abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199331316
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:03 schreef Greys het volgende:
Het dagprogramma voor morgen staat alvast onderaan de OP.
Nu al zenuwachtig voor 10:40.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:05:31 #27
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199331343
Thanks dames voor deze eerste dag! Fijn om te kunnen vragen, en gewoon Nederlands nuchter commentaar te lezen :P
pi_199331367
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:05 schreef molloot200 het volgende:
Thanks dames voor deze eerste dag! Fijn om te kunnen vragen, en gewoon Nederlands nuchter commentaar te lezen :P
Dit dit dit!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199331505
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:05 schreef molloot200 het volgende:
Thanks dames voor deze eerste dag! Fijn om te kunnen vragen, en gewoon Nederlands nuchter commentaar te lezen :P
Niks aan toe te voegen!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199331556
Dank voor de berichten hier op het forum. Wat vonden jullie nu het meest verrassende dat jullie in Rotterdam, bij de repetities, gezien hebben?
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 16:19:34 #31
163650 Greys
pi_199331606
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:17 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Dank voor de berichten hier op het forum. Wat vonden jullie nu het meest verrassende dat jullie in Rotterdam, bij de repetities, gezien hebben?
Rusland was voor ons de absolute topper toch wel, beter dan we verwacht hadden. Ook zang.
The Roop was niet verrassend maar wel zeer goed vertaald naar grote podium en live erg sterk.
Eerlijk is eerlijk, Ierland was ook verrassend omdat het niet zo goed uit de verf kwam. Beetje teleurgesteld. Maar wie weet komt dat nog!

Jullie allemaal bedankt voor het volgen vandaag! Zodat we hier niet voor de kat z'n *piep* zitten. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:19:49 #32
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199331611
Bedankt meiden @Cee @Greys *O*
Het was - beyond a doubt - een zeer enerverende dag |:) *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:21:42 #33
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_199331644
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Rusland was voor ons de absolute topper toch wel, beter dan we verwacht hadden. Ook zang.
The Roop was niet verrassend maar wel zeer goed vertaald naar grote podium en live erg sterk.
Eerlijk is eerlijk, Ierland was ook verrassend omdat het niet zo goed uit de verf kwam. Beetje teleurgesteld. Maar wie weet komt dat nog!

Jullie allemaal bedankt voor het volgen vandaag! Zodat we hier niet voor de kat z'n *piep* zitten. :D
Ik heb niet alles meegelezen, vanwege ticketstress :X, maar het meeste wel. Echt tof. RESPECT _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199331680
Zo leuk om alles terug te lezen, heel veel dank *O* blij met jullie commentaar :D
pi_199331791
Jullie hebben het goed gedaan meiden *O* . Heel fijn dat we een directe verbinding hebben met jullie voor als we vragen hebben. Soms lees je iets over een repetitie en dan is het fijn als iemand ter plekke daar wat meer duidelijkheid kan geven.
~The present is all there is~
pi_199331816
@Greys @Cee Even een praktisch vraagje maar welke ruimte in Ahoy word nu gebruikt als persruimte? En hoeveel mensen passen daarin?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 16:33:14 #37
163650 Greys
pi_199331846
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:31 schreef Nexum het volgende:
@:Greys @:Cee Even een praktisch vraagje maar welke ruimte in Ahoy word nu gebruikt als persruimte? En hoeveel mensen passen daarin?
Ik weet even niet hoe de ruimte heet maar als je Ahoy in komt ga je rechts waar links de zaal is. Het is ENORM groot hier iig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 8 mei 2021 @ 16:33:14 #38
87554 Cee
Welluk?
pi_199331847
Een round-up (hier en daar bijgeschaafd) van de eerste repetities van vandaag:

Litouwen - The Roop - Discoteque
De podium-act wijkt niet veel af van het optreden tijdens de National Final. Het oogt energiek, strak en enthousiast. De band is gehuld in geel. Op de gigantische LED-screens verschijnen geometrische vormen en paars/magenta kleuren. Er wordt gebruik gemaakt van split screens om de band in medium shots naast elkaar in beeld te brengen. Er wordt gedanst, veel gedanst! Bij het inzetten van het laatste refrein neemt zanger Vaidotas (die goed bij stem is) de regie over, pakt de steadycam en samen met z’n bandmaatjes loopt hij er een stukje mee weg. Eurovision 2021 is begonnen!

Slovenië - Ana Soklic - Amen
Ana draagt een off-shoulder broekpak met lange sleep - waar ze bijna over struikelt wanneer ze over het podium wandelt. Tijdens de tweede run-through tilt ze de sleep daarom ook wijselijk op en loopt ze op blote voeten. Zon, licht en onze planeet is wat de klok slaat in de staging. Bij de eerste ‘hallelujah”-uithaal verschijnt achter Ana een gigantische zon die ‘uitbarst’. Later doemt de aarde op het LED-scherm op en lijkt op de planeet een deel in de hens te zijn gevlogen, maar het is niet duidelijk wát.

Rusland Manizha - Russian Woman
Als een soort Human Roomba ‘rijdt’ Manizha in een gigantische Linda Wagemakers-achtige jurk, handgemaakt van stoffen uit heel Rusland, het podium over. Ze stapt haar jurk uit, gehuld in een rode overall. Zowel vocaal als visueel is dit ijzersterk en indrukwekkend. Russische iconen worden geprojecteerd op het LED-scherm, afgewisseld door teksten als BE CREATIVE en BE YOURSELF en andere vertalingen die de teksten in het nummer begrijpelijker maken. Aan het eind verschijnt een imposante mozaïek met videos van Russische vrouwen die meezingen, verspreid over het hele scherm. Wat ons betreft de ‘winnaar’ van vandaag.

Zweden - Tusse - Voices
Tusse draagt een fluwelen mouwloos pak, lange handschoenen met zilveren sieraden. Aan weerszijden twee dansers die na het eerste couplet in beeld verschijnen. De staging is in veel aspecten gelijk aan dat van Melfest, er wordt veel gebruik gemaakt van licht-effecten terwijl de rest van het beeld vrij donker blijft.

Noord-Macedonië - Vasil - Here I Stand
Het nummer begint helemaal in zwart, ook Vasil is in zwart, met cape. Er is een fel licht ter hoogte van zijn borstkas, ‘aan’ de microfoonstandaard, dit licht ‘barst’ op een gegeven moment uit in een soort licht-wolken. De stemmen van het achtergrondkoor worden als soundwaves in geelgoudlicht achter op het scherm weergegeven, ze pulseren met de muziek mee. Halverwege gaat de jas van Vasil open en komt er een schild tevoorschijn a la Dotter/Bulletproof, dat het licht reflecteert. Over-the-top? Ja. Passend bij het nummer? Helemaal!

Ierland - Lesley Roy - Maps
Een hele bijzondere staging, waar in deze eerste repetitie nog een lastig beeld van is te schetsen. Het beste kan je het vergelijken met “Allez leur dire” van Silvan Areg, van de Franse voorronde uit 2019. Een combinatie van inkijkjes, wandelen tussen kartonnen bomen en golven en een close-up van Lesley met aan beide kanten een boek vol tekeningen dat wordt gebladerd. Aan het einde van het nummer zien we haar op het podium, temidden van de verschillende stellages die zijn gebruikt om het gewenste effect te bereiken. Of dat effect bereikt wordt is zeer de vraag, ons vermoeden is dat er nog een hoop gefinetuned en geregeld moet worden bij de volgende repetities.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 16:34:24 #39
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199331868
Bedankt dames, jullie schetsen een goed beeld!

Ik ben nog veel nieuwsgieriger naar de repetities morgen, qua deelnemersveld.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 mei 2021 @ 16:37:40 #40
163650 Greys
pi_199331915
@Nexum kijk, zo groot is het hier. :D



En dat dan nog twee keer zo breed denk ik, achter mij en rechts nog zo'n stuk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 8 mei 2021 @ 16:37:57 #41
87554 Cee
Welluk?
pi_199331922
Bedankt voor de complimenten! :) Het is even opstarten en soms wat in het donker tasten maar we beginnen er een beetje de schwung in te krijgen, morgen weer verder!

Oh ja, en FIY: tijdens de rehearsals 'zitten' we dus in dit topic. Dus niet ook in het andere rehearsals-topic, want dat wordt te veel om bij te houden omdat we tegelijkertijd ook aan het tweeten en omschrijven zijn én zo goed mogelijk antwoord willen geven op jullie vragen. Dus als er onduidelijkheden zijn, zet ze in dit topic. w/
pi_199331968
Ik hoop morgen het wat meer op het moment zelf te kunnen volgen *O* Vandaag toch veel ticketstress gehad en dat is morgen allemaal voorbij!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199331985
Bedankt voor deze eerste dag _O_ vond het echt super handig, want met tegenstrijdige dingen vertrouw ik jullie het meest :P
pi_199332124
Bedankt voor jullie verslag en het op de hoogte houden de hele dag! Erg leuk om te lezen allemaal :D Ik kijk uit naar morgen! *O*
pi_199332716
Fragmenten meegekregen door de loop van de dag, zojuist helemaal teruggelezen. Hartelijk bedankt, fantastisch werk!
pi_199332798
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 16:37 schreef Greys het volgende:
@:Nexum kijk, zo groot is het hier. :D

[ afbeelding ]

En dat dan nog twee keer zo breed denk ik, achter mij en rechts nog zo'n stuk.
AHHHH wat een mooie ruimte O+
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:51:17 #47
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199333133
Voor zover ik aan de hand van de beschrijvingen kan beoordelen zijn bij geen van de acts de led-wal-deuren geopend, of 1 van de andere gimmicks van het podium gebruikt? Is er al AR waargenomen?
:o)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:53:09 #48
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_199333153
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 17:51 schreef Dave het volgende:
Voor zover ik aan de hand van de beschrijvingen kan beoordelen zijn bij geen van de acts de led-wal-deuren geopend, of 1 van de andere gimmicks van het podium gebruikt? Is er al AR waargenomen?
Bij Slovenië gaan de deuren open zag ik in een filmpje!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:54:14 #49
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199333163
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 17:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Bij Slovenië gaan de deuren open zag ik in een filmpje!
Hebben @Cee en @Greys dit gemist?
:o)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 17:56:38 #50
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199333194
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 17:53 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Bij Slovenië gaan de deuren open zag ik in een filmpje!
En het transparante LED-scherm komt naar beneden zakken.
:o)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')