abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200044818
Naar school gaan duurt voor de heren hier nog wel even. Ze worden eind oktober 3. Ik ben wel benieuwd op welk moment ze straks mogen starten, of dat na de zomer of de herfstvakantie is.
pi_200044923
Doukje kan zonder zijwieltjes fietsen. Alleen vertrekken is nog moeilijk.

Trotse tante.

Beroemde uitspraak: dat is geen boterham, dat is een pistolé 🤣
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_200045241
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 13:35 schreef FlyingFish het volgende:
Wij komen nog even afscheid nemen, ik heb nu drie kleuters in huis! Vorige week dinsdag trakteren op het kdv (2x), zaterdag het grote feest (in 2 sessies) en maandag trakteren op school (2x). Het zit er weer op gelukkig :D

foto

Hier hadden ze geen last van de laatste prikken, zowel niet tijdens het zetten als daarna. ToT, sterkte... Maar wel een leuke foto zo :X
Oh gefeliciteerd nog! *O* Wat een grote dames!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_200059402
-Onnodig-

[ Bericht 98% gewijzigd door MaJo op 25-06-2021 20:58:22 ]
pi_200060612
Hoe overleef ik de 'het middagslaapje vervalt'-fase?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_200060801
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Rebubbled het volgende:
Door alsnog even een uurtje in bed te laten rusten?

Dat is althans wat ik doe. Paar knuffels en een paar boekjes erbij. Slaap je niet? Dan kan je spelen met de knuffels of boekjes lezen in bed :P
  vrijdag 25 juni 2021 @ 18:59:39 #257
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200060821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 18:47 schreef Rebubbled het volgende:
Ergens op de middag n rustmomentje inlassen met een filmpje, muziek of een luisterboek werkt hier goed :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_200061702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 18:59 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ergens op de middag n rustmomentje inlassen met een filmpje, muziek of een luisterboek werkt hier goed :Y
Jezus mijn hersens gingen meteen naar de enige luisterboeken die ik ooit heb geluisterd toe en ik dacht 'Ik weet niet of Lily Game of Thrones or LOTR al kan volgen..' Ik ben moe. :')

Ze heeft vandaag om 16u nog even 15 minuten geslapen op de bank. Goed idee, slecht idee? Ze was zeer dramatisch voor ca. 2 uur daarna. En daarna manisch. Ze ligt er vandaag een uur eerder in en dat ging evengoed gemakkelijk. Hoelang duurde de overgang bij jullie?
  vrijdag 25 juni 2021 @ 20:09:48 #259
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200061843
Ging hier eigenlijk vanzelf.
Als hij niet wil slapen, wil hij niet slapen. Ik houd er wel rekening mee om dan eind van de middag niet meer op pad te gaan (en als dat toch nodig is probeer ik de rest van de dag rustig te houden), laat weggaan met een vermoeid kind gaat niet altijd goed.
Bij de gastouder is het pas sinds deze week dat hij daar ook niet meer wil slapen, zal wel komen door alle indrukken daar dat dat toch vermoeiender is.
Beetje passen en meten (voor ons dan). Toen hij nog wel sliep hield ik wel rekening met zijn slaapcyclus, als hij korter dan 45 min of korter dan 1,5 uur sliep was hij niet vrolijk. Een kwartier zou hier ook niet goed gaan maar je weet van tevoren niet hoe lang ze zullen slapen natuurlijk :P

Koert zegt sinds deze week een paar extra woorden, hopelijk komt het nu echt op gang.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 20:42:06 #260
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200062371
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:01 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Jezus mijn hersens gingen meteen naar de enige luisterboeken die ik ooit heb geluisterd toe en ik dacht 'Ik weet niet of Lily Game of Thrones or LOTR al kan volgen..' Ik ben moe. :')

Ze heeft vandaag om 16u nog even 15 minuten geslapen op de bank. Goed idee, slecht idee? Ze was zeer dramatisch voor ca. 2 uur daarna. En daarna manisch. Ze ligt er vandaag een uur eerder in en dat ging evengoed gemakkelijk. Hoelang duurde de overgang bij jullie?
Er staan wat peuterluisterboeken op spotify *O* woezel en pip, dikkie dik, aadje piraatje,kikker en nog wat :Y
pi_200079825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Er staan wat peuterluisterboeken op spotify *O* woezel en pip, dikkie dik, aadje piraatje,kikker en nog wat :Y
Thnx voor de tip! Dat is super handig!

We gaan vanavond zowaar aan de 'slaaptraining'. Ze heeft een jaar elke nacht doorgeslapen van 8 tot 8, en sinds een paar maanden is het draaaaamaaaa. Meermaals per nachts wakker, soms voor langere tijd, soms 8x kort achter elkaar. We hebben haar vandaag de nieuwe regels uitgelegd. Voor het slapen een snack en melk, geen eten meer 's nachts. Bij dorst kan ze zelf wat water drinken en weer gaan liggen. En als we komen zeggen we enkel vanaf nu dat het tijd is om te slapen, we van haar houden en we haar morgenochtend weer zien. Elke binnenkomst hetzelfde riedeltje en weer weg. Nacht 1, elke 3 minuten tot ze stil is. Mijn vriend doet deze nacht. Morgen ben ik aan de beurt met om de 4 minuten. Iemand ervaring met eenzelfde soort tactiek?
pi_200081218
Ik doe weer eens een aanhaakpoging :W

Na een paar pittige maanden lijkt Pitbull weer een stuk beter in z'n vel te zitten hier :) waar alles tot voor kort nog 'STOM!' was, of reden voor een driftbui, lukt het hem nu steeds beter om z'n emoties onder woorden te brengen en echt uit te leggen wat hij wil. En andersom 'pikt' hij ook steeds meer uitleg van anderen. Heel fijn dit O+

Gisteren kregen we een uitnodiging voor hem om binnenkort alvast een half uurtje te komen kijken op school. Beetje vroeg als je het mij vraagt (hij start in december :P ), maar vermoed dat-ie het wel tof vindt :) hij zit al 2 dagdelen bij de peuters en dat is in hetzelfde gebouw, dus echt spannend is het allemaal niet :)
  zondag 27 juni 2021 @ 00:40:54 #263
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_200085120
@Rebubbled
Als ze 's middags niet meer slaapt slaapt ze 's nachts misschien beter?
Bij Koert waren we elke avond een uur/anderhalf uur bezig en dan soms 's avonds of als wij naar bed gingen weer.
Sinds hij 's middags niet meer slaapt is hij echt knock out.
pi_200086164
Dat is de hoop. Maar tot nog toe hebben we voornamelijk een emotioneel kind aan het einde van de dag dat niet wil eten met avondeten. Keihard in slaap valt bij het naar bed gaan en vervolgens dus de hele nacht op en af spookt en om eten vraagt. Qua doorslapen helaas geen verschil nog. Ik ga zo ons turfbord bekijken hoe het vannacht gegaan is. Ik lag op een andere kamer met oordoppen. Ik heb haar 1x door de oordoppen heen gehoord. Ben benieuwd hoe mijn vriend eraantoe is..
  zondag 27 juni 2021 @ 12:27:19 #265
56471 pinquit
oh my lama!
pi_200088471
Hier 't zelfde. Als ze middagslaapt, is de avond laaaaang. Als ze overslaat, is de nacht vreselijk.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_200089159
Wat hier werkte was om de dag een middagslaapje. Maar inmiddels zijn we weer terug op elke middag een slaapje. Het leven van een 3jarige is blijkbaar heel erg vermoeiend.

Wat ik meestal doe is na de lunch op de slaapkamer een boekje lezen, L in zijn bed en ik in de luie stoel op zijn kamer en dan is hij vaak binnen 10min vertrokken. Ik vind die rust zelf ook wel even fijn.
Als we onderweg zijn dan probeer ik ergens in de middag een rustmoment in te bouwen. Slapen doet hij dan in de fietskar, draagzak of autostoeltje. Alles waarin hij 'vast' zit want zelf rust pakken doet hij niet dus daar zit een klein beetje dwang achter voor zijn eigen bestwil.

Slaaptraining met om de zoveel minuten terug heb ik ervaring mee maar dat werkte bij L niet, die raakte compleet over zijn toeren en kwam dan helemaal niet meer in slaap. Er zijn ook genoeg verhalen waarbij het wel werkt dus proberen kan altijd en je merkt snel genoeg of het werkt. Niet mee doorgaan als het zoals bij ons averechts lijkt te werken maar dat lijkt me logisch. Ben benieuwd hoe afgelopen nacht ging @Rebubbled
pi_200089702
Er staan ook gouden boekjes op Spotify @Rebubbled , zijn ook heel leuke bij!

Sinds Banaan geen middagdutjes meer doet slaapt hij 's avonds makkelijker. Nou is hij de laatste tijd weer vroeger wakker (vijf/zes uur) dat is jammer. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 27 juni 2021 @ 18:58:20 #268
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_200095071
quote:
3s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:05 schreef PKM het volgende:
Er staan ook gouden boekjes op Spotify @:Rebubbled , zijn ook heel leuke bij!

Sinds Banaan geen middagdutjes meer doet slaapt hij 's avonds makkelijker. Nou is hij de laatste tijd weer vroeger wakker (vijf/zes uur) dat is jammer. ;(
Hier ook alweer n maand of drie ergens tussen vijf en zes wakker, en hij gaat slapen ergens rond kwart over zeven. Later naar bed heeft er helaas invloed op -O-
pi_200096053
Vanacht is mijn vriend zeven keer naar haar toe geweest, waarvan drie keer op elkaar volgend met 3 minuten ertussen. De rest waren losse keren. Alles voor 00.30. Vanmiddag heb ik haar wel in haar bedje gelegd, maar ik hoorde haar wel hoesten de hele tijd. Ik denk niet dat ze heeft geslapen en na een half uur wilde ze eruit, wat prima was. Ze ligt er nu weer in. Een uur eerder dan met een middagslaapje. Vandaag ben ik aan de beurt. Net weer de 'spelregels' uitgelegd aan haar. We gaan het meemaken.
pi_200097886
Succes ermee rebubbled. Geen tips helaas.

Mayra doet al een tijdje geen middagdutjes meer, zowel niet thuis als bij de opvang. Ze ligt dan wel rond 18:30 uur knock-out in bed te slapen in de avond en slaapt tot een uur of 7 in de ochtend. Soms slaapt ze de hele nacht door, maar vaak wordt ze 1/2x wakker voor slokjes melk.

Als ze dan wel een keertje een middagdutje doet, slaapt ze pas rond 22 uur in de avond en wordt dan rond 7 uur wakker.

Ik heb dus eigenlijk liever dat ze geen middagdutje doet :P

Wel bied ik haar de kans om een dutje te doen en leg haar elke middag in bed om te rusten/ slapen. Dat doen ze ook bij de opvang. Na driekwartier/ uurtje roept ze dat ze eruit wil en dan haal ik haar eruit.
pi_200103173
Helaas geen tips.
Ik dacht dat ze hier wel wilden stoppen met slapen in de middag, maar afgelopen week hebben ze toch elke dag weer geslapen. Met inderdaad als resultaat dar ze in de avond pas rond 10 uur in slaap vallen. We maken er hier geen probleem van omdat ze in de ochtend kunnen uitslapen, en dat ook daadwerkelijk doen.
Op zaterdag heeft de oudste turnen om half 9, en als ik nachtdienst heb gehad breng ik haar eerst nog weg voor ik ga slapen. Toen ik om 9 uur thuis kwam sliepen alle mannen nog en vriend gaf aan uiteindelijk om 10 uur zelf wakker was en toen de kleine mannen heeft wakker gemaakt.
Ze hebben duidelijk de slaap genen van papa haha.
pi_200103816
Vannacht maar 2x geroepen. 1x om 23.30 en 1x om 06.20. Maar het grote verschil is dat ik enkel binnen hoef te komen, zeg dat het tijd om te slapen is, ik van haar houd en haar morgenochtend weer zie. Dus geen tijden meer met haar wakker. Dat scheelt al een boel. Ik kon alleen beide keren niet meer in slaap komen, dus uitgerust ben ik nog steeds niet.. :')

Ik ga vandaag de sleeptrainer ook installeren en hopelijk helpt dat haar in de ochtend met bepalen hoe laat het is. Ze wordt nu vooral wakker door het zonlicht, maar slaapt makkelijk nog 2 uur verder. Hopelijk scheelt het weer een keer roepen als ze haar hoofd op kan tillen om te checken of de lamp al groen is.

Kijken hoe het vannacht gaat na een drukke dag opvang. Vaak is het dan erger.
pi_200103832
quote:
6s.gif Op maandag 28 juni 2021 02:23 schreef aapieannie het volgende:
Op zaterdag heeft de oudste turnen om half 9, en als ik nachtdienst heb gehad breng ik haar eerst nog weg voor ik ga slapen.
Waarom is dit? Waarom zijn al die peuterhobbies in het weekend al om 8.30? Ik zie dit echt vaak en als de ouder van een peuter die wel tot 8u slaapt, vallen ze gewoon af voor mij. Ik ga echt niet haasten op een weekenddag. Wie heeft dit ooit bedacht? :P
  maandag 28 juni 2021 @ 08:46:03 #274
56471 pinquit
oh my lama!
pi_200103930
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:32 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Waarom is dit? Waarom zijn al die peuterhobbies in het weekend al om 8.30? Ik zie dit echt vaak en als de ouder van een peuter die wel tot 8u slaapt, vallen ze gewoon af voor mij. Ik ga echt niet haasten op een weekenddag. Wie heeft dit ooit bedacht? :P
Oh echt dit he. Tis weekend mensen, please, twee dagen in de week rust en relaxed, ipv stress en chaos.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_200104277
Wij gaan hier in het weekend ook echt niet beginnen met dat soort vroege activiteiten. 5 dagen per week staan we om uiterlijk 07:00 op, elke ochtend dus. In het weekend starten we standaard rustig op, heerlijk lang keutelen in bed en daarna beneden aan de ontbijttafel, heerlijk.

Juul slaapt nog wel 's middag, thuis maken we haar na 2 uur wakker, op het KDV is het meer rusten wat ze doet. Dan is 's avonds volledig afgedraaid, dood en doodop. Dus die heeft echt haar slaapje nog nodig. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer B daarmee stopte, het was in ieder geval niet voor zijn 3e verjaardag want ik kan me herinneren dat hij tijdens onze vakantie in Frankrijk ook nog 's middags sliep. Hij was toen bijna 3,5 jaar.

Ze is sowieso erg moe de laatste tijd, wat het nou is, geen idee. Ze klaagt er zelf ook over, dat ze zo moe is.

Nog 2 nachtjes, dan wordt ze 3! Yeaaaah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')