abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199217250
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199217258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:04 schreef Candaasje het volgende:

Hey, waren wij ooit verre collega's? Of zit jij in een ander UMC?

Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.
pi_199217269
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).
Misschien heb ik je wel zien rondlopen. Geen idee alleen hoe je eruit ziet :D
pi_199217287
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussen :D Ik ben vrij middle of the road, dus daar heb je weinig aan :D
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:10:44 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussen :D Ik ben vrij middle of the road, dus daar heb je weinig aan :D
Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor me :') :') :')

Sorry :@ :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199217323
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK) :7
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:11:34 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217324
Oow, ik donker met witte streepjes...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199217332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh mogelijk vast wel dan, want ik liep op poli 25 en verder op alle afdelingen! D-toren ook wel regelmatig, zeker in het weekend.
pi_199217349
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK) :7
Ik droeg altijd een witte jas. Labojas dan wel, maar dat was af en toe al verwarrend zat voor patiënten :P .
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:14:46 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217355
Pfffff klaar met sollicitanten voor vandaag. Zweetoren krijg je daarvan, met zo'n koptelefoon op van 8:00 - nu.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199217420
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
Pfffff klaar met sollicitanten voor vandaag. Zweetoren krijg je daarvan, met zo'n koptelefoon op van 8:00 - nu.
Heb je geen in-ear headset? Die vind ik veel fijner. Had laatst weer even zo'n koptelefoon over je oren op, en dat ging na een uur echt smerig naar zeer doen door de druk op mijn oorschelpen.

Wel leuke nieuwe (potentiële) collega gevonden? :)
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:22:37 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217443
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heb je geen in-ear headset? Die vind ik veel fijner. Had laatst weer even zo'n koptelefoon over je oren op, en dat ging na een uur echt smerig naar zeer doen door de druk op mijn oorschelpen.

Wel leuke nieuwe (potentiële) collega gevonden? :)
Helaas krijg ik van alle vormen van in-ear snel oorontsteking; ook mijn motorfiets-geluidsdempers droeg ik om die reden vaak niet..

Helaas bizar weinig kandidaten, en daarvan een hoog voormalig "jobhop-percentage". Die dan nu ineens "meer een team en "wij-gevoel" zeggen te willen".
Ik ben er iig niet uit.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:23:43 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217456
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh goed te horen!

Schijthekel aan witte jassen voor jouw functie. Niet passend dat vind ik

Eigenheid _O_
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:25:16 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
Ik gebruik echt nooit een koptelefoon of oortjes, mega hekel aan

Waarom niet gewoon microfoon?

En dan bedoel ik dus niet MC style maar gewoon in je device :D
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:27:07 #15
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217500
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik gebruik echt nooit een koptelefoon of oortjes, mega hekel aan

Waarom niet gewoon microfoon?

En dan bedoel ik dus niet MC style maar gewoon in je device :D
Omdat niet het hele huis mee hoeft te genieten van wat de andere kant zegt; onze thuiswerkplekken zijn net ff te dichtbij elkaar om vrijuit alle gesprekken te kunnen voeren.

Tijdens videobellen deuren en ramen dicht, microfoon van webcam en geluid via koptelefoon.
pi_199217506
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Helaas krijg ik van alle vormen van in-ear snel oorontsteking; ook mijn motorfiets-geluidsdempers droeg ik om die reden vaak niet..

Helaas bizar weinig kandidaten, en daarvan een hoog voormalig "jobhop-percentage". Die dan nu ineens "meer een team en "wij-gevoel" zeggen te willen".
Ik ben er iig niet uit.
Ah, ja dat is shit ja. Drukt wel meer vuil je oor in, heb ik zelf het idee.

En hm, weet je de precieze redenen van dat jobhoppen? Ik ben ook een vrij grote jobhopper als je naar mijn cv kijkt, maar deels was het pech (bedrijf failliet), deels was het tijdelijk werk (waarneming), en deels was het eigen keuze (verder willen ontwikkelen). Slechts 1x dat ik het team niet prettig vond om in te werken. Ik vind een goede sfeer binnen het team namelijk wel héél belangrijk. En investeer daar dan ook wel echt in. Dus ik was bij mijn vorige werkgever ook echt heel vaak degene die wat lekkers meenam, of hielp met het regelen van cadeautjes/kaartjes. Ook als het juist even wat minder ging binnen het team door omstandigheden. Of ik er nu pas 2 weken werkte of al 1,5 jaar maakte dan voor mij niet uit.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:29:07 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217515
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Omdat niet het hele huis mee hoeft te genieten van wat de andere kant zegt; onze thuiswerkplekken zijn net ff te dichtbij elkaar om vrijuit alle gesprekken te kunnen voeren.

Tijdens videobellen deuren en ramen dicht, microfoon van webcam en geluid via koptelefoon.
Ah, matig
Ik zou dat heel vervelend vinden werken

Maar heb luxe van eigen kamer hier, dat is echt megafijn

Jammer alleen dat de schoonmaker van werk hier niet thuis langs komt. Dat zou dan helemaal ideaal zijn
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:31:30 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217538
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, matig

Jammer alleen dat de schoonmaker van werk hier niet thuis langs komt. Dat zou dan helemaal ideaal zijn
Ik zit in wat voorheen onze inloopkast was, een van de redenen waarom we ondanks bubbel toch een huis zoeken.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:32:11 #19
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217544
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:27 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah, ja dat is shit ja. Drukt wel meer vuil je oor in, heb ik zelf het idee.

En hm, weet je de precieze redenen van dat jobhoppen? Ik ben ook een vrij grote jobhopper als je naar mijn cv kijkt, maar deels was het pech (bedrijf failliet), deels was het tijdelijk werk (waarneming), en deels was het eigen keuze (verder willen ontwikkelen). Slechts 1x dat ik het team niet prettig vond om in te werken. Ik vind een goede sfeer binnen het team namelijk wel héél belangrijk. En investeer daar dan ook wel echt in. Dus ik was bij mijn vorige werkgever ook echt heel vaak degene die wat lekkers meenam, of hielp met het regelen van cadeautjes/kaartjes. Ook als het juist even wat minder ging binnen het team door omstandigheden. Of ik er nu pas 2 weken werkte of al 1,5 jaar maakte dan voor mij niet uit.
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:34:04 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:31 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik zit in wat voorheen onze inloopkast was, een van de redenen waarom we ondanks bubbel toch een huis zoeken.
Doet me denken aan de naaikamer van moeder van mijn vriendin.
Naaimachine en mini bureautje in de kast, zijzelf met stoel half in de kast en half op de gang

Maar wél met het gevoel van eigen kamer voor haar hobby _O- _O_ :D
pi_199217567
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .
Ah, dat is minder dan ja.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:35:01 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217575
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah, dat is minder dan ja.
Nee meer juist toch?
pi_199217581
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee meer juist toch?
minder dikke auto's voor armlastige medemenschen ;( .
pi_199217586
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, matig

Wij hebben sinds kort een schoonmaker thuis. Ik voel me altijd vet ongemakkelijk als die er is, zo opgesloten in m'n eigen huis.
pi_199217616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier ook helemaal niet meer hoor, maar een oude mag je houden.
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:41:56 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_199217624
quote:

[..]

Als er een betere baan zekerheid geboden wordt en vast contract is het hoppen een stuk minder. Wel eens rond gekeken, maar nergens een vaste baan te vinden. En een aantal bedrijven dat een zzp constructie aanbied. Relatief veel geld maar 0 zekerheid.
Dan maar waar ik nu zit. Wat minder per maand, gaan auto van de zaak. Maar wel zekerheid en weinig gezeur.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199217629
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef sigme het volgende:

Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?
Ik dacht ook dat dat niet meer mocht :o

Mijn ouders hebben nog zo'n hypotheek. Maar goed, dat huis is 3x zoveel waard als toen ze het kochten, dus op zich geen probleem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:43:58 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_199217646
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Nog maar voor de helft van het totaalbedrag had ik begrepen.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:47:38 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef z80 het volgende:

[..]

Als er een betere baan zekerheid geboden wordt en vast contract is het hoppen een stuk minder. Wel eens rond gekeken, maar nergens een vaste baan te vinden. En een aantal bedrijven dat een zzp constructie aanbied. Relatief veel geld maar 0 zekerheid.
Dan maar waar ik nu zit. Wat minder per maand, gaan auto van de zaak. Maar wel zekerheid en weinig gezeur.
Mee eens

Ik vind het echt ontzettend slechte ontwikkelingen dat er zoveel tijdelijke en onzekere banen zijn

Dat bespaart vast geld voor sommige partijen maar brengt onzekerheid en gebrek aan keuzemogelijkheden voor werknemers met zich mee.

Wie gaat er nou een huis kopen, gezin stichten, verhuizen of andere grote stappen zetten als je geen zekerheden hebt van inkomen.
pi_199217690
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Jeetje..ik heb net gedoucht.... maar wel je konijnentruitje aan! (Gisteren ook, maar ik geloof dat ik hem binnenstebuiten heb gedragen :D. Nouja, gisteren zwart met turquoise konijnen, nu vice versa)

Flaneer ze!
Kan dat truitje binnenstebuiten ja? :D Wel leuk dat je 'm echt draagt haha.
PS: nog interesse in een mooie linnen jurk waar jouw voorgevel waarschijnlijk wel in past en de mijne net niet?

Qua flaneren: ik heb mezelf eerst voor schut gezet door met raar nat opgedroogd haar te verschijnen in de schreeuwluikjesvergadering :@. Maar nu ben ik losgeschud en kan ik straks Stad in.

* sigme gaat verder bijlezen zolang kantoor me niet stoort
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199217727
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan dat truitje binnenstebuiten ja? :D Wel leuk dat je 'm echt draagt haha.
PS: nog interesse in een mooie linnen jurk waar jouw voorgevel waarschijnlijk wel in past en de mijne net niet?

Qua flaneren: ik heb mezelf eerst voor schut gezet door met raar nat opgedroogd haar te verschijnen in de schreeuwluikjesvergadering :@. Maar nu ben ik losgeschud en kan ik straks Stad in.

* sigme gaat verder bijlezen zolang kantoor me niet stoort
Door het patroon/stofje valt het niet op nee. Alleen het kleine bonnetje in mijn nek verraadt het.
Oh en zeker! O+

Herkenbaar wel van gek opgedroogd haar :D . Als ik van de kapper terugkom moet ik het vaak eerst even zelf wassen (afhankelijk van hoeveel troep ze er in hebben gekneed met of zonder zeep) en in model brengen, want het zit zelden hoe ik het wil. (Maar het is dan wel zodanig goed geknipt dat het daarna wel valt zoals gewenst.)
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:52:27 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217733
Ik ben oprecht nu wel blij dat ik kampeerweekend geskipt heb omdat te druk en teveel gedoe

Volgende poging is het vast wél mooi weer _O_
pi_199217743
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:52 schreef Molo het volgende:
Ik ben oprecht nu wel blij dat ik kampeerweekend geskipt heb omdat te druk en teveel gedoe

Volgende poging is het vast wél mooi weer _O_
Ik kan me er iets bij voorstellen ja. Wat een griebuszeikweer.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:54:08 #34
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199217752
Hier is het vandaag mooier en droger dan dat het gister was, ik hoor zelfs vogeltjes.
pi_199217781
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh goed te horen!

Schijthekel aan witte jassen voor jouw functie. Niet passend dat vind ik

Eigenheid _O_
Nee joh, dat staat ook echt heel raar en afstand-creërend.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 april 2021 @ 11:56:32 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199217784
Had ik geld willen verdienen, dan had ik ergens anders moeten werken. :P.
Wel vrijheid om mijn werk zelf in te richten en overwerk valt mee.

Voor 15% word ik betaald op kosten van ons allen. Indirect ook nog een beetje, net zoals ik ook indirect wordt betaald door de NPL en donaties aan goede doelen :+

De nieuwe tandarts was tevreden. En een nieuwe jas gekocht. w/. En broodje haring :9. Want vrijdag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:58:20 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_199217804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:
Hier is het vandaag mooier en droger dan dat het gister was, ik hoor zelfs vogeltjes.
Hier komt regelmatig een roodborstje met een noodgang voor het raam langs. Het nest, is blijkbaar bewoond.
En verder droog, windstil en grijs. Hopelijk blijft het ook droog, klein rondje lopen en boodschappen doen.
Kleinrondje ivm blaar over blaar op een rot plek.
pi_199217813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:43 schreef z80 het volgende:

[..]

Nog maar voor de helft van het totaalbedrag had ik begrepen.
Klopt hoor!

quote:
Sinds 2013 kunnen huizenkopers de hypotheekrente alleen nog aftrekken als ze de lening in dertig jaar volledig aflossen. Destijds stond de tienjaarsrente boven de 4% en maakten mensen maar wat graag gebruik van die renteaftrek. De rente is nu nog maar zo'n 1,5%. Bij een annuītaire hypotheek van ¤100.000 levert dat nog maar een paar tientjes per maand op.

Nu dat voordeel kleiner is, lonkt aflossingsvrij weer. Over een aflossingsvrij deel krijgen huizenkopers weliswaar geen hypotheekrenteaftrek, maar het levert wel aanzienlijk lagere maandlasten op. Volgens Hendrik Schakel van Viisi Hypotheken bestaat de helft van de hypotheeklasten bij de huidige rentestanden ongeveer uit aflossing.

Overigens is volledig aflossingsvrij er in principe niet meer bij, banken hebben met elkaar afgesproken dat de aflossingsvrije hypotheek maximaal 50% van de woningwaarde mag zijn.

Originele link van het artikel: https://fd.nl/weekend/138(...)eer-aan-populariteit
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat dat niet meer mocht :o

Mijn ouders hebben nog zo'n hypotheek. Maar goed, dat huis is 3x zoveel waard als toen ze het kochten, dus op zich geen probleem.
Waarom zou het dan geen probleem zijn? Als de looptijd verstrijkt *moeten* ze aflossen, bijvoorbeeld door een nieuwe hypotheek te nemen, maar dan moeten ze wel een nieuwe hypotheel krijgen en daarvoor is de huiswaarde bepaald niet het enige criterium.
  vrijdag 30 april 2021 @ 11:59:14 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217815
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee joh, dat staat ook echt heel raar en afstand-creërend.
Ik heb er verbale oorlogen over gevoerd in het verleden :D
pi_199217817
Ik lees nu een column van een geneeskundestudent, en een van de reacties is van een arts met de achternaam 'Colon'. Ik stikte er haast in. (Ja nee, niet in zijn dikke darm dus. Godzijdank). :')
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:01:46 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199217839
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees nu een column van een geneeskundestudent, en een van de reacties is van een arts met de achternaam 'Colon'. Ik stikte er haast in. (Ja nee, niet in zijn dikke darm dus. Godzijdank). :')
Oef :D
pi_199217847
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef Candaasje het volgende:
:D

Heet 'ie ook nog Quinten? Dan is 'ie zonder beroep ook fout.
pi_199217996
Van bed naar bad naar bank. Dit wordt een productieve dag.

Kan iemand eten in mijn mond komen gooien? :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199218021
quote:

[..]

Oi! Ik heb weer werk. :P :D O+
Maandag beginnen!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199218033
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef sigme het volgende:

Waarom zou het dan geen probleem zijn? Als de looptijd verstrijkt *moeten* ze aflossen, bijvoorbeeld door een nieuwe hypotheek te nemen, maar dan moeten ze wel een nieuwe hypotheel krijgen en daarvoor is de huiswaarde bepaald niet het enige criterium.
Ze kunnen hier nog 14 jaar wonen en dan zouden ze allebei bijna 90 zijn. Dus ik denk niet dat ze er dan nog willen wonen. Ik ben erg voor huis verkopen (hypotheek dus afbetalen) en met lekker veel geld kleiner gaan wonen. Maar ja, dan moet dat kleiner wonen wel geschikt zijn voor iemand in een (vrij grote) rolstoel en dat is wel een dingetje -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199218075
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:

[..]

Maandag beginnen!
Wat fijn, gefeliciteerd *O* *O* *O*
We have far more in common than that which devides us..
pi_199218092
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:02 schreef sigme het volgende:

[..]

:D

Heet 'ie ook nog Quinten? Dan is 'ie zonder beroep ook fout.
Niet eens, iets met een A.

Gefeliciteerd Tally! *O*
pi_199218116
quote:

[..]

Maandag beginnen!
Gefeliciteerd *O*
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:24:06 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199218126
Wat goed Tally!

Mijn zusje is ook uitgenodigd voor een gesprek, in een veld wat aan het mijne linkt, dus ik ga haar een beetje technisch preppen.

En verder miet ik eens leren om optijd te zijn.. om 13 00 uiterlijk inchecken 30 min met de taxi en om 12.15 sta ik op het station en is er geen taxi.. 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:25:48 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199218150
quote:

[..]

Maandag beginnen!
Mét dikke auto ook? :9~

En gefeliciteerd!
pi_199218263
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:05 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meer :@ Ben ik jullie net misgelopen :+
pi_199218301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

[..]

Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meer :@ Ben ik jullie net misgelopen :+
Volgens mij hebben wij sowieso een poosje op aangrenzende afdelingen op de uni gewerkt toch, in dezelfde periode? Psychiatrie is helemaal achterin, weet even niet meer welk lettertje daarbij hoort.
pi_199218451
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Mét dikke auto ook? :9~

En gefeliciteerd!
Nee wel 2 tredes omhoog qua salaris. Ik moet daarvoor wel mijn eigen baan en afdeling creëren *O*

Nou ja baan creëren meer de invulling van mijn baan zelf doen :P
pi_199218471
En dank jullie wel. Ik ben zo blij. En het is al zo vertrouwd want met oud collega’s en een gedeelte van wat ik de afgelopen 3 jaar gedaan heb.

Ik heb ook geen sollicitatie gehad maar een kennismaking. Hoi Tally wij zijn..... kom je hier werken? Je oud collega’s zijn zo lyrisch over je. Wat wil je verdienen? Hoeveel uur? Welke dagen? Okay doen we!
pi_199218486
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:48 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Ik ben zo blij. En het is al zo vertrouwd want met oud collega’s en een gedeelte van wat ik de afgelopen 3 jaar gedaan heb.

Ik heb ook geen sollicitatie gehad maar een kennismaking. Hoi Tally wij zijn..... kom je hier werken? Je oud collega’s zijn zo lyrisch over je. Wat wil je verdienen? Hoeveel uur? Welke dagen? Okay doen we!
Wat gaaf!
Spoilers!
pi_199218565
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat gaaf!
Er mocht op dit moment ook wel wat makkelijk gaan vind ik hoor :P
Heb al genoeg gezeik achter de rug en wat nog gaat komen. :{
pi_199218671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Volgens mij hebben wij sowieso een poosje op aangrenzende afdelingen op de uni gewerkt toch, in dezelfde periode? Psychiatrie is helemaal achterin, weet even niet meer welk lettertje daarbij hoort.
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.
Maar ik heb wel tijdens m'n PhD van feb15-jun20 in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd ;)
Als het nog te volgen is zo :+

@Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 30-04-2021 13:10:01 ]
pi_199218760
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.
Maar ik heb wel tijdens m'n PhD in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in het werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd ;)

@:Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?
Dat moet nog beginnen. We dachten dat de rechtzaak bijna was maar zij hebben uitstel gevraagd en sinds 2 weken nu contractontbinding en sinds afgelopen vrijdag zit hij thuis ;( want dat was juridisch voor hen beter.
pi_199218768
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Nee wel 2 tredes omhoog qua salaris. Ik moet daarvoor wel mijn eigen baan en afdeling creëren *O*

Nou ja baan creëren meer de invulling van mijn baan zelf doen :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:48 schreef Tally het volgende:

Zo zeg! Supergaaf! Van harte *O*
Per wanneer? Oh maandag :o Dat is echt snel.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199218782
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Maar ik heb wel tijdens m'n PhD van feb15-jun20 in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd ;)

@:Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?
Ah ja, jij werkt nú waar ik vlakbij werkte (2008-2018 werkte ik aan die uni, en daarvoor studeerde ik er). Ik werk vanaf 2019 in dat UMC, aan beide kanten, maar voornamelijk aan de andere kant.
pi_199218838
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

[..]

Zo zeg! Supergaaf! Van harte *O*
Per wanneer? Oh maandag :o Dat is echt snel.
Ja lekker he. Ik heb vorige week vrijdag mn contract getekend. Ik ben zo opgelucht en kan niet wachten om te beginnen. Ik heb mn werkplek al helemaal ingericht :D want ik ga veel thuiswerken.
En voor mezelf een ticketsysteem gebouwd :D zo vergeet ik niets :P
pi_199218845
Ik kwam er vanochtend achter, op de "ondergaan" manier dat er zoiets bestaat als oogmigraine. Wat ontzettend beangstigend is dat zeg, als je niet weet wat het is. Los van eng is het ook enorm onprettig, vermoeiend en ontwrichtend. Moe, trillerig en met zwaar hoofd toch boodschappen gedaan. Matig succes. Wel beter dan morgen omdat a) zaterdag en b) 1 mei op een zaterdag en ik woon aan de Duitse grens.

Sporten afgezegd, zo dutje doen. Vanavond eigenlijk wel naar vrienden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199218883
Beterschap @Lonaa
pi_199218886
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat moet nog beginnen. We dachten dat de rechtzaak bijna was maar zij hebben uitstel gevraagd en sinds 2 weken nu contractontbinding en sinds afgelopen vrijdag zit hij thuis ;( want dat was juridisch voor hen beter.
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluiten :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:12 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ah ja, jij werkt nú waar ik vlakbij werkte (2008-2018 werkte ik aan die uni, en daarvoor studeerde ik er). Ik werk vanaf 2019 in dat UMC, aan beide kanten, maar voornamelijk aan de andere kant.
Haha wat grappig, ik studeerde er van 2008 (vanaf 2009 bij fsw) tm 2014. Nu ben ik wel benieuwd bij welke afdeling jij werkte! Want ik heb denk ik wel dezelfde studie gedaan als die jij er hebt gedaan. Misschien heb ik je wel als docent gehad *)

quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter, op de "ondergaan" manier dat er zoiets bestaat als oogmigraine. Wat ontzettend beangstigend is dat zeg, als je niet weet wat het is. Los van eng is het ook enorm onprettig, vermoeiend en ontwrichtend. Moe, trillerig en met zwaar hoofd toch boodschappen gedaan. Matig succes. Wel beter dan morgen omdat a) zaterdag en b) 1 mei op een zaterdag en ik woon aan de Duitse grens.

Oh shit! Sterkte :* hopelijk helpt het dutje!
pi_199218902
Ik moet zeggen dat ik, godzijdank, nu geen enorme alleoverheersende migraine koppijn heb.
pi_199218935
Ik heb echt nergens zin in vandaag. Niet eens in niets doen :')
Spoilers!
pi_199218940
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluiten :*
[..]

Haha wat grappig, ik studeerde er van 2008 (vanaf 2009 bij fsw) tm 2014. Nu ben ik wel benieuwd bij welke afdeling jij werkte! Want ik heb denk ik wel dezelfde studie gedaan als die jij er hebt gedaan. Misschien heb ik je wel als docent gehad *)
[..]

Oh shit! Sterkte :* hopelijk helpt het dutje!
Functieleer/neuropsychologie. Wat ik in 2008 deed is een beetje schimmig maar ik heb in ieder geval een poos Onderzoekspracticum gegeven. En in de jaren daarna wat meer de echte neurovakken dus ik vermoed dat jij die niet gedaan hebt. Ook een boel onderwijs gegeven bij ASW want daar werkte ik.
pi_199218948
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik, godzijdank, nu geen enorme alleoverheersende migraine koppijn heb.
Naar is dat, aura :Y Ik krijg er doorgaans ook geen enorme hoofdpijn van, meer een zware kop en niet zo top voelen, dus ik duim voor je dat het bij jou ook zo uitpakt :*
pi_199218949
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Slapen. O+ Slapen is fijn.
pi_199218955
quote:

Dat is heel klote. Het is inderdaad eng (vond mijn huisarts ook) maar gelukkig niet gevaarlijk.
Heb er sinds 2007 (rondom overlijden van mijn moeder) last van.. Er zijn tijden dat het een paar keer per week is, en dan ook maanden achtereen helemaal niet. Valt vaak wel samen met vermoeidheid. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.
pi_199218972
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:27 schreef Myraela het volgende:

[..]

Slapen. O+ Slapen is fijn.
Meh. Ook geen zin in. En lukt niet ook. Ik ga de wc schoonmaken. Ook geen zin in.
Spoilers!
pi_199218974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meh. Ook geen zin in. En lukt niet ook. Ik ga de wc schoonmaken. Ook geen zin in.
Dat je daar geen zin in hebt, snap ik dan weer wel. :D
pi_199219018
Oh, toch wel veel mensen die het herkennen. Ik probeerde dus met matig zicht te googlen nadat ik in matige paniek F. bericht had. :')

Had het nog nooit eerder gehad, dacht dat ik blind werd. :X
pi_199219023
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Functieleer/neuropsychologie. Wat ik in 2008 deed is een beetje schimmig maar ik heb in ieder geval een poos Onderzoekspracticum gegeven. En in de jaren daarna wat meer de echte neurovakken dus ik vermoed dat jij die niet gedaan hebt. Ook een boel onderwijs gegeven bij ASW want daar werkte ik.
Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie, en heb studiepad sociale psychologie en studiepad cognitieve & neurobiologische psychologie gedaan (zo heette het destijds iig). Perceptie&actie, experimenteren & registreren 1 en 2, practicum cognitieve en neurobiologische psychologie, biopsychosociale perspectieven op psychopathologie, psychologische diagnostiek&testtheorie.. toevallig één van die vakken gegeven? M'n bachelorscriptie geschreven bij vd Stigchel, die ken je dan vast ook?
pi_199219043
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Naar is dat, aura :Y Ik krijg er doorgaans ook geen enorme hoofdpijn van, meer een zware kop en niet zo top voelen, dus ik duim voor je dat het bij jou ook zo uitpakt :*
Dit is wel precies hoe ik me voel nu ja :')
pi_199219045
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja vooral voor mijn man. De workaholic die nu verplicht thuis zit en nu al tegen de muur oploopt. Na een week!
pi_199219075
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat je daar geen zin in hebt, snap ik dan weer wel. :D
Ja :D Ik stel het al iets te lang uit. En ik ben nog steeds bezig met mijn grote schoonmaak, het is vandaag ook de bedoeling om alle tegels, verlichting, afzuigdinges enzo te doen. En een nieuwe wc borstel.
Spoilers!
pi_199219077
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie, en heb studiepad sociale psychologie en studiepad cognitieve & neurobiologische psychologie gedaan (zo heette het destijds iig). Perceptie&actie, experimenteren & registreren 1 en 2, practicum cognitieve en neurobiologische psychologie, biopsychosociale perspectieven op psychopathologie, psychologische diagnostiek&testtheorie.. toevallig één van die vakken gegeven? M'n bachelorscriptie geschreven bij vd Stigchel, die ken je dan vast ook?
Nee, allemaal niet, maar wel grotendeels gevolgd tijdens mijn eigen studie. Van dat studiepad gaf ik ontwikkelingsneuropsychologie, neuropsychologische diagnostiek, wat werkgroepen klinische neuropsychologie. Oh, en professionele gespreksvoering. Meer de klinisch vakken dus.

En die ken ik wel ja :)
pi_199219092
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Oh, toch wel veel mensen die het herkennen. Ik probeerde dus met matig zicht te googlen nadat ik in matige paniek F. bericht had. :')

Ik ging toen naar de huisarts (na 3 dagen want er zat een weekend tussen). Huisarts pakte halverwege mijn verhaal de telefoon en dat vond ik heel onbeschoft _O- . Maar eiste een spoedconsult bij de oogarts, verdenking netvliesloslating. Kon een paar uur later daar naar toe, op kantoor gegoogled en toen kreeg ik het spaans benauwd.
Maar oogarts wist heel snel dat het dat niet was pffff.
De laatste tijd krijg ik er wel wat hoofdpijn van, maar niet op het migraine niveau. Lekkere van thuiswerken is, dat je dan even op bed of bank kunt gaan liggen. Dat helpt wel om van het rotgevoel af te komen.
pi_199219103
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:

De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld. School in paniek, m'n moeder gebeld, moeder in paniek, die heeft eerst de oogarts uit het ziekenhuis waar ze zelf onder controle stond gebeld maar moest van hen met me naar de huisarts (hoorde ik achteraf) en is me toen komen ophalen en meteen naar de huisarts gereden. Die concludeerde dat er of iets in m'n oog had gezeten (wat school uiteraard direct door zo'n beetje iedere docent die aanwezig was heeft laten checken) of migraine. Was dus duidelijk dat tweede.

Grappig is dat ik het daarna eigenlijk altijd andersom heb gehad. Dus het begint juist in het midden, met een wazige stip, en die wordt steeds groter tot alles een soort plas water is waar steeds een druppel in valt. En ik kan dan ook niet meer lezen, maar ook niet meer schrijven of typen - ik sla echt wartaal uit. Ik hoor wel dat wat ik zeg niet klopt, maar het lukt me niet het goed te zeggen. En bij typen lees ik het dan 10x na en denk ik dat het klopt en als ik dat achteraf dan lees slaat het helemaal nergens op. Van spelfouten tot compleet onvolgbare tekst.
pi_199219123
De eerste keer dat ik een aura had, had ik net een tentamen neurologie gehad, en in het boek stond een plaatje met precies hoe ik het zag. Ik wist dus gelukkig direct wat er aan de hand was, dat scheelt wel flink wat stress. Best eng anders.
pi_199219125
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik ging toen naar de huisarts (na 3 dagen want er zat een weekend tussen). Huisarts pakte halverwege mijn verhaal de telefoon en dat vond ik heel onbeschoft _O- . Maar eiste een spoedconsult bij de oogarts, verdenking netvliesloslating. Kon een paar uur later daar naar toe, op kantoor gegoogled en toen kreeg ik het spaans benauwd.
Maar oogarts wist heel snel dat het dat niet was pffff.
De laatste tijd krijg ik er wel wat hoofdpijn van, maar niet op het migraine niveau. Lekkere van thuiswerken is, dat je dan even op bed of bank kunt gaan liggen. Dat helpt wel om van het rotgevoel af te komen.
Ik kwam dus inderdaad ook eerst 'netvliesloslating' ofzo tegen. Daarnaast hielp het ook niet dat mijn moeder een oogzenuwtumor heeft gehad die haar zicht afknelde.

Het trok met 20 minuten ofzo weer weg. Is toen nog wel even teruggekomen maar is nu sinds vanochtend half 11 ofzo weg.
pi_199219134
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, allemaal niet, maar wel grotendeels gevolgd tijdens mijn eigen studie. Van dat studiepad gaf ik ontwikkelingsneuropsychologie, neuropsychologische diagnostiek, wat werkgroepen klinische neuropsychologie. Oh, en professionele gespreksvoering. Meer de klinisch vakken dus.

En die ken ik wel ja :)
Ah ja de klinische kant ben ik idd niet opgegaan. Wel nog een vak coaching psychologie gedaan. Ontwikkelingspsychologie ook niet, wel grappig eigenlijk, want ik vond kinderen en ontwikkeling van kinderen juist heel interessant en zit ook al vanaf m'n masterstages heel erg in die hoek :+ geen idee waarom ik dat vak in t eerste jaar zo stom vond dat ik er niets mee heb gedaan verder. Heb wel nog een vak van pedagogiek+ontwikkelingspsychologie samen gevolgd in m'n laatste jaar, over het ontwikkelende brein en typische en atypische ontwikkeling of zo.
pi_199219135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
De eerste keer dat ik een aura had, had ik net een tentamen neurologie gehad, en in het boek stond een plaatje met precies hoe ik het zag. Ik wist dus gelukkig direct wat er aan de hand was, dat scheelt wel flink wat stress. Best eng anders.
:D 'mijn eerste aura' begon echt uitzonderlijk mooi met allemaal glitters in mijn beeld en ik had het ook nog niet lang daarvoor bij een college gehad. Dus ook herkenbaar en geen paniek :+

(al heb ik wel een paar uur in spanning gezeten of ik nu ook de vaak er op volgende migraine hoofdpijn zou krijgen, maar nee)
pi_199219144
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld. School in paniek, m'n moeder gebeld, moeder in paniek, die heeft eerst de oogarts uit het ziekenhuis waar ze zelf onder controle stond gebeld maar moest van hen met me naar de huisarts (hoorde ik achteraf) en is me toen komen ophalen en meteen naar de huisarts gereden. Die concludeerde dat er of iets in m'n oog had gezeten (wat school uiteraard direct door zo'n beetje iedere docent die aanwezig was heeft laten checken) of migraine. Was dus duidelijk dat tweede.

Grappig is dat ik het daarna eigenlijk altijd andersom heb gehad. Dus het begint juist in het midden, met een wazige stip, en die wordt steeds groter tot alles een soort plas water is waar steeds een druppel in valt. En ik kan dan ook niet meer lezen, maar ook niet meer schrijven of typen - ik sla echt wartaal uit. Ik hoor wel dat wat ik zeg niet klopt, maar het lukt me niet het goed te zeggen. En bij typen lees ik het dan 10x na en denk ik dat het klopt en als ik dat achteraf dan lees slaat het helemaal nergens op. Van spelfouten tot compleet onvolgbare tekst.
Ik dacht ook dat ik wat in mijn oog had. Dacht eerst dat ik in de zon gekeken had, maar ja, zon scheen niet. :+
Het was erger links dan rechts. Zowel per oog als in mijn blikveld zeg maar. Ik omschreef het F. als zo'n storingslijn die je vroeger op tv zag, die dan van boven naar beneden trok. Op internet las ik de omschrijving 'de beweging zoals boven het wegdek in de verte op een warme dag'. Was in mijn geval wel accuraat. :Y

Maar ik kon ook helemaal niet meer focussen inderdaad. Of echt iets zien, zeg maar. Wilde eigenlijk alleen maar mn ogen dichtdoen en huilen. :')
pi_199219153
Ik vind het voornamelijk eng als ik het op de fiets heb. Gelukkig duurt het nooit zo lang, maar ik ben ook wel eens gestopt en op een muurtje gaan zitten totdat het over was. Had een stuk voor de boeg waar iedereen van alle kanten kwam met auto/brommer/fiets etc. Dat durfde ik niet aan.
pi_199219182
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:D 'mijn eerste aura' begon echt uitzonderlijk mooi met allemaal glitters in mijn beeld en ik had het ook nog niet lang daarvoor bij een college gehad. Dus ook herkenbaar en geen paniek :+

(al heb ik wel een paar uur in spanning gezeten of ik nu ook de vaak er op volgende migraine hoofdpijn zou krijgen, maar nee)
Bij mij is het net zo'n jaren-80-feestje, met neon roze en geel en blauw :+
pi_199219186
Als mijn aura een kledingstuk was:

pi_199219201
_O-
Spoilers!
pi_199219222
:')
pi_199219370
quote:

Oh shit, nou kijk maar hoe het vanavond gaat dan. Misschien gaat het gauw over :* Kende het ook niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Klinkt als een mopperdag :*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199219671
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:54 schreef Clubsoda het volgende:
Als mijn aura een kledingstuk was:

[ afbeelding ]
Met de hakken achter je oogballen? ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199219891
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

[..]

A vleugel. Maar ben ik ook geweest :Y . Op de kinderafdeling overigens maar 1x.

Ik zie eigenlijk altijd wel sterretjes net als migraineaanvallen doorbreken. Maar naar is dat. Beterschapp @Lonaa :*
pi_199219897
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Met de hakken achter je oogballen? ;(
Keihard erop stampen!

(moet je het wel eerst voor 50 ct kopen natuurlijk)
pi_199219909
Klinkt goed, je nieuwe werkplek @Tally ! Leuk!

Ik krijg een beetje een punthoofd van het uitzendbureau. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn bericht van gisteren, en ik heb net na 6,5 minuut met 'nog meer dan 5 wachtenden voor u!' maar opgehangen toen ik iemand aan de lijn probeerde te krijgen.
pi_199220022
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:01 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt goed, je nieuwe werkplek @:Tally ! Leuk!

Ik krijg een beetje een punthoofd van het uitzendbureau. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn bericht van gisteren, en ik heb net na 6,5 minuut met 'nog meer dan 5 wachtenden voor u!' maar opgehangen toen ik iemand aan de lijn probeerde te krijgen.
Ding op speaker laten staan en een boek lezen? Ik stond gisteren ook lang in de wacht, maar gewoon doorgewerkt. Is net wat minder ergernis.
pi_199220042
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ding op speaker laten staan en een boek lezen? Ik stond gisteren ook lang in de wacht, maar gewoon doorgewerkt. Is net wat minder ergernis.
Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.

:') Ik ga boodschappen doen. Ga eens kijken of nog ergens anders een mail naartoe kan sturen.
pi_199220120
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.

:') Ik ga boodschappen doen. Ga eens kijken of nog ergens anders een mail naartoe kan sturen.
Ah, ja, da's minder. gewoon alleen een muziekje, dat kan je zacht zetten.

Maar eh, dan hoop ik dat je op je werk een afspraak kunt maken voor een vaccinatie. Haar heb ik ruim een uur op gewacht. Maar dan hoefde ik weer niet op de site gaan kijken, want de afspraak moest telefonisch
pi_199220135
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ah, ja, da's minder. gewoon alleen een muziekje, dat kan je zacht zetten.

Maar eh, dan hoop ik dat je op je werk een afspraak kunt maken voor een vaccinatie. Haar heb ik ruim een uur op gewacht. Maar dan hoefde ik weer niet op de site gaan kijken, want de afspraak moest telefonisch
Nouja, het is dus om op het werk te komen. Ze hebben me nog steeds niet ingeroosterd, dus ik wil weten of er iets mis gaat :P .
pi_199220168
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nouja, het is dus om op het werk te komen. Ze hebben me nog steeds niet ingeroosterd, dus ik wil weten of er iets mis gaat :P .
Dat snapte ik. Wel zonde, zowel voor jou, maar hoe meer prikkers hoe beter.
Kan jij ook op meerdere locaties ingeroosterd worden? Alleen in het gebied van "jouw" GGD of kan je ook naar andere delen van het land (als je dat zou willen)
pi_199220217
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:35 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja vooral voor mijn man. De workaholic die nu verplicht thuis zit en nu al tegen de muur oploopt. Na een week!
Jeetje -O- Bah zeg :{ In welk vakgebied zit hij? Is er geen vrijwilligerswerk dat hij kan doen in de tussentijd?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199220299
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat snapte ik. Wel zonde, zowel voor jou, maar hoe meer prikkers hoe beter.
Kan jij ook op meerdere locaties ingeroosterd worden? Alleen in het gebied van "jouw" GGD of kan je ook naar andere delen van het land (als je dat zou willen)
Locaties in regio Utrecht, maar dat zijn Houten, Jaarbeurs in Utrecht, Breukelen, Woerden, Amersfoort, Veenendaal en Nieuwegein komt er ook nog aan geloof ik.

:P
pi_199220332
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Locaties in regio Utrecht, maar dat zijn Houten, Jaarbeurs in Utrecht, Breukelen, Woerden, Amersfoort, Veenendaal en Nieuwegein komt er ook nog aan geloof ik.

Wauw, da's best wel wat!
pi_199220351
Ik bijna net zulke belangrijke problemen met iemand bereiken. Okay, het is misschien iets minder van levensbelang, maar toch.

Ik heb begin deze week een mail gestuurd naar een bakkertje of we zaterdag high tea af kunnen halen. Geen reactie. Telefoon nemen ze ook niet op. Nu maar een whatsapp gestuurd. :') Beetje irritant omdat je voor zulke dingen vaak wel 24 uur van te voren moet zijn, dus andere locaties zitten waarschijnlijk ook niet op me te wachten.
pi_199220357
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:49 schreef Myraela het volgende:
Ik bijna net zulke belangrijke problemen met iemand bereiken. Okay, het is misschien iets minder van levensbelang, maar toch.

Ik heb begin deze week een mail gestuurd naar een bakkertje of we zaterdag high tea af kunnen halen. Geen reactie. Telefoon nemen ze ook niet op. Nu maar een whatsapp gestuurd. :') Beetje irritant omdat je voor zulke dingen vaak wel 24 uur van te voren moet zijn, dus andere locaties zitten waarschijnlijk ook niet op me te wachten.
Goed eten en genieten is van levensbelang!
pi_199220363
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:49 schreef Candaasje het volgende:
Goed eten en genieten is van levensbelang!
Het is vooral voor iemands verjaardag. Dus je denkt net iets minder makkelijk 'fuck it, we eten wel patat'.
pi_199220397
Al heb ik wel trek in patat. :9
pi_199220507
Ik heb geld verdiend *O*

Vergoeding nierdonatie op de bus, declaratie reiskosten naar mijn zorgverzekering gestuurd en de belastingaangifte gedaan. Ik dacht net op tijd, want voor 1 mei. Maar wat staat er als je inlogt? Doe voor 8 mei aangifte! De procrastinateur in mij wilde bijna uitloggen, maar toch maar de aangifte gedaan :')
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:16:49 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199220595
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:49 schreef Myraela het volgende:

Die zitten duidelijk niet om klanten verlegen dus ^O^
pi_199220627
quote:
8s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:16 schreef Molo het volgende:
Die zitten duidelijk niet om klanten verlegen dus ^O^
True, het is Lof der Zoetheid. :9 Maar ondanks hun lekkere gebak wel een beetje zat van hun bagger-communicatie. :')
pi_199220648
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Doe voor 8 mei aangifte! De procrastinateur in mij wilde bijna uitloggen
:D Hier moest ik wel om lachen.
pi_199220668
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:21 schreef Myraela het volgende:

:D Hier moest ik wel om lachen.
Ik ook hoor :+ Ik neem me elk jaar voor om vroeg de belastingaangifte te doen en op de één of andere manier kom ik altijd op 30 april uit :')
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:23:46 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199220682
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ook hoor :+ Ik neem me elk jaar voor om vroeg de belastingaangifte te doen en op de één of andere manier kom ik altijd op 30 april uit :')
Dit. Of vraag ik uitstel aan en doe het dan toch nog op tijd.
pi_199220692
Ik ben met zulke dingen vaak juist vroeg. Al was er dit jaar veel storing in het begin, dus ik kwam er niet doorheen. Toen ben ik het wel eventjes vergeten.

En ik krijg alsnog altijd m'n geld pas laat terug. Moet altijd eerst een paar weken alle andere mensen horen over fijne teruggaves.
pi_199220729
Maandag een afspraak met een winkeltje dat streekproducten verkoopt *O*
pi_199220784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jeetje -O- Bah zeg :{ In welk vakgebied zit hij? Is er geen vrijwilligerswerk dat hij kan doen in de tussentijd?
Mag hij niet. Is staat non actief. Dat betekend dat hij klaar moet staan om te werken wanneer ze hem wel weer oproepen ;( hij had bedacht om iets te doen als een krantenwijk ofzo. Iets wat je kan doen voor je werk maar kan niet op zn naam ivm de rechtzaak. En onze kinderen zijn nog te jong :P
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:34:23 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199220790
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

True, het is Lof der Zoetheid. :9 Maar ondanks hun lekkere gebak wel een beetje zat van hun bagger-communicatie. :')
Ja ik bedoelde het cynisch eigenlijk, ik vind zulks echt heel erg klantonvriendelijk
Welke tent dan ook
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:35:33 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199220800
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Mag hij niet. Is staat non actief. Dat betekend dat hij klaar moet staan om te werken wanneer ze hem wel weer oproepen ;( hij had bedacht om iets te doen als een krantenwijk ofzo. Iets wat je kan doen voor je werk maar kan niet op zn naam ivm de rechtzaak. En onze kinderen zijn nog te jong :P
Hoe goed is hij in voortuinen zwartbetaald aanleggen?

Nee ruk is dat, hopelijk duurt dat niet al te lang meer
pi_199220807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geld verdiend *O*

Vergoeding nierdonatie op de bus, declaratie reiskosten naar mijn zorgverzekering gestuurd en de belastingaangifte gedaan. Ik dacht net op tijd, want voor 1 mei. Maar wat staat er als je inlogt? Doe voor 8 mei aangifte! De procrastinateur in mij wilde bijna uitloggen, maar toch maar de aangifte gedaan :')
:D _O- *O*

En jeuj voor je vergoeding! 360 euro, of houden ze rekening met inflatie? :P
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:36:01 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199220810
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ze gooien gewoon een bak geld weg. Al die mensen die studie laten doen en dan niet inplannen. Ja uiteindelijk gaan mensen dan ander werk aannemen he. Zonde!
pi_199220812
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Blokhoeve. Daar moeten mn schoonouders naar toe begin mei voor hun vaccinaties
pi_199220826
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe goed is hij in voortuinen zwartbetaald aanleggen?

Nee ruk is dat, hopelijk duurt dat niet al te lang meer
:D Hijs niet zo goed met zijn handen zeg maar :P
pi_199220860
Wat waren jullie druk met salaris en studie vergelijken.😎

Vanmorgen was ik even in het diak in Utrecht. Stond er buiten een enorme rij van wel 200 mensen met paraplu’s - want het goot - : Personeel wachtend op een vaccinatie. 8)7
Wat een kapitaalvernietiging: > 200 man niet aan het werk voor een x aantal uren.

@Candaasje …dat je nog niks hebt gehoord! In Houten waren drie weken geleden 12 van de 24 plekken bezet.

@Tally *O* Geweldig en dan ook leuke aanbevelingen van de oud- en opnieuw collega’s.

Ohoh…@Lonaa wat een akelige schrik is dat! Hopelijk herstelt het snel!

Nog even over strijk Zen: zien jullie het verschil:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199220888
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:39 schreef AnneX het volgende:

Vanmorgen was ik even in het diak in Utrecht. Stond er buiten een enorme rij van wel 200 mensen met paraplu’s - want het goot - : Personeel wachtend op een vaccinatie. 8)7
Wat een kapitaalvernietiging: > 200 man niet aan het werk voor een x aantal uren.

@:Candaasje …dat je nog niks hebt gehoord! In Houten waren drie weken geleden 12 van de 24 plekken bezet.

@:Tally *O* Geweldig en dan ook leuke aanbevelingen van de oud- en opnieuw collega’s.

Ohoh…@:Lonaa wat een akelige schrik is dat! Hopelijk herstelt het snel!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja... tientallen mensen thuis in afwachting van de uitkomst van een testuitslag of zelf positief getest is nog duurder..

En bij je foto zie ik het verschil bij die zwarte duidelijk. Zou er bij mij dus ook niet inkomen. Maar bij de andere twee: echt niet hoor.
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:43:32 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199220897
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:37 schreef Tally het volgende:

[..]

:D Hijs niet zo goed met zijn handen zeg maar :P
Da's voor jou ook wel balen.
pi_199220910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ze gooien gewoon een bak geld weg. Al die mensen die studie laten doen en dan niet inplannen. Ja uiteindelijk gaan mensen dan ander werk aannemen he. Zonde!
Dit.

Je zou toch denken dat ze na een half jaar het systeem op orde hebben :')
Ik heb vorig jaar maart een inwerkdag (elearning en introductie) van 8 uur gehad voor een uiteindelijk dienstverband van in totaal 36 uur. Maar toen was iedereen nog in paniek.
pi_199220934
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?
pi_199220995
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tja... tientallen mensen thuis in afwachting van de uitkomst van een testuitslag of zelf positief getest is nog duurder..

En bij je foto zie ik het verschil bij die zwarte duidelijk. Zou er bij mij dus ook niet inkomen. Maar bij de andere twee: echt niet hoor.
De twee aan linkerkant waren al gestreken, en toen dacht ik aan de opmerkingen en hing de zwarte er ongestreken en gestreken naast.

Indonesisch eten besteld. Liep niet lekker via de site.
En de telefoon geeft een antw.app. -O- we gaan het meemaken.
pi_199221121
quote:

Bij ons is t dan beter georganiseerd : 3 middagen na 17 uur werd iedereen geprikt.

En het diak..daar is Q geboren in 84 O+
pi_199221259
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Bij ons is t dan beter georganiseerd : 3 middagen na 17 uur werd iedereen geprikt.

En het diak..daar is Q geboren in 84 O+
Het laatst was ik daar in 2014. De neus B-)
Onvoorstelbaar veranderd. Met Parkeergarage op eigen terrein. Nieuwbouw.
Groot!
pi_199221268
Ik was Engels aan het oefenen met S. en een afspraak aan het maken voor volgende keer.
S.: "Friday is OK. I will write it on my shoulder."
Ik: :?
S.: "Shoulder? Calendar?"

Schedule _O-
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:23:07 #132
63722 z80
I fink you freaky
pi_199221279
quote:

@:Candaasje …dat je nog niks hebt gehoord! In Houten waren drie weken geleden 12 van de 24 plekken bezet.

@:Tally *O* Geweldig en dan ook leuke aanbevelingen van de oud- en opnieuw collega’s.

Ohoh…@:Lonaa wat een akelige schrik is dat! Hopelijk herstelt het snel!

SPOILER
Ja de gestreken was is een stuk valer. |:)
pi_199221301
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik was Engels aan het oefenen met S. en een afspraak aan het maken voor volgende keer.
S.: "Friday is OK. I will write it on my shoulder."
Ik: :?
S.: "Shoulder? Calendar?"

Schedule _O-
Whaha _O-
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:25:40 #134
63722 z80
I fink you freaky
pi_199221304
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Lastig. Zelfs vrijwilligerswerk in de tussentijd mag echt niet? Ook niet met verklaring dat hij beschikbaar blijft voor werk?
Zolang hij officieel in dienst is mag hui tijdens de normaal ingerosterde uren gaan andere werkzaamheden verrichten. Krantenwijk er voor, of er na zou geen probleem mogen zijn. Hij zit niet ziek thuis.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:29:22 #135
63722 z80
I fink you freaky
pi_199221336
Rondje boodschapten Duitsland maar geschrapt. Lange rij bij de winkelwagentjes. Even vergeten dat de hongerwinter uitbreekt met risico dat de winkels maandag niet meer opengaan.
Aangezien ik toch getest ben en deze nog geen 72 uur oud is even met de fiets naar Nederland voor de groente.
pi_199221360
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:23 schreef z80 het volgende:

[..]

Ja de gestreken was is een stuk valer. |:)
Dat is de belichting😂
pi_199221378
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:25 schreef z80 het volgende:

[..]

Zolang hij officieel in dienst is mag hui tijdens de normaal ingerosterde uren gaan andere werkzaamheden verrichten. Krantenwijk er voor, of er na zou geen probleem mogen zijn. Hij zit niet ziek thuis.
Er is ook vrijwilligerswerk buiten kantoortijden.
En als haar man onregelmatig werkt dan zou het helemaal te combineren moeten zijn.

Maar er zullen vast andere redenen zijn waarom het niet mag en logisch dat hij zijn zaak niet wil schaden nu.
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:34:34 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199221390
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:32 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat is de belichting😂
Sorry maar ik zie ook belichting na geen verschil :D
pi_199221415
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Misschien ben je verblind door het resultaat? B-)
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:38:25 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199221430
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:36 schreef AnneX het volgende:

[..]

Misschien ben je verblind door het resultaat? B-)
Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar :P
pi_199221447
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok die rechter zie ik wel, maar zou ik gewoon zo aantrekken. Dat strijkt wel glad aan mijn lijf zeg maar :P
Lijfstrijken O+ *O*
pi_199221475
quote:

[..]

Dit :Y
pi_199221542
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Anne voor- en nafoto’s gepost waarbij twee voortjes stiekem al naatjes waren.
Alleen het zwarte ding is volgens mij ongestreken vs gestreken.
De rest was gestreken/gestreken.
pi_199221560
Net nadat ik me wat zorgen begon te maken over de verkoop komt er een mooie bestelling van een restaurant/cafe binnen.
pi_199221974
Straks bijlezen hoor, eerst even nieuws dumpen.
Heel interessant:
quote:
Duitse boerendochter wint zaak om klimaatwet

De Duitse regering moet de klimaatwet uit 2019 aanscherpen. Dat heeft de hoogste rechtbank in het land bepaald. De aanpassingen moeten uiterlijk eind volgend jaar zijn doorgevoerd. Een boerendochter van het Waddeneiland Pellworm was een van de eisers.
In de Duitse klimaatwet is onder meer vastgelegd dat voor 2030 de uitstoot van broeikasgassen met zeker 55 procent moet zijn teruggedrongen ten opzichte van 1990. Volgens de federale rechtbank in Karlsruhe schendt de wet niet de rechten van toekomstige generaties, maar is wel duidelijk dat deze niet voldoende voorziet in een verdere vermindering van de uitstoot vanaf 2031.

Duitsland streeft ernaar in 2050 vrijwel geen broeikasgassen meer uit te stoten. Om dit doel te behalen, moet de uitstoot van broeikasgassen na 2030 met 'grote snelheid en urgentie' worden verminderd. De lasten moeten beter worden verspreid, omdat de huidige wet 'de hoge last van emissiereductie onherroepelijk uitstelt tot na 2030'.

Door de tekortkomingen van de wet worden de vrijheden geschonden van de veelal jonge mensen die de zaak voor de rechtbank hebben gebracht, aldus de rechtbank. Dat zijn onder meer milieuorganisatie Bund en de klimaatbeweging Fridays for Future. Zij vinden dat de federale regering niet genoeg doet om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en de opwarming van de aarde te beperken.

Boerenfamilie
De 22-jarige Sophie Backsen (foto 2e van rechts), een van de eisers, laat weten dolblij te zijn met het besluit van de rechtbank. Als dochter van een boerenfamilie op het Duitse Waddeneiland Pellworm vreest ze dat de stijgende zeespiegel het laaggelegen eiland opslokt waardoor zij het bedrijf van ouders niet kan overnemen. 'Effectieve klimaatbescherming moet nu worden geīmplementeerd en niet over tien jaar als het te laat is', zegt ze over het klimaatbeleid.

De regering lijkt de rechterlijke uitspraak in de eerste reacties te verwelkomen, terwijl het ook wordt gezien als een nieuwe tegenslag voor bondskanselier Angela Merkel. Haar partij staat in de peilingen achter op de Duitse Groenen. De linkse milieupartij van Annalena Baerbock lijkt bij de stembusgang in september af te stevenen op een verkiezingswinst.

De klimaatwet moet uiterlijk op 31 december 2022 zijn aangepast. Van de rechtbank moet worden gespecificeerd hoe het land de klimaatdoelstellingen gaat halen, terwijl het ook rekening houdt met de periode na 2030.
pi_199222006
Hier ben ik wat minder enthousiast over, maar niet minder interessant:
quote:
Boerenorganisaties blij met herziening regels gentech

Vanuit boerenorganisaties is blij gereageerd op de herziening van de regelgeving voor het toepassen van gentechnologie. Wel wordt de hoop uitgesproken dat de Europese Unie hier snel werk van maakt.
De herziening wordt aangekondigd in een rapport waaruit blijkt dat de huidige regelgeving niet meer aansluit met de voortgang die is gemaakt in de gentechnologie. LTO Nederland is blij dat met dit rapport wordt erkend dat de Europese wetgeving een belemmering vormt voor de toepassing van moderne veredelingstechnieken, zoals Crispr-Cas. Dit soort technieken is namelijk hard nodig om de plantaardige productie verder te kunnen verduurzamen, aldus LTO.

Nieuwe genomische technieken (NGT's) zijn volgens boerenorganisaties hard nodig om de doelen in de Europese Green Deal en boer-tot-bordstrategie te halen. Joris Baecke, portefeuillehouder Gezonde Planten van LTO Nederland noemt het rapport een belangrijke stap om uit de impasse te komen die rond gentechniek is ontstaan.

'Boeren en tuinders staan voor de uitdaging hun productiesystemen minder afhankelijk te maken van externe factoren, zoals gewasbeschermingsmiddelen of veranderende weeromstandigheden. Daarnaast zijn er steeds minder middelen beschikbaar die planten kunnen beschermen tegen ziekten en plagen. NGT's kunnen hierbij helpen, door de ontwikkeling van weerbare of resistente rassen', legt Baecke uit.

'Door deze technieken – onder voorwaarden – minder zwaar te reguleren, worden ze beter inzetbaar voor de gangbare land- en tuinbouw. Nu is het aan de Europese Unie om deze manier van innoveren daadwerkelijk verder te stimuleren en te faciliteren', aldus LTO-portefeuillehouder.

Toekomstvisie gewasbescherming
In september committeerde LTO zich samen met andere partijen en overheden aan het Uitvoeringsprogramma Toekomstvisie Gewasbescherming 2030. Met het programma wordt de transitie naar weerbare en duurzame teeltsystemen vormgegeven. Om de duurzaamheidsdoelstellingen uit het programma te behalen, is voor LTO de toepassing van NGT's een cruciale randvoorwaarde. Ook de ambitieuze Europese doelstellingen ten aanzien van duurzame plantaardige productie vereisen dat innovatie op het gebied van weerbare rassen ruimbaan krijgt.

Ook de Europese boerenorganisatie Copa-Cogeca verwelkomt de Europese studie. 'Dit rapport brengt wetenschappelijke duidelijkheid in een essentieel debat, met name met betrekking tot de ambitieuze doelen van de boer-tot-bordstrategie. NGT's bieden echte en concrete instrumenten om oplossingen te vinden voor de huidige en toekomstige klimaat-, milieu- en voedselzekerheidsproblemen waarmee we in de Europese Unie worden geconfronteerd.'

Vaart maken
Wel dingt Copa-Cogeca er bij de Europese Unie op aan om vaart te maken met de nieuwe regelgeving. 'Voor de Europese Commissie hebben deze nieuwe technieken het potentieel om bij te dragen aan een duurzamer voedselsysteem met meer resistente rassen tegen ziekten en klimaatverandering, terwijl ze tegelijkertijd betaalbare oplossingen bieden voor boeren en consumenten. De commissie erkent ook dat deze nieuwe technieken niet kunnen worden overwogen binnen hetzelfde twintig jaar oude kader dat voor genetisch gemodificeerde producten is vastgesteld.'

Voorzitter Thor Gunnar Kofoed van de Seed Working Group in Copa-Cogeca noemt het rapport een 'game changer' voor boeren en tuinders. 'Ik ben er net als veel collega's van overtuigd dat we enkele van de hoofddoelen van de Green Deal kunnen bereiken als we toegang hebben tot eenvoudige nauwkeurige NGT's in de Europese Unie. Boeren zijn bereid zich te committeren aan de doelstellingen van de Europese Commissie, aangezien wij als eersten door klimaatverandering worden getroffen.'

Realistisch zijn
Kofoed waarschuwt wel voor te veel optimisme. 'We moeten realistisch zijn. Deze studie is pas de eerste stap na jaren van debatteren. De commissie wil nu een raadplegingsproces en effectbeoordeling over dit onderwerp starten. Dit kost tijd. Dezelfde tijd die we niet kunnen inhalen als we kijken naar de internationale competitie of de voortgang van de Green Deal. Uiteindelijk zullen het de boeren zijn die de prijs van aarzeling zullen betalen. Ik vraag de commissie om zich sterker en sneller te committeren, als ze in de conclusies van haar eigen rapport gelooft.'

VVD-Kamerlid Peter Valstar stelde deze week Kamervragen aan minister Carola Schouten van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit over de voortgang van de herziening van de Europese regelgeving voor NGT's. 'Tijdens een van mijn werkbezoeken bezocht ik Koppert Biological Systems. In gesprek met deze ondernemers kwam dit onderwerp al snel bovendrijven. Hier wordt al twintig jaar over gesproken. Het wordt tijd dat deze regelgeving wordt aangepast.'

Valstar zegt dat moet worden voorkomen dat Nederlandse bedrijven die zich met veredeling bezighouden naar het buitenland moeten verhuizen. 'We moeten als Nederland niet achterop raken bij landen als de Verenigde Staten en China waar deze gentechnieken wel zijn toegestaan.'
pi_199222106
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik zag een video van haar.
Iets meer kuikenig :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199222126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 10:04 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ze zitten in een andere rol, maar in dit (gelijkwaardige) team hang ik wel onderaan. Destijds was het wel logisch, maar gezien mijn groei en functioneren ben ik het er inmiddels niet meer mee eens.

En wat @:Clubsoda zegt.
Maar verdien je dan minder omdat piemels automagisch meer krijgen of omdat piemelhouders wél in gesprek gaan over hun salaris, als dat gezien groei en functioneren aan de orde is?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199222148

[ Bericht 100% gewijzigd door Vanyel op 30-04-2021 18:41:55 ]
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:46:49 #150
63722 z80
I fink you freaky
pi_199222212
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:30 schreef sigme het volgende:
Hier ben ik wat minder enthousiast over, maar niet minder interessant:
[..]

Ik hoop dat dit wordt tegen gehouden. Gewasveredeling door selectief te kruisen en te kweken, ja. geen probleem mee. Maar zelf zitten knutselen nee danke.
pi_199222223
quote:

[..]

Ik had eens een dorpsgenoot die dat deed. Die streek de te kreukelige bloes die ze nodig had voor een optreden aan haar lijf. Dat gaf akelige brandwonden.
pi_199222295
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie,
Brrroekies, brrroekies, brrroekies
pi_199222356
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had eens een dorpsgenoot die dat deed. Die streek de te kreukelige bloes die ze nodig had voor een optreden aan haar lijf. Dat gaf akelige brandwonden.
Ik denk dat Molo en Sarabi meer vertrouwen op lichaamswarmte in combinatie met lichaamsomvang ;)
Doe ik ook.

Strijkbout op/tegen je lijf zetten is gewoon dom :')
pi_199222370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld.
Ik huppelde door Thailand. Op mijn dertigste ofzo.
Trok mijn zicht vanuit links weg. Steeds wat verder naar binnen tot ik alleen midden tot rechts zag. -> misselijk -> PIJN.
Toen dacht ik nog dat het geen migraine kon zijn want ik was al oud en had het nog nooit gehad.
Little did I know :'(
pi_199222431
Off, vanaf 2 uur geleden tot net geen stroom gehad. Productieve thuiswerk middag :( vervroegd weekend! *O*

En ook nog gratis vermaak, want het probleem lag voor ons huis. En ze hadden een graafmachine bij zich. 3 uur lang vermaak voor de jongens, ideaal.
pi_199222504
quote:

[..]

Zal ik je lijfje anders even gladstrijken? *) *)
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:19:12 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199222641
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zal ik je lijfje anders even gladstrijken? *) *)
Ik heb geen lijfje man :D

Ga je binnenkort wel zien, bonkig lijf én vellen, echt, fascinatie alom *)
pi_199222687
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Da's voor jou ook wel balen.
Dat maakt hij goed met andere lichaamsdelen :P :9
pi_199222695
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 16:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Volgens onze advocaat niet. Maar zal het nog eens vragen. Daarbij hoop ik gewoon dat het niet zo lang gaat duren. :{
pi_199222714
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Brrroekies, brrroekies, brrroekies
Enkelvoud }:|
pi_199222727
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik zag een video van haar.
Iets meer kuikenig :Y
Jezus, V :6
pi_199222729
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb geen lijfje man :D

Ga je binnenkort wel zien, bonkig lijf én vellen, echt, fascinatie alom *)
Mag ik dan ongegeneerd staren?

Mag jij mijn rimpels tellen.
pi_199222737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Enkelvoud }:|
Jij toch ook, kuikentje van me :*
pi_199222794

Angstaanjagende tulp in eigen tuin :D
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:33:09 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199222814
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Mag ik dan ongegeneerd staren?

Mag jij mijn rimpels tellen.
Doet iedereen, mag jij ook hoor, ongegeneerd, genegeerd, mag allemaal >:O
  vrijdag 30 april 2021 @ 19:33:50 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199222823
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:31 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Angstaanjagende tulp in eigen tuin :D
Net een afgekapt verkankerd scrotum
pi_199222837
Terwijl er hier buiten echte monsters rondzwerven, die boompjes vellen.
pi_199222914
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Volgens onze advocaat niet. Maar zal het nog eens vragen. Daarbij hoop ik gewoon dat het niet zo lang gaat duren. :{
Ja, hopelijk is die tijdsinvulling niet nodig en is het snel achter de rug.
pi_199222973
Volgens mij zijn hier geen mensen uit 1962, maar als je ze kent, die kunnen nu ook eeb vaccinatie afspraak maken
  vrijdag 30 april 2021 @ 20:28:49 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199223583
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens mij zijn hier geen mensen uit 1962, maar als je ze kent, die kunnen nu ook eeb vaccinatie afspraak maken
Ik zal het doorgeven aan Koos hier
pi_199223676
In het kader van de TT : we hebben zojuist een ijsmachine gekocht en binnengekregen *O* Moet nu 4 uur staan.
Het plan is om morgen citroenijs, koffieijs en vruchtensorbet te maken :9 :9
pi_199223902
Nog meer interessant nieuws, in het bijzonder voor onze nachtwerker @Isabeau

quote:
Voeding blijkt een rol te spelen in de alertheid, het aantal (medische) fouten en het welzijn van nachtploegarbeiders in het ziekenhuis. Dat kwam naar voren in de Etmaalstudie die in ziekenhuis Gelderse Vallei, Rijnstate en het Deventer Ziekenhuis werd uitgevoerd.

Wat die rol precies inhoudt, hopen onderzoekers van Wageningen University vast te stellen in nieuw onderzoek. Iets minder dan één op de zeven Nederlanders draait soms of regelmatig nachtdiensten. Die zijn niet altijd even goed voor de gezondheid. Het verstoort het natuurlijke slaap- en eetritme met maag-darmklachten, concentratieproblemen en vermoeidheid tot gevolg. Uit de studie onder ziekenhuismedewerkers blijkt dat frequentie van eetmomenten, timing, samenstelling en grootte van maaltijden, smaakpatronen en voedingskwaliteit verband houden met alertheid, slaap en maag-darmklachten. Zo hangen meer eetmomenten samen met verbeterde alertheid, net als voeding met veel vet. De alertheid nam juist af na een maaltijd met veel koolhydraten.

In vervolgonderzoek willen onderzoekers van Wageningen University weten met welke frequentie van eetmomenten en welke samenstelling van maaltijden iemand het beste een nachtdienst doorkomt. In ‘Time to Eat’ meten de onderzoekers het effect van geen, 1 of 3 kleine maaltijden. Daarbij kijken ze onder meer naar de uitwerking van snelle en langzame koolhydraten tijdens de nachtdienst op alertheid, maag- en darmklachten en bloedglucosewaarden. Uit de onderzoeken moet een advies komen voor een optimaal voedingsaanbod voor nachtwerkers in de zorg.
pi_199224174
Rondje gerend. 19,2 km. Het rondje waar ik zondag met A en B 4 uur over deed duurde nu 1:45 _O-
Ik zag een fazant op 3 m afstand of zo O+
pi_199224264
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:
Rondje gerend. 19,2 km. Het rondje waar ik zondag met A en B 4 uur over deed duurde nu 1:45 _O-
Ik zag een fazant op 3 m afstand of zo O+
^O^
pi_199224274
Nog één nieuwsbericht dan, voor @Candaasje (maar die weet het vast al).
quote:
Mogen kippen aan hun poten worden gevangen en met een bosje in de hand worden verzameld om in kratten worden te geduwd op weg naar het slachthuis? Ja, want zo gebeurt het in de praktijk. Dierenwelzijnsorganisatie Eyes on Animals vraagt er al jaren aandacht voor door te laten zien hoe het anders kan en voor te rekenen wat het meer kost om de dieren 1-voor-1 te pakken en rustig rechtop in een krat te zetten. Dat scheelt poot- en vleugelletsel bij de dieren op hun reis naar het slachthuis. Eierboerderij Kipster die voor Lidl produceert doet het vrijwillig zo. Andere kippenboeren vinden het te duur. Jaarlijks beginnen daarom vele miljoenen dieren met gebroken poten en vleugels aan hun laatste reis.

Wakker Dier ging op zoek naar een letter in de wet om correct kippenvangen wettelijk af te dwingen. Met succes. In artikel 1.8, aanhef en onder d van bijlage I van de EU-Transportverordening is bepaald dat het verboden is dieren bij kop, oren, horens, poten, staart of vacht op te tillen of voort te trekken, of ze zodanig te behandelen dat het hun onnodige pijn of onnodig lijden berokkent. Wakker Dier heeft volgens het College van Beroep voor het bedrijfsleven duidelijk omschreven dat dat wel gebeurt bij drie bedrijven die de kippen bij de boer komen vangen.

Wakker Dier diende in een kort geding een handhavingsverzoek in tegen de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA). De autoriteit weigerde op te treden tegen de ruwe methode omdat er een uitzondering voor kippen zou gelden. De rechter (het CBb, het College van Beroep voor het bedrijfsleven) draagt de NVWA op om het handhavingsverzoek van Wakker Dier niet langer te negeren. De vangstmethode zoals die door Eyes on Animals in ons land werd geīntroduceerd kost 0,5 cent per kip meer. Omdat Nederland jaarlijkse zo'n 600 miljoen kippen slacht, gaat het om circa ¤3 miljoen meerkosten.

In onderstaande video is te zien hoe kippen gevangen worden en hoe ze anders gevangen kunnen worden. Of de gangbare, maar door de letter van de wet verboden praktijk moet gelden als een overtreding van de EU-transportverordening moet demissionair landbouwminister Carola Schouten nu bepalen. Ze moet van de voorzieningenrechter van het CBb uiterlijk op 10 juni beslissen of handhavend moet worden opgetreden tegen kippenvangers die kippen bij de poten pakken en op de kop houden.
edit: niet alleen Kipster (van Lidl) vangt wél netjes, ook Rondeel (AH) doet dat. Als enige twee in NL.
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 21:26:32 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199224334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:
En '63?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199224590
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 21:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

En '63?
Afgelopen maandag kon 1961, vandaag 1962, dus ergens volgende week denk ik dat 1963 een afspraak kan maken
  vrijdag 30 april 2021 @ 21:43:18 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199224636
quote:

[..]

En '63?
Die zijn toch allemaal bevroren destijds?
pi_199225260
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:36 schreef Blues het volgende:
In het kader van de TT : we hebben zojuist een ijsmachine gekocht en binnengekregen *O* Moet nu 4 uur staan.
https://www.simplyrecipes.com/recipes/coffee_ice_cream/
Geweldig recept voor koffie ijs
  vrijdag 30 april 2021 @ 22:25:19 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199225422
quote:

[..]

En '63?
Die waren per ongeluk opgeroepen, toen wat gedoe, maar kunnen nu alsnog ietsjes vroeger al dan gepland een afspraak maken
pi_199225445
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 22:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Die waren per ongeluk opgeroepen, toen wat gedoe, maar kunnen nu alsnog ietsjes vroeger al dan gepland een afspraak maken
Ik sprak net met een blije 63er die inderdaad al een plekje had geboekt.
pi_199225657
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik sprak net met een blije 63er die inderdaad al een plekje had geboekt.
Had ook een vriend geappt, hij ook blij met z’n afspraken
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 23:06:06 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199226311
https://www.ad.nl/wonen/i(...)bert-heijn~a0792edf/

Afgezien van het plastic allicht: :') 8)7

En kool op zandgrond gaat prima. Misschien niet voor grootschalige commerciële teelt, maar toch.
pi_199226469
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:36 schreef Blues het volgende:
Cool! Welke?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199226594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:13 schreef PdeHoog het volgende:

Cool! Welke?
Heel koel!
Domo zoveel. Klik ff op mn naam en zie dan het IJsmasjientopic ^O^
pi_199226645
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Heel koel!
^O^
  zaterdag 1 mei 2021 @ 00:21:13 #188
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199227398
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:06 schreef derLudolf het volgende:

En kool op zandgrond gaat prima. Misschien niet voor grootschalige commerciële teelt, maar toch.
Wat een zeikerd zeg.
Spoilers!
pi_199228461
Bovendien zijn die plastic trays optioneel :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 07:20:12 #190
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199228516
Moggel :W

Op naar Dordrecht voor Dordrecht - Dordrecht door de Biesbosch :+ Te beginnen bij Stadspolders, Langs de Nieuwe Merwede, doorsteken naar de Dordrechtste Kil en naar de Kiltunnel, waar de bus ons weer naar CS brengt.

En ingesmeerd 😎

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 01-05-2021 07:34:12 ]
pi_199228605
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 april 2021 20:53 schreef sigme het volgende:
Nog meer interessant nieuws, in het bijzonder voor onze nachtwerker @:isabeau
[..]

Dit weet ik proefondervindelijk al lang joh *O* Na het eten van koolhydraten val ik bijna in slaap :o
Ik werk er ook al sinds de vorige eeuw :')

Wat voor mij het beste werkt is 's nachts niet eten. Klaar. Simpel. Ik drink gewoon koffie en (groene) thee.
pi_199228784
Ik ben aan het opruimen. Ik kijk nu een agenda door van 2002, waar ik blijkbaar heel erg gedetailleerd een overzicht heb gemaakt van mijn vaste lasten etc.

Komt ie.

Zorgverzekering:
Basis 7,63
Tandarts 7,64
Aanvullende verzekering 2,33
Wettelijke heffingen 26,32

Alles is natuurlijk duurder geworden, maar niets zoveel als dit.

(overigens betaalde ik blijkbaar iets meer dan 60 euro per maand aan Vodaphone en nu betaal ik 12 euro aan Simpel voor onbeperkt bellen :X )
pi_199228787
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:06 schreef derLudolf het volgende:

Wat een zuur stuk. Ja je kan die kinderen ook alleen maar tuinbonen meegeven (ik vond tuinbonen supermakkelijk om te telen) maar dan wordt het saai. Juist leuk dat er nu allemaal verschillende plantjes in zitten. En je hoeft geen plastic tray te gebruiken, de potjes passen met elkaar ook best goed in zo'n witte bak van de chinees.
pi_199229021
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 07:20 schreef borisz het volgende:
Moggel :W

Op naar Dordrecht voor Dordrecht - Dordrecht door de Biesbosch :+ Te beginnen bij Stadspolders, Langs de Nieuwe Merwede, doorsteken naar de Dordrechtste Kil en naar de Kiltunnel, waar de bus ons weer naar CS brengt.

En ingesmeerd 😎
Goedemorgen, we zullen naar je zwaaien. Vandaag bezorgen in Dordrecht en Rotterdam.
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 09:10:05 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199229127
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat een zuur stuk. Ja je kan die kinderen ook alleen maar tuinbonen meegeven (ik vond tuinbonen supermakkelijk om te telen) maar dan wordt het saai. Juist leuk dat er nu allemaal verschillende plantjes in zitten. En je hoeft geen plastic tray te gebruiken, de potjes passen met elkaar ook best goed in zo'n witte bak van de chinees.
Niet alleen dat, misschien is het ook goed om te leren dat voedsel telen niet enkel een kwestie van zaadje in de grond en wachten is. Dat planten ook ziek kunnen worden etc.
pi_199229171
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet alleen dat, misschien is het ook goed om te leren dat voedsel telen niet enkel een kwestie van zaadje in de grond en wachten is. Dat planten ook ziek kunnen worden etc.
Dat is ook waar :Y
Die had ik nog niet bedacht, maar ik ben in een dorp opgegroeid en al het fruit dat we probeerden te telen werd altijd door de vogels gejat en de moeder van m'n vriendin kon geen kool telen omdat daar ziekte in zat, dus mijn conclusie als kind was eerder dat voedsel telen vreselijk moeilijk was en eigenlijk geen lol aan :')
pi_199229182
Brownie in de oven. :9 Aardbeien al in chocolade gedipt. :9 Bulgur staat te koken voor een bulgursalade. :9 En de eitjes zijn al gekookt voor de sandwiches met eiersalade. :9

Het was niet de bedoeling. Maar aangezien Lof der Zoetheid blijkbaar geen high teas wil verkopen, maak ik maar zelf een lading en halen we nog wat dingetjes bij een andere bakker.
pi_199229270
Het klinkt wel lekker, Myraela :9

En :6 aan Lof der Zoetheid. Sukkels.
pi_199229280
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:18 schreef Myraela het volgende:
Brownie in de oven. :9 Aardbeien al in chocolade gedipt. :9 Bulgur staat te koken voor een bulgursalade. :9 En de eitjes zijn al gekookt voor de sandwiches met eiersalade. :9

Het was niet de bedoeling. Maar aangezien Lof der Zoetheid blijkbaar geen high teas wil verkopen, maak ik maar zelf een lading en halen we nog wat dingetjes bij een andere bakker.
Als het je maar smaakt.! Of heb je al geproefd ondertussen?

Goeiemorgen allen.

Zeg @borisz, goed bezig met wandelen čn smeren. En insmeren doe je om de twee uur ongeveer? Voordeel is, dat je verder geen make-up ophebt en zo 😂
# flesje mee voor onderweg.
Mn.X heeft er eentje in de rugzak, als hij gaat varen.
Wij waren erbij toen de dermatoloog een giga zonneschade toren bult -2 cm- verwijderde op zijn vaders hoofd.
Gisteren kwamen zijn mondmaskers binnen mčt logo. Mogen de hele dag op, met volk aan boord. w/
pi_199229335
Koekjes bakken: al weken staan twee tabs open: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190934/dadelkoekjes en/of https://keukengeheim.net/(...)S_K2nSgNlVJ1eiKd5MZI

De laatste ken ik, de eerste nog niet.
pi_199229338
quote:
Waar gekocht? Mooi prijsje namelijk.
pi_199229911
Mogguh!

Zeker interessant @sigme ! Ik wist wel van het invangen en hoe dat gaat (en op de uni werd er ook fors kritiek geuit op de schakels in de slachterijen zelf) maar goed dat ze het aanvechten. Overigens doen ze dat op basis van dezelfde wetgeving als waarop ik aangifte heb gedaan tegen die giga varkensslachterij hier.

(Ik heb alleen weinig vertrouwen in Schouten en de handhaving in de praktijk)

Ik ben niet zo goed met mijn moestuinnaatjes :@
pi_199229913
Zo, ik heb een nieuwe rits (eigenlijk maar 1 helft) in m'n jas gezet. @Kaatje1 kan trots op me zijn :D
De rits was duurder dan de jas, maar ik ben nogal content met de jas dus ik vind 't het wel waard.

En dan ook nog de ramen gelapt! Huisvrouw alom.

Om het feest compleet te maken heb ik moeders op visite. Die komt tegenwoordig driemaal per week, want zij loopt slecht en wij hebben een loopband - ze loopt driemaal per week daarom 20 minuten op onze loopband. En daarna drinken we even koffie.
pi_199229986
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja als je iets leert van moestuintjes is het wel st de kans dat je eet van iets wat je in de grond stopt vrij klein is als je niet lucky, sigme of V bent :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199230043
Wij kijken nu de serie 'Pose' . Meer kijkers hier? Ik kende heel die underground Afro-Amerikaanse ballroomscene niet, dus ik wist de eerste afleveringen niet zo goed wat er precies achter stak en vond het best een hysterisch en bitchy wereldje :D , maar het is echt wel een serie met veel lagen.

Ik vind het ook wel tof dat de 'hoofd'cast voor een groot deel uit transgenders bestaat (want dat speelt een enorme rol in de serie) en dat in elk geval één actrice ook echt uit die ballroom wereld met 'houses' en 'vogue dancing' komt.

En ze kunnen zingen... gisteren en duet, en zeker met het verhaal eromheen zat ik echt even met tranen ijn mijn ogen O+

/kijktip
pi_199230239
Mogguh :O Wekker ging om 5:15, om 5:55 de deur uit en om 6:35 liep ik in Den Haag op Landgoed Ockenburgh richting het hyacinthenbos. Helaas moet dat nog grootdeels losbarsten maar we vonden andere coole dingen

Nu ribben maken want we krijgen eters vanavond :Y)
pi_199230274
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:37 schreef Candaasje het volgende:
Wij kijken nu de serie 'Pose' . Meer kijkers hier? Ik kende heel die underground Afro-Amerikaanse ballroomscene niet, dus ik wist de eerste afleveringen niet zo goed wat er precies achter stak en vond het best een hysterisch en bitchy wereldje :D , maar het is echt wel een serie met veel lagen.

Ik vind het ook wel tof dat de 'hoofd'cast voor een groot deel uit transgenders bestaat (want dat speelt een enorme rol in de serie) en dat in elk geval één actrice ook echt uit die ballroom wereld met 'houses' en 'vogue dancing' komt.

En ze kunnen zingen... gisteren en duet, en zeker met het verhaal eromheen zat ik echt even met tranen ijn mijn ogen O+

/kijktip
Zelfs nog nooit van gehoord, maar klinkt leuk. Weet eens iets heel anders!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:13:37 #208
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199230435
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 23:19 schreef Blues het volgende:

[..]

Heel koel!
Die heb ik ook, super blij mee!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:18:32 #209
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199230495
Ik had ook nog nooit van pose gehoord, maar ga het eens kijken.

Verder ben ik zo klaar met corona. De duutser en ik hebben andere opvattingen over de regels, de duutser is nogal strikt en wil zo kort voor vaccinatie eigenlijk geen risico meer lopen.

Volgende week is onze jongste spruit jarig, en ik dacht om dat in ieder geval met mijn ouders te vieren. Hij is het er niet mee eens. Mijn ouders zijn nu allebei gevaccineerd (mijn vader volgend weekend 1 week, mijn moeder 2 weken), en we hebben ze sinds kerstmis (waar we ze een half uur gezien hebben) niet meer gezien.

Pff.....ik vind dit maar moeilijk.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:18:46 #210
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199230499
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja als je iets leert van moestuintjes is het wel st de kans dat je eet van iets wat je in de grond stopt vrij klein is als je niet lucky, sigme of V bent :D
Of @Lonaa *O*
Net als met alle hobby's lukt zoiets niet van de ene op andere dag inderdaad.

Ondertussen is mijn keuken een jungle geworden omdat er zo'n 90 planten staat. We kunnen nauwelijks nog werken achter de pc daar. Maar ze mogen bijna naar buiten *O*
Spoilers!
pi_199230720
Janken als een mofo bij Pose :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_199230849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 10:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zelfs nog nooit van gehoord, maar klinkt leuk. Weet eens iets heel anders!
Ja, ik moest er even de eerste afleveringen aan wennen, niet omdat het slecht is, maar omdat die wereld zo ver van de mijne staat en ik niet wist waar de serie heen zou gaan. Maar onder al die glitter en diva-gedrag op de 'balls', zit het hele verhaal van de (Afro-Amerikaanse) gayscene, armoede en HIV, maar ook de kracht van 'houses'. O+
pi_199230852
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:

Verder ben ik zo klaar met corona. De duutser en ik hebben andere opvattingen over de regels, de duutser is nogal strikt en wil zo kort voor vaccinatie eigenlijk geen risico meer lopen.

Volgende week is onze jongste spruit jarig, en ik dacht om dat in ieder geval met mijn ouders te vieren. Hij is het er niet mee eens. Mijn ouders zijn nu allebei gevaccineerd (mijn vader volgend weekend 1 week, mijn moeder 2 weken), en we hebben ze sinds kerstmis (waar we ze een half uur gezien hebben) niet meer gezien.

Oef, ja dat zou ik ook wel lastig vinden. Ook niet buiten in de tuin een optie?
pi_199230857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Janken als een mofo bij Pose :'(
Echt hč O+ ;( . Ik heb nu seizoen 1 gezien.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:56:32 #215
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199230895
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, ik moest er even de eerste afleveringen aan wennen, niet omdat het slecht is, maar omdat die wereld zo ver van de mijne staat en ik niet wist waar de serie heen zou gaan. Maar onder al die glitter en diva-gedrag op de 'balls', zit het hele verhaal van de (Afro-Amerikaanse) gayscene, armoede en HIV, maar ook de kracht van 'houses'. O+
Ik heb laatst een heel erg intrigerend boek gelezen over die wereld. Ga even een titel opzoeken....
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:59:27 #216
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199230928
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb laatst een heel erg intrigerend boek gelezen over die wereld. Ga even een titel opzoeken....
Torrey Peter's, detransition, baby
pi_199230972
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:31 schreef Tally het volgende:

[..]

Waar gekocht? Mooi prijsje namelijk.
Cool blue? Ik zie dat ie bij Bol uitverkocht is?? Hadden wij de laatste?
pi_199231106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Torrey Peter's, detransition, baby
Thnx! Ik zie dat ze die bij bol hebben! (Laat ik nou net bol-kaarten cadeau hebben gekregen)
pi_199231113
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Jagärtrut het volgende:

Wij gaan nu pinkstermaandag voor het eerst sinds december weer naar de (klein-) kinderen ivm 7e verjaardag A. op 27/5.
We zijn dan allebei voor de 1e keer gevaccineerd.
We knuffelden in december en de keer daarvoor 'staand' dus geen gezichtscontact met de kleinkinderen. Ook A. die graag op schoot zit met zijn rug naar me toe.
We knuffelen niet en blijven op anderhalf afstand van de zoon en schdochter.
Hopelijk kunnen we die maandag dan ook buiten zitten, dat zou helemaal mooi zijn.
Met voorzichtig blijven kan het wel zeg maar tegen de duutser :)
pi_199231155
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:52 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heb je de serie 'Its a sin' gezien over het begin van de aids epidemie in de jaren 80?
Niet op NF maar op NPO geloof ik. (ook maar 2,95 per mnd)
We kijken tegenwoordig best leuke verrassende series/docu's op npo
pi_199231171
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:21 schreef Blues het volgende:

[..]

Heb je de serie 'Its a sin' gezien over het begin van de aids epidemie in de jaren 80?
Niet op NF maar op NPO geloof ik. (ook maar 2,95 per mnd)
We kijken tegenwoordig best leuke verrassende series/docu's op npo
Nee, kende ik nog niet. We hebben hier NPO, dus ga hem zeker eens kijken! :Y
pi_199231233
Ja hoi, ik wil een Iphone. Gewoon om de hele dag die dingen in te kunnen drukken.

SPOILER
pi_199231571
quote:

/kijktip
Gezien toen hij net op Netflix kwam. Goede serie wel.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 13:52:24 #224
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199232054
Groeten vlakbij de Kiltunnel. Net in de bus gestapt richting Dordt CS. 🙂

Het was even doorlopen, maar bus gehaald. Die ging maar eens in het uur. Eerste deel erg leuk tweede deel ietsjes minder.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 14:04:55 #225
217702 Lonaa
Honger!
pi_199232208
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Of @:Lonaa *O*
Net als met alle hobby's lukt zoiets niet van de ene op andere dag inderdaad.

Ondertussen is mijn keuken een jungle geworden omdat er zo'n 90 planten staat. We kunnen nauwelijks nog werken achter de pc daar. Maar ze mogen bijna naar buiten *O*
Tenzij het poblanopeper zijn. :')
pi_199232319
Zo, weer wat geld naar Vinted gerold. En de Action was weer open, dus eindelijk nieuwe kleerhangers gekocht. Er is een verband :+.
pi_199232354
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:15 schreef sigme het volgende:
Zo, weer wat geld naar Vinted gerold. En de Action was weer open, dus eindelijk nieuwe kleerhangers gekocht. Er is een verband :+.
correlatie of causaliteit? :+
pi_199232398
Behehe, ik bestel nieuwe panties in een acceptabele dikte, die ik nodig heb om leuke nieuwe kantoorjurkjes te kunnen dragen. Ik bestel er ook broekjesmetpijpjes en faux jarratels bij, om te kijken wat het is.

Drie keer raden wat er nu wel binnen is en wat niet :')
pi_199232421
Lekker gewinkeld bij de O+ Hema O+
pi_199232434
Overigens is het maatsysteem niet foolproof. De faux jarretelpijpjes kan ik tot aan mn kruis optrekken en dan heb ik nog ruimte over. Wat eigenlijk wel fijn, maar niet de bedoeling is.

Ik dacht dat een niet geplastificeerde zweetfoef onder een jurkje fantastisch zou zijn, maar vooralsnog voel ik me vooral exposed en basic instincty :')

met een degelijke katoenen hemaslip an dus he :')
pi_199232462
Ik heb net een hakselaar besteld om de wens voor het verdwijnen van de berg snoeiafval en mijn wens voor houtsnippers als paadje in de moestuin in een keer te vervullen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 mei 2021 @ 14:35:39 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199232512
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:27 schreef AnneX het volgende:

Zeg @:borisz, goed bezig met wandelen čn smeren. En insmeren doe je om de twee uur ongeveer? Voordeel is, dat je verder geen make-up ophebt en zo 😂
# flesje mee voor onderweg.
Mn.X heeft er eentje in de rugzak, als hij gaat varen.
Wij waren erbij toen de dermatoloog een giga zonneschade toren bult -2 cm- verwijderde op zijn vaders hoofd.
Gisteren kwamen zijn mondmaskers binnen mčt logo. Mogen de hele dag op, met volk aan boord. w/
Vandaag bleek 1x genoeg. Veel bewolking tussendoor. Heb een simpele rugzak van Babolat. Eigenlijk een tennisrugzak 😋

Water, brood, stroopwafels en jus d'orange mee. 🙂
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:34:21 #233
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199233059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:28 schreef DancingPhoebe het volgende:

DP! Ben je er nog? Als ik om en om Greys en Station19 wil kijken, waarmee moet ik dan beginnen?
Spoilers!
pi_199233100
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

DP! Ben je er nog? Als ik om en om Greys en Station19 wil kijken, waarmee moet ik dan beginnen?
Maakt weinig uit, frustratie alom either way :')

Maar ik denk S19 eerst wel eens gelezen te hebben.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:42:07 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199233131
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maakt weinig uit, frustratie alom either way :')

Maar ik denk S19 eerst wel eens gelezen te hebben.
Oh ja vast :') Maar ik heb drama nodig. Ik heb dit bewaard voor een speciaal moment en dat is nu.

Ik heb het al gevonden. Eerst Station19 maar Greys begint met een dubbele ep.
Spoilers!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:43:30 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199233156
Oh kijk nou, ze spelen Covidje en hebben dus allemaal een mondkap op en houden afstand. Handy.
Spoilers!
pi_199233193
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh kijk nou, ze spelen Covidje en hebben dus allemaal een mondkap op en houden afstand. Handy.
Hoax
pi_199233223
Ik word nu aangestaard door twee katten. Als het ontbijt om 6.00 uur geserveerd wordt omdat blikopener moet werken, dan is de maag rond half vier echt wel dodelijk leeg. Blijkbaar :')
pi_199233235
En later gaan ze futuristische kappen met afzuiginstallatie dragen die per aflevering meer wijken bij de oren :D
pi_199233256
Oeh! Nieuw FOK! woord ontdekt O+

Rullevant.....

*stil*

*mooi*

Komt soberso in mijn groene boekje :Y
pi_199233268
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
En later gaan ze futuristische kappen met afzuiginstallatie dragen die per aflevering meer wijken bij de oren :D
Uiteraard wel met real life zweethanden, -hoofden en andere onderdelen, toch?
pi_199233272
quote:
Die dingen doe mij denken aan zo’n ouderwetse haardroger, volgens mij had mijn moeder die
pi_199233296
De eloquente mening van de man over de faux jarretellen: beetje apart maar wel lekker hoerig.

Precies de look waar ik voor ging *O*
  zaterdag 1 mei 2021 @ 15:57:27 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199233318
quote:
Ik zie het al, ik moet het Greys topic er bij pakken :9
Spoilers!
pi_199233351
Neem zo'n schattig pluizig konijn zeiden ze...

Net uit een stukje kleed gekamd met mijn handen.

Het is dat Nox zo'n schatje is. :P
pi_199233400
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 15:59 schreef Candaasje het volgende:

[ link | afbeelding ]

Wow :D
pi_199233423
quote:

[ link | afbeelding ]

Ach wat een leukerd O+

Hoe oud is hij en vindt je huidige duo hem leuk?
pi_199233567
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ach wat een leukerd O+

Hoe oud is hij en vindt je huidige duo hem leuk?
Hij moet nog een naam, suggesties welkom!

En tsja, de haren vliegen in het rond. Maar dat zal wel het enthousiasme zijn!
pi_199233587
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Echt leuk, zo’n nieuw bolletje wol O+

Ik ga eens nadenken over een passende naam :Y
  zaterdag 1 mei 2021 @ 16:54:25 #250
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199234011
Bruh, oudste kleuter heeft 39.1 koorts en moet hoesten. Duitser is nu naar de apotheek om zelftesten te kopen. Kinderen onder de 6 testen ze het eigenlijk niet. .
pi_199234070
Jeetje jagar -O-
pi_199234083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Bruh, oudste kleuter heeft 39.1 koorts en moet hoesten. Duitser is nu naar de apotheek om zelftesten te kopen. Kinderen onder de 6 testen ze het eigenlijk niet. .
-O-
pi_199234294
quote:
Ach -O-
pi_199234438
quote:
Wat naar! Is hij deze week nog maar school geweest?
Hier is het meivakantie.

Sterkte!
pi_199234463
Het was meer werk dan ik dacht https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1190934/dadelkoekjes
Om de balletjes deeg en balletjes dadel eerlijk te delen en te rollen.
Nu wil ik proeven :Y)

Goedgekeurd:
Geen overheersende smaak van dadel en/of walnoot, in balans.

[ Bericht 29% gewijzigd door AnneX op 01-05-2021 17:42:31 ]
pi_199234470
quote:
Er zijn heel veel redelijk onschuldige kinderziektes (diverse vlekjes ziektes) en kinderen kunnen koorts krijgen van een simpele verkoudheid. Ik gok dat dat het is :*
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:40:47 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199234552
Zijn er hier mensen met verstand van blu-ray verzamelboxen?

Ik wil eigenlijk alle 9 StarWars films kijken, maar bij de videodiensten online zoals prime betaal je al snel 10,- per film. Ik dacht dus "even" een box te scoren op Amazon, maar tot nog toe heb ik alleen een Duitse diskset op voorraad kunnen vinden, en Engelse of Nederlandse box heeft toch mijn voorkeur...

Waar vind je zoiets nog meer , wanneer we bol.com wegstrepen uit de lijst met opties?
pi_199234565
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:40 schreef fietsie het volgende:

Ik wil eigenlijk alle 9 StarWars films kijken, maar bij de videodiensten online zoals prime betaal je al snel 10,- per film. Ik dacht dus "even" een box te scoren op Amazon, maar tot nog toe heb ik alleen een Duitse diskset op voorraad kunnen vinden, en Engelse of Nederlandse box heeft toch mijn voorkeur...

Waar vind je zoiets nog meer , wanneer we bol.com wegstrepen uit de lijst met opties?
Waarom is Bol geen optie dan? :)
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:43:46 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199234579
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:42 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Waarom is Bol geen optie dan? :)
Slechte ervaringen mee, sub-shops die niet leveren, eindeloos lang er over doen terug te betalen.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:44:20 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199234589
Wehkamp?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_199234615
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:43 schreef fietsie het volgende:

[..]

Slechte ervaringen mee, sub-shops die niet leveren, eindeloos lang er over doen terug te betalen.
Ah ok. zelf die ervaring gelukkig niet.

Maar euh, op MP zie ik een advertentie staan van Bookspot, en ook door veel particulieren wordt deze 'the complete saga' box veel aangeboden (ook wel gesealde ertussen zag ik):

Is dat wat je zoekt?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:49:17 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199234638
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:44 schreef Barreltje het volgende:
Wehkamp?
Thnx! Even loeren, die hebben ze zo te zien los.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:49:43 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199234640
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah ok. zelf die ervaring gelukkig niet.

Maar euh, op MP zie ik een advertentie staan van Bookspot, en ook door veel particulieren wordt deze 'the complete saga' box veel aangeboden (ook wel gesealde ertussen zag ik): [ afbeelding ]

Is dat wat je zoekt?
Ja en dan de NL of UK versie er van, ik ga even kijken of ik met de gegevens op Marktplaats een reseller kan vinden :P Thnx

Helaas, da's film 1-6. Ik zoek de 1-9 versie :(
pi_199234658
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja en dan de NL of UK versie er van, ik ga even kijken of ik met de gegevens op Marktplaats een reseller kan vinden :P Thnx

Helaas, da's film 1-6. Ik zoek de 1-9 versie :(
Oh shit, verkeerd gelezen. Ze hebben het steeds over 9disc, dus ik dacht dat jij dat ook bedoelde.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 17:52:24 #265
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199234669
En dan vind je dit...

zaterdag 1 mei 2021 @ 17:54:19 #266
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199234691
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh shit, verkeerd gelezen. Ze hebben het steeds over 9disc, dus ik dacht dat jij dat ook bedoelde.
Het wordt ook door elkaar gebruikt, de meeste boxen die ik tegen kom bevatten I tot en met VI plus extra's.

Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker

En dan los de Anthologiefilms
Rogue One
Solo

Bv deze maar dan in het Engels:
https://www.amazon.nl/Sta(...)pisode/dp/B084ZPZ4DQ
pi_199234724
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 16:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wollie O+

@Jagärtrut sterkte! Hopelijk een onschuldige verkoudheid of zo die snel weer weg is :*

Ik was uitgeput vandaag. Hele dag op de bank of op de tuinbank gelegen en twee keer twee uur op de bank geslapen en ik ben nog steeds moe :Z . Eigenlijk moet ik nog wat doen voor werk, maar dat schuif ik maar door naar morgen. Vandaag even niet :O. Nog één week, dan kan ik als het goed is een week lang slapen O+
pi_199234785
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:54 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het wordt ook door elkaar gebruikt, de meeste boxen die ik tegen kom bevatten I tot en met VI plus extra's.

Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker

Rogue One
Solo

Kijk even op je whatsapp
pi_199235196
quote:

[..]

Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker

Rogue One
Solo

Staan ze niet allemaal op disney+ ?
pi_199235239
quote:
Wij kijken nu de serie 'Pose' .
:Y
Vorig jaar gezien :Y
Erg tof.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 18:44:53 #271
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_199235268
quote:

Disney+ heeft ze allemaal. Dus voor eenmalig 6.99 kun je ze een maand kijken. Tenzij je ze echt in bezit wilt hebben...
  zaterdag 1 mei 2021 @ 18:51:49 #272
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199235351
quote:

[..]

Idealiter zoek ik:
The Phantom Menace
Attack of the Clones
Revenge of the Sith
A New Hope
The Empire Strikes Back
Return of the Jedi
The Force Awakens
The Last Jedi
The Rise of Skywalker

Rogue One
Solo

https://www.bol.com/nl/p/(...)aga/9300000002020761

Of als je het niet via Bol wil doen

https://www.tvserieshop.b(...)box-set-blu-ray.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_199235375
quote:

[ link | afbeelding ]

https://www.theguardian.c(...)i-knit-with-pet-hair
pi_199235400
quote:
Ik kende dus echt iemand die dat met het hondenhaar van haar hond deed hč :X
pi_199235603
quote:
Ik kan niet breien :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 18:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kende dus echt iemand die dat met het hondenhaar van haar hond deed hč :X
Nouja, op zich, als je bedenkt dat konijntjes levend vastgebonden en geplukt worden voor angora-wol, en hondenhaar vermoedelijk schoner is dan schapenvacht, dan nouja eh... het kan zullen we maar zeggen.

Ik ben er overigens niet het type voor om dit te gaan doen :P
pi_199235626
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 19:10 schreef Candaasje het volgende:

Nouja, op zich, als je bedenkt dat konijntjes levend vastgebonden en geplukt worden voor angora-wol, en hondenhaar vermoedelijk schoner is dan schapenvacht, dan nouja eh... het kan zullen we maar zeggen.

Ik weet, in theorie is het niet anders dan de vacht van een ander beest, maar toch :+ Gevoelsmatig krijg ik kortsluiting van het idee :D
pi_199235670
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 19:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

Vilten! Ik kan dat, dus dat kan iedereen.

Voor nat vilten alleen water en zeep nodig. Voor droog vilten moet je even wat naaldjes kopen. Die me ook ernstig handig lijken als je ind e avond in een slechte buurt woont })

En nooooh, knijntjes levend plukken ;(
pi_199235735
Geen haar op m’n hoofd :P die er aan denkt om dat te doen. Als zou ik, met name van Nika, wel 6 katten kunnen breien (wat ik niet eens kan) wat daar per jaar afkomt is niet leuk meer.

Vanochtend een mooi momentje met haar. Ze is heel angstig, ze laat ze ook niet aanhalen. Maar vanochtend wilde ik opstaan maar voel dat een kat op bed springt, en deze was een stuk lichter dan Elin. Jawel, Nika en ze bleef zeker 15 minuten zitten en stampen, toen kwam ze even snuffelen aan mijn neus en sprong rustig van het bed. Na 9 jaar toenadering zonder eten als lokkertje O+
pi_199235868
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen haar op m’n hoofd :P die er aan denkt om dat te doen. Als zou ik, met name van Nika, wel 6 katten kunnen breien (wat ik niet eens kan) wat daar per jaar afkomt is niet leuk meer.

Vanochtend een mooi momentje met haar. Ze is heel angstig, ze laat ze ook niet aanhalen. Maar vanochtend wilde ik opstaan maar voel dat een kat op bed springt, en deze was een stuk lichter dan Elin. Jawel, Nika en ze bleef zeker 15 minuten zitten en stampen, toen kwam ze even snuffelen aan mijn neus en sprong rustig van het bed. Na 9 jaar toenadering zonder eten als lokkertje O+
O+ O+ O+
  zaterdag 1 mei 2021 @ 19:57:03 #280
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_199236205
Argh, als we de test van oudste met toegeknepen ogen en in goed licht bekeken zagen we een super licht streepje... Anders niet.

Morgen nog maar een test doen, arme jongen. Aan de andere kant helpt het toch niet, het is niet zo dat we hem de komende tien dagen naar zolder kunnen verbannen...

Ergens wel stressvol. Het arme jochie had voor het slapen gaan ook 40 graden koorts. Met z'n koortsstuip vorig jaar in het achterhoofd vind ik dat ook spannend. Hij slaapt dus naast mij vannacht...
pi_199236211
Ja maarrrrrrrrrrrrrrrr jullie hoeven helemaal niet te spinnen, vilten, breien, haken.
Je kan gewoon je haar verzamelen en dan via Etsy die mevrouw vragen om er een pannenlap van te maken. Of een knuffel, en een poetslapje, weetikveel.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 20:18:02 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_199236520
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Argh, als we de test van oudste met toegeknepen ogen en in goed licht bekeken zagen we een super licht streepje... Anders niet.

Morgen nog maar een test doen, arme jongen. Aan de andere kant helpt het toch niet, het is niet zo dat we hem de komende tien dagen naar zolder kunnen verbannen...

Ergens wel stressvol. Het arme jochie had voor het slapen gaan ook 40 graden koorts. Met z'n koortsstuip vorig jaar in het achterhoofd vind ik dat ook spannend. Hij slaapt dus naast mij vannacht...
Maakt het uit wet het resultaat is van de test? Of dat de uitslag morgen reeds bekend moet zijn?
Persoonlijk zou ik zo lang mogelijk wachten met een tweede test. Indien besmet is dit na een paar dagen duidelijk in de testuitslag te zien.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 20:21:21 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199236574
We kijken SBS6, de remake van Tien voor Taal. Ik vrees met grote vrezen.
Spoilers!
pi_199236609
quote:

Wil je ze houden? Waarom anders niet gewoon een maandje Disney+?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 20:25:13 #285
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199236638
quote:

O+
Spoilers!
pi_199236786
Sterkte Jagar!
pi_199236854
quote:

Mghi en dan gewoon al je plannen vergeten en accepteren dat dit nu je leven is, hoe lang het ook duurt O+
pi_199237112
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 20:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
We kijken SBS6, de remake van Tien voor Taal. Ik vrees met grote vrezen.
Is die extra 'n' nu met opzet?
  zaterdag 1 mei 2021 @ 21:02:15 #289
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199237267
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 20:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Is die extra 'n' nu met opzet?
Oh ja. Nee. Ik weet pas sinds kort dat ik dit altijd fout heb gedaan. En nog steeds doe blijkbaar.

Dat Tien voor Taal was best leuk. Toch handig, dat gratis NLZiet.
Spoilers!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 21:03:40 #290
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199237297
Sigme, hoe kwam jij aan al die leuke nieuwtjes gisteren?
Spoilers!
pi_199237402
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sigme, hoe kwam jij aan al die leuke nieuwtjes gisteren?
Toeval, samenloop van interessante nieuwtjes in nieuwsbrieven/sites die ik volg.
Ik ben ooit door totale administratieve chaos aan de varkensregistratiekant in het ledenbestand van de LTO verzeild, en sindsdien krijg ik dagelijks een nieuwsbrief van 'nieuwe oogst'.
Ik denk dat ik in de loop der jaren alle nieuwsbrieven heb stopgezet, behalve deze.

En er kwam wat van foodlog, wat ook toch een echte aanrader blijft, maar die zijn deels achter een betaalmuur gedoken (ik betaal).

Oh ja, dat herinnert me ergens aan. Volgende post.
pi_199237456
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Toeval, samenloop van interessante nieuwtjes in nieuwsbrieven/sites die ik volg.
Ik ben ooit door totale administratieve chaos aan de varkensregistratiekant in het ledenbestand van de LTO verzeild, en sindsdien krijg ik dagelijks een nieuwsbrief van 'nieuwe oogst'.
Ik denk dat ik in de loop der jaren alle nieuwsbrieven heb stopgezet, behalve deze.

En er kwam wat van foodlog, wat ook toch een echte aanrader blijft, maar die zijn deels achter een betaalmuur gedoken (ik betaal).

Ik moet toch eens mijn uni-mail gaan omzetten, want ik lees dus nu heel de Vilt niet meer (zeg maar de Belgische versie van Nieuwe Oogst. Mijn hele FB staat wel altijd helemaal vol met die laatste, dat dan weer wel.)
pi_199237478
Jullie hadden het laatst over afkortingen. Ik ging eens bij de postbank werken, en die hadden het daar veel over POV. Hmm. Googelen leerde me weer veel wat ik niet wist, maar ik betwijfelde toch of dat was wat de bankmedewerkers bedoelden.

SPOILER
Ik denk eraan omdat de administratieve varkenschaos mij noopte lid te worden van 1 van de 2 nieuwe varkensdatabanken, want je moest verplicht aansluiten bij een van beide en ik koos de POV. Inmiddels is er alleen nog maar de POV over, dus die marktwerking heeft weer geweldig gewerkt. Dat was toen onze overheid de Productschappen afschafte, want die waren ouderwets en verkeerd en monopolist en werden betaald door de sector en deden hun werk goed, dus dat moest stuk. slogies.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 21:25:10 #294
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199237702
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Dank je, ik heb me aangemeld. Ik denk dat ik een dagelijkse nieuwsbrief erg snel zat raak, maar ik vind de materie wel interessant.

We hebben hier ook nog dit interessante topic: POL / Boerenproblematiekverzameltopic
Spoilers!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 21:26:45 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199237729
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:13 schreef sigme het volgende:
Jullie hadden het laatst over afkortingen. Ik ging eens bij de postbank werken, en die hadden het daar veel over POV. Hmm. Googelen leerde me weer veel wat ik niet wist, maar ik betwijfelde toch of dat was wat de bankmedewerkers bedoelden.

SPOILER
Ik denk eraan omdat de administratieve varkenschaos mij noopte lid te worden van 1 van de 2 nieuwe varkensdatabanken, want je moest verplicht aansluiten bij een van beide en ik koos de POV. Inmiddels is er alleen nog maar de POV over, dus die marktwerking heeft weer geweldig gewerkt. Dat was toen onze overheid de Productschappen afschafte, want die waren ouderwets en verkeerd en monopolist en werden betaald door de sector en deden hun werk goed, dus dat moest stuk. slogies.
Een land besturen als een bedrijf, yoooo _O_
  zaterdag 1 mei 2021 @ 21:39:58 #296
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199237917
Wij hadden een gebakje om te vieren dat er afgelopen maand veel naar de spaarrekening kon. En omdat het voorjaar is had de bakker weer aardbeienschelpen O+ Een bakje van bladerdeeg met een aardbeienroom met daarop verse aardbeien. Zo lekker.
Spoilers!
pi_199238103
:W

Ik heb een middagje gefietst met m'n broertje in de Achterhoek. O+ IJsje gehad in Vorden, is een aanrader. :9
We hebben 60 km gefietst in net geen 3 uur. Het was mooi overal, er bloeit nu van alles en we hebben kalfjes en lammetjes en veulens gezien O+

Netjes aan @Isabeau en de rest van de SC gedacht en mijn gezicht én armen én de bovenkanten van mijn handen ingesmeerd ^O^

Nu zijn mijn vingers verbrand. :') :') :')
pi_199238153
@Jagärtrut sterkte voor de uk, hoop dat het meevalt! Wie weet is het gewoon zo'n raar kinderziekteding. :*

@vlindertje89 hoop dat je rustige dagje fijn was :*
pi_199238164
Ik kreeg een brief in de bus van iemand uit de buurt, of ik me aan wil sluiten in de Nextdoor app. Iemand ervaring mee? Heb je er wat aan?
pi_199238204
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij hadden een gebakje om te vieren dat er afgelopen maand veel naar de spaarrekening kon. En omdat het voorjaar is had de bakker weer aardbeienschelpen O+ Een bakje van bladerdeeg met een aardbeienroom met daarop verse aardbeien. Zo lekker.
*O*

Wij kunnen op het moment ook wat meer geld dan anders opzij zetten... altijd wel een fijn gevoel.
Vanaf eind vd maand weten we wat de veranderde inkomsten zijn ivm mijn pensionado, waar we het dan tot juni '26 mee 'moeten doen' :)
Gelukkig krijg ik nog vakantiegeld en eindejaars, dat ook gespaard kan worden O+
pi_199238219
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 21:51 schreef Tele6 het volgende:
Ik kreeg een brief in de bus van iemand uit de buurt, of ik me aan wil sluiten in de Nextdoor app. Iemand ervaring mee? Heb je er wat aan?
Mwoah.. ik vind het matig. Wel eens wat verkocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')