Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:04 schreef Candaasje het volgende:
Hey, waren wij ooit verre collega's? Of zit jij in een ander UMC?
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussenquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).
Misschien heb ik je wel zien rondlopen. Geen idee alleen hoe je eruit ziet
Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor mequote:Op vrijdag 30 april 2021 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussenIk ben vrij middle of the road, dus daar heb je weinig aan
Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK)quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor me![]()
![]()
![]()
Sorry![]()
Oh mogelijk vast wel dan, want ik liep op poli 25 en verder op alle afdelingen! D-toren ook wel regelmatig, zeker in het weekend.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussenIk ben vrij middle of the road, dus daar heb je weinig aan
Ik droeg altijd een witte jas. Labojas dan wel, maar dat was af en toe al verwarrend zat voor patiëntenquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK)
Heb je geen in-ear headset? Die vind ik veel fijner. Had laatst weer even zo'n koptelefoon over je oren op, en dat ging na een uur echt smerig naar zeer doen door de druk op mijn oorschelpen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
Pfffff klaar met sollicitanten voor vandaag. Zweetoren krijg je daarvan, met zo'n koptelefoon op van 8:00 - nu.
Helaas krijg ik van alle vormen van in-ear snel oorontsteking; ook mijn motorfiets-geluidsdempers droeg ik om die reden vaak niet..quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Heb je geen in-ear headset? Die vind ik veel fijner. Had laatst weer even zo'n koptelefoon over je oren op, en dat ging na een uur echt smerig naar zeer doen door de druk op mijn oorschelpen.
Wel leuke nieuwe (potentiële) collega gevonden?
Oh goed te horen!quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK)
Ik gebruik echt nooit een koptelefoon of oortjes, mega hekel aanquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
Pfffff klaar met sollicitanten voor vandaag. Zweetoren krijg je daarvan, met zo'n koptelefoon op van 8:00 - nu.
Omdat niet het hele huis mee hoeft te genieten van wat de andere kant zegt; onze thuiswerkplekken zijn net ff te dichtbij elkaar om vrijuit alle gesprekken te kunnen voeren.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gebruik echt nooit een koptelefoon of oortjes, mega hekel aan
Waarom niet gewoon microfoon?
En dan bedoel ik dus niet MC style maar gewoon in je device
Ah, ja dat is shit ja. Drukt wel meer vuil je oor in, heb ik zelf het idee.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Helaas krijg ik van alle vormen van in-ear snel oorontsteking; ook mijn motorfiets-geluidsdempers droeg ik om die reden vaak niet..
Helaas bizar weinig kandidaten, en daarvan een hoog voormalig "jobhop-percentage". Die dan nu ineens "meer een team en "wij-gevoel" zeggen te willen".
Ik ben er iig niet uit.
Ah, matigquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Omdat niet het hele huis mee hoeft te genieten van wat de andere kant zegt; onze thuiswerkplekken zijn net ff te dichtbij elkaar om vrijuit alle gesprekken te kunnen voeren.
Tijdens videobellen deuren en ramen dicht, microfoon van webcam en geluid via koptelefoon.
Ik zit in wat voorheen onze inloopkast was, een van de redenen waarom we ondanks bubbel toch een huis zoeken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, matig
Ik zou dat heel vervelend vinden werken
Maar heb luxe van eigen kamer hier, dat is echt megafijn
Jammer alleen dat de schoonmaker van werk hier niet thuis langs komt. Dat zou dan helemaal ideaal zijn
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ja dat is shit ja. Drukt wel meer vuil je oor in, heb ik zelf het idee.
En hm, weet je de precieze redenen van dat jobhoppen? Ik ben ook een vrij grote jobhopper als je naar mijn cv kijkt, maar deels was het pech (bedrijf failliet), deels was het tijdelijk werk (waarneming), en deels was het eigen keuze (verder willen ontwikkelen). Slechts 1x dat ik het team niet prettig vond om in te werken. Ik vind een goede sfeer binnen het team namelijk wel héél belangrijk. En investeer daar dan ook wel echt in. Dus ik was bij mijn vorige werkgever ook echt heel vaak degene die wat lekkers meenam, of hielp met het regelen van cadeautjes/kaartjes. Ook als het juist even wat minder ging binnen het team door omstandigheden. Of ik er nu pas 2 weken werkte of al 1,5 jaar maakte dan voor mij niet uit.
Doet me denken aan de naaikamer van moeder van mijn vriendin.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zit in wat voorheen onze inloopkast was, een van de redenen waarom we ondanks bubbel toch een huis zoeken.
Ah, dat is minder dan ja.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .
Wij hebben sinds kort een schoonmaker thuis. Ik voel me altijd vet ongemakkelijk als die er is, zo opgesloten in m'n eigen huis.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, matig
Ik zou dat heel vervelend vinden werken
Maar heb luxe van eigen kamer hier, dat is echt megafijn
Jammer alleen dat de schoonmaker van werk hier niet thuis langs komt. Dat zou dan helemaal ideaal zijn
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier ook helemaal niet meer hoor, maar een oude mag je houden.
Als er een betere baan zekerheid geboden wordt en vast contract is het hoppen een stuk minder. Wel eens rond gekeken, maar nergens een vaste baan te vinden. En een aantal bedrijven dat een zzp constructie aanbied. Relatief veel geld maar 0 zekerheid.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .
Ik dacht ook dat dat niet meer mochtquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef sigme het volgende:
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?
Nog maar voor de helft van het totaalbedrag had ik begrepen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?
Mee eensquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Als er een betere baan zekerheid geboden wordt en vast contract is het hoppen een stuk minder. Wel eens rond gekeken, maar nergens een vaste baan te vinden. En een aantal bedrijven dat een zzp constructie aanbied. Relatief veel geld maar 0 zekerheid.
Dan maar waar ik nu zit. Wat minder per maand, gaan auto van de zaak. Maar wel zekerheid en weinig gezeur.
Kan dat truitje binnenstebuiten ja?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jeetje..ik heb net gedoucht.... maar wel je konijnentruitje aan! (Gisteren ook, maar ik geloof dat ik hem binnenstebuiten heb gedragen. Nouja, gisteren zwart met turquoise konijnen, nu vice versa)
Flaneer ze!
Door het patroon/stofje valt het niet op nee. Alleen het kleine bonnetje in mijn nek verraadt het.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan dat truitje binnenstebuiten ja?Wel leuk dat je 'm echt draagt haha.
PS: nog interesse in een mooie linnen jurk waar jouw voorgevel waarschijnlijk wel in past en de mijne net niet?
Qua flaneren: ik heb mezelf eerst voor schut gezet door met raar nat opgedroogd haar te verschijnen in de schreeuwluikjesvergadering. Maar nu ben ik losgeschud en kan ik straks Stad in.
* sigme gaat verder bijlezen zolang kantoor me niet stoort
Ik kan me er iets bij voorstellen ja. Wat een griebuszeikweer.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:52 schreef Molo het volgende:
Ik ben oprecht nu wel blij dat ik kampeerweekend geskipt heb omdat te druk en teveel gedoe
Volgende poging is het vast wél mooi weer
Nee joh, dat staat ook echt heel raar en afstand-creërend.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh goed te horen!
Schijthekel aan witte jassen voor jouw functie. Niet passend dat vind ik
Eigenheid
Hier komt regelmatig een roodborstje met een noodgang voor het raam langs. Het nest, is blijkbaar bewoond.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:
Hier is het vandaag mooier en droger dan dat het gister was, ik hoor zelfs vogeltjes.
Klopt hoor!quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Nog maar voor de helft van het totaalbedrag had ik begrepen.
quote:Sinds 2013 kunnen huizenkopers de hypotheekrente alleen nog aftrekken als ze de lening in dertig jaar volledig aflossen. Destijds stond de tienjaarsrente boven de 4% en maakten mensen maar wat graag gebruik van die renteaftrek. De rente is nu nog maar zo'n 1,5%. Bij een annuītaire hypotheek van ¤100.000 levert dat nog maar een paar tientjes per maand op.
Nu dat voordeel kleiner is, lonkt aflossingsvrij weer. Over een aflossingsvrij deel krijgen huizenkopers weliswaar geen hypotheekrenteaftrek, maar het levert wel aanzienlijk lagere maandlasten op. Volgens Hendrik Schakel van Viisi Hypotheken bestaat de helft van de hypotheeklasten bij de huidige rentestanden ongeveer uit aflossing.
Overigens is volledig aflossingsvrij er in principe niet meer bij, banken hebben met elkaar afgesproken dat de aflossingsvrije hypotheek maximaal 50% van de woningwaarde mag zijn.
Originele link van het artikel: https://fd.nl/weekend/138(...)eer-aan-populariteit
Waarom zou het dan geen probleem zijn? Als de looptijd verstrijkt *moeten* ze aflossen, bijvoorbeeld door een nieuwe hypotheek te nemen, maar dan moeten ze wel een nieuwe hypotheel krijgen en daarvoor is de huiswaarde bepaald niet het enige criterium.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat dat niet meer mocht
Mijn ouders hebben nog zo'n hypotheek. Maar goed, dat huis is 3x zoveel waard als toen ze het kochten, dus op zich geen probleem.
Ik heb er verbale oorlogen over gevoerd in het verledenquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, dat staat ook echt heel raar en afstand-creërend.
Oefquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees nu een column van een geneeskundestudent, en een van de reacties is van een arts met de achternaam 'Colon'. Ik stikte er haast in. (Ja nee, niet in zijn dikke darm dus. Godzijdank).
quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees nu een column van een geneeskundestudent, en een van de reacties is van een arts met de achternaam 'Colon'. Ik stikte er haast in. (Ja nee, niet in zijn dikke darm dus. Godzijdank).
Oi! Ik heb weer werk.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze kunnen hier nog 14 jaar wonen en dan zouden ze allebei bijna 90 zijn. Dus ik denk niet dat ze er dan nog willen wonen. Ik ben erg voor huis verkopen (hypotheek dus afbetalen) en met lekker veel geld kleiner gaan wonen. Maar ja, dan moet dat kleiner wonen wel geschikt zijn voor iemand in een (vrij grote) rolstoel en dat is wel een dingetjequote:Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef sigme het volgende:
Waarom zou het dan geen probleem zijn? Als de looptijd verstrijkt *moeten* ze aflossen, bijvoorbeeld door een nieuwe hypotheek te nemen, maar dan moeten ze wel een nieuwe hypotheel krijgen en daarvoor is de huiswaarde bepaald niet het enige criterium.
Wat fijn, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Oi! Ik heb weer werk.![]()
![]()
![]()
Maandag beginnen!
Niet eens, iets met een A.quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Heet 'ie ook nog Quinten? Dan is 'ie zonder beroep ook fout.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maandag beginnen!
Mét dikke auto ook?quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maandag beginnen!
quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.
Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meerquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).
Misschien heb ik je wel zien rondlopen. Geen idee alleen hoe je eruit ziet
Volgens mij hebben wij sowieso een poosje op aangrenzende afdelingen op de uni gewerkt toch, in dezelfde periode? Psychiatrie is helemaal achterin, weet even niet meer welk lettertje daarbij hoort.quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meerBen ik jullie net misgelopen
Nee wel 2 tredes omhoog qua salaris. Ik moet daarvoor wel mijn eigen baan en afdeling creërenquote:
Wat gaaf!quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:48 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Ik ben zo blij. En het is al zo vertrouwd want met oud collega’s en een gedeelte van wat ik de afgelopen 3 jaar gedaan heb.
Ik heb ook geen sollicitatie gehad maar een kennismaking. Hoi Tally wij zijn..... kom je hier werken? Je oud collega’s zijn zo lyrisch over je. Wat wil je verdienen? Hoeveel uur? Welke dagen? Okay doen we!
Er mocht op dit moment ook wel wat makkelijk gaan vind ik hoorquote:
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij sowieso een poosje op aangrenzende afdelingen op de uni gewerkt toch, in dezelfde periode? Psychiatrie is helemaal achterin, weet even niet meer welk lettertje daarbij hoort.
Dat moet nog beginnen. We dachten dat de rechtzaak bijna was maar zij hebben uitstel gevraagd en sinds 2 weken nu contractontbinding en sinds afgelopen vrijdag zit hij thuisquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.
Maar ik heb wel tijdens m'n PhD in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in het werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd![]()
Als het nog te volgen is zo![]()
@:Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?
quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:46 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee wel 2 tredes omhoog qua salaris. Ik moet daarvoor wel mijn eigen baan en afdeling creëren
Nou ja baan creëren meer de invulling van mijn baan zelf doen
Zo zeg! Supergaaf! Van hartequote:Op vrijdag 30 april 2021 12:48 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Ik ben zo blij. En het is al zo vertrouwd want met oud collega’s en een gedeelte van wat ik de afgelopen 3 jaar gedaan heb.
Ik heb ook geen sollicitatie gehad maar een kennismaking. Hoi Tally wij zijn..... kom je hier werken? Je oud collega’s zijn zo lyrisch over je. Wat wil je verdienen? Hoeveel uur? Welke dagen? Okay doen we!
Ah ja, jij werkt nú waar ik vlakbij werkte (2008-2018 werkte ik aan die uni, en daarvoor studeerde ik er). Ik werk vanaf 2019 in dat UMC, aan beide kanten, maar voornamelijk aan de andere kant.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.
Maar ik heb wel tijdens m'n PhD van feb15-jun20 in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd![]()
Als het nog te volgen is zo![]()
@:Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?
Ja lekker he. Ik heb vorige week vrijdag mn contract getekend. Ik ben zo opgelucht en kan niet wachten om te beginnen. Ik heb mn werkplek al helemaal ingerichtquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Zo zeg! Supergaaf! Van harte
Per wanneer? Oh maandagDat is echt snel.
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluitenquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:10 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat moet nog beginnen. We dachten dat de rechtzaak bijna was maar zij hebben uitstel gevraagd en sinds 2 weken nu contractontbinding en sinds afgelopen vrijdag zit hij thuiswant dat was juridisch voor hen beter.
Haha wat grappig, ik studeerde er van 2008 (vanaf 2009 bij fsw) tm 2014. Nu ben ik wel benieuwd bij welke afdeling jij werkte! Want ik heb denk ik wel dezelfde studie gedaan als die jij er hebt gedaan. Misschien heb ik je wel als docent gehadquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ah ja, jij werkt nú waar ik vlakbij werkte (2008-2018 werkte ik aan die uni, en daarvoor studeerde ik er). Ik werk vanaf 2019 in dat UMC, aan beide kanten, maar voornamelijk aan de andere kant.
Oh shit! Sterktequote:Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter, op de "ondergaan" manier dat er zoiets bestaat als oogmigraine. Wat ontzettend beangstigend is dat zeg, als je niet weet wat het is. Los van eng is het ook enorm onprettig, vermoeiend en ontwrichtend. Moe, trillerig en met zwaar hoofd toch boodschappen gedaan. Matig succes. Wel beter dan morgen omdat a) zaterdag en b) 1 mei op een zaterdag en ik woon aan de Duitse grens.
Sporten afgezegd, zo dutje doen. Vanavond eigenlijk wel naar vrienden.
Functieleer/neuropsychologie. Wat ik in 2008 deed is een beetje schimmig maar ik heb in ieder geval een poos Onderzoekspracticum gegeven. En in de jaren daarna wat meer de echte neurovakken dus ik vermoed dat jij die niet gedaan hebt. Ook een boel onderwijs gegeven bij ASW want daar werkte ik.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluiten
[..]
Haha wat grappig, ik studeerde er van 2008 (vanaf 2009 bij fsw) tm 2014. Nu ben ik wel benieuwd bij welke afdeling jij werkte! Want ik heb denk ik wel dezelfde studie gedaan als die jij er hebt gedaan. Misschien heb ik je wel als docent gehad
[..]
Oh shit! Sterktehopelijk helpt het dutje!
Naar is dat, auraquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik, godzijdank, nu geen enorme alleoverheersende migraine koppijn heb.
Slapen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt nergens zin in vandaag. Niet eens in niets doen
Dat is heel klote. Het is inderdaad eng (vond mijn huisarts ook) maar gelukkig niet gevaarlijk.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter, op de "ondergaan" manier dat er zoiets bestaat als oogmigraine. Wat ontzettend beangstigend is dat zeg, als je niet weet wat het is. Los van eng is het ook enorm onprettig, vermoeiend en ontwrichtend. Moe, trillerig en met zwaar hoofd toch boodschappen gedaan. Matig succes. Wel beter dan morgen omdat a) zaterdag en b) 1 mei op een zaterdag en ik woon aan de Duitse grens.
Dat je daar geen zin in hebt, snap ik dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meh. Ook geen zin in. En lukt niet ook. Ik ga de wc schoonmaken. Ook geen zin in.
Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie, en heb studiepad sociale psychologie en studiepad cognitieve & neurobiologische psychologie gedaan (zo heette het destijds iig). Perceptie&actie, experimenteren & registreren 1 en 2, practicum cognitieve en neurobiologische psychologie, biopsychosociale perspectieven op psychopathologie, psychologische diagnostiek&testtheorie.. toevallig één van die vakken gegeven? M'n bachelorscriptie geschreven bij vd Stigchel, die ken je dan vast ook?quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Functieleer/neuropsychologie. Wat ik in 2008 deed is een beetje schimmig maar ik heb in ieder geval een poos Onderzoekspracticum gegeven. En in de jaren daarna wat meer de echte neurovakken dus ik vermoed dat jij die niet gedaan hebt. Ook een boel onderwijs gegeven bij ASW want daar werkte ik.
Dit is wel precies hoe ik me voel nu jaquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Naar is dat, auraIk krijg er doorgaans ook geen enorme hoofdpijn van, meer een zware kop en niet zo top voelen, dus ik duim voor je dat het bij jou ook zo uitpakt
Ja vooral voor mijn man. De workaholic die nu verplicht thuis zit en nu al tegen de muur oploopt. Na een week!quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluiten
Jaquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat je daar geen zin in hebt, snap ik dan weer wel.
Nee, allemaal niet, maar wel grotendeels gevolgd tijdens mijn eigen studie. Van dat studiepad gaf ik ontwikkelingsneuropsychologie, neuropsychologische diagnostiek, wat werkgroepen klinische neuropsychologie. Oh, en professionele gespreksvoering. Meer de klinisch vakken dus.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie, en heb studiepad sociale psychologie en studiepad cognitieve & neurobiologische psychologie gedaan (zo heette het destijds iig). Perceptie&actie, experimenteren & registreren 1 en 2, practicum cognitieve en neurobiologische psychologie, biopsychosociale perspectieven op psychopathologie, psychologische diagnostiek&testtheorie.. toevallig één van die vakken gegeven? M'n bachelorscriptie geschreven bij vd Stigchel, die ken je dan vast ook?
Ik ging toen naar de huisarts (na 3 dagen want er zat een weekend tussen). Huisarts pakte halverwege mijn verhaal de telefoon en dat vond ik heel onbeschoftquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Oh, toch wel veel mensen die het herkennen. Ik probeerde dus met matig zicht te googlen nadat ik in matige paniek F. bericht had.![]()
Had het nog nooit eerder gehad, dacht dat ik blind werd.
De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld. School in paniek, m'n moeder gebeld, moeder in paniek, die heeft eerst de oogarts uit het ziekenhuis waar ze zelf onder controle stond gebeld maar moest van hen met me naar de huisarts (hoorde ik achteraf) en is me toen komen ophalen en meteen naar de huisarts gereden. Die concludeerde dat er of iets in m'n oog had gezeten (wat school uiteraard direct door zo'n beetje iedere docent die aanwezig was heeft laten checken) of migraine. Was dus duidelijk dat tweede.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Oh, toch wel veel mensen die het herkennen. Ik probeerde dus met matig zicht te googlen nadat ik in matige paniek F. bericht had.![]()
Had het nog nooit eerder gehad, dacht dat ik blind werd.
Ik kwam dus inderdaad ook eerst 'netvliesloslating' ofzo tegen. Daarnaast hielp het ook niet dat mijn moeder een oogzenuwtumor heeft gehad die haar zicht afknelde.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ging toen naar de huisarts (na 3 dagen want er zat een weekend tussen). Huisarts pakte halverwege mijn verhaal de telefoon en dat vond ik heel onbeschoft. Maar eiste een spoedconsult bij de oogarts, verdenking netvliesloslating. Kon een paar uur later daar naar toe, op kantoor gegoogled en toen kreeg ik het spaans benauwd.
Maar oogarts wist heel snel dat het dat niet was pffff.
De laatste tijd krijg ik er wel wat hoofdpijn van, maar niet op het migraine niveau. Lekkere van thuiswerken is, dat je dan even op bed of bank kunt gaan liggen. Dat helpt wel om van het rotgevoel af te komen.
Ah ja de klinische kant ben ik idd niet opgegaan. Wel nog een vak coaching psychologie gedaan. Ontwikkelingspsychologie ook niet, wel grappig eigenlijk, want ik vond kinderen en ontwikkeling van kinderen juist heel interessant en zit ook al vanaf m'n masterstages heel erg in die hoekquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, allemaal niet, maar wel grotendeels gevolgd tijdens mijn eigen studie. Van dat studiepad gaf ik ontwikkelingsneuropsychologie, neuropsychologische diagnostiek, wat werkgroepen klinische neuropsychologie. Oh, en professionele gespreksvoering. Meer de klinisch vakken dus.
En die ken ik wel ja
quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
De eerste keer dat ik een aura had, had ik net een tentamen neurologie gehad, en in het boek stond een plaatje met precies hoe ik het zag. Ik wist dus gelukkig direct wat er aan de hand was, dat scheelt wel flink wat stress. Best eng anders.
Ik dacht ook dat ik wat in mijn oog had. Dacht eerst dat ik in de zon gekeken had, maar ja, zon scheen niet.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld. School in paniek, m'n moeder gebeld, moeder in paniek, die heeft eerst de oogarts uit het ziekenhuis waar ze zelf onder controle stond gebeld maar moest van hen met me naar de huisarts (hoorde ik achteraf) en is me toen komen ophalen en meteen naar de huisarts gereden. Die concludeerde dat er of iets in m'n oog had gezeten (wat school uiteraard direct door zo'n beetje iedere docent die aanwezig was heeft laten checken) of migraine. Was dus duidelijk dat tweede.
Grappig is dat ik het daarna eigenlijk altijd andersom heb gehad. Dus het begint juist in het midden, met een wazige stip, en die wordt steeds groter tot alles een soort plas water is waar steeds een druppel in valt. En ik kan dan ook niet meer lezen, maar ook niet meer schrijven of typen - ik sla echt wartaal uit. Ik hoor wel dat wat ik zeg niet klopt, maar het lukt me niet het goed te zeggen. En bij typen lees ik het dan 10x na en denk ik dat het klopt en als ik dat achteraf dan lees slaat het helemaal nergens op. Van spelfouten tot compleet onvolgbare tekst.
Bij mij is het net zo'n jaren-80-feestje, met neon roze en geel en blauwquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]'mijn eerste aura' begon echt uitzonderlijk mooi met allemaal glitters in mijn beeld en ik had het ook nog niet lang daarvoor bij een college gehad. Dus ook herkenbaar en geen paniek
(al heb ik wel een paar uur in spanning gezeten of ik nu ook de vaak er op volgende migraine hoofdpijn zou krijgen, maar nee)
Oh shit, nou kijk maar hoe het vanavond gaat dan. Misschien gaat het gauw overquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Klinkt als een mopperdagquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt nergens zin in vandaag. Niet eens in niets doen
Met de hakken achter je oogballen?quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:54 schreef Clubsoda het volgende:
Als mijn aura een kledingstuk was:
[ afbeelding ]
A vleugel. Maar ben ik ook geweestquote:Op vrijdag 30 april 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meerBen ik jullie net misgelopen
Keihard erop stampen!quote:Op vrijdag 30 april 2021 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met de hakken achter je oogballen?
Ding op speaker laten staan en een boek lezen? Ik stond gisteren ook lang in de wacht, maar gewoon doorgewerkt. Is net wat minder ergernis.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:01 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt goed, je nieuwe werkplek @:Tally ! Leuk!
Ik krijg een beetje een punthoofd van het uitzendbureau. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn bericht van gisteren, en ik heb net na 6,5 minuut met 'nog meer dan 5 wachtenden voor u!' maar opgehangen toen ik iemand aan de lijn probeerde te krijgen.
Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ding op speaker laten staan en een boek lezen? Ik stond gisteren ook lang in de wacht, maar gewoon doorgewerkt. Is net wat minder ergernis.
Ah, ja, da's minder. gewoon alleen een muziekje, dat kan je zacht zetten.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.Ik ga boodschappen doen. Ga eens kijken of nog ergens anders een mail naartoe kan sturen.
Nouja, het is dus om op het werk te komen. Ze hebben me nog steeds niet ingeroosterd, dus ik wil weten of er iets mis gaatquote:Op vrijdag 30 april 2021 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ja, da's minder. gewoon alleen een muziekje, dat kan je zacht zetten.
Maar eh, dan hoop ik dat je op je werk een afspraak kunt maken voor een vaccinatie. Haar heb ik ruim een uur op gewacht. Maar dan hoefde ik weer niet op de site gaan kijken, want de afspraak moest telefonisch
Dat snapte ik. Wel zonde, zowel voor jou, maar hoe meer prikkers hoe beter.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, het is dus om op het werk te komen. Ze hebben me nog steeds niet ingeroosterd, dus ik wil weten of er iets mis gaat.
Jeetjequote:Op vrijdag 30 april 2021 13:35 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja vooral voor mijn man. De workaholic die nu verplicht thuis zit en nu al tegen de muur oploopt. Na een week!
Locaties in regio Utrecht, maar dat zijn Houten, Jaarbeurs in Utrecht, Breukelen, Woerden, Amersfoort, Veenendaal en Nieuwegein komt er ook nog aan geloof ik.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat snapte ik. Wel zonde, zowel voor jou, maar hoe meer prikkers hoe beter.
Kan jij ook op meerdere locaties ingeroosterd worden? Alleen in het gebied van "jouw" GGD of kan je ook naar andere delen van het land (als je dat zou willen)
Wauw, da's best wel wat!quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Locaties in regio Utrecht, maar dat zijn Houten, Jaarbeurs in Utrecht, Breukelen, Woerden, Amersfoort, Veenendaal en Nieuwegein komt er ook nog aan geloof ik.
Goed eten en genieten is van levensbelang!quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik bijna net zulke belangrijke problemen met iemand bereiken. Okay, het is misschien iets minder van levensbelang, maar toch.
Ik heb begin deze week een mail gestuurd naar een bakkertje of we zaterdag high tea af kunnen halen. Geen reactie. Telefoon nemen ze ook niet op. Nu maar een whatsapp gestuurd.Beetje irritant omdat je voor zulke dingen vaak wel 24 uur van te voren moet zijn, dus andere locaties zitten waarschijnlijk ook niet op me te wachten.
Het is vooral voor iemands verjaardag. Dus je denkt net iets minder makkelijk 'fuck it, we eten wel patat'.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:49 schreef Candaasje het volgende:
Goed eten en genieten is van levensbelang!
Die zitten duidelijk niet om klanten verlegen dusquote:Op vrijdag 30 april 2021 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik bijna net zulke belangrijke problemen met iemand bereiken. Okay, het is misschien iets minder van levensbelang, maar toch.
Ik heb begin deze week een mail gestuurd naar een bakkertje of we zaterdag high tea af kunnen halen. Geen reactie. Telefoon nemen ze ook niet op. Nu maar een whatsapp gestuurd.Beetje irritant omdat je voor zulke dingen vaak wel 24 uur van te voren moet zijn, dus andere locaties zitten waarschijnlijk ook niet op me te wachten.
True, het is Lof der Zoetheid.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:16 schreef Molo het volgende:
Die zitten duidelijk niet om klanten verlegen dus
quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Doe voor 8 mei aangifte! De procrastinateur in mij wilde bijna uitloggen
Ik ook hoorquote:
Dit. Of vraag ik uitstel aan en doe het dan toch nog op tijd.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook hoorIk neem me elk jaar voor om vroeg de belastingaangifte te doen en op de één of andere manier kom ik altijd op 30 april uit
Mag hij niet. Is staat non actief. Dat betekend dat hij klaar moet staan om te werken wanneer ze hem wel weer oproepenquote:Op vrijdag 30 april 2021 15:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JeetjeBah zeg
In welk vakgebied zit hij? Is er geen vrijwilligerswerk dat hij kan doen in de tussentijd?
Ja ik bedoelde het cynisch eigenlijk, ik vind zulks echt heel erg klantonvriendelijkquote:Op vrijdag 30 april 2021 16:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
True, het is Lof der Zoetheid.Maar ondanks hun lekkere gebak wel een beetje zat van hun bagger-communicatie.
Hoe goed is hij in voortuinen zwartbetaald aanleggen?quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Mag hij niet. Is staat non actief. Dat betekend dat hij klaar moet staan om te werken wanneer ze hem wel weer oproepenhij had bedacht om iets te doen als een krantenwijk ofzo. Iets wat je kan doen voor je werk maar kan niet op zn naam ivm de rechtzaak. En onze kinderen zijn nog te jong
quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geld verdiend
Vergoeding nierdonatie op de bus, declaratie reiskosten naar mijn zorgverzekering gestuurd en de belastingaangifte gedaan. Ik dacht net op tijd, want voor 1 mei. Maar wat staat er als je inlogt? Doe voor 8 mei aangifte! De procrastinateur in mij wilde bijna uitloggen, maar toch maar de aangifte gedaan
Ze gooien gewoon een bak geld weg. Al die mensen die studie laten doen en dan niet inplannen. Ja uiteindelijk gaan mensen dan ander werk aannemen he. Zonde!quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.Ik ga boodschappen doen. Ga eens kijken of nog ergens anders een mail naartoe kan sturen.
Blokhoeve. Daar moeten mn schoonouders naar toe begin mei voor hun vaccinatiesquote:Op vrijdag 30 april 2021 15:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Locaties in regio Utrecht, maar dat zijn Houten, Jaarbeurs in Utrecht, Breukelen, Woerden, Amersfoort, Veenendaal en Nieuwegein komt er ook nog aan geloof ik.
quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe goed is hij in voortuinen zwartbetaald aanleggen?
Nee ruk is dat, hopelijk duurt dat niet al te lang meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:39 schreef AnneX het volgende:
Wat waren jullie druk met salaris en studie vergelijken.😎
Vanmorgen was ik even in het diak in Utrecht. Stond er buiten een enorme rij van wel 200 mensen met paraplu’s - want het goot - : Personeel wachtend op een vaccinatie.![]()
Wat een kapitaalvernietiging: > 200 man niet aan het werk voor een x aantal uren.
@:Candaasje …dat je nog niks hebt gehoord! In Houten waren drie weken geleden 12 van de 24 plekken bezet.
@:TallyGeweldig en dan ook leuke aanbevelingen van de oud- en opnieuw collega’s.
Ohoh…@:Lonaa wat een akelige schrik is dat! Hopelijk herstelt het snel!
Nog even over strijk Zen: zien jullie het verschil:Tja... tientallen mensen thuis in afwachting van de uitkomst van een testuitslag of zelf positief getest is nog duurder..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bij je foto zie ik het verschil bij die zwarte duidelijk. Zou er bij mij dus ook niet inkomen. Maar bij de andere twee: echt niet hoor.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Da's voor jou ook wel balen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:37 schreef Tally het volgende:
[..]Hijs niet zo goed met zijn handen zeg maar
Dit.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:36 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ze gooien gewoon een bak geld weg. Al die mensen die studie laten doen en dan niet inplannen. Ja uiteindelijk gaan mensen dan ander werk aannemen he. Zonde!
Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Mag hij niet. Is staat non actief. Dat betekend dat hij klaar moet staan om te werken wanneer ze hem wel weer oproepenhij had bedacht om iets te doen als een krantenwijk ofzo. Iets wat je kan doen voor je werk maar kan niet op zn naam ivm de rechtzaak. En onze kinderen zijn nog te jong
De twee aan linkerkant waren al gestreken, en toen dacht ik aan de opmerkingen en hing de zwarte er ongestreken en gestreken naast.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Tja... tientallen mensen thuis in afwachting van de uitkomst van een testuitslag of zelf positief getest is nog duurder..
En bij je foto zie ik het verschil bij die zwarte duidelijk. Zou er bij mij dus ook niet inkomen. Maar bij de andere twee: echt niet hoor.
Bij ons is t dan beter georganiseerd : 3 middagen na 17 uur werd iedereen geprikt.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:39 schreef AnneX het volgende:
Vanmorgen was ik even in het diak in Utrecht. Stond er buiten een enorme rij van wel 200 mensen met paraplu’s - want het goot - : Personeel wachtend op een vaccinatie.![]()
Wat een kapitaalvernietiging: > 200 man niet aan het werk voor een x aantal uren.
Het laatst was ik daar in 2014. De neusquote:Op vrijdag 30 april 2021 17:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Bij ons is t dan beter georganiseerd : 3 middagen na 17 uur werd iedereen geprikt.
En het diak..daar is Q geboren in 84
quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:39 schreef AnneX het volgende:
Wat waren jullie druk met salaris en studie vergelijken.😎
@:Candaasje …dat je nog niks hebt gehoord! In Houten waren drie weken geleden 12 van de 24 plekken bezet.
@:TallyGeweldig en dan ook leuke aanbevelingen van de oud- en opnieuw collega’s.
Ohoh…@:Lonaa wat een akelige schrik is dat! Hopelijk herstelt het snel!
Nog even over strijk Zen: zien jullie het verschil:Ja de gestreken was is een stuk valer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Whahaquote:Op vrijdag 30 april 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik was Engels aan het oefenen met S. en een afspraak aan het maken voor volgende keer.
S.: "Friday is OK. I will write it on my shoulder."
Ik:
S.: "Shoulder? Calendar?"
Schedule
Zolang hij officieel in dienst is mag hui tijdens de normaal ingerosterde uren gaan andere werkzaamheden verrichten. Krantenwijk er voor, of er na zou geen probleem mogen zijn. Hij zit niet ziek thuis.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?
Er is ook vrijwilligerswerk buiten kantoortijden.quote:Op vrijdag 30 april 2021 17:25 schreef z80 het volgende:
[..]
Zolang hij officieel in dienst is mag hui tijdens de normaal ingerosterde uren gaan andere werkzaamheden verrichten. Krantenwijk er voor, of er na zou geen probleem mogen zijn. Hij zit niet ziek thuis.
Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschilquote:
Misschien ben je verblind door het resultaat?quote:Op vrijdag 30 april 2021 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschil
Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maarquote:Op vrijdag 30 april 2021 17:36 schreef AnneX het volgende:
[..]
Misschien ben je verblind door het resultaat?
Lijfstrijkenquote:Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar
Ditquote:Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar
Volgens mij heeft Anne voor- en nafoto’s gepost waarbij twee voortjes stiekem al naatjes waren.quote:Op vrijdag 30 april 2021 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschil
quote:Duitse boerendochter wint zaak om klimaatwet
De Duitse regering moet de klimaatwet uit 2019 aanscherpen. Dat heeft de hoogste rechtbank in het land bepaald. De aanpassingen moeten uiterlijk eind volgend jaar zijn doorgevoerd. Een boerendochter van het Waddeneiland Pellworm was een van de eisers.
In de Duitse klimaatwet is onder meer vastgelegd dat voor 2030 de uitstoot van broeikasgassen met zeker 55 procent moet zijn teruggedrongen ten opzichte van 1990. Volgens de federale rechtbank in Karlsruhe schendt de wet niet de rechten van toekomstige generaties, maar is wel duidelijk dat deze niet voldoende voorziet in een verdere vermindering van de uitstoot vanaf 2031.
Duitsland streeft ernaar in 2050 vrijwel geen broeikasgassen meer uit te stoten. Om dit doel te behalen, moet de uitstoot van broeikasgassen na 2030 met 'grote snelheid en urgentie' worden verminderd. De lasten moeten beter worden verspreid, omdat de huidige wet 'de hoge last van emissiereductie onherroepelijk uitstelt tot na 2030'.
Door de tekortkomingen van de wet worden de vrijheden geschonden van de veelal jonge mensen die de zaak voor de rechtbank hebben gebracht, aldus de rechtbank. Dat zijn onder meer milieuorganisatie Bund en de klimaatbeweging Fridays for Future. Zij vinden dat de federale regering niet genoeg doet om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en de opwarming van de aarde te beperken.
Boerenfamilie
De 22-jarige Sophie Backsen (foto 2e van rechts), een van de eisers, laat weten dolblij te zijn met het besluit van de rechtbank. Als dochter van een boerenfamilie op het Duitse Waddeneiland Pellworm vreest ze dat de stijgende zeespiegel het laaggelegen eiland opslokt waardoor zij het bedrijf van ouders niet kan overnemen. 'Effectieve klimaatbescherming moet nu worden geīmplementeerd en niet over tien jaar als het te laat is', zegt ze over het klimaatbeleid.
De regering lijkt de rechterlijke uitspraak in de eerste reacties te verwelkomen, terwijl het ook wordt gezien als een nieuwe tegenslag voor bondskanselier Angela Merkel. Haar partij staat in de peilingen achter op de Duitse Groenen. De linkse milieupartij van Annalena Baerbock lijkt bij de stembusgang in september af te stevenen op een verkiezingswinst.
De klimaatwet moet uiterlijk op 31 december 2022 zijn aangepast. Van de rechtbank moet worden gespecificeerd hoe het land de klimaatdoelstellingen gaat halen, terwijl het ook rekening houdt met de periode na 2030.
quote:Boerenorganisaties blij met herziening regels gentech
Vanuit boerenorganisaties is blij gereageerd op de herziening van de regelgeving voor het toepassen van gentechnologie. Wel wordt de hoop uitgesproken dat de Europese Unie hier snel werk van maakt.
De herziening wordt aangekondigd in een rapport waaruit blijkt dat de huidige regelgeving niet meer aansluit met de voortgang die is gemaakt in de gentechnologie. LTO Nederland is blij dat met dit rapport wordt erkend dat de Europese wetgeving een belemmering vormt voor de toepassing van moderne veredelingstechnieken, zoals Crispr-Cas. Dit soort technieken is namelijk hard nodig om de plantaardige productie verder te kunnen verduurzamen, aldus LTO.
Nieuwe genomische technieken (NGT's) zijn volgens boerenorganisaties hard nodig om de doelen in de Europese Green Deal en boer-tot-bordstrategie te halen. Joris Baecke, portefeuillehouder Gezonde Planten van LTO Nederland noemt het rapport een belangrijke stap om uit de impasse te komen die rond gentechniek is ontstaan.
'Boeren en tuinders staan voor de uitdaging hun productiesystemen minder afhankelijk te maken van externe factoren, zoals gewasbeschermingsmiddelen of veranderende weeromstandigheden. Daarnaast zijn er steeds minder middelen beschikbaar die planten kunnen beschermen tegen ziekten en plagen. NGT's kunnen hierbij helpen, door de ontwikkeling van weerbare of resistente rassen', legt Baecke uit.
'Door deze technieken – onder voorwaarden – minder zwaar te reguleren, worden ze beter inzetbaar voor de gangbare land- en tuinbouw. Nu is het aan de Europese Unie om deze manier van innoveren daadwerkelijk verder te stimuleren en te faciliteren', aldus LTO-portefeuillehouder.
Toekomstvisie gewasbescherming
In september committeerde LTO zich samen met andere partijen en overheden aan het Uitvoeringsprogramma Toekomstvisie Gewasbescherming 2030. Met het programma wordt de transitie naar weerbare en duurzame teeltsystemen vormgegeven. Om de duurzaamheidsdoelstellingen uit het programma te behalen, is voor LTO de toepassing van NGT's een cruciale randvoorwaarde. Ook de ambitieuze Europese doelstellingen ten aanzien van duurzame plantaardige productie vereisen dat innovatie op het gebied van weerbare rassen ruimbaan krijgt.
Ook de Europese boerenorganisatie Copa-Cogeca verwelkomt de Europese studie. 'Dit rapport brengt wetenschappelijke duidelijkheid in een essentieel debat, met name met betrekking tot de ambitieuze doelen van de boer-tot-bordstrategie. NGT's bieden echte en concrete instrumenten om oplossingen te vinden voor de huidige en toekomstige klimaat-, milieu- en voedselzekerheidsproblemen waarmee we in de Europese Unie worden geconfronteerd.'
Vaart maken
Wel dingt Copa-Cogeca er bij de Europese Unie op aan om vaart te maken met de nieuwe regelgeving. 'Voor de Europese Commissie hebben deze nieuwe technieken het potentieel om bij te dragen aan een duurzamer voedselsysteem met meer resistente rassen tegen ziekten en klimaatverandering, terwijl ze tegelijkertijd betaalbare oplossingen bieden voor boeren en consumenten. De commissie erkent ook dat deze nieuwe technieken niet kunnen worden overwogen binnen hetzelfde twintig jaar oude kader dat voor genetisch gemodificeerde producten is vastgesteld.'
Voorzitter Thor Gunnar Kofoed van de Seed Working Group in Copa-Cogeca noemt het rapport een 'game changer' voor boeren en tuinders. 'Ik ben er net als veel collega's van overtuigd dat we enkele van de hoofddoelen van de Green Deal kunnen bereiken als we toegang hebben tot eenvoudige nauwkeurige NGT's in de Europese Unie. Boeren zijn bereid zich te committeren aan de doelstellingen van de Europese Commissie, aangezien wij als eersten door klimaatverandering worden getroffen.'
Realistisch zijn
Kofoed waarschuwt wel voor te veel optimisme. 'We moeten realistisch zijn. Deze studie is pas de eerste stap na jaren van debatteren. De commissie wil nu een raadplegingsproces en effectbeoordeling over dit onderwerp starten. Dit kost tijd. Dezelfde tijd die we niet kunnen inhalen als we kijken naar de internationale competitie of de voortgang van de Green Deal. Uiteindelijk zullen het de boeren zijn die de prijs van aarzeling zullen betalen. Ik vraag de commissie om zich sterker en sneller te committeren, als ze in de conclusies van haar eigen rapport gelooft.'
VVD-Kamerlid Peter Valstar stelde deze week Kamervragen aan minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de voortgang van de herziening van de Europese regelgeving voor NGT's. 'Tijdens een van mijn werkbezoeken bezocht ik Koppert Biological Systems. In gesprek met deze ondernemers kwam dit onderwerp al snel bovendrijven. Hier wordt al twintig jaar over gesproken. Het wordt tijd dat deze regelgeving wordt aangepast.'
Valstar zegt dat moet worden voorkomen dat Nederlandse bedrijven die zich met veredeling bezighouden naar het buitenland moeten verhuizen. 'We moeten als Nederland niet achterop raken bij landen als de Verenigde Staten en China waar deze gentechnieken wel zijn toegestaan.'
Ik zag een video van haar.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor me![]()
![]()
![]()
Sorry![]()
Maar verdien je dan minder omdat piemels automagisch meer krijgen of omdat piemelhouders wél in gesprek gaan over hun salaris, als dat gezien groei en functioneren aan de orde is?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:04 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ze zitten in een andere rol, maar in dit (gelijkwaardige) team hang ik wel onderaan. Destijds was het wel logisch, maar gezien mijn groei en functioneren ben ik het er inmiddels niet meer mee eens.
En wat @:Clubsoda zegt.
Ik hoop dat dit wordt tegen gehouden. Gewasveredeling door selectief te kruisen en te kweken, ja. geen probleem mee. Maar zelf zitten knutselen nee danke.quote:Op vrijdag 30 april 2021 18:30 schreef sigme het volgende:
Hier ben ik wat minder enthousiast over, maar niet minder interessant:
[..]
Ik had eens een dorpsgenoot die dat deed. Die streek de te kreukelige bloes die ze nodig had voor een optreden aan haar lijf. Dat gaf akelige brandwonden.quote:Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Brrroekies, brrroekies, brrroekiesquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie,
Ik denk dat Molo en Sarabi meer vertrouwen op lichaamswarmte in combinatie met lichaamsomvangquote:Op vrijdag 30 april 2021 18:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had eens een dorpsgenoot die dat deed. Die streek de te kreukelige bloes die ze nodig had voor een optreden aan haar lijf. Dat gaf akelige brandwonden.
Ik huppelde door Thailand. Op mijn dertigste ofzo.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld.
Zal ik je lijfje anders even gladstrijken?quote:Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb geen lijfje manquote:Op vrijdag 30 april 2021 19:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zal ik je lijfje anders even gladstrijken?![]()
Dat maakt hij goed met andere lichaamsdelenquote:
Volgens onze advocaat niet. Maar zal het nog eens vragen. Daarbij hoop ik gewoon dat het niet zo lang gaat duren.quote:Op vrijdag 30 april 2021 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?
Jezus, Vquote:Op vrijdag 30 april 2021 18:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zag een video van haar.
Iets meer kuikenig
Mag ik dan ongegeneerd staren?quote:Op vrijdag 30 april 2021 19:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb geen lijfje man![]()
Ga je binnenkort wel zien, bonkig lijf én vellen, echt, fascinatie alom
Jij toch ook, kuikentje van mequote:
Doet iedereen, mag jij ook hoor, ongegeneerd, genegeerd, mag allemaalquote:Op vrijdag 30 april 2021 19:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mag ik dan ongegeneerd staren?
Mag jij mijn rimpels tellen.
Net een afgekapt verkankerd scrotumquote:Op vrijdag 30 april 2021 19:31 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Angstaanjagende tulp in eigen tuin
Ja, hopelijk is die tijdsinvulling niet nodig en is het snel achter de rug.quote:Op vrijdag 30 april 2021 19:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Volgens onze advocaat niet. Maar zal het nog eens vragen. Daarbij hoop ik gewoon dat het niet zo lang gaat duren.
Ik zal het doorgeven aan Koos hierquote:Op vrijdag 30 april 2021 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij zijn hier geen mensen uit 1962, maar als je ze kent, die kunnen nu ook eeb vaccinatie afspraak maken
quote:Voeding blijkt een rol te spelen in de alertheid, het aantal (medische) fouten en het welzijn van nachtploegarbeiders in het ziekenhuis. Dat kwam naar voren in de Etmaalstudie die in ziekenhuis Gelderse Vallei, Rijnstate en het Deventer Ziekenhuis werd uitgevoerd.
Wat die rol precies inhoudt, hopen onderzoekers van Wageningen University vast te stellen in nieuw onderzoek. Iets minder dan één op de zeven Nederlanders draait soms of regelmatig nachtdiensten. Die zijn niet altijd even goed voor de gezondheid. Het verstoort het natuurlijke slaap- en eetritme met maag-darmklachten, concentratieproblemen en vermoeidheid tot gevolg. Uit de studie onder ziekenhuismedewerkers blijkt dat frequentie van eetmomenten, timing, samenstelling en grootte van maaltijden, smaakpatronen en voedingskwaliteit verband houden met alertheid, slaap en maag-darmklachten. Zo hangen meer eetmomenten samen met verbeterde alertheid, net als voeding met veel vet. De alertheid nam juist af na een maaltijd met veel koolhydraten.
In vervolgonderzoek willen onderzoekers van Wageningen University weten met welke frequentie van eetmomenten en welke samenstelling van maaltijden iemand het beste een nachtdienst doorkomt. In ‘Time to Eat’ meten de onderzoekers het effect van geen, 1 of 3 kleine maaltijden. Daarbij kijken ze onder meer naar de uitwerking van snelle en langzame koolhydraten tijdens de nachtdienst op alertheid, maag- en darmklachten en bloedglucosewaarden. Uit de onderzoeken moet een advies komen voor een optimaal voedingsaanbod voor nachtwerkers in de zorg.
quote:Op vrijdag 30 april 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:
Rondje gerend. 19,2 km. Het rondje waar ik zondag met A en B 4 uur over deed duurde nu 1:45![]()
Ik zag een fazant op 3 m afstand of zo
edit: niet alleen Kipster (van Lidl) vangt wél netjes, ook Rondeel (AH) doet dat. Als enige twee in NL.quote:Mogen kippen aan hun poten worden gevangen en met een bosje in de hand worden verzameld om in kratten worden te geduwd op weg naar het slachthuis? Ja, want zo gebeurt het in de praktijk. Dierenwelzijnsorganisatie Eyes on Animals vraagt er al jaren aandacht voor door te laten zien hoe het anders kan en voor te rekenen wat het meer kost om de dieren 1-voor-1 te pakken en rustig rechtop in een krat te zetten. Dat scheelt poot- en vleugelletsel bij de dieren op hun reis naar het slachthuis. Eierboerderij Kipster die voor Lidl produceert doet het vrijwillig zo. Andere kippenboeren vinden het te duur. Jaarlijks beginnen daarom vele miljoenen dieren met gebroken poten en vleugels aan hun laatste reis.
Wakker Dier ging op zoek naar een letter in de wet om correct kippenvangen wettelijk af te dwingen. Met succes. In artikel 1.8, aanhef en onder d van bijlage I van de EU-Transportverordening is bepaald dat het verboden is dieren bij kop, oren, horens, poten, staart of vacht op te tillen of voort te trekken, of ze zodanig te behandelen dat het hun onnodige pijn of onnodig lijden berokkent. Wakker Dier heeft volgens het College van Beroep voor het bedrijfsleven duidelijk omschreven dat dat wel gebeurt bij drie bedrijven die de kippen bij de boer komen vangen.
Wakker Dier diende in een kort geding een handhavingsverzoek in tegen de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De autoriteit weigerde op te treden tegen de ruwe methode omdat er een uitzondering voor kippen zou gelden. De rechter (het CBb, het College van Beroep voor het bedrijfsleven) draagt de NVWA op om het handhavingsverzoek van Wakker Dier niet langer te negeren. De vangstmethode zoals die door Eyes on Animals in ons land werd geīntroduceerd kost 0,5 cent per kip meer. Omdat Nederland jaarlijkse zo'n 600 miljoen kippen slacht, gaat het om circa ¤3 miljoen meerkosten.
In onderstaande video is te zien hoe kippen gevangen worden en hoe ze anders gevangen kunnen worden. Of de gangbare, maar door de letter van de wet verboden praktijk moet gelden als een overtreding van de EU-transportverordening moet demissionair landbouwminister Carola Schouten nu bepalen. Ze moet van de voorzieningenrechter van het CBb uiterlijk op 10 juni beslissen of handhavend moet worden opgetreden tegen kippenvangers die kippen bij de poten pakken en op de kop houden.
En '63?quote:Op vrijdag 30 april 2021 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij zijn hier geen mensen uit 1962, maar als je ze kent, die kunnen nu ook eeb vaccinatie afspraak maken
Afgelopen maandag kon 1961, vandaag 1962, dus ergens volgende week denk ik dat 1963 een afspraak kan makenquote:
Die zijn toch allemaal bevroren destijds?quote:
https://www.simplyrecipes.com/recipes/coffee_ice_cream/quote:Op vrijdag 30 april 2021 20:36 schreef Blues het volgende:
In het kader van de TT : we hebben zojuist een ijsmachine gekocht en binnengekregenMoet nu 4 uur staan.
Het plan is om morgen citroenijs, koffieijs en vruchtensorbet te maken![]()
Die waren per ongeluk opgeroepen, toen wat gedoe, maar kunnen nu alsnog ietsjes vroeger al dan gepland een afspraak makenquote:
Ik sprak net met een blije 63er die inderdaad al een plekje had geboekt.quote:Op vrijdag 30 april 2021 22:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Die waren per ongeluk opgeroepen, toen wat gedoe, maar kunnen nu alsnog ietsjes vroeger al dan gepland een afspraak maken
Had ook een vriend geappt, hij ook blij met z’n afsprakenquote:Op vrijdag 30 april 2021 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik sprak net met een blije 63er die inderdaad al een plekje had geboekt.
Cool! Welke?quote:Op vrijdag 30 april 2021 20:36 schreef Blues het volgende:
In het kader van de TT : we hebben zojuist een ijsmachine gekocht en binnengekregenMoet nu 4 uur staan.
Het plan is om morgen citroenijs, koffieijs en vruchtensorbet te maken![]()
quote:Op vrijdag 30 april 2021 23:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel koel!
Domo zoveel. Klik ff op mn naam en zie dan het IJsmasjientopic
Wat een zeikerd zeg.quote:Op vrijdag 30 april 2021 23:06 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/i(...)bert-heijn~a0792edf/
Afgezien van het plastic allicht:![]()
![]()
En kool op zandgrond gaat prima. Misschien niet voor grootschalige commerciële teelt, maar toch.
Dit weet ik proefondervindelijk al lang johquote:Op vrijdag 30 april 2021 20:53 schreef sigme het volgende:
Nog meer interessant nieuws, in het bijzonder voor onze nachtwerker @:isabeau
[..]
Wat een zuur stuk. Ja je kan die kinderen ook alleen maar tuinbonen meegeven (ik vond tuinbonen supermakkelijk om te telen) maar dan wordt het saai. Juist leuk dat er nu allemaal verschillende plantjes in zitten. En je hoeft geen plastic tray te gebruiken, de potjes passen met elkaar ook best goed in zo'n witte bak van de chinees.quote:Op vrijdag 30 april 2021 23:06 schreef derLudolf het volgende:
https://www.ad.nl/wonen/i(...)bert-heijn~a0792edf/
Afgezien van het plastic allicht:![]()
![]()
En kool op zandgrond gaat prima. Misschien niet voor grootschalige commerciële teelt, maar toch.
Goedemorgen, we zullen naar je zwaaien. Vandaag bezorgen in Dordrecht en Rotterdam.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 07:20 schreef borisz het volgende:
Moggel
Op naar Dordrecht voor Dordrecht - Dordrecht door de BiesboschTe beginnen bij Stadspolders, Langs de Nieuwe Merwede, doorsteken naar de Dordrechtste Kil en naar de Kiltunnel, waar de bus ons weer naar CS brengt.
En ingesmeerd 😎
Niet alleen dat, misschien is het ook goed om te leren dat voedsel telen niet enkel een kwestie van zaadje in de grond en wachten is. Dat planten ook ziek kunnen worden etc.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 08:23 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat een zuur stuk. Ja je kan die kinderen ook alleen maar tuinbonen meegeven (ik vond tuinbonen supermakkelijk om te telen) maar dan wordt het saai. Juist leuk dat er nu allemaal verschillende plantjes in zitten. En je hoeft geen plastic tray te gebruiken, de potjes passen met elkaar ook best goed in zo'n witte bak van de chinees.
Dat is ook waarquote:Op zaterdag 1 mei 2021 09:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet alleen dat, misschien is het ook goed om te leren dat voedsel telen niet enkel een kwestie van zaadje in de grond en wachten is. Dat planten ook ziek kunnen worden etc.
Als het je maar smaakt.! Of heb je al geproefd ondertussen?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 09:18 schreef Myraela het volgende:
Brownie in de oven.Aardbeien al in chocolade gedipt.
Bulgur staat te koken voor een bulgursalade.
En de eitjes zijn al gekookt voor de sandwiches met eiersalade.
![]()
Het was niet de bedoeling. Maar aangezien Lof der Zoetheid blijkbaar geen high teas wil verkopen, maak ik maar zelf een lading en halen we nog wat dingetjes bij een andere bakker.
Waar gekocht? Mooi prijsje namelijk.quote:Op vrijdag 30 april 2021 23:22 schreef Blues het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Wij hadden m voor 207 euro
Ja als je iets leert van moestuintjes is het wel st de kans dat je eet van iets wat je in de grond stopt vrij klein is als je niet lucky, sigme of V bentquote:Op zaterdag 1 mei 2021 09:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet alleen dat, misschien is het ook goed om te leren dat voedsel telen niet enkel een kwestie van zaadje in de grond en wachten is. Dat planten ook ziek kunnen worden etc.
Zelfs nog nooit van gehoord, maar klinkt leuk. Weet eens iets heel anders!quote:Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Wij kijken nu de serie 'Pose' . Meer kijkers hier? Ik kende heel die underground Afro-Amerikaanse ballroomscene niet, dus ik wist de eerste afleveringen niet zo goed wat er precies achter stak en vond het best een hysterisch en bitchy wereldje, maar het is echt wel een serie met veel lagen.
Ik vind het ook wel tof dat de 'hoofd'cast voor een groot deel uit transgenders bestaat (want dat speelt een enorme rol in de serie) en dat in elk geval één actrice ook echt uit die ballroom wereld met 'houses' en 'vogue dancing' komt.
En ze kunnen zingen... gisteren en duet, en zeker met het verhaal eromheen zat ik echt even met tranen ijn mijn ogen![]()
/kijktip
Die heb ik ook, super blij mee!quote:Op vrijdag 30 april 2021 23:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Heel koel!
Domo zoveel. Klik ff op mn naam en zie dan het IJsmasjientopic
Of @Lonaaquote:Op zaterdag 1 mei 2021 10:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja als je iets leert van moestuintjes is het wel st de kans dat je eet van iets wat je in de grond stopt vrij klein is als je niet lucky, sigme of V bent
Ja, ik moest er even de eerste afleveringen aan wennen, niet omdat het slecht is, maar omdat die wereld zo ver van de mijne staat en ik niet wist waar de serie heen zou gaan. Maar onder al die glitter en diva-gedrag op de 'balls', zit het hele verhaal van de (Afro-Amerikaanse) gayscene, armoede en HIV, maar ook de kracht van 'houses'.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 10:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfs nog nooit van gehoord, maar klinkt leuk. Weet eens iets heel anders!
Oef, ja dat zou ik ook wel lastig vinden. Ook niet buiten in de tuin een optie?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had ook nog nooit van pose gehoord, maar ga het eens kijken.
Verder ben ik zo klaar met corona. De duutser en ik hebben andere opvattingen over de regels, de duutser is nogal strikt en wil zo kort voor vaccinatie eigenlijk geen risico meer lopen.
Volgende week is onze jongste spruit jarig, en ik dacht om dat in ieder geval met mijn ouders te vieren. Hij is het er niet mee eens. Mijn ouders zijn nu allebei gevaccineerd (mijn vader volgend weekend 1 week, mijn moeder 2 weken), en we hebben ze sinds kerstmis (waar we ze een half uur gezien hebben) niet meer gezien.
Pff.....ik vind dit maar moeilijk.
Ik heb laatst een heel erg intrigerend boek gelezen over die wereld. Ga even een titel opzoeken....quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, ik moest er even de eerste afleveringen aan wennen, niet omdat het slecht is, maar omdat die wereld zo ver van de mijne staat en ik niet wist waar de serie heen zou gaan. Maar onder al die glitter en diva-gedrag op de 'balls', zit het hele verhaal van de (Afro-Amerikaanse) gayscene, armoede en HIV, maar ook de kracht van 'houses'.
Torrey Peter's, detransition, babyquote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb laatst een heel erg intrigerend boek gelezen over die wereld. Ga even een titel opzoeken....
Wij gaan nu pinkstermaandag voor het eerst sinds december weer naar de (klein-) kinderen ivm 7e verjaardag A. op 27/5.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik had ook nog nooit van pose gehoord, maar ga het eens kijken.
Verder ben ik zo klaar met corona. De duutser en ik hebben andere opvattingen over de regels, de duutser is nogal strikt en wil zo kort voor vaccinatie eigenlijk geen risico meer lopen.
Volgende week is onze jongste spruit jarig, en ik dacht om dat in ieder geval met mijn ouders te vieren. Hij is het er niet mee eens. Mijn ouders zijn nu allebei gevaccineerd (mijn vader volgend weekend 1 week, mijn moeder 2 weken), en we hebben ze sinds kerstmis (waar we ze een half uur gezien hebben) niet meer gezien.
Pff.....ik vind dit maar moeilijk.
Heb je de serie 'Its a sin' gezien over het begin van de aids epidemie in de jaren 80?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, ik moest er even de eerste afleveringen aan wennen, niet omdat het slecht is, maar omdat die wereld zo ver van de mijne staat en ik niet wist waar de serie heen zou gaan. Maar onder al die glitter en diva-gedrag op de 'balls', zit het hele verhaal van de (Afro-Amerikaanse) gayscene, armoede en HIV, maar ook de kracht van 'houses'.
Nee, kende ik nog niet. We hebben hier NPO, dus ga hem zeker eens kijken!quote:Op zaterdag 1 mei 2021 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Heb je de serie 'Its a sin' gezien over het begin van de aids epidemie in de jaren 80?
Niet op NF maar op NPO geloof ik. (ook maar 2,95 per mnd)
We kijken tegenwoordig best leuke verrassende series/docu's op npo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien toen hij net op Netflix kwam. Goede serie wel.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Wij kijken nu de serie 'Pose' . Meer kijkers hier? Ik kende heel die underground Afro-Amerikaanse ballroomscene niet, dus ik wist de eerste afleveringen niet zo goed wat er precies achter stak en vond het best een hysterisch en bitchy wereldje, maar het is echt wel een serie met veel lagen.
Ik vind het ook wel tof dat de 'hoofd'cast voor een groot deel uit transgenders bestaat (want dat speelt een enorme rol in de serie) en dat in elk geval één actrice ook echt uit die ballroom wereld met 'houses' en 'vogue dancing' komt.
En ze kunnen zingen... gisteren en duet, en zeker met het verhaal eromheen zat ik echt even met tranen ijn mijn ogen![]()
/kijktip
Tenzij het poblanopeper zijn.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Of @:Lonaa![]()
Net als met alle hobby's lukt zoiets niet van de ene op andere dag inderdaad.
Ondertussen is mijn keuken een jungle geworden omdat er zo'n 90 planten staat. We kunnen nauwelijks nog werken achter de pc daar. Maar ze mogen bijna naar buiten
correlatie of causaliteit?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 14:15 schreef sigme het volgende:
Zo, weer wat geld naar Vinted gerold. En de Action was weer open, dus eindelijk nieuwe kleerhangers gekocht. Er is een verband.
Vandaag bleek 1x genoeg. Veel bewolking tussendoor. Heb een simpele rugzak van Babolat. Eigenlijk een tennisrugzak 😋quote:Op zaterdag 1 mei 2021 09:27 schreef AnneX het volgende:
Zeg @:borisz, goed bezig met wandelen čn smeren. En insmeren doe je om de twee uur ongeveer? Voordeel is, dat je verder geen make-up ophebt en zo 😂
# flesje mee voor onderweg.
Mn.X heeft er eentje in de rugzak, als hij gaat varen.
Wij waren erbij toen de dermatoloog een giga zonneschade toren bult -2 cm- verwijderde op zijn vaders hoofd.
Gisteren kwamen zijn mondmaskers binnen mčt logo. Mogen de hele dag op, met volk aan boord.
DP! Ben je er nog? Als ik om en om Greys en Station19 wil kijken, waarmee moet ik dan beginnen?quote:
Maakt weinig uit, frustratie alom either wayquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
DP! Ben je er nog? Als ik om en om Greys en Station19 wil kijken, waarmee moet ik dan beginnen?
Oh ja vastquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maakt weinig uit, frustratie alom either way
Maar ik denk S19 eerst wel eens gelezen te hebben.
Hoaxquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh kijk nou, ze spelen Covidje en hebben dus allemaal een mondkap op en houden afstand. Handy.
Uiteraard wel met real life zweethanden, -hoofden en andere onderdelen, toch?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
En later gaan ze futuristische kappen met afzuiginstallatie dragen die per aflevering meer wijken bij de oren
Die dingen doe mij denken aan zo’n ouderwetse haardroger, volgens mij had mijn moeder diequote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
En later gaan ze futuristische kappen met afzuiginstallatie dragen die per aflevering meer wijken bij de oren
Ik zie het al, ik moet het Greys topic er bij pakkenquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wowquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:59 schreef Candaasje het volgende:
Neem zo'n schattig pluizig konijn zeiden ze...
[ link | afbeelding ]
Net uit een stukje kleed gekamd met mijn handen.
Het is dat Nox zo'n schatje is.
Ach wat een leukerdquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:59 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hij moet nog een naam, suggesties welkom!quote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ach wat een leukerd![]()
Hoe oud is hij en vindt je huidige duo hem leuk?
Echt leuk, zo’n nieuw bolletje wolquote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij moet nog een naam, suggesties welkom!
En tsja, de haren vliegen in het rond. Maar dat zal wel het enthousiasme zijn!
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Bruh, oudste kleuter heeft 39.1 koorts en moet hoesten. Duitser is nu naar de apotheek om zelftesten te kopen. Kinderen onder de 6 testen ze het eigenlijk niet. .
Achquote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Bruh, oudste kleuter heeft 39.1 koorts en moet hoesten. Duitser is nu naar de apotheek om zelftesten te kopen. Kinderen onder de 6 testen ze het eigenlijk niet. .
Wat naar! Is hij deze week nog maar school geweest?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Er zijn heel veel redelijk onschuldige kinderziektes (diverse vlekjes ziektes) en kinderen kunnen koorts krijgen van een simpele verkoudheid. Ik gok dat dat het isquote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom is Bol geen optie dan?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:40 schreef fietsie het volgende:
Zijn er hier mensen met verstand van blu-ray verzamelboxen?
Ik wil eigenlijk alle 9 StarWars films kijken, maar bij de videodiensten online zoals prime betaal je al snel 10,- per film. Ik dacht dus "even" een box te scoren op Amazon, maar tot nog toe heb ik alleen een Duitse diskset op voorraad kunnen vinden, en Engelse of Nederlandse box heeft toch mijn voorkeur...
Waar vind je zoiets nog meer , wanneer we bol.com wegstrepen uit de lijst met opties?
Slechte ervaringen mee, sub-shops die niet leveren, eindeloos lang er over doen terug te betalen.quote:
Ah ok. zelf die ervaring gelukkig niet.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Slechte ervaringen mee, sub-shops die niet leveren, eindeloos lang er over doen terug te betalen.
Thnx! Even loeren, die hebben ze zo te zien los.quote:
Ja en dan de NL of UK versie er van, ik ga even kijken of ik met de gegevens op Marktplaats een reseller kan vindenquote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah ok. zelf die ervaring gelukkig niet.
Maar euh, op MP zie ik een advertentie staan van Bookspot, en ook door veel particulieren wordt deze 'the complete saga' box veel aangeboden (ook wel gesealde ertussen zag ik): [ afbeelding ]
Is dat wat je zoekt?
Oh shit, verkeerd gelezen. Ze hebben het steeds over 9disc, dus ik dacht dat jij dat ook bedoelde.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja en dan de NL of UK versie er van, ik ga even kijken of ik met de gegevens op Marktplaats een reseller kan vindenThnx
Helaas, da's film 1-6. Ik zoek de 1-9 versie![]()
Het wordt ook door elkaar gebruikt, de meeste boxen die ik tegen kom bevatten I tot en met VI plus extra's.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:51 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh shit, verkeerd gelezen. Ze hebben het steeds over 9disc, dus ik dacht dat jij dat ook bedoelde.
Wolliequote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hij moet nog een naam, suggesties welkom!
En tsja, de haren vliegen in het rond. Maar dat zal wel het enthousiasme zijn!
Kijk even op je whatsappquote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het wordt ook door elkaar gebruikt, de meeste boxen die ik tegen kom bevatten I tot en met VI plus extra's.
Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker
En dan los de Anthologiefilms
Rogue One
Solo
Bv deze maar dan in het Engels:
https://www.amazon.nl/Sta(...)pisode/dp/B084ZPZ4DQ
Staan ze niet allemaal op disney+ ?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het wordt ook door elkaar gebruikt, de meeste boxen die ik tegen kom bevatten I tot en met VI plus extra's.
Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker
Rogue One
Solo
quote:
Disney+ heeft ze allemaal. Dus voor eenmalig 6.99 kun je ze een maand kijken. Tenzij je ze echt in bezit wilt hebben...quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:40 schreef fietsie het volgende:
Ik wil eigenlijk alle 9 StarWars films kijken, maar bij de videodiensten online zoals prime betaal je al snel 10,- per film. Ik dacht dus "even" een box te scoren op Amazon, maar tot nog toe heb ik alleen een Duitse diskset op voorraad kunnen vinden, en Engelse of Nederlandse box heeft toch mijn voorkeur...
Waar vind je zoiets nog meer , wanneer we bol.com wegstrepen uit de lijst met opties?
https://www.bol.com/nl/p/(...)aga/9300000002020761quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker
Rogue One
Solo
https://www.theguardian.c(...)i-knit-with-pet-hairquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:59 schreef Candaasje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik kende dus echt iemand die dat met het hondenhaar van haar hond deed hčquote:Op zaterdag 1 mei 2021 18:54 schreef sigme het volgende:
https://www.theguardian.c(...)i-knit-with-pet-hair
Ik kan niet breienquote:Op zaterdag 1 mei 2021 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)i-knit-with-pet-hair
Nouja, op zich, als je bedenkt dat konijntjes levend vastgebonden en geplukt worden voor angora-wol, en hondenhaar vermoedelijk schoner is dan schapenvacht, dan nouja eh... het kan zullen we maar zeggen.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 18:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kende dus echt iemand die dat met het hondenhaar van haar hond deed hč
Ik weet, in theorie is het niet anders dan de vacht van een ander beest, maar tochquote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:10 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan niet breien
Nouja, op zich, als je bedenkt dat konijntjes levend vastgebonden en geplukt worden voor angora-wol, en hondenhaar vermoedelijk schoner is dan schapenvacht, dan nouja eh... het kan zullen we maar zeggen.
Ik ben er overigens niet het type voor om dit te gaan doen
Vilten! Ik kan dat, dus dat kan iedereen.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik kan niet breien
[..]
Nouja, op zich, als je bedenkt dat konijntjes levend vastgebonden en geplukt worden voor angora-wol, en hondenhaar vermoedelijk schoner is dan schapenvacht, dan nouja eh... het kan zullen we maar zeggen.
Ik ben er overigens niet het type voor om dit te gaan doen
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen haar op m’n hoofddie er aan denkt om dat te doen. Als zou ik, met name van Nika, wel 6 katten kunnen breien (wat ik niet eens kan) wat daar per jaar afkomt is niet leuk meer.
Vanochtend een mooi momentje met haar. Ze is heel angstig, ze laat ze ook niet aanhalen. Maar vanochtend wilde ik opstaan maar voel dat een kat op bed springt, en deze was een stuk lichter dan Elin. Jawel, Nika en ze bleef zeker 15 minuten zitten en stampen, toen kwam ze even snuffelen aan mijn neus en sprong rustig van het bed. Na 9 jaar toenadering zonder eten als lokkertje
Maakt het uit wet het resultaat is van de test? Of dat de uitslag morgen reeds bekend moet zijn?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Argh, als we de test van oudste met toegeknepen ogen en in goed licht bekeken zagen we een super licht streepje... Anders niet.
Morgen nog maar een test doen, arme jongen. Aan de andere kant helpt het toch niet, het is niet zo dat we hem de komende tien dagen naar zolder kunnen verbannen...
Ergens wel stressvol. Het arme jochie had voor het slapen gaan ook 40 graden koorts. Met z'n koortsstuip vorig jaar in het achterhoofd vind ik dat ook spannend. Hij slaapt dus naast mij vannacht...
Wil je ze houden? Waarom anders niet gewoon een maandje Disney+?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 17:40 schreef fietsie het volgende:
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen haar op m’n hoofddie er aan denkt om dat te doen. Als zou ik, met name van Nika, wel 6 katten kunnen breien (wat ik niet eens kan) wat daar per jaar afkomt is niet leuk meer.
Vanochtend een mooi momentje met haar. Ze is heel angstig, ze laat ze ook niet aanhalen. Maar vanochtend wilde ik opstaan maar voel dat een kat op bed springt, en deze was een stuk lichter dan Elin. Jawel, Nika en ze bleef zeker 15 minuten zitten en stampen, toen kwam ze even snuffelen aan mijn neus en sprong rustig van het bed. Na 9 jaar toenadering zonder eten als lokkertje
Mghi en dan gewoon al je plannen vergeten en accepteren dat dit nu je leven is, hoe lang het ook duurtquote:Op zaterdag 1 mei 2021 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Is die extra 'n' nu met opzet?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kijken SBS6, de remake van Tien voor Taal. Ik vrees met grote vrezen.
Oh ja. Nee. Ik weet pas sinds kort dat ik dit altijd fout heb gedaan. En nog steeds doe blijkbaar.quote:
Toeval, samenloop van interessante nieuwtjes in nieuwsbrieven/sites die ik volg.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sigme, hoe kwam jij aan al die leuke nieuwtjes gisteren?
Ik moet toch eens mijn uni-mail gaan omzetten, want ik lees dus nu heel de Vilt niet meer (zeg maar de Belgische versie van Nieuwe Oogst. Mijn hele FB staat wel altijd helemaal vol met die laatste, dat dan weer wel.)quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Toeval, samenloop van interessante nieuwtjes in nieuwsbrieven/sites die ik volg.
Ik ben ooit door totale administratieve chaos aan de varkensregistratiekant in het ledenbestand van de LTO verzeild, en sindsdien krijg ik dagelijks een nieuwsbrief van 'nieuwe oogst'.
Ik denk dat ik in de loop der jaren alle nieuwsbrieven heb stopgezet, behalve deze.
En er kwam wat van foodlog, wat ook toch een echte aanrader blijft, maar die zijn deels achter een betaalmuur gedoken (ik betaal).
Oh ja, dat herinnert me ergens aan. Volgende post.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk eraan omdat de administratieve varkenschaos mij noopte lid te worden van 1 van de 2 nieuwe varkensdatabanken, want je moest verplicht aansluiten bij een van beide en ik koos de POV. Inmiddels is er alleen nog maar de POV over, dus die marktwerking heeft weer geweldig gewerkt. Dat was toen onze overheid de Productschappen afschafte, want die waren ouderwets en verkeerd en monopolist en werden betaald door de sector en deden hun werk goed, dus dat moest stuk. slogies.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Dank je, ik heb me aangemeld. Ik denk dat ik een dagelijkse nieuwsbrief erg snel zat raak, maar ik vind de materie wel interessant.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Toeval, samenloop van interessante nieuwtjes in nieuwsbrieven/sites die ik volg.
Ik ben ooit door totale administratieve chaos aan de varkensregistratiekant in het ledenbestand van de LTO verzeild, en sindsdien krijg ik dagelijks een nieuwsbrief van 'nieuwe oogst'.
Ik denk dat ik in de loop der jaren alle nieuwsbrieven heb stopgezet, behalve deze.
En er kwam wat van foodlog, wat ook toch een echte aanrader blijft, maar die zijn deels achter een betaalmuur gedoken (ik betaal).
Oh ja, dat herinnert me ergens aan. Volgende post.
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:13 schreef sigme het volgende:
Jullie hadden het laatst over afkortingen. Ik ging eens bij de postbank werken, en die hadden het daar veel over POV. Hmm. Googelen leerde me weer veel wat ik niet wist, maar ik betwijfelde toch of dat was wat de bankmedewerkers bedoelden.Een land besturen als een bedrijf, yooooSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk eraan omdat de administratieve varkenschaos mij noopte lid te worden van 1 van de 2 nieuwe varkensdatabanken, want je moest verplicht aansluiten bij een van beide en ik koos de POV. Inmiddels is er alleen nog maar de POV over, dus die marktwerking heeft weer geweldig gewerkt. Dat was toen onze overheid de Productschappen afschafte, want die waren ouderwets en verkeerd en monopolist en werden betaald door de sector en deden hun werk goed, dus dat moest stuk. slogies.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een gebakje om te vieren dat er afgelopen maand veel naar de spaarrekening kon. En omdat het voorjaar is had de bakker weer aardbeienschelpenEen bakje van bladerdeeg met een aardbeienroom met daarop verse aardbeien. Zo lekker.
Mwoah.. ik vind het matig. Wel eens wat verkocht.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 21:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik kreeg een brief in de bus van iemand uit de buurt, of ik me aan wil sluiten in de Nextdoor app. Iemand ervaring mee? Heb je er wat aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |