Volgens mij moet je nu echt op de brief wachten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso moet die groep bellen naar het callcenter, want de online afspraaktool werkt daar niet voor.
Niet als je in de groepen valt die door GGD uitgenodigd worden op leeftijd.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nu echt op de brief wachten.
Kost teveel tijd imo.
Naja, daar hebben ze dus blijkbaar zo giga veel voorraad, dat je gewoon in de supermarkt je prik kunt halen. Dat zal hier (momenteel) moeilijker zijn, maar zorg gewoon dat die XXL locaties open zijn en laat iedereen komen die wil. Ik weet zeker dat je dan een paar miljoen prikken per week zou kunnen zetten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de VS hebben ze dat uiteindelijk ook gedaan. Gewoon een grote tent opgezet en iedereen die langskomt krijgt een prik. Simpel zat.
Ah op die manier. Ja, hij valt binnen die groep.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is de 60-65 groep, toch? Die vallen buiten het GGD-programma.
Meen je niet.....quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij moet je nu echt op de brief wachten.
Kost teveel tijd imo.
Ja het moet zorgvuldig. Stel je voor dat we onzorgvuldig mensen gaan prikken, dat kan de IT en het personeel niet aan.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
Doen andere EU landen dit ook zo, weet iemand dat hier? Dus zoals wij het doen zeg maar, met afspraak uitnodiging versturen naar mensen per geboortejaar etc. Of zijn wij daar weer "uniek" in met ons calimero-beleid
Well, last I heard was dat ze nu ook al geen idee meer hebben wie wel en wie niet geprikt is, dus so much for that ideaquote:Op maandag 3 mei 2021 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja het moet zorgvuldig. Stel je voor dat we onzorgvuldig mensen gaan prikken, dat kan de IT en het personeel niet aan.
Dat denk ik ook. Als je ruimere groepen openzet, weet je zeker dat al je slots volzitten.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja, daar hebben ze dus blijkbaar zo giga veel voorraad, dat je gewoon in de supermarkt je prik kunt halen. Dat zal hier (momenteel) moeilijker zijn, maar zorg gewoon dat die XXL locaties open zijn en laat iedereen komen die wil. Ik weet zeker dat je dan een paar miljoen prikken per week zou kunnen zetten.
Voor de GGD geprikte weten ze dat gelukkig wel. Maar huisarts/instellingen is een heel ander verhaalquote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, last I heard was dat ze nu ook al geen idee meer hebben wie wel en wie niet geprikt is, dus so much for that idea
Ze waren eerst de grip kwijt op het virus, daarna op de BCO, toen op de bevolking en nu op hun eigen vaccinatie-administratie.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, last I heard was dat ze nu ook al geen idee meer hebben wie wel en wie niet geprikt is, dus so much for that idea
Dan niet maar dan kan het ook online.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet als je in de groepen valt die door GGD uitgenodigd worden op leeftijd.
Dat werkte niet, want men liet de computer uitnodigingen versturen op basis van voornaam (de meest oubollige eerst)quote:Op maandag 3 mei 2021 14:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
In Duitsland was een regio die uitnodigingen verstuurden op basis van achternaam. Erg mooi.
Las ik hier althans
Ah ja de voornamenquote:Op maandag 3 mei 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat werkte niet, want men liet de computer uitnodigingen versturen op basis van voornaam (de meest oubollige eerst)
Volgens mij is er iets vergelijkbaars in Duitsland, maar hebben ze parallel daaraan ook huisartsen die zelf mensen uitnodigen. Volgens mij worden meer en meer Duitsers via die route geprikt de laatste tijd.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
Doen andere EU landen dit ook zo, weet iemand dat hier? Dus zoals wij het doen zeg maar, met afspraak uitnodiging versturen naar mensen per geboortejaar etc. Of zijn wij daar weer "uniek" in met ons calimero-beleid
Des te meer reden omdat zorgvuldig te laten varen. Die 2 miljoen vaccins brengen naar 3 grote locaties en iedereen die dat wil van boven de 50 mag daar zijn prik gaan halen. Zijn we volgende week toe aan de 40 plussers.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze waren eerst de grip kwijt op het virus, daarna op de BCO, toen op de bevolking en nu op hun eigen vaccinatie-administratie.
Op zich niks mis mee, dat verkort de tijd van Hugo's onzalige testmaatschappij plan.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Er zal in de komende dagen toch een fikse daling moeten komen (IC naar <750 mensen) om volgende week versoepelingen door te kunnen laten gaan op 18 mei.
Klopt, en daar heeft ie al een heuuule lading geld in gestoken, dus dat moet en zal doorgaan en werken. Uiteraard.quote:Op maandag 3 mei 2021 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op zich niks mis mee, dat verkort de tijd van Hugo's onzalige testmaatschappij plan.
Ik zat vanmorgen een stuk uit de Belgische pers te lezen, een interview met een epidemioloog van daar. Daar viel me met name dit op:quote:Op maandag 3 mei 2021 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mits we die 70% überhaupt gaan halen natuurlijk, want vergeet niet dat kinderen helemaal geen inenting krijgen, dus de vaccinatiegraad onder volwassen moet flink hoger liggen dan dat.
En dit is gewoon heel erg positief om te lezen.quote:Hoe komt het dat Israël er niet in slaagt om meer dan 60 procent van zijn bevolking in te enten?
‘Van diegenen die in aanmerking komen voor het vaccin, heeft 85 procent een prik gekregen. Kinderen jonger dan 16 jaar, kunnen er voorlopig geen krijgen. Zij maken ongeveer 25 procent van de bevolking uit. Zo komen we aan 60 procent.’
Dat is te weinig voor groepsimmuniteit: de situatie waarin je alle maatregelen kan lossen en toch geen stijgende besmettingen ziet.
‘Er zijn iets meer mensen beschermd dan die 60 procent. We schatten dat ook nog eens 10 procent antistoffen heeft. 30 tot 40 procent van hen heeft een vaccin gekregen. Dus is ongeveer 65 procent immuun.’
Ook 65 procent is toch te weinig, zeker als je de hogere besmettelijkheid van de Britse variant in rekening brengt?
‘We kunnen discussiëren over de theorie en de formule voor groepsimmuniteit, maar ik zeg: “Kom naar Israël en zie het met je eigen ogen”. Mensen moeten buiten geen mondmaskers meer dragen, we hebben vakantie gehad, scholen zijn weer helemaal open, er waren feestelijkheden voor de onafhankelijkheidsdag (14-15 april, red.), er zijn festivals en concerten. En, godzijdank, toch blijven de besmettingen dalen. Vandaag zijn het er minder dan 100 per dag. Ik denk dat we heel dicht bij groepsimmuniteit zitten.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |