Gelukkig vinden we allemaal ook andere mensen leuk of niet leuk, anders zou het saai worden.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:47 schreef trui het volgende:
[..]
Ik vond Jasmien helemaal niet oervervelend hoor. Het is toch gewoon leuk dat ze allemaal verschillend zijn? Kijkers stellen soms ook wel onmogelijke eisen aan wat kandidaten allemaal in huis moeten hebben, vind ik.
Ik denk ook dat Sven sommige dingen toch haast wel opzettelijk verkeerd deed om de verdenking op zich te laden. En ja, knap gedaan van Lennart, dat af en toe juist heel erg zijn best doen. Maar wel erg lastig voor ons als mollenzoekers.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben niet echt verbaasd. Rationeel zat ik wel op deze mol, maar ik kon bijna niet geloven dat Sven dan blijkbaar echt zo'n sukkel is die niks goed doet! Wat is dat dan echt een rare kerel!
Lennart deed eigenlijk vaak meer goed dan Sven of Philip. Zoals in de vorige aflevering waar hij "slipje" zei terwijl Sven er maar niet op kwam. Maar dan deed hij toch ook soms dingen verkeerd. Vaak van die dingen die vooraf waren afgesproken of ingestudeerd, zoals met de hypnose, dat "euh" zeggen na 1 seconde, etc. Het leek erop dat hij eigenlijk vaak toch wel zijn best deed en dan op bepaalde momenten saboteerde, waar hij van wist dat hij dat ongemerkt kon doen.
Of hij molt niet meer dan elk andere kandidaat, waardoor ze nooit kunnen weten wie de mol is.quote:Op zondag 9 mei 2021 23:45 schreef PeterKelder het volgende:
Laten we wel wezen: als je als Mol tot aan de finale niet verdacht wordt door je mede-kandidaten, dan doe je toch iets goed.
Ik denk inderdaad dat Lennart geluk had dat met name Philip en Sven zichzelf zo verdacht aan het maken waren, dat hij extra onopvallend te werk kon gaan.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:07 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Of hij molt niet meer dan elk andere kandidaat, waardoor ze nooit kunnen weten wie de mol is.
In het shot achter zijn schouder zag je dat hij wel kundig zelf speeldequote:Op maandag 10 mei 2021 07:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb geen totaal shots gezien van Gilles, spelend op de vleugel.
Alleen wat front en back shots en zijn handen die wat toetsen indrukte...
Het zou ook een extreem rare scène zijn geweest als Gilles daar zit te acteren terwijl ze een bandje van een piano starten en stoppen. Als Gilles niet kon spelen, was-ie nooit achter die piano gaan zitten.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:40 schreef Moira het volgende:
[..]
In het shot achter zijn schouder zag je dat hij wel kundig zelf speelde
Ik denk dat met mijn eigen pianoskills wel te herkennen en denk niet dat ze het zouden doen als hij niet zelf kan spelen, maar who knows
Trouwens, ik denk dat die kandidaat die tegen Annelotte de hoepels in de koffers moeste duwen, zou wel de alternatieve mol kunnen zijn.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:53 schreef Felagund het volgende:
Volgende week wordt ook de mol van de afvallers bekend:
https://www.goplay.be/vid(...)langverwachte-reunie
Die is dan helemaal naar Berlijn gekomen voor een shot van 30 seconden?quote:Op maandag 10 mei 2021 12:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Trouwens, ik denk dat die kandidaat die tegen Annelotte de hoepels in de koffers moeste duwen, zou wel de alternatieve mol kunnen zijn.
Misschien was hij/zij er al de hele tijd? In het shot leek of ze hem/haar herkenden. (Kan zo in elkaar gezet zijn natuurlijk om dat te suggereren).quote:Op maandag 10 mei 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die is dan helemaal naar Berlijn gekomen voor een shot van 30 seconden?
Lijkt me logischer als het gewoon een productiemedewerker of iemand van het hotel ofzo was.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien was hij/zij er al de hele tijd? In het shot leek of ze hem/haar herkenden. (Kan zo in elkaar gezet zijn natuurlijk om dat te suggereren).
Dat was Jens.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Misschien was hij/zij er al de hele tijd? In het shot leek of ze hem/haar herkenden. (Kan zo in elkaar gezet zijn natuurlijk om dat te suggereren).
Het zou mij werkelijk geen ene snars uitmaken. Al vind je mij de grootste gek op aarde, succes ermee.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:56 schreef trui het volgende:
Misschien is het dan meer de manier waarop je over deze mensen schrijft die mij stoort. Het zijn toch gewoon mensen, die ook hier kunnen meelezen. Zou jij het leuk vinden om besproken te worden als 'oervervelend'?
Dat lijkt mij zeer onrealistisch. Ze hebben, verwacht ik, al hemel en aarde moeten bewegen om het seizoen überhaupt op te kunnen nemen. Er gelden al maanden reisbeperkingen tussen landen en het feit dat er amper tot geen interactie was met lokale bewoners laat wel zien er streng gekeken is naar wat er mogelijk is. Om dan iemand even heen en weer te laten reizen voor een simpel opdrachtje van een paar minuten dat geloof ik niet.quote:Op maandag 10 mei 2021 12:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Trouwens, ik denk dat die kandidaat die tegen Annelotte de hoepels in de koffers moeste duwen, zou wel de alternatieve mol kunnen zijn.
Eerste finaleopdracht ook ruim het meeste geld.quote:Op maandag 10 mei 2021 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben niet echt verbaasd. Rationeel zat ik wel op deze mol, maar ik kon bijna niet geloven dat Sven dan blijkbaar echt zo'n sukkel is die niks goed doet! Wat is dat dan echt een rare kerel!
Lennart deed eigenlijk vaak meer goed dan Sven of Philip. Zoals in de vorige aflevering waar hij "slipje" zei terwijl Sven er maar niet op kwam. Maar dan deed hij toch ook soms dingen verkeerd. Vaak van die dingen die vooraf waren afgesproken of ingestudeerd, zoals met de hypnose, dat "euh" zeggen na 1 seconde, etc. Het leek erop dat hij eigenlijk vaak toch wel zijn best deed en dan op bepaalde momenten saboteerde, waar hij van wist dat hij dat ongemerkt kon doen.
Dit is Jens!!!quote:Op maandag 10 mei 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me logischer als het gewoon een productiemedewerker of iemand van het hotel ofzo was.
Dat is wel een goed punt inderdaad, ik denk dat ze daarmee weinig risico zullen hebben genomen. Maar dan ben ik benieuwd wie het wel was, voor Jens geldt hetzelfde probleem.quote:Op maandag 10 mei 2021 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat lijkt mij zeer onrealistisch. Ze hebben, verwacht ik, al hemel en aarde moeten bewegen om het seizoen überhaupt op te kunnen nemen. Er gelden al maanden reisbeperkingen tussen landen en het feit dat er amper tot geen interactie was met lokale bewoners laat wel zien er streng gekeken is naar wat er mogelijk is. Om dan iemand even heen en weer te laten reizen voor een simpel opdrachtje van een paar minuten dat geloof ik niet.
drone die naar buiten vloog en dan nog even naar binnen keek waar ze stondenquote:Op zondag 9 mei 2021 22:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Fantastisch laatste shot trouwens, vanuit die eindlocatie Berlijn in.
inderdaad, die vervolgens in de bubbel van de kandidaten wordt toegelaten..... dat risico gaan ze echt nemen. Zelfs Giles stond tot en met einde op afstand van de kandidaten omdat ze in een andere bubbel zatenquote:Op maandag 10 mei 2021 12:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die is dan helemaal naar Berlijn gekomen voor een shot van 30 seconden?
Zij waren hun eigen bubbel. Zo had je de kandidatenbubbel, de productiebubbel en daar los weer van de familiebubbel. Ik meen me in ieder geval te herinneren dit ergens te hebben gelezen/gehoord.quote:Op maandag 10 mei 2021 15:04 schreef trui het volgende:
Als je de 'achter de schermen - deel 2' compilatie hebt bekeken: wel wat vreemd dat die familieleden/geliefden die op bezoek mochten komen gewoon samen in 1 auto zaten, en daarna ook dicht bij elkaar, veelal zonder mondkapjes.
Ja, maar voorheen kenden ze elkaar nog niet en daarna gingen ze ook weer elk hun eigen weg, neem ik aan. Dus je kunt ze wel mooi een bubbel noemen, maar ze waren niet vooraf in quarantaine geweest ofzo. Die vrouw van Philip zei dat ze pas de dag voor vertrek begon te beseffen dat ze echt naar Duitsland zouden vertrekken.quote:Op maandag 10 mei 2021 15:17 schreef Yesse het volgende:
[..]
Zij waren hun eigen bubbel. Zo had je de kandidatenbubbel, de productiebubbel en daar los weer van de familiebubbel. Ik meen me in ieder geval te herinneren dit ergens te hebben gelezen/gehoord.
Wat ook wel logisch is, want het is zonde om iedereen in losse auto's te vragen. De bedoeling was dat er ook met de familiebubbels een opdracht werd gedaan maar door de harde wind/slechte weer ging die niet door.
Het belangrijkste was denk ik om ze apart te houden van de kandidaten (en ook van de crew denk ik). Zouden ze ook niet vooraf getest zijn?quote:Op maandag 10 mei 2021 15:46 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, maar voorheen kenden ze elkaar nog niet en daarna gingen ze ook weer elk hun eigen weg, neem ik aan. Dus je kunt ze wel mooi een bubbel noemen, maar ze waren niet vooraf in quarantaine geweest ofzo. Die vrouw van Philip zei dat ze pas de dag voor vertrek begon te beseffen dat ze echt naar Duitsland zouden vertrekken.
vast wel, maar dat is natuurlijk geen waterdichte garantie.quote:Op maandag 10 mei 2021 15:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het belangrijkste was denk ik om ze apart te houden van de kandidaten (en ook van de crew denk ik). Zouden ze ook niet vooraf getest zijn?
Dom, heb het aangepastquote:Op maandag 10 mei 2021 16:17 schreef trui het volgende:
Winnaresse, mooi woord!
En inderdaad, ik vind het ook jammer dat het alweer bijna voorbij is!
Vond dat ook erg opvallend ja. De anderen deden het toch beduidend slechter.quote:Op maandag 10 mei 2021 13:40 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Eerste finaleopdracht ook ruim het meeste geld.
Ja hij zei de componisten verkeerd maar Sven wist er toch 0.
Dit bevestigde mijn Sven-verdenkingen nog maar eens gisterquote:Op maandag 10 mei 2021 13:40 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Eerste finaleopdracht ook ruim het meeste geld.
Ja hij zei de componisten verkeerd maar Sven wist er toch 0.
Het meeste wat in het overzichtsstuk in De Morgen staat stond ook al in de Flair.quote:Op maandag 10 mei 2021 00:47 schreef Moira het volgende:
Zouden mensen hier trouwens eens wat linkjes naar die interviews willen delen? Ik ben wel benieuwd maar krijg niet standaard Vlaamse artikeltjes in m'n feeds
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een terugblik van GdC.
https://www.facebook.com/(...)nk/2893715330899408/
[ Bericht 5% gewijzigd door usagi414 op 10-05-2021 18:46:20 ]Life is what happens to you while you're busy making other plans
quote:Op maandag 10 mei 2021 00:12 schreef Japepk het volgende:
[..]
IkNoodgrepen zijn er zeker geweest. Allereerst al in de voorbereiding, waarbij ze alles hebben moeten omgooien naar Duitsland. En in Duitsland zijn er ook noodgrepen geweest, heeft Gilles De Coster al laten weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat de makers de lat zo hoog leggen dat het steeds moeilijker wordt om te pieken. Ja, ze leggen de lat met elke reeks weer net ietsjes hoger, absoluut. Niet alleen voor ons, maar ook (en misschien vooral) voor zichzelf. Zeker in registratie (beeldregie en montage) gaan ze steeds filmischer te werk, waardoor het boven een 'gewoon' realityspel uitstijgt. Maar eerlijk gezegd denk ik eerder dat de kijkers de lat (of liever gezegd, de verwachtingen) met elke editie hoger leggen, waardoor het op een zeker moment niet meer aan de verwachtingen voldoet. Intussen verwacht men gewoon acht afleveringen vol zinderende opdrachten, ongeziene plotwendingen en onverwachte exits. Alleen: dat gaat gewoonweg niet. Dat is niet haalbaar voor de productie, dat is slopend voor de kandidaten en dat is niet boeiend voor ons als kijkers. Er moet een mix zijn van spectaculaire, psychologische en 'saaie' opdrachten gedurende die acht afleveringen om het haalbaar, verrassend en leuk te houden voor alle drie de partijen.
Dat de groep dit jaar minder aansprekend was, daar kan ik inkomen. Maar ja, dat is ook een kwestie van bad luck. Voor de productie en casting zal dit op papier een groep zijn geweest met een geweldige band onderling, en binnen de groep was er blijkbaar ook genoeg plezier, maar op beeld pakte het niet. Shit happens, kan gebeuren. Al ben ik blij met de uiteindelijke drie finalisten, een beter trio had ik niet kunnen wensen voor de laatste aflevering - waarbij vooral de humor van Sven eens goed naar voren kwam. Wat een droogkloot kan dat zijn
En dan de kwestie groepspot, en de daarbij aanhangende pasvragen en vrijstellingen. Heel eerlijk: ik vind het jammer voor Annelotte dat ze 'maar' 18.000 euro mee naar huis krijgt, ik had haar zeker meer gegund. Anderzijds: het is wel 18.000 euro, veel geld - bovenop een voor haar onvergetelijk avontuur van drie weken. Dat laatste is misschien wel de grootste winst voor een winnaar van De Mol - of voor iedere kandidaat die mee op reis mag. Dat men daarom eerder voor eigen gewin (lees: meer zekerheid van verdere deelname aan het spel) ging door op de momenten dat het kon voor pasvragen en/of vrijstellingen te kiezen, is voor mij prima te verstaan. Sterker nog: ik zou waarschijnlijk exact hetzelfde doen. Want laten we wel wezen: geen geld van de wereld kan toch op tegen deelname aan De Mol? In dat opzicht is de groepspot dan ook van secundair belang.
Dat er dit seizoen zogezegd kwistig met pasvragen en vrijstellingen is gestrooid, tja... Ik had er geen moeite mee. Het leverde genoeg spectaculaire en psychologische momentjes op, en ik vertrouw erop dat ze bij De Mol dondersgoed weten wat ze doen en dit alleen inzetten om het het spel ten goede te laten komen. Maar ik heb dan ook geen WIDM-trauma (waar dat schijnbaar helemaal schering en inslag is), simpelweg omdat ik niet naar die rotzooi wens te kijken![]()
De mindere opdrachten en de mindere samenhang tussen de opdrachten en het land van bestemming zijn simpelweg te wijten aan de plotse omslag binnen productie om naar Duitsland te trekken, want blijkbaar waren de voorbereidingen met een ander land als bestemming al vergevorderd. Niet gek ook, want een reeks als De Mol neemt veel tijd om voor te bereiden denk ik zo. Dus dat ze hebben kunnen omschakelen en dan nog zulke toffe, psychologische en spannende opdrachten hebben kunnen neerzetten is een staande ovatie naar de productie meer dan waard. Dan neem ik de 'mindere' opdrachten graag voor lief. En laten we wel wezen: er is geen ander programma dan De Mol die een puzzel oplossen (tegen de mol) op een SUP zo amusant in beeld weet te brengen![]()
Al met al: voor mij persoonlijk was het weer een topseizoen, al dan niet omwille van het feit dat ze toch een reeks hebben kunnen draaien in covid-tijden, en ook omdat ik er van tevoren geen torenhoge verwachtingen van wil hebben en er redelijk blanco in stap. Want ik weet toch wel dat ik mij een aantal zondagavonden per jaar van een psychologisch amusementsspel op topniveau kan verwachten. Tis immers De Mol eh, geen Vlaanderen Vakantieland![]()
Net gekeken. Wat goed weer. Het wordt duidelijk met zoveel liefde gemaakt.quote:Op maandag 10 mei 2021 10:10 schreef trui het volgende:
Ja, deel 2 is beschikbaar! https://www.goplay.be/vid(...)latie-2#afleveringen
quote:Op maandag 10 mei 2021 18:12 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Het meeste wat in het overzichtsstuk in De Morgen staat stond ook al in de Flair.
Maar dit nog niet.Thanks! Dat laatste mis ik nu dus ook nu ik de groep ontvolgd hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een terugblik van GdC.
https://www.facebook.com/(...)nk/2893715330899408/Maar ik mis de teringdomme kutposts echt niet
_
Fuck the EBU.
Even terugblikkend op deze post n.a.v. wat Gilles daar zelf op FB over zei: https://www.facebook.com/(...)nk/2893715330899408/quote:Op maandag 10 mei 2021 12:40 schreef Moira het volgende:
[..]
In het shot achter zijn schouder zag je dat hij wel kundig zelf speelde
Ik denk dat met mijn eigen pianoskills wel te herkennen en denk niet dat ze het zouden doen als hij niet zelf kan spelen, maar who knows
'Kundig' was dan wellicht niet het juiste woordquote:Ikzelf ervaarde dit seizoen het grootste stressmoment in 6 reeksen van de mol: piano moeten spelen met camera’s en nieuwsgierige ogen op mij gericht.
Ik kan geen noten lezen en heb geen enkele muzikale vorming, dus ik had best veel stress dat ik de ene na de andere fout ging spelen. Gelukkig maakten Lennart en Sven de fouten, niet ik.
Dat wel jaquote:Op dinsdag 11 mei 2021 07:42 schreef heywoodu het volgende:
Wel gelachen om die hond die in slaap viel. Hoewel ik daar zelf niet blij mee zou zijn, want dan schrik je je wéér de touwtyfus als dat kreng ineens toch weer gaat blaffen
Ja volgens mij had 'ie zelf minus het -¤2600 verschil (zonder zijn 10k bod was alsnog 7,6k van Sven eruit gegaan) nog steeds de laagste pot ooitquote:Op dinsdag 11 mei 2021 07:37 schreef heywoodu het volgende:
Wat een mol![]()
Toffe aflevering weer en misschien wel de beste mol ooit (BEL + NED). Pas in nota bene de allerlaatste test voor het eerst ingevuld en de laagste pot ooit, dan heb je het echt bizar goed gedaan
Ik zou schijt hebben gehad aan de regels en never nooit op Annelotte hebben gewacht. Zoek het uit, ik ben weg daarquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:36 schreef Moira het volgende:
[..]
Dat wel jaik denk als ik daar had gestaan dat ik sowieso contact had gemaakt met die hond om samen mee te chillen
![]()
Terugkijkend op de veiling vond ik het ook wel weer tof dat hij dit doet met de overtuiging dat de rest het hem zou vergeven. En uiteindelijk doen ze dat ook en verdenken ze nog steeds allemaal Phillip nog 2 testen lang. Het is daardoor iets meer dan alleen maar makkelijk bieden. Al vind ik een veiling nog steeds niet zo is dit toch wel het beste scenario vind ik. Vooral ook omdat hij het risico nam om als eerste de dagboek kamer in te gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:38 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja volgens mij had 'ie zelf minus het -¤2600 verschil (zonder zijn 10k bod was alsnog 7,6k van Sven eruit gegaan) nog steeds de laagste pot ooit
Ik ben echt superbenieuwd naar volgende week . Dit is echt wéér zo'n seizoen geweest dat de mol het hele seizoen aan m'n moldar voorbij is geglipt
Hij heeft het idd mooi gespeeld en ook hoe hij juist de productie ervan heeft moeten overtuigenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:47 schreef Yesse het volgende:
[..]
Terugkijkend op de veiling vond ik het ook wel weer tof dat hij dit doet met de overtuiging dat de rest het hem zou vergeven. En uiteindelijk doen ze dat ook en verdenken ze nog steeds allemaal Phillip nog 2 testen lang. Het is daardoor iets meer dan alleen maar makkelijk bieden. Al vind ik een veiling nog steeds niet zo is dit toch wel het beste scenario vind ik. Vooral ook omdat hij het risico nam om als eerste de dagboek kamer in te gaan.
Hoezo de bingewatch opdracht dan?quote:Op maandag 10 mei 2021 21:56 schreef aswesleep het volgende:
Ik heb weer iedere zondagavond heerlijk genoten van dit onovertroffen programma (in zijn genre). Ik had mezelf wijsgemaakt de mol tussen de laatste kandidaten te kunnen vangen aan de hand van de posities in de eerste opdracht en later de bingewatch opdracht en dat bleek voor één keer ook correct! Lennart is een absolute top mol voor mij.
Sowieso vond ik deze veiling niet zozeer een veiling. Ik heb het volgens mij al eens vaker gepost, maar dit was een opdracht met heel veel psychologische lagen, ook al kon je uiteindelijk bieden. Maar daar is zoveel aan vooraf gegaan. Het is niet puur een veiling van "hoi, je kan dit kopen, bieden maar". Daarom vond ik zelfs dit een leuke opdracht.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:47 schreef Yesse het volgende:
[..]
Terugkijkend op de veiling vond ik het ook wel weer tof dat hij dit doet met de overtuiging dat de rest het hem zou vergeven. En uiteindelijk doen ze dat ook en verdenken ze nog steeds allemaal Phillip nog 2 testen lang. Het is daardoor iets meer dan alleen maar makkelijk bieden. Al vind ik een veiling nog steeds niet zo is dit toch wel het beste scenario vind ik. Vooral ook omdat hij het risico nam om als eerste de dagboek kamer in te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |