quote:21. Ronde 07.02.2021 14:30 U FC Groningen
22. Ronde 14.02.2021 14:30 T Willem II
23. Ronde 21.02.2021 12:15 U FC Twente
24. Ronde 28.02.2021 16:45 U AZ Alkmaar
25. Ronde 06.03.2021 16:30 T VVV-Venlo
26. Ronde 14.03.2021 14:30 U PSV
27. Ronde 20.03.2021 20:00 T FC Emmen
28. Ronde 04.04.2021 16:45 T Fortuna Sittard
29. Ronde 11.04.2021 12:15 U FC Utrecht
30. Ronde 25.04.2021 16:45 T Vitesse
31. Ronde 02.05.2021 12:15 U ADO Den Haag
32. Ronde 09.05.2021 14:30 T AFC Ajax
33. Ronde 13.05.2021 14:30 U Heracles Almelo
34. Ronde 16.05.2021 14:30 T RKC Waalwijk
quote:Op maandag 1 februari 2021 12:38 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@Bombvis , @fetX , @Caland , @ThePlaneteer , @Erasmus en @Bottendaal weten weer waar ze staan.
Niet op het doekje in ieder geval
Als clubs niet verder willen gaan dan 10 miljoen zie ik hem liever komend seizoen bij onsquote:Op donderdag 29 april 2021 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
15-20 miljoen voor Kocu.. het moet niet gekker worden. Die is echt niet zoveel waard
ja wel jammer, uitgelezen kans ook om weer eens te winnenquote:Op donderdag 29 april 2021 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Lege kuip tegen Ajax
Nu is toch wel het laatste beetje lol van die wedstrijd af
laatste keer dat we thuis in de Eredivisie van jullie hebben verloren is alweer bijna vier jaar geleden hoor. In de tussentijd hebben we alleen maar dik gewonnenquote:Op donderdag 29 april 2021 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja wel jammer, uitgelezen kans ook om weer eens te winnen
ik denk wat lul je nou maar het klopt ook nogquote:Op donderdag 29 april 2021 15:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
laatste keer dat we thuis in de Eredivisie van jullie hebben verloren is alweer bijna vier jaar geleden hoor. In de tussentijd hebben we alleen maar dik gewonnen
Gaat Slot hem op 10 zetten denk je?quote:Op donderdag 29 april 2021 15:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik zou bij Kökcü niet onder de 20 miljoen mikken. Niet dat hij dat nu al waard is maar die raakt een paar ballen goed volgend seizoen (of tijdens het aankomende EK of WK vooral) en de gek biedt er al een debiel bedrag voor. Hij past ook precies in het plaatje van Slot en wil zelf liever ook blijven. Denk dat het afbreukrisico gezien zijn basistechniek en lange contract ook niet zo hoog ligt.
Ik hoop het, daar komt ie het best tot z'n recht.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:31 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Gaat Slot hem op 10 zetten denk je?
gemiddeld scoorden we zelfs zes keer per wedstrijdquote:Op donderdag 29 april 2021 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk wat lul je nou maar het klopt ook nog
Ik moet nog maar zien of dat soort grote bedragen de komende tijd betaalt gaan worden, zoals bij zoveel zaken heb je te maken met verkoop treintjes, als er een wagonnetje tussen uitvalt staat het treintje stil, op dit moment zitten veel grote clubs er financieel wat minder warm bij en dat zal de komende jaren nog wel even duren. De absolute topclubs weten dit en dat zal de prijs van de top transfers drukken.quote:Op donderdag 29 april 2021 15:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik zou bij Kökcü niet onder de 20 miljoen mikken. Niet dat hij dat nu al waard is maar die raakt een paar ballen goed volgend seizoen (of tijdens het aankomende EK of WK vooral) en de gek biedt er al een debiel bedrag voor. Hij past ook precies in het plaatje van Slot en wil zelf liever ook blijven. Denk dat het afbreukrisico gezien zijn basistechniek en lange contract ook niet zo hoog ligt.
Die bedragen worden wel betaald, maar natuurlijk niet voor de Kokcu's van deze wereld.quote:Op vrijdag 30 april 2021 07:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik moet nog maar zien of dat soort grote bedragen de komende tijd betaalt gaan worden, zoals bij zoveel zaken heb je te maken met verkoop treintjes, als er een wagonnetje tussen uitvalt staat het treintje stil, op dit moment zitten veel grote clubs er financieel wat minder warm bij en dat zal de komende jaren nog wel even duren. De absolute topclubs weten dit en dat zal de prijs van de top transfers drukken.
Nee klopt, aankopen zijn toch vaak in de waan van de dag, als zo een speler bijvoorbeeld 2 goed goals op een eindronde maakt, of spelers uitblinken in de CL, zag je bij Ajax ook, en zo blijft heet een vicieuze cirkel, je moet een beetje mazzel hebben dat je talent hebt rondlopen en die het ook nog in de etalage kunnen zetten.quote:Op vrijdag 30 april 2021 08:04 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Die bedragen worden wel betaald, maar natuurlijk niet voor de Kokcu's van deze wereld.
En tóch even komen om dit te willen zeggen. Zo schattigquote:Op vrijdag 30 april 2021 08:04 schreef WaikikiWim het volgende:
[..]
Die bedragen worden wel betaald, maar natuurlijk niet voor de Kokcu's van deze wereld.
rijnmond.nlquote:Adviesbureau toetst Feyenoord City: 'Aan veel voorwaarden wordt voldaan, twee cruciale punten nog onduidelijk'
De businesscase voor de bouw van het nieuwe stadion van Feyenoord voldoet grotendeels aan de gemaakte afspraken met de gemeente Rotterdam. Dat blijkt uit een onderzoek en toetsing door het financiële adviesbureau Deloitte. Op twee cruciale onderdelen geeft het bureau nog geen doorslaggevend advies en laat het oordeel aan de gemeenteraad.
Van de 98 voorwaarden wordt aan 54 voorwaarden voldaan, 36 voldoen bijna. Over de resterende punten wordt nog geen oordeel gegeven. Dat blijkt uit een onderzoek en toetsing door het financiële adviesbureau Deloitte. Gekeken is of alle aannames en berekeningen in de business case kloppen.
Met betrekking tot twee cruciale onderdelen, de haalbaarheid van de businesscase van het nieuwe stadion en de samenstelling van de financiering, trekt Deloitte geen conclusie. Zij laten het oordeel of wordt voldaan aan de gemaakte afspraken aan de gemeenteraad.
Feyenoord gaat in de vernieuwde businesscase uit van een periode van 27 jaar. Dat waren er oorspronkelijk 25 jaar. Hierdoor zegt het adviesbureau dat het geen zuivere vergelijking meer kan maken. De gemeente moet oordelen of dit onderdeel nog voldoet aan de afspraken.
Het tweede punt heeft te maken met een andere opbouw van de financiering in het plan van Feyenoord. Deloitte kan daardoor ook op dit onderdeel geen zuivere vergelijking meer maken met het oorspronkelijke plan. Uit de financieringsplannen blijkt wel dat Feyenoord de rentelasten nog kan betalen, maar er is een verandering in de hoogte van de schuld die de club heeft na de komst van het nieuwe stadion. Of deze afwijking is toegestaan binnen de gemaakte afspraken, is niet specifiek opgesteld en zal besproken gaan worden in de gemeenteraad.
Feyenoord zelf akkoord met de businesscase
Het rapport komt twee dagen na de publieke bevestiging van Feyenoord dat er vanuit de club groen licht is gegeven aan de businesscase. Feyenoord is dus akkoord met het ondernemingsplan, waarin de club jaarlijks 25,4 miljoen moet binnenhalen in het nieuwe stadion.
Om de performance fee van 25 miljoen euro te ontvangen moet wel aan een aantal ambitieuze voorwaarden worden voldaan. Zo moet Feyenoord per jaar 24 thuiswedstrijden spelen: 17 competitieduels, 3 Europees, 2 in de beker, 1 oefenduel aan het begin van het seizoen en de jaarlijkse open dag. En dat voor gemiddeld 50.000 toeschouwers.
Als er tegenvallers zijn dan kan de 25 miljoen dalen naar de 17,5 miljoen, het bedrag dat momenteel ook in De Kuip wordt verdiend. Feyenoord geeft groen licht aan de businesscase omdat zij het een realistisch scenario vinden dat de ambitieuze voorwaarden gaan worden bereikt.
Feyenoord is er nog niet
Er moeten nog wel een aantal zaken geregeld worden door Feyenoord en de gemeente Rotterdam om te kunnen starten met bouwen. Zo is de voorgestelde erfpachtregeling nog niet opgesteld door gemeente Rotterdam. Feyenoord heeft de financiering voor het te bouwen stadion nog niet rond. Directeur Roel Vollebregt van Nieuw Stadion bv, zegt tegen Rijnmond dat 85 procent van de financiering binnen is en dat nog gesproken wordt met meerdere partijen om ook de overige 50 procent binnen te halen.
Ook met betrekking tot de bouwkosten ligt er nog geen akkoord. Feyenoord is in gesprek met Bam en Besix om het project uit te laten voeren voor de begrote kosten van 365 miljoen. Dat zijn de kale bouwkosten, waar nog wel onder meer rente en inflatie bovenop komt, om tot een totale bouwsom van 440 miljoen te komen.
Geduld in de gemeenteraad raakt op
Vanuit de gemeenteraad wordt gehoopt op een snel besluit van Feyenoord om nu het definitieve akkoord voor de bouw van het nieuwe stadion te geven. Directeur Roel Vollebregt van Nieuw Stadion bv heeft aangegeven dat waarschijnlijk in het laatste kwartaal van dit jaar een besluit genomen zal worden. Er zal eerst nog gewacht moeten worden op de uitspraak van de Raad van State in een rechtszaak die supporters, bedrijven en bewoners hebben gestart om het vaststellen van de gebiedsontwikkeling aan te vechten.
Ik zag het toevallig en wilde er even op reageren, verder prima speler hoorquote:Op vrijdag 30 april 2021 09:19 schreef fetX het volgende:
[..]
En tóch even komen om dit te willen zeggen. Zo schattig
Zou wel handig zijn om te weten hoelaat enzo.quote:
Nog 4 wedstrijden.quote:Op vrijdag 30 april 2021 14:19 schreef Caland het volgende:
Volgens Dickie gaat iedereen eraan voorbij dat hij 30 wedstrijden ongeslagen was en nu ook alweer 6 wedstrijden ongeslagen
Erg vermoeiend
Manmanmanquote:Op vrijdag 30 april 2021 14:19 schreef Caland het volgende:
Volgens Dickie gaat iedereen eraan voorbij dat hij 30 wedstrijden ongeslagen was en nu ook alweer 6 wedstrijden ongeslagen
Erg vermoeiend
Dickie heeft er vorig seizoen nog het maximale uitgeperst. Dit jaar doet hij het erg matig.quote:Op vrijdag 30 april 2021 14:19 schreef Caland het volgende:
Erg vermoeiend
Wordt een hele opgave om uit te zitten.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 11:45 schreef hhh38 het volgende:
Volgens FeyenoordTM krijgen we een 442 morgen, zonder Bozenik
Dappere beslissing.quote:
Wel zonde, die eerste reportage over hem was echt legendarisch. Was leuk geweest voor de interviews als zo’n type het tot het profvoetbal had gered.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 12:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dappere beslissing.
Hopelijk pakt het goed voor hem uit.
Misschien is Disney mee geweestquote:Op zaterdag 1 mei 2021 13:07 schreef Scrummie het volgende:
Advocaat en Pot zijn bij Slot op bezoek geweest. Wat zou ik daar graag bij zijn geweest
Dat zal wel niet, zou wel leuk zijn.quote:
Ik ben daar echt heel benieuwd naar. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat Dickie niet heel goed uit die beelden gaat komen en dat Feyenoord dat allemaal wel prima vindt. Dan wordt dit echt een heel leuke documentaire.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 13:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat zal wel niet, zou wel leuk zijn.
Die onzin komt straks in mei volgens mij, leuk vermaak in de zomerstop tussen alle grote interviews van Slot door.
Ik acht de kans nog steeds groot dat er totaal geen spannende beelden in zittenquote:Op zaterdag 1 mei 2021 13:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben daar echt heel benieuwd naar. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat Dickie niet heel goed uit die beelden gaat komen en dat Feyenoord dat allemaal wel prima vindt. Dan wordt dit echt een heel leuke documentaire.
Je laat je eigen haat hier spreken.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 13:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ben daar echt heel benieuwd naar. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat Dickie niet heel goed uit die beelden gaat komen en dat Feyenoord dat allemaal wel prima vindt. Dan wordt dit echt een heel leuke documentaire.
Feyenoord is ook weer geen HWD of zo, hè?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel zonde, die eerste reportage over hem was echt legendarisch. Was leuk geweest voor de interviews als zo’n type het tot het profvoetbal had gered.
Ook wel geinig hoe zo’n ontzettende kakker zich toch goed staande heeft gehouden in de kleedkamers op varkenoord.
Ik weet niet of Dick vetorecht heeft om eerlijk te zijn. Feyenoord heeft dat wel.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 14:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je laat je eigen haat hier spreken.
(Advocaat heeft zelf ook nog rechten)
Anders was hij ook nooit akkoord gegaan. Hij heeft er sowieso wel wat moeite mee volgens mij.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 14:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet niet of Dick vetorecht heeft om eerlijk te zijn. Feyenoord heeft dat wel.
edit: hij heeft wel zeggenschap zie ik, dan zal het wel mee gaan vallen inderdaad. Ben wel benieuwd in hoeverre dat gaat zijn.
Wel grappig, Woerts noemde dat Dickie toch de voornaamste focus van de serie lijkt te zijn (wat ook wel logisch is aangezien je dit jaar geen publiek hebt). Een succesverhaal kan je hier nog moeilijk van maken, dus benieuwd wat dan het eindresultaat wordt.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 14:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Anders was hij ook nooit akkoord gegaan. Hij heeft er sowieso wel wat moeite mee volgens mij.
Als ze het maar niet zo gaan spinnen dat hij er het maximale uitgehaald heeftquote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wel grappig, Woerts noemde dat Dickie toch de voornaamste focus van de serie lijkt te zijn (wat ook wel logisch is aangezien je dit jaar geen publiek hebt). Een succesverhaal kan je hier nog moeilijk van maken, dus benieuwd wat dan het eindresultaat wordt.
Als iets zo is, is het toch geen spinnen.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Als ze het maar niet zo gaan spinnen dat hij er het maximale uitgehaald heeft
quote:Op zaterdag 1 mei 2021 13:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
wacht zit jij in kamp 'dickie heeft het maximale eruit gehaald'?quote:Op zaterdag 1 mei 2021 15:45 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als iets zo is, is het toch geen spinnen.
Nee, we staan precies waar we horen te staan op dit moment. Hooguit dat je met wat meer geluk een plekje omhoog zou kunnen.quote:Op zaterdag 1 mei 2021 16:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
wacht zit jij in kamp 'dickie heeft het maximale eruit gehaald'?
dacht dat jij ook wel wat bijgedraaid was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |