SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
Teveel water ook. Het is alleen niet zo snel aan de orde dat het echt teveel is om schadelijk te zijn.quote:
Ik vind het kutmuziek maar zo'n opkomst met v duivenbode is wel tof hoor.quote:Op maandag 3 mei 2021 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
BEUKEN met de vaccins!!
Water kan ook aan kleine hoeveelheden al dodelijk zijn. In NL sterven zo jaarlijks velen.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Teveel water ook. Het is alleen niet zo snel aan de orde dat het echt teveel is om schadelijk te zijn.
Ik kan dit mij niet voorstellen.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:39 schreef THEFXR het volgende:
voor zover is weet is een teveel aan vita D, niet schadelijk
quote:Wanneer mensen lange tijd heel veel vitamine D innemen, kan dit schadelijk zijn voor de gezondheid. Er kunnen dan nierstenen ontstaan en kalkafzetting rondom organen en weefsels. De Europese voedselveiligheidsautoriteit (EFSA Europese Voedselveiligheidsautoriteit ) adviseert daarom maximaal 100 microgram vitamine D per dag voor volwassenen. In de Nederlandse wet is vastgelegd dat een voedingssupplement maximaal 25 microgram mag bevatten.
Dus, conclusie? 1 pilletje per dag is prima.quote:Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef CherryLips het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)20voor%20volwassenen.
[..]
1 juni kunnen ze daar volledig los dus, heel zorgvuldig.quote:
Ik ken niemand die meer stil stond bij hun leefpatroon vorig jaar en nu nog steeds niet.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:13 schreef xFriendx het volgende:
Ben dan ook nog steeds heel benieuwd hoe mensen naar hun gezondheid kijken na dit corona gebeuren. Mensen stonden er vast iets meer bij stil, maar vermoed toch dat het na corona weer as usual is.
Ik kan helaas niet kijken.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:32 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik ga dat niet kijken. Krijg wel een pushmelding.
quote:Huis van coronapatiënt in Friesland beklad
Het huis van een coronapatiënt uit de Friese gemeente Waadhoeke is beklad met de tekst 'covid = fake'. De bewoonster was zelf niet thuis, omdat ze in het ziekenhuis is opgenomen. De politie reageert op Instagram vol afschuw: "Het zou de daders sieren om bij de bewoners, op afstand, hun excuses aan te bieden!"
Dat is wel heel laf, ziek en laag bij de grondquote:
En zijn er meer dan je denkt ookquote:Op maandag 3 mei 2021 11:55 schreef Noek het volgende:
Alleen daarom moeten ze opschieten met vaccineren want mensen draaien alleen maar meer door. Paspoorten en testen zorgen ook voor meer paranoia.
Laatst wat afleveringen gezien van die complotdenkers. Zijn toch wel zieke mensen ofzo.
Dit is toch vaag. Wie zijn die mensen, hoe weten ze dat de bewoner in het ziekenhuis ligt met corona? En dat is toch reden genoeg om aan te nemen dat het niet fake is?quote:
Gezien de introductie van zelftesten zouden de officiële besmettingen best naar beneden kunnen zijn gegaanquote:Op maandag 3 mei 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
Vandaag 10k besmettingen ivm de correcties op de storingen van de afgelopen dagen? Of zit het aantal besmettingen echt in een dalende lijn?
Interessant ook hoe het nep is, maar wel echt genoeg om voor een ziekenhuisopname te zorgen.quote:
Die mensen zijn er daadwerkelijk jaquote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant ook hoe het nep is, maar wel echt genoeg om voor een ziekenhuisopname te zorgen.
Denken die mensen nou echt dat er acteurs in het ziekenhuis liggen ofzo? Wat een waanzin.
Volgens mij zat de storing niet in de uitslagen maar in het afsprakensysteem waardoor niet iedereen een afspraak kon maken.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
Vandaag 10k besmettingen ivm de correcties op de storingen van de afgelopen dagen? Of zit het aantal besmettingen echt in een dalende lijn?
Die mensen zitten ook hier in het topic zo nu en dan.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant ook hoe het nep is, maar wel echt genoeg om voor een ziekenhuisopname te zorgen.
Denken die mensen nou echt dat er acteurs in het ziekenhuis liggen ofzo? Wat een waanzin.
En ik denk dat het er nog veel meer zijn dan wij denken. Het is een gevaarlijk fenomeen aan het worden.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mensen zijn er daadwerkelijk ja
Dan sta je wel echt bijzonder in het leven als je dat echt denkt hoor
Ja, kwalijke zaak. Sowieso zorgelijk dat blijkbaar zoveel mensen ze niet helemaal op een rijtje hebben in hun hoofd.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:32 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die mensen zitten ook hier in het topic zo nu en dan.
Ook, GGD's konden hun uitslagen niet kwijtquote:Op maandag 3 mei 2021 12:29 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Volgens mij zat de storing niet in de uitslagen maar in het afsprakensysteem waardoor niet iedereen een afspraak kon maken.
Covid gaat het niet lukken in deze vorm in elk geval, wij kunnen schrikken van 3 miljoen doden maar dit is een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En ik denk dat het er nog veel meer zijn dan wij denken. Het is een gevaarlijk fenomeen aan het worden.
Eigenlijk zou het beter zijn voor de planeet dat Covid een vliegende Ebola wordt. De mensheid in het algemeen is ziek en wordt steeds zieker (die wappies zijn daar een voorbeeld van). We nemen de planeet mee in onze val.
Soms denk ik weleens dat dit het begin is van een Great reset van moedertje natuur. Deze planeet is zo in balans qua ecologisch systeem en wij zijn die grondig om zeep aan het helpen. Gaat het covid niet lukken dan komt er straks wel een ander virus of een komeetje of iets dergelijks.
Ik hoop echt dat mijn kinderen straks nog een bewoonbare en veilige planeet hebben om prettig op te kunnen leven.
Welnee, idioterie is van alle tijden, het valt nu alleen even meer op. Net zoals dat zo was tijdens de Pest, tijdens aardbevingen en alle rampen die een mens en aarde kan overkomenquote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
En ik denk dat het er nog veel meer zijn dan wij denken. Het is een gevaarlijk fenomeen aan het worden.
Eigenlijk zou het beter zijn voor de planeet dat Covid een vliegende Ebola wordt. De mensheid in het algemeen is ziek en wordt steeds zieker (die wappies zijn daar een voorbeeld van). We nemen de planeet mee in onze val.
Soms denk ik weleens dat dit het begin is van een Great reset van moedertje natuur. Deze planeet is zo in balans qua ecologisch systeem en wij zijn die grondig om zeep aan het helpen. Gaat het covid niet lukken dan komt er straks wel een ander virus of een komeetje of iets dergelijks.
Ik hoop echt dat mijn kinderen straks nog een bewoonbare en veilige planeet hebben om prettig op te kunnen leven.
Klopt. Het is wachten op de volgende dreiging. Moedertje natuur heeft ook dat modellen gemaakt en ziet dat deze maatregelen nog niet voldoende hebben geholpenquote:Op maandag 3 mei 2021 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Covid gaat het niet lukken in deze vorm in elk geval, wij kunnen schrikken van 3 miljoen doden maar dit is een druppel op een gloeiende plaat.
Hier heb je moeder natuur:quote:Op maandag 3 mei 2021 12:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Het is wachten op de volgende dreiging. Moedertje natuur heeft ook dat modellen gemaakt en ziet dat deze maatregelen nog niet voldoende hebben geholpen
quote:Op maandag 3 mei 2021 12:36 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. Het is wachten op de volgende dreiging. Moedertje natuur heeft ook dat modellen gemaakt en ziet dat deze maatregelen nog niet voldoende hebben geholpen
Over idioterie gesproken.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Welnee, idioterie is van alle tijden, het valt nu alleen even meer op. Net zoals dat zo was tijdens de Pest, tijdens aardbevingen en alle rampen die een mens en aarde kan overkomen
Wordt ook wel flink aangewakkerd door al die 'social' media rotzooi, met name facebook en twitter. Als je wat hersencellen mist en je gaat helemaal op in je complot bubbel dan kan het flink mis gaan.quote:
Ze zitten vast in hun eigen fabeltjesfuik, gemaakt door de social media bedrijven.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:40 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wordt ook wel flink aangewakkerd door al die 'social' media rotzooi, met name facebook en twitter. Als je wat hersencellen mist en je gaat helemaal op in je complot bubbel dan kan het flink mis gaan.
En we hebben zelfs een politieke partij met 8 zetels die regelmatig wat extra olie op het vuur gooit.
quote:'Lente en vaccinaties gaan een enorme daling van besmettingen geven'
Als het allemaal gaat zoals het nu lijkt, wordt het komend weekend ruim 20 graden. Op wat losse flodders van warme dagen na, dus eindelijk hét startschot van de lente. En die lente gaat ons verlichting geven, niet alleen wat betreft het weer.
Want, zo laat viroloog Louis Kroes van het LUMC in Leiden weten naar aanleiding van een bericht in het AD: ''De lente gaat samen met vaccinatie en de bijbehorende immuniteit een enorme daling geven van het aantal coronabesmettingen. Op enige termijn zullen de ziekenhuizen dan ook uit de problemen raken."
Ik denk eerder dat ze denken dat die mensen gewoon de normale griep hebben. Want ook met de normale griep kan je in het ziekenhuis terecht komen. Daarmee dekken ze zich dan in.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom komt het FOK-OMT nooit in het nieuws? Dit hadden ze hier al een tijdje kunnen lezen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Even een positief geluid
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-lente-vaccinaties
[..]
Let op: over 2 weken Ramadan zorgt voor veel opnames, ik zet het alvast neer.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Waarom komt het FOK-OMT nooit in het nieuws? Dit hadden ze hier al een tijdje kunnen lezen.
Ramadan is al 2 weken bezig.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Let op: over 2 weken Ramadan zorgt voor veel opnames, ik zet het alvast neer.
Dat is ook zo. Maar het is wel lastig om goed beleid te voeren wanneer zoveel kiezers dingen geloven die nergens op slaan. Ik denk toch dat dat uiteindelijk doorsijpelt naar de hoogste lagen van het bestuur en zorgt voor beslissingen die kant noch wal raken. Zie bijvoorbeeld wat er in Amerika met Trump is gebeurd.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze denken dat die mensen gewoon de normale griep hebben. Want ook met de normale griep kan je in het ziekenhuis terecht komen. Daarmee dekken ze zich dan in.
Ach, ze hebben al het recht om te denken wat ze willen (ik ben het er niet mee eens, maar ik ben het niet eens met zoveel dingen in het leven; daar oordeel ik mensen niet op), maar ze moeten vooral niet andere mensen gaan lastig vallen; dat is kansloos. Dan oordeel ik wel
Je komt niet gelijk op de IC he, en je word ook niet gelijk ziek.quote:
Ja en het is nou niet dat hier een stel uitzonderlijke wetenschappers zitten (althans daar ga ik even vanuit). Gewoon mensen met gezond verstand en sommigen die ook nog een beetje gevoel hebben bij cijfers/statistieken en andere invloeden.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Let op: over 2 weken Ramadan zorgt voor veel opnames, ik zet het alvast neer.
Pandemieën zijn van alle tijden hoor. Veel mensen kennen alleen maar de Spaanse griep maar 30 jaar daarvoor was er rond 1890 ook een pandemie gaande waarschijnlijk was dat ook een corona virus. Alleen in die tijden waren er amper onderzoeken (men wist niet eens wat het was) en ook amper documentatie.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het is altijd een kwestie van tijd voordat de maskers van de Covid-zeloten (ik bedoel nu eens niet mondneusmaskers) eraf vallen. Vurig de sterfte van miljoenen wensen om het eigen wereldbeeld weer kloppend te maken nadat we na decennia van voorspellingen van hel en verdoemenis nog steeds niet opgeslokt zijn door de oceanen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Pas op. In het FOK-OMT zitten ook snuiters die de versoepelingen weer terug willen draaien.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:50 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Waarom komt het FOK-OMT nooit in het nieuws? Dit hadden ze hier al een tijdje kunnen lezen.
De interne discussie is juist goed en gezond. Het is alleen kwalijk wanneer we naar de media toe niet met een mond spreken, want dan weet de burger ook niet meer waar ze aan toe zijnquote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Pas op. In het FOK-OMT zitten ook snuiters die de versoepelingen weer terug willen draaien.
Kunnen we een lange discussie over voeren, maar ik denk niet dat we eruit komen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is altijd een kwestie van tijd voordat de maskers van de Covid-zeloten (ik bedoel nu eens niet mondneusmaskers) eraf vallen. Vurig de sterfte van miljoenen wensen om het eigen wereldbeeld weer kloppend te maken nadat we na decennia van voorspellingen van hel en verdoemenis nog steeds niet opgeslokt zijn door de oceanen.
Al die verwende hippies die de mond vol hebben van moedertje aarde en love and peace maar die in feite gewoon hopen op massasterfte zodat zij kunnen zeggen: "Ik had lekker toch gelijk!"
Moedertje aarde bestaat niet, de planeet denkt niet, gaat hij ook nooit doen. Sorry.
Dan zou het nu al moeten doorwerken in de ziekenhuizen. Maar de start van de Ramadan viel ook bijna samen met de paaspiek (2 weken na pasen)quote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je komt niet gelijk op de IC he, en je word ook niet gelijk ziek.
Het is een oneindige aaneenschakeling van piekenquote:Op maandag 3 mei 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zou het nu al moeten doorwerken in de ziekenhuizen. Maar de start van de Ramadan viel ook bijna samen met de paaspiek (2 weken na pasen)
Dat verwacht ik ook. Denk niet dat we massaal ineens supergezond gaan leven omdat covid-19 ons 'wakker heeft geschud'.quote:Op maandag 3 mei 2021 11:13 schreef xFriendx het volgende:
Ben dan ook nog steeds heel benieuwd hoe mensen naar hun gezondheid kijken na dit corona gebeuren. Mensen stonden er vast iets meer bij stil, maar vermoed toch dat het na corona weer as usual is.
Ik denk dat het iedereen zal verbazen hoe snel alles weer bij het oude is en mensen de afgelopen twee jaar zo snel mogelijk vergeten.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Denk niet dat we massaal ineens supergezond gaan leven omdat covid-19 ons 'wakker heeft geschud'.
Ik geloof nog steeds wel dat het echte breekpunt dichtbij is. In principe moeten we hier hetzelfde effect krijgen als in Israel en de UK.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Even een positief geluid
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-lente-vaccinaties
[..]
Oh ja, het is zeker kwalijk en we moeten altijd blijven proberen om mensen ervan te overtuigen dat de dreiging echt is. Maar dan wel op een respectvolle manier.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Maar het is wel lastig om goed beleid te voeren wanneer zoveel kiezers dingen geloven die nergens op slaan. Ik denk toch dat dat uiteindelijk doorsijpelt naar de hoogste lagen van het bestuur en zorgt voor beslissingen die kant noch wal raken. Zie bijvoorbeeld wat er in Amerika met Trump is gebeurd.
De vraag is ook of dat zin heeft. Meer bewegen en gezonder eten helpt natuurlijk maar het ontstaan van dit soort virussen en de uitwerking daarvan heeft ook nogal wat externe factoren waar jijzelf weinig tot geen invloed op hebt.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Denk niet dat we massaal ineens supergezond gaan leven omdat covid-19 ons 'wakker heeft geschud'.
Mijn werk bestaat uit het analyseren van cijfers, het is voor mij niet zo heel interessant wat die cijfers voorstellen, waar ik kijk is naar het verband, vervolgens ga je kijken of daar en logisch gevolg van is, en vervolgens ga je dat aanpassen en blijf je meten, zie je dat het helpt, mooi dan heb je meestal de oorzaak gevonden en kun je daar nog beter op handelen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja en het is nou niet dat hier een stel uitzonderlijke wetenschappers zitten (althans daar ga ik even vanuit). Gewoon mensen met gezond verstand en sommigen die ook nog een beetje gevoel hebben bij cijfers/statistieken en andere invloeden.
Is wel een leuke discussie waard. Was het beter gegaan als men vanaf het begin naar het FOK OMT had geluisterd. OMT had nog wel wat interne discussies gehad, maar zeker aan het begin waren we het unaniem eens. Later kwamen hier wat meer kritische mensen en wappies binnen, maar toch. Met de meesten kan je nog wel een fatsoenlijke discussie hebben.
Vergeten misschien niet, maar het oude leven weer oppakken en inhalen wat we gemist hebben: absoluut.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het iedereen zal verbazen hoe snel alles weer bij het oude is en mensen de afgelopen twee jaar zo snel mogelijk vergeten.
We zagen daarvoor een daling bij 70 jarigen, en rond die periode begon het weer te stijgen.quote:Op maandag 3 mei 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zou het nu al moeten doorwerken in de ziekenhuizen. Maar de start van de Ramadan viel ook bijna samen met de paaspiek (2 weken na pasen)
Mee eens. Maar het voelt zo kansloos omdat met veel van die mensen geen gesprek hierover te voeren valt. Als je gaat beweren dat de mensen in de ziekenhuizen acteurs zijn dan houdt het gewoon op. Wat moet je dan? Moet je al die mensen dan maar zelf de IC op laten gaan en daar rond laten kijken. Ik kan dan niet anders concluderen dat die mensen reddeloos verloren zijn ( in het kader van deze corona pandemie).quote:Op maandag 3 mei 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh ja, het is zeker kwalijk en we moeten altijd blijven proberen om mensen ervan te overtuigen dat de dreiging echt is. Maar dan wel op een respectvolle manier.
De meeste ''andersdenkenden doen verder niemand kwaad. Ze denken alleen wat anders. En dat zijn echt niet enkel mensen met te weinig hersencellen. Ik vind dat ook disrespectvol naar die groep toe. We bereiken die mensen echt niet door ze zo weg te zetten. Ik denk dat je meer bereikt door goede open communicatie; door stil te staan bij hun gedachtegang. Gaat er echt niet voor zorgen dat iedereen in die groep opeens anders gaat denken; maar wellicht wel meer dan wanneer we die groep telkens disrespectvol in een hoekje plaatsen.
Dat vind ik namelijk net zo triest als die faalhazen die anderen ook echt lastig vallen met hun aparte denkwijze.
Het is een beetje een probleem van de mens dat we dat denken in stammen heel erg in ons hebben. Het is altijd "wij tegen zij" enzo. Terwijl in feite deze manier van tegen de zaken aankijken ons totaal niet verder helpt.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh ja, het is zeker kwalijk en we moeten altijd blijven proberen om mensen ervan te overtuigen dat de dreiging echt is. Maar dan wel op een respectvolle manier.
De meeste ''andersdenkenden doen verder niemand kwaad. Ze denken alleen wat anders. En dat zijn echt niet enkel mensen met te weinig hersencellen. Ik vind dat ook disrespectvol naar die groep toe. We bereiken die mensen echt niet door ze zo weg te zetten. Ik denk dat je meer bereikt door goede open communicatie; door stil te staan bij hun gedachtegang. Gaat er echt niet voor zorgen dat iedereen in die groep opeens anders gaat denken; maar wellicht wel meer dan wanneer we die groep telkens disrespectvol in een hoekje plaatsen.
Dat vind ik namelijk net zo triest als die faalhazen die anderen ook echt lastig vallen met hun aparte denkwijze.
Daar zou je conclusies uit kunnen trekken of heb ik dat nu mis?quote:Op maandag 3 mei 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
We zagen daarvoor een daling bij 70 jarigen, en rond die periode begon het weer te stijgen.
Je hebt het mis. Daar kan je geen conclusie uit trekken want er spelen nog veel meer variabelen een rol. Dat is het hele probleem van alle maatregelen en alle oorzaken. Het is een samenspel van en je hebt geen twee vergelijkbare situaties waarin alleen dit aspect het verschil is. Zie avondklok, zie het weer, zie feestdagen en partijen, zie avondklok etc.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zou je conclusies uit kunnen trekken of heb ik dat nu mis?
Mjah, ik kan dat niet met zekerheid zeggen, de data is daarvoor eigenlijk te klein, maar het zou kunnen, ik zou graag willen weten hoeveel procent van de mensen die nu op de IC komt zijn vaccinatie heeft laten schieten.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zou je conclusies uit kunnen trekken of heb ik dat nu mis?
Bovendien verandert het gedrag van mensen ook over tijd, zelfs wanneer alle omstandigheden gelijk blijven. Dus veel succes met op basis van data-analyse effectief beleid voor de toekomst te maken.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:06 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Je hebt het mis. Daar kan je geen conclusie uit trekken want er spelen nog veel meer variabelen een rol. Dat is het hele probleem van alle maatregelen en alle oorzaken. Het is een samenspel van en je hebt geen twee vergelijkbare situaties waarin alleen dit aspect het verschil is. Zie avondklok, zie het weer, zie feestdagen en partijen, zie avondklok etc.
Het is wel zo dat je vrij logisch kunt nadenken en dus plausiblele verbanden kunt leggen. Maar dat maakt het nog geen feit.
Zal mij niets verbazen als wij dat heel zorgvuldig weer niet registreren omdat de systemen dat niet aankunnen.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah, ik kan dat niet met zekerheid zeggen, de data is daarvoor eigenlijk te klein, maar het zou kunnen, ik zou graag willen weten hoeveel procent van de mensen die nu op de IC komt zijn vaccinatie heeft laten schieten.
Daarom moet je alles ook niet willen bewijzen maar terug naar de bron. Contact momenten van besmette personen is de bron van de verspreiding. Verminder je het aantal contactmomenten dan verminder je de verspreiding (als de andere variabelen hetzelfde blijven). Dat is een zekerheid die we hebben.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bovendien verandert het gedrag van mensen ook over tijd, zelfs wanneer alle omstandigheden gelijk blijven. Dus veel succes met op basis van data-analyse effectief beleid voor de toekomst te maken.
ik heb zelf 50 mcg maar er zijn sterkerequote:Op maandag 3 mei 2021 10:59 schreef CherryLips het volgende:
https://www.rivm.nl/nieuw(...)20voor%20volwassenen.
[..]
Jep. Dus kortom: geen mensen uit verschillende huishoudens die dezelfde binnenruimte met elkaar delen. En als dat toch moet, dan zo weinig mogelijk mensen en een zo kort mogelijke duur. Daar zouden alle maatregelen om moeten draaien wat mij betreft.quote:Op maandag 3 mei 2021 13:11 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Daarom moet je alles ook niet willen bewijzen maar terug naar de bron. Contact momenten van besmette personen is de bron van de verspreiding. Verminder je het aantal contactmomenten dan verminder je de verspreiding (als de andere variabelen hetzelfde blijven). Dat is een zekerheid die we hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |