abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 mei 2021 @ 15:51:59 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199541451
POLL

N.a.v. het vaccineren vroeg ik me eigenlijk af hoeveel mensen zich door een angst om geprikt te worden laten leiden bij het bepalen of ze wel of niet gevaccineerd willen worden. Ik las o.a. hier dat uit onderzoek blijkt dat 1 op de 5 mensen last heeft van prikangst: dat is nog best wel veel. Zelf had ik er in het verleden ook wel last van, en ik kan me best voorstellen dat mensen zich door die angst laten leiden. Niet verstandig maar wel begrijpelijk.

Zelf heb ik er dus geen last van, maar het is ook geen hobby.
pi_199541568
Prikken niet als hobby hebben :')
  vrijdag 21 mei 2021 @ 16:00:14 #3
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199541599
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:57 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Prikken niet als hobby hebben :')
Op jonge leeftijd heb ik wel heel veel in ziekenhuizen gelegen waarbij het prikken impliciet een "hobby" werd. Maar dat was geen leuke hobby. ;(

Evengoed daar wel overheen gegroeid. Lollig ga ik het niet vinden maar bang ben ik er ook niet voor.
pi_199541666
Nee, en ik laat mij ook vaccineren. Sowieso nooit problemen met prikken gehad, ook als klein kind niet. Wellicht ook omdat ik snoep of ijs van mijn moeder kreeg nadat ik geprikt was :P
  vrijdag 21 mei 2021 @ 16:18:59 #5
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_199541858
Nee, ik ga niet dood van een prikje. Dat vaccin gaat er gewoon in! :)
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_199541919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:51 schreef beantherio het volgende:
[poll=2451]

N.a.v. het vaccineren vroeg ik me eigenlijk af hoeveel mensen zich door een angst om geprikt te worden laten leiden bij het bepalen of ze wel of niet gevaccineerd willen worden. Ik las o.a. hier dat uit onderzoek blijkt dat 1 op de 5 mensen last heeft van prikangst: dat is nog best wel veel. Zelf had ik er in het verleden ook wel last van, en ik kan me best voorstellen dat mensen zich door die angst laten leiden. Niet verstandig maar wel begrijpelijk.

Zelf heb ik er dus geen last van, maar het is ook geen hobby.
er was hier laatst een user die niet eens een swab uit zijn neus durfde te laten namen :')
pi_199541920
Ik heb juist prikverlangen _O_
  vrijdag 21 mei 2021 @ 16:34:08 #8
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199542009
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 16:23 schreef spinazieruiker het volgende:
Ik heb juist prikverlangen _O_
Junk o|O
pi_199544349
Ik ben als de dood voor de dokter. Al heel mijn leven. Kreeg gisteren mijn uitnodiging voor vaccin maar daar zie ik dan weer niet tegen op. Gooi er maar in dus.
pi_199544409
Met die waslijst aan vaccinaties die ik al heb gehad kan deze er nog wel bij.
pi_199544517
als de tandarts met die boor in je kies zit te boren is het ook geen pretje.

Ik concentreer me dan op mijn tenen, die ga ik wiebelen en concentreer me op mijn wiebelende tenen

Of ik tel 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 en blijf gewoon doorademen, rustig tenen wiebelen of rustig tellen helpt bij acuute angst.
pi_199545177
Als kindje wel. Ik weet niet meer welke vaccinatie zo zeer deed en welke dat litteken gaf. Maar een bonkende arm kan ik me nog wel herinneren. En het is erg lang geleden.
pi_199545199
Ik heb geen angst voor de prik op zich, maar wel voor de eventuele bijwerkingen.

Het stikt gewoon van de verslagen van mensen die zich dagen tot weken tot 'onbepaalde tijd' zich klote voelen na het vaccin. Duizeligheid. Hormoonproblemen. Koorts, ziek.

En de lange(re) termijn is al helemaal onbekend.

Ik leef zelf liever nog een tijdje op een relatief veilige manier, zoals ik nu ook doe, dan dat ik me vol laat spuiten met een potentieel ziekmakend middel op de korte termijn (allergische reactie / trombose t/m dagen en weken last van bovenstaande bijverschijnselen) én op de lange termijn wat onbekend is vanwege het experimentele middel wat nog nooit getest is op mensen.

Ja, uiteraard brengt covid krijgen ook risico's met zich mee, waarschijnlijk nog wel een stuk hoger dan die van het vaccin. Maar er is natuurlijk ook een kans dat ik het niet krijg.

Ik weet het nog niet zeker, maar ik neig ten zeerste naar het niet nemen van het vaccin. Als me dat een 'egoïstische zak' maakt dan zou ik dat jammer vinden, maar voor mij is het op het moment gewoon een brug te ver. Gelukkig zijn mijn beide ouders (en schoonouders) wel al gevaccineerd dus het risico dat ik het naar hen verspreid is gelukkig al nihil.

Ik heb in deze respect voor ieder's keuze mits voor de juiste redenen. Ik ben geen anti-vaxer of wappie of wat dan ook. Mijn kinderen (en ik zelf) krijgen / kregen gewoon alle vaccins die de rijksoverheid voorschrijft. Maar deze gaat mij een brug te ver.
pi_199545775
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:11 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb geen angst voor de prik op zich, maar wel voor de eventuele bijwerkingen.

Het stikt gewoon van de verslagen van mensen die zich dagen tot weken tot 'onbepaalde tijd' zich klote voelen na het vaccin. Duizeligheid. Hormoonproblemen. Koorts, ziek.

En de lange(re) termijn is al helemaal onbekend.

Ik leef zelf liever nog een tijdje op een relatief veilige manier, zoals ik nu ook doe, dan dat ik me vol laat spuiten met een potentieel ziekmakend middel op de korte termijn (allergische reactie / trombose t/m dagen en weken last van bovenstaande bijverschijnselen) én op de lange termijn wat onbekend is vanwege het experimentele middel wat nog nooit getest is op mensen.

Ja, uiteraard brengt covid krijgen ook risico's met zich mee, waarschijnlijk nog wel een stuk hoger dan die van het vaccin. Maar er is natuurlijk ook een kans dat ik het niet krijg.

Ik weet het nog niet zeker, maar ik neig ten zeerste naar het niet nemen van het vaccin. Als me dat een 'egoïstische zak' maakt dan zou ik dat jammer vinden, maar voor mij is het op het moment gewoon een brug te ver. Gelukkig zijn mijn beide ouders (en schoonouders) wel al gevaccineerd dus het risico dat ik het naar hen verspreid is gelukkig al nihil.

Ik heb in deze respect voor ieder's keuze mits voor de juiste redenen. Ik ben geen anti-vaxer of wappie of wat dan ook. Mijn kinderen (en ik zelf) krijgen / kregen gewoon alle vaccins die de rijksoverheid voorschrijft. Maar deze gaat mij een brug te ver.
het is "egocentrische' zak.
  vrijdag 21 mei 2021 @ 21:07:26 #15
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199546259
Het meest vervelende vond ik vroeger nog wel de vaccinaties waarbij ze er eindeloos lang over deden voordat ze de feitelijke prik zetten. Als je al gestrest bent dan wordt het daarmee alleen maar erger. :{

Mijn huisarts doet het dat met de griepprikken ieder jaar wel super: je loopt naar binnen, levert je oproep in, loopt door naar een prikstraat, laat je prikken en loopt weer naar buiten. Ieder jaar sta ik daar letterlijk na 2 minuten alweer buiten. Op die manier is het vrijwel stressloos. :)
pi_199546511
Ja, ik heb zeker serieus prikangst. En dat terwijl ik elk jaar voor bloedafname moet. Ik heb dus ook de brief deze week binnen gekregen. Nog geen afspraak gemaakt maar dat ga ik nog wèl doen.

het is gewoon het prikken, de naald.
geen angst voor bijwerkingen, 5g, bill gates, qanon of welke wappiekermiskraam dan ook.
als ik nu hier vertel over dat ze bezig zijn met een neusspray dan zou voor mij de keuze gemaakt zijn. maar we willen allemaal deze zomer nog uit de ellende dus waarom wachten.

en nee, het is bij mij ook weer niet zo erg dat ze mij met een heel leger moeten gaan zoeken in een bos in België.

[ Bericht 5% gewijzigd door spectrumanalyser op 21-05-2021 21:26:34 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199552232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:07 schreef beantherio het volgende:
Het meest vervelende vond ik vroeger nog wel de vaccinaties waarbij ze er eindeloos lang over deden voordat ze de feitelijke prik zetten. Als je al gestrest bent dan wordt het daarmee alleen maar erger. :{

Mijn huisarts doet het dat met de griepprikken ieder jaar wel super: je loopt naar binnen, levert je oproep in, loopt door naar een prikstraat, laat je prikken en loopt weer naar buiten. Ieder jaar sta ik daar letterlijk na 2 minuten alweer buiten. Op die manier is het vrijwel stressloos. :)
Ik heb geen idee in welke regio je woont, maar als het qua tijdstip een beetje voor je uitkomt, zou ik proberen een afspraak te maken op een kleinere priklocatie. (Dus niet de XL-vaccinatiehallen). Niet elke XL-hal is altijd even druk, maar alles is sowieso al wat groter opgezet en dan ben je snel al langer onderweg (ik hoorde dat je in de Jaarbeurs in Utrecht ongeveer 700m aflegt, dat is net de Efteling :P ) dan bij de plaatselijke priklocaties in gymzalen.

Oh en als het ook nog kan (ik weet het, de keuze is wat beperkt bij het maken van een afspraak); vermijd een beetje de afspraken rond half12/12 uur en half 6/6 uur. Dat is namelijk pauzetijd, en dan kan het zijn dat je iets langer moet wachten omdat er minder personeel beschikbaar is.

Scheelt misschien iets :) Hoewel het op de meeste locaties best lekker snel doorloopt hoor.
pi_199574926
Geen angst, ben als kind al lek geprikt en dat was wel even vervelend, maar het werkt. Meestal heb ik ook een leuke verpleegster, dat helpt. Toen ik op mijn werk me ergens aan sneed moest ik een dubbele prik en toen kreeg ik en een leuke verpleegster en een leuke arts. Ze desen een wedstrijdje wie het beste prikte. Was leuk. Was gelijkspelletje.

De ruggenprik vond ik wel naar als kind, maar uiteindelijk viel de prik mee en was het alleen het idee. Ik ben ook niet bang voor het vaccin of zo.
pi_199575725
Hier ook prikangst en vraag altijd of ik mag liggen.
Gister de vaccinatie gehad, aangegeven en er was inderdaad een cabine met een bed daarvoor.
Dus daar houden ze zeker rekening mee.
  zondag 23 mei 2021 @ 16:11:04 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199583050
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee in welke regio je woont, maar als het qua tijdstip een beetje voor je uitkomt, zou ik proberen een afspraak te maken op een kleinere priklocatie. (Dus niet de XL-vaccinatiehallen). Niet elke XL-hal is altijd even druk, maar alles is sowieso al wat groter opgezet en dan ben je snel al langer onderweg (ik hoorde dat je in de Jaarbeurs in Utrecht ongeveer 700m aflegt, dat is net de Efteling :P ) dan bij de plaatselijke priklocaties in gymzalen.

Oh en als het ook nog kan (ik weet het, de keuze is wat beperkt bij het maken van een afspraak); vermijd een beetje de afspraken rond half12/12 uur en half 6/6 uur. Dat is namelijk pauzetijd, en dan kan het zijn dat je iets langer moet wachten omdat er minder personeel beschikbaar is.

Scheelt misschien iets :) Hoewel het op de meeste locaties best lekker snel doorloopt hoor.
Bedankt voor de tips maar ik heb mijn 1e prik al gehad. Ben zelf niet dol op injecties maar kan er wel mee omgaan. ;)

Goeie tips trouwens: vooral ook van dat van de pauze (en het langere wachten). Wat ik zelf anderen altijd aanraad is om vooraf genoeg te eten en te drinken, voldoende te relaxen en je niet te warm te kleden. Wat stress hebben voor een prik is een ding maar flauwvallen door dit soort dingen wil je voorkomen.
pi_199583361
Ik ben twee weken geleden nog naar het ziekenhuis geweest vanwege vocht in mijn knie en voeten. Ze hebben 2 spuiten in mijn linkerknie gezet die er 8 centimeter inging. Deed enorm veel pijn. Maar ze konden er geen vocht uithalen, alleen bloed. Toen hebben ze in mijn linkervoet een naald gestoken om vocht uit te halen en dat deed nog meer pijn. Naald ging er zo n 6 centimeter diep in. Ik moest 2 dagen later bloed laten prikken en dat was echt een verademing.

Ik ben niet bang voor een vaccinatie (de prik zelf), eerder dat ik geen zin heb in zo n vaccinatie omdat ik niet geloof dat een vaccin mij helpt.
  zondag 23 mei 2021 @ 16:31:31 #22
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199583416
Nee, geen prikangst. Maar wel een aversie tegen overbodige injecties bij gezonde mensen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199583450
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, geen prikangst. Maar wel een aversie tegen overbodige injecties bij gezonde mensen.
Dus je bent tegen vaccins in het algemeen en had ook liever geen vaccinaties tegen polio en zo gehad?
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  zondag 23 mei 2021 @ 16:36:36 #24
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199583493
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:33 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dus je bent tegen vaccins in het algemeen en had ook liever geen vaccinaties tegen polio en zo gehad?
Die dingen zijn fatsoenlijk getest en goedgekeurd (en niet, zoals dit "corona"vaccin" als noodmaatregel toegelaten). BMR heb ik nooit gehad; dat was er nog niet en toen het er wel was, had ik die drie kinderziekten al lang gehad.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199591897
Nee, maar ken wel mensen met angst en daardoor de prik weigeren.
Het verbaasd me dat de injectienaald na 150 jaar nog steeds gene spat veranderd is je zou met de huidige technieken al lang een digitaal achtig iets moeten zijn.

Maar het is wel bekend dat op medisch gebied we nog in de kinderschoen staan, zelfs een dwarslaesie kunnen ze nog steeds niet herstellen, maar een man tot vrouw ombouwen is in 25 jaar enorm gegroeid in de techniek.
Interessant he ?
  maandag 24 mei 2021 @ 09:15:20 #26
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199592650
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:36 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Die dingen zijn fatsoenlijk getest en goedgekeurd (en niet, zoals dit "corona"vaccin" als noodmaatregel toegelaten). BMR heb ik nooit gehad; dat was er nog niet en toen het er wel was, had ik die drie kinderziekten al lang gehad.
Gelukkig is COVID-19 wel fatsoenlijk getest en goedgekeurd ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199592902
Ik vind het vooral een naar gezicht als die naald erin gaat, zolang ik even de andere kant op kijk geen probleem. Ik smacht naar een vaccinatie.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 24 mei 2021 @ 10:11:52 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199593078
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 01:38 schreef Zwolsboy het volgende:
Nee, maar ken wel mensen met angst en daardoor de prik weigeren.
Het verbaasd me dat de injectienaald na 150 jaar nog steeds gene spat veranderd is je zou met de huidige technieken al lang een digitaal achtig iets moeten zijn.

Maar het is wel bekend dat op medisch gebied we nog in de kinderschoen staan, zelfs een dwarslaesie kunnen ze nog steeds niet herstellen, maar een man tot vrouw ombouwen is in 25 jaar enorm gegroeid in de techniek.
Handig voor het prikken van 5G chips :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 24 mei 2021 @ 10:14:17 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199593104
Je weet dat het niets voorstelt maar ik heb altijd wel wat spanning. Na zo'n lange tijd weet je niet meer hoe het voelt enzo :') Uiteindelijk voel je er niets van en is de spanning voor niets geweest :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 24 mei 2021 @ 13:44:31 #30
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199596149
Wel prikangst gehad. De vaccinaties als kind liggen me nog vaag bij.

Eerste keer als volwassene had ik een plasje zweet in mijn hand staan toen ik ging zitten en de 'prikker' zag het meteen. Daarna moest ik vaker (wegens bloedgroep 0- tijdens zwangerschap) en ging het steeds makkelijker.
To BG or not to BG!
pi_199598993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:19 schreef anndb het volgende:
Ik ben als de dood voor de dokter. Al heel mijn leven. Kreeg gisteren mijn uitnodiging voor vaccin maar daar zie ik dan weer niet tegen op. Gooi er maar in dus.
Klasse ^O^
Pecunia non olet
pi_199599013
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 16:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nee, geen prikangst. Maar wel een aversie tegen overbodige injecties bij gezonde mensen.
Dat is juist de insteek. Vaccineren zodat je gezond blijft :)
Pecunia non olet
pi_199603091
Ik heb een grote angst voor naalden en zie op tegen de vaccinatie. In mijn tienertijd (ik ben nu 53) had ik de ziekte van Pfeiffer en moest toen een aantal keren bloed prikken. In een geval ging dat zwaar klote en ging ik bijna onderuit omdat ik me niet ontspannen kon. :{
pi_199604776
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 20:39 schreef Nia het volgende:
Ik heb een grote angst voor naalden en zie op tegen de vaccinatie. In mijn tienertijd (ik ben nu 53) had ik de ziekte van Pfeiffer en moest toen een aantal keren bloed prikken. In een geval ging dat zwaar klote en ging ik bijna onderuit omdat ik me niet ontspannen kon. :{
Bij vaccinatie voel je de naald bijna niet. Bloed prikken is veel onprettiger.
pi_199605320
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 21:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Bij vaccinatie voel je de naald bijna niet. Bloed prikken is veel onprettiger.
graag dit bericht vaker posten aub :)

als dit waar is ... bloed prikken voel je al amper.
ik hoor van meerdere dat je de prik bijna niet voelt.
dat moet je dan wel horen van iemand die je vertrouwd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 25 mei 2021 @ 00:26:23 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199606617
Nee ik laat me niet prikken. Ik ben een gezond iemand die prima zelf in staat is dat virus te vermorzelen. De enige reden die ik kan bedenken om dat prikje wel te gaan halen zou zijn omdat die door een knappe dame gezet zou worden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 25 mei 2021 @ 00:32:13 #37
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199606630
Wat een totaal gejank is dit. Alsof altijd alles maar leuk moet zijn.
Je gaat er gewoon heen en je haalt je prik. Niemand vindt een naald in zijn arm leuk, maar je gaat gewoon en je haalt je prik.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 00:36:08 #38
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199606639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:32 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een totaal gejank is dit. Alsof altijd alles maar leuk moet zijn.
Je gaat er gewoon heen en je haalt je prik. Niemand vindt een naald in zijn arm leuk, maar je gaat gewoon en je haalt je prik.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199606655
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:26 schreef PzKpfw het volgende:
Nee ik laat me niet prikken. Ik ben een gezond iemand die prima zelf in staat is dat virus te vermorzelen. De enige reden die ik kan bedenken om dat prikje wel te gaan halen zou zijn omdat die door een knappe dame gezet zou worden.
Zegt allemaal niets. Deze gast die jou makkelijk kan vermorzelen is zelfs in het ziekenhuis beland https://www.omroepbrabant(...)corona-doemaarwelmee
  dinsdag 25 mei 2021 @ 00:44:02 #40
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199606661
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:41 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zegt allemaal niets. Deze gast die jou makkelijk kan vermorzelen is zelfs in het ziekenhuis beland https://www.omroepbrabant(...)corona-doemaarwelmee
Hoe sterk iemand lichamelijk is zegt natuurlijk niets over de sterkte van je immuunsysteem.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199606692
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Hoe sterk iemand lichamelijk is zegt natuurlijk niets over de sterkte van je immuunsysteem.
Iemand die topfit is heeft over het algemeen een goede afweer. Daarbij kan je immuunsysteem ook te heftig reageren waardoor er complicaties ontstaan. Je kunt dus helemaal niet weten hoe je reageert op dit nieuwe virus. Daarom is het nogal kort door de bocht om te denken dat jouw immuunsysteem het wel even regelt.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 01:01:45 #42
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199606701
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:55 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Iemand die topfit is heeft over het algemeen een goede afweer. Daarbij kan je immuunsysteem ook te heftig reageren waardoor er complicaties ontstaan. Je kunt dus helemaal niet weten hoe je reageert op dit nieuwe virus. Daarom is het nogal kort door de bocht om te denken dat jouw immuunsysteem het wel even regelt.
Nochtans heeft het merendeel van de besmette mensen nauwelijks tot geen zware klachten gehad. Dan hebben we het nog niet eens over de mensen die het misschien al wel gehad hebben maar bij wie het nooit is vastgesteld omdat ze nooit klachten hebben gehad en zich dus ook niet hebben laten testen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199606863
Bij sommige oogaandoeningen krijg je injecties in de oogbal. Schijnt erg pijnlijk te zijn...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199607000
Ik heb een schurfthekel aan naalden. Het zou niet de eerste keer zijn als ik flauw zou vallen.

Maar je mag iemand meenemen. Ik keek naar m'n vriendin terwijl de prik gezet werd en heel eerlijk, van deze prik (pfizer om precies te zijn) voelde ik helemaal niets.

Normaal voel ik de vloeistof door m'n arm (en daarna de rest van mn lijf) trekken maar daar had ik dit keer totaal geen last van.

Na de prik heb ik me een dagje een beetje "meh" gevoeld. Stelde echt niets voor.

Ik zeg dit niet snel, maar ik kijk totaal niet op tegen mn volgende prik!
pi_199607077
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 22:19 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

graag dit bericht vaker posten aub :)

als dit waar is ... bloed prikken voel je al amper.
ik hoor van meerdere dat je de prik bijna niet voelt.
dat moet je dan wel horen van iemand die je vertrouwd.
Ja, is voor veel mensen wel zo :Y. Soms voelen mensen hem wel (ik zelf ook) maar dat is vaak in het begin (het voelde alsof iemand even in m'n vel kneep) of soms een beetje de vloeistof. (Dat is dan een beetje een vreemd gevoel). Maar het is niet te vergelijken met bloedprikken; dat 'zuigt' natuurlijk en duurt ook veel langer. Deze vaccins (Pfizer is bijvoorbeeld slechts 0,3 ml) zijn echt in enkele seconden gezet. Ik probeer het wel langzaam te doen, want dat kan net weer wat last ná de prik schelen, maar afhankelijk van het type spuit en naald is het al een hele uitdaging om het er niet in nog geen 5 seconden in gespoten te hebben.

En de naalden zijn héél dun. Ik moet regelmatig even goed zoeken waar ik dat verdomde pleistertje moet plakken. 'Momentje hoor, ik kan het gaatje niet meer vinden :') '

Arm zo slap mogelijk houden, en als je toch merkt dat je bang bent om flauw te vallen; geef het even aan. Liggend prikken is ook een optie als dat veiliger voelt. Scheelt spanning, scheelt soms net een beetje gevoeligheid. :)
pi_199607850
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:26 schreef PzKpfw het volgende:
Nee ik laat me niet prikken. Ik ben een gezond iemand die prima zelf in staat is dat virus te vermorzelen. De enige reden die ik kan bedenken om dat prikje wel te gaan halen zou zijn omdat die door een knappe dame gezet zou worden.
Een van de redenen waarom de maatregelen langer stand houden dan nodig zou moeten zijn...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 25 mei 2021 @ 09:44:05 #47
5428 crew  miss_sly
pi_199608243
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 06:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, is voor veel mensen wel zo :Y. Soms voelen mensen hem wel (ik zelf ook) maar dat is vaak in het begin (het voelde alsof iemand even in m'n vel kneep) of soms een beetje de vloeistof. (Dat is dan een beetje een vreemd gevoel). Maar het is niet te vergelijken met bloedprikken; dat 'zuigt' natuurlijk en duurt ook veel langer. Deze vaccins (Pfizer is bijvoorbeeld slechts 0,3 ml) zijn echt in enkele seconden gezet. Ik probeer het wel langzaam te doen, want dat kan net weer wat last ná de prik schelen, maar afhankelijk van het type spuit en naald is het al een hele uitdaging om het er niet in nog geen 5 seconden in gespoten te hebben.

En de naalden zijn héél dun. Ik moet regelmatig even goed zoeken waar ik dat verdomde pleistertje moet plakken. 'Momentje hoor, ik kan het gaatje niet meer vinden :') '

Arm zo slap mogelijk houden, en als je toch merkt dat je bang bent om flauw te vallen; geef het even aan. Liggend prikken is ook een optie als dat veiliger voelt. Scheelt spanning, scheelt soms net een beetje gevoeligheid. :)
Ik laat me absoluut vaccineren, en ik doe altijd alles wat nodig is ook al is het met naalden, maar ik vind het wel echt een crime. Zelf vind ik dat nogal raar voor een volwassen vrouw, dus ik zal niet snel vragen of ik mag liggen. Wordt er voor de vaccinatie gezet wordt gevraagd of je prikangst hebt, of moet je dat zelf aangeven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199609103
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik laat me absoluut vaccineren, en ik doe altijd alles wat nodig is ook al is het met naalden, maar ik vind het wel echt een crime. Zelf vind ik dat nogal raar voor een volwassen vrouw, dus ik zal niet snel vragen of ik mag liggen. Wordt er voor de vaccinatie gezet wordt gevraagd of je prikangst hebt, of moet je dat zelf aangeven?
Ik heb zelf geen prikangst maar mij werd niet gevraagd of ik prikangst had. Zou het zelf even aangeven dat je het een beetje griezelig vindt. Ze prikken de hele dag door en ze zullen wel vaker mensen met prikangst tegen komen.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 11:51:57 #49
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_199609678
Ach ik dien mezelf al 4 prikken per dag toe -O-
dus dat ene prikje kan er nog wel bij hoor w/
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:25:49 #50
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199610140
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik laat me absoluut vaccineren, en ik doe altijd alles wat nodig is ook al is het met naalden, maar ik vind het wel echt een crime. Zelf vind ik dat nogal raar voor een volwassen vrouw, dus ik zal niet snel vragen of ik mag liggen. Wordt er voor de vaccinatie gezet wordt gevraagd of je prikangst hebt, of moet je dat zelf aangeven?
Bij mij werd het niet expliciet gevraagd, maar toen ik aangaf geen liefhebber te zijn (en altijd de andere kant op kijk) boden ze gelijk aan dat ik eventueel mocht liggen als dat nodig was en vroegen ze ook of ze moesten aangeven wanneer ze gingen prikken. De mensen die prikken waren (in ieder geval bij mij) duidelijk heel welwillend om mensen die wat angst hebben te helpen.
pi_199610148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik laat me absoluut vaccineren, en ik doe altijd alles wat nodig is ook al is het met naalden, maar ik vind het wel echt een crime. Zelf vind ik dat nogal raar voor een volwassen vrouw, dus ik zal niet snel vragen of ik mag liggen. Wordt er voor de vaccinatie gezet wordt gevraagd of je prikangst hebt, of moet je dat zelf aangeven?
Ze vragen het niet, hoewel je het soms wel kan merken aan iemand.
Maar geef het echt gerust aan, héél veel mensen vinden het spannend tot echt naar. Van jong tot oud, van 2 meter hoog en breec tot petit. Kijkt echt geen medewerker van op :) liever dat je het zegt, mocht je dan naar worden komt het minder onverwacht.
pi_199613890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik laat me absoluut vaccineren, en ik doe altijd alles wat nodig is ook al is het met naalden, maar ik vind het wel echt een crime. Zelf vind ik dat nogal raar voor een volwassen vrouw, dus ik zal niet snel vragen of ik mag liggen. Wordt er voor de vaccinatie gezet wordt gevraagd of je prikangst hebt, of moet je dat zelf aangeven?
Niet voor schamen. M'n vriendin valt bijna zonder uitzondering flauw. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199614213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 00:26 schreef PzKpfw het volgende:
Nee ik laat me niet prikken. Ik ben een gezond iemand die prima zelf in staat is dat virus te vermorzelen. De enige reden die ik kan bedenken om dat prikje wel te gaan halen zou zijn omdat die door een knappe dame gezet zou worden.
de meeste mensen die nu met corona in het ziekenhuis en zelfs op de IC terecht komen, zijn jongeren. voorheen kerngezonde jongeren.
knappe dame moet geregeld kunnen worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 25 mei 2021 @ 17:12:48 #54
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199614767
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:32 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

de meeste mensen die nu met corona in het ziekenhuis en zelfs op de IC terecht komen, zijn jongeren. voorheen kerngezonde jongeren.
knappe dame moet geregeld kunnen worden.
Dat lijkt verhoudingsgewijs zo omdat de oudjes bijna allemaal al geprikt zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199615805
Een ander woord voor prikangst is Trypanofobie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199615867
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:32 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

de meeste mensen die nu met corona in het ziekenhuis en zelfs op de IC terecht komen, zijn jongeren. voorheen kerngezonde jongeren.
knappe dame moet geregeld kunnen worden.
Je definitie van "jong" is onder de 70?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199616016
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je definitie van "jong" is onder de 70?
quote:
Van alle patiënten op de coronaverpleegafdeling is nu ruim een kwart (26,1 procent) 50 tot en met 59 jaar oud, daarmee is het de grootste groep.
bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)iet-omlaag~a64a21eb/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199616147
quote:
Ja dat zeg ik. Ik vind 50+ niet jong.
10% van de ziekenhuisbezetting bestaat uit patiënten onder de 40.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199616212
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik. Ik vind 50+ niet jong.
10% van de ziekenhuisbezetting bestaat uit patiënten onder de 40.
goed. ben je het er wel mee eens dat de leeftijd omlaag schiet?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199616477
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 18:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

goed. ben je het er wel mee eens dat de leeftijd omlaag schiet?
Nou ja, omlaag schiet... Je ziet een effect van vaccinatie in de zin dat we naar leeftijdscohort oproepen en daarmee ook opnames dalen onder de cohorten die grotendeels gevaccineerd zijn. Dat heeft vooral tot gevolg dat de bezetting gestaag daalt, maar dat niet-gevaccineerde cohorten een wat groter deel uitmaken van de totale populatie.
Maar om nou te zeggen dat het ziekenhuis vol ligt met jonge mensen, neu. En zeker niet per se met "jonge, gezonde mensen". Ook de groep met medische indicatie en mensen met een wat minder gezonde levensstijl moeten nog (deels) gevaccineerd worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199616559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 19:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, omlaag schiet... Je ziet een effect van vaccinatie in de zin dat we naar leeftijdscohort oproepen en daarmee ook opnames dalen onder de cohorten die grotendeels gevaccineerd zijn. Dat heeft vooral tot gevolg dat de bezetting gestaag daalt, maar dat niet-gevaccineerde cohorten een wat groter deel uitmaken van de totale populatie.
Maar om nou te zeggen dat het ziekenhuis vol ligt met jonge mensen, neu. En zeker niet per se met "jonge, gezonde mensen". Ook de groep met medische indicatie en mensen met een wat minder gezonde levensstijl moeten nog (deels) gevaccineerd worden.
Ja, helder.
vorige week is gestart met het versturen van oproepen van chronisch zieken.
het versturen van de enveloppen ging even mis, zelf heb ik de envelop sinds vorige week maandag al in huis. Hoe het selectieproces precies werkt weet ik niet. ik weet alleen dat ik door mijn huisarts ben doorverwezen naar een specialist. vandaar dat ik een oproep heb ontvangen, verstuurd namens mijn huisarts.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199616620
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 19:22 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ja, helder.
vorige week is gestart met het versturen van oproepen van chronisch zieken.
het versturen van de enveloppen ging even mis, zelf heb ik de envelop sinds vorige week maandag al in huis. Hoe het selectieproces precies werkt weet ik niet. ik weet alleen dat ik door mijn huisarts ben doorverwezen naar een specialist. vandaar dat ik een oproep heb ontvangen, verstuurd namens mijn huisarts.
Ik mag vrijdag, maar dat staat verder volledig los dan de vraag of gezonde jongeren (en daar versta ik dan eigenlijk mensen onder de 30 onder) een enorm risico lopen als ze zich niet laten vaccineren. Alle spookverhalen ten spijt, dat is gewoon niet zo. Natuurlijk, het risico is nog steeds een paar ordes van grootte groter dan dat op ernstige bijwerkingen bij een vaccinatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:53:18 #63
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_199630656
Nee en ik heb me laten vaccineren...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  woensdag 26 mei 2021 @ 20:56:19 #64
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199633641
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 09:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom de maatregelen langer stand houden dan nodig zou moeten zijn...
Niet mijn probleem, ik begin er net een beetje aan te wennen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199635428
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:56 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Niet mijn probleem, ik begin er net een beetje aan te wennen.
Je betaalt er aan mee 👍
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 26 mei 2021 @ 22:43:02 #66
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199635569
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je betaalt er aan mee 👍
Aan wat precies?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199636033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 22:43 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Aan wat precies?
Aan de maatregelen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199636843
Natuurlijk niet. Geen prik = ook geen prikangst
Mij teveel onbekend.
  donderdag 27 mei 2021 @ 00:03:22 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_199636887
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Aan de maatregelen
Zal mij toch worst zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_199637591
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:58 schreef Automatisch het volgende:
Natuurlijk niet. Geen prik = ook geen prikangst
Mij teveel onbekend.
Angst voor het onbekende....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 27 mei 2021 @ 08:08:17 #71
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199637617
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 21:07 schreef beantherio het volgende:
Het meest vervelende vond ik vroeger nog wel de vaccinaties waarbij ze er eindeloos lang over deden voordat ze de feitelijke prik zetten. Als je al gestrest bent dan wordt het daarmee alleen maar erger. :{

Mijn huisarts doet het dat met de griepprikken ieder jaar wel super: je loopt naar binnen, levert je oproep in, loopt door naar een prikstraat, laat je prikken en loopt weer naar buiten. Ieder jaar sta ik daar letterlijk na 2 minuten alweer buiten. Op die manier is het vrijwel stressloos. :)
Precies. En met name op een verpleegafdeling van een ziekenhuis gaat dat soms anders. Maar mensen moeten het kunnen leren. En ben pijn wel gewend nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199641909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:58 schreef Automatisch het volgende:
Natuurlijk niet. Geen prik = ook geen prikangst
Mij teveel onbekend.
zou je dan volgend jaar een prik nemen als er meer bekend is?
kijk je weg bij beelden over de vaccinatie? injectienaalden, het vaccin?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199642257
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 23:58 schreef Automatisch het volgende:
Natuurlijk niet. Geen prik = ook geen prikangst
Mij teveel onbekend.
Er zijn meer prikken dan alleen een coronavaccin hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199643055
Nee, hoogtevrees wel ;( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199643751
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 15:37 schreef TLC het volgende:
Nee, hoogtevrees wel ;( o|O
Als je het vriendelijk vraagt mag je vast best op de grond zitten tijdens het prikken :P
pi_199650592
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zou je dan volgend jaar een prik nemen als er meer bekend is?
kijk je weg bij beelden over de vaccinatie? injectienaalden, het vaccin?
Volgend jaar misschien wel. Naalden doen me niks, bloedprikken vaak genoeg laten doen.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:19:30 #77
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199653385
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat doet deze foto met jullie? :)

[ Bericht 21% gewijzigd door miss_sly op 28-05-2021 11:23:44 ]
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 12:33:14 #78
5428 crew  miss_sly
pi_199693436
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 12:26 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze vragen het niet, hoewel je het soms wel kan merken aan iemand.
Maar geef het echt gerust aan, héél veel mensen vinden het spannend tot echt naar. Van jong tot oud, van 2 meter hoog en breec tot petit. Kijkt echt geen medewerker van op :) liever dat je het zegt, mocht je dan naar worden komt het minder onverwacht.
Liggen kon niet. Tenminste, dan moesten ze weer een andere plek gaan zoeken enzo. Dus maar zittend gedaan.
Ze was heel aardig, leidde me af met gebabbel en toen viel het alsnog mee. Nu pijnlijke plek en zware arm, maar dat is niet zo’n punt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199693909
Daar voel je tegenwoordig toch niets meer van?
#WeesGeenWhales
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 13:21:20 #80
5428 crew  miss_sly
pi_199694000
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 13:10 schreef eragon2890 het volgende:
Daar voel je tegenwoordig toch niets meer van?
Prikangst is vaak helemaal geen rationele angst voor de pijn van de prik :) Bij mij in ieder geval niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199751528
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:11 schreef matigeuser het volgende:
Maar deze gaat mij een brug te ver.
Kijk, dat snap ik dan dus nooit.
Wat maakt dit vaccin anders dan al die andere. Waarom is dit "te ver"?
Omdat er nu direct media is met allerlei Engel-Wappies.

Ineens zitten alle politici kinderbloed te drinken in pizzeria-kelders.
Ineens zijn verkiezingen waar "links", (God mag weten hoe iemand dat definieert) wint zijn ineens niet meer eerlijk.
Big Reset
New World Order.

Noem t allemaal maar op.

Dus on topic.

Waarom is het Covid-vaccin "een brug te ver"?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199757040
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 08:38 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Kijk, dat snap ik dan dus nooit.
Wat maakt dit vaccin anders dan al die andere. Waarom is dit "te ver"?
Omdat er nu direct media is met allerlei Engel-Wappies.

Ineens zitten alle politici kinderbloed te drinken in pizzeria-kelders.
Ineens zijn verkiezingen waar "links", (God mag weten hoe iemand dat definieert) wint zijn ineens niet meer eerlijk.
Big Reset
New World Order.

Noem t allemaal maar op.

Dus on topic.

Waarom is het Covid-vaccin "een brug te ver"?
Heel simpel. Dit zijn vaccins met een geheel nieuwe techniek die nog nooit eerder op mensen is toegepast.

Niks wappie / new world order's / big reset aan. Gewoon, een nieuw soort techniek waarbij geen verzwakte viruscel wordt ingespoten, maar een mRNA techniek. Even googlen en je leest er meer over. Gewoon op officiële kanalen kijken, geen wappie-websites.

Lange termijn effecten zijn dus, hoewel voorspelbaar, niet bekend. In theorie kan het fout gaan. Zal in de praktijk wel meevallen. Ik ben vrij realistisch denk ik en doe zeker geen harde uitspraken hierover. Maar toch, ik durf het 'experiment' gewoon niet aan. Ik heb, hopelijk, nog een heel leven voor me.

Daarnaast is dit geen standaard vaccin in de zin dat het niet voorkomt dat je besmet kunt raken. Het is meer te vergelijken met een griep-prik. Het zorgt ervoor dat je symptomen minder erg zullen zijn indien je besmet raakt. Dat heeft indirect wel tot gevolg dat er minder besmetting plaatsvindt, omdat mensen dan minder hoesten / niezen / korter ziek zijn wellicht, maar toch. Het gaat dus vooral om 'minder ernstig ziek worden' indien je het virus krijgt.

En in mijn leeftijdscategorie, zonder overgewicht en onderliggend lijden, is mijn kans om ernstig ziek te worden niet heel groot.

Dus nu word ik voor de keuze gesteld om een experimenteel vaccin te nemen, waar flinke potentiële bijwerkingen van gemeld worden voor op de korte termijn, met een onbekende lange-termijn, om de kans om minder ernstig ziek te worden bij eventuele besmetting te verkleinen, maar die kans was al erg klein.

En dan worden er ook al vraagtekens gezet bij de houdbaarheidsdatum van deze vaccinaties. Pfizer spreekt al over een 3e prik en een jaarlijks terugkerende prik. Er is al genoemd dat potentiële mutaties er voor kunnen zorgen dat de huidige vaccinaties niet meer toereikend zijn. Dit is wederom gewoon 'officiele' informatie, niks wappies aan. En dan nog het feit dat de hele wereld (voor 70-80%) gevaccineerd moet worden voordat er 'groepsimmuniteit' optreedt. Zolang wij onze grenzen open houden gaat het nog heeeel lang duren voordat we risicovrij zijn op deze manier.

Voor mij is het dus:
- Op korte termijn potentieel kut (kans op trombose, paar dagen ziek worden, duizeligheid, allergische reactie, etc)
- Op lange termijn hooguit onzeker in zowel positieve als negatieve zin wat het gaat doen
- Een marginale verkleining van een al marginaal risico

Het argument 'ja maar denk aan de oudjes' gaat ook niet helemaal op. Het is, nogmaals, vooral een vaccin wat de eigen symptomen verminderd. Als de oudjes de prik gehad hebben zijn zij zo goed als beschermd. Ik houd dan gerust nog langer 1.5m afstand, doe mijn mondkapje op, etc.

Nogmaals, geen wappie of anti-vaxxer hier. Ik vind het covid-verhaal op sommige aspecten wel verdacht maar doe geen harde uitspraken over waar het vandaan komt, of er een agenda achter zit, etc. Want dat durf ik absoluut niet met zekerheid te stellen. Ik zal ook niemand anders behandelen of wat dan ook omdat hij of zij wel of niet het vaccin neemt.

Ik probeer voor mezelf gewoon een risico-analyse te maken en, net als iedereen, hopelijk zo veilig mogelijk uit deze klote-pandemie te komen.
pi_199758600
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 16:34 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Heel simpel. Dit zijn vaccins met een geheel nieuwe techniek die nog nooit eerder op mensen is toegepast.

Niks wappie / new world order's / big reset aan. Gewoon, een nieuw soort techniek waarbij geen verzwakte viruscel wordt ingespoten, maar een mRNA techniek. Even googlen en je leest er meer over. Gewoon op officiële kanalen kijken, geen wappie-websites.

Lange termijn effecten zijn dus, hoewel voorspelbaar, niet bekend. In theorie kan het fout gaan. Zal in de praktijk wel meevallen. Ik ben vrij realistisch denk ik en doe zeker geen harde uitspraken hierover. Maar toch, ik durf het 'experiment' gewoon niet aan. Ik heb, hopelijk, nog een heel leven voor me.

Daarnaast is dit geen standaard vaccin in de zin dat het niet voorkomt dat je besmet kunt raken. Het is meer te vergelijken met een griep-prik. Het zorgt ervoor dat je symptomen minder erg zullen zijn indien je besmet raakt. Dat heeft indirect wel tot gevolg dat er minder besmetting plaatsvindt, omdat mensen dan minder hoesten / niezen / korter ziek zijn wellicht, maar toch. Het gaat dus vooral om 'minder ernstig ziek worden' indien je het virus krijgt.

En in mijn leeftijdscategorie, zonder overgewicht en onderliggend lijden, is mijn kans om ernstig ziek te worden niet heel groot.

Dus nu word ik voor de keuze gesteld om een experimenteel vaccin te nemen, waar flinke potentiële bijwerkingen van gemeld worden voor op de korte termijn, met een onbekende lange-termijn, om de kans om minder ernstig ziek te worden bij eventuele besmetting te verkleinen, maar die kans was al erg klein.

En dan worden er ook al vraagtekens gezet bij de houdbaarheidsdatum van deze vaccinaties. Pfizer spreekt al over een 3e prik en een jaarlijks terugkerende prik. Er is al genoemd dat potentiële mutaties er voor kunnen zorgen dat de huidige vaccinaties niet meer toereikend zijn. Dit is wederom gewoon 'officiele' informatie, niks wappies aan. En dan nog het feit dat de hele wereld (voor 70-80%) gevaccineerd moet worden voordat er 'groepsimmuniteit' optreedt. Zolang wij onze grenzen open houden gaat het nog heeeel lang duren voordat we risicovrij zijn op deze manier.

Voor mij is het dus:
- Op korte termijn potentieel kut (kans op trombose, paar dagen ziek worden, duizeligheid, allergische reactie, etc)
- Op lange termijn hooguit onzeker in zowel positieve als negatieve zin wat het gaat doen
- Een marginale verkleining van een al marginaal risico

Het argument 'ja maar denk aan de oudjes' gaat ook niet helemaal op. Het is, nogmaals, vooral een vaccin wat de eigen symptomen verminderd. Als de oudjes de prik gehad hebben zijn zij zo goed als beschermd. Ik houd dan gerust nog langer 1.5m afstand, doe mijn mondkapje op, etc.

Nogmaals, geen wappie of anti-vaxxer hier. Ik vind het covid-verhaal op sommige aspecten wel verdacht maar doe geen harde uitspraken over waar het vandaan komt, of er een agenda achter zit, etc. Want dat durf ik absoluut niet met zekerheid te stellen. Ik zal ook niemand anders behandelen of wat dan ook omdat hij of zij wel of niet het vaccin neemt.

Ik probeer voor mezelf gewoon een risico-analyse te maken en, net als iedereen, hopelijk zo veilig mogelijk uit deze klote-pandemie te komen.
Dus volgens jou is het nu met Covid heeeeeel wat anders dan bij vorige vaccinaties, zoals pest, mazelen e.d.

Denk je niet dat bij ieder vaccin (ook in het verleden) je wel een verhaal kunt verzinnen waarom "dit nieuwe vaccin" zo uniek is.
Bij ieder vaccin kun je wel een "revolutionaire" verandering zien.

"Een geheel nieuwe techniek die nog nooit eerder is toegepast"

Ieder nieuw vaccin heeft een nieuwe techniek.

De echte verandering is dat de burger tegenwoordig veel mondiger is.
Da's prima, maar heeft ook nadelen. Want iedereen kan zijn eigen Facebook-professor selecteren, en denken dat je met een avondje YouTube-surfen evenveel kennis hebt dan een viroloog of epidemioloog na 10 jaar studie en 20 jaar ervaring.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199759219
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het nu met Covid heeeeeel wat anders dan bij vorige vaccinaties, zoals pest, mazelen e.d.

Denk je niet dat bij ieder vaccin (ook in het verleden) je wel een verhaal kunt verzinnen waarom "dit nieuwe vaccin" zo uniek is.
Bij ieder vaccin kun je wel een "revolutionaire" verandering zien.

"Een geheel nieuwe techniek die nog nooit eerder is toegepast"

Ieder nieuw vaccin heeft een nieuwe techniek.

De echte verandering is dat de burger tegenwoordig veel mondiger is.
Da's prima, maar heeft ook nadelen. Want iedereen kan zijn eigen Facebook-professor selecteren, en denken dat je met een avondje YouTube-surfen evenveel kennis hebt dan een viroloog of epidemioloog na 10 jaar studie en 20 jaar ervaring.
Ik snap je punt, maar deze keer is het écht een revolutionaire techniek.

Zoek het nou even op, de mRNA techniek.

Ik snap dat alles ooit eens nieuw was. Maar er zijn ook veel dingen (medicatie / vaccins) mislukt in het verleden. Verhalen genoeg te vinden. De succesformules blijven behouden en daar wordt verder op geborduurd. Maar een vaccin voor een 'verkoudheidsvirus', dat was voor kort onmogelijk. Nu hebben ze daar op korte termijn wat op gevonden, een nieuw soort methode van het immuunsysteem aan het werk zetten.

Ik zeg overigens nergens dat ik meer weet dan een viroloog, arts of vaccinontwikkelaar. Ik weet alleen wel dat dit een nieuw soort techniek is waarbij, in theorie, veel fout kan gaan. Hopelijk en waarschijnlijk blijkt mijn angst ongegrond en zien we in de toekomst niks van negatieve effecten.

Maar ik heb in mijn vorige post een aantal redenen gegeven waarom ik het persoonlijk nu niet zie zitten om een vaccinatie te halen. En dat is niet omdat ik iets beter weet. Maar gewoon omdat ik voorzichtig ben.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 20:02:12 #85
5428 crew  miss_sly
pi_199759254
Dit topic gaat verder over prikangst. Deze uitgebreide discussie over de vaccins op zichzelf zijn hier off topic. Voor mensen met prikangst maakt het eigenlijk heel weinig uit wat er precies in die prik zit ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199759279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:
Dit topic gaat verder over prikangst. Deze uitgebreide discussie over de vaccins op zichzelf zijn hier off topic. Voor mensen met prikangst maakt het eigenlijk heel weinig uit wat er precies in die prik zit ;)
Is prikangst echt zo'n onbeladen term dan? Dat het alleen letterlijk om het prikje zelf gaat?

Dan heb ik dat onderschat, alsook de angst daarvoor en dat als reden om geen vaccinatie te halen. Ik denk dat het bij de meeste weigeraars veel verder gaat dan dat, dus vandaar dat mijn posts nog wel relevant zijn denk ik.

Maar oke, vanaf nu geen verhalen meer over de werking van het vaccin.
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 20:06:07 #87
5428 crew  miss_sly
pi_199759308
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 20:03 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Is prikangst echt zo'n onbeladen term dan? Dat het alleen letterlijk om het prikje zelf gaat?

Dan heb ik dat onderschat, alsook de angst daarvoor en dat als reden om geen vaccinatie te halen. Ik denk dat het bij de meeste weigeraars veel verder gaat dan dat, dus vandaar dat mijn posts nog wel relevant zijn denk ik.

Maar oke, vanaf nu geen verhalen meer over de werking van het vaccin.
Prikangst is wat het woord zegt: de angst om geprikt te worden.

https://www.angstfobietherapie.com/prikangst

Er zijn wel topics in dit deel van het forum die echt gaan over de vaccins, hoe ze in elkaar zitten en wat men er voor aanmerkingen op heeft :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199759361
Ik heb wel een probleem als ik dokter zou zijn en anderen moet prikken. Maar mezelf laten prikken is geen probleem. Vooral niet tegen verzetten is mijn advies, dan valt het heel erg mee.
Check it out
pi_199759436
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:11 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb geen angst voor de prik op zich, maar wel voor de eventuele bijwerkingen.

Het stikt gewoon van de verslagen van mensen die zich dagen tot weken tot 'onbepaalde tijd' zich klote voelen na het vaccin. Duizeligheid. Hormoonproblemen. Koorts, ziek.

En de lange(re) termijn is al helemaal onbekend.

Ik leef zelf liever nog een tijdje op een relatief veilige manier, zoals ik nu ook doe, dan dat ik me vol laat spuiten met een potentieel ziekmakend middel op de korte termijn (allergische reactie / trombose t/m dagen en weken last van bovenstaande bijverschijnselen) én op de lange termijn wat onbekend is vanwege het experimentele middel wat nog nooit getest is op mensen.

Ja, uiteraard brengt covid krijgen ook risico's met zich mee, waarschijnlijk nog wel een stuk hoger dan die van het vaccin. Maar er is natuurlijk ook een kans dat ik het niet krijg.

Ik weet het nog niet zeker, maar ik neig ten zeerste naar het niet nemen van het vaccin. Als me dat een 'egoïstische zak' maakt dan zou ik dat jammer vinden, maar voor mij is het op het moment gewoon een brug te ver. Gelukkig zijn mijn beide ouders (en schoonouders) wel al gevaccineerd dus het risico dat ik het naar hen verspreid is gelukkig al nihil.

Ik heb in deze respect voor ieder's keuze mits voor de juiste redenen. Ik ben geen anti-vaxer of wappie of wat dan ook. Mijn kinderen (en ik zelf) krijgen / kregen gewoon alle vaccins die de rijksoverheid voorschrijft. Maar deze gaat mij een brug te ver.
Vooral niet laten ompraten. Als een (huis)arts mij aanraadt om het wel of niet te doen, dan volg ik het wel op.
Check it out
pi_199763714
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:11 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb geen angst voor de prik op zich, maar wel voor de eventuele bijwerkingen.

Het stikt gewoon van de verslagen van mensen die zich dagen tot weken tot 'onbepaalde tijd' zich klote voelen na het vaccin. Duizeligheid. Hormoonproblemen. Koorts, ziek.
Is dat zo?
Alle gevallen die ik ken gaat het om enkele dagen maximaal.
In de meeste gevallen geen symptomen.


quote:
En de lange(re) termijn is al helemaal onbekend.
Die is er niet.

quote:
Ik leef zelf liever nog een tijdje op een relatief veilige manier, zoals ik nu ook doe, dan dat ik me vol laat spuiten met een potentieel ziekmakend middel op de korte termijn (allergische reactie / trombose t/m dagen en weken last van bovenstaande bijverschijnselen) én op de lange termijn wat onbekend is vanwege het experimentele middel wat nog nooit getest is op mensen.
Snap niet hoe je erbij komt dat het nooit op mensen is getest.
De techniek is al 20-30 jaar in ontwikkeling (resp mRNA- en DNA-vaccins), de huidige vaccins zijn gewoon op mensen getest. De testen zijn vorige zomer al begonnen.


quote:
Ja, uiteraard brengt covid krijgen ook risico's met zich mee, waarschijnlijk nog wel een stuk hoger dan die van het vaccin. Maar er is natuurlijk ook een kans dat ik het niet krijg.

Ik weet het nog niet zeker, maar ik neig ten zeerste naar het niet nemen van het vaccin. Als me dat een 'egoïstische zak' maakt dan zou ik dat jammer vinden, maar voor mij is het op het moment gewoon een brug te ver. Gelukkig zijn mijn beide ouders (en schoonouders) wel al gevaccineerd dus het risico dat ik het naar hen verspreid is gelukkig al nihil.

Ik heb in deze respect voor ieder's keuze mits voor de juiste redenen. Ik ben geen anti-vaxer of wappie of wat dan ook. Mijn kinderen (en ik zelf) krijgen / kregen gewoon alle vaccins die de rijksoverheid voorschrijft. Maar deze gaat mij een brug te ver.
Weet je nog wat de mogelijke bijwerkingen waren van die vaccins?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 6 juni 2021 @ 01:05:53 #91
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_199763858
Als diabeticus prikangst hebben? Nee dus. Okay ik heb type 2 maar hoef na bijna 20 jaar nog steeds geen insuline te spuiten.
Maar toch, een prikje is maar een prikje.
Ja het doet even pijn, en nee ik heb geen overgewicht gelukkig.

Als kind was ik zeer kleinzerig. Ik huilde bij de eerste de beste schaafwond. Tot ik op net 13 jarige leeftijd mijn kraakbeen in mijn knie (centraal zenuwstelsel) brak. En men daar in 2 prikken alle vocht uithaalde in het ziekenhuis. Ik had ze willen smeken mijn been te amputeren, zoveel pijn deed dat.
.
Maar daarna stelde bijna alle pijn amper meer iets voor. Mijn pijngrens was enorm verhoogd op die verschrikkelijke middag in het ziekenhuis. Sindsdien kom ik soms met wonden thuis, waarvan ik niet waar of wanneer ik ze heb opgelopen. Ja ik zal misschien even gevloekt hebben toen ik ze opliep... maar goed vloeken zit in (vaderskant) van de familie. Mijn opa en zijn broer (oud oom) waren meester vloekers hahahaha.

Wat dat betreft ben ik al jaren beter af dan mijn iets jongere broer. Die huilde zelden... maar valt nog steeds vaak flauw als hij een prik moet krijgen... en die wordt binnen 2 weken 50 jaar. ;)
  zondag 6 juni 2021 @ 22:22:44 #92
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_199776602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 20:11 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb geen angst voor de prik op zich, maar wel voor de eventuele bijwerkingen.

Het stikt gewoon van de verslagen van mensen die zich dagen tot weken tot 'onbepaalde tijd' zich klote voelen na het vaccin. Duizeligheid. Hormoonproblemen. Koorts, ziek.

En de lange(re) termijn is al helemaal onbekend.

Ik leef zelf liever nog een tijdje op een relatief veilige manier, zoals ik nu ook doe, dan dat ik me vol laat spuiten met een potentieel ziekmakend middel op de korte termijn (allergische reactie / trombose t/m dagen en weken last van bovenstaande bijverschijnselen) én op de lange termijn wat onbekend is vanwege het experimentele middel wat nog nooit getest is op mensen.

Ja, uiteraard brengt covid krijgen ook risico's met zich mee, waarschijnlijk nog wel een stuk hoger dan die van het vaccin. Maar er is natuurlijk ook een kans dat ik het niet krijg.

Ik weet het nog niet zeker, maar ik neig ten zeerste naar het niet nemen van het vaccin. Als me dat een 'egoïstische zak' maakt dan zou ik dat jammer vinden, maar voor mij is het op het moment gewoon een brug te ver. Gelukkig zijn mijn beide ouders (en schoonouders) wel al gevaccineerd dus het risico dat ik het naar hen verspreid is gelukkig al nihil.

Ik heb in deze respect voor ieder's keuze mits voor de juiste redenen. Ik ben geen anti-vaxer of wappie of wat dan ook. Mijn kinderen (en ik zelf) krijgen / kregen gewoon alle vaccins die de rijksoverheid voorschrijft. Maar deze gaat mij een brug te ver.
Juist Astrazeneca en Jansen zijn klassieke vaccins waarbij een virus wordt gebruikt om je afweermechanisme te triggeren. Zoals bijvoorbeeld het pokkenvaccin van meer dan 100 jaar geleden.

Maar ik snap wel dat het raar voelt je bewust te laten injecteren met een iets. Besef echter goed dat ook je niet laten vaccineren betekent dat je waarschijnlijk iets ongewensts binnenkrijgt. Namelijk het coronavirus. Alleen dat is dan geen bewuste handeling en de kans er op is ook geen 100% (zoals wanneer je er voor kiest om je te laten vaccineren), maar op zijn minst iets van 50/50.

Als je dan simpel gaat kansrekenen, dan slaat de wijzer heel erg hard richting vaccineren uit =>

Bij vaccineren is het 100% op een heel kleine kans op een complicatie of zelfs de dood. Bij Astrazeneca is het 1 op 100.000 dat je sterft aan een trombose. Hoe die gevallen beïnvloed zijn door reeds aanwezige gevoeligheid voor trombose heb ik niet uitgepluisd.

Bij niet vaccineren is het 50% dat je geinfecteerd raakt met corona. De kans dat dat vervelend afloopt is bij niet-bejaarden niet zo heel erg groot, maar nog steeds vele malen groter dan 1 op 100.000.

Zelfs een kans van 0,02% om dood te gaan aan een coronabesmetting is 10 keer groter dan de sterftekans als je je laat vaccineren (de 50% besmettingskans meegenomen tov de 100% bij vaccineren).

Blijft nog over de eventuele langetermijneffecten van vaccineren. Uiteraard is dat mogelijk, maar de verschillende vaccins worden nu al bijna een jaar op tienduizenden mensen getest. Het is niet waarschijnlijk dat er na een jaar lang nagenoeg nul problemen, opeens dramatische neveneffecten optreden (1 trombosedode op 100.000 mensen is vervelend, maar letterlijk vrijwel nul. Ook bij het oversteken van de straat is de kans niet nul dat je doodgereden wordt)

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 07-06-2021 16:19:57 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 6 juni 2021 @ 22:33:05 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199776749
Prikken in spierweefsel, zoals bij vaccinaties, voel ik meestal niks van, bij de oogarts vond ik ze vervelender.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199778291
quote:
2s.gif Op zondag 6 juni 2021 22:22 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Juist Astrazeneca en Jansen zijn klassieke vaccins waarbij een virus wordt gebruikt om je afweermechanisme te triggeren. Zoals bijvoorbeeld het pokkenvaccin van meer dan 100 jaar geleden.

Maar ik snap wel dat het raar voelt je bewust te laten injecteren met een iets. Besef echter goed dat ook je niet laten vaccineren betekent dat je waarschijnlijk iets ongewensts binnenkrijgt. Namelijk het coronavirus. Alleen dat is dan geen bewuste handeling en de kans er op is ook geen 100% (zoals wanneer je er voor kiest om je te laten vaccineren), maar op zijn minst iets van 50/50.

Als je dan simpel gaat kansrekenen, dan slaat de wijzer heel erg hard richting vaccineren uit =>

Bij vaccineren is het 100% op een heel kleine kans op een complicatie of zelfs de dood. Bij Astrazeneca is het 1 op 100.000 dat je sterft aan een trombose. Hoe die gevallen beïnvloedt zijn door reeds aanwezige gevoeligheid voor trombose heb ik niet uitgepluist.

Bij niet vaccineren is het 50% dat je geinfecteerd raakt met corona. De kans dat dat vervelend afloopt is bij niet-bejaarden niet zo heel erg groot, maar nog steeds vele malen groter dan 1 op 100.000.

Zelfs een kans van 0,02% om dood te gaan aan een coronabesmetting is 10 keer groter dan de sterftekans als je je laat vaccineren (de 50% besmettingskans meegenomen tov de 100% bij vaccineren).

Blijft nog over de eventuele langetermijneffecten van vaccineren. Uiteraard is dat mogelijk, maar de verschillende vaccins worden nu al bijna een jaar op tienduizenden mensen getest. Het is niet waarschijnlijk dat er na een jaar nagenoeg nul problemen opeens dramatische neveneffecten optreden (1 trombosedode op 100.000 mensen is vervelend, maar letterlijk vrijwel nul. Ook bij het oversteken van de straat is de kans niet nul dat je doodgereden wordt)
Inhoudelijke analyse!
Altijd weer een welkome oase.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_199815335
zou een Modje zo vriendelijk willen zijn om discussies en/of complottheorieën over bijwerkingen en verzonnen verhalen over complicaties te weren uit dit topic.

iets in de trend van...
ga alsjeblieft niet in dit topic prietpraat posten over het vaccin, daar zijn honderden andere topics voor. daar zijn wekelijks ontmoetingen voor, met mensen die denken dat de aarde plat is, dat ivermectine of zilverwater de echte oplossing is, Bill Gates, de Pentium 5 en iets over een reset.

dit topic gaat puur over prikangst. dat wil zeggen; de angst voor naalden. angst voor injecties, de angst voor het prikje zelf. je kunt het een fobie noemen. heb je last van angst voor naalden, dat is echt niet erg. minstens 30% heeft wel wat angst bij prikken.
mensen die in de zorg werken, de mensen die je prikken, weten hoe ze je op je gemak kunnen stellen.
geef het gewoon van tevoren aan en je zult keurig geholpen worden.

het zou helpen als mensen die zijn gevaccineerd hier laten weten wat ze ervan gevoeld hebben.
er zijn wel tips voor mensen die er tegenop zien.
de beste tip is nog altijd zorgen voor afleiding. het prikje zelf voelen de meeste mensen niet eens.
kijk een andere kant op.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199815502
Ik moest wel lachen om mn buurman die zich niet laat vaccineren omdat hij bang is voor de naald. Grappige is dat hij wel z'n hele lichaam blauw heeft van de tatoeages.

Nu heb ik zelf geen tatoeages, maar van de eerste moderna-prik voelde ik niets dus ik kan met niet voorstellen dat het zetten van een tatoeage minder pijnlijk is. :D
pi_199815758
Had wel prikangst, ben een kerel en durf dat gewoon toe te geven. Maar ben een kerel en heb ook gewoon mijn vaccinatie gehaald. Angst is niet objectief, dus je moet het niet toelaten in je beslissingen.

Niemand heeft me gedwongen.
Ik ben niet magnetisch geworden.
Heb geen chip gezien in de vaccinatie.
Geen allergische reactie (ben allergisch voor diclofenac).
De mensen waren aardig.
De verpleegster heeft uitstekend geprikt.
Heb nu het gevoel dat iemand me gisteren op mijn schouder heeft gebeukt.

Dat is het wel zo'n beetje.
pi_199815884
Ik heb er ook een pesthekel aan maar hem wel genomen. Aangegeven dat ik nogal een hekel heb aan prikken, werd meegenomen naar een rustig kamertje en kon daar liggend worden geprikt; dikke prima.
pi_199821985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:48 schreef RetepV het volgende:
Had wel prikangst, ben een kerel en durf dat gewoon toe te geven. Maar ben een kerel en heb ook gewoon mijn vaccinatie gehaald. Angst is niet objectief, dus je moet het niet toelaten in je beslissingen.

Niemand heeft me gedwongen.
Ik ben niet magnetisch geworden.
Heb geen chip gezien in de vaccinatie.
Geen allergische reactie (ben allergisch voor diclofenac).
De mensen waren aardig.
De verpleegster heeft uitstekend geprikt.
Heb nu het gevoel dat iemand me gisteren op mijn schouder heeft gebeukt.

Dat is het wel zo'n beetje.
Vanochtend voelde mijn schouder niet slechter dan gisteren.

En nu is het zelfs minder aan het worden.

Pfizer, om het nog eens duidelijk te maken.
pi_199833143
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:48 schreef RetepV het volgende:
Had wel prikangst, ben een kerel en durf dat gewoon toe te geven. Maar ben een kerel en heb ook gewoon mijn vaccinatie gehaald. Angst is niet objectief, dus je moet het niet toelaten in je beslissingen.

Niemand heeft me gedwongen.
Ik ben niet magnetisch geworden.
Heb geen chip gezien in de vaccinatie.
Geen allergische reactie (ben allergisch voor diclofenac).
De mensen waren aardig.
De verpleegster heeft uitstekend geprikt.
Heb nu het gevoel dat iemand me gisteren op mijn schouder heeft gebeukt.

Dat is het wel zo'n beetje.
Heb je een telefoon met 5g en merk je dat de ontvangst beter is geworden?
pi_199845213
afgelopen woensdag moest ik te bloedprikken (om andere reden) en daar zag ik al mega tegen op. wel gewoon heen gegaan en keurig geholpen door de mensen aldaar. voelde er niets van. daarna valt er een enorme last van je schouder.

zojuist heb ik de afspraak gemaakt voor vaccinatie. over 2,5 week is de eerste afspraak.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199848783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb je een telefoon met 5g en merk je dat de ontvangst beter is geworden?
Ik heb een iPhone 12 Pro Max. Theoretisch is die 5G, maar ik heb maar een 4G anonnement.

Maar ik zie maar 2 streepjes bereik. Zoals gewoonlijk in mijn huis, waar het bereik maar zozo is.
pi_199908277
Ik heb prikangst sinds ik als 8-jarige flauwviel nadat ik het DTP-vaccin kreeg (zijn twee prikken tegelijkertijd). Toch ga ik een vaccin halen en meteen bellen voor Janssen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:04:18 #104
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199909266
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
afgelopen woensdag moest ik te bloedprikken (om andere reden) en daar zag ik al mega tegen op. wel gewoon heen gegaan en keurig geholpen door de mensen aldaar. voelde er niets van. daarna valt er een enorme last van je schouder.

zojuist heb ik de afspraak gemaakt voor vaccinatie. over 2,5 week is de eerste afspraak.
bloedprikken is vele malen pijnlijker dan die vac
Ik ben net geweest en was ook bang voor naalden ... moet er niets van hebben ..

maar ging zitten en voordat ik 2 woorden had gezegt, zegt ze: Ga maar weer, je bent klaar
WTF zit die er al in dan :o :o

oke , maak ik me daarom zo druk .. heb niets gevoelt .. _O_ *O*
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:12:55 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199909360
Bloedprikken is idd een stuk minder fijn dan normale vaccinaties. Duurt ook een stuk langer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199909371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

bloedprikken is vele malen pijnlijker dan die vac
Ik ben net geweest en was ook bang voor naalden ... moet er niets van hebben ..

maar ging zitten en voordat ik 2 woorden had gezegd, zegt ze: Ga maar weer, je bent klaar
WTF zit die er al in dan :o :o

oke , maak ik me daarom zo druk .. heb niets gevoelt .. _O_ *O*
fijn om te lezen :)
bedankt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 16 juni 2021 @ 12:21:26 #107
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199909466
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:13 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

fijn om te lezen :)
bedankt.
Neem wel een arm waar je het meeste mee doet , maar dat vragen ze ook , ivm met bewegen en het door je lichaam heen sturen van de Vac

Maar je hoeft echt niet bang te zijn , je ziet op TV hoe ver die naalden er in gaan ..... nou als je niet kijkt naar als ze hem zetten , zou je denken dat je niet eens je huid raakt .... terwijl ik vanmorgen ook liep te denken zal ik afbellen want naalden }) -O- ...
maar zo mogen ze er nog wel 100 er in zetten _O-
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:51:29 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199915498
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:21 schreef RAVW het volgende:

[..]

Neem wel een arm waar je het meeste mee doet , maar dat vragen ze ook , ivm met bewegen en het door je lichaam heen sturen van de Vac

Maar je hoeft echt niet bang te zijn , je ziet op TV hoe ver die naalden er in gaan ..... nou als je niet kijkt naar als ze hem zetten , zou je denken dat je niet eens je huid raakt .... terwijl ik vanmorgen ook liep te denken zal ik afbellen want naalden }) -O- ...
maar zo mogen ze er nog wel 100 er in zetten _O-
huh, tegen mij werd dat niet gezegd. En alles stond ook zo dat ze alleen maar je linkerarm kunnen prikken. Ik ging er juist vanuit dat dat zo was omdat de meeste mensen rechtshandig zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199941492
Geen prikangst, wel bijwerkingenangst.
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 10:52:11 #110
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199941734
Ik voelde ook helemaal niks vd prik.... en ik kreeg alleen kort de vraag of ik links of rechts wilde. Heb toen maar rechts gedaan omdat ik linkshandig ben.
Wel beetje pijn op de prikplek gisteravond en vandaag nog n beetje. Niks heftigs verder.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 19:24:35 #111
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_199948550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 10:31 schreef laforest het volgende:
Geen prikangst, wel bijwerkingenangst.
heb hier geen bij werkingen gehad ... alleen eerste dag pijn op de prik plek en een wat lamme arm op de dag van prikken maar verder gewoon helemaal niets

heb dan wel de pfizer gehad
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_200329597
Net geweest voor mijn vaccinatie! Zag er enorm tegenop, had al meer dan 20 jaar geen vaccinatie/bloed afname meer gehad de laatste (2) waren die die je op 9 jarige leeftijd krijgt dus...

Maar eerlijk is eerlijk ik heb er echt niks van gevoeld! (zou bijna gaan twijfelen of ik wel gevaccineerd ben als ik nu niet het gevoel van een beurse arm zou hebben!) Al met al viel het mij dus alles mee! Blij dat ik toch maar de stap gemaakt heb en een afspraak heb gemaakt!

[ Bericht 17% gewijzigd door the_X op 12-07-2021 14:48:56 ]
pi_200329714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:04 schreef RAVW het volgende:

[..]

bloedprikken is vele malen pijnlijker dan die vac
Ik ben net geweest en was ook bang voor naalden ... moet er niets van hebben ..

maar ging zitten en voordat ik 2 woorden had gezegt, zegt ze: Ga maar weer, je bent klaar
WTF zit die er al in dan :o :o

oke , maak ik me daarom zo druk .. heb niets gevoelt .. _O_ *O*
Zo pijnlijk is bloedprikken toch ook weer niet? Ik moet 4x per jaar, waarvan ééntje voor een volledig bloedonderzoek is (dus dat zijn wat meer buisjes). Moet zeggen dat ik daar eigenlijk vrijwel niets van merk. Van die vaccinatie ook niet trouwens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 14:59:01 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200330344
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo pijnlijk is bloedprikken toch ook weer niet? Ik moet 4x per jaar, waarvan ééntje voor een volledig bloedonderzoek is (dus dat zijn wat meer buisjes). Moet zeggen dat ik daar eigenlijk vrijwel niets van merk. Van die vaccinatie ook niet trouwens.
Maakt wel uit wie het doet, als je de dames van de reguliere bloedafname dienst hebt dan voel je er meestal bijna tot niets van is mijn ervaring, de meesten zijn zelfs zo goed dat je niet eens de injectieplek kan vinden achteraf. Bij minder geroutineerd personeel kan het wel eens een ander verhaal zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200330443
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maakt wel uit wie het doet, als je de dames van de reguliere bloedafname dienst hebt dan voel je er meestal bijna tot niets van is mijn ervaring, de meesten zijn zelfs zo goed dat je niet eens de injectieplek kan vinden achteraf. Bij minder geroutineerd personeel kan het wel eens een ander verhaal zijn.
Ja, zelfde geldt ook een beetje voor de vaccinaties natuurlijk. Had het idee dat die eerste kerel die naald echt gewoon volle kracht in mijn arm ramde. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 15:09:12 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200330459
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, zelfde geldt ook een beetje voor de vaccinaties natuurlijk. Had het idee dat die eerste kerel die naald echt gewoon volle kracht in mijn arm ramde. :P
Heh, dat klinkt pijnlijk, bij mij was het een jongedame, mogelijk studente, en ging het vrijwel ongemerkt wat betreft de naald, de vloeistof was wat koud :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200330514
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo pijnlijk is bloedprikken toch ook weer niet? Ik moet 4x per jaar, waarvan ééntje voor een volledig bloedonderzoek is (dus dat zijn wat meer buisjes). Moet zeggen dat ik daar eigenlijk vrijwel niets van merk. Van die vaccinatie ook niet trouwens.
Wel als ze je ader steeds kwijtraken en dan aan die naald gaan rommelen :') Ik heb twee weken met twee blauwe eieren op m'n arm gelopen.
Tap tap tap
  donderdag 15 juli 2021 @ 11:56:16 #118
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_200374662
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 15:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wel als ze je ader steeds kwijtraken en dan aan die naald gaan rommelen :') Ik heb twee weken met twee blauwe eieren op m'n arm gelopen.
als dat gebeurd moet je vooraf zeggen dat ze moeten prikken als of ze een infuus aanleggen
in mijn elleboog holtes kunnen zelf met een naaimachine aan prikken zo veel nog niet de juiste ader pakken , bij de manier van infuus aanleggen is het vaak in 1 keer klaar zonder pijn en blauwe plekken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_200376066
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 19:24 schreef NightDancert het volgende:
Met die waslijst aan vaccinaties die ik al heb gehad kan deze er nog wel bij.
^dit (zit er ook al 2x in, beetje spierpijn gehad en meer niet)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')