Ik heb het vermengd met pompoenpurree en dat ging goed. Daarna gewoon op brood gegeven. Nu net als Nolita even on hold vanwege eczeem, als de pindakaas daar op komt kunnen ze erg ziek worden.quote:Op woensdag 12 mei 2021 19:40 schreef Smart_ass het volgende:
Wat is A. al groot zeg Sun!
Kwak, ook mooie foto’s weer. Fijn dat het slapen zo goed gaat ook.
Voor degenen die zijn begonnen met pindakaas, hoe hebben jullie dat gedaan? Ik las dat het ‘t beste is om het aan te bieden gemengd met/icm iets anders? Ik probeerde het op brood maar dat bleef natuurlijk tegen haar gehemelte aan plakken (duh). Mengen met banaan leek me ook handig maar daar houdt ze niet van. Ik heb het door een papje gemengd wat ze normaal graag eet maar dat wilde ze nu ook niet. Ik weet even niet zo goed hoe ik dat het handigste kan doen.
Ik snap de handjes weg niet zo goed, hij kan het brood toch gewoon zelf naar zijn mond brengen?quote:Op woensdag 12 mei 2021 22:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op gebied van pindakaas wijken we af van de Rapley intenties. Op brood, mondje open en handjes weg. Die snapt hij trouwens heel goed. Net als beentjes laag als we zijn luier verschonen. Mijn man leert hem dit soort dingen. Vet handig.
[..]
Yep, hier ook. A'tje ziet er ook uit als zo'n dondersteen die zich niet tegen laat houden
. Ik probeer er maar een spelletje van te maken. En sudocreme gaat wel redelijk makkelijk op een kruipend kind, kwestie van slim timen
.
@:Kwakz0r prachtige foto's! Mooie lach heeft Pep.
Wij hebben ook een lange baby, hij past grotendeels in 74 en qua truitjes nog in 68.quote:Op woensdag 12 mei 2021 21:48 schreef Nolita het volgende:
Smartass ik heb ook wel eens gelezen over ergens mee mengen, maar heb het bij beide kinderen alleen op brood gegeven. Bij L pas 3x ofzo, nu on hold ivm eczeem.
Je bevochtiger hou ik ook even in gedachten ja!
Kwakzor wat klinkt dat fijn en goed allemaal!
Tov de mijne zijn jullie baby’s allemaal nog klein! Ze zit nu in maat 74, maar ook kwa doen hoor. Vorige week was ze op de open klep van de vaatwasser geklommen en had zich opgetrokken aan de lade.![]()
Verschonen en het insmeren zijn drama want ze wringt zich in alle bochten. Ik heb een weekje vrij nu, maar moet er volgende week extra tijd voor uittrekken, anders zijn we nooit op tijd de deur uit. Ze is niet meer af te leiden met iets in haar handen, ze moet en zal zich omdraaien en op haar knieën of zittend verder rommelen.
Sinds vandaag heeft ze haar eigen schommel in de tuin en dat was dolle pret vanochtend. Ook nog een stukje gefietst samen. Genieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
De vraag stellen is hem zelf beantwoordenquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:03 schreef Seven. het volgende:
Cuteness overload hier weer! Ik mis nog een paar leuke baby's (kom maar door PKM, Smart_ass, SQ, D.U.M.A.N. NicolasJoy en alle anderen)
quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem zelf beantwoorden
quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:15 schreef Seven. het volgende:
Colin heeft zich dit weekend uitstekend vermaakt met de wasmand.
[ afbeelding ]
En we gingen met het gezin op de foto. Deze moeten nog nabewerkt worden maar ik ben helemaalin m'n nopjes:Ha negeer mijn post maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat een ontzettend leuke foto’s! Dat is wel een goed idee om mooie professionele foto’s te hebben
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn kleine meisje wordt al zo groot.![]()
Verder geen zinnige bijdrage anders dan![]()
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 08:32 schreef PKM het volgende:
Lange haartjes al!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn kleine meisje wordt al zo groot.![]()
![]()
@Seven je maakt zulke leuke foto's!
[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 13-05-2021 08:45:09 ]
Omdat we lui zijn, teveel plakzooiquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:40 schreef Tink89 het volgende:
Leuke foto's! Mijn kinderen staan niet online, dus de mijne ga je niet tegenkomen.
En ik snap ook niet zo goed waarom je brood met pindakaas niet kunt rapleyen? Heb ik bij de oudste wel gedaan en was ik nu weer van plan.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 08:32 schreef PKM het volgende:
Zo'n guitig koppie heeft zeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn kleine meisje wordt al zo groot.![]()
Resistance is futile.
Hij is bijna 8 maanden en ik heb er bijna 1400! #obsessedquote:Op donderdag 13 mei 2021 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Lange haartjes al!![]()
@:Seven je maakt zulke leuke foto's!
Ik doe met je mee denk ik, heb er al wel een paar honderdquote:Op donderdag 13 mei 2021 09:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hij is bijna 8 maanden en ik heb er bijna 1400! #obsessed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door monsterd. op 14-05-2021 07:27:58 ]baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 09:53 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik doe met je mee denk ik, heb er al wel een paar honderd. Ik zit me af te vragen of ik een iPhone met grotere opslag moet kopen zelfs, want ik bewaar alle foto’s
![]()
Ik had gisteren voor het eerst een dookie over de wagenkap gehangen, moet je zijn verbazing zien
Awww, lief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga de foto's een keer vanuit de bron verwijderen. Nog een weekje werken en dan heb ik daar 3 weken tijd voor.Resistance is futile.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 14:21 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles zuigt de laatste tijd trouwens veel op haar onderlip, meer baby’s die dit doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké okéquote:Op woensdag 12 mei 2021 23:03 schreef Seven. het volgende:
Cuteness overload hier weer! Ik mis nog een paar leuke baby's (kom maar door PKM, Smart_ass, SQ, D.U.M.A.N. NicolasJoy en alle anderen)
Vooruit, hier nog wat rapley momenten:quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:03 schreef Seven. het volgende:
quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:00 schreef Aure het volgende:
Niks mis met een beetje doelloos tvkijkenik kan momenteel ook niet veel meer dan dat
![]()
Over 4 weken zit m'n verlof er alweer op trouwensklinkt alweer zo dichtbij
Jij bent toch pas net bevallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeldzaam momentje van Otis slapend in de hangloose. Ik heb er van genoten
disclaimer
Jouw babyquote:Op donderdag 13 mei 2021 20:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Vooruit, hier nog wat rapley momenten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij dezen!quote:Op woensdag 12 mei 2021 23:03 schreef Seven. het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn prinsje en prinsesje.
Eid mubarak en fijne Hemelvaart voor degenen die het vieren! En voor de rest: hopelijk hebben jullie een fijne vrije dag gehad.
[ Bericht 22% gewijzigd door arvensis op 14-05-2021 16:52:52 ]Protège moi de mes désirs.
Wauw, met blote voeten in het gras?quote:Op donderdag 13 mei 2021 20:34 schreef SQ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha ja, vindt ie heerlijkquote:Op donderdag 13 mei 2021 20:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wauw, met blote voeten in het gras?
U. tilde zijn benen altijd op. Met Zielie hebben we het nog niet geprobeerd.
Zo nu en dan is Colin daar de hele dag zoet mee. En dan ineens is hij het ook weer vergetenquote:Op donderdag 13 mei 2021 14:21 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles zuigt de laatste tijd trouwens veel op haar onderlip, meer baby’s die dit doen?
Melba panikeert toch nog steeds als ie iets groens ziet?quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:55 schreef kwakz0r het volgende:
Melba ging keihard huilen de eerste keer op grasecht PANIEK.
Vraag me af of dat toch iets ingebakkens evolutionairs is ofzo. Dat gras voor babies gevaarlijk is want er kunnen slangen in zitten ofzoof t kriebelt gewoon...
Goud doet het vooral als er nog een restje van een lekker smaakje op zijn onderlip zit. Roomijs ofzo.quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zo nu en dan is Colin daar de hele dag zoet mee. En dan ineens is hij het ook weer vergeten.
En dan een hele banaan? Ff checken want ik zie dat Colin dat met gemak weg werkt maar zijn vader zegt dat een hele banaan veel teveel isquote:Op donderdag 13 mei 2021 20:34 schreef SQ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 mei 2021 19:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Oké oké
Hier mijn schatje patatje
* Disclaimer - ze zit uiteraard niet zo met gedraaide half losse gordels in de auto haha. Ze was even mee paarden voeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat ook hard!
Die disclaimerwas me niet eens opgevallen zonder
Resistance is futile.
Nee joh man gek, die krijgt misschien 1 hap binnen. Alle stukken die te groot zijn spuugt ie weer uit.quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dan een hele banaan? Ff checken want ik zie dat Colin dat met gemak weg werkt maar zijn vader zegt dat een hele banaan veel teveel is. Colin heeft er geen last van gehad in ieder geval.
Wat een scheetje is Goud toch.
quote:Op donderdag 13 mei 2021 20:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Bij dezen!Prachtige fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn prinsje en prinsesje.
Eid mubarak en fijne Hemelvaart voor degenen die het vieren! En voor de rest: hopelijk hebben jullie een fijne vrije dag gehad.. Vrije dag hier maar eid mubarak!
Resistance is futile.
Haha, de stukken die te groot zijn krijgen hier 9 van de 10 keer een tweede kans (we hebben een herkauwer)quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh man gek, die krijgt misschien 1 hap binnen. Alle stukken die te groot zijn spuugt ie weer uit.
Oh jawel maar goud slikt dat alles nog niet echt door hoor. Komt vanzelf, mijn andere kinderen kregen ook ineens die omslag. Enige wat ie echt goed eet zijn aardbeien en boterhammenquote:Op donderdag 13 mei 2021 22:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Haha, de stukken die te groot zijn krijgen hier 9 van de 10 keer een tweede kans (we hebben een herkauwer).
Lekker joch is het met z'n aardbeien en z'n boterhammenquote:Op donderdag 13 mei 2021 22:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh jawel maar goud slikt dat alles nog niet echt door hoor. Komt vanzelf, mijn andere kinderen kregen ook ineens die omslag. Enige wat ie echt goed eet zijn aardbeien en boterhammen
Colin was altijd al een heerlijke veelvraat toch?
quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:08 schreef SQ het volgende:
[..]
Melba panikeert toch nog steeds als ie iets groens ziet?![]()
Ik vind dat ontdekken zo schattig, alles is nog zo nieuw en onbekend en OMG MIKE IT'S AMAAAAZING
quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]alleen als t in zn mond moet en geen komkommer of groene m&m is...
Haha nouja ik denk ik zet het er maar bijquote:Op donderdag 13 mei 2021 22:14 schreef Seven. het volgende:
[..]gaat ook hard!
Die disclaimerwas me niet eens opgevallen zonder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:27 schreef PKM het volgende:
Kijk nou, ze wil de zak chips rapleyen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is er bij acht weken een regeldag, sprong of regressie ofzo? Baby wil alleen maar aan de borst vandaag. Echt helemaal niks anders is goed. GrmblK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:27 schreef PKM het volgende:
Kijk nou, ze wil de zak chips rapleyen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!
disclaimer
quote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:24 schreef Aure het volgende:
Jup tussen 7.5 en 9.5 weken, twee weken lang sprongenfeest
Ja, voor mij wel lekker makkelijk omdat Otis op zijn UD is gekomenquote:Op vrijdag 14 mei 2021 16:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]het gaat op UD maar Pep loopt volgens mij meer gelijk met zijn geboortedatum. Vandaag acht weken en hij is echt humeurig. Drinkt ook sinds een paar dagen ineens steeds om de twee uur en slaapt slechter (vannacht 23.15, 2.45, 5.15 en 7.15... en aangezien ik zo moe was dat ik zelf steeds wegzakte en hij ook duurden ze ook een uur per voeding ipv 30 minuten)
En ik weet dat t nog meevalt hoor, maar het was toch lekkerder toen hij 21.00/3.00/7.00 deed
Ik geef ook gewoon kiwi hoor. En aardbeien. En yoghurt. En roomijs.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:27 schreef Hilmo het volgende:
Hahaha dat eten sq, heerlijk! Gras rapleyen wou onze baby ook maar haalde ik uit zijn handen. Laten jullie dat gebeuren? Kan het kwaad?
Vandaag kiwi gegeven, officieel nog te vroeg maar ach, allergie gevoelig lijkt F nietKiwi werd zo naar binnen gewerkt, dat was smullen.
Hier kwam de vraag nog voorbij van yoghurt
Las ook dat dat ivm eiwitten ofzo beter na 1 jaar kon maar geven geen gewone melk verder alleen yoghurt of kwark. Deden we met R ook wel toen al. Griekse yoghurt vooral. Denk dat het niet veel kwaad kan?
Majo beterschap trouwens! Zo ziek zijn ,jeetje
Hele banaan eet F wel op trouwens, al een paar weken wel. Gaat er volledig in. Kan geen kwaad hoor, degene die het vroeg.
Ik ga mijn draagzak/doek combi hier binnenkort maar verkopen, de hoppediz die ik hier had overgenomen. Lukt me niet om mijn zwaargewicht erin op de rug te krijgen en in de manduca is me dat met R toen wel gelukt. Dus tijd om afscheid te nemen.
Ik heb een kalender met leuke baby oefeningen, laatst de oefening gedaan met gezicht van je af, beethouden bij de heupjes, over de kop tillen en dan over je schouder heen kiepen. Hilarisch vindt hij dat, en dan terug naar de schoot ook via over de kop. Niet na het eten doen![]()
Man probeert op mijn aanrader yoghurt ook te rapleyen. Gaat mij wat te ver want ik gruwel van yoghurt maar gaat steeds beter.
Oh en terug van vakantie en twee nachtvoedingen en 6 uur klaarwakker is nu standaard aaaah, reset mijn baby![]()
![]()
ik ben kapot. Man ook, maar die kan gewoon doorslapen. Moet echt savonds om half 9 gaan pitten ofzo want dit trek ik niet vrees ik. Hij gaat wel meteen weer slapen na de voeding, dus kon nog erger maar toch. Dit waren we niet meer gewend.
Rotiquote:Op zaterdag 15 mei 2021 18:14 schreef SQ het volgende:
Gedeelde smart is altijd halve smart toch
Mijn baby eet rotibeide kleuters weigeren want te pittig
maar de baby propte gretig door
Daardoor verwacht ik dat er wat binnen komt; ze is van 1x per week naar 3x per dag gegaan.quote:Op zondag 16 mei 2021 13:10 schreef SQ het volgende:
Ik zou geen stappen nemen hoor framblij. Klinkt als een gezonde baby, niks zorgelijks
NJ, ze krijgen meer binnen dan je denkt hoor! Wat vertelt de poep?
Idd aankijken. E wordt dinsdag 10 weken en krijgt 5x150 en 1x180. Hij houdt het er net mee vol, ik wacht nog even met over naar 180. Maar als je kleintje dat al krijgt en doet het er verder goed op dan is er niets aan de hand toch?quote:Op zondag 16 mei 2021 10:42 schreef Framblij89 het volgende:
Ik dacht ook zooo die doet even spicy met haar rode peperwel fijn dat ze lekker aan het eten is nu
![]()
Mijn Beer drinkt de laatste tijd over de 1 liter, nou is het niet zwáár over de liter, vaak rond de 1040/1080ml, hij krijgt 180+6 in z’n fles. Wat denken jullie, gevalletje ‘hij drinkt wat hij nodig heeft’ of het CB bellen of weet ik wat en andere stappen ondernemen (bijv melk voor hongerige babies)?
Hij is trouwens ook vrij lang, nu rond de 63/64cm, en alweer 3 maanden![]()
Deed Colin ook. CB vond daar wel iets van maar ik ging dan ook langs toen hij nét aan het regelen was en dus 1200ml binnenkreeg. Ik ben niet gaan minderen. Tot hij vast voedsel kreeg, is hij altijd meer dan een liter blijven drinken.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:42 schreef Framblij89 het volgende:
Ik dacht ook zooo die doet even spicy met haar rode peperwel fijn dat ze lekker aan het eten is nu
![]()
Mijn Beer drinkt de laatste tijd over de 1 liter, nou is het niet zwáár over de liter, vaak rond de 1040/1080ml, hij krijgt 180+6 in z’n fles. Wat denken jullie, gevalletje ‘hij drinkt wat hij nodig heeft’ of het CB bellen of weet ik wat en andere stappen ondernemen (bijv melk voor hongerige babies)?
Baby J (nu 14w) drinkt al wekenlang rond de 1 liter per 24 uur! En sinds kort zelfs rond de 1100. Op een regeldag vorige week haalde hij zelfs de 1250!quote:Op zondag 16 mei 2021 10:42 schreef Framblij89 het volgende:
![]()
Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat we hier op verzoek moeten borstvoeden, maar dat flesjes op schema moeten. En dat zo snel mogelijk zo groot mogelijke flessen er in proppen heb ik ook nooit begrepen. Goud krijgt naar de opvang 3 flesjes van tussen de 130 en 150 cc mee, hij is nu 7 maanden. Vaak gaan ze leeg, maar echt lang niet altijd. Maar de meeste babies van die leeftijd krijgen nog maar 1 grote fles op de opvang.quote:Op zondag 16 mei 2021 22:43 schreef Bienelientjee het volgende:
@:Framblij89 Hier in Engeland is voeden op verzoek volgens mij juist veel meer de norm dan een strak schema aanhouden zoals in NL. Ik zou ook echt niet mijn baby moord en brand willen laten gillen als hij gewoon honger heeft, maar bv. nog een heel uur zou moeten wachten!
En hij drinkt ook helemaal geen grote flessen. Wilt hij simpelweg gewoon niet. Hij zit overdag nu op 5oz flessen (1oz is ongeveer 28/30 ml, dus ongeveer 150/160ml volgens mij?), maar die drinkt hij vaak nog niet helemaal leeg (soms wel helemaal, soms ergens tussen 4 en 5oz).
Behalve(!!!) zijn laatste fles voor bed!Daar MOET en ZAL hij vaak 8/9oz drinken. Wat dus ergens rond de 230ml ofzo is!!! Verspreid over twee momenten. Meestal doet hij rond 8.30 een 5oz flesje leegdrinken, en meer gaat er zelden tot helemaal niet in. En of hij nou dan al slaapt of nog niet en we leggen hem half wakker weg. Meer gaat er gewoon echt niet in. En dan 45 minuten later wordt hij wakker en wilt de rest!! Geef je het niet dan krijst hij tot je het geeft, haha. Rare baby, haha!
Maar, hij slaapt daarmee dan wel nu tot 2uur snachts. En komt dan rond 5 uur ochtends pas weer. En dan rond 8 uur weer, dan is het tijd voor ontbijt flesje!
En hij is er blij mee! Groeit goed, ontwikkeld goed, en is zeker niet te dik! Blije baby, blije papa en mama, haha!
Ja fles op verzoek vinden ze maar lastig bij t CB... merkte ik met Melba ook. Die wilde ook meer dan 1 liter en we zijn toen wel gaan klooien met fortevoeding en extra water en ugh... @bienelientjeee uiteindelijk was het de moeite niet waard, zoveel stress en ook gedoe om groeicurve maar hij was voor hij een jaar was al van bijna alle flessen af en is nu qua groei weer helemaal in verhouding.quote:Op maandag 17 mei 2021 08:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het ook wel gek dat we hier op verzoek moeten borstvoeden, maar dat flesjes op schema moeten. En dat zo snel mogelijk zo groot mogelijke flessen er in proppen heb ik ook nooit begrepen. Goud krijgt naar de opvang 3 flesjes van tussen de 130 en 150 cc mee, hij is nu 7 maanden. Vaak gaan ze leeg, maar echt lang niet altijd. Maar de meeste babies van die leeftijd krijgen nog maar 1 grote fles op de opvang.
Nolita, ik snap dat wel. Vlaai
En ohhh die Colinhij heeft zo'n ontzettend guitig snuitje, en wat kruipt hij al goed Seven!!
In ruil daarvoor slaapt hij overdag nauwelijks meer dus achquote:Op maandag 17 mei 2021 09:08 schreef SQ het volgende:
Nice, kwak! Geniet er van, hopelijk een blijvertje!
Ik weet dat het onderwerp je triggertquote:Op maandag 17 mei 2021 09:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat betreft FV, dat kan je ook prima op verzoek geven. De eerste weken wanneer alles nog onwennig was heb ik het wel volgens een schema gegeven, maar daarna heb ik dat losgelaten. Het is pas vanaf 7 maanden dat ik er een schema in heb zitten, om de slaapjes en het vaste eten heen gebreid. Proppen heb ik ook nooit gedaan, babies die FV krijgen kunnen ook prima zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad
Klinkt als voeden op verzoek hoorquote:Op maandag 17 mei 2021 13:46 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp de theorie erachter inderdaad wel maar in de praktijk kwam het er hier vooral in de eerste tijd gewoon op neer: huilt ze? Tiet erin. En daarna gewoon standaard nadat ze wakker werd van elk slaapje. Of tussendoor als ze huilde of andere hongersignalen liet zien maar dat deed ze eigenlijk niet. Maargoed aangezien dat slapen nooit op vaste tijden was, was het voeden dat ook nooit. Begint nu iets meer regelmaat in te komen. Maar misschien is dat dus wel voeden op verzoek.
Kwak wat heerlijk dat Pep zo slaapt! Bubbles heeft vanaf vrij snel ook van 19:00/20:00 tot 3:00/4:00u geslapen. En dat dus tot nu ongeveer, want sinds afgelopen week slaapt ze het klokje rond!
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.quote:Op maandag 17 mei 2021 09:12 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet dat het onderwerp je triggertmaar ik had het dus over het advies van het cb, niet over alle mensen die flesvoeding geven aan hun kind
Ahhh wat een blij snoetjequote:Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.
En vandaag weer een mijlpaaltjeIk dacht, we gaan het gewoon eens proberen. Ik moest hem soms nog een beetje vasthouden, maar over het algemeen ging het al best goed! Hij vond het fantastisch
![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer van wie ik hier het vestje heb gekocht, maar ik ben er nog steeds heel blij mee!
Als je het ooit doorverkoopt....quote:Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, ja dat klopt wel. In het begin gaf het CB een heel ander advies daarin dan het ziekenhuis. Ik verbaas me daar ook vaak over hoor dat sommige babies zo vroeg al zulke volle flessen krijgen. Ik snap best dat het makkelijk kan zijn, maar zo rek je het maagje onnodig uit... A. krijgt nu flessen van 180/6 die hij soms opdrinkt en soms niet. Hij is meer van het vaste eten heb ik het idee.
En vandaag weer een mijlpaaltjeIk dacht, we gaan het gewoon eens proberen. Ik moest hem soms nog een beetje vasthouden, maar over het algemeen ging het al best goed! Hij vond het fantastisch
![]()
[ afbeelding ]
Ik weet niet meer van wie ik hier het vestje heb gekocht, maar ik ben er nog steeds heel blij mee!
Hihi, ik wilde net typen: “Dat vestje ken ik!!”quote:Op maandag 17 mei 2021 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Misschien binnenkort eens bakken dan! Is het natuurlijk een stuk zachter inderdaad.. Kan ze dat ook beter fijnknijpen.quote:Op maandag 17 mei 2021 11:17 schreef Hilmo het volgende:
Haha die puntpaprika die op peper lijkttrouwes NJ, gebakken puntpaprika was hier nog populairder! Zachter is het dan vooral.
Kruipen zag ik ook! Knap!
Hier met 9,5e maand niets van dat alles. Soms billen wel omhoog. Komt wel. Wel vijfde tand erdoor
Vanochtend heeft hij zo'n 200 gram aardbeien weggewerkt maar daar voor rabarber uit eigen tuin, een stengel. Gekookt en een part aardbei, zonder suiker uiteraard. Zuur dat het was. Hij smullen! Ongelooflijk. Dat geven we dus weer binnenkort! Zo leuk.
Ik kreeg mijn eerste tand met 11,5 maand, mijn broertje met 3,5 maand...quote:Op maandag 17 mei 2021 16:15 schreef Donna het volgende:
A-tje is vandaag 6 maanden oud! Bizar snel gegaan. Ze update niet zoveel de laatste tijd. Ik verwacht binnenkort wel tanden, haar zus had met 6 maanden al een paar mooie exemplaren, maar A-tje heeft nog een leeg bekkie.
Ze kan wel doorslapen zonder voeding de meeste nachten van de week, maar die speen, grr. Die moet er nog wel vaak in 's nachts.
Ja, we doen hem regelmatig aan. Nu naar buiten nu het wat lekkerder wordt buitenquote:Op maandag 17 mei 2021 15:55 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Hihi, ik wilde net typen: “Dat vestje ken ik!!”
Leuk dat ik het zo nog terug zie. Hij vindt het leuk om te dragen zo te zien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |