En als ze er niet van geleerd hebben? Want als er een ding bewezen is de afgelopen 20 jaar is het wel dat buitenlands militair machtsvertoon de Taliban niet verslaat.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:39 schreef Aloulu het volgende:
[..]
In principe is de Taliban een groep die voornamelijk binnenlandse aspiraties heeft en had. Als ze dat internationale jihadisme kunnen laten voor wat het is en ook steun ervoor zal men ze redelijk met rust laten zolang ze geen hazara-minderheden gaan uitmoorden massaal. Hoe krankzinnige wetten ze er ook op nahouden.
De Russen en andere omringende landen als ook Iran gaan uiteraard niet van zulke aannames uit en dus nemen ze wel preventieve maatregelen. Het is helemaal aan de Taliban of ze van hun fouten in het verleden geleerd hebben mbt internationale geopolitiek.
Dan zal met name Amerika en wellicht in het kielzog het Westen wel in beweging komen. Misschien helpt een drone-oorlog/uitschakelen van doelwitten. Militaire invasie heeft met geen zin meer in, begrijpelijk. Weg krijg je ze niet, maar je hoeft ook niet helemaal niets te doen als ze bepaalde rode lijnen overschrijden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
En als ze er niet van geleerd hebben? Want als er een ding bewezen is de afgelopen 20 jaar is het wel dat buitenlands militair machtsvertoon de Taliban niet verslaat.
quote:Taliban capture first Afghan provincial capital, in Nimroz - police
KABUL, Aug 6 (Reuters) - The city of Zaranj in Afghanistan's Nimroz province fell to the Taliban on Friday, provincial police said, making it the first provincial capital the insurgents have captured as they step up offensives.
A spokesperson for Nimroz's police, who declined to be named for security reasons, said the Taliban had been able to capture the city because of a lack of reinforcements from the government.
The insurgents have taken dozens of districts and border crossings in recent months and put pressure on several provincial capitals, including Herat in the west and Kandahar in the south, as foreign troops withdraw.
De Taliban verslaan kan prima, is geen enkel probleem. Alleen een soort van "methode Westerling" wordt niet gekocht door de volgevreten westerlingen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
En als ze er niet van geleerd hebben? Want als er een ding bewezen is de afgelopen 20 jaar is het wel dat buitenlands militair machtsvertoon de Taliban niet verslaat.
Volgens mij hebben de Russen dat geprobeerd, liep niet zo fantastisch af.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Taliban verslaan kan prima, is geen enkel probleem. Alleen een soort van "methode Westerling" wordt niet gekocht door de volgevreten westerlingen.
Mwoah, de papaveroogst, talksteen en cobalt en andere mijnoperaties zijn veilig gesteld,dus het Grootkapitaal heeft zijn investeringen eruit.quote:Op zondag 9 mei 2021 20:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Alles wat we daar gedaan hebben is zinloos geweest.
Dat kon opzich prima todat de Amerikanen zich ermee gingen bemoeien en allerlei handig wapentuig en een shitload aan dollars gingen invliegen: Operation Cyclone.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
Volgens mij hebben de Russen dat geprobeerd, liep niet zo fantastisch af.
Ah, ja, een beetje genocide plegen en het probleem is opgelost, dat we daar nog niet eerder opgekomen zijn.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kon opzich prima todat de Amerikanen zich ermee gingen bemoeien en allerlei handig wapentuig en een shitload aan dollars gingen invliegen: Operation Cyclone.
Maar goed, de enige oplosing voor dat land is een vuurwals van noord naar zuid en er een grote glasplaat van maken en daarna opnieuw opbouwen.
Jij beweert dat de Taliban verslaan niet mogelijk is, ik zeg van wel. Het zal alleen middels behoorlijk onorthodoxe methodes moeten.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, ja, een beetje genocide plegen en het probleem is opgelost, dat we daar nog niet eerder opgekomen zijn.
Tegen IS voornamelijk, ze hebben hun banden met al-Qaeda nooit verbroken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:48 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Taliban mag het nu overnemen en gaan knokken tegen Alqaida/IS
Ja die Amerikaanse propaganda dat dankzij hen de Afghanen de oorlog tegen de Sovjets wonnen, totdat ze dit jaar zelf moesten afdruipen (en dat na 20 jaar vechten en hulp van meer dan 40 landen, financieel als met manschappen).quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat kon opzich prima todat de Amerikanen zich ermee gingen bemoeien en allerlei handig wapentuig en een shitload aan dollars gingen invliegen: Operation Cyclone.
Maar goed, de enige oplosing voor dat land is een vuurwals van noord naar zuid en er een grote glasplaat van maken en daarna opnieuw opbouwen.
Die onorthodoxe methodes zijn ook gebruikt, alleen zie je dat niet op CNN of de NOS, moet je wat dieper voor graven.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 19:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij beweert dat de Taliban verslaan niet mogelijk is, ik zeg van wel. Het zal alleen middels behoorlijk onorthodoxe methodes moeten.
Kerel, ik ben er zelf geweest dus ga mij nou niet vertellen dat ik maar wat dieper moet graven...quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:11 schreef ZoonVan het volgende:
Ja die Amerikaanse propaganda dat dankzij hen de Afghanen de oorlog tegen de Sovjets wonnen, totdat ze dit jaar zelf moesten afdruipen (en dat na 20 jaar vechten en hulp van meer dan 40 landen, financieel als met manschappen).
Dat lost alles op, tenzij het ons overkomt, dan zijn het terroristen.
Die onorthodoxe methodes zijn ook gebruikt, alleen zie je dat niet op CNN of de NOS, moet je wat dieper voor graven.
Omdat je daar als soldaat bent geweest betekent niet dat je alles weet en ziet wat er in dat land (is) gebeurd. Vooral jij als soldaat krijgt propaganda te zien en te horen en wordt geïndoctrineerd, anders ga jij daar natuurlijk niet vechten, zo gaat het sinds mensheugenis met voetknechten. Dus dit argument dat je hier aanvoert werkt niet in je voordeel. Ik ken persoonlijk Afghanen, jongeren als ouderen, die als spionnen/vertalers voor de VS werkten en anderen (vooral jongeren) die voor de Taliban zijn. Ik heb het niet eens over wat deze Afghanen mij vertellen vanuit hun eigen bronnen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kerel, ik ben er zelf geweest dus ga mij nou niet vertellen dat ik maar wat dieper moet graven...
Jaja...quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:03 schreef ZoonVan het volgende:
[..]
Omdat je daar als soldaat bent geweest betekent niet dat je alles weet en ziet wat er in dat land (is) gebeurd. Vooral jij als soldaat krijgt propaganda te zien en te horen en wordt geïndoctrineerd, anders ga jij daar natuurlijk niet vechten, zo gaat het sinds mensheugenis met voetknechten. Dus dit argument dat je hier aanvoert werkt niet in je voordeel. Ik ken persoonlijk Afghanen, jongeren als ouderen, die als spionnen/vertalers voor de VS werkten en anderen (vooral jongeren) die voor de Taliban zijn. Ik heb het niet eens over wat deze Afghanen mij vertellen vanuit hun eigen bronnen.
The Timesquote:US unleashes B-52s in bid to stem Taliban advance
American B-52 bombers and Spectre gunships have been sent into action against the Taliban to try to stop the insurgents’ march on three key cities.
The return of the B-52 “stratofortress” after at least a year’s hiatus is the clearest sign yet that the Pentagon is being forced to intensify daily sorties, not only to halt the Taliban but also to help the struggling Afghan air force.
Doen ze alleen maar voor de show, omdat de wereld ziet hoe ze hun bondgenoten in de steek hebben gelaten.quote:
Die zullen denk ik ook wel snel de ambassade opheffen, no way dat die beschermd kan blijven op termijn.quote:
hetzelfde gebeurde na afloop van de vietnamoorlogquote:
Deden ze al jaren...quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
hetzelfde gebeurde na afloop van de vietnamoorlog
weken lang bommen tapijten met de B 52 en agent orange
tactiek van de verschroeide aarde
zinloos gedoe
quote:Beginning in 1965, B-52Ds and Fs flying from bases on Guam and Okinawa and in Thailand carried out highly destructive bombing campaigns over North and South Vietnam. The B-52G, also used to attack North Vietnam, was given even greater fuel capacity and was equipped to launch a number of air-to-surface and antiship missiles.
De nuance is natuurlijk wel dat als de Amerikanen pas over een jaar vertrokken zouden zijn het land dan ook snel in handen van de Taliban komt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:48 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Doen ze alleen maar voor de show, omdat de wereld ziet hoe ze hun bondgenoten in de steek hebben gelaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |