Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:04 schreef Candaasje het volgende:
Hey, waren wij ooit verre collega's? Of zit jij in een ander UMC?
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussenquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).
Misschien heb ik je wel zien rondlopen. Geen idee alleen hoe je eruit ziet
Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor mequote:Op vrijdag 30 april 2021 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussenIk ben vrij middle of the road, dus daar heb je weinig aan
Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK)quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie nu een Caroline Tensen in witte jas voor me![]()
![]()
![]()
Sorry![]()
Oh mogelijk vast wel dan, want ik liep op poli 25 en verder op alle afdelingen! D-toren ook wel regelmatig, zeker in het weekend.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
D3 en poli 26 liep ik, en de route daartussenIk ben vrij middle of the road, dus daar heb je weinig aan
Ik droeg altijd een witte jas. Labojas dan wel, maar dat was af en toe al verwarrend zat voor patiëntenquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK)
Heb je geen in-ear headset? Die vind ik veel fijner. Had laatst weer even zo'n koptelefoon over je oren op, en dat ging na een uur echt smerig naar zeer doen door de druk op mijn oorschelpen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
Pfffff klaar met sollicitanten voor vandaag. Zweetoren krijg je daarvan, met zo'n koptelefoon op van 8:00 - nu.
Helaas krijg ik van alle vormen van in-ear snel oorontsteking; ook mijn motorfiets-geluidsdempers droeg ik om die reden vaak niet..quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Heb je geen in-ear headset? Die vind ik veel fijner. Had laatst weer even zo'n koptelefoon over je oren op, en dat ging na een uur echt smerig naar zeer doen door de druk op mijn oorschelpen.
Wel leuke nieuwe (potentiële) collega gevonden?
Oh goed te horen!quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik veel jonger dan Caroline Tensen en draag ik nooit een witte jas (behalve op OK)
Ik gebruik echt nooit een koptelefoon of oortjes, mega hekel aanquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
Pfffff klaar met sollicitanten voor vandaag. Zweetoren krijg je daarvan, met zo'n koptelefoon op van 8:00 - nu.
Omdat niet het hele huis mee hoeft te genieten van wat de andere kant zegt; onze thuiswerkplekken zijn net ff te dichtbij elkaar om vrijuit alle gesprekken te kunnen voeren.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gebruik echt nooit een koptelefoon of oortjes, mega hekel aan
Waarom niet gewoon microfoon?
En dan bedoel ik dus niet MC style maar gewoon in je device
Ah, ja dat is shit ja. Drukt wel meer vuil je oor in, heb ik zelf het idee.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Helaas krijg ik van alle vormen van in-ear snel oorontsteking; ook mijn motorfiets-geluidsdempers droeg ik om die reden vaak niet..
Helaas bizar weinig kandidaten, en daarvan een hoog voormalig "jobhop-percentage". Die dan nu ineens "meer een team en "wij-gevoel" zeggen te willen".
Ik ben er iig niet uit.
Ah, matigquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:27 schreef fietsie het volgende:
[..]
Omdat niet het hele huis mee hoeft te genieten van wat de andere kant zegt; onze thuiswerkplekken zijn net ff te dichtbij elkaar om vrijuit alle gesprekken te kunnen voeren.
Tijdens videobellen deuren en ramen dicht, microfoon van webcam en geluid via koptelefoon.
Ik zit in wat voorheen onze inloopkast was, een van de redenen waarom we ondanks bubbel toch een huis zoeken.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, matig
Ik zou dat heel vervelend vinden werken
Maar heb luxe van eigen kamer hier, dat is echt megafijn
Jammer alleen dat de schoonmaker van werk hier niet thuis langs komt. Dat zou dan helemaal ideaal zijn
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, ja dat is shit ja. Drukt wel meer vuil je oor in, heb ik zelf het idee.
En hm, weet je de precieze redenen van dat jobhoppen? Ik ben ook een vrij grote jobhopper als je naar mijn cv kijkt, maar deels was het pech (bedrijf failliet), deels was het tijdelijk werk (waarneming), en deels was het eigen keuze (verder willen ontwikkelen). Slechts 1x dat ik het team niet prettig vond om in te werken. Ik vind een goede sfeer binnen het team namelijk wel héél belangrijk. En investeer daar dan ook wel echt in. Dus ik was bij mijn vorige werkgever ook echt heel vaak degene die wat lekkers meenam, of hielp met het regelen van cadeautjes/kaartjes. Ook als het juist even wat minder ging binnen het team door omstandigheden. Of ik er nu pas 2 weken werkte of al 1,5 jaar maakte dan voor mij niet uit.
Doet me denken aan de naaikamer van moeder van mijn vriendin.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zit in wat voorheen onze inloopkast was, een van de redenen waarom we ondanks bubbel toch een huis zoeken.
Ah, dat is minder dan ja.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .
Wij hebben sinds kort een schoonmaker thuis. Ik voel me altijd vet ongemakkelijk als die er is, zo opgesloten in m'n eigen huis.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, matig
Ik zou dat heel vervelend vinden werken
Maar heb luxe van eigen kamer hier, dat is echt megafijn
Jammer alleen dat de schoonmaker van werk hier niet thuis langs komt. Dat zou dan helemaal ideaal zijn
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?quote:Op vrijdag 30 april 2021 09:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hier ook helemaal niet meer hoor, maar een oude mag je houden.
Als er een betere baan zekerheid geboden wordt en vast contract is het hoppen een stuk minder. Wel eens rond gekeken, maar nergens een vaste baan te vinden. En een aantal bedrijven dat een zzp constructie aanbied. Relatief veel geld maar 0 zekerheid.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de IT wordt t gehop vooral gedaan om salaris op te pompen bij gelijkblijvend werk. Dikkere auto enz .
Ik dacht ook dat dat niet meer mochtquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef sigme het volgende:
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?
Nog maar voor de helft van het totaalbedrag had ik begrepen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, je mag gewoon een aflossingsvrije hypotheek nemen in NL hoor! Gebeurt ook weer steeds vaker. Je mag de rente niet meer aftrekken van de belasting, maar čh, wélke rente?
Mee eensquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:41 schreef z80 het volgende:
[..]
Als er een betere baan zekerheid geboden wordt en vast contract is het hoppen een stuk minder. Wel eens rond gekeken, maar nergens een vaste baan te vinden. En een aantal bedrijven dat een zzp constructie aanbied. Relatief veel geld maar 0 zekerheid.
Dan maar waar ik nu zit. Wat minder per maand, gaan auto van de zaak. Maar wel zekerheid en weinig gezeur.
Kan dat truitje binnenstebuiten ja?quote:Op vrijdag 30 april 2021 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jeetje..ik heb net gedoucht.... maar wel je konijnentruitje aan! (Gisteren ook, maar ik geloof dat ik hem binnenstebuiten heb gedragen. Nouja, gisteren zwart met turquoise konijnen, nu vice versa)
Flaneer ze!
Door het patroon/stofje valt het niet op nee. Alleen het kleine bonnetje in mijn nek verraadt het.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan dat truitje binnenstebuiten ja?Wel leuk dat je 'm echt draagt haha.
PS: nog interesse in een mooie linnen jurk waar jouw voorgevel waarschijnlijk wel in past en de mijne net niet?
Qua flaneren: ik heb mezelf eerst voor schut gezet door met raar nat opgedroogd haar te verschijnen in de schreeuwluikjesvergadering. Maar nu ben ik losgeschud en kan ik straks Stad in.
* sigme gaat verder bijlezen zolang kantoor me niet stoort
Ik kan me er iets bij voorstellen ja. Wat een griebuszeikweer.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:52 schreef Molo het volgende:
Ik ben oprecht nu wel blij dat ik kampeerweekend geskipt heb omdat te druk en teveel gedoe
Volgende poging is het vast wél mooi weer
Nee joh, dat staat ook echt heel raar en afstand-creërend.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh goed te horen!
Schijthekel aan witte jassen voor jouw functie. Niet passend dat vind ik
Eigenheid
Hier komt regelmatig een roodborstje met een noodgang voor het raam langs. Het nest, is blijkbaar bewoond.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:
Hier is het vandaag mooier en droger dan dat het gister was, ik hoor zelfs vogeltjes.
Klopt hoor!quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:43 schreef z80 het volgende:
[..]
Nog maar voor de helft van het totaalbedrag had ik begrepen.
quote:Sinds 2013 kunnen huizenkopers de hypotheekrente alleen nog aftrekken als ze de lening in dertig jaar volledig aflossen. Destijds stond de tienjaarsrente boven de 4% en maakten mensen maar wat graag gebruik van die renteaftrek. De rente is nu nog maar zo'n 1,5%. Bij een annuītaire hypotheek van ¤100.000 levert dat nog maar een paar tientjes per maand op.
Nu dat voordeel kleiner is, lonkt aflossingsvrij weer. Over een aflossingsvrij deel krijgen huizenkopers weliswaar geen hypotheekrenteaftrek, maar het levert wel aanzienlijk lagere maandlasten op. Volgens Hendrik Schakel van Viisi Hypotheken bestaat de helft van de hypotheeklasten bij de huidige rentestanden ongeveer uit aflossing.
Overigens is volledig aflossingsvrij er in principe niet meer bij, banken hebben met elkaar afgesproken dat de aflossingsvrije hypotheek maximaal 50% van de woningwaarde mag zijn.
Originele link van het artikel: https://fd.nl/weekend/138(...)eer-aan-populariteit
Waarom zou het dan geen probleem zijn? Als de looptijd verstrijkt *moeten* ze aflossen, bijvoorbeeld door een nieuwe hypotheek te nemen, maar dan moeten ze wel een nieuwe hypotheel krijgen en daarvoor is de huiswaarde bepaald niet het enige criterium.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat dat niet meer mocht
Mijn ouders hebben nog zo'n hypotheek. Maar goed, dat huis is 3x zoveel waard als toen ze het kochten, dus op zich geen probleem.
Ik heb er verbale oorlogen over gevoerd in het verledenquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee joh, dat staat ook echt heel raar en afstand-creërend.
Oefquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees nu een column van een geneeskundestudent, en een van de reacties is van een arts met de achternaam 'Colon'. Ik stikte er haast in. (Ja nee, niet in zijn dikke darm dus. Godzijdank).
quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik lees nu een column van een geneeskundestudent, en een van de reacties is van een arts met de achternaam 'Colon'. Ik stikte er haast in. (Ja nee, niet in zijn dikke darm dus. Godzijdank).
Oi! Ik heb weer werk.quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze kunnen hier nog 14 jaar wonen en dan zouden ze allebei bijna 90 zijn. Dus ik denk niet dat ze er dan nog willen wonen. Ik ben erg voor huis verkopen (hypotheek dus afbetalen) en met lekker veel geld kleiner gaan wonen. Maar ja, dan moet dat kleiner wonen wel geschikt zijn voor iemand in een (vrij grote) rolstoel en dat is wel een dingetjequote:Op vrijdag 30 april 2021 11:59 schreef sigme het volgende:
Waarom zou het dan geen probleem zijn? Als de looptijd verstrijkt *moeten* ze aflossen, bijvoorbeeld door een nieuwe hypotheek te nemen, maar dan moeten ze wel een nieuwe hypotheel krijgen en daarvoor is de huiswaarde bepaald niet het enige criterium.
Wat fijn, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Oi! Ik heb weer werk.![]()
![]()
![]()
Maandag beginnen!
Niet eens, iets met een A.quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Heet 'ie ook nog Quinten? Dan is 'ie zonder beroep ook fout.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maandag beginnen!
Mét dikke auto ook?quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:16 schreef Tally het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maandag beginnen!
quote:Op vrijdag 30 april 2021 11:05 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb ook gewerkt in het UMC waar jij gewerkt hebt volgens mij, 2014-2018. Inmiddels ben ik naar een ander vertrokken.
Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meerquote:Op vrijdag 30 april 2021 11:06 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb er van 2015-2019 gewerkt (of nouja, 2018 meer, 2019 was enkel nog op papier).
Misschien heb ik je wel zien rondlopen. Geen idee alleen hoe je eruit ziet
Volgens mij hebben wij sowieso een poosje op aangrenzende afdelingen op de uni gewerkt toch, in dezelfde periode? Psychiatrie is helemaal achterin, weet even niet meer welk lettertje daarbij hoort.quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meerBen ik jullie net misgelopen
Nee wel 2 tredes omhoog qua salaris. Ik moet daarvoor wel mijn eigen baan en afdeling creërenquote:
Wat gaaf!quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:48 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Ik ben zo blij. En het is al zo vertrouwd want met oud collega’s en een gedeelte van wat ik de afgelopen 3 jaar gedaan heb.
Ik heb ook geen sollicitatie gehad maar een kennismaking. Hoi Tally wij zijn..... kom je hier werken? Je oud collega’s zijn zo lyrisch over je. Wat wil je verdienen? Hoeveel uur? Welke dagen? Okay doen we!
Er mocht op dit moment ook wel wat makkelijk gaan vind ik hoorquote:
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij sowieso een poosje op aangrenzende afdelingen op de uni gewerkt toch, in dezelfde periode? Psychiatrie is helemaal achterin, weet even niet meer welk lettertje daarbij hoort.
Dat moet nog beginnen. We dachten dat de rechtzaak bijna was maar zij hebben uitstel gevraagd en sinds 2 weken nu contractontbinding en sinds afgelopen vrijdag zit hij thuisquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.
Maar ik heb wel tijdens m'n PhD in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in het werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd![]()
Als het nog te volgen is zo![]()
@:Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?
quote:Op vrijdag 30 april 2021 12:46 schreef Tally het volgende:
[..]
Nee wel 2 tredes omhoog qua salaris. Ik moet daarvoor wel mijn eigen baan en afdeling creëren
Nou ja baan creëren meer de invulling van mijn baan zelf doen
Zo zeg! Supergaaf! Van hartequote:Op vrijdag 30 april 2021 12:48 schreef Tally het volgende:
En dank jullie wel. Ik ben zo blij. En het is al zo vertrouwd want met oud collega’s en een gedeelte van wat ik de afgelopen 3 jaar gedaan heb.
Ik heb ook geen sollicitatie gehad maar een kennismaking. Hoi Tally wij zijn..... kom je hier werken? Je oud collega’s zijn zo lyrisch over je. Wat wil je verdienen? Hoeveel uur? Welke dagen? Okay doen we!
Ah ja, jij werkt nú waar ik vlakbij werkte (2008-2018 werkte ik aan die uni, en daarvoor studeerde ik er). Ik werk vanaf 2019 in dat UMC, aan beide kanten, maar voornamelijk aan de andere kant.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb feb 14 tm dec 14 stage gelopen en onderzoeksassistent geweest op de uni van dat UMC, en werk er nu pas sinds dec19 weer, dus daar denk ik niet.
Maar ik heb wel tijdens m'n PhD van feb15-jun20 in een aangrenzende afdeling gewerkt van waar jij in je nieuwe UMC werkt. Maar dan juist in de ander volgens mij. Mijn onderzoek viel onder de neo, maar de copromotor waar ik onder viel die viel onder een afdeling die wat werk betreft grenst aan de afdeling waar jij aan de andere kant in werkt. Die van mij was met de goede kerstpakketten altijd![]()
Als het nog te volgen is zo![]()
@:Tally gefeliciteerd, wat fijn!! Hoe is het destijds nog met de baan van je man afgelopen? Is die stress nu allemaal klaar?
Ja lekker he. Ik heb vorige week vrijdag mn contract getekend. Ik ben zo opgelucht en kan niet wachten om te beginnen. Ik heb mn werkplek al helemaal ingerichtquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Zo zeg! Supergaaf! Van harte
Per wanneer? Oh maandagDat is echt snel.
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluitenquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:10 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat moet nog beginnen. We dachten dat de rechtzaak bijna was maar zij hebben uitstel gevraagd en sinds 2 weken nu contractontbinding en sinds afgelopen vrijdag zit hij thuiswant dat was juridisch voor hen beter.
Haha wat grappig, ik studeerde er van 2008 (vanaf 2009 bij fsw) tm 2014. Nu ben ik wel benieuwd bij welke afdeling jij werkte! Want ik heb denk ik wel dezelfde studie gedaan als die jij er hebt gedaan. Misschien heb ik je wel als docent gehadquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:12 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ah ja, jij werkt nú waar ik vlakbij werkte (2008-2018 werkte ik aan die uni, en daarvoor studeerde ik er). Ik werk vanaf 2019 in dat UMC, aan beide kanten, maar voornamelijk aan de andere kant.
Oh shit! Sterktequote:Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter, op de "ondergaan" manier dat er zoiets bestaat als oogmigraine. Wat ontzettend beangstigend is dat zeg, als je niet weet wat het is. Los van eng is het ook enorm onprettig, vermoeiend en ontwrichtend. Moe, trillerig en met zwaar hoofd toch boodschappen gedaan. Matig succes. Wel beter dan morgen omdat a) zaterdag en b) 1 mei op een zaterdag en ik woon aan de Duitse grens.
Sporten afgezegd, zo dutje doen. Vanavond eigenlijk wel naar vrienden.
Functieleer/neuropsychologie. Wat ik in 2008 deed is een beetje schimmig maar ik heb in ieder geval een poos Onderzoekspracticum gegeven. En in de jaren daarna wat meer de echte neurovakken dus ik vermoed dat jij die niet gedaan hebt. Ook een boel onderwijs gegeven bij ASW want daar werkte ik.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluiten
[..]
Haha wat grappig, ik studeerde er van 2008 (vanaf 2009 bij fsw) tm 2014. Nu ben ik wel benieuwd bij welke afdeling jij werkte! Want ik heb denk ik wel dezelfde studie gedaan als die jij er hebt gedaan. Misschien heb ik je wel als docent gehad
[..]
Oh shit! Sterktehopelijk helpt het dutje!
Naar is dat, auraquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet zeggen dat ik, godzijdank, nu geen enorme alleoverheersende migraine koppijn heb.
Slapen.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt nergens zin in vandaag. Niet eens in niets doen
Dat is heel klote. Het is inderdaad eng (vond mijn huisarts ook) maar gelukkig niet gevaarlijk.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik kwam er vanochtend achter, op de "ondergaan" manier dat er zoiets bestaat als oogmigraine. Wat ontzettend beangstigend is dat zeg, als je niet weet wat het is. Los van eng is het ook enorm onprettig, vermoeiend en ontwrichtend. Moe, trillerig en met zwaar hoofd toch boodschappen gedaan. Matig succes. Wel beter dan morgen omdat a) zaterdag en b) 1 mei op een zaterdag en ik woon aan de Duitse grens.
Dat je daar geen zin in hebt, snap ik dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Meh. Ook geen zin in. En lukt niet ook. Ik ga de wc schoonmaken. Ook geen zin in.
Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie, en heb studiepad sociale psychologie en studiepad cognitieve & neurobiologische psychologie gedaan (zo heette het destijds iig). Perceptie&actie, experimenteren & registreren 1 en 2, practicum cognitieve en neurobiologische psychologie, biopsychosociale perspectieven op psychopathologie, psychologische diagnostiek&testtheorie.. toevallig één van die vakken gegeven? M'n bachelorscriptie geschreven bij vd Stigchel, die ken je dan vast ook?quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Functieleer/neuropsychologie. Wat ik in 2008 deed is een beetje schimmig maar ik heb in ieder geval een poos Onderzoekspracticum gegeven. En in de jaren daarna wat meer de echte neurovakken dus ik vermoed dat jij die niet gedaan hebt. Ook een boel onderwijs gegeven bij ASW want daar werkte ik.
Dit is wel precies hoe ik me voel nu jaquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:27 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Naar is dat, auraIk krijg er doorgaans ook geen enorme hoofdpijn van, meer een zware kop en niet zo top voelen, dus ik duim voor je dat het bij jou ook zo uitpakt
Ja vooral voor mijn man. De workaholic die nu verplicht thuis zit en nu al tegen de muur oploopt. Na een week!quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Pff jeetje wat heftig.. en wat kut dat je dat dus nog steeds niet hebt kunnen afsluiten
Jaquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat je daar geen zin in hebt, snap ik dan weer wel.
Nee, allemaal niet, maar wel grotendeels gevolgd tijdens mijn eigen studie. Van dat studiepad gaf ik ontwikkelingsneuropsychologie, neuropsychologische diagnostiek, wat werkgroepen klinische neuropsychologie. Oh, en professionele gespreksvoering. Meer de klinisch vakken dus.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, dat is grappig. Ik ben in 2009 begonnen met psychologie, en heb studiepad sociale psychologie en studiepad cognitieve & neurobiologische psychologie gedaan (zo heette het destijds iig). Perceptie&actie, experimenteren & registreren 1 en 2, practicum cognitieve en neurobiologische psychologie, biopsychosociale perspectieven op psychopathologie, psychologische diagnostiek&testtheorie.. toevallig één van die vakken gegeven? M'n bachelorscriptie geschreven bij vd Stigchel, die ken je dan vast ook?
Ik ging toen naar de huisarts (na 3 dagen want er zat een weekend tussen). Huisarts pakte halverwege mijn verhaal de telefoon en dat vond ik heel onbeschoftquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Oh, toch wel veel mensen die het herkennen. Ik probeerde dus met matig zicht te googlen nadat ik in matige paniek F. bericht had.![]()
Had het nog nooit eerder gehad, dacht dat ik blind werd.
De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld. School in paniek, m'n moeder gebeld, moeder in paniek, die heeft eerst de oogarts uit het ziekenhuis waar ze zelf onder controle stond gebeld maar moest van hen met me naar de huisarts (hoorde ik achteraf) en is me toen komen ophalen en meteen naar de huisarts gereden. Die concludeerde dat er of iets in m'n oog had gezeten (wat school uiteraard direct door zo'n beetje iedere docent die aanwezig was heeft laten checken) of migraine. Was dus duidelijk dat tweede.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:33 schreef Lonaa het volgende:
Oh, toch wel veel mensen die het herkennen. Ik probeerde dus met matig zicht te googlen nadat ik in matige paniek F. bericht had.![]()
Had het nog nooit eerder gehad, dacht dat ik blind werd.
Ik kwam dus inderdaad ook eerst 'netvliesloslating' ofzo tegen. Daarnaast hielp het ook niet dat mijn moeder een oogzenuwtumor heeft gehad die haar zicht afknelde.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ging toen naar de huisarts (na 3 dagen want er zat een weekend tussen). Huisarts pakte halverwege mijn verhaal de telefoon en dat vond ik heel onbeschoft. Maar eiste een spoedconsult bij de oogarts, verdenking netvliesloslating. Kon een paar uur later daar naar toe, op kantoor gegoogled en toen kreeg ik het spaans benauwd.
Maar oogarts wist heel snel dat het dat niet was pffff.
De laatste tijd krijg ik er wel wat hoofdpijn van, maar niet op het migraine niveau. Lekkere van thuiswerken is, dat je dan even op bed of bank kunt gaan liggen. Dat helpt wel om van het rotgevoel af te komen.
Ah ja de klinische kant ben ik idd niet opgegaan. Wel nog een vak coaching psychologie gedaan. Ontwikkelingspsychologie ook niet, wel grappig eigenlijk, want ik vond kinderen en ontwikkeling van kinderen juist heel interessant en zit ook al vanaf m'n masterstages heel erg in die hoekquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, allemaal niet, maar wel grotendeels gevolgd tijdens mijn eigen studie. Van dat studiepad gaf ik ontwikkelingsneuropsychologie, neuropsychologische diagnostiek, wat werkgroepen klinische neuropsychologie. Oh, en professionele gespreksvoering. Meer de klinisch vakken dus.
En die ken ik wel ja
quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:46 schreef Clubsoda het volgende:
De eerste keer dat ik een aura had, had ik net een tentamen neurologie gehad, en in het boek stond een plaatje met precies hoe ik het zag. Ik wist dus gelukkig direct wat er aan de hand was, dat scheelt wel flink wat stress. Best eng anders.
Ik dacht ook dat ik wat in mijn oog had. Dacht eerst dat ik in de zon gekeken had, maar ja, zon scheen niet.quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik migraine had met aura vooraf was op de middelbare school, en ik kon ineens alleen nog maar recht voor me zien, maar niks meer aan de zijkant van m'n blikveld. School in paniek, m'n moeder gebeld, moeder in paniek, die heeft eerst de oogarts uit het ziekenhuis waar ze zelf onder controle stond gebeld maar moest van hen met me naar de huisarts (hoorde ik achteraf) en is me toen komen ophalen en meteen naar de huisarts gereden. Die concludeerde dat er of iets in m'n oog had gezeten (wat school uiteraard direct door zo'n beetje iedere docent die aanwezig was heeft laten checken) of migraine. Was dus duidelijk dat tweede.
Grappig is dat ik het daarna eigenlijk altijd andersom heb gehad. Dus het begint juist in het midden, met een wazige stip, en die wordt steeds groter tot alles een soort plas water is waar steeds een druppel in valt. En ik kan dan ook niet meer lezen, maar ook niet meer schrijven of typen - ik sla echt wartaal uit. Ik hoor wel dat wat ik zeg niet klopt, maar het lukt me niet het goed te zeggen. En bij typen lees ik het dan 10x na en denk ik dat het klopt en als ik dat achteraf dan lees slaat het helemaal nergens op. Van spelfouten tot compleet onvolgbare tekst.
Bij mij is het net zo'n jaren-80-feestje, met neon roze en geel en blauwquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]'mijn eerste aura' begon echt uitzonderlijk mooi met allemaal glitters in mijn beeld en ik had het ook nog niet lang daarvoor bij een college gehad. Dus ook herkenbaar en geen paniek
(al heb ik wel een paar uur in spanning gezeten of ik nu ook de vaak er op volgende migraine hoofdpijn zou krijgen, maar nee)
Oh shit, nou kijk maar hoe het vanavond gaat dan. Misschien gaat het gauw overquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:19 schreef Lonaa het volgende:
Klinkt als een mopperdagquote:Op vrijdag 30 april 2021 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt nergens zin in vandaag. Niet eens in niets doen
Met de hakken achter je oogballen?quote:Op vrijdag 30 april 2021 13:54 schreef Clubsoda het volgende:
Als mijn aura een kledingstuk was:
[ afbeelding ]
A vleugel. Maar ben ik ook geweestquote:Op vrijdag 30 april 2021 12:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Haha, ik heb van januari 2013-februari 2014 in dat UMC onderzoeksstage gelopen bij de afdeling psychiatrie (kinderen met ADHD). Is dat ook de D vleugel? Ik weet het niet meerBen ik jullie net misgelopen
Keihard erop stampen!quote:Op vrijdag 30 april 2021 14:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Met de hakken achter je oogballen?
Ding op speaker laten staan en een boek lezen? Ik stond gisteren ook lang in de wacht, maar gewoon doorgewerkt. Is net wat minder ergernis.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:01 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt goed, je nieuwe werkplek @:Tally ! Leuk!
Ik krijg een beetje een punthoofd van het uitzendbureau. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn bericht van gisteren, en ik heb net na 6,5 minuut met 'nog meer dan 5 wachtenden voor u!' maar opgehangen toen ik iemand aan de lijn probeerde te krijgen.
Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ding op speaker laten staan en een boek lezen? Ik stond gisteren ook lang in de wacht, maar gewoon doorgewerkt. Is net wat minder ergernis.
Ah, ja, da's minder. gewoon alleen een muziekje, dat kan je zacht zetten.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:15 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat deed ik, maar om de 10 seconden krijg je "HET IS DRUK OP DE LIJN! Heb je al op de SITE gekeken? WWW. BLABLABLA.NL ...... ER ZIJN NOG MEER DAN 5 WACHTEN VOOR JE! HET IS DRUK OP DE LIJN...*muziekje*..."HET IS DRUK.... etc.Ik ga boodschappen doen. Ga eens kijken of nog ergens anders een mail naartoe kan sturen.
Nouja, het is dus om op het werk te komen. Ze hebben me nog steeds niet ingeroosterd, dus ik wil weten of er iets mis gaatquote:Op vrijdag 30 april 2021 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, ja, da's minder. gewoon alleen een muziekje, dat kan je zacht zetten.
Maar eh, dan hoop ik dat je op je werk een afspraak kunt maken voor een vaccinatie. Haar heb ik ruim een uur op gewacht. Maar dan hoefde ik weer niet op de site gaan kijken, want de afspraak moest telefonisch
Dat snapte ik. Wel zonde, zowel voor jou, maar hoe meer prikkers hoe beter.quote:Op vrijdag 30 april 2021 15:22 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, het is dus om op het werk te komen. Ze hebben me nog steeds niet ingeroosterd, dus ik wil weten of er iets mis gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |