abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199354447
  maandag 10 mei 2021 @ 10:46:03 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354460
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:41 schreef Isabeau het volgende: Ik moet even een vraag stellen die misschien voor iedereen super duidelijk is. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten over 'long covid'. Wordt daar mee bedoeld: 1. long = lang/langdurig (waarom dan in het Engels?) 2. long = orgaan waar je mee adem haalt
1

En waarom, omdat hip ofzo? Overgenomen vanuit een bepaalde hoek iig.
Ik erger me eraan iig :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199354499
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet even een vraag stellen die misschien voor iedereen super duidelijk is. Ik lees de laatste tijd steeds meer berichten over 'long covid'. Wordt daar mee bedoeld:
1. long = lang/langdurig (waarom dan in het Engels?)
2. long = orgaan waar je mee adem haalt
Ik ben dus niet de enige die dit zich afvroeg
  maandag 10 mei 2021 @ 10:49:11 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354504
LONG Covid zou mij doen duiden op een afkorting, wat geen afkorting is.
Hoofdletters voor een Engelse term vind ik echt niet zinnig klinken

Het heet officieel in het Nederlands ook gewoon qua terminologie Lange COVID-19 of post-acute ziekte door SARS-Cov-19

Waarbij hier de hoofdletters wel voor afkortingen staan :P
pi_199354565
Ik deed even een teruglees:

- Ik las over en zag moederdagcadeau's. Ik ben wel een beetje jaloers op die bos bloemen van @Jagärtrut! O+

- Fijn dat je testuitslag negatief was @vlindertje89 !

- Ik las over poezels O+ En zag mooie foto's van @sigme en @Blues (Die gans en die aalscholver :D ) en @z80

- Lekker bezig geweest @Lucky_Strike ! Mijn vriend heeft gisteren toen ik aan het werk was ons balkon geschrobd en de ramen gezeemd. Daarna wel 60 muggen in huis }:| . We vermoeden dat ze onder de vlonders hun eitjes hebben gelegd.

- :* voor @Lonaa . Dat is inderdaad wel veel :{

= :* voor @Barreltje .

Wat betreft long covid... waarom heet dat niet chronische covid? (chronic in het Engels dan). Zo noemen we toch de meeste ziektes/aandoeningen die langer dan 3-4 dagen aanhouden? In de diergeneeskunde althans wel. (Zoals 'chronische niesziekte')

Verder; makkelijk met theeleuten mijn 3 uur van vandaag verdiend. Ik stond op de reservelijst. Vond het niet heel erg, want kleine locatie (gymzaal) en weinig afspraken. Amersfoort was gisteren echt een leuke locatie O+ Tof gebouw (Rijtuigenloods) en fijne, gezellige sfeer.

@Blues : ja inderdaad, er waren 2 vaccins over aan het einde van de avond. Dan kijken ze de lijst na en op basis van functie (prikker = meer risico ) en leeftijd kom je dan in aanmerking. Ik stond op nr 1 die avond. (Ook wel veel collega's die al eerder zijn gevaccineerd door ander beroep in de zorg e.d. )

Nu alleen een klein beetje spierpijn in de arm. Verder niks te klagen!
pi_199354627
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:52 schreef Candaasje het volgende:

Wat betreft long covid... waarom heet dat niet chronische covid? (chronic in het Engels dan). Zo noemen we toch de meeste ziektes/aandoeningen die langer dan 3-4 dagen aanhouden? In de diergeneeskunde althans wel. (Zoals 'chronische niesziekte')

Ik denk omdat chronisch impliceert dat het nooit meer over gaat, en dat weten ze ook nog weer niet..

Maar ik vind het ook een verwarrende term, ja.
pi_199354661
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik denk omdat chronisch impliceert dat het nooit meer over gaat, en dat weten ze ook nog weer niet..

Maar ik vind het ook een verwarrende term, ja.
Hm, ik dacht dat chronisch eerder 'langdurig/aanhoudend' betekent en dat het niet per se voor altijd hoeft te betekenen. Is wel wat men er misschien bij denkt, ik dacht het namelijk ook toen ik het een aantal keer hoorde bij aandoeningen die soms wel, soms niet te verhelpen waren. :)
pi_199354678
Hmmm kom er nu pas achter dat het over 2 dagen onze trouwdag is. Weet iemand nog leuke restaurants die menu's thuisbezorgen.
Ik kom zelf niet verder dan Ron Blaauw.
pi_199354750
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hm, ik dacht dat chronisch eerder 'langdurig/aanhoudend' betekent en dat het niet per se voor altijd hoeft te betekenen. Is wel wat men er misschien bij denkt, ik dacht het namelijk ook toen ik het een aantal keer hoorde bij aandoeningen die soms wel, soms niet te verhelpen waren. :)
Een Google rondje leert me dat je gelijk hebt.
Dan misschien omdat het inderdaad wel die bijklank heeft voor veel mensen? :+
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:59 schreef Sarabi het volgende:
Hmmm kom er nu pas achter dat het over 2 dagen onze trouwdag is. Weet iemand nog leuke restaurants die menu's thuisbezorgen.
Alvast gefeliciteerd! Restaurants kan ik je helaas niet aan helpen..

Nog maar 3 nachtjes slapen en dan komt er weer Sarabibier aan mijn deur *O*
  maandag 10 mei 2021 @ 11:04:28 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354787
quote:

[..]

Chronisch is langdurig ja.

3-4 dagen bij dieren en erna is chronisch? Bij mensen worden wel iets andere tijdslijnen gebruikt, doorgaans na 6 weken klachten is iets chronisch.
Wat niet betekent dat het niet over kan gaan. Alhoewel dat wel verwarrend is vind ik qua semantiek.

En hopelijk weinig klachten na je vaccinatie. Ik werd dagen erna echt enorm ziek maar huisarts vermoedt door mijn autoimmuunziekte en niet door mijn goddelijke jonge lijf met sterk immuunsysteem :T
  maandag 10 mei 2021 @ 11:05:45 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354802
quote:
Ja hier in de buurt maar daar heb je weinig aan daar :T
pi_199354825
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hier in de buurt maar daar heb je weinig aan daar :T
Dat is inderdaad iets te ver :)
Maar er een stukje voor rijden vind ik ook geen probleem.
Misschien dat @gcjoel iets weet :D

Dankjewel @vlindertje89 :) en ja bijna *O*
pi_199354842
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Chronisch is langdurig ja.

3-4 dagen bij dieren en erna is chronisch? Bij mensen worden wel iets andere tijdslijnen gebruikt, doorgaans na 6 weken klachten is iets chronisch.
Wat niet betekent dat het niet over kan gaan. Alhoewel dat wel verwarrend is vind ik qua semantiek.

En hopelijk weinig klachten na je vaccinatie. Ik werd dagen erna echt enorm ziek maar huisarts vermoedt door mijn autoimmuunziekte :T
Ja, begreep ik toen op de opleiding (paraveterinair). Ik weet niet of het echt zo strikt voor alle diersoorten geldt. Kan me voorstellen dat je bij een muis of hamster eerder over chronisch spreekt (in verband met hun levensspanne) dan bij een koe :P .

Ik hoop het ook :D. Vannacht wel onrustig geslapen want ik wist dat de wekker om 5:30 uur zou gaan. (Maar reservedienst, dus nouja, dat durfde ik dan wel aan qua mogelijk ziek worden.) maar verder alleen nog wat lichte spierpijn in mijn arm en de prikplaats voelt beurs als ik die aanraak. (*klopt snel af*). Maar wel lekker idee dat ik hem heb 8-) (Zeker omdat ik telkens zooooooo dichtbij mensen hun gezicht aan het werk ben. En we weten allemaal hoe schoon en goed die eigen mondmaskers zijn :+ )
  maandag 10 mei 2021 @ 11:13:02 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354904
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, begreep ik toen op de opleiding (paraveterinair). Ik weet niet of het echt zo strikt voor alle diersoorten geldt. Kan me voorstellen dat je bij een muis of hamster eerder over chronisch spreekt (in verband met hun levensspanne) dan bij een koe :P .

Ik hoop het ook :D. Vannacht wel onrustig geslapen want ik wist dat de wekker om 5:30 uur zou gaan. (Maar reservedienst, dus nouja, dat durfde ik dan wel aan qua mogelijk ziek worden.) maar verder alleen nog wat lichte spierpijn in mijn arm en de prikplaats voelt beurs als ik die aanraak. (*klopt snel af*). Maar wel lekker idee dat ik hem heb 8-) (Zeker omdat ik telkens zooooooo dichtbij mensen hun gezicht aan het werk ben. En we weten allemaal hoe schoon en goed die eigen mondmaskers zijn :+ )
Ja zeker fijn idee!

Kennis van me is tandarts en heeft m nog niet, en hij is 60 geloof ik, voelt toch niet heel chill. Fijner met prik erin.

Ik werd trouwens gedesinfecteerd van tevoren, moest wel lachen om dat ritueel _O- :+
  maandag 10 mei 2021 @ 11:14:21 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199354930
Fijn, een mail met daarin 'volgende week neemt u deel aan het webinar'

Geen datum en geen tijd erbij... Uhmmm ok

Waarom is het toch zo moeilijk voor mensen om de meest basale shit in zo'n mail te pompen
pi_199354937
quote:

Fijn dat je een prik hebt gehad gisteren! Had je de leeftijd al bereikt of andere reden?
Heb geen idee hoe oud je bent hoor, je lijkt me in ieder geval nog LANG geen 60.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 10 mei 2021 @ 11:18:27 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355010
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Fijn dat je een prik hebt gehad gisteren! Had je de leeftijd al bereikt of andere reden?
Heb geen idee hoe oud je bent hoor, je lijkt me in ieder geval nog LANG geen 60.
Restvaccins bij priklocaties mogen aan (o.a.) GGD medewerkers gegeven worden
pi_199355034
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja zeker fijn idee!

Kennis van me is tandarts en heeft m nog niet, en hij is 60 geloof ik, voelt toch niet heel chill. Fijner met prik erin.

Ik werd trouwens gedesinfecteerd van tevoren, moest wel lachen om dat ritueel _O- :+
Oh ja zeker, helemaal als je telkens zo boven iemands luchtwegen hangt!

Oh, desinfectie mogen wij niet doen. Aspireren trouwens dus ook niet. (Ik zag het op de checklist voor de bekwaamheids-eisen staan.)
  maandag 10 mei 2021 @ 11:20:34 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355047
Bij mijn GGD locatie hier in Schiedam liep er zo'n mannetje al die oudjes te geinen door te vragen welk werk ze deden dat ze gevaccineerd werden.

Van die besjes van duidelijk 75+ zeggen 'nee hoor, ik kom hier vanwege mijn leeftijd, ik werk allang niet meer' 'hoe oud denkt u dat ik ben?' _O- :') _O-

Blijft toch mooi, lame ass humor
  maandag 10 mei 2021 @ 11:20:48 #20
63722 z80
I fink you freaky
pi_199355051
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:14 schreef Molo het volgende:

Waarom is het toch zo moeilijk voor mensen om de meest basale shit in zo'n mail te pompen
Dat zijn de zelfde mensen die zooi verkopen zonder merk/type of afmetingen te vermelden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199355068
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:14 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Haha, nee ik ben 31 (@derLudolf zou 41 zeggen ;) )

Omdat ik prikker ben sta ik bij de GGD bovenaan de lijst als het om restvaccins gaat. (Na mij komen de admins, host, etc.). Gaat dan binnen de prikkers ook wel op leeftijd.

Veel prikkers zijn al wel gevaccineerd hoor, zijn vaak al medewerkers uit de zorg. Eenmaal een vaccinatie gehad, kom ik nu ook in het 'gewone' systeem te staan voor de 2e.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:21:42 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355069
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:20 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat zijn de zelfde mensen die zooi verkopen zonder merk/type of afmetingen te vermelden.
Pek en veren, echt hoor _O-
pi_199355142
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:20 schreef Molo het volgende:
Bij mijn GGD locatie hier in Schiedam liep er zo'n mannetje al die oudjes te geinen door te vragen welk werk ze deden dat ze gevaccineerd werden.

Van die besjes van duidelijk 75+ zeggen 'nee hoor, ik kom hier vanwege mijn leeftijd, ik werk allang niet meer' 'hoe oud denkt u dat ik ben?' _O- :') _O-

Blijft toch mooi, lame ass humor
:D Haha, tof dat!
pi_199355149
quote:
https://thuisuiteten.nl - Ik vind dit concept wel fijn om wat verder van huis te kunnen bestellen.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:27:22 #25
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199355163
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is inderdaad iets te ver :)
Maar er een stukje voor rijden vind ik ook geen probleem.
Misschien dat @:gcjoel iets weet :D

Dankjewel @:vlindertje89 :) en ja bijna *O*
restaurant Vesters hier vind ik geweldig, echt een aanrader. Moet je wel zelf nog een en ander doen. Maar daardoor heb je wel echt restaurant gevoel als je eet O+
pi_199355207
Laat ontbijt…vroege lunch… https://www.abc.net.au/ev(...)ramel-apple/12527122
‘Easy’ kun je schrappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Candaasje op reservelijst is ter plekke? in Amersfoort als collega’s niet komen opdagen of een toestroom van mensen die willen, op Moederdag. :D (met andere plannen).
pi_199355218
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

https://thuisuiteten.nl - Ik vind dit concept wel fijn om wat verder van huis te kunnen bestellen.
Zal eens gaan kijken, dankjewel :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]

restaurant Vesters hier vind ik geweldig, echt een aanrader. Moet je wel zelf nog een en ander doen. Maar daardoor heb je wel echt restaurant gevoel als je eet O+
En dit ga ik ook even opzoeken ^O^
pi_199355262
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Zal eens gaan kijken, dankjewel :)
Ik vond zelf Metro een aanrader. Betaalbaar maar toch uitgebreid en echt dat restaurantgevoel. Maar mijn keuzes zijn iets beperkt door vega, dus voor de niet-vega's zijn er misschien nog toffere opties.
pi_199355268
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:30 schreef AnneX het volgende:
‘Easy’ kun je schrappen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Candaasje op reservelijst is ter plekke? in Amersfoort als collega’s niet komen oodagen of een toestroom van mensen die willen, op Moederdag. :D (met andere plannen).
Ja, reserve staan is wel even aanwezig zijn, kijken of er inderdaad vervanging/versterking nodig is, en anders weer naar huis (zoals nu). Maar ze sturen vanuit het uitzendbureau altijd wel veel reserve. Dit keer 3 (op een kleine locatie) en ik hoorde laatst ook van iemand dat er in Utrecht 17 reserve stonden :D
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 11:34:22 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199355273
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:52 schreef Candaasje het volgende:

Oh long op z'n Engels ipv op z'n Nederlands is dat dus. Lekker verwarrend :?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199355281
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup :Y Het is dat Isa het net aanhaalde, ik dacht ook dat het iets van covid was met extra longklachten ofzo :')
  maandag 10 mei 2021 @ 11:36:06 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355301
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Love you long time Covid
Love you, long time Covid
Love you long time, Covid

Alles kan :+
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 11:37:51 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199355336
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jup :Y Het is dat Isa het net aanhaalde, ik dacht ook dat het iets van covid was met extra longklachten ofzo :')
Ja precies, omdat het ook vooral longproblemen zijn die je er aan overhoudt.

Snapt men m'n afkeer van onnodig gebruik van het Engels nu enigszins? ;)
  maandag 10 mei 2021 @ 11:38:00 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355339
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja het is ook echt niet handig dat media en ook gepositioneerde mensen dit gaan gebruiken

Je hebt bijvoorbeeld tuberculose en longtuberculose, specifiek duidelijk aangeduid dat het in de long plaats vindt.

Ga dan niet nu long Covid roepen als dat je iets anders is, arggg

Langdurige Covid(klachten), hoppa, snapt iedereen
  maandag 10 mei 2021 @ 11:38:44 #35
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199355353
Al zijn die langdurige klachten dan weer vaak... georiënteerd op de longen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 11:39:01 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199355360
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Love you long time Covid
Love you, long time Covid
Love you long time, Covid

Alles kan :+
Iedereen doet het

SPOILER
  maandag 10 mei 2021 @ 11:39:26 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355368
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja precies, omdat het ook vooral longproblemen zijn die je er aan overhoudt.

Snapt men m'n afkeer van onnodig gebruik van het Engels nu enigszins? ;)
'Mooie' is eigenlijk hieraan nog dat je niet met name longklachten overhoudt, maar belastbaarheidsklachten, cognitieve en angstklachten en dat longbeperkingen daarin een kleinere rol spelen

Nog verwarrender
pi_199355369
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:38 schreef fietsie het volgende:
Al zijn die langdurige klachten dan weer vaak... georiënteerd op de longen..
Ik dacht dat vooral extreme vermoeidheid vaak genoemd werd.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:40:12 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355381
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Iedereen doet het

SPOILER
Robert Long Covid

Oh helllll :+
  maandag 10 mei 2021 @ 11:41:45 #40
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199355405
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik dacht dat vooral extreme vermoeidheid vaak genoemd werd.
Om mij heen drie die dat aandragen, en waarbij de oorzaak in de longen zit. Komt gewoon te weinig O2 binnen tijdens inspanning. Testje met kleine portable O2 voorziening hielp enorm, maar is niet iets wat je (zoals bv in Japan) even laagdrempelig aanschaft.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 10 mei 2021 @ 11:44:32 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355460
Het ging hier toch tijdje terug over Beppy cups?

Echt, briljant filmpje over seks met die cup in. Mooi, zoals het gewoon ís _O_

pi_199355486
Bij mij duurde het ook even voordat het begrip long covid een plek had.
Long covid heeft dus raakvlakken met CVS/ME.
( chronisch vermoeidheidssyndroom https://www.psyq.nl/somatiek-psyche/chronische-vermoeidheid)
  maandag 10 mei 2021 @ 11:46:49 #43
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199355503
quote:
‘Easy’ kun je schrappen.

SPOILER
Oeh O+

@Candaasje, dat zou een goede verklaring voor de muggen bij jullie zijn. Dan is dat mysterie ook weer opgelost.

Over je reservediensten: Ik zou er niet te enthousiast over doen bij het uitzendbureau. Voor je het weet krijg je ze alleen maar. Ik ben planner en intercedente geweest op een uitzendbureau. Dat soort diensten willen de meesten niet dus zodra iemand enthousiast is, krijgt die de diensten.
Spoilers!
pi_199355504
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:41 schreef fietsie het volgende:
Om mij heen drie die dat aandragen, en waarbij de oorzaak in de longen zit. Komt gewoon te weinig O2 binnen tijdens inspanning. Testje met kleine portable O2 voorziening hielp enorm, maar is niet iets wat je (zoals bv in Japan) even laagdrempelig aanschaft.
Ahja, dat klinkt ook wel logisch.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:47:55 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199355520
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:45 schreef AnneX het volgende:
Bij mij duurde het ook even voordat het begrip long covid een plek had.
Long covid heeft dus raakvlakken met CVS/ME.
( chronisch vermoeidheidssyndroom https://www.psyq.nl/somatiek-psyche/chronische-vermoeidheid)
Overeenkomsten, ja, zelfde hoek, weet ik niet.

Maar moet nog grondig onderzoek naar gedaan worden
pi_199355548
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oeh O+

@:Candaasje, dat zou een goede verklaring voor de muggen bij jullie zijn. Dan is dat mysterie ook weer opgelost.

Over je reservediensten: Ik zou er niet te enthousiast over doen bij het uitzendbureau. Voor je het weet krijg je ze alleen maar. Ik ben planner en intercedente geweest op een uitzendbureau. Dat soort diensten willen de meesten niet dus zodra iemand enthousiast is, krijgt die de diensten.
Haha, true. Ik vond het dit keer niet zo erg omdat ik een beetje bang was voor mogelijke bijwerkingen. Maar ik heb het er verder met het uitzendbureau ook niet over :) Dat gaat allemaal digitaal.

Ik ben nu aan het worstelen met hoeveel uur ik precies mag rekenen en welke toeslagen :') Das ingewikkelder dan het werk zelf.
pi_199355631
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Haha, nee ik ben 31 (@:derLudolf zou 41 zeggen ;) )

Omdat ik prikker ben sta ik bij de GGD bovenaan de lijst als het om restvaccins gaat. (Na mij komen de admins, host, etc.). Gaat dan binnen de prikkers ook wel op leeftijd.

Veel prikkers zijn al wel gevaccineerd hoor, zijn vaak al medewerkers uit de zorg. Eenmaal een vaccinatie gehad, kom ik nu ook in het 'gewone' systeem te staan voor de 2e.
Ah fijn zeg.
Volgens mij hadden ze nog veel mensen nodig toch 8-)
Naja, ik verwacht (hoop) dat het nu snel gaat dus dat ik binnen 2 maanden ook word opgeroepen.
pi_199355664
quote:
‘Easy’ kun je schrappen.

SPOILER
@:Candaasje op reservelijst is ter plekke? in Amersfoort als collega’s niet komen opdagen of een toestroom van mensen die willen, op Moederdag. :D (met andere plannen).
Ziet er wel goed uit, zoals het plaatje :)
pi_199355849
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:54 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ziet er wel goed uit, zoals het plaatje :)
Ja, het plaatje 🤪

Heb je een leuke Moederdag gehad bij je ouders?
Gaat het goed met je vader eigenlijk?
Er komt zo veel voorbij hier, dat sommige (ook belangrijke) zaken op de achtergrond raken.
  maandag 10 mei 2021 @ 12:14:52 #50
63722 z80
I fink you freaky
pi_199356020
Kreis-Kleve nu driedagen onder de 100 indexwaarde. Echter zaterdag en zondag tellen niet mee. 8)7
Indien ze dit keer wel aan de afspraak houden kan er vanaf donderdag weer wat meer hier. En is de avondklok er ook weer af.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 12:16:41 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199356041
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:14 schreef z80 het volgende:
Kreis-Kleve nu driedagen onder de 100 indexwaarde. Echter zaterdag en zondag tellen niet mee. 8)7
Indien ze dit keer wel aan de afspraak houden kan er vanaf donderdag weer wat meer hier. En is de avondklok er ook weer af.
Kunnen ze lekker Vatertag gaan vieren dus :+
  maandag 10 mei 2021 @ 12:22:23 #52
63722 z80
I fink you freaky
pi_199356117
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kunnen ze lekker Vatertag gaan vieren dus :+
Correct. Precies op tijd deze daling.
pi_199356265
Horrortulpupdate!

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 10 mei 2021 @ 12:31:40 #54
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199356287
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:30 schreef sigme het volgende:
Horrortulpupdate!

[ afbeelding ]
Net een bloederige uitgezaaide colorectaalcarcinoom joh :D
pi_199356933
Ik vind hem er zo wel minder luguber uitzien, moet ik zeggen.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:21:54 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_199356937
Vanuit land-nrw. Vers van de pers. Iedereen kan zich aanmelden voor inenting met AstraZeneca vanaf deze week.
Direct een mailtje naar de huisarts hier in het dorp of het daar mogelijk is.
pi_199356981
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:49 schreef Molo het volgende:
LONG Covid zou mij doen duiden op een afkorting, wat geen afkorting is.
Hoofdletters voor een Engelse term vind ik echt niet zinnig klinken

Het heet officieel in het Nederlands ook gewoon qua terminologie Lange COVID-19 of post-acute ziekte door SARS-Cov-19

Waarbij hier de hoofdletters wel voor afkortingen staan :P
Ik zoek ook maar iets wat logischer is ;(
Wat in dit geval niet heel moeilijk is :')

Misschien dat post-COVID nog beter zou passen. Want nu impliceert Long/lange COVID ook nog dat je actief COVID hebt. Voor de leek dan. Maar het gaat om de restschade na doorgemaakte infectie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199357051
Spuit 11, zo te lezen :')

Andere vraag: waar in NL (behalve Zeeland en Limburg) kun je goed (afhaal) eten? Makkelijk te bereiken met camper busje is een pre. Gisteren route uitgezet, we gaan in drie dagen NL rond. En willen goed eten :Y)
Dingen als high tea, autoroute met eten etc mogen ook.

Totale kortste route qua km is 8 uur (in 3 1/2 dag af te leggen) dus we hebben ruimte :7 En voorlopig verwacht ik nog weinig open qua musea en zo dus daar hoeven we ons niet mee bezig te houden.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 10 mei 2021 @ 13:31:17 #59
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199357084
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik zoek ook maar iets wat logischer is ;(
Wat in dit geval niet heel moeilijk is :')

Misschien dat post-COVID nog beter zou passen. Want nu impliceert Long/lange COVID ook nog dat je actief COVID hebt. Voor de leek dan. Maar het gaat om de restschade na doorgemaakte infectie.
Yep, eens

We hebben het ook over postcommotionele klachten en dat soort zaken, zou voor Covid ook prima kunnen

Ok COVID officieel maar Covid snap jij ook wel toch :P
pi_199357111
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Yep, eens

We hebben het ook over postcommotionele klachten en dat soort zaken, zou voor Covid ook prima kunnen

Ok COVID officieel maar Covid snap jij ook wel toch :P
:s) :s) :s) :s) :s) :s) :s) :s)
pi_199357142
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:03 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ja, het plaatje 🤪

Heb je een leuke Moederdag gehad bij je ouders?
Gaat het goed met je vader eigenlijk?
Er komt zo veel voorbij hier, dat sommige (ook belangrijke) zaken op de achtergrond raken.
Das toch goed als het op het plaatje lijkt? Is mij nog nooit gelukt dacht ik :D

Met pa gaat alles goed gelukkig. Waardes zijn ok, is iedere keer (om de 3 maanden) afwachten. Ik ben in de ochtend wezen ontbijten en thee gedronken in de tuin zodat in de middag andere zusjes konden komen.
Tijdje geleden dat ik er was geweest vanwege corona dus was blij. En daarna 15km met vriend gewandeld.

Dankjewel :) Heb jij nog wat leuks gedaan toen de zon mooi doorkwam?
pi_199357180
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

Andere vraag: waar in NL (behalve Zeeland en Limburg) kun je goed (afhaal) eten? Makkelijk te bereiken met camper busje is een pre. Gisteren route uitgezet, we gaan in drie dagen NL rond. En willen goed eten :Y)

Totale kortste route qua km is 8 uur (in 3 1/2 dag af te leggen) dus we hebben ruimte :7 En voorlopig verwacht ik nog weinig open qua musea en zo dus daar hoeven we ons niet mee bezig te houden.
Wanneer gaan jullie? Denk dat wanneer de dierentuinen open mogen, het Openlucht Museum ook wel open gaat. En ergens las ik dat de Kasteel Rosendaal ook weer opent maar wanneer, geen idee. Dus zullen vanaf de 18e waarschijnlijk wel meer van dit soort parken openen
Even gekeken, Studio Konijnenvoer is open van do t/m zondag voor afhaal maar ook voor lunch
't Amusement is nu ook open voor lunch. Als je meer wil weten, ga ik wel even kijken.
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 10 mei 2021 @ 13:38:47 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199357187
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:21 schreef z80 het volgende:
Vanuit land-nrw. Vers van de pers. Iedereen kan zich aanmelden voor inenting met AstraZeneca vanaf deze week.
Oh ik las net Janssen juist ipv AZ
  maandag 10 mei 2021 @ 13:42:31 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_199357233
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh ik las net Janssen juist ipv AZ
Jansen wordt toegelaten voor iedereen. Maar is nog niet beschikbaar. AZ wel.
https://www.land.nrw/de/p(...)toff-von-astrazeneca
  maandag 10 mei 2021 @ 13:45:01 #65
63722 z80
I fink you freaky
pi_199357265
Achterburen hadden, met de nadruk op hadden middag eten op tafel buiten gezet. Kwam net een kauw langs met een goed belegde boterham.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 13:51:56 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199357361
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

Op Texel zit een goede Italiaan.
In Emmen een goede Griek.

Of je rijdt iets door en haalt kroketten :+
  maandag 10 mei 2021 @ 13:56:36 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_199357435
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moderator maandag 10 mei 2021 @ 13:57:08 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199357443
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:21 schreef z80 het volgende:
Kijk aan ^O^
Ben jij eigenlijk wel es staande gehouden op de grens om je test te laten zien?

M'n oom en tante wonen nu in NL maar hebben nog een auto met witte platen. Ze zijn nog nooit aangehouden.

Van mensen met gele platen heb ik al meerdere keren gehoord dat ze wel staande zijn gehouden.
pi_199357459
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wanneer gaan jullie? Denk dat wanneer de dierentuinen open mogen, het Openlucht Museum ook wel open gaat. En ergens las ik dat de Kasteel Rosendaal ook weer opent maar wanneer, geen idee. Dus zullen vanaf de 18e waarschijnlijk wel meer van dit soort parken openen
Even gekeken, Studio Konijnenvoer is open van do t/m zondag voor afhaal maar ook voor lunch
't Amusement is nu ook open voor lunch. Als je meer wil weten, ga ik wel even kijken.
We gaan 7-11 juni. En een nachtje nabij Arnhem is gepland :+

Openlucht museum is tof, ben ik zelf al een keer geweest.
pi_199357492
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

O ja, eilanden doen we ook niet :P

Kroketten zijn te bestellen. We zitten wel een nacht in Norg, is het dan nog ver naar de kroketten?
  maandag 10 mei 2021 @ 14:03:51 #71
63722 z80
I fink you freaky
pi_199357551
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kijk aan ^O^
Ben jij eigenlijk wel es staande gehouden op de grens om je test te laten zien?

M'n oom en tante wonen nu in NL maar hebben nog een auto met witte platen. Ze zijn nog nooit aangehouden.

Van mensen met gele platen heb ik al meerdere keren gehoord dat ze wel staande zijn gehouden.
Sterker nog. Ik heb zo nog geen enkele keer gezien. Heeft ook prio 0
Probleem is enkel dat ik het risico niet kan nemen. Dus zo maar weer een wattenstaafje gaan vervuilen.
Het wordt weer wat lichter buiten en het lijkt ook droog te blijven, dus rondje lopen.
pi_199357612
Ik heb me vandaag ook weer laten testen. Het lijkt wel steeds minder vervelend te worden gelukkig. Deze keer helaas geen sneltest, dus wandelingetje vanmiddag zal in de tuin moeten gebeuren.
pi_199357653
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Grote kans dat er dan al veel meer open is. Zowel eten/terassen als musea etc.
  maandag 10 mei 2021 @ 14:17:09 #74
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199357739
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit is leuk en lekker: https://www.menmoerhoeve.nl/
Ik kan de maaltijdsalades van harte aanbevelen. Ik zie dat de lunchgerechten ook bij diner staan, foutje op de site. Je kunt daar ook fijn over het terrein wandelen.
Spoilers!
pi_199357908
Iedere 3 maanden check is wel intens, FFT. Fijn om te horen dat het goed blijf gaan.

@CAT kom je hier in de buurt? Loosdrecht.
Picknicken op een kleedje in het park https://opsypesteyn.nl/
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 14:51:11 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199358277
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kroketten zijn te bestellen. We zitten wel een nacht in Norg, is het dan nog ver naar de kroketten?
Ja dat is niet direct in de buurt, zo'n 60km rijden denk ik.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 15:03:27 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199358478
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 14:03 schreef z80 het volgende:

[..]

Sterker nog. Ik heb zo nog geen enkele keer gezien. Heeft ook prio 0
Probleem is enkel dat ik het risico niet kan nemen. Dus zo maar weer een wattenstaafje gaan vervuilen.
Het wordt weer wat lichter buiten en het lijkt ook droog te blijven, dus rondje lopen.
Vanuit de voorbeeldfunctie van je werkgever denk ik en het op tijd moeten zijn?

Hij neemt gewoon het risico, steeds naar Assen rijden voor gratis test zou meer tijd kosten en duurder zijn dan een eenmalige boete.
  maandag 10 mei 2021 @ 15:05:56 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199358523
quote:
Oh wat heb ik een inténse hekel aan deze sketch én man :+
  maandag 10 mei 2021 @ 15:08:16 #79
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199358564
quote:

[..]

Lucy's Inn in Eesergroen heeft een geweldige high tea O+
Volgens mij best in de buurt van Norg.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 15:15:31 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199358676
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:08 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Lucy's Inn in Eesergroen heeft een geweldige high tea O+
Volgens mij best in de buurt van Norg.
Niet direct, wel iets dichterbij als waar de krokettenboer zit.
  maandag 10 mei 2021 @ 15:18:05 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199358723
Oeh en je hebt brouwerij maallust, daar zit ook iemand met kroketten naast.

edit: dat zijn dus die kunstige :D
pi_199359591
BOE! :B
pi_199359992
Is het weer de tijd van de maand? of heb ik gewoon te weinig geslapen? /labiel :')

Ik ga de konijnenbak maar eens uitmesten. Nox was daar al mee bezig
SPOILER
Mijn ritje naar de stort en kringloopwinkel faalde. Eerst 36 rondjes over het industrieterrein gereden (dat afvalbrengstation zit ergens achteraan. Met de nadruk op 'ergens'). Kringloop was net 15 minuten daarvoor dichtgegaan, en bij de stort was er niemand om me even te helpen met wat klein chemisch afval (er slofte wel een man tergend traag rond, maar die was weer foetsie en was ook niet het het meest extraverte type geloof ik).

Ik was zelf al in een zeer matige gemoedstoestand dus ben maar weer onverrichte zaken naar huis gereden. (Nog wel even boodschappen gedaan voor de linzen van Otto).

Andere dag maar een nieuwe poging.
  maandag 10 mei 2021 @ 16:43:00 #84
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199360110
Foo Fighters en Brian Johnson (AC/DC) bij VAX Live _O_
Spoilers!
pi_199360304
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:35 schreef Candaasje het volgende:
Is het weer de tijd van de maand? of heb ik gewoon te weinig geslapen? /labiel :')
Ik geef het weer de schuld. Het is nog geen 5 uur en ik denk dat ik maar gewoon ga slapen. :')
  maandag 10 mei 2021 @ 16:58:52 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199360448
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik geef het weer de schuld. Het is nog geen 5 uur en ik denk dat ik maar gewoon ga slapen. :')
Neem een wijntje, dat helpt!

Of niet, maar dan heb je iig genoten van een wijntje _O_
pi_199360645
quote:

[..]

Vanuit Norg moet je eigenlijk wel bij mijn allerfavorietste lunchrestaurant gaan eten:
https://www.dejufferenlunsingh.nl/restaurant.html

Avondeten is dan niet echt meer nodig. Chinees in Norg links laten liggen trouwens.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199360653
Tips genoteerd, waarvoor dank! Ga ze later goed bekijken, nu druk.
Aanvullingen blijven welkom O+
  maandag 10 mei 2021 @ 17:15:25 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199360733
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Vanuit Norg moet je eigenlijk wel bij mijn allerfavorietste lunchrestaurant gaan eten:

Avondeten is dan niet echt meer nodig. Chinees in Norg links laten liggen trouwens.
Hoe spreke je dat uit eigenlijk

Norwg, of Norrug

Of nog een andere manier van uitspreken?
pi_199360753
Lief was gisteravond vertrokken en kwam rond 3u weer thuis, dus toen heb ik kantoor gesloten, een biertje geschonken en toen avondeten gemaakt:

Tortellini op een bedje van sla, gebakken tomaat met lamsham, kastanjechampignons en afgetopt met rrrrrrrrrrroomkaassaus.
pi_199360925
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:17 schreef sigme het volgende:
Lief was gisteravond vertrokken en kwam rond 3u weer thuis, dus toen heb ik kantoor gesloten, een biertje geschonken en toen avondeten gemaakt:

[ afbeelding ]
Tortellini op een bedje van sla, gebakken tomaat met lamsham, kastanjechampignons en afgetopt met rrrrrrrrrrroomkaassaus.
Wat een maaltijd!
* AnneX fietst geen uur per dag vv. en laat de honden niet uit en voert de schaapjes niet.

De pioentulpbloem werd een beetje zwaar, ging hangen en toen heb ik de bloem gespalkt met een satéstokje 🤪

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 10-05-2021 17:36:03 ]
pi_199361194
Vanavond eten we ieder de halve pizza tonijn (hij) en zalm (ik) die wij gister niet opkregen. 🙃
Voor het gezonde dan een grooote sinaasappel delen erna. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 10-05-2021 18:14:03 ]
pi_199361309
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Norwg, of Norrug

Norg :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 18:02:35 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199361335
quote:

[..]

Norwg, of Norrug

Nörg
  maandag 10 mei 2021 @ 18:07:24 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199361399
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Norg :P
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nörg
:'(
pi_199361556
Prima oplossing zo toch @AnneX ?!

Oh wat ruikt knoflook toch altijd lekker als het in de pan ligt tree bakken :9

Ik ben maar onder een fleecedekentje gedoken. Morgen gaan we wel weer productiever doen.
  maandag 10 mei 2021 @ 18:21:48 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_199361579
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:03 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vanuit de voorbeeldfunctie van je werkgever denk ik en het op tijd moeten zijn?

Hij neemt gewoon het risico, steeds naar Assen rijden voor gratis test zou meer tijd kosten en duurder zijn dan een eenmalige boete.
Het is Duitsland IN. Wat je mee neemt naar Nederland interesseert geen Duitser.
Probleem is maar dat het nog steeds niet duidelijk is wat de gevolgen zijn voor iemand die in Duitsland woont een geen negatieve bij heeft. Enkel inhalen binnen 28 uur? Geen probleem. Door de juridische molen in met alle kosten en gezeur er aan vast? Nee liever niet.
pi_199361965
quote:
17s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:44 schreef Molo het volgende:
Het ging hier toch tijdje terug over Beppy cups?

Echt, briljant filmpje over seks met die cup in. Mooi, zoals het gewoon ís _O_

Best film ever.

Die stem O+

Nu wil ik ook een Beppie.
Misschien voor als ik die andere weer eens droogkook...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199361981
Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige was die elke keer een beetje verward was door de ongelukkig gekozen term 'long covid'. Collega doet overigens onderzoek naar langdurige cognitieve klachten na een covid-19 infectie en ziet/spreekt veel jonge mensen die niet eens zoveel lichamelijke klachten hadden. Ik schrok daar wel van.

En ja, veel langdurige klachten lijken ook op chronisch vermoeidheid syndroom, maar daarvan is ook vermoed dat er een virale infectie aan ten grondslag ligt. (maar goed, ik denk ook nog steeds dat we te veel verschillende mensen op die grote hoop van een verlegenheidsdiagnose hebben gegooid om fatsoenlijk onderzoek te kunnen doen).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199361996
quote:
10s.gif Op maandag 10 mei 2021 11:14 schreef Molo het volgende:

Iemand raadde me een ijssalon aan. Website super leuk en uitgebreid *O*
Maar ik kon het adres echt nergens vinden _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199362026
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 16:58 schreef Molo het volgende:
Neem een wijntje, dat helpt!

Of niet, maar dan heb je iig genoten van een wijntje _O_
Goede tip. Zal het onthouden voor de herkansing. Net mijn poging om in slaap te vallen maar opgegeven na 2 uur in bed gelegen te hebben. :')
  maandag 10 mei 2021 @ 19:00:02 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362062
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Best film ever.

Die stem O+

Nu wil ik ook een Beppie.
Misschien voor als ik die andere weer eens droogkook...
Doen, rotzooien ermee gaat prrrrrima itt (vind ik) tot met zo'n andere cups vind ik

Zélfs al heb ik dus de verkeerde kleuren gekocht per ongeluk (roze en lila :') :') :') ), vind ik ze top _O_
pi_199362088
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Doen, rotzooien ermee gaat prrrrrima itt (vind ik) tot met zo'n andere cups vind ik

Zélfs al heb ik dus de verkeerde kleuren gekocht per ongeluk (roze en lila :') :') :') ), vind ik ze top _O_
In het tijdperk spiraal kan ik prima met een beppie af. Normale menstruatie had dat noooooit getrokken.

Als ik nog echt menstrueerde kocht ik dees in alle kleuren!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  maandag 10 mei 2021 @ 19:02:20 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362094
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige was die elke keer een beetje verward was door de ongelukkig gekozen term 'long covid'. Collega doet overigens onderzoek naar langdurige cognitieve klachten na een covid-19 infectie en ziet/spreekt veel jonge mensen die niet eens zoveel lichamelijke klachten hadden. Ik schrok daar wel van.

En ja, veel langdurige klachten lijken ook op chronisch vermoeidheid syndroom, maar daarvan is ook vermoed dat er een virale infectie aan ten grondslag ligt. (maar goed, ik denk ook nog steeds dat we te veel verschillende mensen op die grote hoop van een verlegenheidsdiagnose hebben gegooid om fatsoenlijk onderzoek te kunnen doen).
Laatste zeker mee eens :Y
Rest ook natuurlijk :+

quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Iemand raadde me een ijssalon aan. Website super leuk en uitgebreid *O*
Maar ik kon het adres echt nergens vinden _O-
En yep, bijzonder veel ondernemingen die je moet bezoeken om geld te kunnen brengen hebben hun adres goed verborgen of gewoon niet op de website staan 🙈
Heel bijzonder
  maandag 10 mei 2021 @ 19:03:16 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362109
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

In het tijdperk spiraal kan ik prima met een beppie af. Normale menstruatie had dat noooooit getrokken.

Als ik nog echt menstrueerde kocht ik dees in alle kleuren!!
Koperspiraal hier dus bloedddddd

Moet de zwaardere dagen nog proberen, heb m nog maar net een paar weken in huis, nav die post van Blues hier :D
pi_199362227
quote:

[..]

Norwg, of Norrug

* sigme zet nurks Grunningse tongval aan:
NoRRG

Eénlettergrepig! Geen fratsen! Hooguit een fraai rollende rrrrrrrrr. Niet zo'n halfbakken kak-r.
pi_199362252
quote:
7s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:13 schreef sigme het volgende:

[..]

NoRRG

Eénlettergrepig! Geen fratsen! Hooguit een fraai rollende rrrrrrrrr. Niet zo'n halfbakken kak-r.
Mijn licht zuidelijke tongval wordt er spontaan een beetje zenuwachtig van :@

Gelukkig is daar de luxe ijscoupe to go met een shotje baileys :9
  maandag 10 mei 2021 @ 19:27:49 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362422
quote:

[..]

NoRRG

Ik kan dat niet :'(
  maandag 10 mei 2021 @ 19:28:05 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362427
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn licht zuidelijke tongval wordt er spontaan een beetje zenuwachtig van :@

Gelukkig is daar de luxe ijscoupe to go met een shotje baileys :9
Oh, dat laatste klinkt goed zeg!
Wat voor ijs?
pi_199362449
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh, dat laatste klinkt goed zeg!
Wat voor ijs?
Het was niet van De IJssalon, dus vanille en chocolade softijs. Met meringue en nootjes en chocolade en zulks. Zie WA voor live cooking :+
pi_199362455
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Kom jeik daar langs onderweg naar lamstongen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199362460
quote:

[..]

NoRRG

Dat dus :Y
pi_199362557
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Jamaar ik kan ook prima met zo'n andere.
Ik wil vooral die emmer en die film.
pi_199362589
quote:

[..]

NoRRG

Ik kan geen rollende.
Wel een Limburgse. Mag ik er dan wel heen?
  maandag 10 mei 2021 @ 19:51:24 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199362766
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het was niet van De IJssalon, dus vanille en chocolade softijs. Met meringue en nootjes en chocolade en zulks. Zie WA voor live cooking :+
Lekker! ^O^
pi_199363089
* Tele6 had een productief dagje
Zelfs het doucheputje uit elkaar gehaald en geschrobd :r
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 20:31:06 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199363478
quote:

[..]

NoRRG

Inderdaad, zeker geen twee lettergrepen van maken :(
pi_199363703
Norrig :Y
pi_199363767
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:48 schreef Vanyel het volgende:
Ik ga naar Norrichchch ^O^
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 20:57:44 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199363879
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:48 schreef Vanyel het volgende:
Dou eem normoal
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 20:58:30 #121
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199363892
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ga naar Norrichchch ^O^
Je schrijf Norddeich verkeerd :+
  maandag 10 mei 2021 @ 21:04:20 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199364020
Is Norg moeilijk uitspreken? Grappig :D

Sommige bedrijven zijn inderdaad goed on het verstoppen van informatie. Er adverteerde hier in de krant eens een bedrijf zonder zijn naam er bij te zetten.
Spoilers!
pi_199364033
Nee, rollende r is moeilijk.
  maandag 10 mei 2021 @ 21:06:04 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199364052
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:05 schreef Vanyel het volgende:
Nee, rollende r is moeilijk.
Yep, onmogelijk hier

Mijn dochter heeft m wel, heel duidelijk zelfs. Maar ja, papa is een Zeeuw :')
  maandag 10 mei 2021 @ 21:07:51 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199364088
Nojhggghh hoor ik toch te vaak :P
  maandag 10 mei 2021 @ 21:08:06 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199364094
Wie denkt er trouwens bij Norg nog meer aan Borg en aan dit stukje?

maandag 10 mei 2021 @ 21:09:16 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199364123
Norg was mijn 1e vakantie dorp na mijn geboorte :P
pi_199364258
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:08 schreef Molo het volgende:
Wie denkt er trouwens bij Norg nog meer aan Borg en aan dit stukje?

:W

Naast zwembad en sauna (waar je in mag *O* ) ook een reden om hier camping te boeken :+
  maandag 10 mei 2021 @ 21:39:00 #129
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199364736
Zow, einde werkdag
pi_199364788
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:39 schreef fietsie het volgende:
Zow, einde werkdag
Weer bijna tijd voor een nieuwe. *O*
pi_199365885
Ik kan een rollende r *O*
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 22:48:54 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199365993
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ja het kamp van Emmen ook
pi_199367085
@Lonaa wat bijdehand om flipsen een Argentijnse OP te vragen :D _O-
#grinnik
pi_199367444
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja het kamp van Emmen ook
En heel Spanje :Y
pi_199367456

Poes op dekentje op motorkap.

dinsdag 11 mei 2021 @ 07:08:23 #136
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199367463
Poes O+

Heel jaar kunnen doen zonder coronatesten en nu moet ik zometeen alweer voor de tweede in korte tijd ;(

Stem is stuk ;(
pi_199367592
Die tulp was toch wel een beetje Het Lelijke Eendje zeg O+

Ik ga zo prik halen. Hopelijk geen bijwerkingen. Ben ik hier de eerste met Johnson & Johnson?
SPOILER
pi_199367594
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 22:39 schreef Clubsoda het volgende:
Hoe is je zachte g?
pi_199367600
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Hoe is je zachte g?
Niet van nature aanwezig maar bij voldoende blootstelling sluipt ie er wel in.
pi_199367605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:39 schreef Isabeau het volgende:

Ik ga zo prik halen. Hopelijk geen bijwerkingen. Ben ik hier de eerste met Johnson & Johnson?
SPOILER
Nee, ik heb 'm nu twee weken.
pi_199367619
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:42 schreef Clubsoda het volgende:

Nee, ik heb 'm nu twee weken.
Had jij nog ergens last van?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 07:55:02 #142
217702 Lonaa
Honger!
pi_199367647
@Isabeau ik vind niet idioot, heb zelf precies hetzelfde. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199367671
Mijn breid kan ook geen statistiek. :D En is een enorme hypochonder, dus bijsluiters lezen is ook altijd dom. :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:00:58 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199367681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:58 schreef Myraela het volgende:
Mijn breid kan ook geen statistiek. :D En is een enorme hypochonder, dus bijsluiters lezen is ook altijd dom. :')
Ik kende een psycholoog die mensen een bijsluiter voor het leven als mens liet maken. Ter relativering :D
pi_199367684
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:00 schreef Molo het volgende:
Ik kende een psycholoog die mensen een bijsluiter voor het leven als mens liet maken. Ter relativering :D
Maar dan moet je opschrijven dat er een 100% kans is op zeer ernstige bijwerking: dood.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:07:12 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199367698
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dan moet je opschrijven dat er een 100% kans is op zeer ernstige bijwerking: dood.
Ook ja :D
pi_199367711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Had jij nog ergens last van?
Ja, rond 39 graden koorts 6 uur na vaccinatie, volgende ochtend koortsvrij maar MOE, die avond weer koorts maar beduidend lager, toen was het over.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 08:09:12 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_199367715
pi_199367719
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:08 schreef Clubsoda het volgende:

Ja, rond 39 graden koorts 6 uur na vaccinatie, volgende ochtend koortsvrij maar MOE, die avond weer koorts maar beduidend lager, toen was het over.
Ik heb eerst nog een vergadering en en daarna een verjaardag. Ik zie wel hoe ver ik kom :+
pi_199367739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb eerst nog een vergadering en en daarna een verjaardag. Ik zie wel hoe ver ik kom :+
Ik duim dat het meevalt!

Zo, ik ga mezelf even op de yogamat schoppen voordat ik zes uur moet consumeren :') ik heb overigens een blaar op mijn voetzool }:|
pi_199367900
Wel fijn dat je hem krijgt Isa *O*
Maar herkenbaar hoe je brein werkt :')
pi_199367919
quote:

SPOILER
*O* Dat je een prik krijgt. En daarna gelijk klaar *O*
Denk maar aan wat je aan andere prikken hebt overgehouden, en aan mijn oude ouders. Hebben allebei een prik gehad. Vader met z'n condities had helemaal niks, moeder had in de avond een stijve arm en dat was het. Komt helemaal goed :)
pi_199367925
quote:
Ennnnn... overheid sais nooooo :')
Want zij hebben zelf een makelaar. En dat werkte goed, nul spillage :')

Succes Isa, ik snap je hoofd! Was zelf achteraf blij dat ik AZ al een keer had gehad voor het dodelijk werd, had me ook wel een pietsie zenuwachtig gemaakt. Een beetje zoals bij security op Schiphol. Zeker weten dat je niks illegaals bij je hebt en toch een kriebel in de maag.
pi_199367945
Goeiemorgen *O* Vandaag komen de nieuwe tuinstoelen. 3 pakketten van 12 kg. En de straat voor huis is opgebroken. En eigenlijk moet ik 12:30 op kantoor zijn voor een meeting. De bezorger komt tussen 11:45 en 13:45. Maar eigenlijk zei de leverancier dat er woensdag bezorgd zou worden. Kortom....ik zit niet op kantoor :{ En omdat de bezorger altijd snel weg probeert te komen, heb ik maar een briefje opgehangen dat hij geduld moet hebben omdat ik op zolder zit. Ik hoop dat het helpt, anders moet ik 36 kg aan stoelen op gaan halen bij een post NL punt :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199368020
Mogge!

Fijn dat je de prik krijgt, @Isabeau maar ik begrijp je heel goed. Wanneer ik zelf had mogen kiezen had ik AZ wel genomen, maar was ook blij dat de overheid me die beslissing uit handen heeft genomen. Nou duimen dat een zere arm het enige is.

En dat "no spillage" is een super idee, maar dat had toch iedereen (dus ook de overheid) wel kunnen bedenken?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:17:29 #156
217702 Lonaa
Honger!
pi_199368224
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 08:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ennnnn... overheid sais nooooo :')
Want zij hebben zelf een makelaar. En dat werkte goed, nul spillage :')

Ik vind het alleen maar een mooier initatief omdat het pijnlijk blootlegt wat er niet goed gaat en omdat het RIVM boos maakt. :7
pi_199368283
Het lijkt mij alleen maar heel chaotisch. Als er mogelijk een vaccin overblijft, dan kunnen mensen dus allemaal naar zo'n praktijk reizen, zonder afspraak, en misschien (of zelfs waarschijnlijk?) alsnog zonder vaccin naar huis.
pi_199368286
Elke middag werd/wordt het ziekenhuis gebeld dat er vaccins over waren en dan werden er ziekenhuismedewerkers gestuurd naar het vaccinatiepunt. Ik dacht dat zoiets overal wel bestond?
pi_199368325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:23 schreef Isabeau het volgende:
Elke middag werd/wordt het ziekenhuis gebeld dat er vaccins over waren en dan werden er ziekenhuismedewerkers gestuurd naar het vaccinatiepunt. Ik dacht dat zoiets overal wel bestond?
Mijn huisarts belde ook aan het eind van de dag naar mensen die nog geen uitnodiging hadden gehad maar die hadden aangegeven een vaccinatie te willen. Tot AZ stop want het waren mensen onder de 60 (de griepprik mensen).
Maar wat ik ook niet snap, wanneer je een uitnodiging krijgt voor een tijd om te laten prikken en je wil geen vaccinatie, dan zeg je toch af?
pi_199368354
quote:

SPOILER
Ik heb vandaag weer de hele dag les. Statistiek!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:36:12 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199368421
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:23 schreef Myraela het volgende:
Het lijkt mij alleen maar heel chaotisch. Als er mogelijk een vaccin overblijft, dan kunnen mensen dus allemaal naar zo'n praktijk reizen, zonder afspraak, en misschien (of zelfs waarschijnlijk?) alsnog zonder vaccin naar huis.
Het is nu ook al chaotisch

Niemand heeft overzicht, dat was van tevoren bekend maar is natuurlijk wel erg lastig te verkopen als zijnde 'zorgvuldig voorbereid'.

Belangrijk issue is dat als je zo maar alles, iedereen en zijn moeder gaat vaccineren, je geen goede check hebt qua gezondheidscheck vooraf en dat je wellicht nergens de registratie netjes doet. Want geen behandelrelatie en géén dossier.
Waardoor zowel overzicht in gezette prikken als bijwerkingen en intrekken van batches enzo niet lekker mogelijk is.

Bij medicatie uitdelen zou het onbestaanbaar zijn, hierbij snap ik het deels wel... Maar snap ook de risico's

Echter... Tsja, snap wel dat je íets wil, zeker als je anders vaccins gaat wegtyften
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:37:36 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199368439
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb vandaag weer de hele dag les. Statistiek!
Heerlijk :+

Nee stiekem vind ik het best tof, mits het praktisch nut heeft. Welke zaken ga jij ermee doen?
pi_199368495
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:23 schreef Myraela het volgende:
Als ze nou even bellen met Too good to go...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_199368501
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Heerlijk :+

Nee stiekem vind ik het best tof, mits het praktisch nut heeft. Welke zaken ga jij ermee doen?
Nou, ik heb net bij het voorstelrondje verteld dat ik verwacht er verder niks mee te gaan doen, beroepsmatig, want ik ben en word geen data-analist. Maar ik vind wiskunde en statistiek altijd leuk tijdverdrijf.
En ik denk dat ik er gemiddeld veel van snap ;)
pi_199368744
Fijn dat je hem krijgt @Isabeau ! :*
En leuk hè, ons brein.

Ik ben ook weer een beetje wakker. Ik was gisteren zo moeeeeehoeee. Misschien deels door het vaccin, maar ook wel omdat ik zo kort en slecht geslapen had. (Vannacht was alleen niet heel veel beter, dus benieuwd hoe ik me vanmiddag voel :') ). Nu in elk geval alweer geen spierpijn meer. :)

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, van dat prullenbakvaccin.nl .

Hink wel sterk op de gedachten van @Molo en @Myraela .

Ik snap ook niet dat er zoveel spillage zou zijn? Je weet hoeveel vaccins je uit een flacon kunt halen. (AZ en Moderna: 10 tot maximaal 12. Pfizer: 6 tot maximaal 7, afhankelijk welke spuit er gebruikt wordt) Je kunt daar dus afspraken op afstemmen.

Met bijvoorbeeld een klein aantal mensen met medische indicatie, of personeel in de gezondheidszorg, op de 'reservelijst' voor als er toch mensen niet komen opdagen. Stem het eventueel af met een huisarts, GGD-locatie of ziekenhuis een dorp verderop als je niet lekker uitkomt met je aantallen. Zomaar 'random' vaccins aan gaan bieden lijkt me nog niet wenselijk als er ondertussen nog genoeg mensen uit 'voorrangscategorieën' niet aan de beurt zijn geweest.

Even voor het idee; toen ik gevaccineerd werd met een restvaccin, was dat op een avond waarop er 2 (slechts 2!) vaccins over waren. En de laatste flacons werden één voor één geopend, waarbij er steeds even door de dagcoördinator geteld werd hoeveel mensen er daadwerkelijk aanwezig waren voor hun afspraak. (Ik kreeg die laatste rondes vaccins dus per 1 of 2 aangereikt)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:11:34 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199368831
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ik heb net bij het voorstelrondje verteld dat ik verwacht er verder niks mee te gaan doen, beroepsmatig, want ik ben en word geen data-analist. Maar ik vind wiskunde en statistiek altijd leuk tijdverdrijf.
En ik denk dat ik er gemiddeld veel van snap ;)
Vast een verrijking van wat dan ook :P
Of niet, en dat is ook prima dan

Ik had laatst een meet en toen werd er ook echt zo gevraagd wat je kwam halen. Nou, ik was daar gewoon eens open minded zonder doel.
Was meteen soort van niet goed ofzo. Ja dagggg, rot op met je SMART geformuleerde álles bij álles.
Leven is geen KPI man
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:15:05 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199368881
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:04 schreef Candaasje het volgende:
Fijn dat je hem krijgt @:Isabeau ! :*
En leuk hè, ons brein.

Ik ben ook weer een beetje wakker. Ik was gisteren zo moeeeeehoeee. Misschien deels door het vaccin, maar ook wel omdat ik zo kort en slecht geslapen had. (Vannacht was alleen niet heel veel beter, dus benieuwd hoe ik me vanmiddag voel :') ). Nu in elk geval alweer geen spierpijn meer. :)

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, van dat prullenbakvaccin.nl .

Hink wel sterk op de gedachten van @:Molo en @:Myraela .

Ik snap ook niet dat er zoveel spillage zou zijn? Je weet hoeveel vaccins je uit een flacon kunt halen. (AZ en Moderna: 10 tot maximaal 12. Pfizer: 6 tot maximaal 7, afhankelijk welke spuit er gebruikt wordt) Je kunt daar dus afspraken op afstemmen.

Met bijvoorbeeld een klein aantal mensen met medische indicatie, of personeel in de gezondheidszorg, op de 'reservelijst' voor als er toch mensen niet komen opdagen. Stem het eventueel af met een huisarts, GGD-locatie of ziekenhuis een dorp verderop als je niet lekker uitkomt met je aantallen. Zomaar 'random' vaccins aan gaan bieden lijkt me nog niet wenselijk als er ondertussen nog genoeg mensen uit 'voorrangscategorieën' niet aan de beurt zijn geweest.

Even voor het idee; toen ik gevaccineerd werd met een restvaccin, was dat op een avond waarop er 2 (slechts 2!) vaccins over waren. En de laatste flacons werden één voor één geopend, waarbij er steeds even door de dagcoördinator geteld werd hoeveel mensen er daadwerkelijk aanwezig waren voor hun afspraak. (Ik kreeg die laatste rondes vaccins dus per 1 of 2 aangereikt)
Kort antwoord: kleine partijen te prikken per huisarts, grote onzekerheden in opkomst, geen ervaring van die huisarts met dit specifieke vaccins qua opkomst enzo (want eerste keer met hun specifieke populatie dus je kunt niet varen op ervaringen met griepprik ofzo) en veel processtappen bij kleine volumes te prikken mensen.

GGD'en moeten lekker overnemen denk ik. Dat werkt veel beter.
Regel laagdrempelig vervoer en informatie erover voor mensen die niet zelf kunnen komen

Prikken prikken prikken *O*
pi_199368889
Ik hoor vanmiddag van de huisarts of ik nou wel of niet op de lijst sta van mensen die nu worden uitgenodigd (ivm astma). Ik heb sommige jaren wel en sommige jaren geen griepprik uitnodiging gehad, waarschijnlijk omdat ik niet altijd medicatie nodig heb. Ben potverdorie al een week bezig uit te vinden of ik dit jaar nou wel of niet erop sta (sinds okt wel weer medicatie). Mijn huisarts is overgenomen door zo'n hippe regel-alles-online toko, wat soms reuze handig is, maar hiervoor dus niet. De chat met je zorgverlener gaf alleen algemene antwoorden en kon niet in de lijsten van de praktijk kijken. De huisarts van het medisch contactcentrum zag in mijn dossier in elk geval in eerste instantie geen diagnose astma, maar wel de medicatie staan - best raar want ik ben in 2016, 2018 en 2019 wel gewoon uitgenodigd voor de griepprik dus ergens moet toch iets staan. En best raar om astma medicatie voor te schrijven anders. Maar zij kon het me ook niet vertellen of ik nou wel of niet op de lijst sta. Ze dacht wel dat ik er recht op heb op basis van m'n dossier. Dus die had een notitie gemaakt voor de praktijk assistente, die zou me maandag dan bellen, uiteraard niet gebeurd, dus ik heb vanochtend gebeld en vandaag is de laatste dag dat ze de extra lijst mogen aanleveren (dan stond ik dus blijkbaar niet op de eerste lijst?). De huisarts die daarover gaat werkte niet op maandag dus vandaar dat ze nog niet had gebeld, en ze belt me vanmiddag op. Nou ja. Het zal me benieuwen.
pi_199368983
Vandaag ook een stuk gelezen over de informatiebrief van het RIVM. Die zou te lastig zijn voor laaggeletterden. Die er even bijgepakt, en daar kan ik me best iets bij voorstellen. Best wel veel te lezen als je dat nauwelijks of niet kunt. En informatiebijeenkomsten kan je nu ook al niet organiseren, buurthuizen zijn dicht. Da's dan best lastig om die mensen te bereiken.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:23:10 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199369010
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hoor vanmiddag van de huisarts of ik nou wel of niet op de lijst sta van mensen die nu worden uitgenodigd (ivm astma). Ik heb sommige jaren wel en sommige jaren geen griepprik uitnodiging gehad, waarschijnlijk omdat ik niet altijd medicatie nodig heb. Ben potverdorie al een week bezig uit te vinden of ik dit jaar nou wel of niet erop sta (sinds okt wel weer medicatie). Mijn huisarts is overgenomen door zo'n hippe regel-alles-online toko, wat soms reuze handig is, maar hiervoor dus niet. De chat met je zorgverlener gaf alleen algemene antwoorden en kon niet in de lijsten van de praktijk kijken. De huisarts van het medisch contactcentrum zag in mijn dossier in elk geval in eerste instantie geen diagnose astma, maar wel de medicatie staan - best raar want ik ben in 2016, 2018 en 2019 wel gewoon uitgenodigd voor de griepprik dus ergens moet toch iets staan. En best raar om astma medicatie voor te schrijven anders. Maar zij kon het me ook niet vertellen of ik nou wel of niet op de lijst sta. Ze dacht wel dat ik er recht op heb op basis van m'n dossier. Dus die had een notitie gemaakt voor de praktijk assistente, die zou me maandag dan bellen, uiteraard niet gebeurd, dus ik heb vanochtend gebeld en vandaag is de laatste dag dat ze de extra lijst mogen aanleveren (dan stond ik dus blijkbaar niet op de eerste lijst?) en ze belt me vanmiddag op. Nou ja. Het zal me benieuwen.
Naast de 'standaard'indicatie voor griepprik mag je huisarts ook individuele afwegingen maken je op de lijst te zetten
Dus dat is ook een optie

Overleggen, mondeling, met de huisarts lijkt me idd geen overbodige luxe in jouw situatie dan
pi_199369033
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Kort antwoord: kleine partijen te prikken per huisarts, grote onzekerheden in opkomst, geen ervaring van die huisarts met dit specifieke vaccins qua opkomst enzo (want eerste keer met hun specifieke populatie dus je kunt niet varen op ervaringen met griepprik ofzo) en veel processtappen bij kleine volumes te prikken mensen.

GGD'en moeten lekker overnemen denk ik. Dat werkt veel beter.
Regel laagdrempelig vervoer en informatie erover voor mensen die niet zelf kunnen komen

Prikken prikken prikken *O*
Hm, ja ok dat klinkt wel logisch :Y .

Misschien werd mijn beeld wat vertroebeld door de huisarts waar ik zondag mee werkte. Dat was een man met een dorpspraktijk, dus die zie ik er voor aan iedereen even zelf te bellen :D. In grotere praktijken wordt dat al een ander verhaal.

Toffe arts was dat trouwens. Heel toegankelijk. Lekker down to earth maar wel heel geïnteresseerd.
pi_199369035
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:11 schreef Molo het volgende:

[..]

Vast een verrijking van wat dan ook :P
Of niet, en dat is ook prima dan

Ik had laatst een meet en toen werd er ook echt zo gevraagd wat je kwam halen. Nou, ik was daar gewoon eens open minded zonder doel.
Was meteen soort van niet goed ofzo. Ja dagggg, rot op met je SMART geformuleerde álles bij álles.
Leven is geen KPI man
Ik was eens verplicht bij een dag om onze geesten rijp te maken voor het 'persoonlijkontwikkelplan'. Ik antwoordde op die vraag dat ik beter wou leren liegen. Dat werd ook niet erg gewaardeerd door de man die de dag gaf. Mijn medecursisten vonden het wel vermakelijk, maar ik ben altijd een komisch nummer voor m'n medecursisten bij dit soort onzin. Voor mezelf is het nogal stressvol :+.
pi_199369069
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Vandaag ook een stuk gelezen over de informatiebrief van het RIVM. Die zou te lastig zijn voor laaggeletterden. Die er even bijgepakt, en daar kan ik me best iets bij voorstellen. Best wel veel te lezen als je dat nauwelijks of niet kunt. En informatiebijeenkomsten kan je nu ook al niet organiseren, buurthuizen zijn dicht. Da's dan best lastig om die mensen te bereiken.
Nou, ik moet zeggen dat ik me daar ook wel wat bij kan voorstellen :Y . En dan het hele proces met brieven, codes, afspraken zelf inplannen. Het is best een ingewikkeld ding voor veel mensen.
pi_199369081
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:24 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik was eens verplicht bij een dag om onze geesten rijp te maken voor het 'persoonlijkontwikkelplan'. Ik antwoordde op die vraag dat ik beter wou leren liegen. Dat werd ook niet erg gewaardeerd door de man die de dag gaf. Mijn medecursisten vonden het wel vermakelijk, maar ik ben altijd een komisch nummer voor m'n medecursisten bij dit soort onzin. Voor mezelf is het nogal stressvol :+.
:D _O-
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:27:41 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199369083
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja lekkere samenwerking is daarvoor... Want Pharos heeft gewoon informatie erover voor laaggeletterden beschikbaar met infokaarten :{
pi_199369085
quote:

[..]

Ik zou best een beetje van jouw houding willen, @sigme

Hier beroerd geslapen vanwege keelpijn en hoesten. Test was gisteren negatief, maar voel me alsnog niet lekker. Mijn man sliep ook niet geweldig, dus volgens mij hebben we elkaar ook nog eens wakker gehouden.
pi_199369102
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik hoor vanmiddag van de huisarts of ik nou wel of niet op de lijst sta van mensen die nu worden uitgenodigd (ivm astma). Ik heb sommige jaren wel en sommige jaren geen griepprik uitnodiging gehad, waarschijnlijk omdat ik niet altijd medicatie nodig heb. Ben potverdorie al een week bezig uit te vinden of ik dit jaar nou wel of niet erop sta (sinds okt wel weer medicatie). Mijn huisarts is overgenomen door zo'n hippe regel-alles-online toko, wat soms reuze handig is, maar hiervoor dus niet. De chat met je zorgverlener gaf alleen algemene antwoorden en kon niet in de lijsten van de praktijk kijken. De huisarts van het medisch contactcentrum zag in mijn dossier in elk geval in eerste instantie geen diagnose astma, maar wel de medicatie staan - best raar want ik ben in 2016, 2018 en 2019 wel gewoon uitgenodigd voor de griepprik dus ergens moet toch iets staan. En best raar om astma medicatie voor te schrijven anders. Maar zij kon het me ook niet vertellen of ik nou wel of niet op de lijst sta. Ze dacht wel dat ik er recht op heb op basis van m'n dossier. Dus die had een notitie gemaakt voor de praktijk assistente, die zou me maandag dan bellen, uiteraard niet gebeurd, dus ik heb vanochtend gebeld en vandaag is de laatste dag dat ze de extra lijst mogen aanleveren (dan stond ik dus blijkbaar niet op de eerste lijst?). De huisarts die daarover gaat werkte niet op maandag dus vandaar dat ze nog niet had gebeld, en ze belt me vanmiddag op. Nou ja. Het zal me benieuwen.
Astma valt niet standaard onder de onderliggende aandoeningen. Copd bijv weer wel. Bron: ook astma, geen uitnodiging vaccin door ha en online gezocht en astma is geen verhoogd risico. Wel krijg ik elk jaar de griepprik.

Net vaccinatie ging prima. En deze kreeg ik dus als ziekenhuismedewerker met patiëntcontact.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:55 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199369165
quote:

[..]

LOL

Zou weleens een cursus met jou samen willen doen :D

Ik heb nu een collega die helemaal óp gaat in zulke plannen.
Blijkbaar.
En ik dacht dus eerst een keer dat hij een lekker sarcastisch grapje maakte en was keihard aan het lachen en meedoen met de humor, dacht ik...
Bleek hij serieus te zijn :') :'( :'( :'( :'( :')
pi_199369181
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja lekkere samenwerking is daarvoor... Want Pharos heeft gewoon informatie erover voor laaggeletterden beschikbaar met infokaarten :{
Maar zijn de plekken waar die info te verkrijgen is, momenteel wel bereikbaar?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:37:39 #180
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199369229
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Ook over hoe het vaccineren verloopt? Ik ging net even kijken (want laaggeletterde buur die al z'n complete, niet-relevante, medicijnenlijst aan het opsommen was), maar ik zag inderdaad van alles, maar niet over vaccineren.

Ja, hoe het vaccineren zelf gaat en mogelijke bijwerkingen enzo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:38:04 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199369233
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar zijn de plekken waar die info te verkrijgen is, momenteel wel bereikbaar?
Geen idee
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:38:35 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199369239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ook over hoe het vaccineren verloopt? Ik ging net even kijken (want laaggeletterde buur die al z'n complete, niet-relevante, medicijnenlijst aan het opsommen was), maar ik zag inderdaad van alles, maar niet over vaccineren.

Ja, hoe het vaccineren zelf gaat en mogelijke bijwerkingen enzo.
Ja die is er

Al gevonden?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:48:26 #183
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199369370
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja die is er

Al gevonden?
Nope.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 10:54:12 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199369440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:48 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Nope.
https://www.pharos.nl/coronavirus/coronavaccinatie/

Of zocht je andere informatie?
Moet alleen even presentatie geven nu (zonder leerdoelen :+ ) dus even offline
pi_199369463
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Astma valt niet standaard onder de onderliggende aandoeningen. Copd bijv weer wel. Bron: ook astma, geen uitnodiging vaccin door ha en online gezocht en astma is geen verhoogd risico. Wel krijg ik elk jaar de griepprik.

Net vaccinatie ging prima. En deze kreeg ik dus als ziekenhuismedewerker met patiëntcontact.
Ik baseerde me op hoe het op Rijksoverheid staat:

"Wie krijgt in mei een uitnodiging?
Mensen geboren in 1961-2003 die jaarlijks de griepprik krijgen, ontvangen vanaf mei een uitnodiging voor vaccinatie tegen corona. Zij hebben een hoger risico om ernstig ziek te worden door corona.

Het gaat om mensen met:

afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;"
(En dan nog wat aandoeningen)

Daar had ik dus uitgehaald dat je als je tot griepprik groep behoort, vervroegd uitgenodigd wordt voor vaccinatie. En ik had astma wel onder functiestoornissen van luchtwegen en longen geschaard. Dus verbaast me dat jij hem dan niet hebt gekregen!

Ik werd tijdens het typen van deze post gebeld door de assistente en ik sta inderdaad op de lijst dus kan deze of volgende week de brief verwachten :) heel fijn!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:06:34 #186
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199369625
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:54 schreef Molo het volgende:

[..]

https://www.pharos.nl/coronavirus/coronavaccinatie/

Of zocht je andere informatie?
Moet alleen even presentatie geven nu (zonder leerdoelen :+ ) dus even offline
Ja, die had ik gevonden, het was meer het afspraak maken en de gezondheidsverklaring van de GGD waar 'ie op stuk liep. Uiteindelijk wel goedgekomen hoor, ik was vooral even benieuwd.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199369768
Mijn moeder heeft verwoede pogingen gedaan om de online ingevulde gezondheidsverklaring te downloaden omdat ze 'haar gezondheidsverklaring' mee moest nemen naar de prik. Voor haar was het logisch dat dat de gezondheidsverklaring zou moeten zijn die ze bij het maken van de afspraak had ingevuld.

Maar je moet dezelfde vragenlijst opnieuw invullen, met mogelijk andere antwoorden.

Dat is heeeeeeeeeeeel logisch. Maar mensen als mijn moeder doen hun best om het GOED te doen, niet om te bedenken wat logisch zou zijn vanuit het oogpunt van de prikproceduremaker. En daar zit best licht tussen.

Mijn moeder is bepaald niet laaggeletterd.
pi_199369847
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:16 schreef sigme het volgende:
Mijn moeder heeft verwoede pogingen gedaan om de online ingevulde gezondheidsverklaring te downloaden omdat ze 'haar gezondheidsverklaring' mee moest nemen naar de prik. Voor haar was het logisch dat dat de gezondheidsverklaring zou moeten zijn die ze bij het maken van de afspraak had ingevuld.

Maar je moet dezelfde vragenlijst opnieuw invullen, met mogelijk andere antwoorden.

Dat is heeeeeeeeeeeel logisch. Maar mensen als mijn moeder doen hun best om het GOED te doen, niet om te bedenken wat logisch zou zijn vanuit het oogpunt van de prikproceduremaker. En daar zit best licht tussen.

Mijn moeder is bepaald niet laaggeletterd.
Hm? Voor de tweede prik bedoel je dan?

Als het goed is krijg je een gezondheidsverklaring via de post voor in elk geval de eerste afspraak. Bij het vaccineren zelf, krijg je dan een nieuwe mee. (Ik leg het telkens wel even uit, dat we vragen of ze die dan weer willen invullen omdat er dingen veranderd kunnen zijn, en omdat er een nieuw stukje over de bijwerkingen van de eerste keer bijzit.)

Maar sommigen hebben die tweede gezondheidsverklaring ook al via de post gekregen hoorde ik.

Of bedoel je dat je én een digitale, en een per post krijgt voor de eerste afspraak?
pi_199369879
Ik geloof dat ik maar eens een paar mailtjes ga rondsturen naar mensen die binnenkort hun uitnodiging krijgen maar waar ik zeker van weet dat ze de info echt niet snappen. Afgelopen jaren kreeg ik vaak allemaal lastige brieven onder m'n neus, maar ik kom nu nergens over de vloer.
pi_199369939
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je een gezondheidsverklaring via de post voor in elk geval de eerste afspraak. Bij het vaccineren zelf, krijg je dan een nieuwe mee. (Ik leg het telkens wel even uit, dat we vragen of ze die dan weer willen invullen omdat er dingen veranderd kunnen zijn, en omdat er een nieuw stukje over de bijwerkingen van de eerste keer bijzit.)

Maar sommigen hebben die tweede gezondheidsverklaring ook al via de post gekregen hoorde ik.

Of bedoel je dat je én een digitale, en een per post krijgt voor de eerste afspraak?
Nee, bij het zelf gemaakt hebben van de afspraak, via de daarvoor bedoelde website.1e prik.
Daar komt geen post aan te pas, of in elk geval geen uitnodiging.

Bovendien zou het voor mijn moeders verwarring niks uitgemaakt hebben: ze had bij het maken van de afspraak (op haar initiatief dus) een gezondheidsverklaring ingevuld, en haar leek het logisch dat dááraan gerefereerd werd bij het verzoek om de gezondheidsverklaring mee te nemen naar de priklocatie.
pi_199369989
Jongs, ik zoek een boek dat ik duizend jaar geleden las.
Ik weet er natuurlijk praktisch niks meer van. Alleen dat het over een kind ging dat bij een wat vreemde man in de tuin een klusje oid ging doen. Zijn opdracht was om vakje voor vakje steeds een m² tuin te bestuderen tot hij alle diertjes erin helemaal had gezien.
Of iets wat daarop lijkt.

Somehow vind ik @minilot het soort mens om dit gelezen te hebben.
pi_199370046
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, bij het zelf gemaakt hebben van de afspraak, via de daarvoor bedoelde website.1e prik.
Daar komt geen post aan te pas, of in elk geval geen uitnodiging.

Bovendien zou het voor mijn moeders verwarring niks uitgemaakt hebben: ze had bij het maken van de afspraak (op haar initiatief dus) een gezondheidsverklaring ingevuld, en haar leek het logisch dat dááraan gerefereerd werd bij het verzoek om de gezondheidsverklaring mee te nemen naar de priklocatie.
Oh, ja, dat zou ik dan ook snel geneigd zijn te denken ja.
pi_199370082
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 07:39 schreef Vanyel het volgende:

Hoe is je zachte g?
Dat moet je straks aan Isa vragen als ze gevaccineerd is })
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:46:10 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199370145
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:33 schreef Vanyel het volgende:
Jongs, ik zoek een boek dat ik duizend jaar geleden las.
Ik weet er natuurlijk praktisch niks meer van. Alleen dat het over een kind ging dat bij een wat vreemde man in de tuin een klusje oid ging doen. Zijn opdracht was om vakje voor vakje steeds een m² tuin te bestuderen tot hij alle diertjes erin helemaal had gezien.
Of iets wat daarop lijkt.

Somehow vind ik @:minilot het soort mens om dit gelezen te hebben.
Je bedoelt niet "Erik of het klein insectenboek" ?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:47:35 #195
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370165
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik geloof dat ik maar eens een paar mailtjes ga rondsturen naar mensen die binnenkort hun uitnodiging krijgen maar waar ik zeker van weet dat ze de info echt niet snappen. Afgelopen jaren kreeg ik vaak allemaal lastige brieven onder m'n neus, maar ik kom nu nergens over de vloer.
Voor het maken van de afspraak kwam ik wel deze tegen: https://uitlegprikafspraak.nl/

Maar die gezondheidsverklaring heb ik nog niet met korte en simpele uitleg gevonden. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199370225
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:46 schreef fietsie het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook meteen aan. Maar dat is in mijn herinnering meer een boek over een droom van Erik
pi_199370242
Ik heb 3 weken geleden bij de 1e vaccinatie bij de huisarts 1 gzh verklaring ingevuld ingeleverd.
Ik heb geen 2e gekregen tot nu toe... mss komt dat nog.. 2e vax is pas 30/6 (AZ).

@Isabeau wij zijn nu Vectors *) *)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:53:15 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199370245
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook meteen aan. Maar dat is in mijn herinnering meer een boek over een droom van Erik
Ik deed Vanyel + oud + langgeleden gelezen + vast en zeker gedegen opvoeding = Bomans :P
pi_199370254
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:46 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nee, maar dat gaat toch ook over iets heel anders?
pi_199370257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Voor het maken van de afspraak kwam ik wel deze tegen: https://uitlegprikafspraak.nl/

Maar die gezondheidsverklaring heb ik nog niet met korte en simpele uitleg gevonden. :+
Ik zal deze ook opslaan. Maar ik heb vooral contact met mensen die de Nederlandse taal niet altijd even goed beheersen.
En die vanuit hun thuisland ook regelmatig filmpjes opgestuurd krijgen van lokaal bekende antivaxxers. Zucht
pi_199370265
Ach Bomans O+
"Natuur is niets meer dan een gebiedje tussen 2 steden" :D
pi_199370289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik deed Vanyel + oud + langgeleden gelezen + vast en zeker gedegen opvoeding = Bomans :P
:N
Niks gedegen opvoeding.
Ik trok thuis Bloemen op zolder en tig vervolgen uit de boekenkast.

OK, Pa Pinkelman stond ernaast. Dat was wel tof zeg

Bovendien ben jij ouder }:|
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:57:15 #203
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370294
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zal deze ook opslaan. Maar ik heb vooral contact met mensen die de Nederlandse taal niet altijd even goed beheersen.
En die vanuit hun thuisland ook regelmatig filmpjes opgestuurd krijgen van lokaal bekende antivaxxers. Zucht
Dat maakt het wel extra lastig ja.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 11:57:53 #204
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370301
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Niks gedegen opvoeding.

Dat klinkt bekend.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199370342
Die bloemen op zolder etc staan hier ook nog :Y
Weet niet welk boek je bedoelt helaas, terwijl ik de bieb heb stukgelezen vroegah.
pi_199370369
quote:

[..]

Niks gedegen opvoeding.
Vieze boekjes!

Die dan wel zo goed verkochten dat toen Virginia Andrews dood ging, de erfgenamen boekjes uit haar naam zijn gaan laten schrijven met even vieze inhoud :D
pi_199370381
:Y
Incest lezen op mijn achtste ofzo ^O^

Eersteklas (groep 8) favorieten de Mammie en de doktersroman werden toch wat saai op een gegeven moment.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:06:58 #208
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370387
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Vieze boekjes!

Die dan wel zo goed verkochten dat toen Virginia Andrews dood ging, de erfgenamen boekjes uit haar naam zijn gaan laten schrijven met even vieze inhoud :D
Ook echt twee series zelf geschreven van de tig. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199370402
quote:

[..]

Niks gedegen opvoeding.

O+ Bloemen op zolder O+

Ik denk dat j honey i shrunk the kids bedoelt.
pi_199370436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:08 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O+ Bloemen op zolder O+

Ik denk dat j honey i shrunk the kids bedoelt.
Kutje.

De mammie gevonden O+ O+ O+ O+
https://boekjesshop.nl/zonder-mijn-mama-c.-von-lindenau-nr.1446/
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:12:17 #211
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370437
Mijn googleskillz vonden trouwens dit:
quote:
femkeleest schreef:
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een boek over een jongen (ca 14?) die als tuinjongen bij een oudere man in de tuin komt werken. Geen idee waar het hele boek over gaat, maar de hoofdmoot (?) is dat die oude man hem 'dwingt' om die tuin echt heel goed te bestuderen, door hem een uur lang naar een vierkante meter te laten kijken. Eerst vindt hij dat stom, daarna ziet hij steeds meer; beestjes, grasjes etc. De clou van het hele boek ontgaat me nogsteeds, maar het is me altijd bijgebleven. Kan het met google niet terugvinden....Heb het zo'n 20 jaar geleden gelezen en toen was het al geen nieuw boek meer. Zou het graag teruglezen, ben zelf later de plantkunde in gegaan!

Ik heb het boek gevonden: The 79 squares door Malcolm J. Bosse. Het boek is uit 1981 en in het Nederlands vertaald als "De tuin van je leven".
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199370466
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:12 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn googleskillz vonden trouwens dit:
[..]

Jij bent mijn nieuwe lievelings.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:14:28 #213
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370472
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jij bent mijn nieuwe lievelings.
:S___D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199370475
Valt het op dat ik te lui was om te googlen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 11 mei 2021 @ 12:15:09 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199370477
Niet alleen het RIVM kan geen brieven schrijven. De Belastingdienst ook niet. Er is een brief uitgegaan naar alle ANBI's met de aanpassingen, alleen enkele punten uit de brief kan je op meerdere manieren interpreteren. Gevolg een ontplofte mailbox bij ons :').
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:15:35 #216
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199370483
Pehehehe. Ik hou altijd wel van een googlepuzzel. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 12:21:44 #217
221912 minilot
Nancy boy
pi_199370554
@Vanyel Ja, snotver, iemand hier was me voor! :D Die van jou trouwens ook met een Erik, net als die van het Insectenboek :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_199370640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:21 schreef minilot het volgende:
@:Vanyel Ja, snotver, iemand hier was me voor! :D Die van jou trouwens ook met een Erik, net als die van het Insectenboek :)
Maar je kent het niet?
Dan een schand en toch gewoon lezen want mooi.

Ik heb m net weer gekocht :)
pi_199370742
quote:
5 manieren waarop je gemanipuleerd wordt om jezelf te laten prikken

De steeds wanhopiger wordende trucs zijn allemaal onderdeel van het spel die er gespeeld wordt. Als je ze niet doorziet, val je er misschien voor vandaar dit artikel. In deze blog lees je over de 5 manieren waarmee autoriteiten je willen manipuleren en onder druk zetten om je zo snel mogelijk te laten prikken.

De uitrol van het Corona vaccin is nu in volle gang over de hele wereld. De verkoop van de eeuw is hiermee in volle gang. De machten die in het spel zijn, willen dat elke persoon wordt gevaccineerd, en ze doen er alles aan om ervoor te zorgen dat dit ook gebeurt.

Als je niet kan geloven dat men psychologische oorlogsvoering inzet om zoveel mogelijk Nederlanders over te halen om te vaccineren, check dan even onderstaande printscreen van de Rijksoverheid die actief op zoek is naar mensen met ervaring in gedragswetenschappen en psychologie om mensen over te halen om te gaan prikken.

Deze psychologische gedragsbeïnvloeding vindt nu op allerlei manieren plaats. Hieronder de vijf belangrijkste manieren waarop onze autoriteiten jouw toestemming proberen te krijgen om te prikken.

Op die manier zal het altijd ‘je eigen keuze’ zijn geweest. Let dus heel goed op voor deze manipulatieve vormen van druk zetten.

1. Omkoping
Er wordt je vertelt dat het ‘vaccineren van iedereen in Nederland’ de enige manier is om weer terug te kunnen naar een vorm van ‘normaal’.

Wil je niet graag weer naar de kroeg? Of naar de sportschool? Of je oma zien? Of mensen knuffelen?

Pak dan NU je kans. Pak je kans en al deze maatregelen zoals: lock-down, 1,5 meter, economische schade, sluiting van scholen en horeca zullen allemaal verdwijnen.

Het lijkt erop dat een “terug naar normaal” een vaccin als voorwaarde stelt. Hoevaak heeft Hugo de Jonge wel niet herhaald ‘een vaccin is echt het enige wat echt helpt om hieruit te komen’.

Je hebt mij niet nodig om de complexiteit van deze sluwe techniek uit te leggen. Het is simpel gezegd DWANG. “Doe wat we zeggen, en je krijgt een beloning.”

Belangrijk om te onthouden: een “terug naar normaal” is een leugen. Hoevaak mensen de mantra ook herhalen op TV en in de media, de “experts” zijn duidelijk genoeg geweest. Velen hebben gezegd dat we NOOIT meer naar een ‘normaal’ zullen gaan en weer anderen hebben gezegd dat we de corona maatregelen moeten blijven handhaven tot ten minste 2022.

Van het vaccin zelf is ook niet eens bewezen dat het de overdracht voorkomt of beperkt. Dus zelfs degenen die gevaccineerd zijn, krijgen nog steeds de opdracht om alle maatregelen te blijven opvolgen.

2. Beroemdheden inzetten
Eén van de oudste en meest gebruikte marketingtrucs: het inzetten van bekendheden. Deels omdat het werkt, maar vooral omdat het goedkoop en gemakkelijk is.

Zelfs de NHS (de RIVM van de UK) schroomde niet om deze strategie in te zetten en zeiden dat ze van plan waren “verstandige beroemdheden” in dienst te nemen die “bekend en geliefd” zijn om het anti-vax-sentiment te bestrijden.

Met de slogan ‘Ik stroop mijn mouw op…’ gaan ook bekende Nederlanders meewerken aan de overheidscampagne voor het coronavaccin.

Belangrijk om te onthouden: beroemdheden – vooral acteurs en tv-persoonlijkheden worden betaald voor dit soort optredens. Zelfs als hun bedoelingen juist zijn, is er geen reden om aan te nemen dat een van hun ook maar enig begrip heeft van waar ze het over hebben. En geen van deze mensen heeft iets te verliezen als jij of een dierbare schade lijdt door het nemen van een experimenteel vaccin.

3. Bewust creëren van “schaarste”
We zien al weken achter elkaar krantenkoppen over de “beperkte voorraad” van vaccins en hoe mensen in Nederland wanhopig op zoek zijn naar een shot. Ook hoor je dat sommige groepen ‘voorrang’ krijgen boven andere, en dat de ‘achtergestelde’ mensen hier boos over zijn.

Iedereen die ooit in een winkel is geweest, kent de volgende marketing zinnen. “Zolang de voorraad strekt”, “Tijdelijke aanbieding” of duizend andere varianten die zijn ontworpen om het idee te creëren dat als je product X nu niet koopt, jij ​​je kans zult missen.

Een kwalijk gevolg hiervan is een soort van nep exclusiviteit. Je moet er nu bij zijn, anders ben je te laat!

Door het idee te creëren dat het vaccin moeilijk verkrijgbaar is, creëren ze ook het idee dat iedereen die een dosis in handen krijgt erg geluk heeft. Ook krijg je het idee een soort van speciaal lid te zijn van de speciale club van ‘gevaccineerden’.

Belangrijk om te onthouden: het is totale onzin. Ze lopen geen enkel gevaar dat de vaccins ‘opraken’. En zelfs als dat zo is, is schaarste een marketingtruc, geen argument.

4. Gecreëerde populariteit
Je mag het idee van groepsdruk niet onderschatten als het op marketing aankomt. Eén van de oudste trucs in het boek is het kweken van populariteit middels het idee dat populariteit al bestaat. Daarom kopen mensen likes en views op YouTube en hebben concerten zogenaamde ‘stoelvullers’.

Moet je maar eens goed opletten wat Hugo de Jonge maar blijft herhalen in de tweede kamer als het gaat over vaccins. Een veel herhaald zinnetje is: “Gelukkig is de bereidheid om te vaccineren zeer hoog in Nederland”. En vaak genoeg komen er ‘onderzoeken’ (lees Polls) naar buiten dat zeker 90% van de Nederlanders zich laat vaccineren.

Is dit echt waar? Nee, want al deze ‘onderzoeken’ zijn niks anders dan opiniepeilingen. En die zeggen natuurlijk helemaal niks. Als ik op deze website een poll opzet en 5.000 mensen laat stemmen, kan ik ook zeggen dat ‘onderzoek’ laat zien dat 98% van alle Nederlanders tegen vaccinatie zijn.

Om (ironisch genoeg) Peter Hitchens te citeren: “Opiniepeilingen zijn een instrument om de publieke opinie te beïnvloeden, niet om die te meten.”

Belangrijk om te onthouden: een opiniepeiling is geen maatstaf voor de werkelijkheid en populariteit is geen maatstaf voor kwaliteit. Het is in het belang van de gevestigde orde dat alle andersdenkenden het gevoel krijgen een kleine minderheid te zijn.

5. Niet vaccineren is geen ‘normaal’ leven meer leiden
Dit is een interessante. Er is de laatste tijd veel gepraat over vaccinatiepaspoorten. Het idee wat er nu verspreid wordt is dat ze ‘onvermijdelijk’ zijn om weer een ‘normaal’ leven te kunnen leiden.

Nu is het idee van ‘onvermijdelijkheid’ een krachtig hulpmiddel. Je kunt het namelijk gebruiken om gevoelens van nederlaag bij je oppositie op te wekken en zo hun toestemming zonder dwang te krijgen.

Je kunt zien dat deze ‘verslagen’ taal de overhand begint te krijgen bij sommige tot nu toe kritische, bezorgde burgers. Je hoort nu dingen als ‘ik wil wel mijn leven terug, dus als ik daar voor moet vaccineren, dan doe ik dat uiteindelijk wel”.

De Britse journalist en schrijver ‘Peter Hitchens’ kondigde onlangs aan dat hij is gevaccineerd omdat vaccinpaspoorten onvermijdelijk waren. Hij zei:

“Ik heb het sterke gevoel dat elke vorm van reizen, en tal van andere dingen, onmogelijk zullen zijn als ik niet over het benodigde vaccinatiecertificaat beschik”.

“Laat u nu vaccineren, want het zal waarschijnlijk uiteindelijk wel moeten” is de boodschap, en het is niet moeilijk om het nut ervan in te zien, gezien de voordelen die je er voor terug krijgt.

Zullen ze uiteindelijk ook in Nederland vaccinpaspoorten uitgeven? Die mogelijkheid is er zeker. Er zitten echter enorm veel haken en ogen aan. De vraag is hoelang zoiets überhaupt stand gaat houden.

Belangrijk om te onthouden: vaccinpaspoorten zullen alleen “onvermijdelijk” worden als de overgrote meerderheid van de mensen het vaccin heeft gehad. Als genoeg mensen weigeren deel te nemen, zal het programma nooit werken of lang stand houden.

Conclusie
Dit is dus een uiteenzetting van alle marketingcategorieën die worden gebruikt om dit vaccin te verkopen aan de burger. Maar wat kunnen we hier nu uit concluderen?

De conclusie is eigenlijk niet eens negatief te noemen. Want wat al deze strategieën met elkaar gemeen hebben, is dat de hysterie steeds groter aan het worden is.

Als de vaccinatie bereidheid echt zo hoog is als Hugo de Jonge beweert, hoeft het vaccin niet zo ‘gepushed’ te worden als het nu wordt gedaan. Als de vaccins echt zo populair zijn, zouden de media er namelijk geen reclame voor maken, maar zouden ze de mensen vertellen niet in paniek te raken.

Gelukkig spreken steeds meer artsen, psychologen en wetenschappers zich uit tegen het ontstaan van een medische politiestaat.

Kortom, er is een goede reden om te denken dat het verzet tegen het ‘nieuwe normaal’ veel groter is dan dat de gevestigde orde ooit had verwacht.

Je zet de koningin (van het VK) niet op een zoomoproep om mensen aan te moedigen te vaccineren als je ‘de oorlog’ aan het winnen bent. Zie onderstaand de videoboodschap van de ‘Queen Elizabeth’.

Op basis van al deze informatie mag je zelf je conclusies trekken. Weet dat holistische gezondheid verder gaat dan het prikken van een naald in je arm. Persoonlijk vind ik het ongelofelijk dat er zo blind wordt ingezet op een experimenteel vaccin wat niks te maken heeft met gezondheid, maar alles met macht en financieel gewin.

Als straks het kantelpunt is bereikt, staat er een leger aan wakkere en bewuste mensen klaar voor de verandering die de wereld nodig heeft. JIJ bent daar voor nodig! Een andere wereld ontstaat namelijk pas bij de verandering van het collectief waar jij als individu onderdeel van bent.

Schiet niet in angst en machteloosheid, maar neem zelfregie over je staat van zijn en je gezondheid. Spreek dan ook niet in termen van anti-vaccinatie, of anti-lock down. We zijn niet anti-iets. We zijn Pro medische vrijheid, Pro burgerrechten, Pro eigen keus en Pro gezondheid. Laten we vooral daar voor blijven staan!

Zelfregie over jouw gezondheid en levensgeluk
Het is onze missie om zoveel mogelijk mensen ‘op te leiden’ naar zelfregie en zelfredzaamheid met behulp van de meest krachtige strategieën voor lichaam, geest en ziel.
pi_199370841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

:')

Ik stopte al half bij:

'Van het vaccin zelf is ook niet eens bewezen dat het de overdracht voorkomt of beperkt. Dus zelfs degenen die gevaccineerd zijn, krijgen nog steeds de opdracht om alle maatregelen te blijven opvolgen'

Dat is wel degelijk aangetoond, maar als je niet snapt wat groepsimmuniteit inhoudt, moet je misschien ook bij jezelf eens nagaan hoe correct de door jouw verstrekte 'informatie' is.

Helaas dus teveel van dit soort lui in mijn kennissenkring. Had al bedacht dat als dat filmpje van vorige week een beetje toonbaar is (ja je weet niet wat ze ervan maken hè :D :P ) ik er eens een mooi bericht aan ga wijden op mijn SM. Scheelt altijd als je zelf ook onderwerp bent, wat de bereidheid om die posts te lezen/te bekijken betreft.
pi_199371238
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die vers ingevulde gezondheidsverklaring die ik op mijn telefoon had staan, maar die ik niet eens te laten zien toen ik zei dat ik op alles ‘nee’ had geantwoord? :') Ik vind en vind dat zoooo raar.

Tevens narrig want ik kom net een een soort persoonlijke ontwikkelingsbijeenkomst. Ik kan daar vaak weinig mee.
Werd halverwege nog gebeld door iemand die gisteren en vanmorgen vier door collega is gebeld, geappt en voicemail ingesproken ivm een af te zeggen afspraak (die op dat moment begon). Die uiteraard boos werd toen ik hem voor toelichting doorverwees naar mijn collega (die hem dus vier keer had gebeld) omdat ik in overleg zat op moment dat hij mij belde.
‘Zo ga je niet met mensen om!’ kreeg ik te horen. Nou, dat vind ik dus ook :')
Je zou bij voorbeeld eerder kunnen terugbellen (naar het nummer wat jou diverse keren probeerde te bereiken) of op de app reageren :7

Hoe was jullie dag *O*
pi_199371381
De statistiekjuf wil ons max drie kwartier laten luisteren, maar geeft tussen 9 en 12:30u één keer pauze/zelfwerk. Bij mij komt dat gemiddeld niet uit.

Verder lult ze enorm veel formules aan elkaar, die we vooral moeten overschrijven, maar waarvan het praktisch nut in een klein bijzinnetje even ter sprake komt. Voorlopig ben ik nog niet erg onder de indruk.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:23:36 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199371408
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik word hoe langer hoe meer voorstander van postnatale anticonceptie
pi_199371415
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:11 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die vers ingevulde gezondheidsverklaring die ik op mijn telefoon had staan, maar die ik niet eens te laten zien toen ik zei dat ik op alles ‘nee’ had geantwoord? :') Ik vind en vind dat zoooo raar.

Tevens narrig want ik kom net een een soort persoonlijke ontwikkelingsbijeenkomst. Ik kan daar vaak weinig mee.
Werd halverwege nog gebeld door iemand die gisteren en vanmorgen vier door collega is gebeld, geappt en voicemail ingesproken ivm een af te zeggen afspraak (die op dat moment begon). Die uiteraard boos werd toen ik hem voor toelichting doorverwees naar mijn collega (die hem dus vier keer had gebeld) omdat ik in overleg zat op moment dat hij mij belde.
‘Zo ga je niet met mensen om!’ kreeg ik te horen. Nou, dat vind ik dus ook :')
Je zou bij voorbeeld eerder kunnen terugbellen (naar het nummer wat jou diverse keren probeerde te bereiken) of op de app reageren :7

Hoe was jullie dag *O*
Oh, officieel hoort die verklaring wel gecontroleerd te worden. Bij binnenkomst bij de eerste 'host' al, eenmaal verder bij de computer zou een dubbele check wel goed zijn, maar dan is het antwoord op de vraag of je op alles 'nee' geantwoord hebt ook wel een deel van de eigen verantwoordelijkheid en dan wordt dat niet altijd gedaan zoverre ik kon zien. (Als mensen hem tegelijkertijd met de bevestigingsbrief (die krijgen ze net voordat ze naar het hokje lopen) overhandigen, scan ik het vaak nog wel even snel. )

Maar ook met brief is het niet echt waterdicht hoor; oma van mijn vriend slikt een rits aan medicatie, en daar zit dus kennelijk een bloedverdunner tussen. Staat er alleen niet echt duidelijk bij, dus oma wist dat zelf heel niet. (Kan ook niet meer goed lezen). Ik geloof dat mijn schoonmoeder zei dat het de prikker was die het opviel toen mijn schoonmoeder toch even de medicatielijst liet zien die ze voor de zekerheid had uitgedraaid.

Daarom controleer ik ook altijd goed of het wondje zicht rustig houdt en ga ik niet enkel op het ontbreken van de gekleurde briefjes (= langer afdrukken) van de artsen af. (Nu al een paar keer gehad dat ik het gaatje niet eens meer kon vinden :') En dan hopen dat je toch dat minuscule pleistertje een beetje op de gok goed plakt hè. Maar dus ook een keer gehad dat ik dus wel een vaatje had geraakt bij iemand zonder bloedverdunners. Maar wel met een wit shirt ;( )

Ik moest die verklaring zelf ook nog snel invullen ter plekke (even snel zo'n lege van een tafel gegrist) voordat ik het vaccin kreeg :D .

En fijn zo'n collega :') . Hoe redden die het in het leven verder?

Verder is mijn dag LUI met een grote L, dus ik ga maar eens wat nuttigs doen.
pi_199371433
Ik had al :? bij de eerste zin van het stuk dat DP plaatste. -O- Zo jammer. En dan de zin "Het NHS (is RIVM van UK)." Volgens mij klopt dat ook al niet.

Oef, sterkte @borisz

En over niet goed communiceren is dit ook een pareltje https://www.rtlnieuws.nl/(...)ns-mailtje-ict-bonus

Bloemen op zolder! Eerste 2 delen verslonden (werkte toen in een boekenwinkel). Daarna vond ik er niets meer aan
pi_199371501
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh, officieel hoort die verklaring wel gecontroleerd te worden. Bij binnenkomst bij de eerste 'host' al, eenmaal verder bij de computer zou een dubbele check wel goed zijn, maar dan is het antwoord op de vraag of je op alles 'nee' geantwoord hebt ook wel een deel van de eigen verantwoordelijkheid en dan wordt dat niet altijd gedaan zoverre ik kon zien. (Als mensen hem tegelijkertijd met de bevestigingsbrief (die krijgen ze net voordat ze naar het hokje lopen) overhandigen, scan ik het vaak nog wel even snel. )

Maar ook met brief is het niet echt waterdicht hoor; oma van mijn vriend slikt een rits aan medicatie, en daar zit dus kennelijk een bloedverdunner tussen. Staat er alleen niet echt duidelijk bij, dus oma wist dat zelf heel niet. (Kan ook niet meer goed lezen). Ik geloof dat mijn schoonmoeder zei dat het de prikker was die het opviel toen mijn schoonmoeder toch even de medicatielijst liet zien die ze voor de zekerheid had uitgedraaid.

Daarom controleer ik ook altijd goed of het wondje zicht rustig houdt en ga ik niet enkel op het ontbreken van de gekleurde briefjes (= langer afdrukken) van de artsen af. (Nu al een paar keer gehad dat ik het gaatje niet eens meer kon vinden :') En dan hopen dat je toch dat minuscule pleistertje een beetje op de gok goed plakt hè. Maar dus ook een keer gehad dat ik dus wel een vaatje had geraakt bij iemand zonder bloedverdunners. Maar wel met een wit shirt ;( )

Ik moest die verklaring zelf ook nog snel invullen ter plekke (even snel zo'n lege van een tafel gegrist) voordat ik het vaccin kreeg :D .

En fijn zo'n collega :') . Hoe redden die het in het leven verder?

Verder is mijn dag LUI met een grote L, dus ik ga maar eens wat nuttigs doen.
Mijn AZ fast lane had maar 1 balie. En daarvoor een geel hesje maar die verwees alleen mensen naar de juiste rij. Pfizer had wel twee balies. Denk de eerste voor check gezondheidsverklaring en ze vroegen mensen daar al zich half uit te kleden :+ En de tweede voor het papierwerk en ID.

Mijn vader neemt bij de tweede prik (vandaag *O* ) een eigen pleister mee. Want bloedverdunners, geen pleister gekregen en wit shirt aan bij versie 1. Pleisterplakbeleid verschilt blijkbaar per locatie, want ik kreeg wel pleister erop.

En die collega... ja, vraag ik me ook af. :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 13:33:10 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199371521
Word je sowieso niet gevraagd zodanig gekleed te komen dat de bovenarm zonder obstructie in 1 keer ontbloot kan worden?
pi_199371557
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:33 schreef fietsie het volgende:
Word je sowieso niet gevraagd zodanig gekleed te komen dat de bovenarm zonder obstructie in 1 keer ontbloot kan worden?
Klopt. Maar dan zit er vaak nog een jas overheen dus die ‘moest’ tussen loket 1 en 2 ook al uit. Denk dat het nu minder relevant wordt voor de snelheid. Wat nu geprikt wordt is mobiel en kan dat snel genoeg. Maar halfzijdig verlamde oma in de rolstoel... handig als die al wat meer klaargemaakt wordt vooraf.
pi_199371593
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:33 schreef fietsie het volgende:
Theorie en praktijk... ;(
pi_199371606
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Theorie en praktijk... ;(
Zijn er echt mensen die zich nog half moeten uitkleden? Je weet toch dat je een injectie krijgt?
pi_199371630
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:31 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn AZ fast lane had maar 1 balie. En daarvoor een geel hesje maar die verwees alleen mensen naar de juiste rij. Pfizer had wel twee balies. Denk de eerste voor check gezondheidsverklaring en ze vroegen mensen daar al zich half uit te kleden :+ En de tweede voor het papierwerk en ID.

Mijn vader neemt bij de tweede prik (vandaag *O* ) een eigen pleister mee. Want bloedverdunners, geen pleister gekregen en wit shirt aan bij versie 1. Pleisterplakbeleid verschilt blijkbaar per locatie, want ik kreeg wel pleister erop.

En die collega... ja, vraag ik me ook af. :')
Oh verstandig van je vader ja!

Ik verbaasde me vooral over de minuscule pleistertjes. Dat je denkt; dat kan handiger. Ik heb elke keer al zo'n watje in m'n klauwen om af te drukken (1x dus te laat mee geweest qua handeling, en hop, de rode zee zo over shirt en stoel. Dat was geen goede reclame :') ) dus waarom niet gewoon een stukje tape eroverheen jassen zoals bij bloedafname standaard wordt gedaan?

Bij sommige mensen heb ik dus maar gewoon twee van die karige pleistertjes gebruikt om dat watje vast te plakken. Dat vonden de mensen zelf ook een wat verstandiger plan.
pi_199371635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:38 schreef Kaatje1 het volgende:

Zijn er echt mensen die zich nog half moeten uitkleden? Je weet toch dat je een injectie krijgt?
Net als bij onze 'bloeddruk' patiënten. Die zetten wij een half uur aan de meter voor ze naar de internist gaan.
Wat ze allemaal aan hebben... ook in de zomer :? Je wéét toch dat we 1 arm nodig hebben :P
pi_199371678
quote:
82s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:23 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik word hoe langer hoe meer voorstander van postnatale anticonceptie
Ik ook. Een flink aantal mensen gebruiken als brandstof en mest :@
pi_199371691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh ja zat. Meestal zijn de heren wel vlug met hun trui uittrekken hoor. (tenzij er eerst een pet en bril af moet :D ).
Maar mensen vergissen zich er ook nog wel eens in hoever een mouw opgestroopt kan worden. Ik moet redelijk hoog zijn. (3-4 vingers onder de schouder, om en nabij. )

Er zijn er wel die speciaal een handig shirt aantrekken (bijvoorbeeld zo'n shirt met een ontblootte schouder of bovenarm) of een T-shirt met korte/losse mouwtjes. En zeker diegenen die voor de 2e keer komen houden er vaak ook al rekening mee. :Y

Overigens gaat het wel prima hoor, het is niet dat mensen een half uur moeten wachten. Alles eromheen duurt vaak toch al langer.
pi_199371718
Ah, op prullebakvaccin staan nu wel locaties aangegeven, maar er zijn op geen er van vaccins beschikbaar. Toch een stukje vooruitgang *O*
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 13:49:38 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199371765
Iemand heeft uit ontwetendheid/druk/kats vergeten een spuitbus verf meegestuurd met een doosje onderdelen voor een project in de VS waarmee collega's aan het installeren zijn.

Vanochtend al een telefoontje gehad van UPS en er is toen een verklaring ondertekend dat ze het pakketje mochten open maken en de spuitbussen weggooien.

Maar daarmee is de kous nog niet af, belde net iemand van ILT. Proces verbaal en echt zeker weten dat het een fout is :o
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 13:52:43 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199371804
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

In de mestvergister. Energie uit biomassa die ook echt CO2 bespaart
pi_199371831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:43 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Oh, daar hadden ze vroeger toch van die handige installaties voor? Om overtollige mensen nog nuttig te herbruiken?
pi_199371849
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:49 schreef derLudolf het volgende:
Iemand heeft uit ontwetendheid/druk/kats vergeten een spuitbus verf meegestuurd met een doosje onderdelen voor een project in de VS waarmee collega's aan het installeren zijn.

Vanochtend al een telefoontje gehad van UPS en er is toen een verklaring ondertekend dat ze het pakketje mochten open maken en de spuitbussen weggooien.

Maar daarmee is de kous nog niet af, belde net iemand van ILT. Proces verbaal en echt zeker weten dat het een fout is :o
Die waren bang voor een aanslag?

Ik kreeg net ook een pakketje. Dadels uit Saoedi Arabië namens de GGD ter ere van het Suikerfeest :D.
('dark chocolate covered dates with almonds')
pi_199371866
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 12:06 schreef Vanyel het volgende:
:Y
Incest lezen op mijn achtste ofzo ^O^

Ik heb die boeken vroeger verslonden. Zal ook rond die leeftijd zijn geweest :')
pi_199371925
Ik werd altijd een beetje onpasselijk (niet van de broerzusseks nee,) van de obsessie met op haar eigen haar slapen. Wie de fuck slaapt op zn haar?
pi_199371947
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik werd altijd een beetje onpasselijk (niet van de broerzusseks nee,) van de obsessie met op haar eigen haar slapen. Wie de fuck slaapt op zn haar?
Huh, wat?
Ik leg mijn haar vaak onder mijn nek door naar voren, als het al niet vast zit. Anders krijg ik klachten van vriendlief als we lepelen.
pi_199371960
Ik zit even op funda te kijken....wat een schoenen :o (of valt dat wel mee?)

SPOILER
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:06:09 #244
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199371980
quote:
Daar staat me niets meer van bij geloof ik. _O-

En geen idee wat m'n haar doet als ik slaap. In de war raken vooral. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199371984
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zit even op funda te kijken....wat een schoenen :o (of valt dat wel mee?)

SPOILER
Nee dat valt niet mee :D
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 14:08:21 #246
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199372007
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die waren bang voor een aanslag?

Dan had je dat niet netjes op de pakbon gezet ;)

Officieel is het een economisch delict, maar dit valt onder "onwetend en onbekwaam" aldus de inspecteur. Nu zijn we niet meer onwetend en het scheelde in het verhaal ook dat het een levering van onderdelen was, geen verkoop.

Maar een collega was 31 mei in de buurt, ze achten het nog steeds nodig dat ze even langs komen. Alsof we dit nu nog eens flikken :D
pi_199372008
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:06 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

En geen idee wat m'n haar doet als ik slaap. In de war raken vooral. :+
Dit :Y
pi_199372015
quote:
Ik, want dat haar zit op m'n hoofd en ik leg mijn hoofd op mijn kussen als ik slaap :P
pi_199372041
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee dat valt niet mee :D
Ik tel er al 95 en alles is vast niet in het zicht
pi_199372047
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik, want dat haar zit op m'n hoofd en ik leg mijn hoofd op mijn kussen als ik slaap :P
En dan je gezicht op het haar?

:r
pi_199372057
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

nee, heel kort haar, dat lukt echt niet ;)
pi_199372202
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh verstandig van je vader ja!

Ik verbaasde me vooral over de minuscule pleistertjes. Dat je denkt; dat kan handiger. Ik heb elke keer al zo'n watje in m'n klauwen om af te drukken (1x dus te laat mee geweest qua handeling, en hop, de rode zee zo over shirt en stoel. Dat was geen goede reclame :') ) dus waarom niet gewoon een stukje tape eroverheen jassen zoals bij bloedafname standaard wordt gedaan?

Bij sommige mensen heb ik dus maar gewoon twee van die karige pleistertjes gebruikt om dat watje vast te plakken. Dat vonden de mensen zelf ook een wat verstandiger plan.
Toe maar! Luxe! Watje erbij :D
pi_199372205
quote:

[..]

Ik lig toch regelmatig haren uit m'n mond te vissen, dus ik vrees van wel ja.
pi_199372278
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Toe maar! Luxe! Watje erbij :D
Klant is koning! *)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:39:15 #255
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199372338
quote:

[..]

Plausibel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199372352
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik lig toch regelmatig haren uit m'n mond te vissen, dus ik vrees van wel ja.
Die plas jezelf weer uit *O*
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:41:00 #257
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199372356
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die plas jezelf weer uit *O*
Het is alleen zo'n rotgevoel, zo'n bek vol haar. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199372372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:41 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het is alleen zo'n rotgevoel, zo'n bek vol haar. ;(
Ik dacht dat je wilde typen: zo'n haar door je plasbuis ;( '

:P

Ik vind het sowieso een rotgevoel, mijn wang op mijn haar. Dus het gaat mooi achter mijn oor langs.
pi_199372383
Schrijft ze het in dat boek ook voortdurend als 'heur haar' trouwens?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:42:55 #260
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199372386
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:41 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik dacht dat je wilde typen: zo'n haar door je plasbuis ;( '

:P

Ik vind het sowieso een rotgevoel, mijn wang op mijn haar. Dus het gaat mooi achter mijn oor langs.
Die gedachte ging wel even door m'n hoofd ja, daarom de specificatie. *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199372408
Ik zie nu dat ik 'jezelf' schrijf waar natuurlijk 'vanzelf' had moeten staan :')

Goed, ik ga eens verlaat lunchen en verder met al die nuttige zaken die ik maar blijf uitstellen :W
  dinsdag 11 mei 2021 @ 14:48:00 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199372457
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 13:40 schreef Blues het volgende:

[..]

Net als bij onze 'bloeddruk' patiënten. Die zetten wij een half uur aan de meter voor ze naar de internist gaan.
Wat ze allemaal aan hebben... ook in de zomer :? Je wéét toch dat we 1 arm nodig hebben :P
Mensen zijn meest achterlijke diersoort O+
pi_199372579
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:44 schreef Candaasje het volgende:
Ik zie nu dat ik 'jezelf' schrijf waar natuurlijk 'vanzelf' had moeten staan :')

Goed, ik ga eens verlaat lunchen en verder met al die nuttige zaken die ik maar blijf uitstellen :W
Ik ben al een uur aan het lunchen. Twee boterhammen :')

The shit is ON *O* :|W
SPOILER
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:02:38 #264
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199372660
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

SPOILER
Dat klinkt echt fantastisch :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199372675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat klinkt echt fantastisch :')
Op mijn vrije dag ook he B-)
Nu was die al halve werkdag geworden ivm centraal overleg. Maar ik had de middag vrij verwacht.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 15:09:55 #266
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199372779
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Op mijn vrije dag ook he B-)
Nu was die al halve werkdag geworden ivm centraal overleg. Maar ik had de middag vrij verwacht.
Oh, nog beter. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199372825
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 14:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

SPOILER
Oh shit. Best een heftig gesprek met zo iemand dan.
pi_199372838
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:12 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh shit. Best een heftig gesprek met zo iemand dan.
Ja, nooit leuk. Voor geen van de partijen. Maar soms wel nodig.
pi_199372852
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Oh nee hoor, gewoon kop in het zand en de lopende faalhaas een beetje in een onschadelijk hoekje manoeuvreren, is veeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker!
pi_199372858
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Been there done that.
Ook met mensen die totaal geen zelfinzicht hadden en er niets van begrepen dat t niet ging. (Zij waren de enigen daarin |:( )
pi_199373036
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh nee hoor, gewoon kop in het zand en de lopende faalhaas een beetje in een onschadelijk hoekje manoeuvreren, is veeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker!
Jij zit duidelijk in een ander werkveld :P Hier kunnen faalhazen (en vooral boze faalhazen) best wat schade aanrichten. D’ruit d’rmee!

SPOILER
pi_199373057
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:14 schreef Blues het volgende:

[..]

Been there done that.
Ook met mensen die totaal geen zelfinzicht hadden en er niets van begrepen dat t niet ging. (Zij waren de enigen daarin |:( )
Check.

*insert Calimero smiley*
pi_199373488
Meh, het leek vandaag best goed te gaan. Maar sinds de lunch ongeveer weer volledig ingekakt. Zo onwijs moe. M'n hoofd wil niet meer.
pi_199373957
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 15:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Ambtenaar
pi_199374197
Whehe, eindelijk eens de garantieclaim bij Lelo gedaan. (Kan ik een nieuwe vib bestellen met 50% korting. Dat ze hun producten - dezelfden als 6 jaar geleden - nu bijna 2x zo duur hebben gemaakt is wel een beetje jammer, maar vooruit, zo is het leven ). Moest je alleen natuurlijk ook de factuur bijvoegen indien niet via hun eigen website besteld. Staat op die factuur van Bol precies onder die vib ook het boek 'The trouble with testosterone' :D . Gnorf.

Het klinkt nu een beetje alsof ik een verzuurde single mannenhatende feministe ben ofzo _O-
  dinsdag 11 mei 2021 @ 16:31:40 #276
217702 Lonaa
Honger!
pi_199374226
Ja, moe.
pi_199374454
Bye bye… de overdracht van administratie en alle bescheiden van de KWF Collecte heeft plaatsgevonden.
De opvolgster is een vlotte enthousiaste actieve vrouw en het is wel in goede handen, denk ik.
Wel een katerig gevoel hoor, na 10 jaar. B-)
pi_199374486
Die straatschoenen in de slaapkamer hè, vind ik helemaal niks.
pi_199374667
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:47 schreef AnneX het volgende:
Die straatschoenen in de slaapkamer hè, vind ik helemaal niks.
Itt je huisschoenen, die daar prima passen?
pi_199374686
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En je dijhoge lak(nep)leren veterlaarzen met stilettohakken natuurlijk. ^O^
pi_199374701
Sorry, ik ben weer eens in the mood.
Alleen dus vriend op kantoor en een kapotte vib. FML
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:02:18 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374761
quote:

[..]

Mensen die geen bedschoenen hebben :')
pi_199374763
quote:

[..]

Helemaal geen schoenen in de slaapkamer.
Op straat loop ik ook niet op blote voeten. B-)
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:02:40 #284
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374766
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 16:58 schreef Candaasje het volgende:
Sorry, ik ben weer eens in the mood.
Alleen dus vriend op kantoor en een kapotte vib. FML
Geen flespompoen in huis?
pi_199374778
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Whut? Dat past niet hoor.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:03:39 #286
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199374792
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Mensen die geen bedschoenen hebben :')
Bedschoenen. _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:03:54 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374797
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:03 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Whut? Dat past niet hoor.
Béétje je best doen hoor!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:04:26 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Bedschoenen. _O_
Ik bedoel daarmee bank --> bedschoenen hè B-)
pi_199374827
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Béétje je best doen hoor!
Ja en dan straks 'hey flespompoen, waar ga je met dat meisje naartoe? zeker... :{w
pi_199374837
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:02 schreef Molo het volgende:

[..]

En dan vast spietsen in de spiraal :D

Niks mis met schoenen in de slaapkamer :P zolang ik geen goede bergruimte in de gang heb blijven ze mooi daar. Net nog een schoenen carousel gekocht :9
pi_199374860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Bedschoenen. _O_
Bedsokken O+ _O_ O+
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:06:38 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374861
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja en dan straks 'hey flespompoen, waar ga je met dat meisje naartoe? zeker... :{w
Rekt het niet, dan scheurt het wel ^O^
pi_199374874
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat noem ik dikke sokken of sloffen O+
pi_199374892
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Rekt het niet, dan scheurt het wel ^O^
Ik heb geloof ik andere kinks :P
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:08:05 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374903
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niks mis met schoenen in de slaapkamer :P zolang ik geen goede bergruimte in de gang heb blijven ze mooi daar. Net nog een schoenen carousel gekocht :9
Je spiraal zit als het goed is ín je baarmoeder hè :+
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:08:14 #296
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199374906
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik niet. :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:08:45 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199374919
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat zou ik knap vinden.

Het klinkt wel pijnlijk. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:09:01 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199374922
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat noem ik dikke sokken of sloffen O+
Nee dat is echt echt wat anders

Of zitten daar ook geile hoge hakken onder?
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:09:42 #299
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199374942
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik andere kinks :P
Als je hem anaal inbrengt kan je er goed geld mee verdienen.

Ik leerde onlangs de term anal performer

Alles kan!!
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:09:43 #300
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199374943
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:09 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee dat is echt echt wat anders

Of zitten daar ook geile hoge hakken onder?
Wacht, dan bedoelen we wel hetzelfde. *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:10:20 #301
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199374958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Als je hem anaal inbrengt kan je er goed geld mee verdienen.

Ik leerde onlangs de term anal performer

Alles kan!!
Siswet. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')