SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:02 schreef lunapuella het volgende:
Wat verstaan jullie dan onder 'niet praten', @:Ceviche en @:FlyingFish ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoiets wil je eigenlijk niet horen inderdaad
Ik denk dat er op dit forum wel wat voorbeelden zijn waarbij het goedgekomen is
Vaak verwachten wij ook te veel van peutersquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:51 schreef exode het volgende:
Opvoeden....ik doe ook maar wat.
En het maakt ook weinig uit, nou ja minder dan je zou denken. 2 kinderen, 2 keer dezelfde opvoeding en 2 totaal verschillende kinderen, ook in gedrag.
B van 7 die nog steeds wilt dat we zijn sokken aan doen, hem afdrogen, zijn boterhammen smeren etc (kan ie wel willen, doen we niet) en Juul van net geen 3 die een meltdown krijgt als je een sok probeert aan te trekken bij haar. 'ZELLLUUUUUFFFFF DOEEEEEEN' en dat is dus niet handig als je haast hebt.
Ook met dingen zoals aan tafel blijven zitten tijdens het eten, B kan echt wel een boef zijn en is geen engeltje maar die basic regels heeft ie zich wel eigen gemaakt. Juul denkt standaard 'zak erin' die gaat van tafel, gaat spelen, of rennen of zet de tv aan.
Kortom, ik weet niet of onze opvoeding echt verschil maakt.
Onze peuter loopt vooral van tafel tijdens het eten, ze propt haar mond vol en gaat lopen zeg maar. Of poetst haar tanden en hangt ondertussen ondersteboven op haar bed.quote:Op donderdag 20 mei 2021 14:41 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Vaak verwachten wij ook te veel van peuters![]()
Zoiets als blijven zitten na het eten kunnen peuters over het algemeen nog niet heb ik ergens gelezen. Of twee opdrachten tegelijk krijgen (doe je schoenen uit en hang je jas op) kan bij peuterwezens kortsluiting veroorzaken terwijl wij dat de normaalste zaak van de wereld is dat je dat kunt.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:02 schreef lunapuella het volgende:
Wat verstaan jullie dan onder 'niet praten', @:Ceviche en @:FlyingFish ?Met niet praten bedoel ik eigenlijk dat hij vanuit zichzelf niks kan vragen of zeggen, hij geeft wel korte antwoorden soms. Hij zegt wel mama (vooral als ik er juist niet ben), ja, uit, nuit (dat betekent verder niks maar hij zegt het heel veel), sinds kort ook nee maar hij gilt ook veel ipv nee. Sommige woorden zegt hij omdat ze in een liedje zitten, zoals 'neus' in hoofd, schouders, knie en teen, een paar woorden zegt hij wel maar niet goed (lit en dit voor licht en dicht), en een paar vervangwoorden (miauw voor een kat). In totaal zegt hij dus zo'n 5 woorden, 15-20 denk ik dat hij iets zegt waarvan wij dan begrijpen wat hij bedoelt. Volgens CB is dat genoeg voor zijn leeftijd (net 2) maar 4 maanden geleden waren we ongeveer even ver. Ergens begrijp ik het wel want hij hoeft in principe ook niks te zeggen. Uiteindelijk krijgt hij wat hij wil en anders accepteert hij het ook wel. Hij brabbelt wel de hele dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt Welpje verder wel contact? Brabbelt hij? Hoort hij goed? Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Vanuit m'n werk heb ik wel gezien dat dit soort hulp op hele jonge leeftijd wel veel kan betekenen. Zo jong kunnen ze er nog veel mee, zeg maar. Wat dat betreft is het positief dat hij hulp krijgt.
Bied je alternatieven voor het gedrag wat je liever niet ziet? Mijn vriend valt ook nog weleens in de nee, niet, stoppen, verboden-valkuil. Wat hem erg helpt is om bewuster te benoemen wat ze wel mag. Eerst kijken wat haar behoefte is achter het gedrag en daar dan een alternatief voor bieden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 12:10 schreef TolstoiFan het volgende:
Vraag me dan echt af wat wij dan niet goed doen. En de hele dag alleen maar roepen Nee, Niet doen, Mag niet vind ik ook niet leuk. Maar het is effectief soms wel hoe het gaat![]()
![]()
En je dan ook gewoon recht in je gezicht aankijken en alsnog doen wat je net verboden hebt![]()
Wanneer stopt deze fase precies???
Oh ja, herkenbaarquote:Op donderdag 20 mei 2021 15:46 schreef exode het volgende:
[..]
Onze peuter loopt vooral van tafel tijdens het eten, ze propt haar mond vol en gaat lopen zeg maar. Of poetst haar tanden en hangt ondertussen ondersteboven op haar bed.
En dat terwijl de 7 jarige zich overal mee bemoeit. 'Mama, Juul mag toch niet van tafel?' en repeat.
Dat is hier niet echt een optie, de 7 jarige vindt dat nogal oneerlijk.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:57 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Oh ja, herkenbaar![]()
Ik zeg er alleen niks meer van. Hij doet maar. Maar hij mag niet “bleghhh” zeggen en weglopen. Dat vind ik niet aardig voor mijzelf wanneer ik moeite heb gedaan om eten te maken. Hij moet eerst een hapje proeven. En dan mag ie lopen wat ie wil.
Tegenwoordig is ie zoveel aan het woord dat hij als laatste persoon aan tafel nog z’n bord vol heeft, terwijl de rest klaar is.
De 5-jarige houdt van eten dus die blijft wel zitten spaaien, wat Kevin ook doet.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:
Wij steppen het topic uit
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gefeliciteerdquote:Op zondag 23 mei 2021 13:57 schreef Adrian4 het volgende:
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dan hangt ie niet rond zeg maar. Ik heb echt vriendinnen waarvan de man (voor Corona) meer met zijn vrienden hangt of zit te gamen dan een vinger uitsteekt.quote:Op dinsdag 25 mei 2021 13:35 schreef LeSage het volgende:
Dat is bij ons dus lastig. Ik doe het huishouden vrijwel volledig, maar vriend klust heel veel. En dat is ook belangrijk hier. Maar dan vind ik het alsnog af en toe te veel, maar wil ik hem niet belasten met ook nog huishouden erbij. Dilemma’s, te weinig uren in een dag, ik zou moeten kunnen leven op 4 uur slaap...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:40 schreef rena het volgende:
Ah NJ
Adrian nog gefeliciteerd met je grote knul
Ik was hier pas aan het klagen over de zindelijkheid maar de laatste 4 dagen poept ze ineens op het potje en doet ze eigenlijk al haar plasjes op de wc of het potje‘s Nachts is ze eigenlijk al 99% van de tijd droog!
![]()
Heb het idee dat we echt weer in een soort ontwikkelingssprong zijn beland, merk echt wel weer heel veel verschil met wat ze ineens kan en snapt. Ook qua praten, heel leuk! Moet mezelf ook altijd weer een beetje in sturen altijd merk ik. Ik houd mijn hart wel weer vast voor de psz morgen, heb er van de week wel over gepraat met haar maar ben benieuwd of het daadwerkelijk invloed heeft.
Erg inventief met stiften ook![]()
Wat goed! Hier laatst ineens de wens voor de wc en drie verdwaalde druppels, maar verder ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vreselijk die handen zo onder de stift!Maar ja, de grootste lol natuurlijk.
![]()
Was ik al bang voorquote:Op donderdag 27 mei 2021 16:58 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou zeggen, uitzingen en uitzingen. Sorry.
Ik ga proberen het bij te houdenquote:En natuurlijk mag je altijd meeschrijven!.
Strijd doen we hier sowieso niet aan. Als hij laat wakker is, dan is het maar zo, op zich is hij best gezellig dan, hoor.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:21 schreef Ceviche het volgende:
Qua slapen hadden we hier hetzelfde en wij doen geen middagslaapje meer. Hij slaapt ongeveer tussen 19:30 en 08:30, op dagen dat ik werk gaat hij naar de gastouder en moet hij 06:30 wakker worden. Vanwege het vroege wakker worden en alle belevenissen daar slaapt hij daar nog wel tussen de middag.
Het gebrek aan strijd 's avonds met slapengaan (we zeggen welterusten en hij gaat meteen slapen) maakt het voor ons waard.
Ook omdat het middagslaapje echt een strijd werd, achteraf zo zonde van de tijd
Inkorten maakt weinig tot geen verschil, zelfs als het een powernap van een kwartiertje (dus instorten aan het eind van de middag) is, merk je dat meteen in de avond.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 00:20 schreef aapieannie het volgende:
Hier helpt het momenteel wel om het middagslaapje in te korten.
Dus wel naar bed, maar na een uur wakker maken. Dan zijn ze nog net gezellig om aan tafel mee te eten, en liggen ze niet tot 10 uur te feesten.
Hij gaat 4x in de week naar de psz, dus die tactiek is lastig in te passen dan. Ik zou het op zich wel het proberen waard vinden!quote:Op vrijdag 28 mei 2021 10:05 schreef PKM het volgende:
Lastige fase is dat @:LadyS zo tussen wel/geen dutje nodig in. Ik zou denk ik kiezen voor wel een dutje maar niet op de dag voordat hij naar de peuterspeelzaal moet, zodat hij dan wel op tijd slaapt.
Die tactiek hadden we hier ook. Ik heb echt 40 onderbroeken gekocht via Vinted, want ik bleef maar weggooien als het te vies wasquote:En dat poepen, ik deed hem gewoon een onderbroek aan en na heel lang en bergen onderbroekenwas ging hij eindelijk op de wc. Die aanpak zou ik niemand aanraden, en toch zou ik het zo weer doen, want het werkte voor ons.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gewoon leuk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haha, LDG, heerlijk he, die uitspraken!![]()
PKM, hier ook een machinegek. Graafmachines, hijskranen, maar ook stofzuigers en boormachines. Maar het mag niet te veel herrie maken, want dat is eng en spannend
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder de afgelopen anderhalve week vooral een hoop onscherpe foto's van door de Efteling stuiteren: sinds ze weer open zijn, zijn we al drie keer geweest!
@lunapuella Heb je zin om af te bouwen, ja? Ik voed Günther al maanden niet meer in slaap 's avonds (middagdutjes doet -ie al een hele tijd niet meer) maar verder komt het er toch nog steeds één, twee of drie keer per etmaal van dat -ie bij me drinkt. Bijna drieënhalf is de knakker nu. Zou -ie ermee stoppen voordat -ie naar de middelbare school gaat? Ik begin het te betwijfelen![]()
En kijk dat Welpje zoet zijn met z'n auto's! Mooie lange haartjes ookDude hier wil steeds naar de kapper
[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 30-05-2021 22:28:15 ]Let me see you stripped down to the bone
Juul heeft geen slofjes voor de opvang en ze loopt zelf het allerliefste op blote voeten dus blote voeten.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:45 schreef CaVaBien het volgende:
Wat voor slofjes doen jullie kindjes trouwens aan bij de opvang in de zomer?
De kindjes mogen niet in hun schoenen het lokaal in. Mayra draagt nu sandalen, maar vind haar laten lopen op blote voeten niet zo fijn. Ik zat te denken aan crocs, is dat wat? En kan dat met blote voeten? Ik heb echt geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hij krijgt meer voor elkaar dan wij, hij zegt ook als ze haar luier uittrekt 's ochtends 'Wel even op het potje he Juul.' en dat doet ze dan braaf. Als wij hetzelfde zeggen reageert ze met 'NEEEEEEEEEEEEE'
Ik vind de opvang niet schoon genoeg en daarnaast ben ik ook bang dat er iets op haar voet valt, zoals bijvoorbeeld een schaar tijdens het knutselen. Ik vind sloffen als een beetje bescherming wel fijn.quote:Op maandag 31 mei 2021 13:48 schreef exode het volgende:
[..]
Juul heeft geen slofjes voor de opvang en ze loopt zelf het allerliefste op blote voeten dus blote voeten.
Waarom wil je haar niet op blote voeten laten lopen?
Ah ok, ik heb 2 kinderen die als ze niet buiten lopen (tuin telt niet) altijd op blote voeten lopen. Zodra we de poort door zijn, trekt Juul haar schoenen en sokken al uit.quote:Op maandag 31 mei 2021 14:29 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik vind de opvang niet schoon genoeg en daarnaast ben ik ook bang dat er iets op haar voet valt, zoals bijvoorbeeld een schaar tijdens het knutselen. Ik vind sloffen als een beetje bescherming wel fijn.
Is een slaaptunnel iets voor Simon? Dat is een strakke laag om de matras heen, waar hij dan onder ligt. Bijna de geborgenheid van een slaapzak, niet makkelijk onderuit te wurmen...quote:Op maandag 31 mei 2021 15:55 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier op de psz ook gewoon op sokken als ze binnen zijn.
Project "Simon onder een deken laten slapen" is gister gestart. Hij sliep nog in een (nog net passende) winterslaapzak en dat kan met dit weer echt niet meer. Op zijn kamer is het nu 22 graden.
Dus gister gedurende de dag al een paar keer voorbereid, dat hij niet meer in de winterslaapzak kon en er verder geen slaapzakken meer waren en dat ie dus onder een deken moest slapen. Vond ie geen probleem.
Bij het naar bed brengen heel kort even gedoe, want hij wilde toch niet onder de deken. Maar uiteindelijk ging het toch vlotter dan verwacht, tot ie vannacht om 1 uur moest plassen. Toen wilde hij zijn bed niet meer in en zijn we van 1 tot 4 uur 's nachts bezig geweest met hem![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij trok alle registers open: plassen, poepen, nog een keer plassen, nog even knuffelen, onder de deken was te koud, onder de deken was te warm, hij wilde bij ons in bed slapen, zijn lichtbeertje ging uit (KRIJSEN!!!!), het duurde hem te lang voor het ochtend was en heel veel huilen enz. enz. enz.
Pfffff, dat was wel weer echt een kutnacht. Gelukkig heb ik deze week nog vakantie. Vanavond maar weer kijken hoe het gaat.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:40 schreef rena het volgende:
Ik was hier pas aan het klagen over de zindelijkheid maar de laatste 4 dagen poept ze ineens op het potje en doet ze eigenlijk al haar plasjes op de wc of het potje‘s Nachts is ze eigenlijk al 99% van de tijd droog!
Erg inventief met stiften ook![]()
Hele herkenbare foto dit; de dopjes, maar ook de gekleurde handen! En ‘s nachts al zo goed droog, knap hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas geen tips, maar ons neefje van 3j9m heeft dat ook nog steeds. Schijnt vaker voor te komen bij jongens, heeft tijd nodig denk ik.quote:Op donderdag 27 mei 2021 16:55 schreef LadyS het volgende:
Mag ik nog meeschrijven![]()
? Ik heb nl 2 vraagjes, ik maak me er totaal niet druk om, maar ben benieuwd naar andere zienswijzen
2. Poepen. Hij is eigenlijk gewoon zindelijk, maar verdomt het om op pot of wc te poepen. Hij vraagt wel keurig een luier en kan het ook ophouden als er niet direct een luiers voor handen is. Ook hiervoor: hebben jullie tips of ook gewoon uitzingen?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 09:55 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein kijkt wel eens kvk liedjes op youtube.. en daar zit aan het einde altijd zo'n gezongen verzoekje " geef een duimpje omhoog en niet omlaag".
Nu was het gisteren etenstijd en had ik de tafel buiten gedekt toen mijn vriend met t kapteintje thuis kwam. Nou... Dat kon de goedkeuring van el capitan niet wegdragen. "Nee mama, dat hoort binnen, duimpje omlaag voor jou!"
![]()
![]()
![]()
Hier gelukkig een peuter die graag buiten eet, we doen niet anders meer met dit weer.
Wij zaten in een goede flow met slapen, maar gisteren weigerde ze opeens?Sliep pas om 22:30 en moest vanochtend om 7:00 weer eruit. Ik hoopte dat ze vanavond lekker moe zou zijn na een dag opvang, maar helaas. Ze ging weer in de weerstand. Ik ben weggegaan en een kwartier later gaan kijken, kamer leeg. Ik vond haar uiteindelijk op onze slaapkamer, onder ons bed, slapend.
![]()
Ik snap het wel, lekker koel op de vloer, in de airco. Als we naar bed gaan maar eens kijken of we haar er onderuit krijgen.![]()
Nog nooit van gehoord, ziet er wel knus uit.quote:Op maandag 31 mei 2021 22:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Is een slaaptunnel iets voor Simon? Dat is een strakke laag om de matras heen, waar hij dan onder ligt. Bijna de geborgenheid van een slaapzak, niet makkelijk onderuit te wurmen...
Hehequote:Op vrijdag 4 juni 2021 13:18 schreef Lemijn het volgende:
@:Ceviche ik zei tegen mijn zoon dat het niet mocht en toen deed hij het niet meer. Maar dat is natuurlijk uitzonderlijk. En niet lang daarna haalde ik een zijkant van het ledikant. Vrijheid heeft hij nu in feite ook als hij eruit kan, dus overstappen is geen slecht idee toch?
Sporadisch. Maar ze begrijpen meer dan ze zeggen hequote:
Oh ja dat is ook nog wel een dingetje inderdaadquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:30 schreef Elleska het volgende:
Een standaard traphekje is ongeveer net zo hoog als de zijkant van het ledikant dus als je die wil inzetten eerst even goed kijken of een traphekje helpt of dat het de situatie gevaarlijker maakt.
De vrijheid is er al op het moment dat kinderen uit een ledikant klimmen. Met zijkant uit het ledikant of een peuterbed kunnen ze veilig uit bed stappen en ook zelf weer in bed klimmen. Die vrijheid werkt dan 2 kanten op.
Hier ging het niet zo makkelijk als bij Lemijn maar probeer vooral eerst de makkelijke manier, wie weet werkt het![]()
Ja dat is wel zo. Maar toen ik vanochtend zei dat hij nog even in zijn bedje moest blijven en ik hem zo kwam halen, hielp dat nietquote:Op vrijdag 4 juni 2021 14:49 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Sporadisch. Maar ze begrijpen meer dan ze zeggen he.
Ja, maar er volgde een avond (22 uur) douche en poetssessie, omdat ze geplast had. Daarna sliep ze wel meteen in haar eigen bed gelukkig!quote:Op vrijdag 4 juni 2021 08:36 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
@:Nolita, is het nog gelukt met haar onder het bed vandaan krijgen?
Ik vond veiligheid het belangrijkst en toen ze met 1,5 uit gif (want wilde niet slapen) uit het ledikant klom en dus viel heb ik meteen de zijkant eruit gehaald en traphekjes dicht gedaan als ze in bed lag. Onze peuter kwam vanaf dat moment inderdaad altijd uit bed, maar aangezien inslapen toch al moeizaam ging was dat voor ons geen achteruitgang. In de nacht zelfs fijn, want dan kwam ze naar ons toe gelopen, tilden we haar in bed en sliepen we samen heerlijk verder.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:36 schreef Ceviche het volgende:
Koert klimt net 2 keer z'n ledikant uit (voor het eerst).
Wat nu? Over naar een peuterbed? En dan traphekjes installeren en hopen dat hij dan in bed blijft liggen?
Ik kan me niet voorstellen dat hij gaat slapen met zoveel vrijheid
Dat traphekje hebben wij ook en die krijgt L inmiddels zonder problemen open. We hebben er extra op gelet dat hij niet zou zien hoe wij het slot openen want hij hoeft zoiets maar 1x te zien en hij kan het ook. Hij is sowieso een goochelaar met sloten, daar zijn ze op de PSZ ook heel blij mee.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 20:01 schreef Nolita het volgende:
Ik verbaas met dat er traphekjes zijn die peuters open krijgen (dat is toch juist de doelgroep!?). Ons hekje (babydan guard me) krijgt een puber pas zelf open volgens mij. En opa en oma hebben er ook moeite mee.
Maar hoe dan? Ik vind dat wij al behoorlijk wat neerwaartse kracht moeten zetten. Mijn peuter lukt dat nooit, want dat punt zit te hoog. En het is überhaupt geen krachtpatser, maar toch.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 21:03 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat traphekje hebben wij ook en die krijgt L inmiddels zonder problemen open. We hebben er extra op gelet dat hij niet zou zien hoe wij het slot openen want hij hoeft zoiets maar 1x te zien en hij kan het ook. Hij is sowieso een goochelaar met sloten, daar zijn ze op de PSZ ook heel blij mee.
Met plasjes laat ik haar het wel een beetje oefenen, maar met poep doe ik het, vooral omdat haar armpjes nog niet lang genoeg zijn om effectief te vegenquote:Op vrijdag 4 juni 2021 22:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wanneer leren kindjes zelf hun billen af te vegen?
U. wil het heel graag, vooral als hij nog op de wc zit
Zijn jullie daar al mee aan het oefenen?
Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisendquote:Op woensdag 9 juni 2021 16:25 schreef PKM het volgende:
Mooie specs @:littledrummergirl .Als je niet echt 160 cm bedoelt tenminste. Jammer van de ogentest, lag het aan de concentratie?
Oh eneehm 1.06m inderdaadquote:Op woensdag 9 juni 2021 17:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisendwaardoor ie na vijf minuten wel was afgehaakt en een beetje met dat ding zat te zwaaien.
De herkansing ging hier vlekkeloos, ik denk dat de benadering een groot verschil maakt inderdaad en dat hij beter wist wat de bedoeling was en er verder niks hoefde.quote:Op woensdag 9 juni 2021 17:06 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja denk het wel, die mevrouw bracht het ook niet echt bruisendwaardoor ie na vijf minuten wel was afgehaakt en een beetje met dat ding zat te zwaaien.
Nog gefeliciteerd! En leuk je hier weer te zien!quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:40 schreef BobbyMcGee het volgende:
Enne.. hoi!
Mijn A. is twee jaarhet is een heerlijk jongetje. Laat het heel duidelijk (oorverdovend vaak...) merken als hij iets niet prettig vindt. Vanochtend bij het brengen naar de opvang waren we wat laat. Hij mocht dus direct buiten spelen - anders dan normaal. Daar was meneer het níet mee eens.. hij zette het op een brullen. Loop ik weer met hem richting de deur, vraag ik 'wil je naar binnen, naar [naam leidster toe]?' is hij stil en zegt droog 'oké'.
Ik vind dit zo'n leuke leeftijd. Hij is zo gezellig en grappig. En er hoeft nog zo weinig.. hij mag op eigen tempo zich ontwikkelen en we kunnen gewoon aansluiten bij zijn interesse. Wat dat betreft lijkt de schoolperiode (aan het andere uiterste van dit topic) me een stuk complexer, met alle verwachtingen waar ze dan aan moeten voldoen.
@:Rebubbled: ik moest nog aan jouw situatie met je schoonouders denken. Hier waren mijn ouders een paar dagen rond A's verjaardag. Met name mijn vader dacht telkens dat het een goed idee zou zijn om A vast te pakken als hij 'nee' zei of wegliep. Pas als hij het op een huilen zette liet hij hem dan met tegenzin los. Echt heel vervelend. Je krijgt dan het idee dat je je kind moet beschermen tegen opa en ik vertrouwde hem ook niet alleen met A. Ik of mijn man hebben meerdere keren moeten ingrijpen en ik heb uitgebreid geprobeerd uit te leggen waarom het niet oké is én dat het averechts werkt omdat A alleen maar wantrouwender wordt. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter en kwam er ook weer meer toenadering tussen A en opa.
Iets wat ik wel fijn vind, want ondanks dit gedrag weet ik dat mijn vader echt een heel leuke en lieve opa kan zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bas is een heerlijke kletskous. Gek op auto's, dieren, buiten spelen, fietsen, knutselen en smerig worden. Afgelopen weekend deel 1 van de verjaardagsfeestjes gevierd, hij is vooral erg blij met de kassa van fisher price. We zitten lekker in een slaapregressieperiode, vooral 's avonds maakt hij het bont met niet willen slapen momenteel. Ach, ook dat komt wel weer goed
![]()
Succes!quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh kapitein (die nog lang niet zindelijk is) wilde net ineens in een onderbroek naar bed. Dus we gaan m sowieso even wakker maken voor we zelf gaan slapen en dan gaan we het zien (maar ik verwacht dat het misgaat dus er ligt vast een schoon setje beddengoed voor t grijpensorry kind). Maar ach
eens moet de eerste keer zijn
Ze moest idd een rondje tekenen op papier en een bouwsel van 3 blokjes nabouwen...quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:38 schreef Donna het volgende:
Zou dat wel goed zijn @:Nolita ?
Mijn dochter is nog geen 3j9m dus ik heb geen idee hoe die afspraak gaat, maar haar laatste afspraak ergens in de herfst van vorig jaar (2.5 ongeveer?) was met de vormenstoof en een lijn trekken op papier bijv.
Goeie!quote:Op donderdag 10 juni 2021 20:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Succes!
Tip van flip; maak het bedje dubbel op (waterdichte molton, hoeslaken, waterdichte molton, hoeslaken). Bij een nat bed trek je dan de bovenste laag eraf en klaar is Kees.
Wij kregen ook de vormenstoof en een stapeltje blokjes, kapitein was niet onder de indruk en vond dat ik die dingen maar moest doenquote:Op donderdag 10 juni 2021 20:18 schreef Nolita het volgende:
Welkom nieuwe peuters!![]()
Wij hadden vorige week overigens ook de 3j9m afspraak op het cb en ik vond m een beetje vreemd. In die zin, dat ze volgens mij allemaal opdrachtjes moest doen voor een net 3-jarige ofzo? Vooral toen ze begon met de vormenstoof moest ik al grinniken, want mijn baby krijgt al een rondje door een gaatje..![]()
Meer van jullie die dat gevoel hadden?
En we kregen een intakeformulier van school met 5 pagina’s aan ja/nee vragen...per thema ruimte voor een beetje toelichting en 1 open vraag. Werd er een beetje kriegel van toen ik er doorheen scrolde. Ik ga er maar vanuit dat de lijst de basis van het intakegesprek vormt, zodat je iets kunt toelichten.
Heel herkenbaar en super irritant. Blijf gewoon met je takken van iemand anders af, welke leeftijd dan ook. Ugh. Laatst ook weer in een parkje, een wildvreemde kerel die met de oma van onze buurmeisjes aan het praten was en dan Lily gaat kietelen. Dude, wie ben jij? En dan gepikeerd reageren wanneer Lily 'NEEEEEE' brult. 'Wel een eigen persoontje he?' Ja, en nu wegwezen. Maar dat laatste vind ik soms dus best lastig om assertief in te zijn merk ik. En daar geef ik mijn ouders weer de schuld van, omdat ik het allemaal maar moest laten gebeuren. Opvoeden is best confronterend soms.quote:@:Rebubbled: ik moest nog aan jouw situatie met je schoonouders denken. Hier waren mijn ouders een paar dagen rond A's verjaardag. Met name mijn vader dacht telkens dat het een goed idee zou zijn om A vast te pakken als hij 'nee' zei of wegliep. Pas als hij het op een huilen zette liet hij hem dan met tegenzin los. Echt heel vervelend. Je krijgt dan het idee dat je je kind moet beschermen tegen opa en ik vertrouwde hem ook niet alleen met A. Ik of mijn man hebben meerdere keren moeten ingrijpen en ik heb uitgebreid geprobeerd uit te leggen waarom het niet oké is én dat het averechts werkt omdat A alleen maar wantrouwender wordt. Gelukkig ging het na een paar dagen wat beter en kwam er ook weer meer toenadering tussen A en opa.
Iets wat ik wel fijn vind, want ondanks dit gedrag weet ik dat mijn vader echt een heel leuke en lieve opa kan zijn.
Oh hier zou ik echt helemaal niet van gediend zijn. Je blijft van mijn kind af als wildvreemde en al helemaal niet kietelen. Griezel.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Heel herkenbaar en super irritant. Blijf gewoon met je takken van iemand anders af, welke leeftijd dan ook. Ugh. Laatst ook weer in een parkje, een wildvreemde kerel die met de oma van onze buurmeisjes aan het praten was en dan Lily gaat kietelen. Dude, wie ben jij? En dan gepikeerd reageren wanneer Lily 'NEEEEEE' brult. 'Wel een eigen persoontje he?' Ja, en nu wegwezen. Maar dat laatste vind ik soms dus best lastig om assertief in te zijn merk ik. En daar geef ik mijn ouders weer de schuld van, omdat ik het allemaal maar moest laten gebeuren. Opvoeden is best confronterend soms.
+1quote:Op maandag 7 juni 2021 21:51 schreef Peejtur het volgende:
Ik zou het wel handig vinden als hier in de OP ook een overzicht zou komen van hoe oud de peuters zijn hier. Van mensen die erop willen natuurlijk.
Handig om beetje te vergelijken wanneer wij sommige dingen kunnen verwachten ongeveer.
Fijn!quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:10 schreef PKM het volgende:
Moet wel zeggen dat het gillen voorbij is. Vragen of hij een knuffel wou als hij gilde bleek echt te helpen.
Herkenbaar. Ook dat van minder assertief zijn dan dat ik had gewild.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Heel herkenbaar en super irritant. Blijf gewoon met je takken van iemand anders af, welke leeftijd dan ook. Ugh. Laatst ook weer in een parkje, een wildvreemde kerel die met de oma van onze buurmeisjes aan het praten was en dan Lily gaat kietelen. Dude, wie ben jij? En dan gepikeerd reageren wanneer Lily 'NEEEEEE' brult. 'Wel een eigen persoontje he?' Ja, en nu wegwezen. Maar dat laatste vind ik soms dus best lastig om assertief in te zijn merk ik. En daar geef ik mijn ouders weer de schuld van, omdat ik het allemaal maar moest laten gebeuren. Opvoeden is best confronterend soms.
quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
Even invullen dan!
Om het dan makkelijk te maken voor @:MaJo . Quote/copy-paste en zet jezelf even er op de juiste plek bij?
- BellaaElisa : N. 07-02-2018
- D.U.M.A.N. : U, 17-03-2018
- NicolasJoy: S, 17-08-2018
- Peejtur: Lize, 04-03-2019
- douche-eendje: Bas, 10-06-2019
Als jij dat fijner vindt, dan kan je het gewoon daar bij houden.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 21:15 schreef Elleska het volgende:
Allemaal met complete geboortedatum erin? Maand en jaar zou al prima zijn wat mij betreft.
Ik heb me dus voorgenomen om Lily hierin de 'leiding' te laten nemen. Wanneer zij nee zegt tegen iemand en ze moet het nog eens zeggen, grijp ik voortaan in. Liever tactloos iemand tegen het hoofd stoten met een 'Ze zegt nee, ze wil het, stop.' dan awkward glimlachen en hopen dat het stopt. Het is me nu twee keer gebeurd namelijk en ik voel me achteraf echt dagen schuldig. Ik wil graag tactisch uit de hoek komen op zulke momenten en dat maakt het extra lastig. Dus fuck it. Dan maar mensen pissig maken.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:20 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Maar hoe geef je dat mee als je dat zelf niet hebt?
Interessant, want hier gaan ze dus gewoon door. Ook deze kietelaar. De andere keer was tijdens een bruiloftreceptie waarbij een man, opvallend vaak mannen.., het leuk vond om te doen alsof hij haar eten ging afpakken tijdens Lily haar 'van mij' fase. Keer op keer op keer. Ik vond die sociale setting echt lastig om er wat van te zeggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 00:06 schreef aapieannie het volgende:
Hier laten ze gelukkig zelf heel goed weten wat ze wel en vooral niet willen. Vandaag ben ik met de kinderen bij de mc donalds wezen eten en daar zat een wat oudere man vlakbij. Die vroeg aan Vincent of hij een hapje van zn ijsje mocht, en voor ik zelf kon reageren gilde hij zelf al " nee, jij weg!" De man stond gepikeerd op, zei niks meer en liep weg.
Ik verbaas me er vooral over dat mensen denken dat dit geaccepteerd gedrag is...
G, maart 2018quote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:26 schreef MaJo het volgende:
Lijstje in de OP gezet! Als er nog peuters missen, laat het me weten hier of door een DM/PM
Ik post niet zo vaak, maar zet mijn 2 dondersteentjes er ook maar inquote:Op zaterdag 12 juni 2021 14:26 schreef MaJo het volgende:
Lijstje in de OP gezet! Als er nog peuters missen, laat het me weten hier of door een DM/PM
Jullie zitten dus 4 jaar zonder pauze in de peuterpuberteit…quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik besef me net dat ik voorlopig dit topic niet hoef te verlaten.
Nadat de oudste in 08-2022 vier jaar wordt, is de jongste ~ 2 weken later twee jaar. Gek idee.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie kan de laatste tijd flink mopperen. Vooral omdat ze iets wil, of juist niet, ze het alleen wil doen, of niet, ze sandalen aan wil, of juist gympen etc. Het antwoord maakt ook echt niet uit. Zeg ik dat is goed dan wil ze juist het andere. Zo’n peuter kan het zichzelf soms wel erg moeilijk maken…
Herkenbaar. Kapitein zegt dan ook altijd op overdreven boze toon "mama, kijk eens naar mijn gezicht! Is dit een blij gezicht of en boos gezicht?" En als ik dan zeg " ben je boos?" Zegt ie " nee,ik ben HEEl boos"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lekker expressief typje is het
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Herkenbaar. Kapitein zegt dan ook altijd op overdreven boze toon "mama, kijk eens naar mijn gezicht! Is dit een blij gezicht of en boos gezicht?" En als ik dan zeg " ben je boos?" Zegt ie " nee,ik ben HEEl boos"![]()
Lekker expressief typje is het
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Dit is bij Simon ook zo. Op de psz was het eerst wel echt spannend en huilen en vragen of we hem wel weer kwamen ophalen. Nu hoort het soort van bij de routine, want hij vraagt nog steeds standaard met een nep huil stemmetje "Kom je me wel weer ophalen", maar meteen daarna rent hij naar binnen.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:41 schreef LeSage het volgende:
Bij S. hebben we dat jarenlang gehad, rena. Ik had zelf het idee dat er op een gegeven moment niet echt een emotie achter zat, maar dat het aangewend was. Klinkt heel hard, maar ik nam het heus wel serieus tegenover hemen uiteindelijk toch gewoon doorzetten, want het moet nu eenmaal.
Ja dat gevoel begin ik ook wel eens te krijgen dat het een soort gewoonte geworden is, en ik moet zeggen dat ik zelf best wel gevoelig ben voor andermans emoties dus ik trek het me ook aan inwendig, wat zij misschien ook weer voelt. Een lekkere vicieuze cirkel dusquote:Op zondag 13 juni 2021 08:41 schreef LeSage het volgende:
Bij S. hebben we dat jarenlang gehad, rena. Ik had zelf het idee dat er op een gegeven moment niet echt een emotie achter zat, maar dat het aangewend was. Klinkt heel hard, maar ik nam het heus wel serieus tegenover hemen uiteindelijk toch gewoon doorzetten, want het moet nu eenmaal.
Ter geruststelling: psz en opvang 2 jaar lang gehuild, op school vanaf dag 1 huppelend naar binnen. Nooit meer gehuild.
Versterkt ook het gevoel dat het meer een gewoonte was geworden.
Zo had ik het tot nu nog even niet bekeken .....quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:38 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Jullie zitten dus 4 jaar zonder pauze in de peuterpuberteit…![]()
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie kan de laatste tijd flink mopperen. Vooral omdat ze iets wil, of juist niet, ze het alleen wil doen, of niet, ze sandalen aan wil, of juist gympen etc. Het antwoord maakt ook echt niet uit. Zeg ik dat is goed dan wil ze juist het andere. Zo’n peuter kan het zichzelf soms wel erg moeilijk maken…
Geweldige foto! Ik vind die expressies fantastisch. Op het moment zelf niet altijd even geslaagd, maar achteraf....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik herken onze dame wel heel erg in het 'ze kunnen het zichzelf zo moeilijk maken' ....Hier ook weer meer verlatingsangst de laatste weken! Heel erg zin in de opvang, totdat we er zijn.. Krijsend naar binnen. Het is vast weer een faaaaaase. Geen idee waar het ineens vandaan komt. Misschien meer besef ofzo?quote:Op zondag 13 juni 2021 07:41 schreef rena het volgende:
Ah die eerste foto van Sofie![]()
Heel herkenbaar
Hier zitten we momenteel weer in een aardige verlatingsangst fase, ik snap niet zo goed hoe het komt, maar afzetten bij de peuterspeelzaal lijkt wel steeds erger te worden, ze begint soms thuis al te huilen van de spanningIk ben heel begripvol naar haar toe in de zin van; “Ik snap dat je het spannend vind en dat is helemaal niet erg, mama had dat vroeger soms ook, maar mama komt echt weer terug” etc, maar dat lijkt totaal niet te helpen. Het schijnt wel heel snel over te zijn als ik weg ben en als ik thuis met haar praat over hoe het gegaan is is ze wel positief over de juf en de kindjes verder. Heel frustrerend en het maakt mijn vrije ochtenden toch minder zorgeloos. Herkenbaar bij de oudere peuters? Ik merk het ook aan haar als we bijvoorbeeld in het bos zijn; “Laat je me niet achter mama? Of “laat je me nooit alleen mama?” Ik heb haar nog nooit zomaar alleen gelaten of wat dan ook, dus ik snap oprecht niet waardoor dit ineens zo intens leeft bij haar.
Sowieso is het momenteel weer erg mama voor en mama na, hoe lief ik haar ook vind, ik ervaar het soms als best vermoeiendquote:Op zondag 13 juni 2021 08:39 schreef rena het volgende:
Dat “ik ga niet meer huilen” zegt ze hier ook wel eens aan het einde van een driftbuien vaak is het dan ook goed gelukkig. Je kunt ze steeds beter tot rede brengen merk ik.
Het zal ook wel weer een fase zijn denk ik, het ene kind zal er meer last van hebben dan de ander, het is al fijn om het even te ventileren hier
Aan de andere kant draagt ze al sinds vorige week zaterdag geen luiers meeren op een paar ongelukjes na gaat het eigenlijk heel goed op dat gebied. Ik zie ook in de ontwikkeling qua praten veel vooruitgang momenteel
Dus mijn beredenering is ook; ze gaat met veel dingen vooruit en neemt dan misschien op andere gebieden een stapje terug?
Wat goed van de luiers! Dat is dan wel weer een hele stap vooruit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen interesse nog voor hier.![]()
Oh dit is ook wel een goede om te weten voor de volgende fiets, nu denk ik dat ze voorlopig nog wel met de zijwieltjes fietst of wanneer gaan/kunnen ze meestal los fietsen?quote:Op zondag 13 juni 2021 10:00 schreef Malteser het volgende:
Wat fiets betreft, wij hebben net als Rena een Popal, inderdaad super stevig en degelijk maar…. daardoor ook loeizwaar. We hebben een 12 inch en die weegt 15 kilo. Mijn kleuter kon dus nooit zo ver fietsen want klein fietsje (dus hij moet vaak met de trappers rond) en ook nog heel zwaar (zwaarder dan de kleuter die erop zat).
Bovendien best een gewicht als ze moeten stoppen bij het verkeerslicht oid. Dus hij liet ‘m dan best vaak ‘omvallen’ als hij stil stond.
Nu een 16 inch gekocht van Volare, meer zo’n crossfiets/mountainbike-achtig model, hij gaat als een speer, want deze fiets weegt maar 10,5 kilo. Ongetwijfeld daardoor wat minder degelijk en stevig en dus gaat deze fiets vast geen tien kinderen mee maar dat hoeft ook niet want ik heb er maar twee.
Moraal van het verhaal, koop geen loodzware fiets. Met zijwielen is dat nog niet zo erg maar zonder zijwielen kan dat pittig zijn voor die hummels.
We wonen sinds eind april in dit huis (nieuw en zelfgebouwd) en ja de tuin is een verademing. Nog niet helemaal af, maar al prima te gebruiken 😁 Zeker voor de tweeling heel belangrijk nu.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:01 schreef rena het volgende:
[..]
Solodelphi, wat een leuk plaatje zo samen lezenen wat een heerlijk grote tuin
![]()
Mijn oudste was 4 jaar en 3 maanden toen we de zijwielen eraf haalden, hij fietste zo weg maar kon vanwege zijn kleine lengte toen pas aan de grond met zijn tenen.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:01 schreef rena het volgende:
[..]
Oh dit is ook wel een goede om te weten voor de volgende fiets, nu denk ik dat ze voorlopig nog wel met de zijwieltjes fietst of wanneer gaan/kunnen ze meestal los fietsen?
@:PKM , om te bepalen of jullie weg mogen? Wat kunnen ze lekker dominant zijn al die peuters hè, hier probeert ze ook wel eens te commanderen maar dan krijgt ze echt nul op rekwest.
Oh Takkie, dat klinkt echt heel leuk, hier in de omgeving kan ik dat soort dingen nog niet echt vinden jammer genoeg en ik woon vrij centraal in NL. Zal ook wel weer tijd kosten eer het allemaal opgestart is.
Solodelphi, wat een leuk plaatje zo samen lezenen wat een heerlijk grote tuin
![]()
Ik ben vandaag voor het eerst alleen wezen zwemmen met C in de recreatieplas hier in de buurt en oh wat hebben we het leuk gehad met zijn tweetjes. Ik heb echt een waterratje gebaard![]()
Ik vind het echt zo leuk een groter wordend kind
, ik ben echt geen baby persoon eigenlijk.
Bij marktplaats is het ook geduld en geluk hebben, de goede betaalbare fietsen staan er ook maar een dag of twee op. Ik heb toevallig vrijdag de nieuwe (20 inch Batavus) fiets voor kleuter opgehaald, ¤35. En zijn vorige fiets was ¤30 (en zou voor dat bedrag weer verkocht kunnen worden, maar blijft bewaard voor de meiden). Een andere waar ik op reageerde was nog mooier en ¤30, maar daarvoor was ik na een halve dag al te laat.quote:Op maandag 14 juni 2021 20:36 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Malteser, dat is wel een goede tip, geen te zware fiets.![]()
We twijfelen heel erg over een nieuwe fiets of eentje van Marktplaats. Voor een beetje nette fiets op Marktplaats wordt ook zo ¤ 75 of meer gevraagd. Ik heb een leuke nieuwe fiets online gezien voor iets meer als ¤ 100.
We hebben nog 3 weken om rond te kijken
[ Bericht 11% gewijzigd door wieksel op 14-06-2021 23:27:15 (Gedoe met gifje erin ;) ) ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij speelt sinds een tijdje rollenspellen, zo grappig. Vaak doet hij alsof hij naar school gaat. Of hij verkoopt ijs voor “één uur vijfentwintig”.![]()
Protège moi de mes désirs.
Spannend!quote:Op donderdag 17 juni 2021 13:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij kregen vanochtend de klassenindeling van de basisschool, waar Simon in september naar toe gaat. Hij komt in de klas bij zijn beste vriendje van de psz![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het nu toch wel spannend en "echt" worden en merk dat ik het er wel moeilijk mee heb![]()
![]()
, hoe stom dat ook klinkt.
Echt een hele nieuwe fase, die we straks ingaan. Een fase, waarin we Simon steeds meer los moeten laten, een fase waarbij je niet meer alles weet, wat hij doet, dat hij vriendjes gaat krijgen, een eigen leventje. Heel mooi aan de ene kant en ook lastig aan de andere kant![]()
![]()
Sentimentele muts ben ik...……..
Huilend over straat na het wegbrengen gaat mij ook zeker gebeurenquote:Op donderdag 17 juni 2021 14:12 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Spannend!
Ik liep bij de oudste huilend in de supermarkt na het wegbrengen![]()
Ineens twijfels of ze wel genoeg mee zou hebben, of ze het wel leuk zou hebben enzo haha!
Gelukkig heeft ze het er enorm naar haar zin( in inmiddels groep 3)!
quote:Op dinsdag 15 juni 2021 13:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:rena wat is ze al groot
Ik mis al jullie leuke foto’s omdat ik even offline ben op social media. Gelukkig hebben we FOK! nog.
U. is ook ontzettend gegroeid. In lengte, karakter en ontwikkeling.Ik miste je inderdaad al op InstagramSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij speelt sinds een tijdje rollenspellen, zo grappig. Vaak doet hij alsof hij naar school gaat. Of hij verkoopt ijs voor “één uur vijfentwintig”.![]()
![]()
![]()
M. doet ook aan rollenspellen. Of hij vindt het leuk als ik M. ben en dan is hij mama. Zelf ben ik heeel slecht in rollenspellen (geen onwil, maar ik kan het gewoon niet ofzo), dus ik probeer het altijd een beetje af te houden![]()
@NicolasJoy, wat een heerlijk vrolijk bekkie ❤
O jongens, de basisschool! Ook zo’n mijlpaal. Ik ga gegarandeerd janken bij 1. het afscheid op de psz (15-10) 2. zijn 4e verjaardag (20-10) en 3. de 1e keer naar de basisschool (25-10) 🙈
Volgens mij gaan zijn vriendjes van de psz niet naar de school waar hij heen gaat, dat is wel jammer.
Laatst vertelde M dat hij pijn had ergens. Ik vroeg aan hem hoe dat dan kwam. Hij had zich gestoten aan een wolk. Een andere keer aan het dak van een huis. Of de bovenkant van een lantaarnpaal. En ik hoor aan de manier hoe hij het zegt dat hij de antwoorden ter plekke verzint. “Gestoten aan… eeeuhm…. *zoekend rondkijken*… aan een wolk!”
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
Is dit grappig?quote:Op maandag 21 juni 2021 20:19 schreef NightDancert het volgende:
Passen peuters in het riool? Want die van ons wil ik geregeld door de plee trekken.
Was inderdaad op school zelf, gelukkig maar! Ik zou het niet tof vinden om mijn kind ergens achter te laten waar ik zelf nooit geweest ben. Ik zou dan zeker vragen om een rondleiding.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:15 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Nolita, is de intake bij jullie op de school zelf? Bij ons gaat dat waarschijnlijk online![]()
Begin jullie mag Simon op de doordraaidag kennis maken met zijn klas, juf en klasgenootjes.
Gek idee he! Geldt voor Jacob ook. Maar ze starten wel gelijk met een groepje kleintjes, iedereen die 4 wordt van zomervakantie t/m herfstvakantie. En dat weer verdeeld over 3 net leeggelopen kleuterklassen. En 1 wenuurtje voor de zomerstop, denk dat het wel fijn is dat hij dan het lokaal en de juf alvast een keer heeft gezien. Maar de indeling is duidelijk nog niet rond, we zouden in mei wat horen eigenlijk. Ach ja. Het maakt me niet uit verder want ik ken toch nog niemand.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Ben benieuwd hoe ie het gaat doendan is ie weer de allerkleinste
make up reiniger die je normaal voor je gezicht gebruikt proberen? Die is niet zo schadelijk voor de stof denk ikquote:Op donderdag 24 juni 2021 10:39 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand nog tips hoe je lippenstift van een handtas af kunt krijgen?
Van zijn gezicht heb ik het grotendeels kunnen verwijderen, van het behang en de tegels ook, mijn broek (waar het op kwam door een knuffel van hem) gaat de was in en hijzelf zit nu in bad, maar echt makkelijk gaat het niet van zijn beentjes af.
Dat houten treintje krijg ik ook niet helemaal schoon, maar da's minder belangrijk.
Het is kunstleer. Ik heb het net heel voorzichtig met Dasty geprobeerd waarna ik het direct met heel veel water weer weggeveegd heb.quote:Op donderdag 24 juni 2021 10:44 schreef aeaeae het volgende:
Mak
[..]
make up reiniger die je normaal voor je gezicht gebruikt proberen? Die is niet zo schadelijk voor de stof denk ik
9 jrquote:Op donderdag 24 juni 2021 12:15 schreef Lemijn het volgende:
Die prik met 3mnd 9jr? Geen centje last hier, terwijl dat met alle babyprikken wel zo was.
.
Haha, omgedraaidquote:Op donderdag 24 juni 2021 12:19 schreef LadyS het volgende:
[..]
9 jrZo hard gaat het ook weer niet
Ja die prik inderdaad. M heeft van geeneen prik last gehad, behalve dus die van 14 maanden en nu krijgt hij daar geloof ik de booster van (DKTP booster staat er op zijn kaartje). Plus dat de zoon van een collega er ook erg ziek van was. Was dus benieuwd hoe het de andere peuters vergaan was.
Oh gefeliciteerd nog!quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:35 schreef FlyingFish het volgende:
Wij komen nog even afscheid nemen, ik heb nu drie kleuters in huis! Vorige week dinsdag trakteren op het kdv (2x), zaterdag het grote feest (in 2 sessies) en maandag trakteren op school (2x). Het zit er weer op gelukkig
foto
Hier hadden ze geen last van de laatste prikken, zowel niet tijdens het zetten als daarna. ToT, sterkte... Maar wel een leuke foto zo
Door alsnog even een uurtje in bed te laten rusten?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe overleef ik de 'het middagslaapje vervalt'-fase?
Ergens op de middag n rustmomentje inlassen met een filmpje, muziek of een luisterboek werkt hier goedquote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Rebubbled het volgende:
Hoe overleef ik de 'het middagslaapje vervalt'-fase?
Jezus mijn hersens gingen meteen naar de enige luisterboeken die ik ooit heb geluisterd toe en ik dacht 'Ik weet niet of Lily Game of Thrones or LOTR al kan volgen..' Ik ben moe.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 18:59 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ergens op de middag n rustmomentje inlassen met een filmpje, muziek of een luisterboek werkt hier goed
Er staan wat peuterluisterboeken op spotifyquote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:01 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Jezus mijn hersens gingen meteen naar de enige luisterboeken die ik ooit heb geluisterd toe en ik dacht 'Ik weet niet of Lily Game of Thrones or LOTR al kan volgen..' Ik ben moe.
Ze heeft vandaag om 16u nog even 15 minuten geslapen op de bank. Goed idee, slecht idee? Ze was zeer dramatisch voor ca. 2 uur daarna. En daarna manisch. Ze ligt er vandaag een uur eerder in en dat ging evengoed gemakkelijk. Hoelang duurde de overgang bij jullie?
Thnx voor de tip! Dat is super handig!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Er staan wat peuterluisterboeken op spotifywoezel en pip, dikkie dik, aadje piraatje,kikker en nog wat
Hier ook alweer n maand of drie ergens tussen vijf en zes wakker, en hij gaat slapen ergens rond kwart over zeven. Later naar bed heeft er helaas invloed opquote:Op zondag 27 juni 2021 14:05 schreef PKM het volgende:
Er staan ook gouden boekjes op Spotify @:Rebubbled , zijn ook heel leuke bij!
Sinds Banaan geen middagdutjes meer doet slaapt hij 's avonds makkelijker. Nou is hij de laatste tijd weer vroeger wakker (vijf/zes uur) dat is jammer.
Waarom is dit? Waarom zijn al die peuterhobbies in het weekend al om 8.30? Ik zie dit echt vaak en als de ouder van een peuter die wel tot 8u slaapt, vallen ze gewoon af voor mij. Ik ga echt niet haasten op een weekenddag. Wie heeft dit ooit bedacht?quote:Op maandag 28 juni 2021 02:23 schreef aapieannie het volgende:
Op zaterdag heeft de oudste turnen om half 9, en als ik nachtdienst heb gehad breng ik haar eerst nog weg voor ik ga slapen.
Oh echt dit he. Tis weekend mensen, please, twee dagen in de week rust en relaxed, ipv stress en chaos.quote:Op maandag 28 juni 2021 08:32 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Waarom is dit? Waarom zijn al die peuterhobbies in het weekend al om 8.30? Ik zie dit echt vaak en als de ouder van een peuter die wel tot 8u slaapt, vallen ze gewoon af voor mij. Ik ga echt niet haasten op een weekenddag. Wie heeft dit ooit bedacht?
Haha! De oudste hier wordt 8 in augustus en turnt in de selectiegroep. En die moet doordeweeks ook gewoon om half 9 op school zijn dus qua tijd met opstaan maakt dat voor haar niet uit.quote:Op maandag 28 juni 2021 08:32 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Waarom is dit? Waarom zijn al die peuterhobbies in het weekend al om 8.30? Ik zie dit echt vaak en als de ouder van een peuter die wel tot 8u slaapt, vallen ze gewoon af voor mij. Ik ga echt niet haasten op een weekenddag. Wie heeft dit ooit bedacht?
Voor haar niet, maar voor jou misschien wel?quote:Op maandag 28 juni 2021 16:03 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Haha! De oudste hier wordt 8 in augustus en turnt in de selectiegroep. En die moet doordeweeks ook gewoon om half 9 op school zijn dus qua tijd met opstaan maakt dat voor haar niet uit.
Beterquote:Op maandag 28 juni 2021 19:04 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Hier geen middagslaapjes meer (soms helaas). Hier ook weer de slaaptrainer geïntroduceerd en het raam afgeplakt want de ochtenden zijn vroeeeg
![]()
)
Hoe ging het verder vandaag met de zindelijkheidstraining LDG?
Nee ook niet. De ene week breng ik haar weg na mijn nachtdienst. En de andere week is zondag mijn uitslaapdag, dus wat dat betreft js het go with the flow. In juli en augustus is de turnvereniging met vakantie dus afgelopen zaterdag was de laatste keer voorlopig.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:24 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Voor haar niet, maar voor jou misschien wel?
En van de ene op de andere dag was hij ineens overdag plaszindelijk en geeft ie zelf aan wanneer hij moet plassenquote:Op maandag 28 juni 2021 20:01 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Betergisteren elf keer dweilen, vandaag drie
. Wel met iets meer aansturen vanuit ons (wat niet helemaal de insteek van die methode is.. daar moet ie t zelf aangeven). Het zelf aangeven deed hij vandaag 1 keer, dus het is een begin
Jup,ik had er een hard hoofd inquote:
En als ze niet willen willen ze ook echt nietquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:28 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Jup,ik had er een hard hoofd inwant het leek hem heel lang echt totaal niet te interesseren en hij moet na de zomer toch echt naar de basisschool
Nja het boeide hem vooral echt geen biet als hij nat was, stond ie in een plas met een doorweekte onderbroek gewoon verder te spelenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:34 schreef Ceviche het volgende:
[..]
En als ze niet willen willen ze ook echt nietheeft hij er zelf nog iets over gezegd de afgelopen dagen? Dat hij weer een luier aan wilde ofzo?
Oh nou lekker viesquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Nja het boeide hem vooral echt geen biet als hij nat was, stond ie in een plas met een doorweekte onderbroek gewoon verder te spelenze zeggen dat ze het als ze het voelen vies en vervelend vinden, maar daar heeft de mijne geen boodschap aan
![]()
Hij heeft nu alleen snachts nog een broekjesluier, maar ik denk dat die er binnenkort ook af kan als we hem in de avond een keer extra laten plassen.
Hij vind het nu wel prima zonder luier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |