De rest van ons kan over 20 jaar juist makkelijker reizen dan nu.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:44 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik wil een beetje reizen, de wereld ontdekken, dingen doen die ik over twintig jaar misschien niet meer kan doen.
Dit was allang bekend.quote:Op donderdag 10 juni 2021 16:54 schreef deedeetee het volgende:
Een van de Belgische prinsen heeft leerproblemen Blauw bloed is dus geen garantie voor goed kunnen leren. Ik vind trouwens dat er tegenwoordig wel erg veel nadruk ligt op een zo hoog mogelijke opleiding. Net alsof er anders geen leuke dingen meer zijn die je kunt gaan doen na je studietijd.
Daar zijn in de geschiedenis wel voorbeelden van te vindenquote:Op donderdag 10 juni 2021 16:58 schreef Tegan het volgende:
Wat betreft niveau, dat wordt er gewoon ingestampt met bijles en verplicht hard werken aan school. Daarmee kan iedere leerling wel vwo halen. Niet dat dat direct van toepassing is bij Amalia, knap zo cum laude.
Wij merken daar niets van, pas als er een troonopvolger wordt geboren met een zwaardere verstandelijke beperking, die zal dan wellicht afstand doen van de troon?
Dat bedoelde ik ook helemaal niet hoor. Zijn ouders lijken mij juist hele leuke ouders die veel aandacht voor hun kinderen hebben en hun best doen om ze een hele fijne jeugd te bezorgen.quote:Op donderdag 10 juni 2021 17:00 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dit was allang bekend.
Maar ik heb nergens iets gelezen over dat hij gepushed wordt om een hoge opleiding te doen.
Intelligentie is erfelijk, dus als ze een beetje hun best doen met partnerkeuze, hebben ze 'nature' ook in de pocket.quote:Op donderdag 10 juni 2021 16:58 schreef SQ het volgende:
Het is echt niet zo gek dat die royals allemaal gymnasium hebben. Er zit een heel groot stuk nurture in je ontwikkeling. Als je de hele dag omgaat met intelligente, ambitieuze en welbespraakte mensen is de kans dat je je zelf intelligent, ambitieus en welbespraakt ontwikkelt natuurlijk veel groter
Zeker, zeker. Het is een combinatie van beiden.quote:Op donderdag 10 juni 2021 17:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Intelligentie is erfelijk, dus als ze een beetje hun best doen met partnerkeuze, hebben ze 'nature' ook in de pocket.
Ze heeft geen schooljaar overgeslagen dat blijven ze ook maar opperen. Ze is van december en dus een heel vroege leerlingen. Kinderen geboren t/m 31 december gaan naar groep 1. Kinderen van 1 januari of later gaan naar groep 0.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:44 schreef girlnextdoor. het volgende:
Amalia cum laude geslaagd voor examen.
DEN HAAG - Prinses Amalia is cum laude geslaagd voor haar eindexamen, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst. De oudste dochter van koning Willem-Alexander en koningin Mxima heeft haar gymnasiumdiploma behaald.
Het is geen verrassing dat de prinses haar eindexamens heeft gehaald. Op Koningsdag in Eindhoven eerder dit jaar gaf ze aan zich niet heel veel zorgen te maken. „Ik sta er goed voor. Het is heel veel leren en blokken en op hoop van zegen dat ze vragen stellen die ik geleerd heb”, zei Amalia lachend.
Amalia, die op het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag zit, heeft een schooljaar overgeslagen en is nu 17 jaar oud. Ze wil na de afronding van haar middelbareschooltijd daarom niet meteen een vervolgopleiding doen, maar gaat eerst een jaar ’de wijde wereld’ verkennen. Wat ze in die periode precies gaat doen, weet ze nog niet. „Het is vooral de gedachte van geen school, wel nog leren, maar niet in de trant van school. Hoewel ik er wel van heb genoten de afgelopen veertien jaar”, zei ze daarover op Koningsdag. „Ik wil een beetje reizen, de wereld ontdekken, dingen doen die ik over twintig jaar misschien niet meer kan doen.”
Bron: telegraaf.nl
-----------
Gefeliciteerd Amalia! Goed gedaan
Ik vraag me overigens wel af waarom kroonopvolgers veelvuldig vwo hebben, zit geloof ik nooit een mbo'er tussen. Dat kan toch niet? Of is het net als met prins Harry dat leraren helpen?
Zeer terechte vraag. Ik hoop nog steeds dat er eens eentje tussen zit die met hard werken vmbo-t haalt en dan verpleegkunde gaat doen of zoiets. Maar helaas.quote:Op donderdag 10 juni 2021 15:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me weleens af of er een lid van een koningshuis is die niet zo slim is. Die bijvoorbeeld (niet on eerbiedig bedoeld) VMBO doet. Elk lid doet of deed VWO of gymnasium volgens mij?
Dit lijkt me eerder opgenomen. Ze zit toch op Mallorca?quote:Op donderdag 10 juni 2021 16:29 schreef sportfreak het volgende:
[ twitter ]
En natuurlijk ook op Huis ten Bosch de vlag uit.
Prinses Irene heeft destijds MMS gedaan.quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
Zeer terechte vraag. Ik hoop nog steeds dat er eens eentje tussen zit die met hard werken vmbo-t haalt en dan verpleegkunde gaat doen of zoiets. Maar helaas.
Dit is ook een bijzonder verhaal: Johanna van Castiliquote:Op donderdag 10 juni 2021 17:05 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Daar zijn in de geschiedenis wel voorbeelden van te vinden
Karel II van Spanje
Ferdinand I van Oostenrijk
Ja, van WimLex is bekend dat dat niet de snuggerste van de 3 was. Zijn cijfers mochten bijvoorbeeld niet openbaar gemaakt worden bij tentamens... zn afstudeerscriptie ging over zn overgrootvader.. hij zal niet oerdom zijn, maar ik gok toch echt wel dat Amalia haar intellect van haar moeder heeftquote:Op donderdag 10 juni 2021 15:44 schreef girlnextdoor. het volgende:
Amalia cum laude geslaagd voor examen.
DEN HAAG - Prinses Amalia is cum laude geslaagd voor haar eindexamen, meldt de Rijksvoorlichtingsdienst. De oudste dochter van koning Willem-Alexander en koningin Mxima heeft haar gymnasiumdiploma behaald.
Het is geen verrassing dat de prinses haar eindexamens heeft gehaald. Op Koningsdag in Eindhoven eerder dit jaar gaf ze aan zich niet heel veel zorgen te maken. „Ik sta er goed voor. Het is heel veel leren en blokken en op hoop van zegen dat ze vragen stellen die ik geleerd heb”, zei Amalia lachend.
Amalia, die op het Christelijk Gymnasium Sorghvliet in Den Haag zit, heeft een schooljaar overgeslagen en is nu 17 jaar oud. Ze wil na de afronding van haar middelbareschooltijd daarom niet meteen een vervolgopleiding doen, maar gaat eerst een jaar ’de wijde wereld’ verkennen. Wat ze in die periode precies gaat doen, weet ze nog niet. „Het is vooral de gedachte van geen school, wel nog leren, maar niet in de trant van school. Hoewel ik er wel van heb genoten de afgelopen veertien jaar”, zei ze daarover op Koningsdag. „Ik wil een beetje reizen, de wereld ontdekken, dingen doen die ik over twintig jaar misschien niet meer kan doen.”
Bron: telegraaf.nl
-----------
Gefeliciteerd Amalia! Goed gedaan
Ik vraag me overigens wel af waarom kroonopvolgers veelvuldig vwo hebben, zit geloof ik nooit een mbo'er tussen. Dat kan toch niet? Of is het net als met prins Harry dat leraren helpen?
Is ze nou voor haar VWO geslaagd of voor haar gymnasium?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:27 schreef totebel het volgende:
[..]
Ja, van WimLex is bekend dat dat niet de snuggerste van de 3 was. Zijn cijfers mochten bijvoorbeeld niet openbaar gemaakt worden bij tentamens... zn afstudeerscriptie ging over zn overgrootvader.. hij zal niet oerdom zijn, maar ik gok toch echt wel dat Amalia haar intellect van haar moeder heeft
Voor het gymnasium, maar dat geeft je een VWO diplomaquote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Is ze nou voor haar VWO geslaagd of voor haar gymnasium?
Zou nu de HAVO zijn. Is ontstaan toen er nog ouders en scholen waren die geen meisjes op de hbs tussen de jongens wilden zien.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Prinses Irene heeft destijds MMS gedaan.
😳 oh, de mms was gewoon onderdeel van een grote gemengde scholengemeenschap. Met minder accent op bta vakken en de diepte en breedte in van alle talen als engels, frans en duits.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 10:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zou nu de HAVO zijn. Is ontstaan toen er nog ouders en scholen waren die geen meisjes op de hbs tussen de jongens wilden zien.
Dat huwelijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit is ook een bijzonder verhaal: Johanna van Castili
quote:
Die wilden gewoon seksquote:Amper hadden de toekomstige echtelingen n blik uitgewisseld, of de vonk sloeg over. Tegen elke hofetiquette in liep het koppel zwijgend - ze spraken immers elkaars taal niet - de deur uit en lieten de verstijfde hovelingen achter voor wat ze waren. Ze gingen samen op zoek naar een priester. Toen ze die vonden, beval Johanna hem om hen ter plekke in de echt te verbinden, zomaar midden op een Lierse straat. Zonder op hun gevolg te letten begaven de jongelui zich op een drafje naar de voor hen voorziene woning en draaiden de deur achter zich dicht.
Ja goed zo, ze komt vast niets te kortquote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:09 schreef Guanabana het volgende:
Prinses Amalia ziet af van toelage van 1,6 miljoen euro - https://nos.nl/l/2384603
Coole chick.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:09 schreef Guanabana het volgende:
Prinses Amalia ziet af van toelage van 1,6 miljoen euro
- https://nos.nl/l/2384603
Treurig hequote:Op vrijdag 11 juni 2021 16:56 schreef Isabeau het volgende:
En dan nog lees je op internet allemaal zeikerds en dat het niet oprecht is en dat ze niks te kort zal komen (van ons belastinggeld voor haar ouders) etc etc.Azijnpissers allemaal.
Ja.quote:
Ik vind dat zo’n rare gedachtengang…quote:Op donderdag 10 juni 2021 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeer terechte vraag. Ik hoop nog steeds dat er eens eentje tussen zit die met hard werken vmbo-t haalt en dan verpleegkunde gaat doen of zoiets. Maar helaas.
Het kan haar eigen verdienste zijn h, Amalia kan best een slim kind zijn. Maar als de hele familie het gymnasium door rolt, dan heb je toch het idee dat diploma's te koop zijn. Dat is niet de basis waarop we ons onderwijssysteem gebaseerd hebben.
Hoe dan ook, gefeliciteerd. Ze zal het vast niet helemaal kado gekregen hebben.
Dit, los van het gegeven dat ze cum laude geslaagd is, dat geven ze zeker niet cadeau.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind dat zo’n rare gedachtengang…
Mijn man en ik hebben allebei vwo gedaan, mijn broertje en zijn broertje ook.
Dan zegt toch ook niemand “ik hoop dat er een keer een gewone hardwerkende vmbo-t’er tussenzit” over onze kinderen?
Het maakt mij zelf niks uit, we zien wel hoe de kinderen het gaan doen op school, maar de hoop uitspreken dat er eentje minder goed kan leren omdat dat “lekker normaal” is snap ik echt niet. Alsof gymnasium doen een soort schande is
Oh, die briefquote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:09 schreef Guanabana het volgende:
Corona tijd stoort me welquote:Op vrijdag 11 juni 2021 18:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, die brief
Handgeschreven en duidelijk niet gedicteerd, want dan waren waren en voorbehouden ingezet als "7 december 2021 hoop ik 18-jaar te worden" (een DV doen ze daar al heel lang niet meer, maar dat had ook gekund).
Geweldig gedaan, en al die azijnzeikers die haar sowieso niets gunnen zoeken het maar uit.
Mijn moeder is van 1948, opgegroeid in een dorpje vlak bij Rotterdam. Kwam op een dag helemaal geshockeerd van een renie van haar lagere school terug. Ze waren op een groepsfoto gezet, en ze moesten op dezelfde plek gaan zitten als op een foto van de zesde klas. Toen bleek eigenlijk dat de eerste twee rijen waren allemaal mensen waren die gestudeerd hadden, woonden eigenlijk ook allemaal niet meer in de buurt. De achterste twee rijen waren naar de ambachtsschool of huishoudschool gegaan en woonden allemaal binnen 10 km van dat schooltje....quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit, los van het gegeven dat ze cum laude geslaagd is, dat geven ze zeker niet cadeau.
En ja, het is een familie waar al generaties lang mensen konden gaan studeren, mijn opa nog met de hoofdmeester moest gaan praten om mijn vader naar de HBS te krijgen, want dat was toch nergens voor nodig, dat de zoon van een landarbeider naar de HBS zou gaan?
Mijn vader is van 1941, dus de generatie van Beatrix, als je toen niet uit een welgesteld gezin kwam vond men het helemaal niet nodig dat je een serieuze schoolcarrire had, je was een dubbeltje en moest niet denken dat je een kwartje kon worden, ook niet als je goede cijfers haalde.
Daardoor barst het nog van de families waar de eerste generatie studenten pas in de jaren 60 van het vwo af kwamen, en tot de invoering van de studiefinanciering hoefde je zonder vwo-diploma al niet aan studeren te denken.
De invoering van de mammoetwet in 1968 heeft het voor het gewone volk makkelijker gemaakt en de invoering van de studiefinanciering in 1986 heeft studeren pas echt bereikbaar gemaakt.
Niemand staat raar te kijken als het zoontje van de advocaat en de huisarts naar het gymnasium gaat, net als zijn broer en 2 zussen, maar bij de Oranjes is het van dat "goh, toch raar dat er niet een naar de mavo gaat", terwijl die mensen juist vrij intelligente partners trouwen en al generaties lang geen neven, nichten en andere royals met een inteeltachtergrond trouwen.
Ik ook!quote:
Mijn moeder (1952) mocht naar het gymnasium maar wilde niet (mijn opa was van tramconducteur opgeklommen naar hoge gemeenteambtenaar. Ze waren een erg progressief gezin, rood! Maar mijn moeder was vooral dwars) Twee keer blijven zitten op de hbs en dus naar de kweekschool. Geen middelbareschooldiploma.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit, los van het gegeven dat ze cum laude geslaagd is, dat geven ze zeker niet cadeau.
En ja, het is een familie waar al generaties lang mensen konden gaan studeren, mijn opa nog met de hoofdmeester moest gaan praten om mijn vader naar de HBS te krijgen, want dat was toch nergens voor nodig, dat de zoon van een landarbeider naar de HBS zou gaan?
Mijn vader is van 1941, dus de generatie van Beatrix, als je toen niet uit een welgesteld gezin kwam vond men het helemaal niet nodig dat je een serieuze schoolcarrire had, je was een dubbeltje en moest niet denken dat je een kwartje kon worden, ook niet als je goede cijfers haalde.
Daardoor barst het nog van de families waar de eerste generatie studenten pas in de jaren 60 van het vwo af kwamen, en tot de invoering van de studiefinanciering hoefde je zonder vwo-diploma al niet aan studeren te denken.
De invoering van de mammoetwet in 1968 heeft het voor het gewone volk makkelijker gemaakt en de invoering van de studiefinanciering in 1986 heeft studeren pas echt bereikbaar gemaakt.
Niemand staat raar te kijken als het zoontje van de advocaat en de huisarts naar het gymnasium gaat, net als zijn broer en 2 zussen, maar bij de Oranjes is het van dat "goh, toch raar dat er niet een naar de mavo gaat", terwijl die mensen juist vrij intelligente partners trouwen en al generaties lang geen neven, nichten en andere royals met een inteeltachtergrond trouwen.
Ah, de "belangrijke" kinderen werden toen al vooraan gezet... dorpsschooltje dus de kinderen van de dokter, notaris en hoofdmeester gingen naar dezelfde school, verder waarschijnlijk kinderen van middenstanders, kinderen van arbeiders zullen achteraan gezet zijn en ook op voorhand al kansloos zijn geweest.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 19:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Mijn moeder is van 1948, opgegroeid in een dorpje vlak bij Rotterdam. Kwam op een dag helemaal geshockeerd van een renie van haar lagere school terug. Ze waren op een groepsfoto gezet, en ze moesten op dezelfde plek gaan zitten als op een foto van de zesde klas. Toen bleek eigenlijk dat de eerste twee rijen waren allemaal mensen waren die gestudeerd hadden, woonden eigenlijk ook allemaal niet meer in de buurt. De achterste twee rijen waren naar de ambachtsschool of huishoudschool gegaan en woonden allemaal binnen 10 km van dat schooltje....
ik ben bang dat het eigenlijk nog steeds gebeurt, de kinderen van artsen en advocaten krijgen eerder een HAVO/VWO-advies dan het kind van een bijstandsmoeder....quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, de "belangrijke" kinderen werden toen al vooraan gezet... dorpsschooltje dus de kinderen van de dokter, notaris en hoofdmeester gingen naar dezelfde school, verder waarschijnlijk kinderen van middenstanders, kinderen van arbeiders zullen achteraan gezet zijn en ook op voorhand al kansloos zijn geweest.
Bizar eigenlijk dat het zo doorzichtig was
Klopt...quote:Op vrijdag 11 juni 2021 22:54 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
ik ben bang dat het eigenlijk nog steeds gebeurt, de kinderen van artsen en advocaten krijgen eerder een HAVO/VWO-advies dan het kind van een bijstandsmoeder....
Dat is niet waar. Zeker bij familiebedrijven niet. Lastige is wel dat je vaak lager begint, dus doorstromen is lastiger. De absolute top wordt wel erg uitdagend. Maar dat kan je oplossen door zelf een bedrijf te beginnen. Als je directiebloed hebt, is de kans groot dat je ook succesvol kunt zijn als ondernemer.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:16 schreef Tegan het volgende:
Het is eigenlijk wel jammer dat je tegenwoordig zonder opleiding nergens kan doorgroeien.
Vroeger was vriendjespolitiek erg aan de orde bij het bedrijf waar ik werk. Een beetje grote waffel en lekker meepraten, dan kwam je wel een eindje als je de ambitie had. Ik heb het idee dat je nu inderdaad de nodige papieren n ervaring moet hebben. Of als je gewoon kneitergoed je werk doet en je leidinggevende ziet dat, dan kun je ook wel verder komen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:16 schreef Tegan het volgende:
Het is eigenlijk wel jammer dat je tegenwoordig zonder opleiding nergens kan doorgroeien.
En de Queen is heel klein!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 11:18 schreef maily het volgende:
[..]
Zij is vrij lang ja. En ze zal ook wel hoge hakken dragen.
Een kleine 300.000 euro per jaar daarvan is inkomen, de vergoeding voor personele en materile uitgaven is ruim 1,3 miljoen.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 15:09 schreef Guanabana het volgende:
Elegant!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:59 schreef bloempje-moi het volgende:
Queen Elizabeth snijdt heel casual een taart aan.![]()
[ afbeelding ]
https://www.dailymail.co.(...)ices-cake-SWORD.html
Ze heeft wel humor die ouwe!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 10:59 schreef bloempje-moi het volgende:
Queen Elizabeth snijdt heel casual een taart aan.![]()
[ afbeelding ]
https://www.dailymail.co.(...)ices-cake-SWORD.html
Ze heeft wel echt zo'n blik van: 'man doe niet zo raar, ik schaam me dood.....'quote:
Het idee is sympathiek, uitvoering een stuk minder.quote:Op donderdag 17 juni 2021 22:17 schreef girlnextdoor. het volgende:
Maakt Amalia een enorm mooi statement, doet haar vader weer een actie waarmee je denkt van ehhhh..?
Waar is de anderhalve meter en waar zijn de mondkapjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |