SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Teveel water ook. Het is alleen niet zo snel aan de orde dat het echt teveel is om schadelijk te zijn.quote:
Ik vind het kutmuziek maar zo'n opkomst met v duivenbode is wel tof hoor.quote:Op maandag 3 mei 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BEUKEN met de vaccins!!
Water kan ook aan kleine hoeveelheden al dodelijk zijn. In NL sterven zo jaarlijks velen.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Teveel water ook. Het is alleen niet zo snel aan de orde dat het echt teveel is om schadelijk te zijn.
Ik kan dit mij niet voorstellen.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:
voor zover is weet is een teveel aan vita D, niet schadelijk
quote:Wanneer mensen lange tijd heel veel vitamine D innemen, kan dit schadelijk zijn voor de gezondheid. Er kunnen dan nierstenen ontstaan en kalkafzetting rondom organen en weefsels. De Europese voedselveiligheidsautoriteit (EFSA Europese Voedselveiligheidsautoriteit ) adviseert daarom maximaal 100 microgram vitamine D per dag voor volwassenen. In de Nederlandse wet is vastgelegd dat een voedingssupplement maximaal 25 microgram mag bevatten.
Dus, conclusie? 1 pilletje per dag is prima.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef CherryLips het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)20voor%20volwassenen.
[..]
1 juni kunnen ze daar volledig los dus, heel zorgvuldig.quote:
Ik ken niemand die meer stil stond bij hun leefpatroon vorig jaar en nu nog steeds niet.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:13 schreef xFriendx het volgende:
Ben dan ook nog steeds heel benieuwd hoe mensen naar hun gezondheid kijken na dit corona gebeuren. Mensen stonden er vast iets meer bij stil, maar vermoed toch dat het na corona weer as usual is.
Ik kan helaas niet kijken.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:32 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik ga dat niet kijken. Krijg wel een pushmelding.
quote:Huis van coronapatiënt in Friesland beklad
Het huis van een coronapatiënt uit de Friese gemeente Waadhoeke is beklad met de tekst 'covid = fake'. De bewoonster was zelf niet thuis, omdat ze in het ziekenhuis is opgenomen. De politie reageert op Instagram vol afschuw: "Het zou de daders sieren om bij de bewoners, op afstand, hun excuses aan te bieden!"
Dat is wel heel laf, ziek en laag bij de grondquote:
En zijn er meer dan je denkt ookquote:Op maandag 3 mei 2021 11:55 schreef Noek het volgende:
Alleen daarom moeten ze opschieten met vaccineren want mensen draaien alleen maar meer door. Paspoorten en testen zorgen ook voor meer paranoia.
Laatst wat afleveringen gezien van die complotdenkers. Zijn toch wel zieke mensen ofzo.
Dit is toch vaag. Wie zijn die mensen, hoe weten ze dat de bewoner in het ziekenhuis ligt met corona? En dat is toch reden genoeg om aan te nemen dat het niet fake is?quote:
Gezien de introductie van zelftesten zouden de officiële besmettingen best naar beneden kunnen zijn gegaanquote:Op maandag 3 mei 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
Vandaag 10k besmettingen ivm de correcties op de storingen van de afgelopen dagen? Of zit het aantal besmettingen echt in een dalende lijn?
Interessant ook hoe het nep is, maar wel echt genoeg om voor een ziekenhuisopname te zorgen.quote:
Die mensen zijn er daadwerkelijk jaquote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant ook hoe het nep is, maar wel echt genoeg om voor een ziekenhuisopname te zorgen.
Denken die mensen nou echt dat er acteurs in het ziekenhuis liggen ofzo? Wat een waanzin.
Volgens mij zat de storing niet in de uitslagen maar in het afsprakensysteem waardoor niet iedereen een afspraak kon maken.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
Vandaag 10k besmettingen ivm de correcties op de storingen van de afgelopen dagen? Of zit het aantal besmettingen echt in een dalende lijn?
Die mensen zitten ook hier in het topic zo nu en dan.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant ook hoe het nep is, maar wel echt genoeg om voor een ziekenhuisopname te zorgen.
Denken die mensen nou echt dat er acteurs in het ziekenhuis liggen ofzo? Wat een waanzin.
En ik denk dat het er nog veel meer zijn dan wij denken. Het is een gevaarlijk fenomeen aan het worden.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mensen zijn er daadwerkelijk ja
Dan sta je wel echt bijzonder in het leven als je dat echt denkt hoor
Ja, kwalijke zaak. Sowieso zorgelijk dat blijkbaar zoveel mensen ze niet helemaal op een rijtje hebben in hun hoofd.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die mensen zitten ook hier in het topic zo nu en dan.
Ook, GGD's konden hun uitslagen niet kwijtquote:Op maandag 3 mei 2021 12:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Volgens mij zat de storing niet in de uitslagen maar in het afsprakensysteem waardoor niet iedereen een afspraak kon maken.
Covid gaat het niet lukken in deze vorm in elk geval, wij kunnen schrikken van 3 miljoen doden maar dit is een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En ik denk dat het er nog veel meer zijn dan wij denken. Het is een gevaarlijk fenomeen aan het worden.
Eigenlijk zou het beter zijn voor de planeet dat Covid een vliegende Ebola wordt. De mensheid in het algemeen is ziek en wordt steeds zieker (die wappies zijn daar een voorbeeld van). We nemen de planeet mee in onze val.
Soms denk ik weleens dat dit het begin is van een Great reset van moedertje natuur. Deze planeet is zo in balans qua ecologisch systeem en wij zijn die grondig om zeep aan het helpen. Gaat het covid niet lukken dan komt er straks wel een ander virus of een komeetje of iets dergelijks.
Ik hoop echt dat mijn kinderen straks nog een bewoonbare en veilige planeet hebben om prettig op te kunnen leven.
Welnee, idioterie is van alle tijden, het valt nu alleen even meer op. Net zoals dat zo was tijdens de Pest, tijdens aardbevingen en alle rampen die een mens en aarde kan overkomenquote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En ik denk dat het er nog veel meer zijn dan wij denken. Het is een gevaarlijk fenomeen aan het worden.
Eigenlijk zou het beter zijn voor de planeet dat Covid een vliegende Ebola wordt. De mensheid in het algemeen is ziek en wordt steeds zieker (die wappies zijn daar een voorbeeld van). We nemen de planeet mee in onze val.
Soms denk ik weleens dat dit het begin is van een Great reset van moedertje natuur. Deze planeet is zo in balans qua ecologisch systeem en wij zijn die grondig om zeep aan het helpen. Gaat het covid niet lukken dan komt er straks wel een ander virus of een komeetje of iets dergelijks.
Ik hoop echt dat mijn kinderen straks nog een bewoonbare en veilige planeet hebben om prettig op te kunnen leven.
Klopt. Het is wachten op de volgende dreiging. Moedertje natuur heeft ook dat modellen gemaakt en ziet dat deze maatregelen nog niet voldoende hebben geholpenquote:Op maandag 3 mei 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Covid gaat het niet lukken in deze vorm in elk geval, wij kunnen schrikken van 3 miljoen doden maar dit is een druppel op een gloeiende plaat.
Hier heb je moeder natuur:quote:Op maandag 3 mei 2021 12:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Het is wachten op de volgende dreiging. Moedertje natuur heeft ook dat modellen gemaakt en ziet dat deze maatregelen nog niet voldoende hebben geholpen
quote:Op maandag 3 mei 2021 12:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Het is wachten op de volgende dreiging. Moedertje natuur heeft ook dat modellen gemaakt en ziet dat deze maatregelen nog niet voldoende hebben geholpen
Over idioterie gesproken.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Welnee, idioterie is van alle tijden, het valt nu alleen even meer op. Net zoals dat zo was tijdens de Pest, tijdens aardbevingen en alle rampen die een mens en aarde kan overkomen
Wordt ook wel flink aangewakkerd door al die 'social' media rotzooi, met name facebook en twitter. Als je wat hersencellen mist en je gaat helemaal op in je complot bubbel dan kan het flink mis gaan.quote:
Ze zitten vast in hun eigen fabeltjesfuik, gemaakt door de social media bedrijven.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:40 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wordt ook wel flink aangewakkerd door al die 'social' media rotzooi, met name facebook en twitter. Als je wat hersencellen mist en je gaat helemaal op in je complot bubbel dan kan het flink mis gaan.
En we hebben zelfs een politieke partij met 8 zetels die regelmatig wat extra olie op het vuur gooit.
quote:'Lente en vaccinaties gaan een enorme daling van besmettingen geven'
Als het allemaal gaat zoals het nu lijkt, wordt het komend weekend ruim 20 graden. Op wat losse flodders van warme dagen na, dus eindelijk hét startschot van de lente. En die lente gaat ons verlichting geven, niet alleen wat betreft het weer.
Want, zo laat viroloog Louis Kroes van het LUMC in Leiden weten naar aanleiding van een bericht in het AD: ''De lente gaat samen met vaccinatie en de bijbehorende immuniteit een enorme daling geven van het aantal coronabesmettingen. Op enige termijn zullen de ziekenhuizen dan ook uit de problemen raken."
Ik denk eerder dat ze denken dat die mensen gewoon de normale griep hebben. Want ook met de normale griep kan je in het ziekenhuis terecht komen. Daarmee dekken ze zich dan in.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom komt het FOK-OMT nooit in het nieuws? Dit hadden ze hier al een tijdje kunnen lezen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Even een positief geluid
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-lente-vaccinaties
[..]
Let op: over 2 weken Ramadan zorgt voor veel opnames, ik zet het alvast neer.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Waarom komt het FOK-OMT nooit in het nieuws? Dit hadden ze hier al een tijdje kunnen lezen.
Ramadan is al 2 weken bezig.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Let op: over 2 weken Ramadan zorgt voor veel opnames, ik zet het alvast neer.
Dat is ook zo. Maar het is wel lastig om goed beleid te voeren wanneer zoveel kiezers dingen geloven die nergens op slaan. Ik denk toch dat dat uiteindelijk doorsijpelt naar de hoogste lagen van het bestuur en zorgt voor beslissingen die kant noch wal raken. Zie bijvoorbeeld wat er in Amerika met Trump is gebeurd.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze denken dat die mensen gewoon de normale griep hebben. Want ook met de normale griep kan je in het ziekenhuis terecht komen. Daarmee dekken ze zich dan in.
Ach, ze hebben al het recht om te denken wat ze willen (ik ben het er niet mee eens, maar ik ben het niet eens met zoveel dingen in het leven; daar oordeel ik mensen niet op), maar ze moeten vooral niet andere mensen gaan lastig vallen; dat is kansloos. Dan oordeel ik wel
Je komt niet gelijk op de IC he, en je word ook niet gelijk ziek.quote:
Ja en het is nou niet dat hier een stel uitzonderlijke wetenschappers zitten (althans daar ga ik even vanuit). Gewoon mensen met gezond verstand en sommigen die ook nog een beetje gevoel hebben bij cijfers/statistieken en andere invloeden.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Let op: over 2 weken Ramadan zorgt voor veel opnames, ik zet het alvast neer.
Pandemieën zijn van alle tijden hoor. Veel mensen kennen alleen maar de Spaanse griep maar 30 jaar daarvoor was er rond 1890 ook een pandemie gaande waarschijnlijk was dat ook een corona virus. Alleen in die tijden waren er amper onderzoeken (men wist niet eens wat het was) en ook amper documentatie.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het is altijd een kwestie van tijd voordat de maskers van de Covid-zeloten (ik bedoel nu eens niet mondneusmaskers) eraf vallen. Vurig de sterfte van miljoenen wensen om het eigen wereldbeeld weer kloppend te maken nadat we na decennia van voorspellingen van hel en verdoemenis nog steeds niet opgeslokt zijn door de oceanen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Pas op. In het FOK-OMT zitten ook snuiters die de versoepelingen weer terug willen draaien.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Waarom komt het FOK-OMT nooit in het nieuws? Dit hadden ze hier al een tijdje kunnen lezen.
De interne discussie is juist goed en gezond. Het is alleen kwalijk wanneer we naar de media toe niet met een mond spreken, want dan weet de burger ook niet meer waar ze aan toe zijnquote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Pas op. In het FOK-OMT zitten ook snuiters die de versoepelingen weer terug willen draaien.
Kunnen we een lange discussie over voeren, maar ik denk niet dat we eruit komen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is altijd een kwestie van tijd voordat de maskers van de Covid-zeloten (ik bedoel nu eens niet mondneusmaskers) eraf vallen. Vurig de sterfte van miljoenen wensen om het eigen wereldbeeld weer kloppend te maken nadat we na decennia van voorspellingen van hel en verdoemenis nog steeds niet opgeslokt zijn door de oceanen.
Al die verwende hippies die de mond vol hebben van moedertje aarde en love and peace maar die in feite gewoon hopen op massasterfte zodat zij kunnen zeggen: "Ik had lekker toch gelijk!"
Moedertje aarde bestaat niet, de planeet denkt niet, gaat hij ook nooit doen. Sorry.
Dan zou het nu al moeten doorwerken in de ziekenhuizen. Maar de start van de Ramadan viel ook bijna samen met de paaspiek (2 weken na pasen)quote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je komt niet gelijk op de IC he, en je word ook niet gelijk ziek.
Het is een oneindige aaneenschakeling van piekenquote:Op maandag 3 mei 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zou het nu al moeten doorwerken in de ziekenhuizen. Maar de start van de Ramadan viel ook bijna samen met de paaspiek (2 weken na pasen)
Dat verwacht ik ook. Denk niet dat we massaal ineens supergezond gaan leven omdat covid-19 ons 'wakker heeft geschud'.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:13 schreef xFriendx het volgende:
Ben dan ook nog steeds heel benieuwd hoe mensen naar hun gezondheid kijken na dit corona gebeuren. Mensen stonden er vast iets meer bij stil, maar vermoed toch dat het na corona weer as usual is.
Ik denk dat het iedereen zal verbazen hoe snel alles weer bij het oude is en mensen de afgelopen twee jaar zo snel mogelijk vergeten.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Denk niet dat we massaal ineens supergezond gaan leven omdat covid-19 ons 'wakker heeft geschud'.
Ik geloof nog steeds wel dat het echte breekpunt dichtbij is. In principe moeten we hier hetzelfde effect krijgen als in Israel en de UK.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Even een positief geluid
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-lente-vaccinaties
[..]
Oh ja, het is zeker kwalijk en we moeten altijd blijven proberen om mensen ervan te overtuigen dat de dreiging echt is. Maar dan wel op een respectvolle manier.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar het is wel lastig om goed beleid te voeren wanneer zoveel kiezers dingen geloven die nergens op slaan. Ik denk toch dat dat uiteindelijk doorsijpelt naar de hoogste lagen van het bestuur en zorgt voor beslissingen die kant noch wal raken. Zie bijvoorbeeld wat er in Amerika met Trump is gebeurd.
De vraag is ook of dat zin heeft. Meer bewegen en gezonder eten helpt natuurlijk maar het ontstaan van dit soort virussen en de uitwerking daarvan heeft ook nogal wat externe factoren waar jijzelf weinig tot geen invloed op hebt.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Denk niet dat we massaal ineens supergezond gaan leven omdat covid-19 ons 'wakker heeft geschud'.
Mijn werk bestaat uit het analyseren van cijfers, het is voor mij niet zo heel interessant wat die cijfers voorstellen, waar ik kijk is naar het verband, vervolgens ga je kijken of daar en logisch gevolg van is, en vervolgens ga je dat aanpassen en blijf je meten, zie je dat het helpt, mooi dan heb je meestal de oorzaak gevonden en kun je daar nog beter op handelen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja en het is nou niet dat hier een stel uitzonderlijke wetenschappers zitten (althans daar ga ik even vanuit). Gewoon mensen met gezond verstand en sommigen die ook nog een beetje gevoel hebben bij cijfers/statistieken en andere invloeden.
Is wel een leuke discussie waard. Was het beter gegaan als men vanaf het begin naar het FOK OMT had geluisterd. OMT had nog wel wat interne discussies gehad, maar zeker aan het begin waren we het unaniem eens. Later kwamen hier wat meer kritische mensen en wappies binnen, maar toch. Met de meesten kan je nog wel een fatsoenlijke discussie hebben.
Vergeten misschien niet, maar het oude leven weer oppakken en inhalen wat we gemist hebben: absoluut.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het iedereen zal verbazen hoe snel alles weer bij het oude is en mensen de afgelopen twee jaar zo snel mogelijk vergeten.
We zagen daarvoor een daling bij 70 jarigen, en rond die periode begon het weer te stijgen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zou het nu al moeten doorwerken in de ziekenhuizen. Maar de start van de Ramadan viel ook bijna samen met de paaspiek (2 weken na pasen)
Mee eens. Maar het voelt zo kansloos omdat met veel van die mensen geen gesprek hierover te voeren valt. Als je gaat beweren dat de mensen in de ziekenhuizen acteurs zijn dan houdt het gewoon op. Wat moet je dan? Moet je al die mensen dan maar zelf de IC op laten gaan en daar rond laten kijken. Ik kan dan niet anders concluderen dat die mensen reddeloos verloren zijn ( in het kader van deze corona pandemie).quote:Op maandag 3 mei 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh ja, het is zeker kwalijk en we moeten altijd blijven proberen om mensen ervan te overtuigen dat de dreiging echt is. Maar dan wel op een respectvolle manier.
De meeste ''andersdenkenden doen verder niemand kwaad. Ze denken alleen wat anders. En dat zijn echt niet enkel mensen met te weinig hersencellen. Ik vind dat ook disrespectvol naar die groep toe. We bereiken die mensen echt niet door ze zo weg te zetten. Ik denk dat je meer bereikt door goede open communicatie; door stil te staan bij hun gedachtegang. Gaat er echt niet voor zorgen dat iedereen in die groep opeens anders gaat denken; maar wellicht wel meer dan wanneer we die groep telkens disrespectvol in een hoekje plaatsen.
Dat vind ik namelijk net zo triest als die faalhazen die anderen ook echt lastig vallen met hun aparte denkwijze.
Het is een beetje een probleem van de mens dat we dat denken in stammen heel erg in ons hebben. Het is altijd "wij tegen zij" enzo. Terwijl in feite deze manier van tegen de zaken aankijken ons totaal niet verder helpt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh ja, het is zeker kwalijk en we moeten altijd blijven proberen om mensen ervan te overtuigen dat de dreiging echt is. Maar dan wel op een respectvolle manier.
De meeste ''andersdenkenden doen verder niemand kwaad. Ze denken alleen wat anders. En dat zijn echt niet enkel mensen met te weinig hersencellen. Ik vind dat ook disrespectvol naar die groep toe. We bereiken die mensen echt niet door ze zo weg te zetten. Ik denk dat je meer bereikt door goede open communicatie; door stil te staan bij hun gedachtegang. Gaat er echt niet voor zorgen dat iedereen in die groep opeens anders gaat denken; maar wellicht wel meer dan wanneer we die groep telkens disrespectvol in een hoekje plaatsen.
Dat vind ik namelijk net zo triest als die faalhazen die anderen ook echt lastig vallen met hun aparte denkwijze.
Daar zou je conclusies uit kunnen trekken of heb ik dat nu mis?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zagen daarvoor een daling bij 70 jarigen, en rond die periode begon het weer te stijgen.
Je hebt het mis. Daar kan je geen conclusie uit trekken want er spelen nog veel meer variabelen een rol. Dat is het hele probleem van alle maatregelen en alle oorzaken. Het is een samenspel van en je hebt geen twee vergelijkbare situaties waarin alleen dit aspect het verschil is. Zie avondklok, zie het weer, zie feestdagen en partijen, zie avondklok etc.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zou je conclusies uit kunnen trekken of heb ik dat nu mis?
Mjah, ik kan dat niet met zekerheid zeggen, de data is daarvoor eigenlijk te klein, maar het zou kunnen, ik zou graag willen weten hoeveel procent van de mensen die nu op de IC komt zijn vaccinatie heeft laten schieten.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zou je conclusies uit kunnen trekken of heb ik dat nu mis?
Bovendien verandert het gedrag van mensen ook over tijd, zelfs wanneer alle omstandigheden gelijk blijven. Dus veel succes met op basis van data-analyse effectief beleid voor de toekomst te maken.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je hebt het mis. Daar kan je geen conclusie uit trekken want er spelen nog veel meer variabelen een rol. Dat is het hele probleem van alle maatregelen en alle oorzaken. Het is een samenspel van en je hebt geen twee vergelijkbare situaties waarin alleen dit aspect het verschil is. Zie avondklok, zie het weer, zie feestdagen en partijen, zie avondklok etc.
Het is wel zo dat je vrij logisch kunt nadenken en dus plausiblele verbanden kunt leggen. Maar dat maakt het nog geen feit.
Zal mij niets verbazen als wij dat heel zorgvuldig weer niet registreren omdat de systemen dat niet aankunnen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, ik kan dat niet met zekerheid zeggen, de data is daarvoor eigenlijk te klein, maar het zou kunnen, ik zou graag willen weten hoeveel procent van de mensen die nu op de IC komt zijn vaccinatie heeft laten schieten.
Daarom moet je alles ook niet willen bewijzen maar terug naar de bron. Contact momenten van besmette personen is de bron van de verspreiding. Verminder je het aantal contactmomenten dan verminder je de verspreiding (als de andere variabelen hetzelfde blijven). Dat is een zekerheid die we hebben.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien verandert het gedrag van mensen ook over tijd, zelfs wanneer alle omstandigheden gelijk blijven. Dus veel succes met op basis van data-analyse effectief beleid voor de toekomst te maken.
ik heb zelf 50 mcg maar er zijn sterkerequote:Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef CherryLips het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)20voor%20volwassenen.
[..]
Jep. Dus kortom: geen mensen uit verschillende huishoudens die dezelfde binnenruimte met elkaar delen. En als dat toch moet, dan zo weinig mogelijk mensen en een zo kort mogelijke duur. Daar zouden alle maatregelen om moeten draaien wat mij betreft.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daarom moet je alles ook niet willen bewijzen maar terug naar de bron. Contact momenten van besmette personen is de bron van de verspreiding. Verminder je het aantal contactmomenten dan verminder je de verspreiding (als de andere variabelen hetzelfde blijven). Dat is een zekerheid die we hebben.
Dat zegt niks kijkend naar die grafiek wat mij betreft.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Rode stippeltjes is start Ramadan, zeg het maar:
[ afbeelding ]
Ernst, ook meegekeken?quote:Op maandag 3 mei 2021 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
De interne discussie is juist goed en gezond. Het is alleen kwalijk wanneer we naar de media toe niet met een mond spreken, want dan weet de burger ook niet meer waar ze aan toe zijn
Tja, sommige mensen zijn gewoon eigenwijs en zullen altijd bij hun standpunten blijven. Die vind je overigens overal. Je hebt ook de mensen die vinden dat we de huidige lockdowns en de huidige manier van leven gewoon permanent moeten gaan maken. Die denken ook anders en een groep daarvan ga je toch nooit overhalen. Stukje acceptatie. In hun ogen zijn andere mensen dan weer reddeloos verloren. Uiteindelijk bereik je met een respectvolle discussie denk ik gewoon het meeste. Dan bereik je er misschien op z'n minst een paar. Meer dan wanneer je (niet jij persoonlijk; ''je'' in het algemeen) die andersdenkenden maar gaat beledigen. Door te zeggen dat ze weinig hersencellen hebben maak je het jezelf niet makkelijker om die groep over te halen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het voelt zo kansloos omdat met veel van die mensen geen gesprek hierover te voeren valt. Als je gaat beweren dat de mensen in de ziekenhuizen acteurs zijn dan houdt het gewoon op. Wat moet je dan? Moet je al die mensen dan maar zelf de IC op laten gaan en daar rond laten kijken. Ik kan dan niet anders concluderen dat die mensen reddeloos verloren zijn ( in het kader van deze corona pandemie).
Yup!quote:Op maandag 3 mei 2021 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een beetje een probleem van de mens dat we dat denken in stammen heel erg in ons hebben. Het is altijd "wij tegen zij" enzo. Terwijl in feite deze manier van tegen de zaken aankijken ons totaal niet verder helpt.
Let vooral op 70+ in oranje, daar was een trend naar beneden, bij de 60ers zag je dat nog niet, gezien de leeftijd van de eerste generatie gastarbeiders (vroege zeventigers) zou dat kunnen kloppen, het is wel bekent dat allochtonen relatief zwaarder getroffen worden.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zegt niks kijkend naar die grafiek wat mij betreft.
Goed wel dat er een daling in lijkt te zetten bij de 60-70 groep. 70+ wil nog niet echt vlotten volgens mij. En ondanks alle horror verhalen laat dit maar weer mooi zien dat mensen onder de 50 gewoon veel minder op de IC liggen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:14 schreef raptorix het volgende:
Rode stippeltjes is start Ramadan, zeg het maar:
[ afbeelding ]
Oeps.... Dat zijn er weer meer toch?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
825 covid IC
1817 kliniek
Instroom IC 47
Instroom kliniek 210
Geweldig. Dierentuinen open. Nu.
Of al besproken?
+21 IC?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
825 covid IC
1817 kliniek
Instroom IC 47
Instroom kliniek 210
Of al besproken?
Maar dat staat (grotendeels) los van de Ramadan vind ik.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
het is wel bekent dat allochtonen relatief zwaarder getroffen worden.
Nou ben ik benieuwd hoeveel mensen er in de ziekenhuizen liggen die toch de kans hebben gehad om zich voor hun ziekte te laten vaccineren maar dat niet gedaan hebben.quote:
Dat is ook volgens mij waar de vitamine D-theorie o.a. vandaan komt. De drie groepen die vooral getroffen worden door ernstige covid zijn ouderen, mensen met overgewicht en mensen met een donkere huidskleur. Dat zijn precies de drie groepen die ook vaker dan gemiddeld een vitamine D-tekort hebben.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
het is wel bekent dat allochtonen relatief zwaarder getroffen worden.
Ja ik denk dat we daar 2 effecten zien, ten eerste is er toch behoorljik veel gevaccineerd in die groep, ten tweede is dat een groep waarvan ik vermoed dat ze nu weer relatief veel dingen buiten doen, dus minder bezoek aan huis.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed wel dat er een daling in lijkt te zetten bij de 60-70 groep. 70+ wil nog niet echt vlotten volgens mij.
Zijn deze leden van het Fok! OMT als gesensibiliseerd zonder zichtbare wonden achter te laten?quote:Op maandag 3 mei 2021 12:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
De interne discussie is juist goed en gezond. Het is alleen kwalijk wanneer we naar de media toe niet met een mond spreken, want dan weet de burger ook niet meer waar ze aan toe zijn
Ziekenhuis +21quote:Op maandag 3 mei 2021 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
825 covid IC
1817 kliniek
Instroom IC 47
Instroom kliniek 210
Of al besproken?
Nee tijdens de ramadan is het gebruikelijk om na zonsondergang gezamenlijk te eten, ik heb van meerdere moslims gehoord dat vorig jaar men voorzichtig was maar dat veel van hen nu weer samen eten, daarnaast is er in deze groepen erg veel scepsis over de vaccins.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dat staat (grotendeels) los van de Ramadan vind ik.
Meestal uit een lagere sociale klasse, meer in appartementen. Vaak grotere famillies bij elkaar, spreken de taal minder, ramadan etc. Zijn ook allemaal aannames die we niet kunnen bewijzen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook volgens mij waar de vitamine D-theorie o.a. vandaan komt. De drie groepen die vooral getroffen worden door ernstige covid zijn ouderen, mensen met overgewicht en mensen met een donkere huidskleur. Dat zijn precies de drie groepen die ook vaker dan gemiddeld een vitamine D-tekort hebben.
IC gister 804 > 825.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ziekenhuis +21
IC + 13
Als ik goed tel.
Plus veel meer overgewicht en diabetes, onder allochtonen komt diabetes ongeveer 4 keer zoveel voor.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook volgens mij waar de vitamine D-theorie o.a. vandaan komt. De drie groepen die vooral getroffen worden door ernstige covid zijn ouderen, mensen met overgewicht en mensen met een donkere huidskleur. Dat zijn precies de drie groepen die ook vaker dan gemiddeld een vitamine D-tekort hebben.
Plus dat de avondklok nu weg is.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee tijdens de ramadan is het gebruikelijk om na zonsondergang gezamenlijk te eten, ik heb van meerdere moslims gehoord dat vorig jaar men voorzichtig was maar dat veel van hen nu weer samen eten, daarnaast is er in deze groepen erg veel scepsis over de vaccins.
En wat mee speelt is dat men in relatief kleine huizen woont met slechte ventilatie.quote:
Des te harder kunnen we dalen #positieve insteekquote:
Ook niet geheel onverwacht als je kijkt naar de besmettingen zo'n 10 dagen geleden. Aan de andere kant hoop je natuurlijk dat de besmettingen nu bij minder kwetsbaren plaats vind. Ik verwacht in de loop van de week een daling en die is definitief.quote:
Die zag ik van de week liggen. Ik slik zelf 10, al een aantal jaar om medische redenen. Vind alles hoger dan 10 of 25 wel overkill.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb zelf 50 mcg maar er zijn sterkere
https://www.kruidvat.nl/k(...)ttabletten/p/4827572
instroom echt te hoog, ook ic boven de 800 is slechtquote:Op maandag 3 mei 2021 13:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
825 covid IC
1817 kliniek
Instroom IC 47
Instroom kliniek 210
Of al besproken?
Het valt mij ook op bij mijn Turkse contacten en ik vind dat vooral opvallend omdat de Turkse autoriteiten volgens mij behoorlijk voortvarend zijn geweest met de maatregelen, handhaving en voorlichting.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee tijdens de ramadan is het gebruikelijk om na zonsondergang gezamenlijk te eten, ik heb van meerdere moslims gehoord dat vorig jaar men voorzichtig was maar dat veel van hen nu weer samen eten, daarnaast is er in deze groepen erg veel scepsis over de vaccins.
quote:Op maandag 3 mei 2021 13:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
instroom echt te hoog, ook ic boven de 800 is slecht
Maar dat kan je ook linken aan armoede ,levensomstandigheden en hoe er met familie omgegaan wordt in verschillende culturen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat was de opkomst ook alweer in Kanaleneiland? Heel erg laag toch?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het valt mij ook op bij mijn Turkse contacten en ik vind dat vooral opvallend omdat de Turkse autoriteiten volgens mij behoorlijk voortvarend zijn geweest met de maatregelen, handhaving en voorlichting.
Covid is wel een neverending story jaquote:
Als er een ding is dat we hebben geleerd van de tweede golf is dat besmettingen zich niet beperken tot een bepaalde groep, maar uiteindelijk doorsijpelen naar alle lagen van de bevolking. Uiteindelijk leiden hoge aantallen besmettingen elke keer weer tot hoge opnamecijfers in de ziekenhuizen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ook niet geheel onverwacht als je kijkt naar de besmettingen zo'n 10 dagen geleden. Aan de andere kant hoop je natuurlijk dat de besmettingen nu bij minder kwetsbaren plaats vind. Ik verwacht in de loop van de week een daling en die is definitief.
Tenzij je dus 80-90% van je 50+ groep hebt gevaccineerd (minimaal 1x). Maar vooral op dat gebied lopen we dus hopeloos achter en blijven we dus de komende tijd nog achter de feiten aanlopen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er een ding is dat we hebben geleerd van de tweede golf is dat besmettingen zich niet beperken tot een bepaalde groep, maar uiteindelijk doorsijpelen naar alle lagen van de bevolking. Uiteindelijk leiden hoge aantallen besmettingen elke keer weer tot hoge opnamecijfers in de ziekenhuizen.
Argh, nu heb ik de rest van de dag die uithaal (The neeeverending stooorIEEEEHIHIHIEEEHIEHIEHIEEE) in mijn hoofdquote:
Niet mijn probleem.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Argh, nu heb ik de rest van de dag die uithaal (The neeeverending stooorIEEEEHIHIHIEEEHIEHIEHIEEE) in mijn hoofd
weet ik Tijn, maar ik doelde meer op de vaccinaties. Die mensen zouden niet of veel minder in het ziekenhuis moeten komen. Dus ik had de hoop dat de besmettingen onder de minder kwetsbaren zouden zijn en die zouden zich minder verspreiden onder de kwetsbaren.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er een ding is dat we hebben geleerd van de tweede golf is dat besmettingen zich niet beperken tot een bepaalde groep, maar uiteindelijk doorsijpelen naar alle lagen van de bevolking. Uiteindelijk leiden hoge aantallen besmettingen elke keer weer tot hoge opnamecijfers in de ziekenhuizen.
Kortom een hek rond die wijken tot ze daar wat meer gevaccineerd zijn?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tenzij je dus 80-90% van je 50+ groep hebt gevaccineerd (minimaal 1x). Maar vooral op dat gebied lopen we dus hopeloos achter en blijven we dus de komende tijd nog achter de feiten aanlopen.
er zijn ook injecties, in het verleden werd ik gebeld door het lab vanwege te lage Dquote:Op maandag 3 mei 2021 13:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die zag ik van de week liggen. Ik slik zelf 10, al een aantal jaar om medische redenen. Vind alles hoger dan 10 of 25 wel overkill.
Zelfde met magnesium trouwens. Een mens heeft een bepaalde dagelijkse hoeveelheid nodig, maar in die pilletjes zit al meer dan je nodig hebt.
Ze bagatelliseren de gevolgen van corona omdat het voor de meeste mild is.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het valt mij ook op bij mijn Turkse contacten en ik vind dat vooral opvallend omdat de Turkse autoriteiten volgens mij behoorlijk voortvarend zijn geweest met de maatregelen, handhaving en voorlichting.
Soms wou ik dat ik m'n leven gewoon even op pauze kon zetten om dan weer wakker te worden na Covid; zonder verlies van levensjarenquote:Op maandag 3 mei 2021 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Covid is wel een neverending story ja
De allochtonen ouderen zijn over het algemeen laaggelettert en komen uit een ruraal gebied, 2e generatie is veel meer gebonden aan Turkije en die luisteren inderdaad beter.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, want 'die wijken' is onzin. Laten we dit aub niet in een autochtoon / allochtoon discussie maken want dat is veels te kort door de bocht.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kortom een hek rond die wijken tot ze daar wat meer gevaccineerd zijn?
Ja of van die ampullen, eens in de zoveel maanden.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn ook injecties, in het verleden werd ik gebeld door het lab vanwege te lage D
Laten we hopen op een hele hete 12 mei dan.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze bagatelliseren de gevolgen van corona omdat het voor de meeste mild is.
Los daarvan zouden de meeste 65+ nu wel deels gevaccineerd moeten zijn.
Dus hopelijk zorgt de ramadan op 12 mei niet voor extra veel ziekenhuisopnamens.
Dit kwam vooral naar boven in een onderzoek wat werd gedaan in Canada. Veel allochtonen wonen ook met meerdere generaties in 1 huis. Werken vaak op plekken waar thuiswerken niet mogelijk is en in Canada krijg je niet doorbetaalt als je zelf ziekmeld. Dat laatste zorgt er voor dat veel mensen met lichte klachten toch gaan werken omdat ze anders gewoon niet rond komen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:22 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Meestal uit een lagere sociale klasse, meer in appartementen. Vaak grotere famillies bij elkaar, spreken de taal minder, ramadan etc. Zijn ook allemaal aannames die we niet kunnen bewijzen.
Falkorgod.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Argh, nu heb ik de rest van de dag die uithaal (The neeeverending stooorIEEEEHIHIHIEEEHIEHIEHIEEE) in mijn hoofd
Dat heb je mij niet horen zeggen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want 'die wijken' is onzin. Laten we dit aub niet in een autochtoon / allochtoon discussie maken want dat is veels te kort door de bocht.
Stap 2 versoepelingen. Dit weekend Catshuisoverleg en dinsdag persco?quote:
Inderdaad, maar zo ver zijn we nog lang niet. Mensen van 50 hebben überhaupt nog geen uitnodiging gekregen. Wat is het huidige geboortejaar dat aan de beurt is? 1962 ofzo?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tenzij je dus 80-90% van je 50+ groep hebt gevaccineerd (minimaal 1x). Maar vooral op dat gebied lopen we dus hopeloos achter en blijven we dus de komende tijd nog achter de feiten aanlopen.
1962 ja.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zo ver zijn we nog lang niet. Mensen van 50 hebben überhaupt nog geen uitnodiging gekregen. Wat is het huidige geboortejaar dat aan de beurt is? 1962 ofzo?
Ik heb er de ballen verstand van, maar elke keer als ik dit grafiekje zie de afgelopen weken heb ik het gevoel dat het gewoon min of meer een kabbelend vooruitgaand beekje is zonder hele significante dalingen of stijgingenquote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:
Onder voorbehoud dat Lenny zijn cijfers kloppen:
[ afbeelding ]
Het valt tegen hoor hoeveeel procent boven 65% de eerste prik heeft gehad, daarnaast moet je ook nog 2 weken mee tellen voordat je beschermt bent.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze bagatelliseren de gevolgen van corona omdat het voor de meeste mild is.
Los daarvan zouden de meeste 65+ nu wel deels gevaccineerd moeten zijn.
Dus hopelijk zorgt de ramadan op 12 mei niet voor extra veel ziekenhuisopnamens.
En ben je opeens de slimste ter aarde zoals in Idiocracy.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Soms wou ik dat ik m'n leven gewoon even op pauze kon zetten om dan weer wakker te worden na Covid; zonder verlies van levensjarenWordt je echt opeens wakker in 4067 of zo, lol.
Dat geldt in Nederland (in mindere mate wellicht) natuurlijk ook voor de laag geschoolde arbeider. Die hebben vaak ook uitgeknepen (uitzendkracht)contracten, waardoor men wel moet..quote:Op maandag 3 mei 2021 13:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat laatste zorgt er voor dat veel mensen met lichte klachten toch gaan werken omdat ze anders gewoon niet rond komen.
quote:Conclusion
People can be infected with SARS-CoV-2 through contact with surfaces. However, based on available epidemiological data and studies of environmental transmission factors, surface transmission is not the main route by which SARS-CoV-2 spreads, and the risk is considered to be low. The principal mode by which people are infected with SARS-CoV-2 is through exposure to respiratory droplets carrying infectious virus. In most situations, cleaning surfaces using soap or detergent, and not disinfecting, is enough to reduce risk. Disinfection is recommended in indoor community settings where there has been a suspected or confirmed case of COVID-19 within the last 24 hours. The risk of fomite transmission can be reduced by wearing masks consistently and correctly, practicing hand hygiene, cleaning, and taking other measures to maintain healthy facilities.
En verzuip je door de stijging van de zeespiegel die je tombe heeft ingehaaldquote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Soms wou ik dat ik m'n leven gewoon even op pauze kon zetten om dan weer wakker te worden na Covid; zonder verlies van levensjarenWordt je echt opeens wakker in 4067 of zo, lol.
T/m 1955 en dan weer vanaf 1961 of zo toch?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zo ver zijn we nog lang niet. Mensen van 50 hebben überhaupt nog geen uitnodiging gekregen. Wat is het huidige geboortejaar dat aan de beurt is? 1962 ofzo?
Dus wanneer is 1971 (mensen die nu 50 zijn) aan de beurt? Ik wil hopen dat het over een week of twee is, maar het lijkt me eigenlijk wat snelquote:
Alle bewust niet gevaccineerden mogen achteraan aansluiten op de IC. Ik ben er klaar mee....quote:Op maandag 3 mei 2021 13:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we hopen op een hele hete 12 mei dan.
Ik heb altijd gezegd, we gaan serieus die film laten uitkomen als we doorgaan op de manier waarop we bezig zijn op deze planeetquote:Op maandag 3 mei 2021 13:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
En ben je opeens de slimste ter aarde zoals in Idiocracy.
Dat is dan exclusief risicogroepen toch?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
T/m 1955 en dan weer vanaf 1961 of zo toch?
Zou het dat zijn? Want ik kom vooral mensen uit de tweede en derde generatie tegen en die zijn behoorlijk van de complottheorieën. Juist de wat conservatievere types zijn ervan overtuigd dat we doodgevaccineerd gaan worden en dan in het bijzonder de allochtonen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
De allochtonen ouderen zijn over het algemeen laaggelettert en komen uit een ruraal gebied, 2e generatie is veel meer gebonden aan Turkije en die luisteren inderdaad beter.
Ik zie weinig daling helaas..quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Wel waar ja. Is dat inzichtelijk eigenlijk hoe we ervoor staan?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het valt tegen hoor hoeveeel procent boven 65% de eerste prik heeft gehad, daarnaast moet je ook nog 2 weken mee tellen voordat je beschermt bent.
How many buckets....quote:Op maandag 3 mei 2021 13:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd, we gaan serieus die film laten uitkomen als we doorgaan op de manier waarop we bezig zijn op deze planeet![]()
Geen idee eerlijk gezegd, zo goed zit ik er verder ook niet in.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is dan exclusief risicogroepen toch?
Dat heb je goed gezienquote:Op maandag 3 mei 2021 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb er de ballen verstand van, maar elke keer als ik dit grafiekje zie de afgelopen weken heb ik het gevoel dat het gewoon min of meer een kabbelend vooruitgaand beekje is zonder hele significante dalingen of stijgingen
Ja, dit is het gewone vaccinatieplan van de GGD dat voor iedereen geldt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat is dan exclusief risicogroepen toch?
De planning van vaccinatiecampagne is nu als volgt:quote:Op maandag 3 mei 2021 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus wanneer is 1971 (mensen die nu 50 zijn) aan de beurt? Ik wil hopen dat het over een week of twee is, maar het lijkt me eigenlijk wat snel
IEDER VOOR ZICHquote:Op maandag 3 mei 2021 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De planning van vaccinatiecampagne is nu als volgt:
Begin mei: alle 70-plussers en alle mensen met het Syndroom van Down en morbide obesitas een eerste prik
Tweede helft mei: alle 60-plussers en iedereen met een hoog medisch risico een eerste prik
Begin juni: alle mensen met een medische indicatie een eerste prik
Medio juni: alle 50-plussers een eerste prik
Tweede helft juni: alle 40-plussers een eerste prik
Begin juli: alle 18-plussers die dat willen een eerste prik
https://www.rijksoverheid(...)egen-het-coronavirusquote:Op maandag 3 mei 2021 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus wanneer is 1971 (mensen die nu 50 zijn) aan de beurt? Ik wil hopen dat het over een week of twee is, maar het lijkt me eigenlijk wat snel
quote:Vanaf begin mei 2021 kunt u een uitnodiging voor de vaccinatie krijgen. Het RIVM stuurt u een brief waarin staat hoe u een afspraak maakt voor de vaccinatie.
Die ouderen had je gewoon bij de dokter moeten roepen voor een gesprek, daar hebben ze namelijk heel veel vertrouwen in omdat ze een dokter echt als een Autoriteit zien, en oproep van de overheid vinden ze veel minder belangriik.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zou het dat zijn? Want ik kom vooral mensen uit de tweede en derde generatie tegen en die zijn behoorlijk van de complottheorieën. Juist de wat conservatievere types zijn ervan overtuigd dat we doodgevaccineerd gaan worden en dan in het bijzonder de allochtonen.
Ja zo kan ik het ook. Begin juli zou iedereen een prik gehad hebben. Nu is begin juli de start met de groep tussen 18 en 40. Dat wordt dus gewoon augustus voordat iedereen die gehad heeft. Hugo is weer aan het cheaten.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Begin mei: alle 70-plussers en alle mensen met het Syndroom van Down en morbide obesitas een eerste prik
Tweede helft mei: alle 60-plussers en iedereen met een hoog medisch risico een eerste prik
Ok, half juni dus. Dan moet het even inwerken en zou je in de loop van juli een effect moeten verwachten.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
HUGOEDquote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook. Begin juli zou iedereen een prik gehad hebben. Nu is begin juli de start met de groep tussen 18 en 40. Dat wordt dus gewoon augustus voordat iedereen die gehad heeft. Hugo is weer aan het cheaten.
Dat komt doordat men AZ een paar keer gewisselt heeft qua leeftijdsgroepen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef xFriendx het volgende:
Toch zijn mijn ouders van beide in de 60 eind april al geprikt? Of was dat weer voor 60+ met extra risico? Het is lastig een schema te volgen als er vanuit alle hoeken signalen komen dat er vanaf geweken lijkt te worden. Zo blijft inschatten op welk punt je zit erg lastig.
Ik ben 39 en zou dus meteen begin juli aan de beurt zijn, maar als dit net zoals bij LiveNation en TicketMaster gaat, wordt dit wel eind augustus.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook. Begin juli zou iedereen een prik gehad hebben. Nu is begin juli de start met de groep tussen 18 en 40. Dat wordt dus gewoon augustus voordat iedereen die gehad heeft. Hugo is weer aan het cheaten.
Het is maar hoe je het leest...quote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 mei 2021 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben 39 en zou dus meteen begin juli aan de beurt zijn, maar als dit net zoals bij LiveNation en TicketMaster gaat, wordt dit wel eind augustus.
Kregen waarschijnlijk AZ. Mijn tante van 64 kreeg hem ook al ergens in maart.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef xFriendx het volgende:
Toch zijn mijn ouders van beide in de 60 eind april al geprikt? Of was dat weer voor 60+ met extra risico? Het is lastig een schema te volgen als er vanuit alle hoeken signalen komen dat er vanaf geweken lijkt te worden. Zo blijft inschatten op welk punt je zit erg lastig.
Je moet het sowieso lezen op de manier die Hugo het beste uitkomt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het leest...
Ik ben 30 en zal dus begin juli ook al aan de beurt zijn, maar ik zou bijna roepen dat ik m'n schoenen opeet als die planning ook echt uitkomt. Verwacht ook augustus pas. Maar dat van die schoenen roep ik toch maar niet; die zijn net nieuw. Beetje zonde.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben 39 en zou dus meteen begin juli aan de beurt zijn, maar als dit net zoals bij LiveNation en TicketMaster gaat, wordt dit wel eind augustus.
Qua interpretatie zie je wie de optimisten zijn of de pessimistenquote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet het sowieso lezen op de manier die Hugo het beste uitkomt.
Hoe lees jij het dan? er is een groep van tussen de 18 en 40 waarmee we begin juni gaan beginnen. Hoeveel zijn dat er wel niet? Die hebben we echt niet in 2 weken allemaal geprikt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het leest...
Feit is dat je niet zakt.. en zeker niet met de beoogde 10-15% die het RIVM / OMT graag ziet.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef NaturalScience het volgende:
Maandag zien we altijd een correctie van de ziekenhuisopnames naar boven.
Dus als het "maar" +21 is valt dat enorm mee.
Het prikken word nu makkelijker, meer vaccins maakt het namelijk op alle punten eenvoudiger.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben 30 en zal dus begin juli ook al aan de beurt zijn, maar ik zou bijna roepen dat ik m'n schoenen opeet als die planning ook echt uitkomt. Verwacht ook augustus pas. Maar dat van die schoenen roep ik toch maar niet; die zijn net nieuw. Beetje zonde.
Je zou het een beetje globaal kunnen uitrekenen. Het aantal mensen tussen 1971 en 1962 x 0.85 is het aantal vaccinaties wat nodig is.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staan bij andere dataquote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Hoe lees jij het dan? er is een groep van tussen de 18 en 40 waarmee we begin juni gaan beginnen. Hoeveel zijn dat er wel niet? Die hebben we echt niet in 2 weken allemaal geprikt.
Dat zijn zo'n 4 miljoen Nederlanders.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Hoe lees jij het dan? er is een groep van tussen de 18 en 40 waarmee we begin juni gaan beginnen. Hoeveel zijn dat er wel niet? Die hebben we echt niet in 2 weken allemaal geprikt.
Scheelt misschien wel dat de groep 18-40 een stuk mobieler is en verstand heeft van ict (mits de ict werkt natuurlijk) waardoor alles net wat vloeiender loopt. Ik dacht wel eens: als je vanaf nu een online systeem open gooit (wederom, welke dan wel moet werken) voor de jongere groepen met vrij inschrijven zou het mij niets verbazen als binnen een maand het percentage gevaccineerde jongeren groter is dan de groep die al geprikt is.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik heb voor honderden euro's aan tickets uitstaan, blind geboekt in de hoop dat het door kan gaan. Elk nadeel hep se voordeel want momenteel kom je er vrij moeiteloos door bij TicketMaster en co.quote:
Zou je ook in het buitenland geprikt mogen worden? Bedoel, de EU is in principe nog steeds 'zonder grenzen'quote:Op maandag 3 mei 2021 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het prikken word nu makkelijker, meer vaccins maakt het namelijk op alle punten eenvoudiger.
Kregen inderdaad AZ. Dat verklaart een hoop als ik het hier lees.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Kregen waarschijnlijk AZ. Mijn tante van 64 kreeg hem ook al ergens in maart.
Er is nu eerst een hele grote groep aan de beurt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij kun je beter zelf degene zijn die een prik uitdeelt aan een schone Francaise...quote:Op maandag 3 mei 2021 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou je ook in het buitenland geprikt mogen worden? Bedoel, de EU is in principe nog steeds 'zonder grenzen'
Ik ben begin juli namelijk in Frankrijk en wil best daar een Frans prikje van een schone Francaise krijgen
Ik denk het wel, mits je een relatie met dat land hebt, je kan ook naar de VS, even Pfizertje scoren bij de Wallmart.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zou je ook in het buitenland geprikt mogen worden? Bedoel, de EU is in principe nog steeds 'zonder grenzen'
Ik ben begin juli namelijk in Frankrijk en wil best daar een Frans prikje van een schone Francaise krijgen
Deze post lezen met een dirty mindquote:Op maandag 3 mei 2021 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Correctie: "zou het op alle punten eenvoudiger moeten maken".quote:Op maandag 3 mei 2021 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het prikken word nu makkelijker, meer vaccins maakt het namelijk op alle punten eenvoudiger.
Ik lees iedereen tussen de boven de 18 die nog geen prik heeft gehad kan dan zijn prik halen. Alle mensen met geen onderliggende aandoeningen die onder de 40 zijn dus. Dat zijn er ongeveer 4 miljoen lees ik net.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er staan bij andere data
'Alle [leeftijdsgroep] een eerste prik'
Dus ik lees het als volgt dat iedereen boven 18 die dat wil begin juli een eerste prik kan halen.
Ladyboys waren toch vooral Thais?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
IC is met 21 gestegen. Kliniek ook met 21 gestegen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ziekenhuis +21
IC + 13
Als ik goed tel.
Dat zijn geen 2 miljoen mensen overigens. 1 Miljoen = 10 dagen prikken in huidige tempoquote:Op maandag 3 mei 2021 13:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Er is nu eerst een hele grote groep aan de beurt.
2 miljoen mensen geboren in 1961 t/m 2003 met een medische indicatie (astma, diabetes, etc). De mensen die jaarlijks worden uitgenodigd voor de griepprik.
Aan de ene kant misschien een tegenvaller, maar ik blijf erbij dat als het lukt om iedereen die dat wil voor oktober gevaccineerd te hebben, het echt wel knap is eigenlijk.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik durf de weddenschap wel aan. Voor 1 augustus is het niet klaar, ook niet met alle eerste prikken.
Neem je ook de grote aantallen eenmalige prikken van Janssengoden mee?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik lees iedereen tussen de boven de 18 die nog geen prik heeft gehad kan dan zijn prik halen. Alle mensen met geen onderliggende aandoeningen die onder de 40 zijn dus. Dat zijn er ongeveer 4 miljoen lees ik net.
Max 1,5 miljoen per week is dus gewoon op zijn vroegst 20 juli (en dan tel ik de 2e prikken nog niet eens mee).
Ik durf de weddenschap wel aan. Voor 1 augustus is het niet klaar, ook niet met alle eerste prikken.
Uiteraard kloppen mijn cijfers maat. Heb ze rechtstreeks van LCPS.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:30 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Als je het voor elkaar krijgt mag dat zeker.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
1 oktober is echt veel te laat.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de ene kant misschien een tegenvaller, maar ik blijf erbij dat als het lukt om iedereen die dat wil voor oktober gevaccineerd te hebben, het echt wel knap is eigenlijk.
Ik hoop zo dat het uitkomen Frozen-assasin. Ik ga op mijn blote knieen hier door de straat als voor 10 juli iedereen zijn prik heeft gehad. Echt waar.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Neem je ook de grote aantallen eenmalige prikken van Janssengoden mee?
Ik ook, alleen krijg ik ze 1 seconde na 14:00quote:Op maandag 3 mei 2021 13:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Uiteraard kloppen mijn cijfers maat. Heb ze rechtstreeks van LCPS.
Sowieso gaan we al enorme dalingen zien als de meeste 50+'ers gevaccineerd zijn en dat moet in de vroege zomer wel gelukt zijn. Verwacht vanaf komende week al lichte dalingen die groter worden vanaf eind mei.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de ene kant misschien een tegenvaller, maar ik blijf erbij dat als het lukt om iedereen die dat wil voor oktober gevaccineerd te hebben, het echt wel knap is eigenlijk.
Ik ben er ook bang voor. Ik zit elke dag te kijken of mijn cynisme niet afgestraft wordt door de cijfers en ik blijf hopen dat het alsnog flink aantrekt...quote:Op maandag 3 mei 2021 13:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik lees iedereen tussen de boven de 18 die nog geen prik heeft gehad kan dan zijn prik halen. Alle mensen met geen onderliggende aandoeningen die onder de 40 zijn dus. Dat zijn er ongeveer 4 miljoen lees ik net.
Max 1,5 miljoen per week is dus gewoon op zijn vroegst 20 juli (en dan tel ik de 2e prikken nog niet eens mee).
Ja, zeker. Je zou ruim voordat iedereen geprikt is een effect moeten zien.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso gaan we al enorme dalingen zien als de meeste 50+'ers gevaccineerd zijn en dat moet in de vroege zomer wel gelukt zijn. Verwacht vanaf komende week al lichte dalingen die groter worden vanaf eind mei.
Nee nouja ik zou denken, EU is vrij verkeer (in ieder geval, wettelijk gezien is dat nog steeds zo)quote:Op maandag 3 mei 2021 13:49 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als je het voor elkaar krijgt mag dat zeker.
Een vriend van me (28 jaar), heeft 2 maanden geleden al zijn Pfizer vaccinatie gehad in de Verenigde Staten (is daar tijdelijk voork zijn werk). Daar deelden ze overgebleven vaccins uit aan het einde van de dag.
Idealiter wil je natuurlijk voor de start van de herfst (Sep - Okt zo'n beetje) op die vaccinatiegraad van 70% zitten, voordat mensen weer massaal naar binnen gaan en het hele riedeltje weer opnieuw begint (in afgeslankte vorm)..quote:Op maandag 3 mei 2021 13:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik krijg ze altijd op een random moment in mijn mail. Meestal rond 12:00. Maar soms krijg ik ook niks.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ook, alleen krijg ik ze 1 seconde na 14:00
Overigens waren ze gister te vroeg
Als we die kant weer op dreigen te gaan voor de winter, weet ik wel waar ik verblijf in de winter, niet in Nederland.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idealiter wil je natuurlijk voor de start van de herfst (Sep - Okt zo'n beetje) op die vaccinatiegraad van 70% zitten, voordat mensen weer massaal naar binnen gaan en het hele riedeltje weer opnieuw begint (in afgeslankte vorm)..
Ja, maar dat moet dus wel lukken met het huidige tempo.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idealiter wil je natuurlijk voor de start van de herfst (Sep - Okt zo'n beetje) op die vaccinatiegraad van 70% zitten, voordat mensen weer massaal naar binnen gaan en het hele riedeltje weer opnieuw begint (in afgeslankte vorm)..
Waarom staat er in het dashboard alleen nog steeds hoeveel mensen VORIGE week geprikt zouden worden?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zeker. Je zou ruim voordat iedereen geprikt is een effect moeten zien.
Vooralsnog niet, maar in diverse landen krijgen kinderen tussen 12 en 18 nu wel al Pfizer (binnenkort) geloof ik..quote:Op maandag 3 mei 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
want vergeet niet dat kinderen helemaal geen inenting krijgen, dus de vaccinatiegraad onder volwassen moet flink hoger liggen dan dat.
Zal dinsdag worden geupdate.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:53 schreef popje het volgende:
[..]
Waarom staat er in het dashboard alleen nog steeds hoeveel mensen VORIGE week geprikt zouden worden?
Voor de oudere groep gaat het wel goed. Maar ik schat zo in dat de (pre-after) boomer community en jongeren wel minder vaak een prik gaan halen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet dus wel lukken met het huidige tempo.
Mits we die 70% überhaupt gaan halen natuurlijk, want vergeet niet dat kinderen helemaal geen inenting krijgen, dus de vaccinatiegraad onder volwassen moet flink hoger liggen dan dat.
Tegen de tijd dat we bij die doelgroep hier aanbeland zijn zijn die kinderen ook al 18+. Dat scheel dan weerquote:Op maandag 3 mei 2021 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooralsnog niet, maar in diverse landen krijgen kinderen tussen 12 en 18 nu wel al Pfizer (binnenkort) geloof ik..
Dat is wel iets waar ik bang voor ben. Dat dit hele vaccinatie proces zo lang duurt dat de volgende ''booster'' ook pas later begint. Dat we dan in de herfst toch weer in gedeeltelijke lockdown moeten omdat we nog niet genoeg snelheid of vaccinaties hebben voor die boosters. Of gewoon uit angst voor nieuwe mutaties natuurlijk.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje pessimistisch vandaag aart?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat we bij die doelgroep hier aanbeland zijn zijn die kinderen ook al 18+. Dat scheel dan weer
Vaccinatiebereidheid onder die groep is kleiner + Janssen 1 prik + aanzienlijk aantal die maar 1 prik zullen krijgen in verband met eerdere besmetting.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik denk dat vaccin voorraden binnen nu en 6-9 maanden zo gigantisch zullen zijn, dat je zowat omkomt in overtollige hoeveelheden.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik bang voor ben. Dat dit hele vaccinatie proces zo lang duurt dat de volgende ''booster'' ook pas later begint. Dat we dan in de herfst toch weer in gedeeltelijke lockdown moeten omdat we nog niet genoeg snelheid of vaccinaties hebben voor die boosters.
Ben echt heel benieuwd hoe we er de volgende herfst/winter bij zitten. Veel mensen gaan er van uit dat het dan gewoon weer normaal gaat zijn, maar ik durf het bijna niet te hopen joh; zoveel tegenvallers gehad al.
Ja, komende herfst is de echte lakmoesproef. Als dat goed gaat, zijn we er misschien eindelijk vanaf.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel iets waar ik bang voor ben. Dat dit hele vaccinatie proces zo lang duurt dat de volgende ''booster'' ook pas later begint. Dat we dan in de herfst toch weer in gedeeltelijke lockdown moeten omdat we nog niet genoeg snelheid of vaccinaties hebben voor die boosters.
Ben echt heel benieuwd hoe we er de volgende herfst/winter bij zitten. Veel mensen gaan er van uit dat het dan gewoon weer normaal gaat zijn, maar ik durf het bijna niet te hopen joh; zoveel tegenvallers gehad al.
Kan je gewoon nog twee extra prikjes halen, just for the fuck of it.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat vaccin voorraden binnen nu en 6-9 maanden zo gigantisch zullen zijn, dat je zowat omkomt in overtollige hoeveelheden.
haha, die laatste was een grap.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beetje pessimistisch vandaag aart?
Ik denk al eerder, daarnaast denk ik dat als we daling gaan zien het ook kneiterhard gaat, dat was vorige keer ook zo.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat vaccin voorraden binnen nu en 6-9 maanden zo gigantisch zullen zijn, dat je zowat omkomt in overtollige hoeveelheden.
Ja en dat is tegelijk het moment dat je niet moet verslappen, maar door moet blijven prikken, en niet denken "ohhhh we kunnen wel wat langzamer"quote:Op maandag 3 mei 2021 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk al eerder, daarnaast denk ik dat als we daling gaan zien het ook kneiterhard gaat, dat was vorige keer ook zo.
Zijn vast dezelfde soort lui die beweren dat de ramp met de MH17 in scene is gezet door acteursquote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar dat was door de maatregelen en de stille straten.. nu zal het omgekeerd zijn: de vaccins moeten hun werk gaan doen én mensen moeten hun verstand blijven gebruiken (en niet denken dat je daardoor zelf / een ander niet meer aan kunt steken).quote:Op maandag 3 mei 2021 13:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk al eerder, daarnaast denk ik dat als we daling gaan zien het ook kneiterhard gaat, dat was vorige keer ook zo.
1 mil ong. Moeten we in een week wegprikkenquote:Op maandag 3 mei 2021 13:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Er is nu eerst een hele grote groep aan de beurt.
Een paar miljoen mensen geboren in 1961 t/m 2003 met een medische indicatie (astma, diabetes, etc). De mensen die jaarlijks worden uitgenodigd voor de griepprik.
Maar wordt die 250k per dag niet gehaald omdat er niet genoeg voorraad is, of omdat er niet genoeg mensen komen opdagen voor de afspraken?quote:Op maandag 3 mei 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met 100K per dag moeten we echt niet tevreden zijn. Dat moet opgevoerd naar 250K.
Er liggen 2 miljoen vaccins op voorraad, dus vul zelf maar in..quote:Op maandag 3 mei 2021 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wordt die 250k per dag niet gehaald omdat er niet genoeg voorraad is, of omdat er niet genoeg mensen komen opdagen voor de afspraken?
Volgens mij eerder dat laatste. Dat ze moeite hebben om genoeg afspraken in te plannen.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar wordt die 250k per dag niet gehaald omdat er niet genoeg voorraad is, of omdat er niet genoeg mensen komen opdagen voor de afspraken?
Don't care anymore. Tempo moet omhoog.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er liggen er 2 miljoen in de vriezer begreep ik. Dat is 20 dagen prikken met huidige tempo. We kunnen dus zonder problemen naar 200K per dag, want tussendoor komt er weer binnenquote:Op maandag 3 mei 2021 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee het probleem zit hem nu meer in AZ weigeraars, volgens mij is de opkomst voor Pfizer gewoon goed, en Pfizer krijgen we de komend weken massaal geleverd, niet voor niets dat afgelopen weken de leeftijdscategorieen zo snel open gingen die moeten namelijk voor een paar weken ingeplaanned worden.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan gooi je voor 50+ last minute deals open om het op die dag zelf nog vol te krijgen.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij eerder dat laatste. Dat ze moeite hebben om genoeg afspraken in te plannen.
Daarom zouden ze gewoon met een wachtlijst moeten gaan werken.
Naja als het daaraan ligt, dan gaat het sws niet lukken om dat soort getallen te halen.... Dan kan je er wel 20 miljoen op voorraad hebben. Als mensen niet willen / skeptisch zijn of om wat voor reden dan ook niet komen opdagen, whaddayagonnado?quote:Op maandag 3 mei 2021 14:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij eerder dat laatste. Dat ze moeite hebben om genoeg afspraken in te plannen.
Daarom zouden ze gewoon met een wachtlijst moeten gaan werken.
Ja 300.000 per dag zou moeten kunnen. Was er niet gezegd dat we 2,5 miljoen per week zouden kunnen doen?quote:Op maandag 3 mei 2021 14:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met 100K per dag moeten we echt niet tevreden zijn. Dat moet opgevoerd naar 250K.
Ik zeg niks, ben in een pessmistische bui vandaagquote:Op maandag 3 mei 2021 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er liggen 2 miljoen vaccins op voorraad, dus vul zelf maar in..
Daarom moeten ze die griepprik groep al open gooien online ipv wachten op de brief.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er liggen er 2 miljoen in de vriezer begreep ik. Dat is 20 dagen prikken met huidige tempo. We kunnen dus zonder problemen naar 200K per dag, want tussendoor komt er weer binnen
Volgens mij is 1,5 miljoen prikken bij de GGD het plan, wat dan zou uitkomen op ongeveer 2 miljoen in totaal.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:03 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja 300.000 per dag zou moeten kunnen. Was er niet gezegd dat we 2,5 miljoen per week zouden kunnen doen?
Daarom moet men ook af van het 'afspraak maken' wat mij betreft. Gooi het gewoon open en laat iedereen die wil uit bepaalde geboortejaren naar aangewezen locaties komen.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja als het daaraan ligt, dan gaat het sws niet lukken om dat soort getallen te halen.... Dan kan je er wel 20 miljoen op voorraad hebben. Als mensen niet willen / skeptisch zijn of om wat voor reden dan ook niet komen opdagen, whaddayagonnado?
Een tekort ook niet.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:
voor zover is weet is een teveel aan vita D, niet schadelijk
Ook hier heeft het FOK OMT al maanden geleden advies over gegeven.....quote:Op maandag 3 mei 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom moet men ook af van het 'afspraak maken' wat mij betreft. Gooi het gewoon open en laat iedereen die wil uit bepaalde geboortejaren naar aangewezen locaties komen.
In de VS hebben ze dat uiteindelijk ook gedaan. Gewoon een grote tent opgezet en iedereen die langskomt krijgt een prik. Simpel zat.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom moet men ook af van het 'afspraak maken' wat mij betreft. Gooi het gewoon open en laat iedereen die wil uit bepaalde geboortejaren naar aangewezen locaties komen.
Sowieso moet die groep bellen naar het callcenter, want de online afspraaktool werkt daar niet voor.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom moeten ze die griepprik groep al open gooien online ipv wachten op de brief.
Nouja, mijn pa van 1958 kreeg wel gewoon een oproep. Buren overigens ook, allemaal tegelijk geprikt. Wel door huisarts, maar aparte locatie.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dit is het gewone vaccinatieplan van de GGD dat voor iedereen geldt.
Mensen in risicogroepen moeten zich volgens mij bij de huisarts melden.
Zal wel iets regionaals zijn.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, mijn pa van 1958 kreeg wel gewoon een oproep. Buren overigens ook, allemaal tegelijk geprikt. Wel door huisarts, maar aparte locatie.
Ja, dat is de 60-65 groep, toch? Die vallen buiten het GGD-programma.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, mijn pa van 1958 kreeg wel gewoon een oproep. Buren overigens ook, allemaal tegelijk geprikt. Wel door huisarts, maar aparte locatie.
Ja makkelijk praten als je voorraad groter is dan het aantal mensen wat er woont, als ik nu 30 miljoen vaccins had, dan had ik die ook wel in 2 weken kunnen laten zetten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de VS hebben ze dat uiteindelijk ook gedaan. Gewoon een grote tent opgezet en iedereen die langskomt krijgt een prik. Simpel zat.
Ja stempel kaart erbij en klaar is kees. Ik bedoel, je gaat niet voor de lol zelf meer dan 2 prikken halen. Dus erg veel fraude zal er niet zijn. Het gaat wat minder zorgvuldig, maar wel 2x zo snel.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de VS hebben ze dat uiteindelijk ook gedaan. Gewoon een grote tent opgezet en iedereen die langskomt krijgt een prik. Simpel zat.
Maar het moet wel zorgvuldig he!quote:Op maandag 3 mei 2021 14:07 schreef raptorix het volgende:
J
[..]
Ja makkelijk praten als je voorraad groter is dan het aantal mensen wat er woont, als ik nu 30 miljoen vaccins had, dan had ik die ook wel in 2 weken kunnen laten zetten.
Kloptquote:Op maandag 3 mei 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is de 60-65 groep, toch? Die vallen buiten het GGD-programma.
quote:Geboren in of tussen 1956 en 1960?
Mensen geboren in 1956, 1957, 1958, 1959 en 1960 krijgen via de huisarts een uitnodiging voor een vaccinatie. De GGD vaccineert deze leeftijdsgroep niet. U kunt online geen afspraak maken.
Volgens mij moet je nu echt op de brief wachten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso moet die groep bellen naar het callcenter, want de online afspraaktool werkt daar niet voor.
Niet als je in de groepen valt die door GGD uitgenodigd worden op leeftijd.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nu echt op de brief wachten.
Kost teveel tijd imo.
Naja, daar hebben ze dus blijkbaar zo giga veel voorraad, dat je gewoon in de supermarkt je prik kunt halen. Dat zal hier (momenteel) moeilijker zijn, maar zorg gewoon dat die XXL locaties open zijn en laat iedereen komen die wil. Ik weet zeker dat je dan een paar miljoen prikken per week zou kunnen zetten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah op die manier. Ja, hij valt binnen die groep.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is de 60-65 groep, toch? Die vallen buiten het GGD-programma.
Meen je niet.....quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nu echt op de brief wachten.
Kost teveel tijd imo.
Ja het moet zorgvuldig. Stel je voor dat we onzorgvuldig mensen gaan prikken, dat kan de IT en het personeel niet aan.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
Doen andere EU landen dit ook zo, weet iemand dat hier? Dus zoals wij het doen zeg maar, met afspraak uitnodiging versturen naar mensen per geboortejaar etc. Of zijn wij daar weer "uniek" in met ons calimero-beleid
Well, last I heard was dat ze nu ook al geen idee meer hebben wie wel en wie niet geprikt is, dus so much for that ideaquote:Op maandag 3 mei 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het moet zorgvuldig. Stel je voor dat we onzorgvuldig mensen gaan prikken, dat kan de IT en het personeel niet aan.
Dat denk ik ook. Als je ruimere groepen openzet, weet je zeker dat al je slots volzitten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja, daar hebben ze dus blijkbaar zo giga veel voorraad, dat je gewoon in de supermarkt je prik kunt halen. Dat zal hier (momenteel) moeilijker zijn, maar zorg gewoon dat die XXL locaties open zijn en laat iedereen komen die wil. Ik weet zeker dat je dan een paar miljoen prikken per week zou kunnen zetten.
Voor de GGD geprikte weten ze dat gelukkig wel. Maar huisarts/instellingen is een heel ander verhaalquote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, last I heard was dat ze nu ook al geen idee meer hebben wie wel en wie niet geprikt is, dus so much for that idea
Ze waren eerst de grip kwijt op het virus, daarna op de BCO, toen op de bevolking en nu op hun eigen vaccinatie-administratie.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, last I heard was dat ze nu ook al geen idee meer hebben wie wel en wie niet geprikt is, dus so much for that idea
Dan niet maar dan kan het ook online.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet als je in de groepen valt die door GGD uitgenodigd worden op leeftijd.
Dat werkte niet, want men liet de computer uitnodigingen versturen op basis van voornaam (de meest oubollige eerst)quote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
In Duitsland was een regio die uitnodigingen verstuurden op basis van achternaam. Erg mooi.
Las ik hier althans
Ah ja de voornamenquote:Op maandag 3 mei 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat werkte niet, want men liet de computer uitnodigingen versturen op basis van voornaam (de meest oubollige eerst)
Volgens mij is er iets vergelijkbaars in Duitsland, maar hebben ze parallel daaraan ook huisartsen die zelf mensen uitnodigen. Volgens mij worden meer en meer Duitsers via die route geprikt de laatste tijd.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
Doen andere EU landen dit ook zo, weet iemand dat hier? Dus zoals wij het doen zeg maar, met afspraak uitnodiging versturen naar mensen per geboortejaar etc. Of zijn wij daar weer "uniek" in met ons calimero-beleid
Des te meer reden omdat zorgvuldig te laten varen. Die 2 miljoen vaccins brengen naar 3 grote locaties en iedereen die dat wil van boven de 50 mag daar zijn prik gaan halen. Zijn we volgende week toe aan de 40 plussers.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze waren eerst de grip kwijt op het virus, daarna op de BCO, toen op de bevolking en nu op hun eigen vaccinatie-administratie.
Op zich niks mis mee, dat verkort de tijd van Hugo's onzalige testmaatschappij plan.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Er zal in de komende dagen toch een fikse daling moeten komen (IC naar <750 mensen) om volgende week versoepelingen door te kunnen laten gaan op 18 mei.
Klopt, en daar heeft ie al een heuuule lading geld in gestoken, dus dat moet en zal doorgaan en werken. Uiteraard.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op zich niks mis mee, dat verkort de tijd van Hugo's onzalige testmaatschappij plan.
Ik zat vanmorgen een stuk uit de Belgische pers te lezen, een interview met een epidemioloog van daar. Daar viel me met name dit op:quote:Op maandag 3 mei 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mits we die 70% überhaupt gaan halen natuurlijk, want vergeet niet dat kinderen helemaal geen inenting krijgen, dus de vaccinatiegraad onder volwassen moet flink hoger liggen dan dat.
En dit is gewoon heel erg positief om te lezen.quote:Hoe komt het dat Israël er niet in slaagt om meer dan 60 procent van zijn bevolking in te enten?
‘Van diegenen die in aanmerking komen voor het vaccin, heeft 85 procent een prik gekregen. Kinderen jonger dan 16 jaar, kunnen er voorlopig geen krijgen. Zij maken ongeveer 25 procent van de bevolking uit. Zo komen we aan 60 procent.’
Dat is te weinig voor groepsimmuniteit: de situatie waarin je alle maatregelen kan lossen en toch geen stijgende besmettingen ziet.
‘Er zijn iets meer mensen beschermd dan die 60 procent. We schatten dat ook nog eens 10 procent antistoffen heeft. 30 tot 40 procent van hen heeft een vaccin gekregen. Dus is ongeveer 65 procent immuun.’
Ook 65 procent is toch te weinig, zeker als je de hogere besmettelijkheid van de Britse variant in rekening brengt?
‘We kunnen discussiëren over de theorie en de formule voor groepsimmuniteit, maar ik zeg: “Kom naar Israël en zie het met je eigen ogen”. Mensen moeten buiten geen mondmaskers meer dragen, we hebben vakantie gehad, scholen zijn weer helemaal open, er waren feestelijkheden voor de onafhankelijkheidsdag (14-15 april, red.), er zijn festivals en concerten. En, godzijdank, toch blijven de besmettingen dalen. Vandaag zijn het er minder dan 100 per dag. Ik denk dat we heel dicht bij groepsimmuniteit zitten.’
Ik las het net ook en was wel benieuwd of hij de eerste vaccinatie heeft gehad... Die had hij in principe voor de besmetting kunnen hebben als ik zijn leeftijd zie.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:21 schreef Zipportal het volgende:
Echtgenoot van Gerda Havertong overleden na coronabesmetting
https://www.ad.nl/show/ec(...)besmetting~ae02188f/
Toch een prima tafelbergje zo jaquote:Op maandag 3 mei 2021 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
3 mei 2.642 (1.827 en 825)
2 mei 2.600 (1.796 en 804)
1 mei 2.638 (1.827 en 811)
30 april 2.706 (1.899 en 807)
29 april 2.704 (1.891 en 813)
22 april 2.671 (1.843 en 828)
Gaat echt fantastisch
Duitsland is een beetje een raar land, mensen willen nog wel eens denken dat het allemaal een beetje het zelfde is, voorbeeld: In Duitsland heeft maar de helft van de bevolking toegang tot internet bankieren.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
In Duitsland was een regio die uitnodigingen verstuurden op basis van achternaam. Erg mooi.
Las ik hier althans
Nee, maar misschien wel door alle storingen (en dus achterstallige data) de afgelopen dagen.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:24 schreef Vjenne12345 het volgende:
En..? Schieten de cijfers weer door het dak door het geweldige supportersfeest in Amsterdam?
Ik vond het vanmorgen toen ik het op het nieuws zag ook verbazingwekkend dat de spelers van Ajax naar buiten kwamen om zich toe te laten juichen door de menigte.quote:
Hoezo?quote:Op maandag 3 mei 2021 14:28 schreef archito het volgende:
[..]
Ik vond het vanmorgen toen ik het op het nieuws zag ook verbazingwekkend dat de spelers van Ajax naar buiten kwamen om zich toe te laten juichen door de menigte.
Totaal verkeerd signaal geef je daarmee af.
De firma Ajax heeft wel wat uit te leggen inderdaad. En Halsema ook trouwens.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:28 schreef archito het volgende:
[..]
Ik vond het vanmorgen toen ik het op het nieuws zag ook verbazingwekkend dat de spelers van Ajax naar buiten kwamen om zich toe te laten juichen door de menigte.
Met 12.000 man op een kluitje. Ik was niet van plan om een inhoudelijke discussie te ontketenen of dat wel of niet gevaarlijk is, maar punt is dat het niet mag. Dan is het een verkeerd signaal om de fans daarvoor te 'belonen' door mee feest te gaan vieren.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo?
Het is in de fucking buitenlucht.
Er is meer in het leven dan Corona.
Mee eens en oneens. Ik denk ook dat het buiten bijna geen kwaad kan. Maar als je dit toelaat, kun je ook festivals toelaten etc.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoezo?
Het is in de fucking buitenlucht.
Er is meer in het leven dan Corona.
Ajax zei toch dat het allemaal afgestemd was met de driehoek? Als de 'driehoek'zegt jo goed idee, doen dan is 't wat mij betreft terecht dat zij tekst en uitleg komt geven. Is tenslotte niet voor het eerst dat Halsema op een bijzondere manier werktquote:Op maandag 3 mei 2021 14:28 schreef archito het volgende:
[..]
Femke geeft de hele linker flank een imago wat ze niet willen. Het woord consistent kent ze niet in iedergeval.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ajax zei toch dat het allemaal afgestemd was met de driehoek? Als de 'driehoek'zegt jo goed idee, doen dan is 't wat mij betreft terecht dat zij tekst en uitleg komt geven. Is tenslotte niet voor het eerst dat Halsema op een bijzondere manier werkt
Er is een duidelijke afweging gemaakt om de mensen die daar toch al hutjemutje stonden hun 'pleziertje' te gunnen door je als team met schaal te presenteren. Als van der Sar daar was gaan staan met microfoon om aan te kondigen dat het team binnen bleef, hadden ze denk ik de Arena Boulevard compleet afgebroken.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:34 schreef archito het volgende:
[..]
Met 12.000 man op een kluitje. Ik was niet van plan om een inhoudelijke discussie te ontketenen of dat wel of niet gevaarlijk is, maar punt is dat het niet mag. Dan is het een verkeerd signaal om de fans daarvoor te 'belonen' door mee feest te gaan vieren.
Dat duurt sowieso een week of 2.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:24 schreef Vjenne12345 het volgende:
En..? Schieten de cijfers weer door het dak door het geweldige supportersfeest in Amsterdam?
Serieus? Dat ga je toch niet doen als burgemeester?quote:Op maandag 3 mei 2021 14:29 schreef DonDruiper het volgende:
En dan moet Halsema straks ook nog tekst en uitleg gaan geven aan de kamer.
In wat voor land zijn we terecht gekomen..
Mwah, volgens mij moest ze ook op het matje komen bij het BLM protest vorig jaar. Dus nu ook.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Serieus? Dat ga je toch niet doen als burgemeester?
Ik vraag mij zo langzamerhand af waarom die lui op het Museumplein elke week uit elkaar geknuppeld worden. Als 12.000 man bij de arena kennelijk geen probleem is. Ik bespeur daar een dubbele maat.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De firma Ajax heeft wel wat uit te leggen inderdaad. En Halsema ook trouwens.
In de Kamer? Echt niet.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij moest ze ook op het matje komen bij het BLM protest vorig jaar. Dus nu ook.
Je wist dat dit ging gebeuren, in voorgaande jaren is er steeds een gebiedsverbod afgekondigd rondom kampioensschap. Waarom was het dit jaar niet? maar misschien heb ik wat gemist dat kan natuurlijk ook.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is een duidelijke afweging gemaakt om de mensen die daar toch al hutjemutje stonden hun 'pleziertje' te gunnen door je als team met schaal te presenteren. Als van der Sar daar was gaan staan met microfoon om aan te kondigen dat het team binnen bleef, hadden ze denk ik de Arena Boulevard compleet afgebroken.
Kortom, als de "wappies" maar met genoeg naar het Museumplein komen, is er niks aan de hand.quote:Grapperhaus: Ajax-feest dreigde gewelddadig te worden
Demissionair minister Grapperhaus (Veiligheid en Justitie) vindt het "zeer onverstandig" dat gisteren bij het Ajax-stadion duizenden fans samenkwamen om het kampioenschap te vieren. "We willen zo snel mogelijk het coronavirus eronder krijgen, dit soort dingen maakt dat we versoepelingen mogelijk weer moeten uitstellen", zegt Grapperhaus. "Dit had niet mogen gebeuren."
Tegelijkertijd spreekt Grapperhaus zijn waardering uit voor het optreden van de lokale driehoek. De minister, die gisteren meerdere malen op de hoogte is gesteld van de ontwikkelingen, zegt dat het gewelddadig dreigde te worden. "Dat kunnen we helemaal niet hebben", zegt Grapperhaus, die politie en gemeentebestuur complimenteert met hoe daarmee omgegaan is. "Daar geen lelijk woord over, er was ook nog een demonstratie tegen de coronamaatregelen."
Grapperhaus heeft van tevoren iedereen opgeroepen niet naar Amsterdam te komen. Als Ajax-fan heeft hij zelf in elk geval alles op een schermpje gevolgd.
Net als in Leeuwarden.. nu 2,5 week geleden. Cijfers dalen alleen maar.quote:
Tja, dat benoemen jij en ik al maanden. Of dat knuppelen van Coronaprotesten echt zo nodig is.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vraag mij zo langzamerhand af waarom die lui op het Museumplein elke week uit elkaar geknuppeld worden. Als 12.000 man bij de arena kennelijk geen probleem is. Ik bespeur daar een dubbele maat.
quote:Op maandag 3 mei 2021 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kortom, als de "wappies" maar met genoeg naar het Museumplein komen, is er niks aan de hand.
quote:"We willen zo snel mogelijk het coronavirus eronder krijgen, dit soort dingen maakt dat we versoepelingen mogelijk weer moeten uitstellen"
Grapperhaus is echt de aller aller allerlaatste die ook maar enig kritiek op wie dan ook mag hebben mbt corona maatregelen.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kortom, als de "wappies" maar met genoeg naar het Museumplein komen, is er niks aan de hand.
Ja en het verschill tussen wappies en ajacieden is ook niet zo grootquote:Op maandag 3 mei 2021 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat benoemen jij en ik al maanden. Of dat knuppelen van Coronaprotesten echt zo nodig is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |