Geloof er niks vanquote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb ook daadwerkelijk gewerkt, jongedame.
Ow.quote:
Jij bent ambtenaar, die werken niet. Die drinken koffie en lullen over het weer.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow.En als ik er dan meteen bij zeg dat ik niet hard heb gewerkt en ook niet efficiënt?
De boog kan niet altijd gespannen zijn ja.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Jij bent ambtenaar, die werken niet. Die drinken koffie en lullen over het weer.
Dat is waar, je hebt in 2011 tenslotte nog zeker 4 minuten nagedacht of je eerst naar de toilet ging of eerst koffie halen. We moeten het allemaal niet overdrijven.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:00 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
De boog kan niet altijd gespannen zijn ja.
Ja dat dusquote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ow.En als ik er dan meteen bij zeg dat ik niet hard heb gewerkt en ook niet efficiënt?
5.000-10.000 op Tomorrowland...hoe willen ze dat doen met de 50.000+ mensen die kaarten hebben van vorig jaar, waarvan waarschijnlijk gezegd is dat ze dit jaar geldig zullen zijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
https://www.nd.nl/varia/v(...)-en-tomorrowland-toe
we kunnen in elk geval al weer feesten in Belgie
@:eragon2890
Half 7 prima maar zes uur!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:19 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Even voor mijn beeld hè......hebben jullie er interesse in om vanaf volgende om 6.00 uur (!) op het terras te gaan zitten?
Uhm nee, na half augustus is het onbeperkt afaik 😉quote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
5.000-10.000 op Tomorrowland...hoe willen ze dat doen met de 50.000+ mensen die kaarten hebben van vorig jaar, waarvan waarschijnlijk gezegd is dat ze dit jaar geldig zullen zijn?
Ja ik zag het!!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 17:13 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
https://www.nd.nl/varia/v(...)-en-tomorrowland-toe
we kunnen in elk geval al weer feesten in Belgie
@:eragon2890
Maar de festivals waar het eerder over ging vallen in augustus. Zijn die dan wel op volle capaciteit of niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja ik zag het!!
https://m.standaard.be/cnt/dmf20210511_94284596
Vanaf 1 september alle beperkingen weg daar! Geen afstand meer, geen bekvodjes, vrijheid!!!
Ik ga binnenkort eens kijken op atsusacon site 👀
Ze zeggen zelf afaik van wel...quote:Op dinsdag 11 mei 2021 21:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar de festivals waar het eerder over ging vallen in augustus. Zijn die dan wel op volle capaciteit of niet?
quote:Totaal aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten op de verpleegafdelingen op dit moment: 1553
Hoeveel was dat gister? Weet wel dat de IC patienten op 749 stond en nu 719. Prachtige cijfers.quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:00 schreef Freudie het volgende:
Ik weet ik weet, Nice, geen LCPS, en het is nog vroeg, maaRRRRRRRRR:
[..]
Gisterochtend toen ik keek stond het rond de 1620, is daarna gedurende de dag wel opgelopen tot ongeveer 1655.quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:10 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hoeveel was dat gister? Weet wel dat de IC patienten op 749 stond en nu 719. Prachtige cijfers.
NICE zegt iets over de toekomst, waar LCPS iets zegt over het hedenquote:Op woensdag 12 mei 2021 09:00 schreef Freudie het volgende:
Ik weet ik weet, Nice, geen LCPS, en het is nog vroeg, maaRRRRRRRRR:
[..]
En weer 1 binnen!quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:15 schreef DrMarten het volgende:
Zo, gevaccineerd in het immer pittoreske Markelo. Nog ff 10 minuten op een stoeltje zitten en ik mag weer weg.
Moet zeggen dat ze er hier een geoliede machine van hebben gemaakt.
Tja ze hebben gewoon de griepprik lijst gepakt voor voorrang, sta je daar niet op heb je op dit moment nog even pech.quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En weer 1 binnen!
Ik vind het vaccinatiebeleid wel steeds vreemder. Familielid van mij van rond de 40 heeft 20 jaar geleden een kuchje gehad en krijgt sindsdien de oproep voor een griepprik waarvoor hij nooit is gegaan, hij wordt volgende week gevaccineerd. En een kennis van mij die al jaren kanker heeft en allerlei gedoe, die heeft nog niets gehoord?
Niet dat het heel veel uitmaakt, als de prikken er maar in gaan. Maar ik kan er geen lijn meer in ontdekken
Dat is dus fout. Mijn hoogzwangere vrouw wil graag zsm de vaccinatie maar ze komt er nog steeds nergens tussen. Bizar.quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja ze hebben gewoon de griepprik lijst gepakt voor voorrang, sta je daar niet op heb je op dit moment nog even pech.
Wel een erg uitgebreide lijst hoor, zeker als je bedankt dat mijn familielid 15 jaar geleden iets gehad heeft en nooit een griepprik genomen heeft.quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja ze hebben gewoon de griepprik lijst gepakt voor voorrang, sta je daar niet op heb je op dit moment nog even pech.
Zeker, en je moet ook zo denken dat iedereen die nu geweest is straks niet hoeft. Dus dat betekent dat de groep 18-59 een stuk sneller zal gaan omdat er al een 1,5 miljoen geweest zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:35 schreef 297534 het volgende:
Ja, dat is erg balen. Maar ik vind het op zich wel goed dat ze nu wat grotere groepen gaan uitnodigen. Daardoor gaat het vaccineren wel een stuk sneller.
Ja dit lees ik vaker, FB-vriendjes van me die ooit voor benauwdheid bij de huisarts zijn geweest maar waar niks uitkwam en hop, die worden deze week gevaccineerd. Ondertussen heeft mijn zwager met een nieuwe hartklep en allerlei medicijnen en bloedverdunners nog geen brief gehad.quote:Op woensdag 12 mei 2021 10:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wel een erg uitgebreide lijst hoor, zeker als je bedankt dat mijn familielid 15 jaar geleden iets gehad heeft en nooit een griepprik genomen heeft.
Maar goed, belangrijkste is dat ze ergens in gaan.
Kliniek is nog veel indrukwekkenderquote:Op woensdag 12 mei 2021 12:12 schreef kibo het volgende:
Ongekende daling op de IC's.
Volgens NICE totaal 717 as we speak .......
Niet bij alles ik krijg nooit een griepprik maar wel een uitnodiging omdat ik een door schimmels veroorzaakt kuchje heb.quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:54 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja ik zit nu ook al te zoeken.quote:Op woensdag 12 mei 2021 12:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Niet om iemand op zijn teentjes te trappen, maar vind het toch maar suf dat er hier geen cijfers gepost worden terwijl die er al lang en breed zijn
quote:Op woensdag 12 mei 2021 12:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Niet om iemand op zijn teentjes te trappen, maar vind het toch maar suf dat er hier geen cijfers gepost worden terwijl die er al lang en breed zijn
Twitter -----> Ollie de Cijfertjesmanquote:
O ja die volg ikquote:Op woensdag 12 mei 2021 12:56 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[..]
Twitter -----> Ollie de Cijfertjesman
Zelf zijn ze het nog aan het bekijken, maar nu.nl houdt het ook op 5.000 of 10.000.quote:
Dan plak ik m ook maar hier. Bedankt weer Ollie!quote:Op woensdag 12 mei 2021 12:56 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[..]
Twitter -----> Ollie de Cijfertjesman
ze maken duidelijk onderscheid tussen binnen en buiten, lijkt me redelijk logisch.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:31 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Vraag me vandaag toch wel serieus af hoe ze die versoepelingen bedacht hebben......terrassen om 6.00 uur open en de efteling mag open, maar niet de binnenattracties....iedereen bij elkaar in die paar rijen die nog overblijven ipv iedereen door het hele park verspreiden.....
Ik worstel hier ook mee, ik vind het niet fair richting @Federer-fan omdat hij hier al maanden veel werk in stopt maar als dit soort berichtgeving zo onvoorspelbaar wordt dan is het wel gek dat we daarover moeten zwijgen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 12:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik voel me niet aangesproken maar ik reageer wel even. In principe post ik elke dag iets na 14.00 u. die cijfers. Ben gewoon aan het werk en heb geen tijd om steeds te checken of de cijfers er al zijn. Dit is ook geen nieuwmedium ofzo maar een forum. Als je verzekerd wilt zijn van actuele informatie kun je beter de LCPS-site in de gaten houden.quote:Op woensdag 12 mei 2021 12:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Jullie hoeven nergens over te zwijgen hoor. Laat iedereen vooral posten wat hij wil wanneer hij wil. Aan de andere kant is het ook wel een beetje overdreven dat we alles precies willen weten wanner het er is. Alsof het een probleem is als je die cijfers een uur of anderhalf uur later ziet. Het is van iedereen hier volgens mij puur persoonlijke belangstelling. Het is niet dat we die cijfers beroepsmatig nodig hebben.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:46 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik worstel hier ook mee, ik vind het niet fair richting @:Federer-Fan omdat hij hier al maanden veel werk in stopt maar als dit soort berichtgeving zo onvoorspelbaar wordt dan is het wel gek dat we daarover moeten zwijgen.
Persoonlijk hecht ik veel waarde aan het overzicht tot en met 7 dagen terug, dan kan je goed vergelijken.
Ben wel benieuwd wat jij ervan vindt @:Federer-Fan?
In een week tijd ongeveer 100 mensen van en de verpleeg en de ICquote:Op woensdag 12 mei 2021 14:21 schreef Federer-fan het volgende:
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s én op de verpleegafdelingen. In totaal is het in de ziekenhuizen een – absolute - daling van 135 (relatieve daling: 5,4). Het zijn 2.345 bezette bedden in totaal, dus ruim onder de 2.400. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer ver onder de 2.300.
1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- woensdag 12 mei: 738 (absolute daling 10; relatieve daling 1,3%);
- dinsdag 11 mei: 748 (absolute daling 9; relatieve daling 1,2%);
- maandag 10 mei: 757 (absolute daling 10; relatieve daling 1,3%);
- zondag 9 mei: 767 (absolute daling 11; relatieve daling 1,4%);
- zaterdag 8 mei: 778 (absolute daling 19; relatieve daling 2,4%);
- vrijdag 7 mei: 797 (absolute daling 10; relatieve daling 1,2%);
- donderdag 6 mei: 807 (absolute daling 23; relatieve daling 2,8%);
- woensdag 5 mei: 830 (absolute stijging 12; relatieve stijging 1,5%).
2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- woensdag 12 mei: 1.607 (absolute daling 125; relatieve daling 7,2%);
- dinsdag 11 mei: 1.732 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,1%);
- maandag 10 mei: 1.730 (absolute stijging 62; relatieve stijging 3,7%);
- zondag 9 mei: 1.668 (absolute daling 32; relatieve daling 1,9%);
- zaterdag 8 mei: 1.700 (absolute daling 24; relatieve daling 1,4%);
- vrijdag 7 mei: 1.724 (absolute daling 20; relatieve daling 1,1%);
- donderdag 6 mei: 1.744 (absolute stijging 29; relatieve stijging 1,7%);
- woensdag 5 mei: 1.715 (absolute daling 80; relatieve daling 4,5%).
Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
Ik merk bij mijzelf een enorme informatiehonger die niet gebaseerd is op een functioneel nut. Meer een idee van "in control" zijn. Volkomen kolder, maar zo werken mijn hersenen blijkbaar. Dan ben ik soms veel te vaak hier aan het kijken of er al nieuws is en ik kan me voorstellen dat het dan tegenvalt als dat nieuws er niet of pas laat is.quote:Op woensdag 12 mei 2021 14:25 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Jullie hoeven nergens over te zwijgen hoor. Laat iedereen vooral posten wat hij wil wanneer hij wil. Aan de andere kant is het ook wel een beetje overdreven dat we alles precies willen weten wanner het er is. Alsof het een probleem is als je die cijfers een uur of anderhalf uur later ziet. Het is van iedereen hier volgens mij puur persoonlijke belangstelling. Het is niet dat we die cijfers beroepsmatig nodig hebben.
Dat begrijp ik ook wel weer. Ben zelf een enorme control freak, dus daar heb ik zeker begrip voor. Ik herken de behoefte wel, al is het soms een beetje irrationeel.quote:Op woensdag 12 mei 2021 14:32 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Ik merk bij mijzelf een enorme informatiehonger die niet gebaseerd is op een functioneel nut. Meer een idee van "in control" zijn. Volkomen kolder, maar zo werken mijn hersenen blijkbaar. Dan ben ik soms veel te vaak hier aan het kijken of er al nieuws is en ik kan me voorstellen dat het dan tegenvalt als dat nieuws er niet of pas laat is.
Ja, precies. Is ook zo.quote:Maar dat gezegd hebbende, ben ik vooral blij om te zien dat het nieuws / de cijfers hier uiteindelijk altijd te vinden is. En dan ook nog voorzien van een positieve draai. Het is het enige topic waar ik én informatie krijg én enigszins positief van wordt.
Er wordt met twee maten gemeten.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:04 schreef Loj het volgende:
Helaas niet de gehele griepprik lijst hier gepakt.
Ik sta er al jaren op de lijst omdat ik zwangerschapsvergiftiging heb gehad (en ben nog nooit gedaan) en manlief staat er op ivm een huidziekte.
Maar geen uitnodigingen hier helaas..
Ergens twijfel ik om de huisarts te bellen met een dramatisch verhaal, maar dat voelt wel weer wat egoïstisch...
En heerlijke cijfers inderdaad. Nu hopen dat de besmettingscijfers ook rond de 5000 blijven
Nou bij mij ontgaat volledig de logica, maar goed.....quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze maken duidelijk onderscheid tussen binnen en buiten, lijkt me redelijk logisch.
Verder hoeven de terrassen niet vanaf 06.00 uur he, maar mag wel.
"MaAr WiE GaAt Er Nu Om 6 UuR Op HeT TerRaS".
ja waarschijnlijk niet veel, maar bij mooi weer kun je prima wat ontbijtjes verkopen.
hadden ze dit niet toegestaan was daar weer gezeik over gekomen.
Ik vind de versoepelingen wel logisch, en er is altijd een discussie "waarom dit wel, en dit niet".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)
dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187
totaal: 49.491
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag: 7.399
zondag: 6.553
maandag: 5.858
totaal: 49.141
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 21,2%
dinsdag: 5.518
woensdag: 6.356
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 41.560 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Waarom dan niet in de tweede helft van augustus of na 1 september? Het is 2 tot 4 weken later en dan kan het onbeperkt! Weird.quote:Op woensdag 12 mei 2021 13:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zelf zijn ze het nog aan het bekijken, maar nu.nl houdt het ook op 5.000 of 10.000.
https://www.nu.nl/muziek/6132775/pukkelpop-en-tomorrowland-gaan-door-met-vijf-tot-tienduizend-bezoekers.html
https://www.tomorrowland.com/en/festival/practical/festival-update
Ja, ik heb bijvoorbeeld werkelijk nog nooit iemand gehoord of gezien die om 06.00 u. 's ochtends buiten de deur ging ontbijten.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:17 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Nou bij mij ontgaat volledig de logica, maar goed.....
Precies......quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik heb bijvoorbeeld werkelijk nog nooit iemand gehoord of gezien die om 06.00 u. 's ochtends buiten de deur ging ontbijten.
Bij de overheid hebben ze nog weleens de neiging om te redeneren vanuit de theorie in plaats van de praktijk.quote:
Wellicht langs de snelweg mensen die vroeg op pad zijn? Vrachtwagenchauffeurs? Restaurants langs de snelweg die 24/7 open zijn en waar je buiten kan zitten. Zou het anders ook niet weten.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, ik heb bijvoorbeeld werkelijk nog nooit iemand gehoord of gezien die om 06.00 u. 's ochtends buiten de deur ging ontbijten.
Jammergenoeg wel ja......quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:23 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Bij de overheid hebben ze nog weleens de neiging om te redeneren vanuit de theorie in plaats van de praktijk.
ik ook niet... maar als ze hadden gezegd "vanaf 8 uur" was het dan wel goed?quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat is dan het enige logische, maar niemand gaat op een vrije dag of voor het gaan werken ontbijten op een terras lijkt me......in het weekend buitenhuis brunchen snap ik nog maar dat is niet om 6.00 uurquote:Op woensdag 12 mei 2021 15:23 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wellicht langs de snelweg mensen die vroeg op pad zijn? Vrachtwagenchauffeurs? Restaurants langs de snelweg die 24/7 open zijn en waar je buiten kan zitten. Zou het anders ook niet weten.
Klopt, maar dan heb je het denk ik over een handjevol mensen. Het is niet dat het voorziet in een brede behoefte lijkt me, terwijl een uitloop in een avond voor heel veel mensen een uitkomst is.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:23 schreef CR7 het volgende:
[..]
Wellicht langs de snelweg mensen die vroeg op pad zijn? Vrachtwagenchauffeurs? Restaurants langs de snelweg die 24/7 open zijn en waar je buiten kan zitten. Zou het anders ook niet weten.
Ja, dat vind ik een logische tijd.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik ook niet... maar als ze hadden gezegd "vanaf 8 uur" was het dan wel goed?
Fijn inderdaad voor mensen die kritisch zijn.quote:effectief is dat natuurlijk geen verschil. Lekker boeiend dat ze die tijd op 6 uur gezegd hebben.
Wel fijn voor de zeikerige zuurpruimen.
Nou, rustig maar hoor. Ik vind het gewoon een rare tijd. Het gaat erom dat die openingstijden een beetje nut moeten hebben. Maar goed, fijn dat jij er wel blij mee bent.quote:WiE GaAt Er nU Om 6 UuR OnTBiJtEn!!! HeT KaBiNeT iS RaAR!.
In veel hotels wordt er gewoon om 6 uur een ontbijt geserveerd, en bij mooi weer kunnen ze dat nu buiten doen.
Maar ga lekker lopen zeiken dat je niemand kent die om 6 uur gaat ontbijten.
Er is genoeg om over te zeiken bij onze overheid, maar "wie gaat er nu om 6 uur naar het teras!!!!111!!" is van het niveau "dat heb op facebook gestaan".quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, rustig maar hoor. Ik vind het gewoon een rare tijd. Het gaat erom dat die openingstijden een beetje nut moeten hebben. Maar goed, fijn dat jij er wel blij mee bent.
Ik zou me als ik jou was niet al te veel illusies maken over het niveau van je eigen posts.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Er is genoeg om over te zeiken bij onze overheid, maar "wie gaat er nu om 6 uur naar het teras!!!!111!!" is van het niveau "dat heb op facebook gestaan".
Het is gewoon wat ik vind. Ze hoeven niet te doen wat ik vind hoor. Maar als ze de terrassen om 06.00 u. opendoen, lost dat denk ik niet veel op.quote:edit- dus omdat jij 8 uur een logisch tijd is voor te ontbijten op het terras zou het niet van 6 uur mogen?
oke.
Okee jij hebt duidelijk een andere mening dan Federer en ik, maar het is niet nodig om aan te geven dat onze mening blijkbaar op een te laag niveau voor jou staat......quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:30 schreef koemleit het volgende:
[..]
Er is genoeg om over te zeiken bij onze overheid, maar "wie gaat er nu om 6 uur naar het teras!!!!111!!" is van het niveau "dat heb op facebook gestaan".
edit- dus omdat jij 8 uur een logisch tijd is voor te ontbijten op het terras zou het niet van 6 uur mogen?
oke.
terrassen (dubbel rquote:Op woensdag 12 mei 2021 15:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik zou me als ik jou was niet al te veel illusies maken over het niveau van je eigen posts.
Het is trouwens 'terras', met dubbel r.
[..]
Het is gewoon wat ik vind. Ze hoeven niet te doen wat ik vind hoor. Maar als ze de terrassen om 06.00 u. opendoen, lost dat denk ik niet veel op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |