Ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 20 mei 2021 17:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Kost zoveel energie joh, zou dat laatste lekker laten gaan
Deze had ik gemist! Ik kan wel afbouwen, maar heb wel gewoon een alternatief nodig. Denk ik. Al valt het afbouwen me tot nu toe erg mee. Dat alternatief wordt... alternatiefquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:48 schreef AnneX het volgende:
@:DP. wat fijn, dat je inmiddels kunt afbouwen van de meds.
En heb je dan inmiddels een andere baan dan degene waarvan je nog meer depri werd?
Succes met de Voorjaarsschoonmaak.( je woont er net?)
Omdat ik daarop wou zeggen dat de sollicitatieplicht nergens op slaat. Het enige wat van je verwacht wordt (tenzij dat in de afgelopen, zeg, 5 jaar is veranderd) is dat je 3 sollicitatieactiviteiten per maand onderneemt en invoert... Een sollicitatie doen (mailen/schrijven) is een sollicitatieactiviteit, maar ook ergens je CV uploaden, afgeven, opsturen, bellen voor vacatures, een eerste gesprek, het nabellen van het eerste gesprek, een "netwerkafspraak", you name it. En als je er nog niet aan toe bent te solliciteren, vul je gewoon 3 random vacatures in, waarnaar je daadwerkelijk een solli hebt gestuurd, maar die jou niet hebben uitgenodigd. En hier kun je ook op sturen, al gaat het soms misquote:Ik zocht eigenlijk je post over dat WW geen pretje is met sollicitatieplicht, maar kon die niet vinden
Got the T shirt. Idem voor ‘gezien’ getekend.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat dat.
Vandaag zou ik er ook anders mee omgaan, maar ja, dit werkte ook. Zeker toen ik later nog kon gebruiken dat dat rare "gezien, niet akkoord" er alleen maar stond omdat ik het idee dat ze me anders niet zouden laten gaan.
Vond die vorige jurk mooierquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh prachtige opening van de 2e semi-finale. De jurk van Chantal
Beter dan die vorige.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Opening net niet gezien, maar ja die jurk van cleas ❤️quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik las net dat de jurk van nikki de kleuren heeft van transgender symbolenquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Beter dan die vorige.
Maar vooral de jurk van Nikki is beter dan de vorige show; zij is toch veel te groot om te proberen te verbergen in een zwarte zak? Hoe zeg je dat; if you've got it, flaunt it!
Ze krijgen in mijn scorelijst een -4 en de opmerking 'doe maar niet'.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
De jaren 90 belden: Polen is weggelopen
Die hadden nog geen telefoonquote:
Tnx voor deze mededeling . . Ik was het vergetenquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je vergeet de coole zonnebril. Dat was voor mij de associatie en vooral afknapperquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:38 schreef sigme het volgende:
Zanger(m/v) centraal, wit of zwart. Stuk of vier synchroonzwemmers in de andere kleurkeuze ondersteunend eromheen. Ik zie weinig verschil tussen veel inzendingen.
Ja toch? Ik vind dit echt briljantquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb het door jullie aan gezet. Wat een topshow dit nu
Ik hoop nu al dat ze winnen.
Ik ben er zo verward van... aan de ene kant enig, aan de andere kant vreselijk.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja toch? Ik vind dit echt briljant
Ik hou er van. Ik denk niet dat ik van de goedkoop aandoende Servische dames hou.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben er zo verward van... aan de ene kant enig, aan de andere kant vreselijk.
Ogen dicht laat het me veel meer waarderen. Maar ik kom niet over die truien heen
Ik weet zeker dat ik niet van de goedkoop aandoende Servische dames houd.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik hou er van. Ik denk niet dat ik van de goedkoop aandoende Servische dames hou.
Het was vast goed bedoeld.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Georgië: als je slecht bent in laaaange noten, dan moet je die echt niet zoveel zingen.
En dan dat einde. Bam. Klaar. Bedankt.
FOK! severs hebben het druk. Net als dinsdag. Dat wordt nog wat zaterdag.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Mijn internet is nu net zo traag als dit nummer. Dikke stront in de winter
Ahh. Dat wordt een latertje dus..quote:
Fokzevers?quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
FOK! severs hebben het druk. Net als dinsdag. Dat wordt nog wat zaterdag.
Zeer... prominentquote:
Ik zag geen brug?quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mevrouw Albanië stond op de Hoëg Brögk
Jup. Kreeg vandaag al de vraag of het goed met me ging want ik had zulke dikke ogen. Moe.quote:
In het voorfilmpje van de mevrouw. Stond ze in Maastricht op de Maas. Met een brug tussen haar en water.quote:
Onzichtbaar.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:55 schreef Vanyel het volgende:
Ik zette het een beetje aan voor Chantal. Waar is Chantal?
Gut, zo schuin van achteren gefilmd lijkt het net een Lego mannetjequote:
Behoorlijk slaapverwekkend jaquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb het al de hele avond op de achtergrond op staan, dit nummer is de eerste waarvoor ik even naar de tv kijk. (Bulgaria).
En na dit nr slapen
Whehe.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Alsof ie met zijn middelvinger net de rode Zee bevoer.
Ja echt, wat is daar het idee achterquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Alsof ie met zijn middelvinger net de rode Zee bevoer.
Ik dacht ook eerst dezelfde ontwerper, maar niet dusquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:12 schreef Candaasje het volgende:
Jurk van Chantal![]()
(Beetje zelfde model als Máxima aanhad op 4 mei, die vond ik ook al zo prachtig. )
Jawel. Ik weet hier het fijne ook niet van.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:27 schreef Barreltje het volgende:
Konden we dinsdag ook niet stemmen eigenlijk?
quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had me bij deze act iets heel anders voorgesteld. Meer fiets.
Veel verder kan ie er niet naast zitten.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Iemand op twitter
Eurofietsie songfestival
16 jarig kaatje had zoiets aan naar de kermis. Was niet bestand tegen de botsautootjes. Niet leuk, heel heel erg niet leukquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:56 schreef Blues het volgende:
Ik let nooit op kleding
Behalve bij de deelnemers.
Nou Spanje en Engeland worden m ook niet.
Frankrijk is leuk.
Doodeng om je armen omhoog te steken met zo'n bustedingetje aan!
Nikkiquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef AnneX het volgende:
Dit vind ik wel leuk. Nicky top.👍🏼
[ twitter ]
Precies.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
NikkiNul interesse in make-up maar ik ben groot fan van haar persoonlijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond em wel chique. En make up eindelijk goed (door Leco).quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:49 schreef AnneX het volgende:
Nou…de jurk van Chantal vind ik nogal Jomanda- blauw.
En plagiaat van de Maxima’s jurk, want kaatje zegt dat het niet dezelfde ontwerper is.
Verder weinig onder de indruk van zang en show. Het ballet was was wel impressive.
Nikkie heeft ook een partij ingrepen aan haar gezicht laten doen waar je U tegen zegtquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vond em wel chique. En make up eindelijk goed (door Leco).
Weet niet wie dinsdag haar make up deed maar toen leek ze verbouwd, zo onnatuurlijk![]()
Nikki bij Ellen show jaar geleden gezien, toen vond ik haar vreselijk. Zo ontzettend Amerikaans. Blijf gewoon wie je bent, waar je bent. Dacht dat zij daar juist voor stond.
Me 2. Een vroeger vriendinnetje van een zusje werd later een jongen, zonder rare verbouwingen aan gezicht. Maar Nikki is van de make up..quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Nikkie heeft ook een partij ingrepen aan haar gezicht laten doen waar je U tegen zegt
Ik hou enorm van make up maar dat is grote horreur vind ik, en in combinatie met de verbouwingen zeker afschuwelijk
Yes. Hoop dat Glennis Grace iedereen de tent uitzingt.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:25 schreef Molo het volgende:
Morgen finale gok ik? Dan ga ik wel kijken, tot nu toe nog geen fut voor gehad
Even een borrel koud leggen ervoor iig
Ik bedoel alle gesleutel en fillers enzo in haar gezicht, niet de geslachtsveranderingquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Me 2. Een vroeger vriendinnetje van een zusje werd later een jongen, zonder rare verbouwingen aan gezicht. Maar Nikki is van de make up..
Oh daar heb ik ook een hekel aan, en ook al niks met Jantje en Chantal, wordt niet beter zoquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes. Hoop dat Glennis Grace iedereen de tent uitzingt.
Die maxima heeft daar toch niks te zoekenquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef AnneX het volgende:
Dit vind ik wel leuk. Nicky top.👍🏼
[ twitter ]
Ik vind zowel Jan als Edsiel (hoe leuk ze ook in het eggie is) eigenlijk niet zo relevant.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik snap niet goed waarom Jan erbij is. Die heeft maar een paar zinnen gezegd, doet geen interviews (denk dst zijn Engels net te zwak is). Beetje chanant.
Tevens dadelijk op ziekenbezoek. We kregen lastig een datum geprikt, dus het werd vanmorgen. En omdat ze zonder chemo in een paar weken overlijdt dus toch maar chemo doet om het te rekken en nog redelijk fit is gaan we met drie man (want haar boeit het niet meer zei ze, ik snap dat) en wordt er ontbijt voor ons klaargemaakt![]()
Jan komt net beetje uit ene burnout, dat helpt ook niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik snap niet goed waarom Jan erbij is. Die heeft maar een paar zinnen gezegd, doet geen interviews (denk dst zijn Engels net te zwak is). Beetje chanant.
Tevens dadelijk op ziekenbezoek. We kregen lastig een datum geprikt, dus het werd vanmorgen. En omdat ze zonder chemo in een paar weken overlijdt dus toch maar chemo doet om het te rekken en nog redelijk fit is gaan we met drie man (want haar boeit het niet meer zei ze, ik snap dat) en wordt er ontbijt voor ons klaargemaakt![]()
Why not? Visitekaartje voor Nederlandquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:47 schreef Blues het volgende:
[..]
Die maxima heeft daar toch niks te zoeken
Ja, verdrietig na jaren strijd. Nu is ze echt aan het loslaten. Is een collega van me.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:51 schreef Blues het volgende:
Oh en je 2e stukje, Cat, klinkt heftig.
Sterkte ook en wie is het?
Songfestivalfuikquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:51 schreef Lonaa het volgende:
Hai.
Gisteren verjaardag gehad bij mn zusje, was leuk.Koeien geaaid, kalfjes geaaid, hond geaaid, poes geaaid, taart gegeten. Uiteindelijk heb ik ze nog de songfestival fuik ingeleid en hebben we met z'n alle een deel gekeken en meningen naar de TV geroepen.
Er zijn altijd drie presentatoren. Het is zo groots dat twee echt te weinig is, ook in geval van calamiteiten. Er zouden er vorig jaar drie zijn, met Nikki die voor online content zorgde. Maar Nikki deed dat zo goed, dat ze er als vierde presentator bij is gevraagd.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind zowel Jan als Edsiel (hoe leuk ze ook in het eggie is) eigenlijk niet zo relevant.
2 presentatoren zou genoeg zijn.
Maar jaaaa de beste stuurlui en zo
Laatste dagje werken![]()
Zin in 2 weken niet werken
Was er idd lekker vroeg bijquote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:40 schreef Jagärtrut het volgende:
Onze poetshulp stond in plaats van 8 uur al om 7.40 op de stoep. Ik vind 8 uur al vroeg, maar 7.40 is echt niet te doen. Geen van ons was nog aangekleed...
Nee, ik voel me er ook ongemakkelijk bij. Maar goed, we zijn altijd thuis, en genieten wel enorm van de luxe van een schoon huis.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:20 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen![]()
Ik ga vandaag maar weer eens wandelen, want door al dat ziekenhuis bezoek etc heel inactief geweest de afgelopen twee dagen.
[..]
Was er idd lekker vroeg bijPoetshulp in huis is geweldig, maar niet als ik thuis ben.
Oh wow, dat is super fijn geregeldquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Nee, ik voel me er ook ongemakkelijk bij. Maar goed, we zijn altijd thuis, en genieten wel enorm van de luxe van een schoon huis.
Ik vind dit 1 van de dingen die in het Belgische trouwens geweldig georganiseerd zijn. Er is een systeem van dienstencheques. Die kun je inkopen, a 9 euro het stuk. Per jaar heb je recht op geloof ik 400 dienstencheques voor dat bedrag, daarna gaat het bedrag iets omhoog.
De poetshulpen werken voor een bureau, en worden betaald met die dienstencheques. Zij krijgen een salaris uitbetaald, zijn verzekerd, hebben vakantiedagen, etc. Bij het bureau waar wij bij zitten focussen ze zich erg op integratie op de arbeidsmarkt en hebben ze zelfs opleidingsdagen enzo.
Weg uit de illegaliteit dus, gewoon verzekerd, en het kost ons maar 9 euro per uur! Ik vind dat echt zo fijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vanaf volgende week ben ik weer werken als de hulp er is.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:30 schreef Barreltje het volgende:
Oh wow! Das wel een goede deal jäger!
Ik zit er aan te denken om hier ook een poets te nemen1 keer in de 2 weken.. incl het lappen van de ramen, want dat moet wel zo'n beetje iedere 2 weken
![]()
En ik vind het ook altijd wel fijner om niet thuis te zijn als de poets komt ..
Snap ik, ik had het ook over haar gezicht. Niet nodig om je zo te verbouwen daar.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik bedoel alle gesleutel en fillers enzo in haar gezicht, niet de geslachtsverandering
Nikkie is van de extreme make up, en van de extreme video's, en extreem Amerikaanse stijl. Vreselijk niet mooi vind ik. Geen idee hoe ze buiten dat om is maar ken zat van die bloggers/vloggers en een enkeling is een beetje mentaal gezond. Lopen veel vreemde lui rond daar in die wereld
Ik ook hoor, haar stem als ze praat is vreselijkquote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh daar heb ik ook een hekel aan, en ook al niks met Jantje en Chantal, wordt niet beter zo
Ik dacht even dat het een stealthbroekpak was, dan wassie nog gaver geweest. Evengoed wil ik em in een paar andere kleuren dan klmblauwquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:12 schreef Candaasje het volgende:
Jurk van Chantal![]()
(Beetje zelfde model als Máxima aanhad op 4 mei, die vond ik ook al zo prachtig. )
Ja, ik voel me er ook flink ongemakkelijk bij. Ook het 'machtsverschil', op de 1 of andere manier. Iemand die voor jou werkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh wow, dat is super fijn geregeldGeen zwart werker, maar gewoon iemand die verzekerd is en vakantiedagen heeft
![]()
Ik voel me altijd zo ongemakkelijk als er om me heen wordt schoon gemaakt. Maar ik begrijp dat nu met al dat thuis werken en zo het een stuk zeldzamer is geworden dat iedereen weg is.
Heel erg zielig. Sterkte met bezoek zo.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, verdrietig na jaren strijd. Nu is ze echt aan het loslaten. Is een collega van me.
Deed Leco dit dinsdag ook? Kan het me niet voorstellen. Vond het programma Chantal's beauty camper met Leco en Fred echt leuk. Die 2 heren zijn zo gezellig en ze vinden echt iedereen mooiquote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Moeilijk bezoek lijkt me dat @:Cat-astrophe. Zwaar voor haar ook als je zo lang gevochten hebt en dan nu toch afscheid van iedereen te moeten nemen.
Make-up van Chantal is altijd van Leco. Vond haar altijd een verschrikking maar sinds ik haar volg op insta blijkt ze best leuk te zijn, heel veel zelfspot en niet bang om zichzelf op haar slechts te laten zien.
Maxima was daar in het kader van Muziek in de klas, en dit was een klein onderdeel daarvan. En ik hoorde dat Jan een grotere rol heeft bij de puntentelling. Tot nu toe voegt hij niet al te veel toe.
En Glennis Grace morgen, brrrr...
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:31 schreef AnneX het volgende:
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ik word er nijdig van dat hij met zn matige Engels een show van dit formaat mag dragen. We hebben genoeg in huis wat een fatsoenlijk verhaal in elkaar kan draaien, met meer internationale allure.quote:
Hij doet altijd commentaar dus was of hij of Cornald Maas denk ik. Maar vind Engels wel meevallen, heeft ie denk ik op geoefend. Internationale allure hoeft niet persé. Juist leuk dat het in NL gehouden wordt, dan ook leuk om wat NL's te laten zienquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik word er nijdig van dat hij met zn matige Engels een show van dit formaat mag dragen. We hebben genoeg in huis wat een fatsoenlijk verhaal in elkaar kan draaien, met meer internationale allure.
Waarom niet? Ze is gewoon Nederlandse, bekend geworden op een modern medium?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:04 schreef FutureFairytale het volgende:
Hij doet altijd commentaar dus was of hij of Cornald Maas denk ik. Maar vind Engels wel meevallen, heeft ie denk ik op geoefend. Internationale allure hoeft niet persé. Juist leuk dat het in NL gehouden wordt, dan ook leuk om wat NL's te laten zien
Daarom vind ik die Nikki niet leuk voor erbij.
En ik denk ook dat ze heel wat meer kijkers trekt die anders niet zouden kijkenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze is gewoon Nederlandse, bekend geworden op een modern medium?
Hoe ze bij Ellen overkwam was totaal Amerikaans.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom niet? Ze is gewoon Nederlandse, bekend geworden op een modern medium?
Ok dank voor de toelichting.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er zijn altijd drie presentatoren. Het is zo groots dat twee echt te weinig is, ook in geval van calamiteiten. Er zouden er vorig jaar drie zijn, met Nikki die voor online content zorgde. Maar Nikki deed dat zo goed, dat ze er als vierde presentator bij is gevraagd.
En Maxima was daar als ambassadeur van het jeugd muziekfonds of hoe dat ook heet. Zodoende
Zorgen dat je de dingen die je -wilt- kunnen doen kan doen op een pc of laptopje wat je ergens kant en klaar aan hebt staan. Dan kan de telefoon aan de kant.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh. En zijn er koh truckjes om je telefoon niet de hele tijd te gebruiken?
Ik merk dat ik dus nerveus wordt van mn telefoon.. dus afkicken is nodig .
En gewoon wegleggen is nog even te moeilijk.. dus.. tips?
het probleem is dat ik constant op mn tel wil kijken of ik al een apje heb.. ( ets met vermadelijke chemicalien in mijn hersenen) en daar wordt ik hor en dol van , want ik kan me niet meer concentreren op de rest van de dag. dus de telefoon moet wegquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zorgen dat je de dingen die je -wilt- kunnen doen kan doen op een pc of laptopje wat je ergens kant en klaar aan hebt staan. Dan kan de telefoon aan de kant.
Prima!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Hoe ze bij Ellen overkwam was totaal Amerikaans.
Belangrijker; hoe gaat het met je?
Maar het blijft gewoon superengquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima!
Stapel medische boeken doorgewerkt.
Ik ging deze week van:
* oh shit, dvt is eng(eerste reactie)
* oh wacht, het is eigenlijk prima te behandelen (dat was bestaande kennis)
* oh shit, dvt is super eng!(dat kwam door mijn boeken)
Maar ik voel me goed, draag braaf die steunkous die gelukkig op 90 graden gewassen kan worden. En tot nu toe nog geen medicijnen vergeten. Kuit is ook in dikte afgenomen (rechts was 3 cm dikker dan links...).
dvt = diep veneuze trombose
Neequote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar het blijft gewoon supereng
Ik heb alleen geen idee, lost dat klonterding op door de medicatie?
Meldingen uitzetten voor bepaalde apps.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:34 schreef Barreltje het volgende:
Oh. En zijn er koh truckjes om je telefoon niet de hele tijd te gebruiken?
Ik merk dat ik dus nerveus wordt van mn telefoon.. dus afkicken is nodig .
En gewoon wegleggen is nog even te moeilijk.. dus.. tips?
Elk half uur een wekker zetten voor een moment dat je op je telefoon mag kijken?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het probleem is dat ik constant op mn tel wil kijken of ik al een apje heb.. ( ets met vermadelijke chemicalien in mijn hersenen) en daar wordt ik hor en dol van , want ik kan me niet meer concentreren op de rest van de dag. dus de telefoon moet weg![]()
hij ligt nu alvast op een andere tafel zodat ik er niet zomaar bij kan.. maar hij roept wel heel hard!
En geluid uit?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Elk half uur een wekker zetten voor een moment dat je op je telefoon mag kijken?
Merk je vanzelf wanneer het beter gaat of al afspraak wanneer je naar de dokter moet? Minder vocht in been is goed nieuws.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima!
Ik ging deze week van:
Maar ik voel me goed, draag braaf die steunkous die gelukkig op 90 graden gewassen kan worden. En tot nu toe nog geen medicijnen vergeten. Kuit is ook in dikte afgenomen (rechts was 3 cm dikker dan links...).
Ow…de steunkousen ‘mochten’ een paar jaar terug op max 40 en zonder wasmiddel.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima!
Ik ging deze week van:
Ik heb ook echt heel erg veel minder pijn bij het lopen. Dinsdag wilde ik gaan wandelen en na 5 minuten terug naar huis gelopen omdat het echt niet kon. Dat is voor mij heel raar. Nu kan ik weer gewoon wandelen en voelt het been wat zwaar. En het is druk gevoelig. Als ik op mijn kuit druk is dat niet fijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Merk je vanzelf wanneer het beter gaat of al afspraak wanneer je naar de dokter moet? Minder vocht in been is goed nieuws.
Was je weleens iets op 90 graden? Hou je toch niks over lijkt meIk standaard 40 en bij wat kwetsbaardere kleding (of weinig was) 30.
Nou ja, verouderde kennis of niet, je komt best ver met het opzoeken van terminologie online. En even weten wat betrouwbare websites zijn en wat niet bijv. Ik vind het altijd fijn om dingen goed te begrijpen, want dan kan je vaak ook de beste vragen stellen aan de specialist. Als je ergens niets van af weet, dan weet je vaak ook niet wat je moet/kan vragen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:10 schreef AnneX het volgende:
Ow…de steunkousen ‘mochten’ een paar jaar terug op max 40 en zonder wasmiddel.
Stom hč - deels - om te gaan goochelen en opzoeken.
Hier heb ik ook mapjes info: buikaneurysma, neusherstel en pancreas.
Nog stommer omdat ik het (de tekst) kan lezen en begrijpen en niet juist interpreteren bij gebrek aan (verouderde) kennis.
Affijn, er zijn mensen die hiervoor hebben doorgeleerd om het te vertalen.
Sterkte met wachten ķp. Ga je wel werken ondertussen?
Is die internist ook hematoloog?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:50 schreef Isabeau het volgende:
Nee
Dat vond ik dus in mijn boeken. Het zit er gewoon allemaal nog. Er waren een paar mogelijkheden. Eén was dat het helemaal door je lichaam wordt opgeruimd, één was dat het in de wand werd opgenomen, één was dat het afgesloten bleef en er kanaaltjes vormden in het stolsel. (oh ja, het kon ook nog gewoon loslaten en met het bloed ergens anders heen vervoerd worden, maar die kans is afgenomen door de medicijnen). Het boek vermeldde geen percentages hoe vaak wat voorkomt. Dus dat wordt een vraag voor de internist.
Kan geen kwaad lijkt me idd.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:14 schreef Isabeau het volgende:
Nou ja, verouderde kennis of niet, je komt best ver met het opzoeken van terminologie online. En even weten wat betrouwbare websites zijn en wat niet bijv. Ik vind het altijd fijn om dingen goed te begrijpen, want dan kan je vaak ook de beste vragen stellen aan de specialist. Als je ergens niets van af weet, dan weet je vaak ook niet wat je moet/kan vragen.
Ik ga gewoon werken. Ik zou niet weten waarom niet. Daarbij, ik werk in een zkh bij de seh, ik zit wel goed
Specialisaties: Endocrinologie en vasculaire geneeskundequote:
VIP treatment guaranteedquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga gewoon werken. Ik zou niet weten waarom niet. Daarbij, ik werk in een zkh bij de seh, ik zit wel goed
Ah ook goed, Die laatste danquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:25 schreef Isabeau het volgende:
Specialisaties: Endocrinologie en vasculaire geneeskunde
Mooie specialisaties dat. Prachtig puzzelwerk en retecomplex soms ookquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Specialisaties: Endocrinologie en vasculaire geneeskunde
Ja, ik hou wel van de Sherlock Holmes doktersquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:39 schreef Molo het volgende:
Mooie specialisaties dat. Prachtig puzzelwerk en retecomplex soms ook
Ja hou ik enorm vanquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik hou wel van de Sherlock Holmes doktersDe spoedarts zei al dat dit er één was die alles helemaal wil uitzoeken. Hij doet ook wetenschappelijk onderzoek. Helemaal prima. (oh en hij was breedsprakig, ook prima haha)
Ik had tien jaar geleden een dvt. Mijn arts op de SEH heette Vladimir Tichelaar. I kid you not. Still cracks me up.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik hou wel van de Sherlock Holmes doktersDe spoedarts zei al dat dit er één was die alles helemaal wil uitzoeken. Hij doet ook wetenschappelijk onderzoek. Helemaal prima. (oh en hij was breedsprakig, ook prima haha)
Wij hebben een dr. Sherlockin.. geweldigquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik hou wel van de Sherlock Holmes doktersDe spoedarts zei al dat dit er één was die alles helemaal wil uitzoeken.
Haar andere zkh achterhalen en met haar meegaan? Gebeurt wel vaker.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn Cardiologe heeft haar contract niet verlengd gekregen, ziekenhuis zou haar een vast contract moeten geven. Is nu een ander. Darn, was zo een fijne arts.
Fijne artsen om te hebben en fijn dat je je goed voeltquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel akelig, maar als diegene open is over alles maakt het wel wat lichter en makkelijker.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
En weer thuis. Altijd vreemd, zulke bezoekjes.
We konden lekker kletsen en ook,lachen, maar je weet allemaal waarom je er zit. En zij is daar ook open over. Ze is er eigenlijk klaar mee. Met het steeds minder kunnen, daardoor afhankelijker worden van anderen, leuke hobby’s en vrijwilligerswerk moeten opgeven, pijn, geheugenproblemen. En roept dat we elkaar weer gaan zien, al is het op de koffietafel. Dat dit jaar haar laatste Moederdag is (wat door haar oncoloog bevestigd is), dat ze een huwelijksjubileum waarschijnlijk niet gaat halen. Wat haar echtgenoot dan weer slecht kan horen![]()
Wordt de derde collega in drie jaar waarvan ik naar de begrafenis ga. Brrr....
Dat is ook raar, gelukkig nog maar 1 meegemaakt. Zag er toen als een berg tegenop, maar was, net als jij zegt, heel gezellig en zo goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
We konden lekker kletsen en ook,lachen, maar je weet allemaal waarom je er zit. En zij is daar ook open over. Ze is er eigenlijk klaar mee. Met het steeds minder kunnen, daardoor afhankelijker worden van anderen, leuke hobby’s en vrijwilligerswerk moeten opgeven, pijn, geheugenproblemen. En roept dat we elkaar weer gaan zien, al is het op de koffietafel. Dat dit jaar haar laatste Moederdag is (wat door haar oncoloog bevestigd is), dat ze een huwelijksjubileum waarschijnlijk niet gaat halen. Wat haar echtgenoot dan weer slecht kan horen![]()
Hoe is het met jou nu, na DD.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is ook raar, gelukkig nog maar 1 meegemaakt. Zag er toen als een berg tegenop, maar was, net als jij zegt, heel gezellig en zo goed.
Maar wat erg dat ze zoveel moet missen. En als ze dat jubileum wel haalt, is ze waarschijnlijk niet goed genoeg om het, zelfs niet met haar naasten, te vieren.
Leuke naamquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik had tien jaar geleden een dvt. Mijn arts op de SEH heette Vladimir Tichelaar. I kid you not. Still cracks me up.
Hoef jij met deze pillen niet naar de trombosedienst? Ik moest geregeld laten prikken en dan werd zo nodig de dosering bijgesteld. Later kwam volgens mij medicatie waarbij dat niet meer hoeft.
Beterschap!
Gaat wel. Beetje hoofdpijn. Zojuist even kort gesproken met de hr man. Maar ja, die kan ook nog niets (woensdag een gesprek met evt ander werk wat ik niet verwacht dat het er is). En ik heb geen zin om te praten, ook niet over koetjes en kalfjes. Toen deze uitnodiging kwam heb ik ook FNV weer gebeld en die zeiden ook, laat je niet tot uitspraken verleiden. Dus gesprek maar heel kort gehouden.quote:
De arts heeft de behandeling van de medicatie al uitgerold. Over 3 weken een andere dosering. En dan een aantal maanden door gebruiken en hoelang dat is zal wel bij het consult aan de orde komen. Gelukkig geen INR waarden meten, die zijn zelfs volkomen onbetrouwbaar bij dit medicijnquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:34 schreef Blues het volgende:
Leuke naam
Ik ben Isa niet, maar ik denk dat ze eerst de Internist ziet en die zal de verdere behandelingsdingen uitrollen.
(zo gaat het bij ons althans)
Ja, vreemde bezoekjesquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vladimir Tichelaar werkt nog steeds in het UMCGquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik had tien jaar geleden een dvt. Mijn arts op de SEH heette Vladimir Tichelaar. I kid you not. Still cracks me up.
Hoef jij met deze pillen niet naar de trombosedienst? Ik moest geregeld laten prikken en dan werd zo nodig de dosering bijgesteld. Later kwam volgens mij medicatie waarbij dat niet meer hoeft.
Beterschap!
Ik kreeg voor de eerste dagen zelfs spuiten mee, fraxodi. Daarna acenocoumerol. (Vraag me niet waarom ik niet termen nu zo makkelijk reproduceer!)quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De arts heeft de behandeling van de medicatie al uitgerold. Over 3 weken een andere dosering. En dan een aantal maanden door gebruiken en hoelang dat is zal wel bij het consult aan de orde komen. Gelukkig geen INR waarden meten, die zijn zelfs volkomen onbetrouwbaar bij dit medicijn(staat in mijn 'patiënteninformatiekaart: draag dit altijd bij u')
[..]
Vladimir Tichelaar werkt nog steeds in het UMCGLeuke naam, dat onthou je wel. En bedankt! Heb je er nog iets aan over gehouden (post-trombotisch syndroom) of helemaal niks?
Verstandig aangepakt Kaat.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaat wel. Beetje hoofdpijn. Zojuist even kort gesproken met de hr man. Maar ja, die kan ook nog niets (woensdag een gesprek met evt ander werk wat ik niet verwacht dat het er is). En ik heb geen zin om te praten, ook niet over koetjes en kalfjes. Toen deze uitnodiging kwam heb ik ook FNV weer gebeld en die zeiden ook, laat je niet tot uitspraken verleiden. Dus gesprek maar heel kort gehouden.
Heb alleen, begrijpelijk denk ik, geen zin om heel veel te doen. Twee projecten opstarten nu vind ik weinig zinvol. Dus wel andere mensen geholpen met eea. En zojuist nieuwe (hele lelijke maar lekker lopende) schoenen besteld.
Ik heb ook 2x de schoenen weer uitgetrokken. En het regende net zelfs het balkon in, dan is het echt bar en boosquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Verstandig aangepakt Kaat.
Ik kan me echt niet concentreren deze week. Ik ben echt niet gemaakt voor zo'n wilde avond als maandagIk ga maar even een uurtje de tuin in, dat helpt meestal wel. Ik dacht dat het vandaag enorm ging regenen maar dat valt reuze mee.
Nou, er ligt wel eea en dat doe ik gewoon. Alleen nieuwe initiatieven maar even niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:08 schreef Jagärtrut het volgende:
wordt je nu nogwel geacht te werken vandaag, Kaatje? Ik zou eigenlijk zoiets hebben van 'zak maar in de stront'. Wellicht ook niet verstandig, hoor...
Ik ben ook een keer door deze molen gehaald, en ik vond het heel apart wat het allemaal met me deed. Qua motivatie en gevoel enzovoorts. Het bleek een rare gewaarwording, dat men mij / mijn werk helemaal niet nodig had. Ik had helemaal niet het idee dat ik ook maar een beetje onmisbaar zou zijn ofzo, maar toch deed die 'boventalligverklaring' allemaal dingen in mijn hoofd. Gelukkig hoefde ik niet lang door te werken met die verklaring, we werden vlot vrijgesteld van werk (met doorbetaling).quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaat wel. Beetje hoofdpijn. Zojuist even kort gesproken met de hr man. Maar ja, die kan ook nog niets (woensdag een gesprek met evt ander werk wat ik niet verwacht dat het er is). En ik heb geen zin om te praten, ook niet over koetjes en kalfjes. Toen deze uitnodiging kwam heb ik ook FNV weer gebeld en die zeiden ook, laat je niet tot uitspraken verleiden. Dus gesprek maar heel kort gehouden.
Heb alleen, begrijpelijk denk ik, geen zin om heel veel te doen. Twee projecten opstarten nu vind ik weinig zinvol. Dus wel andere mensen geholpen met eea. En zojuist nieuwe (hele lelijke maar lekker lopende) schoenen besteld.
Ja, twee jaar is wel een heel lange tijd om te beloven iets te gaan doen. En ik begrijp de angst wel als je weer zoiets in je been voelt. Blijkbaar is het 3 op de 4 keer géén dvtquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Ik kreeg voor de eerste dagen zelfs spuiten mee, fraxodi. Daarna acenocoumerol. (Vraag me niet waarom ik niet termen nu zo makkelijk reproduceer!)
Ze wilden mij in een of andere trial waardoor ik twee jaar de steunkous moest dragen, ipv de toen voorgeschreven standaard half jaar. Dat heb ik toen niet gedaan, ondanks dat de arts nog even flink leunde. Ik wilde gewoon niet toezeggen dat ik dat ding zo lang zou dragen.
Volgens mij heb ik geen klachten die duiden op dat syndroom. Kreeg wel behoorlijke pijn drie jaar terug in zelfde been/ knieholte en het ‘wat nou als’ knaagde flink (net als jij dacht ik bij mijn klachten tien jaar terug ‘gaat wel over, is vast niks’). Toch voor een echo gegaan. Spataders.![]()
Koppelverkoop?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En er zijn diverse manieren om de stolling aan te pakken, dit is een vrij nieuw medicijne. Van Janssen.
Jouw collegaquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Typisch Kaatje die andere mensen die er ook niets aan kunnen doen niet de dupe wil laten wordenMaar kan me voorstellen dat je je niet super goed kan concentreren. Dus doe wat sigme zegt: doe leuke dingen, doe rustig aan.
Ik had een collega die maanden van te voren te horen kreeg dat haar contract niet verlengd zou worden. Ze is geen dag meer geweest en heeft zich ziek gemeld. Mijn leidinggevende was zo sympathiek het op tijd te zeggen, zodat ze ander werk kon vinden.
Ik ben wel blij dat ik gewoon thuis zit en niet op kantoor. Dat lijkt me echt hel op de fiets. Gisteren ook, ik was in MIJN omgeving, MIJN veilige plek. Vind dat achteraf gezien heel erg "fijn"quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jouw collegaZiekmelden als je tijdelijk contract niet verlengd wordt
Of speelde er meer?
Op mijn werk zijn een paar mensen de laatste tijd langdurig ziek geweest, vaak niet werkgerelateerd. En als ze terugkomen hebben ze besloten dat ze een andere baan gaan zoeken. Ben je mooi klaar mee als werkgever, eerst maanden vervang regelen en investeren in re-integratie om ze daarna uit te mogen zwaaien.
In het geval van Kaatje zou ik ook niet teveel meer op me nemen. Maar nog wel beschikbaar blijven voor werk, voordat dat in de weg gaat zitten bij de afhandeling. Maar lastig lijkt het me wel.
Ja, kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ik gewoon thuis zit en niet op kantoor. Dat lijkt me echt hel op de fiets. Gisteren ook, ik was in MIJN omgeving, MIJN veilige plek. Vind dat achteraf gezien heel erg "fijn"
Het gaat dus vanzelf al beter, tenminste nu wel als ik het zo lees. Ik weet niet of zoiets uit zichzelf opgelost kan worden. Ja, net gegoogled en gaat vaak uit zichzelf weg (mits embolie)quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ook echt heel erg veel minder pijn bij het lopen. Dinsdag wilde ik gaan wandelen en na 5 minuten terug naar huis gelopen omdat het echt niet kon. Dat is voor mij heel raar. Nu kan ik weer gewoon wandelen en voelt het been wat zwaar. En het is druk gevoelig. Als ik op mijn kuit druk is dat niet fijn.
Nee joh, maar ik was al lang blij dat het dus gewoon met de handdoeken/beddengoed mee kan op 40-60 graden en niet per se op 30 graden moet.
Ik wilde ergens vinden waarom je moet eten met de medicijnen, vaak om je maag te beschermen. Maar hier heeft het dus echt te maken met de werking en er waren situaties gerapporteerd van mensen die alsnog een embolie kregen en vermoedelijk omdat ze de medicijnen innamen op de nuchtere maag. Het advies is ook nog eens high caloric, high fat(zat ik daar net met mijn magere yoghurt met aardbeien). Eieren met spek morgen?
Zwaar beladen maar wel heel mooie gesprekken zijn het waar je ergens toch ook een fijn gevoel van krijgt omdat je dat dan extra waardeert (het lachen en kletsen)quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik dacht dat je vanaf vandaag vakantie had/vrij was.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:14 schreef Blues het volgende:
Wat is het toch lekker om ipv wekenlang met 3 mensen en achterstanden te zitten nu een keer een dag met 5 en de achterstand is verdwenen als sneeuw voor de poli
Ik heb het denk gemist. Weet niet wat DD is. Voel je je niet goed op je werk en ben je bezig met gesprekken erover oid?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat ik gewoon thuis zit en niet op kantoor. Dat lijkt me echt hel op de fiets. Gisteren ook, ik was in MIJN omgeving, MIJN veilige plek. Vind dat achteraf gezien heel erg "fijn"
pm gestuurdquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik heb het denk gemist. Weet niet wat DD is. Voel je je niet goed op je werk en ben je bezig met gesprekken erover oid?
Ja, zou kunnen helaas zit ze nu bijna 100 Km verder wegquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Haar andere zkh achterhalen en met haar meegaan? Gebeurt wel vaker.
Het was eigenlijk voor het eerst dat iemand geen vast contract kreeg, want de functie was er wel gewoon nog steeds en er moest nu een nieuw iemand worden gevonden. Er was dus besloten dat ze niet goed functioneerde en ik denk dat ze het daar en heel moeilijk mee had en dacht 'zak in de stront'quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jouw collegaZiekmelden als je tijdelijk contract niet verlengd wordt
Of speelde er meer?
Op mijn werk zijn een paar mensen de laatste tijd langdurig ziek geweest, vaak niet werkgerelateerd. En als ze terugkomen hebben ze besloten dat ze een andere baan gaan zoeken. Ben je mooi klaar mee als werkgever, eerst maanden vervang regelen en investeren in re-integratie om ze daarna uit te mogen zwaaien.
In het geval van Kaatje zou ik ook niet teveel meer op me nemen. Maar nog wel beschikbaar blijven voor werk, voordat dat in de weg gaat zitten bij de afhandeling. Maar lastig lijkt het me wel.
Je gaat het nog proberen ook. Als er suiker en azijn in een recept zit hoef je er denk ik geen Sprite meer aan toe te voegenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:04 schreef fietsie het volgende:
Mooi, er is nu dus Sprite in huis,en komkommer. Dus vanavond maar eens experimenteren.
Amerikaans recept he; hoe meer suiker hoe dichter bij de werkelijkheid des Amerikaansquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je gaat het nog proberen ook. Als er suiker en azijn in een recept zit hoef je er denk ik geen Sprite meer aan toe te voegen
Ik haalde een half uur in de tuin voor regen en wind te erg werd. Toch 12 planten geplant, nog 30 te gaan. Misschien straks nog een poging wagen. Eerst maar weer wat werken.
zou suiker maar niet doen, mierzoet (da's sprite toch ook?)quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Amerikaans recept he; hoe meer suiker hoe dichter bij de werkelijkheid des Amerikaans
Vergeet dan niet de salade in Jello te stoppen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:15 schreef fietsie het volgende:
[..]
Amerikaans recept he; hoe meer suiker hoe dichter bij de werkelijkheid des Amerikaans
Kalimba ?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:22 schreef Tele6 het volgende:
Er komt hier een kind langsgewandeld met zo'n pianotoetsenfluit. Hoe heet het ook alweer.
Erg muzikaal is het niet
Dat is vast lekker frisquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:22 schreef fietsie het volgende:
Overigens verkoopt men in de US of A ook Sprite met.... komkommersmaak!
In Belgie ookquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:22 schreef fietsie het volgende:
Overigens verkoopt men in de US of A ook Sprite met.... komkommersmaak!
Voor een lopende zwaarbewapende Belg vrij ver van huis, dus wellicht die berovers uit A'dam die een ijsje kwamen halen met echte chocolade?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:39 schreef Myraela het volgende:
Flink wat politie en een traumahelikopter een straat verderop. Benieuwd wat er aan de hand is.
Daar zou ik m'n geld ook aan uitgeven, dus plausibel.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:39 schreef fietsie het volgende:
Voor een lopende zwaarbewapende Belg vrij ver van huis, dus wellicht die berovers uit A'dam die een ijsje kwamen halen met echte chocolade?
Dat zou hier vrij kansloos zijn; de regen zou het 3-2-1 blussenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:54 schreef derLudolf het volgende:
Papierversnipperaar is kapot/doet kut. Collega is nu fikkie aan het stoken achter de hal. Beunhaas
Niks met Chantal?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh daar heb ik ook een hekel aan, en ook al niks met Jantje en Chantal, wordt niet beter zo
Ik snij de komkommer met schaaf heel dun, Azijn suiker en zout erover, laat het ff staan en druk het uit.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:43 schreef fietsie het volgende:
Ik krijg hier een recept voor komkommersalade....
Komkomer in plakken raspen met een kaasschaaf
Plakken opeen stapel doen, en op zijn kant in een schaal
Rode pepers naar smaak in stukkies erop
Azijn er over gieten
Eetlepel suiker ook
En dan het geheel overgieten met een blikje sprite
Afdekken en uurtje in de koelkast.
WTF. Koken met Sprite??
Nondeju. Mn.X wčl, en ik 2 dagen later niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:07 schreef Candaasje het volgende:
Middag dotjes!
Jullie kunnen je gele boekje weer meenemen hoor. We mogen na een heuse week niet, nu weer wel stempelen.![]()
*teruglezen gaat*
Moet ik die van mij eerst gaan terugkopen in Nigeriaquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:07 schreef Candaasje het volgende:
Middag dotjes!
Jullie kunnen je gele boekje weer meenemen hoor. We mogen na een heuse week niet, nu weer wel stempelen.![]()
*teruglezen gaat*
Ik ben net terug uit Houten!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nondeju. Mn.X wčl, en ik 2 dagen later niet.
Ging langs de ha die ‘doet’ gele boekjes. Werd geweigerd: knip ggd papiertje uit en plak het in je gele boekje.
Was je toevallig in Houten? Anders rij ik er nú heen!
Jupquote:
Kansai of Hiroshima?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:19 schreef Clubsoda het volgende:
Oef, Cat. Hopelijk hebben jullie toch een fijn bezoek.
Hier worden momenteel de gordijnen gemonteerdHele vrolijke meneer die keurig om 8 uur op de stoep stond. Verder heb ik vandaag een congres, dus lekker een paar uurtjes consumeren. Vanavond okonomiyaki en ik vond eindelijk weer tijd om naar de Japanse supermarkt te gaan voor de saus en bonitoflakes
zouden ze daar ook een site voor een prullenbakvaccinatie kennen?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:13 schreef Barreltje het volgende:
ik wil ook een prik ....
nog een maandje wachten gok ik..
geen idee hoe ze dat doen hier..quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
zouden ze daar ook een site voor een prullenbakvaccinatie kennen?
teveel genomd?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik was op het terras
Ik krijg mijn jurk niet uit
Help
Nog even een hapje, diepe teug lucht en de buik bollen? Kraakt de rits er dan niet uitquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik was op het terras
Help
Liquid nomsquote:
Nee deze is nieuw en op mn huidige formaat gekochtquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nog even een hapje, diepe teug lucht en de buik bollen? Kraakt de rits er dan niet uit
Ja maar in Anne's geval kon het toen niet, want toen mochten we het opeens niet meer doen. Die situatie heeft een week geduurd, dus die groep is daar 'de dupe' van geworden.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:20 schreef Myraela het volgende:
Lijkt me niet de bedoeling om zonder afspraak naar een priklocatie te gaan. Dat doen ze (officieel) alleen op de dag zelf.
Hoezo wil jij je jurk uitdoen op het terras?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik was op het terras
Help
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meng je de groente door het beslag?
Kansai variant dus. Ik vind de verschillende laagjes in de Hiroshima variant lekkerder, maar das persoonlijk,.quote:
Klopt, maar in het nieuwsbericht van een paar dagen geleden staat dat ze alleen op de afspraak stempelen: https://www.ggdru.nl/over(...)ikt-en-stempelt-doorquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:31 schreef Candaasje het volgende:
Ja maar in Anne's geval kon het toen niet, want toen mochten we het opeens niet meer doen. Die situatie heeft een week geduurd, dus die groep is daar 'de dupe' van geworden.
Dat had ik precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben ook een keer door deze molen gehaald, en ik vond het heel apart wat het allemaal met me deed. Qua motivatie en gevoel enzovoorts. Het bleek een rare gewaarwording, dat men mij / mijn werk helemaal niet nodig had. Ik had helemaal niet het idee dat ik ook maar een beetje onmisbaar zou zijn ofzo, maar toch deed die 'boventalligverklaring' allemaal dingen in mijn hoofd. Gelukkig hoefde ik niet lang door te werken met die verklaring, we werden vlot vrijgesteld van werk (met doorbetaling).
Maar: neem je tijd. Neem afstand. Neem rust. Doe leuke echte dingen voor jezelf.
Ah, kijk, dat is dus wel een ding; instructies hoe hier mee om te gaan krijgen we dus niet of half. Ik hoop dat de hosts enzo ze wel hebben gekregenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt, maar in het nieuwsbericht van een paar dagen geleden staat dat ze alleen op de afspraak stempelen: https://www.ggdru.nl/over(...)ikt-en-stempelt-door
Hopelijk voor AnneX zijn ze minder strikt op locatie, maar ik kan me prima voorstellen dat het niet echt handig is als iedereen een (een onnodig) stempeltje komt halen.
Nope. Heb deze week gewoon mijn 3 dagen gewerkt (ma wo vrij). Zometeen om 16 uur is het ferkansiequote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik dacht dat je vanaf vandaag vakantie had/vrij was.
Leuk!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:22 schreef Tele6 het volgende:
Er komt hier een kind langsgewandeld met zo'n pianotoetsenfluit. Hoe heet het ook alweer.
Erg muzikaal is het niet
Edit: melodica.
Ik neem m wel mee maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het handige van mijn boekje(s) is dat ik weet wanneer bepaalde vaccinaties gezet zijn. Van sommigen was nog niet bekend hoe lang het zou werken. HepA was op dat moment 10 jaar, maar ondertussen is gebleken dat het 30 jaar is geloof ik met vrijwel zeker levenslange bescherming. Maar dat weet je pas na (in dit geval) 30 jaarquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat voor meerwaarde heeft zo'n stempel dan? Ik had voor deze vaccinatie eigenlijk nooit gehoord van een geel boekje.
En welke kleur heeft ie?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik geloof dat we net ons wagenpark hebben uitgebreid. Vriend had net een afspraak bij een dealer. Milieubewuste hippies dat we zijn zullen we maar zeggen![]()
(Nah, er gaat er dus ook weer eentje wegMijn favoriet eigenlijk, want sentiment, goed overzicht, past alles in, etc.
. Maar ook diegene dus met kapotte recirculatieklep en versnellingsbak die na 40 minuten rijden vooral veel SKKRRRRRRRRRRRRRR-geluiden maakt en je armspieren mishandelt want niet meer in z'n 2 of 3 te krijgen. Dus het arme ding is op..)
Ik ben dus de komende maanden vooral aan het werk om die auto af te betalen
Op de bevestiging die je krijgt staan ook van beide keren de datumquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik neem m wel mee maar volgens mij maakt het niet zoveel uit. Het handige van mijn boekje(s) is dat ik weet wanneer bepaalde vaccinaties gezet zijn. Van sommigen was nog niet bekend hoe lang het zou werken. HepA was op dat moment 10 jaar, maar ondertussen is gebleken dat het 30 jaar is geloof ik met vrijwel zeker levenslange bescherming. Maar dat weet je pas na (in dit geval) 30 jaar
Categorie vrouwen a la Caroline Tensen en Linda de Mol voor mijquote:
Ja mooi hčquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:07 schreef Candaasje het volgende:
Middag dotjes!
*teruglezen gaat*
Dat kan ik zelf, tssk!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
En welke kleur heeft ie?
En komt vriend hier merk en type nog posten?![]()
![]()
Neejoh, Chantal is wel een heel stuk toffer.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:00 schreef Molo het volgende:
Categorie vrouwen a la Caroline Tensen en Linda de Mol voor mij
Vreselijk
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neejoh, Chantal is wel een heel stuk toffer.
Heb er helemaal niets meequote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Neejoh, Chantal is wel een heel stuk toffer.
Of reizigersquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Op de bevestiging die je krijgt staan ook van beide keren de datum![]()
Gele boekjes zijn vooral populair bij de wat oudere, (niet zelden ook wat digibete) generatie die het graag op papier willen, maar geen vodderig A4tje willen hoeven tonen.
Althans, die indruk kreeg ik vandaag. Maar misschien is dat niet helemaal eerlijk, want we hadden vandaag enkel 2e vaccinaties dus ook gelijk een oudere doelgroep.
Gewoon meenemen naar je tweede vaccinatie en dan beide laten stempelen/registerenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:18 schreef AnneX het volgende:
Nee, ik wil hem in het gele boekje.
Daar heb ik recht op 😂
Heb mijn jas al aan en gele boekje en gegevens etc mee.
Gele koorts is bewijsquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:51 schreef fietsie het volgende:
Als je op reis gaat buiten de digitaal geoutilleerde wereld is het Gele ding bewijsmateriaal voor vaccinaties tegen vanalles en nogwat waarbij onderdelen van je af kunnen vallen of spontaan aangroeien, en sommigen willen daar nu ook de coronings er bij in.
Een nieuwe auto is zo leuk!! Al die nieuwe dingetjes uitzoeken.. en hoe je u moet parkeren enzo..quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:54 schreef Candaasje het volgende:
Ik geloof dat we net ons wagenpark hebben uitgebreid. Vriend had net een afspraak bij een dealer. Milieubewuste hippies dat we zijn zullen we maar zeggen![]()
(Nah, er gaat er dus ook weer eentje wegMijn favoriet eigenlijk, want sentiment, goed overzicht, past alles in, etc.
. Maar ook diegene dus met kapotte recirculatieklep en versnellingsbak die na 40 minuten rijden vooral veel SKKRRRRRRRRRRRRRR-geluiden maakt en je armspieren mishandelt want niet meer in z'n 2 of 3 te krijgen. Dus het arme ding is op..)
Ik ben dus de komende maanden vooral aan het werk om die auto af te betalen
Heb je de foto?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zie net de foto van de kleding van de presentatoren morgen. Nikki
Nikkie, Edsilia, Chantal en Jan onthullen outfits voor finalequote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind het fijn voor de senioren vooral. Kunnen straks weer lekker op vakantie naar Spanje met hun vaccinatiebewijs
[..]
Heb je de foto?
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Op de bevestiging die je krijgt staan ook van beide keren de datum![]()
Gele boekjes zijn vooral populair bij de wat oudere, (niet zelden ook wat digibete) generatie die het graag op papier willen, maar geen vodderig A4tje willen hoeven tonen.
Althans, die indruk kreeg ik vandaag. Maar misschien is dat niet helemaal eerlijk, want we hadden vandaag enkel 2e vaccinaties dus ook gelijk een oudere doelgroep.
En HepA. Titersquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Gele koorts is bewijs
Rest is registratie ter informatie, juridisch verschilletje
En malariapillenquote:
Ik hoop vooral dat de gelijkheid er is dat iedereen weer kan reizen en geen tweedeling gaat bestaan op dit vlakquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vind het fijn voor de senioren vooral. Kunnen straks weer lekker op vakantie naar Spanje met hun vaccinatiebewijs
[..]
Heb je de foto?
Ikke niet hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:45 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iedereen zo'n geel boekje? Dan moet de mijne nog bij mijn ouders liggen, nog nooit gezien.
Ik heb em van de vorige keer dat ik naar een ver buitenland reisdte op vakantie gingquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:45 schreef Sarabi het volgende:
Heeft iedereen zo'n geel boekje? Dan moet de mijne nog bij mijn ouders liggen, nog nooit gezien.
Ik heb 't vanwege verre reizen. En nog mijn baby vaccinatieboekjequote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:45 schreef Sarabi het volgende:
Geen idee. Ik heb wel een vaccin genomen toen ik naar Indonesië ging, maar ben een beetje chaotisch met zulke dingen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:45 schreef Sarabi het volgende:
Of B. Te lui om boekje te pakken maar bij een van beiden staan ze erbij.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
En malariapillen
(Worden er titers bij hep A bepaald trouwens?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:49 schreef fietsie het volgende:
We have far more in common than that which devides us..
Kom je niet binnenkort hier wat biertjes rondbrengen?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:50 schreef Sarabi het volgende:
Ahh ik ga niet verder dan Groningendan snap ik het.
Volgens mij niet. Maar heb dit continent nog nooit verlaten (nou ja Turkije.... grensgevalletjequote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:45 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kom je niet binnenkort hier wat biertjes rondbrengen?![]()
Heb je nu ook een vaccin voor nodig
Dank voor de link. Zit ik toch nog vast aan het bewaren van de losse papieren.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Klopt, maar in het nieuwsbericht van een paar dagen geleden staat dat ze alleen op de afspraak stempelen: https://www.ggdru.nl/over(...)ikt-en-stempelt-door
Hopelijk voor AnneX zijn ze minder strikt op locatie, maar ik kan me prima voorstellen dat het niet echt handig is als iedereen een (een onnodig) stempeltje komt halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gelijk de zaterdagse boodschappen gedaan.
Ie @Blues om de gedwongen afscheid van werk te vergelijken met een rouwproces.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dank voor de link. Zit ik toch nog vast aan het bewaren van de losse papieren.![]()
Jullie moeten wel opletten: de tweede was afgelopen zaterdag. 😎
@:CandaasjeSmakelijke coördinator? Ik had wel een vrolijke jonge dame, maar ik mis weer de extraatjes merk ik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gelijk de zaterdagse boodschappen gedaan.
Ie @:Blues om de gedwongen afscheid van werk te vergelijken met een rouwproces.
Bquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of B. Te lui om boekje te pakken maar bij een van beiden staan ze erbij.
Kreeg redelijk recent nog de vraag van werkgever om ze door te geven.
Waarom pakt (haha) Smit niet meer uit met een heerlijk overdetoppak!!!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nikkie, Edsilia, Chantal en Jan onthullen outfits voor finale
https://www.ad.nl/songfes(...)oor-finale~aad968f4/
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:49 schreef fietsie het volgende:
Zit jij ernaast? Dan neemt men voor hem ook de tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel loellig natuurlijk. Hoop heel erg dat het meevalt.
Ik weet niet goed of dit positief of negatief is..Iequote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:00 schreef AnneX het volgende:
Ie @:Blues om de gedwongen afscheid van werk te vergelijken met een rouwproces.
Jammer van de onderrok maar die lichtblauwe kleur bij Edsilia is echt mooi.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nikkie, Edsilia, Chantal en Jan onthullen outfits voor finale
https://www.ad.nl/songfes(...)oor-finale~aad968f4/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |