abonnement Unibet Coolblue
pi_199365501
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387200

quote:
Europese topclubs hebben een principeakkoord bereikt over het opzetten van de Super League, meldt The New York Times. Volgens de krant is een groep topclubs onder aanvoering van Juventus, Manchester United, Liverpool en Real Madrid het eens over de opzet van de nieuwe Europese competitie. Het initiatief druist rechtstreeks in tegen de plannen die de UEFA maandag wil presenteren over de nieuwe opzet van de Champions League.

De afgelopen maanden voerden clubs in het geheim gesprekken over de Super League. Minstens twaalf clubs hebben hun jawoord gegeven of hebben interesse getoond in de komst van de competitie: het gaat om zes Engelse clubs (Manchester United, Liverpool, Manchester City, Arsenal, Chelsea en Tottenham Hotspur), drie Spaanse club (Real Madrid, Barcelona en Atlético Madrid) en drie Italiaanse clubs (Juventus, AC Milan en Internazionale).

De groep probeert andere clubs, zoals Bayern München en Borussia Dortmund, ook zover te krijgen om zich te committeren aan de plannen, maar die clubs willen nog geen afscheid nemen van het huidige stelsel. Ook Paris Saint-Germain heeft uitnodigingen om zich bij de groep topclubs te voegen vooralsnog afgewezen. Nasser Al-Khelaifi, de voorzitter van PSG, is ook gedelegeerde bij het uitvoerend comité van de UEFA namens de European Club Association, het orgaan dat de Europese clubteams vertegenwoordigt.

Woordvoerders van clubs die betrokken zijn bij de plannen willen op dit moment niet reageren op het vermeende principeakkoord. Ook een woordvoerder van de UEFA reageert nog niet, maar de Europese voetbalbond zou achter de schermen wel rekening houden met een statement van de clubs op zeer korte termijn. Officials van de UEFA hebben dit weekend gesprekken gevoerd over mogelijkheden om het plan te blokkeren. Een van de opties die werd besproken, is om clubs die de traditionele structuur de rug willen toekeren uit te sluiten van het volgend seizoen in de Champions League.

Het nieuwe toernooi zou in 2022 moeten beginnen. In de competitie zouden de beste teams van het continent het tegen elkaar opnemen in een eigen toernooi, los van de 'kleinere clubs'. Hoewel er dus nog wordt gezocht naar extra draagvlak, wordt er mogelijk zondag nog een statement gepubliceerd over de Super League. Op die manier overschaduwen de clubs de plannen van de UEFA over de nieuwe opzet van de Champions League. De bond wil maandag bekendmaken dat de grootste clubcompetitie van Europa voortaan bestaat uit 36 deelnemers (tegen 32 nu) en de huidige poule­fase met groepen van vier teams verdwijnt. Die wordt ingeruild voor één ranglijst van alle teams. Tussen september en januari wordt dan gespeeld in een eerste fase, waarbij ­elke deelnemer per loting tien tegenstanders krijgt toegewezen.
twitter


twitter


twitter


twitter


twitter
Ik doe het ff rustig aan.
pi_199365518
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Heeft de EU überhaupt sport specifieke regels?
Ik denk dat je meer aan kartelvorming moet denken, dus niet zozeer specifiek sport-gerelateerd. Gezamenlijk, buiten de bestaande bonden om, een gesloten competitie organiseren waar andere clubs niet aan mogen/kunnen deelnemen.
Dat kartelvorming-verhaal was ook waar de regering in Londen mee gedreigd zou hebben richting de Engelse clubs: wat jullie van plan zijn, is pure kartelvorming en dat gaan we niet ongemoeid laten want dat is hier verboden.
(En dat is het in de EU ook.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_199365725
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik denk dat je meer aan kartelvorming moet denken, dus niet zozeer specifiek sport-gerelateerd. Gezamenlijk, buiten de bestaande bonden om, een gesloten competitie organiseren waar andere clubs niet aan mogen/kunnen deelnemen.
Dat kartelvorming-verhaal was ook waar de regering in Londen mee gedreigd zou hebben richting de Engelse clubs: wat jullie van plan zijn, is pure kartelvorming en dat gaan we niet ongemoeid laten want dat is hier verboden.
(En dat is het in de EU ook.)
Is die markt daar niet veel te groot voor? Het is niet zo dat ze voetbal monopoliseren

Ik weet wel dat Amerikaanse organisaties als NFL, NBA e.d. een speciale uitzondering hebben op antitrust laws. Dus het is wel wat er op van toepassing is (anders geen uitzondering).

Die hele wetgeving is een beetje een wespennest dus zal heel er afhangen van hoe eea geïnterpreteerd wordt, maar het zou kunnen idd.
pi_199366204
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Is die markt daar niet veel te groot voor? Het is niet zo dat ze voetbal monopoliseren

Ik weet wel dat Amerikaanse organisaties als NFL, NBA e.d. een speciale uitzondering hebben op antitrust laws. Dus het is wel wat er op van toepassing is (anders geen uitzondering).

Die hele wetgeving is een beetje een wespennest dus zal heel er afhangen van hoe eea geïnterpreteerd wordt, maar het zou kunnen idd.
Gedurende de eerste 10 dagen na de bekendmaking van de SEL heb ik regelmatig naar Sky Sports gekeken, en daar werd uiteindelijk gesuggereerd dat de Britse regering misschien wel meer invloed had gehad op de beslissing van de Engelse clubs om zich terug te trekken, dan alle boze/woedende reacties van de supporters en van andere clubs en sportliefhebbers.

Maar net als jij zeg ik: wet- en regelgeving is een wespennest c.q. kan een wespennest zijn. Het fijne weet ik er ook niet van.

In hoeverre de UEFA zelf zwart-op-wit regels heeft die uiteindelijk serieus zware straffen kunnen opleveren voor de SEL clubs (speciaal voor de drie meest hardnekkige)... ook dat gaat een kwestie van welles/nietes en wellicht veel (juridisch) gesteggel worden. Goed (of kwaad? ;)) geld voor de advocatuur.

Ik herinner me wel dat de voorzitter van FC Porto desgevraagd zei dat zowel UEFA als EU serieus dwars zouden kunnen gaan liggen als ze het plan van de SEL zouden zien. En dat hij (mede) daarom besloot om er niet aan mee te doen. Ondanks alle nadelen aan de Champions en Europa League, bleef hij toch aan die competities de voorkeur geven.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_199366869
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 23:07 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Gedurende de eerste 10 dagen na de bekendmaking van de SEL heb ik regelmatig naar Sky Sports gekeken, en daar werd uiteindelijk gesuggereerd dat de Britse regering misschien wel meer invloed had gehad op de beslissing van de Engelse clubs om zich terug te trekken, dan alle boze/woedende reacties van de supporters en van andere clubs en sportliefhebbers.
Politici zijn natuurlijk opportunisten, die zagen door de opstand dat er geen draagvlak voor was, mooi moment om even te profileren. Achter de schermen zal idd wel eea gebeurt zijn. Al is het maar de dreiging van een antitrustzaak, zoiets duurt jaren, kost klauwen met geld en uiteindelijk zal het afhangen van een rechter. Clubs hebben daar vermoed ik geen trek in. Dus wat dat betreft was die opstand van supporters en (oud) spelers wel nodig.

quote:
Maar net als jij zeg ik: wet- en regelgeving is een wespennest c.q. kan een wespennest zijn. Het fijne weet ik er ook niet van.

In hoeverre de UEFA zelf zwart-op-wit regels heeft die uiteindelijk serieus zware straffen kunnen opleveren voor de SEL clubs (speciaal voor de drie meest hardnekkige)... ook dat gaat een kwestie van welles/nietes en wellicht veel (juridisch) gesteggel worden. Goed (of kwaad? ;)) geld voor de advocatuur.
Ik denk dat er binnenkort wel regels voor komen :D

Denk niet dat er nu regels voor waren, daar zijn de huidige straffen te laag voor. De sancties die er nu zijn klinken als een soort blijk van goede wil van de clubs. PR-technisch is het niet handig om dat juridisch aan te vechten. ¤15m/9 clubs te besteden aan grassroots voetbalprojecten. Ga er vanuit dat er volgend jaar wat mooie PR foto's komen van spelers die ergens in een uithoek een voetbalveldje openen :D

En 5% van de Uefa inkomsten volgend jaar. Vervelend maar allemaal nog wel te overzien.
pi_199366875
De ESL clubs rest eigenlijk weinig anders dan de wonden likken en accepteren dat hun machtspositie toch niet zo groot is als waar ze al een paar jaar mee schermen.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 05:21:16 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199367163
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik denk dat je meer aan kartelvorming moet denken, dus niet zozeer specifiek sport-gerelateerd. Gezamenlijk, buiten de bestaande bonden om, een gesloten competitie organiseren waar andere clubs niet aan mogen/kunnen deelnemen.
Dat kartelvorming-verhaal was ook waar de regering in Londen mee gedreigd zou hebben richting de Engelse clubs: wat jullie van plan zijn, is pure kartelvorming en dat gaan we niet ongemoeid laten want dat is hier verboden.
(En dat is het in de EU ook.)
Voor mij voelt wat de UEFA nu doet (boetes uitdelen aan clubs die dreigen te vertrekken) meer als kartelvorming dan een paar clubs die samen een competitie opstarten namelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:17:52 #8
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199387469
twitter


Michiel de HoogGod met een dodelijke analyse _O_
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:24:02 #9
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199387547
quote:
Eén optie: pan-Europese competities met een gelijke verdeling van de opbrengsten van die competities. De concurrentie zal moordend zijn; het niveau daardoor hoog; het hele jaar ziet de fan topvoetbal; nationaliteit is geen doodvonnis meer voor een club. Concreet: clubs als Ajax en Anderlecht zijn weer kansrijk. Nieuwe topclubs zullen ontstaan.
Met daarin de natuurlijke uiteindelijke oplossing :)
pi_199387577
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Met daarin de natuurlijke uiteindelijke oplossing :)
He, zoiets opperde ik ook vlak na bekendmaking Super League.
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:38:31 #11
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199387768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Met daarin de natuurlijke uiteindelijke oplossing :)
was het maar zo simpel
  woensdag 12 mei 2021 @ 13:40:25 #12
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199387802
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

was het maar zo simpel
Acht ik realistischer dan door de EU opgelegde gelijke verdeling van CL gelden
pi_199387845
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Acht ik realistischer dan door de EU opgelegde gelijke verdeling van CL gelden
Zo'n besluit (of het nou vanuit de EU of UEFA komt) zou alleen de clubs (en ik denk ook die nu afgehaakt zijn) juist weer in de richting van een Super League drukken.

Ik zou dan zeggen; laat maar gaan. Maar dat zal wel niet gebeuren.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:03:23 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199388147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Acht ik realistischer dan door de EU opgelegde gelijke verdeling van CL gelden
Engeland zit niet meer in de EU en dat is de belangrijkste competitie maar of dat een pan Europese competitie realistischer maakt betwijfel ik.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:40:23 #15
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199388576
twitter
pi_199414166
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:17 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]

Michiel de HoogGod met een dodelijke analyse _O_
Het geeft in zekere zin ook aan dat als er al clubs zijn die NIKS klagen hebben, dan zouden dat de oprichters en (oorspronkelijke) deelnemers aan de Super League moeten zijn.
Dat maakt hun gedrag, wat mij betreft, extra schunnig.

In de 21e eeuw is topvoetbal op clubniveau wat mij betreft steeds oneerlijker, saaier en voorspelbaarder geworden. Ik ben het dus grotendeels met De Hoog eens. Zo'n Super League maakt het wat mij betreft nog waardelozer.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_199527608
Met het wegvallen van de Super League moet er natuurlijk wel weer geld binnenkomen. Bij Tottenham (duuste kaartjes van de competitie a 60 pond) mogen de legacy fans op de tweede ring zitten zodat de reclame op de eerste ring kan blijven hangen _O-



https://www.dailymail.co.(...)fans-upper-tier.html

LEVYED
pi_199620030
Barcelona, Juventus en Real Madrid lijken nog niet hebben toegegeven aan de UEFA.

Misschien is er nu een Super League met Aziatische clubs in de maak?
  dinsdag 25 mei 2021 @ 22:20:37 #19
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199620104
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:17 schreef Idisrom het volgende:
Barcelona, Juventus en Real Madrid lijken nog niet hebben toegegeven aan de UEFA.

Misschien is er nu een Super League met Aziatische clubs in de maak?
Juventus - Foeyonghai FC zal wel veel kijkers trekken.
Oh.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 23:05:37 #20
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_199620874
quote:
10s.gif Op donderdag 20 mei 2021 21:29 schreef tjoptjop het volgende:
Met het wegvallen van de Super League moet er natuurlijk wel weer geld binnenkomen. Bij Tottenham (duuste kaartjes van de competitie a 60 pond) mogen de legacy fans op de tweede ring zitten zodat de reclame op de eerste ring kan blijven hangen _O-

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.dailymail.co.(...)fans-upper-tier.html

LEVYED
Dit is echt next level gierig _O-
pi_199621152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 23:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit is echt next level gierig _O-
Schandalig toch? Lijkt wel of sommige eigenaren een competitie hebben lopen wie de legacy fans het meest kan schofferen :D

  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:38:50 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200641975
Tijd voor de volgende ronde! :)

quote:
Barcelona, Juventus en Real Madrid zetten de oprichting van de Super League definitief door. De drie Europese grootmachten vaardigen een persbericht uit waarin staat dat de juridische strijd met de UEFA gewonnen is en dat geprobeerd wordt om de elitecompetitie verder te ontwikkelen. Barça, Juve en Real hoeven niet langer te vrezen voor een straf van de Europese voetbalbond. De UEFA dreigde bijvoorbeeld met een uitsluiting van twee jaar voor Europees voetbal, maar de rechter steekt daar een stokje voor.

De Super League leek op sterven na dood, nadat negen van de twaalf oprichters zich onder grote druk van supporters, sponsors en de UEFA terugtrokken. Dat ging om Arsenal, AC Milan, Atlético Madrid, Chelsea, Internazionale, Liverpool, Manchester City, Manchester United en Tottenham Hotspur. De negen clubs gingen na overleg met de UEFA akkoord met het betalen van een boete en het inleveren van Europese inkomsten. De voetbalbond ging vervolgens de strijd aan met Barça, Juve en Real, die weigerden hun deelname aan de Super League op te geven.

De grootmachten trekken nu aan het langste eind in de juridische oorlog met de Europese voetbalbond. "We zijn verheugd dat we vanaf nu niet langer slachtoffer zullen zijn van de bedreigingen van de UEFA. Ons doel is om het Super League-project op een constructieve en collaboratieve manier verder te ontwikkelen, waarbij we rekenen op de bijdrage van alle belanghebbenden van het voetbal: fans, spelers, coaches, clubs, nationale en internationale competities en federaties."

Barça, Juve en Real beschouwen de 'monopolistische positie' van de UEFA als een 'ernstig probleem waarmee het voetbal wordt geconfronteerd'. "We hebben de plicht om dat aan te pakken. De UEFA heeft zichzelf gevestigd als de enige regelgever, exclusieve exploitant en unieke eigenaar van de rechten van Europese voetbalcompetities. Deze monopolistische positie, in strijd met belangen, schaadt het voetbal en zijn competitieve evenwicht. Zoals uit voldoende bewijsmateriaal blijkt, zijn de financiële controles ontoereikend en zijn ze onjuist toegepast. Clubs die deelnemen aan Europese competities hebben het recht om hun eigen competities te besturen." Uit het statement van de clubs blijkt dat het Europese Hof van Justitie in Luxemburg de 'monopolistische positie' van de UEFA nog gaat beoordelen.

Het lijkt erop dat de drie rebellen de afgehaakte clubs uitnodigen om opnieuw aan tafel te komen. "We zijn ons ervan bewust dat er elementen van ons voorstel zijn die moeten worden herzien en natuurlijk kunnen worden verbeterd door middel van dialoog en consensus. We blijven vertrouwen hebben in het succes van een project dat altijd in overeenstemming zal zijn met de wetten van de Europese Unie."
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_200641989
:lijstje:
pi_200641996
:D
  vrijdag 30 juli 2021 @ 18:57:04 #25
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_200642169
Popcorn.gif

Gaat een spannende competitie worden! Eerste wedstrijd Barca - Juventus in Shanghai denk ik? Voor een tientje kunnen wij ook mee kijken. Hoe duur zou een season pass zijn?
pi_200642455
Dit gaat er dus wel komen. Benieuwd hoe ze het gaan verpakken/verkopen. Engelse clubs durven echt niet meer in te stappen denk ik.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 20:49:13 #27
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200643636
Ik wens die clubs helemaal de tyfus. En Real Madrid’s voorzitter in het bijzonder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200643798
Denk dat de Engelse clubs het helaas wel afdoende in hun broek doen nu. Het zou voor de supporters van betreffende clubs ook wel kut zijn. Maar hoe het nu allemaal geregeld is Europees is net zo kut en wordt nog kutter. Door de ESL zou je in ieder geval met de rest van de clubs nog een doorstart kunnen maken naar wat beters.
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:24:57 #29
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200644181
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 19:20 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dit gaat er dus wel komen. Benieuwd hoe ze het gaan verpakken/verkopen. Engelse clubs durven echt niet meer in te stappen denk ik.
Maar dan is het toch al totaal niet interessant? Ik vraag me echt af hoe die drie clubs het nu voor zich zien.
Oh.
pi_200644294
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:38 schreef Dven het volgende:
Uit het statement van de clubs blijkt dat het Europese Hof van Justitie in Luxemburg de 'monopolistische positie' van de UEFA nog gaat beoordelen.
Daar ben ik wel benieuwd naar :D
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:38:59 #31
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_200644449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:31 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daar ben ik wel benieuwd naar :D
Kunnen die clubs toch a la de boks/dart wereld een andere bond oprichten, die niemand serieus neemt, en kan de Uefa ze er uit gooien omdat ze een concurrent oprichten.
Feyenoord!!! * Barça
pi_200644518
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:38 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Kunnen die clubs toch a la de boks/dart wereld een andere bond oprichten, die niemand serieus neemt, en kan de Uefa ze er uit gooien omdat ze een concurrent oprichten.
Pfff hopelijk niet zeg, 5 verschillende wereldkampioenen :D

Er is veel op FIFA aan te merken, maar ze houden de boel (vooralsnog) wel bij elkaar zodat het iig een écht wereldkampioenschap is. Nu gaat dat om landen en hier clubs, maar even als voorbeeld
pi_200646663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 21:01 schreef Solstice1 het volgende:
Denk dat de Engelse clubs het helaas wel afdoende in hun broek doen nu. Het zou voor de supporters van betreffende clubs ook wel kut zijn. Maar hoe het nu allemaal geregeld is Europees is net zo kut en wordt nog kutter. Door de ESL zou je in ieder geval met de rest van de clubs nog een doorstart kunnen maken naar wat beters.
Het is maar wat je een verbetering noemt.
Een ESL waarvan een groot deel van de clubs verzekerd is van deelname en dan in de nationale competitie blijven spelen "voor de fans", terwijl er geen enkele vorm van spanning op die wedstrijden zit.

Er moet iets op het spel staan. Een balletje binnenkant of buitenkant paal moet het verschil kunnen maken tussen een deceptie of een ontlading. Dat is wat voetbal mooi maakt voor de fans.

Ik ben echt wel een voetballiefhebber, maar ik hoef geen wedstrijd te zien waarin een team op het veld staat dat voor spek en bonen mee doet aan de competitie, omdat ze toch al verzekerd zijn van een ESL deelname. Stap je als club in de ESL? Prima, maar dan wel opzouten uit je nationale competitie wat mij betreft.
pi_200678314
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 00:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Het is maar wat je een verbetering noemt.
Een ESL waarvan een groot deel van de clubs verzekerd is van deelname en dan in de nationale competitie blijven spelen "voor de fans", terwijl er geen enkele vorm van spanning op die wedstrijden zit.

Er moet iets op het spel staan. Een balletje binnenkant of buitenkant paal moet het verschil kunnen maken tussen een deceptie of een ontlading. Dat is wat voetbal mooi maakt voor de fans.

Ik ben echt wel een voetballiefhebber, maar ik hoef geen wedstrijd te zien waarin een team op het veld staat dat voor spek en bonen mee doet aan de competitie, omdat ze toch al verzekerd zijn van een ESL deelname. Stap je als club in de ESL? Prima, maar dan wel opzouten uit je nationale competitie wat mij betreft.
Mijn insteek is altijd geweest dat ze dan vertrekken uit de nationale competities. Die Super League zou ik verder zelf niet kijken, dus dat die poepsaai is boeit me geen flikker. Wat ik hoop is dat de andere competities dan juist weer de moeite van het kijken worden. De CL is op dit moment een de facto superleague waar er nog wat kleine clubjes meedoen als kanonnenvoer. Zonder die grote clubs wordt dat wellicht weer eens interessant.
  zondag 1 augustus 2021 @ 16:47:26 #35
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200678624
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:38 schreef Dven het volgende:
Tijd voor de volgende ronde! :)
[..]

Wat een grafclubs.
pi_200688334
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:29 schreef Solstice1 het volgende:
Mijn insteek is altijd geweest dat ze dan vertrekken uit de nationale competities. Die Super League zou ik verder zelf niet kijken, dus dat die poepsaai is boeit me geen flikker. Wat ik hoop is dat de andere competities dan juist weer de moeite van het kijken worden. De CL is op dit moment een de facto superleague waar er nog wat kleine clubjes meedoen als kanonnenvoer. Zonder die grote clubs wordt dat wellicht weer eens interessant.
Ok, dan kan ik je wel volgen ja.
De insteek van die clubs zelf is echter wel om in de nationale competities te blijven spelen. Zo groot is dus die plaat voor hun hoofd. Dat ze denken dat de fans daarop zitten te wachten.
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:24:04 #37
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200689259
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 18:38 schreef Dven het volgende:
Tijd voor de volgende ronde! :)
[..]

welke rechtbank heeft dit bepaald, die in Spanje?
pi_200689305
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

welke rechtbank heeft dit bepaald, die in Spanje?
Luxemburg :)
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:34:26 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200689404
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Luxemburg :)
dus in principe is die uitspraak uit Spanje nu bekrachtigd in Luxemburg?
  Redactie Sport maandag 2 augustus 2021 @ 09:40:19 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200689472
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus in principe is die uitspraak uit Spanje nu bekrachtigd in Luxemburg?
Europees hof lijkt me. Uitspraak zal vergelijkbaar zijn.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator maandag 2 augustus 2021 @ 09:50:59 #41
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_200689683
De Superleague _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:01:03 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200689898
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Europees hof lijkt me. Uitspraak zal vergelijkbaar zijn.
toch vind ik geen enkele bron die dat heel duidelijk stelt, of ik zoek niet goed
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:05:41 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200689997
quote:
Barcelona, Real Madrid and Juventus celebrated a victory over UEFA on Friday as a Spanish court ruled the governing body could not act against the founding members of the European Super League.

Nine of the 12 founders quickly backed out of the failed project in April, including six teams from the Premier League, Atletico Madrid, AC Milan, and Internazionale. They were subsequently subjected to a financial punishment from UEFA.

Meanwhile, multiple sources told ESPN that UEFA were pursuing severe disciplinary action against Barca, Madrid and Juve after they refused to distance themselves from the Super League, including a potential two-year ban from European football.

However, the three clubs took the issue to the 17th Mercantile Court of Madrid and released a joint statement on Friday explaining that UEFA have been obliged to "terminate the disciplinary proceedings against the [three] clubs and to remove the penalties and restrictions imposed on the remaining nine founding clubs."

UEFA, based in Switzerland, did not immediately respond to Friday's announcement. The teams' statement added that "the case will be assessed by the European Court of Justice in Luxembourg, which shall review UEFA's monopolistic position over European football."

The other nine clubs had each agreed to make a combined ¤15 million goodwill contribution to benefit children's and grassroots football across Europe.

They were also due to have five percent of their UEFA competition revenue withheld for one season, starting in 2023-24, and had agreed to pay fines of up to ¤100m if they ever attempted to join an unauthorised competition again in the future.

Barca, Madrid and Juve have remained steadfast in their desire to create a breakaway competition. Joan Laporta and Florentino Perez, the presidents of the two Spanish clubs, have continued to press ahead with plans for a Super League, complaining that UEFA's current setup damages football.

"We have the duty to address the very serious issues facing football: UEFA has established itself as the sole regulator, exclusive operator, and unique owner of rights of European football competitions," Friday's statement added.

"This monopolistic position, in conflict of interest, is damaging football and its competitive balance. As shown by ample evidence, financial controls are inadequate, and they have been improperly enforced. Clubs participating in European competitions have the right to govern their own competitions.

"We are pleased that going forward we will no longer be subject to ongoing UEFA threats. Our aim is to keep developing the Super League project in a constructive and cooperative manner, always counting on all football stakeholders: fans, players, coaches, clubs, leagues, and national and international associations.

"We are aware that there are elements of our proposal that should be reviewed and, of course, can be improved through dialogue and consensus. We remain confident in the success of a project that will be always compliant with European Union laws."
https://www.espn.com/socc(...)gue-ruling-over-uefa
quote:
The Super League trio issued a joint statement on Friday reacting to the latest ruling from a Madrid court. They said an appeal from UEFA against the court's initial judgement had been dismissed, which means all sanctions imposed against the 12 founder Super League clubs must be stayed pending a final ruling from the European Court of Justice (ECJ).
https://www.independent.c(...)celona-b1894086.html
Oftewel een Spaanse rechtbank en de zaak moet nog voorgelegd worden aan de ECJ in Luxemburg
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:33:31 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200690527
'UEFA niet onder de indruk van dreigende wedergeboorte Super League'

quote:
De drie Europese grootmachten spanden met succes een zaak aan tegen de straffen van de UEFA. Een rechtbank draaide de straffen terug, maar bronnen rondom de UEFA hebben aan The Times verteld dat deze uitspraak wordt afgewezen. Deze complexe materie wordt immers ook door het Europees Hof getoetst en de Europese voetbalbond rekent erop dat die instelling de acties van de UEFA rechtvaardigt.
quote:
Wie zich wel publiekelijk uitsprak was Javier Tebas, baas van La Liga. Hij haalde de uitspraak van de Spaanse rechtbank eerder al onderuit. 'Het is weer dezelfde rechter, die zal altijd op dezelfde manier uitspraak doen. Er worden veel grappen gemaakt in die rechtbank', nam de beleidsbepaler geen blad voor de mond.
Vooralsnog zal er reikhalzend uitgekeken worden naar de uitspraak van Europees Hof van Justitie. Die zal nog lang op zich laten wachten, op de website van de instelling staat dat de UEFA en de European Super League Company (met de stichtende clubs) tot 13 september hebben om schriftelijke opmerkingen aan te leveren. Pas daarna wordt bepaald of er een zitting plaats moet vinden.

https://www.vi.nl/nieuws/(...)eboorte-super-league
  maandag 16 augustus 2021 @ 12:20:30 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200934937
twitter
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:54:47 #46
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_201764084
quote:
Nieuwe opzet Super League uitgelekt: nu veel meer clubs welkom
15 oktober 2021 13:02

Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Initiatiefnemers van de nieuw op te richten Super League hebben een nieuwe opzet geschreven, die in handen is van het Duitse persbureau DPA. De clubs stellen nu een competitie voor die openstaat voor alle clubs.

In het vorige voorstel, dat in het voorjaar naar buiten kwam en een storm van kritiek veroorzaakte, was alleen plaats voor de grootste Europese topclubs. Zij zouden elk jaar mee mogen doen, zonder degradatie- en promotieregeling.

Volgens het nieuwe concept moet de competitie uit twintig clubs gaan bestaan. Een divisie lager zouden dan nog eens twintig ploegen komen te spelen. Volgens de nieuwe opzet blijven clubs wel actief in hun nationale competities.

Het vorige idee leverde zo veel weerstand op - met name bij de fans - dat negen van de twaalf oprichters zich onder druk terugtrokken. Arsenal, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Liverpool, Tottenham Hotspur, Atlético Madrid, AC Milan en Internazionale trokken hun handen van het project af.

Alleen Real Madrid, FC Barcelona en Juventus zijn nog officieel voorstander van een Super League. De drie clubs zijn niet te spreken over het huidige format van de Champions League, omdat er in hun ogen te weinig topwedstrijden gespeeld worden.

De UEFA, de organisator van de Champions League, houdt vol dat een Super League in strijd is met de eigen reglementen. Het Europese Hof van Justitie moet toetsen of de voetbalbond zijn machtspositie misbruikt. Dat gebeurt naar verwachting volgend jaar zomer.
Daar gaan we weer.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:46:42 #47
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201766289
quote:
De clubs stellen nu een competitie voor die openstaat voor alle clubs.
Ben wel benieuwd, want dat blijkt niet echt uit dit stuk. Alleen dat er een divisie bij komt. Benieuwd op basis waarvan en hoe je dan in een bepaalde divisie terecht kan komen.
pi_201766393
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:46 schreef fetX het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd, want dat blijkt niet echt uit dit stuk. Alleen dat er een divisie bij komt. Benieuwd op basis waarvan en hoe je dan in een bepaalde divisie terecht kan komen.
Van gesloten competitie naar gesloten competitie met fractie meer deelnemende clubs.
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 16:53:15 #49
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201766403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Van gesloten competitie naar gesloten competitie met fractie meer deelnemende clubs.
Daar lijkt het wel op, ja.
pi_201768733
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:46 schreef fetX het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd, want dat blijkt niet echt uit dit stuk. Alleen dat er een divisie bij komt. Benieuwd op basis waarvan en hoe je dan in een bepaalde divisie terecht kan komen.
Zal wel zoiets zijn van die 16 clubs standaard in de 1e divisie en de 20 clubs in de 2e divisie strijden voor de resterende 4 plekken in de 1e divisie voor het volgende seizoen :')
pi_206450105
Leedvermaak kick :P

twitter


_O-
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:44:04 #52
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_206451168
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  donderdag 27 oktober 2022 @ 10:15:07 #53
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_206464103
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 01:58 schreef tjoptjop het volgende:
Leedvermaak kick :P

[ twitter ]

_O-
super league moet er komen en de champions league moet opdoeken

geen plek meer voor andere clubs dan alleen de elite, Manchester City, PSG, Barcelona, Real Madrid, Juventus, Inter Milan, Manchester United, Arsenal, Ajax, Bayern Munchen, Atletico Madrid

andere clubs graag failliet
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  woensdag 2 november 2022 @ 19:21:20 #54
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206536099
quote:
Opmerkelijk: UEFA is bereid tot gesprek met nieuwe Super League-baas

De plannen voor de Super League leken gedoemd te mislukken na de razendsnelle ineenstorting van april vorig jaar, maar er lijkt toch weer een opening. Bernd Reichart, de nieuwe sterke man achter het omstreden initiatief, gaat binnenkort om tafel met de UEFA om een nieuw format te bespreken.

Twee weken werd bekend dat Reichart (48) is gestrikt als nieuwe baas van A22 Sports Management, het bedrijf achter de Super League. De Duitse bestuurder, die tot vorig jaar de directeur was van RTL Deutschland, kondigde aan dat het tijd is om de dialoog aan te gaan, omdat het Europese voetbal met 'existentiële problemen' kampt.

Inmiddels heeft Reichart naar eigen zeggen al met een dozijn aan clubs gesprekken gevoerd, vertelt hij in de nieuwste editie van de podcast Einfach mal Luppen van Real Madrid-middenvelder Toni Kroos en zijn broer Felix. En binnenkort gaat hij ook om tafel met de UEFA. 'De uitnodiging is geaccepteerd, volgende week zullen we in Nyon zijn voor gesprekken.'

Dat de UEFA open staat voor gesprekken met Reichart over een reorganisatie van het Europese clubvoetbal, is opmerkelijk in het licht van uitspraken van voorzitter Aleksander Ceferin. De Sloveen leverde snoeiharde kritiek op voorzitters Andrea Agnelli, Joan Laporta en Florentino Pérez, die blijven vasthouden aan de Super League.

Gezien de gespannen verhouding van de UEFA met initiatiefnemers Barcelona, Juventus en Real Madrid, verwacht Reichart ook niet meteen een doorbraak. 'We zullen het zeker niet over alles eens worden. Maar het is een goed teken voor clubs die nu terugdeinzen en sancties vrezen als ze het gesprek aangaan, het is een positief signaal.'

Gesloten competitie
De Super League stuitte vorig jaar op massaal verzet omdat het om een gesloten competitie ging. Reichart wijst erop dat er op dit moment echter ook veel clubs met een rijk verleden zijn voor wie het bereiken van de Champions League een hele opgave is. 'Terwijl ze hem al eens hebben gewonnen. Het zijn vergeten clubs uit kleinere competities.'

De nieuwe grote man achter de Super League erkende eerder al dat de oorspronkelijke plannen enkele zwakke plekken bevatten. 'Het moet een open competitie zijn, waarin je kunt promoveren en degraderen', weet Reichart. 'Elke Europese club moet zich kunnen kwalificeren, van Legia Warschau en Union Berlin tot Real Madrid.'
Goed dat de UEFA inziet dat de huidige structuur onhoudbaar is en je de Super League beter kan omarmen zodat je zelf de voorwaarden schept.
pi_206536763
quote:
Gesloten competitie
De Super League stuitte vorig jaar op massaal verzet omdat het om een gesloten competitie ging. Reichart wijst erop dat er op dit moment echter ook veel clubs met een rijk verleden zijn voor wie het bereiken van de Champions League een hele opgave is. 'Terwijl ze hem al eens hebben gewonnen. Het zijn vergeten clubs uit kleinere competities.'

De nieuwe grote man achter de Super League erkende eerder al dat de oorspronkelijke plannen enkele zwakke plekken bevatten. 'Het moet een open competitie zijn, waarin je kunt promoveren en degraderen', weet Reichart. 'Elke Europese club moet zich kunnen kwalificeren, van Legia Warschau en Union Berlin tot Real Madrid.'
Goed verhaal! Kwalificeren voor de Champions League is te lastig, dus laten we een Super League oprichten. Hoe kan een club deelnemen --> door zich te kwalificeren ^O^ _O-
  woensdag 2 november 2022 @ 19:59:36 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206536921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:51 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Goed verhaal! Kwalificeren voor de Champions League is te lastig, dus laten we een Super League oprichten. Hoe kan een club deelnemen --> door zich te kwalificeren ^O^ _O-
Nee, er komt een league waar je naartoe kunt promoveren en uit kunt degraderen. Het voordeel is dat de inkomsten uit tv-gelden gelijk zijn en dat clubs in niet meer het probleem hebben dat spelers niet naar je willen komen omdat je in een kleine kutcompetitie speelt.

Wat je zult krijgen is een betere spreiding van topclubs over Europa. Nu maken alleen de clubs uit grote landen kans in de CL en heeft een perifeer stadje als Manchester bijvoorbeeld twee rijkere clubs dan een stad als Amsterdam. Dat wordt met een superleague rechtgetrokken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206536988
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Goed dat de UEFA inziet dat de huidige structuur onhoudbaar is en je de Super League beter kan omarmen zodat je zelf de voorwaarden schept.
Denk niet dat we die "gespreksbereidheid" grote moeten maken dan het is. Maar het was wel van begin af aan duidelijk dat UEFA niet zozeer boos was over de Super League, maar vooral dat zij buitenspel gezet waren :D
  woensdag 2 november 2022 @ 20:03:51 #58
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206537019
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, er komt een league waar je naartoe kunt promoveren en uit kunt degraderen. Het voordeel is dat de inkomsten uit tv-gelden gelijk zijn en dat clubs in niet meer het probleem hebben dat spelers niet naar je willen komen omdat je in een kleine kutcompetitie speelt.

Wat je zult krijgen is een betere spreiding van topclubs over Europa. Nu maken alleen de clubs uit grote landen kans in de CL en heeft een perifeer stadje als Manchester bijvoorbeeld twee rijkere clubs dan een stad als Amsterdam. Dat wordt met een superleague rechtgetrokken.
Precies. Zo kunnen grootmachten als Celtic en Benfica ook weer relevant worden.
  woensdag 2 november 2022 @ 20:09:48 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206537139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:03 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Precies. Zo kunnen grootmachten als Celtic en Benfica ook weer relevant worden.
Inderdaad, al zul je wel een primaire markt/primair verzorgingsgebied moeten hebben dat groot en kapitaalkrachtig genoeg is. Voor bijvoorbeeld Steaua Boekarest of Levski Sofia zal het moeilijk blijven om daartussen te komen en ook een club als Club Brugge zal het op termijn vermoedelijk af gaan leggen tegenover Anderlecht.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206537174
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:59 schreef -XOR- het volgende:
Nee, er komt een league waar je naartoe kunt promoveren en uit kunt degraderen. Het voordeel is dat de inkomsten uit tv-gelden gelijk zijn en dat clubs in niet meer het probleem hebben dat spelers niet naar je willen komen omdat je in een kleine kutcompetitie speelt.
De Super League dient als alternatief voor de Champions League, dus de nationale competities blijven gewoon bestaan. Het zal dus toch weer op de een of andere manier kwalificeren worden. Vervolgens degraderen er waarschijnlijk een stuk of drie clubs uit die Super League, dus de kans dat je erin terechtkomt als "kleinere" club is niet dermate groot.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 19:59 schreef -XOR- het volgende:
Wat je zult krijgen is een betere spreiding van topclubs over Europa. Nu maken alleen de clubs uit grote landen kans in de CL en heeft een perifeer stadje als Manchester bijvoorbeeld twee rijkere clubs dan een stad als Amsterdam. Dat wordt met een superleague rechtgetrokken.
Wat je zult krijgen is dat clubs die jaar na jaar in de Super League actief zijn alleen maar meer inkomsten zullen genereren en het verschil met clubs die niet in de Super League zitten alleen maar groter en groter zal worden. Die hele Super League is alleen maar te doen om het geld, dat is wel duidelijk als je ziet welke clubs er oorspronkelijk achter zitten.
  woensdag 2 november 2022 @ 20:17:04 #61
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206537286
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De Super League dient als alternatief voor de Champions League, dus de nationale competities blijven gewoon bestaan. Het zal dus toch weer op de een of andere manier kwalificeren worden. Vervolgens degraderen er waarschijnlijk een stuk of drie clubs uit die Super League, dus de kans dat je erin terechtkomt als "kleinere" club is niet dermate groot.
[..]
Wat je zult krijgen is dat clubs die jaar na jaar in de Super League actief zijn alleen maar meer inkomsten zullen genereren en het verschil met clubs die niet in de Super League zitten alleen maar groter en groter zal worden. Die hele Super League is alleen maar te doen om het geld, dat is wel duidelijk als je ziet welke clubs er oorspronkelijk achter zitten.
Tuurlijk gaat het om geld, maar als UEFA het slim speelt kan het juist voor clubs uit kleinere competities goed uitpakken. Europese toernooien worden meer en meer gedomineerd door clubs uit landen waar het meeste TV geld verdeeld wordt. Het zal niet lang meer duren voordat Engeland een te groot gat slaat met de rest op dat vlak waardoor de Premier League groter is dan de Champions League.

Dat kan je alleen nog voorkomen door een Europa-brede competitie te beginnen.
  woensdag 2 november 2022 @ 20:20:12 #62
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206537326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]
De Super League dient als alternatief voor de Champions League, dus de nationale competities blijven gewoon bestaan. Het zal dus toch weer op de een of andere manier kwalificeren worden. Vervolgens degraderen er waarschijnlijk een stuk of drie clubs uit die Super League, dus de kans dat je erin terechtkomt als "kleinere" club is niet dermate groot.
[..]
Wat je zult krijgen is dat clubs die jaar na jaar in de Super League actief zijn alleen maar meer inkomsten zullen genereren en het verschil met clubs die niet in de Super League zitten alleen maar groter en groter zal worden. Die hele Super League is alleen maar te doen om het geld, dat is wel duidelijk als je ziet welke clubs er oorspronkelijk achter zitten.
Neuh, uiteindelijk is het de bedoeling dat de eerste elftallen van de superleague clubs uit de nationale competities treden, misschien dat ze er alleen een opleidingselftal houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 02-11-2022 20:25:57 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_206537346
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:17 schreef hhh38 het volgende:
Tuurlijk gaat het om geld, maar als UEFA het slim speelt kan het juist voor clubs uit kleinere competities goed uitpakken. Europese toernooien worden meer en meer gedomineerd door clubs uit landen waar het meeste TV geld verdeeld wordt. Het zal niet lang meer duren voordat Engeland een te groot gat slaat met de rest op dat vlak waardoor de Premier League groter is dan de Champions League.

Dat kan je alleen nog voorkomen door een Europa-brede competitie te beginnen.
Maar hoe vergroot dat dan de kans dat je in de Super League terechtkomt? Men spreekt over promotie/degradatie. Dat betekent dat een groot deel van de Super League clubs dus in competitie blijven en er ieder seizoen slecht beperkt plek is voor nieuwe deelnemers.

Dan moet je dus strijden met vele clubs om één van die plekke te bemachtigen. Dan wordt kwalificatie voor "kleinere" clubs toch juist alleen maar moeilijker?
  woensdag 2 november 2022 @ 20:23:16 #64
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206537361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Maar hoe vergroot dat dan de kans dat je in de Super League terechtkomt? Men spreekt over promotie/degradatie. Dat betekent dat een groot deel van de Super League clubs dus in competitie blijven en er ieder seizoen slecht beperkt plek is voor nieuwe deelnemers.

Dan moet je dus strijden met vele clubs om één van die plekke te bemachtigen. Dan wordt kwalificatie voor "kleinere" clubs toch juist alleen maar moeilijker?
Je kan ook 2 niveaus maken, waardoor je promotie/degradatie hebt tussen die niveaus en dan nog naar de nationale competities daaronder.
pi_206537426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:20 schreef -XOR- het volgende:
Neuh, uiteindelijk is het de bedoeling dat het eerste elftal van de superleague clubs uit de nationale competitie treden, misschien dat ze er alleen een opleidingselftal houden.
Dat is oorspronkelijk niet de insteek van het plan. Men wil gewoon in de nationale competities blijven spelen met de Super League als vervanging voor de Champions League.
pi_206537451
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:23 schreef hhh38 het volgende:
Je kan ook 2 niveaus maken, waardoor je promotie/degradatie hebt tussen die niveaus en dan nog naar de nationale competities daaronder.
Dan zit je toch nog steeds met hetzelfde probleem?
Er degraderen uiteindelijk slechts een paar clubs, dus de kans om je als club bij het hoogste niveau te voegen is dan toch veel kleiner als je daarvoor met andere Europese clubs moet strijden?

Een Ajax of PSV zal het dan een stuk lastiger krijgen om in de Super League terecht te komen dan in de Champions League.
  woensdag 2 november 2022 @ 20:37:52 #67
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206537503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat is oorspronkelijk niet de insteek van het plan. Men wil gewoon in de nationale competities blijven spelen met de Super League als vervanging voor de Champions League.
Ja omdat clubs dan van twee walletjes kunnen eten. Ik denk niet dat het uiteindelijk zo gaat werken.
pi_206537653
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:37 schreef hhh38 het volgende:
Ja omdat clubs dan van twee walletjes kunnen eten. Ik denk niet dat het uiteindelijk zo gaat werken.
Dat is wat ze willen....enige waar het om gaat. De Champions League levert ze te weinig op en men wil door zo'n Super League in feite gegarandeerd een fee van een paar honderd miljoen binnenharken ieder jaar. Heeft niks met sportieve ambities te maken, maar puur met financieel gewin. Niet voor niks dat men in eerste instantie een gesloten competitie wilde.

Mijn zegen hebben ze als ze een Super League beginnen en dan wel uit de nationale competitie stappen. Super League lekker achter een decoder wat mij betreft. Dan worden de nationale competitie misschien weer een stuk leuker om naar te kijken.
pi_206537689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2022 20:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ja omdat clubs dan van twee walletjes kunnen eten. Ik denk niet dat het uiteindelijk zo gaat werken.
Die deur hebben de nationale bonden al resoluut gesloten. Het zal of/of worden idd
pi_207089490
quote:
Klap voor dissidente topclubs: UEFA mag Super League weigeren

De Europese voetbalbond UEFA heeft een belangrijke slag binnengehaald in de strijd tegen plannen voor een Super League, waarbij twaalf Europese topclubs (waaronder Real Madrid, FC Barcelona en Juventus) zich zouden losscheuren van hun nationale competities om een eigen topcompetitie op te richten. De advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie gaf de UEFA gelijk. Pas volgend jaar zal het Euopees Hof zich definitief uitspreken, maar in principe volgt dat hof het advies van de advocaat-generaal.

De regels van de internationale voetbalbond FIFA en de Europese bond UEFA waarbij nieuwe competities voorafgaand een goedkeuring nodig hebben, zijn niet in strijd met de Europese concurrentieregels. Dat adviseert de advocaat-generaal van het Europees Hof van Justitie in de zaak rond de Super League. De Uefa is anders gesteld in zijn recht om te dreigen met sancties tegen de betrokken topclubs.

Enkele Europese topclubs kwamen eerder met een plan voor een eigen competitie op de proppen. De Uefa pikte die plannen niet en weigerde de Super league te erkennen. Uefa en Fifa waarschuwden dat spelers en clubs die zouden deelnemen aan de competitie, uitgesloten zouden worden van alle competities georganiseerd door de voetbalbonden.

De hele kwestie belandde bij een Spaanse rechter, en die speelde de zaak door naar de rechters in Luxemburg. De advocaat-generaal heeft nu zijn advies klaar - de uitspraak van de rechters zelf volgt later. Dat nieuwe competities voorafgaand de goedkeuring van de internationale voetbalbonden nodig hebben, is volgens de advocaat-generaal niet in strijd met het EU-recht.

De Super League mag volgens advocaat-generaal Athanasios Rantos weliswaar een eigen competitie starten buiten het ‘ecosysteem’ van Uefa en Fifa, maar dan kunnen de betrokken clubs niet blijven deelnemen aan Uefa- en Fifa-competies, zonder voorafgaande goedkeuring.
  donderdag 15 december 2022 @ 13:04:47 #71
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207090301
Wel apart dat niet soort van een World League is ofzo.
Dacht er al een tijd aan maar er is daar een netflix serie over had ik gehoord
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207920091
quote:
Nieuw voorstel voor Europese Super League: open competitie met 60 tot 80 clubs, 14 Europese wedstrijden per seizoen

A22 Sports Management, het bedrijf achter de Super League, heeft de voorbije maanden met bijna vijftig clubs uit verschillende landen gesproken over de toekomst van het Europese voetbal. Uit de feedback kwam een nieuw format voor de Super League naar voor. Het nieuwe voorstel is een open competitie met 60 tot 80 clubs, verdeeld over verschillende divisies.

Twee jaar geleden lanceerden enkele Europese topclubs het idee om een gesloten Europese competitie op te richten als alternatief voor de Champions League. De zogenaamde Super League was geboren. Maar enkele dagen na de aankondiging trokken de meeste clubs onder grote druk van de supporters en de UEFA de stekker uit het project. Barcelona, Real Madrid en Juventus hielden echter vast aan het idee van een Super League. Een overkoepelend bedrijf genaamd A22 Sports Management onderzoekt sindsdien achter de schermen naar de haalbaarheid van het project.

Vandaag heeft Bernd Reichart, CEO van A22, bekendgemaakt dat zijn bedrijf de voorbije maanden bijna 50 clubs en andere stakeholders heeft gesproken. “De fundamenten van het Europees voetbal zijn in gevaar. De meeste clubs delen die bevinding. Het is tijd voor verandering”, zegt hij. “Het zijn de clubs die de risico’s van het ondernemen op zich nemen. Maar als er belangrijke beslissingen moeten genomen worden, moeten ze aan de zijlijn toekijken. De clubs durven dat publiekelijk niet aanvechten uit vrees voor sancties.” Later dit jaar zal het Hof van Justitie van de Europese Unie een uitspraak doen over het monopolie van de Europese voetbalbond UEFA. Die beslissing zal volgens A22 een grote impact hebben op alle sporten in Europa, niet alleen voetbal. “De problematiek is duidelijk en er is dringend nood aan verandering voor de clubs, de spelers en de fans”, aldus Reichart.

60 tot 80 clubs, minimum 14 Europese wedstrijden per seizoen

Uit de feedback van de geraadpleegde clubs en andere stakeholders is een nieuw (voorlopig) format naar voor gekomen. De Super League zou nu een open competitie worden met 60 tot 80 clubs, verdeeld over verschillende divisies. Alle deelnemers zouden minimum 14 Europese wedstrijden per seizoen spelen. De eigen vaderlandse competities worden niet vervangen en blijven primordiaal. De Super League zou ook jaarlijks minimaal 400 miljoen euro investeren in de niet-deelnemende clubs en in grass roots initiatieven. Dat is dubbel zoveel als nu het geval is. Financiële transparantie en controle van onafhankelijke organen staat ook op de lijst met tien basisprincipes die uit de feedback van de bevraagde clubs naar voor is gekomen.
We kunnen niet wachten!
  donderdag 9 februari 2023 @ 12:04:41 #73
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207920449
quote:
9s.gif Op donderdag 9 februari 2023 11:36 schreef wimderon het volgende:

[..]
We kunnen niet wachten!
Ik denk dat het onontkoombaar is, zeker gezien de financiële en binnenkort vast ook sportieve dominantie van de Premier League. Dit is al een beter format dan het vorige, al zou ik zelf het liefst zien dat het onder leiding van UEFA zou staan
pi_207921385
Maar wat brengt dit anders dan een CL? Het idee was toch alleen de top van de top tegen elkaar te laten spelen zodat Real Madrid niet tegen Victoria Plzen oid hoeft. Nu ga je dan alsnog 60-80 teams mee laten doen :?

Of blijven de topteams in een poule en is de restcompetitie hooguit wat broodkruimels (die dan over een paar jaar weer opgeheven worden :') )
pi_207940720
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 13:25 schreef tjoptjop het volgende:
Maar wat brengt dit anders dan een CL? Het idee was toch alleen de top van de top tegen elkaar te laten spelen zodat Real Madrid niet tegen Victoria Plzen oid hoeft. Nu ga je dan alsnog 60-80 teams mee laten doen :?

Of blijven de topteams in een poule en is de restcompetitie hooguit wat broodkruimels (die dan over een paar jaar weer opgeheven worden :') )

Engeland, Spanje, Duitsland: 3 clubs per land
Italië, Frankrijk, Nederland, Portugal: 2 clubs per land
België, Schotland, Oostenrijk: 1 club per land

En hup je zit al aan 20 clubs en Victoria Plzen is gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')