Intussen ook 2 brandende auto's gevonden in Broek In Waterland.quote:Iets met AK's, een geldwagen, daders gevlucht in een Audi (goh), politie erachteraan, GRIP1, geschoten op de politie - maar alles is onbevestigd. Wel heel veel politie, ambulances, MMT en traumahelikopter in de buurt.
Klein dorpje boven Amsterdam. Check maps maar.quote:
Voor de rest nog argumenten?quote:
quote:Een journalist van EenVandaag meldt op Twitter dat een man in een militaire outfit en een bivakmuts om zich heen schoot
Of het is die gekke Belg of het is een hakbar, gok ik.quote:
Van Ranst woont toch niet in Amsterdam?quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:26 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
https://nos.nl/artikel/23(...)l-politie-op-de-been
[..]
Of een rechtsgekkie!quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Of het is die gekke Belg of het is een hakbar, gok ik.
Mss die ene Belg?quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:26 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
[..]
quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Van Ranst woont toch niet in Amsterdam?
Als je in legerkleding om je heen gaat schieten dan heb je meestal niet direct geld nodig.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Waarom zou die belg opeens beslissen dat ie geld nodig heeft uit Amsterdam Noord?.
De melding in de OP spreekt over een geldwagen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je in legerkleding om je heen gaat schieten dan heb je meestal niet direct geld nodig.
Lijkt het wel op inderdaad. Iets te grote ballen getoond en nu op de blaren zitten voor een maandje of 3. Zoals dat gaat in NL.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zes man opgepakt... dan kun je het wel als een mislukte overval beschouwen (ook al ontkomen er paar). Mooi zo.
Kan me wel voorstellen dat het heftig is voor ze. In Broek in Waterland zijn doorgaans alleen vechtende eenden de verstoorders van de rust op straat.quote:
DSIGODENquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:40 schreef Zipportal het volgende:
De nieuwe DSI is uit.![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
@:Onlogisch @:Wereldgozer @:Starhopper
De politie kan niet echt mikkenquote:
Wat is dit van een 'Hot Fuzz' niveautje zeg..quote:
quote:De verdachten waren op de vlucht na een overval rond 14.15 uur op een waardetransport op de Meeuwenlaan in Amsterdam Noord. Daarbij werd meerdere malen geschoten geschoten, nadat een grote aantal politiewagens was opgeroepen.
De verdachten werden vervolgens vanuit Amsterdam achtervolgd door de politie. Bij Broek in Waterland vluchtten ze een weiland in. Ook daarbij is geschoten, aldus de woordvoerder.
Je ziet niet eens door wie en met wat er geschoten wordt. Bovendien is het geen computerspel. In de realiteit is een pistool echt super onzuiver over dit soort afstanden. Maar het constante schieten zorgt er misschien wel voor dat die verdachten zich niet omdraaien en terug schieten.quote:
Inb4 coronawappiequote:Op woensdag 19 mei 2021 15:26 schreef Red_85 het volgende:
NOS:
[..]
Dorp is nog in rouw ja. Geen grappen over Bertha 89.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:58 schreef damsco het volgende:
Op dezelfde plek is paar maanden geleden ook Bertha 89 overleden. Ze was een mieters mooie melkkoe.
Kickequote:Op woensdag 19 mei 2021 15:56 schreef Stupidisco het volgende:
Filmpje 2 incl. politiehond en 'raak' (?) schot:
[ twitter ]
"kijk er ligt er een"quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:56 schreef Stupidisco het volgende:
Filmpje 2 incl. politiehond en 'raak' (?) schot:
[ twitter ]
"Het is een zwarte"quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:09 schreef Zipportal het volgende:
Nu ook veel op Dumpert.
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8117453_1dcd36e8
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:10 schreef speknek het volgende:
Maarre schiet de politie nou wegrennende verdachten over tweehonderd meter in de rug neer?
Dit is echt popcorn waardigquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:10 schreef speknek het volgende:
Maarre schiet de politie nou wegrennende verdachten over tweehonderd meter in de rug neer?
Waar blijven de wappies die gaan janken over buitensporig politiegeweld? Oh wacht, ze zijn gekleurd en dan mag het natuurlijkquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:10 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel ik geloof niet dat iemand er echt mee zit, maar de advocaat van de verdachten misschien wel. Ze lijken me daar niet echt een gevaar, en wegrennen van een agressieve hond is verder ook best billijk. Maar goed, misschien krijgen we nog meer te horen over de eerdere overval.quote:
Vreedzaam demonstreren is nog geen gewapende overvalquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar blijven de wappies die gaan janken over buitensporig politiegeweld? Oh wacht, ze zijn gekleurd en dan mag het natuurlijk
Kolere wat een kronkelquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar blijven de wappies die gaan janken over buitensporig politiegeweld? Oh wacht, ze zijn gekleurd en dan mag het natuurlijk
Tja niet meer "gevaarlijk" tot dat blijkt dat ze de wapens nog op zak hebben en Opa Henk uit zijn auto trekken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel ik geloof niet dat iemand er echt mee zit, maar de advocaat van de verdachten misschien wel. Ze lijken me daar niet echt een gevaar, en wegrennen van een agressieve hond is verder ook best billijk. Maar goed, misschien krijgen we nog meer te horen over de eerdere overval.
Die gasten hebben waarschijnlijk zelf ook schoten gelost, dus dan lijkt me die drempel wat lager te liggen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoel ik geloof niet dat iemand er echt mee zit, maar de advocaat van de verdachten misschien wel. Ze lijken me daar niet echt een gevaar, en wegrennen van een agressieve hond is verder ook best billijk. Maar goed, misschien krijgen we nog meer te horen over de eerdere overval.
Ze lopen in een weiland met brede sloten, er hangt een helikopter boven en dus kunnen ze nergens heen. Tis nogal wat om ze in de rug te schieten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kolere wat een kronkel.
Er is geschoten met AK-47's maar die raasiestische popo moet maar gewoon stop roepen.
Twee gewonden en 1 dode dus. En 7 daders, niet 6.quote:Bij het Noord-Hollandse Broek in Waterland zijn zes verdachten aangehouden in verband met een schietincident en een overval vanmiddag in Amsterdam Noord. Twee van hen zijn gewond geraakt, een zevende verdachte is overleden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)schoten-schietpartij
Ja, en 10 min geleden stonden ze nog midden in een woonwijk in het rond te schieten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze lopen in een weiland met brede sloten, er hangt een helikopter boven en dus kunnen ze nergens heen. Tis nogal wat om ze in de rug te schieten.
Vuurwapengevaarlijke verdachten, dan is dat de geweldsinstructie. En terecht ook natuurlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:10 schreef speknek het volgende:
Halsema was al onderweg, maar haar zoon bleek het wapen hebben meegenomen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze lopen in een weiland met brede sloten, er hangt een helikopter boven en dus kunnen ze nergens heen. Tis nogal wat om ze in de rug te schieten.
En Sylvana stelt kamervragen!quote:
"Wij overvallen vreedzaam, wat doen jullie!"quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Vreedzaam demonstreren is nog geen gewapende overval
KOEKOEKquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde een vuurwapen waarmee automatisch vuur of lange afstandsprecisievuur kan worden afgegeven, is slechts geoorloofd: a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken; b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf 1°. waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld, en 2°. dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit of de persoonlijke levenssfeer, of 3°. dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn. |
Bewezen vuurwapengevaarlijk. Geen risico.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:10 schreef speknek het volgende:
Sultana Simons staat in de startblokken. Dit kan natuurlijk niet. Het leven van een geldtransportovervaller had de maatschappij een hoop ellende bespaard gered kunnen worden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Stupidisco het volgende:
Lekker dan, dwars door je tuin.
[ twitter ]
Even verder lezenquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Starhopper het volgende:
Hier lijkt geen sprake van te zijn. Dus wel interessant hoe het straks gaat bij de rechtszaak:
Als een agent zelf in gevaar is of wanneer een verdachte een ander persoon (levens)gevaarlijk bedreigt, is er sprake van noodweer en mag de agent schieten. Hij heeft dan geen tijd om te de-escaleren. Een agent mag ook schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt. In die situaties heeft de agent geleerd op de benen van de verdachte te richten. Wanneer er sprake van noodweer is, mag de agent op de romp van de verdachte schieten
https://www.politie.nl/in(...)olitie-schieten.html
Blank en wappie dan is politiegeweld helemaal topquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:21 schreef HeatWave het volgende:
Dus als het blanken waren geweest was het WEL prima geweest?
Racist much?.
Niks noodweer, niets meer dan legitiem aanhoudingsvuur.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Starhopper het volgende:
Hier lijkt geen sprake van te zijn. Dus wel interessant hoe het straks gaat bij de rechtszaak:
Als een agent zelf in gevaar is of wanneer een verdachte een ander persoon (levens)gevaarlijk bedreigt, is er sprake van noodweer en mag de agent schieten. Hij heeft dan geen tijd om te de-escaleren. Een agent mag ook schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt. In die situaties heeft de agent geleerd op de benen van de verdachte te richten. Wanneer er sprake van noodweer is, mag de agent op de romp van de verdachte schieten
https://www.politie.nl/in(...)olitie-schieten.html
GTA irlquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:20 schreef Stupidisco het volgende:
Lekker dan, dwars door je tuin.
[ twitter ]
"Het is geen klappertjes pistool"quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
"kijk er ligt er een"
"Nee, die is gewoon moe"
Maar mogen ze dan wel iemand in de rug schieten? Kan dat niet vinden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:22 schreef spoilert het volgende:
[..]
Niks noodweer, niets meer dan legitiem aanhoudingsvuur.
Ja?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:22 schreef spoilert het volgende:
[..]
Niks noodweer, niets meer dan legitiem aanhoudingsvuur.
Dat mag.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar mogen ze dan wel iemand in de rug schieten? Kan dat niet vinden.
Dat wist ik niet. Gaat wel interessant worden straks in de rechtbank denk ikquote:
Alleen keurig op 1,5 meter.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja joh, lekker laten lopen andersquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Gaat wel interessant worden straks in de rechtbank denk ik
Ja joh, laat maar gaan, hopelijk kapen ze een auto en rijden ze naar Duitsland, zijn wij er ook mooi vanaf....quote:
Wow! Kijk die geweren dan van de DSIquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:26 schreef Zipportal het volgende:
Misschien nog een aanhouding:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8117447_9b1b9995
Betere beeldkwaliteit in het weiland:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8117469_545fa604
HK416, heerlijk speeltjequote:Op woensdag 19 mei 2021 16:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow! Kijk die geweren dan van de DSI
Er rijdt genoeg DSI rond op normale dagen in de grote steden, alleen maar rondjes rijden, wachten tot er zoiets als dit gebeurt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:32 schreef Zorro het volgende:
En ik maar denken dat er niks goeds in Amsterdam is!
Politie
HONTJE IS OK!!!quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:32 schreef Starhopper het volgende:
Filmpje van 6 minuten:
https://www.dumpert.nl/filmpjes?selectedId=8117475_06dcb3b1
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:32 schreef Starhopper het volgende:
Filmpje van 6 minuten:
Mag er niet om lachen, maar die agenten die door de wei dartelen doen me denken aan de taferelen die je ziet als de koeien weer voor het eerst naar buiten mogen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:32 schreef Starhopper het volgende:
Filmpje van 6 minuten:
Je hebt het over nikkonlover?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:22 schreef Haags het volgende:
[..]
Blank en wappie dan is politiegeweld helemaal top
Liefst een waterkanon gevuld met zoutzuur en de stijve pikken en natte dozen zijn niet aan te slepen.
Lekker zwemmen op 2:16quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:35 schreef spoilert het volgende:
[..]
Mag er niet om lachen, maar die agenten die door de wei dartelen doen me denken aan de taferelen die je ziet als de koeien weer voor het eerst naar buiten mogen.
Rond 30 seconden wordt er eentje neergeschoten? De vierde overvaller ligt dan op de grond.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:26 schreef Zipportal het volgende:
Betere beeldkwaliteit in het weiland:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8117469_545fa604
Vast wel. En anders wel een neef vanquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heeft dit een relatie met de andere kogelregen in Nieuw-West van 16 mei?
https://www.parool.nl/ams(...)che-wapens~b17dccf2/
Dat was gewoon een poging tot liquidatiequote:Op woensdag 19 mei 2021 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
15:00u is aflossingstijd bij de PoPo, dus dubbel personeelquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:40 schreef Starhopper het volgende:
Wel bizar hoeveel politie daar staat. Waar komt dat ineens allemaal vandaan? In heel Amsterdam geen agent meer te vinden nu zeker?
Anis B. was niet werkzaam bij een geldtransportbedrijf?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vraag me zelfs af waarom ze dan met een handvuurwapentje moeten komen aankakken. AK47 vragen stellen is M4 antwoord krijgen wat mij betreft.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom zou je iemand die zojuist met een ak47 heeft staan schieten in een woonwijk niet in zijn rug schieten als hij wegrent?
Zodat hij volgende week in een andere woonwijk weer kan gaan schieten?
Neerknallen dat tuig. Het zijn geen mensen die achterna worden gezeten omdat ze een chocoladereep hebben gestolen.
Dat wordt wat overwerk aftikken dan voor Femke.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:41 schreef spoilert het volgende:
[..]
15:00u is aflossingstijd bij de PoPo, dus dubbel personeel
Je kunt een overleden crimineel geen taakstraf geven.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waarom zou je iemand die zojuist met een ak47 heeft staan schieten in een woonwijk niet in zijn rug schieten als hij wegrent?
Zodat hij volgende week in een andere woonwijk weer kan gaan schieten?
Neerknallen dat tuig. Het zijn geen mensen die achterna worden gezeten omdat ze een chocoladereep hebben gestolen.
Wel dom dat ze dan dat tijdstip hebben gekozen voor een overvalquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:41 schreef spoilert het volgende:
[..]
15:00u is aflossingstijd bij de PoPo, dus dubbel personeel
De gemiddelde wout zit al aardig goed in de overuren, daar kunnen er nog wel een paar bij.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat wordt wat overwerk aftikken dan voor Femke.
Dat weten wij wel maar als je een geldwagen overvalt ben je zelf niet het scherpste mes in de laquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Die verdachten hadden zich beter kunnen verspreiden denk ik.
Paste niet in de holster.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me zelfs af waarom ze dan met een handvuurwapentje moeten komen aankakken. AK47 vragen stellen is M4 antwoord krijgen wat mij betreft.
Elke politieagent met een M4 op pad sturen lijkt me ook wat overdreven. Laat de M4's maar aan DSI goden over.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me zelfs af waarom ze dan met een handvuurwapentje moeten komen aankakken. AK47 vragen stellen is M4 antwoord krijgen wat mij betreft.
Het waren er 7. Nu nog 6 over trouwensquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:46 schreef de_boswachter het volgende:
RIP Hamzoef F. of Fatik K. of Yassin El. I.
Goed werk van de DSI goden. Het was echter nog beter geweest als ze ze alle 6 kapot hadden geschoten.
Die zijn op weg naar het Feyenoord-topic.quote:
Hahahaquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zijn op weg naar het Feyenoord-topic.
Was die Amerikaanse sirene van de helikopter?quote:
Ja op 2:20 hoor je hemquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was die Amerikaanse sirene van de helikopter?![]()
quote:
Gemiste kans. Deze was veel leuker geweest 'ride of the valkyries'.quote:
"Airwolf" introquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gemiste kans. Deze was veel leuker geweest 'ride of the valkyries'.
Of HOLYSLOOTquote:
Toepasselijker wordt een plaatsnaam niet.quote:
Airwolf theme jonguhquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lol die invalide die toch maar omkeertquote:Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Stupidisco het volgende:
En hier begon het dus allemaal mee.
Oogt allemaal vrij rustig. Inderdaad drie vluchtauto's zichtbaar.
[ twitter ]
Ik snap nu wel waarom ze de overvallers op grote afstand in hun rug schoten. Die voelden zich natuurlijk ernstig gepiepeld dat ze er vandoor raceten terwijl ze net netjes ingeparkeerd waren en uitstapten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Stupidisco het volgende:
[ twitter ]
quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Peter R vanavond bij boulevard, weer 5k in de pocket!
Ja nee lekker uitstappen in het schietveld was een beter ideequote:Op woensdag 19 mei 2021 17:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap nu wel waarom ze de overvallers op grote afstand in hun rug schoten. Die voelden zich natuurlijk ernstig gepiepeld dat ze er vandoor raceten terwijl ze net netjes ingeparkeerd waren en uitstapten.
En 112 vandaag op RTL 5 met Ellie Lustquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Peter R vanavond bij boulevard, weer 5k in de pocket!
Blm anti politie protesten op de dam op zaterdag? Changes uit de jbl boxen?
Zit je dan lekker koffie te drinken en dan vliegen er kogels door de woonkamerquote:
Schootsveld heet dat meen ikquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:10 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ja nee lekker uitstappen in het schietveld was een beter idee
Waarom gaan ze niet elk een kant uit?quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Stupidisco het volgende:
[ twitter ]
Of ze wilden de politiehond iets aandoen? geenidee wat de geweldsrichtlijnen zijn in zo'n geval.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap nu wel waarom ze de overvallers op grote afstand in hun rug schoten. Die voelden zich natuurlijk ernstig gepiepeld dat ze er vandoor raceten terwijl ze net netjes ingeparkeerd waren en uitstapten.
Nooit GTA RP gedaan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet elk een kant uit?
Echt hequote:Op woensdag 19 mei 2021 17:23 schreef Starhopper het volgende:
10 verdachten inmiddels.
[ twitter ]
Waarom doe je dit met 10 man?
Dat snap ik nooit; er wordt NOOIT goed nagedacht over dit soort dingen. Dit plan je toch van te voren uitvoerig?quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:23 schreef Starhopper het volgende:
10 verdachten inmiddels.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 59% gewijzigd door Stupidisco op 19-05-2021 18:00:20 ]
Ben benieuwd of ze nog kraaienpoten voor de uitgang van de politiebureaus hebben gestrooid.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit; er wordt NOOIT goed nagedacht over dit soort dingen. Dit plan je toch van te voren uitvoerig?
volgens een buurtbewoner. Dat is dus nog even afwachten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:23 schreef Starhopper het volgende:
10 verdachten inmiddels.
[ twitter ]
Zoveel geld gaat er ook niet in zo'n koffer van zo'n waardetransport. En dan zijn het ook nog eens plofkoffers. Daar heb je dus geen ene reet aanquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Echt hewanneer was dit ooit een goed idee voor "snel geld". Kansloos dit.
10 man, dat gaat altijd uitkomen als het wel lukt. Om over allerlei complicaties in de groep nog maar te zwijgen qua verdeling, babbels, snitches etc. Mokerdom. Dit zullen wel weer van die inteelt mocro's zijn met een verstandelijke beperking. Wellicht van bovenaf ingefluisterd om dit te doen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zoveel geld gaat er ook niet in zo'n koffer van zo'n waardetransport. En dan zijn het ook nog eens plofkoffers. Daar heb je dus geen ene reet aan
Een doodgewone dag voor de passanten..quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:25 schreef Stupidisco het volgende:
Overval gefilmd vanaf de overkant:
https://www.dumpert.nl/filmpjes?selectedId=8117509_c51e16be
Is dat om te voorkomen dat er vogels tegen ze aan botsen?quote:
Niet echt handig dat dit filmpje op internet staat.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:25 schreef Stupidisco het volgende:
Overval gefilmd vanaf de overkant:
https://www.dumpert.nl/filmpjes?selectedId=8117509_c51e16be
Dat lijkt mij ook niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Niet echt handig dat dit filmpje op internet staat.
Inderdaad, nu weet iedereen dat er wondr op de muur staat.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:36 schreef Haags het volgende:
[..]
Niet echt handig dat dit filmpje op internet staat.
Valt best mee, zeker vergeleken met Amerika.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:40 schreef Starhopper het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/8117497_8f46ea35
Het gaat om de Edelmetalen handel die er naast zit. Ze dachten zeker ff een paar goudstaafjes mee te nemen (13kg de stuk)quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Inderdaad, nu weet iedereen dat er wondr op de muur staat.
Denk dat ze Goodfellas hebben overgeslagen. Dan hadden ze er wat minder man bij betrokken. Wat een amateursquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
10 man, dat gaat altijd uitkomen als het wel lukt. Om over allerlei complicaties in de groep nog maar te zwijgen qua verdeling, babbels, snitches etc. Mokerdom. Dit zullen wel weer van die inteelt mocro's zijn met een verstandelijke beperking. Wellicht van bovenaf ingefluisterd om dit te doen.
Mooi dat het zo faliekant misgaat. Goed gewerkt door de mannen en vrouwen in het blauw.
Hier zie je er 3 wegrijden: https://www.at5.nl/artike(...)ader-schiet-in-luchtquote:Op woensdag 19 mei 2021 17:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er staat dat er minstens met 2 auto's is gevlucht en er 2 in de fik stonden in Broek in Waterland. Die lijken op een weg te staan. Maar er kwamen ook nog 3 gasten uit een auto die in de tuin staat, dus het lijkt me dat ze zeker 3 auto's hadden.
Ik heb een filmpje voorbij zien komen dat van rechtsvoor het overvallen gebouw gefilmd is, dan zie je op de achtergrond een politiebus langsrijden de straat naast het gebouw in. Daar zie je wel maar 2 auto's wegrijden. Is die 3e later weggereden, of hebben ze die onderweg gesnatched?
In dat filmpje zie je drie auto's wegrijden.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Er staat dat er minstens met 2 auto's is gevlucht en er 2 in de fik stonden in Broek in Waterland. Die lijken op een weg te staan. Maar er kwamen ook nog 3 gasten uit een auto die in de tuin staat, dus het lijkt me dat ze zeker 3 auto's hadden.
Ik heb een filmpje voorbij zien komen dat van rechtsvoor het overvallen gebouw gefilmd is, dan zie je op de achtergrond een politiebus langsrijden de straat naast het gebouw in. Daar zie je wel maar 2 auto's wegrijden. Is die 3e later weggereden, of hebben ze die onderweg gesnatched?
Dat is leuk voor bankbiljetten, maar voor edelmetalen heeft dat weinig zin.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:55 schreef Document1 het volgende:
Iedereen weet toch at die koffers heel mooi plof doen als je ze open doet?
Als er dan 2 in de fik hebben gestaan, missen ze er nog 1.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
In dat filmpje zie je drie auto's wegrijden.
Ook in het filmpje dat gefilmd is van de overkant zijn drie auto's te zien.
In die tuinquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als er dan 2 in de fik hebben gestaan, missen ze er nog 1.
Raaaara waar is die?
Michael Bay had al lang al 4 crashes en 8 ontploffingen uit 29 verschillende hoeken laten zien.quote:Op woensdag 19 mei 2021 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Valt best mee, zeker vergeleken met Amerika.
Was een truttenscheurder. In dat dumpertfilmpje was duidelijk te zien 2x Audi A-nogwat station en 1x Porsche Cayennequote:
quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als er dan 2 in de fik hebben gestaan, missen ze er nog 1.
Raaaara waar is die?
quote:
quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was een truttenscheurder. In dat dumpertfilmpje was duidelijk te zien 2x Audi A-nogwat station en 1x Porsche Cayenne
Dus toch die op de A16quote:Mogelijk is ook een achtste overvaller gepakt in Rotterdam, zegt politie
Zelfs dat is wat dubieus. In Frankrijk geborenen.quote:
teamwork zit zo goed ingebakken bij die gasten, zelfs als ze vluchten doen ze dit in teamverband en nooit als individu.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Met drie auto's en dan bij elkaar blijven in plaats van opsplitsen.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:59 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
"America, FUCK YEAHHH!"quote:
Denk dat we op dat antwoord moeten wachten tot het interview met de daders (tegen die tijd witgewassen tot slachtoffer van de maatschappij) op de NPO met Margriet van der Linden.quote:
Je kan zeggen wat je wil, maar ze hebben zich wel netjes aan de coronamaatregelen gehouden. 6 man verdeeld over 3 auto's.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Met drie auto's en dan bij elkaar blijven in plaats van opsplitsen.
Ja we kunnen wel vaststellen dat deze meneren niet bovengemiddeld begaafd waren.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:32 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar ze hebben zich wel netjes aan de coronamaatregelen gehouden. 6 man verdeeld over 3 auto's.
Sowieso domme keuze om richting Broek in Waterland te gaan, 1 lange provinciale weg zonder goeie uitvalswegen.
Ergens in de planningscyclus is er wat fout gegaan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:32 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar ze hebben zich wel netjes aan de coronamaatregelen gehouden. 6 man verdeeld over 3 auto's.
Sowieso domme keuze om richting Broek in Waterland te gaan, 1 lange provinciale weg zonder goeie uitvalswegen.
Is een Audi RS6 + twee andere auto's niet meer waard dan wat je uit een waardetransport haalt?quote:
De vraag is niet of een RS6 wordt gejat, maar wanneerquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Is een Audi RS6 + twee andere auto's niet meer waard dan wat je uit een waardetransport haalt?
En die Porsche Cayenne dan?quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:40 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Twee Audi's en een Renault Scenic.
Ohja nee dat loont wel om een paar auto's voor in de fik te steken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:42 schreef spoilert het volgende:
Volgens de Telegraaf had de potentiële buit een waarde van ¤ 50 miljoen
Dacht bij die beelden van de overval twee Audi's weg zien te rijden, misschien dan niet goed gezien.quote:
Het erge is dat je aan de hand van het jasje wat de dader aan heeft al precies weet wat voor figuur / bevolkingsgroep het isquote:
De potentiële buit,maar wat was de daadwerkelijke buit?quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:42 schreef spoilert het volgende:
Volgens de Telegraaf had de potentiële buit een waarde van ¤ 50 miljoen
Zo'n gejatte Audi RS6 levert maar een paar rooitjes op.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Is een Audi RS6 + twee andere auto's niet meer waard dan wat je uit een waardetransport haalt?
Nu nulquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De potentiële buit,maar wat was de daadwerkelijke buit?
Dader?quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:44 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Het erge is dat je aan de hand van het jasje wat de dader aan heeft al precies weet wat voor figuur / bevolkingsgroep het is
Miet de temperatuur wel hoog worden wil de buit vergaan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:45 schreef de_boswachter het volgende:
Zouden ze de buit mee in de fik hebben gestoken uit paniek vroeg ik me net af? Dat zou wel slim zijn.
Wat zou daar slim aan zijn?quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:45 schreef de_boswachter het volgende:
Zouden ze de buit mee in de fik hebben gestoken uit paniek vroeg ik me net af? Dat zou wel slim zijn.
Verdachte?quote:
Dan blijft er nog steeds een geldkoffer over. Die brandt niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:45 schreef spoilert het volgende:
[..]
Miet de temperatuur wel hoog worden wil de buit vergaan.
bewijsmateriaal ? Als je toch weet dat je gepakt wordt. Maar schijnbaar hebben ze niks gejatquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat zou daar slim aan zijn?
Het betrof een Edelmetalen handel, en edelmetalen smelten niet zo makkelijk bij een autobrandjequote:Op woensdag 19 mei 2021 18:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan blijft er nog steeds een geldkoffer over. Die brandt niet.
Dan hadden ze zich beter direct kunnen overgeven. Nu krijgen ze er vanalles en nogwat aan aanklachten bijquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
bewijsmateriaal ? Als je toch weet dat je gepakt wordt. Maar schijnbaar hebben ze niks gejat
Die koffers liggen er toch nog in neem ik aan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
bewijsmateriaal ? Als je toch weet dat je gepakt wordt. Maar schijnbaar hebben ze niks gejat
Al smelt het wel, dat maakt toch niks uit? Het verbrand niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:47 schreef spoilert het volgende:
[..]
Het betrof een Edelmetalen handel, en edelmetalen smelten niet zo makkelijk bij een autobrandje
Internet hooligan gespot....quote:Op woensdag 19 mei 2021 16:46 schreef de_boswachter het volgende:
RIP Hamzoef F. of Fatik K. of Yassin El. I.
Goed werk van de DSI goden. Het was echter nog beter geweest als ze ze alle 6 kapot hadden geschoten. Missen we niets aan, doei.
Ik doelde er op dat er velen hier zijn die er automatisch vanuit gaan dat het geld/bankbiljetten betrofquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Al smelt het wel, dat maakt toch niks uit? Het verbrand niet.
Op één van die filmpjes lijkt één van die wagens ook een Belgisch of Frans kenteken te hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelfs dat is wat dubieus. In Frankrijk geborenen.
Waarschijnlijk in zo'n banlieu hellhole.
Risico van t vak.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:50 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Internet hooligan gespot....
Mensen wensen neergeschoten te zien vanwege een overval, echt het midden-oosten is er niks bij....
Een paar cent aan lood.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De potentiële buit,maar wat was de daadwerkelijke buit?
Wat is er mis mee dat ik het gerechtigheid vind als een mongool die in een drukke straat met een AK47 in de lucht staat te schieten doodgeschoten wordt door de politie? Internethooligan ookquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:50 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Mensen wensen neergeschoten te zien vanwege een overval, echt het midden-oosten is er niks bij....
Netjes.quote:
Ze hadden het zo zwaar in hun jeugd eh.quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:50 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Zo'n Renault valt wel minder op dan een dikke Audi.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Vind de overstap op een Renaul Scenic ook niet zo heel sterk trouwens. Maar goed, dat is mijn simpele mening. Blij dat er eentje verleden tijd is en het gros gepakt is.
Goed werk van de politie. Respect voor hen
Was het geen peugeot?quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zo'n Renault valt wel minder op dan een dikke Audi.
2 afgebrand, 1 in een tuin en 1 net voor die tuin getuige de rennende persoon.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze hadden 4 auto's aldus het 8-uurjournaal
En die andere 2 auto's zijn ze nog aan het zoeken?quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ze hadden 4 auto's aldus het 8-uurjournaal
2x een Audi RS6, Een Porsche Cayenne en een Renault Scenic
Geen stageplaats kunnen vinden...dan krijg je ditquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:08 schreef de_boswachter het volgende:
Het is wachten op de stille tocht gehouden door vrienden en familieleden. Want het was toch zo'n lieve zorgzame jongen.
Omdat je dan gewoon een domme kneus bent...quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:11 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wat is er mis mee dat ik het gerechtigheid vind als een mongool die in een drukke straat met een AK47 in de lucht staat te schieten doodgeschoten wordt door de politie? Internethooligan ookGa fietsen man griebus.
Ik heb het over die kneus van een boswachter. Welk vak heeft hij dat hij het risico loopt dat hij hoopt op het doden van mensen?quote:
Dat zegt niemand. Het leven is niet zwart-wit. Het leven is grijs..quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ze hadden het zo zwaar in hun jeugd eh.![]()
Gast
Geen idee hoe en waar, maar verkenning kan je natuurlijk doen. Moeten alleen de vluchtwegen wel open zijn. En die zal de politie ook wel kennen en snel afzetten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:15 schreef Revanches het volgende:
Misschien handig om van te voren wat voorverkenning te gaan doen ofzo? Ipv naar Broek in Waterland te rijden.
iets verder waren ze uitgekomen in Monnikendam of Volendam... nauwelijks alternatieve routes, en hoe dan ook zit je vast in noordholland. of je moet omrijden naar het zuiden, of je moet de afsluitdijk over, maar tegen de tijd dat je daar bent is het allang afgesloten. zelf al hadden ze een boot ergens klaar liggen, dan zaten ze nog vast in het markermeer...quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:15 schreef Revanches het volgende:
Misschien handig om van te voren wat voorverkenning te gaan doen ofzo? Ipv naar Broek in Waterland te rijden.
Serieus, ik kende jou van vroeger als een redelijke stem.. Of huil je nu mee met de wolven in het bos? Bang voor de groepsdruk?quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:57 schreef Modus het volgende:
De rest van de gearresteerden ook maar gewoon op nationale tv kapot schieten. Het houdt een keer op met mensenrechten. Mist echt niemand wat aan.
Aanhoudingsvuur is in Nederland toegestaan onder voorwaarden:quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:16 schreef Berjan3 het volgende:
Dat zegt niemand. Het leven is niet zwart-wit. Het leven is grijs..
Wat ik trouwens in die filmpjes zie is dat mensen in hun rug worden geschoten, terwijl ze vluchten. Een beetje wat de nazi's deden bij hun slachtoffers. Dan lieten ze mensen "ontsnappen" en schoten ze hen in de rug. Een beetje normale politie agent weet dat dit niet mag...
Alleen internethooligans op dit forum en andere fora vinden het vet...
De nazi's.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:16 schreef Berjan3 het volgende:
[..]
Omdat je dan gewoon een domme kneus bent...
En omdat je dit waarschijnlijk in het echt niet zou zeggen, dus ben je een internethooligan. Lekker anoniem zeggen dat ze wel afgeknald mogen worden. Zeg het eens recht in die mensen hun gezicht, kijken of je dan nog een grote mond hebt.
[..]
Ik heb het over die kneus van een boswachter. Welk vak heeft hij dat hij het risico loopt dat hij hoopt op het doden van mensen?
[..]
Dat zegt niemand. Het leven is niet zwart-wit. Het leven is grijs..
Wat ik trouwens in die filmpjes zie is dat mensen in hun rug worden geschoten, terwijl ze vluchten. Een beetje wat de nazi's deden bij hun slachtoffers. Dan lieten ze mensen "ontsnappen" en schoten ze hen in de rug. Een beetje normale politie agent weet dat dit niet mag...
Dan ben je toch wel een kneus hoor als je de politie in dit geval met nazis vergelijkt.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:16 schreef Berjan3 het volgende:
Dan hoef je nog niet in de rug te schieten. Dat is zo waardenloos. En neen, dat laatste is geen typo.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:22 schreef Shotty het volgende:
[..]
Aanhoudingsvuur is in Nederland toegestaan onder voorwaarden:
1. Het gebruik van een vuurwapen,(…) is slechts geoorloofd
a. om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat hij een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dit tegen personen zal gebruiken;
b. om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf:
https://01-strafrecht-adv(...)hieten-op-verdachte/
Die voorwaardes zijn wel voldaan denk ik. zo niet mag een rechter mij corrigeren :-)
Ik weet niet of je ook maar iets van verstand van de tweede wereldoorlog hebt? Want je maakt je nu wel erg belachelijkquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
De nazi's.Goede vergelijking man. Gelukkig schoten die mensen ook met een AK14 op de politie vooraleer ze neergeschoten werden.
Saai grijs leven wel. Succes!
Halt roepen en net zo lang erachter aanrennen tot ze uit zichzelf stoppen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:34 schreef alopio het volgende:
[..]
Dan ben je toch wel een kneus hoor als je de politie in dit geval met nazis vergelijkt.
Zware overval waar 8/10 gasten schietend met ak47 lopen. Wat moet je dan als agent met je “simpele” pistool doen? En ze lopen dan wel een weiland in, maar vlakbij staan huizen. Wil je het risico lopen dat ze met hun Ak47 terug gaan schieten? En zich richting een huis kunnen begeven? En de bewoners daar gijzelen, of doodschieten? Of dat die bewoners als sitting duck in een vuurgevecht komen?
Nee de politie moet volgens jouw zeker “halt” roepen. Als je dit soort excessief geweld toepast als dader, moet je niet zeiken dat de politie terugschiet. En ja, in dit geval in je rug. Qua veiligheid heel begrijpelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |