Andorra gaat volgend jaar toch meedoen?quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:26 schreef molloot200 het volgende:
*schreeuwt om Luxemburg terugkeer*
Ik hoop echt nu San Marino laat zien dat je als microstaat prima kan kwalificeren (3 keer inmiddels, waarvan nu 2 keer achtereenvolgend) dat er meer microstaten het weer gaan proberen
We zaten eerst in SC te postenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:29 schreef DJ11 het volgende:
Druk hier, leuk. Ik zal de OP nog even wat opknappen qua leesbaarheid.
Deze lijst toont hoe er internationaal is gestemd. Hoe Nederland heeft gestemd, kun je hier zien:
https://www.nporadio2.nl/(...)-songfestival-top-50
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:30 schreef molloot200 het volgende:
Thunder and lightning it's getting excitingvoor vanavond natuurlijk
Heel anders dan 2 jaar geledenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:31 schreef molloot200 het volgende:
Ik kan echt nog minimaal 8 verschillende scenario's qua winst voor vanavond zien gebeurenIk heb er zo veel zin in en dit is dan wel heerlijk tijdverdrijf!
Ik heb een tijdje geleden een Italië-show op Radio 49 gedaan. Daar kwamen heel wat ESF-nummers in voorbij, waaronder alle nummers in deze Top 50.quote:
Mede-Portugalfansquote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:36 schreef DJ11 het volgende:
* DJ11 kan vanavond niet kijken
Hopelijk ben ik wel op tijd thuis om nog even voor Portugal te stemmen en de uitslag te zien.
Ik ben er van overtuigd inderdaad dat Italië vorig jaar zou hebben gewonnenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:37 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden een Italië-show op Radio 49 gedaan. Daar kwamen heel wat ESF-nummers in voorbij, waaronder alle nummers in deze Top 50.
En ik denk nog steeds dat dit vorig jaar zou hebben gewonnen:
En ik ben bang dat ze er nog veel hoger dan dat gerechtig is ermee gaan eindigenquote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:47 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe Zweden zoiets zwaks heeft kunnen sturen. Echt bijzonder generiek.
Dat denk ik ook. Want het ligt namelijk wél goed in het gehoor. Het is formulepop, het soort muziek waarmee ze je bij Q Music de hele dag doodknuppelen. Een bepaalde groep mensen wil steeds dezelfde akkoorden en gaan voor herkenbaarheid.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:49 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En ik ben bang dat ze er nog veel hoger dan dat gerechtig is ermee gaan eindigen
Het valt flink weg in de volgorde vanavond. Alles heeft veel energie, en dan komt hij met zijn lied.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:47 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe Zweden zoiets zwaks heeft kunnen sturen. Echt bijzonder generiek.
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:51 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Want het ligt namelijk wél goed in het gehoor. Het is formulepop, het soort muziek waarmee ze je bij Q Music de hele dag doodknuppelen. Een bepaalde groep mensen wil steeds dezelfde akkoorden en gaan voor herkenbaarheid.
Ik schat Zweden in op een plek rond #10.
Ik ook niet. Ging meer om het statement dan om de kwaliteit van het liedje.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:58 schreef Meridiaan het volgende:
Nog steeds een winnaar die ik niet zo begrijp, vind het liedje en haar stem niet zo fijn
Klopt inderdaad. Wat dat aangaat heeft Destiny een sterker nummer.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 12:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ging meer om het statement dan om de kwaliteit van het liedje.
Ik snap niet zo goed dat dat wonquote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:50 schreef DJ11 het volgende:
Dana International....
Zelfs op de studioversie zingt ze bij vlagen vals.Liedje is oké, maar de uitvoering zeer matig.
Soms draait het meer om het statement dan het liedje. Zie ook dat nummer van Servië net.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat dat wonVind het liedje ook alles behalve speciaal
Molitva zie ik dan weer wel, prachtig nummer. Beste winnaar van de 00s imo.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:53 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Soms draait het meer om het statement dan het liedje. Zie ook dat nummer van Servië net.
Schijnt dat er tijdens de juryshow ook wat mis ging en dat ze een refrein lang zwart beeld hebben gehad, daar waren ze toen viesmad overquote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:11 schreef DJ11 het volgende:
KEiiNO kreeg meer punten van het publiek dan Nederland. Had maar zo kunnen winnen als jury's wat vrijgeviger waren geweest. Ik vind die zanger trouwens uitstekend. Zong live echt feilloos.
Wat geheel terecht is.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Schijnt dat er tijdens de juryshow ook wat mis ging en dat ze een refrein lang zwart beeld hebben gehad, daar waren ze toen viesmad over
Daarom was ik verbaasd dat dit jaar 3 landen overnieuw mogen tijdens de juryshowquote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Schijnt dat er tijdens de juryshow ook wat mis ging en dat ze een refrein lang zwart beeld hebben gehad, daar waren ze toen viesmad over
Ja, dat dat dan niet opnieuw mag en Malta dit jaar tijdens juryshow 1 wel opnieuw daar kan ik met m'n gedachten niet zo goed bijquote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:16 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Wat geheel terecht is.
Overigens stuurt Noorwegen heel vaak iets goeds naar het Songfestival. Het is zelden slecht. Ook dit jaar weer een puike inzending.
Klopt, dat was minder. Ben zelf dan weer enorm fan van de 2017-inzending: JOWST met Grab The Moment.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, dat dat dan niet opnieuw mag en Malta dit jaar tijdens juryshow 1 wel opnieuw daar kan ik met m'n gedachten niet zo goed bij![]()
Ik vond That's how you write a song (2018) van Noorwegen niet zo geslaagd. Ik heb het idee dat het nummer vooral punten scoorde omdat het Rybak was, verder was dat een ontzettend mager nummer imo.
Die vind ik onderschat, sowieso in mijn top 5 van dat jaarquote:
Grab the Moment vind ik ook leukquote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:22 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Klopt, dat was minder. Ben zelf dan weer enorm fan van de 2017-inzending: JOWST met Grab The Moment.
Ik had dat jaar twee ESF-inzendingen hoog in de Top 10 van mijn jaarlijst (Top 100). De andere is helemaal aan het begin van dit topic genoemd
Inderdaad...voor wat betreft grande amore dit is zo mooi .. .quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:45 schreef molloot200 het volgende:
Hiermee had Italië al moeten winnen. En toen in 2020 weer. En nu in 2021 weer.
En in 2017 hadden ze ook moeten winnen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:45 schreef molloot200 het volgende:
Hiermee had Italië al moeten winnen. En toen in 2020 weer. En nu in 2021 weer.
Ik vond Salvador wel meer dan verdiend eigenlijkquote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
En in 2017 hadden ze ook moeten winnen.
Ik vind het nummer van dit jaar beduidend minder van kwaliteit. Ik snap de hype niet zo.
Daar kon ik goed mee leven.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:47 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik vond Salvador wel meer dan verdiend eigenlijk
Ja, "Waarom is NailQueen niet ingeschakeld?", vroegen ze zich af.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:51 schreef NailQueen het volgende:
Ik heb nu net mijn twee favorieten gemist![]()
![]()
![]()
Hebben de dj's nog iets gezegd over Helena en Il Volo?
Zijn ze een keer op de Nederlandse radio ben ik er niet bijquote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:53 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, "Waarom is NailQueen niet ingeschakeld?", vroegen ze zich af.
Ik heb die uitslag deze week nog even teruggekregen. Je ziet hem echt kijken: "Wat doe ik hier in vredesnaam?"quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:36 schreef DJ11 het volgende:
Johnny Logan![]()
Hij heeft zich onlangs nog uitgelaten over het NSF van 2010, waar hij jurylid was. Zijn oordeel was - terecht - niet mild. Wat een beschamende vertoning was dat.
Het was echt zo beschamend...quote:Op zaterdag 22 mei 2021 14:59 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik heb die uitslag deze week nog even teruggekregen. Je ziet hem echt kijken: "Wat doe ik hier in vredesnaam?"![]()
![]()
Hij is wel positief over onze Ilse Delangequote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:02 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het was echt zo beschamend...
https://www.ad.nl/show/jo(...)as-genant~a39e62d37/
"Toen Vader Abraham een muntje wilde opgooien, wenste ik dat er een gat in de grond zou zijn waar ik in kon duiken"
Behalve dan als je Hooverphonic bent.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:09 schreef Meridiaan het volgende:
Zo'n mooi lied, en heerlijk om mee te zingen
Nog te recent misschien.quote:
Daar was weinig voor nodig...quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:14 schreef NailQueen het volgende:
Naar mijn mening wel beter dan de uiteindelijke winnaar
Twee keer zelfs.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:19 schreef NailQueen het volgende:
Mister eurovision zit er ook altijd wel in
En dat achter elkaar in de finale...quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:23 schreef NailQueen het volgende:
Duitsland: "I don't feel hate"
Finland: "NOW PUT MIDDLEFINGERS UP!"
![]()
![]()
Ik blijf het een leuk liedje vinden. Beter dan menig ander recent winnaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:29 schreef Chiappucci het volgende:
Satellite staat ook wel iets te hoog. Vond het toen wel leuk, maar nu niet meer zo.
Bij die zanger van dit jaar hee duidelijk wél....quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:31 schreef NailQueen het volgende:
Je kunt ook echt niet horen dat ze uit Duitsland komt.
Ik ben er ook niet wild van. Ik vind het redelijk, maar meer ook niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:34 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben waarschijnlijk de enige maar ik vind dit nummer maar niks
Gezien de populariteit van Arcade zou ik niet weten waarom die weer uit de top 10 zou vallen.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:39 schreef Strani het volgende:
Soldi en Arcade gaan natuurlijk niet in de top 10 blijven op de lange termijn, maar leuk dat ze er nu instaan
Mwa, ik heb niet de indruk dat Arcade nou écht op de langere termijn één van de populairste liedjes zal blijven. Het was een goede winnaar, maar ik denk niet dat het gezien zal worden als een klassieker.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:42 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Gezien de populariteit van Arcade zou ik niet weten waarom die weer uit de top 10 zou vallen.
Ik denk dat Arcade wel de nieuwe Ding-a-dong wordt.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Mwa, ik heb niet de indruk dat Arcade nou écht op de langere termijn één van de populairste liedjes zal blijven. Het was een goede winnaar, maar ik denk niet dat het gezien zal worden als een klassieker.
Zolang we maar niet weer 44 jaar op een overwinning hoeven te wachten....quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik denk dat Arcade wel de nieuwe Ding-a-dong wordt.
Ik heb liever dat we elk jaar Arcade horen dan Ding-a-dongquote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zolang we maar niet weer 44 jaar op een overwinning hoeven te wachten....
quote:Op zaterdag 22 mei 2021 15:57 schreef NailQueen het volgende:
Hopelijk kan ik deze lijst nog terugluisteren
En straks ook op de site van Radio 2.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 13:55 schreef koffieleuk het volgende:
Ik luister niet mee, maar voor het terugluistergemak alvast een Spotify lijstje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |