langer...
Wat een droeftoeter.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ze gaf ook aan dat ze voor zichzelf een verklaring had gemaakt dat ze geen mondkapje meer op hoeft. Ze weigerde nog langer met mondkapje in een winkel rond te lopen. Ik word dan boos, dus dan vraag ik maar niet verder.
Bij dat soort 'extremisten' vraag ik ook niets.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ze gaf ook aan dat ze voor zichzelf een verklaring had gemaakt dat ze geen mondkapje meer op hoeft. Ze weigerde nog langer met mondkapje in een winkel rond te lopen. Ik word dan boos, dus dan vraag ik maar niet verder.
Als je een verklaring hebt dat je het om medische redenen niet kan/hoeft te dragen, dan is het niet verplicht.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:17 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Wat een droeftoeter.
Spuitje hoeft niet (al snap ik niet waarom niet) Maar mondkapje is gewoon verplicht tenzij zware astma oid.
Daar ben ik ook helemaal voor, maar met reden niet omdat je een vergiet op je kop handiger denkt te vinden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je een verklaring hebt dat je het om medische redenen niet kan/hoeft te dragen, dan is het niet verplicht.
Je kan die verklaring zelfs uitprinten via de website van de Rijksoverheid:
https://www.vilans.nl/vil(...)kaart-mondkapjes.pdf
Zelfs met zo'n kaartje moet je kunnen aantonen dat je om medische of fysieke redenen denkt geen mondkapje te kunnen dragen. Heb al verschillende met zo'n kaartje de winkel uit gezet omdat ze dat niet aannemelijk konden maken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je een verklaring hebt dat je het om medische redenen niet kan/hoeft te dragen, dan is het niet verplicht.
Je kan die verklaring zelfs uitprinten via de website van de Rijksoverheid:
https://www.vilans.nl/vil(...)kaart-mondkapjes.pdf
Hoewel ik het op zich volledig begrijp, vind ik het wel bijzonder dat een winkelpersoneelslid naar iemands medische achtergrond mag vragen. Maar je mag het inderdaad wel, zie ik net...quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zelfs met zo'n kaartje moet je kunnen aantonen dat je om medische of fysieke redenen denkt geen mondkapje te kunnen dragen. Heb al verschillende met zo'n kaartje de winkel uit gezet omdat ze dat niet aannemelijk konden maken.
quote:Winkels mogen vragen de uitzondering aan te tonen
Een winkel is een publieke binnenruimte. Daardoor is het dragen van een mondkapje vanaf 1 december ook in winkels verplicht. Een winkel mag mensen zonder mondkapje niet zomaar weren. Zij mogen u vragen aan te tonen dat u onder de uitzondering valt. Kunt u aantonen dat u onder de vrijstelling valt? Dan mag u gewoon boodschappen doen. Kunt of wilt u dat niet, dan mag de winkelier u de toegang weigeren.
Dat is een hoop geld, maar wel ontzettend gaafquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:40 schreef Fogel het volgende:
/firstworldproblems
Heb ik nooit geproefd/gedronken, maar oordeel zelf/lees de oordelen van degene die 'm wel geproefd hebben:quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:56 schreef Rafeiro het volgende:
@:Madmaster, Highland park 12 viking honour peetje de moeite?
Niet in de regionen die jij meestal drinkt uiteraard. Maar voor mij al een dure
Toen de plicht in ging, heb ik het meteen uitgezocht omdat ik regelmatig met klanten in contact kom en het ook deels mijn verantwoordelijkheid vind om andere klanten zo veel mogelijk te beschermen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hoewel ik het op zich volledig begrijp, vind ik het wel bijzonder dat een winkelpersoneelslid naar iemands medische achtergrond mag vragen. Maar je mag het inderdaad wel, zie ik net...
[..]
1 van de ambulante zorg hier doet dat ook. Ik schiet dan echt in een soort van paniek.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:06 schreef brother52 het volgende:
[..]
Toen de plicht in ging, heb ik het meteen uitgezocht omdat ik regelmatig met klanten in contact kom en het ook deels mijn verantwoordelijkheid vind om andere klanten zo veel mogelijk te beschermen.
Ik moet er ook nog dagelijks klanten op aanspreken dat ze hun mondkapje goed op zetten want ik zie regelmatig dat ze het tot onder hun neus trekken zodra ze een paar meter in de winkel zijn. Zie ik ze daarna weer met het kapje onder hun neus, dan mogen ze ook vertrekken.
maar zeg je het dan ook ?quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:10 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
1 van de ambulante zorg hier doet dat ook. Ik schiet dan echt in een soort van paniek.
Gewoon aangeven dat je je er prettiger bij voelt wanneer ze het mondkapje even goed op doet, dan zal het vast geen probleem zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:10 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
1 van de ambulante zorg hier doet dat ook. Ik schiet dan echt in een soort van paniek.
Online soms een beetje bakkes, maar verder veel to soft joh.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:16 schreef just me het volgende:
[..]
maar zeg je het dan ook ?
zo van ik voel me er niet prettig bij als je je mondkapje niet goed op hebt
Ik heb er net ook nog weer eentje uit 1984 meegemaakt. Ik ga er maar niet meer tegenin. Gelukkig nadert 1976 op de vaccinatie-agenda en ik ga dan als de wiedeweerga een afspraak maken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zei vanochtend enthousiast tegen iemand uit 1978 dat het al lekker opschiet en dat diegen nu ook wel snel aan de beurt zou zijn, zei diegene dat ze nog niet wist of ze wel gevaccineerd wilde worden![]()
Mochten we elkaar ooit weer eens treffen, dan regel ik wel wat voor je...quote:Op woensdag 26 mei 2021 22:01 schreef Rafeiro het volgende:
Goed nee, maar even lekker wel.
Maar soms even genieten.
Feitelijk een glaasje per maand.
adem in en adem uit, ga even de frisse lucht inquote:Op woensdag 26 mei 2021 23:09 schreef Rafeiro het volgende:
Ademhaling op hol en janken, goed bezig weer. Kut kop moet eens normaal doen.
probeer contact te krijgen met iemand die je kan helpenquote:
Wat just me zegt. Bel of app naar iemand die je kan helpen bij een paniekaanval.quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:19 schreef Rafeiro het volgende:
Maar paniek. Snap deze even niet. Geen lucht enzo.
dank voor je berichtje, ik ga nu slapen en hoor graag morgen van je hoe het gaat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 23:41 schreef Rafeiro het volgende:
Ik krijg weer adem, was soort van hyperventilatie, niet meer denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |