abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:44:39 #205
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199240029
Plottwist: zilverschat De Verraders niet door twee maar tóch drie kandidaten gedeeld

https://www.ad.nl/show/pl(...)n-gedeeld~ae90e353a/

Man man :')
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199240049
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:41 schreef YT123 het volgende:

De productie heeft aan het einde ook wel geprobeerd om bij te sturen volgens mij door Tijl met Samantha te laten praten voordat ze Loek ging vermoorden. En daarna probeerden ze de finalisten nog bij dat gesprek met die oud-deelnemers te overtuigen om het zilver te stelen. Alleen was Samantha sowieso van plan om haar eigen plan te trekken samen met Chatilla.
In hoeverre was dat gestuurd? Of al gepland?

De 3 deelnemers konden daar niet zo maar heen vanwege de Corona bubbel, dus zo spontaan is dat niet geregeld.
En dat Tijl de laatste verrader assisteert is denk ik ook wel gewoon gepland. Maar Tijl zal daarbij wss wel idd wat instructies gehad hebben om het te richten op 1 van de dames.
pi_199240067
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:40 schreef AgnesGru het volgende:

Daarom graag volgend jaar Art O+ als presentator, die heeft WIDM altijd prima gedaan.
Die was bij WIDM inderdaad wel echt top.
Die snapte de assisterende rol heel goed. Tijl is wel echt iemand die zelf maar al te graag in de spotlights staat.
pi_199240069
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:44 schreef AgnesGru het volgende:
Plottwist: zilverschat De Verraders niet door twee maar tóch drie kandidaten gedeeld

https://www.ad.nl/show/pl(...)n-gedeeld~ae90e353a/

Man man :')
Dit is wel de doodsteek voor het concept ja... ik denk en hoop dat de makers de regels volgend jaar daarop wel aanpassen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:48:36 #209
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199240074
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199240077
Je kunt trouwens helemaal niet zeggen of Tijl stuurt, of dat hij het gesprek gaande hield. Niemand hier was bij de opnames. Ik weet uit ervaring dat er heel wat bij elkaar wordt geknipt tijdens een edit.
pi_199240097
Als ze de buit met 3'en delen hadden ze Francis ook nog wel een klomp zilver kunnen geven, die voelt zich nu wederom buittengesloten :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199240111
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Als ze de buit met 3'en delen hadden ze Francis ook nog wel een klomp zilver kunnen geven, die voelt zich nu wederom buittengesloten :P
Dit, maar ik denk dat zij ook niet veel waarde hecht aan geld.
pi_199240117
Als er geen verraders waren geweest had het programma 2x zo lang geduurd.
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_199240160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:50 schreef TheVulture het volgende:
Als ze de buit met 3'en delen hadden ze Francis ook nog wel een klomp zilver kunnen geven, die voelt zich nu wederom buittengesloten :P
;(

Gelukkig krijgt ze wel veel liefde op Twitter.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:56:55 #215
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_199240172
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:44 schreef babylon het volgende:
https://www.ad.nl/show/pl(...)n-gedeeld~ae90e353a/

Ze hebben het door drie gedeeld.
Dit kan echt niet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199240207
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:56 schreef superniger het volgende:

[..]

Dit kan echt niet.
Natuurlijk wel. Heb jij de regels van te voren gezien?
pi_199240209
Leuk, spel kapot.
pi_199240290
Uiteindelijk vind ik het jammer dat Daan meteen verbannen werd. Die vind denk ik dat Samantha ook geen ruggengraat heeft
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_199240334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:24 schreef YT123 het volgende:
Ik heb een vermoeden dat de programmamakers ook niet echt blij waren met Samantha.. Ze haalde wel echt alle spanning weg :')
Maar ze zetten haar wel bijna elke week als 1e in de eetzaal, aan het midden van de tafel waardoor ze alles kon observeren en bij t laatste etentje ook weer in het midden. Ze hebben er toch ook zelf de Samantha show van gemaakt.
pi_199240379
Het maakte op het eind dus helemaal niet uit of je als Verrader of als Getrouwe overblijft.
pi_199240389
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is ook wel meteen mijn grote punt van kritiek ja... ze hadden de finalistes moeten dwingen om de verrader te elimineren om kans te blijven maken op het zilver. Als de verrader bij de laatste twee zit zou die automatisch het zilver moeten winnen.
Ja of: kies je voor een verrader dan staat op het bordje sowieso 'verraad'. Kleine aanpassing, enorm verschil.
pi_199240412
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ergens wel, maar ze is vooral getrouwe gebleven aan dat vreselijk meidengroepje.

Ik vond bijvoorbeeld niet echt duidelijk naar voren komen hoe Cees en holly opeens verdacht werden. Kan de edit zijn maar ik denk dat Samantha vooral een verrader is geweest naar de verraders. Ik weet niet of je dat vals spelen noemt of dat het het spel is. Ik ben er niet over uit.
Cees had na een nacht ineens een pleister op zijn kop omdat ie in t torentje en t busje ernaartoe zijn kop stootte terwijl iedereen verder in de hotelkamer moest blijven. Ik denk dat ze t bewust niet hebben uitgezonden maar dat dit toch wel heeel erg moet zijn opgevallen
  zondag 2 mei 2021 @ 00:36:02 #223
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_199240535
Het concept rammelt duidelijk nog wel, maar het is wel een leuk programma.
Hopelijk is seizoen 2 de echte knaller.
Schapen zijn relax.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 2 mei 2021 @ 01:20:55 #224
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199240802
Opgenomen en teruggekeken. 1.15 uur.
Scheelt weer 35 minuten reclame. :')

Verder op zich wel vermakelijk, een tweede seizoen ga ik wel kijken.
pi_199242243
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 23:48 schreef AgnesGru het volgende:
[ twitter ]
Helemaal mee eens. Ze heeft eigenhandig het concept verkloot. Of nou ja, ze heeft een maas in het concept gevonden en daar hartelijk gebruik van gemaakt.

Voor de kijker in ieder geval minder leuk.

Daarnaast bleek inderdaad in de finale er niet toe te doen of je verrader of getrouwe was.

Twee puntjes ter verbetering... Maakt het verder geen minder leuk programma. Kom maar op met een tweede seizoen. Waarbij het me niks zou verbazen als we sommigen weer terugzien.
pi_199243202
Erg vermakelijk programma.
Veel proeven die in de Mol niet zouden misstaan.
Had me nog leuker geleken als de verraders de opdrachten moesten saboteren.
Nu ontbrak het verband tussen de opdrachten en het verraden.
Beetje jammer dat er een pinky-promise kliek van vrouwen ontstond die elkaar allemaal vertrouwden en samen richting de finale wilden gaan.
Het wekt dan ook geen verbazing dat de eerste 6 verbannen personen allemaal mannen waren (Daan, Edson, Sinan, Diederik, Steven en Kees).
pi_199243459
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:25 schreef Jemoederniet het volgende:
Erg vermakelijk programma.
Veel proeven die in de Mol niet zouden misstaan.
Had me nog leuker geleken als de verraders de opdrachten moesten saboteren.
Nu ontbrak het verband tussen de opdrachten en het verraden.
Beetje jammer dat er een pinky-promise kliek van vrouwen ontstond die elkaar allemaal vertrouwden en samen richting de finale wilden gaan.
Het wekt dan ook geen verbazing dat de eerste 6 verbannen personen allemaal mannen waren (Daan, Edson, Sinan, Diederik, Steven en Kees).
als eerste is toch Gaby verbannen?
pi_199243467
Ik snap wel van de makers dat ze niet alles van te voren hebben vast gelegd in regels. Je wil zeker zo'n eerste keer de vrijheid hebben om te kijken hoe het loopt. Als je halverwege geen verraders meer hebt, heb je wel een productieprobleem.
pi_199243501
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 10:44 schreef Verida het volgende:

[..]

als eerste is toch Gaby verbannen?
Zij werd 'vermoord'.
  zondag 2 mei 2021 @ 10:56:21 #230
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199243563
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 00:11 schreef Maartel het volgende:

[..]

Maar ze zetten haar wel bijna elke week als 1e in de eetzaal, aan het midden van de tafel waardoor ze alles kon observeren en bij t laatste etentje ook weer in het midden. Ze hebben er toch ook zelf de Samantha show van gemaakt.
Klopt ze werdt als jezus aan het laatste avondmaal gezet.
pi_199244261
Dit einde was nogal jammer, maar ik heb goede hoop voor seizoen 2. Een beetje sleutelen aan het format kan denk ik al een groot verschil maken.
pi_199244319
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:44 schreef YT123 het volgende:
Dit einde was nogal jammer, maar ik heb goede hoop voor seizoen 2. Een beetje sleutelen aan het format kan denk ik al een groot verschil maken.
Hoop toch zo dat ze een tweede seizoen met onbekende Nederlanders doen :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_199244352
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hoop toch zo dat ze een tweede seizoen met onbekende Nederlanders doen :{
Gaat nooit gebeuren. Waarschijnlijk wordt er gewoon lekker uit de RTL vijver gevist volgende keer.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_199244360
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 11:48 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hoop toch zo dat ze een tweede seizoen met onbekende Nederlanders doen :{
Zou zo maar eens kunnen. Toch slim om seizoen met BN-ers te doen (kuch, BN, ik kende zeker de helft niet), om die eerste aanloop te krijgen.
pi_199244470
Ik weet niet of het veel uitmaakt of het programma met onbekenden mensen zou zijn. Samantha heeft op dag 1 een bondje gesloten en dat kan bij onbekende Nederlanders ook gewoon zo gebeuren.

Het spel heeft vooral laten zien dat wanneer je met 4 personen een bondje sluit, je het spel uit kan spelen zolang je niet vermoordt wordt. Als 1/4 ook nog eens een verrader blijkt dan is het helemaal niet moeilijk de finale te halen.
pi_199244809
Gisteren uurtje gezien en na het lezen van de reacties hier is het me wel duidelijk. Lag niet aan mij dat ik niet snapte wat nou de meerwaarde was van verrader zijn. Degene met wie ik het keek kon het mij ook niet echt uitleggen behalve dan mag je iemand vermoorden. _O-
  zondag 2 mei 2021 @ 12:30:11 #237
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199244947
Wat zullen Kees en Holly toch spijt hebben dat ze Samantha niet vermoord hebben.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_199246050
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 12:30 schreef AgnesGru het volgende:
Wat zullen Kees en Holly toch spijt hebben dat ze Samantha niet vermoord hebben.
Ze haalden het paard van Troje binnen.

Maar de pinky promises hebben het programma de nek omgedraaid. Bij weerwolven gaat een weerwolf ook niet wat bekokstoven met een burger. Plus door alle personages met bijbehorende rollen hebben de burgers tenminste de kans om de weerwolven voortijdig te kunnen identificeren. Doordat zowel verrader als getrouwe in de opdrachten hetzelfde doel had kan dat niet bij de verraders.

Kortom: genoeg te tweaken. En oh liever Art dan Tijl als spelhost. Lijkt wel alsof Tijl van de autocue zijn teksten opleest. Art snapt van zijn WIDM ervaring hoe je het wel kunt aanpakken. En hoe handig die zit inmiddels bij RTL.

Holly/Diederik vond ik de leukere verraders. Francis helemaal zichzelf wat anderen dan weer verdacht vinden. Sinan die een mooie kamikaze actie inzette. En ja Samantha heeft het slim gsspeeld. Al had ik Francis vermoord, Loek laten verbannen. Blijf je met dezelfde kliek zitten maar dan is het bij Chantilla en Loiza nog *mind is blown* terwijl je het laatste avondmaal in gaat. Nu waren beide eruit dat het Samantha was.
mag het weten
pi_199246589
Ik snap het hele idee van het spel eigenlijk nog altijd niet...
Er moet zilver worden verdienen en gewonnen met opdrachten. Dat punt is duidelijk...
Maar nu komen mijn vraag?
- Waarom willen getrouwen verraders verbannen? je wilt toch dat je in de finale komt en wie er nu in zitten maakt toch niks uit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 mei 2021 @ 14:20:25 #240
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199246877
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap het hele idee van het spel eigenlijk nog altijd niet...
Er moet zilver worden verdienen en gewonnen met opdrachten. Dat punt is duidelijk...
Maar nu komen mijn vraag?
- Waarom willen getrouwen verraders verbannen? je wilt toch dat je in de finale komt en wie er nu in zitten maakt toch niks uit?
Het is de motivatie om mensen eruit te gooien. Hoe beter je het spel speelt, hoe groter de kans dat je de finale haalt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199247191
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap het hele idee van het spel eigenlijk nog altijd niet...
Er moet zilver worden verdienen en gewonnen met opdrachten. Dat punt is duidelijk...
Maar nu komen mijn vraag?
- Waarom willen getrouwen verraders verbannen? je wilt toch dat je in de finale komt en wie er nu in zitten maakt toch niks uit?
In theorie zou ik denken 'als de verraders weg zijn kun je niet meer vermoord worden'.
Maar dat schiet niet op als RTL er dan weer nieuwe verraders bij haalt
pi_199247197
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:43 schreef Maartel het volgende:

[..]

In theorie zou ik denken 'als de verraders weg zijn kun je niet meer vermoord worden'.
Maar dat schiet niet op als RTL er dan weer nieuwe verraders bij haalt
ja, maar je kan dan evengoed nog eruit worden geknikkerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199247206
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 14:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is de motivatie om mensen eruit te gooien. Hoe beter je het spel speelt, hoe groter de kans dat je de finale haalt.
Dat zou kunnen, maar getrouwen kunnen jou er ook uit knikkeren....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 mei 2021 @ 17:47:23 #244
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199250374
Eerste paar afleveringen waren prima. Totdat Diederik eruit ging
. Daarna werd dit echt een stompzinnig programma met oliedomme kandidaten, met stip op 1 Loiza :X wat een waardeloze finale. Sowieso had het spel geen duidelijk doel met verraders VS. getrouwen. In the end maakte het niet uit. Zeker niet als je drie maatjes in de finale hebt staan die elkaar heen strobreed in de weg leggen :')


Kans-loos!
  zondag 2 mei 2021 @ 17:53:04 #245
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_199250500
Het doel van het programma was niet duideljk. Het leek wel alsof ze gaandeweg ook daar zelf nog achter moesten komen.
pi_199250692
Ik ga een volgens seizoen wel kijken want vond het in het begin heel leuk :Y Maar hoop dat ze het concept wat aanscherpen en verbeteren.
  maandag 3 mei 2021 @ 02:16:06 #247
354103 Magica
gna gna
pi_199256575
Eindelijk kunnen kijken. Had de pushberichten uitgezet :P
Heel vervelend clubje ja. Liep wel af zoals ik verwacht had, was leuker geweest als samantha voor al het geld was gegaan.
  Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 08:24:10 #248
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199257307
Wat mij betreft is de grootste productiefout dat het niet uitmaakt of je met verraders of getrouwen in de finale komt, wat vriendjespolitiek sterker in de hand werkt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199257621
Het concept moet inderdaad nog wat aangescherpt worden, maar ik kijk volgend seizoen zeker weer :)
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat mij betreft is de grootste productiefout dat het niet uitmaakt of je met verraders of getrouwen in de finale komt, wat vriendjespolitiek sterker in de hand werkt.
Eenvoudig op te lossen toch? Door Verraders een (zilver)bonus te geven als ze er in het eindspel met het zilver vandoor gaan.
  Redactie Sport maandag 3 mei 2021 @ 09:23:39 #250
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199257834
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 08:58 schreef Piles het volgende:
Het concept moet inderdaad nog wat aangescherpt worden, maar ik kijk volgend seizoen zeker weer :)
[..]

Eenvoudig op te lossen toch? Door Verraders een (zilver)bonus te geven als ze er in het eindspel met het zilver vandoor gaan.
Of simpelweg verraders die tot in het eindspel overleven altijd een deel van het zilver te geven. (Of scenariotechnisch:verraders meerderheid betekent dat zij automatisch winnen en een bonus voor getrouwen als zij zonder verraders overblijven, en als het 1 om 2 is de verrader een deel van het zilver automatisch geven)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199259331
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:01 schreef viceversa het volgende:
Ik ga een volgens seizoen wel kijken want vond het in het begin heel leuk :Y Maar hoop dat ze het concept wat aanscherpen en verbeteren.
Welk concept bedoel je eigenlijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199260294
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welk concept bedoel je eigenlijk?
:')
pi_199268816
Was redelijk vermakelijk om te kijken, maar er zitten wel heel veel tweak punten.

Ik zou doen dat je als team wint in plaats van persoon. Dan hebben de verraders ook meer om samen te spelen. Nu was het op het begin wel dat ze samen speelde, maar toen ze Samantha binnen haalde, was het toch 2 tegen 1 en waarbij Samantha dat clubje al in der broekzak had.

Finale na de ronde tafel viel tegen. Was puur praten en dat was het.
Francis had ik eigenlijk meer de finale gegund dan die Loiza. Loiza kwam daar puur omdat ze geloofde in Samantha.

Ik vond Tijl rustig en mag van mij volgende seizoen ook wel doen. Art gaat er teveel een WIDM maken.
pi_199275767
Ik snap de hype en kijkcijfers rondom dit programma totaal niet. Vond het enorm tegenvallen na de eerste afleveringen die ik wel leuk vond, totaal onduidelijk wat de spelregels nou echt waren en het hele concept van het programma “verraders vs getrouwen” maakte aan het einde helemaal geen ene reet uit.
Er had veel meer ingezeten, maar misschien komt dit nog goed in een vervolg. Dat dit van de makers van WIDM komt valt me ook wel tegen, het leek allemaal zo amateuristisch.
pi_199276015
Als het nou van de makers van de originel vlaamse Mol kwam.. maar de makers van WIDM geven eigenlijk ook een vrij matige uitvoering aan een goed concept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')