abonnement Unibet Coolblue
pi_199555925
Omdat ik van mening ben dat er betere optredens zijn denk ik dat dit ergens tussen de 17-21 gaat eindigen. Net niet in de bottom 5. De punten sowieso onder de 100. Tussen de 60 en 80 punten denk ik
pi_199556041
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 15:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dan zoek je toch even op wat het betekent? Het is maar één zinnetje, zo moeilijk is het niet.
Nouja vind ik een rare gang van zaken; hij komt uit namens Nederland, dan is het bedenkelijk in een taal te zingen die vrijwel geen enkele Nederlander verstaat.

Misschien zingt die wel dat koning Willem Alexander een papoea is. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199556081
Ik vind het wel echt een sterk en optimistisch liedje, punt is dat je nooit kunt voorspellen wat die televoters gaan stemmen......maar ik gok toch wel op een top20 plek w/
  Moderator zaterdag 22 mei 2021 @ 16:06:48 #54
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199556305
quote:
16s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouja vind ik een rare gang van zaken; hij komt uit namens Nederland, dan is het bedenkelijk in een taal te zingen die vrijwel geen enkele Nederlander verstaat.

Misschien zingt die wel dat koning Willem Alexander een papoea is. :{
Vind het een beetje gezeur tbh. Er worden zoveel nummers gemaakt met spaanse slagzinnen erdoor en het halve land gaat loco op Rolf Sanchez, maar die 3 zinnen van Jeangu in een andere taal is dan weer fout. (waarvan Yu no man broko mi best prima te vertalen is).
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_199556347
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:06 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Vind het een beetje gezeur tbh. Er worden zoveel nummers gemaakt met spaanse slagzinnen erdoor en het halve land gaat loco op Rolf Sanchez, maar die 3 zinnen van Jeangu (waarvan Yu no man broko mi best prima te vertalen is).
De nummers van Rolf hebben iets wat Jeangu niet heeft. Ze zijn dansbaar en gezellig :7
Zie ook Oekraïne, niemand verstaat er iets van maar iedereen gaat er hard op. *O*
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_199556421
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 16:06 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Vind het een beetje gezeur tbh. Er worden zoveel nummers gemaakt met spaanse slagzinnen erdoor en het halve land gaat loco op Rolf Sanchez, maar die 3 zinnen van Jeangu in een andere taal is dan weer fout. (waarvan Yu no man broko mi best prima te vertalen is).
Appels en ijsberen, die komen toch niet uit voor Nederland op eoa wedstrijd. Daarnaast is Spaans tenminste nog een wereldtaal...

Ik vind het stom iig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199557970
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 15:49 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Een liedje met een handleiding, top voor een liedjes festival _O_ Dat gaat stemmen trekken :Y
Was trouwens ook al met Waylon en zijn Krumping dansers, zat wel een goede symboliek achter, maar die krijgt een kijker natuurlijk niet mee. Dus dat koste hem enorm veel stemmen.
De vertaling komt tijdens het nummer in beeld, dus je moet wel érg debiel zijn om het niet te begrijpen.

Ik ben op zich geen grote fan van het nummer. Maar de symboliek van het sranan tongo in een Nederlandse inzending vind ik juist heel mooi. Winnen gaat hij niet, maar dat komt niet door het gebruik van sranan tongo.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 17:45:32 #58
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199558049
Het is best wel een kutnummer maar als je naar de inzendingen kijkt van Spanje, Duitsland, Moldavië...

Rond de 20e plaats denk ik dus, kan vast rekenen op wat jury puntjes en punten uit Duitsland en België zijn ook een zekerheid over het algemeen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 22 mei 2021 @ 18:23:53 #59
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199558574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 15:47 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dan zoek je toch even op wat het betekent? Het is maar één zinnetje, zo moeilijk is het niet.
Het is toch belachelijk om een liedje naar het ESF te sturen waarbij je verplicht bent om een linguïstische handleiding te raadplegen? Commercieel gezien is dit natuurlijk dom.

Dit heeft niks met Nederland en Nederlandse cultuur te maken. Brabbeltaaltjes worden gesproken in Brabbelonië maar niet hier.
  zaterdag 22 mei 2021 @ 18:51:44 #60
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199558994
Vind het nummer 3x niks. Die gozer heeft een prima stem en kan goed zingen. Ik denk dat je met zulk een nummer geen gebruik maakt van zijn kwaliteiten. Ik zou bij zijn kwaliteiten meer een ballade zien zoals Portugal een paar jaar terug.

Hij zal geen laatste worden, want er doen nummers mee die minder zijn, van landen die internationaal weinig vrienden hebben. Zal in het laatste kwart zitten, maar hoog daarin..
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199559394
Als hij bij de eerste 20 zit heeft Jeangu het goed gedaan, ik denk zelf plek 18.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 mei 2021 @ 19:23:44 #62
862 Arcee
Look closer
pi_199559783
Plek 12. :)
pi_199559799
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 19:40 schreef Mandy040986 het volgende:
Plek 12. :)
Optimistisch :)
pi_199559878
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 19:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Optimistisch :)
Altijd. :)

Go big or go home. w/
  zondag 23 mei 2021 @ 01:49:07 #66
469185 DJ11
Radio 49
pi_199574059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 13:59 schreef libranl het volgende:
Ik verwacht dat Duitsland, Spanje en België slechter gaan scoren. Ik denk plek 23 voor Jeangu met ongeveer 30 punten (allemaal van jury's).
We hebben een winnaar ^O^

Met extra bonus voor de juiste voorspelling dat Duitsland en Spanje nog slechter scoren. België deed het beter, de UK werd laatste.
  zondag 23 mei 2021 @ 02:02:41 #67
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199574226
Plek 11 dacht ik. Het werd punten = 11 :') Eerlijk is eerlijk, het nummer is pas later bij mij aangeslagen. Te moeilijk misschien voor een eerste keer luisteren en zien. Ik zie het toch wel een Nederlandse publieksfavoriet worden.

Jeangu heeft het prima gedaan. Echt niks op aan te merken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2021 @ 02:05:50 #68
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199574253
Ik had de 18e plaats gegokt. Mijn vrouw gokte plaats 16. Het werd nog iets lager zelfs, maar allebei in de richting.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 23 mei 2021 @ 02:09:47 #69
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199574286
quote:
1s.gif Op zondag 23 mei 2021 02:02 schreef Andromache het volgende:
Jeangu heeft het prima gedaan. Echt niks op aan te merken.
Oh ja, dáár lag het zeker niet aan. Performance goed, show goed, decor goed. Tekst te moeilijk, en geen pakkend refrein. Nou ja, er wás wel een soort refrein, maar niet iets wat meteen lekker klinkt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_199574539
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 12:43 schreef Redefine het volgende:
En dat gejank over politiek correct, Epke etc. :O Wordt eens volwassen.

Jeangu is gewoon een goede zanger, dat hij liedjes maakt die ik heb hol aan vind is jammer, maar hij hoort wel gewoon thuis op het podium.
Hij is zeker een goede zanger en ik heb er geen bezwaar tegen dat kleurlingen Nederland vertegenwoordigen op het ESF. Dat is al zo sinds Edsilia. Het lag er echter wel heel dik op dat Nederland alles deed om niet twee keer op rij te winnen en daarom een lied stuurde dat geen kans maakte. Als hij halve finale had moeten doen had ie niet eens in de finale gestaan.

Een rijk land als Nederland dat overal ter wereld met miljarden euro's strooit zou elk jaar het ESF moeten willen winnen en organsiseren. Wat gaan we de komende tien jaar doen? Weer afzakken naar het niveau van De Toppers en Sieneke? Ik vrees met grote vreze dat we de komende jaren opgezadeld worden met een woke groepje dat nummers gaat insturen die geen kans maken. Ik zag Paul de Leeuw al weer veel te vaak in beeld.

Wat mij betreft sturen we volgend jaar Davina Michelle en organiseren we het ESF in 2023 gewoon in Amsterdam of weer Rotterdam
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_199574543
Tja, over smaak valt niet te twisten maar toch… een zwak lied, een zanger die imo niet heel geweldig is, hij kan zingen maar daar houdt het voor mij mee op, vreselijke kleding en geen pakkend refrein 💁♂ Een terechte score imo
pi_199574644
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 02:32 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Hij is zeker een goede zanger en ik heb er geen bezwaar tegen dat kleurlingen Nederland vertegenwoordigen op het ESF. Dat is al zo sinds Edsilia. Het lag er echter wel heel dik op dat Nederland alles deed om niet twee keer op rij te winnen en daarom een lied stuurde dat geen kans maakte. Als hij halve finale had moeten doen had ie niet eens in de finale gestaan.

Een rijk land als Nederland dat overal ter wereld met miljarden euro's strooit zou elk jaar het ESF moeten willen winnen en organsiseren. Wat gaan we de komende tien jaar doen? Weer afzakken naar het niveau van De Toppers en Sieneke? Ik vrees met grote vreze dat we de komende jaren opgezadeld worden met een woke groepje dat nummers gaat insturen die geen kans maken. Ik zag Paul de Leeuw al weer veel te vaak in beeld.

Wat mij betreft sturen we volgend jaar Davina Michelle en organiseren we het ESF in 2023 gewoon in Amsterdam of weer Rotterdam
Deze zin is zo fout op meerdere levels. Het woord kleurlingen? Doe maar even niet. En dat je er geen bezwaar tegen hebt. Hoe bedoel je dat in godsnaam? Dit is als zeggen dat je er geen bezwaar tegen hebt dat mensen met blauwe ogen mee doen aan het songfestival. Nogal wiedes ja.

Verder snap ik oprecht niet waarom "we" zo laag zijn geëindigd. Ik vond het een topnummer, goede stem, goede act. Boodschap supermooi. En het blijft bij mij iig wel in m'n hoofd hangen.
pi_199574678
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 02:43 schreef Cosima het volgende:

[..]

Deze zin is zo fout op meerdere levels. Het woord kleurlingen? Doe maar even niet. En dat je er geen bezwaar tegen hebt. Hoe bedoel je dat in godsnaam? Dit is als zeggen dat je er geen bezwaar tegen hebt dat mensen met blauwe ogen mee doen aan het songfestival. Nogal wiedes ja.

Verder snap ik oprecht niet waarom "we" zo laag zijn geëindigd. Ik vond het een topnummer, goede stem, goede act. Boodschap supermooi. En het blijft bij mij iig wel in m'n hoofd hangen.
Klaarblijkelijk ben ik niet meer bij. In de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw werd ons nog geleerd dat we niet langer zwarten mochten zeggen, voortaan moest het kleurlingen zijn. Als er nu een nieuwe mode is dan hoor ik dat graag. Ik leer graag de nieuwe regels in de huidige tijd van cancel culture en wokeness
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_199574768
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 02:43 schreef Cosima het volgende:

[..]

Verder snap ik oprecht niet waarom "we" zo laag zijn geëindigd. Ik vond het een topnummer, goede stem, goede act. Boodschap supermooi. En het blijft bij mij iig wel in m'n hoofd hangen.
Omdat jij het geweldig vindt wil toch niet zeggen dat een ander dat ook vindt? Dat is toch niet zo heel moeilijk om te begrijpen?
pi_199574870
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 02:47 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk ben ik niet meer bij. In de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw werd ons nog geleerd dat we niet langer zwarten mochten zeggen, voortaan moest het kleurlingen zijn. Als er nu een nieuwe mode is dan hoor ik dat graag
Oke fijn dat je ervoor open staat! Het woord kleurlingen heeft een negatieve connotatie gekregen. Het wordt als kwetsend ervaren. Wat je eventueel kan zeggen is, mensen van kleur, of zwarte mensen. Maar deze mensen zijn eigenlijk gewoon Nederlanders. Ik weet niet zo goed waarom je zo expliciet noemt dat je er geen bezwaar tegen hebt dat deze Nederlanders Nederland vertegenwoordigen.

Overigens kan blank ook niet meer. Het is beter om wit te zeggen. (ik weet dat je dat nu niet noemt hoor, maar aangezien je wat achterloopt dacht ik ; zeg dat er ook nog even bij. ) De achterliggende reden hiervan is dat blank dan juist weer voornamelijk geassocieerd wordt met positieve eigenschappen, zoals rein en puur. Daarnaast stamt dit woord uit ons koloniaal verleden, en werd het gebruikt om een superioriteit aan te duiden. Wit is neutraler.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')