abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:32:43 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199329705
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, dat bedoel ik dus
Het is nogal makkelijk om anderen op kosten te dwingen die je zelf niet hoeft te maken, niet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 14:36:35 #27
319979 Fok-it
All is well
pi_199329783
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is nogal makkelijk om anderen op kosten te dwingen die je zelf niet hoeft te maken, niet?
Zoals ik al zei, het is niet willen, het is moeten. Net als met de vleesindustrie. Die bestaag over 50 jaar niet meer, en dat is niet het resultaat van deugers, hippies en extremisten. Dat komt doordat het onoverkomelijk is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:37:53 #28
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199329807
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is nogal makkelijk om anderen op kosten te dwingen die je zelf niet hoeft te maken, niet?
Jep, en eveneens als je rijk bent en niets merkt van die extra kosten (zo'n beetje het GL publiek).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:37:57 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199329812
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is niet willen, het is moeten. Net als met de vleesindustrie. Die bestaag over 50 jaar niet meer, en dat is niet het resultaat van deugers, hippies en extremisten. Dat komt doordat het onoverkomelijk is.
Je hoort mij niet ontkennen dat er actie nodig is. Maar uit het gegeven dat er actie nodig is, volgt niet automatisch wat die actie dan zou moeten zijn.

Als je dit plan SMART maakt, dan kom je nauwelijks voorbij de A en al helemaal niet voorbij de R - tenzij je de T aanpast.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:38:27 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199329819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:36 schreef Fok-it het volgende:
Zoals ik al zei, het is niet willen, het is moeten. Net als met de vleesindustrie. Die bestaag over 50 jaar niet meer, en dat is niet het resultaat van deugers, hippies en extremisten. Dat komt doordat het onoverkomelijk is.
Zolang mensen vlees eten zal de vleesindustrie blijven bestaan. Daarnaast levert de veeteelt wel wat meer dan alleen vlees op. Maar dat is een hele andere discussie.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 14:38:31 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_199329820
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:37 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Jep, en eveneens als je rijk bent en niets merkt van die extra kosten (zo'n beetje het GL publiek).
Verre van rijk hier. Dit is het soort identiteitspolitiek wat niet gewenst is toch?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:38:38 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199329825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

Pas bij de elfde post op de man, er wordt progressie geboekt. Voorheen was het binnen 10 posts...
Janken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:39:15 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:39:27 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199329842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is niet willen, het is moeten. Net als met de vleesindustrie. Die bestaag over 50 jaar niet meer, en dat is niet het resultaat van deugers, hippies en extremisten. Dat komt doordat het onoverkomelijk is.
Hoe kom ik dan aan m'n kiloknaller?!?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 14:39:52 #35
319979 Fok-it
All is well
pi_199329854
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zolang mensen vlees eten zal de vleesindustrie blijven bestaan. Daarnaast levert de veeteelt wel wat meer dan alleen vlees op. Maar dat is een hele andere discussie.
In een andere vorm blijft hij bestaan ja. Kweekvlees, perfect nagemaakte vleesvervangers.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:42:50 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199329910
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb jij ooit wel eens een inhoudelijke bijdrage gedaan op dit forum?
Absoluut, dat kan je ook herleiden uit het feit dat ik het een pak beter doe dan jij wat betreft aantal likes en userscore _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:43:33 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199329928
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:25 schreef Fok-it het volgende:

Zit wat in, het mag een stuk gecontroleerder, en met wetgeving kan dat ook bewerkstelligd worden.

Maar het moet vooral van bovenaf komen, zolang een VVD gefocussed op geld en welvaart regeert is het vechten tegen de bierkaai. En deels is dus wel links vs rechts want ook populisten als Wilders en Baudet maken het er niet beter op om continu het af te doen als extremisme. Het is geen extremisme. Het is realiteit. En de overheid moet daar een positie voor innemen om bewustzijn te creëeren
En links wil vooral wat doen als het maar bij een ander in de tuin is... Zie IJburg.

Hoezo, wat is "realiteit"? De realiteit is dat we volstrekt onhaalbare doelen hebben gesteld.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:44:02 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199329937
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

In een andere vorm blijft hij bestaan ja. Kweekvlees, perfect nagemaakte vleesvervangers.
Ik kan me niet inbeelden dat een groot gedeelte van de bevolking op kweekvlees zit te wachten. Onterecht overigens maar dan zal toch eerst die verloren generatie oude bokken snel moeten uitsterven.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 14:46:44 #39
319979 Fok-it
All is well
pi_199329982
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik kan me niet inbeelden dat een groot gedeelte van de bevolking op kweekvlees zit te wachten. Onterecht overigens maar dan zal toch eerst die verloren generatie oude bokken snel moeten uitsterven.
Dat zijn wel degene die het meest lopen te gillen ja, niet wetende dat jongere generaties een zo'n andere blik hebben, of wel wetende het niet kunnen accepteren.

Het is heel simpel. Het komt eraan. Dan heb je twee keuzes: of je accepteert het en je gaat je er met een open blik in verdiepen. Of je blijft er zoals veel mensen op de socials vooral tegen verzetten, niet wetende dat je er alleen maar een betere wereld bij achterlaat, en de transitie wordt alleen maar lastiger wanneer het zover is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:47:37 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199330000
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:42 schreef Dven het volgende:
Absoluut, dat kan je ook herleiden uit het feit dat ik het een pak beter doe dan jij wat betreft aantal likes en userscore _O_
Pak hem beet drie keer zoveel posts in de helft van de tijd... Niveautje Tong... :') _O-
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:48:52 #41
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199330017
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Verre van rijk hier. Dit is het soort identiteitspolitiek wat niet gewenst is toch?
Kijk, als je mensen mee wilt krijgen zul je een goed plan moeten hebben wat realistisch is alsook geen enorme aanslag op de welvaart van miljoenen mensen betreft. Of jij of Urgenda al dan niet gelijk hebben doet er dan niet toe: de meeste mensen willen liever niet tot de bedelstaf veroordeeld worden.

Vlees is bijvoorbeeld één ding (en ik ben zelf veranderd van anti-anti-vleesactivisme naar dat ik 90 percent van de tijd geen vlees meer eet, grote verandering). Maar het gaat om meer dan vlees. Het gaat om enorm veel geld dat in een misschien wel bodemloze put wordt gegooid. Waar is de ROI als de rest van de wereld een dikke middelvinger op steekt? Dat geldt niet alleen voor de Nederlandse of Duitse plannen maar ook de Europese. In een geglobaliseerde wereld kan je je zelf niet veroorloven het voortouw te nemen op zo'n manier dat alle opgebouwde welvaart zo zal wegvloeien als de rest niet meedoet.

Ik heb alvast een mooi idee: 'links' kan alvast beginnen met volgende zaken op tafel te leggen, als het milieu écht zo belangrijk is. Met stip op 1 is het begraven van de plannen voor het plaatsen van windmolens zonnepanelen en gasinstallaties en in de plaats een paar dikke kernreactoren bouwen. Duur, ja, verschrikkelijk duur zelfs maar wel met een duidelijke ROI mbt CO2 uitstoot. Daarom is het Duits voorbeeld volgen juist zo debiel.

Ten tweede het beperken van immigratie. Het is hoog tijd dat de bevolkingsgroei in zowel NL als de EU een halt wordt toegeroepen. Geen groeiende bevolking = geen CO2 intensieve oplossingen meer noodzakelijk, zoals continu bijbouwen. Minder bevolking = meer CO2 uitstoot per inwoner mogelijk en behoud van welvaart terwijl de CO2 uitstoot alsnog naar beneden kan worden gehaald, o.a. meer door technologische vooruitgang.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:49:00 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199330022
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:46 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat zijn wel degene die het meest lopen te gillen ja, niet wetende dat jongere generaties een zo'n andere blik hebben, of wel wetende het niet kunnen accepteren.

Het is heel simpel. Het komt eraan. Dan heb je twee keuzes: of je accepteert het en je gaat je er met een open blik in verdiepen. Of je blijft er zoals veel mensen op de socials vooral tegen verzetten, niet wetende dat je er alleen maar een betere wereld bij achterlaat, en de transitie wordt alleen maar lastiger wanneer het zover is
Het is natuurlijk wel zuur dat tegen de tijd dat de wereld er van gaat profiteren zij dan inmiddels dood zijn. Dan is het veel gemakkelijker om kortzichtig door te leven en uiteindelijk te vertrekken zonder de rekening te betalen.

Flik je dat bij een willekeurige eetgelegenheid dan zou het crimineel, egoïstische n vooral enorm asociaal genoemd worden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:50:43 #43
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199330046
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Pak hem beet drie keer zoveel posts in de helft van de tijd... Niveautje Tong... :') _O-
Anders dan jij heb ik hier blijkbaar nog wel vriendjes en vriendinnetjes waarmee ik kan SC'en gehad O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:51:05 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199330053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:46 schreef Fok-it het volgende:
Dat zijn wel degene die het meest lopen te gillen ja, niet wetende dat jongere generaties een zo'n andere blik hebben, of wel wetende het niet kunnen accepteren.

Het is heel simpel. Het komt eraan. Dan heb je twee keuzes: of je accepteert het en je gaat je er met een open blik in verdiepen. Of je blijft er zoals veel mensen op de socials vooral tegen verzetten, niet wetende dat je er alleen maar een betere wereld bij achterlaat, en de transitie wordt alleen maar lastiger wanneer het zover is
Nmm is dit een knap staaltje wensdenken. En het zal me werkelijk waar aan mijn reet roesten waar mijn vlees vandaan komt, al groeit het aan de bomen als het maar naar vlees smaakt.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:51:40 #45
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199330062
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nmm is dit een knap staaltje wensdenken. En het zal me werkelijk waar aan mijn reet roesten waar mijn vlees vandaan komt, al groeit het aan de bomen als het maar naar vlees smaakt.
Maar bij voorkeur wel een kilo dier voor een paar euro of mag het ook wat kosten? :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 14:52:23 #46
319979 Fok-it
All is well
pi_199330074
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:48 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Kijk, als je mensen mee wilt krijgen zul je een goed plan moeten hebben wat realistisch is alsook geen enorme aanslag op de welvaart van miljoenen mensen betreft. Of jij of Urgenda al dan niet gelijk hebben doet er dan niet toe: de meeste mensen willen liever niet tot de bedelstaf veroordeeld worden.

Vlees is bijvoorbeeld één ding (en ik ben zelf veranderd van anti-anti-vleesactivisme naar dat ik 90 percent van de tijd geen vlees meer eet, grote verandering). Maar het gaat om meer dan vlees. Het gaat om enorm veel geld dat in een misschien wel bodemloze put wordt gegooid. Waar is de ROI als de rest van de wereld een dikke middelvinger op steekt? Dat geldt niet alleen voor de Nederlandse of Duitse plannen maar ook de Europese. In een geglobaliseerde wereld kan je je zelf niet veroorloven het voortouw te nemen op zo'n manier dat alle opgebouwde welvaart zo zal wegvloeien als de rest niet meedoet.

Ik heb alvast een mooi idee: 'links' kan alvast beginnen met volgende zaken op tafel te leggen, als het milieu écht zo belangrijk is. Met stip op 1 is het begraven van de plannen voor het plaatsen van windmolens zonnepanelen en gasinstallaties en in de plaats een paar dikke kernreactoren bouwen. Duur, ja, verschrikkelijk duur zelfs maar wel met een duidelijke ROI mbt CO2 uitstoot. Daarom is het Duits voorbeeld volgen juist zo debiel.

Ten tweede het beperken van immigratie. Het is hoog tijd dat de bevolkingsgroei in zowel NL als de EU een halt wordt toegeroepen. Geen groeiende bevolking = geen CO2 intensieve oplossingen meer noodzakelijk, zoals continu bijbouwen. Minder bevolking = meer CO2 uitstoot per inwoner mogelijk en behoud van welvaart terwijl de CO2 uitstoot alsnog naar beneden kan worden gehaald, o.a. meer door technologische vooruitgang.
Mooie genuanceerde post.

Daarom prima dat een Volt in dr kamer zit die en klimaatbewust is en pro-kern energie. Hoewel ik er zelf zoals vele enigszins angstig tegenover sta besef ik wel dat het wellicht de enige oplossing is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:52:31 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199330077
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:50 schreef Dven het volgende:
Anders dan jij heb ik hier blijkbaar nog wel vriendjes en vriendinnetjes waarmee ik kan SC'en gehad O+
Die heb ik real life... O+

Dat jij dat vanaf de zolderkamer moet fiksen kan ik niks aan doen...
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 8 mei 2021 @ 14:53:29 #48
319979 Fok-it
All is well
pi_199330087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nmm is dit een knap staaltje wensdenken. En het zal me werkelijk waar aan mijn reet roesten waar mijn vlees vandaan komt, al groeit het aan de bomen als het maar naar vlees smaakt.
Nou dat is een prima denken dan want het zal ook 100 procent naar vlees gaan smaken en niet van een geslacht dier komen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:53:47 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 8 mei 2021 @ 14:54:12 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199330098
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 14:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die heb ik real life... O+

Dat jij dat vanaf de zolderkamer moet fiksen kan ik niks aan doen...
Maak je over mijn sociale leven buiten FOK! maar vooral niet dik. Vind het daarentegen wel zo prettig dat het voor mij online ook gewoon mogelijk is O+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')